Waar in Terwijde ga je wonen als ik vragen mag?quote:Op zondag 7 februari 2010 21:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeie titel.
Ik neem het er nog even van nu ik nog op de Uithof woon.
We krijgen een appartement in een nieuwbouwcomplex (ok, nieuwer dan de rest daarquote:Op zondag 7 februari 2010 21:39 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Waar in Terwijde ga je wonen als ik vragen mag?
Hehe, je mag best hier blijven hoorquote:Op zondag 7 februari 2010 21:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeie titel.
Ik neem het er nog even van nu ik nog op de Uithof woon.
Zeker, maar dat geldt voor bijna iedere locatie van ze. doet Rabobank erg goedquote:Op zondag 7 februari 2010 21:52 schreef larry_flynt het volgende:
Wordt een mooi kantoorpand van de Rabobank!
Vind alleen die grijzige top lelijk..quote:Op zondag 7 februari 2010 21:52 schreef larry_flynt het volgende:
Wordt een mooi kantoorpand van de Rabobank!
Hij is dan ook nog niet af. Wat je nu ziet is isolatiemateriaal.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:21 schreef caspervc het volgende:
[..]
Vind alleen die grijzige top lelijk..
Dank voor de tip, maar die zit me een beetje te ver wegquote:Op zondag 7 februari 2010 20:02 schreef thingamajig het volgende:
Eva, bij Bakkerij Stellaard op de Rijnlaan zoeken ze een zaterdaghulp, zag ik vanochtend.
Ik weet er geen...quote:Op zondag 7 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dank voor de tip, maar die zit me een beetje te ver weg
En nog steeds gevraagd: wie weet een goede rijschool?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 7 februari 2010 21:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
We krijgen een appartement in een nieuwbouwcomplex (ok, nieuwer dan de rest daar), redelijk ver naar het oosten zodat we toch nog zo dicht mogelijk bij de stad zitten.
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:29 schreef Inu het volgende:
Ik liep gistermiddag langs de Mockamore net na de brand, allemaal Ufjes die stonden te snotteren buiten
quote:Een blindengeleidestrook, die onderbroken wordt door een boom. Dat is het geval bij de bushalte Van Lieflandlaan aan de Kardinaal de Jongweg. Bijzonder onhandig, meent D66.
De partij heeft er inmiddels schriftelijke vragen over gesteld aan het college van b en w, waarvan de fraaiste luidt: Hoe kan dit nou zo aangelegd zijn? Verder wil D66 weten of er meer bushaltes in Utrecht zo wonderlijk aangelegd zijn en of en wanneer de gemeente er wat aan gaat doen.
Waarom is dat, ziekte? Of omdat de werfkelders onder druk staan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:54 schreef DennisMoore het volgende:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&ll=52.087325,5.122805&spn=0.011141,0.024805&t=h&z=16&msid=113691888273814588289.00047e40d28ae1f2b5ea4
Dit is wel weer heel geinig gedaan. De locaties van de bomen aan de Oudegracht die gekapt gaan worden.
Zal te maken hebben met de restauratie van de werven: http://www.utrecht.nl/werven.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:10 schreef thingamajig het volgende:
Waarom is dat, ziekte? Of omdat de werfkelders onder druk staan?
Eeuwig zondequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:54 schreef DennisMoore het volgende:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&ll=52.087325,5.122805&spn=0.011141,0.024805&t=h&z=16&msid=113691888273814588289.00047e40d28ae1f2b5ea4
Dit is wel weer heel geinig gedaan. De locaties van de bomen aan de Oudegracht die gekapt gaan worden.
http://www.binnenstadskrant.nl/bsk/article?id=527quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zal te maken hebben met de restauratie van de werven: http://www.utrecht.nl/werven.
Maar of echt daarvoor bomen moeten worden gekapt, weet ik niet. Misschien wordt er van boom tot boom bekeken wat de gezondheid en verwachte levensduur nog is? En dat dan los van de restauratie van de werven zelf.
Zie ook http://www.werfherstel.nl/.
quote:In het najaar van 2010 start de gemeente met de restauratie van de wal- en kluismuren langs de Oudegracht, Nieuwegracht en de Kromme Nieuwegracht. Hierbij zullen bomen in de weg staan. De gemeente wil de restauratie zodanig uitvoeren dat de meeste bomen gespaard worden. In december 2009 is een bomenparagraaf vrijgegeven waarin staat voor hoeveel bomen er een kapvergunning wordt aangevraagd en welke dat precies zijn. Langs de grachten staan 430 bomen en daarvan dreigen er 67 te worden gekapt. De effecten zullen vooral aan de Oudegracht-zuid en de Nieuwegracht dramatisch zijn. Met name de kap van zeventien grote monumentale platanen zal het grachtbeeld sterk wijzigen. De platanen bij de Gaardbrug, bij de Weesbrug en de Magdalenabrug zijn hoogtepunten in de stad op monumentaal bomengebied.
Fijn dat ik daar niet meer woon, ik werd altijd al gek van de grasmaaiers van de gemeentequote:Op woensdag 10 februari 2010 20:57 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
http://www.binnenstadskrant.nl/bsk/article?id=527
[..]
Het gladst wat ik heb meegemaakt was in de Breedstraat. Zelfs al reed je rechtuig ging je nog onderuit door de oneffenheden in het wegdek. Wel geinig, tegelijkertijd gingen de fietsers voor en achter me onderuit daarquote:Op donderdag 11 februari 2010 00:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is idioot glad in Utrecht en er wordt niet gestrooid. Ik kon halverwege de busroute verder naar huis gaan lopen vanavond (dat kwam vooral door de idioot van een buschauffeur van lijn 8 die bij de Alexander Numankade de andere bus 8 waar ik in zat en die bij de halte stond met volle snelheid inhaalde, vervolgens in de bocht schaarde en zo het hele verkeer lamlegde). Even later werd trouwens het hele busverkeer in de stad stilgelegd.
Op sommige plekken wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
Is 't nog steeds glad trouwens? 'k Moet vanavond op defiets
.
Thanks! Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het parcours van de Giro (ronde van Italië) die in mei naar Utrecht komt... ik heb een kaartje gemaakt op google maps:
Google maps Giro Amsterdam - Utrecht
Niet bepaald de mooiste stukjes van onze stad, een finish op de Maliebaan was zoveel mooier geweest dan de jaarbeurs...
Gelukkig wel een erg mooi parcours door de provincie
quote:Het wetenschappelijk bureau van GroenLinks publiceerde op 30 maart 2009 een rapport over de wijkaanpak met de titel 'Banen of barbecues?' In deze case study wordt de wijkaanpak in Kanaleneiland onder de loep genomen. De vraag is wat er terechtkomt van het kracht- of prachtwijkenbeleid dat door Vogelaar in gang is gezet.
http://dnu.nu/artikel/148(...)-kostbare-wijkaanpakquote:De conclusie van het GroenLinks-rapport is: zorg dat bewoners in achterstandsituaties goed en op maat gesneden onderwijs krijgen en zorg dat ze daar dan ook werk mee krijgen. Dát is de manier om achterstand te bestrijden. En als het de mensen goed gaat, dan komen de sociale cohesie en de leefbaarheid vanzelf. Met andere woorden: investeer niet in barbecues en sociale cohesie, maar in beter onderwijs en meer banen.
Erg mooi parcours door de regio inderdaad, tegen die tijd maar eens een mooie route uitstippelen om ze te volgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het parcours van de Giro (ronde van Italië) die in mei naar Utrecht komt... ik heb een kaartje gemaakt op google maps:
Google maps Giro Amsterdam - Utrecht
Niet bepaald de mooiste stukjes van onze stad, een finish op de Maliebaan was zoveel mooier geweest dan de jaarbeurs...
Gelukkig wel een erg mooi parcours door de provincie
die tourtocht ziet er idd goed uit, beetje zelfde als ride of the roses paar jaar geleden. Misschien toch maar weer wat actiever trainingquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:56 schreef Idler het volgende:
[..]
Erg mooi parcours door de regio inderdaad, tegen die tijd maar eens een mooie route uitstippelen om ze te volgen.
De toertocht een dag eerder lijkt me ook erg leuk.
Mooi kaartje ook, erg handig!
Ja, ik zag net allemaal demonstranten in de stad (bij Bijenkorf in de buurt) met bordjes "Muziekpaleis is rechtse hobby" e.d.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:59 schreef Paul het volgende:
Vandaag begint bouw Vredenburg muziekpaleis Utrecht
Die lui hebben geen werk en zijn bang dat ze minder uitkering krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:07 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja, ik zag net allemaal demonstranten in de stad (bij Bijenkorf in de buurt) met bordjes "Muziekpaleis is rechtse hobby" e.d.Waarom doen die gasten zo moeilijk, wat is er tegen de bouw van dat ding?
O jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:57 schreef Naamah het volgende:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12564&persberichtID=329888&type=pers
Utrecht gaat fietsplekken voor lang en kort parkeren scheiden. Kan iemand me uitleggen hoe dit bij kan dragen aan het fietsstallingsprobleem? Oke, straks staan alle langgeparkeerde fietsen bij elkaar en alle kortgeparkeerde fietsen bij elkaar, hoezee! Wat hebben we er aan? Daar komen toch niet meer plekken door??
Wel als je aan lang parkeren een prijskaartje gaat hangenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:57 schreef Naamah het volgende:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12564&persberichtID=329888&type=pers
Utrecht gaat fietsplekken voor lang en kort parkeren scheiden. Kan iemand me uitleggen hoe dit bij kan dragen aan het fietsstallingsprobleem? Oke, straks staan alle langgeparkeerde fietsen bij elkaar en alle kortgeparkeerde fietsen bij elkaar, hoezee! Wat hebben we er aan? Daar komen toch niet meer plekken door??
Ja oke, maar voor zover ik heb gelezen is dat toch geen deel van het plan?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:03 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Wel als je aan lang parkeren een prijskaartje gaat hangen
Nouja.. plek is plek.. het is meer geen plek is geen plekquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:58 schreef Inu het volgende:
En net of iemand zich iets gaat aantrekken aan lang of kort parkeren... plek is plek...
Aan de westkant is altijd genoeg plek hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:35 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nouja.. plek is plek.. het is meer geen plek is geen plek
Je bent er weer!quote:Op maandag 22 februari 2010 00:28 schreef MissHobje het volgende:
! ik was heul het topic kwijt
![]()
Anyway blij dat ik hem weer gevonden heb, ben ik weer op de hoogte van alle bouwshit.
Dat is waarquote:Op maandag 22 februari 2010 00:35 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nouja.. plek is plek.. het is meer geen plek is geen plek
Waar dan? Ik zette hem eerst altijd in dat fietstunneltje bij de ingang van spoor 18 ofzo tot ik stickers kreeg dat ie daar niet mocht staan en de fietsen die aan de overkant van de weg stonden hadden niet zulke stickers, dus nu staat ie daarquote:Op maandag 22 februari 2010 07:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Aan de westkant is altijd genoeg plek hoor.
Hoezo kapotgemaaktquote:Op maandag 22 februari 2010 20:01 schreef Nielsch het volgende:
Omdat stomme Remlof mijn account thingamajig kapot heeft gemaakt, ga ik weer verder met m'n oorspronkelijke account... dus bij deze een tvp
Hoe leuk ook om de route te volgen om op een paar punten te kunnen kijken, op tv heb je toch het beste overzicht denk ik!quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:56 schreef Idler het volgende:
[..]
Erg mooi parcours door de regio inderdaad, tegen die tijd maar eens een mooie route uitstippelen om ze te volgen.
De toertocht een dag eerder lijkt me ook erg leuk.
Mooi kaartje ook, erg handig!
Op tv heb je wel het beste overzicht, maar dat is vooral interessant voor leukere etappes. De charme van deze etappe is juist dat het in de buurt is en dat je ze dus in het echt voorbij kunt zien razen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe leuk ook om de route te volgen om op een paar punten te kunnen kijken, op tv heb je toch het beste overzicht denk ik!
quote:UTRECHT - Op de Neude in Utrecht is vanmiddag een overstekende fietser aangereden door een bus.
Hoe het met het slachtoffer is, kan de politie nog niet zeggen. Ook staat de oorzaak van het ongeluk nog niet vast.
De busbaan was enige tijd afgesloten ter hoogte van de Voorstraat. Reizigers moeten rekening houden met vertraging.
De gemeente heeft bij de Neude de verkeerslichten uitgeschakeld om de doorstroming te verbeteren.
Onduidelijk is of dat te maken heeft met het ongeluk.
Ik zag ze daar vanochtend bezig met slijptol en 20 fietsen in een afvoerwagenquote:Op maandag 22 februari 2010 09:32 schreef Inu het volgende:
[..]
Dat is waar
[..]
Waar dan? Ik zette hem eerst altijd in dat fietstunneltje bij de ingang van spoor 18 ofzo tot ik stickers kreeg dat ie daar niet mocht staan en de fietsen die aan de overkant van de weg stonden hadden niet zulke stickers, dus nu staat ie daar
Zit eigenlijk niet alles ver weg vanaf de Uithof?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dank voor de tip, maar die zit me een beetje te ver weg
Moeilijk te zeggen, als de bus uit de Voorstraat kwam, heeft de fietser daar voorrang, iets wat ook niet altijd goed gaat. Sowieso is het een lastig stukje, overstekende mensen moeten stoppen voor ze bij het fietspad zijn, omdat dat fietspad een voorrangsweg is. Daar maak ik dan ook altijd gebruik van door hendig sjiek hard door te fietsen waardoor onoplettende mensen vol in de rem moeten. Maar dan staan ze dus wel stil op de busbaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:21 schreef MoneyTalks het volgende:
Bus heeft daar afaik gewoon voorrang.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:13 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Ik zag ze daar vanochtend bezig met slijptol en 20 fietsen in een afvoerwagen![]()
Je was net op tijd dus.
Er staat overigens wel een stoplicht:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, als de bus uit de Voorstraat kwam, heeft de fietser daar voorrang, iets wat ook niet altijd goed gaat. Sowieso is het een lastig stukje, overstekende mensen moeten stoppen voor ze bij het fietspad zijn, omdat dat fietspad een voorrangsweg is. Daar maak ik dan ook altijd gebruik van door hendig sjiek hard door te fietsen waardoor onoplettende mensen vol in de rem moeten. Maar dan staan ze dus wel stil op de busbaan.
De stoplichten staan altijd uit daar...quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:48 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Er staat overigens wel een stoplicht:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=neude,+utrecht&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.065514,10.184326&ie=UTF8&hq=&hnear=Neude,+Utrecht&ll=52.093573,5.118433&spn=0,359.996492&t=h&z=19&layer=c&cbll=52.09367,5.118503&panoid=mT2wkUXYsXaAMpydythkXw&cbp=12,221.01,,0,-0.53
Weet niet vanuit welke kant hij kwam, maar dat maakt het in ieder geval niet zo'n death trap zoals jij die beschrijft. (Tenzij zo'n stoplicht uit staat)
Tja dan is het inderdaad een idiote situatie. Helemaal omdat er 100.000 fietsers, bussen en 1 Speknek per dag voorbij komen gesjeest.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:58 schreef Inu het volgende:
[..]
De stoplichten staan altijd uit daar...
quote:Gemeente Utrecht stort 9 ton op verkeerde rekening
Door Jos van Sambeek op do, 25/02/2010 - 16:20
De gemeente blijkt vorig jaar per ongeluk in totaal 900.000 euro overgemaakt te hebben op de rekening van een medewerkster van de welzijnsorganisatie Portes. De vrouw hield zich van den domme.
De vergissing kwam aan het licht toen Portaal, na het opmaken van de jaarrekening over 2009, de gemeente liet weten dat rekeningen ter waarde van 9 ton niet betaald waren.
Onderzoek wees uit dat de vrouw in 2008 een declaratie bij de gemeente Utrecht had ingediend voor werk dat zij op eigen titel voor de gemeente had verricht. Toen is ten onrechte haar rekeningnummer gekoppeld aan dat van Portes. Hierdoor werd sindsdien een deel van de betalingen aan Portes aan de vrouw overgemaakt.
De gemeente erkent dat de gebruikelijke controleprocedure bij het wijzigen van een rekeningnummer niet goed gevolgd is. De procedure is inmiddels aangescherpt.
Portes heeft de medewerkster ontslagen. De gemeente heeft aangifte tegen haar gedaan en beslag laten leggen op haar bezittingen.
quote:Fingerspitzenprognose
Nou, dat valt eigenlijk nog reuze mee, dat bevuilen van de gemeenteraadsverkiezingen door landelijke bobo's. Het was een paar daagjes overal in het nieuws, maar de storm is eigenlijk al wat gaan liggen. Ik denk dat het de Olympische Spelen zijn: 2 gouden medailles in het weekend en een verkeerde wissel gisterenavond, het is nieuws dat veel dieper binnenkomt dan zoiets abstracts als een val van het Kabinet. Bovendien zijn de landelijke verkiezingen pas op 9 juni. Nee, werkelijk, het doet er hier in Utrecht niet meer toe, de stellingen zijn bezet en de keuzes gemaakt. Of er moeten uit de spelonken ineens stemmers komen die het nu wel ineens de moeite waard vinden om te gaan stemmen. Het zou de PvdA geen windeieren leggen en de VVD zou bij gebrek aan Wilders toch maar eens op winst uit kunnen komen. Voorlopig echter nog niet.
Sowieso doet Wilders er hier in Utrecht natuurlijk veel minder toe dan in andere delen van het land. In Utrecht wonen weldenkende mensen, daarom dat ook 'maar' 8% de moeite nam bij de Europese verkiezingen een kruisje te zetten bij de PVV. Dat zou net 4 zetels betekenen. En juist in de wijken waar de opkomst altijd al laag is stak de PVV boven het gemiddelde Utrechtse beeld uit. Nee, werkelijk, het zal de gemiddelde Utrechter worst wezen. In noordwest weten ze dondersgoed dat het gaat om zaken als de spoorlaan, welzijn en stadsvernieuwing, in Leidsche Rijn gaat het nog altijd om het opbouwen van een normale wijk met goede voorzieningen. En in de klassiek progressieve wijken gaat het om klassiek progressieve thema's: groen, fietsen, vrijzinnigheid, welzijn. In onze 'achterstandswijken' gaat het om het gevoel mee te tellen, gehoord te worden, kortom: er toe doen. En dan kom je al snel op een voorspelling zoals hierboven afgebeeld.
Voorlopig dus geen wijzigingen in de peilingen. De PvdA staat weer iets steviger op 8 zetels en daarmee is de vraag wie er in het college zal kunnen komen actueler dan ooit. Alleen een combinatie van PvdA, GroenLinks en D66 levert een meerderheidscoalitie van drie partijen op. En of de PvdA dat wil, valt te betwijfelen. Ze wisselden niet voor niets GroenLinks in voor de VVD. En of ze die koers van 'bouwen en verder niet zeiken' willen loslaten is maar zeer de vraag. Voor GroenLinks zal het minder pijnlijk zijn, samen met D66 zullen ze pleiten voor een veel groener beleid. D66 zet in op onderwijs, onderwijs en onderwijs, iets waarmee GroenLinks en de PvdA absoluut geen moeite hebben. Alleen nog hopen dat er nog genoeg over blijft voor welzijn, want daarmee heeft D66 het niet altijd even hoog op. En de PvdA is dat na een samenwerking met 2 rechtse partijen eigenlijk ook uit het oog verloren.
Natuurlijk zijn er zat andere opties. Wellicht wel eentje zonder PvdA. Dan moeten D66 en GroenLinks wel samen durven kiezen voor een echt andere koers in de stad en zullen ze partners moeten zoeken in Stadspartij Leefbaar Utrecht (SLU), SP, en/of VVD. Waar SLU ooit zo ongeveer als missie had GroenLinks te dwarsbomen, kunnen ze het nu verrassend goed vinden met GroenLinks. En de VVD kun je best nog een keer de portefeuille verkeer geven, zolang ze maar beseffen dat het nog meer fiets en OV zal zijn. Wat betreft de SP, die moeten eerst maar eens aantonen stabiel met z'n viertjes de rit uit te kunnen zitten.
Maar misschien verandert er wel heel weinig en toont D66 zich weer eens van zijn meest gematigde kant en stapt ze gewoon in het nu al bestaande college. Zonder CU dan wel, maar PvdA, CDA, VVD, D66, ik zie het er zo van komen. Plucheklevers en pluchehijgers samen voor hun eigen. En geen Utrechter die er om maalt, zo blijft er tenminste nog wat om over te zeiken.
Inderdaad...quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:53 schreef Nielsch het volgende:
Tis hier wel saai de laatste tijd...
Kees van Oosten doet deze keer niet mee hè? Anders had ik het wel geweten!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:38 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Inderdaad...
Maargoed, laten we het hebben over de gemeenteraadsverkiezingenOp wie gaan jullie stemmen? Ik op de VVD
Geen idee, dit is de eerste keer dat ik ga stemmenquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Kees van Oosten doet deze keer niet mee hè? Anders had ik het wel geweten!
Landelijk of in Utrecht?quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:46 schreef Eva4Evah het volgende:
Omdat dat de partij is die het meest strookt met mijn gedachtegoed
D66, omdat ze terrassen willen op het Janskerkhof!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:38 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Inderdaad...
Maargoed, laten we het hebben over de gemeenteraadsverkiezingenOp wie gaan jullie stemmen? Ik op de VVD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |