abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:03:18 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_78634907
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Dat is natuurlijk onzin, met een auto-verbod op de Oudegracht wordt niet bedoeld dat er nooit meer auto's mogen rijden. Maar dat de Oudegracht afgesloten wordt voor normaal rijdend verkeer. Dus bestemmingsverkeer kan gewoon toestemming vragen, ook voor een verhuizing bijvoorbeeld
pi_78634988
Oh ja dat kan ook natuurlijk
Too much is never enough!
pi_78635175
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78635192
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's

Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is.
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om

Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt
pi_78635292
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Het is volgens mij ook erg goed voor de huizen die daar wonen De werven zijn niet voor niets aan het inzakken overal...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:13:35 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635329
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
pi_78635396
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
Leuk toch, de gemeente betaalt de verhuiskosten wel
pi_78635480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's

Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
[..]

Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om

Woon jij dan in Den Haag?
Dat lost het probleem nooit helemaal op want veel mensen moeten voor hun werk ook naar andere plaatsen dan waar het kantoor zit, bijv. voor afspraken met klanten of andere bedrijven. Er zijn ook genoeg mensen die in Utrecht wonen en in een ander deel van Utrecht werken, en zelfs dat niet goed met OV kunnen doen. Bovendien zou Utrecht dan een stuk groter moeten zijn, er is nu al woningnood. Daardoor is wonen hier ook veel duurder dan op andere plaatsen, en je kunt mensen niet dwingen om voor veel geld hier naartoe te verhuizen als ze op een andere plaats voor hetzelfde geld een veel mooier/groter huis kunnen krijgen.
pi_78635550
Het was een grapje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:20:20 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635610
Ik woon juist in Utrecht omdat het zo lekker centraal ligt. Mijn kantoor is officieel in Amsterdam, maar ik werk op dit moment in Veldhoven. en dat is allemaal prima te doen met de auto.

De files worden voornamelijk veroorzaakt door de mensen die persé in Utrecht zelf moeten werken.
pi_78635681
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef Inu het volgende:
Het was een grapje
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
pi_78635794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Ik vind het ook echt belachelijk dat je bij mij thuis (Max Campus van de SSH) alleen een parkeerplaats krijgt bij een koopappartement en die niet mag onderverhuren aan huurders... Er zijn te weinig parkeerplaatsen en de inpandige parkeergarage is nagenoeg leeg
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:26:42 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635871
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, gelukkig.
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
pi_78635975
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
Dat is er dan toch 1?
Wij krijgen nu een huurappartement in een redelijk hoge prijsklasse, maar ook daar zit maar 1 parkeerplaats bij.
pi_78637354
Ach, het aantal eenpersoons huishoudens neemt alleen maar toe, dus het is toekomstbestendig parkeerplaatsenbeleid .
pi_78637463
Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
pi_78637726
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:03 schreef Mini_rulez het volgende:

Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?

D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?

Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:12:16 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_78637820
Ach ja, bij de waterschappen maken ze het wat mij betreft wel erg bont. 2-persoonshuishouden wordt standaard voor 3 personen gerekend.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:14:11 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_78637897
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?

Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
Ze zouden in Utrecht ook eens wat beter na moeten denken over afvalscheiding. Woonde in eerst in Zuilen (bij de Rokade in de buurt), en daar kun je prima je afval scheiden. Nu woon ik in het nieuwbouw-gedeelte van Zuilen, en daar hebben ze ook van die prima ondergrondse stortplaatsen. Echter is er nergens een mogelijkheid om je glas en papier te scheiden, echt te bizar voor woorden.
pi_78638013
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De echte lokale partijen zoals Leefbaar weet ik eigenlijk niet. GL en VVD willen dat de vervuiler betaalt en de SP vindt het te lastig maar die willen de heffing sowieso verlagen en het rioolrecht afhankelijk maken van de waarde van een huis. Ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.
Bijhouden wie hoeveel zakken inlevert lijkt me inderdaad veel te duur worden, maar rekening houden met het aantal personen in een huis moet toch redelijk makkelijk uit te voeren zijn en da's in elk geval rechtvaardiger dan het huidige systeem. Daarnaast zouden ze wat mij betreft nog wel met meer dingen rekening mogen houden (bijv. wat er voor de deur opgehaald wordt en wat je zelf naar een centraal punt moet brengen, en hoe ver weg je moet gaan om bijv. glas weg te brengen) maar ik kan me voorstellen dat dat misschien te duur wordt.
pi_78638051
Kijken naar 't aantal personen lijkt me fijnmazig genoeg .

Misschien een voordeel van de komende bezuinigingen: geen geld om dure onzinnige systemen in te voeren...
Of zou dat ijdele hoop zijn?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:21:38 #272
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Wie van jullie weet welke partijen tegen de trambanen zijn? Anders ga ik blanco stemmen
Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn. Vergeet niet dat lijn 12s en 11 de twee drukste buslijnen van het land zijn, die zijn echt op. Ik geloof dat echt iedereen de noodzaak van trams welinziet. Wat heb jij er tegen?
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:22:12 #273
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638184
Oh, de VVD is daar vast wel tegen.

-edit- toch niet, ze zijn voor een flink tramnetwerk. Zou bijna op ze gaan stemmen.
For great justice!
pi_78638345
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:31:06 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638535
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Inu het volgende:
In Eindhoven rijden die Phileas bussen, kunnen we die niet gewoon bestellen?
Phileas. Dat project is zoooo geflopt.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')