Dat is natuurlijk onzin, met een auto-verbod op de Oudegracht wordt niet bedoeld dat er nooit meer auto's mogen rijden. Maar dat de Oudegracht afgesloten wordt voor normaal rijdend verkeer. Dus bestemmingsverkeer kan gewoon toestemming vragen, ook voor een verhuizing bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto'squote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens omquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is.
Het is volgens mij ook erg goed voor de huizen die daar wonenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt![]()
Leuk toch, de gemeente betaalt de verhuiskosten welquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
Woon jij dan in Den Haag?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's
Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
[..]
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om![]()
Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt![]()
Oh, gelukkig.quote:
Ik vind het ook echt belachelijk dat je bij mij thuis (Max Campus van de SSH) alleen een parkeerplaats krijgt bij een koopappartement en die niet mag onderverhuren aan huurders... Er zijn te weinig parkeerplaatsen en de inpandige parkeergarage is nagenoeg leegquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Dat is er dan toch 1?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
Ze zouden in Utrecht ook eens wat beter na moeten denken over afvalscheiding. Woonde in eerst in Zuilen (bij de Rokade in de buurt), en daar kun je prima je afval scheiden. Nu woon ik in het nieuwbouw-gedeelte van Zuilen, en daar hebben ze ook van die prima ondergrondse stortplaatsen. Echter is er nergens een mogelijkheid om je glas en papier te scheiden, echt te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?
D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?
Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
De echte lokale partijen zoals Leefbaar weet ik eigenlijk niet. GL en VVD willen dat de vervuiler betaalt en de SP vindt het te lastig maar die willen de heffing sowieso verlagen en het rioolrecht afhankelijk maken van de waarde van een huis. Ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?
D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?
Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Wie van jullie weet welke partijen tegen de trambanen zijn? Anders ga ik blanco stemmen
Phileas.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Inu het volgende:
In Eindhoven rijden die Phileas bussen, kunnen we die niet gewoon bestellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |