abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:03:18 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_78634907
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Dat is natuurlijk onzin, met een auto-verbod op de Oudegracht wordt niet bedoeld dat er nooit meer auto's mogen rijden. Maar dat de Oudegracht afgesloten wordt voor normaal rijdend verkeer. Dus bestemmingsverkeer kan gewoon toestemming vragen, ook voor een verhuizing bijvoorbeeld
pi_78634988
Oh ja dat kan ook natuurlijk
Too much is never enough!
pi_78635175
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78635192
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's

Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is.
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om

Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt
pi_78635292
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Het is volgens mij ook erg goed voor de huizen die daar wonen De werven zijn niet voor niets aan het inzakken overal...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:13:35 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635329
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt
Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
pi_78635396
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
Leuk toch, de gemeente betaalt de verhuiskosten wel
pi_78635480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's

Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
[..]

Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om

Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt
Woon jij dan in Den Haag?
Dat lost het probleem nooit helemaal op want veel mensen moeten voor hun werk ook naar andere plaatsen dan waar het kantoor zit, bijv. voor afspraken met klanten of andere bedrijven. Er zijn ook genoeg mensen die in Utrecht wonen en in een ander deel van Utrecht werken, en zelfs dat niet goed met OV kunnen doen. Bovendien zou Utrecht dan een stuk groter moeten zijn, er is nu al woningnood. Daardoor is wonen hier ook veel duurder dan op andere plaatsen, en je kunt mensen niet dwingen om voor veel geld hier naartoe te verhuizen als ze op een andere plaats voor hetzelfde geld een veel mooier/groter huis kunnen krijgen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78635550
Het was een grapje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:20:20 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635610
Ik woon juist in Utrecht omdat het zo lekker centraal ligt. Mijn kantoor is officieel in Amsterdam, maar ik werk op dit moment in Veldhoven. en dat is allemaal prima te doen met de auto.

De files worden voornamelijk veroorzaakt door de mensen die persé in Utrecht zelf moeten werken.
pi_78635681
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef Inu het volgende:
Het was een grapje
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78635794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Ik vind het ook echt belachelijk dat je bij mij thuis (Max Campus van de SSH) alleen een parkeerplaats krijgt bij een koopappartement en die niet mag onderverhuren aan huurders... Er zijn te weinig parkeerplaatsen en de inpandige parkeergarage is nagenoeg leeg
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:26:42 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_78635871
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
pi_78635975
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
Dat is er dan toch 1?
Wij krijgen nu een huurappartement in een redelijk hoge prijsklasse, maar ook daar zit maar 1 parkeerplaats bij.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78637354
Ach, het aantal eenpersoons huishoudens neemt alleen maar toe, dus het is toekomstbestendig parkeerplaatsenbeleid .
pi_78637463
Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78637726
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:03 schreef Mini_rulez het volgende:

Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?

D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?

Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:12:16 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_78637820
Ach ja, bij de waterschappen maken ze het wat mij betreft wel erg bont. 2-persoonshuishouden wordt standaard voor 3 personen gerekend.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:14:11 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_78637897
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoe denken de lokalen daar trouwens over?

D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?

Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
Ze zouden in Utrecht ook eens wat beter na moeten denken over afvalscheiding. Woonde in eerst in Zuilen (bij de Rokade in de buurt), en daar kun je prima je afval scheiden. Nu woon ik in het nieuwbouw-gedeelte van Zuilen, en daar hebben ze ook van die prima ondergrondse stortplaatsen. Echter is er nergens een mogelijkheid om je glas en papier te scheiden, echt te bizar voor woorden.
pi_78638013
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoe denken de lokalen daar trouwens over?

D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?

Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
De echte lokale partijen zoals Leefbaar weet ik eigenlijk niet. GL en VVD willen dat de vervuiler betaalt en de SP vindt het te lastig maar die willen de heffing sowieso verlagen en het rioolrecht afhankelijk maken van de waarde van een huis. Ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.
Bijhouden wie hoeveel zakken inlevert lijkt me inderdaad veel te duur worden, maar rekening houden met het aantal personen in een huis moet toch redelijk makkelijk uit te voeren zijn en da's in elk geval rechtvaardiger dan het huidige systeem. Daarnaast zouden ze wat mij betreft nog wel met meer dingen rekening mogen houden (bijv. wat er voor de deur opgehaald wordt en wat je zelf naar een centraal punt moet brengen, en hoe ver weg je moet gaan om bijv. glas weg te brengen) maar ik kan me voorstellen dat dat misschien te duur wordt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78638051
Kijken naar 't aantal personen lijkt me fijnmazig genoeg .

Misschien een voordeel van de komende bezuinigingen: geen geld om dure onzinnige systemen in te voeren...
Of zou dat ijdele hoop zijn?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:21:38 #272
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Wie van jullie weet welke partijen tegen de trambanen zijn? Anders ga ik blanco stemmen
Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn. Vergeet niet dat lijn 12s en 11 de twee drukste buslijnen van het land zijn, die zijn echt op. Ik geloof dat echt iedereen de noodzaak van trams welinziet. Wat heb jij er tegen?
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:22:12 #273
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638184
Oh, de VVD is daar vast wel tegen.

-edit- toch niet, ze zijn voor een flink tramnetwerk. Zou bijna op ze gaan stemmen.
For great justice!
pi_78638345
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:31:06 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638535
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Inu het volgende:
In Eindhoven rijden die Phileas bussen, kunnen we die niet gewoon bestellen?
Phileas. Dat project is zoooo geflopt.
For great justice!
pi_78638613
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn. Vergeet niet dat lijn 12s en 11 de twee drukste buslijnen van het land zijn, die zijn echt op. Ik geloof dat echt iedereen de noodzaak van trams welinziet. Wat heb jij er tegen?
Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...

Maar ik ga al voor een partij met tramwens, die komt nog het meest overeen met wat ik verder vind...
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Phileas. Dat project is zoooo geflopt.
Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:34:13 #277
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638658
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Nielsch het volgende:
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere.
Laten ze LR Centrum eerst maar volbouwen, zie ik met de huidige crisis ook niet 1-2-3 gebeuren.
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36:29 #278
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638738
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...

Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram
Het gaat er dan ook om dan dat het er mooi uit ziet en niet dat het mensen vervoert. Google trouwens eens op "tram bordeaux" en je mening zal snel veranderen.
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:37:19 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638772


Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
For great justice!
pi_78638848
Waar is de bovenleiding?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78638861
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:

[ afbeelding ]

Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39:44 #282
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638878
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Waar is de bovenleiding?
Onder de grond. Speciaal voor Bordeaux ontwikkeld systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:40:22 #283
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638906
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.
GVU uiteraard hè?
For great justice!
pi_78639079
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:40 schreef Q. het volgende:

GVU uiteraard hè?
Why? Huidige is Connexxion. Niet dat 't veel uitmaakt verder...
pi_78639127
Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78639138
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
pi_78639221
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten?
Bussen zijn ook niet mooi.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:47:21 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639242
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.
For great justice!
pi_78639262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:

Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet?
Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.
Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden.
pi_78639314
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.
Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden.
Oja, da's ook wel weer waar op zich. Hoe dan ook, GVU is ook niet veel mooier dan Connexxion.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78639408
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten?
Bussen zijn ook niet mooi.
Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horen En ik heb niet in de Uithof gestudeerd, dus kwam er ook niet
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.
En ik mag trams ook lelijk vinden

Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
pi_78639435
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:

bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend.
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).

Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
pi_78639576
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).

Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:54:35 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639578
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:

[..]

Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
Treininfrastructuur is vele malen duurder, gelijkvloerse kruissingen zijn bijvoorbeeld verboden bij nieuwe spoorlijnen. En langs de campus in Nijmegen loopt als een spoorlijn, toch een beetje een ander verhaal dan het aanleggen van een compleet nieuwe spoorbaan. Trams zijn veel flexibeler, je kan bijvoorbeeld nu ook eenvoudig een halte bij Galgenwaard aanleggen.
For great justice!
pi_78639622
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horen En ik heb niet in de Uithof gestudeerd, dus kwam er ook niet
[..]

En ik mag trams ook lelijk vinden

Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:56:30 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639661
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:54 schreef Inu het volgende:

[..]

Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...
Trams kan je zo lang maken als je zelf wil, een enkelvoudige tram kan sowieso al veel meer mensen vervoeren dan een dubbelgelede bus (die niet langer te maken is) en daarbij kan je ze aan elkaar koppelen zoals op de Nieuwegeinlijn al gebeurt zonder extra personeelskosten, je hebt maar één bestuurder nodig. En geen tussenruimte tussen de twee trams.

Nog afgezien van het feit dat een tram vele malen comfortabeler is. Ik laat liever mijn benen amputeren dan dat ik in de 12s ga zitten. .
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:57:30 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639703
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.
Hoe wil je een trein dwars door Zeist leggen? Of wil je alleen langs de rand van Zeist gaan stoppen waardoor 90% van de plaats er nog niets aan heeft?
For great justice!
pi_78639754
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:56 schreef Q. het volgende:

Trams kan je zo lang maken als je zelf wil
Totdat 't perron te kort wordt .
En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer.

Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:13 #299
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_78639833
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
Voor sommige mensen zijn andere dingen ook nog enigzins relevant, zoals in de spits op de uithof kunnen komen bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:21 #300
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639837
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Totdat 't perron te kort wordt .
En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer.

Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten.
De nieuwe tramlijn om de zuid krijgt maar weinig gelijkvloerse kruisingen met drukke wegen, de Koningsweg wordt de drukste oversteek en dat is nog goed te overzien.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')