Dat is natuurlijk onzin, met een auto-verbod op de Oudegracht wordt niet bedoeld dat er nooit meer auto's mogen rijden. Maar dat de Oudegracht afgesloten wordt voor normaal rijdend verkeer. Dus bestemmingsverkeer kan gewoon toestemming vragen, ook voor een verhuizing bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto'squote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens omquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is.
Het is volgens mij ook erg goed voor de huizen die daar wonenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Dan nog, autovrije grachten is leuk voor de mensen die daar wonen en het scoort waarschijnlijk goed bij veel mensen die nooit met de auto in de binnenstad hoeven te zijn (mij persoonlijk zou het ook weinig uitmaken) maar qua milieu en luchtkwaliteit zet het echt geen zoden aan de dijk.
Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt![]()
Leuk toch, de gemeente betaalt de verhuiskosten welquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan zou ik gemiddeld iedere 6 maanden moeten verhuizen
Woon jij dan in Den Haag?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Als je daar woont zijn er echt wel oplossing voor hoor... Net als mensen die in de binnenstad wonen, daar rijden soms ook gewoon auto's
Maar zoals ik al zei, vooral de mensen die er niet wonen zijn erg vervelend op de grachten...
[..]
Sja, dus gaan ze nog enkele jaren zo door, tot ze in de gaten krijgen dat mensen beter reageren op positieve stimulatie en dan gooien ze het ineens om![]()
Iedereen moet gewoon in de stad gaan wonen waar hij/zij werkt![]()
Oh, gelukkig.quote:
Ik vind het ook echt belachelijk dat je bij mij thuis (Max Campus van de SSH) alleen een parkeerplaats krijgt bij een koopappartement en die niet mag onderverhuren aan huurders... Er zijn te weinig parkeerplaatsen en de inpandige parkeergarage is nagenoeg leegquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, gelukkig.
Och, wat ik noemde zijn eigenlijk ook gewoon redenen waarom je autorijden nooit helemaal zult kunnen weg-ontmoedigen. Daarom snap ik niet waarom politici daar zo over bezig blijven. Ook dat er bijvoorbeeld in Leidsche Rijn maar 1 parkeerplaats per huis wordt gepland, terwijl wonen in Utrecht zo duur is dat je onderhand alleen maar zo'n huis kunt kopen als tweeverdieners. Dat werkt toch gewoon niet?
Dat is er dan toch 1?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Veel huizen in Leidsche Rijn hebben toch een oprit?
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Met de "one size fits all" afvalstoffenheffing denken ze ook niet aan eenpersoonshuishoudens.
Ze zouden in Utrecht ook eens wat beter na moeten denken over afvalscheiding. Woonde in eerst in Zuilen (bij de Rokade in de buurt), en daar kun je prima je afval scheiden. Nu woon ik in het nieuwbouw-gedeelte van Zuilen, en daar hebben ze ook van die prima ondergrondse stortplaatsen. Echter is er nergens een mogelijkheid om je glas en papier te scheiden, echt te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?
D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?
Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
De echte lokale partijen zoals Leefbaar weet ik eigenlijk niet. GL en VVD willen dat de vervuiler betaalt en de SP vindt het te lastig maar die willen de heffing sowieso verlagen en het rioolrecht afhankelijk maken van de waarde van een huis. Ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe denken de lokalen daar trouwens over?
D66 in Utrecht zegt volgens mij dat de vervuiler moet betalen... dus afhankelijk van hoeveelheid afval die je aanbiedt. En omdat we in Utrecht nog met niet-weegbare vuilniszakken werken, zou dat dus op basis van aantal personen op adres (volgens GBA) gaan?
Zou ik prima vinden. Ik hoef geen duur systeem met chips in Kliko's of het moeten kopen van speciale vuilniszakken...
Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Wie van jullie weet welke partijen tegen de trambanen zijn? Anders ga ik blanco stemmen
Phileas.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Inu het volgende:
In Eindhoven rijden die Phileas bussen, kunnen we die niet gewoon bestellen?
Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn.Vergeet niet dat lijn 12s en 11 de twee drukste buslijnen van het land zijn, die zijn echt op. Ik geloof dat echt iedereen de noodzaak van trams welinziet. Wat heb jij er tegen?
Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tramquote:
Laten ze LR Centrum eerst maar volbouwen, zie ik met de huidige crisis ook niet 1-2-3 gebeuren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Nielsch het volgende:
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere.
Het gaat er dan ook om dan dat het er mooi uit ziet en niet dat het mensen vervoert. Google trouwens eens op "tram bordeaux" en je mening zal snel veranderen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...
Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram
Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
Onder de grond. Speciaal voor Bordeaux ontwikkeld systeem.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Waar is de bovenleiding?
GVU uiteraard hè?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.
Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet?
Oja, da's ook wel weer waar op zich. Hoe dan ook, GVU is ook niet veel mooier dan Connexxion.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.
Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden.
Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten?
Bussen zijn ook niet mooi.
En ik mag trams ook lelijk vindenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:
bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend.
Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).
Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
Treininfrastructuur is vele malen duurder, gelijkvloerse kruissingen zijn bijvoorbeeld verboden bij nieuwe spoorlijnen. En langs de campus in Nijmegen loopt als een spoorlijn, toch een beetje een ander verhaal dan het aanleggen van een compleet nieuwe spoorbaan. Trams zijn veel flexibeler, je kan bijvoorbeeld nu ook eenvoudig een halte bij Galgenwaard aanleggen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:
[..]
Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horenEn ik heb niet in de Uithof gestudeerd, dus kwam er ook niet
[..]
En ik mag trams ook lelijk vinden
Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
Trams kan je zo lang maken als je zelf wil, een enkelvoudige tram kan sowieso al veel meer mensen vervoeren dan een dubbelgelede bus (die niet langer te maken is) en daarbij kan je ze aan elkaar koppelen zoals op de Nieuwegeinlijn al gebeurt zonder extra personeelskosten, je hebt maar één bestuurder nodig. En geen tussenruimte tussen de twee trams.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:54 schreef Inu het volgende:
[..]
Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...
Hoe wil je een trein dwars door Zeist leggen? Of wil je alleen langs de rand van Zeist gaan stoppen waardoor 90% van de plaats er nog niets aan heeft?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.
Totdat 't perron te kort wordtquote:
Voor sommige mensen zijn andere dingen ook nog enigzins relevant, zoals in de spits op de uithof kunnen komen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
De nieuwe tramlijn om de zuid krijgt maar weinig gelijkvloerse kruisingen met drukke wegen, de Koningsweg wordt de drukste oversteek en dat is nog goed te overzien.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Totdat 't perron te kort wordt.
En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer.
Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |