abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78638613
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, want al die dieselbussen zijn zo fijn. Vergeet niet dat lijn 12s en 11 de twee drukste buslijnen van het land zijn, die zijn echt op. Ik geloof dat echt iedereen de noodzaak van trams welinziet. Wat heb jij er tegen?
Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...

Maar ik ga al voor een partij met tramwens, die komt nog het meest overeen met wat ik verder vind...
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Phileas. Dat project is zoooo geflopt.
Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:34:13 #277
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638658
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Nielsch het volgende:
Wat een bedrijvigheid hier! Ik ben ook wel voor een intercity station in LR centrum. Zeker voor de verbinding naar Den Haag en Rotterdam is dat handig en wellicht een incentive voor mensen om de auto te laten staan. Omreizen met de stoptrein is nu toch wel een barriere.
Laten ze LR Centrum eerst maar volbouwen, zie ik met de huidige crisis ook niet 1-2-3 gebeuren.
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36:29 #278
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638738
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik vind ze gewoon heel erg lelijk die trams...

Ja, las ik net ook idd... Maar ze zijn wel mooier dan een tram
Het gaat er dan ook om dan dat het er mooi uit ziet en niet dat het mensen vervoert. Google trouwens eens op "tram bordeaux" en je mening zal snel veranderen.
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:37:19 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638772

Ja. Erg lelijk zo'n tram. Zijn bussen veel beter!
For great justice!
pi_78638848
Waar is de bovenleiding?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78638861
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:

[ afbeelding ]

Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39:44 #282
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638878
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Waar is de bovenleiding?
Onder de grond. Speciaal voor Bordeaux ontwikkeld systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:40:22 #283
141482 Q.
JurassiQ
pi_78638906
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Moet je 'm wel in Connexxion-kleuren spuiten, en volplakken met reclame natuurlijk.
GVU uiteraard hè?
For great justice!
pi_78639079
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:40 schreef Q. het volgende:

GVU uiteraard hè?
Why? Huidige is Connexxion. Niet dat 't veel uitmaakt verder...
pi_78639127
Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet?
pi_78639138
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:37 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
pi_78639221
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten?
Bussen zijn ook niet mooi.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:47:21 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639242
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel erg skeptisch, ik denk niet dat het iets toevoegt aan het stadsbeeld... In Marseille rijden ook mooie trams, maar daar vond ik het ook gewoon lelijk in het stadsbeeld.
Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.
For great justice!
pi_78639262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:

Als het een vervanging wordt voor bus 12 zal het wel GVU worden, of niet?
Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.
Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden.
pi_78639314
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nouja, of 't bestek van de nieuwe aanbestedingsdinges wordt gewoon met een lijn verkleind.
Lijkt me toch praktischer om alle tram-dingen bij dezelfde organisatie te houden.
Oja, da's ook wel weer waar op zich. Hoe dan ook, GVU is ook niet veel mooier dan Connexxion.
pi_78639408
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Het stadsbeeld is dus niet ondergeschikt aan het feit dat heel veel mensen een paar bussen voorbij moeten laten gaan tot ze mee kunnen, en als ze er al in kunnen als haringen in een ton zitten?
Bussen zijn ook niet mooi.
Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horen En ik heb niet in de Uithof gestudeerd, dus kwam er ook niet
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? De mensen moeten toch door de binnenstad. Ondergronds is onbetaalbaar, bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend. We kunnen natuurljik de hele stad op slot doen en van Utrecht een groot, doods openluchtmuseum maken in plaats van een bruisende stad waarin geleefd, gewoont en gewerkt wordt. De natte droom van Kees van Oosten.
En ik mag trams ook lelijk vinden

Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
pi_78639435
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:47 schreef Q. het volgende:

bussen zijn nog veel lelijker plus enorm vervuilend.
Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).

Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
pi_78639576
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nou, dat hoeft natuurlijk niet. Er zijn ook best hypermoderne gestroomlijnde futuristische bussen die er net zo slick uitzien als jouw tram. En die desnoods elektrisch of op waterstof rijden en daarmee ook geen roet meer uitstoten of lawaai maken (denk ook aan dat gruwelijk irritante "Niet. Meer. Instappen" van de tram. Je zal ernaast wonen...).

Bussen zijn gewoon irritant omdat ze door een wijk kronkelen, straatje voor straatje... bochtje voor bochtje. En ze zijn veel krapper dan een fijne sneltram.
Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:54:35 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639578
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:

[..]

Waarom kan er niet gewoon een treinstation komen zoals op de campus in Nijmegen? Die aftakking vanaf het spoor kan vast net zo makkelijk gemaakt worden als een hele trambaan...
Treininfrastructuur is vele malen duurder, gelijkvloerse kruissingen zijn bijvoorbeeld verboden bij nieuwe spoorlijnen. En langs de campus in Nijmegen loopt als een spoorlijn, toch een beetje een ander verhaal dan het aanleggen van een compleet nieuwe spoorbaan. Trams zijn veel flexibeler, je kan bijvoorbeeld nu ook eenvoudig een halte bij Galgenwaard aanleggen.
For great justice!
pi_78639622
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:50 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel bij de charme van Utrecht horen En ik heb niet in de Uithof gestudeerd, dus kwam er ook niet
[..]

En ik mag trams ook lelijk vinden

Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:56:30 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639661
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:54 schreef Inu het volgende:

[..]

Passen er meer mensen in een tram dan in een bus 12? Er gaan er vast niet zoveel rijden, dat is duur en zoveel ruimte is er ook niet echt op zo'n spoor...
Trams kan je zo lang maken als je zelf wil, een enkelvoudige tram kan sowieso al veel meer mensen vervoeren dan een dubbelgelede bus (die niet langer te maken is) en daarbij kan je ze aan elkaar koppelen zoals op de Nieuwegeinlijn al gebeurt zonder extra personeelskosten, je hebt maar één bestuurder nodig. En geen tussenruimte tussen de twee trams.

Nog afgezien van het feit dat een tram vele malen comfortabeler is. Ik laat liever mijn benen amputeren dan dat ik in de 12s ga zitten. .
For great justice!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:57:30 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639703
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Over dat laatste heb ik ook wel eens nagedacht! Een sprinterlijn van Centraal naar Utrecht Vaartsche Rijn, Uithof, Zeist, Soesterberg en Amersfoort. Ontsluit je ook gelijk de Uithof, Zeist en Soesterberg goed: plaatsen waar nog geen station is en nu alleen bussen naartoe gaan.
Hoe wil je een trein dwars door Zeist leggen? Of wil je alleen langs de rand van Zeist gaan stoppen waardoor 90% van de plaats er nog niets aan heeft?
For great justice!
pi_78639754
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:56 schreef Q. het volgende:

Trams kan je zo lang maken als je zelf wil
Totdat 't perron te kort wordt .
En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer.

Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:13 #299
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_78639833
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:45 schreef Inu het volgende:

[..]

Voor sommige mensen zijn andere dingen ook nog enigzins relevant, zoals in de spits op de uithof kunnen komen bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:21 #300
141482 Q.
JurassiQ
pi_78639837
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Totdat 't perron te kort wordt .
En met extra inzet van die Weense trams ontstonden er al problemen voor doorstroming autoverkeer.

Maar dan nog: een tram krijg je nooit zo fijnmazig in Utrecht. Dan zou je vanuit veel wijken met de fiets naar de tramhalte moeten.
De nieuwe tramlijn om de zuid krijgt maar weinig gelijkvloerse kruisingen met drukke wegen, de Koningsweg wordt de drukste oversteek en dat is nog goed te overzien.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')