Volgens mij wordt al gekeken naar het type bedrijven dat zich in (centrum) Utrecht wil vestigen, en het aantal parkeerplaatsen voor zo'n kantoor is aan een maximum gebonden. Wat dat betreft vind ik 't eigenlijk iets tussen bedrijf en werknemer. En er zijn al initiatieven zoals www.utrechtbereikbaar.nl Binnenkort schijn ik ook zo'n pas te krijgen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:54 schreef Inu het volgende:
Niemand gebruikt die transferia toch? Waarom kan de gemeente bedrijven niet gewoon stimuleren om hun werknemers een OV-kaart te geven ipv km-vergoeding?
Ambtenaren krijgen ook in principe een OV/fiets-vergoeding, en slecht een heel lage km-vergoeding.quote:Ik werk in het centrum van Den Haag en ik krijg een NS-jaarkaart als vergoeding en mensen die niet met het OV naar hun werk kunnen komen krijgen bij hoge uitzondering een km-vergoeding.
Die eerste twee zijn inderdaad wel weer goede punten. Sowieso zijn er heel veel verkeerslichten in Utrecht die nodig opnieuw afgesteld zouden moeten worden. Zou volgens mij een stuk beter zijn voor het milieu.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Groene golven, weghalen onnodige verkeerslichten en -borden. Mooie transferia aan de randen zodat je makkelijk de stad in kunt. Het combineren van auto en OV, niet het een of het ander. Wat is daar pesten aan?
Ik ook voor de Nieuwegracht. Ik had mijn bed aan het raam staan daar en de auto's rijden daar allemaal veel te hard, terwijl er geen stoep is en vaak staat het ook helemaal vol. Ons huis zat ook echt vol scheuren, die auto's zijn veel te zwaar voor die weggetjes en werven...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:08 schreef Blik het volgende:
Ik vind het onbereikbaar maken van de oude gracht voor auto's eigenlijk best wel een goed plan.
Ik ben ook semi-ambtenaar idd...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Volgens mij wordt al gekeken naar het type bedrijven dat zich in (centrum) Utrecht wil vestigen, en het aantal parkeerplaatsen voor zo'n kantoor is aan een maximum gebonden. Wat dat betreft vind ik 't eigenlijk iets tussen bedrijf en werknemer. En er zijn al initiatieven zoals www.utrechtbereikbaar.nl Binnenkort schijn ik ook zo'n pas te krijgen.
[..]
Ambtenaren krijgen ook in principe een OV/fiets-vergoeding, en slecht een heel lage km-vergoeding.
'k Weet niet wat het concreet betekent. Misschien heeft veel nu te maken met de bouwput?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Die eerste twee zijn inderdaad wel weer goede punten. Sowieso zijn er heel veel verkeerslichten in Utrecht die nodig opnieuw afgesteld zouden moeten worden. Zou volgens mij een stuk beter zijn voor het milieu.
Maar over de binnenstad, die is toch al autoluw? Wie daar nu nog met de auto komen zijn al alleen de mensen die er echt moeten zijn. Verdere maatregelen zullen daar echt niet veel meer aan veranderen.
D66 wil een intercity-station voor Leidsche Rijn-Centrumquote:Voor de luchtkwaliteit lijkt het mij eerder zinvol om het OV aan te pakken buiten het centrum, daar is nog genoeg te winnen. Zeker in Leidsche Rijn, het is zoveel makkelijker om van daaruit met de auto de snelweg op te gaan dan om met de trein ergens naartoe te gaan, want je moet altijd via Centraal en daar gaan welgeteld 2 treinen per uur heen vanaf station Terwijde.
Ik ga denk ik maar eens het verkiezingsdebat over Leidsche Rijn luisteren.
Mja, idealiter. Maar niet iedereen woont in de buurt van haltes en stations... Dus dat is niet haalbaar denk ik. Zeker buiten de randstad niet. Dus dan lijken transferia mij the next best thing.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:11 schreef Inu het volgende:
Die Utrecht Bereikbaar pas is eigenlijk niet wat ik bedoel, want daarbij moesten mensen van de auto overstappen naar een bus oid. Mensen moeten gewoon nooit die auto in in de eerste plaats.
Ik hoef echt niet elke keer op Leidsche Rijn te stoppen als ik van mn werk af kom. Als een intercity overal gaat stoppen wordt het vanzelf een stoptreinquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Weet niet wat het concreet betekent. Misschien heeft veel nu te maken met de bouwput?
[..]
D66 wil een intercity-station voor Leidsche Rijn-Centrum.
Volgens mij kan het bijna niet meer dat je in Nederland niet in de buurt van een bushalte/treinstation woont... En we wonen in Utrecht, niet buiten de randstadquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, idealiter. Maar niet iedereen woont in de buurt van haltes en stations... Dus dat is niet haalbaar denk ik. Zeker buiten de randstad niet. Dus dan lijken transferia mij the next best thing.
Misschien ooit in de verre toekomst een systeem waarbij ik naar een Transferium ga, daar een Smart-achtig elektriek autootje huur, en daarmee verder reis? De personal transportation vehicles zegmaar. OV krijg je nóót zo fijnmazig als dat.
Leuk als je:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:08 schreef Blik het volgende:
Ik vind het onbereikbaar maken van de oude gracht voor auto's eigenlijk best wel een goed plan.
Oh! Egoïsmequote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:22 schreef Inu het volgende:
Ik hoef echt niet elke keer op Leidsche Rijn te stoppen als ik van mn werk af kom. Als een intercity overal gaat stoppen wordt het vanzelf een stoptreinVind stoppen op Gouda al zo irritant
Ja okay, ook een reden waarom ik geen auto (nodig) heb. Maar stel dat je in Utrecht woont maar in Zeist werkt, of in Harmelen, of in ehm... Tiel. Dat lijken me geen fijne dagelijkse OV-ritjes.quote:Volgens mij kan het bijna niet meer dat je in Nederland niet in de buurt van een bushalte/treinstation woont... En we wonen in Utrecht, niet buiten de randstad
Mijn ouders wonen in Limburg en ik kan je vertellen: dat kan prima hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:22 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik hoef echt niet elke keer op Leidsche Rijn te stoppen als ik van mn werk af kom. Als een intercity overal gaat stoppen wordt het vanzelf een stoptreinVind stoppen op Gouda al zo irritant
[..]
Volgens mij kan het bijna niet meer dat je in Nederland niet in de buurt van een bushalte/treinstation woont... En we wonen in Utrecht, niet buiten de randstad
Of dat je regelmatig klanten moet bezoeken... zelfs met heel goed plannen ben je met OV enorm beperkt dan, terwijl je met de auto gemakkelijk overal naartoe rijdt...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:26 schreef DennisMoore het volgende:
Ja okay, ook een reden waarom ik geen auto (nodig) heb. Maar stel dat je in Utrecht woont maar in Zeist werkt, of in Harmelen, of in ehm... Tiel. Dat lijken me geen fijne dagelijkse OV-ritjes.
Je hebt achter de Oude Gracht ook nog genoeg wegen lopen waar auto's wel kunnen rijden. En tuurlijk moeten er uitzonderingen zijn. In Den Bosch kun je in principe ook niet met je auto over de markt heen, maar er zijn uitzonderingen voor bussen, vrachtwagens etc.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:23 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Leuk als je:iets groots mee moet sjouwen voor je werk of gewoon iets groots privé hebt gekocht gehandicapt bent of gehandicapte familie hebt met de auto naar je werk moet omdat je naar een plek moet waar het OV bagger is al een auto en dure parkeervergunning daar hebt (imagine the protests!) carpoolt met iemand die je thuis komt afhalen
etc.
Hoeveel mensen rijden daar nou sowieso voor hun lol trouwens? Met al die fietsers is het al bijna niet te doenBen blij dat ik er bijna nooit hoef te zijn.
Hoe dan ook zal er wel een uitzondering moeten worden gemaakt voor bezorgdiensten, leveranciers van winkels, bewoners(!), gehandicapten en taxi's. Allemaal gedoe dus!
Limburg is ook geen Nederland hequote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen in Limburg en ik kan je vertellen: dat kan prima hoor.En als er al een bushalte is rijden er 1 of 2 bussen per uur, die de hele omgeving doorrijden voor ze op jouw eindbestemming aankomen. Als je op zo'n plek werkt maakt het niet uit hoe goed het OV bij je huis geregeld is.
Zelfs op veel industrieterreinen in de buurt van Utrecht rijden trouwens alleen maar tijdens de spits een paar bussen en de rest van de dag helemaal niets.
-edit- Ik vind overigens ook niet dat een intercity in elk willekeurig dorp moet gaan stoppen maar Leidsche Rijn is toch echt iets anders. Er wonen daar tienduizenden mensen die voor hun werk óf ergens anders in Utrecht moeten zijn, óf helemaal buiten Utrecht. Als je wilt dat die allemaal met het openbaar vervoer gaan zullen er toch echt betere verbindingen moeten komen, met Utrecht Centraal of nog beter: zo dat je helemaal niet via Centraal hoeft voor bestemmingen ten westen van Utrecht want dat kost nu zoveel extra tijd dat mensen alleen daarom al niet met het OV gaan.
Ik heb 3 jaar op de gracht gewoond en heb de auto's altijd alleen maar vervelend gevonden, voornamelijk mensen die er NIET wonen zijn vervelend. Die moeten dus volgens mij echt geweerd worden...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:23 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Leuk als je:iets groots mee moet sjouwen voor je werk of gewoon iets groots privé hebt gekocht gehandicapt bent of gehandicapte familie hebt met de auto naar je werk moet omdat je naar een plek moet waar het OV bagger is al een auto en dure parkeervergunning daar hebt (imagine the protests!) carpoolt met iemand die je thuis komt afhalen
etc.
Hoeveel mensen rijden daar nou sowieso voor hun lol trouwens? Met al die fietsers is het al bijna niet te doenBen blij dat ik er bijna nooit hoef te zijn.
Hoe dan ook zal er wel een uitzondering moeten worden gemaakt voor bezorgdiensten, leveranciers van winkels, bewoners(!), gehandicapten en taxi's. Allemaal gedoe dus!
Ik noem Limburg maar als voorbeeld, het gaat erom dat er waarschijnlijk veel mensen zijn die óf in Utrecht wonen maar op een plek werken waar het OV niet goed is, of andersom. Een half uur fietsen is ook niet altijd een optie als je bijvoorbeeld spullen mee moet nemen, of als je later op de dag nog voor je werk met de auto ergens naartoe moet. Bovendien betekent het toch dag in dag uit een half uur eerder opstaan. Als je meerdere afspraken op een dag hebt op plaatsen die niet toevallig langs een drukke busroute liggen, gaat de extra tijd die het kost met OV ook heel snel oplopen. Als je met de auto bent en je afspraak loopt 5 minuten uit, dan ga je gewoon 5 minuten later naar je volgende afspraak. Wanneer je afhankelijk bent van een bus die 1 keer per half uur rijdt ben je dan meteen een half uur later dan gepland.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:39 schreef Inu het volgende:
[..]
Limburg is ook geen Nederland he
Bij mijn ouders rijdt ook alleen bus die 1x per uur rijdt en op vrijdag zelfs niet meer na 16.00, maar als je ff een half uurtje fietst dan zit je op een treinstation, maar daar zijn veel mensen gewoon te lui voor en nemen dus de auto. En hoeveel mensen uit Limburg werken er nu helemaal in Utrecht?
[..]
Ik heb 3 jaar op de gracht gewoond en heb de auto's altijd alleen maar vervelend gevonden, voornamelijk mensen die er NIET wonen zijn vervelend. Die moeten dus volgens mij echt geweerd worden...
Ja, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen voor wie dat niet geldt en die alsnog met de auto komen... Dat is toch onzin?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik noem Limburg maar als voorbeeld, het gaat erom dat er waarschijnlijk veel mensen zijn die óf in Utrecht wonen maar op een plek werken waar het OV niet goed is, of andersom. Een half uur fietsen is ook niet altijd een optie als je bijvoorbeeld spullen mee moet nemen, of als je later op de dag nog voor je werk met de auto ergens naartoe moet. Als je meerdere afspraken op een dag hebt op plaatsen die niet toevallig langs een drukke busroute liggen, gaat de extra tijd die het kost met OV toch heel snel oplopen. Als je met de auto bent en je afspraak loopt 5 minuten uit, dan ga je gewoon 5 minuten later naar je volgende afspraak. Wanneer je afhankelijk bent van een bus die 1 keer per half uur rijdt ben je dan meteen een half uur later dan gepland.
Dat is ook onzin, maar om die mensen in de bus te krijgen moet je niet alle mensen die geen keus hebben gaan pesten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:46 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn ook meer dan genoeg mensen voor wie dat niet geldt en die alsnog met de auto komen... Dat is toch onzin?
Nee, maar je kunt wel met werkgevers afspreken dat mensen die het wel kunnen eerder een OV vergoeding krijgen dan een km-vergoedingquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, maar om die mensen in de bus te krijgen moet je niet alle mensen die geen keus hebben gaan pesten.
Dat kan, maar dat is niet wat de meeste partijen voorstellen. Die denken dat autogebruik gewoon nog niet onaantrekkelijk genoeg is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:51 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt wel met werkgevers afspreken dat mensen die het wel kunnen eerder een OV vergoeding krijgen dan een km-vergoeding
Maar als je daar woont....en je wilt verhuizen is het toch verdomd onhandig als je niet met je auto voor de deur komt?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:11 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ook voor de Nieuwegracht. Ik had mijn bed aan het raam staan daar en de auto's rijden daar allemaal veel te hard, terwijl er geen stoep is en vaak staat het ook helemaal vol. Ons huis zat ook echt vol scheuren, die auto's zijn veel te zwaar voor die weggetjes en werven...
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |