abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:45:52 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77678282
Vorig deeltje

Kleine babietjes

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 08-02-2010 18:33:54 ]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:47:08 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77678308
Oeps ... topictitel moet nog een woordje bij ("topic") Moet één van de modjes dan maar aanpassen
pi_77678752
Ik doe even snel een post nu het nog mag

Trixke, wat goed dat je gegaan bent! Hoop dat de fysio je jochie goed kan helpen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77678896
TVP

@Trix; wat fijn dat je zo op tijd bij de fysio bent geweest! En wat goed voor Stef! ...

Evie is vandaag een stuk beter te pas.. maar ons meisje slaapt overdag bijna niet meer... heeft ze helemaal geen zin meer in..
maar vind het ook niet raar. bijvoorbeeld van8 sliep ze van 23:30 tot 6:30 en na de voeding nogmaals tot 10:30 uur... dus kan me voorstellen dat ze overdag niet meer echt moe is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77679263
Trix, het is wel even schrikken denk ik zo... Maar iig goed dat je er zo optijd bij bent. Hopelijk is het zo op te lossen, en zo niet, dan hebben jullie er wel alles aan gedaan om het te verhelpen en is een helmpje onvermijdelijk. Sterkte ermee. Is wel een beetje zielig om zo z'n armpje vast te spelden , maar het is voor zijn eigen bestwil (zo zullen er in de jaren wel meer dingen volgen...)

BJ, klinkt een beetje als hetzelfde ritme dat Thomas al een tijdje heeft. Is wel prettig, niet? Thomas slaapt na 10.00 ook bijna niet meer hier en daar 15 minuten en dan is ie weer klaarwakker.
pi_77679637
Ongelooflijk dat jullie baby's zo wakker zijn! Ivan blijkt een heuse slaapkop te zijn. Hij kan gewoon niet langer dan een uur wakker blijven.

Icantrix, wat fijn dat je fysiotherapeut het serieus opneemt! Dat is dan even schrikken, maar er gebeurt tenminste wel iets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:33:10 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77679805
Ik ga ook weer proberen meer mee te lezen en niet zo minder sociaal te doen. Het viel me gewoon zwaar om mee te posten en andermans leed te lezen en erop te reageren. Ik ben wel echt hartstikke gelukkig met mijn kleintje (en ook mijn grote kleintje). L doet het prima alleen verveelt hij zich wel heel erg snel in de box de laatste tijd. Hij vraagt veel om aandacht en van B krijgt ie dat tegenwoordig ook. Ze hebben steeds meer contact.
Het liefst ligt L op de grond te draaien. Ook BabyTV vindt hij superleuk en Teletubbies kraait hij mee. Zo grappig dat kleintjes altijd reageren op dat lachende babyzonnetje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77680012
Vandaag is er een mevrouw van het consultatie bureau langs geweest voor een intake gesprek en tijdens het gesprek zag ze het flesje van de Infacol staan. Zij adviseerde mij om het niet te geven aan Dijon. Ik geef borstvoeding om zo te proberen oa allergie te voorkomen en zij zei dat Infacol juist het goede van borstvoeding afbreekt. Dus morgen maar venkel thee halen. Ook het flesje van VSM is niet wenselijk want zo zegt zij bevat alles van VSM alcohol (0.3 %) en dat wil je je kind ook niet geven.
pi_77680032
Dat wat Rocks zegt. Ik lees altijd wel, maar reageer bijna nooit. EN hoe langer ik niet reageer, hoe meer ik denk: "zitten ze toch niet op te wachten". Tijd voor verandering

Trix, super dat de fysio je serieus nam! Hopelijk gaat het snel beter!

BJ, waarschijnlijk toch een sprongetje dan bij Evie? Fijn in ieder geval dat ze wat beter te genieten is vandaag.

En Rocks, wat klinkt het heerlijk, je ventje. Ik had al foto's gezien in het fototopic, maar wat een mooierd is het zeg Mag Lotte 'm later hebben?
Lotte!
Noah!
pi_77680329
Heb wel bijgelezen maar er is niks blijven hangen in mn snot hoofd...
Jamie heeft JBPM door zn fles, nu blijft de voeding er een stuk beter in zitten (2 schepjes op 200 cc) Alleen heeft hij er wel moeite mee om het uit de fles te krijgen, heb een 123 speen op standje 3. Weet iemand of de large speen groter is dan standje 3 op de difrax S fles?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:07:18 #11
190853 RockabeIIa
pi_77680991
Faja, niet om het een of ander maar zijn ze bij jou op het CB deskundig genoeg op het gebied van BV om zulke dingen te kunnen zeggen? Er zitten nl dezelfde dingen in infacol als in sab simplex en dat schijnt weer wel goed te zijn. En venkelthee wordt hier en daar ook afgeraden voor kleine baby's. Niet dat ze ongelijk hebben, hoor, maar meer om het toch eens met zekerheid te willen weten.

Ohja, besefte me net ineens dat L wel eens in een sprongetje zou kunnen zitten. Hij huilt vrijwel nooit en nu opeens wel.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:21:57 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_77682474
De kinderarts (?) op mijn consultatiebureau vond het juist prima dat we Infacol gebruikten.

Ivan heeft voor de 2e keer inentingen gehad. De vorige keer merkten we er niets van. Nu ligt hij als een blok te slapen. Ik kan hem niet wakker krijgen voor z'n voeding. Hij heeft slapend gedronken.

Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik vind het onzin om overal maar op te moeten reageren, hoor. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met anderen gaat. Blijf dus ajb gewoon posten.
pi_77682544
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
De kinderarts (?) op mijn consultatiebureau vond het juist prima dat we Infacol gebruikten.

Ik spreek alleen voor mezelf, maar ik vind het onzin om overal maar op te moeten reageren, hoor. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met anderen gaat. Blijf dus ajb gewoon posten.
Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maar
Lotte!
Noah!
pi_77682633
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Maar ook dat post ik zelden, hoe het hier gaat. Ik schitter door afwezigheid zeg maar
Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.
pi_77682746
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan is het nog leuker om zo nu en dan een update te lezen! Ik rapporteer zo'n beetje elke scheet en daar zit geen hond op te wachten. Maar ik vind het leuk om te doen en ga er vrolijk mee door.
Ik wel hoor Maakt de lange dagen alleen thuis wat gezelliger
Lotte!
Noah!
pi_77683545
Trix, wat fijn dat de fysio in elk geval snapt waarom jullie er waren en daadwerkelijk wat voor jullie kon betekenen!

Rocka en Linda, leuk dat jullie weer mee komen posten! En blije verhalen zijn zeker ook welkom
pi_77684249
* Xenia leest Rocka en Linda graag

Het gaat heel goed met mijn snoepje. Ze is zo ontzettend vrolijk en enorm veel babbelen. Zo'n enorm verschil met dat zieke dropje van de afgelopen weken.
Ze neemt ook eindelijk weer toe in geweest, was ook hoog nodig want begin januari woog ze bijna 5 kilo en begin februari woog ze nog steeds bijna 5 kilo. Maar nu eindelijk een mooie stijgende lijn

Dat infacol het goede van borstvoeding af breekt, vind ik vaagjes klinken. Infacol wordt helemaal niet opgenomen in het lichaam. Wat Rocka ook al zegt, ik zou dat toch nog eens dubbel checken Faja. Straks heeft Dijon pijnlijke krampjes terwijl dat eigenlijk misschien helemaal niet nodig is.

Incantrix, wat fijn dat jullie er zo op tijd bij zijn nu. Ik las je post en heb me voorgenomen ook meteen maandag een afspraak te maken met een kinderfysio voor Xeentjes hoofdje. Ze is vier maanden nu, hopelijk zijn wij ook nog op tijd (had ze al twee keer gebeld deze week, maar krijg steeds antwoordapparaat).

Hoe gaat het met Niels en Lars en mini-sproetje?
pi_77684656
Xenia wat fijn! Dat is een duidelijke stijgende lijn

Ik lees ook graag updates van Rocka en Linda. En iedereen.
Ik schrijf ook niet zo heel veel meer over m'n muppet hier. Veel meer dan "het gaat super" en "ze is geweldig" heb ik niet te melden, en om dat nou elke keer te herhalen is ook weer zoiets he
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:33:25 #20
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77684967
nog ff een vraagje; mijn meisje is zoooo ontzettend druk! ze slaapt dus overdag amper; maar ze is nu continu druk aan het doen. Niet huilerig ofzo; maar druk bewegen en rond kijken enzo... ik krijg dr amper rustig; ze wil niet even lekker bij me liggen; of in de box/ wipstoel oid... alleen maar druk druk druk doen...
iemand een idee wat het is en hoe dat komt???
pi_77685069
Alles is interessant, er is een hele wereld om te ontdekken Dan ga je toch niet slapen joh! Slapen is voor baby's watjes!

Althans, zo redeneer ik altijd maar als madame zo'n enorm drukke dag heeft
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:41:21 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77685276
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef innepin het volgende:
Alles is interessant, er is een hele wereld om te ontdekken Dan ga je toch niet slapen joh! Slapen is voor baby's watjes!

Althans, zo redeneer ik altijd maar als madame zo'n enorm drukke dag heeft
ik ben ook gewoon bang dat ze wat overprikkeld is.. want nu is het huilen...
hoop dat ik dr zo eens even rustig kan krijgen; maar ik MOET kolven... dus ik zit ff vast.. (met wipstoel voor de laptop). En vriendlief is dr niet...
pi_77685449
Het kan vanalles zijn. Misschien is ze onrustig door krampjes, of is ze inderdaad overprikkeld. Het kan ook zijn dat ze sinds haar sprongetje meer kan en daar volop gebruik van maakt. Lekker zitten en rondkijken in plaats van liggen en slapen, precies zoals Innepin zegt.

Als ze gevoeliger wordt voor prikkels in haar omgeving dan is het misschien wel fijn voor haar als ze op een rustig plekje kan slapen? Ivan wil absoluut niet in zijn wipstoel slapen; die gaat dan ook huilen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:53:24 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77685814
@Claudia; bedankt voor de tips. Inmiddels valt ze volgens mij net in slaap... *duimen draait*

misschien dat ik haar overdag toch af en toe even boven in haar wiegje moet leggen? dat ze in elk geval ergens overdag slaapt...
(misschien is ze vandaag wel gewoon TE veel wakker geweest)
pi_77686220
Ik denk dat je gauw genoeg gaat leren wat het beste werkt, BJ. Ik heb bijvoorbeeld geleerd om Ivan in zijn eigen bed te leggen voordat hij echt moe en héél chagrijnig wordt. Dat heb ik geleerd door schade en schande; ik heb het een paar keer te laat gedaan en wist daarna wel beter. Je probeert eens wat en als het werkt dan doe je dat nog eens. Ik geloof dat de meeste ouders zich zo redden.

Als ik Ivan te laat in bed leg dan wordt hij zeurderig en huilerig. Als ik hem dan wegleg is het verleidelijk om te denken dat hij geen slaap heeft omdat hij zo druk blijft doen. Maar als ik hem dan rustig krijg en toch in bed leg dan slaapt hij ineens als een roosje en is hij daarna heel blij. Dat is heel fijn om te weten, achteraf, dat ik het dan toch 'goed' heb gedaan.

Misschien geen gek idee dus om te experimenteren met in het eigen bedje slapen overdag! Als het echt niet lukt dan merk je dat vanzelf wel. Misschien verrast ze je nog! Ivan was er op een bepaald moment echt aan toe. Daar kwam ik ook pas achter door het gewoon te proberen.
pi_77686444
Bj, ik krijg minke overdag ook alleen rustig door bij mij in de armen in slaap te laten vallen... Als ze in de wipstoel/box/eigen bed ligt is het na 10 minuten ook weer wakker en huilen... 'S avonds voor ik haar in bed leg ook lekker in mijn armen houden tot ze echt goed slaapt, anders wordt het een nacht onheil....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:20:10 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77686937
Incantrix, wat fijn dat het bezoek aan de fysio zo positief was.
Ik dacht afgelopen zondag bij de meet ook 'oef, da's al een behoorlijke afwijking', maar ik vind het moeilijk om daar dan iets van te zeggen zomaar tegen iemand. Gelukkig had huup het wel gedaan.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:22:02 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77686987
Oh, en ik vergeet helemaal te vertellen dat het weer helemaal goed gaat met Oscar.
Wel komen miepen als hij ziek is, maar niet komen zeggen dat hij beter is. Foei!
Iig bedacht ik me vanmorgen dat hij toch zieker was dan ik dacht en dat merk ik nu hij weer beter is. Toch net een tikkie levendiger op het aankleedkussen, meer kletsen enzo.
Nu nog wel veel snot, maar lang zo veel niet als gisteren en eergisteren.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:51:43 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77687952
Thnx allemaal We zijn inderdaad superblij dat de fysio zo grondig is meteen, ben ook erg benieuwd nar wat de manueel therapeut zal gaan zeggen en doen.

BE, dat vind ik erg begrijpelijk hoor! Al was ik nu een bekende dan zeg je misschien nog wel iets, maar tegen iemand die je voor het eerst ziet.. Voortaan mag je het míj in elk geval best zeggen hoor, ik kan het hebben Dat dit al best erg is had ik zelf gelukkig ook al wel in de gaten (Huup had me een paar weken terug in dit topic al aangeraden naar de fysio te stappen, maar helaas heeft dit centrum het druk en duurde het een paar weken tot ik terecht kon) maar ik had niet verwacht dat de oorzaak zo erg was vooral. Nouja, we werken eraan in elk geval
3!
pi_77689458
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:25 schreef Incantrix het volgende:
Zo, dat was weer een enerverend dagje hoor.. Jongens, wat ben ík blij met Huups advies om meteen al naar de fysio te gaan. Huupz, de komende meet kun je een dikke klapzoen verwachten! De fysio was súperblij dat ik op eigen houtje ben gekomen en niet ben gaan zitten wachten op het CB. Sterker nog: hij was nogal geïrriteerd dat ze er bijna niks mee hebben gedaan en gaat ze binnenkort bellen om ze de oren hierover te wassen. Stef heeft echt een enorm sterke neiging naar links en als we nog een paar maanden hadden gewacht was Stef sowieso al een helmpjes-klant geworden. Dat wij ons zo rot voelden omdat we hem maar niet goed naar rechts kregen gedraaid vond hij onterecht, want Stef is erg sterk en, zo zei hij, hier ging hij zelf ook nog best een kluif gaan krijgen.

We hebben nu een driehoekig kussentje gekregen met nog een klein driehoekje eraan vast zodat we hem op de bolle kant van zijn koppie kunnen leggen en moeten zijn linkermouw aan zijn broek spelden zodat hij niet meer op zijn linkerhand kan sabbelen. Ondertussen wordt ik maandag teruggebeld voor een afspraak bij de manueel therapeut omdat de fysio een blokkade hoog in de nek denkt te zien en daarnaast gaat de fysio aan de slag om de spieren in de rechterkant van zijn nek soepeler te maken dan ze nu zijn. Verder vond hij Stef heel groot voor zijn leeftijd (zeiden ze bij het CB ook al, maar nu met de reacties hier en die van de fysio geloof ik het pas echt ) en vond hij hem een heel lief en blij ventje De fysio denkt dat dit allemaal veroorzaakt is door Stef's houding in mijn buik, hij zat er inderdaad scheef in (rechts was ik altijd bont en blauw, links voelde ik nooit wat) en hij is ook vroeg ingedaald. Hij leek ook echt pijn aan zijn nek te hebben als die meneer ermee bezig was, heel sneu. Hij was redelijk positief over de toekomst, omdat we er nu op tijd bij zijn, maar hij hintte er wel naar dat hij niet raar op zal kijken als Stef toch met een helmpje eindigt.

Ondertussen ligt mijn lieve blije mannetje te gillen in de box omdat hij op zijn linkerkant wil draaien maar dat kussen zit hem in de weg en ga ik nu kijken of ik nog veiligheidsspelden in huis hem om hem nog een extra tandje ongelukkiger te maken Ik ben eigenlijk best geschrokken om eerlijk te zijn. Niet dat dit nu een kwestie van levensbelang is, maar ik had niet verwacht dat het al zo erg was en dat hij er misschien ook echt pijn aan heeft Huup, nogmaals dank..

En dan nu.. Bijlezen Spelden zoeken
meid toch, wat herkenbaar!
Nouja goed, fijn in ieder geval dat jullie van die kussentjes hebben gekregen, wij moesten kloten met een opgerolde hydrofiel >.< Even doorbijten, na een dag of twee is hij gewend en maalt hij er niet meer om dat hij op zn zij ligt. Hij is ook nog klein dus veel andere keus dan zo te blijven liggen heeft ie niet
En dat vastspelden, wat een geniaal idee! Amélie sabbelt ook áltijd op haar linkerhandje, en die moesten we dus ook steeds weghalen en dan de rechterhand aanbieden. onbegonnen zaak natuurlijk (overigens doet ze vrijwel alles met links, vooralsnog lijkt ze linkshandig maar ik heb begrepen dat dat nog heel erg wisselt bij baby's).

Nouja goed, gewoon goed aan de gang gaan met de tips van de fysio, en ik hoop dat het allemaal supersnel bijtrekt bij Stef!

Overigens, ik zag niets aan Stef bij de meet maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet op gelet heb verder.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77694192
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Faja, niet om het een of ander maar zijn ze bij jou op het CB deskundig genoeg op het gebied van BV om zulke dingen te kunnen zeggen? Er zitten nl dezelfde dingen in infacol als in sab simplex en dat schijnt weer wel goed te zijn. En venkelthee wordt hier en daar ook afgeraden voor kleine baby's. Niet dat ze ongelijk hebben, hoor, maar meer om het toch eens met zekerheid te willen weten.

Ohja, besefte me net ineens dat L wel eens in een sprongetje zou kunnen zitten. Hij huilt vrijwel nooit en nu opeens wel.
Ik vermoed dat ze geen expert zijn op het gebied van borstvoeding maar ik vond ze nog al stellig over het geneesmiddel Infacol en de homeopatische middelen van VSM. De venkel thee was meer voor mij bedoeld als ik 1 glas per dag en dat schijnt volgens het CB dan weer wel goed te zijn.

Het werd mij ook gezegt dat de darmen gewoon onrijp zijn nog en dat in principe niks werkt tegen krampjes pas rond de 12 of als je pech hebt 16 weken leeftijd zijn de darmen gewent aan borstvoeding (of flesvoeding) en zullen ze aanzienlijk minder tot geen kramp meer hebben.

en nu weer snel bed induikt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 06:43:24 #32
95408 Incantrix
pi_77694922
Goedemorgen

Xenia, sorry, gisteravond vergeten te reageren op jou, maar dikke voor die curve zeg! En succes met de fysio, ik hoop voor je dat je meissie ook goed kan worden geholpen Ik had dat ook met deze fysio, eerst een inschrijfformulier ingevuld op hun website, een week later erachteraan gebeld omdat ik maar niks hoorde maar toen moest er nog over overlegd worden en halve week daarna een afspraak voor over ren dikke week gekregen Nouja, so be it dan he?

Huup, een hydrofiel? Echt? Wij gebruiken al vanaf het begin een dekentje, maar daar rolt hij gewoon overheen En grappig, ik heb ook al gevraagd of dit linkshandigheid zou kunnen betekenen, maar volgens de fysio zei dit inderdaad niet zo veel. Mijn moeder vertelt wel altijd dat zij het bij mij toch ook al als baby had gezien, maar dat het CB bij haar ook zei dat dat nog niet kon. Evengoed had ze gelijk Bij Stef ben ik daar erg nieuwsgierig naar, omdat ik links ben en mijn lief ambidext

Faja, ik vind al die verschillende manieren en adviezen zó raar joh.. Zo hebben wij van onze kraamzorg een hele andere manier van verschonen geleerd als mijn vriendinnen (onze zonen schelen maar een paar weken allemaal) omdat hun manier niet goed zou zijn. Ik heb van onze kraamzorg, de vk én de CB-arts infacol aangeraden gekregen en de lactatiekundige vond ons gebruik van dit middel ook prima. Venkelthee heb ik weer ten strengste afgeraden gekregen door de kraamzorg, maar dat heb ik nergens meer nagevraagd omdat ik dat ook vreselijk vies vind Ik vind die link die iemand hier postte er wel betrouwbaar uitzien.. Owja, en over wanneer je af en toe eens een flesje kunt gaan geven vind ook iedereen weer iets anders over *rolleyes* Ben benieuwd welke tegenstrijdige adviezen ik verder nog tegen ga komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 06-02-2010 06:49:07 ]
3!
pi_77695202
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 06:43 schreef Incantrix het volgende:

Faja, ik vind al die verschillende manieren en adviezen zó raar joh.. Zo hebben wij van onze kraamzorg een hele andere manier van verschonen geleerd als mijn vriendinnen (onze zonen schelen maar een paar weken allemaal) omdat hun manier niet goed zou zijn. Ik heb van onze kraamzorg, de vk én de CB-arts infacol aangeraden gekregen en de lactatiekundige vond ons gebruik van dit middel ook prima. Venkelthee heb ik weer ten strengste afgeraden gekregen door de kraamzorg, maar dat heb ik nergens meer nagevraagd omdat ik dat ook vreselijk vies vind Ik vind die link die iemand hier postte er wel betrouwbaar uitzien.. Owja, en over wanneer je af en toe eens een flesje kunt gaan geven vind ook iedereen weer iets anders over *rolleyes* Ben benieuwd welke tegenstrijdige adviezen ik verder nog tegen ga komen
Ik kies in zo'n geval voor het advies van de persoon of instantie die me het geschiktst lijkt. Ik heb bijvoorbeeld heel goede ervaringen met het OLVG, dus ik heb me niks aangetrokken van het advies van de kraamhulp en heb gewoon gedaan wat de verpleegkundigen en kinderartsen me geadviseerd hebben. Een van de dingen die me in het ziekenhuis is verteld, is dat ik bij thuiskomt gewoon zou kunnen bijvoeden met een flesje in plaats van een spuitje. Volgens hen dronk Ivan zo goed uit de borst dat er geen gevaar van tepel-speenverwarring meer zou zijn. Lactatiekundigen denken daar duidelijk anders over. Ik weet niet wat wijsheid is, maar ik ben wel blij dat Ivan zowel uit de borst als uit het flesje goed drinkt. Ik vond het in ieder geval fijn dat mijn ziekenhuis zo relaxed over dingen dacht. Ik zou natuurlijk not amused zijn geweest als hij alsnog last van tepel-speenverwarring had gehad.

Ik ben ook vergeten te reageren op de curve van Xenia terwijl ik het juist zo'n mooi lijntje vond. Wat fijn dat de kleine weer goed groeit!
pi_77695401
BJ, ik merk dat Isa sinds een paar dagen ook wat meer wakker is overdag (ze is nu 5 weken). Ze is soms wel 2 a 3 uur achter elkaar wakker, dus soms tussen twee voedingen in. Ik merk soms wel dat ze dan na 2 uurtjes ook wel moe wordt, maar dat ze dan niet meer helemaal goed zelf in slaap kan vallen. Dan moet ze echt even op mijn arm in slaap vallen en leg ik haar daarna weg. Als ik haar trouwens te vroeg wegleg, is het ook niet altijd goed.
Ik kan inmiddels soms wel zien aan haar houding of ze gaat slapen ofniet. Als ze van haar handjes vuistjes maakt, gaat ze vaak uit zichzelf wel slapen, is ze moe. Leuk om zo de signalen van je kind te leren kennen.
Ze slaapt hier overdag trouwens nog beneden in de kinderwagenbak, kan ze heerlijk in liggen!
pi_77696368
Xenia wat fantastisch dat je meisje weer goed groeit!!!

Icantrix en Huup tot geloof ik 4 jarige leeftijd is het belangrijk dat kinderen hun beide handen evenveel gebruiken zodat beide hersenhelften evenveel gestimuleerd worden. Dat is ook waarom het niet goed is dat een baby een voorkeurskant heeft, het is niet alleen cosmetisch.
Wat rot dat er zo'n lange wachtlijst is bij jouw fysio Icantrix Gelukkig zijn er nu stappen ondernomen, fijn dat hij een kussentje gekregen heeft!

Rocka ik vind het hartstikke logisch dat je niet op iedereen reageert en al helemaal niet op al die problemen Ik vind het fijn dat je weer meeschrijft, het is leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat.

Niels huilt (zeg maar gerust krijst) altijd voordat hij in slaap valt, ook in de doek. Ik denk dat het komt doordat hij eigenlijk alles mee wil maken en zich niet zomaar over kan geven aan de slaap. Maar ik vind het wel heel naar...

Het kinderdagverblijf gisteren was een ramp Niels heeft maar 1,5 uur geslapen en het grootste deel van de tijd gekrijst, hij is nog steeds schor. Helaas kon ik hem pas om 16.30 uur ophalen. Op weg naar huis en thuis was hij nog steeds helemaal overstuur, hij gedroeg zich weer zoals hij deed voor hij medicijnen kreeg. Gelukkig heeft hij vannacht goed geslapen en was hij vanmorgen weer vrolijk. Volgens mij raakt hij veel te overprikkeld van al die kinderen daar, het is een verticale groep. Toen ik hem op kwam halen hadden ze hem in de kinderwagen gelegd waar hij lag te krijsen, terwijl ik aangegeven had dat hij daar een hekel aan heeft. Maar er waren nog maar twee leidsters waarvan er een met de oudere kinderen bezig was en de ander al een andere huilende baby vast had.
Ik zit er aan te denken om hem maar halve dagen te laten gaat tot ik weer werk gevonden heb. Maar goed, dat duurt ook niet al te lang, de hypotheek moet toch betaald worden.

en die ongesteldheid was vals alarm

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 06-02-2010 10:47:50 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77696629
He bah Twinkly, das niet fijn om 'm zo op te halen. Het is ook wel te begrijpen dat de leidsters af en toe hun handen vol hebben, maar wat raar dat er dan een al naar huis is, terwijl het nog best druk is. Hopelijk went Niels snel

Lotte heeft vannacht voor de 2e nacht op rij doorgeslapen Gister schrok ik om 6.15u wakker en heb ik vriendlief naar dr kamertje gestuurd, omdat ik niet durfde. Ze lag er toen al sinds 19.00u in. En vanmorgen werd ze om half 6 wakker, ook sinds 19.00u. Toen heb ik dr speentje teruggegeven en nog een keertje toegedekt. Toen lag ze wel wat te mopperen, maar niet huilen ofzo. Heb de babyfoon maar uitgezet en nog 3 kwartier geslapen. Kwart over 6 is toch fijner als half 6
Lotte!
Noah!
pi_77697659
Twinkly wat rot dat het zo slecht ging op het kinderdagverblijf. Ik zou helemaal over de zeik gaan volgens mij als ik Xeentje op kwam halen en ze zou overstuur zijn. Ik vind het nu al zo'n drama om haar weer daar naar toe te moeten brengen volgende week. De vorige keer dat ze daar was (tijdens de wendagen) heeft ze RS virus opgelopen, dus ik ga haar echt met een heel zwaar hart achterlaten volgende week. Het liefst zou ik er helemaal niet meer naartoe gaan, ben ook op zoek naar een opvangmoeder maar dat is niet makkelijk.

Wat heerlijk dat Lotte al doorslaapt Linda.

Ik heb trouwens eindelijk de ultieme slaapzak gevonden. Precies wat ik zocht maar waarvan ik niet eens wist of hij bestond. Met rits schuin en helemaal onderlangs doorlopend zodat je hem heel makkelijk helemaal open kunt klappen om te verschonen.
pi_77697727
Ah, das handig Xenia! Maar dan ligt ze er toch alsnog met d'r billetjes op en dat wilde je toch juist niet? Of heb ik je vorige keer gewoon verkeerd begrepen?

Hopelijk blijft Xeentje nu virusvrij op het KD en gaat ze het gewoon heel erg naar d'r zin hebben
Lotte!
Noah!
pi_77697759
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:25 schreef innepin het volgende:
Xenia wat fijn! Dat is een duidelijke stijgende lijn

Ik lees ook graag updates van Rocka en Linda. En iedereen.
Ik schrijf ook niet zo heel veel meer over m'n muppet hier. Veel meer dan "het gaat super" en "ze is geweldig" heb ik niet te melden, en om dat nou elke keer te herhalen is ook weer zoiets he
Dan dus. *Zwaait!

Klein Xeentje gaat de goede kant op. Super zeg!

Wat k*t, Twink. Halve dagen lijkt voorlopig wel een oplossing idd. En een paar uurtjes meelopen, zou dat niet mogen? Dat ze met jou erbij kan wennen? Sterkte.

Wat goed van Lotte, Linda! Fijn!

Met Lente gaat het nog steeds super dus. Heel af en toe komt ze ineens weer voor een nachtvoeding, da's een beetje jammer. Als het midden in de nacht is trouwens niet, maar het is dan vaak net een uur of half vijf, een uur voordat N eruit moet en twee uur voordat ik eruit moet. Dus dan slaap ik niet meer.

Op d'r rug liggen doet ze nauwelijks meer. Zodra je d'r neerlegt, rolt ze zichzelf meteen op d'r buik. Om vervolgens als een aangespoelde walvis te gaan liggen mieren. Maar naarmate ze d'r hoofd langer overeind kan houden, lijkt ze zich steeds meer te vermaken op d'r buik.

En afgelopen woensdag is ze voor het eerst een hele dag op het kdv geweest. En hoewel ik het juist totaal niet van mezelf had verwacht, moest ik zo huilen bij het wegbrengen. Ik heb maar snel m'n snor gedrukt. Maar alles is goed gegaan. Ze vermaakt zich prima in de zelfschommelende schommelstoel en met het kijken naar de andere kindjes. In het heen-en-weer-boekje hebben ze geschreven dat Lente zo'n vrolijk meisje is. Mijn meisje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 06-02-2010 12:47:27 ]
pi_77699572
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:54 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte heeft vannacht voor de 2e nacht op rij doorgeslapen Gister schrok ik om 6.15u wakker en heb ik vriendlief naar dr kamertje gestuurd, omdat ik niet durfde. Ze lag er toen al sinds 19.00u in. En vanmorgen werd ze om half 6 wakker, ook sinds 19.00u. Toen heb ik dr speentje teruggegeven en nog een keertje toegedekt. Toen lag ze wel wat te mopperen, maar niet huilen ofzo. Heb de babyfoon maar uitgezet en nog 3 kwartier geslapen. Kwart over 6 is toch fijner als half 6
Linda toch Belachelijk en enorm herkenbaar tegelijk

Haai Ssserpente Wat fijn dat ze het naar haar zin had op het kdv Je vrolijke meisje Ik vind het ook altijd weer leuk als ik thuiskom en mijn schoonmoeder vertelt dat ze weer zo lief en vrolijk is geweest, en dat ze gingen wandelen en iedereen die ze tegenkwamen zei dat ze zo'n mooi meisje is of nou ja, meestal vooral een "woahhh die ogen!" maar ik interpreteer het maar even zo.

Twinkly
pi_77699930
Ja nou, muuh... straks was ze dood ofzo De babyfoon was ook zo stil...

Ssserpente, wat goed van Lente! Gaat het drinken uit de fles nu helemaal goed?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:34:36 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77700719
Even een vraagje tussendoor. Alexa heeft de televisie ontdekt. Op Nick Jr. is ze nu al weg van Dora (er wordt dan geschreeuwd, gekird en geschopt richting tv). Ik ga er dan maar bijliggen en mee kirren en schreeuwen...

Ik vroeg me af of, en hoe lang die beebs van jullie naar die tv staren. Alexa houdt dus met gemak een Dora aflevering vol
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_77701481
Ik heb geen idee hoe lang dora duurt, maar Lotte kan 2 nijntje afleveringen op youtube kijken. Dat is 10min.
Lotte!
Noah!
pi_77702486
hier word eigenlijk nog geen tv gekeken Takkaman dus geen idee.
Maar vanmorgen hebben we samen op youtube filmpjes van Woezel en pip zitten kijken en dat duurde een kwartier.
en Roy is morgen een half jaar oud.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77707204
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Alexa heeft de televisie ontdekt. Op Nick Jr. is ze nu al weg van Dora (er wordt dan geschreeuwd, gekird en geschopt richting tv). Ik ga er dan maar bijliggen en mee kirren en schreeuwen...

Ik vroeg me af of, en hoe lang die beebs van jullie naar die tv staren. Alexa houdt dus met gemak een Dora aflevering vol
Ivan kijkt gerust 3 kwartier naar de tv. (Zie foto in het fototopic.)
pi_77708132
haha tv kijken met de kids; wat leuk! ben benieuwd vanaf wanneer Evie interesse krijgt in zulke dingen...

van8 heeft ze weer goed geslapen; weer 6 uurtjes achter mekaar... gaat goed hoor!
vanavond lekker een avondje samen op de bank.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:39:07 #47
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77709429
Ze zeggen dat televisie 'slecht' is voor baby's... teveel prikkels enzo, maar probeer de aandacht er maar eens vanaf te houden als de tv toch aanstaat. Kunnen we zelf ook geen TV meer kijken want Elyas zit zo'n beetje driekwart van de dag aan mij geplakt Bovendien is mijn hele huishouden er ééntje van teveel prikkels voor een baby.
pi_77709483
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef Tan het volgende:
Bovendien is mijn hele huishouden er ééntje van teveel prikkels voor een baby.

Ach ja, te veel prikkels... Als je erop let dat je kind genoeg slaapt (naar zijn of haar behoefte) en niet de hele dag ligt te huilen dan zal het allemaal wel loslopen. Ivan vindt de laptop ook geweldig en ik laat hem lekker.
pi_77709498
Lotte doet het ook hoor...die verdraaid zich helemaal, tot ze het kan zien. Maar Ronny kijtk vaak dingen als Stargate enzo en dat vraag ik wel offie kan doen als ze op bed ligt. Is veel schieten en herrie enzo. Maar gewoon nieuws...ach, waarom niet. Verder kijk ik zelf al nooit tv, dus overdag krijgt ze alleen de computer mee. Laatst keken we dus nijntje via Youtube en dan 1 of 2 afleveringen en dan is het weer genoeg
Lotte!
Noah!
pi_77713952
Goedenavond allemaal!

Hoe is het hier? Vanochtend is de vk langs geweest voor de laaste controle en met haar over het spugen van mini-flower2 gehad. Zij zei dat ze wrslk teveel melk binnen krijgt en dat niet kan verwerken. Omdat ik moet voeden op verzoek en ze 's nachts veel vaker komt geef ik haar dus elke weer melk. Maar nu is het advies om, als ze heel snel achter elkaar komt, een speentje te geven. Omdat het dus ook wel gewoon zuigreflex kan zijn. Dus dat gaan we vannacht maar proberen. Hopen dat het helpt .
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_77713999
Hopen dat het helpt flowerbox! Hier was het echt de ontdekking van de eeuw, dat er niet iedere keer een borst in hoeft. En bij Huups en Amélie geloof ik ook. Zou fijn zijn! Hoe oud is je meiske? Pas je op voor tepel-speenverwarring?
Lotte!
Noah!
pi_77714104
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:03 schreef Linda2205 het volgende:
Hopen dat het helpt flowerbox! Hier was het echt de ontdekking van de eeuw, dat er niet iedere keer een borst in hoeft. En bij Huups en Amélie geloof ik ook. Zou fijn zijn! Hoe oud is je meiske? Pas je op voor tepel-speenverwarring?
Ja ik was zelf ook bang voor tepel/speen verwarring maar de vk zei dat de bv zo goed ging dus dat daar geen sprake van zou zijn

Ze is 8 dagen oud trouwens.

Dus bij jou en Huup was het ook zo'n probleem?
pi_77714421
Niet dat ze teveel dronk hoor, maar ik duwde bij ieder kreetje gewoon een borst erin en ik weet dat Huups lief een keer bij wijze van experiment 's nachts een speen te geven ipv een voeding en dat ging ook goed.

Lotte was 3 weken oud toen ze een speen kreeg, maar die is aan de fles begonnen, dus das misschien anders. Even vragen in het BV-topic anders?
Lotte!
Noah!
pi_77714751
Goed idee. Dat ga ik even doen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:44:14 #55
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77717050
* Keshet schuifelt wat onwennig het topic binnen.

Op de tweede dag van de tweede maand van het jaar tweeduizend en tien, om twee over half twee 's middags zijn D. en ik de trotse ouders geworden van onze prachtige dochter 'Teigetje'.
(Dus, op 02-02-2010 om 13.32 uur)

Teigetje is geboren na 26 weken en vier dagen zwangerschap en woog bij haar geboorte 450 gram. Haar lengte is onbekend maar wij denken dat ze zo'n 25 cm lang is.

Teigetje is geboren in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam en ligt op de Neonatologie Intensive Care.
Ze heeft een aantal ontzettend spannende dagen achter de rug maar op dit moment is ze stabiel.
Ook ik lig nog in het ziekenhuis maar morgen ga ik naar huis.
(O ja, 'thuis' is vanaf vandaag in Rotterdam, we zijn vandaag ook nog ' even' verhuisd!)

Teigetje zal als alles goed gaat nog een flinke tijd in het Sophia Kinderziekenhuis moeten blijven.

Het volledige verhaal tot nu toe probeer ik binnenkort ook te plaatsen maar op dit moment gaat al onze tijd, aandacht en energie naar ons kleine vechtertje.

Ontmoet ons kleine Teigetje met haar beschermheer Kapitein Ortega:
A grand adventure has begun.
pi_77717162
Keshet ik heb de tranen er van in mn ogen staan..

Hup meiske, goed door blijven vechten hoor!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:50:07 #57
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77717212
Gefeliciteerd met Teigetje.
Wat een kleintje zeg, ben er een beetje stil van...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77717296
Keshet... ik blijf enorm onder de indruk van hoe klein en jong jullie kleine meisje nog is...
Wat fijn dat het stabiel is op het moment. Ik hoop dat jullie kleine doorzettertje zo doorgaat.
en ooo op die foto zie je pas echt goed hoe klein ze is....
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:54:38 #59
190853 RockabeIIa
pi_77717324
Keshet... je kleine frummelke is een vechter!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:06:00 #60
265732 Keshet
pi_77717656
Even voor de duidelijkheid: Haar echte naam is natuurlijk niet Teigetje!

Laatste status-update: Sinds afgelopen nacht is ze van de beademing af. Haar ademhaling wordt nu ondersteund door bipap. Ik zou graag een linkje met uitleg posten maar dat lukt niet vanaf m'n telefoon. Mijn laptop mag niet meer aan nu.
Ziekenhuis-curfew: *insert ik-spuug-er-op-smiley*!
pi_77717838
Keshet, van harte met je dochter maar wat ongelooflijk heftig is dit allemaal voor jullie! Van de beademing af klinkt goed iig. Ik wens jullie heel veel geluk en kracht toe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_77717961
Jeetje Keshet, wat een kleintje nog Ben benieuwd naar het hele verhaal.
Dat ze van de beademing af mag is in elk geval een goed teken, go Teigetje!
ben erg benieuwd naar haar echte naam trouwens.....
pi_77718149
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:06 schreef Keshet het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Haar echte naam is natuurlijk niet Teigetje!

Laatste status-update: Sinds afgelopen nacht is ze van de beademing af. Haar ademhaling wordt nu ondersteund door bipap. Ik zou graag een linkje met uitleg posten maar dat lukt niet vanaf m'n telefoon. Mijn laptop mag niet meer aan nu.
Ziekenhuis-curfew: *insert ik-spuug-er-op-smiley*!
http://en.wikipedia.org/wiki/Positive_airway_pressure
volgens google is dit een bipap-uitleg. Het lijkt wat mobieler en compacter dan echte beademing?

Wat is ze klein, jullie vechtertje!
Kom op meiske, groei! vecht! Ik denk aan jullie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:31:49 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77718475
Wat een mini-poppeke, maar wel een sterke!
pi_77718521
Jeetje Keshet wat een schrik. Ook ik heb er tranen van in mijn ogen. 450 gram...

Zet hem op klein dapper meisje, blijf knokken!!
pi_77718531
Jemig Keshet, ik zit ook met tranen in m'n ogen. Je probeert je een voorstelling te maken van zo'n klein ukje, maar het lukt niet echt en dan zie je die foto. Maar wat goed dat ze al van de echte beademing is! Heel veel sterkte de komende tijd en dat ze maar snel 'groot' mag worden.

Lekker contrast, sorry, maar goed. Ik heb een rotweek achter de rug op mijn werk, dus vandaar dat ik er maar weinig was. Heb wel proberen bij te houden hoe het gaat met iedereen, maar moet eerlijk toegeven dat het niet helemaal gelukt is. Ik zag wel een mooie stijgende lijn van Xeentje en een berichtje van Rocka, zo ver gaat m'n geheugen op het moment.
Wij zijn vanochtend weer gaan babyzwemmen en mijn stoere vent heeft zomaar onder water gezwommen! Dus niet even met zijn koppie onder, maar echt een meter of anderhalf zwemmen. Ik vond het zo mooi om te zien en hij vond het gewoon leuk om te doen. Op zo'n moment geniet ik echt zo enorm
Ik ga komende week maar eens proberen weer wat meer te reageren. Voor nu: slaap lekker!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 7 februari 2010 @ 07:12:13 #67
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77723500
@Mefke; wat klote dat je zo'n rotweek hebt gehad... Hoop dat de komende week beter voor je wordt. En klinkt ontzettend bijzonder om je kleintje zo te zien zwemmen.

@Keshet: Bipap is ook een beademingsvorm... alleen dat niet invasief.. dwz dat er niet meer een inwendige buis (tube) gebruikt wordt om te beademen; maar vaak wordt dit dmv een masker gedaan. Het is zeker een enorme stap voorwaarts hoor

En Evie slaapt nog Gaat zo goed! vorig weekend voor het eerst doorgeslapen; na het ws sprongetje en het prikje 2 nachten wat gerommeld. En nu gaat het alweer 3 nachten super!
vandaag ook alweer ruim 7 uur achter mekaar aan het slapen zo trots!
Dus ben maar vast aan het kolven.. das het enige nadeel; langer dan 7 uur kan ik dus echt niet slapen; want dan heb ik een probleem...
*maja das een groot luxeprobleem *

hoe is het eigenlijk met de zieke kindjes momenteel? knappen ze wat op? (uh @martine, twinkly, BE, Karin en wie ik verder nog vergeet?)

en ik zal eens kijken of ik Evie haar groeicurve hier kan neertoveren...

*gelukt*
pi_77723508
Keshet, welkom hier! Helaas moeten we je veel vroeger welkom heten dan je gehoopt had. 26 weken en 450 gram, wat een wondertje. Ik hoop dat Kapiten Ortega goed over haar waakt.

BJ, wat een prachtige curve! Het ziet ernaar uit dat Evie ook naar haar lijntje aan het zoeken is. In dit tempo streeft ze Ivan gewoon voorbij!

Er was hier gisteravond een feestje. Volkomen begrijpelijk, hoor, dat mensen op zaterdagavond het leuk willen kunnen hebben met elkaar. Maarja, er zijn ook nog ouders van jonge baby's die al hun slaap heel goed kunnen gebruiken. Blegh. On the upside: ik werd vanochtend wakker zonder lekkages.
  zondag 7 februari 2010 @ 07:33:22 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77723515
he bah Claudia; best frustrerend als je moe bent dan... En ik denk dat Evie niet zo blijft doorgroeien hoor... ze gaat nu wel erg hard... denk dat ze inderdaad straks richting dat lijntje gaat en dat het zich dan wel wat stabiliseert. Inhaalslagje denk ik...
die 4 weken te vroeg merk je in gewicht dus niet meer zo erg ivm andere kleintjes
pi_77723544
Keshet welkom en gefeliciteerd met je dappere meisje! Wat moet dat een grote schok geweest zijn dat ze er nu al is. Gelukkig gaat het wel goed met haar. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Claudia luidruchtige feestjes van anderen zijn stom als je zelf een klein kindje hebt. Hopelijk kan Ivan vandaag wat bijslapen.

En ik zag dat Rocka en Linda hun intrede hier weer hebben gedaan Leuk om te lezen hoe jij de combi van 2 kindjes doet Rocka en ik vind het natuurlijk ook leuk om te lezen van mijn mede-17-september-mama Linda!

Verder hier een combi van laptop weer ingeleverd op mijn nu ex-werk en een ziek Esmeetje dus erg weinig bijgelezen. Gelukkig knapt Esmee weer flink op. Gisteren was de koorts al weg, ze wilde alleen nog wat weinig drinken, maar vanmorgen ging de fles er bijna helemaal in en lijkt ze weer helemaal de oude. Woensdag komt mijn nieuwe laptop dus dat komt ook goed Reageren met de laptop van mijn vriend is stom want de cursor verspringt steeds ineens in de tekst of mijn hele tekst is ineens weg

Nou nu wat op gaan schieten want wij gaan zo met vrienden naar Artis!
pi_77723567
Keshet, van harte met jullie Teigetje! Wat een spannende tijd moet dit zijn voor jullie. En wat is ze klein en frummelig Gelukkig wordt er goed op d'r gepast, zo te zien!

Claudia, stom van dat feestje! Zal je net zien natuurlijk, als je zelf je slaap hard nodig hebt. Misschien vanmiddag even liggen?

BJ, mooie stijgende lijn voor Evie hoor! En ook al zo goed slapen, super!

Mefke, voor jou en de sores op je werk!

Stieme, werkloos vanaf nu? Das balen! Ga je iets nieuws zoeken of blijf je lekker thuis met je meiden?

*zo, weer verder, Lotte begon hartverscheurend en met tranen te huilen nadat ze zichzelf voor d'r hoofd sloeg met speelgoed

Veel plezier in Artis Stiemie!

En vannacht weer een goede nacht! Van 20:00 tot kwart over 7! Derde nacht op rij dat ze 11u en een kwartier slaapt. Ik lag al vanaf half 7 op d'r te wachten, maar dat mag de pret niet drukken
Lotte!
Noah!
pi_77723587
Wat goed van Lotte dat ze zo lang slaapt. Esmee heeft echt gewoon nihil slaapritme. Die komt de ene nacht om 2 uur, de nacht erop om half 7 en de nacht daarop pas om 8 uur. Nou ja zo blijft het spannend

Yep helaas nu werkeloos. Ben wel op zoek naar een nieuwe baan hoor en heb ook wat dingen uitstaan. Thuisblijven is echt niks voor mij heb ik gemerkt. Heel gezellig met de meisjes, maar soms komen de muren echt op me af. Merk dat je als je alleen bent met 2 van die kleintjes toch minder snel de hort op gaat dan met eentje. En qua hypotheek is het ook wel erg fijn als ik gewoon weer ga werken

Zo en nu ga ik mijn vriend zijn bed uittrekken want alle voorbereidingen zijn getroffen en Artis roept!
pi_77723683
Keshet welkom, en nog gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wat een kleintje!! Laten we hopen dat ze snel groeit!!

Veel plezier in Artis Stiemie!! En hopeljk vindt je trouwens snel een nieuwe baan!

BJ, Evie groeit erg goed zo te zien, super!! En wat fijn dat ze doorslaapt!

Claudia, wat balen van dat feestje en je nachtrust.

Isa kan haar hoofd al heel goed omhoog houden! En snel een foto'tje (haal ik straks wel weg, niet het goede topic uiteraard!)

Edit: En weer weg!

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweUser op 07-02-2010 17:32:27 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 09:18:46 #74
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77723758
Keshet ben er helemaal stil van, maar wat een vechtertje moet het zijn

Isa, wat ben je een lekker ding!

Evi groeit lekker goed door!!!

Claudia, die foto van Ivan in het fototopic is inderdaad hilarisch. Gisteren had ik Alexa op de camera moeten zetten. Toen Manlief haar omdraaide zo van 'speel eens met papa' en zij de tv niet meer kon zien, werd ze boos. Als een echte vrouw lekker grijnzen

[ Bericht 4% gewijzigd door Takkembah op 07-02-2010 09:27:31 (verkeerde smiley schaam schaam) ]
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 7 februari 2010 @ 09:21:44 #75
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77723777
Keshnet voor jullie vechtertje!!!!
  zondag 7 februari 2010 @ 09:28:47 #76
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77723827
_Bar_ ik moet Roy en jou uitzwaaien vandaag toch? wat gaat het hard!
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 7 februari 2010 @ 09:33:19 #77
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77723863
Ow jaa het is vandaag zijn halve jaardag
Het gaat idd snel allemaal.
  zondag 7 februari 2010 @ 09:37:11 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77723887
Keshet Wat een klein humpie, gefeliciteerd ... sterkte voor jullie! Wat een spannende tijd!
pi_77724255
Bar, gefeliciteerd met je grote baby!

Ohhh, wat is Isa mooi! En ookal zo sterk.
pi_77724739
Keshet gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisje! Wat fijn dat ze van de beademing af is, ze is duidelijk een vechtertje. Ik hoop dat ze snel groot en sterk wordt Gelukkig waakt er een kapitein over haar

Wat is Isa een prachtig meisje!! En sterk idd, woah!

Bar gefeliciteerd met je GROTE baby!!

Gaap! Niels is alweer aan het regelen, en dat begon vannacht en om 6 uur was hij ready for the day! Hopelijk kan ik straks nog eventjes erin duiken Ik heb vanmorgen nog wel een filmpje van een mega vrolijke Niels gemaakt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77725131
Keshet wat een klein meisje, ik krijg er tranen van in mn ogen. Ze is een dapper vechtertje.

Hier even een snelle post, Jamie is ziek.... koorts en nog steeds verkouden. Als hij morgen nog steeds ziek is toch maar weer naar de HA en dan wil ik graag dat ze een kweek neemt ivm RS. Vind hem echt zielig.
pi_77725312
Ik ben totaal niet bijgelezen maar ik zie nu dat Keshet bevallen is

In eerste instantie nog gefeliciteerd
Maar allemachtig...450 gram... wat een ongelooflijk ukkie.
Heel veel sterkte voor jullie en jullie kleine meisje
pi_77725332
He bah, beterschap voor Jamie

En Bar, je ventje is al een grote baby Tot over anderhalve maand!

Misschien een beetje gekke vraag hoor, maar wat voor temperatuur hebben jullie baby's? Lotte heeft een beetje hoge temp. sinds een tijdje, maar je merkt niks aan d'r. Nadeel is alleen, je merkt nooit iets aan d'r, ook niet na prikken, waardoor ze een echt hoge temp. heeft.
Lotte!
Noah!
pi_77726695
Bar Tot morgen!
pi_77727221
Bar, een half jaar alweer, wat vliegt de tijd.
En Innepin, jij morgen ook al. Pff. Ik weet nog zo goed dat jullie gingen bevallen en dat ik dacht dat ik nog laaaaaang niet aan de beurt was. Bleek ook nog wel even ( zeven weken, toch?) te duren.
Linda, ik weet dat Driekus van huis uit een lage temp heeft, dus onder de 37. Heeft ie van zijn mama. Met als gevolg dat 38.4, wat nog geen koorts is, hier al een intens zielige Driekus oplevert. Gelukkig heeft ie het alleen na prikken. Wie weet is Lotte's temp gewoon in basis al hoger?
  zondag 7 februari 2010 @ 13:05:57 #86
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77727282
@martine; he bah is Jamie alweer/ nog steeds ziek?? wat ontzettend vervelend! en idd slim om te vragen naar een kweek.
Heel veel beterschap en sterkte ermee gewenst

@Bar; tot ziens over een maandje of 4

@Linda; ik heb Evie haar temperatuur al een paar weken niet meer gemeten...

@Nieuwe User; wat een mooie foto van jullie kleine meisje.. Isa

Wij gaan zo, voor het eerst, richting Pake en Beppe in Fryslan Ze zijn hier wel meerdere keren geweest; maar het weer was steeds zo minnetjes dat we nog niet met Evie daar geweest zijn. Best spannend, maar ook erg leuk!
pi_77728028
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:03 schreef mefke79 het volgende:
Bar, een half jaar alweer, wat vliegt de tijd.
En Innepin, jij morgen ook al. Pff. Ik weet nog zo goed dat jullie gingen bevallen en dat ik dacht dat ik nog laaaaaang niet aan de beurt was. Bleek ook nog wel even ( zeven weken, toch?) te duren.
Linda, ik weet dat Driekus van huis uit een lage temp heeft, dus onder de 37. Heeft ie van zijn mama. Met als gevolg dat 38.4, wat nog geen koorts is, hier al een intens zielige Driekus oplevert. Gelukkig heeft ie het alleen na prikken. Wie weet is Lotte's temp gewoon in basis al hoger?
Dat vind ik dus het gekke aan Lottes temperatuur, het schommelt van onder de 37, naar rond de 37, tot zo'n 37,6 of 37,7. Na prikjes is het hoogst gemetene 38,2 geweest. Nouja, ik zal me er maar niet druk om maken dan...
Lotte!
Noah!
pi_77728619
Dag Bar, tot over een paar maanden!

Keshet, welkom! En jee wat een frummeltje! Fijn dat het wat beter gaat en dat ze stabiel is

Rienk slaapt steeds beter! Eergister liet hij er 5 uren tussen! (gister maar weer 2 ) En vandaag weer 4 We hebben uitgeslapen!

Zometeen viste en vanavond ook weer. Gister zouden we ook krijgen, maar J. was te ziek.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77729030
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:28 schreef martine1984 het volgende:
Hier even een snelle post, Jamie is ziek.... koorts en nog steeds verkouden. Als hij morgen nog steeds ziek is toch maar weer naar de HA en dan wil ik graag dat ze een kweek neemt ivm RS. Vind hem echt zielig.
Vraag dan wel naar een kweek van het neusslijm. Mijn HA had kweek van de ontlasting gedaan (en daar kwam inderdaad niks uit) en later hoorde ik van de kinderarts in het ziekenhuis dat RS alleen via neusslijm gevonden kan worden
  zondag 7 februari 2010 @ 14:36:44 #90
95408 Incantrix
pi_77729645
Bar, mijn hemel, jij verlaat ons ook alweer! Dag grote Roy, dag lieve Bar!

Nieuwe User, wat een enórm mooie foto van een supermooi kind zeg! ²

Keshet, nogmaals welkom hier en mijn hémel wat is jouw meissie klein! Wat een vechtstertje.. Dikke voor jou en je lief, ik duim voor jullie!

Pfff, verder ben ik even leeg, hebben lekker uitgeslapen na een feestje gisteren, Stef heeft een gezellig avondje bij zijn opa en oma gehad, waarbij ook een oom en tante van mij lekker met hem hebben zitten troetelen. Zo lief, die mensen zullen zelf nooit kleinkinderen krijgen ondanks dat ze een zoon en een dochter hebben en het was zo mooi om te zien dat zij nu toch ook een beetje opa en oma kunnen zijn van iemand Stef deed het voorbeeldig en liet zich van zijn beste kant zien.. Lachen, knuffelen, beetje slapen.. Vandaag is de payback, hij heeft echt de hele middag al krampjes, lang geleden dat het zo erg was. Zo maar even boodschappen doen, in de wagen komt hij meestal wel tot rust enzo
3!
pi_77735051
Bedankt voor jullie reacties op de foto van Isa! Ben helemaal verliefd op d'r!!

Heb je nog wat kunnen rusten Twinkly?? 6 uur is toch een mooie tijd om de dag te beginnen!

Martine, beterschap voor Jamie!!

Linda, Isa heeft meestal een temperatuur van rond de 37 graden, soms heel iets lager.

Wat zielig voor Stef, de krampjes. Hopelijk is het snel weer over!!
pi_77739064
Keshet, Gefeliciteerd met jullie meisje. Ik heb tranen in mijn ogen. Wat een vechtlust laat jullie meisje nu al zien. Ik heb het helaas al eens eerder meegemaakt bij een vriendin van mij. Ook 26,5 week zwanger, een jongetje van 510 gram. Hij is dit jaar alweer 4 geworden!!! Dus kom op teigetje!!!!

Eigenlijk vind ik dat ik dit nu niet meer kan posten, het lijkt zo onbelangrijk allemaal in contrast met waar Keshet nu doorheen gaat...
Maar Thomas heeft een heel slecht weekend achter de rug. Hij heeft zoveel last van krampen, hij krijst alles bij elkaar, en zo ken ik hem helemaal niet. Morgen is hij 12 weken, maar ik dacht dat het minder erg zou worden, bij hem wordt het alleen maar erger... ik ga morgen toch maar het cb bellen, misschien kan hij niet tegen de voeding ofzo... Er zit echt een verschil tussen zijn boze huilbuien en deze krampjes huilen/krijsen... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik krijg hem niet stil... En het ergste vind ik nog dat het steeds erger lijkt te worden....
pi_77739572
Nog een voor Keshet en haar meisje, ik ga jullie gewoon steeds een kusje sturen!

Wat vervelend dat Stef vandaag zo'n last heeft van krampen en dat het bij Thomas ook maar niet over gaat Kusje voor hun buikje en sterkte voor hun mama's

Niels is vandaag niet zo goed te pas, hij is heel humeurig, slaapt bijna niet en wil niets. We zijn nu al bijna een uur bezig hem in slaap te krijgen in zijn bedje maar hij blijft onrustig en zet steeds opnieuw een keel op terwijl hij doodmoe is. Zou hij zich niet lekker voelen, zou hij al een soort verlatingsangst krijgen of is dit nog steeds een nasleep van het kinderdagverblijf? Lastig hoor...
pi_77740400
Och al die kindjes die niet zo lekker in hun vel zitten vandaag en de afgelopen dagen

Aoraki wat raar dat de krampjes alleen maar erger lijken te worden. Is het niet iets van een buikgriepvirusje? Dat gaat namelijk ook rond en is heel besmetteijk. Hopelijk kan de dokter jullie helpen!

En Twinkly wat vervelend zeg. Esmee kan ook wel eens wat langer last hebben om in slaap te vallen na een erg drukke dag. En soms moet ze zichzelf dan echt even in slaap huilen. Troosten staat dan alleen garant voor nog meer gehuil. Kan het anders geen sprongetje zijn? Dan slapen ze ook minder goed.

Wij zijn vandaag van 11 tot 15 uur in Artis geweest Voor Linde erg leuk, maar Esmee had er niet zoveel aan natuurlijk. Ze weigerde ook steeds om te gaan slapen in de wagen. Nou ja nu maar hopen dat ze het de komende nacht wat inhaalt...
pi_77741221
Stiemie, wat leuk dat je naar artiswas. Hopelijk slaapt esmee vannacht goed.

Wij dachten misschien ook dat hij ziek was, maar zijn temperatuur is normaal. Zijn ontlasting daarentegen was vanmorgen groen/grijs en dicht, terwijl het normaal diepgeel en luchtig is...
pi_77741744
Ah dat klinkt wel een beetje als de grauwe poep van Esmee toen die de afgelopen dagen ziek was. Die kreeg pas na een dag lichte koorts
pi_77742054
mmm, dan ga ik hem goed in de gaten houden... bedankt!
pi_77742183
Ik val ook even binnen met een poepvraagje Vroeg het net al in het grote babytjestopic omdat ik denk dat het met de vaste voeding te maken heeft, maar alle tips zijn natuurlijk welkom. Dus: dames met moeilijk poepende kindjes, wat hielp?
Dochterlief is al een paar uur (!) bezig met echt kneiterharde drolletjes er uit te werken Dat heeft ze nog nooit gehad... het is hartstikke zielig want het doet pijn (er kwam net zelfs een beetje bloed uit!) en ik kan haar niet troosten... tips?
pi_77742393
geen ervaing met een baby, maar wel met een peuter: vooral veel laten drinken. Zodra Linde een dag te weinig drinkt kunnen we er op rekenen dat ze 'verstopt' zit.

Het kan natuurlijk ook zijn dat haar darmpjes moeten wennen aan iets anders dan melk. O ja en let op met banaan al weet ik niet of het een fabeltje is dat die verstoppen.

Sterkte voor je meisje want dat klinkt echt niet fijn
pi_77743120
Sneu ja, Innepin die harde ontlasting. Beetje extra water in de fles?

keshet, welkom met je mini-meisje, Teigetje....ik heb haar echte naam via pm gekregen, mooi hoor!
Ik hoop dat het allemaal goed met haar mag gaan, mijn hemel wat een kleintje.

Xenia, hoera voor de groei van je dame. Ik zag haar echte naam boven de curve staan (ik was al zo benieuwd hoe ze in het echie heet) wat een mooie naam!

En die Esmee die gewoon maar niet gaat slapen in de dierentuin , wil niks missen zeker! Hopelijk slaapt ze lekker bij vannacht. Stiemie, kun jij jullie voedingsschema eens vertellen hier? (en Mefke?)

Twinkly, ik las het over het kdv. Jeetje, wat jammer dat het zo gaat. Is er evt nog een ander kdv in de buurt? Dit klinkt niet echt jofel zo. Ze luisteren blijkbaar totaal niet naar de ouders. kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt zo. En helemaal als je merkt dat Niels er zo van slag van raakt.
Verlatingsangst zou wel vroeg zijn denk ik, maar goed, Lars is al eenkennig en dat "hoort" nu ook nog niet, dus wat dat aangaat....

Met Lars gaat het best goed! Hij hoest nog wel, maar het zit niet vast, en wordt ook niet erger. Verder is hij heel blij! Lacht veel, rolt steeds om, speelt in de box, in de wipper, lekker op schoot knuffelen, we genieten.
Maar ondertussen is er wel dat stemmetje dat zegt: voor hoelang is het deze keer?
Je vertrouwen is weg he. Maar ik hoop met heel mijn hart dat het nu maar eens een tijd lang goed met Lars mag gaan, dat heeft hij onderhand weleens verdiend.
Vergeet ik te zeggen dat Lars niet meer in de bakerzak slaapt! Omdat hij omrolt kan dat niet meer, en dus moest hij in de gewone slaapzak. Even wennen, maar nu gaat het goed! En dan kom je sochtends bij zijn wiegje, ligt mijn kleine vriendje nog te knorren, met zijn duimpje in de mond

[ Bericht 31% gewijzigd door XXXKarinXXX op 07-02-2010 21:11:58 (even aangevuld) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 februari 2010 @ 21:17:08 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77743920
Karin wat fijn zeg dat het weer wat beter gaat met je vriendje! Kan me voorstellen dat je wat moeite hebt om te geloven dat het zo goed blijft gaan, maar probeer lekker van Lars te genieten. Nu gaat het goed en wat er komt, zie je dan wel weer. Al is dat vanaf hier makkelijk te zeggen natuurlijk
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En die Esmee die gewoon maar niet gaat slapen in de dierentuin, wil niks missen zeker! Hopelijk slaapt ze lekker bij vannacht. Stiemie, kun jij jullie voedingsschema eens vertellen hier? (en Mefke?)
Uhh we hebben niet echt een schema eigenlijk Esmee komt tussen 2 en 8 uur 's nachts/ 's morgens een keer voor een fles en dan gaat ze weer slapen na een uurtje ofzo. Overdag zit er wel eens 2 uur tussen, maar dan is ze wel moe. En zodra ik denk dat ze weer honger heeft, krijgt ze een nieuwe fles.

De ene dag drinkt ze er 5 volledig leeg en de andere keer maar 4 en daarvan laat ze dan per fles bv 50-70 ml staan. Esmee geeft zelf heel goed aan wanneer ze genoeg heeft en dan krijg je er ook echt niks meer in. dus dat is prima. Ze krijgt trouwens flessen van 180 ml met 6 schepjes nutrilon en 5 schepjes nutriton.
pi_77745015
Ah oke, aan jou heb ik niks haha
Ik vroeg me een beetje af hoe we hier die 5e fles eraf moeten gaan krijgen
Hoe laat geef je dan de laatste?
Lars drinkt vaak sochtends als hij wakker is zo'n 120 cc (we bieden wel meer aan maar dat wil hij niet hebben) Dan om de 4 uur 180/6
Dan krijgt hij dus om 23.00/23.30 de laatste fles. Ik zit hier vaak in slaap te kukelen op de bank, dus zou hem graag wat eerder die laatste fles willen geven, maar heb geen idee hoe ik dat schema nou moet omgooien.
En misschien wat rijstebloem in de laatste fles?
Al durf ik ook niet zo goed iets aan te passen aan de voeding, vanwege zijn gevoelige darmpjes en de KMA
  zondag 7 februari 2010 @ 21:36:09 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77745188
Uhh tsja durf het bijna niet te typen, maar ook daar zit geen echt ritme in De laatste fles is hier tussen 19 en 22 uur meestal.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:41:34 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_77745543
Lars, wat fijn dat het goed met je gaat! En laten we hopen dat dit dan de echte ommekeer was en dat je voorlopig ook een gezellig en gezond manneke blijft.
Twinkly wat vervelend van het kdv. Heb je het er al eens met de leidster over gehad? Of met de manager? Hier staan ze heel erg open voor opmerkingen. Probeer het eens, misschien helpt het wel.
Ik lees dat eigenlijk alle kindjes van de 17 september mama's al rollen. Nou hier nog niet hoor. Meneer vindt het wel best zo. Gisteren ging het na een kwartiertje oefenen wel spontaan van buik naar rug, maar andersom probeert ie wel, maar hij komt niet echt verder dan zijn zij. Behalve in bad dan, maar dat is dan weer niet handig want dan kukel je van mama's benen zo het water in. Ik heb em dus maar even tegengehouden.
Araoki, klinkt als buikgriep, sterkte er mee!
pi_77745688
En jullie schema Mef? Mag ik eens zien hoe jullie het doen qua voedingstijden?
En geef je ook rijstebloem oid?
  zondag 7 februari 2010 @ 21:46:46 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77745891
Mefke Esmee rolt ook nog niet hoor. Ze probeert het wel, maar dan ziet ze weer iets in de buurt liggen dat interessanter is of dat ze wil proeven en da n is de lol er weer af
  zondag 7 februari 2010 @ 21:47:10 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_77745917
Karin, ik zie je vraag nu pas.
Driekus zijn schema is als volgt:
ergens tussen 6 en half zeven op werkdagen, maar als ie in het weekend langer slaapt, laten we em liggen
rond een uur of twaalf
rond een uur of vijf
rond een uur of tien
En dan vier flessen van 210/7 schepjes en soms in de avondfles wat rijstebloem erbij. Dat laatste niet echt consequent omdat we er nog niet over uit zijn of ie daarop nou langer slaapt of niet.

En van vijf naar 4 flessen deden we hier door de ochtendfles van 10 uur te laten vervallen en die dan pas rond 11 uur te geven. En dan elke dag maar kijken of ie het langer volhoudt en dat deed ie. Binnen een paar dagen zaten we op vier flessen op die manier. En door die ochtendfles te laten vervallen kwamen we in het schema van hierboven (was dus 6-10-15-19-22). Slapen zit hier echt geen ritme in thuis. Ja, de nachten, die zijn standaard. Maar daarmee houdt het op. Ik geloof dat ie op het kdv wel redelijk vaste tijden heeft, maar ja, daar slaapt ie ook zomaar een uur of 2 op een dag meer dan hier thuis.
pi_77747336
Karin wat super dat het zo goed gaat met Lars! En echt knap dat hij zonder inbakerzakje kan slapen. Lief he dat duimen Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt hoe lang dit nog goed blijft gaan omdat er telkens wel weer iets was waardoor het minder ging. Hopelijk kun je wel uitgebreid genieten van hoe goed het nu gaat!!

We hebben Niels net 15 minuten laten huilen omdat steeds er naartoe gaan en hem troosten niet werkte. Maar dit werkte ook niet. Ik heb hem uit bed gehaald en hij bleef huilen huilen huilen. Toen aangelegd en daarna in de doek gedaan waar hij ook nog een half uur in gehuild heeft voor hij uiteindelijk toch in slaap viel. Echt heel sneu.
Zou het misschien zo zijn dat hij de indrukken van vrijdag nog moest verwerken en dat er nu allemaal uit kwam? Hij heeft gisteren namelijk heel veel geslapen, logisch op het kdv heeft hij bijna niet geslapen.

We gaan volgende week proberen een afspraak met de eigenaresse van het kdv te maken om het erover te hebben. Misschien moet Niels alleen maar wennen en gaat het na een paar keer al een stuk beter, maar het kan ook zijn dat we over moeten stappen op iets anders. Het is alleen wel zo dat we een half jaar contract hebben...
  zondag 7 februari 2010 @ 22:44:25 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77750583
hey dames; weer terug van het familiebezoekje in Fryslan.. was leuk en gezellig. Maar nu wel moe. En Evie volgens mij ook; wamt die is weer druk druk druk aan het doen...zo maar in dr wiegje laten bijkomen denk ik...
morgenochtend hebben we een introductiegesprek op het KDV.
ben benieuwd.
pi_77758036
Twinkly is Niels uiteindelijk nog goed gaan slapen? Fijn dat je binnenkort kunt gaan praten bij het kdv. Is toch heel belangrijk dat het voor je gevoel goed zit. Overigens slaapt Esmee eigenlijk ook maar 2x 45 op het kinderdagverblijf terwijl ze thuis echt veel meer slaapt. Maar ze is er dan de avond en dag daarna niet helemaal overstuur van. Bij Linde duurde het ook een paar maanden voordat ze helemaal gewend was. Het is natuurlijk ook nogal een overgang van rustig thuis naar een omgeving vol rennende en gillende kindjes. En dan ligt het er natuurlijk ook nog aan hoeveel dagen per week ze gaan qua hoeveel tijd ze nodig hebben om te wennen. Esmee gaat 2 dagen per week.

BJ succes morgen!

En heeft er iemand nog interesse in een virus? Gratis en voor niks over te nemen. Zo zijn wij er waarschijnlijk ook aan gekomen namelijk. Esmee is net weer beter en nu is mijn vriend weer erg close met de toiletpot. Net meteen de wc maar weer goed schoongemaakt (echt een leuk klusje om dit tijdstip ). Nu maar hopen dat het eens stopt...
pi_77758336
Zij die gaan werken groeten u. Ik zit alweer in de trein. Gelukkig heeft Ivan goed geslapen.
  maandag 8 februari 2010 @ 07:49:54 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758455
mornings * zwaait naar claudia*

Ik ben enorm moe.. Evie was gisteravond weer erg druk en onrustig. Ws toch teveel zo;n dagje uit en teveel geprikkeld. Erg sneu en erg vermoeiend. En ik heb zoooo slecht geslapen; niet door Evie uiteindelijk; maar voel me niet fit...
vanmiddag maar ff een poosje mijn bed weer in. Gelukkig is het vriendlief zijn vrije dag....
pi_77758469
Ooh, je eerste werkdag Claudia, toch?
Succes hoor!

Leah dronk vannacht om 3.30 ipv 2.30.
Balen want nu kwam ze dus om 6.30 ipv 5.30 en kwam ik in de problemen met het ochtenritueel van de jongens en komen we te laat op school.
Ik moet dat echt anders zien te regelen, zeker als ik ook weer naar mijn werk moet straks.

en Stiemie, neuh...dat virus hoeven wij niet
pi_77758559
Succes vandaag Claudia!!

En Lily, wat balen dat je schema nu in de war is! Dat lijkt me trouwens best lastig, een baby en al wat grotere kindjes. Maar daar groei je vast vanzelf in.
  maandag 8 februari 2010 @ 08:12:05 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758609
succes met de planning Lily; lijkt me erg lastig....
Mijn planning verliep ook anders dan verwacht... Evie heeft om 7 uur al de fles gehad en wij moeten om 10:30 uur naar het KDV. Had gehoopt dat ze zich of eerder of later had gemeld... want nu moet ik de volgende fles toch eigenlijk rond 9:30 uur gaan geven....(terwijl ze normaal om de 4 uur ongeveer drinkt) Want wil niet het risico lopen dat ik daar met een krijsende baby zit die enorme honger heeft...
pi_77758656
Lastig is dat hé BJ! Ik zou dan ook idd eerder de fles geven, want als een afspraak uitloopt oid zit je inderdaad met een hongerige Evie! Het vervelende is dan wel dat het schema van de rest van de dag er ook anders uitziet! Of ze moet het vanzelf weer een beetje recht trekken.
  maandag 8 februari 2010 @ 08:22:51 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77758698
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
succes met de planning Lily; lijkt me erg lastig....
Mijn planning verliep ook anders dan verwacht... Evie heeft om 7 uur al de fles gehad en wij moeten om 10:30 uur naar het KDV. Had gehoopt dat ze zich of eerder of later had gemeld... want nu moet ik de volgende fles toch eigenlijk rond 9:30 uur gaan geven....(terwijl ze normaal om de 4 uur ongeveer drinkt) Want wil niet het risico lopen dat ik daar met een krijsende baby zit die enorme honger heeft...
Het is een kdv, ik denk dat ze het wel snappen als je vraagt of je even een flesje warm kan maken...
  maandag 8 februari 2010 @ 08:23:47 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758706
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:17 schreef NieuweUser het volgende:
Lastig is dat hé BJ! Ik zou dan ook idd eerder de fles geven, want als een afspraak uitloopt oid zit je inderdaad met een hongerige Evie! Het vervelende is dan wel dat het schema van de rest van de dag er ook anders uitziet! Of ze moet het vanzelf weer een beetje recht trekken.
ja dat zal wel een flesje extra worden denk ik.... nou dat is niet erg. Want Evie dronk tot 2 weken geleden vaak 7-8 flessen en de laatste week steeds 6.
kan dus geen kwaad...
pi_77758712
Mefke, Lotte rolt ook niet hoor...hooguit een beetje dr benen optillen en naar de zijkant rollen. En als ze op d;r zij ligt en je pakt haar handje, dan trekt ze zichzelf om. Maar als je alles zelf moet doen, is op je rug liggen ook best leuk

Verder bijlezen doe ik vanmiddag, we gaan nu eerst een kinderstoel halen
Lotte!
Noah!
pi_77758871
Joh op een kdv kan je gewoon een flesje geven tijdens een intakegesprek hoor weet ik uit ervaring Esmee heeft heerlijk gedronken tijdens het gesprek. Momenteel werk ik niet, maar als ik Linde en Esmee weg moet brengen naar de opvang of als we ergens heen moeten, dan maak ik gewoon de deur bij Esmee open en dan wordt ze vanzelf wakker van de geluiden. En zo niet, dan gaat er een fles warm water mee in zo'n warmhoud-ding van Avent en een flesje koud en dan meng ik het onderweg wel.

Dat voedingsschema is hier namelijk al zo'n 4,5 maanden zoek

Wat voor kinderstoel ga je kopen Linda?
pi_77759584
Keshet hoe gaat het vandaag?

Niels heeft geslapen in de doek tot ik hem wakker maakte om 23.00 uur voor een voeding. Daarna weer flink huilen om in slaap te komen en dit was 's nachts weer zo. Hij begon vannacht ook met hoesten en dit wordt steeds erger dus hij voelde zich gewoon niet lekker. Was er van overtuigd dat hij ons aan het manipuleren was...
Vanmiddag komt de fysiotherapeute, waarschijnlijk voor het laatst. Alleen komt ze nu midden in een slaapje Niels heeft nog absoluut geen schema, ik zou ook niet weten hoe ik ervoor moet zorgen dat hij op een bepaalde tijd wakker wordt wanneer ik vroeg weg moet.
  maandag 8 februari 2010 @ 09:38:52 #122
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77759717
Mef, Thomas is ook nog niet van het rollen hoor. Zitten daarentegen is helemaal de bom. Lekker in het kinderstoeltje bij papa en mama aan tafel... gezellig!

Ik heb niet veel van me laten horen de afgelopen week, te druk met oma enzo. Thomas heeft een ontstoken oortje, waar hij de meeste tijd niet veel last van heeft. Soms doet het wel pijn, maar dan geef ik hem een druppeltje en daar zit ook lidocaine in en dat helpt goed.
We zijn hier langzaam begonnen met wat bijvoeding. Rijstebloem in de fles (of als papje) is nog geen doorslaand succes. Drie van de vier keer heeft hij 1,5 tot 2 uur daarna moeten overgeven. We weten nog niet zeker of het door de rijstebloem komt, volgens de dokter kan het ook door de oorontsteking komen in combinatie met het feit dat zo'n fles wat zwaarder valt. We wachten nu maar een week of twee tot zijn oortje weer helemaal beter is, dan proberen we het nog een keer.

Hij heeft inmiddels geknaagd aan broccoli, komkommer en appel en alle drie zijn lekker bevonden. De eventuele afgebeten stukjes worden wel vakkundig de mond uitgewerkt, maar het gaat uiteindelijk ook meer over het leren kennen van de smaakjes dan dat hij er nou wat van binnen moet krijgen.

Zo'n kleintje houdt je wel lekker met twee benen op de grond in zo'n verdrietige tijd, dat is fijn. Ik moet nog bedenken hoe we het vrijdag met de begrafenis gaan doen, of ik hem meeneem of toch naar het kdv breng (met als nadeel dat we uiterlijk half 5 weg moeten om hem op te gaan halen, misschien nog wel eerder ivm files)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77764617
Lars weer aan de beterende hand

Thomas voor je oortje. En al lekker aan t snoepen van het 'echte' eten

BJ succes op het kdv vandaag.

Jamie vond het vanmorgen om 4 uur wel een mooie tijd om te gaan eten dat heb ik nog kunnen rekken tot kwart voor 5. Flesje erin en daarna weer terug naar bed. Dus ik kon ook nog een half uurtje. Ben nu best wel moe Heb hem in zn pyama in de maxi cosi gezet en heb op het kdv weer in bed gelegd.... hij had nog wel wat verhoging maar op zich ging het de goede kant uit. Heb gister zn neusje leeg gezogen met de otrivin methode voor baby's werk best goed, daarna klonk hij een stuk minder vol
pi_77765203
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Joh op een kdv kan je gewoon een flesje geven tijdens een intakegesprek hoor weet ik uit ervaring Esmee heeft heerlijk gedronken tijdens het gesprek. Momenteel werk ik niet, maar als ik Linde en Esmee weg moet brengen naar de opvang of als we ergens heen moeten, dan maak ik gewoon de deur bij Esmee open en dan wordt ze vanzelf wakker van de geluiden. En zo niet, dan gaat er een fles warm water mee in zo'n warmhoud-ding van Avent en een flesje koud en dan meng ik het onderweg wel.

Dat voedingsschema is hier namelijk al zo'n 4,5 maanden zoek

Wat voor kinderstoel ga je kopen Linda?
We hebben deze gekocht

met een leuk kussentje van Winnie de Pooh erbij. We gaan 'm zo even uittesten als ze wakker is, mag ze een stukje mango mee-eten. En daarna weer netjes wachten tot 6 maanden

En een voor alle ziekje beebjes...tijd voor zomer, mooi weer lekker fris fruit en geen snotneusjes meer

Claudia, hoe bevalt het tot nu toe? Of kan je niet meelezen?
Lotte!
Noah!
pi_77765949
Ai ai Claudia weer aan de bak! Aan de ene kant is het wel fijn, maar oh zo'n lange dag zonder je ventje valt vast niet mee.

Leuke kinderstoel Linda!
Ik lees hier allemaal al kindertjes aan het vaste voedsel, leuk om te proberen he.
Hier wachten we nog maar even.

Lars hoest vandaag ook al weer minder als gister!!! Hij is weer enorm druk in de box bezig, met rollen en hele verhalen af te steken, mien skattie!
pi_77766245
Wij wachten ook hoor, maar ach, een beetje likken aan een stukje mango kan voor 1 keer vast geen kwaad. En stiekem vind ik het ook wel heel lief als ze gezellig bij ons aan tafel komt. Verder zal ze ook niet echt in de kinderstoel zitten, volgens mij stort ze in
Lotte!
Noah!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:41:25 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77766592
het is gelukt om bij te lezen! wat fijn dat de zieke kinders weer beter zijn! nu thomas nog

trixie, wel heftig dat er dus echt iets vast lijkt te zitten bij stef... dus een voor fok en huup, hopelijk zijn jullie op tijd en kan eea nog recht getrokken worden!

bar en innepin, veel plezier bij de grote baby's

nweuser, isa is dus ook een sprongenkindje. wel handig dan fok. hebben we drie op een rij. als evie losgaat, kunnen we de dagen tellen tot onze dochters gaan muiten had ik ook met chris van deepfreeze. hij en eli gaan nog steeds erg gelijk op

verder weet ik uit het hoofd niet meer waar ik op wilde reageren, dus laten we het hierbij

aviva is een beetje in de war. geheel per ongeluk vergeet ze dat ze 's nachts wil drinken. nou dan help ik haar niet herinneren
verder is ze heel lief en heeft ze honger
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77766845
Lekker Davinia, als zulke dingen vergeten worden
Lotte!
Noah!
pi_77768916
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:41 schreef DaviniaHR het volgende:

nweuser, isa is dus ook een sprongenkindje. wel handig dan fok. hebben we drie op een rij. als evie losgaat, kunnen we de dagen tellen tot onze dochters gaan muiten had ik ook met chris van deepfreeze. hij en eli gaan nog steeds erg gelijk op

verder weet ik uit het hoofd niet meer waar ik op wilde reageren, dus laten we het hierbij

aviva is een beetje in de war. geheel per ongeluk vergeet ze dat ze 's nachts wil drinken. nou dan help ik haar niet herinneren
verder is ze heel lief en heeft ze honger
Zeker handig met die sprongetjes! Ik weet alleen nog niet of ze deze al gehad heeft. Gisterenavond was ze wel wat huileriger dan normaal, maar verder niets gemerkt.
Ze is duidelijk wel wat meer wakker nu zeg! Ze lag vanmorgen wel een half uur in de box te 'kletsen' met de mobile en een knuffel!! Ze moest ook steeds lachen. Zo schattig!!

En wat vervelend zeg, dat Aviva de nachtvoeding vergeten is!!
pi_77770294
voor de herstellende baby's!

Oh Bar en Innepin, gefeliciteerd met jullie grote baby;'s hoor! en tot over een paar maandjes in het volgende topic!

nog voor zieke Thomas...

voor Aviva die doorslaapt per ongeluk... zeker niet helpen herinneren zou ik zeggen (zolang je er zelf geen last van hebt?)

Hier na een druk weekend hadden we gisteren een meisje wat maar niet wilde gaan slapen zolang er bezoek was maar wel duidelijk uit haar doen was van de vele indrukken en nieuwe mensen die ze had gezien. Gisteren dus op tijd naar bed gedaan en vandaag ook veel bijgeslapen en nu ligt ze heerlijk in de wipper met de beestjes te spelen, babbelen en lachen.
pi_77770514
een voor Lars, hij verdient het. Ik duim voor je Karin dat er makkelijkere tijden aan gaan breken voor jullie.

Thomas is nu aan de nutrilon omneo. Ik had ff met cb overlegd, en die leken het ook het beste...Hopelijk wordt het allemaal snel beter. Ik hoor er goede en slechte ervaringen mee (maar dat is voor alles natuurlijk zo ) Ik had er ook maar een 3 standen speen bijgekocht, omdat het wat dikker is, maar daar weet hij zich nog geen raad mee, het komt er veel te snel uit, dus heb ik maar weer de 2 gaatjes erop gedaan, daar krijgt hij het ook doorheen, dus daar laat ik het maar even bij.
pi_77771077
Ben ik dan de enige die zo geniet van de nachtvoeding?

het is zeker onzin om ze wakker te gaan maken, dat snap ik, maar ik geniet zo van dat nachtelijke onderonsje
pi_77771174
Lekker genieten Lily....!
Ik slaap toch liever.... de late voeding zit ik al te knikkebollen, maar dat warme lijfje tegen je aan is ook wel onbetaalbaar....
pi_77771405
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:51 schreef lily het volgende:
Ben ik dan de enige die zo geniet van de nachtvoeding?

het is zeker onzin om ze wakker te gaan maken, dat snap ik, maar ik geniet zo van dat nachtelijke onderonsje
Om nou te zeggen dat ik ervan geniet. Ik vind wel dat ze er altijd zo leuk uitziet, die grote oogjes in het schemer! Maar een keer doorslapen lijkt mij ook weleens weer lekker! Gelukkig kan ik, tot nu toe, wel goed tegen de gebroken nachten!

[ Bericht 0% gewijzigd door NieuweUser op 08-02-2010 16:06:22 ]
pi_77771493
Ik vind het zalig
Ik heb er dus ook totaal geen last van (van de gebroken nachten). Maar goed; ik heb nog verlof heh. Eenmaal aan het werk is het wel een ander verhaal.
pi_77771678
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef lily het volgende:
Ik vind het zalig
Ik heb er dus ook totaal geen last van (van de gebroken nachten). Maar goed; ik heb nog verlof heh. Eenmaal aan het werk is het wel een ander verhaal.
nee hoor ik geniet er ook van
We leggen Amélie heel bewust op haar eigen kamertje omdat ik anders echt geen oog dicht doe. Maar des te gezelliger vind ik het als ze dan 's nachts eventjes bij me ligt, kan ik even naar haar kijken en door dr haartjes gaan enzo

Ik slaap ook altijd zo weer. Het zou wat anders zijn als ik een uur bezig ben haar weer in slaap te krijgen ofzo, maar dit gaat altijd zo in half-slaap stand, knuffelmodus zeg maar, en daarna ben ik zo weer vertrokken dus ik heb er ook niet echt last van gelukkig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77772129
Lotte heeft net aan een mango gelikt...
Lotte!
Noah!
pi_77772532
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte heeft net aan een mango gelikt...
ik ben in shock!
pi_77772660
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ik ben in shock!

Lotte zelf ook

Lotte!
Noah!
pi_77772737
alleen nu Lotte nog overtuigen...yikes!
pi_77773555
haha, Lotte
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:05 schreef huuphuup het volgende:
...kan ik even naar haar kijken en door dr haartjes gaan enzo
doe ik dan ook, alleen al gewoon kijken
alleen wij tweetjes
pi_77774463
haha Lotte Dat is wel eventjes wat anders dan melk he!

Ik had je berichtje helemaal over het hoofd gezien Claudia en ik dacht de hele dag hoe het met je gaat en of je toch nog naar je werk gegaan was. Gelukkig heeft Ivan goed geslapen! Hoe was je eerste werkdag? Zeker alleen maar over Ivan geluld

Ik vind de nachtvoeding ook niet erg hoor, ik vind het lekker knus. Maar toch vind ik het wel heel erg vermoeiend.
Wat ik niet leuk vind is 's nachts verschonen. Vannacht is het experiment "'s nachts niet verschonen" mislukt Vanmorgen was de plas doorgelekt.
pi_77774684
Lotte
lief en ik hebben ontzettend gelachen om dat filmpje

haha toen Lotte naar papa keek die mango at --> seriously?! eet je dat nou gewoon op? gewoon... in je mond? omg.

ze is zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77775336
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:12 schreef huuphuup het volgende:
Lotte
lief en ik hebben ontzettend gelachen om dat filmpje

haha toen Lotte naar papa keek die mango at --> seriously?! eet je dat nou gewoon op? gewoon... in je mond? omg.

ze is zo leuk
wat papa deed was ook veel interessanter als zelf doen. Normaal gaat alles richting mond, maar na 1x die fout te hebben gemaakt met de mango, was alleen kijken ook wel ok
Lotte!
Noah!
pi_77775749
Lotte Die blik

Dag dames Wij verhuizen naar het volgende topic...
En geheel tegen mijn verwachtingen in heb ik toch een beetje boel last van het "OMG niet zo snel opgroeien!"-syndroom
pi_77775820
Dag innepins en Willow! Veel plezier bij de grote baby's en tot snel!
Lotte!
Noah!
pi_77776083
Wat gaat de tijd snel! is ze al echt een halfjaar.

En lotte
  maandag 8 februari 2010 @ 18:17:05 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77776986
Lotte hilarische foto!!!! geweldig!!!!

Karin, om nog terug te komen op jou:

Alexa's schema was met vijf flessen:
0800 180
1030 120
1400 120
1800 120
2230 180

Die tijd kunnen schelen per dag, want we deden ook met de fv voeden op verzoek van mevrouw.

Maar we merkten dat we Alexa steeds vaker uit een diepere slaap moesten halen voor de laatste fles. We zijn toen overdag meer gaan geven (alle flessen 180), en al snel liet Alexa daardoor meer tijd tussen flessen. Na een week de laatste fles bij wijze van experiment eraf gehaald. Dat ging goed en toen werd het schema langzaamaan:

0700 180
1130 180
1530 180
1930 180

We geven verder nog geen fruithapmuk, wel twee schepjes rijstebloem bij de laatste fles.

Hopelijk heb je hier wat aan?
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 8 februari 2010 @ 18:32:13 #149
190853 RockabeIIa
pi_77777731
Lotte heeft al veel uitdrukkingen zeg <3

Jeetje Takkembah, daar zit bijna 12 uur tussen! Is dat niet heel erg veel? Ben wat flesvoeding echt een noob hoor, maar voor zo'n kleintje, is dat normaal ivm suikerpieken e.d.?
pi_77778395

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
  maandag 8 februari 2010 @ 18:53:53 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77778651
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
ik denk dat het geen kwaad kan om hem een zetpilletje te geven...kan me voorstellen dat dat wel wat verlichting geeft...

Evie is vandaag wat humeurig; denk de nasleep van de drukke dag van gisteren... is veel wakker en heeft helemaal geen zin om alleen in de box/ wipstoel te liggen... Ik hoop dat het morgen wat beter gaat... best vermoeiend als ze de hele dag wakker is en veel moppert/huilt...
pi_77778680
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

ja gewoon geven. Een zetpil is ook een PIJNstiller hè Kan geen kwaad, als ze echt duidelijk pijn hebben mag je gewoon iets geven. zo'n 60 mg zetpil geven dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 februari 2010 @ 18:57:25 #153
190853 RockabeIIa
pi_77778798
Een badje kan ook helpen de doorbloeding te verbeteren en de pijn te verminderen, Vlindur. Effe lekker laten trappelen in een tummy tub daar werd B altijd heerlijk rustig van na de prikjes.
pi_77779441
Net terug van een goddelijk weekend en zometeen rustig bijlezen als Isabeau het toestaat

Maar ik moet even één ding kwijt. Mijn schoonzus en zwager hebben gisteravond op Isabeau gepast en ze heeft een fles LEEGEDRONKEN!

Ja ok, ze had erge honger, maar ze heeft écht zelf als een bezetene aan de speen gelurkt tot ie leeg was.

enz...
  maandag 8 februari 2010 @ 19:14:43 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77779573
Jeuj Sorbo, dat is goed nieuws!!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77779690
Dank jullie wel
Heb er direct een ingebracht. Hij ligt nu te slapen op J. Eens kijken of ie zo naar bed kan. Wij gaan nu eerst eten.

Rocka, das een goeie tip voor als er bad-tijd is

Sorbo, wat super!
pi_77780043
Ja hè? ik zie dat ik in mijn enthousiasme een g vergeten ben maar het is goed nieuws. Geen idee hoe het nu verder gaat, maar ze kan het dus wel.
pi_77781667
Isabeau! Je bent de bom! Wat onwijs goed! Ik hoop echt dat ze nu de smaak te pakken heeft, Sorbo! En dat ze op het kdv nu ook d'r fles gaat drinken!

Arme Rienk. Lente heeft vandaag ook were d'r prikjes gehad, maar behalve een slaapdagje, lijkt ze er geen last van te hebben.

Lotte! Ik heb Lente ook al aan vanalles laten likken en sabbelen. Maar zij vindt het heerlijk. Appel, peer, sinaasappel, ze zit er vol overgave en in opperste concentratie luidruchtig op te zuigen.
pi_77781862
Sorboo wat goed! Zie je wel dat je meisje het kan!

En Lotte Weet je zeker dat het geen stuk citroen was Linda?

Een badje helpt hier ook vaak tegen prikjespijn en anders is het in ieder geval een lekkere ontspanning.

En nachtvoedingen... tsja ik geniet er best van hoor, maar met mijn peuter erbij heb ik niet altijd tijd om op andere momenten bij te slapen. Tel daar de sollicitatieperikelen bij op die ik er nu ook nog bij heb en dan mag ze van mij best af en toe een nachtje doorslapen hoor. Al is het vaak ook wel heel knus zo saampjes Nadeel is wel dat ik zeker een uur a anderhalf uur kwijt ben voordat Esmee weer onder zeil is. Meestal ga ik na een uurtje maar de vaatwasser uitruimen, vacatures zoeken of hier opruimen en dan valt Esmee van mijn gerommel in slaap. Maar dan ben je zelf soms weer klaarwakker
pi_77782797
Sorbo, juh! En nou maar hopen dat ze het voorgoed door heeft!
Vlindur, sneu he als ze er zo'n last van hebben.
Innepin tot over 7 weken! En als zelfs jij durft te bekennen dat het wel heeel erg snel gaat allemaal, dan durf ik dat ook wel We waren net bij de dierenarts _ voor onze nijnen, niet voor Driekus_ en daar hadden ze een weegschaal. Dus manlief er op met en zonder Driekus. En ik kan de uitslag even niet geloven. Hij moet ongeveer 8 kilo wegen (Driekus dan he, niet mijn man). En hij weet zijn stem te gebruiken de laatste dagen. Vooral als ie boos wordt klinkt ie gewoon angstaanjagend.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:43:28 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77783877
wat goed van isabeau!

hopelijk is rienk morgen weer beter.

bj, hoe heb je het opgelost bij het kdv? hoe was het gesprek?
pi_77784530
hihi uiteraard heeft ze de fles net weer vol overgave geweigerd, maar nu had ze ook geen honger. Ik ga ze op het KDV haarfijn uitleggen hoe mijn schoonzus en zwager het aangepakt hebben. En weet je wat zo goed voelt? Het voelt zo goed dat ik steeds naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en niet die rare adviezen van het CB opgevolgd heb. We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg
pi_77784727
Ach Arme Rienk! En arme Vlindur!
Ik smeer meteen na de prikken rondom de prikplek SRLgelei. (tip van BE)
de CB arts zei ook dat dat bewezen was dat het helpt.
Ik smeer het daarna ook nog een aantal keren.
Voor degene die de griepprik hebben gehaald tijdje terug, voor onze kindjes voelt het precies hetzelfde. Ik hoopte dat de bijwerkingen erger zouden zijn voor volwassenen, maar niet dus.
Want mijn arm heeft behoorlijk zeer gedaan na die eerste prik. Na de 2e veel minder, maar toen heb ik ook SRL gesmeerd en de eerste keer niet

Isabeau toch! Zie je nou Sorbo! Ze kan het! En was je al begonnen met bijvoeding?

Stiemie, dat is vervelend, dat Esmee ook snachts geentertaind wil worden (sorry heb het trema nog steeds niet gevonden op onze bijna overleden laptop)

Lars was vanavond toch aan het lachen naar me, whaha echt helemaaal los ging ie
pi_77784966
Behalve rijstebloem geef ik haar geen bijvoeding. Ik wacht tot 6 maanden. Rijstebloem met moedermelk doen we om de dagen op het kdv door te komen. Dat eet ze steeds beter van een lepeltje.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:19:30 #165
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77785833
@davinia; bedankt voor het vragen. Lief van je. Ik heb Evie eerst in bad gedaan, een uurtje voordat we op het KDV verwacht werden en toen was ze lekker wakker en fit en heb ik haar nog een fles gegeven; waar ze toch 2/3 van op heeft gedronken ongeveer...
en toen viel ze weer lekker in slaap in de auto

en ik moet echt ff jompelen voor Isabeau (en natuurlijk voor Sorboo die weer een zorgje minder heeft )

net ff getraind; ging erg lekker, maar voel me nu niet zo goed... hele dag al niet zo fit..
zo lekker op bed voor de tv..(tot de volgende kolfsessie en daarna lekker slapen en hopen dat Evie van8 ook weer doorslaapt..)
pi_77785913
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef Linda2205 het volgende:

Claudia, hoe bevalt het tot nu toe? Of kan je niet meelezen?
Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
pi_77786063
JA! Isabeautje! Grote meid hoor, maak mama trots!
Lotte!
Noah!
pi_77786208
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
Fijn dat het werken meeviel! En wat betreft de voedingen, Ivan heeft heel erg lang kunnen genieten van fulltime mamamelk en als jullie vrede hebben met hoe het gaat vanaf nu, is dat het allerbelangrijkste!
Lotte!
Noah!
pi_77786770
Het is denk ik ook makkelijker voor me om er nu afscheid van te nemen, omdat ik van zoveel dingen afscheid moet nemen en daar nieuwe dingen voor in de plaats komen. Dat laatste maakt dat het me erg meevalt. Ik loop niet alleen ervaringen mis, maar er komen nieuwe ervaringen bij. Ivan kan met zijn grote neef spelen bij opa en oma, opa en oma vinden het ontzettend leuk om op hem te passen, ik kan met anderen praten over mijn zoon en 's avonds thuiskomen en met hem knuffelen. Het was een fijne dag.

Ik juich ook nog even voor Isabeau! Woohoo! Wat is het toch een eigenwijs meisje.

En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.
pi_77787030
Vlindur, voor Rienk... hopelijk heeft het badje wat geholpen en anders straks lekker slapen!
Sorbo Wat goed van Isabeau en je schoonzus en zwager! Zoals je zelf al zegt, je bent een goed end onderweg!
Stiemie voor jou. Kan me voorstellen dat met al het gedoe met solliciteren en je lieve meiden dat het slaapgebrek er wel in hakt.
BJ, lekker weer getraint!
Karin, Lars is gewoon een lekkere lachebek, en zit dus duidelijk weer een stuk beter in zijn velletje.
Claudia, fijn dat de eerste dag in elk geval goed beviel. Logisch dat je een beetje gemixt gevoel hebt, maar gelukkig heeft Ivan het leuk gehad bij opa en oma.
pi_77787132
Claudia wat fijn dat je eerste dag zo goed gegaan is! En wat drinkt Ivan goed als je weg bent. Natuurlijk is het jammer dat je afscheid gaat nemen van de bv, maar 12 weken alleen bv is al echt heel goed. Dat heeft ie toch mooi maar meegekregen.

Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.

Ah wat lief lijnloos Maar ik mag niet klagen hoor vind ik Als dat beetje slaapgebrek alles is, verder gaat het namelijk allemaal heerlijk zijn gangetje hier!
pi_77787555
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:45 schreef Stiemie het volgende:
Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
  maandag 8 februari 2010 @ 22:42:47 #173
265732 Keshet
pi_77789959
Even zonder bij te lezen, sorry!

Bedankt voor het warme welkom in dit topic! Ik vind het ontzettend bizar om te posten met de mama's die al lang naar het andere topic hadden moeten zijn tegen de tijd dat ik me hier had willen melden.

Met m'n kleine Teigetje gaat het goed!
Ze is zondag toch weer aan de gewone beademing gegaan. Tijdens het checken van de maagsonde kwam er wat vers bloed terug en de artsen wilden dat verder onderzoeken. Die onderzoeken zijn voor 't kuukn zo intensief dat ze preventief aan de beademing moest. Het bleek dat de maagsonde net te diep zat waardoor ze een klein wondje in haar maag had. Ze heeft wat antibiotica gehad en is weer helemaal opgeknapt.
Ook hoeft ze sinds vandaag niet meer onder de zonnebank; haar bilirubine waardes waren weer helemaal ok.
Al met al doet m'n kleine meisje het ontzettend goed!

Morgenmiddag om twee over half twee gaan we met haar vieren dat ze al weer een week oud is!
pi_77790192
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
Ah jullie gaan het net zo doen als wij nu (allebei 1 dag thuis, 1 dag oma en 2 dagen opvang). Bevalt ons erg goed zo! Pff nog tot september wachten op een plekje, da's lang. Vreselijk he die wachtlijsten bij ons in de stad.

Oh Keshet wat fijn dat het goed gaat! En veel plezier morgen op haar ver-week-dag. Maar met streepjes ertussen want anders staat het wel erg raar
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:18:37 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77795807
@Claudia; wat goed dat je eerste werkdag zo lekker ging en Ivan zonder problemen de dag door is gekomen. Heerlijk gevoel lijkt me!

@Keshet; wat fijn dat het zo goed gaat moet jullie minimeisje! en alweer een week vandaag! gaat snel he??

@Stiemie; ik vind het ook knap hoor. weinig slaap is echt killing...

@Vlindur: hoe is het van8 met Rienk gegaan???

Evie heeft toch nog maar eens een nachtvoeding gehad. Hoop dat ik straks nog wel even kan slapen. Voel me niet zo goed en ben de komende 4 dagen wel weer alleen. En Evie slaapt de laatste dagen amper overdag. Ben benieuwd!

over opvang e.d.; vriendlief en ik gaan ook allebei minder werken. Vriendlief is 1,5 dag per week thuis en ik werk flexibel (net zoveel uren) en daarnaast hebben we 4 dagdelen bij de kinderopvang. Is wat veel; maar kunnen het contract altijd na een paar maanden naar beneden aanpassen, mocht blijken dat we er toch veel minder gebruik van maken...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 07:51:52 #176
95408 Incantrix
pi_77796296
Goedemorgen! Ben ik ook weer even na een behoorlijk kramperig dagje Het arme ding was zo uitgeput van al het huilen dat hij 9 uur tussen zijn voedingen heeft gelaten Hoop voor hem dat het nu toch echt klaar is met dat gedoe, ik ben echt zo klaar met die krampjes! Gisteren heeft wel de manueel therapeut gebeld en daar kunnen we donderdag terecht, ik ben enorm benieuwd. Vandaag hebben we bovendien de intake bij het KDV. Weten jullie hoe lang zij vinden dat een dag duurt? We hebben een contract voor 2 dagen, maar er staat nergens hoeveel tijd hij dan effectief daar mag zijn. We hebben een constructie bedacht waarbij lief Stef brengt en ik hem haal, waarbij we dan onze werktijden zo aanpassen dat hij laat begint en ik juist vroeg, maar zo lang lief zijn rijbewijs nog niet heeft komt het allemaal op mij aan want Stef kan uiteraard nog niet mee op de fiets

Sorbootje, wat SUPERgoed zeg, woohoo!! Ben superblijvoor jou, wat fijn!!

BJ, fijn dat het goed is gegaan met de voeding @ de intake. Werkt jullie kdv ook met flexibele dagen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Claudia, ik ben erg blij dat je erl nu makkelijker mee om kunt gaan als je eventueel zou stoppen met de bv. Ik denk dat het je een hele hoop rust gaat geven en dat heb je hardstikke verdiend! De twaalf weken die je nu bv hebt gegeven zijn echt al hardstikke goed, Ivan heeft van jou een prachtige basis meegekregen You rock! Vergeet niet dat het ook heel veel goed doet om rust in de tent te hebben

Karin, nu blijft het gewoon goed gaan. (<- dikke punt!)

Keshet, dikke voor jullie Teigetje en dikke voor jou en je lief! Ik denk aan jullie!
3!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:32:17 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77797732
claudia, wat ontzettend fijn dat je een goede eerste dag hebt gehad! doet een mens goed na zoveel onzekerheid en zo, een hele goede, rustige dag! top!
hopelijk geeft de beslissing om te stoppen met bv je ook veel rust.

keshet, wat klink je goed! en wat fijn dat teigetje het zo goed doet!

trixie, ik help je hopen dat de krampjes snel voorbij zijn. kan de manueel therapeut daar ook iets aan doen?

be, wanneer komt oscars helmpje? dat is toch nu al bijna? heb je nog een helm voor sasha gevonden?

en vannacht werd madam dus al om 5uur wakker met een pink toch nog weten te rekken tot 6, en een heerlijk rustig ochtendje gehad
pi_77797839
Sorbootje, wat goed van Isabeau!!!

Wat fijn dat je eerste werkdag weer goed bevallen is Claudia!!

En Keshet, goed nieuws over je kleintje!! Hopelijk zet dit snel door!

Oh en Incantrix, wat een rotdingen he, die krampjes!!! Weg ermee!
pi_77799233
Keshet, het klinkt allemaal goed! Je meisje doet het gewoon goed en vecht ervoor!

Claudia en Stiemie, wij gaan het ook zo oplossen met opvang, allebei een dag minder, 2 dagen kdv en 1 dag oma... Ik hoop dat het lukt op die manier. Stiemie, jij hebt er waarschijnlijk al langer ervaring mee... Is het voor de kleine niet te verwarrend, zoveel verschillende verzorgers per week? Of kunnen ze daar goed mee omgaan?
Claudia, ik snap heel goed dat je de bv gaat afbouwen, tegen zulke hoeveelheden valt toch niet meer te kolven? Zelf was ik al begonnen met afbouwen, omdat ik er ook mee gestopt wilde zijn voordat ik weer ging werken. Ging helaas iets te snel... Ik begin over 2,5 week weer. ik heb er zin in! (of is dat heel slecht? )
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:30:00 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77799289
mornings: hoop echt dat het wat beter gaat met de krampjes van Stef de komende dagen Trix; is erg zielig om te zien en je kan dr zelf zoooo weinig aan doen..
en dat maakt het nog frustrerender dat je kleintje zo'n last heeft...

en idd ons KDV is een flexibele opvang. We moeten minimaal 5 uur per week afnemen en we hebben een contract voor 20 uur per week; dus het kan de ene week bijna niets zijn en de week erop veel. Moeten nog even kijken hoe dat allemaal gaat. onze opvang is van 7-19 uur open.
En je moet minimaal 2 weken van tevoren de dagen reserveren; maar ze adviseren om dit zo'n 6 weken vtv te doen; want het is wel; wie het eerst aanvraagt heeft een plekje. gelukkig heb ik mijn rooster meestal ook ongeveer 6 weken voordat het ingaat, dus dat zal wel loslopen.....

*gaat ff ontbijten*
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:20:53 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77800791
Sorbootje, wat heerlijk van Isabeau!!! Wat fijn dat je gevoel volgen zo goed heeft geholpen voor je kleine meid!!!!

Claudia, fijn van je eerste werkdag. En dan je aan de FV gaat, geeft natuurlijk ook wat rust. Ik zou willen dat ik het zolang had volgehouden.

Incantrix voor de krampjes... Bij ons KDV kunnen we haar om 0730 brengen en tot 1900 halen. Wij hebben ook flink wat moeten regelen, omdat manlief in Brussel werkt en dus te vroeg weg is en te laat terug

Keshet, wat een sterk meisje hebben jullie zeg! Ik moet vaak aan jullie denken, ook omdat mijn beste vriendin ongeveer net zo ver is als jij was...

En verder zijn zowel Manlief als ik geveld door buikgriep. Alexa gelukkig nog nergens last van
Alexa en Seth zijn lief
pi_77801439
Isabeau wat doe je nou! Wat goed van je!!
Hoe hebben ze het nou voor elkaar gekregen Sorbootje?

Keshet wat fantastisch dat je meisje het zo goed doet!!! Jouw mamamelk doet wonderen!!

Claudia wat fijn dat je werkdag zo goed verlopen is voor zowel jou als Ivan! Jammer dat de borstvoeding zo teruggelopen is. Ik kan me heel goed indenken dat het nu wel minder lastig is de overstap naar flesvoeding te maken omdat je al zoveel veranderingen doormaakt Dat gaat helemaal goed komen!

*hyper hyper*
Mijn beste vriendinnetje haar vliezen zijn gebroken en ze is nu in het ziekenhuis!!
*runs around in circles*

Ze heeft al voorweeen sinds week 26 en moest weken lang op de bank blijven zitten. Later bleek ook nog dat het kindje in een stuit ligt en gisteren hebben ze in het ziekenhuis het kindje gedraaid. Dat heeft dus toch voor gebroken vliezen gezorgd. En ze pufte ook al aan de telefoon Zo spannend!! Ze houden haar temperatuur nu goed in de gaten want ze is nog geen 37 weken, dan wekken ze de bevalling niet binnen 24 uur op.
pi_77801499
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:28 schreef Aoraki het volgende:
Claudia en Stiemie, wij gaan het ook zo oplossen met opvang, allebei een dag minder, 2 dagen kdv en 1 dag oma... Ik hoop dat het lukt op die manier. Stiemie, jij hebt er waarschijnlijk al langer ervaring mee... Is het voor de kleine niet te verwarrend, zoveel verschillende verzorgers per week? Of kunnen ze daar goed mee omgaan?
Aoraki eigenlijk bevalt het ons prima. Mijn moeder past 1x per week bij ons thuis op. Dus eigenlijk zijn de meisjes gewoon 5 dagen thuis en 2 dagen naar de kinderopvang. Bij de opvang hebben ze natuurlijk ook regelmatig wisselende gezichten (stagiaires, invalsters bij ziekte, zwangerschapsverlof etc) Ook hebben we ervoor gekozen om de twee opvangdagen niet aansluitend te hebben omdat dat toch wel heel vemoeiend is vooral als ze nog heel klein zijn.

Incantrix een dag is bij onze opvang van 8 uur tot 18 uur. Ook al breng je later en haal je eerder, dan toch betaal je gewoon die uren. Anders moeten ze dat precies gaan bijhouden. Bovendien m0oet je bij ons je kindje voor 9.30 binnen hebben gebracht (anders mag je pas weer na 10.15 naar binnen om zo het fruit eten niet te verstoren) en liefst pas na 16 uur halen om de rust op de groep te bewaren. Als er steeds maar ouders in en uit zwermen, wordt dat natuurlijk allemaal erg onrustig.
pi_77802883
Isabeau

en ook een thumbs up voor je vechtertje, Keshet

Ik had het toch gisteren over genieten van de nachtvoeding?
Nou, Leah heeft dat gehoord en besloot dat ze ons vannacht dan maar even extra veel tijd gaf om te genieten
Ze heeft de halve nacht liggen spoken/kreunen/huilen.
Voor het eerst trouwens in die mate.... ook krampjes....stomme dingen zijn dat

Oh, en ik werd vannacht ongesteld
Ik ben een week geleden gestart met Cerazette, misschien ligt het daar wel aan..
pi_77802907
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:41 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Aoraki eigenlijk bevalt het ons prima. Mijn moeder past 1x per week bij ons thuis op. Dus eigenlijk zijn de meisjes gewoon 5 dagen thuis en 2 dagen naar de kinderopvang. Bij de opvang hebben ze natuurlijk ook regelmatig wisselende gezichten (stagiaires, invalsters bij ziekte, zwangerschapsverlof etc) Ook hebben we ervoor gekozen om de twee opvangdagen niet aansluitend te hebben omdat dat toch wel heel vemoeiend is vooral als ze nog heel klein zijn.
Ja, wij hebben ook geen twee dagen kdv na elkaar.
Dat is wel handig dat je moeder naar jullie toekomt...

Ons kdv is van 8.00 tot 18.00, maar je kan ook al om 7.00 brengen, maar dan betaal je voor het eerste uur 10 euro. Het kdv in de plaats waar we dadelijk heen verhuizen is van 7.30 - 18.30. Dat is voor ons ideaal
pi_77804245
Goedemiddag allemaal!

Lily, jeetje, geen lekkere nacht dus voor jullie. En bah, ongesteld

Keshet, wat fijn dat jullie Teigetje het zo goed doet!

Als ik die opvang-verhalen zo lees, ben ik echt blij dat ik thuis kan blijven. Lijkt me best een gedoe om iedere dag overal op tijd en fris en fruitig te verschijnen...
Lotte!
Noah!
pi_77804502
Twinkly, ze hebben het met z'n tweeën gedaan. De een hield haar op schoot en hield de fles vast. De ander hield zachtjes een hand tegen haar wang, zodat ze niet steeds haar hoofd opzij kon doen. Mijn zwager drukte steeds met een vinger op de speen om wat in haar mondje te spuiten. Dit alles onder luid protest, maar zij bleven rustig. En het was ineens geweest alsof er een knop om ging. Quote: "haar ogen gingen op standje stoned" en ze begon als een gek aan de speen te zuigen en dronk - met een boertje tussendoor- de fles leeg. Maar goed, gisteravond weigerde ze dus weer in alle toonaarden. Eigenwijs blijft ze.
pi_77804541
Keshet, wat een klein vechtertje heb je!
pi_77804630
pff Lily waarom lezen die kleintjes ook altijd mee he?

Linda het is vooral de eerste paar keer erg lastig een uitdaging om op tijd te verschijnen. Na een tijdje heb je een soort van schema en dan gaat het steeds makkelijker. Mits je niet helemaal kant en klaar in nette werkoutfit, kind in jasje in maxicosi staat en je poep ruikt enzo
pi_77804632
Rienk heeft gisteravond de rest van de avond op J. gelegen, hij is er alleen even afgeweest om te drinken. Slapen ging 's avonds goed. Om 05:00 kwam hij pas, maar dat doet hij al een paar dagen, dus het lijkt dat we een ritme hebben maar dat zeg ik niet hardop, want dan weten we het wel weer

Keshet, wat fijn dat het beter gaat zeg, ik vind het nog zo spannend voor jullie!

Over opvang kan ik niet meepraten, ik werk straks thuis.

En ongesteld. Ja, ik ook! En ik ben er blij mee, want ik heb hulp gehad met zwanger worden omdat ik nooit goed ongesteld was. Dus ik ga het nu al weer helemaal bijhouden
pi_77804905
Vlindur ongesteld

En Sorbo, eigenwijs is niet altijd slecht Maar je weet nu in ieder geval dat ze het kan, das al heel wat!

En Stiemie, ik zie het voor me
Lotte!
Noah!
pi_77806984
En dan natuurlijk niet gewoon poep die stopt waar de luier ophoudt he? Nee Poep met een hoofdletter P.
pi_77807078
Natuurlijk, anders is het niet leuk
Lotte!
Noah!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:14:52 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77807322
voor de ongestelde meiden haha

en wat fijn dat het met Rienk goed gaat Vlindur!

en bleegh slechte nachtrust is helemaaaaal niet leuk Lily , Evie was ook van8 even vergeten dat ze normaal doorslaapt

@Sorboo; jammer dat Isabeau de fles gisteren weer niet wilde hebben; maar gewoon doorzetten; want je weet nu dat ze het echt kan

@Stiemie; ik hoop dat de Poep mij nog even bespaart blijft... haha ..
uh o jee; wet van fok he??? klopt even 10 keer af...
pi_77809411
Over poep gesproken... Pffff, net klaar met meneer helemaal wassen en doen, alles was er langsgegaan
Zou de Omneo nu al werken?
pi_77809597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:05 schreef Stiemie het volgende:
pff Lily waarom lezen die kleintjes ook altijd mee he?
Ze lezen niet alleen mee, maar luisteren ook mee! Gisterenavond vertelde ik aan iemand dat Isa na de nachtvoeding meestal direct weer gaat slapen. Nou.. je raadt het wel....!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:12:31 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77814122
weten jullie nog de poep zonder back-up pakje?

hierbij de foto

en dit was eli met een ruime 7 mnd oud
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:18:10 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77814348
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:12 schreef DaviniaHR het volgende:
weten jullie nog de poep zonder back-up pakje?

hierbij de foto
[ afbeelding ]

en dit was eli met een ruime 7 mnd oud
[ afbeelding ]
hahaaaaa meesterlijk!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:06:07 #199
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77818376
Whahaha die Eli

Jeeee Sorbo wat een goede babysitters zeg!!!

Ach en Stiemie ik herken het inderdaad wel, maar hier is het vaker de Kots dan de Poep als Alexa richting KDV moet... ben je helemaal klaar en wil je haar in de MC leggen, over je nette werkpak
Alexa en Seth zijn lief
pi_77818723
Davinia Al moet ik wel zeggen dat Eli er wel iets charmanter vanaf kwam met die sokken dan Aviva met haar panty En wat is ze alweer groot geworden!
pi_77822414
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef Stiemie het volgende:
En dan natuurlijk niet gewoon poep die stopt waar de luier ophoudt he? Nee Poep met een hoofdletter P.
Ja, dat had ik ook vanochtend.
pi_77834460
Die wet van Fok hè, werkt die ook andersom? Dat als ik zeg dat Isa normaalgesproken nooit direct gaat slapen na de nachtvoeding, ze het dan ineens wel gaat doen?

* NieuweUser neemt de proef op de som!

Isa gaat normaalgesproken nooit direct slapen na de nachtvoeding.

* NieuweUser gaat afwachten..
pi_77834474
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:16 schreef NieuweUser het volgende:
Die wet van Fok hè, werkt die ook andersom? Dat als ik zeg dat Isa normaalgesproken nooit direct gaat slapen na de nachtvoeding, ze het dan ineens wel gaat doen?

* NieuweUser neemt de proef op de som!

Isa gaat normaalgesproken nooit direct slapen na de nachtvoeding.

* NieuweUser gaat afwachten..
*duimt voor nieuweuser dat dat gaat werken*

dan doe ik ook ff mee:

Ik wil dat Evie ELKE NACHT weer snachts wil drinken....

omg wat raak je dan snel verwend... was echt al gewend aan het doorslapen... en nu de 2e nacht achter mekaar dat Evie zich wel weer meldt... Hoop zo dat het weer gaat omslaan; want merk aan mezelf dat het nu wel even weer tegenvalt dat nachtelijke ritueel. En natuurlijk moet ik ook weer een keertje extra kolven om aan die extra fles te voldoen...
pi_77834478
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dan doe ik ook ff mee:

omg wat raak je dan snel verwend... was echt al gewend aan het doorslapen... en nu de 2e nacht achter mekaar dat Evie zich wel weer meldt... Hoop zo dat het weer gaat omslaan; want merk aan mezelf dat het nu wel even weer tegenvalt dat nachtelijke ritueel. En natuurlijk moet ik ook weer een keertje extra kolven om aan die extra fles te voldoen...
Het lijkt al te werken....! Oh wacht, dat moet ik natuurlijk niet zeggen want dan wordt ze vast weer wakker!

En ik kan mij goed voorstellen dat het doorslapen heeeeel snel went! Hopelijk gaat Evie snel weer doorslapen! Lijkt mij ook heerlijk trouwens, weer 1 nachtje lekker lang slapen!
pi_77835141
uhhhh mornings ladies

ik ben dr alweer... (en heb niet geslapen tussendoor....) ben zoooo moe maja verwacht om 10 uur en om 14 uur weer kraambezoek...
en tja om dat nu nog af te zeggen vind ik niet kunnen. Dus tanden op mekaar en vanavond vroeg naar bed....
en ook morgen is dr weer kraambezoek; en vrijdag kom ik het huis niet uit en laat dr ook helemaal niemand in lekker de hele dag in mijn trainingspak hangen en alleen maar voor Evie zorgen
pi_77835181
Balen dat je niet meer kon slapen BJ! Ik kon nog van half 6 tot 7 slapen, dat was nog even lekker! Veel plezier met je kraambezoek in ieder geval!
pi_77835199
bedankt nieuweuser en heel fijn dat jij nog wel een dutje hebt kunnen doen..

en heeeeeel eerlijk heb ik helemaal geen zin in kraambezoek vanmorgen...
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:45:18 #208
95408 Incantrix
pi_77835398
BJ, waarom zeg je dan niet af? Wel aan jezelf blijven denken hoor! Jammer voor die mensen, maar kraambezoek kan altijd nog, uitrusten en bijkomen van een zware dag of nacht niet.. Als je dan toch doorbijt heb je meestal halverwege de dag spijt, is mijn ervaring.. Tenzij die mensen al onderweg zijn zou ik de afspraak verzetten hoor!
3!
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:55:52 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77835537
trixie, hoe is het met jou? heb je nou echt last van hyperlactatie of is het inmiddels recht getrokken?
en met je moeder? komt ze nog 4 maal daags?

aviva was vanochtend ook weer om 5uur wakker. ze had het koud grmbl...
hier vandaag ook dubbel kraamvisite, en ik ben een beetje bang voor een regeldag.timing...

zometeen gaan we naar mn moeder. kwilnie (begraafplaats, dus. we hebben het uitgesteld om niet door de sneeuw te hoeven baggeren. dus kkijk maar niet naar buiten )
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:56:29 #210
95408 Incantrix
pi_77835547
Zoow, en goodmornings hier! alles ok dames? Hiero is alles fijn, gisteren een relaxed dagje gehad met Stef en lief was vrij, dus lekker boodschappen gedaan en de intake van het KDV gehad De intake was helemaal leuk, Stef's nieuwe groep gezien, twee wendagen afgesproken (op de vrijdag is er een andere leidster, dus zo ontmoeten we iedereen) en we kunnen Stef vanaf half 8 brengen en tot 18.00 halen, helemaal super! Die tijden zijn perfect voor ons, en goed ruim! Daarna kwam mijn schoonzus voor het eerst oppassen en wij zijn naar Amsterdam gegaan voor een concert. Het oppassen ging hardstikke goed en ik voel me echt een beetje een ontaardde moeder, maar ik had eerlijkgezegd niet echt moeite met het achterlaten van Stef eigenlijk Had van veel mensen gehoord dat dat zo moeilijk zou zijn, maar nouja.. Wel fijn om weer thuis te komen hoor, en hij werd geheel tegen zijn patroon in nog wakker en wilde zomaar nog een voeding, dus dat was gezellig en fijn (én laat, 2 uur lagen we erin ). En dan ga ik nu zorgen dat ik tijdig bij de uroloog sta, tot strax!
3!
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:00:59 #211
95408 Incantrix
pi_77835647
Davinia, de hyperlactatie is wel goed te doen, al ben ik soms die stuwing wel eens beu, soms gaat het al zeer doen na 2 uur ofzo Ook mams is ondertussen redelijk rechtgetrokken, er spelen nog wel wat dingen maar dat is meer indirect, dus daar kan ik bij doen alsof mijn neus bloed en dan heb ik er weinig last van verders Lief datje het vraagt En ik wil je al eeuwen een PM sturen maar het komt er naar niet van: hoe is het nu met jou? Is je bekken al wat bijgetrokken? Lieverd, ik moet nu echt rennen, maar dikke !
3!
pi_77835698
Mogge!

BJ hopeliljk slaap je vannacht wel goed en misschien een dutje met Evie nadat de visite weg is?

En? Nieuwe User? Heeft het gewerkt?

Ik heb Isabeau welgeteld één dag in de draagdoek naar het KDV kunnen brengen en vandaag moest ik haar vanwege die f*cking sneeuw weer in de f*cking wagen leggen. Dat vind ik zo irritant 's ochtends! Maar Isabeau die maar liefst 15 minuten daarvoor uit haar slaap gerukt was lach gezellig te kraaien en te kirren in de wagen. Daar ontdooit mijn humeur dan wel weer een beetje van. Humeur was al ver onder nul omdat ik vannacht, toen Isabeau wakker werd, in een verse kattendrol stapte met mijn blote voeten. Maar goed, Isabeau vrolijkte me wel weer een beetje op. (helaas trof ik vervolgens op weg naar mijn werk een paar jochies van een jaar of elf die op het voetpad fietsten en begonnen te schelden, omdat ik niet aan de kant ging... ik vrees dat ik iets heb geroepen over pikkies zo groot als mijn pink en een grote bek die dat moet compenseren )

Korte samenvatting: het is weer zo'n dag

Maar ik bekijk het van de zonnige kant, ik kan alleen maar vrolijker worden vanaf nu

Maandag weer naar het CB. Heb me voorgenomen om geen advies te vragen en ongevraagd advies naast me neer te leggen. Ik wil weten wat ze weegt en hoe lang ze is en that's it. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in die mafketels daar.

Als ik het zo terug lees een lekker vrolijk verhaal. Sorry, ik trek zo wel weer bij
pi_77835749
Incantrix, niks ontaards aan om goed voor de moeder van je kind te zorgen en er gewoon eens lekker tussenuit te gaan!
pi_77836102
Goedemorgen dames

Hier vanochtend weer te laat op school. Ik moet echt gaan werken aan mijn tijdschema hoor. Leah kwam vannacht om 1.00, 2.30 en 5.30 en 7.00. Gek kind (maar wat is ze lief als ze lacht )

BJ; ik heb deze week ook iedere dag kraambezoek. Wel leuk hoor maar wat rusten schiet er zo inderdaad bij in.

Incantrix; niks ontaarde moeder! Ik ben geen ontaarde moeder, vind ik zelf, en ik heb ook nooit problemen gehad om mijn kinderen achter te laten op een kdv of bij oma.

Ik heb trouwens ook veel last van stuwing. Vaak een uur na het drinken al weer. Het went moet ik zeggen.

Wat niet went is mijn overschot aan kilo's (8 om precies te zijn)

Ik kan geen enkele broek meer aan. Geen. Ik had nog een stapeltje maat 42 bedacht ik me gisteravond en ik heb ze net heel vrolijk aangepast maar raad eens
Ik loop nu voortdurend rond in leggings met tuniekjes, jurken of joggingbroeken... net zoals in mijn zwangerschap dus.
Ik word er bloedchagrijnig van
pi_77836242
Lily, ik voel je pijn. Hier nog steeds 15kg extra. En het zit allemaal op mijn buik, waardoor ik nu broeken in maat 44 aanmoet in plaats van mijn normale 36-38 Balen is dat he?!
pi_77836320
ik herken het ook; maar als ik jullie hoor/ lees mag ik niet zeuren;
ik zit nu nog op + 4,5 - 5 kg.. en maat 38-40 ipv 36-38...
maar voel me wel dik(ker)... gelukkig ben ik alweer aan het sporten en merk wel dat mijn lichaam daar al iets strakker van is geworden...

@trix; eigenlijk heb je gelijk... maar ik kan zoooo slecht aan mezelf (en anderen) toegeven dat ik het ff teveel vind...
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:23 #217
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_77836363
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 05:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dan doe ik ook ff mee:

Hier hetzelfde verhaal, Evi sliep ook al anderhalve week door, maar de laatste twee nachten ineens niet meer. Het voeden 's nachts valt me ook weer zwaar. Ik denk dat het aan het sprongetje ligt, ik hoop het eigenlijk . Ze is nu 8,5 week oud.
pi_77836378
Ik denk dat het em in de naam zit
pi_77836401
Isabeau heeft vanmorgen niet goed uit mijn rechterborst gedronken en nu zit ik op mijn werk te lekken. Nog geen tijd om te kolven én geen zoogcompressen bij me. Gelukkig draag ik zwart, maar dat gaat zometeen heerlijk wit uitslaan natuurlijk
pi_77836408
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef Bucko het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal, Evi sliep ook al anderhalve week door, maar de laatste twee nachten ineens niet meer. Het voeden 's nachts valt me ook weer zwaar. Ik denk dat het aan het sprongetje ligt, ik hoop het eigenlijk . Ze is nu 8,5 week oud.
ik hoop ook voor je dat het een sprongetje is...
Evie is 9,5 week.. en ik denk dat ze vorige week al een sprongetje had...
ik hoop zo dat ze vanzelf snachts weer gaan doorslapen...
pi_77836543
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau heeft vanmorgen niet goed uit mijn rechterborst gedronken en nu zit ik op mijn werk te lekken. Nog geen tijd om te kolven én geen zoogcompressen bij me. Gelukkig draag ik zwart, maar dat gaat zometeen heerlijk wit uitslaan natuurlijk
schrijft op:

zoogcompressen kopen voordat ik ga werken
pi_77836553
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:04 schreef Sorbootje het volgende:

En? Nieuwe User? Heeft het gewerkt?

Nadat ik het getypt heb, is ze wel ineens in slaap gevallen!! Ik ben dus benieuwd naar komende nacht!

En dat klinkt inderdaad als een fijne ochtend Sorbootje, het kan inderdaad alleen maar beter worden, haha!
pi_77836727
en sneeuwt het bij jullie ook alweer zo erg...

ik wilde graag binnenkort ook eens af en toe wandelen met mijn meisje... maar het weer is dr niet echt ideaal voor ...
en ook nog niet geweest...
pi_77836745
Nee inderdaad. jammer is dat...

ik ben ook welgeteld 1 keer met de wagen eropuit geweest
pi_77836837
Dat vindt ik ook jammer inderdaad! Ben nu twee keer met haar wezen wandelen, maar het is eigenlijk al vanaf haar geboorte dit weer! Ik kan niet wachten tot de lente begint!!
pi_77837028
idd; ik ben alleen een paar keer even het centrum in geweest met de maxicosi op het onderstel;
maar even lekker een stuk wandelen is dr niet van gekomen.
De dag dat Evie uit het ziekenhuis kwam (17-12) was ook de eerste dag dat het zo onwijs begon te sneeuwen...
pi_77837164
yep, hier ook weer sneeuw.....
Lars vindt het ook 100x niks, die wind in zijn gezicht en de sneeuw die op hem afkomt.

Sorbootje, dat is irritant zeg, zo heb ik ook een keer een collega naar huis gestuurd om om te kleden nadat ze aan het lekken was geweest, alleen had ze het zelf niet in de gaten...oeps

Keshet, wat een klein vechtertje hebben jullie zeg! Hoe ziet de toekomst eruit, weten ze daar al wat van?
Heeft ze in de toekomst nog last van haar vroeggeboorte, of is ze enkel wat later in de ontwikkeling?

Balen dames die nog niet weer in hun garderobe passen, dat lijkt me heel frustrerend!

Incantrix, fijn dat het oke was bij het kdv! Een goed gevoel is heel belangrijk!
En ontaarde moeder? No way...wat ben ik dan wel niet...mega super ontaard ofzo, Lars was 3 weken toen hij een nachtje bij opa en oma ging slapen....kapot waren we!

Vanmorgen weer Lars meegenomen naar de psz om Meike weg te brengen. Eerst was het altijd haasje repje, want Lars gilde de hele toko aan elkaar. Nu ligt ie lekker rustig om zich heen te kijken, beetje op zijn speen te sabbelen....echt zo'n verschil! Fijn!
Gister legde ik hem na de late voeding in zijn wieg, en hij draaide zijn koppie opzij en deed zijn duim in de mond....aaaah ik smolt echt! Wat staat dat lief!
pi_77837203
Sneeuw is stom.... (zo dat is eruit)
BJ, balen dat je niet meer in slaap kon komen. Misschien nog een hazeslaapje tussen het bezoek door straks?
NieuweUser, grappig dat de wet van Fok! ook omgekeerd werkt... (even onthouden voor als Minke straks geen zin heeft om te slapen)
Sorbootje, ... soms zijn er van die dagen dat je ook gewoon het liefst in bed wil liggen... ipv tegen kleine jongetjes schelden (moest wel lachen overigens).
Lily, hoop dat je het schema snel onder de knie krijgt. Lijkt me ook besst lastig met 2 grote boys en een baby met eigen schema.
Bucko, jouw Evi ook aan de regel? Hopelijk een sprongetje inderdaad.
Trix! Was het concert leuk? En zeker niet ontaard hoor, een keertje iemand (schoonzusje nota bene) laten oppassen kan toch prima. Wij gaan vrijdagavond ook weer een avondje uit (Simone Kleinsma in theater) en heb er ontzettend zin in, en niet omdat ik niet bij Minke wil zijn, maar omdat ik gewoon even lekker met mijn lief op stap kan. En opa en oma komen oppassen en die hebben er ook onwijs veel zin in. Succes trouwens straks bij de uroloog, hopelijk gaat het de goede kant op.
Even een algemene voor de zieke kindjes (zijn die er nog of is iedereen al lekker opgeknapt?)

Hier gaat het prima, maar had gisteravond zelf effe een dipje (was even alles beu, maar hou zoveel van die kleine blije griet ). Net "gezellig" bij de tandarts geweest en straks naar mijn werk om de doelstellingen voor komend jaar op papier te zetten... jeuj
pi_77837699
Ik heb niet bijgelezen, maar muuh, het moet er even uit.

Lotte zou vandaag prikken krijgen, kleed ik d'r vanmorgen aan, zit d'r hele linkeronderbeentje met blauwe plekjes. Gisteravond was dat nog niet. Dus gevraagd bij de kinderarts, die vond het ook maar gek. Prikken mocht ze dus niet en als het erger wordt moeten we met d'r naar het ziekenhuis omdat ze dan misschien binnen in d'r been een bloeding heeft Ze zou vanavond nog even bellen hoe het ging, maar muuh. Vinnet niks niet leuk.

Ze was wel 3cm gegroeid sinds vorige keer. 66cm nu en 6720gr.
Lotte!
Noah!
pi_77837733
He bah Linda, maar wat vreemd ook!
Wel fijn dat je nu net naar het cb moest, kon er meteen iemand naar kijken.
Hopelijk valt het mee, en trekt het zo weer weg.

Goh die scores.....Lars was net zo vorige week
6700 gram en 66 cm!
pi_77837838
Ik dacht dat het misschien van de rits van d'r berenpak kwam, maar het zat ook aan de andere kant...dus kweenie waar het nou opeens vandaan komt...

Maar goed, ze groeit in ieder geval goed, das fijn om te weten. Van welke datum is Lars ook al weer Karin?
Lotte!
Noah!
pi_77837974
11-9
pi_77838173
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
11-9
Morgen 5-maandsdag dus
Lotte!
Noah!
pi_77838441
Hier ook hoor. Zei ik gister nog dat Rienk zo lekker lang sliep, kwam ie nu weer om de 2.5 uur
En vanochtend wilde hij ook niet lang meer slapen, steeds 15 minuten. Dus als ik echt *net* sliep, ging het Rienkalarm weer af

Nu ligt hij te kreunen en te zuchten op mn borst, dus denk dat ik hem weer in bed kiep. En dat ik dus ook maar weer een poging waag

Sorbo, ik wens je een betere dag toe! En stappen in de kattenstront. Yak!

Linda, wat raar van die blauwe plekken! Hoop dat het niet ernstig is

En Karin, wat fijn dat het nu zoveel beter gaat met Lars, ben zo blij voor jullie!
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:06:07 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77838572
sorbo, wat een dag heb jij! naja, we zijn al bijna halverwege!

linda, wat eng die blauwe plekken! hopelijk is het niets!

lily, hoe doe je dat met voeden in tuniekjes? heb je dan niet een hele lap stof onder je kin hangen?
en balen dat je broeken nog niet passen. ik pas wel, maar krijg (kreeg? niet meer geprobeerd) er bekkenpijn van... dus hier ook nog heftig afzakkende positiebroeken en joggingbroeken...

trixie, heb je een leuke avond gehad? niks ontaard, hoor! fijn voor je dat het niet zoveel moeite kost! en nog steeds hyperlactatie, dus. balen!

begraafplaats gaat maar weer eens niet door... beetje erg jammer. niet dat mn moeder het merkt, maar tis niet leuk voor mijn gevoel.

ik draag trouwens aviva wel in de sneeuw. voorzichtig lopen is nog steeds beter voor mn bekken dan wandelwagen door de sneeuw baggeren.
pi_77838866
IK HAAT SNEEUW

Moest vanmorgen snel kinderen met de kinderwagen (want k*t-sneeuw) bij de opvang droppen want daarna door met zieke kat naar de dierenarts. Kinderwagen mag er niet blijven staan ivm brandveiligheid dus kinderwagen mee naar de dierenarts Kom ik daar aan zegt de dierenarts: nou bij de eerste heb ik de kinderwagen na 2 maanden weggedaan en een draagdoek gekocht en bij de 2e en 3e heb ik geen wagen meet gebruikt. Is echt handig hoor! Joh je meent het Ik kan nu niet dragen door die schijtsneeuw Al heb ik dat wel wat subtieler gezegd natuurlijk...

Zo dat lucht op nu eerst even bijlezen
pi_77838941
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef Stiemie het volgende:
IK HAAT SNEEUW

Moest vanmorgen snel kinderen met de kinderwagen (want k*t-sneeuw) bij de opvang droppen want daarna door met zieke kat naar de dierenarts. Kinderwagen mag er niet blijven staan ivm brandveiligheid dus kinderwagen mee naar de dierenarts Kom ik daar aan zegt de dierenarts: nou bij de eerste heb ik de kinderwagen na 2 maanden weggedaan en een draagdoek gekocht en bij de 2e en 3e heb ik geen wagen meet gebruikt. Is echt handig hoor! Joh je meent het Ik kan nu niet dragen door die schijtsneeuw Al heb ik dat wel wat subtieler gezegd natuurlijk...

Zo dat lucht op nu eerst even bijlezen
Ik zie grote paralellen tussen jouw dag en mijn dag. Wandelwagen/katten/draagdoeken/sneeuw en vooral dat alles k*t is
pi_77839001
Hahahaha ja ik kwam je verhaal net tegen Al is de kat nu wel heel zielig want die moest blijven voor onderzoek omdat er iets hards in zijn buik zit

* maakt grote mok koffieverkeerd en leest weer snel verder
pi_77839592
Wat eng die blauwe plekken inderdaad Linda!

Isa is ook toegetreden tot de Mobile-Aanhangers! Ze ligt er nu alweer een tijdje onder! En wat helemaal leuk is, is dat ze ook sinds een paar dagen echt 'kletst'! Ze maakt allemaal nieuwe geluidjes en lijkt je wel bijna na te proberen te doen!!
pi_77839767
Weer 20 minuten. Hoop dat we straks meer geluk hebben

Stiemie ook al zo'n dag beterschap met de poezel!
pi_77839862
Linda wat eng zeg die blauwe plekken bij je meisje. Moet je er ook nog mee naar de huisarts ofzo? Of alleen aankijken of het erger wordt? Esmee heeft ook eens aan een kant wat blauwe plekken gehad, maar dat kwam omdat ze ergens nogal fanatiek tegen aan het schoppen was (en dan steeds na elke schop huilen en toch doorgaan he )

Davinia wat vervelend dat je nu weer niet naar je moeder kan. Kan me voorstellen dat je toch even langs wil gaan omdat dat belangrijk voor je is en dan ligt er weer van die sneeuw... Hopelijk kan je binnenkort gaan.

Lily wat een nachtschema zeg en dan ook nog je andere kinderen erbij. Heb jij dat ook dat je toen je de eerste kreeg, je dacht dat dat superzwaar was, maar nu je er met meer dan 1 op terugkijkt denkt: goh dat viel best mee. Als Linde een dagje weg is, heb ik het gevoel dat ik alles zo lekker relaxed kan doen Nu heb jij natuurlijk nog meer kinderen dus dat is helemaal de hele dag puzzelen om alles goed te laten verlopen. Dit bedoel ik trouwens niet om moeders van een eerste kindje voor het hoofd te stoten hoor Ik had alleen gedacht van nou bij je eerste krijgt je leven een mega-schok en die 2e doe je er even bij, maar dat valt dus best tegen

Rienk en andere baby's dus ook weer aan het nachtbraken Hier ook ineens weer 2x per nacht/vroege ochtend eruit voor een voeding. Zal er wel mee te maken hebben dat ze ziek is geweest en dat ze nu wat aan het inhalen is. Alleen jammer dat Linde ook ineens weer 1x per nacht huilend wakker wordt omdat ze wat wil drinken/ een knuffel kwijt is/ bang is voor monsters etc...
pi_77840463
wat raar,Linda..die blauwe plekken...en hoezo een bloeding in haar been Nou ja, zal wel meevallen toch?

Davinia; mijn tuniekjes hebben diepe v-halsen, ik moet er juist nog wat onder doen. Als ik thuisblijf doe ik dat dan ook niet (alleen een BH).

Ach Stiemie; het valt best wel mee.
Bij een eerste is alles nieuw en dat voelt dan als zwaar. Een tweede vond ik inderdaad ook nog zwaarder ivm plannen en meeslepen en opletten enzo.
Maar nu, de derde, vind ik weer makkelijker. Je word gewoon veel makkelijker en rustiger.
Het is inderdaad best een gedoe met regelen en plannen in een druk gezin (de school 8 km verder helpt nu ook niet natuurlijk) maar doordat je zo relaxt bent gaat het gewoon goed.
Go with the flow en niet zeuren maar doen

Ik heb ook niet veel last van vermoeidheid verder...

Mijn andere kinderen zijn natuurlijk ook al wat ouder en zijn dus zelfstandiger. Drie kinderen kort op elkaar zou ik niet trekken in ieder geval.
pi_77840694
oh, en dat nachtschema van Leah vannacht is geen gewoonte hoor!

hoop ik
pi_77840721
Ik heb nog eens zitten neuzen op internet, en ze heeft gecontroleerd op leukemie:
quote:
Klachten
Aanvankelijk kunnen de symptomen bij ALL sterk lijken op een gewone infectie.
Alarmsignalen die aan leukemie moeten doen denken zijn onder meer:
• bleekheid,
• onverklaarbaar moe, buiten adem bij de minste inspanning
• herhaalde infecties,
• koorts
• botpijnen
• zwelling van de lymfeklieren
• vergroting van lever en milt
• spontane bloedingen (blauwe plekken, bloedend tandvlees, neus, overdreven maandstonden…).
Milt, lever en lymfeklieren zijn namelijk allemaal gecontroleerd nav. de blauwe plekken en ook d'r temperatuur is gemeten. Dat was allemaal in orde. Zou het een allergische reactie kunnen zijn op het stukje mandarijn wat ze gister gegeten heeft? Nu voel ik me wel een beetje een slechte moeder...

Stiemie, we hebben hier in Dld geen CB, alle controles zijn bij de kinderarts, dus ik hoef niet nog ergens anders heen gelukkig. En van schoppen komt het niet, het zijn echt rare blauwe vlekjes. Als ze wakker is kijk ik wel of ik het op de foto krijg. Ze lijkt er voor alsnog geen last van te hebben
Lotte!
Noah!
pi_77840960
Linda wat raar die blauwe plekken, hopelijk valt t mee.

Hier kan ik ook nog steeds niet in mn oude kleren (12 kilo te veel) Heb broeken geleend van een vriendin want ik wil geen nieuwe kleren kopen in mt 44/ 46. Had gehoopt dat ik al meer kilo's kwijt zou zijn, maar het schiet absoluut niet op hier. Gister hebben we eindelijk een bod gehad op t huis van mn vriend wat al ruim 2 jaar te koop staat. En mn wieldoppen van mn auto zijn gejat

Ontopic: Jamie is weer helemaal de oude, snotteren is vrijwel over en het spugen ook Heb 2 dagen terug met hem op de weegschaal gestaan. Hij is al weer 7 kilo
pi_77840984
Hebben jullie een kat? Misschien is die wel op haar gaan staan

Ik lig vaak met Leah op de bank en dan komt onze kater (van 7 kilo) en die wel er dan bijliggen en gaat dan bijna op haar beentjes staan. Moet ik hem steeds wegduwen...
pi_77841027
Ja, we hebben 2 katten, maar die hebben het niet zo op dr, sinds ze er achter zijn gekomen dat ze aan vachtjes trekt

Jamier weer beter
Lotte!
Noah!
pi_77841539
1e bezoek weer overleefd hoor, en het was ook nog eens erg gezellig.

Evie heeft net weer een fles op en hangt nog even aan mama...zo kolven en dan nog even wat dingen opruimen. En volgende bezoek is er om 14 uur; maar daar heb ik wel zin in; want dat zijn mijn oude volleybalgenootjes. 1 daarvan is 1,5 week na Evie bevallen van een zoontje en die komt ook mee...

@Linda; he bah; wat raar van die blauwe plekken?? ik hoop dat het niets ergs is en dr toch 'gewoon' iets is gebeurt zonder dat je het door hebt gehad...

en jeeeeej voor Jamie!

Evie en mama samen op Fok
pi_77844001
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:44 schreef Keshet het volgende:
* Keshet schuifelt wat onwennig het topic binnen.

Op de tweede dag van de tweede maand van het jaar tweeduizend en tien, om twee over half twee 's middags zijn D. en ik de trotse ouders geworden van onze prachtige dochter 'Teigetje'.
(Dus, op 02-02-2010 om 13.32 uur)

Teigetje is geboren na 26 weken en vier dagen zwangerschap en woog bij haar geboorte 450 gram. Haar lengte is onbekend maar wij denken dat ze zo'n 25 cm lang is.

Teigetje is geboren in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam en ligt op de Neonatologie Intensive Care.
Ze heeft een aantal ontzettend spannende dagen achter de rug maar op dit moment is ze stabiel.
Ook ik lig nog in het ziekenhuis maar morgen ga ik naar huis.
(O ja, 'thuis' is vanaf vandaag in Rotterdam, we zijn vandaag ook nog ' even' verhuisd!)

Teigetje zal als alles goed gaat nog een flinke tijd in het Sophia Kinderziekenhuis moeten blijven.

Het volledige verhaal tot nu toe probeer ik binnenkort ook te plaatsen maar op dit moment gaat al onze tijd, aandacht en energie naar ons kleine vechtertje.

Ontmoet ons kleine Teigetje met haar beschermheer Kapitein Ortega:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Keshet met jullie Teigetje. Had net gelezen dat ze het ook hartstikke goed doet. Zij is dezelfde dag jarig als ons zoontje.

Davinia vervelend, dat het niet door is gegaan met het bezoeken van de begraafplaats.

Tinuviel gaat snel weer weg
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:01:13 #250
95408 Incantrix
pi_77848459
Linda, ieks, wat is dat nou weer?? Wat vervelend, ik hoop voor jullie dat het niets spannends is, maar iets waarvan je ineens ziet hoe het komt als je om een hoekje kijkt en dan van "ooooww, is dát het!" en dan van het lachen erom enzo (nouja, je begrijpt me wel )!

Vlindur, dikke voor jou meis, het valt soms gewoon écht niet mee.. Wel fijn dat je ongesteld bent geworden overigens!!

Stiemie, bluh, wagen is inderdaad niet echt handig (ik blijf nog steeds achter van alles haken met de wielen ), en dan ook nog je kat ziek Beterschap voor de poekie!

BJ, fijn dat het uiteindelijk mee lijkt te vallen met je visite, en wat een lieve foto!

Martine, dat is goed nieuws zeg!!

Davinia, bluh, naar als zo'n bezoek maar uitgesteld wordt he? Het is iets dat je voor jezelf wil doen, en juist in een tijd dat er héél veel van je energie naar je kinderen gaat (met líefde, dat zeker, maar toch) is het juist zo belangrijk om ook even iets te kunnen doen dat belangrijk is voor jóu. Ik hoop zelf binnenkort Stef aan mijn oma te gaan 'voorstellen' en dan moet het inderdaad toch écht even ander weer zijn. En balen dat je met je bekken nog steeds moddert..

Fijn om te lezen dat ik niet ontaard ben als moeder zijnde, haha! Het concert was in elk geval volledig de bom (jammer, lief had een filmpje ge-upt, maar dat is níet als muziek te herkennen ) en bij de uroloog ben ik vandaag tegen een enorme opluchting aangelopen, maar dat post ik zo wele ven in het daarvoor bestemde topic Het was trouwens wel lastig, ik was wat te laat voor mijn afspraak omdat het parkeren bij het ziekenuis echt vollédig over-the-top misging (parkeerterrein vol, overal auto's die rondjes rijden op zoek naar een plekje en elkaar zo de hele tijd ophouden en dan nog moeten betalen om er weer uit te kunnen ook ) waardoor Stef dus gevoed moest worden op het moment dat mijn afspraak om was.. En ja hoor, hij ging echt metéén over de zeik! Gelukkig had ik een fles bij me en een reis-flessenwarmer, maar dat ging natuurlijk niet snel genoeg en nu had ik hier gelezen dat er ook allemaal kinders zijn die ook graag koude melk drinken, dus ik dacht.. Gooi op die handel! Fles erin, en hij sputterde een beetje tegen, en toen nog meer en toen echt, dus toen heb ik 'm toch maar aan de borst gelegd, waar hij mega-onrustig dronk.. En vervolgens hééft hij me daar een partij overgegeven! Het arme joch.. Koude melk doe ik dus NOOIT meer! Het was zo zielig, en maar huilen..
3!
pi_77848599
Fijn dat het een opluchting was bij de uroloog Incantrix. Maar wat zielig voor Stef van het overgeven!
pi_77848958
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef Incantrix het volgende:

Vlindur, dikke voor jou meis, het valt soms gewoon écht niet mee.. Wel fijn dat je ongesteld bent geworden overigens!!
Dank je
En die menstruatie was vals alarm
quote:
Fijn om te lezen dat ik niet ontaard ben als moeder zijnde, haha! Het concert was in elk geval volledig de bom (jammer, lief had een filmpje ge-upt, maar dat is níet als muziek te herkennen ) en bij de uroloog ben ik vandaag tegen een enorme opluchting aangelopen, maar dat post ik zo wele ven in het daarvoor bestemde topic Het was trouwens wel lastig, ik was wat te laat voor mijn afspraak omdat het parkeren bij het ziekenuis echt vollédig over-the-top misging (parkeerterrein vol, overal auto's die rondjes rijden op zoek naar een plekje en elkaar zo de hele tijd ophouden en dan nog moeten betalen om er weer uit te kunnen ook ) waardoor Stef dus gevoed moest worden op het moment dat mijn afspraak om was.. En ja hoor, hij ging echt metéén over de zeik! Gelukkig had ik een fles bij me en een reis-flessenwarmer, maar dat ging natuurlijk niet snel genoeg en nu had ik hier gelezen dat er ook allemaal kinders zijn die ook graag koude melk drinken, dus ik dacht.. Gooi op die handel! Fles erin, en hij sputterde een beetje tegen, en toen nog meer en toen echt, dus toen heb ik 'm toch maar aan de borst gelegd, waar hij mega-onrustig dronk.. En vervolgens hééft hij me daar een partij overgegeven! Het arme joch.. Koude melk doe ik dus NOOIT meer! Het was zo zielig, en maar huilen..
Och jee, dat is ook sneu.
Hier het zelfde, Rienk kreeg ook honger toen de afspraak klaar was, maar ik vroeg naar een lege ruimte en mocht toen in een lege behandelkamer voeden Misschien een idee voor de volgende keer?
pi_77849018
Och jee Incantrix, wat een toestand met het voeden enzo, later nog weer ingehaald?
Echt ziekenhuizen en parkeren.....geen goede combi's geeft dat.
pi_77849515
Ohh wat zielig dat Stef zo enorm moest spugen van de koude melk Kon je daar niet gewoon de borst geven of voelde je je opgelaten?

Verder heb ik niet gelezen want ik ben een beetje muh...

We zijn weer thuis van het kinderdagverblijf. Na vrijdag zag ik er enorm tegen op om Niels er naartoe te brengen. Hij was dit weekend zo uit zijn doen. Maar we vonden dat we het nog wel een paar keer moesten proberen omdat het wellicht een kwestie van wennen was.

Ik bracht hem met de doek weg en leverde een vrolijk mannetje af. Ze hebben hem in een hangmatje gelegd en ze vertelden dat hij daar hooguit een half uur in geslapen heeft en daarna werd hij overstuur wakker. Toen hebben ze geprobeerd hem de fles te geven, wat niet lukte. Ik ben gekomen om hem de borst te geven en trof een heel zielig overstuur ventje aan; hij huilde op een hele vreemde manier.
Toen ik hem wilde gaan voeden kwamen twee leidsters van een andere groep praten over zijn gehuil en flesweigeren en dat ik wel moet blijven oefenen (ja duh...), terwijl hij dus compleet overstuur in mijn armen lag. Toen ben ik gewoon weggelopen, tjongejonge je ziet toch wel dat hij nu honger heeft en gevoed moet worden (maar er kon ook geen normaal gesprek gevoerd worden want hij krijste echt heel hard)
Na het voeden bleef hij snikken en heb ik hem weer aangelegd om lekker te sabbelen, toen kwam hij wel weer tot rust. Maar toen ik hem later aan de leidster gaf begon hij weer zielig te snikken.

Om kwart over 1 werd ik gebeld dat ze dachten dat hij honger had want hij bleef maar ontroostbaar huilen. Het was nog heel vroeg voor de volgende voeding maar dat kan natuurlijk best (alleen dacht de bedrijfsleidster dat ik misschien te weinig voeding in mijn melk heb, kind groeit als kool maar goed). Ik denk echter dat hij huilde om een andere reden want hij was niet enorm gulzig ofzo.

Toen ik aankwam had de bedrijfsleidster hem ingebakerd in de kinderwagenbak liggen en hij was gelukkig aan het indommelen. Ze hadden hem na de vorige voeding in bed gelegd maar hij wilde niet slapen, toen in het hangmatje waar hij ook niet sliep. Ze hebben om beurten met hem rondgelopen maar hij bleef maar ontroostbaar huilen en toen hebben ze dus mij gebeld.

De bedrijfsleidster kwam er zelf mee dat het zo niet gaat. Dat dit niet in het belang van het kind is. Hij is gewoonweg niet te troosten. Pff ik ben heel opgelucht dat zij het ook zo ziet.
We hebben afgesproken dat ik hem nog twee weken thuis houd en dat we doorgaan met oefenen met de fles. Ik heb ook, op advies van de CB-arts, een afspraak met een prelogopediste gemaakt, misschien is er een reden waarom hij de fles niet pakt. Als er na 2 weken nog geen oplossing is dan kunnen we het contract met het kdv verbreken. Gelukkig, want normaal is het een contract van 6 maanden.

We zijn nu dus weer thuis en ik heb hem met veel moeite gelukkig(!) in slaap gekregen. Ik denk dat hij door al die prikkels en het niet slapen over zijn slaap heen was want hij bleef maar met enorm grote ogen rondkijken.

Morgen heb ik een afspraak met de bedrijfsarts van het UWV want ik heb me ziekgemeld. In eerste instantie omdat Niels een huilbaby was en ik niet aan rust toekom en me daardoor absoluut niet kan concentreren. Ik moet op sommige dagen zelfs moeite doen om met Niels te babbelen, laat staan goed functioneren bij een baan. Maar op dit moment kan ik gewoonweg niet werken, Niels heeft mij heel hard nodig.
Hopelijk ziet de bedrijfsarts dit ook zo. Als ik me beter meld heb ik nog 3 maanden recht op een ww uitkering. Dan is Niels weer wat ouder en is het hopelijk minder ingrijpend voor hem wanneer hij mij een paar dagen moet missen.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:35:41 #255
190853 RockabeIIa
pi_77849809
Twinkly, wat een gedoe zo met je zoon. Lijkt me heel erg moeilijk.

Sterkte voor de mama's en baby's die het nodig hebben
pi_77850099
Och och Twinkly, wat naar!
Zowiezo dat hij zo ontroostbaar huilt, ik ken het, je staat zo machteloos dan.
Die opmerking van de bedrijfsleidster is trouwens ook lekker zeg, dat je te weinig voedingsstoffen in je melk zou hebben. Alsof zij dat weet. Alsof zij Niels kent.
Lekker naast je neer leggen dat soort uitspraken.
Hoe vaak heb je hem nu heen gebracht?

Fijn dat je in ieder geval nog een poosje thuis kan blijven met Niels.
Als hij zo doet als Lars gaat het over. echt.
Voor nu dikke knuffels voor jou.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:44:23 #257
95408 Incantrix
pi_77850126
Vlindur.. Dat is jammer zeg.. En thnx, dat zou wellicht een optie zijn.. Nu had ik al een rustigere, kleine wachtkamer gevonden dus het was niet zo erg haar, maar die stoelen zijn vaak zo onhandig

Twinkly, jeumig wat vervelend allemaal.. Mijn hemel, je moet er toch niet aan denken zo je kind te blijven afgeven? Fijn dat ze in elk geval zelf ook wel inzien dat het zo niet gaat hoor, zo kun je tenminste verder gaan kijken. Heb je al enig idee hoe nu verder als het KDV uiteindelijk gewoon echt niks is? Ik weet iet hoe het bij jullie zit qua wachtlijsten enzo? En ik vind het op zich geen ramp om in het openbaar te voeden, maar ik heb er moeite mee om Stef dan goed vast te houden en hem goed aan te leggen, omdat ik nog niet zo getraind ben zonder voedingskussen. Vandaar dat een fles dan makkelijker is, maar ik wil wel meer gaan trainen met voeden zonder kussen, want dat lijkt me véél handiger

Rocks, hoe is het met L.?
3!
pi_77850348
Wat een toestand, Twinkly Heel erg vervelend..
understatement
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:13 schreef Vlindur het volgende:
En die menstruatie was vals alarm
mijne ook
pi_77850505
Hij is een keer een ochtend wezen wennen en vorige week vrijdag en vandaag waren officiele opvangdagen Karin.
Ik hoop ook heel erg dat hij tot rust komt net als Lars weet je wat zo maf is, wij hebben tot vlak voor de bevalling getwijfeld of we Niels niet Lars zouden noemen

Oh Icantrix dat wist ik ook best, vergeten...
Ik kan juist niet voeden met een kussen of armleuningen

Wat maf al die valse menstruaties, ik had dat dus ook al, zou het er gewoon bijhoren??
pi_77850877
Whaha! Alle 3 vals alarm!

Wel ff melden als het weer komt, misschien gaan we dan weer gelijk op
pi_77854375
Sorbo, ik heb zo gelachen achter mijn bureau vanochtend om je verhaal! Lekker nuchter en helder. Gewoon een k*t dag.
Linda, pas je goed op met de blauwe plekken, klinkt maar eng.
Stiemie een dikke voor je poes. Lijkt me echt niet leuk zo, je eerste soort van kindje....sterkte!
Lars, wat fijn dat het goed met je gaat!
Oe stef, koude melk beviel duidelijk niet. Ben je nou weer beter?
Twinkly, wat vervelend dat het zo loopt zeg. Hopelijk is er een simpele reden waarom ie niet uit de fles wil drinken en gaat het dan beter. Hij zit op een verticale groep, toch? Is een babygroep dan nog een idee, dat is wat rustiger. En tjee, een contract voor 6 maanden! Wij mogen gewoon per maand opzeggen en dan met een maand opzegtermijn.
En al die valse alarmen, hier geen last van gehad, maar ja, ik ging dan ook vrij snel weer aan de pil.

Ik ben een beetje weinig hier, moet sollicitatiegesprekken voorbereiden en wil ook mijn manneke nog even zien 's avonds. Nou heeft ie ineens luieruitslag, echt niet normaal. Van de een op de andere dag. Gisteren en heel klein plekje en vandaag grote plekken die ook nog allebei een beetje open zijn. Hij heeft er geen last van lijkt het, zelfs sudo erop doen mocht gewoon. Maar goed, nou wil ik er maizena op doen (tip van Be) maar mag dat ook bij open plekjes?
pi_77854748
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:47 schreef mefke79 het volgende:

Stiemie een dikke voor je poes. Lijkt me echt niet leuk zo, je eerste soort van kindje....sterkte!

Sorry

En Mefke, krijgtie miss tandjes? Daar krijgen ze toch hele zure poep van?
Lotte!
Noah!
pi_77854997
Linda, ehhh..jaaa

Die tandjes zou best kunnen, maar ik voel ze nog niet. En z'n poep is altijd zuur. Vind ik dan he.
Hoe is het met je meisje?
pi_77855066
Goed Als ze zo op bed ligt ga ik even de foto's uploaden, want ik blijf het raar vinden. Heb al 1000 verschillende mogelijkeden bedacht, maar eigenlijk kan niks.. nouja...eerst maar naar bed brengen en dan ga ik even uitgebreid reageren op iedereen

En tandenpoep kan al vrij vroeg komen dacht ik
Lotte!
Noah!
pi_77855313

moe... niet bijgelezen; maar de dag weer overleefd. Straks nog een keer kolven en dan kijken of ik vast een paar uurtjes kan gaan slapen.
(sowiezo rond middernacht weer kolven en dan maar afwachten hoe Evie het vanacht doet).
pi_77856057
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:27 schreef Twinkly het volgende:

(alleen dacht de bedrijfsleidster dat ik misschien te weinig voeding in mijn melk heb, kind groeit als kool maar goed
Ivan groeit dus niet als kool en ik heb dit ookal zo vaak gehoord van mensen, dat in mijn melk waarschijnlijk te weinig voedingsstoffen zitten. Het is dat het meestal lief bedoeld is, anders zou ik er enorm boos om kunnen worden.

Eigenlijk is de situatie helemaal niet lastig want Niels heeft je inderdaad gewoon nodig. Ik ben ervan overtuigd dat het beter gaat als hij wat ouder is. Fijn dat je er nu nog voor hem kunt zijn, en het werk komt later wel weer. Het lijkt me wel heel zwaar voor je om zo door hem in beslag genomen te worden. Hoe kijk je daar nu zelf tegenaan? Ik begrijp dat het niet anders kan, maar toch.
pi_77856234
Hier gaat het trouwens allemaal zo makkelijk dat ik me soms gewoon afvraag of Ivan mij nog wel het allerleukst vindt. Oma is in de wolken omdat Ivan zo lief en makkelijk is, hij lacht voortdurend en kan zo goed alleen spelen. Ik kom daarentegen 's avonds na een lange dag werken thuis, helemaal klaar om met hem te knuffelen, en hij wil dan juist slapen en bijkomen van een intensieve dag. Ik vind dat helemaal niet leuk. Gelukkig was vandaag mijn thuiswerkdag. Ik was haast blij dat hij een krampenkwartiertje had en ik hem in slaap kon troosten. Toen voelde ik me weer even onmisbaar.
pi_77858027
Claudia, gekkerd. Tuurlijk heeft Ivan je nodig! Hij geniet gewoon heel erg van andere mensen, is een sociaal jongetje! Maar jij blijft altijd z'n mama hoor, die zijn het belangrijkst

Twinkly, wat vreselijk vervelend hoe het gaat met Niels en het KDV. En niet genoeg voedingsstoffen in je melk is onzin, dat weet je wel toch?! Heb je het er nog over gehad hoe het vorige keer gegaan was, dat hij in z'n bedje lag te huilen? Hopelijk gaat het over een tijdje beter. Hoe voel je je nu, na de beslissingen?

BJ, fijn dat het bezoek er op zit en dat het meeviel. Lekker slapen zo!

En vals alarm-ongesteld. Voor iedereen dus , behalve voor Vlindur? Hier nog steeds niet ongesteld, maar wrs komt dat wel snel, nu Lotte de nachtvoeding overslaat. Ben benieuwd.

Trix, fijn dat alles goed ging met jou vandaag. Beetje jammer dat je ventje zo moest spugen van koude melk.

Karin, wat fijn dat alles zo goed gaat nu met Lars! Dat gaat gewoon doorzetten hoor, dat hebben jij en je kleine vriendje wel verdient! (En Meike en je vriend natuurlijk net zo goed!)

Rocks, hoe is het met je kleine knappe vent?

Nou, het beruchte been

Hele onduidelijke foto, amar precies in het midden zit een stipje en als je goed kijkt, zie je er op de rest van d'r been ook nog een paar. Ze zijn helemaal rond (m'n moeder opperde dat ik d'r te hard had vast gehouden, maar daar zijn ze te klein en symmetrisch voor) en een beetje blauw/lila van kleur. Ze lijkt nergens last van te hebben, heeft ook geen koorts. Het enige wat ik kan bedenken is de rits van het berenpak, maar dat had ze gistermorgen voor het laatst aan, dat had ik toch al eerder iets moeten zien, een rode plek ofzo. En sowieso zit d'r broekje daar nog tussen, dus hm. Het zijn er in ieder geval niet meer geworden, maar ook niet minder.
De prikjes heeft ze niet gehad, want dan zou niet duidelijk zijn, mocht ze ergens last van krijgen, waar dat dan van was, dus gaan we volgende week weer.

Ze was nu 6720gr en 66cm wat zorgt voor erg gekke grafieken

Lotte!
Noah!
pi_77858388
Je kunt het op de foto niet zo goed zien Linda, ik zie een beetje rood geirriteerde plekjes.
Zou het niet allergie kunnen zijn voor het berenpak misschien?
En is het maar aan 1 beentje?
Wel vreemd. Maar wel een heerlijk spekbeentje!

Joh die curve! lengte dus wat boven het gemiddelde
en gewicht er iets onder.
Die curves verschillen meen ik voor jongens en meisjes he, want Lars zat bij beiden op het lijntje.
pi_77858573

Ik heb 'm even gepaind, met de 3 opvallendste puntjes En ze heeft inderdaad exceem in d'r kneepjes, dat is dat vurige wat je ziet. Het zit op één beentje inderdaad, links. En dat berenpak draagt ze al sinds december, lijkt me niet dat ze daar opeens een reactie van heeft, maar alles is mogelijk natuurlijk.

Jongens en meisjes verschilt inderdaad en dit is een bv-curve, weet niet of dat ook verschil maakt?
Lotte!
Noah!
pi_77858734
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:47 schreef mefke79 het volgende:
Nou heeft ie ineens luieruitslag, echt niet normaal. Van de een op de andere dag. Gisteren en heel klein plekje en vandaag grote plekken die ook nog allebei een beetje open zijn. Hij heeft er geen last van lijkt het, zelfs sudo erop doen mocht gewoon. Maar goed, nou wil ik er maizena op doen (tip van Be) maar mag dat ook bij open plekjes?
Volgens mij werkt maizena wel bij smetplekjes maar niet bij luieruitslag met open plekjes. Hier althans niet. Sudo hielp ook niet. Wat goed hielp was luier en broekje uitlaten en Bepanthen erop smeren. Dat is vetter dan sudo.

Twinkly wat moet het moeilijk voor je zijn. Lijkt me echt vreselijk om je kindje in zo'n situatie daar achter te moeten laten. Ik ben zelf ook niet zo blij met het kdv, maar mijn meisje is er gelukkig wel gewoon vrolijk. Maar ik wil toch op zoek gaan naar een opvangmoeder oid. Is dat misschien niet een idee voor jullie? Dat is minder druk voor hem. Of wat Mefke al zei, een kdv zoeken waar ze geen verticale groepen hebben. In de babygroep waar Xeentje zit, zit ook een meisje die al wat ouder is omdat er nog geen plek is op de andere groep voor haar en ik vind het niet zo fijn. Ze is dol op mijn meisje en gaat haar steeds kusjes geven en speentje terug stoppen. Heel lief hoor, maar ik zelf hou ook niet van kusjes van vreemden. Dus ik vind het niet zo fijn. Kan misschien ook komen omdat Xeentje meteen na die wenuurtjes zo vreselijk ziek is geworden hoor, dat ik zo overgevoelig ervoor ben.

Karin, lief wat je zei over Xeentjes echte naam
Haar echte naam is geen geheim hoor, als iemand hem zou willen weten kunnen ze me altijd pm'en. Ik wil alleen niet dat die 'googlebaar' is, voor als ze later haar naam gaat googlen.

Linda wat eng van die plekjes. Ik zat laatst te kijken in het voedingsschema en zag dat manderijntjes pas vanaf 9 maanden mogen (http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html), maar lijkt me onwaarschijnlijk dat het daardoor komt hoor.

Stiemie, heb je je kat al op mogen halen inmiddels? Is er al wat bekend?

Incantrix wat zielig dat de koude melk zo verkeerd viel. Maar volgens mij doe je het heel erg goed, dus je moet jezelf geen verwijten maken hoor
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
Hier gaat het trouwens allemaal zo makkelijk dat ik me soms gewoon afvraag of Ivan mij nog wel het allerleukst vindt. Oma is in de wolken omdat Ivan zo lief en makkelijk is, hij lacht voortdurend en kan zo goed alleen spelen. Ik kom daarentegen 's avonds na een lange dag werken thuis, helemaal klaar om met hem te knuffelen, en hij wil dan juist slapen en bijkomen van een intensieve dag. Ik vind dat helemaal niet leuk.
Je verwoord precies zoals ik me voel vandaag. Xeentje heeft het heel erg naar haar zin op het kdv, zit naar iedereen te lachen en te kirren en de leidsters zijn helemaal weg van haar. En dan haal ik haar op en dan lacht ze nog een paar keer heel lief om vervolgens in een diepe slaap te vallen om alleen nog maar wakker te worden voor haar flesje. Ik mis mijn kleine popje gewoon echt momenteel

Hoe is het met Keshet en je ieniemienie megadappere meisje? Ik denk veel aan jullie
pi_77858940
Xenia, ik zag dat later inderdaad ook (het eten van het mandarijn-stukje was een beetje een impulsactie na het avondeten van ons) en ik heb daar ook aangedacht, maar blauwe plekjes...ik had wel gegoogled en kwam meer buikpijn, krampjes en moeilijk poepen tegen, maar ik voelde me toch meteen schuldig

Vervelend dat je het zo vervelend vindt van dat oudere meisje. Daar is natuulijk niks aan te veranderen, maar ik kan me voorstellen dat je je wat sneller zorgen maakt, nadat ze zo ziek was. Gaat het nu wel weer helemaal goed met d'r?
Lotte!
Noah!
pi_77864358
Je had ook vast niet verwacht dat ze het meteen op zou eten?

Ik heb het wel gemeld op het kdv, dat ik dat niet meer wil Ze houden er ook echt wel rekening mee nu geloof ik.
Het gaat heel goed met haar momenteel. In 8 dagen al 500 gram gegroeid
pi_77864782
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:19 schreef Xenia het volgende:
Je had ook vast niet verwacht dat ze het meteen op zou eten?

Ik heb het wel gemeld op het kdv, dat ik dat niet meer wil Ze houden er ook echt wel rekening mee nu geloof ik.
Het gaat heel goed met haar momenteel. In 8 dagen al 500 gram gegroeid
Dat had ze ook wel nodig toch?! Go Xeentje!

En nee...vooral niet na het hoofd wat ze trok toen ze mango geproefd had. Maar van dat stukje mandarijn heeft ze bijna al het vruchtvlees eruit gezogen en er lag bijna niks op d'r tshirtje
Lotte!
Noah!
pi_77864961
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef Xenia het volgende:
Stiemie, heb je je kat al op mogen halen inmiddels? Is er al wat bekend?
Xenia we hebben onze lieve poes in moeten laten slapen. Zijn kansen waren zo klein dat het niet meer waardig was om hem verder te laten lijden Het was een mooi afscheid en Linde was er ook bij. Nu zitten we alleen allebei een soort van verdoofd thuis. Gewoon omdat het zo onwerkelijk is.
Dinsdagmorgen was er zo op het oog nog niks aan de hand, dinsdagavond leek hij ziekig, vanmorgen zijn we naar de dierenarts gegaan en nu is hij er gewoon niet meer. Heel onwerkelijk...

Verder allemaal een dikke maar ik heb niet zoveel puf om verder te reageren...
pi_77866257
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:27 schreef Linda2205 het volgende:
Dat had ze ook wel nodig toch?! Go Xeentje!

En nee...vooral niet na het hoofd wat ze trok toen ze mango geproefd had. Maar van dat stukje mandarijn heeft ze bijna al het vruchtvlees eruit gezogen en er lag bijna niks op d'r tshirtje
Was heel hard nodig

Mandarijn is ook erg lekker Trekken de plekjes al weg? Ik heb net nog even gegoogled op 'fruit uitslag baby' maar daar kwam niks zinvols uit. Ik hoop dat het strakjes gewoon weggetrokken is
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:30 schreef Stiemie het volgende:
Xenia we hebben onze lieve poes in moeten laten slapen. Zijn kansen waren zo klein dat het niet meer waardig was om hem verder te laten lijden Het was een mooi afscheid en Linde was er ook bij. Nu zitten we alleen allebei een soort van verdoofd thuis. Gewoon omdat het zo onwerkelijk is.
Dinsdagmorgen was er zo op het oog nog niks aan de hand, dinsdagavond leek hij ziekig, vanmorgen zijn we naar de dierenarts gegaan en nu is hij er gewoon niet meer. Heel onwerkelijk...
Stiemie wat verschrikkelijk rot. Wat is dat snel gegaan inderdaad. Ik kan me je verdriet zo ontzettend goed voorstellen. Wel heel knap en dapper dat je dit oh zo moeilijke besluit hebt genomen. Ik hoor zo vaak van mensen dat ze er achteraf gezien te lang mee hebben gewacht (zelf heb ik er met mijn liefste poezemeisje destijds ook te lang mee gewacht en daar heb ik nu nog spijt van). Sterkte lieve Stiemie. Hele dikke kus voor jou
pi_77871883
goedemorgen

@Stiemie; veel sterkte. Het verlies van een huisdier is ook erg pijnlijk...

@Mefke; wat sneu dat je kleintje ineens zo'n last van luieruitslag heeft... Ik had dat van maizena nog nooit gehoord? is dat zo;n grootmoederstruc? Ik hoop in elk geval dat het snel wegtrekt en je kleintje er niet al teveel last van heeft...

@Xenia; jeuj voor je kleine Xeentje! ze groeit goed zeg! heerlijk! En ik kan me het gevoel van kusjes wel voorstellen; ik houd er ook niet van als dr zomaar mensen aan mijn kindje gaan zitten...
ik zie de bacillen bij wijze van, zo overspringen...

@twinkly; wat een moeilijke situatie met het KDV. Ik hoop dat het snel wat beter gaat of je een andere goed oplossing kan bedenken. Want denk dat het erg moeilijk voor je is om je kindje ergens achter te laten waar je niet een extreem goed gevoel over hebt. Sterkte ermee.

@linda; ik zie de plekjes ook niet heel erg goed op de plaatjes. Maar kan me wel voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Hoop dat je er snel achter komt waar het vandaan komt en het snel weer wegtrekt.

aaaah Stef; wat zielig dat je last had van de koude melk...

Voor wie ik vergeten ben

Evie slaapt niet meer door; denk dat ze een nieuw ritme heeft. Jammer maar helaas. Nu 3 nachten achter mekaar tussen 4 en 5 ergens. Dus denk niet dat het toeval is...Iemand nog tips om het doorslapen weer te stimuleren? Hoe laat leggen jullie je kleintje eigenlijk echt in bed? dus niet meer beneden; maar meer met de boodschap dat ze moeten slapen?
Ik zit eraan te denken om met Evie overdag te gaan oefenen in haar eigen ledikant, dus op de babykamer. Tnt heeft ze alleen nog maar in de wieg en beneden in de wandelwagenbak geslapen. Ik denk dat ik wil proberen overdag een vast middagdutje in te plannen en als ze daar aan gewend is; haar ook savonds halverwege de avond naar boven te brengen om te kijken hoe dat gaat....
maja weet niet wat verstandig is..
pi_77872108
BJ ik zou niet te veel met dat doorslapen bezig zijn. Dat frustreert alleen maar. Het gaat gewoon op en af en ze is nog hartstikke klein... je moet nog niet te veel van haar verwachten op dat gebied. Komt écht vanzelf goed.
pi_77872155
Goedemorgen trouwens

Hier zorgde het in het eigen bedje slapen wel voor veel betere nachten.
pi_77872454
Ook goedemorgen!

Isa is vannacht (bijna) direct na de nachtvoeding gaan slapen, op eerst wat gemopper na! Lang leve de omgekeerde Fok-Wet! Maar nu werkt het vast niet meer voor aankomende nacht!

BJ, ik vraag me ook af of je het doorslapen wel kunt aanleren. Volgens mij komt dat vanzelf, dat heb je met Evie natuurlijk wel gezien, dat ze ineens doorsliep. Isa slaapt hier 's nachts in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Na haar badje (rond 10 uur 's ochtends), gaat ze mee naar beneden. Vanaf dan doet ze tussen de flesjes door korte slaapjes in de kinderwagenbak beneden of in de box. Na de fles van 19.00 / 20.00 uur leggen we haar weer in haar ledikantje boven.
pi_77872757
Lange Lotte!! Ik denk niet dat ze blauwe vlekjes van mandarijn krijgt, ik zou eerder rode vlekken verwachten

BJ misschien is Evie er nog niet aan toe om door te slapen. Klinkt gek maar misschien sliep ze eerder wel door juist omdat ze nog zo klein was en daardoor heel moe?
Ik leg Niels in zijn eigen ledikantje zodra hij tekenen van vermoeidheid laat zien, dat is soms al heel vlug na de voeding. Dan ligt hij net in de box en begint hij te jengelen. Als ik hem dan in bed leg slaapt hij tot de volgende voeding.

Stiemie was sneu van je kat Mijn kat, die nog bij mijn moeder woonde, is vorige maand ook ingeslapen, ze kreeg last van epileptische aanvallen en kon niet meer normaal lopen. Gelukkig bestaat euthanasie voor dieren, hoeven ze niet te lijden.

Mijn vriendin heeft gisteren een dochtertje gekregen . Ze is wat te vroeg (36w3d), heel klein (2025 gram) en kan nog niet uit de borst drinken. Hoe zwaar was Evie ook alweer BJ? Ze mag wel al in een normaal bedje liggen met heel veel kruiken. Morgen mogen we haar komen bewonderen! Ik heb hele schattige kleertjes in mt.44 gekocht want het arme kind ligt in veel te grote ziekenhuis kleertjes.

Niels heeft gelukkig goed geslapen gisteren na zijn KDV avontuur. Hij was wel erg huilerig en snel uit zijn doen. Bijvoorbeeld direct helemaal overstuur wanneer ik hem van borst wisselde.

Wat is dat irritant he als mensen de borstvoeding overal de schuld van willen geven. Ik heb maar gezegd dat de lactatiekundige had gezegd dat mijn melk juist heel goed is (is niet gelogen, ze vond mijn afgekolfde melk heel mooi ) want ik had geen zin in een discussie. Ik zat al heel hard mijn emoties te onderdrukken.

Weet je wat ook zo naar was. Toen ik aankwam bij het KDV deed de bedrijfsleidster tegen me alsof ik het wel best vond hoe het gaat met Niels daar. Ze gaf hem in de eerste instantie niet aan mij en nam zo'n beschermende houding aan. Na het gesprek trok ze wel bij gelukkig, ik gaf bijvoorbeeld aan dat wij deze dag nog af wilden wachten en dan een gesprek met haar aan wilden gaan en dat ik de hele nacht niet geslapen had omdat ik me zo druk maakte om hoe het gaat op het KDV. Maar ik vond het heel naar dat ze zo over mij dacht. Alsof ik mijn kind daar gewoon dump zodat ik lekker kan werken en me niets aantrek van zijn gesteldheid.
pi_77873142
Twinkly, dat is ook niet leuk als ze zo'n rare houding aannemen. Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad in de eerste week dat Isabeau naar het KDV ging. Ik heb me daarna wel gerealiseerd dat ik mijn eigen onzekerheid over of ik er goed aan deed misschien ook wel een beetje aan het projecteren was. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is overigens. Maar hoe dan ook, het maakte je onzeker en verdrietig. Lastige situatie!
pi_77873187
goedemorgen

wat een weer zeg...ik heb een uur in de auto gezeten voor 8 km (en terug dan heh)...bweh

Ik moet om 10.00 uur op het CB zijn. Leah krijgt de eerste prikjes.
pi_77873305
Leah al de eerste prikjes! Hopelijk heeft ze er weinig last van Lily.

Zit ik naar RTL Z te kijken, zie ik onder in die lopende nieuwsbalk gewoon 2 namen van kindjes van hier voorbij komen:

Wolf op stoom voor gouden medaille

Aviva vergroot belang in Boskalis tot boven de 5%

pi_77873333
Ik had zó'n andere start vandaag dan gisteren. Allereerst heb ik me vandaag eens een keer niet verslapen, maar stond ik om kwart over zes uitgerust naast mijn bed. Rustig ontbeten enzo. Toen ik Isabeau wakker ging maken stapte ik deze keer niet in de kattendrol (die er helaas wel weer lag) en begon ze meteen breed te lachen toen ze me zag. Ik weet hoe het met jullie zit, maar als je zo'n kleintje wakker maakt en uit bed tilt en ze trek d'r beentjes zo schattig op en begraaft haar gezichtje in mijn hals… nou dweil mij maar op. En dan zo schattig uitrekken op het aankleedkussen. Ik had echt zo'n moment van verliefdheid. Ik heb haar nog even rustig kunnen voeden voor we naar het KDV gingen. Vanuit de wagen bleef ze maar naar me lachen en op het KDV was ze ook heel vrolijk. Vervolgens genoten van de mooie witte ochtend (ja ik haat de sneeuw nog steeds, maar ik zie de schoonheid ook wel ) en naar de trein gewandeld. Geen scheldende jochies… Kortom, laat maar komen die dag. En dan straks weer naar mijn lieve meisje.

Isabeau had overigens net als ik gisteren een off-day. Ze was jengelig en hangerig geweest op het KDV en thuis bleek dat ze koorts had. Zetpilletje gegeven en lekker onder de wol. Vanochtend geen koorts meer gelukkig.

Lily, succes straks!

Nieuwe User, wat grappig!
pi_77873842
sorboo; wat fijn dat je dag zo'n stuk beter is begonnen! heeeeeerlijk!

@Twinkly: Evie was helemaal niet zo klein en licht bij de geboorte. Viel reuze mee: 2785 gram en 50 cm. Maar dat probleem met het drinken is wel erg bekend hier.
En kleertjes maat 50 zijn wij mee begonnen, en die zaten toen nog wel erg ruim...

Leah: succes met je 1e prikjes!

en bedankt met de tips over het slapen; ik vind het ook niet erg dat ze niet doorslaapt hoor. Maar ik wilde gewoon ff checken of ik niet iets verkeerd doe of anders zou kunnen doen. Ik ga in elk geval proberen haar na de volgende voeding eens even in haar eigen bedje te doen. en dat elke middag proberen te herhalen. En dan savonds ook na de fles van 20/21 uur... want in de box (kinderwagenbak) en in de wipstoel; doet ze nu alleen nog maar hazeslaapjes en wil ze niet meer echt slapen...maar ff kijken hoe het gaat....

hebben jullie kleintjes ook zo;n hekel aan nagels vijlen? of knippen? Mijn meisje wordt heeeeel boos. En ik heb nu nog maar 1 handje gedaan... (ze krabt zichzelf in het gezicht; dus ze moeten er vandaag wel ff af)
pi_77873965
Haha, dat klinkt echt een stuk beter dan gisteren Sorbootje!! En heerlijk hoe je omschrijft hoe je je voelt als je Isabeau uit bed haalt! Dat gevoel is zeker herkenbaar!

BJ, over de nageltjes vijlen, dat gaat hier ook nog niet zo makkelijk. Gisterenavond is het gelukt toen mijn vriend de fles gaf, kon ik even mooi vijlen. Maar dan nog houdt ze haar handjes vaak stevig in een vuistje. Als ik het probeer zonder de afleiding van de fles, trekt ze haar handjes ook weg en vindt ze dat niet leuk!!
pi_77874252
haha Sorbootje wat fijn dat de dag vandaag zo veel fijner begon dat gisteren
En dat uit bed halen is soms heel herkenbaar, meestal is Niels echter al heel hard aan het schreeuwen Maar liefde? Echt wel!!!

BJ heeeel herkenbaar, ik knip/vijl ook in etappes Toen Niels nog kleiner was vijlde ik gewoon na de voeding tijdens zijn slaap

Hmm Sorbootje voordat ik mijn eigen gevoelens aan de bedrijfsleidster kenbaar maakte deed ze heel afwijzend, ze hield Niels beschermend bij zich en zei me dat we NU gingen praten. Toen ik alles uitgelegd had was ze ineens heel lief en behulpzaam en leende mij een inbakerdoek. Niels is twee keer echt geweest en ik heb nog helemaal niet goed met de leidsters kunnen praten omdat ze zo gehaast zijn. Ik had wel heel duidelijk in zijn boekje geschreven wat ik vond en waar ze op moesten letten zodat hij niet overstuur raakt. Maak het bleek dat ze die boekjes pas lezen wanneer ze zelf 's middags erin schrijven.
pi_77874457
Ik vond het uit jouw verhaal ook wel duidelijk worden dat het echt zo was...en geen projectie zeg maar... dat was vooral iets waar ik mezelf op betrapte.

Maar echt onprofessioneel zeg, zo'n houding van zo'n mens...en dan ineens poeslief zijn.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:32:53 #290
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77875073
@BJ Oh ja, knippen Ik vergeet steeds een babynagelschaartje te kopen. Bij de andere baby's beet ik de nageltjes er altijd af als ze lagen te slapen Maar Elyas heeft veel stuggere nagels dan de anderen, dus dat wil niet. Inmiddels heeft hij al zulke lange nagels dat ik twijfel of nagellak niet mooi zal staan Toch maar even kopen dus (nagelschaartje, niet de nagellak ). Maar ik doe het dus als ze liggen te slapen, en dan niet als ze niet vijf minuten slapen, maar als ze al lange tijd en dus heel diep slapen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tan op 11-02-2010 11:12:23 ]
pi_77875781
Nagellak Arm kind

Sorbo, wat fijn dat het nu goed gaat! In je schrijven straal je helemaal!

Twinkly, ik vind het ook echt een rare houding wat die leidster aanneemt. Niet netjes tegenover jou.

Nagels worden hier gewoon geknipt. Kind in de houdgreep en knippen maar. Werkt prima en heb hem ook niet niet in de velletjes geknipt!

En Rienk slaapt wisselend in zn bed of in de box. Overdag slaapt hij op zn buik en 's nachts ingebakerd op zn rug. Heb laatst geprobeerd om hem niet in te bakeren. Dat arme ding maait zich nog steeds wakker.
Hij slaapt het liefst op zn buik, maar dat durf ik 's nachts niet, omdat ik er dan niet bij hem, of hem dan niet hoor.
pi_77877024
rechts is gelukkig nu keurig gevijld.. en daar zit ze nu heeeeerlijk mee te duimzuigen.. zooo lief.. en ik snap ook hoe ze dan aan die krassen op dr gezichtje komt...

lollig...
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:40:15 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77877074
twinkly, wat een ingewikkelde situatie zo! maar wel fijn dat ze je aanbieden dat het contact ontbonden kan worden zonder dat je nog een half jaar moet betalen. maar hoe gaat dat dan met jouw werk?

leah al eerste prikjes? zoveel scheelt ze toch niet met aviva? wij moeten nog voor de eerste keer gaan! sterkte iig!

nweuser, tsja, we zijn er vroeg bij

bj, hebben jullie een nachtritueel? wellicht helpt dat ook met het krijgen van een dag-nachtritme.
heb je eigenlijk al besloten wat je wil doen met kolven na je verlof?

vlindur, heb je nog de kv geprobeerd?

kraamvisite gister was leuk. mijn baas is broeds! zo leuk om te zien, je baas met je kind in zijn armen, heel bizar. hij kwam binnen terwijl ik aan het voeden was, en dat had PR dus ff zo snel niet gezegd, staat hij daar ineens naast me terwijl halfbloot zit! ahum, hoi!

en aviva lacht!
zo'n hele mooie stralende lach!
en en zo

(vanaf de laptop gaat dat toch een stuk makkelijker dan met foon )
pi_77877388
aaaah Aviva lacht! wat lieffff

@davinia; neej ik weet nog niet hoe ik het straks ga doen.. ik heb nog een maand verlof.. dus ga sowiezo door.. en wil eerst toch even kijken of ik het voor mekaar krijg om op het werk ook te blijven kolven... zou ik wel graag willen.
maar moet ook even kijken of het dan niet te druk of te zwaar wordt.... heb eerst geen nachtdiensten, dus ip moet het mogelijk zijn... of anders; als mijn productie terugloopt; om en om, bv en fv...
oftewel; maar even zien hoe het gaat...
of misschien ben ik dan wel zo kapot en klaar met kolven dat ze alleen nog kv krijgt... maar dan heeft ze de 1e 3,5 maand wel mooi bv gehad..
pi_77877456
Haha Davinia, ik zie je al zitten met je baas

Doe es een foto van die lach!

En BJ, wat schattig dat duimpje.
pi_77878350
Gezellig Davinia, je baas die je halfnaakt ziet! Isa moet trouwens volgende week al voor het eerst prikje! Ze is dan 7 weken. Wanneer moet Aviva dan?

Wat schattig BJ! Is ook veel handiger dan een speen (die 100x uitvalt)!
pi_77879202
BJ, wat leuk dat ze haar duimpje pakt

Davinia, Leah moest eigenlijk komende dinsdag voor de prikjes. Ze is dan 8 weken. Maar dan is het carnaval dus ze hebben het vandaag gedaan.

Er was even wat gedoe op het CB.
Leah is nu 58 cm en woog 4400. Ze was dus 390 gram afgevallen. Ik snapte er niks van.
De verpleegkudinge bekeek haar wat later en vond haar goed uitzien en wilde opnieuw wegen. Toen bleek ze dus 5050 te wegen.
Nou, pfjieuw...

We hadden het toch laatst over een te kort tongriempje ivm het slordige drinken van Rienk?
Leah drinkt ook best slordig en vaak onrustig dus toen iemand hier over dat tongriempje begon heb ik gelijk gekeken. Leah kan haar tong niet uitsteken in ieder geval.
Vandaag na laten kijken en ze heeft inderdaad een te korte tongriem

De arts gaat er volgende keer naar kijken. Ze lijkt er niet al teveel last van te hebben maar het kan ook vervelend worden met praten straks.
Ze doen er tegenwoordig niet al te snel wat aan, zei ze.
pi_77879299
Oh, net voor de tweede keer gekolft.

pfff, wat een gedoe vind ik het.
Eerst de slechte borst; na een kwartier kwam er pas wat
Na een half uur, 3 kwartier ofzo 100 ml
In totaal dus een uur met dat apparaat gezeten...bleh..

Ik vind het hard werken...dat kolven
pi_77879809
Hoe weet je of je kindje zn/dr tong kan uitsteken? (Met uitzondering van Evie ) Ik heb het Rienk nog niet zien doen, of moet ik zn tong er dan zelf uittrekken?

Davinia, we hebben het geprobeerd, maar hij is geen flessen drinker. 2 dagen later dronk hij weer 'goed' uit de borst, dus het pak KV wat we hadden gekocht ging weer retour. Sindsdien ook geen fles meer aangeboden.

Evie en dr duim

Kijk, Rienk lacht ook!
Deze is net een uur geleden gemaakt:
Bekijk deze YouTube-video
pi_77880228
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Vlindur het volgende:
Hoe weet je of je kindje zn/dr tong kan uitsteken? (Met uitzondering van Evie ) Ik heb het Rienk nog niet zien doen, of moet ik zn tong er dan zelf uittrekken?
Haar tong zit gewoon heel kort/strak in haar mondje, zeg maar.
Als ik haar kin naar beneden duw dan komt haar tong echt helemaal niet mee, ook geen klein stukje.
pi_77880423
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:45 schreef lily het volgende:
Oh, net voor de tweede keer gekolft.

pfff, wat een gedoe vind ik het.
Eerst de slechte borst; na een kwartier kwam er pas wat
Na een half uur, 3 kwartier ofzo 100 ml
In totaal dus een uur met dat apparaat gezeten...bleh..

Ik vind het hard werken...dat kolven
het is ook hard werken... (en ik moet wel 7 keer op een dag).. maar hoe vaker je het doet; hoe makkelijker het gaat volgens mij...

Ik heb Evie net voor het eerst in haar eigen bedje gelegd en speel nu nog even wat muziek op de babyfoon.. en dan zo maar uitzetten en kijken wat er gebeurt...moet er toch maar een routine van proberen te maken. Is ook wel makkelijk als ze straks naar het KDV gaat...
mijn idee nu:
(voor vandaag)

5:00 uur fles
9:00 uur fles
12:45 uur fles: daarna in bed
16:00 uur fles:
20:00 uur fles: daarna in bed.
23:30 uur fles.

en tussendoor lekker een beetje bij mama op de arm, in de box, wipstoel etc...Lijkt het wat??

(en de tijdstippen van de flessen zijn op aanvraag hoor, dus bij benadering; soms zit er 4 uur tussen; maar soms ook maar 2,5 uur.... en soms drinkt ze 6 en soms nog 7 op een dag...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')