abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2010 @ 18:53:53 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77778651
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
ik denk dat het geen kwaad kan om hem een zetpilletje te geven...kan me voorstellen dat dat wel wat verlichting geeft...

Evie is vandaag wat humeurig; denk de nasleep van de drukke dag van gisteren... is veel wakker en heeft helemaal geen zin om alleen in de box/ wipstoel te liggen... Ik hoop dat het morgen wat beter gaat... best vermoeiend als ze de hele dag wakker is en veel moppert/huilt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77778680
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
ja gewoon geven. Een zetpil is ook een PIJNstiller hè Kan geen kwaad, als ze echt duidelijk pijn hebben mag je gewoon iets geven. zo'n 60 mg zetpil geven dan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 februari 2010 @ 18:57:25 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77778798
Een badje kan ook helpen de doorbloeding te verbeteren en de pijn te verminderen, Vlindur. Effe lekker laten trappelen in een tummy tub daar werd B altijd heerlijk rustig van na de prikjes.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77779441
Net terug van een goddelijk weekend en zometeen rustig bijlezen als Isabeau het toestaat

Maar ik moet even één ding kwijt. Mijn schoonzus en zwager hebben gisteravond op Isabeau gepast en ze heeft een fles LEEGEDRONKEN!

Ja ok, ze had erge honger, maar ze heeft écht zelf als een bezetene aan de speen gelurkt tot ie leeg was.

enz...
  maandag 8 februari 2010 @ 19:14:43 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77779573
Jeuj Sorbo, dat is goed nieuws!!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77779690
Dank jullie wel
Heb er direct een ingebracht. Hij ligt nu te slapen op J. Eens kijken of ie zo naar bed kan. Wij gaan nu eerst eten.

Rocka, das een goeie tip voor als er bad-tijd is

Sorbo, wat super!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77780043
Ja hè? ik zie dat ik in mijn enthousiasme een g vergeten ben maar het is goed nieuws. Geen idee hoe het nu verder gaat, maar ze kan het dus wel.
pi_77781667
Isabeau! Je bent de bom! Wat onwijs goed! Ik hoop echt dat ze nu de smaak te pakken heeft, Sorbo! En dat ze op het kdv nu ook d'r fles gaat drinken!

Arme Rienk. Lente heeft vandaag ook were d'r prikjes gehad, maar behalve een slaapdagje, lijkt ze er geen last van te hebben.

Lotte! Ik heb Lente ook al aan vanalles laten likken en sabbelen. Maar zij vindt het heerlijk. Appel, peer, sinaasappel, ze zit er vol overgave en in opperste concentratie luidruchtig op te zuigen.
pi_77781862
Sorboo wat goed! Zie je wel dat je meisje het kan!

En Lotte Weet je zeker dat het geen stuk citroen was Linda?

Een badje helpt hier ook vaak tegen prikjespijn en anders is het in ieder geval een lekkere ontspanning.

En nachtvoedingen... tsja ik geniet er best van hoor, maar met mijn peuter erbij heb ik niet altijd tijd om op andere momenten bij te slapen. Tel daar de sollicitatieperikelen bij op die ik er nu ook nog bij heb en dan mag ze van mij best af en toe een nachtje doorslapen hoor. Al is het vaak ook wel heel knus zo saampjes Nadeel is wel dat ik zeker een uur a anderhalf uur kwijt ben voordat Esmee weer onder zeil is. Meestal ga ik na een uurtje maar de vaatwasser uitruimen, vacatures zoeken of hier opruimen en dan valt Esmee van mijn gerommel in slaap. Maar dan ben je zelf soms weer klaarwakker
pi_77782797
Sorbo, juh! En nou maar hopen dat ze het voorgoed door heeft!
Vlindur, sneu he als ze er zo'n last van hebben.
Innepin tot over 7 weken! En als zelfs jij durft te bekennen dat het wel heeel erg snel gaat allemaal, dan durf ik dat ook wel We waren net bij de dierenarts _ voor onze nijnen, niet voor Driekus_ en daar hadden ze een weegschaal. Dus manlief er op met en zonder Driekus. En ik kan de uitslag even niet geloven. Hij moet ongeveer 8 kilo wegen (Driekus dan he, niet mijn man). En hij weet zijn stem te gebruiken de laatste dagen. Vooral als ie boos wordt klinkt ie gewoon angstaanjagend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 8 februari 2010 @ 20:43:28 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77783877
wat goed van isabeau!

hopelijk is rienk morgen weer beter.

bj, hoe heb je het opgelost bij het kdv? hoe was het gesprek?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77784530
hihi uiteraard heeft ze de fles net weer vol overgave geweigerd, maar nu had ze ook geen honger. Ik ga ze op het KDV haarfijn uitleggen hoe mijn schoonzus en zwager het aangepakt hebben. En weet je wat zo goed voelt? Het voelt zo goed dat ik steeds naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en niet die rare adviezen van het CB opgevolgd heb. We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg
pi_77784727
Ach Arme Rienk! En arme Vlindur!
Ik smeer meteen na de prikken rondom de prikplek SRLgelei. (tip van BE)
de CB arts zei ook dat dat bewezen was dat het helpt.
Ik smeer het daarna ook nog een aantal keren.
Voor degene die de griepprik hebben gehaald tijdje terug, voor onze kindjes voelt het precies hetzelfde. Ik hoopte dat de bijwerkingen erger zouden zijn voor volwassenen, maar niet dus.
Want mijn arm heeft behoorlijk zeer gedaan na die eerste prik. Na de 2e veel minder, maar toen heb ik ook SRL gesmeerd en de eerste keer niet

Isabeau toch! Zie je nou Sorbo! Ze kan het! En was je al begonnen met bijvoeding?

Stiemie, dat is vervelend, dat Esmee ook snachts geentertaind wil worden (sorry heb het trema nog steeds niet gevonden op onze bijna overleden laptop)

Lars was vanavond toch aan het lachen naar me, whaha echt helemaaal los ging ie
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77784966
Behalve rijstebloem geef ik haar geen bijvoeding. Ik wacht tot 6 maanden. Rijstebloem met moedermelk doen we om de dagen op het kdv door te komen. Dat eet ze steeds beter van een lepeltje.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:19:30 #165
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77785833
@davinia; bedankt voor het vragen. Lief van je. Ik heb Evie eerst in bad gedaan, een uurtje voordat we op het KDV verwacht werden en toen was ze lekker wakker en fit en heb ik haar nog een fles gegeven; waar ze toch 2/3 van op heeft gedronken ongeveer...
en toen viel ze weer lekker in slaap in de auto

en ik moet echt ff jompelen voor Isabeau (en natuurlijk voor Sorboo die weer een zorgje minder heeft )

net ff getraind; ging erg lekker, maar voel me nu niet zo goed... hele dag al niet zo fit..
zo lekker op bed voor de tv..(tot de volgende kolfsessie en daarna lekker slapen en hopen dat Evie van8 ook weer doorslaapt..)
pi_77785913
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef Linda2205 het volgende:

Claudia, hoe bevalt het tot nu toe? Of kan je niet meelezen?
Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77786063
JA! Isabeautje! Grote meid hoor, maak mama trots!
Lotte!
Noah!
pi_77786208
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
Fijn dat het werken meeviel! En wat betreft de voedingen, Ivan heeft heel erg lang kunnen genieten van fulltime mamamelk en als jullie vrede hebben met hoe het gaat vanaf nu, is dat het allerbelangrijkste!
Lotte!
Noah!
pi_77786770
Het is denk ik ook makkelijker voor me om er nu afscheid van te nemen, omdat ik van zoveel dingen afscheid moet nemen en daar nieuwe dingen voor in de plaats komen. Dat laatste maakt dat het me erg meevalt. Ik loop niet alleen ervaringen mis, maar er komen nieuwe ervaringen bij. Ivan kan met zijn grote neef spelen bij opa en oma, opa en oma vinden het ontzettend leuk om op hem te passen, ik kan met anderen praten over mijn zoon en 's avonds thuiskomen en met hem knuffelen. Het was een fijne dag.

Ik juich ook nog even voor Isabeau! Woohoo! Wat is het toch een eigenwijs meisje.

En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.
pi_77787030
Vlindur, voor Rienk... hopelijk heeft het badje wat geholpen en anders straks lekker slapen!
Sorbo Wat goed van Isabeau en je schoonzus en zwager! Zoals je zelf al zegt, je bent een goed end onderweg!
Stiemie voor jou. Kan me voorstellen dat met al het gedoe met solliciteren en je lieve meiden dat het slaapgebrek er wel in hakt.
BJ, lekker weer getraint!
Karin, Lars is gewoon een lekkere lachebek, en zit dus duidelijk weer een stuk beter in zijn velletje.
Claudia, fijn dat de eerste dag in elk geval goed beviel. Logisch dat je een beetje gemixt gevoel hebt, maar gelukkig heeft Ivan het leuk gehad bij opa en oma.
pi_77787132
Claudia wat fijn dat je eerste dag zo goed gegaan is! En wat drinkt Ivan goed als je weg bent. Natuurlijk is het jammer dat je afscheid gaat nemen van de bv, maar 12 weken alleen bv is al echt heel goed. Dat heeft ie toch mooi maar meegekregen.

Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.

Ah wat lief lijnloos Maar ik mag niet klagen hoor vind ik Als dat beetje slaapgebrek alles is, verder gaat het namelijk allemaal heerlijk zijn gangetje hier!
pi_77787555
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:45 schreef Stiemie het volgende:
Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
  maandag 8 februari 2010 @ 22:42:47 #173
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77789959
Even zonder bij te lezen, sorry!

Bedankt voor het warme welkom in dit topic! Ik vind het ontzettend bizar om te posten met de mama's die al lang naar het andere topic hadden moeten zijn tegen de tijd dat ik me hier had willen melden.

Met m'n kleine Teigetje gaat het goed!
Ze is zondag toch weer aan de gewone beademing gegaan. Tijdens het checken van de maagsonde kwam er wat vers bloed terug en de artsen wilden dat verder onderzoeken. Die onderzoeken zijn voor 't kuukn zo intensief dat ze preventief aan de beademing moest. Het bleek dat de maagsonde net te diep zat waardoor ze een klein wondje in haar maag had. Ze heeft wat antibiotica gehad en is weer helemaal opgeknapt.
Ook hoeft ze sinds vandaag niet meer onder de zonnebank; haar bilirubine waardes waren weer helemaal ok.
Al met al doet m'n kleine meisje het ontzettend goed!

Morgenmiddag om twee over half twee gaan we met haar vieren dat ze al weer een week oud is!
A grand adventure has begun.
pi_77790192
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
Ah jullie gaan het net zo doen als wij nu (allebei 1 dag thuis, 1 dag oma en 2 dagen opvang). Bevalt ons erg goed zo! Pff nog tot september wachten op een plekje, da's lang. Vreselijk he die wachtlijsten bij ons in de stad.

Oh Keshet wat fijn dat het goed gaat! En veel plezier morgen op haar ver-week-dag. Maar met streepjes ertussen want anders staat het wel erg raar
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:18:37 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77795807
@Claudia; wat goed dat je eerste werkdag zo lekker ging en Ivan zonder problemen de dag door is gekomen. Heerlijk gevoel lijkt me!

@Keshet; wat fijn dat het zo goed gaat moet jullie minimeisje! en alweer een week vandaag! gaat snel he??

@Stiemie; ik vind het ook knap hoor. weinig slaap is echt killing...

@Vlindur: hoe is het van8 met Rienk gegaan???

Evie heeft toch nog maar eens een nachtvoeding gehad. Hoop dat ik straks nog wel even kan slapen. Voel me niet zo goed en ben de komende 4 dagen wel weer alleen. En Evie slaapt de laatste dagen amper overdag. Ben benieuwd!

over opvang e.d.; vriendlief en ik gaan ook allebei minder werken. Vriendlief is 1,5 dag per week thuis en ik werk flexibel (net zoveel uren) en daarnaast hebben we 4 dagdelen bij de kinderopvang. Is wat veel; maar kunnen het contract altijd na een paar maanden naar beneden aanpassen, mocht blijken dat we er toch veel minder gebruik van maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')