abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 21:17:08 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77743920
Karin wat fijn zeg dat het weer wat beter gaat met je vriendje! Kan me voorstellen dat je wat moeite hebt om te geloven dat het zo goed blijft gaan, maar probeer lekker van Lars te genieten. Nu gaat het goed en wat er komt, zie je dan wel weer. Al is dat vanaf hier makkelijk te zeggen natuurlijk
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En die Esmee die gewoon maar niet gaat slapen in de dierentuin, wil niks missen zeker! Hopelijk slaapt ze lekker bij vannacht. Stiemie, kun jij jullie voedingsschema eens vertellen hier? (en Mefke?)
Uhh we hebben niet echt een schema eigenlijk Esmee komt tussen 2 en 8 uur 's nachts/ 's morgens een keer voor een fles en dan gaat ze weer slapen na een uurtje ofzo. Overdag zit er wel eens 2 uur tussen, maar dan is ze wel moe. En zodra ik denk dat ze weer honger heeft, krijgt ze een nieuwe fles.

De ene dag drinkt ze er 5 volledig leeg en de andere keer maar 4 en daarvan laat ze dan per fles bv 50-70 ml staan. Esmee geeft zelf heel goed aan wanneer ze genoeg heeft en dan krijg je er ook echt niks meer in. dus dat is prima. Ze krijgt trouwens flessen van 180 ml met 6 schepjes nutrilon en 5 schepjes nutriton.
pi_77745015
Ah oke, aan jou heb ik niks haha
Ik vroeg me een beetje af hoe we hier die 5e fles eraf moeten gaan krijgen
Hoe laat geef je dan de laatste?
Lars drinkt vaak sochtends als hij wakker is zo'n 120 cc (we bieden wel meer aan maar dat wil hij niet hebben) Dan om de 4 uur 180/6
Dan krijgt hij dus om 23.00/23.30 de laatste fles. Ik zit hier vaak in slaap te kukelen op de bank, dus zou hem graag wat eerder die laatste fles willen geven, maar heb geen idee hoe ik dat schema nou moet omgooien.
En misschien wat rijstebloem in de laatste fles?
Al durf ik ook niet zo goed iets aan te passen aan de voeding, vanwege zijn gevoelige darmpjes en de KMA
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 februari 2010 @ 21:36:09 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77745188
Uhh tsja durf het bijna niet te typen, maar ook daar zit geen echt ritme in De laatste fles is hier tussen 19 en 22 uur meestal.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:41:34 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_77745543
Lars, wat fijn dat het goed met je gaat! En laten we hopen dat dit dan de echte ommekeer was en dat je voorlopig ook een gezellig en gezond manneke blijft.
Twinkly wat vervelend van het kdv. Heb je het er al eens met de leidster over gehad? Of met de manager? Hier staan ze heel erg open voor opmerkingen. Probeer het eens, misschien helpt het wel.
Ik lees dat eigenlijk alle kindjes van de 17 september mama's al rollen. Nou hier nog niet hoor. Meneer vindt het wel best zo. Gisteren ging het na een kwartiertje oefenen wel spontaan van buik naar rug, maar andersom probeert ie wel, maar hij komt niet echt verder dan zijn zij. Behalve in bad dan, maar dat is dan weer niet handig want dan kukel je van mama's benen zo het water in. Ik heb em dus maar even tegengehouden.
Araoki, klinkt als buikgriep, sterkte er mee!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77745688
En jullie schema Mef? Mag ik eens zien hoe jullie het doen qua voedingstijden?
En geef je ook rijstebloem oid?
  zondag 7 februari 2010 @ 21:46:46 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77745891
Mefke Esmee rolt ook nog niet hoor. Ze probeert het wel, maar dan ziet ze weer iets in de buurt liggen dat interessanter is of dat ze wil proeven en da n is de lol er weer af
  zondag 7 februari 2010 @ 21:47:10 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_77745917
Karin, ik zie je vraag nu pas.
Driekus zijn schema is als volgt:
ergens tussen 6 en half zeven op werkdagen, maar als ie in het weekend langer slaapt, laten we em liggen
rond een uur of twaalf
rond een uur of vijf
rond een uur of tien
En dan vier flessen van 210/7 schepjes en soms in de avondfles wat rijstebloem erbij. Dat laatste niet echt consequent omdat we er nog niet over uit zijn of ie daarop nou langer slaapt of niet.

En van vijf naar 4 flessen deden we hier door de ochtendfles van 10 uur te laten vervallen en die dan pas rond 11 uur te geven. En dan elke dag maar kijken of ie het langer volhoudt en dat deed ie. Binnen een paar dagen zaten we op vier flessen op die manier. En door die ochtendfles te laten vervallen kwamen we in het schema van hierboven (was dus 6-10-15-19-22). Slapen zit hier echt geen ritme in thuis. Ja, de nachten, die zijn standaard. Maar daarmee houdt het op. Ik geloof dat ie op het kdv wel redelijk vaste tijden heeft, maar ja, daar slaapt ie ook zomaar een uur of 2 op een dag meer dan hier thuis.
pi_77747336
Karin wat super dat het zo goed gaat met Lars! En echt knap dat hij zonder inbakerzakje kan slapen. Lief he dat duimen Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt hoe lang dit nog goed blijft gaan omdat er telkens wel weer iets was waardoor het minder ging. Hopelijk kun je wel uitgebreid genieten van hoe goed het nu gaat!!

We hebben Niels net 15 minuten laten huilen omdat steeds er naartoe gaan en hem troosten niet werkte. Maar dit werkte ook niet. Ik heb hem uit bed gehaald en hij bleef huilen huilen huilen. Toen aangelegd en daarna in de doek gedaan waar hij ook nog een half uur in gehuild heeft voor hij uiteindelijk toch in slaap viel. Echt heel sneu.
Zou het misschien zo zijn dat hij de indrukken van vrijdag nog moest verwerken en dat er nu allemaal uit kwam? Hij heeft gisteren namelijk heel veel geslapen, logisch op het kdv heeft hij bijna niet geslapen.

We gaan volgende week proberen een afspraak met de eigenaresse van het kdv te maken om het erover te hebben. Misschien moet Niels alleen maar wennen en gaat het na een paar keer al een stuk beter, maar het kan ook zijn dat we over moeten stappen op iets anders. Het is alleen wel zo dat we een half jaar contract hebben...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 7 februari 2010 @ 22:44:25 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77750583
hey dames; weer terug van het familiebezoekje in Fryslan.. was leuk en gezellig. Maar nu wel moe. En Evie volgens mij ook; wamt die is weer druk druk druk aan het doen...zo maar in dr wiegje laten bijkomen denk ik...
morgenochtend hebben we een introductiegesprek op het KDV.
ben benieuwd.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77758036
Twinkly is Niels uiteindelijk nog goed gaan slapen? Fijn dat je binnenkort kunt gaan praten bij het kdv. Is toch heel belangrijk dat het voor je gevoel goed zit. Overigens slaapt Esmee eigenlijk ook maar 2x 45 op het kinderdagverblijf terwijl ze thuis echt veel meer slaapt. Maar ze is er dan de avond en dag daarna niet helemaal overstuur van. Bij Linde duurde het ook een paar maanden voordat ze helemaal gewend was. Het is natuurlijk ook nogal een overgang van rustig thuis naar een omgeving vol rennende en gillende kindjes. En dan ligt het er natuurlijk ook nog aan hoeveel dagen per week ze gaan qua hoeveel tijd ze nodig hebben om te wennen. Esmee gaat 2 dagen per week.

BJ succes morgen!

En heeft er iemand nog interesse in een virus? Gratis en voor niks over te nemen. Zo zijn wij er waarschijnlijk ook aan gekomen namelijk. Esmee is net weer beter en nu is mijn vriend weer erg close met de toiletpot. Net meteen de wc maar weer goed schoongemaakt (echt een leuk klusje om dit tijdstip ). Nu maar hopen dat het eens stopt...
pi_77758336
Zij die gaan werken groeten u. Ik zit alweer in de trein. Gelukkig heeft Ivan goed geslapen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 8 februari 2010 @ 07:49:54 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758455
mornings * zwaait naar claudia*

Ik ben enorm moe.. Evie was gisteravond weer erg druk en onrustig. Ws toch teveel zo;n dagje uit en teveel geprikkeld. Erg sneu en erg vermoeiend. En ik heb zoooo slecht geslapen; niet door Evie uiteindelijk; maar voel me niet fit...
vanmiddag maar ff een poosje mijn bed weer in. Gelukkig is het vriendlief zijn vrije dag....
pi_77758469
Ooh, je eerste werkdag Claudia, toch?
Succes hoor!

Leah dronk vannacht om 3.30 ipv 2.30.
Balen want nu kwam ze dus om 6.30 ipv 5.30 en kwam ik in de problemen met het ochtenritueel van de jongens en komen we te laat op school.
Ik moet dat echt anders zien te regelen, zeker als ik ook weer naar mijn werk moet straks.

en Stiemie, neuh...dat virus hoeven wij niet
pi_77758559
Succes vandaag Claudia!!

En Lily, wat balen dat je schema nu in de war is! Dat lijkt me trouwens best lastig, een baby en al wat grotere kindjes. Maar daar groei je vast vanzelf in.
  maandag 8 februari 2010 @ 08:12:05 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758609
succes met de planning Lily; lijkt me erg lastig....
Mijn planning verliep ook anders dan verwacht... Evie heeft om 7 uur al de fles gehad en wij moeten om 10:30 uur naar het KDV. Had gehoopt dat ze zich of eerder of later had gemeld... want nu moet ik de volgende fles toch eigenlijk rond 9:30 uur gaan geven....(terwijl ze normaal om de 4 uur ongeveer drinkt) Want wil niet het risico lopen dat ik daar met een krijsende baby zit die enorme honger heeft...
pi_77758656
Lastig is dat hé BJ! Ik zou dan ook idd eerder de fles geven, want als een afspraak uitloopt oid zit je inderdaad met een hongerige Evie! Het vervelende is dan wel dat het schema van de rest van de dag er ook anders uitziet! Of ze moet het vanzelf weer een beetje recht trekken.
  maandag 8 februari 2010 @ 08:22:51 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77758698
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
succes met de planning Lily; lijkt me erg lastig....
Mijn planning verliep ook anders dan verwacht... Evie heeft om 7 uur al de fles gehad en wij moeten om 10:30 uur naar het KDV. Had gehoopt dat ze zich of eerder of later had gemeld... want nu moet ik de volgende fles toch eigenlijk rond 9:30 uur gaan geven....(terwijl ze normaal om de 4 uur ongeveer drinkt) Want wil niet het risico lopen dat ik daar met een krijsende baby zit die enorme honger heeft...
Het is een kdv, ik denk dat ze het wel snappen als je vraagt of je even een flesje warm kan maken...
  maandag 8 februari 2010 @ 08:23:47 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77758706
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:17 schreef NieuweUser het volgende:
Lastig is dat hé BJ! Ik zou dan ook idd eerder de fles geven, want als een afspraak uitloopt oid zit je inderdaad met een hongerige Evie! Het vervelende is dan wel dat het schema van de rest van de dag er ook anders uitziet! Of ze moet het vanzelf weer een beetje recht trekken.
ja dat zal wel een flesje extra worden denk ik.... nou dat is niet erg. Want Evie dronk tot 2 weken geleden vaak 7-8 flessen en de laatste week steeds 6.
kan dus geen kwaad...
pi_77758712
Mefke, Lotte rolt ook niet hoor...hooguit een beetje dr benen optillen en naar de zijkant rollen. En als ze op d;r zij ligt en je pakt haar handje, dan trekt ze zichzelf om. Maar als je alles zelf moet doen, is op je rug liggen ook best leuk

Verder bijlezen doe ik vanmiddag, we gaan nu eerst een kinderstoel halen
Lotte!
Noah!
pi_77758871
Joh op een kdv kan je gewoon een flesje geven tijdens een intakegesprek hoor weet ik uit ervaring Esmee heeft heerlijk gedronken tijdens het gesprek. Momenteel werk ik niet, maar als ik Linde en Esmee weg moet brengen naar de opvang of als we ergens heen moeten, dan maak ik gewoon de deur bij Esmee open en dan wordt ze vanzelf wakker van de geluiden. En zo niet, dan gaat er een fles warm water mee in zo'n warmhoud-ding van Avent en een flesje koud en dan meng ik het onderweg wel.

Dat voedingsschema is hier namelijk al zo'n 4,5 maanden zoek

Wat voor kinderstoel ga je kopen Linda?
pi_77759584
Keshet hoe gaat het vandaag?

Niels heeft geslapen in de doek tot ik hem wakker maakte om 23.00 uur voor een voeding. Daarna weer flink huilen om in slaap te komen en dit was 's nachts weer zo. Hij begon vannacht ook met hoesten en dit wordt steeds erger dus hij voelde zich gewoon niet lekker. Was er van overtuigd dat hij ons aan het manipuleren was...
Vanmiddag komt de fysiotherapeute, waarschijnlijk voor het laatst. Alleen komt ze nu midden in een slaapje Niels heeft nog absoluut geen schema, ik zou ook niet weten hoe ik ervoor moet zorgen dat hij op een bepaalde tijd wakker wordt wanneer ik vroeg weg moet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 8 februari 2010 @ 09:38:52 #122
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77759717
Mef, Thomas is ook nog niet van het rollen hoor. Zitten daarentegen is helemaal de bom. Lekker in het kinderstoeltje bij papa en mama aan tafel... gezellig!

Ik heb niet veel van me laten horen de afgelopen week, te druk met oma enzo. Thomas heeft een ontstoken oortje, waar hij de meeste tijd niet veel last van heeft. Soms doet het wel pijn, maar dan geef ik hem een druppeltje en daar zit ook lidocaine in en dat helpt goed.
We zijn hier langzaam begonnen met wat bijvoeding. Rijstebloem in de fles (of als papje) is nog geen doorslaand succes. Drie van de vier keer heeft hij 1,5 tot 2 uur daarna moeten overgeven. We weten nog niet zeker of het door de rijstebloem komt, volgens de dokter kan het ook door de oorontsteking komen in combinatie met het feit dat zo'n fles wat zwaarder valt. We wachten nu maar een week of twee tot zijn oortje weer helemaal beter is, dan proberen we het nog een keer.

Hij heeft inmiddels geknaagd aan broccoli, komkommer en appel en alle drie zijn lekker bevonden. De eventuele afgebeten stukjes worden wel vakkundig de mond uitgewerkt, maar het gaat uiteindelijk ook meer over het leren kennen van de smaakjes dan dat hij er nou wat van binnen moet krijgen.

Zo'n kleintje houdt je wel lekker met twee benen op de grond in zo'n verdrietige tijd, dat is fijn. Ik moet nog bedenken hoe we het vrijdag met de begrafenis gaan doen, of ik hem meeneem of toch naar het kdv breng (met als nadeel dat we uiterlijk half 5 weg moeten om hem op te gaan halen, misschien nog wel eerder ivm files)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77764617
Lars weer aan de beterende hand

Thomas voor je oortje. En al lekker aan t snoepen van het 'echte' eten

BJ succes op het kdv vandaag.

Jamie vond het vanmorgen om 4 uur wel een mooie tijd om te gaan eten dat heb ik nog kunnen rekken tot kwart voor 5. Flesje erin en daarna weer terug naar bed. Dus ik kon ook nog een half uurtje. Ben nu best wel moe Heb hem in zn pyama in de maxi cosi gezet en heb op het kdv weer in bed gelegd.... hij had nog wel wat verhoging maar op zich ging het de goede kant uit. Heb gister zn neusje leeg gezogen met de otrivin methode voor baby's werk best goed, daarna klonk hij een stuk minder vol
pi_77765203
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Joh op een kdv kan je gewoon een flesje geven tijdens een intakegesprek hoor weet ik uit ervaring Esmee heeft heerlijk gedronken tijdens het gesprek. Momenteel werk ik niet, maar als ik Linde en Esmee weg moet brengen naar de opvang of als we ergens heen moeten, dan maak ik gewoon de deur bij Esmee open en dan wordt ze vanzelf wakker van de geluiden. En zo niet, dan gaat er een fles warm water mee in zo'n warmhoud-ding van Avent en een flesje koud en dan meng ik het onderweg wel.

Dat voedingsschema is hier namelijk al zo'n 4,5 maanden zoek

Wat voor kinderstoel ga je kopen Linda?
We hebben deze gekocht

met een leuk kussentje van Winnie de Pooh erbij. We gaan 'm zo even uittesten als ze wakker is, mag ze een stukje mango mee-eten. En daarna weer netjes wachten tot 6 maanden

En een voor alle ziekje beebjes...tijd voor zomer, mooi weer lekker fris fruit en geen snotneusjes meer

Claudia, hoe bevalt het tot nu toe? Of kan je niet meelezen?
Lotte!
Noah!
pi_77765949
Ai ai Claudia weer aan de bak! Aan de ene kant is het wel fijn, maar oh zo'n lange dag zonder je ventje valt vast niet mee.

Leuke kinderstoel Linda!
Ik lees hier allemaal al kindertjes aan het vaste voedsel, leuk om te proberen he.
Hier wachten we nog maar even.

Lars hoest vandaag ook al weer minder als gister!!! Hij is weer enorm druk in de box bezig, met rollen en hele verhalen af te steken, mien skattie!
pi_77766245
Wij wachten ook hoor, maar ach, een beetje likken aan een stukje mango kan voor 1 keer vast geen kwaad. En stiekem vind ik het ook wel heel lief als ze gezellig bij ons aan tafel komt. Verder zal ze ook niet echt in de kinderstoel zitten, volgens mij stort ze in
Lotte!
Noah!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:41:25 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77766592
het is gelukt om bij te lezen! wat fijn dat de zieke kinders weer beter zijn! nu thomas nog

trixie, wel heftig dat er dus echt iets vast lijkt te zitten bij stef... dus een voor fok en huup, hopelijk zijn jullie op tijd en kan eea nog recht getrokken worden!

bar en innepin, veel plezier bij de grote baby's

nweuser, isa is dus ook een sprongenkindje. wel handig dan fok. hebben we drie op een rij. als evie losgaat, kunnen we de dagen tellen tot onze dochters gaan muiten had ik ook met chris van deepfreeze. hij en eli gaan nog steeds erg gelijk op

verder weet ik uit het hoofd niet meer waar ik op wilde reageren, dus laten we het hierbij

aviva is een beetje in de war. geheel per ongeluk vergeet ze dat ze 's nachts wil drinken. nou dan help ik haar niet herinneren
verder is ze heel lief en heeft ze honger
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77766845
Lekker Davinia, als zulke dingen vergeten worden
Lotte!
Noah!
pi_77768916
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:41 schreef DaviniaHR het volgende:

nweuser, isa is dus ook een sprongenkindje. wel handig dan fok. hebben we drie op een rij. als evie losgaat, kunnen we de dagen tellen tot onze dochters gaan muiten had ik ook met chris van deepfreeze. hij en eli gaan nog steeds erg gelijk op

verder weet ik uit het hoofd niet meer waar ik op wilde reageren, dus laten we het hierbij

aviva is een beetje in de war. geheel per ongeluk vergeet ze dat ze 's nachts wil drinken. nou dan help ik haar niet herinneren
verder is ze heel lief en heeft ze honger
Zeker handig met die sprongetjes! Ik weet alleen nog niet of ze deze al gehad heeft. Gisterenavond was ze wel wat huileriger dan normaal, maar verder niets gemerkt.
Ze is duidelijk wel wat meer wakker nu zeg! Ze lag vanmorgen wel een half uur in de box te 'kletsen' met de mobile en een knuffel!! Ze moest ook steeds lachen. Zo schattig!!

En wat vervelend zeg, dat Aviva de nachtvoeding vergeten is!!
pi_77770294
voor de herstellende baby's!

Oh Bar en Innepin, gefeliciteerd met jullie grote baby;'s hoor! en tot over een paar maandjes in het volgende topic!

nog voor zieke Thomas...

voor Aviva die doorslaapt per ongeluk... zeker niet helpen herinneren zou ik zeggen (zolang je er zelf geen last van hebt?)

Hier na een druk weekend hadden we gisteren een meisje wat maar niet wilde gaan slapen zolang er bezoek was maar wel duidelijk uit haar doen was van de vele indrukken en nieuwe mensen die ze had gezien. Gisteren dus op tijd naar bed gedaan en vandaag ook veel bijgeslapen en nu ligt ze heerlijk in de wipper met de beestjes te spelen, babbelen en lachen.
pi_77770514
een voor Lars, hij verdient het. Ik duim voor je Karin dat er makkelijkere tijden aan gaan breken voor jullie.

Thomas is nu aan de nutrilon omneo. Ik had ff met cb overlegd, en die leken het ook het beste...Hopelijk wordt het allemaal snel beter. Ik hoor er goede en slechte ervaringen mee (maar dat is voor alles natuurlijk zo ) Ik had er ook maar een 3 standen speen bijgekocht, omdat het wat dikker is, maar daar weet hij zich nog geen raad mee, het komt er veel te snel uit, dus heb ik maar weer de 2 gaatjes erop gedaan, daar krijgt hij het ook doorheen, dus daar laat ik het maar even bij.
pi_77771077
Ben ik dan de enige die zo geniet van de nachtvoeding?

het is zeker onzin om ze wakker te gaan maken, dat snap ik, maar ik geniet zo van dat nachtelijke onderonsje
pi_77771174
Lekker genieten Lily....!
Ik slaap toch liever.... de late voeding zit ik al te knikkebollen, maar dat warme lijfje tegen je aan is ook wel onbetaalbaar....
pi_77771405
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:51 schreef lily het volgende:
Ben ik dan de enige die zo geniet van de nachtvoeding?

het is zeker onzin om ze wakker te gaan maken, dat snap ik, maar ik geniet zo van dat nachtelijke onderonsje
Om nou te zeggen dat ik ervan geniet. Ik vind wel dat ze er altijd zo leuk uitziet, die grote oogjes in het schemer! Maar een keer doorslapen lijkt mij ook weleens weer lekker! Gelukkig kan ik, tot nu toe, wel goed tegen de gebroken nachten!

[ Bericht 0% gewijzigd door NieuweUser op 08-02-2010 16:06:22 ]
pi_77771493
Ik vind het zalig
Ik heb er dus ook totaal geen last van (van de gebroken nachten). Maar goed; ik heb nog verlof heh. Eenmaal aan het werk is het wel een ander verhaal.
pi_77771678
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:00 schreef lily het volgende:
Ik vind het zalig
Ik heb er dus ook totaal geen last van (van de gebroken nachten). Maar goed; ik heb nog verlof heh. Eenmaal aan het werk is het wel een ander verhaal.
nee hoor ik geniet er ook van
We leggen Amélie heel bewust op haar eigen kamertje omdat ik anders echt geen oog dicht doe. Maar des te gezelliger vind ik het als ze dan 's nachts eventjes bij me ligt, kan ik even naar haar kijken en door dr haartjes gaan enzo

Ik slaap ook altijd zo weer. Het zou wat anders zijn als ik een uur bezig ben haar weer in slaap te krijgen ofzo, maar dit gaat altijd zo in half-slaap stand, knuffelmodus zeg maar, en daarna ben ik zo weer vertrokken dus ik heb er ook niet echt last van gelukkig.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77772129
Lotte heeft net aan een mango gelikt...
Lotte!
Noah!
pi_77772532
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte heeft net aan een mango gelikt...
ik ben in shock!
pi_77772660
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ik ben in shock!

Lotte zelf ook

Lotte!
Noah!
pi_77772737
alleen nu Lotte nog overtuigen...yikes!
pi_77773555
haha, Lotte
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:05 schreef huuphuup het volgende:
...kan ik even naar haar kijken en door dr haartjes gaan enzo
doe ik dan ook, alleen al gewoon kijken
alleen wij tweetjes
pi_77774463
haha Lotte Dat is wel eventjes wat anders dan melk he!

Ik had je berichtje helemaal over het hoofd gezien Claudia en ik dacht de hele dag hoe het met je gaat en of je toch nog naar je werk gegaan was. Gelukkig heeft Ivan goed geslapen! Hoe was je eerste werkdag? Zeker alleen maar over Ivan geluld

Ik vind de nachtvoeding ook niet erg hoor, ik vind het lekker knus. Maar toch vind ik het wel heel erg vermoeiend.
Wat ik niet leuk vind is 's nachts verschonen. Vannacht is het experiment "'s nachts niet verschonen" mislukt Vanmorgen was de plas doorgelekt.
pi_77774684
Lotte
lief en ik hebben ontzettend gelachen om dat filmpje

haha toen Lotte naar papa keek die mango at --> seriously?! eet je dat nou gewoon op? gewoon... in je mond? omg.

ze is zo leuk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77775336
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:12 schreef huuphuup het volgende:
Lotte
lief en ik hebben ontzettend gelachen om dat filmpje

haha toen Lotte naar papa keek die mango at --> seriously?! eet je dat nou gewoon op? gewoon... in je mond? omg.

ze is zo leuk
wat papa deed was ook veel interessanter als zelf doen. Normaal gaat alles richting mond, maar na 1x die fout te hebben gemaakt met de mango, was alleen kijken ook wel ok
Lotte!
Noah!
pi_77775749
Lotte Die blik

Dag dames Wij verhuizen naar het volgende topic...
En geheel tegen mijn verwachtingen in heb ik toch een beetje boel last van het "OMG niet zo snel opgroeien!"-syndroom
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77775820
Dag innepins en Willow! Veel plezier bij de grote baby's en tot snel!
Lotte!
Noah!
pi_77776083
Wat gaat de tijd snel! is ze al echt een halfjaar.

En lotte
  maandag 8 februari 2010 @ 18:17:05 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77776986
Lotte hilarische foto!!!! geweldig!!!!

Karin, om nog terug te komen op jou:

Alexa's schema was met vijf flessen:
0800 180
1030 120
1400 120
1800 120
2230 180

Die tijd kunnen schelen per dag, want we deden ook met de fv voeden op verzoek van mevrouw.

Maar we merkten dat we Alexa steeds vaker uit een diepere slaap moesten halen voor de laatste fles. We zijn toen overdag meer gaan geven (alle flessen 180), en al snel liet Alexa daardoor meer tijd tussen flessen. Na een week de laatste fles bij wijze van experiment eraf gehaald. Dat ging goed en toen werd het schema langzaamaan:

0700 180
1130 180
1530 180
1930 180

We geven verder nog geen fruithapmuk, wel twee schepjes rijstebloem bij de laatste fles.

Hopelijk heb je hier wat aan?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 8 februari 2010 @ 18:32:13 #149
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77777731
Lotte heeft al veel uitdrukkingen zeg <3

Jeetje Takkembah, daar zit bijna 12 uur tussen! Is dat niet heel erg veel? Ben wat flesvoeding echt een noob hoor, maar voor zo'n kleintje, is dat normaal ivm suikerpieken e.d.?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77778395

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 8 februari 2010 @ 18:53:53 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77778651
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

Rienk heeft prikjes gehad en heeft nu echt heel veel pijn aan zn beentjes, we zijn nu beide heel erg aan het huilen, hij heeft geen koorts, maar zou een zetpil hier nou tegen helpen? Ik kan het echt niet meer aanzien
ik denk dat het geen kwaad kan om hem een zetpilletje te geven...kan me voorstellen dat dat wel wat verlichting geeft...

Evie is vandaag wat humeurig; denk de nasleep van de drukke dag van gisteren... is veel wakker en heeft helemaal geen zin om alleen in de box/ wipstoel te liggen... Ik hoop dat het morgen wat beter gaat... best vermoeiend als ze de hele dag wakker is en veel moppert/huilt...
pi_77778680
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:46 schreef Vlindur het volgende:

ja gewoon geven. Een zetpil is ook een PIJNstiller hè Kan geen kwaad, als ze echt duidelijk pijn hebben mag je gewoon iets geven. zo'n 60 mg zetpil geven dan.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 februari 2010 @ 18:57:25 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77778798
Een badje kan ook helpen de doorbloeding te verbeteren en de pijn te verminderen, Vlindur. Effe lekker laten trappelen in een tummy tub daar werd B altijd heerlijk rustig van na de prikjes.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77779441
Net terug van een goddelijk weekend en zometeen rustig bijlezen als Isabeau het toestaat

Maar ik moet even één ding kwijt. Mijn schoonzus en zwager hebben gisteravond op Isabeau gepast en ze heeft een fles LEEGEDRONKEN!

Ja ok, ze had erge honger, maar ze heeft écht zelf als een bezetene aan de speen gelurkt tot ie leeg was.

enz...
  maandag 8 februari 2010 @ 19:14:43 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77779573
Jeuj Sorbo, dat is goed nieuws!!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77779690
Dank jullie wel
Heb er direct een ingebracht. Hij ligt nu te slapen op J. Eens kijken of ie zo naar bed kan. Wij gaan nu eerst eten.

Rocka, das een goeie tip voor als er bad-tijd is

Sorbo, wat super!
pi_77780043
Ja hè? ik zie dat ik in mijn enthousiasme een g vergeten ben maar het is goed nieuws. Geen idee hoe het nu verder gaat, maar ze kan het dus wel.
pi_77781667
Isabeau! Je bent de bom! Wat onwijs goed! Ik hoop echt dat ze nu de smaak te pakken heeft, Sorbo! En dat ze op het kdv nu ook d'r fles gaat drinken!

Arme Rienk. Lente heeft vandaag ook were d'r prikjes gehad, maar behalve een slaapdagje, lijkt ze er geen last van te hebben.

Lotte! Ik heb Lente ook al aan vanalles laten likken en sabbelen. Maar zij vindt het heerlijk. Appel, peer, sinaasappel, ze zit er vol overgave en in opperste concentratie luidruchtig op te zuigen.
pi_77781862
Sorboo wat goed! Zie je wel dat je meisje het kan!

En Lotte Weet je zeker dat het geen stuk citroen was Linda?

Een badje helpt hier ook vaak tegen prikjespijn en anders is het in ieder geval een lekkere ontspanning.

En nachtvoedingen... tsja ik geniet er best van hoor, maar met mijn peuter erbij heb ik niet altijd tijd om op andere momenten bij te slapen. Tel daar de sollicitatieperikelen bij op die ik er nu ook nog bij heb en dan mag ze van mij best af en toe een nachtje doorslapen hoor. Al is het vaak ook wel heel knus zo saampjes Nadeel is wel dat ik zeker een uur a anderhalf uur kwijt ben voordat Esmee weer onder zeil is. Meestal ga ik na een uurtje maar de vaatwasser uitruimen, vacatures zoeken of hier opruimen en dan valt Esmee van mijn gerommel in slaap. Maar dan ben je zelf soms weer klaarwakker
pi_77782797
Sorbo, juh! En nou maar hopen dat ze het voorgoed door heeft!
Vlindur, sneu he als ze er zo'n last van hebben.
Innepin tot over 7 weken! En als zelfs jij durft te bekennen dat het wel heeel erg snel gaat allemaal, dan durf ik dat ook wel We waren net bij de dierenarts _ voor onze nijnen, niet voor Driekus_ en daar hadden ze een weegschaal. Dus manlief er op met en zonder Driekus. En ik kan de uitslag even niet geloven. Hij moet ongeveer 8 kilo wegen (Driekus dan he, niet mijn man). En hij weet zijn stem te gebruiken de laatste dagen. Vooral als ie boos wordt klinkt ie gewoon angstaanjagend.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:43:28 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77783877
wat goed van isabeau!

hopelijk is rienk morgen weer beter.

bj, hoe heb je het opgelost bij het kdv? hoe was het gesprek?
pi_77784530
hihi uiteraard heeft ze de fles net weer vol overgave geweigerd, maar nu had ze ook geen honger. Ik ga ze op het KDV haarfijn uitleggen hoe mijn schoonzus en zwager het aangepakt hebben. En weet je wat zo goed voelt? Het voelt zo goed dat ik steeds naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en niet die rare adviezen van het CB opgevolgd heb. We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg
pi_77784727
Ach Arme Rienk! En arme Vlindur!
Ik smeer meteen na de prikken rondom de prikplek SRLgelei. (tip van BE)
de CB arts zei ook dat dat bewezen was dat het helpt.
Ik smeer het daarna ook nog een aantal keren.
Voor degene die de griepprik hebben gehaald tijdje terug, voor onze kindjes voelt het precies hetzelfde. Ik hoopte dat de bijwerkingen erger zouden zijn voor volwassenen, maar niet dus.
Want mijn arm heeft behoorlijk zeer gedaan na die eerste prik. Na de 2e veel minder, maar toen heb ik ook SRL gesmeerd en de eerste keer niet

Isabeau toch! Zie je nou Sorbo! Ze kan het! En was je al begonnen met bijvoeding?

Stiemie, dat is vervelend, dat Esmee ook snachts geentertaind wil worden (sorry heb het trema nog steeds niet gevonden op onze bijna overleden laptop)

Lars was vanavond toch aan het lachen naar me, whaha echt helemaaal los ging ie
pi_77784966
Behalve rijstebloem geef ik haar geen bijvoeding. Ik wacht tot 6 maanden. Rijstebloem met moedermelk doen we om de dagen op het kdv door te komen. Dat eet ze steeds beter van een lepeltje.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:19:30 #165
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77785833
@davinia; bedankt voor het vragen. Lief van je. Ik heb Evie eerst in bad gedaan, een uurtje voordat we op het KDV verwacht werden en toen was ze lekker wakker en fit en heb ik haar nog een fles gegeven; waar ze toch 2/3 van op heeft gedronken ongeveer...
en toen viel ze weer lekker in slaap in de auto

en ik moet echt ff jompelen voor Isabeau (en natuurlijk voor Sorboo die weer een zorgje minder heeft )

net ff getraind; ging erg lekker, maar voel me nu niet zo goed... hele dag al niet zo fit..
zo lekker op bed voor de tv..(tot de volgende kolfsessie en daarna lekker slapen en hopen dat Evie van8 ook weer doorslaapt..)
pi_77785913
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef Linda2205 het volgende:

Claudia, hoe bevalt het tot nu toe? Of kan je niet meelezen?
Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
pi_77786063
JA! Isabeautje! Grote meid hoor, maak mama trots!
Lotte!
Noah!
pi_77786208
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een strikt 'geen internetten voor ontspanning'-beleid op m'n werk, dus ik lees hooguit in de trein wat bij. Vandaag moest ik in de trein natuurlijk uitgebreid met opa en oma telefoneren om te vragen hoe het was gegaan. (En het was héél goed gegaan!)

De werkdag is in ieder geval heel goed bevallen. Het was erg gezellig en interessant en gewoon fijn om weer mezelf te zijn. Ik moest wel even wat traantjes wegpinken toen ik de deur uitliep, maar ik heb geprobeerd om er maar snel niet meer over na te denken.

Ik had het al in het borstvoedingstopic gepost, maar we hebben hier een fikse dip. Ik denk dat we nu gauw op flesvoeding overstappen. Hij heeft vandaag een keurig schema gehad:

06:00 Drinken aan de borst
09:00 150 ml afgekolfde melk
11:45 150 ml afgekolfde melk
15:15 185 ml afgekolfde melk
19:00 Drinken aan de borst + 180 ml afgekolfde melk

Hij krijgt rond 22:15 uur zijn laatste voeding. Nu ligt hij nog even lekker te pitten. Maar oh, wat drinkt hij goed uit de fles! Ik ben er zo blij mee. Helaas kan ik tegen deze hoeveelheden niet opkolven. Ik vind het ook heel naar dat hij na een voeding van mij nog zoveel drinkt. Maar goed, het is niet anders. Ik wil niet vrijnemen van m'n werk om hem voortdurend aan te kunnen leggen en daarna nog onzeker zijn of hij wel goed gaat groeien. Hij is nu tevreden en ik ben blij.
Fijn dat het werken meeviel! En wat betreft de voedingen, Ivan heeft heel erg lang kunnen genieten van fulltime mamamelk en als jullie vrede hebben met hoe het gaat vanaf nu, is dat het allerbelangrijkste!
Lotte!
Noah!
pi_77786770
Het is denk ik ook makkelijker voor me om er nu afscheid van te nemen, omdat ik van zoveel dingen afscheid moet nemen en daar nieuwe dingen voor in de plaats komen. Dat laatste maakt dat het me erg meevalt. Ik loop niet alleen ervaringen mis, maar er komen nieuwe ervaringen bij. Ivan kan met zijn grote neef spelen bij opa en oma, opa en oma vinden het ontzettend leuk om op hem te passen, ik kan met anderen praten over mijn zoon en 's avonds thuiskomen en met hem knuffelen. Het was een fijne dag.

Ik juich ook nog even voor Isabeau! Woohoo! Wat is het toch een eigenwijs meisje.

En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.
pi_77787030
Vlindur, voor Rienk... hopelijk heeft het badje wat geholpen en anders straks lekker slapen!
Sorbo Wat goed van Isabeau en je schoonzus en zwager! Zoals je zelf al zegt, je bent een goed end onderweg!
Stiemie voor jou. Kan me voorstellen dat met al het gedoe met solliciteren en je lieve meiden dat het slaapgebrek er wel in hakt.
BJ, lekker weer getraint!
Karin, Lars is gewoon een lekkere lachebek, en zit dus duidelijk weer een stuk beter in zijn velletje.
Claudia, fijn dat de eerste dag in elk geval goed beviel. Logisch dat je een beetje gemixt gevoel hebt, maar gelukkig heeft Ivan het leuk gehad bij opa en oma.
pi_77787132
Claudia wat fijn dat je eerste dag zo goed gegaan is! En wat drinkt Ivan goed als je weg bent. Natuurlijk is het jammer dat je afscheid gaat nemen van de bv, maar 12 weken alleen bv is al echt heel goed. Dat heeft ie toch mooi maar meegekregen.

Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
En ik juich ook nog even voor mezelf, want woensdag wordt de droger bezorgd.

Ah wat lief lijnloos Maar ik mag niet klagen hoor vind ik Als dat beetje slaapgebrek alles is, verder gaat het namelijk allemaal heerlijk zijn gangetje hier!
pi_77787555
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:45 schreef Stiemie het volgende:
Gaat Ivan elke dag naar opa en oma? Of gaat ie ook nog naar een gastouder/kinderopvang?
Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
  maandag 8 februari 2010 @ 22:42:47 #173
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77789959
Even zonder bij te lezen, sorry!

Bedankt voor het warme welkom in dit topic! Ik vind het ontzettend bizar om te posten met de mama's die al lang naar het andere topic hadden moeten zijn tegen de tijd dat ik me hier had willen melden.

Met m'n kleine Teigetje gaat het goed!
Ze is zondag toch weer aan de gewone beademing gegaan. Tijdens het checken van de maagsonde kwam er wat vers bloed terug en de artsen wilden dat verder onderzoeken. Die onderzoeken zijn voor 't kuukn zo intensief dat ze preventief aan de beademing moest. Het bleek dat de maagsonde net te diep zat waardoor ze een klein wondje in haar maag had. Ze heeft wat antibiotica gehad en is weer helemaal opgeknapt.
Ook hoeft ze sinds vandaag niet meer onder de zonnebank; haar bilirubine waardes waren weer helemaal ok.
Al met al doet m'n kleine meisje het ontzettend goed!

Morgenmiddag om twee over half twee gaan we met haar vieren dat ze al weer een week oud is!
A grand adventure has begun.
pi_77790192
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan gaat 2 dagen naar zijn opa en oma, mijn vriend heeft een papadag, ik heb een mamadag (dat moet ik formeel nog wel regelen en dat ga ik morgen meteen doen maar dat moet lukken) en we werken allebei 1 dag thuis waarop we de zorg delen. Dat laatste is niet ideaal, maar dat moet even omdat we zeker tot september geen plek hebben op een kinderdagverblijf. (In de verre toekomst zal hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan en 1 dag naar opa en oma.)
Ah jullie gaan het net zo doen als wij nu (allebei 1 dag thuis, 1 dag oma en 2 dagen opvang). Bevalt ons erg goed zo! Pff nog tot september wachten op een plekje, da's lang. Vreselijk he die wachtlijsten bij ons in de stad.

Oh Keshet wat fijn dat het goed gaat! En veel plezier morgen op haar ver-week-dag. Maar met streepjes ertussen want anders staat het wel erg raar
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:18:37 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77795807
@Claudia; wat goed dat je eerste werkdag zo lekker ging en Ivan zonder problemen de dag door is gekomen. Heerlijk gevoel lijkt me!

@Keshet; wat fijn dat het zo goed gaat moet jullie minimeisje! en alweer een week vandaag! gaat snel he??

@Stiemie; ik vind het ook knap hoor. weinig slaap is echt killing...

@Vlindur: hoe is het van8 met Rienk gegaan???

Evie heeft toch nog maar eens een nachtvoeding gehad. Hoop dat ik straks nog wel even kan slapen. Voel me niet zo goed en ben de komende 4 dagen wel weer alleen. En Evie slaapt de laatste dagen amper overdag. Ben benieuwd!

over opvang e.d.; vriendlief en ik gaan ook allebei minder werken. Vriendlief is 1,5 dag per week thuis en ik werk flexibel (net zoveel uren) en daarnaast hebben we 4 dagdelen bij de kinderopvang. Is wat veel; maar kunnen het contract altijd na een paar maanden naar beneden aanpassen, mocht blijken dat we er toch veel minder gebruik van maken...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 07:51:52 #176
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77796296
Goedemorgen! Ben ik ook weer even na een behoorlijk kramperig dagje Het arme ding was zo uitgeput van al het huilen dat hij 9 uur tussen zijn voedingen heeft gelaten Hoop voor hem dat het nu toch echt klaar is met dat gedoe, ik ben echt zo klaar met die krampjes! Gisteren heeft wel de manueel therapeut gebeld en daar kunnen we donderdag terecht, ik ben enorm benieuwd. Vandaag hebben we bovendien de intake bij het KDV. Weten jullie hoe lang zij vinden dat een dag duurt? We hebben een contract voor 2 dagen, maar er staat nergens hoeveel tijd hij dan effectief daar mag zijn. We hebben een constructie bedacht waarbij lief Stef brengt en ik hem haal, waarbij we dan onze werktijden zo aanpassen dat hij laat begint en ik juist vroeg, maar zo lang lief zijn rijbewijs nog niet heeft komt het allemaal op mij aan want Stef kan uiteraard nog niet mee op de fiets

Sorbootje, wat SUPERgoed zeg, woohoo!! Ben superblijvoor jou, wat fijn!!

BJ, fijn dat het goed is gegaan met de voeding @ de intake. Werkt jullie kdv ook met flexibele dagen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Claudia, ik ben erg blij dat je erl nu makkelijker mee om kunt gaan als je eventueel zou stoppen met de bv. Ik denk dat het je een hele hoop rust gaat geven en dat heb je hardstikke verdiend! De twaalf weken die je nu bv hebt gegeven zijn echt al hardstikke goed, Ivan heeft van jou een prachtige basis meegekregen You rock! Vergeet niet dat het ook heel veel goed doet om rust in de tent te hebben

Karin, nu blijft het gewoon goed gaan. (<- dikke punt!)

Keshet, dikke voor jullie Teigetje en dikke voor jou en je lief! Ik denk aan jullie!
3!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:32:17 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77797732
claudia, wat ontzettend fijn dat je een goede eerste dag hebt gehad! doet een mens goed na zoveel onzekerheid en zo, een hele goede, rustige dag! top!
hopelijk geeft de beslissing om te stoppen met bv je ook veel rust.

keshet, wat klink je goed! en wat fijn dat teigetje het zo goed doet!

trixie, ik help je hopen dat de krampjes snel voorbij zijn. kan de manueel therapeut daar ook iets aan doen?

be, wanneer komt oscars helmpje? dat is toch nu al bijna? heb je nog een helm voor sasha gevonden?

en vannacht werd madam dus al om 5uur wakker met een pink toch nog weten te rekken tot 6, en een heerlijk rustig ochtendje gehad
pi_77797839
Sorbootje, wat goed van Isabeau!!!

Wat fijn dat je eerste werkdag weer goed bevallen is Claudia!!

En Keshet, goed nieuws over je kleintje!! Hopelijk zet dit snel door!

Oh en Incantrix, wat een rotdingen he, die krampjes!!! Weg ermee!
pi_77799233
Keshet, het klinkt allemaal goed! Je meisje doet het gewoon goed en vecht ervoor!

Claudia en Stiemie, wij gaan het ook zo oplossen met opvang, allebei een dag minder, 2 dagen kdv en 1 dag oma... Ik hoop dat het lukt op die manier. Stiemie, jij hebt er waarschijnlijk al langer ervaring mee... Is het voor de kleine niet te verwarrend, zoveel verschillende verzorgers per week? Of kunnen ze daar goed mee omgaan?
Claudia, ik snap heel goed dat je de bv gaat afbouwen, tegen zulke hoeveelheden valt toch niet meer te kolven? Zelf was ik al begonnen met afbouwen, omdat ik er ook mee gestopt wilde zijn voordat ik weer ging werken. Ging helaas iets te snel... Ik begin over 2,5 week weer. ik heb er zin in! (of is dat heel slecht? )
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:30:00 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77799289
mornings: hoop echt dat het wat beter gaat met de krampjes van Stef de komende dagen Trix; is erg zielig om te zien en je kan dr zelf zoooo weinig aan doen..
en dat maakt het nog frustrerender dat je kleintje zo'n last heeft...

en idd ons KDV is een flexibele opvang. We moeten minimaal 5 uur per week afnemen en we hebben een contract voor 20 uur per week; dus het kan de ene week bijna niets zijn en de week erop veel. Moeten nog even kijken hoe dat allemaal gaat. onze opvang is van 7-19 uur open.
En je moet minimaal 2 weken van tevoren de dagen reserveren; maar ze adviseren om dit zo'n 6 weken vtv te doen; want het is wel; wie het eerst aanvraagt heeft een plekje. gelukkig heb ik mijn rooster meestal ook ongeveer 6 weken voordat het ingaat, dus dat zal wel loslopen.....

*gaat ff ontbijten*
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:20:53 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77800791
Sorbootje, wat heerlijk van Isabeau!!! Wat fijn dat je gevoel volgen zo goed heeft geholpen voor je kleine meid!!!!

Claudia, fijn van je eerste werkdag. En dan je aan de FV gaat, geeft natuurlijk ook wat rust. Ik zou willen dat ik het zolang had volgehouden.

Incantrix voor de krampjes... Bij ons KDV kunnen we haar om 0730 brengen en tot 1900 halen. Wij hebben ook flink wat moeten regelen, omdat manlief in Brussel werkt en dus te vroeg weg is en te laat terug

Keshet, wat een sterk meisje hebben jullie zeg! Ik moet vaak aan jullie denken, ook omdat mijn beste vriendin ongeveer net zo ver is als jij was...

En verder zijn zowel Manlief als ik geveld door buikgriep. Alexa gelukkig nog nergens last van
Alexa en Seth zijn lief
pi_77801439
Isabeau wat doe je nou! Wat goed van je!!
Hoe hebben ze het nou voor elkaar gekregen Sorbootje?

Keshet wat fantastisch dat je meisje het zo goed doet!!! Jouw mamamelk doet wonderen!!

Claudia wat fijn dat je werkdag zo goed verlopen is voor zowel jou als Ivan! Jammer dat de borstvoeding zo teruggelopen is. Ik kan me heel goed indenken dat het nu wel minder lastig is de overstap naar flesvoeding te maken omdat je al zoveel veranderingen doormaakt Dat gaat helemaal goed komen!

*hyper hyper*
Mijn beste vriendinnetje haar vliezen zijn gebroken en ze is nu in het ziekenhuis!!
*runs around in circles*

Ze heeft al voorweeen sinds week 26 en moest weken lang op de bank blijven zitten. Later bleek ook nog dat het kindje in een stuit ligt en gisteren hebben ze in het ziekenhuis het kindje gedraaid. Dat heeft dus toch voor gebroken vliezen gezorgd. En ze pufte ook al aan de telefoon Zo spannend!! Ze houden haar temperatuur nu goed in de gaten want ze is nog geen 37 weken, dan wekken ze de bevalling niet binnen 24 uur op.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_77801499
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:28 schreef Aoraki het volgende:
Claudia en Stiemie, wij gaan het ook zo oplossen met opvang, allebei een dag minder, 2 dagen kdv en 1 dag oma... Ik hoop dat het lukt op die manier. Stiemie, jij hebt er waarschijnlijk al langer ervaring mee... Is het voor de kleine niet te verwarrend, zoveel verschillende verzorgers per week? Of kunnen ze daar goed mee omgaan?
Aoraki eigenlijk bevalt het ons prima. Mijn moeder past 1x per week bij ons thuis op. Dus eigenlijk zijn de meisjes gewoon 5 dagen thuis en 2 dagen naar de kinderopvang. Bij de opvang hebben ze natuurlijk ook regelmatig wisselende gezichten (stagiaires, invalsters bij ziekte, zwangerschapsverlof etc) Ook hebben we ervoor gekozen om de twee opvangdagen niet aansluitend te hebben omdat dat toch wel heel vemoeiend is vooral als ze nog heel klein zijn.

Incantrix een dag is bij onze opvang van 8 uur tot 18 uur. Ook al breng je later en haal je eerder, dan toch betaal je gewoon die uren. Anders moeten ze dat precies gaan bijhouden. Bovendien m0oet je bij ons je kindje voor 9.30 binnen hebben gebracht (anders mag je pas weer na 10.15 naar binnen om zo het fruit eten niet te verstoren) en liefst pas na 16 uur halen om de rust op de groep te bewaren. Als er steeds maar ouders in en uit zwermen, wordt dat natuurlijk allemaal erg onrustig.
pi_77802883
Isabeau

en ook een thumbs up voor je vechtertje, Keshet

Ik had het toch gisteren over genieten van de nachtvoeding?
Nou, Leah heeft dat gehoord en besloot dat ze ons vannacht dan maar even extra veel tijd gaf om te genieten
Ze heeft de halve nacht liggen spoken/kreunen/huilen.
Voor het eerst trouwens in die mate.... ook krampjes....stomme dingen zijn dat

Oh, en ik werd vannacht ongesteld
Ik ben een week geleden gestart met Cerazette, misschien ligt het daar wel aan..
pi_77802907
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:41 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Aoraki eigenlijk bevalt het ons prima. Mijn moeder past 1x per week bij ons thuis op. Dus eigenlijk zijn de meisjes gewoon 5 dagen thuis en 2 dagen naar de kinderopvang. Bij de opvang hebben ze natuurlijk ook regelmatig wisselende gezichten (stagiaires, invalsters bij ziekte, zwangerschapsverlof etc) Ook hebben we ervoor gekozen om de twee opvangdagen niet aansluitend te hebben omdat dat toch wel heel vemoeiend is vooral als ze nog heel klein zijn.
Ja, wij hebben ook geen twee dagen kdv na elkaar.
Dat is wel handig dat je moeder naar jullie toekomt...

Ons kdv is van 8.00 tot 18.00, maar je kan ook al om 7.00 brengen, maar dan betaal je voor het eerste uur 10 euro. Het kdv in de plaats waar we dadelijk heen verhuizen is van 7.30 - 18.30. Dat is voor ons ideaal
pi_77804245
Goedemiddag allemaal!

Lily, jeetje, geen lekkere nacht dus voor jullie. En bah, ongesteld

Keshet, wat fijn dat jullie Teigetje het zo goed doet!

Als ik die opvang-verhalen zo lees, ben ik echt blij dat ik thuis kan blijven. Lijkt me best een gedoe om iedere dag overal op tijd en fris en fruitig te verschijnen...
Lotte!
Noah!
pi_77804502
Twinkly, ze hebben het met z'n tweeën gedaan. De een hield haar op schoot en hield de fles vast. De ander hield zachtjes een hand tegen haar wang, zodat ze niet steeds haar hoofd opzij kon doen. Mijn zwager drukte steeds met een vinger op de speen om wat in haar mondje te spuiten. Dit alles onder luid protest, maar zij bleven rustig. En het was ineens geweest alsof er een knop om ging. Quote: "haar ogen gingen op standje stoned" en ze begon als een gek aan de speen te zuigen en dronk - met een boertje tussendoor- de fles leeg. Maar goed, gisteravond weigerde ze dus weer in alle toonaarden. Eigenwijs blijft ze.
pi_77804541
Keshet, wat een klein vechtertje heb je!
pi_77804630
pff Lily waarom lezen die kleintjes ook altijd mee he?

Linda het is vooral de eerste paar keer erg lastig een uitdaging om op tijd te verschijnen. Na een tijdje heb je een soort van schema en dan gaat het steeds makkelijker. Mits je niet helemaal kant en klaar in nette werkoutfit, kind in jasje in maxicosi staat en je poep ruikt enzo
pi_77804632
Rienk heeft gisteravond de rest van de avond op J. gelegen, hij is er alleen even afgeweest om te drinken. Slapen ging 's avonds goed. Om 05:00 kwam hij pas, maar dat doet hij al een paar dagen, dus het lijkt dat we een ritme hebben maar dat zeg ik niet hardop, want dan weten we het wel weer

Keshet, wat fijn dat het beter gaat zeg, ik vind het nog zo spannend voor jullie!

Over opvang kan ik niet meepraten, ik werk straks thuis.

En ongesteld. Ja, ik ook! En ik ben er blij mee, want ik heb hulp gehad met zwanger worden omdat ik nooit goed ongesteld was. Dus ik ga het nu al weer helemaal bijhouden
pi_77804905
Vlindur ongesteld

En Sorbo, eigenwijs is niet altijd slecht Maar je weet nu in ieder geval dat ze het kan, das al heel wat!

En Stiemie, ik zie het voor me
Lotte!
Noah!
pi_77806984
En dan natuurlijk niet gewoon poep die stopt waar de luier ophoudt he? Nee Poep met een hoofdletter P.
pi_77807078
Natuurlijk, anders is het niet leuk
Lotte!
Noah!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:14:52 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77807322
voor de ongestelde meiden haha

en wat fijn dat het met Rienk goed gaat Vlindur!

en bleegh slechte nachtrust is helemaaaaal niet leuk Lily , Evie was ook van8 even vergeten dat ze normaal doorslaapt

@Sorboo; jammer dat Isabeau de fles gisteren weer niet wilde hebben; maar gewoon doorzetten; want je weet nu dat ze het echt kan

@Stiemie; ik hoop dat de Poep mij nog even bespaart blijft... haha ..
uh o jee; wet van fok he??? klopt even 10 keer af...
pi_77809411
Over poep gesproken... Pffff, net klaar met meneer helemaal wassen en doen, alles was er langsgegaan
Zou de Omneo nu al werken?
pi_77809597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:05 schreef Stiemie het volgende:
pff Lily waarom lezen die kleintjes ook altijd mee he?
Ze lezen niet alleen mee, maar luisteren ook mee! Gisterenavond vertelde ik aan iemand dat Isa na de nachtvoeding meestal direct weer gaat slapen. Nou.. je raadt het wel....!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:12:31 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77814122
weten jullie nog de poep zonder back-up pakje?

hierbij de foto

en dit was eli met een ruime 7 mnd oud
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:18:10 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77814348
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:12 schreef DaviniaHR het volgende:
weten jullie nog de poep zonder back-up pakje?

hierbij de foto
[ afbeelding ]

en dit was eli met een ruime 7 mnd oud
[ afbeelding ]
hahaaaaa meesterlijk!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:06:07 #199
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_77818376
Whahaha die Eli

Jeeee Sorbo wat een goede babysitters zeg!!!

Ach en Stiemie ik herken het inderdaad wel, maar hier is het vaker de Kots dan de Poep als Alexa richting KDV moet... ben je helemaal klaar en wil je haar in de MC leggen, over je nette werkpak
Alexa en Seth zijn lief
pi_77818723
Davinia Al moet ik wel zeggen dat Eli er wel iets charmanter vanaf kwam met die sokken dan Aviva met haar panty En wat is ze alweer groot geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')