Werkelijk? Ik heb het ook weleens gedaan en ik zie het anderen ook wel doen...quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Ja of ik wacht gewoon de mods af zodat het allemaal in 1 keer goedkomt ipv dat iedereen in die lijsten gaat zitten priegelen
[sub] de vorige keer kreeg ik billenkoek[/sub}
Uiteindelijk ontloopt niemand dat lot, dus waarom moeite doen om dat te proberen...quote:
Ja dat was nog in het babytopic, toen had ik de bovenste kindjes weggemikt en er nieuwe bijgeplaatst..toen werd er aangegeven dat de modjes dat beter konden doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik heb het ook weleens gedaan en ik zie het anderen ook wel doen...
Je kunt natuurlijk ook niet zomaar kindjes wegmikkenquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ja dat was nog in het babytopic, toen had ik de bovenste kindjes weggemikt en er nieuwe bijgeplaatst..toen werd er aangegeven dat de modjes dat beter konden doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:24 schreef Kleurdoos het volgende:
nee die kindjes had ik al wel doorgegeven aan het volgende topic
Komt wel weer maar voorlopig even niet dus Nahquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook niet zomaar kindjes wegmikken
@LL Nah? Is dat een ja of een nee??
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest Jen vanmorgen wakker maken, die lag echt nog hard te snurken toen de wekker ging.
En ik ging fluisteren "wakker worden" en toen ging ze nee schudden![]()
Yayquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:36 schreef Jelief het volgende:
Had ik al verteld dat Ruben los staat en dat hij welgeteld 1 stap durft te zetten?
nee? bij deze
Wat schattig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest Jen vanmorgen wakker maken, die lag echt nog hard te snurken toen de wekker ging.
Leukquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:36 schreef Jelief het volgende:
Had ik al verteld dat Ruben los staat en dat hij welgeteld 1 stap durft te zetten?
nee? bij deze
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Komt wel weer maar voorlopig even niet dus Nah
Ik vind dat nooit leuk om mijn kind wakker te moeten maken als die zo zoet slaapt. Ook niet als hij ons zo vaak wakker maakt (s'nachts of s'ochtends vroeg).quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Wat goed van Rubenquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:36 schreef Jelief het volgende:
nee? bij deze
Dat vond ik ook.... Maar vandaag had ik er toch echt geen moeite mee.. Morgen mag ze uitslapen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik vind dat nooit leuk om mijn kind wakker te moeten maken als die zo zoet slaapt. Ook niet als hij ons zo vaak wakker maakt (s'nachts of s'ochtends vroeg).
[..]
Wat goed van Ruben![]()
Beterschap voor Elin KD. Wij hebben hier ook zo'n virus die Jair in zijn klauwen heeft. Hij spuugd ook nog behoorlijk. Volgens mij wordt het nu langzaamaan beter.
Aaaahhhhquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Eindelijkquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:19 schreef Tinuviel het volgende:
Yeah wij staan in de OPEn hij is ook aan de bovenkant aangepast.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:20 schreef Bass-Miss het volgende:
Ons meisje is ook goed aan het oefenen met lopen. Eerst op handen en voeten, dan dat kontje de lucht in, oprichten en weg is ze voor een stap of zeven...
[ afbeelding ]
Die lag er al in, die plaats was vroeger de keuken, in de gang ligt ook zo een vloer maar in andere kleuren. Helaas gaan we de blauwe weg moeten doen, hij is overal aan het kapot gaan, ligt nog gewoon op zand.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
en die vloer van jullie![]()
waar hebben jullie die gekocht??
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:31 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Die lag er al in, die plaats was vroeger de keuken, in de gang ligt ook zo een vloer maar in andere kleuren. Helaas gaan we de blauwe weg moeten doen, hij is overal aan het kapot gaan, ligt nog gewoon op zand.
Daar zijn ook wel al wat barstjes in, maar voor op de gang geeft dat zo niet.Binnen zijn we van plan om overal hout over te leggen, 't is ook wat koud nu, zo een tegelvloer zonder isolatie.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow wat zonde zeg dat ie eruit moet. Die met andere kleuren is wel gewoon goed?
Okay, gelukkig maar!! Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Wij hebben in de woonkamer een hardhouten vloer en in de keuken en gang graniet, dat is erg koudquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Daar zijn ook wel al wat barstjes in, maar voor op de gang geeft dat zo niet.Binnen zijn we van plan om overal hout over te leggen, 't is ook wat koud nu, zo een tegelvloer zonder isolatie.
Maar ja, het verschilt, soms hoor ik aan zijn huiltje dat hij nog wel gaat slapen en dan laat ik hem liggen en dan slaapt hij meestal nog een uur. Overigens was hij vandaag om 5 uur ook al een keer wakker en toen heb ik zijn speen gezocht (fijn zonder bril) en sliep hij weer verder. Nu was hij echt klaarwakker en lag in een deuk toen mijn man binnenkwam om zes uur en dan begint hij heftig met zijn armen te fladderenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:34 schreef freecell het volgende:
Hier is 6 uur echt geen optie
Dan stop ik heb gewoon weer onder. Voor 7:15 haal ik hem zijn bed niet uit, anders is het de rest van de dag gillen en schreeuwen!
Beiden gok ikquote:
Succes!! :-D Goed lezen/kijken is het advies.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:55 schreef Estrys het volgende:
nee, leek me niet handig met die kijkers dus ik heb hem nu maar achterin mijn auto. Vanavond ga ik dat doen.
quote:
Leuk!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Komt goed dan.
Prenatal heeft nieuwe collectie binnen en met de stickers bij de WIJ Jonge Ouders 15% korting. Ik heb dit leuke jasje/vestje gekocht.
1 dag spugenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:09 schreef Tinuviel het volgende:
Na ja uiteindelijk sliep hij een half of driekwaart uur later ook weer verder. Heeft wel veel overredingskunst gekost. dan toch nog maar doorgetukt tot twintig voor negen.
KD is Elin weer beter? Had zij trouwens ook last van spugen en buikkrampjes of vooraal diarree? Wilde zij ook zo moeilijk eten? Jair is de laatste dagen ook met een buikgriepvirusje geveld geweest denk ik. Hij heeft vaak gespuugd en af en toe had die ook diarree en krampjes. Hij at erg moeilijk avondeten wilde hij niet en vaak ook geen brood. Volgens mij is hij nu al aan de beterende hand, maar het goed eten zie ik nog niet terug![]()
och, als ze dan huilt mag ze toch best getroost worden eventjes? even na laten snikken en dan vrolijk "nu is het weer goed" roepen en over tot de orde van de dagquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:10 schreef Grasjes het volgende:
MaartenIsis durft ook nog niet los
Wat lief Cattie, Fee een echt poppenmoedertje![]()
Snot en diarree *check*
Als ik boos "nee" zeg tegen Isis omdat ze iets doet wat ik niet wil hebben gaat ze hartverscheurend huilen ... ze is dan niet stil tot ik haar oppak, maarja dat lijkt me natuurlijk wel een beetje een verkeerd signaal afgeven. Iemand tips?
Gewoon oppakkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:10 schreef Grasjes het volgende:
Als ik boos "nee" zeg tegen Isis omdat ze iets doet wat ik niet wil hebben gaat ze hartverscheurend huilen ... ze is dan niet stil tot ik haar oppak, maarja dat lijkt me natuurlijk wel een beetje een verkeerd signaal afgeven. Iemand tips?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:21 schreef simmu het volgende:
[..]
och, als ze dan huilt mag ze toch best getroost worden eventjes? even na laten snikken en dan vrolijk "nu is het weer goed" roepen en over tot de orde van de dag
Huh? Eerste prikken?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:55 schreef Jelief het volgende:
Ikdoe mee met de losstaande kindjes![]()
Ruben staat nu uit zichzelf los en probeerde vanavond wat stapjes te zetten. Als hij morgen echt zelf loopt dan is hij net zo snel als zijn zus![]()
Vandaag heeft hij zijn eerste prikken gekregen, zonder groot drama gelukkig.
hier ook geen bmr. Ik wacht even mijn bloed onderzoek af. Als ik antistoffen hen tegen rode hond dan blijft dat zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij een volgende doe ik dat ook. Ik zit er over te denken de BMR ook een tijdje uit te stellen. Op een of andere manier voel ik me niet echt lekker bij die prik...
uitstel. Rode hond moet ze of krijgen of het vaccin. Veel te gevaarlijk voor later.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Helemaal geen bmr, of uitstel van?
Wat is er precies gevaarlijk aan rode hond? (Serieuze vraag!) Ik blijk zelf geen antistoffen te hebben maar mag me ook niet laten enten..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
uitstel. Rode hond moet ze of krijgen of het vaccin. Veel te gevaarlijk voor later.
Ja hoi... en toen kreeg ik de bof op m'n 23equote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
Dat dus, het is gevaarlijk als je zwanger bent...
Waarom mag je niet enten raissa? Sowieso inderziektes zijn niet fijn als je ze krijgt op volwassen leeftijd. Er is ook een vacin alleen voor rode hond. Het is en blijft wel een levend vaccin.
De kans dat je rode hond krijgt is wel heel klein hoor, daarom vind ik het risico wat Jen betreft redelijk. Je hebt ook genoeg non-responders op de bmr. En dat vind ik veel gevaarlijker, omdat je denkt veilig te zijn.
ja die is er wel. Mazelen is niet apart verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bestaat er eigenlijk een losse Rubella-inenting? Of zit die altijd bij de BMR?
whahaha!!!!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat negeren probeerde ik vanmorgen ook te doen. Als straf poepte ze een luier vol, tot in d'r nek...
Ik mag me niet laten enten omdat het een levend vaccin is en ik afweeronderdrukkende medicijnen gebruik..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
Dat dus, het is gevaarlijk als je zwanger bent...
Waarom mag je niet enten raissa? Sowieso inderziektes zijn niet fijn als je ze krijgt op volwassen leeftijd. Er is ook een vacin alleen voor rode hond. Het is en blijft wel een levend vaccin.
De kans dat je rode hond krijgt is wel heel klein hoor, daarom vind ik het risico wat Jen betreft redelijk. Je hebt ook genoeg non-responders op de bmr. En dat vind ik veel gevaarlijker, omdat je denkt veilig te zijn.
jah, zo zijn zequote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat negeren probeerde ik vanmorgen ook te doen. Als straf poepte ze een luier vol, tot in d'r nek...
quote:
Dat is wel zo ja. Sowieso is dat de standaard checkup bij hem.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
nou het lijkt me dus wel een goede timing!
Kan je het mooi even tussen neus en lippen door vragen he
Yayquote:
Mijn kind slaapt niet uitquote:Op maandag 8 februari 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Yay
Hier een ventje die 's morgens ineens voor 7 uur wakker wordtEn dan issie heel koud!
En als je hem dan warm bij jezelf in bed legt slaapt hij nog rustig tot 8:15(en ik ook
) En dan wordt hij daarna heel lief wakker. Neet een volwassene die niet zijn bed uit wil
*rek strek, kreun, piep, gaap*
Maar het is natuurlijk de bedoeling dat hij uitslaapt in zijn eigen bedje.... iemand ideeën?
Dan gaat Seb op mijn hoofd zitten of op mijn hoofd trommelen of van het bed springen (wat ie nog niet kan)quote:Op maandag 8 februari 2010 10:08 schreef freecell het volgende:
Estrys: en als manlief hem dan bij jou in bed gooit?
Wow wat goed zeg!!!quote:Op maandag 8 februari 2010 19:58 schreef Marie79 het volgende:
Wat goed van Seb![]()
Maarten slaapt over het algemeen wel goed tussen ons in (de laatste nachten doet hij dat ook dan weer vrolijk vanaf midden in de nacht). Soms is hij ineens een uur wakker en gaat spelen, op mijn neus "toeteren". Dat was afgelopen weekend...
Ik wil ook even juichen hoor, al was het vast zeker per ongeluk, maar
hij heeft op het potje geplast!
(omdat hij vaak als je zijn luier afdoet, begint te plassen hebben we het eens geprobeerd)
Goed! Goedgekeurd! Hij ziet er goed uit, groeit goed, poepen gaat (soms tequote:Op maandag 8 februari 2010 18:44 schreef Grasjes het volgende:
Ingrid, hoe was het bij de kinderarts chirurg (groningen) ?Kinderarts is eind maart weer, dan gewoon in Assen.
quote:Op maandag 8 februari 2010 21:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Goed! Goedgekeurd! Hij ziet er goed uit, groeit goed, poepen gaat (soms te) goed. Hij mag nu ook zetpillen.
We hoeven pas over een half jaar terug te komen ipv over 3 maanden.
Elke moeder heeft wel eens van die dagen.... Morgen gaat het vast iets beter, en zo niet dan vast overmorgen ofzo...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:28 schreef Raissa het volgende:
*zucht* Ik voel me zo slecht.. En Mila kon vanmorgen niks anders dan huilen (ook als we gingen knuffelen of lopen of zitten of nou ja, alleen maar huilen dus) en dat zal door die rottige tanden komen, er zijn er weer 4 onderweg.. Anyway, ze zit nu een folder compleet uit elkaar te scheuren en ik laat dr maar even maar ik vind het zo slecht van mezelf dat ik nu mezelf niet even over mn eigen sores heen kan zetten en iets met haar kan gaan zitten doen...
Raissa, dikke knuffelquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:28 schreef Raissa het volgende:
*zucht* Ik voel me zo slecht.. En Mila kon vanmorgen niks anders dan huilen (ook als we gingen knuffelen of lopen of zitten of nou ja, alleen maar huilen dus) en dat zal door die rottige tanden komen, er zijn er weer 4 onderweg.. Anyway, ze zit nu een folder compleet uit elkaar te scheuren en ik laat dr maar even maar ik vind het zo slecht van mezelf dat ik nu mezelf niet even over mn eigen sores heen kan zetten en iets met haar kan gaan zitten doen...
of je legt het speelgoed erin nadat hij slaapt.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
Ingrid, ik ben zelf net buiten gevallen toen het zo glad was en ik herinnerde me van de draaipoging tijdens mijn zwangerschap, dat arnika olie goed is. Je kan arnika olie van weleda in drogisterijen kopen en dat op zijn billen smeren, dan gaan blauwe plekken of kneuzingen sneller weg. Als hij er geen last van heeft is het waarschijnlijk geen probleem. Volgens mij kun je ook weleens blauwe plekken hebben maar het niet voelen.
Seb die los loopt, goed van je jongen. Manlief speelgoed in Sebs bed laten leggen?
Freecell zou je wat speelgoed in Leanders bed kunnen leggen en dat die zich s'ochtends vroeg zo bezig kan houden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus weet niet of het werkt. Zou me ook kunnen voorstellen, dat je dan s'avonds het probleem hebt dat die niet gaat slapen. Wij hebben ook weleens de kleine bij ons in bed gehaald, soms slaapt die dan nog eens maar ik had het ook een keer toen ging die eerst een half uur/ drie kwartier spelen in bed en daarna weer slapen.
Maarten plast op het potje, wat goed.Hij is er erg vroeg me of vergis ik me?
Tomorrowquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:28 schreef Raissa het volgende:
laat het zo lekker eventjes aan haar papa over! *knufs* tis een fase, heus!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:42 schreef Raissa het volgende:
We hebben samen even geslapen en het gaat wel weer iets beter, geloof dat haar huilbui ook over is.. En heb haar papa vriendelijk verzocht ietsje eerder thuis te zijn zodat ie het van me kan overnemen, dus die zal ook wel zo komen.
Ik had hetzelfde idee, en voor mij is het nog vroeger. Het moet wel kunnen met 1,5 zegt mijn moeder. want VROEGER...quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:11 schreef freecell het volgende:
Dana, wat knap
Mrie, over een jaar of 2?Vanaf 2 jaar kan je toch wel serieus beginnen met trainen?
Ik had zoiets van 'deze zomer wrs, gewoon lekker in z'n romper in de tuin spelen!' of is dat te optimistisch?
Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederlandquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:46 schreef Bass-Miss het volgende:
wij waren onlangs een dagje naar centerparcs en daar liepen echt veel grote kinderen met een luier aan.
In Belgie is het normaal dat ze zeker tegen de kleuterschool zindelijk zijn, en dat is op 2,5 jaar dus.
Maar mijn kind heeft een enooooorme hekel aan luiers verschonen, dus dat ga ik gewoon tegen hem gebruikenquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Twan was pas met 3 jaar zindelijk.... Jongetjes zijn trouwens vaak later dan meisjes. Volgens mij staat voor een jongen gemiddeld 27 maanden... meisje 24 maanden.
Wij hebben er eerlijk gezegd ook niets voor gedaan hoor. Gewoon de mogelijkheid aanbieden. We zagen in de zomer dat hij nt zomaar alles liet lopen als hij geen luier aan had, en tegen september had hij door dat hij zich op dat potje kon gaan verlossen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
Op fok zijn er dan toch ook wel late kindjes als ik soms lees...quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederland![]()
Luiers verschonen is niet zo erg. Een zielig hoopje mens om 03:00 helemaal omkleden omdat meneer zichzelf ondergekotst heeft, wel. En om 03:30 ook je eigen bed nog eens, omdat hij het nodig vond om zichzelf, het beddelaken en de molton tegelijk, aansluitend onder te schijten, welquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:15 schreef Tinuviel het volgende:
Heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht wanneer hij zindelijk zou kunnen zijn. Ik zie wel hoe het loopt. En als er een broertje of zusje komt, is het luiers verschonen mijns inziens het minste probleem.
Dat dus. Kim was er echt nog niet aan toe. We waren al bang dat ze niet op tijd zindelijk zou zijn voor de basisschool.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:48 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Luiers verschonen is niet zo erg.
Ja die Seb van jullie is wat dat betreft echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal mee oneens. Als ik alleen ben met Seb zie ik er echt als een berg tegenop om zijn luier te moeten verschonen. Ooit een luier omgedaan bij een plank?
En dat is dus ALTIJD zo en ik trek werkelijk alle afleidingsmanouvres uit de kast. Om even een beeld te schetsen van wat ik allemaal over heb voor een schone luier bij mijn kind: met een vergiet op mijn hoofd en een badeend in mijn mond, alle eendjes zwemen in het water zingen terwijl je de hanglamp boven de tafel een zwieper geeft. En als het zo niet werkt dan onder dwang en boos worden maar daarvan wordt het ook echt niet fijner. Dus ik heb hem liever gisteren dan vandaag zindelijk eigenlijk. Natuurlijk moet hij er zelf aan toe zijn maar een beetje stimuleren in de zomer kan toch geen kwaad, ook al loopt hij dan maar in zijn blote kont met een pot op zijn hoofd. Ik ga natuurlijk hem niet onder druk zetten
Ja die heb ik wel maar sluiten niet zo mooi aan aan de bovenkant. Heb al een paar keer gehad dat ie nat was. Hij weegt denk ik nog geen tien kilo en is vrij mager.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:21 schreef Tinuviel het volgende:
Bij ons is het ook af en toe zo dat hij huilt en krijst bij het verschonen. Meestal heeft het dan ermee te maken, dat meneer niet lekke is zoals gisternacht na zijn kotspartij wilde hij niet gaan liggen. Dus hebben wij maar omgekleed op schoot. Gezien hij gewoon niet lekker was, waarschijnlijk ook wat buikpijn had is het niet gek, dat hij niet wilde blijven liggen. Soms trekt Jair zijn beentjes heel erg aan zodat het lastig is om bij de sluiting van de luier te komen. Maar ja beentjes aantrekken en een kind, dat met zijn beentjes alle kanten op wiebelt is gewoon heel normaal.
Estrys doen jullie al luierbroekjes. Op die manier kun je staand verschonen als hij alleen heeft geplast, dat scheelt waarschijnlijk al gelijk een stuk ellende.
werkelijk waar, hij is enorm schattig maar af en toe een draak. zojuist een poepluier, nou had ik al besloten hem in bad te doen. Eerst luier uit en billen schoon. Doet hij net of hij gaat blijven liggen, luier uit, aan zijn enkels vast, 1 sec later meneer met zijn piepkont op zijn buik en ik hem nog steeds vast bij zijn enkels. Flexibel zijn die kindjes wel... Aankleedkussenhoes en kind zijn nu in de was.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:13 schreef Marie79 het volgende:
Oh Estrys, wat een verschrikking heb je in huis zeg (qua verschonen dan hè )![]()
Enkels vast en m'n elleboog op de achterste schouder geeft hier betere resultaten. Kan ik alleen bijna nergens meer bij, dus dat pas ik alleen in 'noodgevallen' toe (een vreselijk poepbroek en haast bijv.)quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
werkelijk waar, hij is enorm schattig maar af en toe een draak. zojuist een poepluier, nou had ik al besloten hem in bad te doen. Eerst luier uit en billen schoon. Doet hij net of hij gaat blijven liggen, luier uit, aan zijn enkels vast, 1 sec later meneer met zijn piepkont op zijn buik en ik hem nog steeds vast bij zijn enkels. Flexibel zijn die kindjes wel... Aankleedkussenhoes en kind zijn nu in de was.
dat noemen wij hier de houtgreep methode. Dat is in geval van nood inderdaad. Maar nu deed hij net of hij zou blijven liggen, ik had het kunnen weten. Een wolfje in schaapskleren is hetquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:48 schreef Grijs het volgende:
[..]
Enkels vast en m'n elleboog op de achterste schouder geeft hier betere resultaten. Kan ik alleen bijna nergens meer bij, dus dat pas ik alleen in 'noodgevallen' toe (een vreselijk poepbroek en haast bijv.)
ik had begrepen dat dat eigenlijk dan weer niet nodig is. geen idee wat er van waar is hoor, maar in sommige arme landen (geen geld voor luiers) worden kindjes al heel snel getraind op zindelijkheid.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:15 schreef Tinuviel het volgende:
Het zal toch pas mogelijk zijn om aan zindelijkheidstraining te beginnen als het kind goed kan staan, lopen en vanuit staan ook kan gaan zitten of niet?
Inderdaad.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:32 schreef Bass-Miss het volgende:
'Training' vind ik trouwens wel een overdreven woord voor iets wat vanzelf gaat als je de mogelijkheid geeft.
Dat merk je echt vanzelf wel, als de luier nog droog is na een tijdje ook bv. Zolang ze alles laten lopen natuurlijk gewoon luier aantrekken. Hier werd er ook niet op de grond geplast hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef Tinuviel het volgende:
Daarnaast ben ik niet zeker of hij het altijd aan voelt komen als hij moet plassen.
Wolleke kijken! Das een lief schaapje!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef simmu het volgende:
*zucht*
selene wil eindelijk wel tv kijken. helaas is het zonnetje van de teletubbies bloed- en bloedeng voor het arme kind.bumba vind ze geen zak aan. kikker de musical is leuk, maar die duurt een uur. iemand suggesties over hoe ik het zonnetje niet-eng maak? ik streef naar een half uurtje tv per dag oid, dus suggesties zijn welkom!
quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef simmu het volgende:
*zucht*
selene wil eindelijk wel tv kijken. helaas is het zonnetje van de teletubbies bloed- en bloedeng voor het arme kind.bumba vind ze geen zak aan. kikker de musical is leuk, maar die duurt een uur. iemand suggesties over hoe ik het zonnetje niet-eng maak? ik streef naar een half uurtje tv per dag oid, dus suggesties zijn welkom!
Ja, dat deden mijn andere kinderen ook... Maar Marlien wil overal mee helpen (broek aantrekken, truitje aantrekken etc.), maar niet met de luier.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier gaat het verschonen wel goed eigenlijk, ze helpt me zelfs.Benen omhoog, zodat ik makkelijker de broek uit kan trekken bijvoorbeeld en bij het weer aankleden steekt ze haar voetjes één voor één de lucht in, zodat ik de slofjes aan kan trekken.
Welke zender?quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:01 schreef simmu het volgende:
morgenochtend eerst eens zandkasteel proberen om 5 voor 10en dan 's middags hopla eventueel nog
Wat liefquote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana mocht vandaag verkleed naar het KDV, zo schattig in een roze elvenpakjeen Zondag als we naar de optocht gaan kijken mag ze dr tovenaarspakje aan, daar is ze helemaal weg van en als ze m eenmaal aan heeft dan is het ook een drama als ie weer uit moet ghihi
Ow en Simmu, kijk anders eens op youngtube, daar staat veel tekenfilmpjes op, ook van vroeger
Dat is ook wel een beetje dom van Leander.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:55 schreef freecell het volgende:
Carnaval zit er hier in het hoge noorden ook niet in
Hier een dreumes met zo'n hamertje-tik spel
[ afbeelding ]
Slaat hij zichzelf met de hamer op z'n kopEn dan brullen
Toepasselijke smiley:
Tot half negen is er maar 1 leidster aanwezig. Afhankelijk van het aantal kindjes komt er een tweede bij om half negen. Dit is dan meestal een van de vaste, maar ik keek op het rooster dat er hangt op de groep en volgens mij kwam er vanochtend niemand bij en vanmiddag weer een invalster, tja carnaval in Brabantquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:16 schreef Marie79 het volgende:
Och Sebje![]()
Wat vreemd trouwens dat ze zo'n groep laten draaien met alleen maar inval? Bij ons heb ik dat nog nooit gezien, er is dan altijd één vaste leidster aanwezig. en met mijn werk, dagverblijf voor verstandelijk gehandicapten, is er ook altijd één vaste groepsleiding aanwezig, of het moet echt in hele hoge nood zijn
die dusquote:
Ja slim is die zeker. Had ook al heel vroeg door dat als wij iets achter onze rug hielden dat hij wilde hebben het er echt nog wel was. Alleen met weggaan heeft die dat minder. Als ik de kamer uit ga heeft die dat besef wat minder, dat ik er toch echt nog ben ook al ben ik niet in dezelfde kamer. Gisteren haalde ik hem op bij het kdv, stond al in de open deur en toen ging ik vast zijn jasje pakken. Hij zag me bij de deur staan en toen omdraaien en zette het op een huilen. Alsof die echt dacht, dat ik dan zonder hem weg zou gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:27 schreef freecell het volgende:
Tinuviel: slim kind dus gewoon![]()
Hier wordt ook met die hamer op deuren geramd en dan zegtie heel tevreden 'pa! (opa)
Ja, die klust ook in ons huis
Wij gaan naar Heerlen denk ik. Ik had gehoopt dat hier in Roermond een kinderoptocht is, maar dat is dus niet het geval..alleen in de dorpen hier in de buurt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:00 schreef bodpa09 het volgende:
Bla-bla- bla wat lief zeg! Waar gaan jullie zondag kijken? Ik ben niet zo'n carnavalsvierder, maar misschien wel leuk om met M naar toe te gaan.
En ook nog zo'n leuk kind!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:42 schreef freecell het volgende:
Vandaag is hummel een dagje bij zijn opa en oma, mailen ze net deze foto:
[ afbeelding ]
Je kijkt even niet en het is al een groot kind
en hij lijkt op mezie ik ook voor het eerst!
Niks ervan DJMOquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:14 schreef DJMO het volgende:
mjah, op dit moment mag hij van mij best zijn commode opentrekken, die is immers van hem ... hij moet wel uit mijn kastjes (dus ook de keuken) blijven, echter .. hij kent nog geen verschil tussen mijn en dijn .. dus de kindveilige sluiting is dan dé oplossing vind ik.
Isisvoor je het weet dans ze in de disco Grasjes
Voordat ze dat leren hebben ze de inhoud van de kastjes alleen al 50x door je huis verspreidquote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We hebben wel alle schadelijke middelen weggezet, maar ik weet niet wat ik precies wil op het moment: haar gewoon leren dat ze de kastjes niet mag opendoen, of er een kindveilige sluiting op zetten.
precies, en daar heb ik dus weinig zin in ... hij heeft genoeg eigen speelgoed, en ik weet het, mama's (of papa's) spullen zijn veel leuker speelgoed, maar ik heb dus weinig zin dat hij mijn pannen als speelgoed gebruiktquote:Op zondag 14 februari 2010 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Voordat ze dat leren hebben ze de inhoud van de kastjes alleen al 50x door je huis verspreid
Wij hebben 1 kastje met schoonmaakspul en die is beveiligd, de rest van de kastjes niet. Ik moet dus regelmatig mijn bakjes/vergieten en pannen weer uit de speelgoedbak halen
Ingrid, ik heb geen idee... Lennon heeft ook van die rode billetjes en open plekjes... ik blijf er maar gewoon sudocreme op doen.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed van Isis!
Tyler poept ineens heel veel en vaak. Volgens mij is de 1e kies (sinds een week of 2) bezig om door te komen. Zn billetjes zijn nu ineens kapot. Echt open plekjes, zo zielig.
Wat is jullie ervaring wat het beste helpt? Ik heb sudo en nog zinkzalf met miconazol (van de apotheek) Ik geloof dat maizena ook schijnt te helpen. Maar geen idee wat beter is op open plekjes.
Straffen heeft niet zo heel veel zijn bij een kind van net 1 denk ik. Dat schijnt pas te gaan werken ze een geweten beginnen te ontwikkelen. Ik geef meestal iets anders om te pakken om zo het gedrag te veranderen. Seb doet vaak iets wat niet mag en ik zeg consequent nee, waarop hij omkijkt en heel hard gaat lachen en hoe harder ik nee zeg of hem wegtrek bij wat hij niet mag hoe harder hij gaat lachen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:43 schreef DJMO het volgende:
ik vind sudo sowieso te te vet zeg maar .. ik heb niet het idee dat het het verzacht, eerder dat het de plek gewoon helemaal afsluit en er verder niets aan doet.
vraagje ... hoe 'straffen' jullie je kleintjes als ze iets doen wat niet mag? Ik zeg heel duidelijk nee, en zet hem op de deurmat (de enige plek in huis die ik me kon bedenken die niet 'leuk' is) omdat ik de box en zijn kinderstoel als veilige plaats wil behouden (hij moet die twee niet gaan associeren met straf). Ik heb alleen het idee dat het niet veel uithaalt; hij blijft naar de laatjes in mijn bureau gaan om er alle papieren uit te halenen ik wil dat hij daarmee ophoudt. Net als met het slaan van zijn hoofd tegen de boxrand, het wordt gewoon te gek, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen om hem ermee te laten stoppen.
Als je kijkt naar de mentale ontwikkeling van kinderen blijkt ook dat straffen eigenlijk nog niet helpt. Hun nieuwsgierigheid wint het altijd van een nee-zeggende mama. Op gegeven moment leren ze wel dat nee + mama in de kamer betekent: niet aankomen, maar het geweten is nog zwaar onderontwikkeld dus ze doen het niet moedwillig zeg maar, het hoort bij de ontwikkeling om vanalles te willen voelen, openmaken, vastpakken en dergeljke. De enige manier die na zo'n 3439229 keer effect sorteert is nee zeggen (+ bijvoorbeeld: dit is van mama) en je kind elders neerzetten, maar dat hoeft niet op de deurmat. Gewoon bij z'n speelgoed ofzo, en dan zeggen: dit is van jou. Maar: hij zal het de volgende keer doodleuk weer doen, gewoon omdat zo'n la vol papier veel interessanter is dan zijn speelgoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:43 schreef DJMO het volgende:
ik vind sudo sowieso te te vet zeg maar .. ik heb niet het idee dat het het verzacht, eerder dat het de plek gewoon helemaal afsluit en er verder niets aan doet.
vraagje ... hoe 'straffen' jullie je kleintjes als ze iets doen wat niet mag? Ik zeg heel duidelijk nee, en zet hem op de deurmat (de enige plek in huis die ik me kon bedenken die niet 'leuk' is) omdat ik de box en zijn kinderstoel als veilige plaats wil behouden (hij moet die twee niet gaan associeren met straf). Ik heb alleen het idee dat het niet veel uithaalt; hij blijft naar de laatjes in mijn bureau gaan om er alle papieren uit te halenen ik wil dat hij daarmee ophoudt. Net als met het slaan van zijn hoofd tegen de boxrand, het wordt gewoon te gek, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen om hem ermee te laten stoppen.
Van die prik kunnen ze na een week ziek worden heb ik mij laten vertellen door het CBquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:05 schreef bodpa09 het volgende:
Vraagje: M heeft 5 feb de BMR/MenC prik gehad. 6 feb had hij koorts, en sinds 13 feb heeft hij weer verhoging en koorts, rond 38 's morgens en 's avonds 39. Vandaag heeft hij dus voor de 4e achtereenvolgende dag temperatuur. Volgens de ha is er verder niks met hem aan de hand. Kan dit nog van de BMR prik zijn? We moeten trouwens terug naar de ha als hij het donderdag nog heeft.
Ze doorlopen de ziekte in midle vorm. Mazelen duurt ook iets vane en week/ 2 weken. Dus ja, het zou heel goed van de prik kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Van die prik kunnen ze na een week ziek worden heb ik mij laten vertellen door het CB
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:34 schreef Pvoesss het volgende:
Beterschap met je kereltje
Het kitten zit nu aan haar eigen tafeltje te tekenen.
En ze is zooo mega creatief![]()
![]()
Ik wilde haar naam er op schrijven en kreeg me toch een snauw![]()
![]()
Haar tekening en dus niet voor mij om op te schrijven.
Krijg Jair druiven al weg? Lennon heeft nog steeds maar 2 tanden en ik durf nog niet goed aan druiven te geven. Misschien toch maar eens proberen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:55 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wij hadden ook zoiets dergelijks hier. Eergisteren kreeg hij een heel bord met druiven. Bedacht zich iemand om er eentje van te stelen. Die blik: als blikken konden doden zou diegene niet meer leven.
Je kan ook de druiven doormidden snijden!quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Krijg Jair druiven al weg? Lennon heeft nog steeds maar 2 tanden en ik durf nog niet goed aan druiven te geven. Misschien toch maar eens proberen.
Bodpa, inderdaad even aankijken, anders gewoon eens bellen met je huisarts (assistente) of wvk misschien kunnen zij zeggen of het erbij hoort.
Estrys, die Seb
Lennon lijkt weer zo goed als helemaal opgeknapt te zijn, gisteren at hij weer redelijk goed en vanmorgen was hij erg vrolijk.. aan het dansen op zn boerderijmuziekjeen hij loopt niet achter zn loopkar, maar rent gewoon.
![]()
Met mij wil Seb ook wel delen, maar met andere kindjes vind ie niks. Dan kijkt hij met argus ogen van wat moet dat met 'mijn'speelgoed.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:46 schreef Kleurdoos het volgende:
elin wil alles met me delen, nog wel.
Ze dringt het zelfs op.. ik krijg altijd stukken fruit of koek in mijn gezicht gedruktof aan mn broek, trui of vloer
aardbeien waren een groot feest gisteren. de stukken hingen in mn WITTE gordijn
Ow ja, tuurlijk,quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:44 schreef Raissa het volgende:
[..]
Je kan ook de druiven doormidden snijden!
Hier gaat dat gewoon goed, maar inderdaad even proberen dan zie je het vanzelfquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, tuurlijk,maar is dat velletje niet lastig dan? Nou ja, ik ga het gewoon proberen...
Mila zou dan ook de stokjes (of hoe noem je dat eigenlijkquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook. Ik geef gewoon een trosje en ze trekt er haar plan mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |