Niks ervan DJMOquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:14 schreef DJMO het volgende:
mjah, op dit moment mag hij van mij best zijn commode opentrekken, die is immers van hem ... hij moet wel uit mijn kastjes (dus ook de keuken) blijven, echter .. hij kent nog geen verschil tussen mijn en dijn .. dus de kindveilige sluiting is dan dé oplossing vind ik.
Isisvoor je het weet dans ze in de disco Grasjes
Voordat ze dat leren hebben ze de inhoud van de kastjes alleen al 50x door je huis verspreidquote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We hebben wel alle schadelijke middelen weggezet, maar ik weet niet wat ik precies wil op het moment: haar gewoon leren dat ze de kastjes niet mag opendoen, of er een kindveilige sluiting op zetten.
precies, en daar heb ik dus weinig zin in ... hij heeft genoeg eigen speelgoed, en ik weet het, mama's (of papa's) spullen zijn veel leuker speelgoed, maar ik heb dus weinig zin dat hij mijn pannen als speelgoed gebruiktquote:Op zondag 14 februari 2010 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Voordat ze dat leren hebben ze de inhoud van de kastjes alleen al 50x door je huis verspreid
Wij hebben 1 kastje met schoonmaakspul en die is beveiligd, de rest van de kastjes niet. Ik moet dus regelmatig mijn bakjes/vergieten en pannen weer uit de speelgoedbak halen
Ingrid, ik heb geen idee... Lennon heeft ook van die rode billetjes en open plekjes... ik blijf er maar gewoon sudocreme op doen.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed van Isis!
Tyler poept ineens heel veel en vaak. Volgens mij is de 1e kies (sinds een week of 2) bezig om door te komen. Zn billetjes zijn nu ineens kapot. Echt open plekjes, zo zielig.
Wat is jullie ervaring wat het beste helpt? Ik heb sudo en nog zinkzalf met miconazol (van de apotheek) Ik geloof dat maizena ook schijnt te helpen. Maar geen idee wat beter is op open plekjes.
Straffen heeft niet zo heel veel zijn bij een kind van net 1 denk ik. Dat schijnt pas te gaan werken ze een geweten beginnen te ontwikkelen. Ik geef meestal iets anders om te pakken om zo het gedrag te veranderen. Seb doet vaak iets wat niet mag en ik zeg consequent nee, waarop hij omkijkt en heel hard gaat lachen en hoe harder ik nee zeg of hem wegtrek bij wat hij niet mag hoe harder hij gaat lachen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:43 schreef DJMO het volgende:
ik vind sudo sowieso te te vet zeg maar .. ik heb niet het idee dat het het verzacht, eerder dat het de plek gewoon helemaal afsluit en er verder niets aan doet.
vraagje ... hoe 'straffen' jullie je kleintjes als ze iets doen wat niet mag? Ik zeg heel duidelijk nee, en zet hem op de deurmat (de enige plek in huis die ik me kon bedenken die niet 'leuk' is) omdat ik de box en zijn kinderstoel als veilige plaats wil behouden (hij moet die twee niet gaan associeren met straf). Ik heb alleen het idee dat het niet veel uithaalt; hij blijft naar de laatjes in mijn bureau gaan om er alle papieren uit te halenen ik wil dat hij daarmee ophoudt. Net als met het slaan van zijn hoofd tegen de boxrand, het wordt gewoon te gek, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen om hem ermee te laten stoppen.
Als je kijkt naar de mentale ontwikkeling van kinderen blijkt ook dat straffen eigenlijk nog niet helpt. Hun nieuwsgierigheid wint het altijd van een nee-zeggende mama. Op gegeven moment leren ze wel dat nee + mama in de kamer betekent: niet aankomen, maar het geweten is nog zwaar onderontwikkeld dus ze doen het niet moedwillig zeg maar, het hoort bij de ontwikkeling om vanalles te willen voelen, openmaken, vastpakken en dergeljke. De enige manier die na zo'n 3439229 keer effect sorteert is nee zeggen (+ bijvoorbeeld: dit is van mama) en je kind elders neerzetten, maar dat hoeft niet op de deurmat. Gewoon bij z'n speelgoed ofzo, en dan zeggen: dit is van jou. Maar: hij zal het de volgende keer doodleuk weer doen, gewoon omdat zo'n la vol papier veel interessanter is dan zijn speelgoed.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:43 schreef DJMO het volgende:
ik vind sudo sowieso te te vet zeg maar .. ik heb niet het idee dat het het verzacht, eerder dat het de plek gewoon helemaal afsluit en er verder niets aan doet.
vraagje ... hoe 'straffen' jullie je kleintjes als ze iets doen wat niet mag? Ik zeg heel duidelijk nee, en zet hem op de deurmat (de enige plek in huis die ik me kon bedenken die niet 'leuk' is) omdat ik de box en zijn kinderstoel als veilige plaats wil behouden (hij moet die twee niet gaan associeren met straf). Ik heb alleen het idee dat het niet veel uithaalt; hij blijft naar de laatjes in mijn bureau gaan om er alle papieren uit te halenen ik wil dat hij daarmee ophoudt. Net als met het slaan van zijn hoofd tegen de boxrand, het wordt gewoon te gek, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen om hem ermee te laten stoppen.
Van die prik kunnen ze na een week ziek worden heb ik mij laten vertellen door het CBquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:05 schreef bodpa09 het volgende:
Vraagje: M heeft 5 feb de BMR/MenC prik gehad. 6 feb had hij koorts, en sinds 13 feb heeft hij weer verhoging en koorts, rond 38 's morgens en 's avonds 39. Vandaag heeft hij dus voor de 4e achtereenvolgende dag temperatuur. Volgens de ha is er verder niks met hem aan de hand. Kan dit nog van de BMR prik zijn? We moeten trouwens terug naar de ha als hij het donderdag nog heeft.
Ze doorlopen de ziekte in midle vorm. Mazelen duurt ook iets vane en week/ 2 weken. Dus ja, het zou heel goed van de prik kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Van die prik kunnen ze na een week ziek worden heb ik mij laten vertellen door het CB
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:34 schreef Pvoesss het volgende:
Beterschap met je kereltje
Het kitten zit nu aan haar eigen tafeltje te tekenen.
En ze is zooo mega creatief![]()
![]()
Ik wilde haar naam er op schrijven en kreeg me toch een snauw![]()
![]()
Haar tekening en dus niet voor mij om op te schrijven.
Krijg Jair druiven al weg? Lennon heeft nog steeds maar 2 tanden en ik durf nog niet goed aan druiven te geven. Misschien toch maar eens proberen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:55 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wij hadden ook zoiets dergelijks hier. Eergisteren kreeg hij een heel bord met druiven. Bedacht zich iemand om er eentje van te stelen. Die blik: als blikken konden doden zou diegene niet meer leven.
Je kan ook de druiven doormidden snijden!quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Krijg Jair druiven al weg? Lennon heeft nog steeds maar 2 tanden en ik durf nog niet goed aan druiven te geven. Misschien toch maar eens proberen.
Bodpa, inderdaad even aankijken, anders gewoon eens bellen met je huisarts (assistente) of wvk misschien kunnen zij zeggen of het erbij hoort.
Estrys, die Seb
Lennon lijkt weer zo goed als helemaal opgeknapt te zijn, gisteren at hij weer redelijk goed en vanmorgen was hij erg vrolijk.. aan het dansen op zn boerderijmuziekjeen hij loopt niet achter zn loopkar, maar rent gewoon.
![]()
Met mij wil Seb ook wel delen, maar met andere kindjes vind ie niks. Dan kijkt hij met argus ogen van wat moet dat met 'mijn'speelgoed.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:46 schreef Kleurdoos het volgende:
elin wil alles met me delen, nog wel.
Ze dringt het zelfs op.. ik krijg altijd stukken fruit of koek in mijn gezicht gedruktof aan mn broek, trui of vloer
aardbeien waren een groot feest gisteren. de stukken hingen in mn WITTE gordijn
Ow ja, tuurlijk,quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:44 schreef Raissa het volgende:
[..]
Je kan ook de druiven doormidden snijden!
Hier gaat dat gewoon goed, maar inderdaad even proberen dan zie je het vanzelfquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, tuurlijk,maar is dat velletje niet lastig dan? Nou ja, ik ga het gewoon proberen...
Mila zou dan ook de stokjes (of hoe noem je dat eigenlijkquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook. Ik geef gewoon een trosje en ze trekt er haar plan mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |