abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77091325
Vorig deel: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 56

De dreumessen:

09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez (vandaag nog grote baby!)
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 04-02-2010 09:43:43 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:09:14 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77091393
wat mooi simmultaan geopend.
in de haak.
pi_77091415
Hihi, dubbel gedaan tegelijk
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:03 schreef cattie het volgende:
Simmu, ik vind het ook voor Fee heel vervelend en heb echt wel medelijden met haar. Maar zo langzamenhand ook wel met ons.
natuurlijk! het is voor jullie allemaal naarnaarnaar
sorrie als dat niet overkwam, was iig zeker niet de bedoeling hoor! *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:14:00 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_77091577
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

Die vier mogen hier wel uit het lijstje denk ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:14:20 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77091590
ik wilde toch nog even op tinny reageren. natuurlijk hoort dit gedrag wel bij deze leeftijd, maar soms kan het toch ook een teken zijn dat er meer aan de hand is. dus ik vind dat je ook wel naar je eigen gevoel moet luisteren hierin hoor, als je echt denkt 'er klopt iets niet, dit is veel te extreem', blijf ermee aan de bel trekken. als er wel sprake zou zijn van -ik noem maar wat - autisme bijvoorbeeld, dan is 't alleen maar goed als dat vroegtijdig onderkend wordt. 21 maanden is wel jong, maar zoals laatst in 't autisme topic genoemd werd zijn er nu methoden om dit al met 2 jaar op te sporen. succes! jullie hebben sowieso wel een pittig dametje geloof ik, als ik me de baby-verhalen goed herinner.
in de haak.
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:16:52 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_77091691
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:14 schreef trui het volgende:
ik wilde toch nog even op tinny reageren. natuurlijk hoort dit gedrag wel bij deze leeftijd, maar soms kan het toch ook een teken zijn dat er meer aan de hand is. dus ik vind dat je ook wel naar je eigen gevoel moet luisteren hierin hoor, als je echt denkt 'er klopt iets niet, dit is veel te extreem', blijf ermee aan de bel trekken. als er wel sprake zou zijn van -ik noem maar wat - autisme bijvoorbeeld, dan is 't alleen maar goed als dat vroegtijdig onderkend wordt. 21 maanden is wel jong, maar zoals laatst in 't autisme topic genoemd werd zijn er nu methoden om dit al met 2 jaar op te sporen. succes! jullie hebben sowieso wel een pittig dametje geloof ik, als ik me de baby-verhalen goed herinner.
dat dus Liever een keer te veel aan de bel trekken dan te weinig en geloof me, hoe eerder je weet dat er iets "anders" is aan je kindje, hoe beter je er mee om kan gaan enzo. Het zou voor mij heel veel gescheeld hebben als ik sommige dingen gewoon eerder geweten had, in plaats van pas op de middelbare school!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77093247
Ik plaats het lekker ook nog in het nieuwe topic.
Tyler heeft 5 pasjes los gelopen! Hij staat ook heel vaak los. Hij schrikt er elke keer weer van.
pi_77093882
TerugVindPeuter/dreumes
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:25:36 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77094353
wat knap van tyler
in de haak.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:36:48 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77094805
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Thuisonderwijs heb ik naar gekeken. Maar in nederland is er volgens mij een soort van ontmoedigingsbeleid. Je moet aan een helehoop voorwaarden voldoen. Terwijl ik toch van mening ben dat ik bepaalde kennis toch echt beter kan overbrengen dan die net "afgestudeerde" 21 jarige pabo griet. Priscil heeft nu weer een mentor die spreekt amper nederlands, "mooie rapport".
En dan heb ik het nog niet eens over haar groep 8 juf, die een dictee meegaf vol met fouten. Ik was in staat om de boel gecorrigeerd aan haar mee te geven.
Over het algemeen vind het het onderwijs niveau om te janken. Er staan gewoon steeds meer incapabele mensen voor de klas. Niet raar want er is een tekort aan onderwijzers, maar ik zou er ook nooit voor kiezen om voor een klas te gaan staan met de mentaliteit van tegenwoordig. Als je dan een jochie een onvoldoende voor zn dictee dan komt moederlief even verhaal halen (ja serieus).

Goed, ik merk dat ik doordraaf.
Het is helemaal niet moeilijk thuisonderwijs te geven in Nederland: je hoeft alleen maar jaarlijks voor het begin van het nieuwe schooljaar een briefje naar de B&W van jouw woonplaats te sturen dat je in de omgeving (ongeveer 20 km) geen school hebt kunnen vinden die voldoet aan jouw religie/levensovertuiging, Paganisme in mijn geval. Door een aantal uitspraken van rechters de afgelopen jaren, staan leerplichtambtenaren tegenwoordig met lege handen, want ze mogen geen oordeel vellen over jouw levensovertuiging en hoe jij deze beleeft en toepast. Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest. Een kind van school halen om thuisonderwijs te gaan geven is lastiger. Vandaar ook dat ik er NU alvast naar kijk.

Dat je zelf de kwaliteit in handen houdt is voor mij een extra voordeel.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:39:58 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_77094938
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]
Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest.
Of kinderopvang
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:41:17 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_77094990
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Of kinderopvang
Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77095225
Ik zou daar echt te weinig discipline voor hebben om over geduld niet te spreken vrees ik
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:51:25 #14
12913 GreatWhiteSilence
pi_77095443
Thuisonderwijs kent veel vormen. Het is vaak een combinatie van schools leren en unschooling, dan bepaalt het kind waar wat het wil leren en wanneer. Ik zie vanzelf wel hoe Annicka is: heeft ze discipline nodig en opdrachten of vindt ze haar eigen weg goed en heeft ze alleen wat aanwijzingen nodig.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:55:39 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77095614
Ik snap de reacties tegen labelplakkertjes best wel, maar het kan gewoon nuttig zijn om te weten als je kind ergens een uitzondering in is. Met een label weet je in welke hoek je informatie kan inwinnen, zo simpel is het. En daarvoor hoef je niet een 'officieel' label te hebben. Ik had bij mijn oudste in eerste instantie geen flauw benul dat hij slimmer is dan gemiddeld. Had ik dat wel geweten, dan had ik ander speelgoed voor hem gehaald. Nu liep ik met het speelgoed meestal achter zijn ontwikkeling aan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:29:34 #16
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77097049
Sorry dat ik even niet reageer op labels, maar heb er eigenlijk niet zo een mening over. En scholen, tja, dat duurt ook nog even en hier hoef je ook nog niet heel vroeg je kind op te geven.

Maarten is weer goedgekeurd op het cb, 77 cm en 9600 gram. Volgt keurig zijn eigen lijntje en de prikken zijn ook weer gezet, bij de eerst was hij alleen heel verbaasd en bij de tweede begon hij toch wel wat zielig te huilen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_77099362
Hallo!

Hier zonet naar het CB geweest. Leander is 81 CM en 9 KG Spaghettikind!
En voor de rest mag ik morgen terugkomen, want door alle verhuishectiek was ik een dag te laat
pi_77100394
Leander ook weer een beetje beter?
En nog problemen (gehad) met slapen in zijn nieuwe kamertje? Of valt dat mee?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:48:26 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_77100563
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.
Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezen (Ben toen zelf aan het kijken geweest wat de opties waren namelijk )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:00:43 #20
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77101186
Ik heb even moeten op zoeken wat paganisme is...

Cattie, ik hoop dat de homeopaat Fee en dus jullie dan ook kan helpen. Lijkt me erg vervelend voor zowel Fee als jullie.

Wat thuisonderwijs betreft, ik zou dat ook niet kunnen maar ook niet willen. Ik heb zelf het idee dat wat ze op school allemaal doen en kunnen, wij thuis nooit zouden kunnen. Een band tussen ouder en kind is toch ook wat anders dan tussen juf/meester en kind. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat ze contact hebben met andere kinderen.
Lennon gaat waarschijnlijk naar een andere school dan Twan, niet omdat de school van Twan niet goed is, maar omdat er een school hier dichterbij in de buurt is bijna om de hoeken RK is. Twans school is christelijk en ik merk dat ik daar toch veel minder mee heb en me soms irriteer aan geneuzel van bepaalde zeer christelijke ouders. Tegen de tijd dat Lennon naar school moet, zit Twan al ruim halverwege groep 7 en zal dan zelf gaan, dus dat is geen probleem. Twan zit op deze school omdat die tussen zijn vader en ons zit

Kindjes die goed gekeurd zijn op cb
Make love, not war ☮
pi_77101247
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:44 schreef LovelyLady het volgende:
Leander ook weer een beetje beter?
En nog problemen (gehad) met slapen in zijn nieuwe kamertje? Of valt dat mee?
Beter: ongeveer, min of meer Beetje aan het uitzieken zeg maar. Nog wat plakkerig ed, maar niet aanwijsbaar ziek.
En slapen ging meteen top Hij vindt het daar gewoon zijn kamer
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:18:34 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_77101994
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezen (Ben toen zelf aan het kijken geweest wat de opties waren namelijk )
Welke regeltjes zijn dat dan en waar heb je die gevonden? Want de wet en de jurisprudentie is daar volgens mij inmiddels vrij duidelijk in. Toen de wet gemaakt werd, was er sowieso nog geen sprake van kinderopvang zoals die er nu is.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:29:36 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_77102471
Ik ben naar naar gaan kijken toen ik zwanger was van Ruben en toen kwam ik op een aantal verzamelsites terecht waar dat vrij duidelijk werd uitgelegd en naar mijn weten is de wet er nog niet op aangepast. Het kan natuurlijk wel zijn dat de rechters de regels inmiddels wel anders uitleggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77102594
ik weet wel van mensen dat die uiteindelijk in engeland zijn gaan wonen omdat het hier in theorie allemaal wel mogelijk is met thuisscholing, maar in de praktijk niet.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:36:48 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_77102773
Ik ben lid van een yahoo-groep, zal ik er eens naar vragen? Ruben is net twee, dus je hebt nog de tijd om je te 'bedenken'? Is het kinderdagverblijf waar je het over hebt van een bepaalde stroming ofzo? En vanuit welke levensovertuiging werk jij? (Zoals ik bijvoorbeeld mijn Paganisme heb)

En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:38:31 #26
12913 GreatWhiteSilence
pi_77102836
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:32 schreef simmu het volgende:
ik weet wel van mensen dat die uiteindelijk in engeland zijn gaan wonen omdat het hier in theorie allemaal wel mogelijk is met thuisscholing, maar in de praktijk niet.
Ik ken dat geval geloof ik wel: die mensen wilden hun kinderen van school halen, en dat is inderdaad moeilijk in Nederland. Als het kind nog niet naar school is geweest, is het allemaal een stuk makkelijker. Je moet alleen niet bang zijn om voor de rechter te staan, want ze proberen uit alle macht jouw kind naar school te krijgen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:42:48 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_77103004
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben lid van een yahoo-groep, zal ik er eens naar vragen? Ruben is net twee, dus je hebt nog de tijd om je te 'bedenken'? Is het kinderdagverblijf waar je het over hebt van een bepaalde stroming ofzo? En vanuit welke levensovertuiging werk jij? (Zoals ik bijvoorbeeld mijn Paganisme heb)

En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
Beide jongens zitten hier op kdv en ik heb inmiddels een school gevonden waar ik het aandurf Punt is bij mij niet zozeer de levensovertuiging, maar meer dat ik zelfs op de PABO gezeten heb en mijn kinderen echt niet bij mijn klasgenoten in de klas zou willen hebben Kortom: weinig vertrouwen in de onderwijzers. Op de school waar ze heen gaan ken ik meerdere docenten en weet ik van die docenten dat ze hun vak verstaan Kortom: we gaan het risico nemen (en daarnaast zoals ik oo kal in het vorige topic zei: ik acht mijzelf niet geschikt les te geven aan mijn eigen kinderen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:50:28 #28
12913 GreatWhiteSilence
pi_77103380
Ah ja, dat zijn inderdaad inrichtingsbezwaren en die 'tellen niet'. Ik acht mijzelf wel geschikt om Annicka te onderwijzen. Ik kijk ernaar uit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 januari 2010 @ 21:14:31 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77115009
aangezien ik me nog helemaal niet bezig houd met schoolgaan, hoewel wel een beetje, maar ik twijfel enorm om jan nu al aan te melden omdat ik hoop voor die tijd verhuisd te zijn. Iemand een idee hoe het met eenmaal gedane aanmelding zit? kan je die ook weer intrekken als je je kind op een andere school wil aanmelden?

en deze wilde ik jullie niet onthouden:

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_77132883
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef DJMO het volgende:
aangezien ik me nog helemaal niet bezig houd met schoolgaan, hoewel wel een beetje, maar ik twijfel enorm om jan nu al aan te melden omdat ik hoop voor die tijd verhuisd te zijn. Iemand een idee hoe het met eenmaal gedane aanmelding zit? kan je die ook weer intrekken als je je kind op een andere school wil aanmelden?
Goede vraag, dat wil ik ook wel weten.

En wat knap Tyler
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:22:00 #31
114177 Diaan73
pi_77133456
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.

Volgens mij hoef je je kind pas rond de 3 jaar aan te melden en gedane aanmeldingen annuleren. Je zou in ieder geval bij de aanmelding een voorbehoud (ivm evt. verhuizing) kunnen aangeven.
Make love, not war ☮
pi_77136511
Vanmorgen CB. En hoewel ons ventje inmiddels een woordje of 60 zegt en ook twee-woord zinnen zei hij daar niks, wilde geen dingetjes oppakken (pincetgreep) en geen blokjes stapelen

Het was een beetje een oude pinnige wvp, bij de jongere, erg vriendelijke wvp doet hij wel altijd braaf wat hij moet doen

Nuja.
Bij de bv-curve buigt hij een heelklein beetje af, bij hun bureau-curve (gewicht) buigt hij flink af. Niet gek na twee weken ziek, waarvan één week niet eten en wel diarree. Helemaal niet als je al een papa hebt met een BMI van 14
Gelukkig deden ze er ook niet echt moeilijk over daar

En nu hoef ik pas terug als hij 2 is
pi_77136663
Seb eet weinig warm eten op het moment nou is hij niet lekker en heeft hij duidelijk last van zijn keel dus wijt ik het daar aan en op zich maar ik me daar ook niet zo'n zorgen over. Maar gisteravond was hij voor het eten in slaap gevallen, dus om half zes werd hij wakker en wilde ik hem in de stoel zetten voor het eten. Spant hij al zijn spieren aan en overstrekt zich compleet. Probeer maar eens een houten plank in een stoel te krijgen Dus dan op schoot maar niet te troosten en nog steeds overstrekken. En zijn bordje eten wegduwen, eten uitspugen. Dan maar een fles met pap gegeven en die wilde hij na lang aandringen en proberen wel, daarna ontspande hij enigszins. En zo werd hij vannacht dus weer wakker, op zich niet heel overstuur maar gewoon huilen, tot het moment dat ik hem pakte: alle spieren aan gespannen en hoofd achterover in zijn nek. compleet in de stress en boos dat hij dan is. Zucht, dat gaat nog wat worden. Hij is nu al zo sterk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 januari 2010 @ 13:22:25 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77137625
Estrys: Jan is ook ziek, die krijg ik dan nog wel in zijn stoel omdattie niet zo boos is, maar na twee of drie happen heeft hij genoeg. Wat jij zegt: lepel wegslaan en spugen. Prima gaat het eten weg en krijgt hij zijn toetje. Brood? gaat slecht, krijgt het niet weg.. Dus ik heb momenteel een iets ander ritme dan normaal: ipv fruit krijgt hij een flesje drinken, ipv brood (wat ik wel aanbied maar waar maar één of twee hapjes van opgaan) fruit en melk en dan slapen. als hij wakker word nog een flesje diksap en dan weer avond eten. Zodra ik merk dat het avondeten weer opgaat omdat het eten weer makkelijker gaat gaan we weer (opnieuw) beginnen met brood. (hij is sowieso niet zo'n brood eter, maar de rest gelukkig wel normaal) ik maak me niet zo snel zorgen (meer) over hem, hij komt vanzelf voor een fles melk extra 's avonds als hij nog honger heeft.

Goed van Tyler!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_77137766
Hij had vier botehammen tussen de middag op hij bleef aan het eten.

Ik ga hem ook niet dwingen te eten. Maar het is alsof het al te laat is zeg maar, dat hij zo'n honger heeft dat hij boos is dat ik niet sneller was met eten maken. Maar dat overstrekken en schoppen vind ik maar naar
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 januari 2010 @ 13:29:19 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77137908
Dat vind ik ook lastig hoor estrys gelukkig heeft jan dat zelden maar je staat zo machteloos tegenvoer zo'n hoopje gefrustreerd verdriet ... is het niet een idee om hem zodra hij wakker word wat te drinken geven? half flesje diksap bijvoorbeeld? dat geeft hier nl wel de respijt om het eten te maken/op te warmen zonder dat jan overstuur raakt.

vrijdag 22 januari 2010 @ 16:24:58 #37
12913 GreatWhiteSilence
pi_77145180
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:22 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.

Volgens mij hoef je je kind pas rond de 3 jaar aan te melden en gedane aanmeldingen annuleren. Je zou in ieder geval bij de aanmelding een voorbehoud (ivm evt. verhuizing) kunnen aangeven.
Op beide niveaus: thuisonderwezen kinderen komen vaak met veel verschillende mensen in contact, omdat de ouders ze bijvoorbeeld vrijwilligerswerk laten doen, of verschillende sporten. Ze komen op die manier veelvuldig met alle leeftijdsgroepen in contact, wat gunstig is voor de sociale ontwikkeling. Op denkniveau omdat er veel meer ruimte is voor 1-op-1 onderwijs.

Annicka heeft de smaak van het lopen te pakken, ze loopt nu continue de kamer rond.
pi_77147444
Hoppa Annicka!

Leander is zo vaak zo koud. Genoeg kleren aan maar wel koude vingers, voeten en blauwe koude lipjes. Als je hem dan even lekker opwarmt met je handen is hij ook meteen een stuk blijer.
Ik gaf het vandaag even aan op het CB, maar ze reageerde niet echt. Vind het toch een beetje raar. Kent iemand dit?
pi_77148008
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:53 schreef freecell het volgende:
En nu hoef ik pas terug als hij 2 is
Hoe lopen die afspraken eigenlijk?
Ik heb nu een 14 maanden afspraak staan, en dan?
pi_77148349
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:34 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hoe lopen die afspraken eigenlijk?
Ik heb nu een 14 maanden afspraak staan, en dan?
Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaar
Alleen ik zit toch te denken ze nog even te bellen ivm die koudheid. Ook omdat ik wat bezorgde opa's en oma's van hem heb die niet gerust zijn voor ik een antwoord voor ze heb
pi_77148381
Oeh en weet je?
Pas weer een enting bij 3 jaar en 9 maanden
pi_77148797
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:21 schreef freecell het volgende:
Hoppa Annicka!

Leander is zo vaak zo koud. Genoeg kleren aan maar wel koude vingers, voeten en blauwe koude lipjes. Als je hem dan even lekker opwarmt met je handen is hij ook meteen een stuk blijer.
Ik gaf het vandaag even aan op het CB, maar ze reageerde niet echt. Vind het toch een beetje raar. Kent iemand dit?
Dreumestopiclurker in de bocht :

Misschien een rare vraag, maar heb je het in huis ook wel warm genoeg?
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_77149075
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef Fannie het volgende:

[..]

Dreumestopiclurker in de bocht :

Misschien een rare vraag, maar heb je het in huis ook wel warm genoeg?
gemiddeld 20 graden. Zou toch goed moeten zijn?
Hij wordt ook vaak koud wakker na zijn slaapje en zijn kamertje is meestal iets van 18 graden. In een kamer van 18 graden ben ik zelf heerlijk warm als ik onder een deken lig en in een lekker holletje...

Ik vind het gewoon sneu vor hem. Vanmorgen werd hij om 7:15 helemaal kleumerig wakker. Even bij ons in bed gestopt en toen sliep hij nog een half uurtje heerlijk.

Hij heeft al vanaf baby af aan moeite met temperatuur vasthouden. Eerst omdat hij zo vroeg was, maar dat zal nu toch geen rol meer spelen?
pi_77150828
20 graden lijkt me warm genoeg ja, er vanuit gaande dat tie ook beweeglijk is de hele dag (als tie niet slaapt).

Z'n kamer s'nachtds 18 graden lijkt me ook wel warm genoeg...

Kan me voorstellen dat je het sneu vindt, is ook geen lekker gevoel als je handjes en voetjes koud zijn .

Ik heb helaas verder geen tips Free, misschien dat het toch een beetje ligt aan z'n bloedsomloop?
Ik gok maar wat hoor, ik weet het verder ook niet ....

Ik hoop dat je er wat op kunt vinden en dat het cb mss nog tips heeft...
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_77151176
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaar
Alleen ik zit toch te denken ze nog even te bellen ivm die koudheid. Ook omdat ik wat bezorgde opa's en oma's van hem heb die niet gerust zijn voor ik een antwoord voor ze heb
Ah dat valt reuze mee dus, thanks voor je antwoord!
pi_77152101
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:55 schreef Fannie het volgende:

Ik heb helaas verder geen tips Free, misschien dat het toch een beetje ligt aan z'n bloedsomloop?
Ik gok maar wat hoor, ik weet het verder ook niet ....
Bloedsomloop heb ik ook wel aan gedacht, zeker door de blauwe lipjes, maar zijn hartje is iig helemaal top Die is ongelofelijk goed nagekeken toen hij een maand of acht oud was. Had een ruisje.
Aan de andere kant heeft TARA het syndroom van Raynauld en dat is ook bloedsomloop. Nuja, dat is dan weer niet ernstig TARA zit ook constant te kleumen met dit weer trouwens, misschien is dat wel gewoon erfelijk.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:39:33 #47
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77170431
Lennon en Ruben welkom in dit topic en gefeliciteerd met jullie verjaardag! Veel plezier vandaag

Annicka lekker lopen

Estrys, ging het gisteravond beter?

Freecell, aah koukleumpje Leander. 18 graden in zijn kamer moet genoeg zijn natuurlijk. Flanellen pyjama's misschien?

Scholen: volgens mij kan je gewoon inschrijven en afmelden als je er toch niet naar toe wil. Heb ik met verschillende kdv ook gedaan. Maar ik vind 1 jaar echt te vroeg om al in te gaan schrijven
pi_77170507
Ja het ging beter! Hij heeft beter gegeten en geslapen van half zeven tot zes uur en van half acht tot nu. doordat hij steeds ziek wil hij ook niks doen. Spelen of stappen waar hij normaal veel plezier in heeft. En nu zijn mijn lief en ik snotverkouden, bluh. We zijn afgelopen jaar meer ziek geweest dan de 29 jaar daarvoor bij elkaar. Dat is nou echt het allergrootste nadeel van het Kdv.
pi_77170572
Welkom Lennon! En een fijne verjaardag!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 09:58:00 #50
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77170598
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ja het ging beter! Hij heeft beter gegeten en geslapen van half zeven tot zes uur en van half acht tot nu. doordat hij steeds ziek wil hij ook niks doen. Spelen of stappen waar hij normaal veel plezier in heeft. En nu zijn mijn lief en ik snotverkouden, bluh. We zijn afgelopen jaar meer ziek geweest dan de 29 jaar daarvoor bij elkaar. Dat is nou echt het allergrootste nadeel van het Kdv.
Fijn dat Seb lekker geslapen heeft!
Dat constante ziek/verkouden zijn herken ik helemaal Ik hou mezelf maar voor dat het binnenkort echt beter wordt
pi_77170613
Hij slaapt nog steeds ! En ik moet echt op gaan staan eigenlijk, maar ja lekker warm en zo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:31:56 #52
114177 Diaan73
pi_77170983
Een jaartje Lennon:

met dank aan Kleurdoos!!

Nu ga ik bezig met hapjes maken. Twan is de traktatiezakjes aan het maken.
Make love, not war ☮
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:08:57 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_77175489
Gefelicteerd voor de jarigen(ik zag dat Mila en Elodie ook jarig zijn geweest).
pi_77176553
ook hier gefeliciteerd met alle jarigen
pi_77179437
Diaan, gefeliciteerd met Lennon
pi_77184890
Lennon gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Gratis snot- en slijmcontact met de hele buurt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:53:53 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_77185761
Welkom Lennon en Ruben! Hartelijk gefeliciteerd.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:05:03 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77186062
Gefeliciteerd Lennon en Ruben! En welkom hier hoor
pi_77186652
Lennon gefeliciteerd! Welkom!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:19:10 #60
114177 Diaan73
pi_77188800
Bedankt voor het welkom en felicitaties . Vanaf nu mogen we hier officieel posten

De visite is nu weg. Het was een leuke en gezellige dag. Lennon heeft ontzettend veel en superleuke cadeaus gekregen. Lennon zat vanmiddag niet helemaal goed in zn vel, maar heeft wel heerlijk van een stukje taart "gesnoept" en na het uitpakken van een aantal cadeaus nog even geslapen terwijl een 4tal kinderen steeds van boven naar beneden en andersom gingenhij was vreselijk moe dus. Na dit slaapje was hij weer in zn goede hum en is hij nog tot bijna 8 uur op geweest. Hij ligt nu heerlijk te slapen.... Binnenkort post ik de foto's. Nu even wat bijlezen en bankhangen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Diaan73 op 23-01-2010 21:25:09 ]
Make love, not war ☮
  zondag 24 januari 2010 @ 09:28:53 #61
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77201898
Pfff... dreumesjes die op escape knopjes drukken, heel verhaal getypt, maar is nu dus weer weg...
Maarten was ondertussen op allerlei knopjes aan het drukken en ook de cd-rom vindt ie leuk om open te maken.

Wat ik ook nog geschreven had was: een drukke dag Diaan, maar wel erg gezellig! Wat heeft Lennon voor zijn verjaardag gehad?

Maarten speelt de laatste dagen veel met zijn Little People Boerderij, dat krijgt hij nu helemaal door. Zo leuk! Beestjes eruit halen, beestjes erin doen. Deurtjes open doen, deurtjes dicht doen! Ben erg blij dat we dit voor hem gekocht hebben! Hij kijkt momenteel niet eens veel naar zijn andere speelgoed om.
pi_77203982
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:28 schreef Marie79 het volgende:
Pfff... dreumesjes die op escape knopjes drukken, heel verhaal getypt, maar is nu dus weer weg...
Maarten was ondertussen op allerlei knopjes aan het drukken en ook de cd-rom vindt ie leuk om open te maken.

Wat ik ook nog geschreven had was: een drukke dag Diaan, maar wel erg gezellig! Wat heeft Lennon voor zijn verjaardag gehad?

Maarten speelt de laatste dagen veel met zijn Little People Boerderij, dat krijgt hij nu helemaal door. Zo leuk! Beestjes eruit halen, beestjes erin doen. Deurtjes open doen, deurtjes dicht doen! Ben erg blij dat we dit voor hem gekocht hebben! Hij kijkt momenteel niet eens veel naar zijn andere speelgoed om.
Seb is ook helemaal gek van little people. Hij heeft een garage en een paardestal, als je dan het hekje open doet hoor je een paar hinniken en als je het paard erin zet krijg je zo'n country muziekje waarbij seb gaat hupsen De boerderij gaat op het wensenlijstje voor een groter huis. Tot die tijd blijft het kerststalletje maar
  zondag 24 januari 2010 @ 12:00:20 #63
12913 GreatWhiteSilence
pi_77204253
Annicka heeft een little people treintje gekregen voor haar verjaardag. Daar zit ook zo'n muziekje bij en daar danst ze ook graag op. Sowieso lijkt ze graag te dansen, dus ik heb ons dan ook maar ingeschreven voor een 'cursus' muziek-op-schoot.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:04:00 #64
114177 Diaan73
pi_77204362
Lennon heeft belachelijk veel gekregen... grote cadeaus en kleertjes. Maar ook een LP Boerderij, 2 zelfs, een grote en een kleinere. Vooralsnog vindt Lennon vooral de doos erg interessant. Daar loopt hij mee heen en weer door de kamer. Van ons heeft hij een driewieler gekregen. Ik zal waarschijnlijk later vandaag of vandeweek eens een foto posten.

Dat treintje is erg leuk Die heeft Lennon voor Sinterklaas gekregen en speelt er ook veel mee. Ik heb van Twan nog de garage, die gaat ook naar Lennon, Twan speelt er toch niet meer mee.

Zo maar eerst zijn speelgoedmand opruimen, die is gisteren helemaal leeggegooid door de andere kinderen, niet erg, maar alles lag door de kamer en mn moeder heeft gewoon alles in die mand gegooid.
Make love, not war ☮
pi_77204868
Muziek op schoot leek me ook leuk maar is hier alleen op vrijdag en dan moet ik werken helaas. Over een tijdje peutergym denk ik.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:55:55 #66
114177 Diaan73
pi_77205992
Ow dat lijkt mij ook leuk, ik heb even gekeken en het is hier op maandag. Dan moet ik ook werken....
Make love, not war ☮
  zondag 24 januari 2010 @ 14:04:41 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_77208608
Ouder&kindgym heb ik ook al naar gekeken, maar dat is vanaf anderhalf jaar, dus dat duurt nog een paar maanden voor we dat kunnen gaan doen. Dus eerst de muziek in maart & april en daarna gym. Het is allebei op zaterdagochtend, dus dat komt wel mooi uit. Dan kan ik helaas niet meer uitslapen, maar het wordt vast wel leuk.
pi_77211589
Mijn man ging net Seb op bed leggen, maar Seb had een gebreide trui aan en dat past niet in de slaapzak. Dus hij komt klagend weer beneden over die trui, dus ik vraag wat ie heeft gedaan. Ja die trui uitgetrokken. Wat heeft hij nu aan dan? Niks, alleen zijn romper. Nou is het niet heel koud op de babykamer maar niet zo warm dat ie in een slaapzak zonder mouwen en een romper zonder mouwen kan slapen. Echt, af en toe kan ik die kerel van mij wel slaan
  zondag 24 januari 2010 @ 17:01:12 #69
12913 GreatWhiteSilence
pi_77214664
Oei, ging het slapen nog een beetje? Sommige kerels kunnen gewoon niet verder denken dan één stap in de toekomst...

Annicka heeft een nieuw spelletje ontdekt: zichzelf naar voren laten vallen op haar handjes als ze loopt. Ze vind het namelijk geweldig als ik erom lach of 'plof' of 'splut' oid zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 24-01-2010 17:09:40 ]
pi_77214804
Zo ging koen ook eens met een volle plasluier naar bed zeiknat wakker na een uurtje
  zondag 24 januari 2010 @ 17:27:07 #71
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77215598
Bij ons gaat het eigenlijk altijd wel goed, alleen zeg ik het er altijd wel bij als Maarten een erg dikke trui aan heeft, dat hij dan maar een pyjamajasje aan moet doen!
Het is meer dat W. nog wel eens wat makkelijker met de tijden van eten/slapen omgaat... maar of dat het ergste is???
pi_77221792
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:27 schreef Marie79 het volgende:
Bij ons gaat het eigenlijk altijd wel goed, alleen zeg ik het er altijd wel bij als Maarten een erg dikke trui aan heeft, dat hij dan maar een pyjamajasje aan moet doen!
Het is meer dat W. nog wel eens wat makkelijker met de tijden van eten/slapen omgaat... maar of dat het ergste is???
Ja dat gaat dan ook fout, dat ik het niet zei tegen hem. Maar dat terzijde kan ik er nog niet bij da hij niet kan bedenken dat in alleen een romper zonder mouwen en een slaapzak zonder mouwen een beetje aan de frisse kant is wanneer het buiten sneeuwt Maar goed we zijn allebei heel erg verkouden en met kort lontje dus dat werkt ook niet mee
  zondag 24 januari 2010 @ 21:18:00 #73
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77225382
Beterschap dan voor jullie beiden Estrys
pi_77241505
Soms is het zo simpel!

Leander wilde geen fruit meer eten. En ik ontdekte laatst ook dat hij vieze handen afschuwelijk vindt.
Nu geef ik hem banaan met de schil er nog om (voelt niet vies) en hij eet zo een hele banaan op

Appel idem. Schil er om laten, dan eet hij de appel er als een meloen uit
pi_77241695
en ineens heb je het! Wat goed Freecell
  maandag 25 januari 2010 @ 11:04:48 #76
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77241764
Wat een oplossing zeg!
Maarten is op het moment ook niet zo dol meer op fruit, banaan, dat is prima. Maar een kiwi? Heb nog wel een mango liggen, dat was één van de eerste dingen die hij at en dat vond hij erg lekker. Maar of hij het nu zal eten? Vanmiddag maar eens proberen... (wij geven het meeste fruit nog in stukjes aangeboden, behalve soms banaan, aangezien hij nog maar 6 tanden heeft)
  maandag 25 januari 2010 @ 12:00:49 #77
114177 Diaan73
pi_77243449
Estrys die man van jou Freecell, wat fijn dat hij het zo wel wil eten!!

Lennon krijgt nog steeds in stukjes fruit, hele stukken of parten gaat hij mee spelen en belanden op de grond. Dus nu stukje voor stukje.. gisterenavond op de bank samen gezeten, en kwam hij steeds weer bij mij als hij het stukje op had voor een nieuw stukje

Vandaag is Lennon naar kdv om te trakteren, is erg leuk geworden. Heel toevallig is vandaag ook de "school"fotograaf aanwezig om foto's te maken van spelende kindjes en portretjes. Komt zo mooi uit zo rond zn 1e verjaardag. Ben heel benieuwd!!!
Vannacht is hij 2x wakker geweest, 2e keer maar zetpil gegeven. Hij lijkt bij vlagen nog erg veel last te hebben van doorkomende tandjes die niet willen doorkomen en alleen maar last geven.
Make love, not war ☮
pi_77243511
Seb had weer een tand door zijn lip, tweede keer in drie dagen
  maandag 25 januari 2010 @ 12:39:42 #79
12913 GreatWhiteSilence
pi_77244572
Ow, arme Seb. Daar zijn die tanden niet voor bedoeld, hoor...
pi_77244819
Jen heeft uit het niets opeens 2 kiezen onder erbij. Dan nog 2 boven en dan is ze toch voor een hele tijd klaar?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:04:10 #81
12913 GreatWhiteSilence
pi_77245268
Dat kan echt heel erg verschillen, Ticootje. Hier dachten wij bijvoorbeeld dat kies nr 4 wel snel zou volgen op kies nr 3. Dat heeft dus een maand geduurd. Nu zitten wij te wachten op de eerste hoektanden. Je ziet ze bijna zitten, maar doorkomen, ho maar...
pi_77245540

Ze hoeft nu alleen nog maar de bovenste 2 achterste.
pi_77245964
Ik weet niet wat er met seb aan de hand is maar hij slaapt ineens hartstikke goed 's nachts weer langer en overdag vier uur. Het is ineens een heel fijn kind, veel praten en lachen ook wat betreft spelen en eten.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:56:05 #84
12913 GreatWhiteSilence
pi_77254810
Annicka had haar vingertjes tussen de deur. Daar was ze niet blij mee... Gelukkig valt de schade mee, maar het spelletje 'jezelf naar voren laten vallen op je handjes' is ineens heel wat minder leuk, want het is wel een beetje gekneusd...
pi_77254868
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka had haar vingertjes tussen de deur. Daar was ze niet blij mee... Gelukkig valt de schade mee, maar het spelletje 'jezelf naar voren laten vallen op je handjes' is ineens heel wat minder leuk, want het is wel een beetje gekneusd...
Gister precies hetzelfde! Ik was bezig met de deur afnemen en dacht al wat gaat die deur moeilijk... Tot de sirene ging.
pi_77255977
hahahahhaha dat heb ik gelukkig nooit gehad..
Ik voel me wel altijd heel lullig als ik haar met dr hoofd tegen de deurpost knal.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:12:17 #87
12913 GreatWhiteSilence
pi_77257740
Dat gebeurd mij dan weer nauwelijks. Dat is een of twee keer gebeurd toen ze op het verkeerde moment opeens haar hoofd om een of andere reden naar achter gooide.
pi_77258226
Hahaha de dame wil hier alle deuren zelf open en dicht doen vanaf mijn arm.
Nu daar de lampen uit en aan doen is bijgekomen gaat er nog wel eens wat mis
Ik vind het zo erg, maar ze wil het zo graag en ze kijkt er zelf niet van op of om
  maandag 25 januari 2010 @ 20:42:13 #89
114177 Diaan73
pi_77265208
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:26 schreef Estrys het volgende:
Ik weet niet wat er met seb aan de hand is maar hij slaapt ineens hartstikke goed 's nachts weer langer en overdag vier uur. Het is ineens een heel fijn kind, veel praten en lachen ook wat betreft spelen en eten.
Heerlijk toch?

Lennon slaapt wel goed, maar is toch wel wat meer mopperig. Op kdv dachten ze ook aan tandenpijn maar ook misschien een stukje frustratie omdat hij meer wil dan hij kan.

Hmm Lennon loopt dus "achter" met tanden krijgen, hij heeft alleen nog maar de twee snijtanden onder.

Arme Annicka...

Lennon had het vandaag leuk gehad op kdv, hij wilde ook daar de verjaardagsmuts niet op. De fotograaf heeft wel hele mooie foto's kunnen maken van hem volgens de leidsters.
Make love, not war ☮
  maandag 25 januari 2010 @ 20:55:08 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77265967
Diaan, gefeliciteerd nog met je Dreumesje!
in de haak.
  maandag 25 januari 2010 @ 23:30:46 #91
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77274135
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gister precies hetzelfde! Ik was bezig met de deur afnemen en dacht al wat gaat die deur moeilijk... Tot de sirene ging.
brrrr ik voel het gewoon! Hier gelukkig nog geen vingers tussen deuren (wel een keer in haar vinger geknipt met nagels knippen )

Morgen krijgt ze buisjes en neusamandelen eruit Vind het nu al zielig.... net nog maar wel even een flesje gegeven omdat ze niets meer mag eten of drinken straks. Maar vanaf dan eindelijk geen oorpijn meer als het goed is en dat is toch wel heel wat waard!
pi_77280058
Heel veel sterkte vandaag Grasjes. Spannend hoor.
pi_77280263
Hoofd tegen deur: check!
Vingertje geknipt: één keer, heel zachtjes en toen was hij nog héél klein!

En het lijdend voorwerp zit hier nu aan z'n tweede boterham van vanmorgen te knagen
pi_77280965
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:11 schreef freecell het volgende:
Hoofd tegen deur: check!
Vingertje geknipt: één keer, heel zachtjes en toen was hij nog héél klein!

En het lijdend voorwerp zit hier nu aan z'n tweede boterham van vanmorgen te knagen
Ik zal mijn waslijst aan 'verwondingen' maar achterwege laten

Seb had een goede nacht tot vijf uur, na wat drinken weer tot zeven. En toen was hij heel vrolijk. Hij ging zelfs gezellig spelen op het kdv zonder te huilen
pi_77281850
Ik tilde Ruben eens op onder het schuine dak- boem

Hallo! we zijn er hoor,
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:27:47 #96
12913 GreatWhiteSilence
pi_77282089
Ow freecell, dat vingertje knippen hebben wij ook gehad. Toen had ik Annicka aan de borst en toen knipte mijn man haar nagels. Ze maakte er niet veel van, maar hij heeft daarna nooit meer haar nagels geknipt...
pi_77282495
Halloooo Ruben
pi_77283456
Wat een binkie zeg die Ruben
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:16:49 #99
114177 Diaan73
pi_77290154
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef trui het volgende:
Diaan, gefeliciteerd nog met je Dreumesje!
Dankjewel!!

Grasjes heel veel succes vandaag. Ik hoop dat het allemaal een beetje meegevallen is. Ik weet nog wel toen Twan de amandelen eruit gingen, het kind was gezond toen hij het ziekenhuis in ging en ziek toen hij er weer uit kwam, maar het is wel voor een goed "doel"

Hallo Ruben Leuke verjaardag ook gehad?

Enne ik heb Lennon ook in de vinger geknipt toen hij heel jong was... het ging in een keer bloeden...
Make love, not war ☮
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:42:52 #100
12913 GreatWhiteSilence
pi_77296716
HA! Hoektand nr 1 is door. Ik hoop dat de rest volgt, want die zie je ook al doorschijnen.

Jelief, gefeliciteerd met Ruben.
pi_77332243
Ruben gefeliciteerd!

Jeej voor de hoektand!

Tyler kan traplopen/schuifelen.
Schrok me dood, zat hij ineens op trede 5, terwijl ik Kim aan het wassen was. (in broek geplast en veel ook)
pi_77333029
Haha, goedzo Tyler

En hoppa voor tanden
Volgens mij zijn wij er even af Alle tanden en 4 kiezen door. Er komen nog 4 kiezen, maar das pas rond het tweede jaar.
Hij moet nog wel aan zijn kiezen wennen. Af en toe aan het klapperen en knarsen
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:06:00 #103
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_77345797
de ingreep viel reuze mee gisteren
Het onder narcose gaan vond ik echt heel erg en zielig en het wakker worden was ook niet prettig (schijnt dat als ze huilend onder narcose gaan, er ook weer huilend uit komen) en echt krijsen. Zo zielig... maar toen we thuis waren was het goed en heeft ze lekker gedronken en gelijk alweer 2 boterhammen gegeten. Ben trots op mijn meisje Beetje jammer dat ik haar haartjes een week niet kan wassen, maar daar komen we wel weer overheen

Oeh Ingrid, wat eng!
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:21:26 #104
12913 GreatWhiteSilence
pi_77346511
Het geldt voor iedereen, geloof ik, dat je hetzelfde uit de narcose komt als je erin gaat. Dat heb ik begrepen toen ik eens van die Amerikaanse traumateam programma's zat te kijken.

Volgens mij is hoektand twee vandaag of morgen door. Ik zie hem zitten, maar er zit net nog een randje tandvlees overheen.

En trapkruipen deed Annicka met 11 maanden, als de deur opengaat vliegt ze erheen, want ze wil de trap op...
pi_77346812
Grasjes, fijn dat het verder goed ging
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:45:16 #106
114177 Diaan73
pi_77347738
Grasjes wat fijn dat alles zo goed is gegaan. En nu alweer aan de boterhammen

Ingrid, wat eng doet Tyler... goed in de gaten nu dus.

Tanden alleen bij Lennon nog steeds niets te zien.
Make love, not war ☮
pi_77348099
ah, gelukkig dat het allemaal goed is gegaan grasjes! en trappen. hier ook een trappenfan. ze mag met haar papa altijd 'zelf' de trap op (aan de handjes)
pi_77348850
Grasjes fijn dat het goed is gegaan!

Tis een boeffie zomaar ineens de trap op kunnen. Hij wilde wel heel graag naar ons toe.
Hij staat steeds vaker los, zomaar midden in de kamer. En probeert dan stapjes te zetten, wat soms lukt. En zegt de hele dag tegen alles wat hij tegenkomt. DIE!
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:41:27 #109
114177 Diaan73
pi_77350956
Lennon heeft heel veel cadeautjes gekregen:

en de muts vond hij niet echt geweldig:

de taart wel:
Make love, not war ☮
pi_77351129
Veeeel cadeaus inderdaad. Die lepel Bij de taart is ook maar voor de vorm of niet? Welke driewieler hebben jullie, ik wil er ook een voor seb
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:48:05 #111
114177 Diaan73
pi_77351314
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:44 schreef Estrys het volgende:
Veeeel cadeaus inderdaad. Die lepel Bij de taart is ook maar voor de vorm of niet? Welke driewieler hebben jullie, ik wil er ook een voor seb
In het begin at hij vooral met zn handen, daarna stukken met de lepel, maar dan door mij gegeven.. hij heeft eerst de slagroom opgegeten.

Wij hebben deze gekocht. Ik vind hem echt ideaal, nu al Zowel het stuur als de wielen kunnen vast gezet worden, makkelijk zolang hij zelf nog niet kan trappen, verder zit er ook een steuntje op waar hij zn voeten op kan zetten, nu hij nog niet echt goed bij de trappers kan.
Make love, not war ☮
pi_77352338
Lennon heeft veul meer haar dan Ruben!
Ruben had een geweldige verjaardag alle cadeautjes vielen in de smaak, ook die van ons die ik op woensdag nog 'ff' in de Ikea had gekocht. We wisten namelijk écht niet wat we wilden kopen voor hem omdat er al zoveel is van Emma.
Ruben kan ook trapkruipen, doodeng! de deur naar de gang moet dus áltijd dicht.
Ik vind het zo leuk dat hij woorden probeert na te zeggen. Niet dat hij verstaanbaar praat maar de klanken zijn wel herkenbaar zeg maar. En hij is zo enthousiast als Mike thuis komt, EEY roept hij dan.

En oja een lepel! Ruben wil graag zelluf lepelen, als het eten maar genoeg plakt lukt hem dat ook nog, de eerste keer dat hij dat deed zat ik zo:
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:13:44 #113
114177 Diaan73
pi_77352896
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef Jelief het volgende:
Lennon heeft veul meer haar dan Ruben!
Ruben had een geweldige verjaardag alle cadeautjes vielen in de smaak, ook die van ons die ik op woensdag nog 'ff' in de Ikea had gekocht. We wisten namelijk écht niet wat we wilden kopen voor hem omdat er al zoveel is van Emma.
Ruben kan ook trapkruipen, doodeng! de deur naar de gang moet dus áltijd dicht.
Ik vind het zo leuk dat hij woorden probeert na te zeggen. Niet dat hij verstaanbaar praat maar de klanken zijn wel herkenbaar zeg maar. En hij is zo enthousiast als Mike thuis komt, EEY roept hij dan.

En oja een lepel! Ruben wil graag zelluf lepelen, als het eten maar genoeg plakt lukt hem dat ook nog, de eerste keer dat hij dat deed zat ik zo:
Ja, maar Ruben heeft veul meer tanden dan Lennon. Dat moet ergens gecompenseerd worden.

Lennon vond de cadeautjes ook interessant maar de doos van LP boerderij viel toch het meest in de smaak. Daar heeft hij de hele zondag achter gelopen en op gezeten.

Lennon is nog niet echt bezig met praten, er komt genoeg geluidjes uit, maar lopen achter de loopkar of speelgoed is wat de klok slaat. Nou ja, lopen, tegenwoordig is het rennen.
Make love, not war ☮
pi_77353368
Seb heeft vandaag weer wat losse stapjes gezet. En ik weet ook waarom :-D er waren twee meisjes van de bso op de babygroep om te spelen, dus liep seb van de ene naar de andere griet terwijl die meisjes enthousiast klapte en hem kusjes gaven. En meneer maar lachen en flirten met de dames. Toen ik hem op kwam halen kwamen die meisjes met hun moeder nog even op de groep seb laten zien. HIJ is echt de leukste mam! En meneer tovert wederom zijn mooiste glimlach tevoorschijn. Haha de flirt. Weet iedereen moeiteloos om zijn vingertje te winden maar ondertussen...
Thuis vind ie los lopen niet zo, hij doet het wel van de een naar de ander maar ja wij zijn geen leuke meiden hè. Ik moet er wel om lachen.
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:03:12 #115
114177 Diaan73
pi_77367021
Charmeur die Seb en losse stapjes
Make love, not war ☮
pi_77367052
Seb wat een heertje
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:21:09 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_77367488
Die gaat heel wat vriendinnetjes mee naar huis nemen dus.
Losse stapjes zijn leuk.

Ze hebben ook nadelen helaas: Annicka viel net en had een tandje door haar lip. Ze heeft wel pech deze week...

Maar ze kan wel opdrachten goed volgen, ik vroeg haar mijn telefoon te geven, en even later een boekje, en ze kwam er zo mee aanlopen. Het is dat we geen krant hebben...
pi_77369043
Seb

GWS: pantoffels, doet ze dat ook?
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:11:21 #119
12913 GreatWhiteSilence
pi_77371271
Ow, dat kunnen we haar ook wel leren, ja. Dan doet ze nog eens wat nuttigs.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:17:07 #120
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77390186
Leuk he, dat geven van spulletjes
Maarten pakt áltijd de telefoon als hij in de oplader staat en als ik dan zeg, geef maar aan mamma, dan geeft hij hem heel blij af! En ook met andere spulletjes, als ik iets aan hem geef en ik zeg alsjeblieft, zegt hij daaaaaaaa.... (dank.... je wel)
pi_77393986
selene komt de post brengen als de postbodemevrouw is geweest

ze doet soms ook "woef".....
pi_77394196
Seb ging daarstraks uit zichzelf stapjes zetten Hij deed het eigenlijk alleen als ik hem goed neerzette om te gaan stappen. We zijn vandaag gaan spelen bij iemand van de gym en dat meisje kan net zelf lopen, hij keek er wel naar zo van 'ooow, dat lijkt me wel handig dat lopen' Hij heeft zo lekker gespeeld met zijn vriendinnetje
pi_77394916
Alle nieuwe dreumesen welkom en nog gefeliciteerd!

Seb lekker al stappend aan het sjansen

Doen jullie eigenlijk actief stimuleren van spraak? Ik probeer zoveel mogelijk te praten tegen dochterlief en alles uit te leggen of meer benoemen, (pogingen)om boekjes voor te lezen (zolang ze niet uit mijn handen worden gerukt) maar tot op heden (ze is nu ruim 15 maanden) zegt ze niks na Ze zegt alleen nog maar mama en af en toe iets wat op poes lijkt. Nu weet ik dat ieder kind zijn eigen tempo heeft en op zich kan ik daar ook prima mee leven maar op mijn wat onzekere dagen als moeder/persoon kan ik daar wel over (piekeren is een groot woord) houdt het me wel bezig zeg maar...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_77397747
Tyler maakt veel geluid en soms versta je het.
Mama en die hoor ik vaak. Jajaja, tata, dada en soms papa, soms denk ik dat hij zijn eigen naam zegt, maar dat zal wel niet zo zijn.En kummm, schijnt Kim te zijn. Hij probeert mij na te praten. Vanmiddag zei ik leg de ab daar maar neer.Daaa zei hij?
Hij gaat nu midden in kamer van zit naar staan en probeert dan te lopen. Wat soms lukt. Hij schreeuwt er dan heel grappig en enthousiast bij.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 06:41:04 #125
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77403847
Wij hebben officieel ook een dreumesje!
Ik moet hier nog wel even bijlezen maar dat komt vanmiddag wel nu nog een beetje te vroeg *gaap*.

Danique heeft een hele leuke dag gehad en ze is nu al heel erg verwend terwijl het echte feestje pas Zondag is!
pi_77404767
Ik klets gewoon de hele dag tegen hem en hij ging vanzelf ergens praten
Het is vooral heel erg opletten op klanken die ze vaker zeggen, ze zeggen vaak al meer dan je denkt
pi_77404813
Gefeliciteerd met je dreumes Fruppel
pi_77404834
Fruppel gefeliciteerd met je dreumes!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:59:46 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77404978
Danique, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!
in de haak.
pi_77405144
Vannacht trouwens:
2:30 wakker -> huilen -> onderstoppen
2:45 wakker -> huilen -> onderstoppen
3:15 wakker -> huilen -> onderstoppen
3:30 wakker -> huilen-> dan maar bij ons in bed

En in plaats van dat hij daar lief ging slapen -> klooien tot 5:00
Toen waren we er zat van en weer in zijn eigen bed gestopt en ging hij lekker slapen tot 7:45
En nu heeft hij een rothumeur. Goh

Ik hoop echt dat hij hier geen gewoonte van gaat maken We zijn sinds hij 6 maanden is gewend aan slapend kind van minstens 7-7.
pi_77405280
Gefeliciteerd Fruppel en Danique! Welkom!

Bedankt voor je antwoord Freecell, ze brabbelt idd wel wat af maar ik herken er nog weinig in. Klinkt een beetje arabisch ofzo
Hopelijk trekt Leander zijn humeurtje in de loop van de ochtend bij, misschien moet ie nog even wennen aan zijn nieuwe slaapkamertje?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:14:58 #132
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77405308
Welkom fruppel en danique!

Freecell, zo zal jij je nu ook wel voelen dan
Hier hadden we het van de week, dachten we, leggen we hem lekker tussen ons in, kunnen we verder slapen... ik was bijna op het punt om hem terug te leggen, toen Maarten hier ineens wel ging slapen. Maar dan ben je zo een uur verder...
pi_77405428
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:13 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Fruppel en Danique! Welkom!

Bedankt voor je antwoord Freecell, ze brabbelt idd wel wat af maar ik herken er nog weinig in. Klinkt een beetje arabisch ofzo
Hopelijk trekt Leander zijn humeurtje in de loop van de ochtend bij, misschien moet ie nog even wennen aan zijn nieuwe slaapkamertje?
Neh, die vindt hij wel prima Dat is het probleem niet (heeft ook dezelfde kleuren ed als de oude)
Hij was gewoon verkouden of iets met z'n tanden oid En hij had echt geen zin om te slapen.

Het wordt tijd dat het lente wordt. Alle snot de deur uit
pi_77405452
Als we Seb tussen ons in leggen en hij begint te klooien dan gaat hij acuut in zijn eigen bed. Gaat hij daar maar liggen klooien.
Vannacht was het half vijf aaaargh, dat vind ik toch zo''n rottijd Heel vaak gaat hij wel weer slapen na een tien minuten maar nu was het drie kwartier (althans voor mijn gevoel) en toen trok ik het echt niet meer en heb ik hem een halve fles gegeven zodat ik zelf nog een paar uur kon slapen. Mijn man kwam om half twaalf thuis van zijn werk en ik heb op hem gewacht, dat doe ik ook niet meer nou konden we er allebei niet uit en Seb had een stralend humeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 29-01-2010 09:49:04 ]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:40:26 #135
114177 Diaan73
pi_77405874
Wat veel slechtslapende kindjes... Lennon heeft het momenteel alleen met naar bed brengen, dan moet vaak nog even weer iemand naar boven om hem gerust te stellen. Hij slaapt dan gelukkig wel verder tot de volgende morgen.Hij zit ook ik een fase dat als iemand de kamer uitloopt, hij begint met huilen. Zowel thuis als op kdv. Hij heeft op het moment ook een grote eetlust, vanmorgen een bord pap leen gegeten, hij bleef toen huilen en toen werkte hij nog binnen 5 minuten een half broodje weg. Kan het zijn dat hij tegen een sprongetje aan zit??

Fruppel en Danique, welkom hier!!
Make love, not war ☮
pi_77406024
Naar bed leggen is hier nooit een punt, dat scheelt
Je legt hem er in , zegt welterusten en je hoort hem echt niet meer, meteen slapen Dat is dan wel weer relaxed.
Maarja, dan moeten ze niet ziek zijn Want dan worden ze midden in de nacht weer wakker.
pi_77406095
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:47 schreef freecell het volgende:
Je legt hem er in , zegt welterusten en je hoort hem echt niet meer, meteen slapen Dat is dan wel weer relaxed.
Maarja, dan moeten ze niet ziek zijn Want dan worden ze midden in de nacht weer wakker.
Snot, heel veel snot hier. Bij iedereen trouwens
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:54:36 #138
114177 Diaan73
pi_77406245
quote:
Dat was hier ook nooit een probleem, tot deze week.... zal wel weer overgaan. Ik heb het idee dat ie ook niet helemaal lekker in zn vel zit.
Make love, not war ☮
pi_77411140
Snot check.

Fruppel geeliciteerd!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:39:12 #140
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77424132
Danique vond haar feestje op het KDV geen succes Al die aandacht, daar had ze echt géén zin in!
Brullen toen ze haar mutsje opkreeg en nog harder brullen toen ze op de feeststoel mocht.
Volgend jaar beter denken we maar Het heeft wel hilarische foto's opgeleverd!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:19:14 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_77425211
Gefeliciteerd Fruppel! Arme Danique..

Ik heb een heel slim kind. Ze kan al houten insteekpuzzels maken!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:20:11 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_77425235
En de trap op klimmen, zie ik net.

Fee begint trouwens wat beter te slapen.
pi_77426090
quote:
Wet van fok
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:56:31 #144
12913 GreatWhiteSilence
pi_77426232
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Wet van fok
Het is alsof ze kunnen lezen...
pi_77426682
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het is alsof ze kunnen lezen...
ja
Chloroform, zou dat werken?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:42:17 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_77427581
Vast wel. Rubberen hamer ook. Maar of het wenselijk is...
pi_77427648
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:39 schreef Fruppel het volgende:
Danique vond haar feestje op het KDV geen succes Al die aandacht, daar had ze echt géén zin in!
Brullen toen ze haar mutsje opkreeg en nog harder brullen toen ze op de feeststoel mocht.
Volgend jaar beter denken we maar Het heeft wel hilarische foto's opgeleverd!
Ik vind het zo jammer dat ik er hier niks meer van gehoord heb
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:46:06 #148
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77427712
Dat is zeker jammer Raissa, bij ons hebben ze helemaal speciaal foto's gemaakt met het fototoesten van het kdv (wij hadden er nooit aan gedacht het toestel mee te geven ) en er stond een heel leuk (laatste) verslagje in zijn schriftje!
Kan je er niet nog eens naar vragen dan?
pi_77428017
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:42 schreef cattie het volgende:
Vast wel. Rubberen hamer ook. Maar of het wenselijk is...
Wheh
Hai slaapt, hoezee!
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:46 schreef Marie79 het volgende:
Dat is zeker jammer Raissa, bij ons hebben ze helemaal speciaal foto's gemaakt met het fototoesten van het kdv (wij hadden er nooit aan gedacht het toestel mee te geven ) en er stond een heel leuk (laatste) verslagje in zijn schriftje!
Wel leuk dat ze er bij jullie zo'n werk van maken
pi_77428486
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:46 schreef Marie79 het volgende:
In Mila's schriftje zit ook zo'n speciale pagina voor het vieren van verjaardagen maar ze schrijven alleen in het boekje op vrijdagen en haar verjaardag werd gevierd op woensdag.. Ik zal er inderdaad nog eens naar vragen maar ga er eigenlijk vanuit dat ze het inmiddels niet meer weten
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:24:30 #151
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77428840
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat ik er hier niks meer van gehoord heb
Bedoel je dat n.a.v mijn vraag over die aapjes? Ik had je gemaild op het adres wat ik uit je Hyves profiel had omdat ik vaker mijn mail bekijk dan Fok! en Hyves.
Als je iets anders bedoeld dan heb ik niets gezegd
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:26:52 #152
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77428909
Danique haar hele romp en een deel van haar gezicht, armen en benen zitten voor de verandering weer onder de uitslag.
Het zijn hele kleine rode stipjes (spelden prikjes zeg maar) en sommige vlekjes zijn wat groter/dikker geworden sinds gisteren, iemand enig idee wat dat kan zijn?
pi_77429036
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:26 schreef Fruppel het volgende:
Danique haar hele romp en een deel van haar gezicht, armen en benen zitten voor de verandering weer onder de uitslag.
Het zijn hele kleine rode stipjes (spelden prikjes zeg maar) en sommige vlekjes zijn wat groter/dikker geworden sinds gisteren, iemand enig idee wat dat kan zijn?
de zesde ziekte?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:36:03 #154
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77429169
Ze heeft geen koorts en overal lees ik dat bij de zesde ziekte koorts hoort, de vijfde ziekte misschien denk ik daar lijken de vlekjes eigenlijk wel heel veel op.
Alhoewel de plaats van de plekjes en de leeftijdsgroep weer niet overeenkomt
pi_77429182
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:24 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Bedoel je dat n.a.v mijn vraag over die aapjes? Ik had je gemaild op het adres wat ik uit je Hyves profiel had omdat ik vaker mijn mail bekijk dan Fok! en Hyves.
Als je iets anders bedoeld dan heb ik niets gezegd
Huh? Nee! Lees ff terug, ging over dat ik niks gehoord heb over hoe ze mila's verjaardag gevierd hebben!

-edit- Heb overigens geen mail gehad?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:37:37 #156
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77429221
Lees half haha dat blijkt wel! Sorry!
Wat jammer dat je daar niets over gehoord hebt!
Wij waren erbij gebleven met haar viering, was erg grappig!
pi_77429282
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:37 schreef Fruppel het volgende:
Lees half haha dat blijkt wel! Sorry!
Wat jammer dat je daar niets over gehoord hebt!
Wij waren erbij gebleven met haar viering, was erg grappig!
Ik baal er een beetje van dat ik niet gevraagd heb of ik er bij mocht blijven.. Maar ja, das achteraf
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:42:28 #158
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77429376
Inderdaad jammer! Voor volgende jaar dan!
De viering duurde al met al niet heel lang hoor maar het was wel leuk gedaan!
Danique kwam als laatste kindje en iedereen zat al netjes aan tafel te wachten op haar. Ze kreeg een feestmuts en ze mocht in de verjaardags-troon zitten en daarna ging iedereen zingen voor haar!
Helaas had ze daar even geen zin in en zette ze het op een brullen!
Na dat alles hebben we getrakteerd.
pi_77429559
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:42 schreef Fruppel het volgende:
Inderdaad jammer! Voor volgende jaar dan!
De viering duurde al met al niet heel lang hoor maar het was wel leuk gedaan!
Danique kwam als laatste kindje en iedereen zat al netjes aan tafel te wachten op haar. Ze kreeg een feestmuts en ze mocht in de verjaardags-troon zitten en daarna ging iedereen zingen voor haar!
Helaas had ze daar even geen zin in en zette ze het op een brullen!
Na dat alles hebben we getrakteerd.
Heb je nog een foto van de traktaties?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:50:13 #160
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77429649
Jep! Moet ze alleen nog even van de camera afhalen maar geloof dat dat vandaag niet meer gaat gebeuren
pi_77455656
Door alle drukte en het in een verkeerd topic posten (baby's ) ben ik helemaal vergeten hier te melden dat Merel kan lopen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_77456628
Goedzo Merel!

Tyler wil zo graag, maar het lukt nog niet. Soms een paar stapjes. Maar hij oefent stug door.

Enne Tyler lijkt de buikgriep te hebben overgenomen van Kim. Gisteren 6x hele volle luiers. En ook lekker worstelen met verschonen.
Vannacht mega overstuur wakker en niet te kalmeren. Had Djeez uiteindelijk een fles gemaakt.
Wil niet dat hij daar aan went. Maar geen idee wat wel te doen.
Bij Djeez 2x een ontplofte luier. Alles eronder. Heb ik niks van gemerkt gelukkig, ik sliep.
En 2x flink en nog net in de luier. Dus behoorlijk last. Ook uitslag nu. Ik hoop door dat het nachtbraken, want hij doet dat nooit. Hopelijk is het snel weer beter. Tis een zielepietje en nog meer plakken dan anders nu.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:44:26 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_77473991
Arme Tyler, hoe gaat het nu met hem?

Mag ik nog even opscheppen over Fee? behalve dat ze insteek puzzels maakt, kan ze ook kusjes geven (ze smakt dan met haar mondje, zo schattig) en af en toe pakt ze een kussen van de bank om daar op de grond op te gaan liggen. Ook snoezig, maar als ik de fotocamera pak, stopt ze direct, dus helaas nog geen foto.
pi_77474161
Lieuwe gaf gister ook een kusje, zomaar. Dat was zo schattig! Ik heb dat nooit met hem geoefend maar ik gaf mijn man een kus en toen kwam Lieuwe eraan gekropen en die gaf hem ook een kus. Ik zat heel raar te kijken, ik had geen idee dat hij dat zou snappen maar het was heel erg lief.En nu blijkt dus dat hij ook een kus kan geven als je erom vraagt. HIj blijft me verbazen

Knap van Fee dat ze al zoveel kan! Gaat het slapen nu wat beter? Hier niet.

Wij mogen hier ook officieel posten nu trouwens, ik vind het een beetje raar om dat in beide topics te melden omdat ik niet altijd even trouw meepost en ik niet naar felicitaties wil vissen. Maar Lieuwe is 1 en hij heeft heel erg genoten van alle aandacht en cadeau's, nog het meest van de half opgeblazen ballon die hij kreeg. Ik ben zo blij met hem
  zondag 31 januari 2010 @ 12:57:59 #165
114177 Diaan73
pi_77474352
Merel
Tyler, beterschap... en Ingrid als het nog incidenteel is, zou ik het ook gewoon doen hoor. Ik probeer altijd eerst water te geven.... en als dat niet lukt, dan evt. melk. Ow dat worstelen met verschonen, heeft Lennon ook. Zo irritant, helemaal als ze een volle poepluier hebben.

Fee, wat kun je al veel zeg!!

Lieuwe van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag En welkom hier Jore!!
Make love, not war ☮
  zondag 31 januari 2010 @ 13:18:24 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_77474980
Gefeliciteerd Lieuwe!

Slapen ging in het begin van de week beter, totdat ik het hier postte en nu gaat het weer niet zo best. Wet van Fok. Als ik nu zeg dat ze heel slecht slaapt, zou ze dan nu weer beter gaan slapen?
  zondag 31 januari 2010 @ 13:54:48 #167
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77476078
't Is te hopen Cattie...

Ik zou ook gewoon (incidenteel) melk geven hoor Ingrid. En Tyler was ook ziek toch, misschien had hij gewoon erge honger omdat hij overdag zo slecht gegeten heeft.
Hier komt het eigenlijk nooit meer voor, ik heb nog wel een papfles in de kast staan, al gebruiken we die nooit meer. Maar mocht het dan voorkomen, zal ik best 's nachts een flesje pap maken als hij niet meer te troosten is...
pi_77478210
Leve de wet van fok! Vannacht geen kik gegeven! Zelfs uitgeslapen nog. En de creme van de apotheek had ik nog en die gesmeerd gisteren en de plekjes zijn al bijna weg!
Lekker gedouched samen vanmorgen, telkens met zn handje voorzichtig de straal aanraken.
Zal eens kijken of ik een leuke foto kan vinden. Tis echt een binkie vind ik.
Wel een magere laatste tijd, terwijl hij goed eet. Het drinken (behalve de melk) is nog steeds bagger.
Ben benieuwd wat de dieetist te zeuren melden heeft woensdag. Zo geen zin om heen te gaan, als ik er al kan komen in die stomme gladheid.

Ik vroeg me nog of wat de nog niet zo lang 1 jarigen hier drinken. Opvolgmelk, nr 3 melk, of gewone koemelk?
pi_77478601
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leve de wet van fok! Vannacht geen kik gegeven! Zelfs uitgeslapen nog. En de creme van de apotheek had ik nog en die gesmeerd gisteren en de plekjes zijn al bijna weg!
Lekker gedouched samen vanmorgen, telkens met zn handje voorzichtig de straal aanraken.
Zal eens kijken of ik een leuke foto kan vinden. Tis echt een binkie vind ik.
Wel een magere laatste tijd, terwijl hij goed eet. Het drinken (behalve de melk) is nog steeds bagger.
Ben benieuwd wat de dieetist te zeuren melden heeft woensdag. Zo geen zin om heen te gaan, als ik er al kan komen in die stomme gladheid.

Ik vroeg me nog of wat de nog niet zo lang 1 jarigen hier drinken. Opvolgmelk, nr 3 melk, of gewone koemelk?
Halfvolle melk hier.
  zondag 31 januari 2010 @ 15:27:06 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_77478939
Ingrid, ik zou naar koemelk overstappen als ik jou was. Dat raadt het cb hier ook aan. Fee drinkt nog bij mij, ik heb dat dilemma niet.

[ Bericht 45% gewijzigd door cattie op 31-01-2010 16:02:43 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 januari 2010 @ 16:37:03 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77480879
Merel
Liewe en Jore

En Ingrid: jan krijgt Nutrilon Peutergroeielk omdat hij gewone melk niet blieft (en behalve de prijs) vind ik het eigenlijk wel zo makkelijk dat hij zijn eigen melk heeft omdat de pakken halfvolle melk hier nog wel eens óf onvoorzien leeg zijn, of bedorven raken :x

Jan geeft ook kusjes (in het begin was het vaak ook bijten, maar nu doet hij steeds voorzichtiger) Hij speelt kiekeboe met zijn handjes, is er gek op wanneer ik kinderliedjes aan het zingen ben (ik vraag me af waarom, ik heb een enorm aanstellerige stem vind ik zelf) hij zwaait (eindelijk ) en hij kan fluiten filmpje is onderweg

oh en last but not least, hij staond afgelopen donderdag voor het eerst lost een seconde of 10 .. tot hij het doorhad en prompt door zijn beentjes zakte ...

zondag 31 januari 2010 @ 17:04:18 #172
114177 Diaan73
pi_77481661
Lennon krijgt gewone halfvolle melk in de pap. Hij krijgt verder geen melk om te drinken, zou te veel worden aldus de wvk. Hij krijgt 's morgens nu 190 ml voor in de pap en na het eten krijgt hij een toetje van zo'n 150 ml. Volgens de wvk hebben ze maar 300 ml melkproducten nodig. Bij kdv krijgt hij tussen de middag wel melk, omdat ze daar niet aan thee doen. Hij krijgt thuis dus thee tussen de middag.
Lennon is ook een slechter drinker en eet liever. Daarom geef ik hem vaak de antilekbeker als hij op het aankleedkussen ligt... dan wil hij nog wel eens drinken.
Make love, not war ☮
pi_77482204
Ja ook een eetvraagje hier. Hoeveel eten/drinken jullie kinderen van 14 maanden?
Merel krijgt nog steeds HA melk nr 2, ivm koemelkallergie. De kleine beetjes melk in toetjes en gewoon eten gaat goed, en we geven haar af en toe een gewone slok melk, gaat ook goed, maar een hele fles durf ik nog niet.
Merel is een onwijze bouwvakker qua eten. Op dit moment eet ze:
7:30 fles pap (bambix met HA melk) (210 cc)
10:00 fruit (1 stuk, soms anderhalf als ik iets met banaan mix ofzo)
12:00 boterham
15:00 cracotte/fruit/koekje verschilt nogal eens
17:00 warme hap, gewoon wat wij ook eten, een flink bord vol, daarna af en toe een koemelk-toetje
18:45 fles pap (160 cc)
Tussendoor drinkt ze diksap of water, af en toe roosvicee.

's Morgens wil ze nog geen brood en ik vind die pap wel prima eigenlijk. Als ze 's avonds die fles pap niet krijgt gaat ze gewoon niet slapen. Ze hupst ook naar de keuken, wijst dan op het pak pap en bleert dan om haar 'whap whap'

Oh ja, en tussendoor pakt ze als het even kan Sara d'r boterham en eet die erbij op, evenals Sara's koekjes Dus daar proberen we wel op te letten, maar goed, als je even niet kijkt geeft Sara d'r gewoon de helft van wat zij heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 31 januari 2010 @ 17:31:30 #174
114177 Diaan73
pi_77482469
Lennon eet: ik heb het er achter gezet

7:30 fles pap (bambix met HA melk) (210 cc) --> zelfde alleen iets minder en gewone melk
10:00 fruit (1 stuk, soms anderhalf als ik iets met banaan mix ofzo) --> zelfde
12:00 boterham --> 2 boterhammen met thee
15:00 cracotte/fruit/koekje verschilt nogal eens --> als hij niet slaapt, rozijntjes/rijstewafel/liga
17:00 warme hap, gewoon wat wij ook eten, een flink bord vol, daarna af en toe een koemelk-toetje --> zelfde alleen ietsjes later en altijd een toetje. op kdv trouwens een maaltijdpotje of als wij iets eten wat niet geschikt is voor Lennon
18:45 fles pap (160 cc) --> 19:00 1 stuk fruit
Tussendoor drinkt ze diksap of water, af en toe roosvicee.
Make love, not war ☮
pi_77482773
Fuente, Mila krijgt dit (maar is nog geen 14 maanden):
8:00 Bord pap (brinta of andere pap)
10:00 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee)
12:00 Anderhalve boterham met drinken (water/thee/sap/roosvicee)
14:30 Fruit
16:30 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee) met een liga/rijstewafel
18:00 Avondeten (meestal hetzelfde als wij eten maar af en toe een potje ivm kruiden ofzo) met water en soms een toetje (yoghurt/vla/danoontje)

Daarna gaat ze in bad en naar bed, 's avonds krijgt ze dus geen pap meer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 januari 2010 @ 17:49:39 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77482930
8:00 pap (200 cc)
09:30/10:00 fruit (potje of 2 stuks geprakt)
12:00 brood + 150cc melk
15:00 flesje diksap (120cc) + koekje (diksap gaat wel op, koekje vaak niet)
17:00 warme prak (met ons mee, of een potje van 250gr)
18:15/18:30 pyamapapje (gaat soms wel, soms niet op)

Als hij dan nog wakker wordt 's avonds laat geef ik nog wel eens een flesje van 90 of 120 cc melk, al naar gelang wat hij over de dag gegeten / gedronken heeft)

zondag 31 januari 2010 @ 18:43:27 #177
12913 GreatWhiteSilence
pi_77484185
06:00 bv
08:00 bv
09:00 kwart broodje
12:00 bv(middagtukje)
14:00 fruit(kwart peertje of driekwart banaan oid)
17:00 avondeten
19:00 bv(nachtslaap)
23:00 bv
01:30 bv

Ongeveer dan, (denk ik ), en tussendoor veel slokjes bv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 januari 2010 @ 18:43:38 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77484193
Zwaaien + fluiten:
Bekijk deze YouTube-video

pi_77485359
DJMO bij jou begint het los staan ook al. Leuk gezicht he.
Wat een leuke fluit!

De dietist zegt dat hij minimaal 500ml melkproducten per dag moet hebben. Dus incl toetje, plakje kaas ed.
De cbarts zegt minimaal 300ml en 500-750ml minimaal totaal aan vocht
Altijd leuk tegenstrijdigheid.
Van de dietist mag hij nog steeds geen gewone koemelk. We hebben nu nog pepti junior. Me moeten overgaan op “gewone” opvolgmelk. (bambix hebben we geloof ik)
Dan moeten we pepti afbouwen en dat mixen met bambix.
Ze vind gewone koemelk niet goed omdat er eiwitten en zouten in zitten als ik het goed heb onthouden.

Hier is het ongeveer
7.30-8.00 papfles 200

ca 10.00 fruit en als hij wil drinken (water/diksap/roosvicee) wat drinken erbij. (of hij slaapt weer, is laatste tijd vaak het geval)

12.00 bord pap of een papfles, of als het wil lukken een (half) broodje met dan een fles melk.
Brood gaat nog steeds niet best, plakt ook zo erg, maar een krentenbol gaat er wel zo in.
Ook krijgt hij dan vaak een cracker, waar hij gek op is.

15.00-15.30 probeer ik weer wat drinken, soms lukt het. Als het echt niet lukt, krijgt hij soms een flesje melk voor het vocht. Met een biscuitje/rijstwafel/soepstengel/cracker.
Als hij eerder geen fruit heeft gehad, krijgt hij dat nu.

Dan rond 17.15/17.30 avondeten. Vaak vers, soms uit een 12 maanden potje. Met meestal turkse yoghurt toe.

Soms wil hij nog een papfles rond 20.00. Rond 18.30/19.00 gaat hij naar bed. We laten hem zelf aangeven of hij nog een fles wil. (dus kijken of hij wakker wordt, veel vaker blijft hij gewoon slapen)
  zondag 31 januari 2010 @ 19:45:07 #180
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77486193
Het schema van Maarten:
- 's ochtends een bordje pap van ong. 200 cc
- tussendoor een stuk fruit in stukjes (soms wil hij niet, dan krijgt hij niets anders) met een tuitbeker roosvicee
- met de lunch één a twee broodjes met een tuitbeker karnemelk met een klein beetje roosvicee (gewone melk vindt hij écht niet lekker)
Dan gaat hij slapen zo'n 2 uurtjes
- daarna krijgt hij een plakje ontbijtkoek/rijstewafeltje/banaantje (als hij 's morgens ander fruit niet goed gegeten heeft, en hij vindt banaan érg lekker)
- met avondeten (rond 18.00 uur) met ons mee en af en toe een bakje Olvarit á la Carte als wij iets anders eten wat hij niet mag. Vaak eet hij wel, soms heeft hij een bui dat hij niet eet. Nou dan eet hij niet... Hij eet altijd wel een schaaltje yoghurt/vla toe met 2 schepjes bambix erdoorheen.
Om 19.00 uur gaat hij naar bed en slaapt dan (meestal) tot de volgende ochtend.
pi_77486466
Oh eten
7 uur: 1 boterham met een drinken, melk of sap. Maar de boterham wordt alleen het binnenste uit gegeten.
7:30 Een paar happen cornflakes van zus en mama
9:00 cracker + drinken en fruit
11:30: Luch, ook weer die ene boterham, zonder korstjes enzo met een beker melk.
15:00: koekje met wat drinken
17:30: eten, vaak 3 happen of 2 borden, nooit iets daartussen. Met een beker melk.
19:00: nog een flesje melk voor het slapen gaan.
  zondag 31 januari 2010 @ 20:06:14 #182
114177 Diaan73
pi_77487018
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:43 schreef Raissa het volgende:
Fuente, Mila krijgt dit (maar is nog geen 14 maanden):
8:00 Bord pap (brinta of andere pap)
10:00 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee)
12:00 Anderhalve boterham met drinken (water/thee/sap/roosvicee)
14:30 Fruit
16:30 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee) met een liga/rijstewafel
18:00 Avondeten (meestal hetzelfde als wij eten maar af en toe een potje ivm kruiden ofzo) met water en soms een toetje (yoghurt/vla/danoontje)

Daarna gaat ze in bad en naar bed, 's avonds krijgt ze dus geen pap meer.
Gaat Mila elke dag in bad??

Wel grappig om te lezen al die schema's. Soms heel verschillend soms ook wel weer erg gelijkend.
Make love, not war ☮
pi_77487246
Hier is het schema (bijna 14 maanden):

± 6.30/7.00/wanneer hij wakker wordt:200 cc papfles met Nutrilon 3, paar hapjes brood
± 9.30: fruit + diksap
± 12.00: 2/3 boterhammen + 100 cc Nutrilon 3
± 15.00: koekje of vla of rozijntjes of fruit + diksap
± 17.30: avondeten, mee met ons of 250 potje, grote bak vla, hele peer of een bakje appelmoes

plakje kaas/ worst tussendoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door bodpa09 op 31-01-2010 20:30:55 ]
pi_77487809
Uhm..
Bijna anderhalf:

8:00: 2 broodjes met boter en beleg. Dubbelgeslagen (anders eet hij ze niet ) en dan eet hij de korsten niet op (hij probeert het wel als broodje 2 te lang op zich laat wachten, maar hij krijgt het nog niet echt weg) Grote beker karnemelk.

's morgens tussendoor: banaan of appel, soms iets van koek als ik het ook eet En drinken.

12:00 broodje (of 2) met karnemelk

uit bed: koekje en drinken

's middags tussendoor: rozijntjes, fruit, koekje, wat dan ook

17:30 Avondeten: inderdaad ook 2 borden of 3 happen +drinken. Wél altijd toetje

Soms nog wat drinken

En daar tussendoor stop ikhem nog wel redelijk regelmatig wat extra toe. Ook op advies CB. Mag wel wat meer spek aan (nu 80 CM met bijna 9 KG)
pi_77488097
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef freecell het volgende:

En daar tussendoor stop ikhem nog wel redelijk regelmatig wat extra toe. Ook op advies CB. Mag wel wat meer spek aan (nu 80 CM met bijna 9 KG)
Yup, da's hier ook het advies, hoewel hij wel zwaarder is dan Leander.
pi_77488780
Ooh het valt dus wel mee wat ze eet
Leuk om te lezen wat iedereen de kindjes laat eten! Wij proberen nu steeds meer koemelkproducten te geven en dat gaat best goed. Ik denk dat ik binnenkort de avondpap probeer te vervangen voor warme melk, wellicht wil ze dan ook wel slapen
Sara
Merel
Ukje
  zondag 31 januari 2010 @ 20:49:35 #187
12913 GreatWhiteSilence
pi_77488873
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:30 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Yup, da's hier ook het advies, hoewel hij wel zwaarder is dan Leander.
Hier ook een mager kindje, net 8 kilo bij 75 cm. Vandaar dat ik ook geen enkel probleem maak van die nachtvoedingen, ze heeft ze kennelijk gewoon nodig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 januari 2010 @ 21:22:20 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77490597
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:06 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wel grappig om te lezen al die schema's. Soms heel verschillend soms ook wel weer erg gelijkend.
t valt mij op dat de tijden wel aardig gelijk lopen overigens gaat jan ook elke dag in bad, hoort bij het avondritueel

pi_77494003
Ha, schema's, altijd leuk!

Hier (12 maanden en 3 dagen):

06:00 uur bv
tussen 09:00 uur en 10:00 uur ('t kind slaapt slecht maar wel lekker lang) boterham mét korst (en soms nog een rijstwafel of plakje ontbijtkoek als hij nog honger heeft) + water
tussendoor: water
11:30 uur/12:00 uur bv voor het middagslaapje
tussen 13:00 uur en 14:00 uur: boterham + water
tussendoor: water
tussendoor: poging tot het eten van fruit, maar dat wordt met een vies gezicht terzijde gelegd
16:00 uur: rijstwafel/soepstengel/heelsomskoekje + water
18:00 uur: warm eten (groente + aardappels vaak) + soms toetje + soms nog wat van ons bord (handje witte rijst, stukje tomaat o.i.d.)
19:30 uur: bv en daarna slapen

Soms krijgt hij een bekertje diksap i.p.v. water, of roosvicee bij de oma's.
pi_77498318
Eindelijk mag ik hier meeposten gezien Levi vorige week zaterdag 1 jaar is geworden
Woensdag wordt ie geopereerd trouwens. Neusamandelen gaan eruit en buisje in zijn linkeroor gezien hij bijna chronisch verkouden is en oorontstekingen heeft dus ben onwijs zenuwachtig omdat ie onder narcose moet
pi_77503591
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Eindelijk mag ik hier meeposten gezien Levi vorige week zaterdag 1 jaar is geworden
Woensdag wordt ie geopereerd trouwens. Neusamandelen gaan eruit en buisje in zijn linkeroor gezien hij bijna chronisch verkouden is en oorontstekingen heeft dus ben onwijs zenuwachtig omdat ie onder narcose moet
Kan me indenken dat je zenuwachtig bent. Het valt echt mee hoor, Sara kreeg buisjes toen ze net 1 was, en later nog eens en toen d'r neusamandel eruit. Het valt echt mee, maar het is wel even zielig, sterkte!
Sara
Merel
Ukje
pi_77503760
Arme Levi Ik zou dat ook heel zielig vinden hoor, ze zijn nog zo klein!

Tomaat en water krijg ik er hier trouwens echt niet in Tomaat voelt glibberig (alles wat vies voelt vliegt door de kamer) en water alleen bij héél erge dorst. Aan de andere kant kan hij de extra calorieën van ander drinken ook wel gebruiken.

Hij lust dan wel weer olijven, feta, alle soorten kaas, héél pittig eten, garnalen en dat soort rare dingen
Geef mijn kind nooit iets met het idee 'och, hij lust het toch neit en dan is de rest weer voor mij'
Daar trap ik niet meer in
pi_77504499
Jen gaat ook bijna elke avond onder de douche of in bad. Is ritueel.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:09:46 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_77504594
Dat idee heeft mijn man ook als ik iets raars wil geven(stukje knoflook, of iets pittigs ofzo), dat ze het niet zal lusten. Ik zeg altijd dat hij zijn eigen oordelen niet op haar moet projecteren.

Tomaat is ook geen succes hier trouwens. Ik heb haar ooit een cherry-tomaatje gegeven waar ze enthousiast op begon te knabbelen. Tot het ding opensprong en het vruchtvlees naar buiten kwam. Ze voelde zich zwaar verraden, gooide het ding weg, en het is nooit meer goed gekomen tussen tomaat en Annicka...
pi_77504669
Ik spring ook maar even weer in

Koen is echt ZIEK van zijn kiesjes hoektanden dus, vervelende rotdingen. Vannacht elke 3 uur wakker geweest, zo sneu.
Gelukkig hoef ik vandaag niet te werken
6

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2010 10:17:14 ]
pi_77504811
Mja, die kiezen hebben hier inderdaad ook voor een paar weken ellende gezorgd. Zielig hè?

Hier inmiddels weer een snotjochie. Ik wil dat het lente wordt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 10:25:28 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77504987
Arme levi en arme admiraal .. sterkte bij de operatie

hier is de hoektand rechts onder door, en t enige waar ik het aan merk is t kwijlen, t verkouden zijn en de dunne luier 's avonds.

Meneer was om half zeven al wakker, en was zojuist gewoon op .. en niet willen slapen hoor. tot ik er bij ging liggen en hem in de "houdgreep" hield zodat hij rustig was .. twee minuten en hij was in diepe rust. Ik wilde dat ik ook nog even kon slapen .. maar dan word ik met hoofdpijn wakker

Vanmiddag controle in t ziekenhuis, k ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is ..

pi_77505049
GWS, die tomaat, dat is hier precies hetzelfde gegaan. Haar zus is er echt dol op, dus Jen wilde ook. Het gezicht toen het vruchtvlees eruit kwam was echt geweldig!! Maar ze hoeft echt geen tomaat meer.
pi_77505229
Hier ook hetzelfde tomaat verhaal
pi_77505516
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:06 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja, Mila gaat elke dag in bad, heel af en toe wisselen we het om met douchen. Heel, heel zelden slaan we het een keertje over als we bijvoorbeeld bij mijn schoonouders gaan eten ofzo.
pi_77505562
Om dergelijke drama's te voorkomen heb ik de tomaat eerst doorgesneden
pi_77505603
Bij Mila komen er nu 2 tanden tegelijk door, 1 boventand (de andere is al door) en een beneden laterale snijtand.. Ze is vorige week een avond koortsig geweest maar verder niet eigenlijk, wel wordt ze op een avond tot een uur of 11 een paar keer wakker. Vind het zielig, hoop dat er binnenkort even pauze op de tandjes komt (óf dat nu in een keer alles komt zodat we er snel vanaf zijn ).
  maandag 1 februari 2010 @ 11:35:07 #203
114177 Diaan73
pi_77506748
Hulde voor degenen die het kindje elke dag in bad/douche doen... daar heb ik 's avonds dus echt geen zin meer in als ik de hele dag gewerkt heb. Ik heb het wel een paar keer gedaan en Lennon werd er alleen maar onrustiger van, dus wij wassen hem 's avonds voordat hij gaat slapen. Verder gaat hij ong. 2x per week in bad/onder de douche, maar altijd 's morgens of 's middags.

A_A heel veel succes en logisch dat je een beetje zenuwachtig bent...

voor alle kindjes met doorkomende tandjes en er last van hebben. Bij Lennon willen ze maar gewoon niet komen.

Tomaat hebben we nog niet geprobeerd, binnenkort eens doen.

Vanmorgen huilde Lennon voor het eerst toen ik wegging bij kdv. Ik moest hem vanmorgen al wakker maken en hij was nog erg moe, was te zien aan zn ogen. De leidster pakte hem meteen op en toen was hij stil, dus kon ik gerust weggaan. Normaal gaat hij altijd kruipen/spelen, dat deed ie ook al niet.
Make love, not war ☮
pi_77506799
Ik douche zelf graag voordat ik op de bank plof na het eten, dus Jen gaat gewoon met me mee.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:39:56 #205
12913 GreatWhiteSilence
pi_77506890
Ik heb altijd begrepen dat het slecht voor de huid is iedere dag in bad gaan, dus daarom doe ik dat niet. En ik vind het zonde van het water.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:42:00 #206
114177 Diaan73
pi_77506936
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik douche zelf graag voordat ik op de bank plof na het eten, dus Jen gaat gewoon met me mee.
Okay.

GWS, het is ook slecht voor de huid, ook voor volwassenen Ik douche daarom ook niet elke dag. Ik douche meestal 's avonds laat of 's morgens vroeg... ligt eraan hoe het uitkomt.
Make love, not war ☮
pi_77507067
Ik was me niet elke dag met zeep En ik was mn haren ook zeker niet elke dag.

Maar gewoon lekker onder de warme douche zitten...
pi_77507690
Seb gaat in bad op maandag, woensdagavond of donderdagochtend en op zaterdag en soms ook op zondag. Zo'n beetje om de dag eigenlijk probeer ik en als ie vies is
pi_77507791
Dana gaat minimaal om de dag in bad. Ik wist eigenlijk niet dat het slecht voor de huid is

met haar onder de douche durf ik nog steeds niet (ben zo bang dat ik uitglij)
pi_77508420
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana gaat minimaal om de dag in bad. Ik wist eigenlijk niet dat het slecht voor de huid is

met haar onder de douche durf ik nog steeds niet (ben zo bang dat ik uitglij)
Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?
pi_77508495
Leander gaat hier zeer onregelmatig in bad en onder de douche Hij vindt het wel heel tof!
Nu is hij verkouden en gaat hij veel vaker (slaapt een stuk beter dan)
pi_77508621
Als het aan Jen zou liggen ging ze wel 3x per dag, gewoon met iedereen mee. Ze vindt het echt heerlijk.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:36:17 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_77508826
Nou ja, als je te lang in bad blijft zitten krijg je van die pruimenvingers. Dat kan niet goed zijn.

Bla: Anti-slipmatje installeren?
  maandag 1 februari 2010 @ 12:39:36 #214
114177 Diaan73
pi_77508934
Lennon vindt douchen/in bad ook wel lekker. Ik niet, ben er ook altijd binnen 10 minuten weer onder weg. Doe wat ik moet doen en dan klaar. daarom hebben wij ook het bad eruit gesloopt en een ruime douche gemaakt... ik vind het verschrikkelijk in bad zitten/liggen.

Die pruimenvingers noemen wij ouwewijven handen...
Make love, not war ☮
pi_77509114
Seb gaat heel graag in bad. Ik vind het ook niet erg om hem in bad te zetten, maar hij moet er ook weer uit en dan afdrogen en luier omdoen en aankleden. Dat is draaaaaaama
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 februari 2010 @ 12:47:24 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77509192
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Raissa het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?
volgens hier is t vooral t warme/hete water dat je huidvet oplost
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77510010
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bla: Anti-slipmatje installeren?
ja dat is direct mijn volgende afwijking ik vind die dingen zo onhygienisch
  maandag 1 februari 2010 @ 13:46:33 #218
12913 GreatWhiteSilence
pi_77510995
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja dat is direct mijn volgende afwijking ik vind die dingen zo onhygienisch
Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?
pi_77511029
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?
Jewel ik vind die matjes ook heel vies. Ik heb echt het idee dat daar meer vuil op blijft hangen dan mijn gladde douchebak.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:55:08 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77511305
die matjes kunnen prima in de wasmachien hoor.
in de haak.
pi_77512130
Hoiiiii ik leef ook nog

schema's?

7:00 BV
10:00 fruit
12:00 2 boterhammen met roomboter en BV
15:00 koekje of nog een stuk fruit en een beker water/roosvicee
18:00 warm eten
20:00 kwark of pap
00:00 BV

en ook elke dag in bad, soms in de douchebak zodat ze vrij kan ploeteren, bij weinig tijd gaat ze in een emmer..dan is ze tenminste helemaal warm en t is vrij vlot klaar zo'n 'badje'
pi_77512182
It's alive!!!
pi_77512216
Schema's...
's ochtends BV en boterham
ergens in de ochtend vaak fruit
's middags brood met beker melk
's middags nog een koekje
's avonds warm eten + toetje
slapen

Niet echt vaste tijden voor alles, ligt er aan of ze naar de creche gaat of niet

Ze kan nu ja (kon ze al even) en nee zeggen. Maakt het soms wel een stuk makkelijker wat ze wilt
pi_77512250
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jewel ik vind die matjes ook heel vies. Ik heb echt het idee dat daar meer vuil op blijft hangen dan mijn gladde douchebak.
dat dus!
En in de wasmachine...ja dat zou kunnen, maar dan nog..
pi_77512277
Diaan, ik heb ook die smoby in bestelling voor seb
pi_77512309
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:23 schreef mrien het volgende:
Schema's...
's ochtends BV en boterham
ergens in de ochtend vaak fruit
's middags brood met beker melk
's middags nog een koekje
's avonds warm eten + toetje
slapen

Niet echt vaste tijden voor alles, ligt er aan of ze naar de creche gaat of niet

Ze kan nu ja (kon ze al even) en nee zeggen. Maakt het soms wel een stuk makkelijker wat ze wilt
elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzo
ook zijn er weer 2 tanden door

en ik ben weer weg
  maandag 1 februari 2010 @ 14:28:45 #227
114177 Diaan73
pi_77512379
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:25 schreef Estrys het volgende:
Diaan, ik heb ook die smoby in bestelling voor seb
Dezelfde? Leuk!!! Ik ben benieuwd hoe Seb hem gaat vinden. Ik vind het nu al een succes

Heey Kleurdoos!! Dag en tot ziens dan maar weer.
Make love, not war ☮
pi_77512384
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:26 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzo
ook zijn er weer 2 tanden door

en ik ben weer weg
ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?
pi_77512592
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?
nee, dik, die,papa,mama,fes (flesplavondkaarsding)hai

en ik zocht t even op
maar tís niet vroeg ofzo

Communiceren!
Wanneer je kind zijn gebrabbel rechtstreeks tot jou richt en daarbij wijst, of op een andere manier je aandacht probeert te trekken, weet je dat hij voor het eerst echt probeert te communiceren met behulp van taal. Vanaf dat moment is het verstandig om actief beginnen met het stimuleren van zijn spraakontwikkeling. Maar ook voor die tijd kun je al heel veel doen om het taalgevoel van je kindje te ontwikkelen.

Vroeg of laat
De meeste kinderen zeggen voor het eerst, doelbewust, een écht woordje tussen de tiende en de veertiende maand na hun geboorte. Een heel kleine groep kindjes begint al voor die tijd te praten. Het komt echter vaker voor dat kinderen wat later zijn met hun eerste woordjes. Daar hoef je je dan ook geen zorgen om te maken.
pi_77512942
ik bedoelde meer: Hoe is het met lopen, slapen etc met elin? ik ben niet bang dat seb niet gaat praten. hij neemt maar goed de tijd.Ik vrees namelijk dattie dan zijn mond nooit meer zal houden. Hij zegt trouwens tik tak tegen de klok, waar hij dat nou vandaan heeft?!

Wel goed dat elin plavondflesding kan zeggen! :-P
pi_77513291
o eh nouja lopen en nee zeggen deed ze al vandaar slapen redelijk tot slecht nu slechter ivm r tanden.. maar de afgelopen weken ging t aardig goed. Doorslapen nog steeds niet eten doet ze wel erg goed
  maandag 1 februari 2010 @ 15:52:57 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_77515431
Annicka zegt al een tijdje 'EM' als ze wil drinken. Ik tel het niet als woord
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 17:28:49 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77519267
terug van het ziekenhuis. Alles was in orde, meneer was alleen te licht voor zijn lengte (80 cm en 9325 gram) en ik moest dr maar wat meer calorieen in stoppen (in overleg met het cb waar ik volgende week heen moet voor een reguliere afspraak) ik wijt het er maar gewoon aan dattie net een hoektand door heeft en dus slechter wilde eten, vorige week ziek is geweest ... komt wel weer goed hoor

maandag 1 februari 2010 @ 19:40:39 #234
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77524499
Komt zeker wel goed hoor DJMO

Ik kwam thuis uit mijn werk, en Maarten had slecht geslapen vanmiddag, maar hij was ook wel erg huilerig, rode wangetjes en oortjes en hij voelde warm aan (dat weet ik eerst aan mijn hele koude handen ) maar bij het naar bed brengen bleek hij toch wel koorts te hebben, 38.7 graden. Het heerst gewoon hier in huis, ben net ziek geweest, griep en koorts en ben nog niet helemaal 100% en ook W. is niet helemaal fit... Gelukkig kan W. thuis blijven morgen als hij nog steeds koortsig is!
  maandag 1 februari 2010 @ 19:53:20 #235
114177 Diaan73
pi_77525317
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:28 schreef DJMO het volgende:
terug van het ziekenhuis. Alles was in orde, meneer was alleen te licht voor zijn lengte (80 cm en 9325 gram) en ik moest dr maar wat meer calorieen in stoppen (in overleg met het cb waar ik volgende week heen moet voor een reguliere afspraak) ik wijt het er maar gewoon aan dattie net een hoektand door heeft en dus slechter wilde eten, vorige week ziek is geweest ... komt wel weer goed hoor
Dat komt ook wel goed. Lennon is ook een lichtgewicht. Wat ik begrepen hebben, zien ze liever lichtgewichten dan kinderen die te zwaar zijn.

Beterschap voor Maarten!!!
Make love, not war ☮
pi_77525821
Maarten beterschap!

Tyler wordt woensdag weer gewogen en gemeten en dan (helaas) naar de dietist. Zo geen zin in.
Ben wel benieuwd wat hij weegt, zal vast niet veel meer zijn dan 9 kg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 20:17:01 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77526630
Beterschap Maarten!

Diaan: Ik bedacht me ook achteraf pas (toen ik allang thuis was natuurlijk) dat ik als antwoord had moeten/kunnen geven dat alles wat ik er nu vet/gewicht "inprop" er niet meer af te krijgen is als ie wat ouder is. Dit gewicht baarde haar nog net geen zorgen, maar hij mocht in verhouding niet verder onder de gemiddelde groene lijn zakken.
De grafiekjes: zo dat je het kunt vergelijken:

Sterkte bij de dietist ingrid

pi_77527978
Dank je. Gelukkig pas woensdag. Ik vind het gewoon jammer om daar heen te gaan. Terwijl het eerder telefonisch/via de mail ging. En nutteloos ook. Tyler mag alles hebben, net zoals elk ander kindje van zijn leeftijd. Volgende week moet hij weer naar umcg. (groningen) En dan in maart weer de kinderarts Assen.
pi_77527998
DJMO: Leander is 82 CM en nog geen 9 KG
En daar maken ze zich op het CB niet druk om
pi_77528054
hallo dames hier (en een enkele heer natuurlijk),
Doen jullie ook mee met de Valentijns actie? Echt leuk! Een keertje iemand een leuk moment bezorg en heel simpel. Gewoon een (digitaal) kaartje sturen!
Secret Valentijn, doe je mee?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 21:21:37 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77529695
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
DJMO: Leander is 82 CM en nog geen 9 KG
En daar maken ze zich op het CB niet druk om
ik heb ook zo het vermoeden dat esther zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar goed. Deze kinderarts bekijkt het natuurlijk vanuit het oogpunt dat ik gedronken heb tijdens de zwangerschap, en wijt het natuurlijk daaraan.(denk ik althans) Ze wil ook het verslag van het MKD hebben, en dat gaat over ouder/kind observatie. Ik vraag me echt af wat zij daar mee moet eerlijk gezegd. Hij ontwikkelt zich zoals elke andere normale baby, en als ze hem had gezien zonder de voorgeschiedenis te kennen, had ze heel anders gereageerd denk ik. Enfin, ik mail esther wel even, heb ik dat ook gelijk gehad, dan krijg ik maandag op de inloop wel antwoord van haar

dinsdag 2 februari 2010 @ 13:34:08 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_77548809
Het regent nu en Annicka probeert de regendruppels aan de andere kant van het raam te pakken...
pi_77551098
Welkom Jair!!
pi_77551561
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.

Hoe doen jullie dat? blijven aanbieden en laten spugen of even niets geven?
pi_77551640
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.

Kleine beetjes... drinken is belangrijker dan eten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 februari 2010 @ 14:50:15 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77551667
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:

lepeltjes met beetje thee, of wat boullion ( als ze al boullion op die leeftijd mogen )
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77551755
oke doseren dus
want bv golft ze er met grote kracht uit..
eerst maar eens wat thee proberen dan
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:02:51 #248
12913 GreatWhiteSilence
pi_77552142
Kleurdoos: Je kunt testen of ze uitgedroogd raakt door de huid tussen twee vingers een beetje op te tillen. Als het meteen terug schiet is er weinig aan de hand, gaat het (wat) langzamer terug, dan begint ze uit te drogen. Sterkte.
pi_77553871
Arme Elin Ze is ook wel echt behoorlijk aan het spugen hè?
Bouillon nog niet doen, is te zout Als ze wat suffig oid wordt of veel minder plasluiers krijgt ook ff de huisarts bellen

En inderdaad: alleen drinken aanbieden, maar het mag best een beetje zoet zijn Krijgt ze nog wat calorieën binnen ook!
pi_77556072
Oh ORS? is dat ook niet wat bij heel veel spugen?
pi_77556462
Zit ik een keer aan de eettafel te fokken en Lotte aan het kleuren en een koekje aan het eten. Kijk ik op, zit ze d'r koekje te kleuren en te eten..oeps
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:55:29 #252
114177 Diaan73
pi_77556949
KD, beterschap voor Elin!!

Die Lotte
Make love, not war ☮
pi_77557125
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef mrien het volgende:
Zit ik een keer aan de eettafel te fokken en Lotte aan het kleuren en een koekje aan het eten. Kijk ik op, zit ze d'r koekje te kleuren en te eten..oeps
Lekker

Zitten die van jullie eigenlijk nog wel eens in de box? Ik merk dat Leander het eigenlijk nog wel leuk vindt. 2x per dag een half uurtje oid en ik houd dat dus nog mooi even zo. Handig met voeden straks
pi_77557153
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Lekker

Zitten die van jullie eigenlijk nog wel eens in de box? Ik merk dat Leander het eigenlijk nog wel leuk vindt. 2x per dag een half uurtje oid en ik houd dat dus nog mooi even zo. Handig met voeden straks
Ik heb de box maar opgeruimd met kerst.. Ze wil er echt niet meer in
pi_77557481
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Lekker

ontbijten en avondeten doen we altijd netjes (en samen) aan de eettafel. maar de boterhammen tussen de middag eten we naast elkaar: selene in de box en ikke ernaast met fok of een spelletje. is eerlijk gezegd een heerlijk rustig momentje op de dag en zij vindt het prima (en eet op die manier trouwens ook het beste )

verder zet ik haar in de box als ik druk heen en weer aan het lopen ben om dingen te pakken uit de keuken. wat ik wel frappant vind is dat ze het enkel leuk vindt/pikt als het slechts wij tweetjes zijn hoor. zodra papa of een opa of oma verschijnt wil ze niet meer, want die zijn allemaal altijd heel erg met haar bezig. lopen we nu ook tegenaan, want sangdrax wil graag thuiswerken om mij wat te ondersteunen, en dat gaat nu dus aan alle kanten mis. selene wil aandacht van papa, die wil werken. en ze snapt het dus niet, want anders krijgt ze altijd wel aandacht van papa
pi_77557552
overigens zit moppie 1 nog net ff te werken nu, moppie 2 zit op de bank met het boekje 'lievelingsliedjes' te luisteren naar de cd 'lievelingsliedjes' met mama's dekentje eroverheen. 'lievelingsliedjes' is zo'n afschuwelijk zoetig kinderkoortje. selene vindt het prachtig
pi_77558080
Kan Sangdrax niet boven werken simmu? Dan ziet Selene hem ook niet? Of denk ik nu te simpel
pi_77559874
ik denk niet aan uitdroging hoor..ze krijgt nog wel wat binnen denk ik. En ze blijft ook om drinken vragen..dus nu af en toe een slokje, loskoppelen en haar even in de wipper leggen.. zodra ze vrij loopt geeft ze over. Nu krijgt r lichaampje wat rust
pi_77561676
Beterschap voor Elin!

De box is al een hele tijd weg hier, ze zat er nooit meer in dus toen maar opgeruimd
pi_77563872
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef Raissa het volgende:
Kan Sangdrax niet boven werken simmu? Dan ziet Selene hem ook niet? Of denk ik nu te simpel
had ik ook al bedacht, maar dat vond hij niet handig. nu wel
het hele stel was vandaag dwarsig en ik had er geen zin of puf in. arme selene wist als laatste knaller vlak voor het eten nog met haar kin de punt van de tafel te knuffelen. ik was aan het koken: "BENGKNALBOEM! WHEEEEEEEE". een snee in der kin. ik vond hem niet hechtwaardig en het bloedde ook al niet zoveel, dus laten gaan. na enig nasnikken was het alweer goed. is er eigenlijk handig ontsmetspul? ik ken alleen sterilon (auw!) en jodium (troep)
pi_77564243
erg verdunde dettol
je hebt ook een soort dettol sterilon..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:14:41 #262
114177 Diaan73
pi_77565236
Wij hebben de box ook sinds kerst de kamer uit... hij moest ivm de kerstboom even opgeruimd worden, Lennon zat er ook nog maar weinig in... na de kerst hebben we hem niet meer teruggezet. Het ging ook prima zonder box.
Make love, not war ☮
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:05:30 #263
12913 GreatWhiteSilence
pi_77568096
Wij hadden de kerstboom IN de box gezet.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:15:40 #264
114177 Diaan73
pi_77568588
De kerstboom was bijna net zo groot als de box maar hij had er wel in gekund, op een tafeltje inderdaad.
Make love, not war ☮
pi_77571103
Hier is de box al heel lang weg maar achteraf gezien had ik Seb er meer in moeten zetten heb ik het idee. Misschien dat hij dan minder om me heen zou zwerven de hele tijd en wat meer zelf wat kon doen. Of zou het niet uitmaken? Ik had in ieder geval meer kunnen doen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:14:59 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77571678
Wij willen de box eigenlijk wel uit de kamer hebben, maar aangezien Marlien er af en toe nog in wil, laten we het nog maar even staan. Ze zit er steeds minder vaak en minder lang in, dus ik verwacht de we de box binnenkort wel op kunnen ruimen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 februari 2010 @ 22:49:15 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77573422
beterschap voor elin!

Jan vind het niet erg om in de box te spelen. Aangezien ik dat ook niet erg vind, laat ik hem voorlopig nog lekker staan. mochten we straks kunnen verhuizen, is het wel zo makkelijk dat hij daar nog zijn eigen plekje heeft, terwijl de rest allemaal in dozen staat enzo ...

pi_77574366
Lieuwe zit 's ochtends bijna altijd een tijdje in de box. Lekker rustig wakker worden, vooral papa stelt daar prijs op. Hij vermaakt zich opperbest met het zoeken van nieuwe toepassingen voor speelgoed of opbergmateriaal:

Ik vind de box zelf trouwens helemaal niet zo leuk, net een klein gevangenisje. Zo gauw hij het vervelend vindt mag hij er van mij ook altijd direct uit.

Arme zieke Elin! Veel sterkte vannacht voor jullie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 februari 2010 @ 07:23:35 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77579874
lieve foto Jore! waar heb jij dat speeltje met die kralen gekocht?? zoiets zoek ik ook nl, en de bart smit hier kon het niet vinden.

Vroeger (11 jaar geleden bij mijn dochter) vond ik het ook niet leuk voor die kleintjes, nu zie ik het vooral als een veilig stukje van de kamer als ik bezig ben in huis of even wil douchen. Ik wissel het speelgoed in de box regelmatig om zodat hij er zich nooit verveelt.

pi_77580008
ahw Lieuwe

t ging trouwens prima vannacht, Elin heeft niet meer overgegeven
pi_77580335
Mooizo KD Misschien ook zo'n één-dag-buikgriepje?

Lieuwe Als ik Leander zo in de box zou zetten zou hij het krat omkeren en er uit klimmen
Ik zie de box als een lekker veilig plekje voor hem Echt van hem alleen en niemand die hem komt storen. Hij vindt het ook niet vervelend!
pi_77580362
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:30 schreef freecell het volgende:

Lieuwe Als ik Leander zo in de box zou zetten zou hij het krat omkeren en er uit klimmen
Ik zie de box als een lekker veilig plekje voor hem Echt van hem alleen en niemand die hem komt storen. Hij vindt het ook niet vervelend!
Idem: moet erg uitkijken wat ik in de box zet, voor je het weet is het klimmateriaal.

Lieuwe is wel een blij ei, of niet Jore? Super vrolijk mannetje volgens mij.

Fijn dat Elin weer beter is!
pi_77580929
Beterschap voor Elin KD.

Leuke foto van Lieuwe Jore.

Bij ons staat de box ook nog. Meneer kruipt nog niet en heeft dus niet zozeer het gevoel om daarin beperkt te zijn. Soms wil hij er niet in zitten, dan kan hij gewoon op een kleed op de grond spelen of hij komt even bij mij.

Hallo wilde ons en onze kleine man graag vast aanmelden in dit nieuwe topic. Hij is gisteren jarig geweest en 1 jaar oud geworden. Ook hij heeft de laatste dagen vooral s'nachts last van overgeven. Ik denk dat hij ook een maag-darm griepvirusje op het kinderdagverblijf heeft opgepikt.

Zal hem even voorstellen met wat fotos van gisteren.

Cadeautje:

Wat moet ik ermee?

Lekker gaan inspecteren:

Dat zit best lekker:

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 03-02-2010 10:39:02 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:22:41 #274
114177 Diaan73
pi_77581011
Heey Jair Mooie stoel heb je gekregen!!!

KD fijn dat Elin wat opgeknapt ie.

Lieuwe handig zo'n doos. Lennon zou hem omdraaien en achter gaan lopen. Hij loopt nu ook achter de LP-boerderij.

DJMO hier heeft de Bart Smit dat soort speelgoed wel. Lennon heeft een soort van zebra met daaraan kralen en die heb ik bij de BS gekocht.
Make love, not war ☮
pi_77581389
Toffe stoel
pi_77581686
Ja dat vonden wij ook. Hij kleurt ook echt perfect met onze banken. Een eigen kleine bank/ fauteuil voor mijn zoontje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77583029
Beste mods mogen wij in de op: Jair Amitai geboren op 2 februari 2009.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:43:54 #278
114177 Diaan73
pi_77583112
Erg leuke stoel. Wij hebben er ook nog bij staan kijken, maar met die katten van ons wordt het snel een kattenstoel ipv een stoel voor Lennon. Of we zouden hem elke keer de kamer uit moeten zetten, maar dat vind ik ook zo'n gedoe.
Make love, not war ☮
pi_77585340
Jair!

wij hebben geen schema, maar dit eet hij ongeveer
Tussen 3 en 6.30 bv
7.30 stukje boterham
9.00 bv
ergens tussendoor cracotte of rijstewafel of fruit
tussen de middag boterham
'smiddag bv/ koekje/fruit/ heel soms een paar kleine chipjes
avondeten met de pot mee
bv voor het slapen
'snacht drinkt hij nog een keer of 2, 3

Hij zit nu net heel enthousiast rozijntjes te eten

Ruben haad vorige week ineens flinke exceemplekken op zijn rug. Bij de huisarts geweest en cetomacrogolcreme gekregen. Daarna werd het eigenlijk alleen maar erger. Maandag weer naar de huisarts en nu hebben we hormoonzalf gekregen. Na 1 keer smeren was het al een stuk beter

En hij zegt mama! heel duidelijk om mij te roepen

oja de box is weg sinds zijn verjaardag, ik mis hem alleen om Ruben af en toe even te stallen, hij mist hem niet
pi_77585379
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
Erg leuke stoel. Wij hebben er ook nog bij staan kijken, maar met die katten van ons wordt het snel een kattenstoel ipv een stoel voor Lennon. Of we zouden hem elke keer de kamer uit moeten zetten, maar dat vind ik ook zo'n gedoe.
standaard een beer in de stoel ls daar geen kind in zit lost dat probleem op
en gefeliciteerd jair + familie
pi_77589506
Bedankt voor de felicitaties.

Nog even een vraag: met welke leeftijd gingen jullie kinderen over van 2 naar 1 slaapje? Jair heeft al meerdere keren een ochtendslaapje overgeslagen hoewel ik het idee heb dat het meer is vanwege niet lekker zijn. Soms doet hij dan weer twee redelijke slaapjes en is hij s'avonds toch heel vroeg al moe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinuviel op 03-02-2010 14:24:45 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77594750
Jair gefeliciteerd!

Tyler wisselt het aantal slaapjes nog af. Soms 1, soms 2.

Zo, de dietist overleefd. Tyler is nu 77,5 cm en 9340gr
De reden om nog geen koemelk te geven is omdat je daar geen extra schepjes door kunt doen. Geen extra calorien.
Nu krijgt hij ipv 6 schepjes in de fles 8 schepjes. Hij groeit daar goed op. In combi met fantomalt.
We hebben net weer nieuwe voorraad pepti jr. Als die bijna op is (over ca een maand) moeten we over gaan op gewone poedermelk (bambix 2 ) Mengen met pepti en zo afbouwen.
Als dat goed gaat zo een aantal weken/maanden doorgaan. Gaat dat niet goed, kijken wat het probleem is. En a;st allemaal niet wil en halfvolle melk wel, dan mag hij dat.
Best een gedoe nog vind ik zelf.
Dat hij heel weinig ander drinken wil is niet zo'n probleem. Zolang hij maar alert is en genoeg plast. En dat is en doet hij!
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:05:45 #283
114177 Diaan73
pi_77609450
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:59 schreef simmu het volgende:

[..]

standaard een beer in de stoel ls daar geen kind in zit lost dat probleem op
en gefeliciteerd jair + familie
Misschien wel het proberen waard... al verdenk ik mn katten ervan bij de beer te gaan liggen, vinden ze wel gezellig.

Tinuviel, Lennon slaapt nog steeds 2x per dag. Ik breng Lennon gewoon 's morgens en 's middags naar bed en kijk wel of hij wil slapen. Hij slaapt dan eigenlijk wel min. 1,5 uur per keer. Hij gaat vervolgens 's avonds wel weer tussen 7 en half 8 naar bed. Ik denk dat een kind zelf gaat aangeven als hij/zij niet meer wil slapen. .Twan heeft nog tot hogere leeftijd 2x per dag geslapen, het ene kind heeft het meer nodig dan het andere.

Ingrid, fijn dat het goed ging bij de diëtiste.
Make love, not war ☮
pi_77609968
Slapen jullie kids goed op het kdv? M. vindt het er veel te leuk, slaapt max 1,5 uur.
Op thuis dagen slaapt hij veel meer, het lijkt wel alsof hij dan inhaalt. Hij zat op een slaapje per dag, maar slaapt nu van 8 tot 10 (als ie om 6 uur wakker was), en van half 1 tot 3.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:20:33 #285
114177 Diaan73
pi_77610217
Lennon slaapt ook niet zo goed op kdv. Hij vindt het er ook te gezellig en te onrustig denk ik omdat op de slaapkamer meerdere kindjes liggen. Hij slaapt gemiddeld zo 2 uur per dag. Soms wat meer, soms wat minder. Dat gevoel van inhalen, hebben wij ook, maar Lennon is ook wel een slaapkop. Als hij bij mijn ouders is, slaapt hij gewoon ook 2x min. 2 uur en de volgende dag thuis ook weer.
Make love, not war ☮
pi_77619160
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:15 schreef bodpa09 het volgende:
Slapen jullie kids goed op het kdv? M. vindt het er veel te leuk, slaapt max 1,5 uur.
Op thuis dagen slaapt hij veel meer, het lijkt wel alsof hij dan inhaalt. Hij zat op een slaapje per dag, maar slaapt nu van 8 tot 10 (als ie om 6 uur wakker was), en van half 1 tot 3.
ik zeg altijd tegen seb dat hij zijn tijd daar niet moet verslapen daar is het Kdv veel te duur voor, hij slaapt daar veel minder maar ja andere kindjes in de slaapkamer en andere omgeving
pi_77619166
Bekend 'probleem' dus.
Gaat het daar nu wel beter Estrys, met die andere aanpak?
pi_77619272
Hier is momenteel één slaapje in eigen huis al een beetje een probleem
Als ik hem er ook maar iets te vroeg in leg, slaapt hij dus niet. En dan dus rustig de hele dag niet. Maar wel chagrijnig en moe tot en met.
Maar nu gaat hij er een half uurtje later in (op z'n vroegst om half 1) en gaat het veel beter
pi_77619299
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 07:36 schreef bodpa09 het volgende:
Bekend 'probleem' dus.
Gaat het daar nu wel beter Estrys, met die andere aanpak?
hij doet het niet meer sinds het gesprek :-D
pi_77619348
Slim kind heb je toch!
pi_77619523
ach ja heeft ie van zijn moeder
Zooo ik ga hier eens een kind klaarmaken voor een dagje oma. Hij zit nu nog Bumba te kijken maar er komt me ineens een lucht voorbij
pi_77620556
Op het kdv minder slapen heeft ons kind niet zo volgens mij is het ongeveer hetzelfde. Meestal slaapt hij gemiddeld zo'n 2,5- 3 uur op het kdv en ook thuis. S'ochtends zo'n uurtje en s'middags anderhalf of twee. Het kan ook echt aan het niet zo lekker zijn liggen dat hij weleens sóchtends niet wilde slapen. Een keer hadden wij ook zoiets van als hij toch niet slaapt kunnen wij ook met z'n allen naar de ikea voor een karpet en naar de prénatal gaan omdat wij nodig naar een autostoel moesten kijken. Gaat die dan gewoon in de kinderwagen in slaap vallen en slaapt het hele bezoek aan de prénatal door. Maf kind
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77620684
Zo! Kind weer goedgekeurd! 81 cm en 9760 gram. Op +1 lijn qua lengte, -1 lijn qua gewicht.
En nu lekker heel lang geen prik meer! Yihaaa!
pi_77621134
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:45 schreef bodpa09 het volgende:
Zo! Kind weer goedgekeurd! 81 cm en 9760 gram. Op +1 lijn qua lengte, -1 lijn qua gewicht.
Bodpa hadden jullie deze keer wel prik? Toevallig de BMR?

Hebben kindjes heel veel last van de BMR prik? En hoe lang na de prik begint dat? Ben aan het bedenken hoe ik de BMR prik afspraak het handigste kan plannen zodat de niet-lekker periode (mocht die er zijn) zo veel mogelijk op het weekend valt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77621332
Ja, hij kreeg een prik vandaag. BMR en MenC. Van de MenC kan hij vandaag al wat last krijgen, in de zin van verhoging/koorts. Van de BMR krijgt hij, als hij last krijgt, tussen de 5 en 12 dagen later last. Het kan dan een milde vorm van mazelen zijn, dus rode vlekjes.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:21:53 #296
114177 Diaan73
pi_77621511
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:45 schreef bodpa09 het volgende:
mooie "scores" hoor!! Hopelijk krijgt hij geen last van de prikjes...

Lennon had vanmorgen bedacht dat 6 uur wel een mooie tijd was om even te gaan huilen, ik bed uit hem even getroost, slokje water en toen ging meneer weer verder slapen gelukkig. Ik heb vervolgens om 8 uur uit bed gehaald. Net met hem gedoucht en hij ligt nu weer in bed, maar hij is nog een beetje onrustig.
Make love, not war ☮
pi_77621835
Elin heeft amper last gehad van de BMR
pi_77621888
Heeft ze die al gehad dan? Ze is net 13 maand toch?
pi_77621931
klopt, ze heeft m eerder gekregen
dus met 14 maanden zijn wij prikvrij
pi_77622013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')