natuurlijk! het is voor jullie allemaal naarnaarnaarquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:03 schreef cattie het volgende:
Simmu, ik vind het ook voor Fee heel vervelend en heb echt wel medelijden met haar. Maar zo langzamenhand ook wel met ons.
dat dusquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:14 schreef trui het volgende:
ik wilde toch nog even op tinny reageren. natuurlijk hoort dit gedrag wel bij deze leeftijd, maar soms kan het toch ook een teken zijn dat er meer aan de hand is. dus ik vind dat je ook wel naar je eigen gevoel moet luisteren hierin hoor, als je echt denkt 'er klopt iets niet, dit is veel te extreem', blijf ermee aan de bel trekken. als er wel sprake zou zijn van -ik noem maar wat- autisme bijvoorbeeld, dan is 't alleen maar goed als dat vroegtijdig onderkend wordt. 21 maanden is wel jong, maar zoals laatst in 't autisme topic genoemd werd zijn er nu methoden om dit al met 2 jaar op te sporen. succes! jullie hebben sowieso wel een pittig dametje geloof ik, als ik me de baby-verhalen goed herinner.
Het is helemaal niet moeilijk thuisonderwijs te geven in Nederland: je hoeft alleen maar jaarlijks voor het begin van het nieuwe schooljaar een briefje naar de B&W van jouw woonplaats te sturen dat je in de omgeving (ongeveer 20 km) geen school hebt kunnen vinden die voldoet aan jouw religie/levensovertuiging, Paganisme in mijn geval. Door een aantal uitspraken van rechters de afgelopen jaren, staan leerplichtambtenaren tegenwoordig met lege handen, want ze mogen geen oordeel vellen over jouw levensovertuiging en hoe jij deze beleeft en toepast. Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest. Een kind van school halen om thuisonderwijs te gaan geven is lastiger. Vandaar ook dat ik er NU alvast naar kijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Thuisonderwijs heb ik naar gekeken. Maar in nederland is er volgens mij een soort van ontmoedigingsbeleid. Je moet aan een helehoop voorwaarden voldoen. Terwijl ik toch van mening ben dat ik bepaalde kennis toch echt beter kan overbrengen dan die net "afgestudeerde" 21 jarige pabo griet. Priscil heeft nu weer een mentor die spreekt amper nederlands, "mooie rapport".![]()
En dan heb ik het nog niet eens over haar groep 8 juf, die een dictee meegaf vol met fouten. Ik was in staat om de boel gecorrigeerd aan haar mee te geven.
Over het algemeen vind het het onderwijs niveau om te janken. Er staan gewoon steeds meer incapabele mensen voor de klas. Niet raar want er is een tekort aan onderwijzers, maar ik zou er ook nooit voor kiezen om voor een klas te gaan staan met de mentaliteit van tegenwoordig. Als je dan een jochie een onvoldoende voor zn dictee dan komt moederlief even verhaal halen (ja serieus).
Goed, ik merk dat ik doordraaf.
Of kinderopvangquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest.
Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.quote:
Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.
Beter: ongeveer, min of meerquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:44 schreef LovelyLady het volgende:
Leander ook weer een beetje beter?
En nog problemen (gehad) met slapen in zijn nieuwe kamertje? Of valt dat mee?
Welke regeltjes zijn dat dan en waar heb je die gevonden? Want de wet en de jurisprudentie is daar volgens mij inmiddels vrij duidelijk in. Toen de wet gemaakt werd, was er sowieso nog geen sprake van kinderopvang zoals die er nu is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezen(Ben toen zelf aan het kijken geweest wat de opties waren namelijk
)
Ik ken dat geval geloof ik wel: die mensen wilden hun kinderen van school halen, en dat is inderdaad moeilijk in Nederland. Als het kind nog niet naar school is geweest, is het allemaal een stuk makkelijker. Je moet alleen niet bang zijn om voor de rechter te staan, want ze proberen uit alle macht jouw kind naar school te krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:32 schreef simmu het volgende:
ik weet wel van mensen dat die uiteindelijk in engeland zijn gaan wonen omdat het hier in theorie allemaal wel mogelijk is met thuisscholing, maar in de praktijk niet.
Beide jongens zitten hier op kdv en ik heb inmiddels een school gevonden waar ik het aandurfquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben lid van een yahoo-groep, zal ik er eens naar vragen? Ruben is net twee, dus je hebt nog de tijd om je te 'bedenken'? Is het kinderdagverblijf waar je het over hebt van een bepaalde stroming ofzo? En vanuit welke levensovertuiging werk jij? (Zoals ik bijvoorbeeld mijn Paganisme heb)
En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
Goede vraag, dat wil ik ook wel weten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef DJMO het volgende:
aangezien ik me nog helemaal niet bezig houd met schoolgaan, hoewel wel een beetje, maar ik twijfel enorm om jan nu al aan te melden omdat ik hoop voor die tijd verhuisd te zijn. Iemand een idee hoe het met eenmaal gedane aanmelding zit? kan je die ook weer intrekken als je je kind op een andere school wil aanmelden?
Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
Op beide niveaus: thuisonderwezen kinderen komen vaak met veel verschillende mensen in contact, omdat de ouders ze bijvoorbeeld vrijwilligerswerk laten doen, of verschillende sporten. Ze komen op die manier veelvuldig met alle leeftijdsgroepen in contact, wat gunstig is voor de sociale ontwikkeling. Op denkniveau omdat er veel meer ruimte is voor 1-op-1 onderwijs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.
Volgens mij hoef je je kind pas rond de 3 jaar aan te melden en gedane aanmeldingen annuleren. Je zou in ieder geval bij de aanmelding een voorbehoud (ivm evt. verhuizing) kunnen aangeven.
Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaarquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:34 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hoe lopen die afspraken eigenlijk?
Ik heb nu een 14 maanden afspraak staan, en dan?
Dreumestopiclurker in de bochtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:21 schreef freecell het volgende:
Hoppa Annicka!
Leander is zo vaak zo koud. Genoeg kleren aan maar wel koude vingers, voeten en blauwe koude lipjes. Als je hem dan even lekker opwarmt met je handen is hij ook meteen een stuk blijer.
Ik gaf het vandaag even aan op het CB, maar ze reageerde niet echt. Vind het toch een beetje raar. Kent iemand dit?
gemiddeld 20 graden. Zou toch goed moeten zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef Fannie het volgende:
[..]
Dreumestopiclurker in de bocht:
Misschien een rare vraag, maar heb je het in huis ook wel warm genoeg?
Ah dat valt reuze mee dus, thanks voor je antwoord!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaar
Alleen ik zit toch te denken ze nog even te bellen ivm die koudheid. Ook omdat ik wat bezorgde opa's en oma's van hem heb die niet gerust zijn voor ik een antwoord voor ze heb
Bloedsomloop heb ik ook wel aan gedacht, zeker door de blauwe lipjes, maar zijn hartje is iig helemaal topquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:55 schreef Fannie het volgende:
Ik heb helaas verder geen tips Free, misschien dat het toch een beetje ligt aan z'n bloedsomloop?
Ik gok maar wat hoor, ik weet het verder ook niet ....
Fijn dat Seb lekker geslapen heeft!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ja het ging beter! Hij heeft beter gegeten en geslapen van half zeven tot zes uur en van half acht tot nu. doordat hij steeds ziek wil hij ook niks doen. Spelen of stappen waar hij normaal veel plezier in heeft. En nu zijn mijn lief en ik snotverkouden, bluh. We zijn afgelopen jaar meer ziek geweest dan de 29 jaar daarvoor bij elkaar. Dat is nou echt het allergrootste nadeel van het Kdv.
Gratis snot- en slijmcontact met de hele buurtquote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ja het ging beter! Hij heeft beter gegeten en geslapen van half zeven tot zes uur en van half acht tot nu. doordat hij steeds ziek wil hij ook niks doen. Spelen of stappen waar hij normaal veel plezier in heeft. En nu zijn mijn lief en ik snotverkouden, bluh. We zijn afgelopen jaar meer ziek geweest dan de 29 jaar daarvoor bij elkaar. Dat is nou echt het allergrootste nadeel van het Kdv.
Seb is ook helemaal gek van little people. Hij heeft een garage en een paardestal, als je dan het hekje open doet hoor je een paar hinniken en als je het paard erin zet krijg je zo'n country muziekje waarbij seb gaat hupsenquote:Op zondag 24 januari 2010 09:28 schreef Marie79 het volgende:
Pfff... dreumesjes die op escape knopjes drukken, heel verhaal getypt, maar is nu dus weer weg...
Maarten was ondertussen op allerlei knopjes aan het drukken en ook de cd-rom vindt ie leuk om open te maken.![]()
Wat ik ook nog geschreven had was: een drukke dag Diaan, maar wel erg gezellig! Wat heeft Lennon voor zijn verjaardag gehad?
Maarten speelt de laatste dagen veel met zijn Little People Boerderij, dat krijgt hij nu helemaal door. Zo leuk!Beestjes eruit halen, beestjes erin doen. Deurtjes open doen, deurtjes dicht doen! Ben erg blij dat we dit voor hem gekocht hebben! Hij kijkt momenteel niet eens veel naar zijn andere speelgoed om.
Ja dat gaat dan ook fout, dat ik het niet zei tegen hem. Maar dat terzijde kan ik er nog niet bij da hij niet kan bedenken dat in alleen een romper zonder mouwen en een slaapzak zonder mouwen een beetje aan de frisse kant is wanneer het buiten sneeuwtquote:Op zondag 24 januari 2010 17:27 schreef Marie79 het volgende:
Bij ons gaat het eigenlijk altijd wel goed, alleen zeg ik het er altijd wel bij als Maarten een erg dikke trui aan heeft, dat hij dan maar een pyjamajasje aan moet doen!
Het is meer dat W. nog wel eens wat makkelijker met de tijden van eten/slapen omgaat... maar of dat het ergste is???
Gister precies hetzelfde! Ik was bezig met de deur afnemen en dacht al wat gaat die deur moeilijk... Tot de sirene ging.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka had haar vingertjes tussen de deur. Daar was ze niet blij mee...Gelukkig valt de schade mee, maar het spelletje 'jezelf naar voren laten vallen op je handjes' is ineens heel wat minder leuk, want het is wel een beetje gekneusd...
Heerlijk toch?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:26 schreef Estrys het volgende:
Ik weet niet wat er met seb aan de hand is maar hij slaapt ineens hartstikke goed 's nachts weer langer en overdag vier uur. Het is ineens een heel fijn kind, veel praten en lachen ook wat betreft spelen en eten.
brrrr ik voel het gewoon! Hier gelukkig nog geen vingers tussen deuren (wel een keer in haar vinger geknipt met nagels knippenquote:Op maandag 25 januari 2010 16:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gister precies hetzelfde! Ik was bezig met de deur afnemen en dacht al wat gaat die deur moeilijk... Tot de sirene ging.
Ik zal mijn waslijst aan 'verwondingen' maar achterwege latenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:11 schreef freecell het volgende:
Hoofd tegen deur: check!
Vingertje geknipt: één keer, heel zachtjes en toen was hij nog héél klein!
En het lijdend voorwerp zit hier nu aan z'n tweede boterham van vanmorgen te knagen
Dankjewel!!quote:Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef trui het volgende:
Diaan, gefeliciteerd nog met je Dreumesje!![]()
In het begin at hij vooral met zn handen, daarna stukken met de lepel, maar dan door mij gegeven.. hij heeft eerst de slagroom opgegeten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:44 schreef Estrys het volgende:
Veeeel cadeaus inderdaad. Die lepel Bij de taart is ook maar voor de vorm of niet? Welke driewieler hebben jullie, ik wil er ook een voor seb
Ja, maar Ruben heeft veul meer tanden dan Lennon. Dat moet ergens gecompenseerd worden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef Jelief het volgende:
Lennon heeft veul meer haar dan Ruben!
Ruben had een geweldige verjaardag alle cadeautjes vielen in de smaak, ook die van ons die ik op woensdag nog 'ff' in de Ikea had gekocht. We wisten namelijk écht niet wat we wilden kopen voor hem omdat er al zoveel is van Emma.
Ruben kan ook trapkruipen, doodeng! de deur naar de gang moet dus áltijd dicht.
Ik vind het zo leuk dat hij woorden probeert na te zeggen. Niet dat hij verstaanbaar praat maar de klanken zijn wel herkenbaar zeg maar. En hij is zo enthousiast als Mike thuis komt, EEY roept hij dan.
En oja een lepel! Ruben wil graag zelluf lepelen, als het eten maar genoeg plakt lukt hem dat ook nog, de eerste keer dat hij dat deed zat ik zo:![]()
Neh, die vindt hij wel primaquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:13 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd Fruppel en Danique! Welkom!
Bedankt voor je antwoord Freecell, ze brabbelt idd wel wat af maar ik herken er nog weinig in. Klinkt een beetje arabisch ofzo![]()
Hopelijk trekt Leander zijn humeurtje in de loop van de ochtend bij, misschien moet ie nog even wennen aan zijn nieuwe slaapkamertje?
Snot, heel veel snot hier. Bij iedereen trouwensquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:47 schreef freecell het volgende:
Naar bed leggen is hier nooit een punt, dat scheelt
Je legt hem er in , zegt welterusten en je hoort hem echt niet meer, meteen slapenDat is dan wel weer relaxed.
Maarja, dan moeten ze niet ziek zijnWant dan worden ze midden in de nacht weer wakker.
Dat was hier ook nooit een probleem, tot deze week.... zal wel weer overgaan. Ik heb het idee dat ie ook niet helemaal lekker in zn vel zit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:47 schreef freecell het volgende:
Je legt hem er in , zegt welterusten en je hoort hem echt niet meer, meteen slapenDat is dan wel weer relaxed.
Maarja, dan moeten ze niet ziek zijnWant dan worden ze midden in de nacht weer wakker.
Wet van fokquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:47 schreef freecell het volgende:
quote:
jaquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is alsof ze kunnen lezen...
Ik vind het zo jammer dat ik er hier niks meer van gehoord hebquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:39 schreef Fruppel het volgende:
Danique vond haar feestje op het KDV geen succesAl die aandacht, daar had ze echt géén zin in!
Brullen toen ze haar mutsje opkreeg en nog harder brullen toen ze op de feeststoel mocht.
Volgend jaar beter denken we maarHet heeft wel hilarische foto's opgeleverd!
Whehquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:42 schreef cattie het volgende:
Vast wel. Rubberen hamer ook. Maar of het wenselijk is...
Wel leuk dat ze er bij jullie zo'n werk van makenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:46 schreef Marie79 het volgende:
Dat is zeker jammer Raissa, bij ons hebben ze helemaal speciaal foto's gemaakt met het fototoesten van het kdv (wij hadden er nooit aan gedacht het toestel mee te geven) en er stond een heel leuk (laatste) verslagje in zijn schriftje!
Kan je er niet nog eens naar vragen dan?
In Mila's schriftje zit ook zo'n speciale pagina voor het vieren van verjaardagen maar ze schrijven alleen in het boekje op vrijdagen en haar verjaardag werd gevierd op woensdag.. Ik zal er inderdaad nog eens naar vragen maar ga er eigenlijk vanuit dat ze het inmiddels niet meer wetenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:46 schreef Marie79 het volgende:
Dat is zeker jammer Raissa, bij ons hebben ze helemaal speciaal foto's gemaakt met het fototoesten van het kdv (wij hadden er nooit aan gedacht het toestel mee te geven) en er stond een heel leuk (laatste) verslagje in zijn schriftje!
Kan je er niet nog eens naar vragen dan?
Bedoel je dat n.a.v mijn vraag over die aapjes? Ik had je gemaild op het adres wat ik uit je Hyves profiel had omdat ik vaker mijn mail bekijk dan Fok! en Hyves.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat ik er hier niks meer van gehoord heb
de zesde ziekte?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:26 schreef Fruppel het volgende:
Danique haar hele romp en een deel van haar gezicht, armen en benen zitten voor de verandering weer onder de uitslag.
Het zijn hele kleine rode stipjes (spelden prikjes zeg maar) en sommige vlekjes zijn wat groter/dikker geworden sinds gisteren, iemand enig idee wat dat kan zijn?
Huh? Nee! Lees ff terug, ging over dat ik niks gehoord heb over hoe ze mila's verjaardag gevierd hebben!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:24 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Bedoel je dat n.a.v mijn vraag over die aapjes? Ik had je gemaild op het adres wat ik uit je Hyves profiel had omdat ik vaker mijn mail bekijk dan Fok! en Hyves.
Als je iets anders bedoeld dan heb ik niets gezegd
Ik baal er een beetje van dat ik niet gevraagd heb of ik er bij mocht blijven.. Maar ja, das achterafquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:37 schreef Fruppel het volgende:
Lees half haha dat blijkt wel! Sorry!
Wat jammer dat je daar niets over gehoord hebt!
Wij waren erbij gebleven met haar viering, was erg grappig!
Heb je nog een foto van de traktaties?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:42 schreef Fruppel het volgende:
Inderdaad jammer! Voor volgende jaar dan!
De viering duurde al met al niet heel lang hoor maar het was wel leuk gedaan!
Danique kwam als laatste kindje en iedereen zat al netjes aan tafel te wachten op haar. Ze kreeg een feestmuts en ze mocht in de verjaardags-troon zitten en daarna ging iedereen zingen voor haar!
Helaas had ze daar even geen zin in en zette ze het op een brullen!
Na dat alles hebben we getrakteerd.
Halfvolle melk hier.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leve de wet van fok! Vannacht geen kik gegeven! Zelfs uitgeslapen nog. En de creme van de apotheek had ik nog en die gesmeerd gisteren en de plekjes zijn al bijna weg!
Lekker gedouched samen vanmorgen, telkens met zn handje voorzichtig de straal aanraken.
Zal eens kijken of ik een leuke foto kan vinden. Tis echt een binkie vind ik.
Wel een magere laatste tijd, terwijl hij goed eet. Het drinken (behalve de melk) is nog steeds bagger.
Ben benieuwd wat de dieetist te zeuren melden heeft woensdag. Zo geen zin om heen te gaan, als ik er al kan komen in die stomme gladheid.
Ik vroeg me nog of wat de nog niet zo lang 1 jarigen hier drinken. Opvolgmelk, nr 3 melk, of gewone koemelk?
Gaat Mila elke dag in bad??quote:Op zondag 31 januari 2010 17:43 schreef Raissa het volgende:
Fuente, Mila krijgt dit (maar is nog geen 14 maanden):
8:00 Bord pap (brinta of andere pap)
10:00 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee)
12:00 Anderhalve boterham met drinken (water/thee/sap/roosvicee)
14:30 Fruit
16:30 Beetje drinken (water/thee/sap/roosvicee) met een liga/rijstewafel
18:00 Avondeten (meestal hetzelfde als wij eten maar af en toe een potje ivm kruiden ofzo) met water en soms een toetje (yoghurt/vla/danoontje)
Daarna gaat ze in bad en naar bed, 's avonds krijgt ze dus geen pap meer.
Yup, da's hier ook het advies, hoewel hij wel zwaarder is dan Leander.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef freecell het volgende:
En daar tussendoor stop ikhem nog wel redelijk regelmatig wat extra toe. Ook op advies CB. Mag wel wat meer spek aan (nu 80 CM met bijna 9 KG)
Hier ook een mager kindje, net 8 kilo bij 75 cm. Vandaar dat ik ook geen enkel probleem maak van die nachtvoedingen, ze heeft ze kennelijk gewoon nodig.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:30 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Yup, da's hier ook het advies, hoewel hij wel zwaarder is dan Leander.
t valt mij op dat de tijden wel aardig gelijk lopenquote:Op zondag 31 januari 2010 20:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gaat Mila elke dag in bad??
Wel grappig om te lezen al die schema's. Soms heel verschillend soms ook wel weer erg gelijkend.
Kan me indenken dat je zenuwachtig bent. Het valt echt mee hoor, Sara kreeg buisjes toen ze net 1 was, en later nog eens en toen d'r neusamandel eruit. Het valt echt mee, maar het is wel even zielig, sterkte!quote:Op zondag 31 januari 2010 23:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Eindelijk mag ik hier meeposten gezien Levi vorige week zaterdag 1 jaar is geworden
Woensdag wordt ie geopereerd trouwens. Neusamandelen gaan eruit en buisje in zijn linkeroor gezien hij bijna chronisch verkouden is en oorontstekingen heeftdus ben onwijs zenuwachtig omdat ie onder narcose moet
Ja, Mila gaat elke dag in bad, heel af en toe wisselen we het om met douchen. Heel, heel zelden slaan we het een keertje over als we bijvoorbeeld bij mijn schoonouders gaan eten ofzo.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gaat Mila elke dag in bad??
Wel grappig om te lezen al die schema's. Soms heel verschillend soms ook wel weer erg gelijkend.
Okay.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik douche zelf graag voordat ik op de bank plof na het eten, dus Jen gaat gewoon met me mee.
Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?quote:Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana gaat minimaal om de dag in bad. Ik wist eigenlijk niet dat het slecht voor de huid is![]()
met haar onder de douche durf ik nog steeds niet (ben zo bang dat ik uitglij)
volgens hier is t vooral t warme/hete water dat je huidvet oplostquote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?
ja dat is direct mijn volgende afwijkingquote:Op maandag 1 februari 2010 12:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bla: Anti-slipmatje installeren?
Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja dat is direct mijn volgende afwijkingik vind die dingen zo onhygienisch
Jewelquote:Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?
dat dus!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jewelik vind die matjes ook heel vies. Ik heb echt het idee dat daar meer vuil op blijft hangen dan mijn gladde douchebak.
elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzoquote:Op maandag 1 februari 2010 14:23 schreef mrien het volgende:
Schema's...
's ochtends BV en boterham
ergens in de ochtend vaak fruit
's middags brood met beker melk
's middags nog een koekje
's avonds warm eten + toetje
slapen
Niet echt vaste tijden voor alles, ligt er aan of ze naar de creche gaat of niet
Ze kan nu ja (kon ze al even) en nee zeggen. Maakt het soms wel een stuk makkelijker wat ze wilt
Dezelfde? Leuk!!!quote:Op maandag 1 februari 2010 14:25 schreef Estrys het volgende:
Diaan, ik heb ook die smoby in bestelling voor seb
ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?quote:Op maandag 1 februari 2010 14:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzo
ook zijn er weer 2 tanden door
en ik ben weer weg
nee, dik, die,papa,mama,fes (flesplavondkaarsding)haiquote:Op maandag 1 februari 2010 14:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?
Dat komt ook wel goed. Lennon is ook een lichtgewicht. Wat ik begrepen hebben, zien ze liever lichtgewichten dan kinderen die te zwaar zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:28 schreef DJMO het volgende:
terug van het ziekenhuis. Alles was in orde, meneer was alleen te licht voor zijn lengte (80 cm en 9325 gram) en ik moest dr maar wat meer calorieen in stoppen (in overleg met het cb waar ik volgende week heen moet voor een reguliere afspraak) ik wijt het er maar gewoon aan dattie net een hoektand door heeft en dus slechter wilde eten, vorige week ziek is geweest ... komt wel weer goed hoor
ik heb ook zo het vermoeden dat esther zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar goed. Deze kinderarts bekijkt het natuurlijk vanuit het oogpunt dat ik gedronken heb tijdens de zwangerschap, en wijt het natuurlijk daaraan.(denk ik althans) Ze wil ook het verslag van het MKD hebben, en dat gaat over ouder/kind observatie. Ik vraag me echt af wat zij daar mee moet eerlijk gezegd. Hij ontwikkelt zich zoals elke andere normale baby, en als ze hem had gezien zonder de voorgeschiedenis te kennen, had ze heel anders gereageerd denk ik. Enfin, ik mail esther wel even, heb ik dat ook gelijk gehad, dan krijg ik maandag op de inloop wel antwoord van haarquote:Op maandag 1 februari 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
DJMO: Leander is 82 CM en nog geen 9 KG
En daar maken ze zich op het CB niet druk om
Kleine beetjes... drinken is belangrijker dan eten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.
Hoe doen jullie dat? blijven aanbieden en laten spugen of even niets geven?
lepeltjes met beetje thee, of wat boullion ( als ze al boullion op die leeftijd mogenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.
Hoe doen jullie dat? blijven aanbieden en laten spugen of even niets geven?
Lekkerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef mrien het volgende:
Zit ik een keer aan de eettafel te fokken en Lotte aan het kleuren en een koekje aan het eten. Kijk ik op, zit ze d'r koekje te kleuren en te eten..oeps
Ik heb de box maar opgeruimd met kerst.. Ze wil er echt niet meer inquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Lekker![]()
Zitten die van jullie eigenlijk nog wel eens in de box? Ik merk dat Leander het eigenlijk nog wel leuk vindt. 2x per dag een half uurtje oid en ik houd dat dus nog mooi even zo. Handig met voeden straks
ontbijten en avondeten doen we altijd netjes (en samen) aan de eettafel. maar de boterhammen tussen de middag eten we naast elkaar: selene in de box en ikke ernaast met fok of een spelletje. is eerlijk gezegd een heerlijk rustig momentje op de dag en zij vindt het prima (en eet op die manier trouwens ook het bestequote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Lekker![]()
Zitten die van jullie eigenlijk nog wel eens in de box? Ik merk dat Leander het eigenlijk nog wel leuk vindt. 2x per dag een half uurtje oid en ik houd dat dus nog mooi even zo. Handig met voeden straks
had ik ook al bedacht, maar dat vond hij niet handig. nu welquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef Raissa het volgende:
Kan Sangdrax niet boven werken simmu? Dan ziet Selene hem ook niet? Of denk ik nu te simpel
Idem: moet erg uitkijken wat ik in de box zet, voor je het weet is het klimmateriaal.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:30 schreef freecell het volgende:
LieuweAls ik Leander zo in de box zou zetten zou hij het krat omkeren en er uit klimmen
Ik zie de box als een lekker veilig plekje voor hemEcht van hem alleen en niemand die hem komt storen. Hij vindt het ook niet vervelend!
standaard een beer in de stoel ls daar geen kind in zit lost dat probleem opquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
Erg leuke stoel.Wij hebben er ook nog bij staan kijken, maar met die katten van ons wordt het snel een kattenstoel ipv een stoel voor Lennon. Of we zouden hem elke keer de kamer uit moeten zetten, maar dat vind ik ook zo'n gedoe.
Misschien wel het proberen waard... al verdenk ik mn katten ervan bij de beer te gaan liggen, vinden ze wel gezellig.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:59 schreef simmu het volgende:
[..]
standaard een beer in de stoel ls daar geen kind in zit lost dat probleem op
en gefeliciteerd jair + familie
ik zeg altijd tegen seb dat hij zijn tijd daar niet moet verslapen daar is het Kdv veel te duur voor, hij slaapt daar veel minder maar ja andere kindjes in de slaapkamer en andere omgevingquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:15 schreef bodpa09 het volgende:
Slapen jullie kids goed op het kdv? M. vindt het er veel te leuk, slaapt max 1,5 uur.
Op thuis dagen slaapt hij veel meer, het lijkt wel alsof hij dan inhaalt. Hij zat op een slaapje per dag, maar slaapt nu van 8 tot 10 (als ie om 6 uur wakker was), en van half 1 tot 3.
hij doet het niet meer sinds het gesprek :-Dquote:Op donderdag 4 februari 2010 07:36 schreef bodpa09 het volgende:
Bekend 'probleem' dus.
Gaat het daar nu wel beter Estrys, met die andere aanpak?
Bodpa hadden jullie deze keer wel prik? Toevallig de BMR?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:45 schreef bodpa09 het volgende:
Zo! Kind weer goedgekeurd! 81 cm en 9760 gram. Op +1 lijn qua lengte, -1 lijn qua gewicht.
En nu lekker heel lang geen prik meer! Yihaaa!
quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:45 schreef bodpa09 het volgende:
Zo! Kind weer goedgekeurd! 81 cm en 9760 gram. Op +1 lijn qua lengte, -1 lijn qua gewicht.
En nu lekker heel lang geen prik meer! Yihaaa!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |