natuurlijk! het is voor jullie allemaal naarnaarnaarquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:03 schreef cattie het volgende:
Simmu, ik vind het ook voor Fee heel vervelend en heb echt wel medelijden met haar. Maar zo langzamenhand ook wel met ons.
dat dusquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:14 schreef trui het volgende:
ik wilde toch nog even op tinny reageren. natuurlijk hoort dit gedrag wel bij deze leeftijd, maar soms kan het toch ook een teken zijn dat er meer aan de hand is. dus ik vind dat je ook wel naar je eigen gevoel moet luisteren hierin hoor, als je echt denkt 'er klopt iets niet, dit is veel te extreem', blijf ermee aan de bel trekken. als er wel sprake zou zijn van -ik noem maar wat- autisme bijvoorbeeld, dan is 't alleen maar goed als dat vroegtijdig onderkend wordt. 21 maanden is wel jong, maar zoals laatst in 't autisme topic genoemd werd zijn er nu methoden om dit al met 2 jaar op te sporen. succes! jullie hebben sowieso wel een pittig dametje geloof ik, als ik me de baby-verhalen goed herinner.
Het is helemaal niet moeilijk thuisonderwijs te geven in Nederland: je hoeft alleen maar jaarlijks voor het begin van het nieuwe schooljaar een briefje naar de B&W van jouw woonplaats te sturen dat je in de omgeving (ongeveer 20 km) geen school hebt kunnen vinden die voldoet aan jouw religie/levensovertuiging, Paganisme in mijn geval. Door een aantal uitspraken van rechters de afgelopen jaren, staan leerplichtambtenaren tegenwoordig met lege handen, want ze mogen geen oordeel vellen over jouw levensovertuiging en hoe jij deze beleeft en toepast. Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest. Een kind van school halen om thuisonderwijs te gaan geven is lastiger. Vandaar ook dat ik er NU alvast naar kijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Thuisonderwijs heb ik naar gekeken. Maar in nederland is er volgens mij een soort van ontmoedigingsbeleid. Je moet aan een helehoop voorwaarden voldoen. Terwijl ik toch van mening ben dat ik bepaalde kennis toch echt beter kan overbrengen dan die net "afgestudeerde" 21 jarige pabo griet. Priscil heeft nu weer een mentor die spreekt amper nederlands, "mooie rapport".![]()
En dan heb ik het nog niet eens over haar groep 8 juf, die een dictee meegaf vol met fouten. Ik was in staat om de boel gecorrigeerd aan haar mee te geven.
Over het algemeen vind het het onderwijs niveau om te janken. Er staan gewoon steeds meer incapabele mensen voor de klas. Niet raar want er is een tekort aan onderwijzers, maar ik zou er ook nooit voor kiezen om voor een klas te gaan staan met de mentaliteit van tegenwoordig. Als je dan een jochie een onvoldoende voor zn dictee dan komt moederlief even verhaal halen (ja serieus).
Goed, ik merk dat ik doordraaf.
Of kinderopvangquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Maar dat geldt alleen als het kind nog niet naar school is geweest.
Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.quote:
Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij telt kinderopvang niet, dat is namelijk geen school, maar je kunt inderdaad maar beter het kind niet naar de opvang doen, voor de zekerheid. Het kan inderdaad wat problemen schelen.
Beter: ongeveer, min of meerquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:44 schreef LovelyLady het volgende:
Leander ook weer een beetje beter?
En nog problemen (gehad) met slapen in zijn nieuwe kamertje? Of valt dat mee?
Welke regeltjes zijn dat dan en waar heb je die gevonden? Want de wet en de jurisprudentie is daar volgens mij inmiddels vrij duidelijk in. Toen de wet gemaakt werd, was er sowieso nog geen sprake van kinderopvang zoals die er nu is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel als het om levensovertuiging gaat heb ik toen uit de regeltjes kunnen lezen(Ben toen zelf aan het kijken geweest wat de opties waren namelijk
)
Ik ken dat geval geloof ik wel: die mensen wilden hun kinderen van school halen, en dat is inderdaad moeilijk in Nederland. Als het kind nog niet naar school is geweest, is het allemaal een stuk makkelijker. Je moet alleen niet bang zijn om voor de rechter te staan, want ze proberen uit alle macht jouw kind naar school te krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:32 schreef simmu het volgende:
ik weet wel van mensen dat die uiteindelijk in engeland zijn gaan wonen omdat het hier in theorie allemaal wel mogelijk is met thuisscholing, maar in de praktijk niet.
Beide jongens zitten hier op kdv en ik heb inmiddels een school gevonden waar ik het aandurfquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben lid van een yahoo-groep, zal ik er eens naar vragen? Ruben is net twee, dus je hebt nog de tijd om je te 'bedenken'? Is het kinderdagverblijf waar je het over hebt van een bepaalde stroming ofzo? En vanuit welke levensovertuiging werk jij? (Zoals ik bijvoorbeeld mijn Paganisme heb)
En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
Goede vraag, dat wil ik ook wel weten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:14 schreef DJMO het volgende:
aangezien ik me nog helemaal niet bezig houd met schoolgaan, hoewel wel een beetje, maar ik twijfel enorm om jan nu al aan te melden omdat ik hoop voor die tijd verhuisd te zijn. Iemand een idee hoe het met eenmaal gedane aanmelding zit? kan je die ook weer intrekken als je je kind op een andere school wil aanmelden?
Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En thuisonderwezen kinderen doen het vaak beter dan schoolonderwezen kinderen; in de VS en GB hebben ze er veel ervaring mee.
Op beide niveaus: thuisonderwezen kinderen komen vaak met veel verschillende mensen in contact, omdat de ouders ze bijvoorbeeld vrijwilligerswerk laten doen, of verschillende sporten. Ze komen op die manier veelvuldig met alle leeftijdsgroepen in contact, wat gunstig is voor de sociale ontwikkeling. Op denkniveau omdat er veel meer ruimte is voor 1-op-1 onderwijs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte, maar is dat dan op denkniveau of sociaal-emotioneel niveau. Ik heb het gevoel dat kindjes die thuis onderwezen worden minder goed ontwikkelen op sociaal-emotioneel omdat ze alle aandacht krijgen, niet leren samen te spelen en delen. Helemaal als er geen broertjes of zusjes zijn. Maar zoals gezegd, dat is een gevoel van mij, het kan in de praktijk heel anders zijn, maar vroeg het me af.
Volgens mij hoef je je kind pas rond de 3 jaar aan te melden en gedane aanmeldingen annuleren. Je zou in ieder geval bij de aanmelding een voorbehoud (ivm evt. verhuizing) kunnen aangeven.
Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaarquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:34 schreef Raissa het volgende:
[..]
Hoe lopen die afspraken eigenlijk?
Ik heb nu een 14 maanden afspraak staan, en dan?
Dreumestopiclurker in de bochtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:21 schreef freecell het volgende:
Hoppa Annicka!
Leander is zo vaak zo koud. Genoeg kleren aan maar wel koude vingers, voeten en blauwe koude lipjes. Als je hem dan even lekker opwarmt met je handen is hij ook meteen een stuk blijer.
Ik gaf het vandaag even aan op het CB, maar ze reageerde niet echt. Vind het toch een beetje raar. Kent iemand dit?
gemiddeld 20 graden. Zou toch goed moeten zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef Fannie het volgende:
[..]
Dreumestopiclurker in de bocht:
Misschien een rare vraag, maar heb je het in huis ook wel warm genoeg?
Ah dat valt reuze mee dus, thanks voor je antwoord!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Hier: 14 maanden, 18 maanden (wij nu wat eerder ivm mijn zwangerschap) en dan weer met twee jaar
Alleen ik zit toch te denken ze nog even te bellen ivm die koudheid. Ook omdat ik wat bezorgde opa's en oma's van hem heb die niet gerust zijn voor ik een antwoord voor ze heb
Bloedsomloop heb ik ook wel aan gedacht, zeker door de blauwe lipjes, maar zijn hartje is iig helemaal topquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:55 schreef Fannie het volgende:
Ik heb helaas verder geen tips Free, misschien dat het toch een beetje ligt aan z'n bloedsomloop?
Ik gok maar wat hoor, ik weet het verder ook niet ....
Fijn dat Seb lekker geslapen heeft!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:48 schreef Estrys het volgende:
Ja het ging beter! Hij heeft beter gegeten en geslapen van half zeven tot zes uur en van half acht tot nu. doordat hij steeds ziek wil hij ook niks doen. Spelen of stappen waar hij normaal veel plezier in heeft. En nu zijn mijn lief en ik snotverkouden, bluh. We zijn afgelopen jaar meer ziek geweest dan de 29 jaar daarvoor bij elkaar. Dat is nou echt het allergrootste nadeel van het Kdv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |