abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77505562
Om dergelijke drama's te voorkomen heb ik de tomaat eerst doorgesneden
pi_77505603
Bij Mila komen er nu 2 tanden tegelijk door, 1 boventand (de andere is al door) en een beneden laterale snijtand.. Ze is vorige week een avond koortsig geweest maar verder niet eigenlijk, wel wordt ze op een avond tot een uur of 11 een paar keer wakker. Vind het zielig, hoop dat er binnenkort even pauze op de tandjes komt (óf dat nu in een keer alles komt zodat we er snel vanaf zijn ).
  maandag 1 februari 2010 @ 11:35:07 #203
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77506748
Hulde voor degenen die het kindje elke dag in bad/douche doen... daar heb ik 's avonds dus echt geen zin meer in als ik de hele dag gewerkt heb. Ik heb het wel een paar keer gedaan en Lennon werd er alleen maar onrustiger van, dus wij wassen hem 's avonds voordat hij gaat slapen. Verder gaat hij ong. 2x per week in bad/onder de douche, maar altijd 's morgens of 's middags.

A_A heel veel succes en logisch dat je een beetje zenuwachtig bent...

voor alle kindjes met doorkomende tandjes en er last van hebben. Bij Lennon willen ze maar gewoon niet komen.

Tomaat hebben we nog niet geprobeerd, binnenkort eens doen.

Vanmorgen huilde Lennon voor het eerst toen ik wegging bij kdv. Ik moest hem vanmorgen al wakker maken en hij was nog erg moe, was te zien aan zn ogen. De leidster pakte hem meteen op en toen was hij stil, dus kon ik gerust weggaan. Normaal gaat hij altijd kruipen/spelen, dat deed ie ook al niet.
Make love, not war ☮
pi_77506799
Ik douche zelf graag voordat ik op de bank plof na het eten, dus Jen gaat gewoon met me mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:39:56 #205
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77506890
Ik heb altijd begrepen dat het slecht voor de huid is iedere dag in bad gaan, dus daarom doe ik dat niet. En ik vind het zonde van het water.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 1 februari 2010 @ 11:42:00 #206
114177 Diaan73
pi_77506936
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik douche zelf graag voordat ik op de bank plof na het eten, dus Jen gaat gewoon met me mee.
Okay.

GWS, het is ook slecht voor de huid, ook voor volwassenen Ik douche daarom ook niet elke dag. Ik douche meestal 's avonds laat of 's morgens vroeg... ligt eraan hoe het uitkomt.
Make love, not war ☮
pi_77507067
Ik was me niet elke dag met zeep En ik was mn haren ook zeker niet elke dag.

Maar gewoon lekker onder de warme douche zitten...
pi_77507690
Seb gaat in bad op maandag, woensdagavond of donderdagochtend en op zaterdag en soms ook op zondag. Zo'n beetje om de dag eigenlijk probeer ik en als ie vies is
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_77507791
Dana gaat minimaal om de dag in bad. Ik wist eigenlijk niet dat het slecht voor de huid is

met haar onder de douche durf ik nog steeds niet (ben zo bang dat ik uitglij)
pi_77508420
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana gaat minimaal om de dag in bad. Ik wist eigenlijk niet dat het slecht voor de huid is

met haar onder de douche durf ik nog steeds niet (ben zo bang dat ik uitglij)
Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?
pi_77508495
Leander gaat hier zeer onregelmatig in bad en onder de douche Hij vindt het wel heel tof!
Nu is hij verkouden en gaat hij veel vaker (slaapt een stuk beter dan)
pi_77508621
Als het aan Jen zou liggen ging ze wel 3x per dag, gewoon met iedereen mee. Ze vindt het echt heerlijk.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:36:17 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_77508826
Nou ja, als je te lang in bad blijft zitten krijg je van die pruimenvingers. Dat kan niet goed zijn.

Bla: Anti-slipmatje installeren?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 1 februari 2010 @ 12:39:36 #214
114177 Diaan73
pi_77508934
Lennon vindt douchen/in bad ook wel lekker. Ik niet, ben er ook altijd binnen 10 minuten weer onder weg. Doe wat ik moet doen en dan klaar. daarom hebben wij ook het bad eruit gesloopt en een ruime douche gemaakt... ik vind het verschrikkelijk in bad zitten/liggen.

Die pruimenvingers noemen wij ouwewijven handen...
Make love, not war ☮
pi_77509114
Seb gaat heel graag in bad. Ik vind het ook niet erg om hem in bad te zetten, maar hij moet er ook weer uit en dan afdrogen en luier omdoen en aankleden. Dat is draaaaaaama
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 februari 2010 @ 12:47:24 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77509192
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Raissa het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch alleen slecht als je het dan iedere dag met zeep doet?
volgens hier is t vooral t warme/hete water dat je huidvet oplost
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77510010
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bla: Anti-slipmatje installeren?
ja dat is direct mijn volgende afwijking ik vind die dingen zo onhygienisch
  maandag 1 februari 2010 @ 13:46:33 #218
12913 GreatWhiteSilence
pi_77510995
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja dat is direct mijn volgende afwijking ik vind die dingen zo onhygienisch
Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?
pi_77511029
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Niet onhygiënischer dan de douchebak zelf, toch?
Jewel ik vind die matjes ook heel vies. Ik heb echt het idee dat daar meer vuil op blijft hangen dan mijn gladde douchebak.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:55:08 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77511305
die matjes kunnen prima in de wasmachien hoor.
in de haak.
pi_77512130
Hoiiiii ik leef ook nog

schema's?

7:00 BV
10:00 fruit
12:00 2 boterhammen met roomboter en BV
15:00 koekje of nog een stuk fruit en een beker water/roosvicee
18:00 warm eten
20:00 kwark of pap
00:00 BV

en ook elke dag in bad, soms in de douchebak zodat ze vrij kan ploeteren, bij weinig tijd gaat ze in een emmer..dan is ze tenminste helemaal warm en t is vrij vlot klaar zo'n 'badje'
pi_77512182
It's alive!!!
pi_77512216
Schema's...
's ochtends BV en boterham
ergens in de ochtend vaak fruit
's middags brood met beker melk
's middags nog een koekje
's avonds warm eten + toetje
slapen

Niet echt vaste tijden voor alles, ligt er aan of ze naar de creche gaat of niet

Ze kan nu ja (kon ze al even) en nee zeggen. Maakt het soms wel een stuk makkelijker wat ze wilt
pi_77512250
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jewel ik vind die matjes ook heel vies. Ik heb echt het idee dat daar meer vuil op blijft hangen dan mijn gladde douchebak.
dat dus!
En in de wasmachine...ja dat zou kunnen, maar dan nog..
pi_77512277
Diaan, ik heb ook die smoby in bestelling voor seb
pi_77512309
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:23 schreef mrien het volgende:
Schema's...
's ochtends BV en boterham
ergens in de ochtend vaak fruit
's middags brood met beker melk
's middags nog een koekje
's avonds warm eten + toetje
slapen

Niet echt vaste tijden voor alles, ligt er aan of ze naar de creche gaat of niet

Ze kan nu ja (kon ze al even) en nee zeggen. Maakt het soms wel een stuk makkelijker wat ze wilt
elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzo
ook zijn er weer 2 tanden door

en ik ben weer weg
  maandag 1 februari 2010 @ 14:28:45 #227
114177 Diaan73
pi_77512379
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:25 schreef Estrys het volgende:
Diaan, ik heb ook die smoby in bestelling voor seb
Dezelfde? Leuk!!! Ik ben benieuwd hoe Seb hem gaat vinden. Ik vind het nu al een succes

Heey Kleurdoos!! Dag en tot ziens dan maar weer.
Make love, not war ☮
pi_77512384
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:26 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

elin zegt ook nee, erg handig idd. Hoef ik ook niet meer te proberen een hap erin te schuiven ofzo
ook zijn er weer 2 tanden door

en ik ben weer weg
ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?
pi_77512592
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

ho eens, wat kan ze nog meer? Haken, breien, afwassen?
nee, dik, die,papa,mama,fes (flesplavondkaarsding)hai

en ik zocht t even op
maar tís niet vroeg ofzo

Communiceren!
Wanneer je kind zijn gebrabbel rechtstreeks tot jou richt en daarbij wijst, of op een andere manier je aandacht probeert te trekken, weet je dat hij voor het eerst echt probeert te communiceren met behulp van taal. Vanaf dat moment is het verstandig om actief beginnen met het stimuleren van zijn spraakontwikkeling. Maar ook voor die tijd kun je al heel veel doen om het taalgevoel van je kindje te ontwikkelen.

Vroeg of laat
De meeste kinderen zeggen voor het eerst, doelbewust, een écht woordje tussen de tiende en de veertiende maand na hun geboorte. Een heel kleine groep kindjes begint al voor die tijd te praten. Het komt echter vaker voor dat kinderen wat later zijn met hun eerste woordjes. Daar hoef je je dan ook geen zorgen om te maken.
pi_77512942
ik bedoelde meer: Hoe is het met lopen, slapen etc met elin? ik ben niet bang dat seb niet gaat praten. hij neemt maar goed de tijd.Ik vrees namelijk dattie dan zijn mond nooit meer zal houden. Hij zegt trouwens tik tak tegen de klok, waar hij dat nou vandaan heeft?!

Wel goed dat elin plavondflesding kan zeggen! :-P
pi_77513291
o eh nouja lopen en nee zeggen deed ze al vandaar slapen redelijk tot slecht nu slechter ivm r tanden.. maar de afgelopen weken ging t aardig goed. Doorslapen nog steeds niet eten doet ze wel erg goed
  maandag 1 februari 2010 @ 15:52:57 #232
12913 GreatWhiteSilence
pi_77515431
Annicka zegt al een tijdje 'EM' als ze wil drinken. Ik tel het niet als woord
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 17:28:49 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77519267
terug van het ziekenhuis. Alles was in orde, meneer was alleen te licht voor zijn lengte (80 cm en 9325 gram) en ik moest dr maar wat meer calorieen in stoppen (in overleg met het cb waar ik volgende week heen moet voor een reguliere afspraak) ik wijt het er maar gewoon aan dattie net een hoektand door heeft en dus slechter wilde eten, vorige week ziek is geweest ... komt wel weer goed hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 1 februari 2010 @ 19:40:39 #234
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77524499
Komt zeker wel goed hoor DJMO

Ik kwam thuis uit mijn werk, en Maarten had slecht geslapen vanmiddag, maar hij was ook wel erg huilerig, rode wangetjes en oortjes en hij voelde warm aan (dat weet ik eerst aan mijn hele koude handen ) maar bij het naar bed brengen bleek hij toch wel koorts te hebben, 38.7 graden. Het heerst gewoon hier in huis, ben net ziek geweest, griep en koorts en ben nog niet helemaal 100% en ook W. is niet helemaal fit... Gelukkig kan W. thuis blijven morgen als hij nog steeds koortsig is!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 1 februari 2010 @ 19:53:20 #235
114177 Diaan73
pi_77525317
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:28 schreef DJMO het volgende:
terug van het ziekenhuis. Alles was in orde, meneer was alleen te licht voor zijn lengte (80 cm en 9325 gram) en ik moest dr maar wat meer calorieen in stoppen (in overleg met het cb waar ik volgende week heen moet voor een reguliere afspraak) ik wijt het er maar gewoon aan dattie net een hoektand door heeft en dus slechter wilde eten, vorige week ziek is geweest ... komt wel weer goed hoor
Dat komt ook wel goed. Lennon is ook een lichtgewicht. Wat ik begrepen hebben, zien ze liever lichtgewichten dan kinderen die te zwaar zijn.

Beterschap voor Maarten!!!
Make love, not war ☮
pi_77525821
Maarten beterschap!

Tyler wordt woensdag weer gewogen en gemeten en dan (helaas) naar de dietist. Zo geen zin in.
Ben wel benieuwd wat hij weegt, zal vast niet veel meer zijn dan 9 kg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 20:17:01 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77526630
Beterschap Maarten!

Diaan: Ik bedacht me ook achteraf pas (toen ik allang thuis was natuurlijk) dat ik als antwoord had moeten/kunnen geven dat alles wat ik er nu vet/gewicht "inprop" er niet meer af te krijgen is als ie wat ouder is. Dit gewicht baarde haar nog net geen zorgen, maar hij mocht in verhouding niet verder onder de gemiddelde groene lijn zakken.
De grafiekjes: zo dat je het kunt vergelijken:

Sterkte bij de dietist ingrid
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_77527978
Dank je. Gelukkig pas woensdag. Ik vind het gewoon jammer om daar heen te gaan. Terwijl het eerder telefonisch/via de mail ging. En nutteloos ook. Tyler mag alles hebben, net zoals elk ander kindje van zijn leeftijd. Volgende week moet hij weer naar umcg. (groningen) En dan in maart weer de kinderarts Assen.
pi_77527998
DJMO: Leander is 82 CM en nog geen 9 KG
En daar maken ze zich op het CB niet druk om
pi_77528054
hallo dames hier (en een enkele heer natuurlijk),
Doen jullie ook mee met de Valentijns actie? Echt leuk! Een keertje iemand een leuk moment bezorg en heel simpel. Gewoon een (digitaal) kaartje sturen!
Secret Valentijn, doe je mee?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 februari 2010 @ 21:21:37 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77529695
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
DJMO: Leander is 82 CM en nog geen 9 KG
En daar maken ze zich op het CB niet druk om
ik heb ook zo het vermoeden dat esther zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar goed. Deze kinderarts bekijkt het natuurlijk vanuit het oogpunt dat ik gedronken heb tijdens de zwangerschap, en wijt het natuurlijk daaraan.(denk ik althans) Ze wil ook het verslag van het MKD hebben, en dat gaat over ouder/kind observatie. Ik vraag me echt af wat zij daar mee moet eerlijk gezegd. Hij ontwikkelt zich zoals elke andere normale baby, en als ze hem had gezien zonder de voorgeschiedenis te kennen, had ze heel anders gereageerd denk ik. Enfin, ik mail esther wel even, heb ik dat ook gelijk gehad, dan krijg ik maandag op de inloop wel antwoord van haar

dinsdag 2 februari 2010 @ 13:34:08 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_77548809
Het regent nu en Annicka probeert de regendruppels aan de andere kant van het raam te pakken...
pi_77551098
Welkom Jair!!
pi_77551561
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.

Hoe doen jullie dat? blijven aanbieden en laten spugen of even niets geven?
pi_77551640
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:
zeggeuh, elin is een spuugmarathon aan t houden he.. dit is voor t eerst. Maar alles wat erin gaat, komt er ook weer uit. Eten en drinken wil ze wel. Ze houdt t alleen niet binnen.

Kleine beetjes... drinken is belangrijker dan eten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 februari 2010 @ 14:50:15 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77551667
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:47 schreef Kleurdoos het volgende:

lepeltjes met beetje thee, of wat boullion ( als ze al boullion op die leeftijd mogen )
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77551755
oke doseren dus
want bv golft ze er met grote kracht uit..
eerst maar eens wat thee proberen dan
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:02:51 #248
12913 GreatWhiteSilence
pi_77552142
Kleurdoos: Je kunt testen of ze uitgedroogd raakt door de huid tussen twee vingers een beetje op te tillen. Als het meteen terug schiet is er weinig aan de hand, gaat het (wat) langzamer terug, dan begint ze uit te drogen. Sterkte.
pi_77553871
Arme Elin Ze is ook wel echt behoorlijk aan het spugen hè?
Bouillon nog niet doen, is te zout Als ze wat suffig oid wordt of veel minder plasluiers krijgt ook ff de huisarts bellen

En inderdaad: alleen drinken aanbieden, maar het mag best een beetje zoet zijn Krijgt ze nog wat calorieën binnen ook!
pi_77556072
Oh ORS? is dat ook niet wat bij heel veel spugen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')