abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77835159
Ik was zelf met 14 maanden droog, maar dat is wel extreem vroeg hoor. 'k Had blijkbaar een hekel aan natte luiers. Maarja, die jaren 70 dingen kun je niet vergelijken met die absorptiebommen van nu natuurlijk.

Anyway: vast een vraag in de categorie dom, maar waarom wil je em een romper of broekje aan doen, Freecell? Gewoon blote billen kan toch ook?
pi_77835242
Ik ga Elodie toch ook gewoon in haar blote billen laten lopen deze zomer, en een potje zetten.
14 maanden lijkt me ook erg vroeg, maar haar broer was met 23 maanden toch pampervrij.
Ik vind het nog steeds vreemd dat in Nederland 3-4 jarigen nog met een luier aan lopen.
pi_77835360
Blote billen kan ook inderdaad, maar dan moet het wel echt goed warm zijn en dat is het niet de hele zomer

En 4 jarigen in een luier zie ik niet veel hoor De meesten zijn tussen de 2 en 3 droog volgens mij?
pi_77835413
wij waren onlangs een dagje naar centerparcs en daar liepen echt veel grote kinderen met een luier aan.
In Belgie is het normaal dat ze zeker tegen de kleuterschool zindelijk zijn, en dat is op 2,5 jaar dus.
pi_77835601
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:46 schreef Bass-Miss het volgende:
wij waren onlangs een dagje naar centerparcs en daar liepen echt veel grote kinderen met een luier aan.
In Belgie is het normaal dat ze zeker tegen de kleuterschool zindelijk zijn, en dat is op 2,5 jaar dus.
Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederland
Mijn streven is toch zeker om Seb met 2,5 zindelijk te hebben. Ook omdat ie tegen die tijd misschien wel iets van een broertje of zusje krijgt en dan is het wel praktisch. En van de zomer gaan we er eens een start mee maken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:59:15 #156
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77835606
Twan was pas met 3 jaar zindelijk.... Jongetjes zijn trouwens vaak later dan meisjes. Volgens mij staat voor een jongen gemiddeld 27 maanden... meisje 24 maanden.

Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
Make love, not war ☮
pi_77835637
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Twan was pas met 3 jaar zindelijk.... Jongetjes zijn trouwens vaak later dan meisjes. Volgens mij staat voor een jongen gemiddeld 27 maanden... meisje 24 maanden.
Maar mijn kind heeft een enooooorme hekel aan luiers verschonen, dus dat ga ik gewoon tegen hem gebruiken
pi_77835658
ik zie ook geen 4jarigen met luier hoor

mijn streven is ook om r zo rond de 2 jaar zindelijk te krijgen.
pi_77835683
quote:

Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
Wij hebben er eerlijk gezegd ook niets voor gedaan hoor. Gewoon de mogelijkheid aanbieden. We zagen in de zomer dat hij nt zomaar alles liet lopen als hij geen luier aan had, en tegen september had hij door dat hij zich op dat potje kon gaan verlossen.
pi_77835769
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederland
Op fok zijn er dan toch ook wel late kindjes als ik soms lees...
pi_77836218
wij willen ook met 2 jaar echt beginnen, maar ze vraagt nu al zelf of ze op de wc mag (met brilverkleiner) Ze plast er niet op hoor, maar ze snapt wel wat de bedoeling is van t ding
En ze wilt tegenwoordig ook een wcpapiertje om af te vegen
pi_77836406
Die van mij probeert een wc-papiertje te bemachtigen als ik op de wc zit....
om door het scharnier te steken en zo de kat uit te dagen die al aan de andere kant zit te wachten

Neh, duurt hier nog wel ff denk ik
pi_77837233
Heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht wanneer hij zindelijk zou kunnen zijn. Ik zie wel hoe het loopt. En als er een broertje of zusje komt, is het luiers verschonen mijns inziens het minste probleem.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77838112
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:15 schreef Tinuviel het volgende:
Heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht wanneer hij zindelijk zou kunnen zijn. Ik zie wel hoe het loopt. En als er een broertje of zusje komt, is het luiers verschonen mijns inziens het minste probleem.
Luiers verschonen is niet zo erg. Een zielig hoopje mens om 03:00 helemaal omkleden omdat meneer zichzelf ondergekotst heeft, wel. En om 03:30 ook je eigen bed nog eens, omdat hij het nodig vond om zichzelf, het beddelaken en de molton tegelijk, aansluitend onder te schijten, wel
pi_77838208
Voor de baby aan zindelijk krijgen lukt me denk ik niet meer

Mijn moeder: ja, wij waren allemaal met anderhalf zindelijk, maar mijn moeder had elke anderhalf à twee jaar weer een baby en katoenen luiers en geen wasmachine.

Dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat je er wat vaart achter zet
pi_77840781
Hebben jullie het wel eens gehad, dat je kind een aantal dagen overgaf en dat je het idee had, dat het van de tanden zou kunnen komen. Iemand zei tegen mij, dat kinderen van doorkomende tanden zouden kunnen gaan spugen en verder als ze ziek zijn (een virus hebben bijvoorbeeld) of als ze keelpijn hebben. Keelpijn denk ik is het niet want hij heeft ook dunne ontlasting, at en dronk gisteren niet goed. Dus ik gok meer op tanden of ziek zijn. Nu is het wel zo dat hij net ziek is geweest, hij is juist net beter. Ik weet dat het niet betekent, dat hij niet weer iets kan hebben maar het lijkt me toch heel raar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77841430
quote:
Dat dus. Kim was er echt nog niet aan toe. We waren al bang dat ze niet op tijd zindelijk zou zijn voor de basisschool.
pi_77841950
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:48 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Luiers verschonen is niet zo erg.
Daar ben ik het totaal mee oneens. Als ik alleen ben met Seb zie ik er echt als een berg tegenop om zijn luier te moeten verschonen. Ooit een luier omgedaan bij een plank? En dat is dus ALTIJD zo en ik trek werkelijk alle afleidingsmanouvres uit de kast. Om even een beeld te schetsen van wat ik allemaal over heb voor een schone luier bij mijn kind: met een vergiet op mijn hoofd en een badeend in mijn mond, alle eendjes zwemen in het water zingen terwijl je de hanglamp boven de tafel een zwieper geeft. En als het zo niet werkt dan onder dwang en boos worden maar daarvan wordt het ook echt niet fijner. Dus ik heb hem liever gisteren dan vandaag zindelijk eigenlijk. Natuurlijk moet hij er zelf aan toe zijn maar een beetje stimuleren in de zomer kan toch geen kwaad, ook al loopt hij dan maar in zijn blote kont met een pot op zijn hoofd. Ik ga natuurlijk hem niet onder druk zetten
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:59:58 #169
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77842181
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:52 schreef Estrys het volgende:

[..]

Daar ben ik het totaal mee oneens. Als ik alleen ben met Seb zie ik er echt als een berg tegenop om zijn luier te moeten verschonen. Ooit een luier omgedaan bij een plank? En dat is dus ALTIJD zo en ik trek werkelijk alle afleidingsmanouvres uit de kast. Om even een beeld te schetsen van wat ik allemaal over heb voor een schone luier bij mijn kind: met een vergiet op mijn hoofd en een badeend in mijn mond, alle eendjes zwemen in het water zingen terwijl je de hanglamp boven de tafel een zwieper geeft. En als het zo niet werkt dan onder dwang en boos worden maar daarvan wordt het ook echt niet fijner. Dus ik heb hem liever gisteren dan vandaag zindelijk eigenlijk. Natuurlijk moet hij er zelf aan toe zijn maar een beetje stimuleren in de zomer kan toch geen kwaad, ook al loopt hij dan maar in zijn blote kont met een pot op zijn hoofd. Ik ga natuurlijk hem niet onder druk zetten
Ja die Seb van jullie is wat dat betreft echt verschrikkelijk. Lennon heeft dat ook wel, maar af en toe... hij is dan vaak met een speen of drinkbeker wel rustig aan het liggen te krijgen.
Make love, not war ☮
pi_77842257
trug van het CB. madam schiet de lengte in! boven het gemiddelde. en der gewicht nog ietsje onder de lijn onder het gemiddelde (psies 10 kilo nu), maar ze ziet er dusdanig prima uit, spekkies en al dat het absoluut geen reden tot zorg is. in de woorden van de wvk: tis gewoon een tenger ding. die stond wel een beetje verbaast over wat ze (vooral 's ochtends) zoal wegslaat
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77842731
Bij ons is het ook af en toe zo dat hij huilt en krijst bij het verschonen. Meestal heeft het dan ermee te maken, dat meneer niet lekke is zoals gisternacht na zijn kotspartij wilde hij niet gaan liggen. Dus hebben wij maar omgekleed op schoot. Gezien hij gewoon niet lekker was, waarschijnlijk ook wat buikpijn had is het niet gek, dat hij niet wilde blijven liggen. Soms trekt Jair zijn beentjes heel erg aan zodat het lastig is om bij de sluiting van de luier te komen. Maar ja beentjes aantrekken en een kind, dat met zijn beentjes alle kanten op wiebelt is gewoon heel normaal.

Estrys doen jullie al luierbroekjes. Op die manier kun je staand verschonen als hij alleen heeft geplast, dat scheelt waarschijnlijk al gelijk een stuk ellende.

Simmu fijn dat ze lekker groeit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77842817
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:21 schreef Tinuviel het volgende:
Bij ons is het ook af en toe zo dat hij huilt en krijst bij het verschonen. Meestal heeft het dan ermee te maken, dat meneer niet lekke is zoals gisternacht na zijn kotspartij wilde hij niet gaan liggen. Dus hebben wij maar omgekleed op schoot. Gezien hij gewoon niet lekker was, waarschijnlijk ook wat buikpijn had is het niet gek, dat hij niet wilde blijven liggen. Soms trekt Jair zijn beentjes heel erg aan zodat het lastig is om bij de sluiting van de luier te komen. Maar ja beentjes aantrekken en een kind, dat met zijn beentjes alle kanten op wiebelt is gewoon heel normaal.

Estrys doen jullie al luierbroekjes. Op die manier kun je staand verschonen als hij alleen heeft geplast, dat scheelt waarschijnlijk al gelijk een stuk ellende.
Ja die heb ik wel maar sluiten niet zo mooi aan aan de bovenkant. Heb al een paar keer gehad dat ie nat was. Hij weegt denk ik nog geen tien kilo en is vrij mager.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 februari 2010 @ 15:25:57 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77847215
wij zijn ook weer terug van het cb. hij werd niet ingeent omdat hij afgelopen weekend nog koorts had, (hij moet minimaal drie dagen koortsvrij zijn) dus daar mag ik maandag voor terug. Verder is hij 300 gram afgevallen de afgelopen week ziek zijn, hoektanden/kiezen krijgen .. t werkt allemaal niet mee. zolang hij blijft drinken is het goed, maar ik moet dus wel volle yoghurt gaan geven (qua boter en melk krijgt hij al het beste wat er is) ipv danoontje. over twee maanden terug om de groei in de gaten te houden. Hij ligt nu lekker te slapen .. ik hoop dattie snel opknapt en weer normaal gaat eten
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:13:14 #174
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_77860601
Oh Estrys, wat een verschrikking heb je in huis zeg (qua verschonen dan hè )

Balen dat je maandag weer terug moet komen DJMO!

Over het zindelijk worden terugkomend, ik hoop dat hij over 2 jaar toch echt wel zindelijk IS al, en hopelijk is Maarten er over een jaartje echt aan toe en kunnen we er dan mee aan de slag.
18-11-2008 Maarten Alexander
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:18:17 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_77860876
Ive was zindelijk met 3,5 jaar. Dat is wel laat. maar wij hebben hem alleen de mogelijkheid gegeven en zijn pas laat begonnen met actieve zindelijkheidstraining. Het schijnt trouwens wel iets cultureels te zijn, Belgische kinderen zijn over het algemeen sneller dan Nederlandse.

Bij Fee denk ik er nog niet eens aan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')