Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederlandquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:46 schreef Bass-Miss het volgende:
wij waren onlangs een dagje naar centerparcs en daar liepen echt veel grote kinderen met een luier aan.
In Belgie is het normaal dat ze zeker tegen de kleuterschool zindelijk zijn, en dat is op 2,5 jaar dus.
Maar mijn kind heeft een enooooorme hekel aan luiers verschonen, dus dat ga ik gewoon tegen hem gebruikenquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Twan was pas met 3 jaar zindelijk.... Jongetjes zijn trouwens vaak later dan meisjes. Volgens mij staat voor een jongen gemiddeld 27 maanden... meisje 24 maanden.
Wij hebben er eerlijk gezegd ook niets voor gedaan hoor. Gewoon de mogelijkheid aanbieden. We zagen in de zomer dat hij nt zomaar alles liet lopen als hij geen luier aan had, en tegen september had hij door dat hij zich op dat potje kon gaan verlossen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
Op fok zijn er dan toch ook wel late kindjes als ik soms lees...quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:58 schreef Estrys het volgende:
[..]
Centerparcs is geen goede afspiegeling van Nederland![]()
Luiers verschonen is niet zo erg. Een zielig hoopje mens om 03:00 helemaal omkleden omdat meneer zichzelf ondergekotst heeft, wel. En om 03:30 ook je eigen bed nog eens, omdat hij het nodig vond om zichzelf, het beddelaken en de molton tegelijk, aansluitend onder te schijten, welquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:15 schreef Tinuviel het volgende:
Heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht wanneer hij zindelijk zou kunnen zijn. Ik zie wel hoe het loopt. En als er een broertje of zusje komt, is het luiers verschonen mijns inziens het minste probleem.
Dat dus. Kim was er echt nog niet aan toe. We waren al bang dat ze niet op tijd zindelijk zou zijn voor de basisschool.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel het heel erg het gevoel dat een kind er wel aan toe moet zijn... is dat niet het geval zal het ook niet lukken.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:48 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Luiers verschonen is niet zo erg.
Ja die Seb van jullie is wat dat betreft echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal mee oneens. Als ik alleen ben met Seb zie ik er echt als een berg tegenop om zijn luier te moeten verschonen. Ooit een luier omgedaan bij een plank?
En dat is dus ALTIJD zo en ik trek werkelijk alle afleidingsmanouvres uit de kast. Om even een beeld te schetsen van wat ik allemaal over heb voor een schone luier bij mijn kind: met een vergiet op mijn hoofd en een badeend in mijn mond, alle eendjes zwemen in het water zingen terwijl je de hanglamp boven de tafel een zwieper geeft. En als het zo niet werkt dan onder dwang en boos worden maar daarvan wordt het ook echt niet fijner. Dus ik heb hem liever gisteren dan vandaag zindelijk eigenlijk. Natuurlijk moet hij er zelf aan toe zijn maar een beetje stimuleren in de zomer kan toch geen kwaad, ook al loopt hij dan maar in zijn blote kont met een pot op zijn hoofd. Ik ga natuurlijk hem niet onder druk zetten
Ja die heb ik wel maar sluiten niet zo mooi aan aan de bovenkant. Heb al een paar keer gehad dat ie nat was. Hij weegt denk ik nog geen tien kilo en is vrij mager.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:21 schreef Tinuviel het volgende:
Bij ons is het ook af en toe zo dat hij huilt en krijst bij het verschonen. Meestal heeft het dan ermee te maken, dat meneer niet lekke is zoals gisternacht na zijn kotspartij wilde hij niet gaan liggen. Dus hebben wij maar omgekleed op schoot. Gezien hij gewoon niet lekker was, waarschijnlijk ook wat buikpijn had is het niet gek, dat hij niet wilde blijven liggen. Soms trekt Jair zijn beentjes heel erg aan zodat het lastig is om bij de sluiting van de luier te komen. Maar ja beentjes aantrekken en een kind, dat met zijn beentjes alle kanten op wiebelt is gewoon heel normaal.
Estrys doen jullie al luierbroekjes. Op die manier kun je staand verschonen als hij alleen heeft geplast, dat scheelt waarschijnlijk al gelijk een stuk ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |