Ondanks het feit dat ik ook er graag een spits bij had gezien, ben ik ook blij dat er geen "Archie Thompson" aankoop gedaan is...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:02 schreef Rucebo het volgende:
Geen nieuwe spits. En er zijn drie spitsen vertrokken in de winterstop (alhoewel Manco toch nooit speelde). Geen goede zaak...
Inderdaad... van de basisspelers van afgelopen zondag zijn er 5 spelers met 7 goals of meer(verdeeld over alle competities).. dus ik zie het probleem ook niet zo...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:58 schreef de_boswachter het volgende:
Tsjongejonge wat een gepaniekeer weer![]()
![]()
Alsof onze spelers nu ineens NIET meer kunnen scoren
Komende 4 wedstrijden moeten "gewoon" 10-12 punten zijn.
Que?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:07 schreef de_boswachter het volgende:
TerugVindPahlplatz
quote:
quote:
Is toch mooi.. 20 miljoen op de tribune daarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]Sulejmani meteen ook oppikken en hem weer groots maken?
Pahlplatz en gecharmeerd?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Que?
Al zouden we best een speler van het niveau Pahlplatz kunnen gebruiken op dit moment, ik was destijds best gecharmeerd van zijn spel.
Pahlplatz is er bij mij niet een waarvan de acties zijn blijven hangen in mijn geheugenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pahlplatz en gecharmeerd?
Ik heb zelden zo'n houten klaas gezien op een veldMet zijn ingestudeerde passeeracties.
Och, zit er dik in dat we morgen weer nieuw puntverlies hebben om over te praten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:14 schreef Lemming22 het volgende:
En morgen alwéér een wedstrijd. Het gaat wel snel zo, weinig tijd om na te praten over het puntverlies
We hebben geluk dat Utrecht ook niet in lekkere doen is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, zit er dik in dat we morgen weer nieuw puntverlies hebben om over te praten.
quote:Oostenrijker Marcel Ritzmaier naar PSV
02 februari 2010 16:00
PSV heeft de Oostenrijkse jeugdinternational Marcel Ritzmaier (16) vastgelegd. De linksbenige speler tekende een contract dat hem tot 2012 aan PSV verbindt. Ritzmaier is afkomstig van SK Austria Kärnten. Hij wordt toegevoegd aan de selectie van Jong PSV, die onder leiding staat van coach Anton Janssen en koploper is in de beloften-eredivisie.
Jeugdinternational
Ritzmaier (22 april 1993) is international van Oostenrijk onder 18 jaar en staat te boek als een talentvolle speler. Hij speelde ook al in het eerste elftal van SK Austria Kärnten en namens Oostenrijk onder 16 en 17 jaar. Ritzmaier tekende in Eindhoven tot de zomer van 2012.
Niet je vriendin?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
2-0 idd. Ik zet mijn auto erop in
Dat is waar maar zij hoeven ook niet te winnen, PSV móét winnen. En daarvoor moet je scoren. En dat is geen zekerheid bij PSV.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
We hebben geluk dat Utrecht ook niet in lekkere doen is.
Het wordt morgen heel belangrijk om redelijk snel te scoren anders gaat het item opzich worden
Het rendement uit de kansen moet zeker omhoog, anders gaan we echt nog veel meer punten laten liggen, vrees ikquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is waar maar zij hoeven ook niet te winnen, PSV móét winnen. En daarvoor moet je scoren. En dat is geen zekerheid bij PSV.
quote:
quote:Eredivisie: 'Salcido tegen FC Utrecht weer in basis PSV'
In de topper van woensdag tussen PSV en FC Utrecht krijgt PSV’er Carlos Salcido zijn vierde basisplaats op een rij, weet VI. De Mexicaan neemt waarschijnlijk nu plaats op de linksbackpositie, aangezien Erik Pieters wegens overbelasting niet beschikbaar is. Het duel met de Domstedelingen had voor Pieters anders een weerzien geworden met de club waar hij tussen 2006 en 2008 zelf speelde.
De 29-jarige Salcido was de afgelopen drie seizoenen telkens basisspeler in Eindhoven en kwam daarin tot 94 duels. Dit seizoen speelde hij pas zeven wedstrijden.
quote:Rol Van Raaij bij PSV uitgespeeld
EINDHOVEN - Harry van Raaij heeft zijn functie binnen het stichtingsbestuur van PSV neergelegd. De oud-voorzitter van de club uit Eindhoven kreeg een verschil van mening met president-commissaris Frits Schuitema en besloot daarop de eer aan zichzelf te houden. Hij heeft nu geen officiële functie meer bij PSV.
,,Als je zolang op verschillende posities met een club verbonden bent geweest, wil je de banden niet op deze wijze verbreken'', bevestigde een teleurgestelde Van Raaij het bericht in De Telegraaf van woensdag. ,,Maar dit is blijkbaar de manier hoe er nu met elkaar wordt omgegaan. Ik wil het verleden zeker niet verheerlijken, maar dat ging vroeger toch wel wat anders.''
Van Raaij en Schuitema waren het al langer niet eens over de manier van leidinggeven. Toen Van Raaij een tegenvoorstel deed over iets waar hij zich niet in kon vinden, werd dat niet gewaardeerd en werd er aangestuurd op zijn vertrek.
,,Ik houd er niet zo van als een commissaris op de stoel van de directie wil gaan zitten. Maar het is erg jammer. Ik bleef al lange tijd op afstand en werd ook niet overal bij betrokken. Maar ik denk dat ik zeker nog een goed klankbord voor PSV had kunnen zijn.
Zo gaat het blijkbaar als je liever meelopers dan tegenstrevers hebt. Gelukkig bewaar ik wel hele goede herinneringen aan mijn afscheid als voorzitter en ook aan de supporters en andere mensen bij PSV.''
De oud-preses vertrok vorig jaar november al uit het bestuur. Hij verzocht Schuitema om dit niet naar buiten te brengen. ,,Dit hadden we duidelijk afgesproken, maar helaas is deze afspraak ook geschonden.
Er zijn ook geen pogingen ondernomen om mij in het bestuur te houden. Maar ik denk dat ik een goede beslissing heb genomen. Ik blijf ook zeker naar de wedstrijden van PSV gaan.''
Schuitema heeft ook al zelf aangegeven dat hij juist wíl dat de RvC meer inspraak in de beleidszaken krijgt. Goh, wie roept er ook al weer al jaren dat de RvC op meer macht uit is? (hint, z'n naam begint met een G en eindigt op 'r'quote:
Hopelijk komen ze in de zomer terugquote:'PSV wees deadline-bod op Salcido af'
PSV had maandag kort voor het verstrijken van de transferdeadline de kans Carlos Salcido te verkopen. Het wees een bod van Paris Saint-Germain echter van de hand, weet Le Parisien.
PSG meldde zich op het allerlaatste moment in Eindhoven. Of het om een tijdelijke of permanente transfer ging is niet bekend, maar PSV gaf aan dat over een vertrek van de Mexicaanse verdediger niet te praten viel.
Salcido is bezig aan zijn vierde jaar als speler van PSV. De 29-jarige international startte in Eindhoven als centrumverdediger, maar is inmiddels de vaste linksback van trainer Fred Rutten. Hij is in het bezit van een doorlopende verbintenis.
Vaste linksback, ook 3 wedstrijden jaquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:39 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hopelijk komen ze in de zomer terug.
Overbelast, dus die hikt waarschijnlijk tegen een blessure aan. Goed om te zien dat de medische staf op dat vlak lijkt te functionerenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Waarom speelt Pieters opeens niet meer ?
Hij deed het toch gewoon prima.
ff teruglezenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Waarom speelt Pieters opeens niet meer ?
Hij deed het toch gewoon prima.
je was niet de enige die dat beweerd hequote:Op woensdag 3 februari 2010 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Schuitema heeft ook al zelf aangegeven dat hij juist wíl dat de RvC meer inspraak in de beleidszaken krijgt. Goh, wie roept er ook al weer al jaren dat de RvC op meer macht uit is? (hint, z'n naam begint met een G en eindigt op 'r').
Het is iig een recept voor rampspoed als een controlerend orgaan dat zichzelf aan mag stellen zich actief met het beleid gaat bemoeien. Want wie controleert de controleur? Juist, niemand.
Zoiets kan heel lang goed gaan maar Schuitema en zijn Timmerkliek komen al jaren over als oude mannetjes die gewoon niet van het pluche af willen.
Het had een gelijkspel moeten zijn bedoel je.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
3 punten binnen, maar had wel wat dikker qua scoren mogen uitvallen
Ok, we hebben een gekleurde bril.. maar ik ben bang dat door die van jou weinig licht meer valt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het had een gelijkspel moeten zijn bedoel je.
Vond PSV net als bij ons thuis erg tegen vallen.
Ik kreeg hem een paar dagen geleden binnenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kreeg vandaag een mooie gratis sjaal van de supportersvereniging thuisgestuurd.
En jij had een blinddoek op zeker toen Mertens onderuit werd gehaald in het strafschopgebied door Affelay bij een 1-1 stand ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ok, we hebben een gekleurde bril.. maar ik ben bang dat door die van jou weinig licht meer valt.
was niet in het strafschop gebied.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En jij had een blinddoek op zeker toen Mertens onderuit werd gehaald in het strafschopgebied door Affelay bij een 1-1 stand ?
Was erin hoor, net duidelijk te zien in de herhaling tijdens het interview met Du Chatinier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
was niet in het strafschop gebied.
En verder had Vorm diep en diep rood moeten krijgen
Klopt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Was erin hoor, net duidelijk te zien in de herhaling tijdens het interview met Du Chatinier.
dan wil ik hem nog een keer zien, want dan heb ik het gewoon niet goed gezienquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Was erin hoor, net duidelijk te zien in de herhaling tijdens het interview met Du Chatinier.
hij is net weer goed opgestart volgens mijquote:
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:37 schreef FL_Freak het volgende:
Kutwedstrijd, maar prachtgoal van Engelaar
Nou...quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:34 schreef mediaconsument het volgende:
En de trein dendert door.
Inderdaad. Ik snap er ook niks van. Als ze gewoon waren blijven drukken waren ze al snel op 2-0 gekomen en was het gespeeld. Dat er tegen 10 man een extra verdediger wordt ingebracht zegt alles...quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:37 schreef FL_Freak het volgende:
2 keer nog wel ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt.
Maar Utrecht had 2x rood moeten hebben. Staan we gelijk qua foutieve beslissingen.
Ik denk dat hij bedoelt: de 2x geel van Keller + de rode kaart voor Vorm(doorgebroken speler, hij heeft zelf ook gezegd dat hij geluk heeft gehad dat hij geen rood er voor kreeg..)quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
2 keer nog wel ?
Ach, we hebben verloren, next.
Manolev was helemaal niet doorgebroken, Van Dijk was alweer langszij gekomen omdat Manolev inhield toen Vorm kwam, Vorm had rood kunnen krijgen omdat ie de bal helemaal niet raakte.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt: de 2x geel van Keller + de rode kaart voor Vorm(doorgebroken speler, hij heeft zelf ook gezegd dat hij geluk heeft gehad dat hij geen rood er voor kreeg..)
Bij mij lag die gister ook in mn voortuinquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kreeg vandaag een mooie gratis sjaal van de supportersvereniging thuisgestuurd.
Ik ben het niet met je eensquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Manolev was helemaal niet doorgebroken, Van Dijk was alweer langszij gekomen omdat Manolev inhield toen Vorm kwam, Vorm had rood kunnen krijgen omdat ie de bal helemaal niet raakte.
En Keller's 2e geel, tsja, ik heb meerdere keren de herhaling gezien, er gebeurde helemaal niks.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96761quote:Rutten ziet in Toivonen 'op termijn een internationale topspits'
Ola Toivonen zit nu een jaar in Nederland en heeft zijn naam wel gevestigd. De Zweed wist ook woensdagavond weer te scoren, tegen FC Utrecht, en staat nu op zeventien treffers uit 34 competitiewedstrijden. Fred Rutten is blij met zijn aanvaller: “Ik zie in hem op termijn een internationale topspits.”
De trainer van PSV denkt dat Toivonen nog voldoende progressie kan maken. “Of het lukt om hem te laten uitgroeien tot een internationale topspits, moet de tijd leren. Hij maakt stappen, maar als je zo iemand binnenkrijgt op zijn achttiende, verloopt zijn ontwikkeling een stuk sneller.” Toivonen kwam als 22-jarige jongen naar PSV en is nu een jaar ouder.
Rutten ziet zijn pupil duidelijk vooruit gaan. “Maar hij heeft nog niet het maximale eruit gehaald”, blijft de coach kritisch in Voetbal International. “Ola is veelzijdig, hij kan op negen of op tien spelen. Ik vind hem ook een uitstekende kopper. Een kleerkast zal hij echter nooit worden. Hij werkt met inspanningsfysioloog Luc van Agt een programma af, maar op een gegeven moment zit je aan je grens.”
Tsja, ieder zijn eigen visie he.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens
Manolev liep van Dijk voorbij en was er dus voor, dus doorgebroken. Dit was dan zo'n geval, als hij Utrecht het voordeel zou geven is het een doeltrap, geeft hij voordeel aan PSV dan moet het rood voor Vorm zijn..
En Keller komt met zijn armen wijd aangevlogen en lijkt dan ook nog eens een tik te maken met zijn armen, geel terechte straf imo..
Zo is het maar net.. en het gaat er niet zo zeer om wat wij er van vinden, maar wat de scheidsrechter er van vindt..(wat niet betekent dat een scheids altijd gelijk heeft..quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, ieder zijn eigen visie he.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de scheids een regelrechte aanfluiting was gisteren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:02 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Zo is het maar net.. en het gaat er niet zo zeer om wat wij er van vinden, maar wat de scheidsrechter er van vindt..(wat niet betekent dat een scheids altijd gelijk heeft..)
inderdaad, als je op 2-0 komt dan krijg je een veel makkelijkere wedstrijd. Bovendien kan het doelsaldo nog steeds doorslaggevend worden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 07:29 schreef Lemming22 het volgende:
De eerste helft na de 1-0 was echt om te huilen. Het zakte enorm ver terug, alles ging mis. En ook de tweede helft was vrij treurig, zelfs met 10 man kon Utrecht ons nog onder druk zetten![]()
En ik denk dat de scheidsrechter zich had aangepast aan het niveau van PSV. Die floot ook belabberd...
Zeker, toch netjes ingeschotenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:07 schreef hello_moto1992 het volgende:
Knappe goal weer gisteren van Toivonen
Niet slecht, voor een 23-jarigequote:Op donderdag 4 februari 2010 23:06 schreef rubbereend het volgende:
OW ik moet nog even mijn ongelijk onderkennen hier, Laatst hadden we hier een discussie over de inkomens van de spelers en Afellay verdiende afgelopen jaar inderdaad 2,1 miljoen in totaal. Dus plus Oranje en sponsor dingetjes.
Hij heeft een oplopend contract dus volgend jaar zal wel de echte top bereikt worden.... maar dan speelt hij niet meer bij onsquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Niet slecht, voor een 23-jarige
Dat zijn alleen de Nederlandse spelers neem ik aan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hij heeft een oplopend contract dus volgend jaar zal wel de echte top bereikt worden.... maar dan speelt hij niet meer bij ons
Verder uit de Sportweek inkomens top 100:
PSV:
23. Ibrahim Afellay (2.100.000 euro)
30. Orlando Engelaar (1.800.000 euro)
40. André Ooijer (1.400.000 euro)
41. Jan Kromkamp (1.300.000 euro)
62. Otman Bakkal (900.000 euro)
71. Danny Koevermans (725.000 euro)
rond de 400.000 euro:
Amrabat
MArcellis
Pieters
Ja de lijst van Sportweek gaat alleen over Nederlandersquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de Nederlandse spelers neem ik aan.
Ja. Gaat om top100 NL sportgrootverdieners.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de Nederlandse spelers neem ik aan.
Marcellis stond er vorig jaar wel in, maar heeft flink minder premies ontvangenquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja. Gaat om top100 NL sportgrootverdieners.
Sow 4 ton voor Marcellis. Zeker een oud contract
quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:37 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind Ooijer maar zeer matig sinds de winterstop. Als Marcellis al een kans krijgt is het op de rechtsback positie, en dat is gezien zijn kwaliteiten gewoon totaal niet eerlijk. Ik zou Marcellis gewoon weer een kans geven in het centrum, vooral tegen Ado thuis moet dat zeker kunnen....quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Marcellis stond er vorig jaar wel in, maar heeft flink minder premies ontvangen
Leuk, alleen bestaan de lijstjes voor 99% uit speculatie en geruchten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hij heeft een oplopend contract dus volgend jaar zal wel de echte top bereikt worden.... maar dan speelt hij niet meer bij ons
Verder uit de Sportweek inkomens top 100:
PSV:
23. Ibrahim Afellay (2.100.000 euro)
30. Orlando Engelaar (1.800.000 euro)
40. André Ooijer (1.400.000 euro)
41. Jan Kromkamp (1.300.000 euro)
62. Otman Bakkal (900.000 euro)
71. Danny Koevermans (725.000 euro)
rond de 400.000 euro:
Amrabat
MArcellis
Pieters
zal je maar gebeurenquote:Voormalig PSV'er Beasley ontsnapt aan aanslag
05/02/2010 08:33
Ex-PSV'er Da Marcus Beasley kreeg deze week de schrik van zijn leven toen zijn auto voor de deur van zijn huis in Glasgow explodeerde. De Amerikaanse international komt momenteel uit voor Glasgow Rangers en liet na het incident zelf via Twitter weten dat het goed met hem gaat.
Op het moment van de explosie zat er niemand in de wagen. Het incident wordt door de politie in Glasgow onderzocht. Ooggetuigen hebben gezien dat iemand 's nachts iets onder de BMW van Beasley plaatste, vervolgens een spoor van benzine maakte en de auto tot ontploffing bracht.
Eén van de buren van Beasley belde de brandweer, die de elders aanwezige voetballer informeerde. De auto van Beasley brandde volledig uit. Van de dader is geen spoor, evenmin is er iets bekend over de aanleiding.
Dat dus.. Tenminste, als dit ook over Marcellis gaatquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Van mij mag hij ook wel een kans krijgen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
Als onze joodse vriendjes ons helpen...
Jazekerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:08 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dat dus.. Tenminste, als dit ook over Marcellis gaat
Idd ik hoop ook op gelijkspelquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik gun Ajax geen winst. Gelijkspel zou leuk zijn. Dan moeten we zelf natuurlijk wel winnen...
Preciesquote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:54 schreef Leso_Varen het volgende:
Laat Ajax maar gewoon winnen dit weekend! Liever drie punten los van Twente dan nog meer voorsprong op Ajax.
Ja dat denk ik dus ook. Maar het "probleem" is dat Twente maar niet lijkt te kunnen verliezenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:54 schreef Leso_Varen het volgende:
Laat Ajax maar gewoon winnen dit weekend! Liever drie punten los van Twente dan nog meer voorsprong op Ajax.
Anders moeten ze van Amsterdamse zijde even contact opnemen met die Moldaviers... die weten hoe het moetquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja dat denk ik dus ook. Maar het "probleem" is dat Twente maar niet lijkt te kunnen verliezen
Whehehe, paar belchinezen op de tribunesquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:23 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Anders moeten ze van Amsterdamse zijde even contact opnemen met die Moldaviers... die weten hoe het moet
Zal toch moeten als ze in maart tegen ons spelenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja dat denk ik dus ook. Maar het "probleem" is dat Twente maar niet lijkt te kunnen verliezen
Dat is een wedstrijd op zich. Niet te vergelijken met een aantal matige wedstrijden tegen kleinere clubs in de competitie/beker.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:47 schreef DeParo het volgende:
ADO zal wel lukken.
Maar ik ben bang dat m'n reisje naar Hamburg geen hoogtepunt gaat worden vanwege het voetbal.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:50 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zal toch moeten als ze in maart tegen ons spelen
VI.nlquote:Lezerscolumn (!) - Afellay moet niet zo janken
Al tijden erger ik me aan Ibrahim Afellay. Onbegrijpelijk dat deze jongen steeds in verband wordt gebracht met clubs uit Spanje en Engeland. Hij zou daar nooit lang kunnen spelen, want hij ligt na twee wedstrijden al in het ziekenhuis.
Iby, zoals velen hem liefkozend noemen, is van een soort dat je zelden ziet. Hij heeft een boeventronie, het gezicht van een branieschopper. Een straatschoffie met de uitstraling van kom maar op! Als hij in Utrecht door Kanaleneiland zou lopen, zou hij zo een exponent van de Utrechtse reljeugd aldaar kunnen zijn.
Hoe kan het zijn dat Iby op het veld geen schim is van die uitstraling? Iby loopt onnodig veel met de bal, terwijl iedereen het kleinood wil afpakken. Zodra Ibrahim contact denkt te voelen, laat hij zich opzichtig vallen en is het stoere gezicht plotsklaps veranderd in het vragende gezicht van een driejarige kleuter, die elk moment in huilen kan uitbarsten omdat hij zijn zin niet krijgt.
De man in het zwart is daarbij de boeman die het kind tevreden moet stellen. Meestal moet dat gebeuren met een vrije trap en een kaart voor de tegenstander die het gore lef had Iby aan te vallen. Deze week tegen FC Utrecht was het een regelmatig terugkerende situatie, Iby valt, Iby huilt en Iby krijgt zijn zin.
Dries Mertens kreeg eerst vliegles van Rodriquez, pal onder de neus van de grensrechter, maar een kaart leverde het niet op. Dries zwaait ook niet met de hand in de lucht, alsof hij de kaart reeds in de hand heeft. Iby doet dat wel. Dries rolt ook niet vier keer door en heft de handen niet verongelijkt ten hemel. Iby wel.
Dus toen Dries Mertens het gore lef had Iby licht te toucheren op het middenveld, liet Iby zich opzichtig vallen en rolde zodanig door, dat hij tegen de volgende Utrechter eindigde. Meteen daarna klaagde en smeekte hij. En ja, de scheidsrechter trapte er in. Dries, die eerder aan de zijlijn vele malen harder geraakt werd door 'Mazza' en toen niet om een kaart vroeg, kreeg nu ongevraagd geel voorgehouden door reddende engel Van Hulten.
Dit hele verhaal is doodzonde. Afellay heeft dit helemaal niet nodig. Hij moet gewoon leren minder te lopen met de bal en meer pindakaas eten. Iby moet zijn uitstraling van Utrechts straatschoffie en zijn loopvermogen gebruiken zonder bal aan de voet. Hij moet een leider zijn in plaats van steeds opzichtig lijden.
Echt grote spelers hebben dat huilerige gedoe niet nodig en als Iby naar een grote club wil, dan zal hij moeten leren incasseren. Met zijn huidige aanstelleritus ligt hij in Spanje zo bij de dokter op de tafel, omdat er ongetwijfelt een Spaanse verdediger is die Iby wel wil doorverwijzen met een doodschop.
Misschien is dat de oplossing, misschien moet iemand Ibrahim Afellay wel een keer echt een flinke doodschop geven. Dan merkt hij dat het helemaal niet zo’n pijn doet, als hij denkt. Dat je drie dagen later gewoon weer op het veld staat en de volgende wedstrijd speelt.
---
René Kilwinger
Haaften
Kat int bakkie.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ola prikt er nog maar eentje bij in
Stiekem hoop ik het nu nog nietquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:39 schreef Frey het volgende:
Niet veel goals, maar ook geen problemen gehad.
Op naar morgen. Ik kan me de laatste keer dat ik hoopte dat Ajax zou winnen niet meer herinneren.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96937quote:PSV breidt mogelijk het contingent aan Mexicanen uit. De Eindhovense club volgt nauwlettend de verrichtingen van Javier Hernández, in het Midden-Amerikaanse land ook wel bekend als El Chicharito. De 21-jarige aanvaller staat onder contract bij Chivas en scoort met name dit seizoen aan de lopende band. In 54 duels voor de club uit Guadalajara scoorde de enkelvoudig international 22 doelpunten.
Indd, maar we hebben al veel aanvallers he...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96937
Ben benieuwd, klinkt goed.
PSV was beter, misschien wel veel beter. Maar creëerde weer veel te weinig kansen, scoorde ook veel te weinig.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef leolinedance het volgende:
Hoe was het spel? Ik was helaas niet in de gelegenheid om naar het stadion te gaan of op tv/computer te kijken
Toivonen weer gescoord, dat is sowieso goed. Krijgt hij zelfvertrouwen van
Verzorgd, niet hoogstaand, maar gewoon de wedstrijd gecontroleerd gewonnen. Isaksson heeft niet één keer hoeven redden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef leolinedance het volgende:
Hoe was het spel? Ik was helaas niet in de gelegenheid om naar het stadion te gaan of op tv/computer te kijken
Toivonen weer gescoord, dat is sowieso goed. Krijgt hij zelfvertrouwen van
Ik denk dat er enigszins met de handrem erop werd gespeeld. Als PSV voluit was gegaan om Ado op de pijnbank te leggen was het met gemak 3 of 4-0 geworden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
PSV was beter, misschien wel veel beter. Maar creëerde weer veel te weinig kansen, scoorde ook veel te weinig.
Ja, en ik vraag me af waarom. Heb je de kans om een keer goed veel vertrouwen te krijgen met een (monster)zege, doe je het niet...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:35 schreef Imperatore het volgende:
[..]
Ik denk dat er enigszins met de handrem erop werd gespeeld. Als PSV voluit was gegaan om Ado op de pijnbank te leggen was het met gemak 3 of 4-0 geworden.
We hebben nogal een druk programma. Waarom zou je tegen ADO risico's nemen? Dit is wel de derde wedstrijd in een week tijd, vergeet dat niet. Normaal gesproken ben ik geneigd het met je eens te zijn, maar nu zie ik dat anders.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me af waarom. Heb je de kans om een keer goed veel vertrouwen te krijgen met een (monster)zege, doe je het niet...
Moet geen probleem zijn in deze vorm, we zullen wel moeten, met de hete adem uit Enschede in de nekquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:39 schreef Imperatore het volgende:
[..]
We hebben nogal een druk programma. Waarom zou je tegen ADO risico's nemen? Dit is wel de derde wedstrijd in een week tijd, vergeet dat niet. Normaal gesproken ben ik geneigd het met je eens te zijn, maar nu zie ik dat anders.
Overigens nog één overwinning en we hebben al net zoveel zeges behaald als in heel het vorige seizoen.
Ik weet niet of het reëel is om te zeggen dat wij van Ajax winnen in Amsterdam...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:52 schreef Imperatore het volgende:
Leuk voor 'Maza' dat hij scoort. Hij speelt lekker sober en degelijk, had ik bij zijn komst niet verwacht. Als ik het me goed herinner draaide hij vorig jaar (net als de rest) niet zo lekker.
Overigens hoop ik net als de meesten hier (?) op een overwinning van Ajax. Dan kun je Ajax en Twente op resp. 12 en 6 punten zetten door zelf van ze te winnen.
Wat mij betreft spelen ze gelijk, op allebei 2 punten uitlopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:52 schreef Imperatore het volgende:
Leuk voor 'Maza' dat hij scoort. Hij speelt lekker sober en degelijk, had ik bij zijn komst niet verwacht. Als ik het me goed herinner draaide hij vorig jaar (net als de rest) niet zo lekker.
Overigens hoop ik net als de meesten hier (?) op een overwinning van Ajax. Dan kun je Ajax en Twente op resp. 12 en 6 punten zetten door zelf van ze te winnen.
Ik ook niet. Ik geef alleen aan dat je de mogelijkheid hebt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik weet niet of het reëel is om te zeggen dat wij van Ajax winnen in Amsterdam...
Iddquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat mij betreft spelen ze gelijk, op allebei 2 punten uitlopen.
Of hebben we hier met z'n allen gewoon de grootste hekel aan die club, incluis mezelf? Ik heb namelijk het idee dat veel mensen er gemakshalve van uit gaan dat Twente 'toch wel een terugval krijgt'.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd
Ajax is gewoon de grootste concurent.
KLinkt raar maar dat is gewoon zo.
Ik snap niet wat je wilt zeggen? Als ze nu gelijk spelen dan loop je toch gewoon op de 2 grote concurrenten 2 punten uit? Als ze niet tegen elkaar spelen hoop je toch ook dat ze allebei verliezen en 3 punten laten liggen? Als ze allebei 2 punten laten liggen en wij 3 pakken kan het weekend niet beter slagen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:05 schreef Imperatore het volgende:
[..]
Of hebben we hier met z'n allen gewoon de grootste hekel aan die club, incluis mezelf? Ik heb namelijk het idee dat veel mensen er gemakshalve van uit gaan dat Twente 'toch wel een terugval krijgt'.
Op zich is een gelijkspel altijd beter dan wanneer één van beide ploegen wint: of twee concurrenten laten samen 4 punten liggen of samen maar 3. Zo was het ook beter geweest dat het zowel in Twente als in Amsterdam gelijk was geworden. Maar goed, we zien wel.
Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je wilt zeggen? Als ze nu gelijk spelen dan loop je toch gewoon op de 2 grote concurrenten 2 punten uit? Als ze niet tegen elkaar spelen hoop je toch ook dat ze allebei verliezen en 3 punten laten liggen? Als ze allebei 2 punten laten liggen en wij 3 pakken kan het weekend niet beter slagen.
Ik begrijp het. Maar aan de andere kant spelen ze nog 32 andere wedstrijden dus persoonlijke ontmoetingen zeggen ook vrij weinig, natuurlijk. Tenzij ze een gat kunnen slaan, dus mooi gelijkspelen die handel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:20 schreef Imperatore het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet?
Als Twente thuis van Ajax wint en Ajax thuis van Twente houden ze aan de dubbele ontmoeting beide 3 punten over. Als ze beide wedstrijden gelijkspelen houden ze aan beide ontmoetingen 2 punten over. Dat is geen hogere wiskunde.
En uiteraard hoop ik dat beide teams verliezen als ze NIET tegen elkaar spelen, maar daar had ik het niet over.
Ze kwamen ooit terug van 11 punt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef Rucebo het volgende:
Ajax moet gewoon winnen morgen. Twente is nu de naaste concurrent (we staan zelfs gelijk als ze morgen winnen) en Ajax staat sowieso 'al' 9 punten achter, dus die discussie snap ik niet zo.
Omdat je beter 2 punten los kunt komen dan 3, als dat betekent dat de andere concurrent óók 2 punten laat liggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef Rucebo het volgende:
Ajax moet gewoon winnen morgen. Twente is nu de naaste concurrent (we staan zelfs gelijk als ze morgen winnen) en Ajax staat sowieso 'al' 9 punten achter, dus die discussie snap ik niet zo.
Waarom? Ik vind het leuk om de redenatie van anderen te horen over de wedstrijd. Normaal gesproken is iedereen voor de tegenstander van beide, nu verschillende meningen tenminste.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:46 schreef LuNaTiC het volgende:
zullen we het er gewoon op houden dat het mooiste is als Twente niet wint morgen? Iedereen tevreden
Eigenlijk is iedere uitslag morgen wel oke, als er maar niet teveel doelpunten vallen ivm het doelsaldo (niet dat dat de doorslag zal geven, maar je weet het nooit...). Ik zie Twente graag winnen omdat het altijd heerlijk is als Ajax verliest. Dan kunnen we ook wel stellen dat we definitief één concurrent voor de landstitel minder hebben. Bij een gelijkspel verliezen ze samen 4 punten ipv 3. Als Ajax wint lopen we 3 punten uit op Twente. Dat is ook wel gunstig.quote:Op zondag 7 februari 2010 01:00 schreef BruggiKeane het volgende:
Gelijkspelletje. Dan gaan er 4 punten verloren, anders 3. Dus dat is het beste.
Anders een overwinning van Twente. Een lege arena in de 60e minuut, en flink wat fluitconcerten heeft mijn voorkeur boven een nederlaag van Twente
Hoe dan ook, we doen sowieso goede zaken morgen.
Alleen jammer dat het matig was vanavond. Damn, dat je in de 2e helft rustig aan wilt doen snap ik nog wel.
Maar zelfs die 1e helft was matig/slecht. Jammer.
Of je nu 2 of 3 punten verliest maakt ook niet zo heel veel uit vind ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:48 schreef Lemming22 het volgende:
Eerder dan Twente, dus zouden 3 verliespunten voor Twente beter uitkomen dat beide ploegen 2 verliespunten.
Maar als we Ajax - PSV winnen dan komt de schaal aardig in de buurt.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef BruggiKeane het volgende:
Kampioensschap is belangrijker, maar ik zie Ajax nog steeds als titelkandidaat hoor. 9 punten is niets met de wedstrijd Ajax-PSV nog voor de boeg.
Helemaal als Twente ook nog verslagen wordt.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:44 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Maar als we Ajax - PSV winnen dan komt de schaal aardig in de buurt.
Dan moeten we wel winnen. Wij spelen ook niet geweldig momenteel, we kunnen ook gewoon verliezen van Ajax.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:44 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Maar als we Ajax - PSV winnen dan komt de schaal aardig in de buurt.
Dat moet toch alles gelijk zijn? Punten, doelsalde, doelputnen voor, doelpunten tegen?quote:Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef DeParo het volgende:
Wel leuk dadelijk een beslissingswedstrijd tussen PSV en Twente als het een beetje meezit.
Haha lool.
Als we uit bij Heracles winnen, kunnen we daarna 2 keer thuis tegen makkelijke tegenstanders (Sparta en RKC). Als we die allemaal winnen hebben we sowieso 9 punten voorsprong met nog maar 9 wedstrijden ofzo voor de boeg.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef BruggiKeane het volgende:
Kampioensschap is belangrijker, maar ik zie Ajax nog steeds als titelkandidaat hoor. 9 punten is niets met de wedstrijd Ajax-PSV nog voor de boeg.
Boeiend, dan staat PSV nog steeds 9 punten op ze voor.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:21 schreef BruggiKeane het volgende:
Als het maar geen 5-0 of zoiets dergelijks wordt. Komen ze straks weer aan met hun grote bek.
Ajax zie ik thuis wel alles winnen.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als we uit bij Heracles winnen, kunnen we daarna 2 keer thuis tegen makkelijke tegenstanders (Sparta en RKC). Als we die allemaal winnen hebben we sowieso 9 punten voorsprong met nog maar 9 wedstrijden ofzo voor de boeg.
Ajax moet nog uit naar Heerenveen, thuis tegen Vitesse en Utrecht. Dat zijn ook niet 9 zekere punten.
quote:
Zou wat zijn als we dit tot het einde vol kunnen houdenquote:Op zondag 7 februari 2010 18:46 schreef BruggiKeane het volgende:
De enigste club die nog niet verloren heeft
Dat gebeurt niet zo vaak volgens mij.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:11 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zou wat zijn als we dit tot het einde vol kunnen houden
Twente:quote:Op zondag 7 februari 2010 19:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat zijn de programma's van Ajax , PSV en TWente ?
Dat maakt met 9 punten voorsprong niks uit hè.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Laatste 3 vanPSV zijn lastigste
Dan speelt PSV tenminste weer scherpquote:Op zondag 7 februari 2010 20:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Laatste 3 vanPSV zijn lastigste
No shitquote:Op zondag 7 februari 2010 21:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Huh daarna komen nog meer wedstrijden hoor?
zo 28-3 14.30 VVV-Venlo - PSV ERE
zo 4-4 14.30 Willem II - PSV ERE
zo 11-4 12.30 PSV - Feyenoord ERE
wo 14-4 20.00 SC Heerenveen - PSV ERE
zo 18-4 14.30 PSV - FC Groningen ERE
zo 2-5 14.30 AZ - PSV ERE
Dat dusquote:Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef Frey het volgende:
Niet te ver vooruit kijken. Eerst Heracles.
Waar we ons nog wel eens in zouden kunnen vergissen. Denk dat Heracles heel goed weerstand kan biedenquote:Op zondag 7 februari 2010 21:53 schreef Frey het volgende:
Niet te ver vooruit kijken. Eerst Heracles.
Met Ajax hebben we weinig te makenquote:Op zondag 7 februari 2010 22:22 schreef rubbereend het volgende:
Gewoon van week tot week bekijken, Ajax en Twente zijn ook niet altijd even constant.
Seizoen duurt nog lang. Geen misplaatste arrogantie hier bitte, zo goed speelt PSV op het moment ook weer nietquote:Op zondag 7 februari 2010 22:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Met Ajax hebben we op dit moment weinig te maken
Nee oké, dat is waar.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:27 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Seizoen duurt nog lang. Geen misplaatste arrogantie hier bitte, zo goed speelt PSV op het moment ook weer niet
Zwaar riant is ook wat overdreven, zie liever een gat van 9 of nog meer punten natuurlijkquote:Op zondag 7 februari 2010 22:29 schreef BeamofLight het volgende:
Tuulijk, we staan er zwaar riant voor nu, maar dan nog.
Hoe eerder jij je krat bier krijgt.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zwaar riant is ook wat overdreven, zie liever een gat van 9 of nog meer punten natuurlijk
Yeahquote:
Denk het ook. Maar als PSV blijft winnen, dan zal bij Twente de moed ook een keer gaan zakken...quote:Op zondag 7 februari 2010 22:40 schreef de_boswachter het volgende:
Heracles uit........ zeer belangrijk.
Winnen is een hele hele hele grote stap richting titel imo....
Maar denk dat het heel lastig gaat worden...
Ik denk dat je Twente onderschat. Het is een stabiele en goede ploeg hoorquote:Op zondag 7 februari 2010 22:47 schreef de_boswachter het volgende:
Voor Twente ben ik niet bang.... Ajax is onze grootste concurrent.
1: Goede ploeg. Kan denk ik niet met de druk omgaan.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik denk dat je Twente onderschat. Het is een stabiele en goede ploeg hoor
FREDJE RUTTEN! FREDJE RUTTEN!quote:Rutten gaat PSV-selectie fysiek bijspijkeren
08 februari 2010
De selectie van PSV kan een intensieve trainingsweek verwachten. Trainer Fred Rutten wil de zeldzame periode zonder midweekse wedstrijd aangrijpen om 'de accu helemaal vol te laten lopen'.
"Vanwege het drukke wedstrijdprogramma hebben we al die tijd niet echt intensief kunnen trainen", legt Rutten uit in het Eindhovens Dagblad. "Nu hebben we een week om de spelers een fysieke prikkel te geven. Dat is goed voor het team. Hierna hebben we die kans nauwelijks nog."
De oefenmeester stelt dat fysieke kracht is vereist om de koppositie in de Eredivisie te kunnen verstevigen. "We hebben een fitte selectie en een brede kleedkamer. Die factoren kunnen aan het eind van de rit doorslaggevend zijn. We moeten er nu voor zorgen, dat we straks niet door de ondergrens zakken."
Inderdaad, Rutten is een heldquote:Op maandag 8 februari 2010 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
FREDJE RUTTEN! FREDJE RUTTEN!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ajax laat waarschijnlijk nog genoeg liggen omdat ze echt te wisselvallig zijn.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
1: Goede ploeg. Kan denk ik niet met de druk omgaan.
2: Lastiger programma dan Ajax
3: Ajax begint op stoom te raken. Makkelijk programma.
Te beginnen met komend weekend uit bij Angst-gegner SC Heerenveenquote:Op maandag 8 februari 2010 11:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ajax laat waarschijnlijk nog genoeg liggen omdat ze echt te wisselvallig zijn.
Hopelijk niet.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Te beginnen met komend weekend uit bij Angst-gegner SC Heerenveen
Het zou wel een stukje druk wegnemen voor PSV als Ajax punten zou gaan mislopenquote:Op maandag 8 februari 2010 12:22 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Te beginnen met komend weekend uit bij Angst-gegner SC Heerenveen
Volgens mij moet je je meer zorgen maken om Twente.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het zou wel een stukje druk wegnemen voor PSV als Ajax punten zou gaan mislopen
Nee.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je meer zorgen maken om Twente.
zolang ze ook maar niet overtrainen.... Feyenoord en Verbeek anyone?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
FREDJE RUTTEN! FREDJE RUTTEN!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe lang heeft Rutten met Hiddink mee kunnen kijken? Als hij de ploeg overtraint vreet ik mijn schoen op.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:18 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
zolang ze ook maar niet overtrainen.... Feyenoord en Verbeek anyone?
Daar heb ik ook geen zorgen over, aan het eind van 2009 had de ploeg nog een druk programma maar was tot en met de laatste wedstrijd topfit.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe lang heeft Rutten met Hiddink mee kunnen kijken? Als hij de ploeg overtraint vreet ik mijn schoen op.
quote:
Lang genoegquote:Op maandag 8 februari 2010 13:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe lang heeft Rutten met Hiddink mee kunnen kijken? Als hij de ploeg overtraint vreet ik mijn schoen op.
Nou.. als we door waren gegaan had dat ook maar 1 wedstrijd gescheeld. Want als je de finale haalt, dan wordt die toch na de competitie gespeeld, dus dat maakt niet uit. Had toch graag die halve finale tegen Twente gespeeld!.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef mediaconsument het volgende:
We mogen blij zijn dat we voor de knvb beker zijn uitgeschakeld, als je zo de woorden van Rutten hoort.
Als generale repetitie voor 20 maartquote:Op maandag 8 februari 2010 15:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nou.. als we door waren gegaan had dat ook maar 1 wedstrijd gescheeld. Want als je de finale haalt, dan wordt die toch na de competitie gespeeld, dus dat maakt niet uit. Had toch graag die halve finale tegen Twente gespeeld!.
Beker finale is op 25 april.. dat is de week voor de laatste speelronde(2 mei)quote:Op maandag 8 februari 2010 15:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nou.. als we door waren gegaan had dat ook maar 1 wedstrijd gescheeld. Want als je de finale haalt, dan wordt die toch na de competitie gespeeld, dus dat maakt niet uit. Had toch graag die halve finale tegen Twente gespeeld!.
De Hongaar?quote:Op maandag 8 februari 2010 16:55 schreef Zapper het volgende:
Ik zie het PSV komend weekend nog heel moeilijk krijgen in Almelo. Niet omdat ik erbij ben, maar naar aanleiding van het zien van eerst PSV - ADO en direct daarna Heracles - Groningen mag ik hopen voor PSV en het landskampioenschap dat de kansen die gecreëerd worden ook benut worden! Als je al moeite hebt om thuis tegen ADO uit je slof te schieten dan gaat je dat bij Heracles ook niet lukken.
In de eerste helft moet er twee maal worden gescoord, anders zal FC Twente al weer snel mede-koploper worden! Bakkal, Lazovic en De Hongaar zijn rijp voor een plek op de bank overigens.
Och.. je moet eens bij mijn plaats in het stadion gaan zitten... gasten achter me hebben voor een heel aantal een bijnaam...quote:
Je hebt het nu niet over Balasz hoop ik? Dat is zo ongeveer de enige die fatsoenlijke voorzetten kan gevenquote:Op maandag 8 februari 2010 17:00 schreef Zapper het volgende:
Ja die met die neusDie speelt slecht de laatste wedstrijden.
Jawel jawel, die jongen zit ver onder zijn niveau en heeft een schop onder z'n kont nodig.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Je hebt het nu niet over Balasz hoop ik? Dat is zo ongeveer de enige die fatsoenlijke voorzetten kan geven
Schop onder de kont wel omdat hij beter kon.. maar ondanks dat hij minder speelt is hij toch nog belangrijk met voorzetten.. dus tja... persoonlijk zou ik hem laten staan..quote:Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Zapper het volgende:
[..]
Jawel jawel, die jongen zit ver onder zijn niveau en heeft een schop onder z'n kont nodig.
Iets beters heb je ook niet dus een bankplek zou dom zijn. Maar denk eens aan hoe hij speelde tijdens PSV - Ajax en enkele wedstrijden daarna. Een aantal jongens zijn ingezakt, wellicht omdat ze toch wel verzekerd zijn van een basisplek. Rutten zou ze eens flink moeten prikkelen. Ja, ookquote:Op maandag 8 februari 2010 17:06 schreef MMUFC het volgende:
Schop onder de kont wel omdat hij beter kon.. maar ondanks dat hij minder speelt is hij toch nog belangrijk met voorzetten.. dus tja... persoonlijk zou ik hem laten staan..
Ik had niet het idee dat er zaterdag veel meer in zat. Een kansje van Bakkal die voorlangs ging in de eerste helft (maar waar Zwinkels wel goed bij lag) en die bal van Lazovic in de tweede helft die Zwinkels goed pakte waren de andere twee kansen in de hele wedstrijd.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:38 schreef rubbereend het volgende:
Ado stond alleen tegen te houden, dat maakt uit je slof schieten ook niet makkelijk. En als er wat meer geluk met de kansen was geweest staat er zo 4-0 op het scorebord en dan praat iedereen alweer heel anders. Een betere tegenstander prikkelt de spelers ook veel meer! En ik mag toch hopen dat Heracles niet weer zo gematst wordt als afgelopen weekend.
Wat is het dan?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:24 schreef Imperatore het volgende:
Ik woon nu 'al' 6 jaar in Brabant, maar kan er nog steeds niet aan wennen, sorry. 'zo'n clubs'
Het spijt me voor mijn Brabantse tongval en de lelijke grammaticale fout, het is inderdaad zulke clubs. Enkelvoud, meervoudquote:Op maandag 8 februari 2010 19:24 schreef Imperatore het volgende:
Ik woon nu 'al' 6 jaar in Brabant, maar kan er nog steeds niet aan wennen, sorry. 'zo'n clubs'
Hopelijk niet pas over 2,5 jaar...quote:Op maandag 8 februari 2010 22:59 schreef Sj0rSz het volgende:
Van Bommel: "Ik sluit mijn loopbaan af bij PSV"
Het zal mij benieuwen.......
Wist je dat niet? Heeft al een hele tijd geleden gezegd in de PSV supporter. Hij wil nog 1 jaar door in München. Mocht het contract niet verlengd worden, komt hij deze zomer.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:59 schreef Sj0rSz het volgende:
Van Bommel: "Ik sluit mijn loopbaan af bij PSV"
Het zal mij benieuwen.......
mweh, Beckenbauer wil dat hij voor 2 jaar bijtekend, en zou je zomaar nee zeggen tegen dik twee jarig contract. Eerst zien allemaal.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Wist je dat niet? Heeft al een hele tijd geleden gezegd in de PSV supporter. Hij wil nog 1 jaar door in München. Mocht het contract niet verlengd worden, komt hij deze zomer.
Dat hij minder speelt dan in het begin van de competitie onderken ik ook niet.. alleen wat ik bedoelde is dat hij ondanks dat hij minder goed speelt en zijn acties buitenom minder vaak lukken dat hij nog steeds met assists belangrijk is..quote:Op maandag 8 februari 2010 17:12 schreef Zapper het volgende:
[..]
Iets beters heb je ook niet dus een bankplek zou dom zijn. Maar denk eens aan hoe hij speelde tijdens PSV - Ajax en enkele wedstrijden daarna. Een aantal jongens zijn ingezakt, wellicht omdat ze toch wel verzekerd zijn van een basisplek. Rutten zou ze eens flink moeten prikkelen. Ja, ookKoning Danko
Mee eens.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:26 schreef mediaconsument het volgende:
Een man als van Bommel kan zo tot de 40 door.
Mooi gezegd, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:59 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Mee eens.
Tegen de tijd dat hij het stukken minder van zijn rol als aanjager moet hebben, heeft hij een vergelijkbaar spelinzicht als Cocu (als ie dat al niet heeft). Dan hoeft hij geen kilometervreter meer te zijn en kan het hele elftal makkelijk om hem heen gebouwd worden.
quote:PSV ontmoet Romario tijdens Brazilië-trip
Romario in PSV-shirt tijdens een All Stars-reünie in Eindhoven in 2003. Naast hem twee andere iconen in Eindhoven, Luc Nilis en Willy van der Kuylen. FOTO PRO SHOTS
EINDHOVEN - Vooral door de superspitsen Romário en Ronaldo heeft PSV een warme band met Brazilië. Maar begin mei gaat de Eindhovense club pas voor het eerst naar het land van het sambavoetbal. Voor een oefentrip. Romário heeft al aangekondigd dat hij graag wil meedoen aan één van de twee oefenwedstrijden.
Als PSV er niet in slaagt om de finale van de Europa League te bereiken, vertrekt het kort na de laatste speeldag in de eredivisie (2 mei, AZ) naar Zuid-Amerika. Op donderdag 6 mei wordt in Fortaleza gespeeld tegen het naar het hoogste Braziliaanse niveau gepromoveerde FC Ceara. Twee dagen later is Esporte Clube de Bahia de tegenstander in Salvador.
Ook topclubs als Gremio en Internacional hadden graag tegen PSV willen oefenen, maar dat past niet in hun voorbereiding op de Braziliaanse competitie, die op 9 mei begint.
Romário de Souza Faria had al eerder aangegeven dat hij graag enkele minuten zou willen meevoetballen met PSV. Ook Vampeta, een andere voormalige PSV'er, heeft aangekondigd bij beide oefenwedstrijden van de partij te zullen zijn. Ronaldo wordt eveneens uitgenodigd voor dit bijzondere bezoek van PSV.
Het ligt niet voor de hand dat de WK-gangers van PSV ook naar Zuid-Amerika afreizen. Dat zijn voor Nederland waarschijnlijk Ibrahim Afellay, André Ooijer en Orlando Engelaar, namens Mexico Carlos Salcido en Francisco Rodriguez, en namens Servië Danko Lazovic. Zij moeten zich uiterlijk op 15 mei melden bij hun land, maar hebben ook vakantie nodig.
Van dattum.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mweh, Beckenbauer wil dat hij voor 2 jaar bijtekend, en zou je zomaar nee zeggen tegen dik twee jarig contract. Eerst zien allemaal.
Dat dus. Ruudje zou ook terugkomen, maar gaat nog even in Duitsland aan de slag. Een voetballer kan veel zeggen, maar eerst eens zien voordat ik het geloof.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mweh, Beckenbauer wil dat hij voor 2 jaar bijtekend, en zou je zomaar nee zeggen tegen dik twee jarig contract. Eerst zien allemaal.
Buiten dat, Nilis ging ook nog ff een paar seizoenen in Engeland voetballen en die werd na een paar wedstrijden door midden geschopt...... einde carrière. Hoe langer spelers in het buitenland blijven hoe kleiner de kans dat ze op niveau terug komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:40 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Dat dus. Ruudje zou ook terugkomen, maar gaat nog even in Duitsland aan de slag. Een voetballer kan veel zeggen, maar eerst eens zien voordat ik het geloof.
Daarom zei ik ook dat van Bommel een man is, dat is dan ook het type dat meestal de klappen uitdeelt, in plaats van ze op te vangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Buiten dat, Nilis ging ook nog ff een paar seizoenen in Engeland voetballen en die werd na een paar wedstrijden door midden geschopt...... einde carrière. Hoe langer spelers in het buitenland blijven hoe kleiner de kans dat ze op niveau terug komen.
Ik zie ook graag de beste speler op de beste plek. Echter denk ik dat Van Bommel in deze vorm ook de beste speler van het middenveld zal zijn. Zeker als Afellay vertrekt. Maar als Van Bommel nog vrolijk 2 jaar bijtekent is het wat mij betreft te laat.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:44 schreef Buitendam het volgende:
Buiten dat, ik word het ook zo langzamerhand een beetje beu dat íedere oudere speler terug moet om zijn carrière al dan niet te eindigen. Kijk, dat het met Cocu goed is uitgepakt vind ik echt super. Een rasechte PSV'er die zijn loopbaan met een klapper bij PSV eindigt, kan niet mooier.
Dat bijvoorbeeld van Bommel en van Nistelrooij van reusachtige waarde zijn geweest zal ik niet ontkennen, maar ik zie liever de beste speler op de beste plek. Liever nog dan het gevoel van nostalgie te bevredigen door van Bommel of van Nistelrooij terug te halen.
Heintze was ook nog zeer van waarde toen hij terug kwamquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:44 schreef Buitendam het volgende:
Buiten dat, ik word het ook zo langzamerhand een beetje beu dat íedere oudere speler terug moet om zijn carrière al dan niet te eindigen. Kijk, dat het met Cocu goed is uitgepakt vind ik echt super. Een rasechte PSV'er die zijn loopbaan met een klapper bij PSV eindigt, kan niet mooier.
Dat bijvoorbeeld van Bommel en van Nistelrooij van reusachtige waarde zijn geweest zal ik niet ontkennen, maar ik zie liever de beste speler op de beste plek. Liever nog dan het gevoel van nostalgie te bevredigen door van Bommel of van Nistelrooij terug te halen.
Wat was/is Jan een held. Zo zie je maar: zowel Heinze als Cocu beleefde hun tweede jeugd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Heintze was ook nog zeer van waarde toen hij terug kwam
Heintze zijn derdequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wat was/is Jan een held. Zo zie je maar: zowel Heinze als Cocu beleefde hun tweede jeugd.
Heb je plannen dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:22 schreef Zapper het volgende:
Gaat Ola beter of slechter spelen als hij wordt uitgefloten?
misschien wil Zapper hem nafluiten?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:33 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heb je plannen dan?
Ik vind momenteel overigens niet dat er echt een reden is om Ola uit te fluiten
Zullen we Zapper vertellen dat hij een vriendin heeft/had en dus waarschijnlijk niet op mannen valt of zullen we het hem niet vertellen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien wil Zapper hem nafluiten?
een fapper zal t wel zijnquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Hij wil hem gewoon vooruit fluiten. Nou ik zeg... vooruit flapper...uh zapper.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:22 schreef Zapper het volgende:
Gaat Ola beter of slechter spelen als hij wordt uitgefloten?
quote:Op maandag 8 februari 2010 13:18 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
zolang ze ook maar niet overtrainen.... Feyenoord en Verbeek anyone?
Wat een verstandige trainer hebben we tochquote:Twee dagen rust na zware trainingen
10 februari 2010 RvN PSV.nl
De fysieke trainingsweek die door Fred Rutten werd aangekondigd, is uiteindelijk tot twee dagen beperkt gebleven. Maandag en dinsdag is intensief getraind. Vervolgens heeft Fred Rutten besloten de selectie woensdag en donderdag vrijaf te geven om de spelers niet over te belasten met het oog op de komende periode met onder andere de midweekse duels tegen HSV. Vrijdag begint de voorbereiding op het duel tegen Heracles van zondag.
Zoet, van Leer..... ineens allemaal keeperstalent uit eigen jeugdquote:Contract voor jeugdkeeper Benjamin van Leer
10 februari 2010 16:30
Doelman Benjamin van Leer (17) heeft een contract ondertekend dat hem tot en met 2011 aan PSV verbindt, met een optie voor nog een jaar. In het bijzijn van Jan Reker en het management van de PSV Jeugdopleiding zette de keeper van PSV A1, bezig aan zijn derde seizoen in Eindhoven, woensdagmiddag zijn handtekening onder de verbintenis.
In bijzijn van zijn ouders ondertekende Van Leer zijn contract. In bijzijn van zijn ouders ondertekende Van Leer zijn contract.
‘Blij met dit contract’
De tweedejaars A-junior is afkomstig van de Utrechtse club Elinkwijk en speelt momenteel zijn derde seizoen in Eindhoven. “Ik heb het heel erg naar mijn zin hier en ben ook erg blij met dit contract”, zei Van Leer. “Het is mijn ambitie om hier nog eens aan tafel te komen zitten om dezelfde reden.” Van Leer studeert aan het Johan Cruyff College in Nijmegen en loopt stage bij FC Eindhoven, waar hij werkt met algemeen directeur Edwin Huybers.
De doelman uit Houten speelt al sinds 2007 in Eindhoven. De doelman uit Houten speelt al sinds 2007 in Eindhoven.
Das ook niet lang. Het is al zowat halverwege 2010!quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zoet, van Leer..... ineens allemaal keeperstalent uit eigen jeugd
quote:
ze kwamen logischerwijs één man tekort bij Adoquote:
Overgewaardeerde verdediger vanwege zijn uitstraling. Als Rutten hem kan leren een bal recht vooruit te trappen, dan mag hij wel de kans krijgen ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Is het iets om komende zomer een poging te doen Boulahrouz te halen? Ik bedoel Ooijer zie ik volgend jaar niet meer op topniveau meedoen alle wedstrijden en het zou mooi zijn weer eens een Nederlander erbij te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |