Vertel me dan hoe.. Je ziet echt dat ze eerst die lepel met fysieke kracht buigen, en daarna met hun 'mind'quote:
Theorie: De lepel is van tevoren in gebogen stand gezet, dat is dan zijn 'standaard stand'.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef xChar het volgende:
[..]
Vertel me dan hoe.. Je ziet echt dat ze eerst die lepel met fysieke kracht buigen, en daarna met hun 'mind'
Foute theorie.. je weet de klok maar nog net niet de klepelquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:43 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Theorie: De lepel is van tevoren in gebogen stand gezet, dat is dan zijn 'standaard stand'.
Vlak voor het begin van het filmpje hebben ze hem teruggezet in zijn normale. ongebogen stand, maar omdat hij zolang in gebogen stand heeft gestaan, buigt hij daar langzaam automatisch in terug, omdat dat dan 'zijn standaard stand' is.
Het was een gok hoor, ik weet verder niets van spoonbendingquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
Foute theorie.. je weet de klok maar nog net niet de klepel
Als mensen nou eens zoeken naar Spoonbend tutorial ipv Spoonbend (en dus verder kijken dan hun neusje lang is) hoeven mensen ook niet altijd in die sprookjes te geloven![]()
probeer het eens in youtube![]()
Dan leren ze je Telekinesisquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
Foute theorie.. je weet de klok maar nog net niet de klepel
Als mensen nou eens zoeken naar Spoonbend tutorial ipv Spoonbend (en dus verder kijken dan hun neusje lang is) hoeven mensen ook niet altijd in die sprookjes te geloven![]()
probeer het eens in youtube![]()
Toch denk ik dat het telekinesis is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:06 schreef PICHT het volgende:
Sommige lepels zijn er ook speciaal op gemaakt, die hebben een andere legering zodat ze reageren op lichaamswarmte. Dan verzwakt de boel en kakt ie in.
Prima, dat kan. Het is alleen niet zo.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:07 schreef xChar het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het telekinesis is.
Omdat?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef PICHT het volgende:
[..]
Prima, dat kan. Het is alleen niet zo.
Dat is het doorgaans ook nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:06 schreef PICHT het volgende:
Sommige lepels zijn er ook speciaal op gemaakt, die hebben een andere legering zodat ze reageren op lichaamswarmte. Dan verzwakt de boel en kakt ie in.
Waarom zijn het lepels en geen nagels? of messen?quote:
Hoe doe je dat, vertel & anders PM me!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:25 schreef Michielos het volgende:
hier is mijn spoonbend![]()
![]()
heb 'm nog eens opgedoken.
Precies dezelfde technieken die onder het kopje "real telekinesis" staan. Dat geeft toch wel te denken
lees dit nou gewoon eens en volg de aanwijzingen...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:23 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waarom zijn het lepels en geen nagels? of messen?
antwoord: die breken of zijn niet bendbaar...
de lepel buigt dus.. wat kan dit betekenen voor een effect als dit?
Nu mag jij met al je natuurkunde kennis zelf uitzoeken hoe de truc werkt.
Veel succes!
Voor Natuur/scheikunde heb ik altijd al onvoldoende gestaan. Vertel nou maar hoe ik dat kan doen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
lees dit nou gewoon eens en volg de aanwijzingen...
Je kan er zelf makkelijk achterkomen..
En als je het nu probeert te begrijpen trap je in de toekomst wellicht minder vaak in deze valkuilen
Juist omdat jij (en hier andere) op een makkelijke manier antwoorden proberen te krijgen zonder zelf ergens over na te denken (of om iets te onderzoeken, stellingen kritisch te bekijken) zijn jullie zo vatbaar voor die sprookverhaaltjes over lepelbuigers en paragnosten
gast wat een "secrethunters" hier. En ook alles gratis willen krijgenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:42 schreef xChar het volgende:
[..]
Hoe doe je dat, vertel & anders PM me!
Jullie allemaal doen net alsof jullie het ''geheim'' achter het lepel buigen weten. Maar waarschijnlijk doen jullie alsof jullie het weten, maar snappen ook jullie er geen knars van.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
gast wat een "secrethunters" hier. En ook alles gratis willen krijgen![]()
haha
Mijn punt is gewoon dat het totaal niet paranormaal is. Ik zou het pas bijzonder vinden als iemand een geleend mes kon buigen i.p.v. een lepel :p
Hey hoe komt het dan dat MIchielos die truc zelf uit kan voeren als hij het toch allemaal niet begrijptquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:53 schreef xChar het volgende:
[..]
Jullie allemaal doen net alsof jullie het ''geheim'' achter het lepel buigen weten. Maar waarschijnlijk doen jullie alsof jullie het weten, maar snappen ook jullie er geen knars van.
Dat zal het hem wel zijn, inderdaadquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:53 schreef xChar het volgende:
[..]
Jullie allemaal doen net alsof jullie het ''geheim'' achter het lepel buigen weten. Maar waarschijnlijk doen jullie alsof jullie het weten, maar snappen ook jullie er geen knars van.
Ik snap het punt dat een lepel kan buigen en een mes niet, maar ook kunnen ze sleutels buigen.. De middelbare school heb ik 'helamaal' afgemaakt, en ben economie gaan doen. Als het iets met natuurkunde te maken heeft schiet mij dan maar lek, maar daar snap ik niks van.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Hey hoe komt het dan dat MIchielos hem zelf doet als hij het toch niet begrijpt
Doe JIJ nou gewoon eens wat meer moeite .. andere betalen voor het geheim namelijk
HEB jij je middelbare school afgemaakt? Zo ja dan moet je dit zelf kunnen uitvinden.
Pak eens een lepel en speel er eens mee voor een spiegel.. Probeer het dan eens met een mes..
kom op man
Je snapt waarom een lepel kan buigen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef xChar het volgende:
[..]
Ik snap het punt dat een lepel kan buigen en een mes niet, maar ook kunnen ze sleutels buigen.. De middelbare school heb ik 'helamaal' afgemaakt, en ben economie gaan doen. Als het iets met natuurkunde te maken heeft schiet mij dan maar lek, maar daar snap ik niks van.
& dan zijn er mensen die mysterieus gaan doen over 'betalen' voor het geheim. Doe niet zo kinderachtig en vertel nou gewoon wat het met die 'natuurkunde' te maken heeft
Oke ik heb een beetje gezocht op het internet, en volgens 'sommige' heeft het met electriciteit te maken, maar dan ben ik benieuwt hoe je electriciteit in je handen krijgt. En daarvoor moet je zeker betalen ofzo?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef Michielos het volgende:
het punt is dat lepels buigen enz. allang niet meer onder het kopje paranormaal valt maar onder het kopje goochelen & entertainment.
Er zijn mensen die grof geld betalen voor les hierin , boeken waar dit in staat (en schrik niet van prijzen van 60 euro of meer). Wat zou dan een goede reden zijn om het gratis en voor niks op een forum te zetten voor iedereen of het jou te PM'en enkel omdat je goochelgeheimen wil leren? Ik hoor graag een dondersgoede verklaring hiervoor.
`quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:04 schreef xChar het volgende:
[..]
Oke ik heb een beetje gezocht op het internet, en volgens 'sommige' heeft het met electriciteit te maken, maar dan ben ik benieuwt hoe je electriciteit in je handen krijgt. En daarvoor moet je zeker betalen ofzo?
Maar bijvoorbeeld "Uri Geller'' die pakt een lepel aan en die buigt hem zo, maakt niet uit van wie die lepel is.. Staat die dan de hele dag onder stroom?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:04 schreef xChar het volgende:
[..]
Oke ik heb een beetje gezocht op het internet, en volgens 'sommige' heeft het met electriciteit te maken, maar dan ben ik benieuwt hoe je electriciteit in je handen krijgt. En daarvoor moet je zeker betalen ofzo?
Maar bijvoorbeeld "Uri Geller'' die pakt een lepel aan en die buigt hem zo, maakt niet uit van wie die lepel is.. Staat die dan de hele dag onder stroom?
Nee zeker niet, zo moet je het totaal niet opvatten. 2 weken terug ben ik begonnen met Telekinesis leren, maar aangezien dat geen resultaat oplevert denk ik dat het iets anders is. Ik ben erg gaan twijfelen of het wel werkelijk met telekinesis te maken had en niet met iets anders. Daarom heb ik dit topic geopend, verder wil ik best een boek van (60) euro kopen, alleen moet ik dan toch weten welk boek.. Op internet zoeken levert voor mij niks op, want alle thermen die daar staan beschreven snap ik toch niks van.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
`
Ik ga hier geen antwoord op geven, sorry
Ik heb het ook weer een beetje gezien hier.. en dat ligt deels aan een attitude om alles gratis te willen hebben waar anderen hun passie, ziel en zaligheid in stoppen, no offense
Door logisch na te denken. Kijk mijn posts en probeer het nou eens gewoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:10 schreef xChar het volgende:
[..]
Nee zeker niet, zo moet je het totaal niet opvatten. 2 weken terug ben ik begonnen met Telekinesis leren, maar aangezien dat geen resultaat oplevert denk ik dat het iets anders is. Ik ben erg gaan twijfelen of het wel werkelijk met telekinesis te maken had en niet met iets anders. Daarom heb ik dit topic geopend, verder wil ik best een boek van (60) euro kopen, alleen moet ik dan toch weten welk boek.. Op internet zoeken levert voor mij niks op, want alle thermen die daar staan beschreven snap ik toch niks van.
Ik snap dat dit een soort van 'geheim' moet blijven, omdat mensen hier hun geld mee verdienen. Maar als niemand het doorvertelt hoe hebben deze mensen het 'geheim' dan ooit kunnen weten?
Vroeger mocht je niet geschoold worden in goochelen en mediumisme als je specifieke dingen niet kon (we spreken hier over 1700). Deze zaken waren zeer lastig om te leren zodat men wist dat je "dedicated" was als je die moves of technieken vloeiend kon. Vandaag de dag zijn er nog steeds mensen die er zo over denken (ik ben er deels eentje van) maar de meesten gelukkig niet meer. De meesten leren door naar lezingen te gaan, bibliotheek binnen te stappen en vanaf het begin te beginnen (ook theatertechniek e.d.).quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:10 schreef xChar het volgende:
[..]
Nee zeker niet, zo moet je het totaal niet opvatten. 2 weken terug ben ik begonnen met Telekinesis leren, maar aangezien dat geen resultaat oplevert denk ik dat het iets anders is. Ik ben erg gaan twijfelen of het wel werkelijk met telekinesis te maken had en niet met iets anders. Daarom heb ik dit topic geopend, verder wil ik best een boek van (60) euro kopen, alleen moet ik dan toch weten welk boek.. Op internet zoeken levert voor mij niks op, want alle thermen die daar staan beschreven snap ik toch niks van.
Ik snap dat dit een soort van 'geheim' moet blijven, omdat mensen hier hun geld mee verdienen. Maar als niemand het doorvertelt hoe hebben deze mensen het 'geheim' dan ooit kunnen weten?
Oke, er staan alot of tricks op youtube met 'how to bend a spoon'quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:13 schreef Flammie het volgende:
Ps ik heb net gegoogled en kwam meteen op 50 sites uit met uitleg...
hoe zoeken jullie eigenlijk?
....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:16 schreef xChar het volgende:
[..]
Oke, er staan alot of tricks op youtube met 'how to bend a spoon'
Maar bij dat soort mensen is de spoon 'already bend' of al gebroken voordat ie gebend word.
Uri pakt echte lepels aan en die buigt ie zo, ik wil dat ook met elke lepel kunnen doen, alleen snap ik nog steeds niet hoe.
Je geeft het op... Ik snap het nog steeds niet, dat is allemaal nep als het al gebogen is enzo. Maar ik wil juist een lepel die niet gebogen is buigen.quote:
Hem lukt het ook, maar hij legt niet uit hoe, hij beweeg dat ding een beetje en zegt bend bendquote:
Goed luisteren. Alle lepels zijn van tevoren geprepareerd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:37 schreef xChar het volgende:
[..]
Hem lukt het ook, maar hij legt niet uit hoe, hij beweeg dat ding een beetje en zegt bend bend
Ooooowh, dus lepels die niet vantevoren gebogen zijn kun je niet buigen? En hoe kan je een lepel zwakker maken?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:54 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Goed luisteren. Alle lepels zijn van tevoren geprepareerd.
In het eerste geval is het een optische illusie en in beide gevallen zijn de lepels al van tevoren gebogen of zwakker gemaakt. Soms moet je niet te ver doordenken en zijn dingen heel simpel.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:57 schreef xChar het volgende:
[..]
Ooooowh, dus lepels die niet vantevoren gebogen zijn kun je niet buigen? En hoe kan je een lepel zwakker maken?
Wtf, ik lees dit topic al een tijdje en ik snap er geen ene fuck van.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:58 schreef Flammie het volgende:
[..]
....
Je kan het zelfs met een setje RECHTE lepels doen..
Keyword = ROUTINE//PROCEDURE
wanneer buig je ze? Als je er achter komt wanneer de lepels gebogen zijn weet je hoe de truc werkt..
Die vraag is ERG simpel te beantwoorden:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:10 schreef Cristal het volgende:
[..]
Wtf, ik lees dit topic al een tijdje en ik snap er geen ene fuck van.vertel gewoon in normaal nederlands hoe je een lepel kan buigen.
Of jij vertelt het gewoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Die vraag is ERG simpel te beantwoorden:
Je kunt een lepel buigen door ze te buigen..
De vraag die jij wil weten =
Hoe kan ik mensen laten geloven dat ik ze buig door middel van mijn krachten!
En dat kun je zelf uitvogelen door die filmpjes te kijken
En dan kom je de volgende keer net als Char zeker weeeer met iets anders..quote:
Alsof ik dat niet allang gedaan hebquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef Flammie het volgende:
[..]
En dan kom je de volgende keer net als Char zeker weeeer met iets anders..
eerst is het zand, daarna lepels... wil je het hele goochelrepertoire weten ofzo? Daar zul je toch wat meer moeite voor moeten doen ben ik bang![]()
Je snapt best dat ik je de antwoorden niet met de paplepel kan voeren en als je het nou NOG niet kan bevatten dan vraag ik me echt af wat je gedaan hebt tijdens je middelbare schoolperiode
Oefen het nou eens 1x voor een spiegel.. HOE ZOU JIJ iemand laten geloven dat je een lepel kan buigen door middel van je krachten! Ga het oefenen!
Als je het NU even zelf uit kan vinden kom je de volgende keer niet weer met een paragnostenfabel aan die wij dan weer moeten uitleggenErg makkelijk graaien zo he..
Iemand die mij snaptquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:25 schreef Cristal het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet allang gedaan hebIk heb net als Char alle mogelijke dingen geprobeerd. Het antwoord op zand laten zweven heb ik al, alleen nog niet op de lepels.
Met een paplepeldie kan je al helemaal niet buigen
![]()
Je weet het zelf ook niet dus, je doet alleen maar alsof je het weet. Verder heb ik een oude vriend die Nask leraar is.. denk je dat hij het antwoord heeft?
Als die paplepel van hout is niet. Die kan namelijk niet buigen.. die breektquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:25 schreef Cristal het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet allang gedaan hebIk heb net als Char alle mogelijke dingen geprobeerd. Het antwoord op zand laten zweven heb ik al, alleen nog niet op de lepels.
Met een paplepeldie kan je al helemaal niet buigen
![]()
Je weet het zelf ook niet dus, je doet alleen maar alsof je het weet. Verder heb ik een oude vriend die Nask leraar is.. denk je dat hij het antwoord heeft?
Jep wederom die iets simpels niet snapt... Denk er eens niet te moeilijk overquote:
Ga ik zeker doen. Ik mail hem wel even.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als die paplepel van hout is niet. Die kan namelijk niet buigen.. die breekt
Vraag het je leraar eens zou ik zeggen
Ik kan je niet garanderen dat hij de routine ook weetquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:33 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen. Ik mail hem wel even.
Aankomende dinsdag spreek ik hem, zodra ik het antwoord heb post ik het hieroquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik kan je niet garanderen dat hij de routine ook weet
q: hoe buig je een lepel"?
a: door een lepel te buigen.. dit kan iedereen.. simpel
q: wanneer buig je een lepel?
a: Ergens in je routine//praatje gang van zaken tijdens je performance.
q: hoe laat ik mensen geloven dat ik hem buig met mijn gedachten?
a: Door middel van je routine//draaiboekje...
Hier dan
Je weet hoe ze lepels buigen.
je weet dat ze mensen laten geloven dat ze dit doen dmv hun gedachten
Wat je nog niet weet is hun act//routine![]()
Je doet in ieder geval wat moeite er voorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Cristal het volgende:
[..]
Aankomende dinsdag spreek ik hem, zodra ik het antwoord heb post ik het hiero
Het is iig duidelijk wat je bedoeling isquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Cristal het volgende:
[..]
Aankomende dinsdag spreek ik hem, zodra ik het antwoord heb post ik het hiero
Hieruit kan ik opmaken dat je een normale lepel nodig hebt en een kromme, maar het is juist zo leuk om 1 normale lepel te buigen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je doet in ieder geval wat moeite er voor![]()
Ga in de tussentijd eens met lepels voor de spiegel staan.. gebogen lepels, normale lepels.. en speel er eens wat mee.. immiteer die zogenaamde paragnosten eens.. op een gegeven moment valt het kwartje en dan schrik je je kapot
Oke sorry, daar heb ik idd niet bij nagedacht. Het antwoord zal ik je keurig netjes PM'en.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:46 schreef Flammie het volgende:
Als je het antwoord hebt kun je het inderdaad beter PM'en dan alles hier te posten
Daarmee kun je het OEFENEN.. je hebt niet 1 normale en 1 gebogen lepel nodig.. ikz eg alleen.. oefen het eens met verschillende lepels zodat je kan zien wat de verschillen zijn en wat verschillende lepels voor een invloed hebben etc etcquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:47 schreef Cristal het volgende:
[..]
Hieruit kan ik opmaken dat je een normale lepel nodig hebt en een kromme, maar het is juist zo leuk om 1 normale lepel te buigen.
Ik wacht wel tot dinsdag, ik hoop dat ik dan het licht ga zienquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
Daarmee kun je het OEFENEN.. je hebt niet 1 normale en 1 gebogen lepel nodig.. ikz eg alleen.. oefen het eens met verschillende lepels zodat je kan zien wat de verschillen zijn en wat verschillende lepels voor een invloed hebben etc etc
Je kan het 10minuten later al zienquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:50 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot dinsdag, ik hoop dat ik dan het ligt ga zien
Jij maakt mensen echt zenuwachtig zegquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:51 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je kan het 10minuten later al zien
Ja ik wil mensen het zelf laten uitvinden zodat ze niet een volgende keer weer de makkelijke manier kiezen maar zelf kunnen nadenken en beredeneren waarom datgeen wat je ziet niet is wat het daadwerkelijk isquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:52 schreef Cristal het volgende:
[..]
Jij maakt mensen echt zenuwachtig zegMet al die mysterie van je
Gemak dient de mensquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ja ik wil mensen het zelf laten uitvinden zodat ze niet een volgende keer weer de makkelijke manier kiezen maar zelf kunnen nadenken en beredeneren waarom datgeen wat je ziet niet is wat het daadwerkelijk is
Johnny depp is ook niet echt jack sparrow
Sam Neil is ook niet echt een dinosaurus deskundige
Maar ze spelen het wel goed...
Als je zelf dit soort dingen kunt uitvissen trap je ook minder snel in de fabels en powerranger claims van mensen die je willen oplichten
uiteindelijk blijf je vragen omdat je het niet kan inzien hoe je iets kritisch moet bekijkenquote:
Waarin, in niet zelf kunnen nadenken?quote:
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:08 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Waarin, in niet zelf kunnen nadenken?
Zal ik het eens uitleggen hoe Uri Geller het doet:
Hij buigt ze van tevoren of tijdens zijn optreden. Tijdens zijn optreden pakt hij de aandacht zodat men niet op zijn handen let en drukt de lepel op een tafel of iets dergelijks. Door er met je duim op het gebogen stukje te wrijven wekt het de illusie dat de lepel buigt(ook door de lepel steeds iets schever te houden, wat makkelijk onopgemerkt kan)
Als je een lepel heel zwak maakt, door het heen en weer te buigen, kunnen ze makkelijk breken of doorbuigen.
Vandaar dat Geller niet in het filmpje met andere lepels wou werken dan zijn eigen. Omdat die geprepareerd zijn.
Maar dit is ook heel duidelijk in het filmpje beschrijven. Voor zichzelf denken siert de mens.
Ik ga zo naar de bibliotheek voor wat boeken, heb je nog enige suggesties voor me? Om dichter bij de waarheid van het lepel buigen te komen..? Welk boek?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:11 schreef Flammie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Tafel kan ook je eigen dijbeen zijn.. verder hoef je niet te wrijven over het metaal... je beweegt de gebogen lepel gewoon naar voren (en speelt wat toneel dat het je veel energie kost) en door het moment lijkt het alsof die buigt...
Uri geller wou niet met die lepel werken omdat die lepel te sterk was om te bugien overigens. Het was ook een gewone lepel maar die kun je niet eventjes tegen de tafel of je dijbeen overbuigen. Heel weinig lepels zijn voorgeprepareerd...
Als die TRU mensen nou eens EVENTJES met een lepel voor de spiegel gestaan zouden hebben hadden ze het in 2 minuten kunnen uitvinden... wat een onderzoekers zitten hier toch
Ik neem de term "iets onderzoeken" of ergens "de diepte over in willen gaan" echt met grote brokken suiker...
Ik denk dat je het beste wat goochelboeken kunt doorlezen om een inzicht te krijgen over de simpele verklaring die achter ogenschijnijk onmogelijke zaken berustquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:31 schreef xChar het volgende:
[..]
Ik ga zo naar de bibliotheek voor wat boeken, heb je nog enige suggesties voor me? Om dichter bij de waarheid van het lepel buigen te komen..? Welk boek?
Kun je misschien iets specifieker zijn?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:33 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste wat goochelboeken kunt doorlezen om een inzicht te krijgen over de simpele verklaring die achter ogenschijnijk onmogelijke zaken berust![]()
Ja zo ben ik ook begonnen
Ik weet niet wat ze in je bibliotheek hebbenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:42 schreef xChar het volgende:
[..]
Kun je misschien iets specifieker zijn?
Na aanleiding van het bovenstaande bericht, bedacht ik me dat ik nog een onweis grootte goocheldoos boven heb staan, ben er gelijk naar toegerent en ben ik het boekje gaan lezen. Er stond 1 truc in die over lepels buigen gaat, alleen is het daarzo niet alsof je het met je mind doet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:31 schreef xChar het volgende:
[..]
Ik ga zo naar de bibliotheek voor wat boeken, heb je nog enige suggesties voor me? Om dichter bij de waarheid van het lepel buigen te komen..? Welk boek?
Er kunnen verschillende routines bestaanquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:51 schreef Cristal het volgende:
[..]
Na aanleiding van het bovenstaande bericht, bedacht ik me dat ik nog een onweis grootte goocheldoos boven heb staan, ben er gelijk naar toegerent en ben ik het boekje gaan lezen. Er stond 1 truc in die over lepels buigen gaat, alleen is het daarzo niet alsof je het met je mind doet.
Ik ben er al helemaal achter, het heeft niks met telekinesis te maken, het is gewoon een ilusie. Toch ga ik dinsdag het nog eventjes navragen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Er kunnen verschillende routines bestaan![]()
Een routine is de manier waarop je iets opvoert zeg maar... wil je het zo laten lijken alsof je het met je geest doet dan zul je het ook zo moeten opvoeren.
Ik kan bijvoorbeeld een kaarttrucje doen en zeggen.. SNAP JE DE TRUC??
dan ga je echt puur voor de entertainment
Ik kan het ook anders presenteren en doen alsof ik alles met mijn gedachten stuur..
het gaat niet alleen om de truc en diens geheim maar je performance en routine maakt er ook deel van uit.
Veel succes met goochelen
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:06 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik ben er al helemaal achter, het heeft niks met telekinesis te maken, het is gewoon een ilusie. Toch ga ik dinsdag het nog eventjes navragen.
Ben al weer bezig met het openen van mijn volgende topic
Geweldig hoe die, als hij zijn eigen lepels etc niet heeft, NIETS meer kanquote:
Er is ook niet 'het' antwoord. Er zijn meerdere methodesquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:02 schreef Cristal het volgende:
Oke ik heb het antwoordFlammie chek je PM
Vertel....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Er is ook niet 'het' antwoord. Er zijn meerdere methodes.
Volgens mij is het gewoon bimetaalquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
gast wat een "secrethunters" hier. En ook alles gratis willen krijgen![]()
haha
Mijn punt is gewoon dat het totaal niet paranormaal is. Ik zou het pas bijzonder vinden als iemand een geleend mes kon buigen i.p.v. een lepel :p
Dat zei een goede vriend (die NASK leraar) is ook!quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon bimetaal
Waarom zou het Michielos niet zijn? Misschien heeft die andere jongen het filmpje van Michielos geupload naar zijn eigen account.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:37 schreef semexo het volgende:
Die jongen op dat filmpje van Michielos is Michielos helemaal niet, heb dat filmpje ergens anders (niet Michielos) ook al eens gezien, die claimde dat hij het met "de wereld wordt geprojecteerd door de geest"-wijsheid deed.
Denk dat Michielos het filmpje gedownload heeft, en naar zijn eigen account geupload, maar zelf niet begrijpt hoe hij dat doet. Maar louter als verdediging van het materialisme gebruikt.
Zoals je kunt zien in het filmpje is hier geen sprake van "draai de lepel zodat het lijkt alsof hij buigt"-uitleg.
Da's jouw mening. Ik zie Michielos niet als een leugenaar en ik twijfel er niet aan dat hij dat zelf is in dat filmpje.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:54 schreef semexo het volgende:
Om dat uit de vele andere topics blijkt dat Michielos pertinent aan zijn eigen waarheid wil vasthouden, anderen hiervan wil overtuigen, en ik hem er voor aanzie dat hij niet schuwt leugens hiervoor te gebruiken, zoals het gebruiken van andermans filmpjes om aan te tonen dat het slechts een truc zou zijn, omdat hij dat zogenaamd zelf is op dat filmpje.![]()
Zoek het "orgineel" kijk naar de plaatsingsdatum... en het probleem is opgelostquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Waarom zou het Michielos niet zijn? Misschien heeft die andere jongen het filmpje van Michielos geupload naar zijn eigen account.
dream on idioot, vele mensen van magiccafe e,d. die er comment op geven ken ik persoonlijk. Zij hebben me dat vaak genoeg zien doen door de jaren heenquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:37 schreef semexo het volgende:
Die jongen op dat filmpje van Michielos is Michielos helemaal niet, heb dat filmpje ergens anders (niet Michielos) ook al eens gezien, die claimde dat hij het met "de wereld wordt geprojecteerd door de geest"-wijsheid deed.
Denk dat Michielos het filmpje gedownload heeft, en naar zijn eigen account geupload, maar zelf niet begrijpt hoe hij dat doet. Maar louter als verdediging van het materialisme gebruikt.
Zoals je kunt zien in het filmpje is hier geen sprake van "draai de lepel zodat het lijkt alsof hij buigt"-uitleg.
Je zegt dat het steeds gekker word, dus ik ben gek?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Flammie het volgende:
hahahaha het wordt gewoon steeds gekker
Ik ben best benieuwd dan waar je dat filmpje nog meer gezien hebt
Nee zo bedoelde ik het niet. Er is in TRU en BNW al vaker de identiteit van sommige posters in twijfel getrokken en de ene theorie was nog raarder dan de anderequote:Op donderdag 4 februari 2010 13:44 schreef Cristal het volgende:
[..]
Je zegt dat het steeds gekker word, dus ik ben gek?
Oh, nu snap ik jequote:Op donderdag 4 februari 2010 13:46 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het niet. Er is in TRU en BNW al vaker de identiteit van sommige posters in twijfel getrokken en de ene theorie was nog raarder dan de andere
Ik bedoelde niet te zeggen dat jij gek bentMijn excuses indien dit wel als dusdanig ervaren werd
En nu de lepeltruc nog gaan snappenquote:
Ja, snapte ik het maar. Op dit moment staat mijn leven in het teken van 'de lepel'quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En nu de lepeltruc nog gaan snappen.
En eigenlijk geldt dat voor alles wat je leert of maakt. Als je zelf tijd en energie stopt om iets te leren of te maken, heb je er op alle gebieden veel meer profijt en plezier van dan als iemand gewoon zegt 'het moet zus en zo'.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:17 schreef Flammie het volgende:
Eens valt het kwartje en dan denk je.... wtf ben ik daar ingestonken
Dat is het mooie aan alles...
En dan wil je het geheim houden want het geheim heeft immers waarde voor je.. je hebt er wat voor moeten doen.. en dan ga je nog veel lol beleven aan dit soort dingen..
Die is echt heel oudquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En eigenlijk geldt dat voor alles wat je leert of maakt. Als je zelf tijd en energie stopt om iets te leren of te maken, heb je er op alle gebieden veel meer profijt en plezier van dan als iemand gewoon zegt 'het moet zus en zo'.
En dat geldt dus ook voor de lepeltruc.
Hint: Ork ork ork, soep eet je met een...
Dit topic staat vol met hints. Eigenlijk al veel te veel hints.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:49 schreef Cristal het volgende:
Misschien kan ik een kleine hint krijgen?
Ik zie het antwoord niet hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:51 schreef Bastard het volgende:
Pfff oplossing dan maar?
http://news.cnet.com/8301-10784_3-9717464-7.html?part=rss&subj=news&tag=2547-1_3-0-5
Slotje
Dat is een beetje het probleem van het topic inderdaad..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:50 schreef Cristal het volgende:
[..]
Of ik ben dom, of jullie doen alsof jullie het weten maar eigenlijk weten jullie het niet, en is het dus eigenlijk wel Telekinetisch gaat.
tja dan moet je ook op een goochelaarsforum kijken en niet op een bovennatuurlijk forumquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:50 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ik zie het antwoord niet hoor.
Vanavond is de eerste auditie-ronde te zien van de nieuwe Uri Geller. Waarschijnlijk zullen er veel mensen op af komen die het lepel buig kunstje ook weten. Ik weet dat ik me weer eens kapot zal gaan ergeren omdat hun het wel weten en ik niet.![]()
En de 'zovele' hints die zogenaamd in dit topic staan vertellen mij niks
Of ik ben dom, of jullie doen alsof jullie het weten maar eigenlijk weten jullie het niet, en is het dus eigenlijk wel Telekinetisch gaat.
De mensen die het antwoord op dit soort vragen weten zullen deze gewoon niet zo snel vertellen omdat er door hunzelf moeite tijd en energie in gestoken is. In veel gevallen ook een som geld. Dat is logisch.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem van het topic inderdaad..
Iemand wil wat weten
Mensen zeggen het te weten maar zeggen het lekker niet
Geen oplossing
TRU is out there and stays out there ofzo.
Ik ga vandaag kijkenquote:
Zo'n geweldig programma met grote paranormaal talenten komt natuurlijk elke dag op de televisiequote:
Inderdaad, via de site van sbs6.quote:Of ga je via uitzendinggemist ofzo kijken:D
Dat ventje is echt ziek dat ie zo jong al met geesten werkt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:00 schreef Michielos het volgende:
ey Derek Ogilvie van 13 bij de Uri Geller
Ik bied nu alvast mijn excuses aan aan elke cold reader out there(derek etc). Wat een aanfluiting dit programma![]()
![]()
ik pis in mijn broek van het lachen en heb plaatsvervangende schaamte tegelijkertijd
Dat ventje was een aanfluiting dat zichzelf veel wijs maakt, er oprecht in gelooft. Maar goed, zonder oefening en in het prille begin, gebeurt er zoiets (dit leidde tot plaatsvervangende schaamte bij mij).quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:11 schreef Cristal het volgende:
[..]
Dat ventje is echt ziek dat ie zo jong al met geesten werkt.En dan mislukt het ook nog eens
De pendel act vond ik zeker bijzonder, vooral omdat er echt 'een boven-natuurlijke entiteit' aanwezig was. Alleen heb ik wel rot gelachen toen dat mens vroeg of ze nog een nieuwe liefde ging ontmoeten, waarop het antwoord 'Misschien' wasquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:13 schreef Michielos het volgende:
Ik vond het vooral vreemd dat Beau die toch "echte" paranormaal begaafde personen (het zesde zintuig e.d.) zo bijzonder vind, opeens dit soort zaken ook bijzonder vind.. Die 13 jarige Char had bijvoorbeeld een extreem slechte techniek. niks goed en toch was het "bijzonder". Die pendel act waarbij de vragen aan de schoonmoeder (HUH)gevraagd werden.. ook zeer bijzonder.. en god. wat was de joker eng
![]()
Dat geeft toch te denken
gast , je trolled... toch?>?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:18 schreef Cristal het volgende:
[..]
De pendel act vond ik zeker bijzonder, vooral omdat er echt 'een boven-natuurlijke entiteit' aanwezig was. Alleen heb ik wel rot gelachen toen dat mens vroeg of ze nog een nieuwe liefde ging ontmoeten, waarop het antwoord 'Misschien' was![]()
Het Char jongentje zal ongetwijfeld wel contact kunnen maken met geesten etc. Dat denk ik omdat hij zei; ik heb dan een weekje last van ze, ze gaan me dan kwellen zegmaar en dan word ik helemaal gek in mijn hoofd..zegmaar en opa jaagd ze dan weg. zegmaar
Hieruit kan ik opmaken dat het dus met fysieke kracht gaat... Maar dan is het leuke er toch al van af?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar eh Cristal, heb je nu ondertussen al een lepel gebogen? Anders begin je eerst met een theelepeltje, da's misschien wat makkelijker.
Langzaam opbouwen, zodat je over een paar jaar grote soepopscheplepels kunt buigen.
Als je goed oefent kun je over 20 jaar een echte grote tuinschep buigenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:21 schreef Cristal het volgende:
Hieruit kan ik opmaken dat het dus met fysieke kracht gaat... Maar dan is het leuke er toch al van af?
Nee je hebt gelijk het is niet mysterieus, het is gewoon facking vaagquote:Op zondag 7 februari 2010 11:39 schreef Flammie het volgende:
Lees de thread nou eens rustig terug en doe gewoon eens water staat. Probeer het nou toch eens voor een spiegel.
Dit is niet mysterieus.. het antwoord is immers al gegeven
Als je dit niet kanquote:Op zondag 7 februari 2010 11:41 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk het is niet mysterieus, het is gewoon facking vaagEn trouwens, ik heb al 1000 x voor de spiegel gestaan omdat je dat een paar berichten terug ook al zei
![]()
& nog wat, dit is geen Bassie & Adriaan die raadseltjes moeten oplossen.
Gaan we bijdehand doen Flammie? Dan is dit misschien iets voor jouw DE ONLINE FRISTI GAMEquote:Op zondag 7 februari 2010 11:58 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je dit niet kan
Wat heb je eigenlijk voor een opleiding gedaan als ik vragen mag? Het kan echt neit de bedoeling zijn dat alles je wordt voorgedaan ... zo kom je er natuurlijk nooit
Veel succes
Het is niet bijdehand bedoelt maar je lijkt echt alles zwart op wit te willen hebben. En voor een econoom is dit natuurlijk een fluitje van een cent hoor...quote:Op zondag 7 februari 2010 12:04 schreef Cristal het volgende:
[..]
Gaan we bijdehand doen Flammie? Dan is dit misschien iets voor jouw DE ONLINE FRISTI GAMEhttp://www.fristi.nl/game/
[ afbeelding ]
(n.a.v de OP in dit topic: Fok!kers in het echt tegenkomen )
En wat mijn opleiding betreft, ik kan mezelf gerust econoom noemen
Jij denkt nog steeds dat je alles beter weet, betweterquote:Op zondag 7 februari 2010 12:06 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het is niet bijdehand bedoelt maar je lijkt echt alles zwart op wit te willen hebben. En voor een econoom is dit natuurlijk een fluitje van een cent hoor...
Je hebt niet eens de moeite gedaan om fatsoenlijk informatie te willen zoeken. Je wil gewoon dat de mensen het je hier voorzeggen. Dat gebeurd niet. Dus hoef je het ook niet meer te vragen. De redenen waarom niet zijn immers allang gegeven
Verder snap ik niet wat die verzonnen thread met dit alles te maken heeft. Troll
Doe maar lekker stoer maar het antwoord krijg je toch niet (iig niet zwart op wit)quote:Op zondag 7 februari 2010 12:13 schreef Cristal het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat je alles beter weet, betweterongelovelijk
& trouwens praat voor jezelf er zijn vast wel mensen op deze aardbol die niet de hele dag Fristi zuipen & die mij wel willen welpen
![]()
En wat dat informatie opzoeken betreft, ik heb lang genoeg gezocht vind ik.
Doe maar lekker betweterig & zoveel moeite heb je niet gedaanquote:Op zondag 7 februari 2010 12:15 schreef Flammie het volgende:
[..]
Doe maar lekker stoer maar het antwoord krijg je toch niet (iig niet zwart op wit)
Heb al genoeg / te veel moeite gedaanVeel plezier met het verder uitzoeken
![]()
Inderdaad ik weet het antwoord ook niet en ik heb echt een kutleven. Jouw leven is zoooo cool dat je je druk maakt om iets wat iedereen na 1 minuten googlewerk al kan uitvinden. Ik ben jaloersquote:Op zondag 7 februari 2010 12:17 schreef Cristal het volgende:
[..]
Doe maar lekker betweterig & zoveel moeite heb je niet gedaanJij weet het 'antwoord' toch ook niet dus.
Wat een naar leven heb jij trouwens
Betweter. & Fristi zuiperquote:Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef Flammie het volgende:
[..]
Inderdaad ik weet het antwoord ook niet en ik heb echt een kutleven. Jouw leven is zoooo cool dat je je druk maakt om iets wat iedereen na 1 minuten googlewerk al kan uitvinden. Ik ben jaloers
Flammie drinkt fristi, haha, dat drinkt een kind van 3quote:Op zondag 7 februari 2010 12:04 schreef Cristal het volgende:
[..]
Gaan we bijdehand doen Flammie? Dan is dit misschien iets voor jouw DE ONLINE FRISTI GAMEhttp://www.fristi.nl/game/
[ afbeelding ]
(n.a.v de OP in dit topic: Fok!kers in het echt tegenkomen )
En wat mijn opleiding betreft, ik kan mezelf gerust econoom noemen
Je gedragen als een kind van 3 door iemand uit te lachen om wat hij drinktquote:Op zondag 7 februari 2010 12:27 schreef xChar het volgende:
Flammie drinkt fristi, haha, dat drinkt een kind van 3
quote:Op zondag 7 februari 2010 14:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je gedragen als een kind van 3 door iemand uit te lachen om wat hij drinkt, alleen maar omdat je niet op internet kan vinden hoe je lepels buigt
.
quote:
wat vervelend voor je joepie dat je steeds zo de behoefte hebtquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik heb de show net weer gezien.
Assistente Marjolein, elke keer als ik haar zie, heb ik het idee dat dat Summers is, of dat Summers op z'n minst ongeveer zo eruitziet:
Wat vervelend voor je Summers dat jij je vaak zo snel aangevallen voelt.quote:Op zondag 14 februari 2010 01:08 schreef Summers het volgende:
wat vervelend voor je joepie dat je steeds zo de behoefte hebt
om andere mensen naar beneden te trappen ,
Ik schrijf toch ook niet dat het uitmaakt hoe jij eruitzietquote:je kan beter
naar jezelf kijken en erachter proberen te komen waar die behoefte toch vandaan komt
en wat het eigenlijk uitmaakt hoe ik eruit zie .
Je bent vast oprecht en ik begrijp jequote:
Maar goed, laten we niet offtopic gaan: Dit topic gaat over lepels buigen, allerlei vormen van mentalisme en goochelen.quote:Op zondag 14 februari 2010 01:49 schreef Summers het volgende:
Je bent vast oprecht en ik begrijp jeemo gewoon verkeerd ,
je was gewoon gezellig helemaal zielig alleenvia mijn laptop, terwijl ik ondertussen allemaal andere dingen aan het doen was de familieshow Uri Geller aan het kijken
voor jong en oud ,
waar je getrakteerd werd op hartverwarmende trucs en stoere CR
met misschien als kijkersverassing staalharde spoonbending .
En moest aan me denken
Waarom heb je geweigerd? Je vindt jezelf nog niet goed genoeg? Je wilt jezelf niet lenen voor een show als dat? Je wilt geen rijen fans en gillende meisjes voor je deur? Of wat...?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:05 schreef Michielos het volgende:
Neen, vorig jaar was ik wel gevraagd , maar had ik geweigerd
Het format vond ik geen puur mentalisme maar meer "mentallusion" , een beetje vage combinatie tussen illusionisme en mentalisme.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Waarom heb je geweigerd? Je vindt jezelf nog niet goed genoeg? Je wilt jezelf niet lenen voor een show als dat? Je wilt geen rijen fans en gillende meisjes voor je deur? Of wat...?
Kun je meer over dat contract vertellen? Waarschijnlijk niet, neem ik aanquote:
nee :pquote:Op zondag 14 februari 2010 11:45 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kun je meer over dat contract vertellen? Waarschijnlijk niet, neem ik aan.
jij ging offtopic , ben blij dat je het zelf opmerkt , het gaat idd over goochelen enzo .quote:Op zondag 14 februari 2010 10:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar goed, laten we niet offtopic gaan: Dit topic gaat over lepels buigen, allerlei vormen van mentalisme en goochelen.
Offtopic? Ik gaf een kort (beeld)verslag (en tevens teasers voor de mensen die nog niet gekeken hebben) van de Uri Geller-show, want dat is waar dit topic ook over gaatquote:Op zondag 14 februari 2010 12:39 schreef Summers het volgende:
jij ging offtopic , ben blij dat je het zelf opmerkt , het gaat idd over goochelen enzo .
Het hoeft niet per se zo te zijn dat iedereen hetzelfde contract krijgt. Het gaat er namelijk in dat soort shows meestal niet zo eerlijk aan toe, weet ik uit zeer betrouwbare bronnen...quote:Op zondag 14 februari 2010 11:51 schreef Michielos het volgende:
nee :p
reken wel maar op wat bizarre eisen. Respect voor de full time professionals die het konden
Dat vond ik zeg maar ook:quote:Op zondag 14 februari 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
Ik heb het gekeken en ik vond het vooral bij de 1e aflevering erg sneu voor die jongen dat de geesten hem moedwillig niet de juiste informatie doorgegeven hebben.. Maar daar vraag je ook een beetje zelf om... als je op die leeftijd al zo jong met geesten en energieen gaat werken....
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou, ik heb het programma gezien.
Wat een eikel zeg, die overleden opa, door zo z'n kleinzoon voor lul te zetten op de televisie.
ja. een betere vraag is:quote:
Niet zo vaag svpquote:Op zondag 14 februari 2010 13:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja. een betere vraag is:
kan het ook met messen..
het antwoord is nee(althans, niet impromptu)
hoe "verklaren" jullie dit?quote:ey ik weet niet of het al te sprake is geweest, maar bij Uri Geller werd er gevraagd een lepel op de tv te leggen en vervolgens "werk" te roepen. Ik zat met mijn ma op de bank en we hebben het uitgeprobeerd. Zonder dat we de lepel hadden aangeraakt was hij gebogen.
30000 verklaringen mogelijk. Ik was er niet bij ofzo en weet dus alle condities niet.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:04 schreef Spellmeista het volgende:
zouden jullie hierop nog even willen reageren:
[..]
hoe "verklaren" jullie dit?
Iedereen kon thuis meedoen aan het experiment. Enigste voorwaarde was een normale lepel op de tv leggen en vervolgens riep het hele publiek: "werk". Dit 3 keer. (thuis moesten we ook meedoen) Daarna mocht je kijken wat er met de lepel was gebeurt. En waarempel, hij was gebogen..quote:Op zondag 14 februari 2010 20:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
30000 verklaringen mogelijk. Ik was er niet bij ofzo en weet dus alle condities niet.
Dat dacht een vriend van me ook.. maar ik had stiekem de lepel gebogen die op de TV lagquote:Op zondag 14 februari 2010 20:24 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Iedereen kon thuis meedoen aan het experiment. Enigste voorwaarde was een normale lepel op de tv leggen en vervolgens riep het hele publiek: "werk". Dit 3 keer. (thuis moesten we ook meedoen) Daarna mocht je kijken wat er met de lepel was gebeurt. En waarempel, hij was gebogen..
Haha best grappig, maar totaal niet relevant en onderwerp "afdraaiend". Dit verklaard iig wrm de lepel daar was gebogen, maar bij ons op de tv nietquote:Op zondag 14 februari 2010 20:39 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat dacht een vriend van me ook.. maar ik had stiekem de lepel gebogen die op de TV lag
hoezo verwacht je van iemand in een andere provincie om dit "right away" te verklaren?quote:Op zondag 14 februari 2010 20:44 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Haha best grappig, maar totaal niet relevant en onderwerp "afdraaiend". Dit verklaard iig wrm de lepel daar was gebogen, maar bij ons op de tv niet
Ik was er niet bijquote:Op zondag 14 februari 2010 20:44 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Haha best grappig, maar totaal niet relevant en onderwerp "afdraaiend". Dit verklaard iig wrm de lepel daar was gebogen, maar bij ons op de tv niet
Nou ik vond het anders behoorlijk magisch en enoverend!quote:Op zondag 14 februari 2010 20:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
hoezo verwacht je van iemand in een andere provincie om dit "right away" te verklaren?
Verklaar jij even de situatie rondom mijn huis en waarom de goot ontstopt is?
Je weet niet alle condities, je was er niet bij, je kunt het onmogelijk rationeel en right away verklaren (terwijl er hoogstwaarschijnlijk vast een rationele oplossing voor is. dat iemand 300km verderop het antwoord niet weet, wil niet zeggen dat het daarom magisch is).
ik zou zeggen, test het uitquote:Op zondag 14 februari 2010 20:51 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nou ik vond het anders behoorlijk magisch en enoverend!
Als ik de "wetenschap" er zelf naast zou leggen zou ik denken dat door het elektromagnetisch veld van de tv en de schreeuw dit een dusdanige uitwerking heeft op de lepel dat hij buigt
Ja Flammie, doe maar weer alsof jij het wel weet.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik was er niet bijIk zou het waarschijnlijk zo kunnen verklaren als ik er bij was door gewoon rustig logisch na te denken
Maar dat kan nou eenmaal niet als ik er niet bij was
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:11 schreef JoepiePoepie het volgende:
Trouwens:
[PAINT] plaatje van die Paul (net bij Uri Geller geweest)
[ afbeelding ]
(Hoofdrolspeler Paul is zelf ook al gearriveerd in dat topic.)
Ja, super leuk weer, hoe iedereen zichzelf voor gek zet met hun goochel truckjes. Er zijn er helaas maar weinig bij die echt iets unieks kunnen.quote:
zo zou je het kunnen doen..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:06 schreef ptb het volgende:
ik hou vast aan de telekenesis
neee toch niet ik ben het met Chrystal eens, zo zou je het kunnen doen
quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:37 schreef Cristal het volgende:
Ik heb 3 kaarten voor de Finale van De nieuwe Uri Geller
Ik was er bij seizoen 2 ook, het begint een traditie te worden dat ik ga ofzoquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:48 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik was bij die liveshows 2 jaar geleden
Is best leuk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |