abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77443802
Heel youtube staat er vol mee, spoon bending. En allemaal beweren ze stuk voor stuk dat het met ''Telekinesis'' te maken heeft! Nou oefen ik al een weekje of 2, alleen zonder resultaat. Nu ben ik gaan twijfelen of het wel telekinesis is en niet iets anders.

Ik wil graag leren lepels buigen, maar als het 'helemaal niet' met telekinesis te maken heeft hoor ik dat graag.
pi_77443822
Hoi trol, zal ik eens in jouw mond diarreeen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:30:54 #3
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_77443835
Het is een truc.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_77443879
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:30 schreef Trollface. het volgende:
Het is een truc.
Vertel me dan hoe.. Je ziet echt dat ze eerst die lepel met fysieke kracht buigen, en daarna met hun 'mind'
pi_77443906
Nee dat zie je niet... dat zien mensen die snel in trucjes trappen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:43:03 #6
254493 Trollface.
pi_77444173
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef xChar het volgende:

[..]

Vertel me dan hoe.. Je ziet echt dat ze eerst die lepel met fysieke kracht buigen, en daarna met hun 'mind'
Theorie: De lepel is van tevoren in gebogen stand gezet, dat is dan zijn 'standaard stand'.
Vlak voor het begin van het filmpje hebben ze hem teruggezet in zijn normale. ongebogen stand, maar omdat hij zolang in gebogen stand heeft gestaan, buigt hij daar langzaam automatisch in terug, omdat dat dan 'zijn standaard stand' is.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_77444290
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:43 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Theorie: De lepel is van tevoren in gebogen stand gezet, dat is dan zijn 'standaard stand'.
Vlak voor het begin van het filmpje hebben ze hem teruggezet in zijn normale. ongebogen stand, maar omdat hij zolang in gebogen stand heeft gestaan, buigt hij daar langzaam automatisch in terug, omdat dat dan 'zijn standaard stand' is.
Foute theorie.. je weet de klok maar nog net niet de klepel

Als mensen nou eens zoeken naar Spoonbend tutorial ipv Spoonbend (en dus verder kijken dan hun neusje lang is) hoeven mensen ook niet altijd in die sprookjes te geloven

probeer het eens in youtube
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:51:32 #8
254493 Trollface.
pi_77444403
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als mensen nou eens zoeken naar Spoonbend tutorial ipv Spoonbend (en dus verder kijken dan hun neusje lang is) hoeven mensen ook niet altijd in die sprookjes te geloven

Het was een gok hoor, ik weet verder niets van spoonbending
pi_77444451
Je was wel close
pi_77444690
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dan leren ze je Telekinesis
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:06:01 #11
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_77444728
Sommige lepels zijn er ook speciaal op gemaakt, die hebben een andere legering zodat ze reageren op lichaamswarmte. Dan verzwakt de boel en kakt ie in.
Ik ben lelijk.
pi_77444781
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:06 schreef PICHT het volgende:
Sommige lepels zijn er ook speciaal op gemaakt, die hebben een andere legering zodat ze reageren op lichaamswarmte. Dan verzwakt de boel en kakt ie in.
Toch denk ik dat het telekinesis is.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:11:34 #13
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_77444893
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:07 schreef xChar het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het telekinesis is.
Prima, dat kan. Het is alleen niet zo.
Ik ben lelijk.
pi_77444930
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef PICHT het volgende:

[..]

Prima, dat kan. Het is alleen niet zo.
Omdat?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:14:17 #15
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_77444952
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:13 schreef xChar het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat trucage.
Ik ben lelijk.
pi_77445120
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:06 schreef PICHT het volgende:
Dat is het doorgaans ook niet

Er zijn speciale lepels maar de truc is beter als je elke lepel kan nemen
pi_77445133
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:13 schreef xChar het volgende:

[..]

Omdat?
Waarom zijn het lepels en geen nagels? of messen?

antwoord: die breken of zijn niet bendbaar...

de lepel buigt dus.. wat kan dit betekenen voor een effect als dit?

Nu mag jij met al je natuurkunde kennis zelf uitzoeken hoe de truc werkt.

Veel succes!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:25:34 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77445178

hier is mijn spoonbend heb 'm nog eens opgedoken.

Precies dezelfde technieken die onder het kopje "real telekinesis" staan. Dat geeft toch wel te denken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_77445236
Daarom: mensen die niet veel begrijpen van natuurkunde en wetenschap zijn eerder geneigd om in deze concepten te geloven.

De middelbare school is toch belangrijker dan je zou denken
pi_77445639
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:25 schreef Michielos het volgende:

hier is mijn spoonbend heb 'm nog eens opgedoken.

Precies dezelfde technieken die onder het kopje "real telekinesis" staan. Dat geeft toch wel te denken
Hoe doe je dat, vertel & anders PM me!
pi_77445694
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:23 schreef Flammie het volgende:

[..]

Waarom zijn het lepels en geen nagels? of messen?

antwoord: die breken of zijn niet bendbaar...

de lepel buigt dus.. wat kan dit betekenen voor een effect als dit?

Nu mag jij met al je natuurkunde kennis zelf uitzoeken hoe de truc werkt.

Veel succes!
lees dit nou gewoon eens en volg de aanwijzingen...
Je kan er zelf makkelijk achterkomen..

En als je het nu probeert te begrijpen trap je in de toekomst wellicht minder vaak in deze valkuilen

Juist omdat jij (en hier andere) op een makkelijke manier antwoorden proberen te krijgen zonder zelf ergens over na te denken (of om iets te onderzoeken, stellingen kritisch te bekijken) zijn jullie zo vatbaar voor die sprookverhaaltjes over lepelbuigers en paragnosten
pi_77445841
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Flammie het volgende:

[..]

lees dit nou gewoon eens en volg de aanwijzingen...
Je kan er zelf makkelijk achterkomen..

En als je het nu probeert te begrijpen trap je in de toekomst wellicht minder vaak in deze valkuilen

Juist omdat jij (en hier andere) op een makkelijke manier antwoorden proberen te krijgen zonder zelf ergens over na te denken (of om iets te onderzoeken, stellingen kritisch te bekijken) zijn jullie zo vatbaar voor die sprookverhaaltjes over lepelbuigers en paragnosten
Voor Natuur/scheikunde heb ik altijd al onvoldoende gestaan. Vertel nou maar hoe ik dat kan doen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:49:50 #23
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77445844
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:42 schreef xChar het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, vertel & anders PM me!
gast wat een "secrethunters" hier. En ook alles gratis willen krijgen haha
Mijn punt is gewoon dat het totaal niet paranormaal is. Ik zou het pas bijzonder vinden als iemand een geleend mes kon buigen i.p.v. een lepel :p
pi_77445928
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

gast wat een "secrethunters" hier. En ook alles gratis willen krijgen haha
Mijn punt is gewoon dat het totaal niet paranormaal is. Ik zou het pas bijzonder vinden als iemand een geleend mes kon buigen i.p.v. een lepel :p
Jullie allemaal doen net alsof jullie het ''geheim'' achter het lepel buigen weten. Maar waarschijnlijk doen jullie alsof jullie het weten, maar snappen ook jullie er geen knars van.
pi_77445964
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:53 schreef xChar het volgende:

[..]

Jullie allemaal doen net alsof jullie het ''geheim'' achter het lepel buigen weten. Maar waarschijnlijk doen jullie alsof jullie het weten, maar snappen ook jullie er geen knars van.
Hey hoe komt het dan dat MIchielos die truc zelf uit kan voeren als hij het toch allemaal niet begrijpt
Doe JIJ nou gewoon eens wat meer moeite .. andere betalen voor het geheim namelijk
HEB jij je middelbare school afgemaakt? Zo ja dan moet je dit zelf kunnen uitvinden. Zonder problemen zelfs!
Pak eens een lepel en speel er eens mee voor een spiegel.. Probeer het dan eens met een mes..

kom op man Wanneer jij het door hebt wil je ook niet dat iedereen het te weten komt door er gewoonweg naar te vragen. Het effect is te sterk om zomaar eventjes te verklappen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:56:10 #26
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77446020
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:53 schreef xChar het volgende:

[..]

Dat zal het hem wel zijn, inderdaad
Back to spoonbending dan maar.. hier deze is mooi:

wel je energie goed focussen he
pi_77446092
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:54 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hey hoe komt het dan dat MIchielos hem zelf doet als hij het toch niet begrijpt
Doe JIJ nou gewoon eens wat meer moeite .. andere betalen voor het geheim namelijk

HEB jij je middelbare school afgemaakt? Zo ja dan moet je dit zelf kunnen uitvinden.
Pak eens een lepel en speel er eens mee voor een spiegel.. Probeer het dan eens met een mes..

kom op man
Ik snap het punt dat een lepel kan buigen en een mes niet, maar ook kunnen ze sleutels buigen.. De middelbare school heb ik 'helamaal' afgemaakt, en ben economie gaan doen. Als het iets met natuurkunde te maken heeft schiet mij dan maar lek, maar daar snap ik niks van.

& dan zijn er mensen die mysterieus gaan doen over 'betalen' voor het geheim. Doe niet zo kinderachtig en vertel nou gewoon wat het met die 'natuurkunde' te maken heeft
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:00:49 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77446134
het punt is dat lepels buigen enz. allang niet meer onder het kopje paranormaal valt maar onder het kopje goochelen & entertainment (eigenlijk geld dit voor de meeste "spirituele" dingen , nowadays, behalve de manier waarop je het doet)
Er zijn mensen die grof geld betalen voor les hierin , boeken waar dit in staat (en schrik niet van prijzen van 60 euro of meer). Wat zou dan een goede reden zijn om het gratis en voor niks op een forum te zetten voor iedereen of het jou te PM'en enkel omdat je goochelgeheimen wil leren (want ik zie dat de interesse verschoven is van spiritualiteit naar het zoveel mogelijk gratis krijgen van goochelgeheimen ) ? Ik hoor graag een dondersgoede verklaring hiervoor. (wat wil je met de uitleg gaan doen e.d. bv. Ik maakte die fout vroeger wel eens en opeens wist de hele stad dankzij 1 lamo hoe een kaarteffect werkte.. ik ben genoodzaakt om er iets voorzichtiger mee om te gaan , if you will ) .
pi_77446172
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef xChar het volgende:

[..]

Ik snap het punt dat een lepel kan buigen en een mes niet, maar ook kunnen ze sleutels buigen.. De middelbare school heb ik 'helamaal' afgemaakt, en ben economie gaan doen. Als het iets met natuurkunde te maken heeft schiet mij dan maar lek, maar daar snap ik niks van.

& dan zijn er mensen die mysterieus gaan doen over 'betalen' voor het geheim. Doe niet zo kinderachtig en vertel nou gewoon wat het met die 'natuurkunde' te maken heeft
Je snapt waarom een lepel kan buigen?
Je snapt waarom een mes breekt?

Je snapt dus ook dat ze voorwerpen niet mentaal buigen maar buigen omdat ze buigbaar zijn?
Het is dus geen " the matrix" of "uri geller' effect maar is slechts weggelegd voor voorwerpen zoals lepels die zich er voor lenen om de truc mee uit te voeren.

Buig nou eens wat lepels en ga voor een spiegel staan. Het meeste weet je nu al Nu je performance nog.

Ja jij noemt het kinderachtig maar er zijn mensen die er geld voor hebben betaald. Ik snap niet wat er kinderachtig aan is dat die mensen volgens een erecode leven en de truc niet aan iedereen doorlullen. Ik vind het kinderachtiger dat jij maar denkt overal te kunnen graaien zonder er moeite voor te hoeven doen
Als je er niks voor over hebt moet je er maar niet mee bezig zijn. Dan is het inderdaad wederom makkelijker om aan te nemen dat er mentale krachten bij komen kijken

De makkelijskte verklaring is een verzinsel namelijk.. De vraag is of jij tevreden bent met een verzinsel als verklaring Veel mensen die studeren, hogere opleidingen volgen en wetenschappelijk bezig zijn, zijn dit niet namelijk Die kijken verder dan hun neus lang is en willen hier moeite voor doen. Het onderzoeken werkt als een drug.
pi_77446231
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef Michielos het volgende:
het punt is dat lepels buigen enz. allang niet meer onder het kopje paranormaal valt maar onder het kopje goochelen & entertainment.
Er zijn mensen die grof geld betalen voor les hierin , boeken waar dit in staat (en schrik niet van prijzen van 60 euro of meer). Wat zou dan een goede reden zijn om het gratis en voor niks op een forum te zetten voor iedereen of het jou te PM'en enkel omdat je goochelgeheimen wil leren? Ik hoor graag een dondersgoede verklaring hiervoor.
Oke ik heb een beetje gezocht op het internet, en volgens 'sommige' heeft het met electriciteit te maken, maar dan ben ik benieuwt hoe je electriciteit in je handen krijgt. En daarvoor moet je zeker betalen ofzo?

Maar bijvoorbeeld "Uri Geller'' die pakt een lepel aan en die buigt hem zo, maakt niet uit van wie die lepel is.. Staat die dan de hele dag onder stroom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')