abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77448241
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:15 schreef Cristal het volgende:

[..]

Of jij vertelt het gewoon
En dan kom je de volgende keer net als Char zeker weeeer met iets anders..

eerst is het zand, daarna lepels... wil je het hele goochelrepertoire weten ofzo? Daar zul je toch wat meer moeite voor moeten doen ben ik bang
Je snapt best dat ik je de antwoorden niet met de paplepel kan voeren en als je het nou NOG niet kan bevatten dan vraag ik me echt af wat je gedaan hebt tijdens je middelbare schoolperiode

Oefen het nou eens 1x voor een spiegel.. HOE ZOU JIJ iemand laten geloven dat je een lepel kan buigen door middel van je krachten! Ga het oefenen!

Als je het NU even zelf uit kan vinden kom je de volgende keer niet weer met een paragnostenfabel aan die wij dan weer moeten uitleggen Erg makkelijk graaien zo he..
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:25:38 #52
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77448435
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef Flammie het volgende:

[..]

En dan kom je de volgende keer net als Char zeker weeeer met iets anders..

eerst is het zand, daarna lepels... wil je het hele goochelrepertoire weten ofzo? Daar zul je toch wat meer moeite voor moeten doen ben ik bang
Je snapt best dat ik je de antwoorden niet met de paplepel kan voeren en als je het nou NOG niet kan bevatten dan vraag ik me echt af wat je gedaan hebt tijdens je middelbare schoolperiode

Oefen het nou eens 1x voor een spiegel.. HOE ZOU JIJ iemand laten geloven dat je een lepel kan buigen door middel van je krachten! Ga het oefenen!

Als je het NU even zelf uit kan vinden kom je de volgende keer niet weer met een paragnostenfabel aan die wij dan weer moeten uitleggen Erg makkelijk graaien zo he..
Alsof ik dat niet allang gedaan heb Ik heb net als Char alle mogelijke dingen geprobeerd. Het antwoord op zand laten zweven heb ik al, alleen nog niet op de lepels.

Met een paplepel die kan je al helemaal niet buigen

Je weet het zelf ook niet dus, je doet alleen maar alsof je het weet. Verder heb ik een oude vriend die Nask leraar is.. denk je dat hij het antwoord heeft?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_77448448
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:25 schreef Cristal het volgende:

[..]

Alsof ik dat niet allang gedaan heb Ik heb net als Char alle mogelijke dingen geprobeerd. Het antwoord op zand laten zweven heb ik al, alleen nog niet op de lepels.

Je weet het zelf ook niet dus, je doet alleen maar alsof je het weet. Verder heb ik een oude vriend die Nask leraar is.. denk je dat hij het antwoord heeft?
Iemand die mij snapt
pi_77448601
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:25 schreef Cristal het volgende:

[..]

Als die paplepel van hout is niet. Die kan namelijk niet buigen.. die breekt

Vraag het je leraar eens zou ik zeggen
pi_77448610
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:26 schreef xChar het volgende:

[..]

Iemand die mij snapt
Jep wederom die iets simpels niet snapt... Denk er eens niet te moeilijk over
Leg de feiten op een rij en denk logisch na
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:33:22 #56
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77448621
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:32 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als die paplepel van hout is niet. Die kan namelijk niet buigen.. die breekt

Vraag het je leraar eens zou ik zeggen
Ga ik zeker doen. Ik mail hem wel even.
pi_77448671
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:33 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen. Ik mail hem wel even.
Ik kan je niet garanderen dat hij de routine ook weet

q: hoe buig je een lepel"?
a: door een lepel te buigen.. dit kan iedereen.. simpel

q: wanneer buig je een lepel?
a: Ergens in je routine//praatje gang van zaken tijdens je performance.

q: hoe laat ik mensen geloven dat ik hem buig met mijn gedachten?
a: Door middel van je routine//draaiboekje...

Hier dan

Je weet hoe ze lepels buigen.
je weet dat ze mensen laten geloven dat ze dit doen dmv hun gedachten
Wat je nog niet weet is hun act//routine

Ga eens met een gebogen lepel voor de spiegel staan.. ga ook met een rechte lepel eens voor de spiegel staan .. gewoon doen wat je ziet in het filmpje @ youtube.. je zult schrikken

[ Bericht 8% gewijzigd door Flammie op 30-01-2010 14:41:24 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:41:00 #58
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77448810
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:35 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik kan je niet garanderen dat hij de routine ook weet

q: hoe buig je een lepel"?
a: door een lepel te buigen.. dit kan iedereen.. simpel

q: wanneer buig je een lepel?
a: Ergens in je routine//praatje gang van zaken tijdens je performance.

q: hoe laat ik mensen geloven dat ik hem buig met mijn gedachten?
a: Door middel van je routine//draaiboekje...

Hier dan

Je weet hoe ze lepels buigen.
je weet dat ze mensen laten geloven dat ze dit doen dmv hun gedachten
Wat je nog niet weet is hun act//routine
Aankomende dinsdag spreek ik hem, zodra ik het antwoord heb post ik het hiero
pi_77448829
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Cristal het volgende:

[..]

Je doet in ieder geval wat moeite er voor

Ga in de tussentijd eens met lepels voor de spiegel staan.. gebogen lepels, normale lepels.. en speel er eens wat mee.. immiteer die zogenaamde paragnosten eens.. op een gegeven moment valt het kwartje en dan schrik je je kapot
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:45:01 #60
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77448905
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Cristal het volgende:

[..]

Het is iig duidelijk wat je bedoeling is Ik heb er nu al spijt van dat ik uberhaupt een PM gestuurd heb, sorry
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_77448940
Als je het antwoord hebt kun je het inderdaad beter PM'en dan alles hier te posten
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:47:12 #62
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77448958
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:41 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je doet in ieder geval wat moeite er voor

Ga in de tussentijd eens met lepels voor de spiegel staan.. gebogen lepels, normale lepels.. en speel er eens wat mee.. immiteer die zogenaamde paragnosten eens.. op een gegeven moment valt het kwartje en dan schrik je je kapot
Hieruit kan ik opmaken dat je een normale lepel nodig hebt en een kromme, maar het is juist zo leuk om 1 normale lepel te buigen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:48:13 #63
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77448989
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:46 schreef Flammie het volgende:
Als je het antwoord hebt kun je het inderdaad beter PM'en dan alles hier te posten
Oke sorry, daar heb ik idd niet bij nagedacht. Het antwoord zal ik je keurig netjes PM'en.
pi_77449019
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:47 schreef Cristal het volgende:

[..]

Hieruit kan ik opmaken dat je een normale lepel nodig hebt en een kromme, maar het is juist zo leuk om 1 normale lepel te buigen.
Daarmee kun je het OEFENEN.. je hebt niet 1 normale en 1 gebogen lepel nodig.. ikz eg alleen.. oefen het eens met verschillende lepels zodat je kan zien wat de verschillen zijn en wat verschillende lepels voor een invloed hebben etc etc
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:50:44 #65
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77449058
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

Daarmee kun je het OEFENEN.. je hebt niet 1 normale en 1 gebogen lepel nodig.. ikz eg alleen.. oefen het eens met verschillende lepels zodat je kan zien wat de verschillen zijn en wat verschillende lepels voor een invloed hebben etc etc
Ik wacht wel tot dinsdag, ik hoop dat ik dan het licht ga zien
pi_77449089
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:50 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ik wacht wel tot dinsdag, ik hoop dat ik dan het ligt ga zien
Je kan het 10minuten later al zien
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:52:54 #67
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77449115
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:51 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je kan het 10minuten later al zien
Jij maakt mensen echt zenuwachtig zeg Met al die mysterie van je
pi_77449156
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:52 schreef Cristal het volgende:

[..]

Jij maakt mensen echt zenuwachtig zeg Met al die mysterie van je
Ja ik wil mensen het zelf laten uitvinden zodat ze niet een volgende keer weer de makkelijke manier kiezen maar zelf kunnen nadenken en beredeneren waarom datgeen wat je ziet niet is wat het daadwerkelijk is

Johnny depp is ook niet echt jack sparrow
Sam Neil is ook niet echt een dinosaurus deskundige

Maar ze spelen het wel goed...

Als je zelf dit soort dingen kunt uitvissen trap je ook minder snel in de fabels en powerranger claims van mensen die je willen oplichten
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:59:27 #69
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77449317
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:54 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ja ik wil mensen het zelf laten uitvinden zodat ze niet een volgende keer weer de makkelijke manier kiezen maar zelf kunnen nadenken en beredeneren waarom datgeen wat je ziet niet is wat het daadwerkelijk is

Johnny depp is ook niet echt jack sparrow
Sam Neil is ook niet echt een dinosaurus deskundige

Maar ze spelen het wel goed...

Als je zelf dit soort dingen kunt uitvissen trap je ook minder snel in de fabels en powerranger claims van mensen die je willen oplichten
Gemak dient de mens
pi_77449466
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:59 schreef Cristal het volgende:

[..]

Gemak dient de mens
uiteindelijk blijf je vragen omdat je het niet kan inzien hoe je iets kritisch moet bekijken
Dat is niet gemakkelijk maar erg lastig voor iemand die wel alles wil weten en zelf wil doen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:08:56 #71
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_77449631
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:59 schreef Cristal het volgende:

[..]

Gemak dient de mens
Waarin, in niet zelf kunnen nadenken?

Zal ik het eens uitleggen hoe Uri Geller het doet:
Hij buigt ze van tevoren of tijdens zijn optreden. Tijdens zijn optreden pakt hij de aandacht zodat men niet op zijn handen let en drukt de lepel op een tafel of iets dergelijks. Door er met je duim op het gebogen stukje te wrijven wekt het de illusie dat de lepel buigt(ook door de lepel steeds iets schever te houden, wat makkelijk onopgemerkt kan)
Als je een lepel heel zwak maakt, door het heen en weer te buigen, kunnen ze makkelijk breken of doorbuigen.
Vandaar dat Geller niet in het filmpje met andere lepels wou werken dan zijn eigen. Omdat die geprepareerd zijn.

Maar dit is ook heel duidelijk in het filmpje beschreven. Voor zichzelf denken siert de mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyler..Durden op 30-01-2010 19:29:52 ]
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_77449726
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:08 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Waarin, in niet zelf kunnen nadenken?

Zal ik het eens uitleggen hoe Uri Geller het doet:
Hij buigt ze van tevoren of tijdens zijn optreden. Tijdens zijn optreden pakt hij de aandacht zodat men niet op zijn handen let en drukt de lepel op een tafel of iets dergelijks. Door er met je duim op het gebogen stukje te wrijven wekt het de illusie dat de lepel buigt(ook door de lepel steeds iets schever te houden, wat makkelijk onopgemerkt kan)
Als je een lepel heel zwak maakt, door het heen en weer te buigen, kunnen ze makkelijk breken of doorbuigen.
Vandaar dat Geller niet in het filmpje met andere lepels wou werken dan zijn eigen. Omdat die geprepareerd zijn.

Maar dit is ook heel duidelijk in het filmpje beschrijven. Voor zichzelf denken siert de mens.

Tafel kan ook je eigen dijbeen zijn.. verder hoef je niet te wrijven over het metaal... je beweegt de gebogen lepel gewoon naar voren (en speelt wat toneel dat het je veel energie kost) en door het moment lijkt het alsof die buigt...

Uri geller wou niet met die lepel werken omdat die lepel te sterk was om te bugien overigens. Het was ook een gewone lepel maar die kun je niet eventjes tegen de tafel of je dijbeen overbuigen. Heel weinig lepels zijn voorgeprepareerd...

Als die TRU mensen nou eens EVENTJES met een lepel voor de spiegel gestaan zouden hebben hadden ze het in 2 minuten kunnen uitvinden... wat een onderzoekers zitten hier toch
Ik neem de term "iets onderzoeken" of ergens "de diepte over in willen gaan" echt met grote brokken suiker...
pi_77450329
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:11 schreef Flammie het volgende:

[..]

Tafel kan ook je eigen dijbeen zijn.. verder hoef je niet te wrijven over het metaal... je beweegt de gebogen lepel gewoon naar voren (en speelt wat toneel dat het je veel energie kost) en door het moment lijkt het alsof die buigt...

Uri geller wou niet met die lepel werken omdat die lepel te sterk was om te bugien overigens. Het was ook een gewone lepel maar die kun je niet eventjes tegen de tafel of je dijbeen overbuigen. Heel weinig lepels zijn voorgeprepareerd...

Als die TRU mensen nou eens EVENTJES met een lepel voor de spiegel gestaan zouden hebben hadden ze het in 2 minuten kunnen uitvinden... wat een onderzoekers zitten hier toch
Ik neem de term "iets onderzoeken" of ergens "de diepte over in willen gaan" echt met grote brokken suiker...
Ik ga zo naar de bibliotheek voor wat boeken, heb je nog enige suggesties voor me? Om dichter bij de waarheid van het lepel buigen te komen..? Welk boek?
pi_77450385
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:31 schreef xChar het volgende:

[..]

Ik ga zo naar de bibliotheek voor wat boeken, heb je nog enige suggesties voor me? Om dichter bij de waarheid van het lepel buigen te komen..? Welk boek?
Ik denk dat je het beste wat goochelboeken kunt doorlezen om een inzicht te krijgen over de simpele verklaring die achter ogenschijnijk onmogelijke zaken berust

Ja zo ben ik ook begonnen
pi_77450639
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:33 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beste wat goochelboeken kunt doorlezen om een inzicht te krijgen over de simpele verklaring die achter ogenschijnijk onmogelijke zaken berust

Ja zo ben ik ook begonnen
Kun je misschien iets specifieker zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')