quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:47 schreef octopussy het volgende:
*meldt
*duikt bed weer in.Hele nacht last gehad van rommelende buik
nee teleurgesteld.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
![]()
Ben je zielig?
Edit: Leo ik ben vandaag 99 weken dagen zwanger! 2 9s maar liefs!![]()
ocharmequote:
Jeej!!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:22 schreef flugeltje het volgende:
Ja freecell, wij zwangeren mogen nu eenmaal alleen met de voetjes onder de kont op de bank hangen
Hier een mooie sticker gekregen net, bloeddruk 130/80 (maar was voor het hartje dus ik was wat gespannen) Mooie stevige hartslag bij het prutske en ook de echo was prima in orde volgens de gyn... Gelukkig dus wel de bevestiging dat er nog steeds een kindje in me zit
Het is al een week tijd voor een vlugtasquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef freecell het volgende:
Hoppa Flugel! Gefeliciteerd!
En kan iemand me even vertellen dat het toch echt tijd wordt voor een vluchttas?Ik wil er nog niet aan geloof ik
Je hebt nog tijd zatquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef freecell het volgende:
En kan iemand me even vertellen dat het toch echt tijd wordt voor een vluchttas?Ik wil er nog niet aan geloof ik
Precies datquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:59 schreef happyme28 het volgende:
ChilllayD, zomaar een dag cadeau gekregen! 1 augustus is natuurlijk veel mooier ook dan 2 augustus
Ach nog tijd zat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef freecell het volgende:
Haha, dat is ook het idee van mijn man geloof ik. Die ziet het ook al helemaal voor zich dat als ik naar het ziekenhuis moet, dat hij dan met zijn auto over de busbaan gaat scheuren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef Asyniur het volgende:
Ons lijstje is niet zo lang:
ziekenhuistas -> babykamer
maxi cosi -> babykamer
fotocamera -> werkkamer
handtas -> tafeltje gang
zwangerschapskaart -> tafeltje gang
(bier -> koelkast garage)
Dus het komt vast goed...
mijn man denkt volgens mij dat je als vrouw volledig ontoerekeningsvatbaar en/of in een soort coma raakt vanaf de eerste wee en dat je dan niet meer kan communiceren![]()
Dat zal m dan nog behoorlijk tegenvallenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:51 schreef octopussy het volgende:
[..]
Haha, dat is ook het idee van mijn man geloof ik. Die ziet het ook al helemaal voor zich dat als ik naar het ziekenhuis moet, dat hij dan met zijn auto over de busbaan gaat scheuren.![]()
Ik heb al een tijdje de vluchttas klaarstaan, maar meer omdat ik weet dat lief niet zo handig is met het vinden van dingen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:07 schreef pessie het volgende:
[..]
Het is al een week tijd voor een vlugtashoppa! inpakken dat ding!
Ja en een kind moet zich vooral niet welkom voelenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef pessie het volgende:
[..]
Whaaaa NIET INPAKKEN DAT DING! Straks denkt het kind nog dat het welkom is!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja en een kind moet zich vooral niet welkom voelen
Veilige hechting is way overrated
Liever geen hechtingen...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja en een kind moet zich vooral niet welkom voelen
Veilige hechting is way overrated
Als de vroedvrouw zich zorgen maakte, had ze je wel doorgestuurd,,,quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ha dames, tijd geleden dat ik hier gepost heb weer. Ik lees wel veel mee, maar omdat ik nog steeds zo'n 45 uur of meer per week werk is het lastig om al jullie posts bij te houden en op elke post te reageren. Als ik over 6 weken verlof heb hoop ik er meer aan toe te komen.![]()
Ik heb even een vraag waarvan ik me toch afvraag of meerdere van jullie dit meegemaakt hebben. Gisteren was ik bij de vk en op zich was alles goed totdat ze het hartje ging beluisteren. Eerst had ze gevoeld hoe de baby lag (auw dat was niet lekker toen ze in m'n liezen ging voelen, maar dat terzijde) en hoe groot het nu was etc. Daarna ging ze dus naar het hartje luisteren, maar dat 'haperde'.Niet haperen in de zin van dat het oversloeg, maar het ging echt heel langzaam. Na zo'n 10 seconden kwam er weer vaart in (130 slagen per min.) maar toen ging het weer even naar beneden (iets van tussen de 60-80 slagen per min. denk ik. Daarna ging het gewoon weer omhoog en zo bleef het de overige 2 min. dat ze luisterde.
Ik schrok me helemaal dood en vroeg hoe dat kon. De vlos gaf aan dat alles nog in ontwikkeling is en dat het daardoor kan komen, of doordat ik op m'n rug lag en de aorta dichtgedrukt werd (maar dan zou ik me zelf toch ook niet helemaal OK moeten voelen, of niet?). Op zich maakte te vlos zich dus niet druk om dit gebeuren, maar het zit me op de een of andere manier toch niet helemaal lekker. Toen ik thuis luisterde (voordat ik de kleine meid voelde) en ook de overige keren bij de vlos was er niets aan de hand. Iemand van jullie die ook zoiets mee heeft gemaakt en wat hebben jullie ermee gedaan? Naar het ziekenhuis voor bijv. een extra lang CTG ofzo, of is dat overdreven en moet ik de vlos maar geloven dat het weleens kan gebeuren?
Sorry voor het lange verhaal maar k moest het even kwijt...
Gelukzakquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
![]()
Ben je zielig?
Edit: Leo ik ben vandaag 99 weken dagen zwanger! 2 9s maar liefs!![]()
Vanaf wanneer draag je (als in: men) zo'n buikband eigenlijk?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:00 schreef pessie het volgende:
Ik heb nu een buikband om, niemand kan ontkennen dat er een baby zit. Manlief vind buikbanden trouwens nog steeds wel erg confronterend. Zal hem vanavond vragen een foto te maken met buikband, dan zet ik die wel even in het betreffende topic.
Nou, nu (14 weken en 1 dag) en heb gisteren ook de hele dag zo'n ding om gehad. Niet dat iemand het te zien krijgt trouwens... Ga em morgen aandoen naar tentamen, kijken of ik mn docent kan choquerenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:21 schreef Cantare het volgende:
[..]
Vanaf wanneer draag je (als in: men) zo'n buikband eigenlijk?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:26 schreef pessie het volgende:
zwangerschapsdyslexie
Check! Komt bij dat mn motivatie ook behoorlijk met de huidige temperaturen mee hopt...quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:29 schreef Cantare het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zwangerschaps-ADDMorgen tentamen, en ik heb vrijwel niks kunnen leren. Concentratie = nul.
Nou, ik hoop voordat de baby komt mn bachelor af te ronden, ik moet nog 4 vakken halen. En daarna dus nog de master. Maar ik ga niet in september met de master beginnen aangezien ons kindje eind juli verwacht wordt en ik graag een half jaar volledig borstvoeding wil geven. Het masterjaar schijnt hier erg zwaar te zijn. Ik weet nog niet of/wanneer ik de master ga doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:47 schreef Cantare het volgende:
Doe jij ook orthopedagogiek?Ik ook! Hoelang moet jij nog?
Ik in Leiden en ben bezig met de master (heb eerst een hbo-opleiding gedaan en daarna een schakeljaar). Voor de zomer hoop ik mijn scriptie af te hebben, dan hoef ik daarna alleen nog stage.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Nou, ik hoop voordat de baby komt mn bachelor af te ronden, ik moet nog 4 vakken halen. En daarna dus nog de master. Maar ik ga niet in september met de master beginnen aangezien ons kindje eind juli verwacht wordt en ik graag een half jaar volledig borstvoeding wil geven. Het masterjaar schijnt hier erg zwaar te zijn. Ik weet nog niet of/wanneer ik de master ga doen.
Ik zit in Groningen btw.
Staat bij jullie de scriptie los van de stage? Hier moet alles in 1 jaar gepropt worden. Zou best over een jaar met mn scriptie bezig willen en dat in een half jaar afmaken, en dan het jaar erna mn stage doen en de overige vakken. Helaas...quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:08 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik in Leiden en ben bezig met de master (heb eerst een hbo-opleiding gedaan en daarna een schakeljaar). Voor de zomer hoop ik mijn scriptie af te hebben, dan hoef ik daarna alleen nog stage.
oh wat een heerlijk nieuws!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:41 schreef Keshet het volgende:
Goed nieuws! Er is geen chromosale afwijking! -insert heul veul blije smileys die ik vanaf m'n telefoon niet weet te vinden-
Ben nu onderweg naar het ziekenhuis, we hebben vanavond al een gesprek met de kinderartsen over hoe nu verder!
* Keshet stuitert door de auto van blijdschap en stress!
Wat geweldig! Ben zo blij voor jullie!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:41 schreef Keshet het volgende:
Goed nieuws! Er is geen chromosale afwijking! -insert heul veul blije smileys die ik vanaf m'n telefoon niet weet te vinden-
Ben nu onderweg naar het ziekenhuis, we hebben vanavond al een gesprek met de kinderartsen over hoe nu verder!
* Keshet stuitert door de auto van blijdschap en stress!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:07 schreef Cantare het volgende:
Ghehe, ik zie jullie je al inoliën en buikschuivers maken op een blauw zeil![]()
Nee, ik heb een universele zak. Maar daar moet dus de verkleiner weer in? Dan nog vraag ik me af of het past, aangezien de schoudergordels te laag voor de zak zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef mefke79 het volgende:
DJ Randal, heb je zak van MC zelf? Die past hier prima en paste ook bij de geboorte prima. Tis trouwens eerst voetenzak en dan verkleiner volgens MC. En dat verkleint de boel best wel hoor.
Keshet wat een goed nieuws!
En wie vroeg er nou om 26 graden en zon? Dat wil je echt niet met een dikke buik hoor, been there, done that![]()
De drie weken voor Leanders geboorte waren hittegolf. 30+ en zonzonzon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:21 schreef mefke79 het volgende:
En wie vroeg er nou om 26 graden en zon? Dat wil je echt niet met een dikke buik hoor, been there, done that![]()
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:47 schreef Cantare het volgende:
Doe jij ook orthopedagogiek?Ik ook! Hoelang moet jij nog?
rom·me·len rommelde, h gerommeld 1 dof dreunen: de donder rommelt; het rommelt in het kabinet er zijn ruzies, spanningen 2 in iets zoeken en daarbij rommel maken 3 ondoelmatig bezig zijnquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:51 schreef freecell het volgende:
Flowerbox aan het rommelen! Yay
Definieer rommelen?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:00 schreef pessie het volgende:
Keshet, fijn dat ze zo goed voor jou en je kindje gaan zorgen! Al is het natuurlijk balen dat je nu niet zelf kunt verhuizen.
En flowerbox maakt rommel... (Ik heb voor statistiek Pieters gehad, dat is wel de meest bekende. Verder zijn er de afgelopen 6 jaar heeeel veeeel oude docenten weggegaan en nieuwe docenten bijgekomen. Ik denk dat je Nakken ook wel kent. Ze zijn nu beide wel met pensioen, wat vooral in het geval van statistiek echt een ramp is voor de eerstejaars studenten).
En hier een mijlpaaltje: 100 dagen zwanger EN precies 5 jaar geleden ging manlief voor mij op de knieën![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ow wacht ff, das volgende week alquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:09 schreef flowerbox het volgende:
Ja dan moet ik wel heeeel lang rommel maken. Ach dit zal ook wel niet doorzetten...![]()
ik vond het deze zomer ook niet bepaald erg die warmte! En ik heb toch ook behoorlijk gewalvistquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:17 schreef freecell het volgende:
Keshet, wat fijn dat het in orde lijkt, maar ook ontzettend beroerd dat jij nietnu lekker kan nestelen voor de babyDat is echt stomvervelend.
En hoppa voor je meisje! Meisjes zijn stoer!![]()
[..]
De drie weken voor Leanders geboorte waren hittegolf. 30+ en zonzonzon.
Doemijdiemaarweerhéérlijk!
Het lijkt me echt ideaal. Van begin juni tot eind juli 25 tot 30 graden en zon! Dan kan ik elke dag gaan zwemmen... En dat lijkt me dus weer heerlijk met een gigabuik (die ik volgens de voorbindbuik van de kledingwinkel ga krijgen).quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:01 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vond het deze zomer ook niet bepaald erg die warmte! En ik heb toch ook behoorlijk gewalvist![]()
Keshet ik duim voor jullie, heel veel sterkte meis, dit is echt naar![]()
Waar is Octo???!
quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:01 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vond het deze zomer ook niet bepaald erg die warmte! En ik heb toch ook behoorlijk gewalvist![]()
Keshet ik duim voor jullie, heel veel sterkte meis, dit is echt naar![]()
Waar is Octo???!
Hmmm... Ik wil je niet bang maken, en dat kan ook helemaal niet want het duurt nog eeuwen voor ik ervaring heb zoals jij... Maar, is het niet zo dat voor een baby komt je darmen zichzelf automatisch gaan legen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:22 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
Gisteren en vannacht aan een stuk door harde buiken gehad en af en toe ook best pijnlijkNou had/heb ik ook wel last van mijn darmen dus misschien een virusje te pakken oid. Kan me er ook niet echt toe zetten om iets te gaan doen nu.
Nee noppes, in elk geval óf ze hebben geen voedingsbeha's op voorraad óf ze hebben geen voedingsbeha's in mijn maat...quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:29 schreef sindell het volgende:
Hebben ze dan echt geen speciaalzaak in de buurt Asy? Nu moet je ook nog hopen dat ze goed passen![]()
Ik heb er nu 1, terwijl 2 wel wordt aangeraden, maar ja ¤ 54 per stuk is best prijzig.
Ik negeer niet dat ik ooit een keer ga bevallen, maar het gebeurt gewoon niet op korte termijnquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:05 schreef pessie het volgende:
Octo, ik haal jou en Asy altijd door elkaar, maar Asy is degene die negeert dat ze toch echt een keer gaat bevallen en jij bent er klaar voor!
Asy, balen van die BH's, maar er zal vast wel 1 zijn die goed zit. En een nieuwe bestellen gaat met de huidige internetwinkels erg snel.
Ohhh... Zo kwam het een beetje op me over met die vingers in je oren... Ik heb even naar de lijst gekeken en zag dat je vanaf vandaag meldplicht hebtquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik negeer niet dat ik ooit een keer ga bevallen, maar het gebeurt gewoon niet op korte termijn![]()
Pas 26 februari ofzo...
Pas 26 feb. Dat duurd ook nog zóóóó lang!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik negeer niet dat ik ooit een keer ga bevallen, maar het gebeurt gewoon niet op korte termijn![]()
Pas 26 februari ofzo...
Nee joh, ik heb geen meldplicht. Das een anderquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Ohhh... Zo kwam het een beetje op me over met die vingers in je oren... Ik heb even naar de lijst gekeken en zag dat je vanaf vandaag meldplicht hebtMaar als je baby tot 26 februari wil blijven zitten mag dat ook hoor...
Hoe is het met de badkamer? (Voor degene die een reparateur in huis krijgt).
Zo! Dat klinkt goed! Zwangerschap nu weer wat beter vol te houden?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:11 schreef Co_OL het volgende:
Hier ook weer een sticker erbij![]()
De VK zei dat onze dochter ongeveer 8,5 pond zou zijn
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:26 schreef mama_papa het volgende:
Net bij de VK geweest: bloeddruk en hartje waren goed, teller staat nu op +12KG! Geboorteplan helemaal doorgenomen en is goedgekeurd!Al met al dus een dikke sticker verdiend!
Nu maar wachten tot het gerommel word omgezet in het echte werk
Ben er helemaal klaar voorquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:31 schreef ymme het volgende:
[..]
voor je sticker.
Je bent er dus helemaal klaar voor nu.
Nu is het afwachten.
zegt niets, no worriesquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:10 schreef mama_papa het volgende:
even nog een vraagje hoor, misschien best dom maar ik weet t echt niet..
Heb een aantal keer lekkende tieten gehadNu al een aantal weken helemaal niks, kan dit betekenen dat de BV dalijk niet gaat lukken of hoef ik me geen zorgen te maken?
Geen zorgen! Ik had helemaal geen lekkende borsten en de melk kwam überhaup pas op dag 3. Geen probleem want het ging als een malle en ik geef nog steeds Bv.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:10 schreef mama_papa het volgende:
Heb een aantal keer lekkende tieten gehadNu al een aantal weken helemaal niks, kan dit betekenen dat de BV dalijk niet gaat lukken of hoef ik me geen zorgen te maken?
Het is al gezegd, maar nog eens, dat zegt helemaal niets.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:10 schreef mama_papa het volgende:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:20 schreef Keshet het volgende:
En ik ben weer thuis!![]()
De eerste pokon-spuit zit er in; morgen de tweede!![]()
Dan houden ze me ook meteen.
Ik ga zo nog even de stad in. Gewoon omdat het kan!![]()
Hoe is het met het rommelen Flowerbox? Zet 't door? Spannend hoor!
Is er bij jullie al wat actie Co_ol?
Eenvoor alle mijlpalen! 100 dagen zwanger; meldplicht! Wow, wat gaat 't toch allemaal snel!
Leonieke: Is er nog een oplossing gevonden voor jouw aanwezigheidsplicht van 't weekend?
Leuk!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:34 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Volgens mij wel...maar nu kan ik mijn
niet op zijn mobiel bereiken en heb geen zin om het bedrijf te bellen want dan weet iedereen het daar
![]()
quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
Leuk!!!
misschien dat iemand anders voor je kan bellen?
Spannend! Hoop dat je je vent snel bereiken kunt! Maar het einde van de middag is in zicht dus zal vantevoren wel thuis zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:34 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Volgens mij wel...maar nu kan ik mijn
niet op zijn mobiel bereiken en heb geen zin om het bedrijf te bellen want dan weet iedereen het daar
![]()
Anders wordt de politie boos?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Spannend! Hoop dat je je vent snel bereiken kunt! Maar het einde van de middag is in zicht dus zal vantevoren wel thuis zijn!
Raar dat hij niet te bereiken is. Ik dacht dat mannen na 37 weken hun mobiel niet meer uit mochten doen vanwege bevallingsgevaar... Red je het nog een beetje? Zet em op!
Dan ken je mijnquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Spannend! Hoop dat je je vent snel bereiken kunt! Maar het einde van de middag is in zicht dus zal vantevoren wel thuis zijn!
Raar dat hij niet te bereiken is. Ik dacht dat mannen na 37 weken hun mobiel niet meer uit mochten doen vanwege bevallingsgevaar... Red je het nog een beetje? Zet em op!
Even een kindje baren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:49 schreef flowerbox het volgende:
Maarreh ik ga offline, lekker op de bank liggen.
quote:
Het gaat de laatste weken redelijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Zo! Dat klinkt goed! Zwangerschap nu weer wat beter vol te houden?
Dan zou je over 4 dagen al papa zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:26 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Het rommelt wat maar meer ook nietIk zeg 31 januari breken de vliezen
![]()
![]()
en 1 februari komt ze
Nice!quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:26 schreef mama_papa het volgende:
Net bij de VK geweest: bloeddruk en hartje waren goed, teller staat nu op +12KG! Geboorteplan helemaal doorgenomen en is goedgekeurd!Al met al dus een dikke sticker verdiend!
Nu maar wachten tot het gerommel word omgezet in het echte werk
Wat fijn dat je je goed voelt! Ik vond het zo sneu toen je vertelde dat je je helemaal niet zo blij voelde.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:04 schreef flugeltje het volgende:
Verder nog prima zin, de hormonen doen echt goeie dingen voor me wat m'n normale stemmingen betreft. Ik vaar er wel bij![]()
Ja, ik kan het gewoon niet bijhouden maar wil, nu ik meer tijd heb, wel op iedereen reageren. Soms onderschat ik alleen de hoeveelheid die er al weer gepost isquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:56 schreef freecell het volgende:
Flowerbox SMS-update!
De bevalling lijkt nu echt door te zetten. Ik houd jullie op de hoogte!
XXX flowerbox
/Flowerbox SMS-update!
Moet dinsdag weer naar de vlos. Ik denk ook zeker niet aan een stuit, maar ik hoop toch echt niet op een dwarsligging want dat zou bij mij een keizersnee betekenen (een handmatige draaiing van het kind mag niet ivm de gastric bypass).quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:52 schreef freecell het volgende:
Octo: wanneer moet je weer naar de vlos? Als dat nog lang duurt gewoon even vragen
Helemaal naar stuit lijkt me redelijk onmogelijk met deze termijn, maar dwars kan misschien wel
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 07:24 schreef Saffier het volgende:
Geboren om 2 uur 37 een prachtige dochter bij Flowerboxmet de naam Hannah. Ze weegt 3492 gram
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 29 januari 2010 07:24 schreef Saffier het volgende:
Geboren om 2 uur 37 een prachtige dochter bij Flowerboxmet de naam Hannah. Ze weegt 3492 gram
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:49 schreef draculettetje het volgende:
hier gister ook een kleine mijlpaal,heeft de baby gevoeld
Ik ben 1.65mquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:55 schreef flugeltje het volgende:
Ja Asy, dat is dan erg hoog... Aangezien ik zelf maar 1.57 ben moeten we er hier denk ik maar een ladder tegenaan zetten als het zover is
Weet je wat nog prettigere oordopjes zijn : Otalgan oordopjes!! Die zijn veul zachter en flexibeler.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:57 schreef Orea het volgende:
Ja ik loop er gewoon van te giegelen (maar ik spoor dan ook niet) omdat ik me zo lekker uitgerust voel!!
Ik heb ook ter compensatie van mijn meneer die snurktwassen oordopjes
ik wil nooit meer zonder!!!!
(die hou ik natuurlijk na de bevalling ook in
mag de meneer eruit om de kleine te halen
)
Ah, ook voor jou een hele uitdaging danquote:
ik ben ook 1.57, hoop dan ook nog te overleggen dat het niet hoeft, anders moeten we echt een opstapje maken, kom dan echt niet zelf mn bed in en uit!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:55 schreef flugeltje het volgende:
Hannah
Van harte flowerbox![]()
Ja Asy, dat is dan erg hoog... Aangezien ik zelf maar 1.57 ben moeten we er hier denk ik maar een ladder tegenaan zetten als het zover is
Orea, wat fijn he? Als het goed is ga je straks ook nog amper iets merken van die 2 keer dat je eruit moet.... Zelf slaap ik nu heel erg licht, maar gelukkig wel goed...
Happy Meldplicht, mijlpaal
werkhoogte voor vk en kraam moet minimaal 75 cm zijn geloof ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik ben ook 1.57, hoop dan ook nog te overleggen dat het niet hoeft, anders moeten we echt een opstapje maken, kom dan echt niet zelf mn bed in en uit!
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:11 schreef huuphuup het volgende:
Flowerbox gefeliciteerd!!!![]()
en over klossen enzo, het moet echt. Ik heb tot week 41 op een matras in de woonkamer geslapen samen met mn lief omdat ik die klossen doodeng vond en mn bed ook niet normaal in en uit kwamTijdens de kraamweek heeft de kraam na 3 dagen gezegd van ohjoh haal die klossen er maar onderuit. Mén wat een opluchting was dat voor mij en mn hechtingen om dan weer normaal erin en eruit te kunnen
Dat kan ook, maar ik geloof dat als het bed niet op klossen staat, het bed wat gebruikt wordt om in te slapen en te rusten enzo, dat de kraam het dan ook niet verschoond vanwege geen klossen. En dat gebeurt de eerste drie dagen dagelijksquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....
Dat gaan wij dus ook doen. Logeerbed op klossen in logeerkamer en bed in onze slaapkamer gewoon laten voor wat het is. Ben ook zo'n 1.63 en bed is ook heel onhandig voor kratjes. Klossen lukt sowieso niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....
Dat zijn toch die wassen dingen? In een blikje? Deze moet ik even warm maken, erin proppen en slapen maarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
Weet je wat nog prettigere oordopjes zijn : Otalgan oordopjes!! Die zijn veul zachter en flexibeler.
Nee die zijn niet van was. Die zijn van een heel zacht materiaal... Super prettig!! Ik zweer erbijquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:23 schreef Orea het volgende:
[..]
Dat zijn toch die wassen dingen? In een blikje? Deze moet ik even warm maken, erin proppen en slapen maar
Ow, maar dat is het probleem niet... Dat mag Martijn mooi doen en ook moeders scharrelt hier wel rond die dagen gok ik zo...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ik geloof dat als het bed niet op klossen staat, het bed wat gebruikt wordt om in te slapen en te rusten enzo, dat de kraam het dan ook niet verschoond vanwege geen klossen. En dat gebeurt de eerste drie dagen dagelijks![]()
dus dat moet Martijn dan doen of iemand anders.
volgens mij is dat alleen voor als je thuis bevalt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:22 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus ook doen. Logeerbed op klossen in logeerkamer en bed in onze slaapkamer gewoon laten voor wat het is. Ben ook zo'n 1.63 en bed is ook heel onhandig voor kratjes. Klossen lukt sowieso niet.
Beval niet thuis, dus is alleen voor de kraam eigenlijk, dus hopenlijk kom ik reden ongeschonden uit de strijd en kan ik makkelijk naar het extra bed lopen.
Bij ons staat in de beschrijving dat op de verdieping van het kraambed ook stromend water aanwezig moet zijn. Dat is bij onze slaapkamer ook niet. Letten ze daar op? Of is dat ook alleen als je thuis bevalt?
dat dus iddquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef flugeltje het volgende:
uhm CP, volgens mij hoeft de kraam dan niets voor je te doen hoor en mag ze gewoon weggaan als de werkplek niet arbotechnisch is....
als ik plaats had, dan deed ik datquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah, ook voor jou een hele uitdaging dan
Moet je er een trampoline naast zetten ofzo, heb je er nog lol van ook
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef flugeltje het volgende:
uhm CP, volgens mij hoeft de kraam dan niets voor je te doen hoor en mag ze gewoon weggaan als de werkplek niet arbotechnisch is....
Klopt. Maar dat is dan maar zo. Ik ga niet voor twee dagen een heel bed regelenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat dus idd![]()
de kraam zoekt het maar uit maar die zegt op haar beurt dan ook weer dat je het dan maar zelf uit moet zoeken. Kans is groot dat je dan alleen minimale kraamzorg krijgt waarbij ze alleen de baby controleert.
top!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:19 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, was nog iets vergeten te vertellen...
Ik ben tot nu toe slechts 300 gram aangekomen in totaal.......
Ben ik gezien m'n startgewicht echt heel erg blij mee, ook al mag je bij 15 weken dan 2 tot 4,5 kilo aangekomen zijn. In mijn geval zou weinig aankomen niet verkeerd zijn...
Netjesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:19 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, was nog iets vergeten te vertellen...
Ik ben tot nu toe slechts 300 gram aangekomen in totaal.......
Ben ik gezien m'n startgewicht echt heel erg blij mee, ook al mag je bij 15 weken dan 2 tot 4,5 kilo aangekomen zijn. In mijn geval zou weinig aankomen niet verkeerd zijn...
Hihi, dat was voor ons ook de reden om de klossen er nog onder te laten (terwijl ik wel een opstapje nodig had om mij bed in te komen), ik heb ze ook echt pas eervorige week teruggebrachtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef freecell het volgende:
Onze kraam zei na drie dagen ook: klossen mogen er wel onder weg hoor
Maar ik vond ze veel te fijnEn ik zat mét klossen zo lekker op wieghoogte.
Maar nu maakt mijn schoonpapa een co-sleeper voor meDus dat is geen probleem meer.
Verstandig om af te wachten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Maar dat is dan maar zo. Ik ga niet voor twee dagen een heel bed regelen![]()
Zeg ik nu![]()
Nah ja, ik wacht toch eerst de intake met de kraam af. Kijken wat ze zeggen. En schoonmaken en een bed opmaken kan m'n (schoon)moeder ook als het moet.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Flowerbox, wat gaaf! Gefeliciteerd met Hannah en heel er veel geluk met jullie gezin![]()
![]()
Co_Ol en lief, zet 'm op!
En sinds ik in een jompelbui ben:
Een dikkevoor de LLM's, opdat jullie maar snel mee kunnen komen posten in het kleine babietjestopic
En ook een dikkevoor de niet-LLM's, opdat jullie maar een fijne, pijnloze kwaalloze dag mogen hebben met een geweldige nachtrust als afsluiter
Haha, je bent absoluut geen partypooper hoorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Verstandig om af te wachten.
En het gaat niet per se om het verschonen van je bed maar vooral om het controleren van jouw hechtingen, van je temperatuur en je polsslag en dat soort reut. En mocht je onverhoopt een keizersnede krijgen (wat ik niet hoop voor je) dan heb je best kans dat je heel wat dagen in bed doorbrengt en dat de kraam met baby de dingen bij jou op bed komt doen.
ik wil echt geen partypooper zijn verder heus, het zal allemaal wel loslopen, maar het moet nu eenmaal die klossen. Ik hoop voor je dat je bed van zichzelf al hoog genoeg is en dat klossen helemaal niet nodig zijn.
Maar waar haal in dan weer een plank en een matras vandaan?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:48 schreef E.T. het volgende:
Wij hadden op het waterbed een grote plank gelegd en daar een matras op![]()
Hoogte was nog niet arbo-verantwoord, maar omdat je meedenkt en je best doet zijn ze dan wel sneller geneigd om dat door de vingers te zien.
(en na de bevalling is een wat stevigere ondergrond wat makkelijker voor jezelf ook ipv een waterbed waar je uit moet klimmen)
plank bij de gamma en een (goedkoop) matras bij ikea bijv..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar waar haal in dan weer een plank en een matras vandaan?
Dat vind ik dan weer zonde van het geld. Dan is een thuiszorgbed in de woonkamer nog beter.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
plank bij de gamma en een (goedkoop) matras bij ikea bijv..
Hier is het ook niet ideaal hoor!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Nou ja, ik zal er maar aan moeten wennen dat het niet ideaal gaat zijn
Em het is natuurlijk maar voor een paar dagen. Zie je, ik ben al aan het terugkrabbelen
Ik zat met precies hetzelfde dilemma hoor. In de woonkamer vond ik maar niks, maar boven is het gewoon te krap, zelfs om het bed fatsoenlijk omhoog te doen enzo. Nu staat hier dus een bed van de thuiszorg in de woonkamer (nog niet in elkaar trouwens) en heb ik me er maar bij neergelegd dat het hier gaat gebeuren. Nog niet eens zo gek hoor als je eenmaal aan het idee gewend bentquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer zonde van het geld. Dan is een thuiszorgbed in de woonkamer nog beter.
Nou ja, ik zal er maar aan moeten wennen dat het niet ideaal gaat zijn
Em het is natuurlijk maar voor een paar dagen. Zie je, ik ben al aan het terugkrabbelen
Ik ben ook niet van plan om thuis te bevallen, dus dat maakt dat keuze voor een bed in de woonkamer dan helemaal stom. Dan is het puur alleen voor de kraamverzorgster.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:14 schreef sindell het volgende:
[..]
Ik zat met precies hetzelfde dilemma hoor. In de woonkamer vond ik maar niks, maar boven is het gewoon te krap, zelfs om het bed fatsoenlijk omhoog te doen enzo. Nu staat hier dus een bed van de thuiszorg in de woonkamer (nog niet in elkaar trouwens) en heb ik me er maar bij neergelegd dat het hier gaat gebeuren. Nog niet eens zo gek hoor als je eenmaal aan het idee gewend bent
Oh ja dan wordt het misschien wel een beetje anders inderdaad. Je kan ook dat bed gewoon laten brengen en dan wel zien of je het gebruikt, kost toch niks....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van plan om thuis te bevallen, dus dat maakt dat keuze voor een bed in de woonkamer dan helemaal stom. Dan is het puur alleen voor de kraamverzorgster.
Maar tegelijkertijd weet je vantevoren niet wat er allemaal gaat gebeuren. Misschien inderdaad een keizersnede of gaat het zo snel dat het toch thuis moet. Je weet het niet.
2x zelfs!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:03 schreef ymme het volgende:
Nog even voor alle zekerheid. Is er hier wel eens iemand thuis bevallen? Ik heb nu aan mijn kant van het bed, het zeiltje van kraampakket liggen, daarover heen een molton (1 persoons over dwars, dus onder de billen over de breedte van 't bed), dan weer een 1 persoon molton met zeil van de hema aan mijn kant. En dan een laken. Is dit voldoende? Ben zo bang dat ons matras eraan gaat. Die nog geen half jaar oud is en een flinke prijs met zich meebracht.
Ik heb een waterdichte molton van de hema.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:46 schreef freecell het volgende:
Ymme: bij de IKEA hebben ze moltons die waterdicht zijn
Verder voelen en liggen ze als een gewone moltonDie hadden wij er op (en nu weer) en dat is ruim voldoende
En geen gekloot met zeiltjes, hoezee!
ja precies, hier ook!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:52 schreef freecell het volgende:
Asy: die van mij heeft gewoon een hoeslakenmodel zeg maar. Dus zit echt overal![]()
Ik weet niet hoe die van de hema zijn?
Die van IKEA zijn wel vrij lang hoor ymme, ik heb echt een flink stuk over als ie om het 2mtr bed zit....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef ymme het volgende:
Ikea heeft ze niet in de maat die wij nodig hebben. Wij hebben een matras van 220 lang.
En die van de HEMA heb ik dus al.
Maar goed, ik leg dus alleen het zeiltje van het kraampakket nog even over de hele breedte en dan is het goed.
Als het bij Vicky, tot 2 keer goed is gegaan, zal het hier ook vast goed gaan.
Wat liefquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik wil even jompelen voor Happy, alweer 37 weken! Prachtig!
Nog even en je baby is er! Ik ben benieuwd.....
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:03 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Wat liefkan het nog steeds soms niet echt geloven dat we echt een zoon krijgen, maar ik kijk er zooo naar uit!
En mijn Gugelhupf is bijna klaar (niet helemaal zoals het hoort, beetje over de bakvorm heengerezen en de oven zit nogal onder, maar ik ben er trots op).![]()
[ afbeelding ]
voor de duidelijkheid: dit is niet die ik heb gemaakt, maar een voorbeeldje van google, mijne is niet zo mooi van vorm waarschijnlijk![]()
Whahaha, zo'n eerste exemplaar durf ik echt nog niet uit te delen. Misschien is hij wel niet te etenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]je woont nie zover bij mij vandaan he
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:13 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Whahaha, zo'n eerste exemplaar durf ik echt nog niet uit te delen. Misschien is hij wel niet te eten
Maar het is wel lollig dat bakken, doe ik echt nooit!! Misschien dat ik aankomende week nog wel weer iets anders probeer. Chocoladetaart ofzo
Jij wordt waarschijnlijk `s lands eerste! Heldquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:03 schreef ymme het volgende:
Nog even voor alle zekerheid. Is er hier wel eens iemand thuis bevallen?
Waarom mag je die nu niet dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:42 schreef pessie het volgende:
ik droom al jaren van zo'n amerikaanse chocoladetaart. Met dat chocoladeglazuur... Ik ben echt goed in bakken maar nog nooit een goed recept daarvoor gevonden. Ik bak graag zelfgemaakte citroen-kwark-slagroomtaarten (mag nu niet) of zelfgemaakt monchoutaarten. Appeltaart is ook helemaal geweldig... En cake! Volgens mij zit ik in het verkeerde topic te zwijmelen...
Ja wij hebben 2 1-persoonmatrassen...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:23 schreef freecell het volgende:
Hebben jullie een lits-jumeaux dan? Want wij hebben dus zo'n ding in tweepersoonsAl ga ik bovenop TARA slapen dan nog niks aan het handje
Vannacht echt te weinig geslapen.... ik heb een mopper- en huildag
En ik dacht: ga ik lekker slapen als hummel pit, maar ik kan niet slapenDus nu maar met laptopje op de bank.
Ben toch bang dat het niet gaat passen uit eerder ervaringen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die van IKEA zijn wel vrij lang hoor ymme, ik heb echt een flink stuk over als ie om het 2mtr bed zit....
Dan zal ik SBS6 hart van Nederland en Piet Paulusma vast bellenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Jij wordt waarschijnlijk `s lands eerste! Held
Met wat oude handdoeken kom je ook al heel ver.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Ben toch bang dat het niet gaat passen uit eerder ervaringen.
We hebben dus een bed van 140 bij 220. En het matras is ook nog eens dikker dan normaal.
Het ligt echt heerlijk... Maar om een passend iets ervoor te vinden is een ramp
Ik geef wel een gil als hij klaar is om te proberenquote:
Gaat de baby zuur van kijkenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Jij wordt waarschijnlijk `s lands eerste! Held
[..]
Waarom mag je die nu niet dan?
bij ons is er dus wel een beetje bloed in/op de matras gekomen, maar dat heeft de kraamverzorgster er prachtig uitgekregen. zorg wel dat je een goede föhn in huis hebtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Met wat oude handdoeken kom je ook al heel ver.
De kans dat je vliezen in bed breken en dat je echt een dikke liter vruchtwater verliest is klein. Meestal zijn het kleine beetjes.
Daarnaast zijn de verloskundige en kraamverzorgster behendig hierin en zorgen zij er wel voor dat je bed gee water/bloedbed wordt.
Zijn het je darmen of ne banden? Bij mij was buikpijn vooral heel veel bandenpijn. Gewoon niet te veel tillen of te zwaar werk doen. Als het je darmen zijn hielp bij mij vezelf eten. En veel fruit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:22 schreef Cantare het volgende:
Asyniur, nesteldrang!![]()
Tico, wat fijn dat je weer hebt kunnen zien dat het allemaal goed was![]()
Pff, ik voel me op zich wel goed, maar ik blijf maar zo'n buikpijn houden.Stomme darmen (denk ik). Iemand de gouden tip?
Actimel kreeg ik voorgeschoteld door de diëtist voor de darmproblemen. Het beste is om die te nemen op een nuchtere maag. Dan doen ze hun werk het beste.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:34 schreef Cantare het volgende:
Ik heb twee soorten:
-steken als ik opsta -> bandenpijn? vind ik niet vervelend
-constante zeurende lage buikpijn -> darmen? vind ik wel vervelend en vermoeiend
Ik heb 't idee dat ik op zich wel een normale hoeveelheid vezels eet. Alleen brood krijg ik mijn strot niet door, dat is vezeltechnisch misschien het probleem![]()
Er zijn toch ook wel van die drankjes voor een goede darmwerking? Anders ga ik die maar eens proberen.
k heb t gekochtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Actimel kreeg ik voorgeschoteld door de diëtist voor de darmproblemen. Het beste is om die te nemen op een nuchtere maag. Dan doen ze hun werk het beste.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar kan me goed voorstellen dat je het nu niet ziet zitten zo'n drankje op een nuchtere maag te nemen.
Whoohoo!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Hoi ik heb een zwaaiende en schoppende baby in mn buik![]()
Ze zwaaide naar me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |