Ik had je wel gemist Ymme! Kom je je vandaag wat eerder melden?

Een

voor alle stickertjes van gisteren!
Hoe hebben de andere dikbuikkies geslapen?
Gisteren was het voor ons een emotionele rollercoaster. De goede uitslag van de vruchtwaterpunctie (

) gevolgd door meteen weer naar het ziekenhuis gaan voor gesprekken met de neonatoloog en de gyn.
Een fijn gesprek gehad waarin de mogelijke scenario's in de nabije toekomst geschetst zijn.
Ons Teigetje maakt een goede kans!
Vanaf vandaag krijg ik spuiten om de baby te laten 'rijpen'. Die hebben 48 uur nodig om volledig in te werken. Blijft Teigetje iig tot dan zitten dan ziet het traject er zwaar maar wel enigszins rooskleurig uit.
Vanaf vandaag of morgen ( Yay voor alle onzekerheid

) wordt ik opgenomen in het Sophia Kinderziekenhuis. Er wordt dan twee maal per dag een CTG gemaakt om te kijken hoe het met de kleine gaat. Gaat het goed dan gebeurt er niks. Gaat het niet goed dan wordt ze gehaald met een keizersnede. De overlevingskansen zijn bij deze termijn, morgen 26 weken, niet slecht maar de kans op complicaties is natuurlijk wel ontzettend groot. We zijn er echt nog lang niet.
Wat ze vaak zien in dit soort gevallen is: groeiachterstand (check) > verslechtering van de 'flow' in de navelstreng (check) > kindje krijgt het benauwd in de buik. Van dit laatste is op dit moment geen sprake maar dat kan natuurlijk per minuut veranderen.
Wat ik wel cool vond om te horen gisteren is dat het 100% zeker weten een meisje is (Lang leve de chromosomen!) en dat ze daardoor een betere kans heeft! Er is dus bewijs voor het feit dat we het sterkere geslacht zijn, hihi.
Voor mij persoonlijk is dit een hele onwerkelijke periode. Ik ga niet meehelpen met verhuizen. Ik ga niet samen met mijn lief voor het eerst in ons nieuwe huis slapen. Hij gaat (met een hoop hulp natuurlijk) de verhuizing regelen en zonder mij in het nieuwe huis slapen.
We gaan niet samen de babykamer inrichten, dat gaat 'ie alleen doen.
Ik had me het hele zwanger-zijn-gebeuren eerlijk gezegd iets leuker voorgesteld dan dit.
Ik ga natuurlijk wel ontzettend delegeren vanuit mijn ziekenhuisbedje

en gewoon alles online uitzoeken c.q. bestellen. Die hormomonster-award is voor mij!
Ik weet niet of ik internet heb in 't ziekenhuis maar gelukkig heb ik een iPhone (

) dus voorlopig zijn jullie nog niet van me af!