Ha dames, tijd geleden dat ik hier gepost heb weer. Ik lees wel veel mee, maar omdat ik nog steeds zo'n 45 uur of meer per week werk is het lastig om al jullie posts bij te houden en op elke post te reageren. Als ik over 6 weken verlof heb hoop ik er meer aan toe te komen.
Ik heb even een vraag waarvan ik me toch afvraag of meerdere van jullie dit meegemaakt hebben. Gisteren was ik bij de vk en op zich was alles goed totdat ze het hartje ging beluisteren. Eerst had ze gevoeld hoe de baby lag (auw dat was niet lekker toen ze in m'n liezen ging voelen, maar dat terzijde) en hoe groot het nu was etc. Daarna ging ze dus naar het hartje luisteren, maar dat 'haperde'.

Niet haperen in de zin van dat het oversloeg, maar het ging echt heel langzaam. Na zo'n 10 seconden kwam er weer vaart in (130 slagen per min.) maar toen ging het weer even naar beneden (iets van tussen de 60-80 slagen per min. denk ik. Daarna ging het gewoon weer omhoog en zo bleef het de overige 2 min. dat ze luisterde.
Ik schrok me helemaal dood en vroeg hoe dat kon. De vlos gaf aan dat alles nog in ontwikkeling is en dat het daardoor kan komen, of doordat ik op m'n rug lag en de aorta dichtgedrukt werd (maar dan zou ik me zelf toch ook niet helemaal OK moeten voelen, of niet?). Op zich maakte te vlos zich dus niet druk om dit gebeuren, maar het zit me op de een of andere manier toch niet helemaal lekker. Toen ik thuis luisterde (voordat ik de kleine meid voelde) en ook de overige keren bij de vlos was er niets aan de hand. Iemand van jullie die ook zoiets mee heeft gemaakt en wat hebben jullie ermee gedaan? Naar het ziekenhuis voor bijv. een extra lang CTG ofzo, of is dat overdreven en moet ik de vlos maar geloven dat het weleens kan gebeuren?
Sorry voor het lange verhaal maar k moest het even kwijt...