quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:49 schreef draculettetje het volgende:
hier gister ook een kleine mijlpaal,heeft de baby gevoeld
Ik ben 1.65mquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:55 schreef flugeltje het volgende:
Ja Asy, dat is dan erg hoog... Aangezien ik zelf maar 1.57 ben moeten we er hier denk ik maar een ladder tegenaan zetten als het zover is
Weet je wat nog prettigere oordopjes zijn : Otalgan oordopjes!! Die zijn veul zachter en flexibeler.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:57 schreef Orea het volgende:
Ja ik loop er gewoon van te giegelen (maar ik spoor dan ook niet) omdat ik me zo lekker uitgerust voel!!
Ik heb ook ter compensatie van mijn meneer die snurktwassen oordopjes
ik wil nooit meer zonder!!!!
(die hou ik natuurlijk na de bevalling ook in
mag de meneer eruit om de kleine te halen
)
Ah, ook voor jou een hele uitdaging danquote:
ik ben ook 1.57, hoop dan ook nog te overleggen dat het niet hoeft, anders moeten we echt een opstapje maken, kom dan echt niet zelf mn bed in en uit!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:55 schreef flugeltje het volgende:
Hannah
Van harte flowerbox![]()
Ja Asy, dat is dan erg hoog... Aangezien ik zelf maar 1.57 ben moeten we er hier denk ik maar een ladder tegenaan zetten als het zover is
Orea, wat fijn he? Als het goed is ga je straks ook nog amper iets merken van die 2 keer dat je eruit moet.... Zelf slaap ik nu heel erg licht, maar gelukkig wel goed...
Happy Meldplicht, mijlpaal
werkhoogte voor vk en kraam moet minimaal 75 cm zijn geloof ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik ben ook 1.57, hoop dan ook nog te overleggen dat het niet hoeft, anders moeten we echt een opstapje maken, kom dan echt niet zelf mn bed in en uit!
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:11 schreef huuphuup het volgende:
Flowerbox gefeliciteerd!!!![]()
en over klossen enzo, het moet echt. Ik heb tot week 41 op een matras in de woonkamer geslapen samen met mn lief omdat ik die klossen doodeng vond en mn bed ook niet normaal in en uit kwamTijdens de kraamweek heeft de kraam na 3 dagen gezegd van ohjoh haal die klossen er maar onderuit. Mén wat een opluchting was dat voor mij en mn hechtingen om dan weer normaal erin en eruit te kunnen
Dat kan ook, maar ik geloof dat als het bed niet op klossen staat, het bed wat gebruikt wordt om in te slapen en te rusten enzo, dat de kraam het dan ook niet verschoond vanwege geen klossen. En dat gebeurt de eerste drie dagen dagelijksquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....
Dat gaan wij dus ook doen. Logeerbed op klossen in logeerkamer en bed in onze slaapkamer gewoon laten voor wat het is. Ben ook zo'n 1.63 en bed is ook heel onhandig voor kratjes. Klossen lukt sowieso niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb ook nog als optie om een eenpersoontje in de babykamer te zetten op klossen, dan laten we ons eigen bed gewoon met rust en klim ik wel in dat eenpersoontje als de kraam wil kijken....
Dat zijn toch die wassen dingen? In een blikje? Deze moet ik even warm maken, erin proppen en slapen maarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
Weet je wat nog prettigere oordopjes zijn : Otalgan oordopjes!! Die zijn veul zachter en flexibeler.
Nee die zijn niet van was. Die zijn van een heel zacht materiaal... Super prettig!! Ik zweer erbijquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:23 schreef Orea het volgende:
[..]
Dat zijn toch die wassen dingen? In een blikje? Deze moet ik even warm maken, erin proppen en slapen maar
Ow, maar dat is het probleem niet... Dat mag Martijn mooi doen en ook moeders scharrelt hier wel rond die dagen gok ik zo...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ik geloof dat als het bed niet op klossen staat, het bed wat gebruikt wordt om in te slapen en te rusten enzo, dat de kraam het dan ook niet verschoond vanwege geen klossen. En dat gebeurt de eerste drie dagen dagelijks![]()
dus dat moet Martijn dan doen of iemand anders.
volgens mij is dat alleen voor als je thuis bevalt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:22 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus ook doen. Logeerbed op klossen in logeerkamer en bed in onze slaapkamer gewoon laten voor wat het is. Ben ook zo'n 1.63 en bed is ook heel onhandig voor kratjes. Klossen lukt sowieso niet.
Beval niet thuis, dus is alleen voor de kraam eigenlijk, dus hopenlijk kom ik reden ongeschonden uit de strijd en kan ik makkelijk naar het extra bed lopen.
Bij ons staat in de beschrijving dat op de verdieping van het kraambed ook stromend water aanwezig moet zijn. Dat is bij onze slaapkamer ook niet. Letten ze daar op? Of is dat ook alleen als je thuis bevalt?
dat dus iddquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef flugeltje het volgende:
uhm CP, volgens mij hoeft de kraam dan niets voor je te doen hoor en mag ze gewoon weggaan als de werkplek niet arbotechnisch is....
als ik plaats had, dan deed ik datquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah, ook voor jou een hele uitdaging dan
Moet je er een trampoline naast zetten ofzo, heb je er nog lol van ook
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef flugeltje het volgende:
uhm CP, volgens mij hoeft de kraam dan niets voor je te doen hoor en mag ze gewoon weggaan als de werkplek niet arbotechnisch is....
Klopt. Maar dat is dan maar zo. Ik ga niet voor twee dagen een heel bed regelenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat dus idd![]()
de kraam zoekt het maar uit maar die zegt op haar beurt dan ook weer dat je het dan maar zelf uit moet zoeken. Kans is groot dat je dan alleen minimale kraamzorg krijgt waarbij ze alleen de baby controleert.
top!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:19 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, was nog iets vergeten te vertellen...
Ik ben tot nu toe slechts 300 gram aangekomen in totaal.......
Ben ik gezien m'n startgewicht echt heel erg blij mee, ook al mag je bij 15 weken dan 2 tot 4,5 kilo aangekomen zijn. In mijn geval zou weinig aankomen niet verkeerd zijn...
Netjesquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:19 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens, was nog iets vergeten te vertellen...
Ik ben tot nu toe slechts 300 gram aangekomen in totaal.......
Ben ik gezien m'n startgewicht echt heel erg blij mee, ook al mag je bij 15 weken dan 2 tot 4,5 kilo aangekomen zijn. In mijn geval zou weinig aankomen niet verkeerd zijn...
Hihi, dat was voor ons ook de reden om de klossen er nog onder te laten (terwijl ik wel een opstapje nodig had om mij bed in te komen), ik heb ze ook echt pas eervorige week teruggebrachtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:50 schreef freecell het volgende:
Onze kraam zei na drie dagen ook: klossen mogen er wel onder weg hoor
Maar ik vond ze veel te fijnEn ik zat mét klossen zo lekker op wieghoogte.
Maar nu maakt mijn schoonpapa een co-sleeper voor meDus dat is geen probleem meer.
Verstandig om af te wachten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Maar dat is dan maar zo. Ik ga niet voor twee dagen een heel bed regelen![]()
Zeg ik nu![]()
Nah ja, ik wacht toch eerst de intake met de kraam af. Kijken wat ze zeggen. En schoonmaken en een bed opmaken kan m'n (schoon)moeder ook als het moet.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:18 schreef Incantrix het volgende:
Flowerbox, wat gaaf! Gefeliciteerd met Hannah en heel er veel geluk met jullie gezin![]()
![]()
Co_Ol en lief, zet 'm op!
En sinds ik in een jompelbui ben:
Een dikkevoor de LLM's, opdat jullie maar snel mee kunnen komen posten in het kleine babietjestopic
En ook een dikkevoor de niet-LLM's, opdat jullie maar een fijne, pijnloze kwaalloze dag mogen hebben met een geweldige nachtrust als afsluiter
Haha, je bent absoluut geen partypooper hoorquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Verstandig om af te wachten.
En het gaat niet per se om het verschonen van je bed maar vooral om het controleren van jouw hechtingen, van je temperatuur en je polsslag en dat soort reut. En mocht je onverhoopt een keizersnede krijgen (wat ik niet hoop voor je) dan heb je best kans dat je heel wat dagen in bed doorbrengt en dat de kraam met baby de dingen bij jou op bed komt doen.
ik wil echt geen partypooper zijn verder heus, het zal allemaal wel loslopen, maar het moet nu eenmaal die klossen. Ik hoop voor je dat je bed van zichzelf al hoog genoeg is en dat klossen helemaal niet nodig zijn.
Maar waar haal in dan weer een plank en een matras vandaan?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:48 schreef E.T. het volgende:
Wij hadden op het waterbed een grote plank gelegd en daar een matras op![]()
Hoogte was nog niet arbo-verantwoord, maar omdat je meedenkt en je best doet zijn ze dan wel sneller geneigd om dat door de vingers te zien.
(en na de bevalling is een wat stevigere ondergrond wat makkelijker voor jezelf ook ipv een waterbed waar je uit moet klimmen)
plank bij de gamma en een (goedkoop) matras bij ikea bijv..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar waar haal in dan weer een plank en een matras vandaan?
Dat vind ik dan weer zonde van het geld. Dan is een thuiszorgbed in de woonkamer nog beter.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
plank bij de gamma en een (goedkoop) matras bij ikea bijv..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |