quote:Op zondag 24 januari 2010 19:54 schreef leonieke het volgende:
Dames, ik hoop zo met jullie mee dat er in dit topic een aantal streepjes zullen te zien zijn. Het zou zo fijn zijn om nog heel even met jullie te kunnen posten in Z&G
Stomme fliebertjes! Wegwezen!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier de eerste bruine fliebertjes gesignaleerd, dus zal wel binnen enkele dagen doorbreken. Geen drama deze keer, ik had me erop ingesteld. Actie dan maar.
dat herken ik ook wel ja... dat vind ik wel moeilijk, zeker omdat ik ook wat kilootjes te zwaar ben... (ga ik van alles in m'n hoofd halen: ze denken vast dat ik al ... weken ben... )quote:Op zondag 24 januari 2010 19:12 schreef winterstorm666 het volgende:
je verlangd er dagelijks naar en het steekt licht als je weer een zwangere buik voorbij ziet gaan maar het moeilijkste vind ik de wachtkamer bij de gyneacoloog.
iedereen die automatisch zijn ogen laat glijden naar je buik om te schatten hoe ver je bent.
dat vind ik erg moeilijk!
@ misscms spannend! ga duimen voor je meid!
dikke knuffel voor iedereen.
Jemig, da's best heftig, Ahava. Logisch ook dat jullie een pauze hebben ingelast. En ik hoop oprecht dat de 3e poging wel succesvol is. Het is best heftig allemaal, hoor, dat medische cirkeltje. En dan te bedenken dat het bij ons best goed verloopt, tot nu toe. Ik hoop natuurlijk dat wij volgende week een positieve test hebben. Zo niet, heb ik me toch voorgenomen even een pauze in te lassen. Ook al is dat, gezien mijn leeftijd, niet gunstig. Toen wij onze introductieavond in het ziekenhuis hadden, werd er gezegd 'een IVF/ICSI is niet niks'. Nu, een jaar later, kan ik dat alleen maar onderstrepen. Het hakt er, zeker geestelijk, flink in. Neem dus je tijdquote:Op maandag 25 januari 2010 19:50 schreef Ahava het volgende:
Sunshine, wij hebben inmiddels 2 IVF-pogingen achter de rug. De tweede was geslaagd. Helaas bleek bij de echo van 11 weken dat het kindje bijna niet meer was gegroeid sinds de echo van 2 weken daarvoor. Het hartje klopte dus inmiddels ook niet meer. Dat was een flinke klap. Daarom hebben we op het moment even pauze. We weten nog niet wanneer we weer verdergaan met de volgende poging.
(ik snapte hem ook niet zo heel erg... zal wel een een-of-ander-geintje zijn ofzo...)quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:45 schreef Sunshine69 het volgende:
Mijsje, ik begrijp je heel goed, hoor. Herken ook het dubbele gevoel.. Je gunt het een ander heel graag, maar je wil nu eindelijk toch ook een keer! Tot mijn laatste nichtje werd geboren, kon ik prima omgaan met zwangerschappen om me heen, maar bij haar werd ik toch voor het eerst heel emotioneel. Komt ook omdat ze een ontzettend lief, mooi en zoet kind is en mijn zus (43) best een moeilijke zwangerschap had. Dus gooi die tranen er maar uit, maar verlies a.u.b. de hoop niet!
Snap 't helemaal!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:46 schreef mijsje het volgende:
[..]
(ik snapte hem ook niet zo heel erg... zal wel een een-of-ander-geintje zijn ofzo...)
[..]lief van je... ik doe m'n best om de hoop te houden, maar ook dat lukt de ene dag beter dan de andere... (is volgens mij ook wel een beetje te merken aan m'n postgedrag... de ene dag opgewekt en sterk, de andere dag beetje depri...
)maar feit is dat het moeilijk blijft...
Deal!quote:Op maandag 25 januari 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:ik moet wachten tot vrijdag officieel... onofficieel denk ik het misschien woensdag al te weten, aangezien ik sinds we begonnen zijn met IUI iedere keer 2 dagen te vroeg ongesteld ben geworden...
duim jij voor mij? dan duim ik voor jou!
ik duim wel voor jou hoor maar je hoeft niet voor mij te duimenquote:Op maandag 25 januari 2010 23:12 schreef mijsje het volgende:
duim jij voor mij? dan duim ik voor jou!
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:40 schreef just me het volgende:
[..]
ik duim wel voor jou hoor maar je hoeft niet voor mij te duimen
quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:14 schreef Asyniur het volgende:
PzE en missCMS![]()
![]()
mijsje, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is dat je collega voor de 2e keer zwanger is sinds jullie aan het proberen zijn... Hou moed meissie!
Ik duim voor je! Vandaag in elk geval een spannende dag. De kaarsjes branden hier alweer...![]()
Ahava ik weet gewoon niks te zeggen, dus ik geef je bij deze een virtuele knuffel en een
Ja, stom he?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef Orea het volgende:
Ahavawat is het toch krom geregeld!! Dan maar heel hard duimen dat de 3e die prachtige doorgaande zwangerschap gaat opleveren....
![]()
Heb je niets voorgeschreven gekregen?? Ik kreeg een receptje voor naproxen. 2 uur voor 'de ingreep' innemen dan werkt hij het best (kan je blijkbaar tegenwoordig ook zonder recept halen). Mss even bellen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:56 schreef prinseszondererwt het volgende:
Eh... bedankt voor alle HSG verhalen. (Denk ik.) Dan ga ik in elk geval van tevoren een paar finimalletjes innemen en mijn lief meenemen. Ook al is het midden op de dag...
ik denk niet dat dat standaard is... ik heb ook geen recept gekregen destijds. Wij hadden een brief met de uitleg over de HSG en daaronder de mededeling om van te voren pijnstilling in te nemen...quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:13 schreef Hobbesje het volgende:
Heb je niets voorgeschreven gekregen?? Ik kreeg een receptje voor naproxen. 2 uur voor 'de ingreep' innemen dan werkt hij het best (kan je blijkbaar tegenwoordig ook zonder recept halen). Mss even bellen?
Vergeet niet dat het niet bij iedereen zo pijnlijk was, he!! Misschien (en hopelijk) zeg jij wel achteraf 'heb ik me daar zo druk om gemaakt?!'... misschien valt het ook jou wel heel erg mee!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik zal eens even bellen ja, mijn lief gaat iig mee. Dat heb ik meteen even geregeld, na jullie fijne verhalen.
Spannend hoor! De kaarsjes staan hier nog steeds...quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:22 schreef mijsje het volgende:bedankt weer meiden. Vandaag is inderdaad vrij heftig qua gevoel geweest. wel fijn om nu bij m'n vader te kunnen zijn en ook fijn dat ik vandaag naar m'n moeder toe kon op de begraafplaats. het voelde goed.
en of ik meer goed nieuws heb, dat weet ik nog niet. het is in ieder geval nog geen slecht nieuws...(en dat was de afgelopen keren IUI wel het geval dus... toen werd ik 2 dagen voor NOD vroeg in de middag en zelfs in de ochtend al ongesteld...)
maar goed, straks lekker eten en dan daarna weer richting de trein. lekker dat hele eind weer terug naar het hoge noorden...
Kaarsjes zijn weer aan...quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:23 schreef mijsje het volgende:![]()
ik ga lekker m'n bedje in... lange reis weer gehad en moehoe...
(Asy, vergeet de kaarsjes niet uit te blazen he? dan morgen ochtend weer branden, want ik kan ze goed gebruiken...)
Spannend Sunshine. Die 2 wachtweken lijken me slopend....quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef Sunshine69 het volgende:
Zo, even weer m'n gezicht laten zien. Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Zit nog steeds in de wachtstand, TP is vandaag precies 1 week geleden, nog 5 dagen te gaan! Eergisternacht wel paniek gehad, werd om half 3 kotsmisselijk wakker en kreeg van het heftige overgeven flinke krampen in mijn buik. Maar er was gelukkig niks aan de hand, gewoon iets verkeerds gegeten bij de Chinees.
Mijsje, ik houd me nog steeds aan onze deal, hoor. Ben dus heel erg benieuwd of het vele duimen werkt?
Hobbesje, weet je al wanneer de punctie plaats zal vinden? Of ben je nog steeds bezig met 'eitjes kweken'?
lekker goed geïnformeerd weer dus...quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:32 schreef missCMS het volgende:
mijsje... spannend.....
PSE, suc6!!
Ik ben gisteren toch naar de HP geweest, had toch zoveel last van mijn buik,( stond krom) moest urine meenemen en kreeg uitslag van de dokter... je lach je rot...
IK had geen blaasontsteking...
Ik zo wat???????????????????
Daar kom ik niet voor, ik de arst weer het hele verhaal verteld.. maar uiteindelijk weer naar huis gestuurd...
Ze begon over dingen te praten dat ik dacht, dit wil ik niet horen....
ik moest maar wachten tot de 3e....
en maar aspirine slikken...![]()
![]()
![]()
ik gooi er denk ik zaterdag nog een test tegen aan en als die negatief is ben ik waarschijnlijk definitief niet zwanger, maar ja dan houd me nog wel bezig waar die klachten vandaan komen...
Getver wat is het oms ook allemaal vervelend...
dat zou kunnen... van een kant denk ik dat wel, maar van de andere kant is het makkelijker en veiliger om te denken: ik krijg toch geen tweede streepje, want de vorige keer was dat ook zo... doemdenker die ik ben...quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:58 schreef Orea het volgende:
Mijsje, ik hoop ook dat het goed is!! Stomme vraag misschien, maar de vorige keer had je pas laat die positieve test, kan het niet zijn omdat het met het vruchtje niet goed zat, dat je zo traag hcg aanmaakte?
We hebben een deal, dus ik blijf gewoon duimen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:02 schreef mijsje het volgende:
[..]
(sorry Sunshine, nu moet je alleen naar Z&G volgende week... )
quote:Het is belangrijk dat u in de cyclus waarin de baarmoederfoto gemaakt wordt, niet zwanger wordt. U mag daarom geen onbeschermde gemeenschap hebben in de maand dat de baarmoederfoto gemaakt wordt.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jeetje mijsje, wat een slecht nieuws allemaal. Veel sterkte.
(wilde je pmmen, maar je inbox is vol...)
Och jee meiske toch! Das ook niet niks...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef droomvrouwtje het volgende:
oh mijsje balen zegik had het je zo gegund.. (de andere dames ook natuurlijk)
![]()
Tja en nu ik toch aan het typen ben.. Ik kom hier mij ook maar melden. Ik ben eergister (donderdag avond) opgenomen in het ziekenhuis. Ik had hevig buikpijn en alle symptomen wezen op een blinde darm onsteking, dus precies om middernacht werd ik naar de ok gereden, alleen bleek het geen blinde darm onsteking maar een ontstoken re-eierstok, ook had ik verklevingen in baarmoeder en op de re-eierstok (de linker lag te diep en konden ze daardoor niet goed zien) en verdenken ze dat ik Endometriose heb. Ik slik nu een ab-kuur en 8 februari mag ik terug naar de gyn voor een echo en een consult.
Voorlopig moet ik de pil gaan doorslikken tot aan mei en dan wordt er verder gekeken hoe en wat. Het zwanger worden was niet onmogelijk maar zou wel moeilijker worden. Ik weet nog niet zo goed wat ik hier mee moet, er gaat vanalles door mijn hoofd. Ik twijfelde ook of ik het hier wel moest posten, maar het lucht wel op om het gewoon neer te zetten. Het is een domper, zeker als je een kinderwens hebt die heel erg groot is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoe gaat het trouwens met jou mijsje?? Ik las dat je ongesteld was geworden? En dat je nu andere hormonen kreeg of begreep ik dat verkeerd?
[ Bericht 14% gewijzigd door droomvrouwtje op 30-01-2010 22:23:10 ]Be happy with the little things in life
Dit is wel positief om te lezen.. Ik moet nu de pil gaan doorslikken en mijn buik de rust gunnen. Ze hebben niet helemaal kunnen zien waar het zat, dat hoor ik maandag 8 februari, mijn linker eierstok konden ze tijdens de kijkoperatie niet goed bekijken hij lag namelijk te ver naar achter, daar krijg ik dus een echo voor.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:10 schreef Sunshine69 het volgende:
@ Droomvrouwtje, ik ben ook endrometriose-patiënt en had het best heftig. Toen bij mj de diagnose werd gesteld, was ik zelfs onvruchtbaar (eierstokken en eileiders zaten onder de haarden). Maar zelfs toen heeft mijn toenmalige gyn tegen me gezegd dat kinderen krijgen echt nog een optie was. We hebben ons eerst geconcentreerd op het laten opdrogen van de haarden (gebeurt d.m.v. stopzetten van de menstruatie) en onderzoeken waar de endometriose precies zat (mijn hele onderbuik zat onder de haarden, tot mijn darmen aan toe). Na 3 jaar heb ik een grote operatie gehad en was ik zo goed als schoon en weer vruchtbaar! En nu zit ik midden in mijn 1e ICSI-poging. Dus ja, je kan met endometriose zwanger worden. Geniet dus lekker van de voorbereidingen van je huwelijk, laat je goed voorlichten door je gyn en ga er daarna gewoon voor!
We zijn maar voor Predictor gegaan, die was, voor ons, het bekendst. En ik vond zelf de digitale test van Clearblue wel mooi, dus daar ook maar 1 van meegenomen.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:27 schreef mijsje het volgende:
en welke test? wij hebben altijd testen van het kruidvat in huis, die van 2 voor 5 euro. die werken prima, zijn best gevoelig. (hebben we het de vorige keer ook mee getest...) (een andere test is bij ons nooit positief geweest, dus die huismerktesten, daar ben ik tevreden genoeg over)
Ik heb als volgt gerekend:quote:Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Sunshine69 het volgende:
Touwens weer even een lekenvraag.
Aangezien ik niet ongesteld werd voor de ICSI-poging, heb ik geen idee hoe ik straks uit moet rekenen hoe ver ik ben. Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik vraag dit omdat ik overal lees dat de zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de 1e dag van de laaste menstruatie en niet op de dag van bevruchting.
Dankjewel! Denk dat het zo ook wel klopt!quote:Op zondag 31 januari 2010 20:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik heb als volgt gerekend:
'Embryootje' van 3 dagen oud is teruggeplaatst. Daar twee weken bij optellen is 17 dagen. Dus ik heb 17 dagen voor TP als dag 1 van m'n menstruatie aangehouden.
Maar ze doen na een paar weken al een echo waarmee ze preciezer kunnen zeggen wanneer de uitgerekende datum is.
Morgen is het precies 15 dagen na de punctie en 12 dagen na de TP. Heb vanmorgen nog even met het ziekenhuis gebeld en ik mag zelf weten hoe laat ik de zwangerschapstest doe. Dat wordt dus 's avonds, dan is mijn lief ook thuis en kunnen we er rustig de tijd voor nemen.quote:Op maandag 1 februari 2010 08:34 schreef Orea het volgende:
Sunshine wat spannend! En wat goed dat je het vol kunt houden tot de test datum. Is dat 2 weken na de terugplaatsing? Want eerder positief testen kan zeker wel (ik had een positieve test een week na de terugplaatsing) maar artsen zijn er niet happig op omdat het dan natuurlijk nog heel vroeg is en er nog van alles mis kan gaan...
Ik ga heel hard voor je duimen!!
Als je je precieze uitgerekende datum wilt weten: http://www.ivf.ca/duedate.php en dan de datum van je punctie invoeren. Zie je gelijk allerlei info rondom je termijn e.d.
Dit dus! En nog een toevoeging: door dat enthousiasme houd je het die wachtweken ook vol. Ja, nu is er te teleurstelling, maar die is er ook als je niet enthousiast zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:35 schreef Orea het volgende:
Och lieve Sunshine, voel je niet dom hoor!! Het is toch logisch dat je hartstikke enthousiast de poging in bent gegaan. Ik herken dat wel. Maar als het wel was gelukt dan was dat enthousiasme juist goed geweest.... Het gaat erom dat je het op dat moment juiste voor je gevoel deed...
Dus wees niet te hard voorjezelf!!
Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling....
Gaat lukken hoor! Vind het mengen alleen niets. Vorige keer had ik al een ampul over de tafel liggen. Nu heb ik de tip gekregen een bakje van de puregon te bewaren, daar passen de ampullen mooi in als houdertje. Heb nu geen reserve nl. En nog even controleren als we thuis zijn of we de 5000 ie hebben gekregen, anders wordt het een retourtje apotheek/nijmegen vrees ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:28 schreef Orea het volgende:aktie in de tent!! Spannend hoor... Succes met de pregnyl prik vanavond!
Hoef je maar 5000 te spuiten? Ik moest 10.000...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:38 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Gaat lukken hoor! Vind het mengen alleen niets. Vorige keer had ik al een ampul over de tafel liggen. Nu heb ik de tip gekregen een bakje van de puregon te bewaren, daar passen de ampullen mooi in als houdertje. Heb nu geen reserve nl. En nog even controleren als we thuis zijn of we de 5000 ie hebben gekregen, anders wordt het een retourtje apotheek/nijmegen vrees ik.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:11 schreef flugeltje het volgende: Enne, niet wanhopen nog. Ik ben na 4 miskramen nu alweer 16 weken zwanger en dat lijkt goed te gaan...
Is het meegevallen? 22 is een lekkere score hoor!quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:31 schreef Hobbesje het volgende:
We zijn er weer. Er zijn 22 eicellen gevonden! Vanavond kunnen we zien hoeveel er ook geinjecteerd zijn voor de ICSI. Gelukkig waren de zwemmers van voldoende kwaliteit. Nu aan de 'lekkere' bolletjes en wachten tot we zaterdag gebeld worden...
duimen voor een supermooi exemplaar en nog een paar ijskonijntjes voor de zekerheid.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:48 schreef Hobbesje het volgende:
Fijn is anders... rechts ging prima, links minder (bij de laatste paar liepen de tranen over m'n wangen). Maar gelukkig is het van korte duur en voor het goede doel en daar heb ik wel wat voor over!
Arts was heel aardig, dat helpt ook.
Zag net dat er 16 geinsemineerd/geinjecteerd zijn.
Wij laten er 2 terugplaatsen, ongeacht de kwaliteit. Geen goede onderbouwing, maar het is een gevoel dat we allebei hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:16 schreef Orea het volgende:
Hobbesje, wauw!! 22, en 16 geinjecteerd! Nu moet je over 2 dagen bellen en over 3 dagen de terugplaatsing? Oh wat spannend! Laat je er 1 terugplaatsen? Dan hoop ik dat de rest als ijsjes kunnen dienen
En nu liggen en je goed laten verwennen!! Je gaat morgen toch niet aan het werk hè?snel bijkomen, dan kan je over een paar dagen als broedkip gaan dienen
![]()
Volgens mij heeft PZE morgen de HSG? Succes babe!!
Dank je. Hoop ook dat we maar een keer terughoeven en dat er nog wat in de vriezer kunnen voor misschien later.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:29 schreef mijsje het volgende:
wow hobbesje! 22!!! goed hoor! en dan 16 geinjecteerd!!!
ik hoop dat je ze niet allemaal nodig gaat hebben!!!
hier gaat het prima. ik heb alweer 5 prikken binnen... gewoon vervelend. maar ik ben er wel weer klaar mee. het valt me wel erg zwaar iedere keer weer... met de wetenschap dat de kans vrij klein is dat het hiermee lukt... maar door die k*tverzekering moet ik eerst nog deze ronde en dan nog een met die prikken afmaken voor ik voor IVF in aanmerking kom... (en dan vraag ik me af of IVF wel resultaat zou geven, aangezien het onbegrepen onvruchtbaar is... die onzekerheid is het ergste...)
maar buiten dat gaat het wel prima hoor...
volgens mij bedoelt Isla wel een kijkoperatie, aangezien er meer bekeken wordt tijdens die ingreep...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:18 schreef Orea het volgende:
Isla, is wat jij bedoeld niet een HSG, zo een die PZE net achter de rug heeft? Die worden volgens mij zonder verdoving gedaan... Dat zou dus al een hoop schelen... ik zou het zeker doen. Als er nu wel iets bij je gevonden wordt (bijv. verkleefde eileiders, daarvoor kan je cyclus ook gewoon perfect voor zijn, ik spreek uit ervaring) dan ben je er vlot bij en kunnen eventueel andere dingen in werking worden gezet.
En wat een verschil in zaadtesten! ik hoop dat het dichtmaken van de spatader gaat helpen!
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:00 schreef Orea het volgende:
Aha, Laparascopie dus?(lezen is voor mij ook een vak hoor
) Die heb ik ook gehad.... ik had inderdaad ook weinig last van de narcose (heb hem 2 keer gehad en gold voor beide keren..) napijn vond ik meevallen, alleen omdat ze je opblazen met lucht tijdens de operatie, om alles beter te kunnen zien, heb ik bij beide keren nog een week wat last gehad tussen mijn schouderbladen
en inderdaad een dag, 2 dagen dat beursige gevoel.
Die wachttijd (hier indicatie was 2-3 maanden is niet puur en alleen wachten. Wij gingen na de bloedtest voor ziektes met terugwerkende kracht op de wachtlijst. Ondertussen krijg je de oproep voor de prikinstructie/gezamanlijke afspraak. En daarmee zitten de drie maanden er ook al zo'n beetje op.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:18 schreef droomvrouwtje het volgende:
ah oke.. ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen en dat deze poging het gaat worden, en ik las dat er een wachtlijst was van 3 maanden voor IVF, is dat nou in elk ziekenhuis?? Aan de ene kant lijkt me het wel even fijn om een pauze in te lasten om je te kunnen voorbereiden op IVF, aan de andere kant, wachten is zo frustrerend, je wilt graag verder.
dat heb ik ook zo ervaren! vervelend dat het moest, maar qua gevoel fijn dat ik het heb laten doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Ahava het volgende:
Goed om af en toe even afstand te nemen he, Sunshine?
Sterkte met wachten, Hobbesje! Ik duim dat ze lekker bij je blijven plakken.
Mijsje, neem inderdaad je tijd, dender niet meteen door als je voelt dat het je te zwaar wordt. Als de poging lukt en je bent zwanger, wil je er wel van kunnen genieten, toch? Niet dat je dan alsnog instort omdat het je allemaal te veel is geweest.
PZE, zei die gyneacoloog echt dat het soms een kwestie is van "het te graag willen"?
Isla, ik heb de kijkoperatie ook gehad en weinig last gehad van de narcose. Wel van mijn buik maar dat kwam vermoedelijk door een toch al zeer gevoelige darm die al dat gerommel in mijn buik niet op prijs stelde. Toch heb ik zeker geen spijt dat ik de operatie heb laten doen. Dan weet je maar hoe of wat, vond ik.
Ja, ik denk dat hij daarmee wilde aangeven hoe lastig het is om een oorzaak te vinden soms. Bij ons is namelijk alles in orde, zo lijkt het. En toch wil het niet lukken, tsja dan weet de gyn het zo af en toe ook niet meer.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Ahava het volgende:
PZE, zei die gyneacoloog echt dat het soms een kwestie is van "het te graag willen"?
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef Joene het volgende:
Ehm man in kwestie hier :
Ik hoop van harte dat IVF niet nodig is , maar nu ons de "kans" wordt geboden om vloeiend door te gaan naar IVF zonder wachttijd denk ik persoonlijk als mijn vrouw(mijsje) het kan volhouden dat dat de beste oplossing is omdat je zoals ze inderdaad aangeeft toch in de flow zit , ik ben een beetje bang / terughoudend als je er mee stopt voor 3 maanden dat IVF nog eeen keer zo zwaar is / voelt dan dat het eigenlijk al is omdat je 3 maanden "niks" doet maar in je hoofd maar wacht op 1 ding.
En Verder respect voor alle dames en hun vriend/man met dezelfde of gelijksoortige problemen , het zuigt big time.
Dit is precies zoals ik het heb ervaren. Ik heb (samen met mijn vriend natuurlijk) steeds heel bewust gekeken of ik er die maand voor wilde gaan of juist rust en afstand nodig had. 6 IUI's achter elkaar en dan gelijk door met IVF, dat zou ik niet hebben gekund, mentaal niet. Ik heb tijd nodig om al die emoties (hoop, spanning, verwachting, teleurstelling en verdriet) een plek te geven.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef Orea het volgende:
Dat is wat de rust bij mij deed, soort van opladen voor de nieuwe poging en ik was dan vaak zo relaxed dat het allemaal ook weer positief te doen was en ik er weer 'zin' in had om ervoor te gaanAls ik achter elkaar was doorgaan was ik er denk ik zelf aan onderdoor gegaan.
Keerzijde van het geheel is dat om je heen iedereen zwanger blijft worden en daar kreeg ik het steeds moeilijker mee. Ik kon op het laatst soms echt niet meer blij zijn voor mensen. Dat vond ik echt vreselijk. Wij, de eerste in onze groep vrienden die een kind wilde en ervoor gingen, de laatste die er nu 1 gaan krijgen (en zij zijn inmniddels allemaal al praktisch klaar met 1, 2 of 3 kinderen)....
Psychisch is overigens ook niet te onderschatten... Als je voelt dat je daar rust voor nodig hebt, zou ik dat zeker overwegen.. Misschien nog wel belangrijker dan het lichamelijke....
Hoe dan ook, ik weet zeker dat jullie het voor jullie juiste doen
Dit!!! wilde ik ook gaan posten... Ik herken het gevoel wel hoor Mijsje, bij mij waren het 'alleen' mijn eileiders, maar toch lukte het steeds niet. En ik wijtte dat aan mij, het lag aan mij. Ik werd maar niet zwanger, terwijl wij verder beide helemaal gezond waren en er verder geen rare dingen waren gevonden.. oke het ging hier wat omslachtiger door die eileiders, maar verder was er geen enkele aanwijziging dat het niet zou gaan lukken. Nu is het uiteindelijk ook gelukt, maar dat weet je pas als het zover is. Tijdens de behandelingen had ik echt het idee dat dat nooit meer ging gebeuren...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:59 schreef Ahava het volgende:
Je schrijft trouwens dat je weet dat het aan jou ligt, mijsje, omdat de zaadonderzoeken goed zijn. Dat zegt echter niet alles. Bij jou is toch ook alles onderzocht en goed bevonden? De artsen weten gewoon nog heel veel niet van hoe het allemaal werkt in het menselijk lichaam. Het zou dus kunnen dat bij jou of bij Joene toch iets niet functioneert zoals zou moeten maar dat artsen dat niet kunnen ontdekken omdat ze niet weten waar ze naar moeten zoeken bijvoorbeeld.
Ik hoop zo dat je dat gevoel dat het aan jou ligt een beetje kunt loslaten. Dat lijkt me zo'n naar gevoel!
Bij ons is er ook geen aanwijsbare oorzaak gevonden, maar ik zou toch niet blij zijn als mijn arts zo'n opmerking zou maken. Ik vind dat soort uitspraken van leken al tamelijk irritant maar als dan een arts ook nog eens zoiets zou zeggen... Precies om de reden die Orea noemt (wat zijn we het weer eens he?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lastig Mijsje, maar het is wel een goed argument van je man natuurlijk. Gewoon doorgaan, verstand op nul. Maar als je gevoel zegt dat je een pauze nodig hebt... Succes met kiezen, hopelijk hoeft het uiteindelijk niet.
[..]
Ja, ik denk dat hij daarmee wilde aangeven hoe lastig het is om een oorzaak te vinden soms. Bij ons is namelijk alles in orde, zo lijkt het. En toch wil het niet lukken, tsja dan weet de gyn het zo af en toe ook niet meer.
Ik had vandaag een positieve ovutest verwacht/gehoopt, maar helaas pindakaas. Nu zijn mijn testen op, dus morgen maar een keer een dure ovutest van de drogist...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |