abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77322608
PZE, ik heb toevallig maandag een HSG gehad. En sja, wat zal ik ervan zeggen?
Ik vond het een vevelend onderzoek. Inderdaad eerst de eendebek erin, das natuurlijk nooit leuk, maar ach, verder geen probleem. En toen gingen ze een cupje vastzuigen op mijn baarmoedermond. En toen zeiden ze al: dit kan een kramp geven. Nou, dat deed het dus ook. Dat vond ik echt pijnlijk..
Toen moest ik even blijven liggen wachten op de radioloog, niet echt fijn, omdat het gewoon zeer bleef doen. En toen de radioloog er was werd de vloeistof ingespoten en de foto gemaakt. De vloeistof inspuiten doet eventjes heel gemeen zeer, maar op het moment dat je dat voelt is het eigenlijk ook gelijk al klaar en zakt de pijn weer af.

De rest van de dag heb ik nog last gehad van krampen, maar met een lekkere warme kruik en wat pijnstilling vond ik dat heel erg goed uit te houden. En nu voel ik nog af en toe een steekje, maar niks ergs.

Al met al vond ik het dus geen fijn onderzoek, maargoed, dat vergeet je ook weer snel hoor!
Al zou ik wel je vriend/man meenemen als ik jou was, dat had ik dus niet (de HSG was onverwacht) en dat vond ik wel jammer... en dat vonden de artsen die erbij waren ook vreemd.. gelukkig waren ze wel heel lief!

Succes!!

Voor de rest een dikke
pi_77322881
De HSG is hier in het verleden ook vrij goed verlopen. Het enige ai-moment vond ik eigenlijk het ogenblik dat ze de vloeistof inspoten. Voor de rest vond ik het heel erg ça va
Wel hadden ze mij in het ziekenhuis aangeraden dat als ik met de auto kwam dat er iemand zou bij zijn die eventueel in het terugkeren het stuur zou kunnen overnemen. Niet iedereen reageert op dezelfde manier op dat onderzoek (zonder je schrik te willen aanjagen).

Ik ben nog terug gaan werken na het onderzoek, maar heb het eigenlijk ook wel als excuus gebruikt om twee uur later wat overuren op te nemen en naar huis te gaan. In principe kon ik wel nog verder werken, maar ik vond van mezelf dat ik het op dat moment verdiende om onder een dekentje in de zetel te liggen Ik vond dat ik dat wel kon maken omdat ik effectief verlof opnam en me niet ziek ging melden

Mijn man mocht wel niet aanwezig zijn tijdens de HSG, die moest verplicht in de wachtzaal wachten (maar daar stond tegenover dat het nog een knappe arts was )
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:39:20 #53
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77323533
Hier mocht mijn man 'gewoon' mee, hij moest alleen achter het 'glas' gaan staan.
Vond het niet prettig, maar verschrikkelijk kan ik het ook niet vinden.
Blijkbaar heb ik een gevoelige baarmoedermond en ik vond het dus niet prettig dat ze daaraan zaten (ze pakken het aan met een tangetje en daar heb ik het meest last van gehad gedurdende het geheel - was de gyn dankbaar dat ze dat ding er weer afhaalde). Verder krijg je een kramp als ze de vloeistof inspuiten (even een zware, doffe menstruatiepijn), maar die is ook weer heel snel over. Ik kon meekijken op de monitor hoe het eruit zag.
Succes!
pi_77324072
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef Orea het volgende:
Ahava wat is het toch krom geregeld!! Dan maar heel hard duimen dat de 3e die prachtige doorgaande zwangerschap gaat opleveren....
Ja, stom he? Dus inderdaad dan maar hopen op die derde; jij hebt het goede voorbeeld gegeven!

En bedankt voor alle duimen en , dames! Heel fijn dat jullie met ons meeleven.

Jammer dat de test negatief was, missCMS. Hopelijk krijg je 3 februari duidelijkheid.

O, mijsje, ik heb ook zo iemand in mijn omgeving. Zij waren nog niet eens aan het 'proberen' voor de eerste toen wij al een tijdje bezig waren. En nu is ze in verwachting van de tweede. Ik vind het heel moeilijk.
Sterkte op deze eerste verjaardag zonder je moeder.

En de HSG, sorry, maar ik kom met een minder positief verhaal. Ik vond het duidelijk een stuk pijnlijker dan de meesten hier.
Sowieso werd ik pas 2 uur later geholpen omdat ze me waren vergeten! Toen de gyneacoloog alles had ingebracht, moest er nog een radioloog opgetrommeld worden (lekker, lag ik dus te wachten met pijn). Die radioloog was chagrijnig omdat dit onderzoek ineens moest doen. Dus hij mopperde op me dat ik stil moest liggen. Hork.

Er werd mij gezegd dat er wat lichte menstruatiepijn te voelen zou zijn, maar dat vond ik dus een understatement. Nu kan dat bij jou natuurlijk heel anders zijn. Als ik de reacties van de anderen lees, is die kans groot.
Toch raad ik je aan om van tevoren al pijnstillers te nemen. Het schijnt zelfs dat je dat dan een paar dagen van tevoren al moet doen om de zoveel tijd, om een 'spiegel' op te bouwen. Maar hoe dat precies zit, weet ik niet.
En als er iemand mee kan om te rijden, is dat ook fijn. Ik hoop gewoon dat het voor jou meevalt, maar als dat niet is, is het fijn als er iemand voor je is.

[ Bericht 51% gewijzigd door Ahava op 27-01-2010 10:12:16 ]
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:23:06 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77324641
mijsje, ik hoop dat je goed nieuws hebt op deze toch emotioneel beladen dag...
pi_77329975
Mijsje, allereerst heel veel sterkte vandaag... kan me voorstellen dat het een erg moeilijke en emotionele dag is... Een collegaatje die zwanger is... logich toch dat je dan even moet slikken? Ik zou in jouw geval precies hetzelfde hebben...
Ik blijf hard voor je duimen in ieder geval..

PZE... ik sluit me bij Ahava aan... de HSG vond ik echt verschrikkelijk. Ik had ook geen pijnstilling ingenomen van te voren, misschien dat het deels ook wel daar aan heeft geleden... Maar ik vond het echt erg pijnlijk. . Ik ging bijna van m'n stokkie aan het eind van het onderzoek... en toch heb ik wel een hoge pijngrens. Mijn man mocht er overigens gewoon bij zijn, hij kreeg een loodschort aan...

Maar goed, gelukkig is het bij iedereen heel verschillend... hopelijk valt het bij jou gewoon mee en heb je er maarweinig last van! Succes in ieder geval en vergeet de pijnstillers niet ...!

[ Bericht 4% gewijzigd door Jose81 op 27-01-2010 14:40:17 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_77335686
Eh... bedankt voor alle HSG verhalen. (Denk ik. ) Dan ga ik in elk geval van tevoren een paar finimalletjes innemen en mijn lief meenemen. Ook al is het midden op de dag... Die werkgevers moeten ook wel denken. Maarja, het zij zo.

Mijsje, het is woensdag. Een pittige dag voor jou. Heb je toevallig goed nieuws?
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:13:23 #58
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77336369
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:56 schreef prinseszondererwt het volgende:
Eh... bedankt voor alle HSG verhalen. (Denk ik. ) Dan ga ik in elk geval van tevoren een paar finimalletjes innemen en mijn lief meenemen. Ook al is het midden op de dag...

Heb je niets voorgeschreven gekregen?? Ik kreeg een receptje voor naproxen. 2 uur voor 'de ingreep' innemen dan werkt hij het best (kan je blijkbaar tegenwoordig ook zonder recept halen). Mss even bellen?
pi_77338463
Ik zal eens even bellen ja, mijn lief gaat iig mee. Dat heb ik meteen even geregeld, na jullie fijne verhalen.
pi_77338498
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:13 schreef Hobbesje het volgende:
Heb je niets voorgeschreven gekregen?? Ik kreeg een receptje voor naproxen. 2 uur voor 'de ingreep' innemen dan werkt hij het best (kan je blijkbaar tegenwoordig ook zonder recept halen). Mss even bellen?
ik denk niet dat dat standaard is... ik heb ook geen recept gekregen destijds. Wij hadden een brief met de uitleg over de HSG en daaronder de mededeling om van te voren pijnstilling in te nemen...
Wel netjes trouwens, dat jullie wel een receptje kregen!
pi_77338552
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik zal eens even bellen ja, mijn lief gaat iig mee. Dat heb ik meteen even geregeld, na jullie fijne verhalen.
Vergeet niet dat het niet bij iedereen zo pijnlijk was, he!! Misschien (en hopelijk) zeg jij wel achteraf 'heb ik me daar zo druk om gemaakt?!'... misschien valt het ook jou wel heel erg mee!
pi_77338966
Ik hang net op, ze sturen een receptje en een folder met informatie op.
Was madame blijkbaar even vergeten... Toch wel fijn zo'n forum, even overleggen en je weet alles.

Jose, ik hou zeker in mijn achterhoofd dat het mee kan vallen hoor. Van een eendebek maak ik bijvoorbeeld echt geen punt. Had vorige keer een co-assistent die er flink mee aan het hannesen was, maar toch viel het best mee.
pi_77342034
pze, het komt wel goed hoor, het is ook wel snel klaar als ze eenmaal bezig zijn (en de radioloog is in de kamer... ) bij mij gingen ze pas beginnen met alles toen idereen binnen was, en ze gingen niet meer weg dat was wel prettig. en ik heb gewoon een hele fijne gyn, waardoor ik het ook niet al te eng enzo vond

bedankt weer meiden. Vandaag is inderdaad vrij heftig qua gevoel geweest. wel fijn om nu bij m'n vader te kunnen zijn en ook fijn dat ik vandaag naar m'n moeder toe kon op de begraafplaats. het voelde goed.
en of ik meer goed nieuws heb, dat weet ik nog niet. het is in ieder geval nog geen slecht nieuws... (en dat was de afgelopen keren IUI wel het geval dus... toen werd ik 2 dagen voor NOD vroeg in de middag en zelfs in de ochtend al ongesteld...)
maar goed, straks lekker eten en dan daarna weer richting de trein. lekker dat hele eind weer terug naar het hoge noorden...
pi_77344859
Spannend Mijsje, ben benieuwd.
pi_77347129
even niks zinnigs te zeggen behalve een dikke knuffel
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:33:12 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77353923
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:22 schreef mijsje het volgende:
bedankt weer meiden. Vandaag is inderdaad vrij heftig qua gevoel geweest. wel fijn om nu bij m'n vader te kunnen zijn en ook fijn dat ik vandaag naar m'n moeder toe kon op de begraafplaats. het voelde goed.
en of ik meer goed nieuws heb, dat weet ik nog niet. het is in ieder geval nog geen slecht nieuws... (en dat was de afgelopen keren IUI wel het geval dus... toen werd ik 2 dagen voor NOD vroeg in de middag en zelfs in de ochtend al ongesteld...)
maar goed, straks lekker eten en dan daarna weer richting de trein. lekker dat hele eind weer terug naar het hoge noorden...
Spannend hoor! De kaarsjes staan hier nog steeds...
pi_77359549

ik ga lekker m'n bedje in... lange reis weer gehad en moehoe...
(Asy, vergeet de kaarsjes niet uit te blazen he? dan morgen ochtend weer branden, want ik kan ze goed gebruiken... )
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:20:40 #68
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77367472
En Mijsje...?? Hoe is het nu?
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:33:56 #69
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77369975
Zo, even weer m'n gezicht laten zien. Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Zit nog steeds in de wachtstand, TP is vandaag precies 1 week geleden, nog 5 dagen te gaan! Eergisternacht wel paniek gehad, werd om half 3 kotsmisselijk wakker en kreeg van het heftige overgeven flinke krampen in mijn buik. Maar er was gelukkig niks aan de hand, gewoon iets verkeerds gegeten bij de Chinees.

Mijsje, ik houd me nog steeds aan onze deal, hoor. Ben dus heel erg benieuwd of het vele duimen werkt?

Hobbesje, weet je al wanneer de punctie plaats zal vinden? Of ben je nog steeds bezig met 'eitjes kweken'?
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:35:07 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77370012
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:23 schreef mijsje het volgende:

ik ga lekker m'n bedje in... lange reis weer gehad en moehoe...
(Asy, vergeet de kaarsjes niet uit te blazen he? dan morgen ochtend weer branden, want ik kan ze goed gebruiken... )
Kaarsjes zijn weer aan...
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:28:25 #71
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77374100
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef Sunshine69 het volgende:
Zo, even weer m'n gezicht laten zien. Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Zit nog steeds in de wachtstand, TP is vandaag precies 1 week geleden, nog 5 dagen te gaan! Eergisternacht wel paniek gehad, werd om half 3 kotsmisselijk wakker en kreeg van het heftige overgeven flinke krampen in mijn buik. Maar er was gelukkig niks aan de hand, gewoon iets verkeerds gegeten bij de Chinees.

Mijsje, ik houd me nog steeds aan onze deal, hoor. Ben dus heel erg benieuwd of het vele duimen werkt?

Hobbesje, weet je al wanneer de punctie plaats zal vinden? Of ben je nog steeds bezig met 'eitjes kweken'?
Spannend Sunshine. Die 2 wachtweken lijken me slopend....
Ik ben net begonnen met eitjes kweken dinsdag eerste keer echo. Maar ik voel nu al dat er wat werkt.
pi_77374180
Hier draaien de duimen ook hoor, voor allemaal!!

Mijsje, wat hoop ik het voor je
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:32:43 #73
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77374252
mijsje... spannend.....
PSE, suc6!!

Ik ben gisteren toch naar de HP geweest, had toch zoveel last van mijn buik,( stond krom) moest urine meenemen en kreeg uitslag van de dokter... je lach je rot...
IK had geen blaasontsteking...
Ik zo wat???????????????????
Daar kom ik niet voor, ik de arst weer het hele verhaal verteld.. maar uiteindelijk weer naar huis gestuurd...
Ze begon over dingen te praten dat ik dacht, dit wil ik niet horen....
ik moest maar wachten tot de 3e....
en maar aspirine slikken...
ik gooi er denk ik zaterdag nog een test tegen aan en als die negatief is ben ik waarschijnlijk definitief niet zwanger, maar ja dan houd me nog wel bezig waar die klachten vandaan komen...
Getver wat is het oms ook allemaal vervelend...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:04:11 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77375557
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:32 schreef missCMS het volgende:
mijsje... spannend.....
PSE, suc6!!

Ik ben gisteren toch naar de HP geweest, had toch zoveel last van mijn buik,( stond krom) moest urine meenemen en kreeg uitslag van de dokter... je lach je rot...
IK had geen blaasontsteking...
Ik zo wat???????????????????
Daar kom ik niet voor, ik de arst weer het hele verhaal verteld.. maar uiteindelijk weer naar huis gestuurd...
Ze begon over dingen te praten dat ik dacht, dit wil ik niet horen....
ik moest maar wachten tot de 3e....
en maar aspirine slikken...
ik gooi er denk ik zaterdag nog een test tegen aan en als die negatief is ben ik waarschijnlijk definitief niet zwanger, maar ja dan houd me nog wel bezig waar die klachten vandaan komen...
Getver wat is het oms ook allemaal vervelend...
lekker goed geïnformeerd weer dus...
Ik hoop dat je snel de oorzaak van je klachten achterhaalt (en dan het liefst natuurlijk in de vorm van een 2e streepje...)
pi_77378395
Mijsje, ik heb ook een kaarsje aangstoken voor je.
Ik heb hoop zo voor je dat het goed is.

En voor de rest hier trouwens ook hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')