abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77219557
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #74

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. Helaas is poging 4 ook mislukt, we gaan nu weer met gonal-f een nieuwe ronde in...

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 01-02-2010 22:35:53 ]
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_77219700
laatste posts

missCMS
neem je dromen mee de dag in.. [] zondag 24 januari 2010 @ 15:46 (#300)

hallo allemaal....
zo weer een weekend lekekr gewerkt... nou ja lekker.... pfff...
duivels dus nog steeds niet gearriveerd.
wel heb ik sinds 2 dagen gevoelige tepels...
ik denk dat ik woensdag maar een test ertegen aan gooi ( als ze dan er nog steed sniet zijn )
dan ben ik een aantal dagen over mijn NOD....
ff afwachten nog dus....

voor iedereen een dikke knuffel..

winterstorm666
shadowlord [] zondag 24 januari 2010 @ 19:12 (#301)

je verlangd er dagelijks naar en het steekt licht als je weer een zwangere buik voorbij ziet gaan maar het moeilijkste vind ik de wachtkamer bij de gyneacoloog.
iedereen die automatisch zijn ogen laat glijden naar je buik om te schatten hoe ver je bent.
dat vind ik erg moeilijk!

@ misscms spannend! ga duimen voor je meid!

dikke knuffel voor iedereen.

wie kan me even helpen met de topicstart post.
heb het nog nooit gedaan haha!
pi_77219753
Bikinistringding mag uit de op
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:29:15 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77220079
Dames, laten we hopen dat dit topic weer eens wat felbegeerde streepjes mag brengen...

Het is jullie gegund
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77220727
@tico gedaan. dank je.
@flugeltje dank je. 5 is mijn geluksgetal. hope so!
pi_77221143
Dames, ik hoop zo met jullie mee dat er in dit topic een aantal streepjes zullen te zien zijn. Het zou zo fijn zijn om nog heel even met jullie te kunnen posten in Z&G
pi_77222095
Hier de eerste bruine fliebertjes gesignaleerd, dus zal wel binnen enkele dagen doorbreken. Geen drama deze keer, ik had me erop ingesteld. Actie dan maar.
pi_77222465
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:54 schreef leonieke het volgende:
Dames, ik hoop zo met jullie mee dat er in dit topic een aantal streepjes zullen te zien zijn. Het zou zo fijn zijn om nog heel even met jullie te kunnen posten in Z&G

en die post bracht tranen in mijn ogen...
hope so too...
  zondag 24 januari 2010 @ 20:31:35 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77222861
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier de eerste bruine fliebertjes gesignaleerd, dus zal wel binnen enkele dagen doorbreken. Geen drama deze keer, ik had me erop ingesteld. Actie dan maar.
Stomme fliebertjes! Wegwezen!
  zondag 24 januari 2010 @ 20:40:33 #10
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77223327
PZE...weg met diefliebertjes......er moeten streepjes komen!!!
Gatsie zeg....kan mij wel voorstellen, ook al zeg je dat je erop ingesteld bent, dat je wel baalt....

ahhhh.... iedereen bij mij op het werk vraagt elke keer, hoe is het met je...bla bla bla...
Wil niet elke keer het verhaal uitleggen, nu heb ik morgen weer vergadering en daar hebben we een kijk op de maand.. nou ik weet zeker dat ik mijn verhaald weer kan vertellen... ( heb mij namelijk maandag ziek gemeld vanwege de vele buikpijn en ik was kapot.... emotioneel, fysiek,alles........Maar daarna toch maar weer aan het werk gegaan( kan niet thuiszitten om een 'scheet die dwars zit'
maar ik ga niks vertellen heb er geen zin in..
Hebben jullie dat ook wel eens...???
En nu is mijn collega ook nog eens zwanger....
was net blij dat 3 vriendinnen van mij een kindje hebben gekregen en dat ik verder kon zonder dat zij dat steeds gingen zeggen, van jij bent de volgende hoor,,,bla bla bla
Voor hun natuurlijk helemaal super...en was ook heel blij voor hun...
maar het vreet toch wel aan je hoor.
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77227462
PZE; balen dat de menstruatie in aantocht is, hopelijk wordt er door de gyn actie ondernomen die het gewenste resultaat geeft!

MissCMS; Ik herken het wel hoor, dat ik niet steeds zin heb om het hele verhaal te vertellen. Ik ben er momenteel ook klaar mee, heb er ook even geen zin in, bleh, is gewoon steeds zo confronterend om het verhaal te moeten vertellen. En op het werk vindt ik het zowiezo nu even helemaal niet fijn om steeds het verhaal te doen omdat ik dat gewoon zie als een goede afleiding. En dan heb ik geen zin in vragen als hoe is het er mee, goed bedoeld, weet ik, maar nu even te veel.

Winterstorm; hier een speciale fertiliteitspoli, dus wij komen de dikke buiken niet tegen in de wachtkamer, maar vooral heel veel mensen die in hetzelfde schuitje zitten, verbaas me daar toch iedere keer weer over.
pi_77227567
pze he bah! fliebertjes....
nieuwe ronde dan maar.

@misscms kun je je collega`s niet vragen het niet elke keer op te moeten rakkelen . nu even niet ! time out!
het vreet inderdaad aan je als een collega of vriendinnen zwanger zijn en hoe goed bedoeld de opmerkingen zijn . het blijven woorden.

mijn collega is ook zwanger nu 20 weken en die heeft ook zulke opbeurende opmerkingen.
even die hormonen slikken en dan hoppa eeehhh ja tuurlijk!
af en toe zou ik wat dat betreft even in een coconnetje willen zitten en niet die opmerkingen zou kunnen horen.
pi_77230574
bah pze, dus toch... fijn dat je erop ingesteld was, dat scheelt iets...
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:12 schreef winterstorm666 het volgende:
je verlangd er dagelijks naar en het steekt licht als je weer een zwangere buik voorbij ziet gaan maar het moeilijkste vind ik de wachtkamer bij de gyneacoloog.
iedereen die automatisch zijn ogen laat glijden naar je buik om te schatten hoe ver je bent.
dat vind ik erg moeilijk!

@ misscms spannend! ga duimen voor je meid!

dikke knuffel voor iedereen.
dat herken ik ook wel ja... dat vind ik wel moeilijk, zeker omdat ik ook wat kilootjes te zwaar ben... (ga ik van alles in m'n hoofd halen: ze denken vast dat ik al ... weken ben... )
en missCMS, jouw verhaal herken ik ook... mijn collega is nu bijna uitgerekend en de verhalen op school gaan ook veel over zwanger zijn, jonge kinderen en wat daarmee te maken heeft. (2 collega's hebben vorig jaar een kindje gekregen) ik ben nog steeds heel blij voor hun, maar kan niet altijd even leuk naar die verhalen luisteren merk ik... nu dus wat minder.
pi_77231403
vorige keer was ik ook weer in die wachtkamer en had ik door prikkelbaar darmsyndroom een 6 maanden zwanger lijkende buik. leuk!

@poezebeest dat is wel fijn dat dat een aparte wachtruimte is.
pi_77238113
winterstorm, dat is ook heel vervelend...
Ik probeer ook altijd te vermijden om naar een buik te kijken bij de gyn, maar soms ook wel stiekem naar de laatste loodjes buiken...
  maandag 25 januari 2010 @ 16:00:05 #16
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77252195
Mijsje, even een vraag over de IUI-methode. Hoe lang kan je daarmee doorgaan? Zit er een limiet op, is het mogelijk om, na een aantal keer, over te stappen op een andere methode?

Misschien domme vragen (en misschien ook al eerder gesteld), maar ik weet niet zoveel van de andere methodes om je te helpen zwanger te worden. Bij ons werd een jaar geleden al duidelijk dat wij alleen voor ICSI in aanmerking kwamen, dus heb me niet verdiept in andere methodes. Ben dus gewoon benieuwd wat de verwachtingen zijn.
pi_77254645
Ik heet dan wel geen mijsje, maar over IUI kan ik wel wat meer vertellen. De basisverzekering vergoedt 6 IUI-pogingen. Daarna heb je nog 3 vergoede IVF/ICSI-pogingen.

Net als bij mijsje, is bij ons geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van de zwangerschap. Daarom zijn wij ook gestart met IUI. Na 3 pogingen (voor de verzekering 4 want die poging werd afgebroken), gaf het ziekenhuis aan dat we IVF mochten proberen. De arts wilde ons niet al die tijd IUI laten doen, terwijl de kansen dat dat wat zou opleveren, niet groot waren. (Het schijnt dat IUI eigenlijk niet veel extra kans geeft voor paren met onverklaarde onvruchtbaarheid.) Als we het wilden, mochten we echter wel door met IUI.

Wij hebben toen even getwijfeld want IVF vonden we wel een grote stap. Uiteindelijk hebben we toch besloten voor IVF te gaan. Achteraf ben ik daar erg blij om. De eerste IVF-poging moest namelijk worden afgebroken omdat mijn eitjes al waren gesprongen. Ik ben toen alsnog geïnsemineerd en de poging is als IUI geboekt. Daardoor hielden we nog 3 IVF-pogingen over.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  maandag 25 januari 2010 @ 17:01:07 #18
239293 missCMS
pi_77255066
zo de vergadering achter de rug.. heb verteld dat ik het super vind van iedereen dat die met mij meeleeft, maar dat ik er behoorlijk veel moeite mee heb het steeds op te rakelen...
dus gezegd dat het qua omstandigheden goed gaat, en als er wat is wat ik echt moet vertellen dat ik het dan zelf vertel... ze vonden het super goed dat ik het verteld had en ze hielden rekening met mij emoties...
dat vond ik natuurlijk super...
hier ngo steeds geen duivels, maar wel behoorlijk opgezette buik....
heb dus ook een spastische darm,, dus lijk nu ook 3 maand zwanger hahahahahaha

wat lijkt het mij heftig als je de medische molen in gaat....ik moet er nog ff niet aan denken, maar ik ben benieuwd wat ze de 3e van feb. gaan zeggen...
OPzich ben ik wel jong om de medische molen in te gaan, maar ja als je graag een kindje wil, maakt leeftijd volgens mij niks meer uit....
laten we maar met elkaar gewoon snel hopen dat de streepjes komen voor ons!!!
leef echt met jullie allemaal mee!!!!!!!
  maandag 25 januari 2010 @ 18:10:06 #19
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77257665
Ahava, dankjewel! 't Is een stuk duidelijker zo . Fijn dat er dus toch meer opties zijn. Mag ik vragen of jullie al met de 1e IVF-poging begonnen zijn?

MissCMS, goed van je dat je zo goed je grens aan kan geven. Ik heb er zelf voor gekozen nog niks op mijn werk te vertellen. Simpelweg omdat ik niet weet hoe het afloop en ik geen zin heb in allerlei vragen. Ben nu wel aan het overwegen om het aan mijn direct leidinggevende te vertellen, al was het alleen maar omdat ik niet weet of ik de komende tijd veel afwezig zal zijn (tot nu toe is het gelukt om alles of heel vroeg of op mijn vrije vrijdag te plannen en zo niet, gewoon met mijn vrije dag te schuiven). Normaliter ben ik best wel een prater. Zo zijn er momenteeel 3 collega's zwanger (allemaal toevallig boven de 40!), maar iets weerhoudt me om het hun te vertellen. Weet eigenlijk niet eens wat. Misschien denk ik er na een positieve zwangerschapstest wel anders over.
pi_77257939
goed zo @miss cms
ik hoop dat het oplucht.

vandaag de uitslagen van het uitstrijkje en de infectietest binnen gekregen.
pap 1 dus hartstikke goed en geen infecties of soa`s
nu een afspraak maken met de fertiliteitskliniek voor behandelplan.
wel een opluchting dus!
  maandag 25 januari 2010 @ 19:33:27 #21
239293 missCMS
pi_77261095
sunshine, bij mij weet iedereen het wel omdat ik al 2 miskramen heb gehad....
dus dan krijg je automatisch wel van en alweer zwanger?????
en vragen ze daarop wel door
Heb een hele beroerde tijd gehad...mijn lichaam accepteerde de miskamen op een bepaalde manier niet waardoor ik 10kilo ben afgevallen en woog zelf maar 58 kilo.. Dus er bleef niet veel van mij over...
uiteindelijk er wel weer bovenop gekomen,
maar misschien is het wel verstandig om er over te praten met je leidinggevende... DIe heeft dan misschien wat meer begrip wanneer je meer afwezig bent....
ik had dat tenminste wel...

Winterstorm: kan mij voorstellen dat het een opluchting is!!
pi_77262010
Sunshine, wij hebben inmiddels 2 IVF-pogingen achter de rug. De tweede was geslaagd. Helaas bleek bij de echo van 11 weken dat het kindje bijna niet meer was gegroeid sinds de echo van 2 weken daarvoor. Het hartje klopte dus inmiddels ook niet meer. Dat was een flinke klap. Daarom hebben we op het moment even pauze. We weten nog niet wanneer we weer verdergaan met de volgende poging.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  maandag 25 januari 2010 @ 19:57:31 #23
239293 missCMS
pi_77262399
ahava: Heftig zeg!!! kan mij goed voorstellen dat je ff een 'pauze' hebt....
je moet verder gaan wanneer je zelf en je lichaam er weer helemaal klaar voor zijn.
Heel veel sterkte en suc6
pi_77265416
@ahava kan het goed snappen dat je even een pauze wil inlassen.
het is ook niet even zomaar iets wat je meemaakt.
laat het even bezinken en het een plaatsje geven en je merkt vanzelf wanneer je op het punt staat om het te proberen....
dikke x storm
pi_77270168
ik wilde sunshine even antwoord geven, maar ik zag dat Ahava dat al had gedaan thanks!
Ik sluit me helemaal aan bij haar antwoord. ook over die kans die bij onbegrepen onvruchtbaar niet veel beter wordt als je IUI probeert, dat heeft onze gyn ook gezegd. Ik moet alleen wel alle 6 de pogingen afmaken, ik heb eerst 3 pogingen gehad zonder extra hormonen om te stimuleren, en nu heb ik de eerste poging van nog 3 gehad waarbij wel extra hormonen gespoten moesten worden (vooral het baarmoederslijmvlies wordt bij mij gestimuleerd) ik moet er dus nog 2, en dan gaan we ook over tot IVF.

Ahava, als je nu weer een poging gaat krijgen voor de IVF, wordt dat dan poging nummer 3? (ik weet niet vanaf hoeveel weken zwangerschap ze spreken over een geslaagde poging...) Ik snap wel heel goed dat je nu even pauze wil inlassen... Ik hoop dat je in die tijd weer helemaal tot rust kunt komen... het is best moeilijk om zo'n klap goed te verwerken, neem je tijd meid!

Ik zag ook goed nieuws van winterstorm... dat klinkt goed meid!

ik ben nu al 2 dagen op rij misselijk vanaf een uur of 4 in de middag, en dat wordt steeds erger naar de avond toe... ik hang het niet samen met zwangerschap, volgens mij is anderhalve week na bevruchting iets te vroeg daarvoor, dus ik voel nog niks wat op zwangerschap kan wijzen...
wel kreeg ik een klap op school. heel dubbel... een collega waar ik graag mee samenwerk is weer zwanger. voor de tweede keer in de tijd dat wij al proberen... was voor mij een nadenkmomentje en even een klap in het gezicht, maar voor haar ben ik heel erg blij. dubbel dus, leuk maar ook moeilijk... moest in de auto naar huis wel een traantje laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')