dat heb ik ook zo ervaren! vervelend dat het moest, maar qua gevoel fijn dat ik het heb laten doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Ahava het volgende:
Goed om af en toe even afstand te nemen he, Sunshine?
Sterkte met wachten, Hobbesje! Ik duim dat ze lekker bij je blijven plakken.
Mijsje, neem inderdaad je tijd, dender niet meteen door als je voelt dat het je te zwaar wordt. Als de poging lukt en je bent zwanger, wil je er wel van kunnen genieten, toch? Niet dat je dan alsnog instort omdat het je allemaal te veel is geweest.
PZE, zei die gyneacoloog echt dat het soms een kwestie is van "het te graag willen"?
Isla, ik heb de kijkoperatie ook gehad en weinig last gehad van de narcose. Wel van mijn buik maar dat kwam vermoedelijk door een toch al zeer gevoelige darm die al dat gerommel in mijn buik niet op prijs stelde. Toch heb ik zeker geen spijt dat ik de operatie heb laten doen. Dan weet je maar hoe of wat, vond ik.
Ja, ik denk dat hij daarmee wilde aangeven hoe lastig het is om een oorzaak te vinden soms. Bij ons is namelijk alles in orde, zo lijkt het. En toch wil het niet lukken, tsja dan weet de gyn het zo af en toe ook niet meer.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Ahava het volgende:
PZE, zei die gyneacoloog echt dat het soms een kwestie is van "het te graag willen"?
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef Joene het volgende:
Ehm man in kwestie hier :
Ik hoop van harte dat IVF niet nodig is , maar nu ons de "kans" wordt geboden om vloeiend door te gaan naar IVF zonder wachttijd denk ik persoonlijk als mijn vrouw(mijsje) het kan volhouden dat dat de beste oplossing is omdat je zoals ze inderdaad aangeeft toch in de flow zit , ik ben een beetje bang / terughoudend als je er mee stopt voor 3 maanden dat IVF nog eeen keer zo zwaar is / voelt dan dat het eigenlijk al is omdat je 3 maanden "niks" doet maar in je hoofd maar wacht op 1 ding.
En Verder respect voor alle dames en hun vriend/man met dezelfde of gelijksoortige problemen , het zuigt big time.
Dit is precies zoals ik het heb ervaren. Ik heb (samen met mijn vriend natuurlijk) steeds heel bewust gekeken of ik er die maand voor wilde gaan of juist rust en afstand nodig had. 6 IUI's achter elkaar en dan gelijk door met IVF, dat zou ik niet hebben gekund, mentaal niet. Ik heb tijd nodig om al die emoties (hoop, spanning, verwachting, teleurstelling en verdriet) een plek te geven.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef Orea het volgende:
Dat is wat de rust bij mij deed, soort van opladen voor de nieuwe poging en ik was dan vaak zo relaxed dat het allemaal ook weer positief te doen was en ik er weer 'zin' in had om ervoor te gaanAls ik achter elkaar was doorgaan was ik er denk ik zelf aan onderdoor gegaan.
Keerzijde van het geheel is dat om je heen iedereen zwanger blijft worden en daar kreeg ik het steeds moeilijker mee. Ik kon op het laatst soms echt niet meer blij zijn voor mensen. Dat vond ik echt vreselijk. Wij, de eerste in onze groep vrienden die een kind wilde en ervoor gingen, de laatste die er nu 1 gaan krijgen (en zij zijn inmniddels allemaal al praktisch klaar met 1, 2 of 3 kinderen)....
Psychisch is overigens ook niet te onderschatten... Als je voelt dat je daar rust voor nodig hebt, zou ik dat zeker overwegen.. Misschien nog wel belangrijker dan het lichamelijke....
Hoe dan ook, ik weet zeker dat jullie het voor jullie juiste doen
Dit!!! wilde ik ook gaan posten... Ik herken het gevoel wel hoor Mijsje, bij mij waren het 'alleen' mijn eileiders, maar toch lukte het steeds niet. En ik wijtte dat aan mij, het lag aan mij. Ik werd maar niet zwanger, terwijl wij verder beide helemaal gezond waren en er verder geen rare dingen waren gevonden.. oke het ging hier wat omslachtiger door die eileiders, maar verder was er geen enkele aanwijziging dat het niet zou gaan lukken. Nu is het uiteindelijk ook gelukt, maar dat weet je pas als het zover is. Tijdens de behandelingen had ik echt het idee dat dat nooit meer ging gebeuren...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:59 schreef Ahava het volgende:
Je schrijft trouwens dat je weet dat het aan jou ligt, mijsje, omdat de zaadonderzoeken goed zijn. Dat zegt echter niet alles. Bij jou is toch ook alles onderzocht en goed bevonden? De artsen weten gewoon nog heel veel niet van hoe het allemaal werkt in het menselijk lichaam. Het zou dus kunnen dat bij jou of bij Joene toch iets niet functioneert zoals zou moeten maar dat artsen dat niet kunnen ontdekken omdat ze niet weten waar ze naar moeten zoeken bijvoorbeeld.
Ik hoop zo dat je dat gevoel dat het aan jou ligt een beetje kunt loslaten. Dat lijkt me zo'n naar gevoel!
Bij ons is er ook geen aanwijsbare oorzaak gevonden, maar ik zou toch niet blij zijn als mijn arts zo'n opmerking zou maken. Ik vind dat soort uitspraken van leken al tamelijk irritant maar als dan een arts ook nog eens zoiets zou zeggen... Precies om de reden die Orea noemt (wat zijn we het weer eens he?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lastig Mijsje, maar het is wel een goed argument van je man natuurlijk. Gewoon doorgaan, verstand op nul. Maar als je gevoel zegt dat je een pauze nodig hebt... Succes met kiezen, hopelijk hoeft het uiteindelijk niet.
[..]
Ja, ik denk dat hij daarmee wilde aangeven hoe lastig het is om een oorzaak te vinden soms. Bij ons is namelijk alles in orde, zo lijkt het. En toch wil het niet lukken, tsja dan weet de gyn het zo af en toe ook niet meer.
Ik had vandaag een positieve ovutest verwacht/gehoopt, maar helaas pindakaas. Nu zijn mijn testen op, dus morgen maar een keer een dure ovutest van de drogist...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |