abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:48:53 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77456414
Droommeisje... Wat doe je nou?

Damn, ik snap dat je nu even niet weet hoe je jezelf moet voelen....

Heel veel sterkte beeb

Ben een paar dagen amper op twitter geweest, heb 't dan ook helemaal gemist
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77456624
Mijsje.

Droomvroouwtje.

Ik gun het iedereen in dit topic zó.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:59:16 #128
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77456699
Ben echt ff de weg kwijt. Toen ik donderdag op vrijdag nacht wakker werd op de recovery en de arts zei het was niet de blinde darm maar je eierstok had ik echt zoiets van huh, wat.. en ik sliep weer. Ik had het nog niet door hoe en wat, tot dat s'morgens bij de artsen visite er 2 gynaegologen naast me bed stonden en het nieuws vertelde, dacht ik echt huh, wat, kan niet en ik wil graag kinderen.. Gelukkig was daar de eerste reactie op. DIe ga je echt wel krijgen desnoods met onze hulp. Daar was ik wel blij mee, dus niet eerst wachten en proberen maar gewoon meteen bij de gyn terecht kunnen. Maar ik vind het nog altijd heel onwerkelijk, dacht mijn lichaam goed te kennen maar helaas, het laat mij een beetje in de steek..

@flugeltje teamlead zei dat kan niet he :p je moet wel up to date blijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be happy with the little things in life
pi_77459809
Droomvrouwtje, tuurlijk schrik je... da's ook niet niks! Heel veel sterkte in ieder geval.. en meeposten kan en mag hier altijd!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_77462613
Droomvrouwtje, wat naar dat je je nu ook hier kunt melden... voel je niet vervelend omdat anderen langer bezig zijn hoor, we hanteren geen volgorde lijst...
heel veel sterkte in ieder geval! En toch genieten van de maanden tot de trouwdag... (die vond ik geweldig, de laatste maanden voor de trouwerij) Misschien gaat het ook wel meevallen meid...
(zei de gyn dat je echt wel kinderen gaat krijgen? is wat iedereen graag wil horen, maar is best gevaarlijk om te beloven... ik hoop wel heel erg dat hij gelijk krijgt hoor! )
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:13:55 #131
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77463053
dankjewel allemaal
Ik wil inderdaad ook gaan genieten van de bruiloft daarom hadden ze zoiets van tot die tijd zowiezo de pil slikken en doorslikken ivm de hevige buikpijnen.

Ja de gyn zei het echt, je kan met Endometriose gewoon kinderen krijgen zeiden ze, het kon spontaan gebeuren maar kon ook zijn dat we hulp nodig gaan hebben. Ik laat het ff op me afkomen. Ik hoop inderdaad dat de gyn gelijk heeft en met de medische wetenschap moet dat ook kunnen, alhoewel het geen garantie is. Maar ik wil van het positieve uitgaan, ik ben nu al aan het doemdenken maar het geeft wel een houvast dat het in de toekomst toch wel kan gaan gebeuren alleen hoe en wat, tja geen idee.... ik probeer het op me af te laten komen maar vind het moeilijk, binnen 1 dag staat je leven ineens op zijn kop heel onwerkelijk en voor mijn gevoel kan dit ook niet, dus de schrik zit er nog behoorlijk in en de gevoelens zijn een mengelmoes van ongeloof, boosheid, verdriet, af en toe zo'n schouderophalend gevoel van ach ja dan maar bij de gyn ik weet waar ik aan toe ben en dan 2 min later bedenk dat ik dit eigelijk allemaal niet wil, ik ging toch voor een blinde darm onsteking naar de ok niet om daarna te horen dat die er nog zit..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe gaat het trouwens met jou mijsje?? Ik las dat je ongesteld was geworden? En dat je nu andere hormonen kreeg of begreep ik dat verkeerd?

[ Bericht 14% gewijzigd door droomvrouwtje op 30-01-2010 22:23:10 ]
pi_77463512
Mijsje
pi_77463666
Droomvrouwtje, wat heftig zo ineens
joh. Ik hoop van harte dat je ondanks de endometriose snel een dikke buik zult hebben.

Mijsje, ik pm je morgen even. Net terug van een heerlijk dagje Antwerpen, nu geen puf meer.

Jose, ik mag vrijdag al voor de hsg. Spannend.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:10:25 #134
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77464756
@ Droomvrouwtje, ik ben ook endrometriose-patiënt en had het best heftig. Toen bij mj de diagnose werd gesteld, was ik zelfs onvruchtbaar (eierstokken en eileiders zaten onder de haarden). Maar zelfs toen heeft mijn toenmalige gyn tegen me gezegd dat kinderen krijgen echt nog een optie was. We hebben ons eerst geconcentreerd op het laten opdrogen van de haarden (gebeurt d.m.v. stopzetten van de menstruatie) en onderzoeken waar de endometriose precies zat (mijn hele onderbuik zat onder de haarden, tot mijn darmen aan toe). Na 3 jaar heb ik een grote operatie gehad en was ik zo goed als schoon en weer vruchtbaar! En nu zit ik midden in mijn 1e ICSI-poging. Dus ja, je kan met endometriose zwanger worden. Geniet dus lekker van de voorbereidingen van je huwelijk, laat je goed voorlichten door je gyn en ga er daarna gewoon voor!
pi_77470952
Droomvrouwtje, wat naar.... wel hoop blijven houden hoor! Sterkte, meis!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 31 januari 2010 @ 11:54:50 #136
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77472733
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:10 schreef Sunshine69 het volgende:
@ Droomvrouwtje, ik ben ook endrometriose-patiënt en had het best heftig. Toen bij mj de diagnose werd gesteld, was ik zelfs onvruchtbaar (eierstokken en eileiders zaten onder de haarden). Maar zelfs toen heeft mijn toenmalige gyn tegen me gezegd dat kinderen krijgen echt nog een optie was. We hebben ons eerst geconcentreerd op het laten opdrogen van de haarden (gebeurt d.m.v. stopzetten van de menstruatie) en onderzoeken waar de endometriose precies zat (mijn hele onderbuik zat onder de haarden, tot mijn darmen aan toe). Na 3 jaar heb ik een grote operatie gehad en was ik zo goed als schoon en weer vruchtbaar! En nu zit ik midden in mijn 1e ICSI-poging. Dus ja, je kan met endometriose zwanger worden. Geniet dus lekker van de voorbereidingen van je huwelijk, laat je goed voorlichten door je gyn en ga er daarna gewoon voor!
Dit is wel positief om te lezen.. Ik moet nu de pil gaan doorslikken en mijn buik de rust gunnen. Ze hebben niet helemaal kunnen zien waar het zat, dat hoor ik maandag 8 februari, mijn linker eierstok konden ze tijdens de kijkoperatie niet goed bekijken hij lag namelijk te ver naar achter, daar krijg ik dus een echo voor.
Ja dat zei de gyn ook. Concentreer je eerst op je huwelijksdag en daarna gaan we ervoor. Heb ik ook ff de tijd om het op een rijtje te zetten.
pi_77476294
Jeetje droomvrouwtje, wat heftig allemaal... kan me voorstellen dat je je helemaal rot geschrokken bent..
Maar gelukkig hoor ik in elk geval een aantal positieve geluiden!
  zondag 31 januari 2010 @ 16:20:08 #138
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77480462
droommeisje....pfff heftig hoor!!!!
kan mij heel goed voorstellen dat je hier ff onderste boven van bent....
hoop echt dat het allemaal goed komt!!

hoe is het verder met iedereen?
ik ben blij dat woensdag er aan zit te komen... wordt gek van onzekerheid hier....
mijn temperatuur blijft hoog en stijgt nog steeds.....
vanochtend test gedaan en negatief...
dus ga ervan uit dat ik niet zwanger ben.
Maar waar blijven die duivels dan toch.. en die pijn gaat nog steeds niet weg,..
gelukkig krijg ik 3 feb meer duidelijkheid ( he he)
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77484811
hallo allemaal!

Fijn Droomvrouwtje, dat het inderdaad niet hoeft te betekenen dat je nooit kindjes zal krijgen, dat voelt inderdaad nog hoopvol! (ik had het opgevat dat de arts had beloofd dat jij absoluut een kindje zou krijgen, met of zonder hulp... dat vond ik nogal een gevaarlijke belofte...)
Ik ben inderdaad ongesteld geworden, donderdag wat spotting, maar vrijdag de echte doorbraak. ik had op zich dezelfde medicijnen gekregen, maar er was een ander recept door gefaxt, waardoor ik dus een hele dag heb moeten regelen en doen om toch de goede te krijgen. Nu moet ik alleen de pregnyl nog ophalen bij de apotheek bij de huisarts, de gonal heb ik bij een andere apotheek op kunnen halen uiteindelijk.
nu dus ronde 5 van IUI...
Kan een MODje even wijzigen: helaas is poging 4 ook mislukt, we gaan nu weer met gonal-f een nieuwe ronde in...
  zondag 31 januari 2010 @ 19:09:46 #140
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77484997
Ik begin zo langzamerhand steeds nerveuzer te worden nu de dag van de zwangerschapstest steeds dichterbij komt (dinsdag). Vandaag zelfs heel bang dat het toch negatief zal zijn. Ik heb nog overwogen om gisteren de test te doen. Zeker omdat ik nu al 3 ochtenden misselijk wakker ben geworden en vrijdag ineens dringende behoefte had om het huis van boven tot onder schoon te maken (en geloof me, schoonmaken is niet mijn hobby )

Gisteren waren we dus op kraamvisite bij een goede vriendin en die zat helemaal te pushen, Lief gaf toen ook toe dat hij toch ook wel heel erg nieuwsgierig was en toen begon ik ook te twijfelen. Maar toen ik thuiskwam heb ik toch besloten om het volgens het boekje te doen. Daarbij komt ook nog dat ik tot de test gewoon blijven fantaseren en dromen, na de test is het definitief.

We wachten dus gewoon tot dinsdag. Moet morgen alleen nog even bellen welke dagdeel het beste is. In mijn instructies staat 's ochtend, maar de gyn die bij de TP was, zei dat we het beste 's avonds konden testen.

Ik voel me sowieso een ontzettend leek, hoor. Zaterdagochtend stonden lief en ik ook een beetje te klunzen bij al die zwangerschapstesten, want welke neem je nou? We zijn maar voor de 2 bekendste merken gegaan.

Maar goed, ik ga vanavond maar eens vroeg naar bed, des te eerder is het dinsdag.
pi_77485607
sunshine, dat is zeker spannend! Goed van je dat je je aan dinsdag houdt! De kans dat de test nu al positief zou zijn is niet zo heel groot (uitzonderingen daargelaten, Flugel... ) als je dinsdag pas je "NOD" hebt... Ik hoop op een goed resultaat, of je het nu in de ochtend of in de avond doet...
en welke test? wij hebben altijd testen van het kruidvat in huis, die van 2 voor 5 euro. die werken prima, zijn best gevoelig. (hebben we het de vorige keer ook mee getest...) (een andere test is bij ons nooit positief geweest, dus die huismerktesten, daar ben ik tevreden genoeg over )
  zondag 31 januari 2010 @ 19:44:58 #142
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77486190
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:27 schreef mijsje het volgende:
en welke test? wij hebben altijd testen van het kruidvat in huis, die van 2 voor 5 euro. die werken prima, zijn best gevoelig. (hebben we het de vorige keer ook mee getest...) (een andere test is bij ons nooit positief geweest, dus die huismerktesten, daar ben ik tevreden genoeg over )
We zijn maar voor Predictor gegaan, die was, voor ons, het bekendst. En ik vond zelf de digitale test van Clearblue wel mooi, dus daar ook maar 1 van meegenomen.
pi_77486279
dat zijn ook prima tests! Ik duim ontzettend voor je!
  zondag 31 januari 2010 @ 19:49:40 #144
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77486347
sunshine... wat spannend!!! De duimen draaien hier weer hard.....
jij hoop ik dinsdag positief nieuws en ik woensdag meer zekerheid over mijn eigen lichaam!!
mijsje
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  zondag 31 januari 2010 @ 19:52:04 #145
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77486470
Touwens weer even een lekenvraag .
Aangezien ik niet ongesteld werd voor de ICSI-poging, heb ik geen idee hoe ik straks uit moet rekenen hoe ver ik ben. Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik vraag dit omdat ik overal lees dat de zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de 1e dag van de laaste menstruatie en niet op de dag van bevruchting.
pi_77488763
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Sunshine69 het volgende:
Touwens weer even een lekenvraag .
Aangezien ik niet ongesteld werd voor de ICSI-poging, heb ik geen idee hoe ik straks uit moet rekenen hoe ver ik ben. Iemand enig idee hoe dat berekend wordt? Ik vraag dit omdat ik overal lees dat de zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de 1e dag van de laaste menstruatie en niet op de dag van bevruchting.
Ik heb als volgt gerekend:
'Embryootje' van 3 dagen oud is teruggeplaatst. Daar twee weken bij optellen is 17 dagen. Dus ik heb 17 dagen voor TP als dag 1 van m'n menstruatie aangehouden.
Maar ze doen na een paar weken al een echo waarmee ze preciezer kunnen zeggen wanneer de uitgerekende datum is.
  zondag 31 januari 2010 @ 21:21:14 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77490528
Spannend Sunshine, predictor en CB digitaal werken prima. Zijn overigens niet de meest gevoelige... Dan moet je echt bij de analoge Clearblue of kruidvat (en ook sensitest) zijn. Ik heb er zoveel testen doorheen gedraaid afgelopen jaar dat ik wel een prof genoemd mag worden inmiddels

En wat mijsje zegt, mijn huidige zwangerschap teste ik echt al heel erg vroeg positief, maar dat wil niets zeggen. Kijk maar bij Leonieke die zelfs een negatieve bloedtest had na de ICSI en nu wel bijna gaat bevallen...

En het uitrekenen gaat idd zoals CP zegt, gewoon 14 dagen optellen bij de leeftijd van het embryo tijdens terugplaatsing. En dan dat van de TP-datum aftrekken. Voila, eerste dag vorige menstruatie...

Ik duim voor je
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 31 januari 2010 @ 21:28:35 #148
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77490983
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:46 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik heb als volgt gerekend:
'Embryootje' van 3 dagen oud is teruggeplaatst. Daar twee weken bij optellen is 17 dagen. Dus ik heb 17 dagen voor TP als dag 1 van m'n menstruatie aangehouden.
Maar ze doen na een paar weken al een echo waarmee ze preciezer kunnen zeggen wanneer de uitgerekende datum is.
Dankjewel! Denk dat het zo ook wel klopt!
Ik krijg, bij een positieve test, pas in week 8 (eind februari) een echo.

Thanks Fluugs

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine69 op 31-01-2010 21:44:19 ]
  maandag 1 februari 2010 @ 07:47:02 #149
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77502880
Sunshine, wat onwijs spannend. We duimen hier zoooooooo voor je mee! Morgen is het al zover!

Mijsje
pi_77503166
Sunshine wat spannend! En wat goed dat je het vol kunt houden tot de test datum. Is dat 2 weken na de terugplaatsing? Want eerder positief testen kan zeker wel (ik had een positieve test een week na de terugplaatsing) maar artsen zijn er niet happig op omdat het dan natuurlijk nog heel vroeg is en er nog van alles mis kan gaan...

Ik ga heel hard voor je duimen!!

Als je je precieze uitgerekende datum wilt weten: http://www.ivf.ca/duedate.php en dan de datum van je punctie invoeren. Zie je gelijk allerlei info rondom je termijn e.d.

Mijsje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')