quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ynske, je kan op de eerste foto goed zien dat zijn hoofdje aan de zijkant plat is, net of hij een blokhead heeft, maar dan zonder haar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En op de 2e foto kan je goed zien dat zijn oortjes dus niet gelijk staan en onderin, net rechts van zijn oortje lijkt een soort bobbel op zijn koppie te zitten terwijl het dus aan de bovenkant bij zijn oortje, links daarvan juist plat is. En je ziet goed dat die platting aan de zijkant achter, evenwijdig loopt met eenzelfde afplatting aan de voorkant.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:31 schreef Ynske het volgende:
das idd behoorlijk BE. hoop dat ze jullie snel kunnen helpen
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:14 schreef huuphuup het volgende:
Duidelijke foto's BE. Ik denk dat k wel begrijp wat je erbij voelt, dat een helm nu gewoon beter is en de enige oplossing om het geheel weer goed te krijgen. Meten ze dan niet in het ziekenhuis nogmaals in procenten zeg maar voordat ze gaan aanmeten?
Bij amélie staan de oortjes trouwens nog nagenoeg gelijk, het scheelt een millimeter ongeveer, daar was ik wel verbaasd over, en ook wel blij natuurlijk.
Willow & Oscar aan de rol woehoe!mijn dametje blijft nog steeds liggen waar ze ligt
maar inmiddels trekt ze zichzelf wel omhoog tot zit... dat dan weer wel. Mafkeesje.
Willowgrijpgraag proppellor
Over voorlezen:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Nee nog niet BJ, de afwijking was bij de vorige meting 111%. Dat betekent dat je in aanmerking komt voor een helmpje volgens de criteria.
Maar het was een meting van de fysio en nu gaan we dus op 1 feb naar een revalidatie-arts en die moet neem ik aan ook nog akkoord gaan.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:29 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Dat had ik ook al een paar dagen en dacht, post ik t wel of post ik t niet........
Kwam op mij iedere keer over van kijk eens wat ik wel niet doe of goed bezig ben ofzo, miss. niet zo bedoeld maar er zijn er meerderen die fulltime kolfden en daarna gingen flessen.
Verder succes met de voorkeurshoudingen, hier word het gelukkig niet erg door o.a. het stabiliteitskussen etc.
Lachen word hier ook schaterlachen geregeld en hij is gewoon zo veranderd sinds de maagzuurremmers.
Donderdag weer prikjes.
Verder een vrolijk kind die weinig slaapt! haha, zo ongeveer 3 a 4 uur overdag tussen 10:00 - 19:00.
Ik was een blad aan het lezen van kinderen, groter groeien ofzo waarin iets stond over voorlezen, vroeg ik me toevallig van de week af.
Lezen jullie al voor aan de kleintjes?
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:35 schreef huuphuup het volgende:
oh Het Is Mij hebben jullie zo'n kussen ja? Bluh ik ben echt verpest nu, bij een volgende weet ik zeker dat ik er bovenmatig op ga letten en me er bovenmatig druk over ga maken
wat fijn zeg dat dankzij die maagzuurremmers er zo'n ommezwaai is!en hier wordt ook ongeveer zoveel geslapen
![]()
En voorlezen, tsja, ik weet het niet. Ik lees niet echt bewust een verhaaltje voor maar ik pak wel vaak een boekje als ze bij mij op schoot zit en dan ga ik alles benoemen zeg maar. Dus het knisperboekje van de Hema en dan de figuurtjes omschrijven, welke kleuren ze hebben enzo en dat is de neus en kijk zn oortjes! Dat soort dingenMaar we praten sowieso heel erg veel met Amélie eigk, ik maak heel vaak rondjes door het huis om alles ns goed te bekijken en te benoemen met haar
vind ze prachtig.
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:35 schreef innepin het volgende:
Het-is-mij, ik lees heel af en toe wel voor aan Willow, maar 't is zo'n druk monstertje dat ze liever de boekjes in haar mond stopt dan dat ze luistertEcht een groot succes is het dus niet
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:40 schreef het-is-mij het volgende:
@ Huup, tijdje terug toen je je er ook ff druk over maakte en met tips heb ik die tip incl. link nog gepostmaar miss. heb je erover heen gelezen want soms word er ook wel erg veel gepost.
Niet je dag daardoor laten verpesten hoor.
Heb het bij fysio gevraagd, t is meer cosmetisch dan motorisch gelukkig, das dan weer geluk bij een ongeluk en maak je aub niet te druk.
Dan is je hele zondag verpest en je kunt er gewoon helaas niets mee.
Je lezen schijnt nu al goed te zijn ,vanaf 3 maand.
Wij praten ook erg veel, was het ook op mn werk gewend tegen de ernstig verst. gehandciapten om alles te benoemen en dat doe ik nu ook en mijn mannetje ook, die lult wat af joh, ik moet er echt vaak om lachen, e gekste dingen haha.
Ik dacht dat het een soort verontschuldiging was voor tikfouten die in de posting voor zouden kunnen komen. Ik vind het knap dat je zulke postings met één hand weet te produceren.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen dames.. jammer dat sommige van jullie zich irriteren aan mijn posts. Ik poste gewoon wat mij bezig houdt en aangezien mijn dagen de laatste tijd uit weinig anders bestaan.. komt dat vrij regelmatig op hetzelfde neer. maar zal het niet meer posten...En het heeft niets te maken met gebrek aan aandacht of behoefte aan complimentjes.. (weet ook niet meer wie dat zei; maar beetje jammer als je echt zo denkt...)
Dyon dus bij 2,5 week en toen geloofde ik het eigenlijk ook niet.....tot hij elke dag wat meer begon te lachen. Het kon echt niet meer anders dan dat het echt lachen was.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was ook een vroege lacher. We durfden pas echt te geloven dat het een lach was toen hij ruim 3 weken oud was. Hij is ruim een week te laat geboren, dus dat komt wel overeen met het lachen van jouw zoon, Meimeltje.
Die liedjes heb ik iets te veel met mijn blokfluit moeten spelen.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, ik zing hier wel de standaard kinderliedjes voor Lotte. Op een grote paddestoel, op een klein stationnetje, boer wat zeg je van mijn kippen, zag 2 beren enz. enz. Ik heb op internet een cd gedownload met 100 bekende kinderliedjes, voor als ik de tekst niet meer wist
Ja, dat heb ik ook zoveel met mijn nichtjes gedaan! Ik ken alleen een andere variant, namelijk rechte weg, hobbelige weg, bocht in de weg, gat in de weg. Zowel hobbels als bochten deden het goed, maar het gat was de absolute topper.quote:En een boerenpaard vindt ze heel erg leuk, maar pas op het laatste bij een herenpaard en paard-op-hol want anders gaat het te langzaam voor d'r
quote:Op zondag 17 januari 2010 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Angst voor de wolf maakt hem niet blij
Sterkte nog. De score is op dit moment 1 ondertand echt gewoon als tand, eentje een flink randje en zijn linker voortand is een enorme paarse bobbel dus dat gaat ook niet lang meer duren!quote:Op zondag 17 januari 2010 11:16 schreef innepin het volgende:
BE, hoe is 't eigenlijk met Oscars tandje? Is ie al echt door enzo?
oe klinkt inderdaad niet echt fijn... hoop dat ze snel doorkomen en hij er niet teveel last van krijgt..quote:Op zondag 17 januari 2010 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sterkte nog. De score is op dit moment 1 ondertand echt gewoon als tand, eentje een flink randje en zijn linker voortand is een enorme paarse bobbel dus dat gaat ook niet lang meer duren!
Ik schrok er net gewoon van toen ik dat zag in zijn mondje. Ziet er naar en pijnlijk uit.
En nu snel sporten. Lees later bij.
Elyas heeft tot nu toe twee keer gelachen terwijl hij naar ons keek en ik had zowaar de cam. bij de handquote:Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef lily het volgende:
Leah lacht nog niet maar kijkt wel al gericht (ze is dinsdag 4 weken).
o maar Rocka; dat slechte slapen kwam niet door Evie hoor...quote:Op maandag 18 januari 2010 08:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Met dat 'slechte slapen' zou ik nog maar een jaar of anderhalf rekening houden, BJik vind dat vrij normaal en het went heus, ondanks dat het niet zo leuk is. Heeft je dochter ook slecht geslapen?
Ps. Bij mij kwam vrijwel geen kraambezoek. Dat is ook niet leuk.
Incan, ik lees ook nog niet voor, hoor. Hij skyped al wel met mijn vaderbegon ook lekker terug te praten en te lachen enzo
Misschien is het de 19 weken sprong Sorbo. Ik las gisteren in Oei ik groei dat baby's die sprong al aan voelen komen vanaf een week of 15. Ze worden dan huilerig en hangerig, slapen slechter, eten slechter, vragen meer aandacht, wisselend humeur, zuigen vaker op de duim en nog een hele lijst van dat soort dingen. Er stond ook bij dat veel moeders die borstvoeding geven zich dan afvragen of ze wel genoeg melk produceren.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteravond was weer een drama. Isabeau lag tegen half 9 in d'r bedje, maar ik had haar uiteindelijk pas om half 12 in slaap. Het lijkt wel of ze steeds honger heeft. En ik ben thuis geweest sinds donderdagmorgen, dus ik kan me niet voorstellen dat het nog samenhangt met haar hongerstaking als ik aan het werk ben. Misschien nog wel met de dag dat ze ziek was... ik weet het gewoon niet. Ik ga me zorgen maken over mijn melkproductie? Waarom wil ze 's avonds niet slapen? Dat heeft ze nooit eerder gehad? Waarom steeds maar drinken terwijl mijn borsten helemaal leeg zijn op een gegeven moment?
En nu ben ik op mijn werk. Wederom niet met een fijn gevoel. Heb de hele nacht liggen piekeren. Ik weet wel dat het uiteindelijk altijd wel goed komt, maar ik wil zo graag weten hoe ik dit op kan lossen! Vanmiddag consultatiebureau. Hopelijk kunnen zij ons een beetje verder helpen!
Ze is vandaag 14 weken, maar tot nu toe is ze de oei ik groei steeds een week voor, dus wie weet... En sinds twee dagen zuigt ze inderdaad ineens op haar duim.. Ja wél op de duim.. nu nog de flesquote:Op maandag 18 januari 2010 09:51 schreef Xenia het volgende:
[..]
Misschien is het de 19 weken sprong Sorbo. Ik las gisteren in Oei ik groei dat baby's die sprong al aan voelen komen vanaf een week of 15. Ze worden dan huilerig en hangerig, slapen slechter, eten slechter, vragen meer aandacht, wisselend humeur, zuigen vaker op de duim en nog een hele lijst van dat soort dingen. Er stond ook bij dat veel moeders die borstvoeding geven zich dan afvragen of ze wel genoeg melk produceren.
Ik had eigenlijk het idee dat dit het probleem was met Xeentje momenteel. Maar ze heeft er sinds vannacht weer enorme diarree bij. En ze wil dus niets drinken, terwijl ze vorige keer wel veel bleef drinken. Zo de dokter weer bellen.
Je moet uitgaan van de uitgerekende datum en ze was een kleine week te laat toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ze is vandaag 14 weken, maar tot nu toe is ze de oei ik groei steeds een week voor, dus wie weet... En sinds twee dagen zuigt ze inderdaad ineens op haar duim.. Ja wél op de duim.. nu nog de flesNou ja, linksom of rechtsom komt het wel goed.
Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naarquote:Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Dat liegt er niet om... maar schijnbaar klopt het bij verschillende hier wel (kwa sprongetjes en zo). Ik heb wel het overzicht van die sprongetjes (als pdfje) gedownload... zo van, da's leuk om te checken en wie weet klopt het ook wel, maar het boek verder interesseert mij vrij weinig. Ik heb genoeg andere boeken van vriendinnen en ouders gekregen, dus leesvoer zat.
Van mij welquote:Op maandag 18 januari 2010 14:12 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naar
thxquote:Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.
http://www.oeiikgroei.nl/upload/OIG_0209_DEFINITIEF_LR.pdf
Woah nu al! Wees maar trots, dat heeft Niels nog niet gepresteerd!quote:
Dank je!quote:Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.
http://www.oeiikgroei.nl/upload/OIG_0209_DEFINITIEF_LR.pdf
ben geen dokter, maar tklinkt als standaard bv pukkels. mss staat er wel iets op bv.com?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dank je!
Davinia, ze zijn idd huiskleurig, maar sommige zijn wat rood achtig. Maar niks ergs dus?
Bedankt voor de tip Twinkly! Ik ga eens kijken of dat boek ook wat voor mij is!quote:Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Twinkly het volgende:
Heej Lijnloos waar heb je dat pdfje gevonden? Ik ben wel nieuwsgierig!
En een leuk en goed boek vind ik The Baby Book. Dat gaat wel over een bepaalde opvoedstijl, Attachment parenting, dat betekend dat ze proberen een zo veilig mogelijke binding met het kindje te krijgen.
Maar vrijwel ieder onderwerp wordt besproken op een duidelijke manier, het is dan ook megadik. Het boek is alleen wel in het engels...
Ik kan me voorstellen dat het een bevrijding is! Hoe heb je het overstappen aangepakt? Had je al een ritme met de borstvoeding en heb je dat ritme aangehouden, of gaf je zoon al gauw andere hongersignalen af?quote:Op maandag 18 januari 2010 12:48 schreef Aoraki het volgende:
Hier gaat alles redelijk. Meneer zit nu volledig op flesvoeding. Ik wilde de bv afbouwen voordat ik weer moest gaan werken, en ze rekenen 1 voeding per week vervangen door een fles... Mijn borsten dachten daar anders over en ik ben nu binnen 1,5 week volledig op de fles over. Maar wat een bevrijding!! Ik zit nu echt veel lekkerder in m'n vel. Thomas vindt het ook allemaal prima, hij doet langer met een fles en slaapt langer door. Het enige probleem is dat de ontlasting dikker is geworden en hij soms heel lang aan het persen is voordat hij zijn broek vol kan poepen. En we zijn van 8 poepluiers per dag naar 2-3 gegaan. Dus zijn darmpjes zullen zich nog wel even moeten aanpassen...
Wat groeit Amélie mooi! En met haar hoofdje gaat het ookal de goede kant op.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:55 schreef huuphuup het volgende:
Vandaag naar het cb geweest, 7270 gram alweer, madame groeit gestaag lekker door. Alles was verder in orde, de arts was erg lief en Amélie heeft lekker aan haar horloge gepulkt en geslobberdEn de prikjes zitten er weer in, so far so good *afklopt* hopen maar dat ze er niet teveel last van heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
curves, prima op het lijntje verder dus
Ivan heeft ze ook gehad op precies dezelfde plek. Ze gingen al gauw weer vanzelf weg. Hier waren ze trouwens niet kleurloos maar gewoon rood. Het zag er echt uit als acné.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:54 schreef Vlindur het volgende:
Rienk heeft allemaal pukkeltjes op zn gezicht, hals en borst.. Is dat erg?
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat groeit Amélie mooi! En met haar hoofdje gaat het ookal de goede kant op.![]()
Het valt me op dat ouders het vaak hebben over 'meneer' en 'mevrouw' als ze aan hun kind refereren, vooral als dat kind iets doet wat hen niet helemaal aanstaat.Ik vind het zelf een nare connotatie hebben, hebben jullie dat niet?
Tegen Ivan zeg ik vaak iets als 'Even aan je vader vragen of hij je een schone broek wil geven'. Mijn lief vindt het weer naar dat ik 'je vader' zeg en niet 'papa' ('je papa' mag ook niet). Dat vindt hij afstandelijk of zo.
oh neuh haha, ik doe het ook niet zo vaak zo hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heet hier ook wel madam, maar dat is meer omdat ik de werktitel frederique toch niet zo leuk vond. wellicht dat er nog andere koosnaampjes komen voor haar.
eli is gewoon eli, of zoonmans of heer zoon.
huup, vind je vriend het dan niet vervelend dat je via je kind vraagt of je vriend iets kan doen? toch wel grappig hoe sommige simpele dingen zo'n verschillende emotionele lading lijken te hebben!
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh neuh haha, ik doe het ook niet zo vaak zo hoor![]()
en als ik echt iets te melden heb tegen hem dan doe ik dat niet via mn kind, dat vind ik zelf namelijk echt dodelijk vervelend(ja mama moet dr zooi eens opruimen hè! zulk soort dingen
)
En dan is Lief nog niet eens heel erg duurquote:Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
10 euro voor een broekje in de sale bij Lief.En ik vind het niet eens bijzonder leuke kleding.
Ik kan maar niet wennen aan de prijzen van babykleding, waarschijnlijk omdat ik nu de Hema gewend ben. Helaas heeft de Hema momenteel bijna niets leuks in voorraad; ik zit op de nieuwe collectie te wachten. Intussen heb ik maar kleding via Marktplaats gekocht, en mijn schoonmoeder heeft een tweedehandskledingwinkeltje bij haar in de buurt gevonden. Afgelopen keer kwam ze met 4 broekjes en een boxpakje aanzetten - 8 euro.
ja dat snap ik ook echt niet.... dat zou ik dan echt NOOIT kopen...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:42 schreef NieuweUser het volgende:
Wij hebben ook een aantal kleertjes van Lief! Vind ze wel erg leuk, maar het is inderdaad ook prijzig en soms allemaal een beetje hetzelfde. Ik zag ook een knuffel op de webshop die in de aanbieding is van 119,95 voor 60,-!Dat moet wel een speciaal ding zijn!
Ja, klopt...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef Linda2205 het volgende:
Lily, bv-kindjes blijven vaak langer geel he?
Is die niet gewoon héél groot?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:42 schreef NieuweUser het volgende:
Wij hebben ook een aantal kleertjes van Lief! Vind ze wel erg leuk, maar het is inderdaad ook prijzig en soms allemaal een beetje hetzelfde. Ik zag ook een knuffel op de webshop die in de aanbieding is van 119,95 voor 60,-!Dat moet wel een speciaal ding zijn!
Lekker geshopped dus!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en @ Twinkly; zat er iets voor je bij? ik heb echt weer teveel besteld; maar het is ook ZO mooi spul!
(3 shirtjes; 2 jurkjes, 1 rokje, 1 broekje, 1 maillot)
ow in die categorie heb ik ook nog: Evita... haahaaaa en dat vindt vriendlief vreselijk! net als Eefje...quote:Op maandag 18 januari 2010 17:57 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Lekker geshopped dus!
Ik vind dat rode shirtje met die robot uit de nieuwe collectie leuk, die op de begin pagina staat. Flauw dat het nieuwe collectie is hoor!
Ik noem Niels Nielsepiels
Gezien dit laatste, zeker aangezien jullie al van alles geprobeerd hebben, snap ik de zin 'mss moet je maar niet gaan werken wel' eigenlijk...quote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Sorbootje het volgende:
Ik weet gewoon écht niet meer wat ik er mee aan moet.
Ik wou nog even zeggen dat ik Aviva een gave naam vind!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heet hier ook wel madam, maar dat is meer omdat ik de werktitel frederique toch niet zo leuk vond. wellicht dat er nog andere koosnaampjes komen voor haar.
Wauw, wat knap zeg!!!quote:Op zondag 17 januari 2010 14:21 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans: hier zijn we ook aan het 'oefenen' met meer in eigen ledikant te slapen. Ook omdat het soms zo onrustig beneden is vanwege zn peuterbroer. Als hij niet wil slapen boven neem ik hm ook weer mee naar beneden. Ik wil hm niet 'dwingen' en ik kan hm zelf ook niet laten huilen boven. Nu ligt hij al heerlijk 2,5 uur boven te slapen!
BJ, ik zei niets over aandacht of complimentjes. Ik vind alleen dat je op een eigen blog ofzo kan schrijven wat je wil, en dat er op zo'n forum toch wel behoefte is aan posts met inhoud die anderen ook interesseert. En na twintig keer "ik zit te kolven" moest ik even kwijt dat ik het nou wel weet, en dat ik ook niet elke scheet die ik laat meld op Fok. Schrijven gaat om weglaten, zei mijn leraar creatief schrijven. That's all.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen dames.. jammer dat sommige van jullie zich irriteren aan mijn posts. Ik poste gewoon wat mij bezig houdt en aangezien mijn dagen de laatste tijd uit weinig anders bestaan.. komt dat vrij regelmatig op hetzelfde neer. maar zal het niet meer posten...En het heeft niets te maken met gebrek aan aandacht of behoefte aan complimentjes.. (weet ook niet meer wie dat zei; maar beetje jammer als je echt zo denkt...)
ok.. die hebben we weer gehad.
Hoe is het verder met Sorboo en Isabeau?
& Mefke? hoe is het met jou en je kleintje?
Bedankt miss, 't plaatst alles wat meer in perspectief. Weet je, op het consultatiebureau riepen ze ook maar wat in het wilde weg. Ik voel me dara echt niet prettig. Uiteindelijk heb ik meer aan mensen in de zelfde levensfase met praktijkvoorbeelden!quote:Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, wat een stomme verpleegkundige. Hoe komt ze erbij om zoiets voor te stellen.
Het idee van ziektewet is er wel een, maar de manier waarop dat gebracht wordt, vind ik persoonlijk ook niet erg charmant.
Hier bleek het toch echt een kwestie van doorzetten, fles aanbieden als ik weg ben, maar echt als laatste voor ik ging werken goed voeden en meteen als ik thuiskwam. Ik ga nog steeds standaard een uur eerder naar huis om te kunnen voeden, terwijl Senna nu behoorlijk begint te drinken. Dus dat is zeker een optie! Je hebt gewoon recht op die twee uur! Als je voor je kolven bijv maar een half uur nodig hebt op je werk en je luncht achter je bureau (als dat kan) of je gebruikt lunchtijd als kolftijd, dan kun je gewoon 1-1,5 uur eerder naar huis. En op zich kan een kindje best een uurtje of 8 zonder drinken, want dat kunnen ze 's nachts ook als ze slapen!
Ach meid, het is ook hartstikke lastig. En als jij je er beter bij voelt om je ziek te melden, moet je dat zeker doen. Je meisje gaat nu even voor alles, en je eigen welzijn is daarbij ook erg belangrijk
Goed bezig!quote:Op maandag 18 januari 2010 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zit naar As The World Turns te kijken.
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:42 schreef huuphuup het volgende:
En ehm, even soort van genant vraagje voor de mama's met lang haar... treffen jullie ook wel ns haar aan in de luiers van je kindje?ik check, check en dubbelcheck of ze geen haren van mij vast heeft in haar knuistjes of dat er geen haren liggen op haar kleed enzo. Maar toch hè... ik tref ze regelmatig in de luiers aan
![]()
en wat nog veel erger is, soms hangt er zo'n haar uit nog ook en dan moet k die eruit trekken
![]()
![]()
sorry voor de ranzigheid maar ik vroeg me even af of ik me hier druk om moet maken of dat het normaal is.
Ik kreeg gedurende mijn verlof steeds meer behoefte om mijn handen vrij te hebben om simpele dingen te doen zoals stofzuigen en de was doen. Gelukkig slaapt Ivan nu overdag gerust een paar uur achter elkaar in zijn eigen bed, want daardoor lukt dat ook. Het lijkt me volkomen normaal dat het heel veel van je vergt om fulltime te kolven, en ook dat je op een bepaald moment behoefte krijgt om je wereld weer wat groter te maken, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
En het spijt me wel; maar ik moet toch iets over het kolven posten. Het valt me namelijk af en toe best even zwaar. Elke 3 uur ben ik overdag aan het kolven en tussendoor moet Evie ook drinken en moeten er ook nog andere dingen gebeuren.. Merk dat het best vermoeiend is.
Ga wel proberen om dit tijdens mijn verlof vol te houden; maar weet niet hoe het zou moeten als ik aan het werk ben....
OHhhh dat ja, echt samengeklonterde haren. Stomme haaruitvalquote:Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef miss_sly het volgende:
huup, hier kwam ik een tijd lang ook overal mijn haren tegen, ook in de luier, en zelfs in de schone was, meegewassen![]()
Ja, van die samengeklonterde klitten. Vreselijkquote:Op maandag 18 januari 2010 22:43 schreef innepin het volgende:
[..]
OHhhh dat ja, echt samengeklonterde haren. Stomme haaruitval
(m.a.w. Huup, ja, ik kom ook overal mijn haar tegen)
Martine, wat fijn! Heerlijk hoor, zo'n voorbeeldig kind
Ooww, hè, dikkequote:Op maandag 18 januari 2010 23:03 schreef Sidn3y het volgende:
dag lieve dames (of zijn er ook heren?)
Niets bijgelezen, gaat ook ff niet gebeuren, het gaat hier niet zo goed
Vrijdag contact opgenomen omdat ik het idee had dat het niet goed ging met m'n borsten (nouja, na de vorige borstontsteking ging het ook niet goed, maar ik had het idee dat het verslechterde). Na overleg vond ze het niet nodig dat ik langskwam... je raadt het vast al... dag later zat ik op de huisartsenpost, doodziek, borstontsteking. Aan de andere kant dan de vorige keer, productie gekelderd, Claire zwaar hongerig en oververmoeid. Het weekend doorgeworsteld met zondag zelfs proberen bij te voeden maar dat werd geweigerd, het weinige wat ik er met kolf uit kreeg ging er niet in met een cupje maar met flesje wel. Vandaag bij lactatiekundige geweest, dubbele kolf gehuurd, uitleg gekregen op mijn verzoek hoe ik kan bijvoeden met borstvoedingshulpset en begin van de avond een wonderlijke grote voeding erin gekregenNu m'n productie weer op gang krijgen met de kolf en zelf proberen veel te rusten (de oma's draaien hier overuren deze week
). En zorgen dat Claire voldoende binnen krijgt natuurlijk!
Claire slaapt nu al een tijdje op schoot bij papa op de bank, papa is ook in slaap gevallen. En eigenlijk moet ik ook al een tijdje slapen maar ik ben zo blij even rust aan m'n kop te hebben. Even thee drinken en wat voor mezelf doen (en dat na een nacht met maar een paar uurtjes slaap).
Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe verdrietig ik ben aan de ene kant en hoe vermoeid we zijn hier in huis. Zelfs m'n lieve peutertje zit er helemaal doorheen door de slechte/weinige aandacht die we aan haar kunnen besteden.
Het lijkt meer een post voor het borstvoedingstopic, maar dat lees ik normaal niet. Ik hoop dat ik snel kan posten dat het helemaal super gaat!
zo schattig hoe ze samen liggen te ronken op de bank![]()
ooowh, dat zal het verschil wel zijn jaquote:Op maandag 18 januari 2010 23:12 schreef Incantrix het volgende:
In Stef's geval dus 150 x 6 (ik neem de kilo's ruim, hij is echt zwaar geworden de afgelopen 1,5 week) / 6 voedingen = 150 cc. Het scheelt een voeding wat Wolf en Stef betreft, denk dat dat het verschil maakt
Vergeet ik hier nog bijna op te reagerenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:17 schreef Poppejans het volgende:
[..]
ooowh, dat zal het verschil wel zijn ja![]()
Woooh alweer bijna 6 kilo misschien!![]()
Gaat echt hard, en ben erg nieuwsgierig om je mannetje in het echt te zien, fototoestel gaat mee hoor, wil nog wel wat leuke foto's van ze samen maken voor in zn fotoalbum
jeetje Lijnloos; das wel lang zo zeg.... ik had gehoopt dat jij inmiddels wel zou slapen!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:19 schreef Lijnloos het volgende:
BJ ik hoop dat jij zo/nu nog ff kunt slapen... Zou wel lekker zijn joh, beetje bijtanken.
Hier nog steeds drama, Minke valt alleen in slaap als ze nu bij me in mijn schoot ligt. Zodra ik haar in de bak leg is het weer mis, huilen en doen... Denk dat we nu misschien een kwartiertje hebben geslapen tussendoor, als dat al zo is. Mijn lief slaapt er dwars doorheen, maar die moet straks ook gewoon werken en zo. Bah! Ik wil ook slapen, ben moe!
Jeetje! Arme Minke. Hopelijk kunnen jullie zometeen lekker bijslapenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:32 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben echt helemaal op, maar wakker... heb tot kwart voor 6 ongeveer wakker gelegen met Minke, ze bleef maar huilen en vooral niet slapen. Of dan was ze net stil en rustig, begon mijn man te snurken en als ik hem dan een por gaf draaide hij zich met zoveel gebaar om dat het bed kraakt en Minke weer wakker werd. Daarna eindelijk in slaap en zelfs het nachtflesje gemist. Nu dus maar lekker drinken en dan slapen... Minke is ook moe (goddank)!
Jah, dat is ook wel weer zo, maar het voelt zo naar, alsof je hem straf geeft ofzo, terwijl het nog maar een klein baby'tje is.. Heb hem trouwens éindelijk zo op zijn zij dat hij niet meer zelf terug kan rollen dus nu kómen me er toch verongelijkte huiltjes en pruttels uit de box!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:05 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Twinkly, hypere borsten is niet handig dan... zeker als Niels daar weer zijn oude "pijntjes" van terug krijgt.voor jullie allebei, want dat kun je best gebruiken denk ik.
Trix, fijn dat Stef zo'n vrolijk mannetje is, maar naar dat het met voeden niet wil vlotten. Maar als ie nu lekker in de box ligt, dan zal het wel... niet schuldig om voelen hoor. Hij laat het vanzelf wel merken als ie weer honger heeft.voor jou en jouw tepels
En bedankt meiden voor de-jes en adviezen. Buikje masseren en fietsen doe ik zoveel het wil, en dat lijkt ook wel te helpen en vannacht wilde ze ook wel in slaap vallen als ze in mijn schoot lag (kleermakerszit dus dan beetje in een haak liggen zeg maar), maar zodra ze dan weer in de bak lag, dus gestrekt, was het weer mis. Cinebaby heb ik ook inderdaad, en dat werkt meestal wel, maar mijn lief was bang dat ik haar teveel gaf (niet waar, want ik probeer echtde norm van 3 keer per dag te handhaven, en ga echt niet over de 6 keer) dus daar was ik wat terughoudender in, maar ergens rond 4 uur toch maar de druppels gepakt en gegeven.
Doek ga ik naar kijken want als dat werkt, werkt het!
Flesje ging net schoon op en ze viel ook direct in slaap na de boer. Dus na even op mijn borst te hebben gehangen, ligt ze nu heerlijk te slapen in de box. Als dat bij de volgende fles ook zo makkelijk gaat, ga ik ook meteen even een uiltje knappen.![]()
Haha, stiekum toch een beetje parental advisory dusquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:11 schreef Sorbootje het volgende:
Asy, bedankt voor de tip! Zal ik doen!
Incantrix, rape me...tsja... beter van niet inderdaad. Weezer doet het hier ook goed! En dat onrustig zijn bij voeding. Irritant kan dat zijn hè?! De strakste actie vind ik altijd deze: tepel in mond van baby, even goed aanhappen, en vervolgens keihard hoofd naar achteren trekken
Claudia, het is natuurlijk niet gezegd dat het bij Ivan ook zo werkt, maar voor mij werden de nachtvoedingen absoluut niet zwaarder toen ik Isabeau naar haar eigen kamer verhuisde. Het enige verschil is dat ik nu even mijn bed uit moet om haar te pakken en terug te leggen. Voordeel is dat we allebei nog sneller opnieuw in slaap vallen na de voeding. We houden elkaar niet meer wakker met geluiden. Het is het proberen waard. Vanaf het moment dat Isabeau op haar eigen kamer sliep zijn we allebei véél beter en langer gaan slapen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Krampen zijn zo naar. Hier helpt het goed om hem tegen me aan te drukken terwijl hij een speen in z'n mond heeft en dan heen en weer te wiegen. Vreemd genoeg heeft hij in zijn slaap niet zo last van krampen. Als hij een beetje wakker wordt is het weer hommeles.
Ik zit te overwegen om Ivan naar zijn eigen kamer te verhuizen. Ik raak zoveel tijd kwijt met wakker liggen door zijn gekreun. Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat de nachtvoedingen zwaarder gaan worden.
Ja, datquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:19 schreef Incantrix het volgende:
Twinkly, echt he? Gisteravond was ik op een bepaald moment in staat de haren uit mijn kop te trekken, ik was echt superblij dat lief de laatste voeding over kon nemen met een flesje gekolfde melk.. En neenee, niet aan jezelf twijfelen, het is meer dat ik aan mezelf twijfelVannacht had ik nl. iets dat nogal embarassing was.. Stef goode zijn kop weer eens naar achteren, net zo lang tot de rek eruit was dus toen schoot mijn tepel los en uhm, nouja.. De melk spoot eruit en dat hield ook echt niet meer op, maar eh, de tepel stond.. Op Stef's gezicht gericht
Het was zo erg dat ik Stef nogal bruut weer met zijn nog half geopende mond tegen mijn borst geduwd heb omdat dat de enige manier was die ik me kon bedenken om het te stoppen
Dat hier ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:28 schreef Aoraki het volgende:
BE, dankje voor de tip. Ik ga het zeker proberen!
Thomas slaapt al vanaf toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamer. Wel zo rustig. Ik word namelijk normaal van elke kreun wakker... Het is ook wel fijn, want hij heeft ook geen problemen om in te slapen in zijn eigen bedje, zonder iemand erbij.
De persdrang lijkt hier iets minder te worden, hoewel vanmorgen hij het af en toe uitgilde, maar hij sliep daarna gewoon weer verder. Ik heb het maar afgeleerd om hem elke keer meteen uit bed te plukken, omdat hij vaak toch meteen weer slaapt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Lijnloos het volgende:
BJ, met temperamentvolle Evie... nou ja, ik vind het altijd wel grappig, Minke kan soms ook erg druk doen als ze neit snel genoeg haar zin krijgt. Ik moet daar altijd heel erg om lachen
Lily, wat klink je ontzettend blij en fleift op je meissie! Fijn dat het zo goed gaat...![]()
Hier even een kleine jompel, mijn dag is echt helemaal goedgemaakt...We hebben eindelijk kinderopvang geregeld gekregen!
Wel voor maar 2,5 dag ipv 3 die we willen, maar het is een beginnetje! Die halve dag kunnen we nog wel regelen. En al per 1 maart, dus ook perfect! Is echt een pak van mijn hart dat we het rond hebben en niet het uitzicht om dan maar te moeten stoppen met werken of zo. Ouders/Oma's en Opa's is hier geen optie (voor vast) aangezien die allemaal meer dan een uur weg wonen.
Ik heb dat nog nooit gehad! Jullie hebben waarschijnljik een heel heftige toeschietreflex. Met kolven is dat vast fijn, maar met de gewone voedingen zo te horen niet. Zo is er ook altijd iets.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:31 schreef Twinkly het volgende:
Ja, datIk heb ook een aantal keren gehad dat ik in huilen uitbarstte omdat hij steeds weer losliet en op mijn borsten zat te hameren, ik was zo moe.
En dat spuiten is normaal toch? Ik heb het iig steedsMoeten we een keer een foto van maken
![]()
Alweer?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is erg ziek. Ze heeft 38,3 koorts, hoest, wil niet eten en de diarree blijft maar komen. Ik heb het kdv gebeld om te vragen of daar iets heerst. Er heerst RS virus en waterpokken. Er liggen al twee kindjes van daar in het ziekenhuis momenteel. Ik heb de dokter weer gebeld, die belt me zo terug.
Die had gisteren ook terug gebeld, maar toen had ze nog geen koorts en hoesten, alleen diarree en niet willen eten. Gister was het advies pappen en nat houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Alweer?De dokter zou je gister toch ook terugbellen? Of heb ik gemist wat hij toen heeft gezegd?
he Xenia; wat naar dat je zo aan het kwakkelen bent met de gezondheid van je kleine Xeentje.. heel veel sterkte ermee en ik hoop echt voor je meisje dat het meevalt..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is erg ziek. Ze heeft 38,3 koorts, hoest, wil niet eten en de diarree blijft maar komen. Ik heb het kdv gebeld om te vragen of daar iets heerst. Er heerst RS virus en waterpokken. Er liggen al twee kindjes van daar in het ziekenhuis momenteel. Ik heb de dokter weer gebeld, die belt me zo terug.
och jee..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Inderdaad, ze was net een weekje beterquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
Och jee Xenia, wat naar dat ze alweer zo ziek is, ze heeft amper tijd gehad om er weer een beetje bovenop te krabbelen.
Sterkte joh!
Is hier ook al gemeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
Er was een documentaire op Zembla, getiteld levensgevaarlijke genezers die gaat over de niet in alle gevallen geheel ongevaarlijke methodes van alternatieve geneeswijzen.
Programmasamenvatting: Chronische hoofdpijn, overmatig huilen, bedplassen, ADHD of een leerstoornis? Geen nood, zelfs schizofrenie zou met het kraken van wervels te verhelpen zijn. Maar hoe veilig bent u in de handen van een chiropractor, een osteopaat of craniosacraal therapeut? We onderzochten onder meer de dood van de drie maanden oude baby Marloe, die door de behandeling van een zogenaamde alternatieve therapeut overleed.
Ik wilde hier toch even de aandacht op vestigen. Nogmaals, excuses als ik voor mijn beurt praat of als het niet op prijs gesteld wordt. Ik zelf vind het belangrijk genoeg om even te vermelden. Die kleine Marloe is dus overleden aan de gevolgen van een extreme uitloper van inbakeren, namelijk zogenaamde 'holding'. Daar komt nog bij dat ik het van de zotte vind om een kleine baby, met een nog superflexibel bewegingsapparaat, te gaan manipuleren omdat ze veel huilen.
Oh, sorry hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Is hier ook al gemeld.
Xenia, wat naar. Sterkte.
Proef ik hier een gepikeerde toon? Het leek me alleen handig om een evt discussie niet in dít topic te houden.quote:
Echt dolkomisch, jij dicht mij altijd emoties toe die ik helemaal niet heb op het moment dat jij ze me toedicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Proef ik hier een gepikeerde toon? Het leek me alleen handig om een evt discussie niet in dít topic te houden.
Het is verre van de eerste keer dat jij met je psychologie van de kouwe grond meent te kunnen beweren wat ik voor emoties/toonzetting/diepere bedoelingen heb bij bepaalde uitspraken, dat bedoel ik met 'toedichten'. Ook al zet je er een vraagteken achter.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:06 schreef Moonah het volgende:
Ehm altijd
Ik vraag of er iets gepikeerds in je toon zit, dat lijkt me iets anders dan 'toedichten'.
Maar ja, idd dolkomisch.![]()
Fijn zo, daar hou ik je graag aan!!quote:En nee, als ik zo je reacties lees, maak ik maar geen woorden meer aan je vuil.
Ik ben ook erg geschrokken van deze uitzending inderdaad. Alleen ging het niet om inbakeren maar om inbakenen, om misverstanden te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zelf vind het belangrijk genoeg om even te vermelden. Die kleine Marloe is dus overleden aan de gevolgen van een extreme uitloper van inbakeren, namelijk zogenaamde 'holding'.
Wat ik uit het filmpje op kon maken is inbakenen het kindje in foetushouding dwingen met je handen. Maar op internet kan ik het niet vinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Troel het volgende:
Wat is het verschil tussen inbakeren en inbakenen dan?
Zoals ik het begreep uit die uitzending, is inbakenen een manier van de baby vasthouden in foetushouding: beentjes opgetrokken, kinnetje op de borst, bolle rug en dan op de zij op een tafel in de kromming van de arm van de manueel therapeut. Dit kindje is hier dus aan overleden, omdat door het kinnetje op de borst te doen, de ademhaling tot stilstand is gekomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Troel het volgende:
Wat is het verschil tussen inbakeren en inbakenen dan?
Ja, gatverdamme. Ik zit het nu te kijken.Ben er helemaal naar vanquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Die vent heeft dat meisje dus gewoon vermoordVreselijk zeg, echt vreselijk..
mwah, ik heb voor het kolven syntospray nodig. Met live voeden is het idd een ander verhaal, gisteren nog per ongeluk de ramen 'gelapt'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit gehad! Jullie hebben waarschijnljik een heel heftige toeschietreflex. Met kolven is dat vast fijn, maar met de gewone voedingen zo te horen niet. Zo is er ook altijd iets.
denk je dat je naar een deskundige gaatquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Die vent heeft dat meisje dus gewoon vermoordVreselijk zeg, echt vreselijk..
Oops, dan heb ik dat verkeerd begrepen, sorry hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:31 schreef Ahava het volgende:
[..]
Ik ben ook erg geschrokken van deze uitzending inderdaad. Alleen ging het niet om inbakeren maar om inbakenen, om misverstanden te voorkomen.
Ja, kolven is zo stom dat de TSR niet komt he?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
mwah, ik heb voor het kolven syntospray nodig. Met live voeden is het idd een ander verhaal, gisteren nog per ongeluk de ramen 'gelapt'![]()
Incantrix symptomen kan je hier nalezen.
Ja, maar ook die oudere man, die is nu gedeeltelijk blind!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
denk je dat je naar een deskundige gaat
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, kolven is zo stom dat de TSR niet komt he?
ja en daar zit je dan hè, met ontblote borst in de trein terwijl tig man je op je vingers kijkt...quote:
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:17 schreef lily het volgende:
En als jij met haar oefent op het kdv tussendoor (of is dat al gezegd/geprobeerd)?
Oh zo, ik kan niet tussendoor naar het KDV, het KDV is in mijn woonplaats en ik werk te ver van mijn woonplaats om dat te kunnen doen. Ja het zóu wel kunnen, maar dan kan ik die tijd beter gerbuiken om te voeden en krijg ik een wel heel onmogelijke werkdag.quote:
ja lach maarquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:34 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Huup! Ik lees je verhaal nu pas... sorry maar![]()
![]()
Ze heeft behalve koorts ook oor- en keelontsteking. Of het inderdaad RS is zal moeten blijken uit de uitslag van de kweek, maar de dokter denkt het wel. Vooralsnog is ze niet uitgedroogt en ze ademt ook nog redelijk vrij, dus ze hoeft goddank nog niet naar het ziekenhuis. De dokter waarschuwde wel dat dat heel snel kan verslechteren en dat het vooral 's avonds en 's nachts vaak ineens slechter (benauwder) gaat. Mocht dat gebeuren dan moeten we vanavond/vannacht meteen de HAP bellen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:30 schreef miss_sly het volgende:
xenia, hoe was het bij de arts, of heb ik daar overheen gelezen?
Krijg je geen scherpe rand als je hem doormidden snijdt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:32 schreef huuphuup het volgende:
Xenia je kunt ze doormidden snijden, met een scherm mesje en dan over het langste stuk doormidden, dus niet over de breedte zeg maar want dan was er iets met de verdeling van werkzame stoffen ofzo. En je kunt eventueel het puntje goed natmaken met water voordat je het inbrengt.
Mijn ervaring is dat die 60 mg er zo inschuivenmaar ik weet niet hoe die 120 eruit zien, hoe groot enzo.
Beterschap voor je meiske
Geen idee eigenlijk, ik heb nog nooit zo'n ding doorgesneden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:35 schreef Xenia het volgende:
[..]
Krijg je geen scherpe rand als je hem doormidden snijdt?
Die 120 zijn qua dikte bijna balpen dik zeg maar, of een babypinkje dik. Zijn die van 60 dunner?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Nou, ik druk toch eerst het puntje erin, Huup. Zoals jij het zegt lijkt het alsof je de achterkant in haar achterkantje propt!
haha ja hier wordt ie er soms ook uitgedrukt maar dat was de ene keer dat het gebeurde gelukkig ook juist de bedoeling. We hadden toen het advies gekregen om Amélie te laten poepen om haar een zetpil te geven, volgens de dokter zou ze dan automatisch druk moeten gaan geven, et voila! Works like a charm!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:48 schreef RockabeIIa het volgende:
B drukte em er altijd zo weer uitDus tegenwoordig leg ik ze beiden voor het inbrengen op de zij en druk ik de billetjes op elkaar als de zetpil er in is en dat werkt goehoed (mini-
)
moesten wij destijds bij Amber ook doen, maar dan geen hele maar een halve zetpil. Werkte ook als een tierelier!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha ja hier wordt ie er soms ook uitgedrukt maar dat was de ene keer dat het gebeurde gelukkig ook juist de bedoeling. We hadden toen het advies gekregen om Amélie te laten poepen om haar een zetpil te geven, volgens de dokter zou ze dan automatisch druk moeten gaan geven, et voila! Works like a charm!
als je ze over de lengte doorsnijdt moet je eerst de achterkant inbrengen en danpas de voorkantquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:35 schreef Xenia het volgende:
[..]
Krijg je geen scherpe rand als je hem doormidden snijdt?
Die 120 zijn qua dikte bijna balpen dik zeg maar, of een babypinkje dik. Zijn die van 60 dunner?
wat gek toch van dat 's nachts zo wakker worden. Hopelijk is het slechts een faaaaase.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:00 schreef mefke79 het volgende:
Huup, sorry, maar ik zie het ook letterlijk voor me...en die blikken ook. Beetje zoals bij het bureau staan en dan de luier omdoen, maar net niet goed genoeg en dan alles moeten verschonen...terwijl iedereen daar staat enzo. Heerlijk.
Xenia, het zit jullie niet mee he...hopelijk heeft ze geen last van het rs virus, behalve dan een verkoudheidje. Wij weten het natuurlijk niet zeker, maar Driekus lijkt het gehad te hebben zonder dat het naar de longen ging en dan is het een gewone verkoudheid. Blijft naar, maar stukken beter dan dat echte benauwde. Succes vannacht en als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor!
Nog effe over vannacht, ik schrok eigenlijk pas achteraf. Ik vond het vooral heel erg sneu. Blazen in het gezichtje hebben we meerdere keren geprobeerd, maar dat werkte niet. Dus maar een washandje nat gemaakt en dat in zijn gezichtje gelegd, geen reactie. En gelukkig werd ie daarna toch een beetje een soort van wakker. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, we laten de lamp op de overloop aan, dat was nog een tip van het cb.
Oja en voor de liefhebbers, Driekus staat in het fototopic. En ik ga nog eens even goed bijlezen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |