abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:45:45 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76998938
Ons CB heeft trouwens een forum, dus ik ga daar ook even op kijken.
pi_76999030
Goedemorgen allemaal.

Wij komen hier maar naar toe geschoven vanuit Z&G. Dijon is vandaag 5 dagen oud en is een heel tevreden mannetje. De borstvoeding was zaterdag al op gang en de stuwing heeft tot zondag geduurd. Vannacht is hij maar 2 keer voor een voeding gekomen dus kon ik ook even lekker bijslapen en gisteren was zijn navelstreng stompje er al afgevallen. Met mij gaat het verders ook prima, ik voel me goed ondanks dat ik toch best nog wel wat last heb van mijn bekken door de bevalling maar als ik over een paar weken langs de manueel therapeut ben geweest zal dat ook wel los lopen.

Mod, mag Dijon Trevor in het lijstje met geboortedatum 15.01.2010
pi_76999080
Sidney,

Lijnloos, naar he die krampjes... hier leek cinababy wel wat te doen...

BJ, dat luidruchtige slapen was hier reden om Iris naar haar eigen kamertje te verhuizen... (en dan nog hoor ik haar regelmatig )

Faija en Dijon welkom
Fake it till you make it...
pi_76999126
Goedemorgen!

Hier meldt zich een Sorbo die zich tien kilo lichter voelt (het helaas niet echt is ) en alles een stuk zonniger ziet vandaag!

Incantrix Ik had vooral moeite met het stukje waar ik zong van 'I think I'll just rape you and kill you instead' :S

Lijnloos, zielig hè, die krampjes! Je voelt je zo machteloos als je kleintje zijn longen uit zijn lijf krijst en je nauwelijks iets kunt doen om hem te helpen.

Huup Waarom ben ik nou zo visueel ingesteld en zie ik gewoon een bos haar uit Amélie d'r * hangen?

All: Isabeau heeft, alsof ze wist dat ik het nodig had, de hele nacht doorgeslapen. Gisteravond zonder morren gaan slapen. Ik heb écht even kunnen bijtanken. Héérlijk!
Zonet even met mijn collega's overlegd en ik ga nu elke dag een uur eerder naar huis en het andere uur gebruik ik om te kolven. Vanmorgen Isabeau even goed gevoed, toen voor het eerst écht naar het KDV gebracht (mijlpaal ) en nu op mijn werk. Straks eerder naar huis en heb met het KDV afgesproken dat ik dan daar gelijk voed en haar dan pas mee naar huis neem. Zij gaan aan de slag met de fles en met melk met rijstebloem (met een lepeltje). En zelfs al gaat ze die fles niet pakken, dit kán ik. Zo ga ik het volhouden! Gisteravond ook nog even goed met mijn lief gepraat en de neuzen staan weer dezelfde kant op. 't Komt goed!
pi_76999172
Fijn Sorbootje, dat je het weer zonnig inziet!!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:01:16 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76999173
Hij staat erbij Faja.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:02:46 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76999202
Wat lief van Isabeau!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:03:12 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76999208
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
Hij staat erbij Faja.
Als je dan toch bezig bent
Fabian 20-12-2009
pi_76999233
Even een egopostje vanaf mijn werk met een vraag, hopelijk herkent iemand dit. Onze Driekus heeft vannacht weer flink liggen spoken. Hij werd oa om half 1 echt krijsend 'wakker'. "wakker" omdat hij zijn ogen absoluut niet opendeed, nergens op reageerde (niet op aanraken, niet op onze stemmen, zelfs niet op een nat washandje). En hij was echt compleet over zijn toeren, verslikte zich tijdens het huilen enz. Ik wist me echt even geen raad, vooral omdat ik em echt niet kon bereiken. Na een minuut of 10 werd het minder en hebben we em wat te drinken (hij had natuurlijk al zijn melkquotum op, dus maar heel veel water en weinig poeder) gegeven. Een paar slokjes en toen was ie rustig. Daarna weer in bed gelegd, 5 minuten later weer even krijsen (echt maar 20 seconden) en toen heeft ie geslapen. Gisternacht deed ie dit ook, maar dan 3 keer. Nu lag ie gisteren nog in de wieg en vannacht in zijn bedje, dus dat kan het niet zijn. Verder is ie wel verkouden, maar lang niet meer zo erg als vorige week. Valt dit ook onder 'sprongetjesgedrag'? Ik vond het zo eng dat ie niet reageerde...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76999323
Ik herken het niet Mefke, maar ik kan me voorstellen dat je erg schrikt als hij niet reageert! Wat naar!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:11:51 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76999376
Done Amaranta.

Mefke, ik herken het niet. Wat klinkt het naar zeg...
pi_76999454
Sorbo, girlpower . En wat goed van Isabeau, hopelijk laat ze je binnenkort ook helemaal versteld staan door gewoon flesjes te lurken! Ik heb er vertrouwen in!

Mefke, ik weet het niet. Het klinkt wel naar!
Je schrikt je rot. Mirte doet het wel eens, maar dat zal wel dromen zijn (die is al 2), ik weet niet of ze op deze leeftijd al dromen... Of misschien toch wat last van de verkoudheid?
Anders CB even bellen, misschien hebben zij een idee...?!
Fake it till you make it...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:20:33 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76999536
Mefke, ik herken het ook niet. Ik zou even het CB of je HA bellen.
Ik weet ook niet of kinderen al dromen.
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 09:24:24 #189
5428 crew  miss_sly
pi_76999650
voor Isabeautje Goede afspraken gemaakt, Sorbootje. Natuurlijk gaat dit jullie lukken

mefke, wat naar. Ik herken het ook niet, maar klinkt erg heftig.

Faja en Dijon, welkom
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:27:34 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76999725
Sorbo, misschien dat je nog even met p_iglet contact op kan nemen? Kan me herinneren dat Pepijn ook niet dronk op het KDV, maar alles inhaalde als hij weer thuis bij mama was...
pi_76999790
Ik heb niet heel goed bijgelezen hoor

Awh arme Minke, heb je al geprobeerd of het helpt wanneer je haar buikje masseert en daarna met haar knietjes in haar buikje drukt? En de draagdoek werkt hier ook, dan moet je wel even door het huilen heen bijten want Niels vindt het iig niet leuk om dan in de doek geknoopt te worden.

Arme koortsige Lars Beterschap!

Davina wat irritant als kraambezoek niet doorheeft dat lang blijven veel te vermoeiend is

Mefke ik heb er toevallig over gelezen kort geleden, ik weet alleen niet meer hoe ik daarop kwam. Volgens mij was het op ouders online. Maar de conclusie van die ouders was dat het kindje aan het dromen was en dat bij het ene kindje wakker maken het enige is dat werkt en bij het andere wakker maken het kindje alleen maar hysterischer maakt.

Na het regelen van Niels dit weekend is mijn melkproductie weer enorm toegenomen. Hij verslikt zich weer, heeft weer vaak de hik, spuugt heel veel, komt vaker voor voeding en slaapt niet meer door. Stomme hyperactieve tieten.
Maar hij heeft geen last van de koemelk die ik gebruik denk ik Want hij huilt niet meer na iedere voeding zoals hij voor mijn dieet deed.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_76999831
He Mefke, dat klinkt naar zeg... ik herken het niet moet ik zeggen. misschien idd ha of cb ff bellen.
Amaranta, wow dat Fabi zo lang heeft doorgeslapen zeg...
Faja welkom met Dijon! En wat fijn dat het al zo goed gaat!
Lekker bijgeslapen Sorbootje? En tof dat je collega's ook meewerken. Als jullie het zo kunnen redden is dat wel top!

Ik ben echt helemaal op, maar wakker... heb tot kwart voor 6 ongeveer wakker gelegen met Minke, ze bleef maar huilen en vooral niet slapen. Of dan was ze net stil en rustig, begon mijn man te snurken en als ik hem dan een por gaf draaide hij zich met zoveel gebaar om dat het bed kraakt en Minke weer wakker werd. Daarna eindelijk in slaap en zelfs het nachtflesje gemist. Nu dus maar lekker drinken en dan slapen... Minke is ook moe (goddank)!
pi_76999896
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:32 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben echt helemaal op, maar wakker... heb tot kwart voor 6 ongeveer wakker gelegen met Minke, ze bleef maar huilen en vooral niet slapen. Of dan was ze net stil en rustig, begon mijn man te snurken en als ik hem dan een por gaf draaide hij zich met zoveel gebaar om dat het bed kraakt en Minke weer wakker werd. Daarna eindelijk in slaap en zelfs het nachtflesje gemist. Nu dus maar lekker drinken en dan slapen... Minke is ook moe (goddank)!
Jeetje! Arme Minke. Hopelijk kunnen jullie zometeen lekker bijslapen

Sorbootje wat fijn dat je je beter voelt!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:36:22 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76999924
Lijnloos, heb je dat 'schudden en sussen' al eens geprobeerd?
Dat filmpje dat hier laatst langs kwam.
Ik merk dat Oscar, maar die heeft dan sowieso ook geen last van krampjes, daar wel echt heel snel heel rustig van wordt.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:49:59 #195
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77000263
Goodmornings! Rise and shine for a new day!

Faja, nogmaals gefeliciteerd en heel erg welkom hier Leuk dat je mee komt posten, ook leuk om de ontwikkelingen van je zoon te gaan volgen

Sorbootje, dáár wordt een mens blij van, zo'n post als deze van jou. Ben blij voor je! En haha, ja, die tekst is er ook zo eentje, ghi Nouja, ik vind dat hele parental advisory-gebeuren ook stom (grappig feitje: Bill Gore en zijn vrouw zijn daar mede-oprichters van ) dus het is niet anders (maar wellicht dat ik rape me van Nirvana nog even ga mijden )

Twinkly, die overproductie lijkt me echt heel vervelend, zeker omdat het vantevoren afkolven alleen maar een groter probleem veroorzaakt schat ik zo. Hoe weet je eigenlijk of je te veel melk hebt? Stef verslikt zich ook met regelmaat, maar ik dacht eigenlijk dat dat meer zijn eigen gulzigheid is en ik heb ook wel eens gehoord dat baby's bij bv niet hoeven te boeren, maar Stef hééft me af en toe donderslagen.. Nouja, het zal wel : Wel fijn dat hij geen last lijkt te hebben van de koemelk, lijkt me lastig om te moeten mijden.

Mefke, yikes, dat klinkt écht heel erg naar.. Ik vind het al naar als Stef even apathisch voor zich uit staart en niet reageer (doet hij wel eens), laat staan als dat gebeurt nadat je kind de hele boel bij elkaar heeft gegild. Dikke , want ik kan je niet echt op weg helpen..

En och Lijnloos, wat vervelend, slaapgebrek doet écht fysiek pijn gewoon, op zulke momenten.. En dan ook nog toe moeten zien op je kindje dat pijn heeft Dikke meis, hoop dat je misschien vandaag wat bij kunt slapen. Mijn zwaarste geschut bij krampjes: dubbele dosis infacol bij de volgende voeding, strak in een dekentje wikkelen, Stef op zijn zij op mijn arm (dan rust het hoofdje zeg maar in de kom van mijn elleboog en leunt hij met zijn buik op mijn hand, zodat er druk op zijn buikje gegeven wordt terwijl ik hem steun), middenin de kamer staan, meewiegend en meezingend op muziek (meestal Weezer dus ) terwijl ik ons grote licht aan heb (we hebben een lamp met heel veel kleine bolletjes licht en die vind hij echt máchtig mooi om naar te kijken) en daar recht voor sta, zodat hij het licht kan volgen met zijn ogen terwijl ik hem wieg.. En dan nog gilt hij soms de boel bij elkaar, maar op die manier is het redelijk vaak in een kwartiertje tot een half uurtje gebeurd en ligt hij te slapen

Hiero gaat het verders ok, Stef is nog steeds een lekker lachebekje Alleen van het voeden word ik even héél moe: Stef heeft er echt géén zin in de laatste dagen. Constant maaien met zijn armen, zijn hoofd wegtrekken of draaien, en hij laat zo maar een keer of 5 tot 8 los tijdens één voeding. Héél irritant, mijn tepels doen weer zeer en waar een voeding normaal max. een half uurtje duurt ben ik nu gemiddeld een minuut of 50 tot een uur onderweg Daarnet was ik het zo zat dat ik hem na een half uur gewoon maar in zijn box heb gelegd.. En nu lijkt hij niet eens honger te hebben, hij ligt gewoon om zich heen te kijken een een beetje te pruttelen naar zijn Nijntje-mobile die niet eens aanstaat Ik vind het even best hoor (zie nu alleen wel dat hij van zijn zij afgedraaid is en hij moet gewoon even op zijn niet-voorkeurskant blijven liggen)..
3!
pi_77000598
Vermoeiend als ze zo doen tijdens een voeding he Icantrix Niels doet het de laatste tijd ook heel erg en vooral 's nachts als ik juist snel weer naar bed wil. Inderdaad niet fijn voor je tepels!
Uh nu je het zo vraagt en zegt dat Stef ook zo veel moet boeren en zich verslikt ga ik twijfelen. Maar ik merk dat mijn melk nu ook weer echt waterig is. Niels loost dat dan ook snel weer zodat de vette melk er bij past lijkt wel
pi_77000653
Oh Twinkly, hypere borsten is niet handig dan... zeker als Niels daar weer zijn oude "pijntjes" van terug krijgt. voor jullie allebei, want dat kun je best gebruiken denk ik.

Trix, fijn dat Stef zo'n vrolijk mannetje is, maar naar dat het met voeden niet wil vlotten. Maar als ie nu lekker in de box ligt, dan zal het wel... niet schuldig om voelen hoor. Hij laat het vanzelf wel merken als ie weer honger heeft. voor jou en jouw tepels

En bedankt meiden voor de -jes en adviezen. Buikje masseren en fietsen doe ik zoveel het wil, en dat lijkt ook wel te helpen en vannacht wilde ze ook wel in slaap vallen als ze in mijn schoot lag (kleermakerszit dus dan beetje in een haak liggen zeg maar), maar zodra ze dan weer in de bak lag, dus gestrekt, was het weer mis. Cinebaby heb ik ook inderdaad, en dat werkt meestal wel, maar mijn lief was bang dat ik haar teveel gaf (niet waar, want ik probeer echtde norm van 3 keer per dag te handhaven, en ga echt niet over de 6 keer) dus daar was ik wat terughoudender in, maar ergens rond 4 uur toch maar de druppels gepakt en gegeven.
Doek ga ik naar kijken want als dat werkt, werkt het!

Flesje ging net schoon op en ze viel ook direct in slaap na de boer. Dus na even op mijn borst te hebben gehangen, ligt ze nu heerlijk te slapen in de box. Als dat bij de volgende fles ook zo makkelijk gaat, ga ik ook meteen even een uiltje knappen.
pi_77000815
Asy, bedankt voor de tip! Zal ik doen!

Incantrix, rape me...tsja... beter van niet inderdaad. Weezer doet het hier ook goed! En dat onrustig zijn bij voeding. Irritant kan dat zijn hè?! De strakste actie vind ik altijd deze: tepel in mond van baby, even goed aanhappen, en vervolgens keihard hoofd naar achteren trekken
pi_77000836
Krampen zijn zo naar. Hier helpt het goed om hem tegen me aan te drukken terwijl hij een speen in z'n mond heeft en dan heen en weer te wiegen. Vreemd genoeg heeft hij in zijn slaap niet zo last van krampen. Als hij een beetje wakker wordt is het weer hommeles.

Ik zit te overwegen om Ivan naar zijn eigen kamer te verhuizen. Ik raak zoveel tijd kwijt met wakker liggen door zijn gekreun. Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat de nachtvoedingen zwaarder gaan worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:19:28 #200
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77001028
Twinkly, echt he? Gisteravond was ik op een bepaald moment in staat de haren uit mijn kop te trekken, ik was echt superblij dat lief de laatste voeding over kon nemen met een flesje gekolfde melk.. En neenee, niet aan jezelf twijfelen, het is meer dat ik aan mezelf twijfel Vannacht had ik nl. iets dat nogal embarassing was.. Stef goode zijn kop weer eens naar achteren, net zo lang tot de rek eruit was dus toen schoot mijn tepel los en uhm, nouja.. De melk spoot eruit en dat hield ook echt niet meer op, maar eh, de tepel stond.. Op Stef's gezicht gericht Het was zo erg dat ik Stef nogal bruut weer met zijn nog half geopende mond tegen mijn borst geduwd heb omdat dat de enige manier was die ik me kon bedenken om het te stoppen
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:05 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Twinkly, hypere borsten is niet handig dan... zeker als Niels daar weer zijn oude "pijntjes" van terug krijgt. voor jullie allebei, want dat kun je best gebruiken denk ik.

Trix, fijn dat Stef zo'n vrolijk mannetje is, maar naar dat het met voeden niet wil vlotten. Maar als ie nu lekker in de box ligt, dan zal het wel... niet schuldig om voelen hoor. Hij laat het vanzelf wel merken als ie weer honger heeft. voor jou en jouw tepels

En bedankt meiden voor de -jes en adviezen. Buikje masseren en fietsen doe ik zoveel het wil, en dat lijkt ook wel te helpen en vannacht wilde ze ook wel in slaap vallen als ze in mijn schoot lag (kleermakerszit dus dan beetje in een haak liggen zeg maar), maar zodra ze dan weer in de bak lag, dus gestrekt, was het weer mis. Cinebaby heb ik ook inderdaad, en dat werkt meestal wel, maar mijn lief was bang dat ik haar teveel gaf (niet waar, want ik probeer echtde norm van 3 keer per dag te handhaven, en ga echt niet over de 6 keer) dus daar was ik wat terughoudender in, maar ergens rond 4 uur toch maar de druppels gepakt en gegeven.
Doek ga ik naar kijken want als dat werkt, werkt het!

Flesje ging net schoon op en ze viel ook direct in slaap na de boer. Dus na even op mijn borst te hebben gehangen, ligt ze nu heerlijk te slapen in de box. Als dat bij de volgende fles ook zo makkelijk gaat, ga ik ook meteen even een uiltje knappen.
Jah, dat is ook wel weer zo, maar het voelt zo naar, alsof je hem straf geeft ofzo, terwijl het nog maar een klein baby'tje is.. Heb hem trouwens éindelijk zo op zijn zij dat hij niet meer zelf terug kan rollen dus nu kómen me er toch verongelijkte huiltjes en pruttels uit de box!

En ja, als Stef krampjes heeft kun je hem ook écht niet wegleggen inderdaad, dan gaat hij volledig over de rooie van de pijn.. Het enige dat je kunt doen is zo snel mogelijk proberen te troosten, maar dat is echt wel zwaar soms. Sterkte meis!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')