abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76974215
Ik vind de kleding van Lief ook niet zo geweldig..

Eigenlijk had ik vandaag de eerste afspraak bij het CB maar ik kreeg een oproep voor de logopedie screening van mijn jongste zoon (standaard onderzoekje voor kinderen die net 5 zijn/worden).
Precies op hetzelfde tijdstip natuurlijk en ik mocht het niet afzeggen (zonder mij ging het gewoon door op school).
Heb ik het CB moeten verplaatsen en nu is het pas volgende week maandag.

Balen, want Leah is niet meer gewogen sinds we uit het ziekenhuis zijn en ik ben wel benieuwd.

Ook vinden veel mensen haar nog geel en daar maak ik me dan weer zorgen over.

Ik noem haar vaak "menneke" dat was ik namelijk altijd gewend, haha.
Maar meestal "liefje" of "mijn meisje"
pi_76974265
Wij hebben ook een aantal kleertjes van Lief! Vind ze wel erg leuk, maar het is inderdaad ook prijzig en soms allemaal een beetje hetzelfde. Ik zag ook een knuffel op de webshop die in de aanbieding is van 119,95 voor 60,-! Dat moet wel een speciaal ding zijn!
pi_76974522
Lily, bv-kindjes blijven vaak langer geel he?
Lotte!
Noah!
  maandag 18 januari 2010 @ 17:52:07 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76974688
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:42 schreef NieuweUser het volgende:
Wij hebben ook een aantal kleertjes van Lief! Vind ze wel erg leuk, maar het is inderdaad ook prijzig en soms allemaal een beetje hetzelfde. Ik zag ook een knuffel op de webshop die in de aanbieding is van 119,95 voor 60,-! Dat moet wel een speciaal ding zijn!
ja dat snap ik ook echt niet.... dat zou ik dan echt NOOIT kopen...

Ik mag woensdag op controle bij de kinderarts... Evie moet vantevoren ook nog bloedprikken. Niet leuk..
Maar ben wel erg benieuwd of de kinderarts ook zo tevreden is. en natuurlijk ook hoeveel ons kleine meisje de laatste 2 weken is gegroeit!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76974689
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef Linda2205 het volgende:
Lily, bv-kindjes blijven vaak langer geel he?
Ja, klopt...

maar veel mensen zeggen het zo...ja...alsof het niet normaal is zeg maar (als je je geen zorgen maakt dan zorgen anderen daar wel voor )
pi_76974840
Lily kun je anders niet naar een inloopspreekuur om even te wegen?
Zolang ze niet suffig wordt en wel goed wakker te krijgen is hoef je je nog niet direct zorgen te maken. Amélie is ook heel lang gelig gebleven, ik denk een week of 3 ofzo.

En ik vind Lief kleertjes niet zo heel, maar sommige van die kinderkamerspullies vind ik wel leuk.
Wij kregen deze als kraamkadootje van een vriendin:

ik vind hem echt superleuk maar het muziekdoosje erin is vals hahaha dus we hebben hem nooit aan. Maar als decoratie doet hij het geweldig

Maar goed, ik bedoelde met dat lief niet eens het duurste was dat je ook echt merken hebt zoals Katvig, Imps & Elfs, Kik-Kid en meer van dat die wel superleuke dingen hebben maar die ik écht niet zo in de winkel koop. Véél te duur. Ondanks dat ik al weken aan het kwijlen ben bij een jurkje met Chinese poppetjes van Kik-Kid maar ik vind 35 euro in de uitverkoop (!) gewoon te duur.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76974860
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:42 schreef NieuweUser het volgende:
Is die niet gewoon héél groot?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76974935
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en @ Twinkly; zat er iets voor je bij? ik heb echt weer teveel besteld; maar het is ook ZO mooi spul!
(3 shirtjes; 2 jurkjes, 1 rokje, 1 broekje, 1 maillot)
Lekker geshopped dus!
Ik vind dat rode shirtje met die robot uit de nieuwe collectie leuk, die op de begin pagina staat. Flauw dat het nieuwe collectie is hoor!

Ik noem Niels Nielsepiels
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76975039
Ik was laatst in een winkeltje en daar hadden ze een broekje maat 56 van ik dacht imps&elfs of van nononsence ofzo.
Ik zeg tegen mijn zus: oh dat valt mee. Keek ik nog een keer, had ik de 1 en de 5 omgedraaid. Was dus 51 euro
Ben trouwens ook wel een gier wat kleertjes betreft, snap ook niet waarom je een broekje van 51 euro zou kopen waar ze na 2 maanden uitgegroeid zijn (in het meest positieve geval).

En nu ga ik gauw weer uit het topic
  maandag 18 januari 2010 @ 18:00:27 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76975040
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Lekker geshopped dus!
Ik vind dat rode shirtje met die robot uit de nieuwe collectie leuk, die op de begin pagina staat. Flauw dat het nieuwe collectie is hoor!

Ik noem Niels Nielsepiels
ow in die categorie heb ik ook nog: Evita... haahaaaa en dat vindt vriendlief vreselijk! net als Eefje...

en vaak heet ze ook gewoon meis, of meissie...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76975078
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Is die niet gewoon héél groot?
Dat zou je wel zeggen ja als je naar de prijs kijkt!
pi_76975119
Ivan zit naar As The World Turns te kijken. Wat gaan wij de komende jaren toch een plezier beleven aan samen tv kijken.

Ik noem hem altijd 'knapperd'. Of 'jongen'. Of gewoon 'Ivan'.

Ik heb een boxpakjesfetisj. Helaas zijn die dingen in de regel nogal duur. Als ik er één via Marktplaats koop voor 7,50 euro voel ik me haast al een verkwister. Nu ben ik trouwens niet bepaald zuinig, maar honderden euro's uitgeven aan kleding die maar even meegaat kan zelfs ik niet.

Bedankt voor de ruilbeurstip, huup!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76975336
Boxpakjes vind ik ook heerlijk en zo leuk staan...

Die knuffel dat koop je toch niet??? Althans, ik niet, zelfs niet als we de lotterij hadden gewonnen. Heel apart.

Hihi, Minke zit weer lekker naast me in de wipper en heeft nu ontdekt dat als ze heel hard beweegt, de beestjes boven haar dat ook doen en dan vol verbazing naar de beestje kijken... Ik denk niet dat het allemaal heel bewust gaat, maar het is wel heel cute.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:03:50 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76977997
Jemig wat is er veel geklept!

Bedankt voor jullie reacties!

En nog 1 dingetje er even uit pikken, Aoraki, wij doen al vanaf het begin bij Oscar in elke fles 10cc water extra, soms kan dat net genoeg zijn voor een kindje om wat makkelijker te poepen. Mss helpt het bij jullie ook?
Meer dan 10cc per fles kan je beter niet doen, want als ze dan de flesjes niet leeg drinken missen ze ook de voedingsstoffen.
pi_76978338
Manlief noemt Isabeau gewoon 'Lekker wijf"

Ik wil eerst even zeggen dat ik normaal een heel erg positief, opgewekt persoon ben.. Maar nu zit ik er echt even helemaal doorheen. Van mijn bezoek aan het consultatiebureau ben ik geen steek wijzer geworden. De verpleegkundige had als advies om Isabeau gewoon helemaal cold turkey van de borst af te laten kicken. Gewoon alleen maar de fles aanbieden en als ze écht honger krijgt dan pakt ze hem wel. En dan de huisarts inseinen voor het geval ze uit dreigt te drogen Sorry, ik vind dat barbaars en dat gaat zó tegen mijn gevoel in! Noem mij maar een softie, maar dit kan ik niet. Andere optie die ze voor me had was "Kennelijk wil ze niet dat je gaat werken, misschien moet je voorlopig gewoon thuisblijven" Heb haar nog net niet gevraagd of zij dan mijn hypotheek zou betalen. Alsof het allemaal zo eenvoudig is.

De arts was iets constructiever. Adviseerde om op het kdv de fles aan te blijven bieden, maar daarnaast ook moedermelk met rijstebloem per lepel te geven. Zodat haar buikje wat voller zit. En ze adviseerde mij om eerder naar huis te gaan (en dat kan natuurlijk wel met die twee uur per dag die ik heb om te voeden).

Vervolgens werd er nog een afwijking in haar rechterheupje ontdekt. Niet schokkend, maar wel aanwezig. Isabeau krijste ondertussen zo hard dat de ramen bijna sprongen (zelf aanleggen ging niet meer) en als klap op de vuurpijl mochten er nog even twee prikken in. Ze ligt nu afgepeigerd in bed (zal dus zometeen wel weer klaarwakker zijn). Mijn man was helemaal over de zeik. We gingen het al op elkaar afreageren, dus die heb ik maar naar de sportschool gestuurd (dat helpt ).

Ik weet gewoon écht niet meer wat ik er mee aan moet.
pi_76978475
Als het echt niet lukt denk ik dat ik met de bedrijfsarts probeer af te spreken om de ziektewet in te gaan. volgens mijn schoonzus (lactatiekundige) is dat een mogelijkheid.
pi_76978555
Oh, Isabeau was 5415g, 61cm en d'r hoofdomtrek is nu 41cm. Ik was van tevoren erg benieuwd...en nu dacht ik: "Oh...zal wel..."
pi_76978634
Jezus Sorbo Wat een trut. Waar zit je CB?

Sterkte ermee, ik kan je helaas niet helpen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76978833
He gatver Sorbootje! En wat een reactie van het CB, gewoon Cold Turkey stoppen, tssk Wat een hulp zeg, not...
In de ziektewet gaan is inderdaad wel een mogelijkheid. Hopelijk gaat ze snel wel goed uit de fles drinken en beter in haar vel zitten.
En wat rot dat jij je nu ook zo naar voelt Heel bekend dat je het dan op elkaar af gaat reageren Ik moet mijn vent ook naar de sportschool zien te krijgen.
*Knuffel en sterkte*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 18 januari 2010 @ 19:21:01 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76978854
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Sorbootje het volgende:
Ik weet gewoon écht niet meer wat ik er mee aan moet.
Gezien dit laatste, zeker aangezien jullie al van alles geprobeerd hebben, snap ik de zin 'mss moet je maar niet gaan werken wel' eigenlijk...

Het andere advies is natuurlijk te idioot voor woorden, nogal logisch dat je daar nooit aan gaat beginnen. Hoe komt ze erop zeg!
pi_76979076
BE je hebt gelijk hoor, maar 't was vooral de manier waarop ze het zei.. Alsof het iets is wat ik in mijn eentje zomaar even kan beslissen...

En Vlindur, CB zit in Weidum. (ook zoiets stoms.. het enige paadje naar de ingang is een soort rolstoelhelling en daar lag gewoon ijs op )

Verder thanks
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 19:28:52 #122
5428 crew  miss_sly
pi_76979290
Sorbootje, wat een stomme verpleegkundige. Hoe komt ze erbij om zoiets voor te stellen.

Het idee van ziektewet is er wel een, maar de manier waarop dat gebracht wordt, vind ik persoonlijk ook niet erg charmant.

Hier bleek het toch echt een kwestie van doorzetten, fles aanbieden als ik weg ben, maar echt als laatste voor ik ging werken goed voeden en meteen als ik thuiskwam. Ik ga nog steeds standaard een uur eerder naar huis om te kunnen voeden, terwijl Senna nu behoorlijk begint te drinken. Dus dat is zeker een optie! Je hebt gewoon recht op die twee uur! Als je voor je kolven bijv maar een half uur nodig hebt op je werk en je luncht achter je bureau (als dat kan) of je gebruikt lunchtijd als kolftijd, dan kun je gewoon 1-1,5 uur eerder naar huis. En op zich kan een kindje best een uurtje of 8 zonder drinken, want dat kunnen ze 's nachts ook als ze slapen!

Ach meid, het is ook hartstikke lastig. En als jij je er beter bij voelt om je ziek te melden, moet je dat zeker doen. Je meisje gaat nu even voor alles, en je eigen welzijn is daarbij ook erg belangrijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76979621
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heet hier ook wel madam, maar dat is meer omdat ik de werktitel frederique toch niet zo leuk vond. wellicht dat er nog andere koosnaampjes komen voor haar.

Ik wou nog even zeggen dat ik Aviva een gave naam vind!

H&M vind ik vaak niet duur (broekjes nog wel eens) hij heeft heel veel van H&M. Lief! vind ik ook echt ontzettend duur, vaak in de sale eigenlijk nog steeds! Heb er dat ene pakje wat hij laatst aanhad in fototopic vandaan, en in dezelfde kleur groen heeft hij v mt 68 een vest, die kleur donkergroen die ze daar hebben vind ik mooi. Kwaliteit is wel super, maar daar zijn de prijzen dus ook wel naar.. en lang niet alles vind ik leuk.
Een vrij effen broekje ofzo zou ik daar dus nooit kopen, ik wil dan ook wel dat je ziet waar het vandaan komt

Ik noem Wolf heel vaak Smekkie, hij maakt van die schattige ''kus.smak'' geluidjes als hij drinken wil
Slapen vandaag gaat helaas ruk, meneer wil alleen maar bij mij in de doek slapen, nu ook al niet meer in de wagen.Morgen weer nieuwe kansen,voorlopig maar helemaal geen ledikantje proberen. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hun kind gerust laten huilen voor een tijd, ik vind dan een minuut al lang duren, ik kan dat dus echt niet en neem hem dan gauw weer bij me.

[ Bericht 10% gewijzigd door DustinHenderson op 18-01-2010 19:40:21 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76979743
Sorbootje wat een rare verpleegkundige zeg Alsof je moedwillig je kind een beetje uit gaat laten drogen... Wat een idioot advies. Wat miss sly zegt kan je natuurlijk nog doen, dat je die 2 uur kolftijd gebruikt om haar bij jou te laten drinken. Misschien is dat nog een optie?

Ik vind de kleertjes van Lief ook niet super. Ik hou namelijk niet zo van teksten op kleding. En inderdaad kinderkleding is gewoon belachelijk duur. Soms vraag ik mijn broertje om dingen van GAP op te sturen, dan valt het nog mee, maar verder veel 2e hands kleertjes en krijgertjes en zelf koop ik soms wat leuks erbij. Of ik pimp zelf de kleertjes wat met bandjes, knoopjes of applicaties.

Oh ja Esmee noemen we vaak liefkozend "pruiikje" of "Smeetje"
pi_76980212
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:21 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans: hier zijn we ook aan het 'oefenen' met meer in eigen ledikant te slapen. Ook omdat het soms zo onrustig beneden is vanwege zn peuterbroer. Als hij niet wil slapen boven neem ik hm ook weer mee naar beneden. Ik wil hm niet 'dwingen' en ik kan hm zelf ook niet laten huilen boven. Nu ligt hij al heerlijk 2,5 uur boven te slapen!
Wauw, wat knap zeg!!!
Hier wachten we er maar effe mee, misschien eind van de week weer proberen als slapen weer goed gaat
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')