abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76955696
Miss

Net de assistente gesproken, de dokter gaat me tussen de middag terug bellen.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ze is vandaag 14 weken, maar tot nu toe is ze de oei ik groei steeds een week voor, dus wie weet... En sinds twee dagen zuigt ze inderdaad ineens op haar duim.. Ja wél op de duim.. nu nog de fles Nou ja, linksom of rechtsom komt het wel goed.
Je moet uitgaan van de uitgerekende datum en ze was een kleine week te laat toch?
Sterkte in ieder geval, ik snap heel goed dat je je zorgen maakt
pi_76955834
Ze was drie dagen na de uitgerekende datum. Misschien gaat het vanavond beter. Ik hoop het!
pi_76956790
Kleine Xeentje gauw opknappen meisje...
Fake it till you make it...
pi_76957456
Ah, kleine Xeen, het zit ook inderdaad niet mee bij jullie hoor... hopelijk kan de dokter raad bieden of anders heel erg beterschap voor je kleine meid.

Sorbootje, wat rot dat Isabeau nou weer zo hangerig/huilerig is... misschien inderdaad het naderende sprongetje, maar wellicht is het gewoon even zo (dooddoener alom, maar toch). Hopelijk gaat het snel beter, wellicht heeft het cb nog tips of adviezen vanmiddag. Anders lekker blijven knuffelen die kleine. voor jullie hoor.

BJ slecht geslapen, bah... gelukkig blijft Evie het wel heel goed doen, dat scheelt weer in de zorgen. Nu jij nog en dan komt het vast weer helemaal goed. En dat jij alweer aan het volleyballen bent joh... snel hoor. Ik kan zelf ook niet wachten tot ik weer lekker kan gaan hockeyen, maar mijn lijf voelt nog niet echt aan alsof dat al een goed idee is. Maar komt vast snel in orde!

Miss, Senna alweer bijna groot! Gaat idd hard hoor, hoewel ik een groot deel heb gemist tussendoor, aangezien jij al heel snel was bevallen nadat ik me bij Z&G had gemeld. Maar ik ben wel heel blij dat het zo goed gaaat met jullie allemaal! Geniet ervan joh!

Trix, Stef ook aan de voorkeurshouding? Bah, wat naar. Nu weer goed opletten dus, nou ja het is ook voor een goed doel. Wel schrikken dus toen je het weer zag. voor jullie.

BE, ik had nog helemaal niet op jou/Oscar gereageerd, maar ik hoop wel dat jullie snel duidelijkheid kunnen krijgen over wat nu het beste is voor Oscar. Helmpje of niet, hij moet er beter van worden... al is het maar voor jouw geruststelling.

Hier gaat het een beetje mwah, als je begrijpt wat ik bedoel. Minke heeft vannacht weer een enorme ruk doorgeslapen (12-6) maar sindsdien redelijk uit haar doen... niet willen slapen, beetje huilerig (vooral na flesje) en voornamelijk als ik uit het "zicht" verdwijn begint ze te morren. Ook steeds speentje in, speentje uit... heel handig. Nu ligt ze weer naast me in de wipper, eindelijk even oogjes dicht, dus hoop maar dat ze het nu even gaat inhalen en dat we vanmiddag lekker samen kunnen knuffelen en onbezorgd de dag door.
pi_76958794
Heb redelijk meegelezen de afgelopen dagen maar ik had niet zoveel te melden....

Afgelopen vrijdag naar het CB geweest, score 6160 gram(uit mn hoofd gezegd) en 61 cm. Hij was weer goed gegroeit. Ik vroeg nog naar de laatste voeding of ik die nog moest geven omdat hij dan zo diep slaapt... echt een antwoord kreeg ik niet Heb nu 2 keer geprobeerd hem weg te laten maar dat gaat nog niet, dan komt hij halverwege de nacht. Dat mens kon ook nog niet eens prikken, hij had na de prik een dikke bult op zn rechterbeentje En dat terwijl ik gefietst heb met zn beentjes en het gemasseerd had. Kan je bij het CB ook vragen om een andere arts die de prikjes zet? Ik wil haar niet meer

Vandaag is Jamie voor het eerst op het kdv, vond het toch moeilijker dan verwacht om hem daar te laten. De gene met wie ik het intake had was er ook nog eens niet, ze was ziek. Dus hij is nu bij echt vreemden voor mij. Net even gebeld, hij doet t heel goed zeiden ze. Hij is naar bed geweest en ging direct slapen. Lag toen ik belde in de box te spelen en kreeg daarna zn flesje. Nog een kwartiertje en dan heb ik pauze, ben nog in twijfel of ik even bij hem ga kijken.
pi_76960046
Moeilijk hè, Martine.. morgen gaat Isabeau voor 't eerst voor het 'eggie'... Nog een extra knoopje in mijn maag. voor jou
pi_76960932
Heb alles redelijk gevolgd, maar zelf geen tijd gehad om te posten...

Ik zag de foto's van Oscar voorbij komen. Je ziet het nu idd wel. Ik snap heel goed dat je voor een helmpje kiest BE.

Hier gaat alles redelijk. Meneer zit nu volledig op flesvoeding. Ik wilde de bv afbouwen voordat ik weer moest gaan werken, en ze rekenen 1 voeding per week vervangen door een fles... Mijn borsten dachten daar anders over en ik ben nu binnen 1,5 week volledig op de fles over. Maar wat een bevrijding!! Ik zit nu echt veel lekkerder in m'n vel. Thomas vindt het ook allemaal prima, hij doet langer met een fles en slaapt langer door. Het enige probleem is dat de ontlasting dikker is geworden en hij soms heel lang aan het persen is voordat hij zijn broek vol kan poepen. En we zijn van 8 poepluiers per dag naar 2-3 gegaan. Dus zijn darmpjes zullen zich nog wel even moeten aanpassen...

Woensdag naar het cb voor zijn eerste prikjes, ik ben benieuwd... Ook hoe zwaar en lang hij is geworden... vorige keer na 1 maand was hij al 3700 gram en 51 cm (geboortgewicht 2700gr)... Nu na 2 maanden zit hij denk ik zo rond de 4,5 kilo... We zullen zien woensdag.
pi_76961689
Och Xeentje alweer diarree Wat rot nou toch, nu moet je toch echt snel opknappen hoor

Martine fijn dat je mannetje goed gegroeid is, en wat een gemene bulten-achter-latende wijkverpleegkundige.

Icantrix Weezer doet het hier ook goed! En Muse, dat vind ik maf want dat is nogal hyper muziek.

Aoraki wat fijn dat de overgang naar flesvoeding zo soepel verlopen is Hier ook nog maar iets van 3 poepluiers per dag en meneer moet er zichtbaar en hoorbaar moeite voor doen, dus misschien heeft het behalve met de flesvoeding ook wel met de leeftijd te maken?

Oh Sorbootje wat spannend dat Isabeau morgen voor het echie naar het KDV gaat joh! Isabeau zet um op, lekker uit de fles drinken!!

Minke ga maar lekker slapen meis, dan ben je straks weer lekker vrolijk!

Senna alweer bijna een half jaar?? Ik blijf het maar zeggen, maar het gaat echt zo snel! Maar ik zag dat je ook al met bijvoeding op de Rapley manier begonnen was, leuk zeg!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76961775
Aoraki, wat fijn dat je mannetje het zo goed doet op fles voeding. Mbt de poepluiers, was hier het zelfde... na een week ging het beter.

Heb toch maar besloten om niet naar het kdv te gaan, wil Jamie niet in de war maken. En wil ook niet overkomen als een overbezorgde moederkloek. Nog maar 4 uurtjes en dan mag ik hem weer gaan halen. Zou willen dat ik de klok sneller kon laten draaien.
pi_76961887
Het is goed om te horen dat het bij jou ook zo verliep, Martine. Het is zo zielig, krampjes kende ik al, maar dat gepers... en dan komen er alleen windjes uit, en dan opeens: flots, de hele broek vol
pi_76962471
Aoraki, wat een snelle overgang joh... en die poepbroeken, kennelijk horen die er dan bij (geen ervaring mee).
Mijn meid poept alleen 's nachts, en ook maar 1 keer per dag. Heel fijn, sta je met je halfwakkere hoofd de poep echt overal vandaan te vegen.

Oh en voor alle baby's die een beetje van slag zijn vandaag, er is een reden: "Blue Monday". Schijnbaar is het vandaag de meest depressieve dag van het jaar.

Minke heeft net een flinke volle fles achter de kiezen en viel na de boer meteen op mijn borst in slaap. Even lekker laten liggen en nu ligt ze boven in der mandje te knorren. Dus nu kan ik ook weer eens wennen aan de kleine niet naast me of in de kamer, maar met de babyfoon er naast. Lief heeft van de week ook de temperatuur-piepjes eruit gesloopt, dat scheelt al heel veel!
pi_76962876
Lijnloos, idd een snelle overgang. Dat heb ik gevierd met wijn! Ik vind het wel prettig zo weinig poepbroeken, maar ik vind het wel heel zielig dat hij er nu zo last van heeft.

blue monday? mmm, hij is wel wat huilerig...
pi_76962970
Haha lijnloos, dat meen je niet! Vorig jaar was ik op blue monday hartstikke vrolijk, maar vandaag nogal heel erg niet!
pi_76963386
Even een vraagje over de Oei ik groei - boeken. Ik lees regelmatig dat iemand van jullie hier info uithaalt, maar ik zie op bo.com dat er meerdere boeken van zijn. Wat is een aanrader?
pi_76963659
* Vlindur wil dat boek idd ook gaan bestellen, goeie vraag!
Dit is de goeie Wat zijn die krengen duur zeg!

Rienk heeft allemaal pukkeltjes op zn gezicht, hals en borst.. Is dat erg?

Edit: Lees de reviews maar eens, ik hoef hem niet meer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76964119
Dat liegt er niet om... maar schijnbaar klopt het bij verschillende hier wel (kwa sprongetjes en zo). Ik heb wel het overzicht van die sprongetjes (als pdfje) gedownload... zo van, da's leuk om te checken en wie weet klopt het ook wel, maar het boek verder interesseert mij vrij weinig. Ik heb genoeg andere boeken van vriendinnen en ouders gekregen, dus leesvoer zat.
pi_76964308
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Dat liegt er niet om... maar schijnbaar klopt het bij verschillende hier wel (kwa sprongetjes en zo). Ik heb wel het overzicht van die sprongetjes (als pdfje) gedownload... zo van, da's leuk om te checken en wie weet klopt het ook wel, maar het boek verder interesseert mij vrij weinig. Ik heb genoeg andere boeken van vriendinnen en ouders gekregen, dus leesvoer zat.
Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naar
pi_76964525
Hhmm ik had eerder ook al negatieve reviews gelezen! Toch maar niet doen dan.. Iemand nog een leuke tip voor een ander boek over ontwikkeling / opvoeding van baby's?
pi_76965050
Heej Lijnloos waar heb je dat pdfje gevonden? Ik ben wel nieuwsgierig!

En een leuk en goed boek vind ik The Baby Book. Dat gaat wel over een bepaalde opvoedstijl, Attachment parenting, dat betekend dat ze proberen een zo veilig mogelijke binding met het kindje te krijgen.
Maar vrijwel ieder onderwerp wordt besproken op een duidelijke manier, het is dan ook megadik. Het boek is alleen wel in het engels...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76965152
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naar
Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.

http://www.oeiikgroei.nl/upload/OIG_0209_DEFINITIEF_LR.pdf
  maandag 18 januari 2010 @ 14:37:34 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76965286
be, jeumig, op die foto's is het wel heel duidelijk te zien, ja! hopelijk werkt het helmpje tzt snel!

vlindur, die pukkeltjes komen wrs van jouw melk. nog wat hormonen die meekomen met de bv. (tenminste, ik neem aan dat ze kleurloo zijn? de bv-pukkeltjes zijn geloof ik meestal niet rood of zo)

lijnloos, vwb oei ik groei is het idd vooral handig om te weten of het sprongetjestijd is, want dan is het ejammer te verklaren, maar wat ze precies moeten kunnen na zo'n sprong, verschilt per kind.

we hadden gister de eerste nekpoep!
en krampjes maar das niks wat niet opgelost kan worden met een cosi-bag en een pink
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76965290
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.

thx
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:37 schreef DaviniaHR het volgende:
we hadden gister de eerste nekpoep!
Woah nu al! Wees maar trots, dat heeft Niels nog niet gepresteerd!
En voor de krampjes
pi_76966022
Aviva lekker tot je nek vol! en een kusje voor de krampjes

Senna alweer bijna een half jaar oud, wat gaat het hard!

En een voor de kindjes en vooral hun mama's die al snel naar het KDV moeten.
En een speciale voor Xeentje, arm prulleke.

Oh Blue Monday... voel ik me daarom zo bagger? nee serieus ik ben ziekjes ofzo en Amélie is ook al een paar dagen hangerig en jengelt wat af. Lang leve de paracetamol voor mama's hoofdpijn!
Vandaag naar het cb geweest, 7270 gram alweer, madame groeit gestaag lekker door. Alles was verder in orde, de arts was erg lief en Amélie heeft lekker aan haar horloge gepulkt en geslobberd En de prikjes zitten er weer in, so far so good *afklopt* hopen maar dat ze er niet teveel last van heeft.

curves, prima op het lijntje verder dus

[ Bericht 3% gewijzigd door huuphuup op 18-01-2010 15:34:08 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76966368
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Van mij wel

Dank je!

Davinia, ze zijn idd huiskleurig, maar sommige zijn wat rood achtig. Maar niks ergs dus?
  maandag 18 januari 2010 @ 15:08:17 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76966553
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dank je!

Davinia, ze zijn idd huiskleurig, maar sommige zijn wat rood achtig. Maar niks ergs dus?
ben geen dokter, maar tklinkt als standaard bv pukkels. mss staat er wel iets op bv.com?
google anders ff op baby-acne
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')