abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76917792
Het kleine babietjestopic (0-6 mnd), deel 15

Kleine babietjes

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 19-01-2010 09:11:28 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76917952
Laatste posts:

Over Oscar en dat hij waarschijnlijk in aanmerking komt voor een helmpje:
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ynske, je kan op de eerste foto goed zien dat zijn hoofdje aan de zijkant plat is, net of hij een blokhead heeft, maar dan zonder haar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En op de 2e foto kan je goed zien dat zijn oortjes dus niet gelijk staan en onderin, net rechts van zijn oortje lijkt een soort bobbel op zijn koppie te zitten terwijl het dus aan de bovenkant bij zijn oortje, links daarvan juist plat is. En je ziet goed dat die platting aan de zijkant achter, evenwijdig loopt met eenzelfde afplatting aan de voorkant.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:31 schreef Ynske het volgende:
das idd behoorlijk BE. hoop dat ze jullie snel kunnen helpen
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:14 schreef huuphuup het volgende:
Duidelijke foto's BE. Ik denk dat k wel begrijp wat je erbij voelt, dat een helm nu gewoon beter is en de enige oplossing om het geheel weer goed te krijgen. Meten ze dan niet in het ziekenhuis nogmaals in procenten zeg maar voordat ze gaan aanmeten?

Bij amélie staan de oortjes trouwens nog nagenoeg gelijk, het scheelt een millimeter ongeveer, daar was ik wel verbaasd over, en ook wel blij natuurlijk.

Willow & Oscar aan de rol woehoe! mijn dametje blijft nog steeds liggen waar ze ligt maar inmiddels trekt ze zichzelf wel omhoog tot zit... dat dan weer wel. Mafkeesje.

Willow grijpgraag proppellor
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Nee nog niet BJ, de afwijking was bij de vorige meting 111%. Dat betekent dat je in aanmerking komt voor een helmpje volgens de criteria.
Maar het was een meting van de fysio en nu gaan we dus op 1 feb naar een revalidatie-arts en die moet neem ik aan ook nog akkoord gaan.
Over voorlezen:
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:29 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Dat had ik ook al een paar dagen en dacht, post ik t wel of post ik t niet........
Kwam op mij iedere keer over van kijk eens wat ik wel niet doe of goed bezig ben ofzo, miss. niet zo bedoeld maar er zijn er meerderen die fulltime kolfden en daarna gingen flessen.

Verder succes met de voorkeurshoudingen, hier word het gelukkig niet erg door o.a. het stabiliteitskussen etc.

Lachen word hier ook schaterlachen geregeld en hij is gewoon zo veranderd sinds de maagzuurremmers.
Donderdag weer prikjes.
Verder een vrolijk kind die weinig slaapt! haha, zo ongeveer 3 a 4 uur overdag tussen 10:00 - 19:00.

Ik was een blad aan het lezen van kinderen, groter groeien ofzo waarin iets stond over voorlezen, vroeg ik me toevallig van de week af.
Lezen jullie al voor aan de kleintjes?
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:35 schreef huuphuup het volgende:
oh Het Is Mij hebben jullie zo'n kussen ja? Bluh ik ben echt verpest nu, bij een volgende weet ik zeker dat ik er bovenmatig op ga letten en me er bovenmatig druk over ga maken

wat fijn zeg dat dankzij die maagzuurremmers er zo'n ommezwaai is! en hier wordt ook ongeveer zoveel geslapen

En voorlezen, tsja, ik weet het niet. Ik lees niet echt bewust een verhaaltje voor maar ik pak wel vaak een boekje als ze bij mij op schoot zit en dan ga ik alles benoemen zeg maar. Dus het knisperboekje van de Hema en dan de figuurtjes omschrijven, welke kleuren ze hebben enzo en dat is de neus en kijk zn oortjes! Dat soort dingen Maar we praten sowieso heel erg veel met Amélie eigk, ik maak heel vaak rondjes door het huis om alles ns goed te bekijken en te benoemen met haar vind ze prachtig.
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:35 schreef innepin het volgende:
Het-is-mij, ik lees heel af en toe wel voor aan Willow, maar 't is zo'n druk monstertje dat ze liever de boekjes in haar mond stopt dan dat ze luistert Echt een groot succes is het dus niet
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:40 schreef het-is-mij het volgende:
@ Huup, tijdje terug toen je je er ook ff druk over maakte en met tips heb ik die tip incl. link nog gepost maar miss. heb je erover heen gelezen want soms word er ook wel erg veel gepost.

Niet je dag daardoor laten verpesten hoor.
Heb het bij fysio gevraagd, t is meer cosmetisch dan motorisch gelukkig, das dan weer geluk bij een ongeluk en maak je aub niet te druk.
Dan is je hele zondag verpest en je kunt er gewoon helaas niets mee.

Je lezen schijnt nu al goed te zijn ,vanaf 3 maand.

Wij praten ook erg veel, was het ook op mn werk gewend tegen de ernstig verst. gehandciapten om alles te benoemen en dat doe ik nu ook en mijn mannetje ook, die lult wat af joh, ik moet er echt vaak om lachen, e gekste dingen haha.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76918021
Goeiesmorgen ladies (en heren?)! Zomaar even een voor jullie allemaal in een vers topic. Ik lees alles nog, maar heb zelf eigenlijk weinig te melden. Ik ben weer drie dagen an het werk (wat een luxe zeg, ik geniet van beide rollen nu) en zowel mijn als Nils z'n moeder hebben een dagje opgepast. Ging prima! Donderdag gaat ze wennen bij de kinderopvang.

En de sneeuw is hier eindelijk helemaal weg en het zonnetje schijnt. Kunnen we eindelijk weer naar buiten in de draagdoek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 17-01-2010 13:02:30 ]
pi_76918139
De afplattingen op Oscar's koppie zijn inderdaad wel goed te zien BE, gelukkig is er wel wat aan te doen, maar leuk is het niet zo'n helm

Ik ben moehoee Ik heb gisteren de hele dag melk en melkproducten gebruikt. Ik weet alleen niet of Niels erop reageert. Hij is enorm aan het regelen/clusteren en huilt en gilt veel maar ik weet niet of dat komt door het regelen en daardoor minder slapen of door het provoceren. En misschien wil hij ook wel de hele tijd aan de borst hangen omdat hij zich niet lekker voelt Lastig hoor. Hij is nu natuurlijk een stuk ouder dan toen ik stopte met melkproducten, hij was toen 6 weken en gilde het na vrijwel iedere voeding uit van de pijn. Het kan best dat hij nu een andere reactie geeft omdat hij ouder is toch... Eigenlijk zou ik niet moeten weten of ik melkproducten neem zodat ik geen reactie verwacht (blind en met een placebo testen).

Maar ik heb lekker wel pizza gehad gisteren!!
pi_76918218
Sorry, niet gezien dat ik het topic sloot, heb gepost en ben 25 min. op de crosstrainer gaan staan en 100 buikspieroefeningen haha.

Maar mn laatste post is gelukkig herhaald.

@ Twinkly, kun je straks neit ff lekker liggen als niels ligt?

@ Serpente, mij viel het werken ook erg mee.
Leuk om dan thuis te komen he?
Nog specialer ofzo.
pi_76918282
Goeiemorgen... Wat fijn het-is-mij, dat het zo goed gaat met je kleine man nu de maagzuurremmers hun werk doen. En schaterlachen al... kan niet wachten tot ze dat hier ook gaat doen. Zo lief!

Wij zijn vanochtend voor het eerst meegeweest naar de kerk van mijn man. En daar doen ze de kleine kindjes tot 5 jaar in een aparte ruimte om te spelen en zo, maar dus zonder de ouders (wel met een flink stel verzorgers, meestal ook ouders van een van de kindjes)... vond ik nog wel moeilijk, zomaar je kindje effe afstaan voor anderhalf uur. Maar Minke had honger, dus mijn man werd halverwege al uit de zaal gehaald voor het flesje en daarna heb ik nog een tijdje met haar daarachter gezeten. Ging eigenlijk wel hardstikke goed, maar heb echt nauwelijks meegekregen wat er gezegd werd in het begin.
Oh en Minke heeft vannacht gewoon van 12 tot 6 geslapen woehoe!
pi_76919200
Xeentje wil sinds gisteren niet meer dan 60 ml melk per voeding (om de 4 uur). Maar ze lijkt nergens last van te hebben, hoewel ze wel vaak poept. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Kan het misschien te maken hebben met de twee wendagen afgelopen week?
pi_76920839
goedemorgen dames.. jammer dat sommige van jullie zich irriteren aan mijn posts. Ik poste gewoon wat mij bezig houdt en aangezien mijn dagen de laatste tijd uit weinig anders bestaan.. komt dat vrij regelmatig op hetzelfde neer. maar zal het niet meer posten... En het heeft niets te maken met gebrek aan aandacht of behoefte aan complimentjes.. (weet ook niet meer wie dat zei; maar beetje jammer als je echt zo denkt...)

ok.. die hebben we weer gehad.

Hoe is het verder met Sorboo en Isabeau?

& Mefke? hoe is het met jou en je kleintje?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76921523
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen dames.. jammer dat sommige van jullie zich irriteren aan mijn posts. Ik poste gewoon wat mij bezig houdt en aangezien mijn dagen de laatste tijd uit weinig anders bestaan.. komt dat vrij regelmatig op hetzelfde neer. maar zal het niet meer posten... En het heeft niets te maken met gebrek aan aandacht of behoefte aan complimentjes.. (weet ook niet meer wie dat zei; maar beetje jammer als je echt zo denkt...)
Ik dacht dat het een soort verontschuldiging was voor tikfouten die in de posting voor zouden kunnen komen. Ik vind het knap dat je zulke postings met één hand weet te produceren.

Over praten/voorlezen: ik praat met Ivan ook heel veel en ik wil hem nu al gaan voorlezen. Ik weet wel dat hij er vrijwel niets van meekrijgt, maar ik weet ook dat taalontwikkeling sterk gecorreleerd is met taalaanbod. De Fabeltjeskrant is trouwens weer op tv en het verbaast me met terugwerkende kracht hoe deftig Meneer de Uil spreekt! Jeetjemina, dat ik dat als klein kind begrepen heb.

Wat voor liedjes zingen jullie voor je kind? Ik herinner me eigenlijk alleen liedjes van oude televisieseries. Favoriet hier is de intro van Wickie de Viking (waarbij ik 'Wickie' vervang door 'Ivan' ).

Hey, hey, Ivan. Hey, Ivan, hey
Hijs nu het zeil gezwind
Blijf hoog, hoog aan de wind
Nana naaanaa na nanana naa nana Ivan!

Angst voor de wolf maakt hem niet blij
En dan die storm er nog eens bij
Maar wolven hier en stormen daar
Hij is niet bang voor het gevaar!

Hijs nu het zeil gezwind
Blijf hoog, hoog aan de wind
Nana naaanaa na nanana naa nana Ivan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76921755
Woeii even een voor Minke!

Xenia: geen idee of dat met dr wendagen te maken zou hebben. Het lijkt mij van niet. Hier wordt soms ook ineens weinig gedronken. Net ook maar 60 op en hij ligt al een poosje heerlijk te slapen. Terwijl hij soms na een voeding van 100cc zich al na 2 uur zich meldt.

Twinkly: sterkte met Niels. Hopelijk kun je zelf nog even bijslapen vandaag.

Poppejans: ja ik weet dat ze ook lachstuipjes hebben, maar dan verschil zie ik wel Hij reageert met lachen als je tegen hm praat/ hem lachend aankijkt en gaat dan ook geluidjes maken. Ook naar zn mobiel in de box kan hij lachen. Vond het zelf ook erg vroeg hoor, maar zoals er al gezegd was is hij dus eigenlijk al ietsjes ouders omdat hij bijna 2 weken na uitgerekende datum geboren is. Kyllian lachtte geloof ik bij 4,5 week.

BJ: gewoon posten over het kolven als jij dat wilt hoor. Als iemand het niet wil lezen dan kun je er toch gewoon overheen lezen. Ik irriteer me er iig niet aan.
pi_76921954
Claudia, hihi leuk liedje, ik ken hm niet. Ik heb nog niet gezongen voor hm geloof ik Maar ok hij is ook nog maar 4 weken en slaapt erg veel Praten doe ik wel veel tegen hm. Bij Kyllian zongen we steeds (vanaf ongeveer 2 maanden geloof ik) 'lief klein konijntje' en dan zn neusje aanraken als we 'vliegje op zn neus' zongen. Daar reageerde hij zo leuk op.
pi_76921966
Ivan was ook een vroege lacher. We durfden pas echt te geloven dat het een lach was toen hij ruim 3 weken oud was. Hij is ruim een week te laat geboren, dus dat komt wel overeen met het lachen van jouw zoon, Meimeltje.

Oh, dit is Wickie:

Ik ben van de televisiegeneratie.
pi_76922160
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was ook een vroege lacher. We durfden pas echt te geloven dat het een lach was toen hij ruim 3 weken oud was. Hij is ruim een week te laat geboren, dus dat komt wel overeen met het lachen van jouw zoon, Meimeltje.
Dyon dus bij 2,5 week en toen geloofde ik het eigenlijk ook niet.....tot hij elke dag wat meer begon te lachen. Het kon echt niet meer anders dan dat het echt lachen was.
Wel schattig om te zien he die eerste lachjes.
pi_76922224
Uhmm hier ook veel tv gekeken hoor, maar Wickie ken ik echt niet haha. Zal ik dus wel te oud of te jong voor zijn geweest
pi_76922238
Claudia, ik zing hier wel de standaard kinderliedjes voor Lotte. Op een grote paddestoel, op een klein stationnetje, boer wat zeg je van mijn kippen, zag 2 beren enz. enz. Ik heb op internet een cd gedownload met 100 bekende kinderliedjes, voor als ik de tekst niet meer wist

En een boerenpaard vindt ze heel erg leuk, maar pas op het laatste bij een herenpaard en paard-op-hol want anders gaat het te langzaam voor d'r
Lotte!
Noah!
pi_76922371
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
Claudia, ik zing hier wel de standaard kinderliedjes voor Lotte. Op een grote paddestoel, op een klein stationnetje, boer wat zeg je van mijn kippen, zag 2 beren enz. enz. Ik heb op internet een cd gedownload met 100 bekende kinderliedjes, voor als ik de tekst niet meer wist
Die liedjes heb ik iets te veel met mijn blokfluit moeten spelen.
quote:
En een boerenpaard vindt ze heel erg leuk, maar pas op het laatste bij een herenpaard en paard-op-hol want anders gaat het te langzaam voor d'r
Ja, dat heb ik ook zoveel met mijn nichtjes gedaan! Ik ken alleen een andere variant, namelijk rechte weg, hobbelige weg, bocht in de weg, gat in de weg. Zowel hobbels als bochten deden het goed, maar het gat was de absolute topper.
pi_76922462
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:53 schreef Claudia_x het volgende:

Angst voor de wolf maakt hem niet blij

Oeh ja, rtl5 is de Fabeltjeskrant weer he? Ik heb het nog niet weer gekeken, maar was vroeger groot fan. Vandaar het boxkleed,speelkleed,mobile en aankleedkussen voor Wolf allemaal v Fabeltjeskrant

Wat gaaf dan dat hij echt al lacht Meimeltje, zo leuk he

Ik vind je posts over kolven nooit vervelend hoor BJ, ik lees alles met interesse, ik geef dan wel geen bv maar juist dat soort dingen vind ik dan wel weer boeiend om te lezen hoe anderen het doen en vergaat.

Hier nog steeds hard aan het oefenen met slapen in eigen ledikantje overdag, voor eventjes gaat het goed, maar hij zet het al wel gauiw op een heel hard brullen, naar mij idee als hij echt merkt dat hij ons niet meer ziet. Hem dan in de wagen leggen wil dan ook niet meer, dus hangt hij nu in de draagdoek bij mij te slapen, hij was zo enorm verdrietig
Nouja, we blijven gewoon proberen, en zegt mijn gevoel toch het niet meer te doen, dan slaapt ie gewoon nog maar lekker een tijdje in de wagen of bij mij in de doek.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76922548
Lachen naar mobiel:

pi_76922721
Poppejans: hier zijn we ook aan het 'oefenen' met meer in eigen ledikant te slapen. Ook omdat het soms zo onrustig beneden is vanwege zn peuterbroer. Als hij niet wil slapen boven neem ik hm ook weer mee naar beneden. Ik wil hm niet 'dwingen' en ik kan hm zelf ook niet laten huilen boven. Nu ligt hij al heerlijk 2,5 uur boven te slapen!
pi_76922801
Wij gaan komende week ook weer oefenen met boven slapen. Hoewel het hier erg rustig is overdag vind ik het wel goed dat ze leert dat ze in haar ledikantje ook kan slapen. Dan wordt straks de overstap van 's nachts in het ledikant misschien ook makkelijker (voor mij )...
  zondag 17 januari 2010 @ 15:40:38 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76926052
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:16 schreef innepin het volgende:
BE, hoe is 't eigenlijk met Oscars tandje? Is ie al echt door enzo?
Sterkte nog. De score is op dit moment 1 ondertand echt gewoon als tand, eentje een flink randje en zijn linker voortand is een enorme paarse bobbel dus dat gaat ook niet lang meer duren!
Ik schrok er net gewoon van toen ik dat zag in zijn mondje. Ziet er naar en pijnlijk uit.

En nu snel sporten. Lees later bij.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:49:54 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76926433
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sterkte nog. De score is op dit moment 1 ondertand echt gewoon als tand, eentje een flink randje en zijn linker voortand is een enorme paarse bobbel dus dat gaat ook niet lang meer duren!
Ik schrok er net gewoon van toen ik dat zag in zijn mondje. Ziet er naar en pijnlijk uit.

En nu snel sporten. Lees later bij.
oe klinkt inderdaad niet echt fijn... hoop dat ze snel doorkomen en hij er niet teveel last van krijgt..

en lekker sporten.. wat doe je???

Ik ben vorige week voor het eerst weer wezen volleyballen en dat was echt heeeeerlijk!
  zondag 17 januari 2010 @ 16:42:53 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76928497
Meimeltje... die foto

@BE Doorkomende tandjes... lastig altijd, was weer even vergeten dat ik dat ook weer allemaal ga krijgen

P.S. Mag Elyas ook in de openingspost? Elyas Yaël van 15 december

[ Bericht 16% gewijzigd door Tan op 17-01-2010 17:05:34 ]
pi_76930313
Leah lacht nog niet maar kijkt wel al gericht (ze is dinsdag 4 weken).

BE; mocht Oscar een helmpje krijgen..voor hoelang zou dat dan zijn?

Leah slaapt nog steeds beneden en hier is het niet bepaald rustig. Ik moet haar ook echt boven gaan leggen, zeker nu ze steeds meer ritme krijgt (en niet meer om het uur ofzo wil drinken).
Maar goed; de jongens spelen ook vaak boven hoor dus echt heel rustig is het alleen als ze op school zijn.

oh, Dyon, wat schattig
pi_76930433
Jullie zijn gewoon alweer een heel topic verder Had even een paar dagen niet zoveel puf voor fok. Zelf niet zo lekker en dan een baby erbij en een peuter met doorkomende kiezen is geen leuke combi

Oh ik zag berichten over rollende kindjes wat knap! Esmee vindt liggen volgens mij nog wel prima, want rolpogingen zijn er nog niet geweest.

En BE je ziet het inderdaad wel duidelijk zeg op die foto's. Maar het is ook een lekker mannetje hoor zo, hij ziet er heerlijk vrolijk uit En gewoon dus ook al tandjes! Wat gaat ie snel!

Voorlezen doe ik hier nog neit, maar ze hoort wel eens wat, bv als Linde gaat slapen natuurlijk. En dan merk ik wel dat Esmee ook sneller in slaap valt Zal wel rustgevend zijn om je zo te horen (of ik lees slaapverwekkend voor natuurlijk )

Verder gaat alles hier prima. Esmee eet en slaapt prima en ze vindt het geweldig bij de opvang. Ze is vrijdag van 9 tot 13 uur wezen wennen en ze had 2x 3 kwartier geslapen en netjes haar fles leeg gedronken! En het is zo'n vrolijk grietje

O ja bijna vergeten: Esmee is vandaag 4 maanden Wat gaat dat snel!!!!
  zondag 17 januari 2010 @ 17:52:15 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76930920
Even afkloppen, maar vooralsnog lijkt Oscar, net als Sasha niet heel erg veel pijn te hebben aan de tandjes. *afklopt*

Lily, ze krijgen hem dan vaak rond de 6 maanden en dan voor 6 maanden ongeveer.

Tan, ik ga Elyas erbij zetten.
pi_76931790
6 maanden is wel lang zeg, maar ja..het doel heiligt de middelen.
ik vind het trouwens best moeilijk te zien op foto 1
  zondag 17 januari 2010 @ 19:01:54 #28
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76933440
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:36 schreef lily het volgende:
Leah lacht nog niet maar kijkt wel al gericht (ze is dinsdag 4 weken).
Elyas heeft tot nu toe twee keer gelachen terwijl hij naar ons keek en ik had zowaar de cam. bij de hand maar het kunnen net zo goed (is volgens mij aannemleijker) toch 'lachstuipjes' zijn geweest terwijl hij toevallig naar ons keek - ik vind dat altijd zo moeilijk te bepalen. Hij is a.s. dinsdag 5 weken, dus vond het wel erg vroeg, maar verder is het inderdaad voornamelijk heel geïnteresseerd gericht kijken. Wat is normaal eigenlijk met gericht lachen? Ik las net berichten van een paar weken oud? Maar bij mijn weten doen ze dat toch pas met 6/7 weken?

@BE, bedankt!
pi_76933889
Zo dat was weer een druk weekend met vier kinderen! Maar we zijn allemaal weer helemaal fit. Isabeau valt alleen al twee dagen moeilijk in slaap 's avonds, terwijl dat nooit eerder een probleem is geweest. Ik vraag me af of ze gewoon nog een beetje naweeën (rare woordkeuze) van haar zieke dag zijn.. Hopelijk gaat het zometeen beter. Hoewel... ze ligt nu al voor jaffa... dus ze zal zometeen wel WAKKER zijn :S

Ik las over liedjes. Hier is In de maneschijn favoriet. En dan doe ik de gebaren met haar handjes als ze tegen mijn knieën ligt (ik met opgetrokken benen op de bank en zijn tegen mijn bovenbenen met haar hoofd bij mijn knieën). Vooral dikke dikke dikke tante Kee (wie is dat nou eigenlijk) vindt ze hilarisch.

BJ, ik erger me niet aan je posts. Helemaal niet. Ik erger me sowieso niet zo snel...
pi_76935090
Jee BE dat is best lang 6 maanden, maar ja de tijd gaat zo snel met die ukkies dat het eigenlijk best snel zal gaan.

Sorbootje hopelijk slaapt je meiske nog even lekker door! Dikke tante kee is bij Linde trouwens ook nog steeds favoriet

O vergeet ik net nog te schrijven dat de website www.kinderliedjes.nu heel handig is om teksten en bijbehorende gebaren van liedjes weer even op te halen.
pi_76935500
Zo, hallo, wat gaan jullie snel!

Voorlezen is er hier nog niet echt van gekomen, zingen wel. Klein klein kleutertje en in de maneschijn. Maar ook wel altijd is kortjakje ziek. En wij hebben ook een boekje met cd want ik ken echt lang niet alles (meer).
We waren dus even naar 4 flessen, maar na een nacht met 3x extra drinken nu snel weer terug naar 5. Bevalt toch beter
En verder vind ik het ineens zo snel gaan. Hij kan bijna niet meer in de wieg (Be, Oscar nog wel?), dus we gaan maar eens een ledikantje halen deze of volgende week. Broeken maat 62 worden al te klein, shirtjes mogen al 68 zijn. Vrijdagavond hebben we al naar een nieuwe autostoel gekeken, past nog lang niet, maar ze zijn in de aanbieding bij de babydump en wij moeten er 2 hebben, dus dan is een aanbieding heel prettig. Vanmiddag hebben we em voor de gein eens in het stoeltje van de kinderwagen gelegd. Dat kan helemaal plat, maar is nog wel groot. Ik hou het op de kinderwagenbak, die is nog groot genoeg en hij blijft nog netjes liggen. Leukste nieuws is wel dat we gaan babyzwemmen! Ze starten een nieuwe groep, dus we mogen volgende week al.
Al met al gaat het hier dus weer lekker. Morgen weer werken helaas, maar goed, dat overleven we ook wel weer. Driekus heeft het iig naar z'n zin op het kdv, dus dat is goed nieuws.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 17 januari 2010 @ 20:06:26 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76936209
Ik heb het net nog even staan bekijken Mefke, het kan nog net, maar het zal niet lang duren. In het bakerzakje lag hij met ligt opgetrokken beentjes, expres voor de heupjes doen ze dat geloof ik. Nu hij omrolt zijn we maar overgegaan op een gewoon slapzakje en kan hij zich normaal uitstrekken, en dus is het ineens krapper aan het worden.
Wij hebben een ledikantje gekregen van een vriendin dus dat staat al te wachten op zolder gelukkig.

Welk stoeltje hebben jullie gekocht Mefke?
pi_76936437
We hebben het stoeltje nog niet gehaald, doet manlief op zijn vrije dag deze week, maar het wordt de priori sps, die is nu maar 100 euro. Ik weet nog niet of we er meteen 2 halen. Deze heeft niet zoveel slaapstanden enzo, dus misschien halen we er nu 1 en dan straks een nog wat luxere voor de langere stukken.
Ledikantje moeten we nog halen, maar komt van de ikea en was nog op voorraad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76943111
Ik zing de hele dag door liedjes met Niels, hij doet vaak mee de laatste tijd. Ik verzin gewoon gekke teksten, maar ik zing ook gewone kinderliedjes. Voorlezen doen we nog niet
Hebben jullie ook dat je emo wordt van kinderliedjes voor je kindje zingen? Ik werd normaal nooit snel emo. Maar het besef dat voor mij dezelfde liedjes gezongen werden is zo En ik word ook emo van de intro-song van Totoro, omdat Niels ook nog klein en onschuldig is en Totoro kan zien ofzo (En van Niels Holgerson natuurlijk) Maf mens...
pi_76944222
Ik heb het nu niet meer zo, dat emo gedoetje, maar wel gehad.... janken om niks
Gewoon omdat we zulke mooie en lieve kindjes hebben bijv
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 17 januari 2010 @ 23:29:55 #36
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76946894
Hullo! Woei, loop ik even achter zeg, haha! Gaat hard hier enzo

BE, jeumig, die tweede foto is inderdaad wel heel erg duidelijk zeg Begrijp helemaal dat je daar iets aan wil doen, denk dat ik dezelfde keuze zou maken

Over afplattingen gesproken: lief hield Stef vanmiddag op een bepaalde manier waardoor ik zijn koppie in een bepaalde hoek vanaf boven zag en toen schrok ik behoorlijk van hoe duidelink dat bij Stef ook al is Voel me echt schuldig nu, het leek zo veel beter te gaan met zijn voorkeurshouding dat ik het een beetje los had gelaten, maar nu.. We gaan er nu echt weer hard mee aan de slag en niet weer de aandacht laten verslappen hoor, bah!

Voorlezen doen wij nog niet op het moment, het is eerlijkgezegd nog niet eens in me opgekomen dat ik dat nu al zou kunnen doen. Ik loop wel de hele dag tegen dat kind te kleppen (tegen de katten ook trouwens ). Kinderliedjes zing ik ook niet eigenlijk We luisteren wel vaak muziek samen en dan zing ik mee voor hem en daar wordt hij vaak heel rustig van, dan gaat hij echt liggen luisteren. Zo troost ik hem vaak als hij krampjes heeft Favorieten zijn Weezer, Soundgarden en Nirvana..

Vandaag had Stef overigens wel weer de ergste krampjes sinds tijden, maar hij had ook de hele dag niet gepoept Toen hij na de laatste voeding dan éindelijk ontplofte was hij ook meteen weer zijn vrolijke zelf, lekker lachen en doen

Esmee, 4 maanden alweer? Woah! (heb het toch wel goed onthouden he? )

En ik zie ineens dat Senna bovenaan het lijstje staat, Miss_Sly, ik zal je missen!

BJ, wat een naar bericht zeg, daar ben je inderdaad wel even ondersteboven van.. Hopelijk zal het arme kind snel beter worden!
3!
  maandag 18 januari 2010 @ 07:30:08 #37
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76953465
goedemorgen dames

Ik heb wederom enorm slecht geslapen en straks weer kraambezoek.. helemaal geen zin in! naja als ze dr eenmaal zijn is het vast wel leuk. Hoop alleen dat ik nog ergens een dutje kan inplannen vandaag.

En gisteren is het kleine mannetje geopereerd en het lijkt allemaal goed te gaan. Operatie is in elk geval succesvol verlopen... en dat is al weer een opluchting.
*fingers crossed*
  maandag 18 januari 2010 @ 08:28:15 #38
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76953879
Met dat 'slechte slapen' zou ik nog maar een jaar of anderhalf rekening houden, BJ ik vind dat vrij normaal en het went heus, ondanks dat het niet zo leuk is. Heeft je dochter ook slecht geslapen?
Ps. Bij mij kwam vrijwel geen kraambezoek. Dat is ook niet leuk.

Incan, ik lees ook nog niet voor, hoor. Hij skyped al wel met mijn vader begon ook lekker terug te praten en te lachen enzo

[ Bericht 21% gewijzigd door RockabeIIa op 18-01-2010 08:34:14 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76953970
BJ, kan je het bezoek niet afzeggen...?
Hopelijk tijd voor een tukkie voor jou vandaag!

Senna al bijna een grote baby, gaat hard he!

Kindjes met afgeplatte hoofdjes (en mama's ook)...
Fake it till you make it...
pi_76954418
Goedemorgen!

Emo om niks? CHECK

Haha Incantrix, heb je dan ook als je bv soundgarden of nirvana zingt dat je denkt: "hij moest eens weten wat ik nu zing?" Ik was laatst Diane van Therapy? aan het zingen voor Isabeau... Ze vond het prachtig, maar ik vond het toch wat ongepast

Gisteravond was weer een drama. Isabeau lag tegen half 9 in d'r bedje, maar ik had haar uiteindelijk pas om half 12 in slaap. Het lijkt wel of ze steeds honger heeft. En ik ben thuis geweest sinds donderdagmorgen, dus ik kan me niet voorstellen dat het nog samenhangt met haar hongerstaking als ik aan het werk ben. Misschien nog wel met de dag dat ze ziek was... ik weet het gewoon niet. Ik ga me zorgen maken over mijn melkproductie? Waarom wil ze 's avonds niet slapen? Dat heeft ze nooit eerder gehad? Waarom steeds maar drinken terwijl mijn borsten helemaal leeg zijn op een gegeven moment?

En nu ben ik op mijn werk. Wederom niet met een fijn gevoel. Heb de hele nacht liggen piekeren. Ik weet wel dat het uiteindelijk altijd wel goed komt, maar ik wil zo graag weten hoe ik dit op kan lossen! Vanmiddag consultatiebureau. Hopelijk kunnen zij ons een beetje verder helpen!
  maandag 18 januari 2010 @ 09:12:37 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76954610
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Met dat 'slechte slapen' zou ik nog maar een jaar of anderhalf rekening houden, BJ ik vind dat vrij normaal en het went heus, ondanks dat het niet zo leuk is. Heeft je dochter ook slecht geslapen?
Ps. Bij mij kwam vrijwel geen kraambezoek. Dat is ook niet leuk.

Incan, ik lees ook nog niet voor, hoor. Hij skyped al wel met mijn vader begon ook lekker terug te praten en te lachen enzo
o maar Rocka; dat slechte slapen kwam niet door Evie hoor...
Ik kwam gewoon zelf niet meer in slaap na de voeding.. Evie wel.
(en dus ben ik al vanaf 4 uur zo goed als wakker)
(Evie zelf heeft 2 x 4 uur achter mekaar geslapen... en melde zich pas om 8:30 uur; terwijl ik er toen al ruim een uur uit was....)

En kraambezoek komt om 10 uur; en ik verwacht niet dat heel lang gaat duren.. dus laat maar doorgaan; anders willen ze een nieuwe afspraak maken. En het is vast wel even gezellig.

@Sorboo; vervelend dat je me zo'n naar gevoel op je werk zit... lijkt me erg lastig...
pi_76954722
Sorbootje, kan mij voorstellen dat je niet lekker op je werk zit! Hopelijk kan het consultatiebureau je goed advies geven!

BJ, vervelend dat je niet meer in slaap kwam! Hopelijk kom je vanmiddag inderdaad nog aan wat slaap toe!

Met Isa gaat het eigenlijk heel goed! Alhoewel de flessen (ze krijgt fv na 1 week bv) soms wat moeizaam op gaan. Ze valt vaak voor de helft van de fles al als een blok in slaap en is soms niet meer wakker te krijgen! Dan zijn we best lang bezig om de fles leeg te krijgen. Verschonen op de helft hebben we ook geprobeerd, helpt niet altijd. Verder lijkt het soms alsof ze heel licht slaapt, ze kan zich soms al wel een uur uitrekken en kreunen voordat ze echt wakker wordt. Wel een erg schattig gezicht!
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 09:39:22 #43
5428 crew  miss_sly
pi_76955141
BE, je ziet het idd goed op de foto's. Niet leuk, maar wel fijn dat het met een helmpje weer in orde kan komen. voor jullie, want het lijkt me wel naar dat te moeten beslissen.

Incantrix, naar dat Stef ook een afplatting lijkt te hebben. Hebben jullie ook fysio ofzo? ben het vergeten

Sorbootje, het kan best nog wel wat met haar ziek zijn te maken hebben, denk ik. En je borsten voelen misschien wel leeg, maar dat zijn ze niet he! Gewoon aan blijven leggen als ze daarom vraagt en je thuis bent. Succes op je werk

BJ, naar dat slecht slapen. Hoop dat het gauw beter wordt, maar ja, dan komt straks je meisje weer en slaap je weer slecht. Wat Rocka zegt: dat zal nog wel een tijdje kunnen duren.

Senna wil tegenwoordig overdag heeeeel slecht slapen en soms 's avonds ook. Maar de laatste nachten als ze dan eenmaal slaapt, slaapt ze tot de volgende morgen Dan horen we haar de hele nacht niet. Ik durfde vanochtend amper haar kamertje in, bang dat er iets was en dat we haar daarom niet hadden gehoord Gelukkig werd ze snel wakker van onze geluiden en hoorde ik haar hoesten
Nog 2 dagen, dan is ze een grote baby en ik vind haar al zo groot, en dadelijk is ze dat officieel ook. En ze is zo lief en we zijn zo gelukkig met haar en ons drietjes als gezin Vandaag 26 weken geleden gingen we nu naar het ziekenhuis!
*zucht, waar blijft de tijd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76955360
Ja je hebt gelijk Miss, natuurlijk zijn ze niet leeg. Maar ík voel me dan onderhand gewoon leeg.. snap je? En ik blijf wel aanleggen. Manlief is bang dat ze dan went aan 's avonds extra denken, maar zo werkt het natuurlijk niet. als ze wil drinken, wil ze drinken.

Raar idee moet dat zijn, dat ze alweer bijna een half jaar is. De tijd vliegt ook echt. Maar ik vind het heerlijk om te lezen dat jullie zo gelukkig zijn. Ik heb het al eerder gezegd, maar als ik terugdenk aan hoe moeilijk je het soms had tijdens je zwangerschap, dan is het mooi om te zien dat je nu zo verliefd bent
pi_76955408
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteravond was weer een drama. Isabeau lag tegen half 9 in d'r bedje, maar ik had haar uiteindelijk pas om half 12 in slaap. Het lijkt wel of ze steeds honger heeft. En ik ben thuis geweest sinds donderdagmorgen, dus ik kan me niet voorstellen dat het nog samenhangt met haar hongerstaking als ik aan het werk ben. Misschien nog wel met de dag dat ze ziek was... ik weet het gewoon niet. Ik ga me zorgen maken over mijn melkproductie? Waarom wil ze 's avonds niet slapen? Dat heeft ze nooit eerder gehad? Waarom steeds maar drinken terwijl mijn borsten helemaal leeg zijn op een gegeven moment?

En nu ben ik op mijn werk. Wederom niet met een fijn gevoel. Heb de hele nacht liggen piekeren. Ik weet wel dat het uiteindelijk altijd wel goed komt, maar ik wil zo graag weten hoe ik dit op kan lossen! Vanmiddag consultatiebureau. Hopelijk kunnen zij ons een beetje verder helpen!
Misschien is het de 19 weken sprong Sorbo. Ik las gisteren in Oei ik groei dat baby's die sprong al aan voelen komen vanaf een week of 15. Ze worden dan huilerig en hangerig, slapen slechter, eten slechter, vragen meer aandacht, wisselend humeur, zuigen vaker op de duim en nog een hele lijst van dat soort dingen. Er stond ook bij dat veel moeders die borstvoeding geven zich dan afvragen of ze wel genoeg melk produceren.

Ik had eigenlijk het idee dat dit het probleem was met Xeentje momenteel. Maar ze heeft er sinds vannacht weer enorme diarree bij. En ze wil dus niets drinken, terwijl ze vorige keer wel veel bleef drinken. Zo de dokter weer bellen.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 09:51:43 #46
5428 crew  miss_sly
pi_76955422
Ow, ik snap wel dat het leeg voelt, hoor, dat heb ik ook, maar ik hou mezelf dan maar telkens heel bewust voor dat ze niet leeg zijn en ze echt niet voor niks aangelegd is. En zomaar ineens kan het zijn dat ze minder nodig gaat hebben. Ik heb ook heel lang gedacht dat Senna tot in het oneindige heel vaak zou willen drinken, en ineens was het een stuk minder vaak en korter. Nu dus afgelopen zaterdagnacht zelfs geslapen van half 8 's aovnds tot 7 uur de volgende ochtend!

Dank je voor je lieve woorden ik ben ook erg blij dat het zo fijn is nu, heb er wel eens aan getwijfeld of ik me ooit weer echt fijn zou kunnen voelen tijdens de zwangerschap. En bang geweest dat het over zou gaan in een pnd. Gelukkig niet, alleen maar blij en gelukkig Ik hoop echt, voor ouders en kindjes, dat iedereen zo blij en gelukkig is
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 09:52:28 #47
5428 crew  miss_sly
pi_76955443
Ach, arme Xeentje sterkte Xenia
  maandag 18 januari 2010 @ 09:57:15 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76955568
he bah Xenia; het zit jou en de kleine niet mee he?? ik hoop dat het snel weer opknapt daar...
pi_76955572
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:51 schreef Xenia het volgende:

[..]

Misschien is het de 19 weken sprong Sorbo. Ik las gisteren in Oei ik groei dat baby's die sprong al aan voelen komen vanaf een week of 15. Ze worden dan huilerig en hangerig, slapen slechter, eten slechter, vragen meer aandacht, wisselend humeur, zuigen vaker op de duim en nog een hele lijst van dat soort dingen. Er stond ook bij dat veel moeders die borstvoeding geven zich dan afvragen of ze wel genoeg melk produceren.

Ik had eigenlijk het idee dat dit het probleem was met Xeentje momenteel. Maar ze heeft er sinds vannacht weer enorme diarree bij. En ze wil dus niets drinken, terwijl ze vorige keer wel veel bleef drinken. Zo de dokter weer bellen.
Ze is vandaag 14 weken, maar tot nu toe is ze de oei ik groei steeds een week voor, dus wie weet... En sinds twee dagen zuigt ze inderdaad ineens op haar duim.. Ja wél op de duim.. nu nog de fles Nou ja, linksom of rechtsom komt het wel goed.

Miss, heerlijk toch! Vasthouden dat gevoel!
pi_76955584
En Xeentje, snel opknappen hoor!
pi_76955696
Miss

Net de assistente gesproken, de dokter gaat me tussen de middag terug bellen.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef Sorbootje het volgende:
Ze is vandaag 14 weken, maar tot nu toe is ze de oei ik groei steeds een week voor, dus wie weet... En sinds twee dagen zuigt ze inderdaad ineens op haar duim.. Ja wél op de duim.. nu nog de fles Nou ja, linksom of rechtsom komt het wel goed.
Je moet uitgaan van de uitgerekende datum en ze was een kleine week te laat toch?
Sterkte in ieder geval, ik snap heel goed dat je je zorgen maakt
pi_76955834
Ze was drie dagen na de uitgerekende datum. Misschien gaat het vanavond beter. Ik hoop het!
pi_76956790
Kleine Xeentje gauw opknappen meisje...
Fake it till you make it...
pi_76957456
Ah, kleine Xeen, het zit ook inderdaad niet mee bij jullie hoor... hopelijk kan de dokter raad bieden of anders heel erg beterschap voor je kleine meid.

Sorbootje, wat rot dat Isabeau nou weer zo hangerig/huilerig is... misschien inderdaad het naderende sprongetje, maar wellicht is het gewoon even zo (dooddoener alom, maar toch). Hopelijk gaat het snel beter, wellicht heeft het cb nog tips of adviezen vanmiddag. Anders lekker blijven knuffelen die kleine. voor jullie hoor.

BJ slecht geslapen, bah... gelukkig blijft Evie het wel heel goed doen, dat scheelt weer in de zorgen. Nu jij nog en dan komt het vast weer helemaal goed. En dat jij alweer aan het volleyballen bent joh... snel hoor. Ik kan zelf ook niet wachten tot ik weer lekker kan gaan hockeyen, maar mijn lijf voelt nog niet echt aan alsof dat al een goed idee is. Maar komt vast snel in orde!

Miss, Senna alweer bijna groot! Gaat idd hard hoor, hoewel ik een groot deel heb gemist tussendoor, aangezien jij al heel snel was bevallen nadat ik me bij Z&G had gemeld. Maar ik ben wel heel blij dat het zo goed gaaat met jullie allemaal! Geniet ervan joh!

Trix, Stef ook aan de voorkeurshouding? Bah, wat naar. Nu weer goed opletten dus, nou ja het is ook voor een goed doel. Wel schrikken dus toen je het weer zag. voor jullie.

BE, ik had nog helemaal niet op jou/Oscar gereageerd, maar ik hoop wel dat jullie snel duidelijkheid kunnen krijgen over wat nu het beste is voor Oscar. Helmpje of niet, hij moet er beter van worden... al is het maar voor jouw geruststelling.

Hier gaat het een beetje mwah, als je begrijpt wat ik bedoel. Minke heeft vannacht weer een enorme ruk doorgeslapen (12-6) maar sindsdien redelijk uit haar doen... niet willen slapen, beetje huilerig (vooral na flesje) en voornamelijk als ik uit het "zicht" verdwijn begint ze te morren. Ook steeds speentje in, speentje uit... heel handig. Nu ligt ze weer naast me in de wipper, eindelijk even oogjes dicht, dus hoop maar dat ze het nu even gaat inhalen en dat we vanmiddag lekker samen kunnen knuffelen en onbezorgd de dag door.
pi_76958794
Heb redelijk meegelezen de afgelopen dagen maar ik had niet zoveel te melden....

Afgelopen vrijdag naar het CB geweest, score 6160 gram(uit mn hoofd gezegd) en 61 cm. Hij was weer goed gegroeit. Ik vroeg nog naar de laatste voeding of ik die nog moest geven omdat hij dan zo diep slaapt... echt een antwoord kreeg ik niet Heb nu 2 keer geprobeerd hem weg te laten maar dat gaat nog niet, dan komt hij halverwege de nacht. Dat mens kon ook nog niet eens prikken, hij had na de prik een dikke bult op zn rechterbeentje En dat terwijl ik gefietst heb met zn beentjes en het gemasseerd had. Kan je bij het CB ook vragen om een andere arts die de prikjes zet? Ik wil haar niet meer

Vandaag is Jamie voor het eerst op het kdv, vond het toch moeilijker dan verwacht om hem daar te laten. De gene met wie ik het intake had was er ook nog eens niet, ze was ziek. Dus hij is nu bij echt vreemden voor mij. Net even gebeld, hij doet t heel goed zeiden ze. Hij is naar bed geweest en ging direct slapen. Lag toen ik belde in de box te spelen en kreeg daarna zn flesje. Nog een kwartiertje en dan heb ik pauze, ben nog in twijfel of ik even bij hem ga kijken.
pi_76960046
Moeilijk hè, Martine.. morgen gaat Isabeau voor 't eerst voor het 'eggie'... Nog een extra knoopje in mijn maag. voor jou
pi_76960932
Heb alles redelijk gevolgd, maar zelf geen tijd gehad om te posten...

Ik zag de foto's van Oscar voorbij komen. Je ziet het nu idd wel. Ik snap heel goed dat je voor een helmpje kiest BE.

Hier gaat alles redelijk. Meneer zit nu volledig op flesvoeding. Ik wilde de bv afbouwen voordat ik weer moest gaan werken, en ze rekenen 1 voeding per week vervangen door een fles... Mijn borsten dachten daar anders over en ik ben nu binnen 1,5 week volledig op de fles over. Maar wat een bevrijding!! Ik zit nu echt veel lekkerder in m'n vel. Thomas vindt het ook allemaal prima, hij doet langer met een fles en slaapt langer door. Het enige probleem is dat de ontlasting dikker is geworden en hij soms heel lang aan het persen is voordat hij zijn broek vol kan poepen. En we zijn van 8 poepluiers per dag naar 2-3 gegaan. Dus zijn darmpjes zullen zich nog wel even moeten aanpassen...

Woensdag naar het cb voor zijn eerste prikjes, ik ben benieuwd... Ook hoe zwaar en lang hij is geworden... vorige keer na 1 maand was hij al 3700 gram en 51 cm (geboortgewicht 2700gr)... Nu na 2 maanden zit hij denk ik zo rond de 4,5 kilo... We zullen zien woensdag.
pi_76961689
Och Xeentje alweer diarree Wat rot nou toch, nu moet je toch echt snel opknappen hoor

Martine fijn dat je mannetje goed gegroeid is, en wat een gemene bulten-achter-latende wijkverpleegkundige.

Icantrix Weezer doet het hier ook goed! En Muse, dat vind ik maf want dat is nogal hyper muziek.

Aoraki wat fijn dat de overgang naar flesvoeding zo soepel verlopen is Hier ook nog maar iets van 3 poepluiers per dag en meneer moet er zichtbaar en hoorbaar moeite voor doen, dus misschien heeft het behalve met de flesvoeding ook wel met de leeftijd te maken?

Oh Sorbootje wat spannend dat Isabeau morgen voor het echie naar het KDV gaat joh! Isabeau zet um op, lekker uit de fles drinken!!

Minke ga maar lekker slapen meis, dan ben je straks weer lekker vrolijk!

Senna alweer bijna een half jaar?? Ik blijf het maar zeggen, maar het gaat echt zo snel! Maar ik zag dat je ook al met bijvoeding op de Rapley manier begonnen was, leuk zeg!!
pi_76961775
Aoraki, wat fijn dat je mannetje het zo goed doet op fles voeding. Mbt de poepluiers, was hier het zelfde... na een week ging het beter.

Heb toch maar besloten om niet naar het kdv te gaan, wil Jamie niet in de war maken. En wil ook niet overkomen als een overbezorgde moederkloek. Nog maar 4 uurtjes en dan mag ik hem weer gaan halen. Zou willen dat ik de klok sneller kon laten draaien.
pi_76961887
Het is goed om te horen dat het bij jou ook zo verliep, Martine. Het is zo zielig, krampjes kende ik al, maar dat gepers... en dan komen er alleen windjes uit, en dan opeens: flots, de hele broek vol
pi_76962471
Aoraki, wat een snelle overgang joh... en die poepbroeken, kennelijk horen die er dan bij (geen ervaring mee).
Mijn meid poept alleen 's nachts, en ook maar 1 keer per dag. Heel fijn, sta je met je halfwakkere hoofd de poep echt overal vandaan te vegen.

Oh en voor alle baby's die een beetje van slag zijn vandaag, er is een reden: "Blue Monday". Schijnbaar is het vandaag de meest depressieve dag van het jaar.

Minke heeft net een flinke volle fles achter de kiezen en viel na de boer meteen op mijn borst in slaap. Even lekker laten liggen en nu ligt ze boven in der mandje te knorren. Dus nu kan ik ook weer eens wennen aan de kleine niet naast me of in de kamer, maar met de babyfoon er naast. Lief heeft van de week ook de temperatuur-piepjes eruit gesloopt, dat scheelt al heel veel!
pi_76962876
Lijnloos, idd een snelle overgang. Dat heb ik gevierd met wijn! Ik vind het wel prettig zo weinig poepbroeken, maar ik vind het wel heel zielig dat hij er nu zo last van heeft.

blue monday? mmm, hij is wel wat huilerig...
pi_76962970
Haha lijnloos, dat meen je niet! Vorig jaar was ik op blue monday hartstikke vrolijk, maar vandaag nogal heel erg niet!
pi_76963386
Even een vraagje over de Oei ik groei - boeken. Ik lees regelmatig dat iemand van jullie hier info uithaalt, maar ik zie op bo.com dat er meerdere boeken van zijn. Wat is een aanrader?
pi_76963659
* Vlindur wil dat boek idd ook gaan bestellen, goeie vraag!
Dit is de goeie Wat zijn die krengen duur zeg!

Rienk heeft allemaal pukkeltjes op zn gezicht, hals en borst.. Is dat erg?

Edit: Lees de reviews maar eens, ik hoef hem niet meer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76964119
Dat liegt er niet om... maar schijnbaar klopt het bij verschillende hier wel (kwa sprongetjes en zo). Ik heb wel het overzicht van die sprongetjes (als pdfje) gedownload... zo van, da's leuk om te checken en wie weet klopt het ook wel, maar het boek verder interesseert mij vrij weinig. Ik heb genoeg andere boeken van vriendinnen en ouders gekregen, dus leesvoer zat.
pi_76964308
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Dat liegt er niet om... maar schijnbaar klopt het bij verschillende hier wel (kwa sprongetjes en zo). Ik heb wel het overzicht van die sprongetjes (als pdfje) gedownload... zo van, da's leuk om te checken en wie weet klopt het ook wel, maar het boek verder interesseert mij vrij weinig. Ik heb genoeg andere boeken van vriendinnen en ouders gekregen, dus leesvoer zat.
Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naar
pi_76964525
Hhmm ik had eerder ook al negatieve reviews gelezen! Toch maar niet doen dan.. Iemand nog een leuke tip voor een ander boek over ontwikkeling / opvoeding van baby's?
pi_76965050
Heej Lijnloos waar heb je dat pdfje gevonden? Ik ben wel nieuwsgierig!

En een leuk en goed boek vind ik The Baby Book. Dat gaat wel over een bepaalde opvoedstijl, Attachment parenting, dat betekend dat ze proberen een zo veilig mogelijke binding met het kindje te krijgen.
Maar vrijwel ieder onderwerp wordt besproken op een duidelijke manier, het is dan ook megadik. Het boek is alleen wel in het engels...
pi_76965152
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Mag ik die pdf ook? Ben er wel nieuwsgierig naar
Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.

http://www.oeiikgroei.nl/upload/OIG_0209_DEFINITIEF_LR.pdf
  maandag 18 januari 2010 @ 14:37:34 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76965286
be, jeumig, op die foto's is het wel heel duidelijk te zien, ja! hopelijk werkt het helmpje tzt snel!

vlindur, die pukkeltjes komen wrs van jouw melk. nog wat hormonen die meekomen met de bv. (tenminste, ik neem aan dat ze kleurloo zijn? de bv-pukkeltjes zijn geloof ik meestal niet rood of zo)

lijnloos, vwb oei ik groei is het idd vooral handig om te weten of het sprongetjestijd is, want dan is het ejammer te verklaren, maar wat ze precies moeten kunnen na zo'n sprong, verschilt per kind.

we hadden gister de eerste nekpoep!
en krampjes maar das niks wat niet opgelost kan worden met een cosi-bag en een pink
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76965290
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Van mij wel
Hier is de link naar de pdf... is het hele magazine, maar ergens staan op 2 bladzijdes de verschillende sprongen genoemd.

thx
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:37 schreef DaviniaHR het volgende:
we hadden gister de eerste nekpoep!
Woah nu al! Wees maar trots, dat heeft Niels nog niet gepresteerd!
En voor de krampjes
pi_76966022
Aviva lekker tot je nek vol! en een kusje voor de krampjes

Senna alweer bijna een half jaar oud, wat gaat het hard!

En een voor de kindjes en vooral hun mama's die al snel naar het KDV moeten.
En een speciale voor Xeentje, arm prulleke.

Oh Blue Monday... voel ik me daarom zo bagger? nee serieus ik ben ziekjes ofzo en Amélie is ook al een paar dagen hangerig en jengelt wat af. Lang leve de paracetamol voor mama's hoofdpijn!
Vandaag naar het cb geweest, 7270 gram alweer, madame groeit gestaag lekker door. Alles was verder in orde, de arts was erg lief en Amélie heeft lekker aan haar horloge gepulkt en geslobberd En de prikjes zitten er weer in, so far so good *afklopt* hopen maar dat ze er niet teveel last van heeft.

curves, prima op het lijntje verder dus

[ Bericht 3% gewijzigd door huuphuup op 18-01-2010 15:34:08 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76966368
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:34 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Van mij wel

Dank je!

Davinia, ze zijn idd huiskleurig, maar sommige zijn wat rood achtig. Maar niks ergs dus?
  maandag 18 januari 2010 @ 15:08:17 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76966553
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dank je!

Davinia, ze zijn idd huiskleurig, maar sommige zijn wat rood achtig. Maar niks ergs dus?
ben geen dokter, maar tklinkt als standaard bv pukkels. mss staat er wel iets op bv.com?
google anders ff op baby-acne
pi_76966786
Minke heeft ook wel es wat pukkeltje in haar gezicht, rode vlekjes er omheen, maar die zijn dan met een paar uur weer weg, hooguit de volgende dag. Maar dat zijn er niet echt veel of zo, 2 of 3 of zo...
pi_76967021
Ah, idd babyacne idd
pi_76967292
Pfff ben momenteel een beetje jaloers op de mama's met 1 kindje die 's middags lekker kunnen bijslapen Heb vanmorgen een intake bij een bureau gehad en dat was best intensief. Nu maar hopen dat ze snel een baan voor me vinden!

Davinia lekker hoor nekpoep! En wat zielig altijd he die krampjes

En martineke het komt vast helemaal goed op het kinderdagverblijf

Verder wel alles gelezen, maar ben er niet zo heel erg bij geloof ik
pi_76968234
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Twinkly het volgende:
Heej Lijnloos waar heb je dat pdfje gevonden? Ik ben wel nieuwsgierig!

En een leuk en goed boek vind ik The Baby Book. Dat gaat wel over een bepaalde opvoedstijl, Attachment parenting, dat betekend dat ze proberen een zo veilig mogelijke binding met het kindje te krijgen.
Maar vrijwel ieder onderwerp wordt besproken op een duidelijke manier, het is dan ook megadik. Het boek is alleen wel in het engels...
Bedankt voor de tip Twinkly! Ik ga eens kijken of dat boek ook wat voor mij is!
pi_76969835
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:48 schreef Aoraki het volgende:

Hier gaat alles redelijk. Meneer zit nu volledig op flesvoeding. Ik wilde de bv afbouwen voordat ik weer moest gaan werken, en ze rekenen 1 voeding per week vervangen door een fles... Mijn borsten dachten daar anders over en ik ben nu binnen 1,5 week volledig op de fles over. Maar wat een bevrijding!! Ik zit nu echt veel lekkerder in m'n vel. Thomas vindt het ook allemaal prima, hij doet langer met een fles en slaapt langer door. Het enige probleem is dat de ontlasting dikker is geworden en hij soms heel lang aan het persen is voordat hij zijn broek vol kan poepen. En we zijn van 8 poepluiers per dag naar 2-3 gegaan. Dus zijn darmpjes zullen zich nog wel even moeten aanpassen...
Ik kan me voorstellen dat het een bevrijding is! Hoe heb je het overstappen aangepakt? Had je al een ritme met de borstvoeding en heb je dat ritme aangehouden, of gaf je zoon al gauw andere hongersignalen af?

Ik heb ook geprobeerd om af te bouwen i.v.m. mijn werk, maar na 1 flesje greep ik elke keer weer naar de borst. Ik heb verschillende horrorscenario's voor ogen gehad; lekkende borsten op het werk, op het toilet zitten om te kolven terwijl er niets uitkomt, een wanhopige oma aan de telefoon omdat haar kleinzoon niet uit het flesje wil drinken, gebroken nachten omdat Ivan alleen door zijn moeder getroost wil worden... allemaal redenen om langzamerhand over te stappen op flesvoeding. Ik heb nu maar geaccepteerd dat ik de borstvoeding niet los kan laten, en ik zie het straks wel met het werk.

Ik moet zeggen dat ik niet bepaald gebukt ga onder de hormonen; ik voel me zowel lichamelijk als geestelijk stabiel en evenwichtig.
pi_76969903
Nou zeg, Niels zit in de box te lachen en te praten tegen zijn mobiel, maar wanneer ik de camera pak om een filmpje te maken is hij muisstil! Echt zo'n eigenwijsje!
pi_76970130
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:55 schreef huuphuup het volgende:

Vandaag naar het cb geweest, 7270 gram alweer, madame groeit gestaag lekker door. Alles was verder in orde, de arts was erg lief en Amélie heeft lekker aan haar horloge gepulkt en geslobberd En de prikjes zitten er weer in, so far so good *afklopt* hopen maar dat ze er niet teveel last van heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

curves, prima op het lijntje verder dus
Wat groeit Amélie mooi! En met haar hoofdje gaat het ookal de goede kant op.

Het valt me op dat ouders het vaak hebben over 'meneer' en 'mevrouw' als ze aan hun kind refereren, vooral als dat kind iets doet wat hen niet helemaal aanstaat. Ik vind het zelf een nare connotatie hebben, hebben jullie dat niet?

Tegen Ivan zeg ik vaak iets als 'Even aan je vader vragen of hij je een schone broek wil geven'. Mijn lief vindt het weer naar dat ik 'je vader' zeg en niet 'papa' ('je papa' mag ook niet). Dat vindt hij afstandelijk of zo.
pi_76970204
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:54 schreef Vlindur het volgende:
Rienk heeft allemaal pukkeltjes op zn gezicht, hals en borst.. Is dat erg?
Ivan heeft ze ook gehad op precies dezelfde plek. Ze gingen al gauw weer vanzelf weg. Hier waren ze trouwens niet kleurloos maar gewoon rood. Het zag er echt uit als acné.
pi_76970470
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat groeit Amélie mooi! En met haar hoofdje gaat het ookal de goede kant op.

Het valt me op dat ouders het vaak hebben over 'meneer' en 'mevrouw' als ze aan hun kind refereren, vooral als dat kind iets doet wat hen niet helemaal aanstaat. Ik vind het zelf een nare connotatie hebben, hebben jullie dat niet?

Tegen Ivan zeg ik vaak iets als 'Even aan je vader vragen of hij je een schone broek wil geven'. Mijn lief vindt het weer naar dat ik 'je vader' zeg en niet 'papa' ('je papa' mag ook niet). Dat vindt hij afstandelijk of zo.
daar had ik nooit bij stil gestaan hahaha
ik vind madame of mevrouwtje eigenlijk juist wel schattig klinken daarom gebruik ik het.

Tegen mn lief zeg ik wel papa zoas jij het zegt. Idd van ja en dan mag papa je nu een schone luier geven
maar ik vind het wel weer suf als mensen echt papa en mama tegen elkaar zeggen als t kind er niets mee te maken heeft zeg maar hahaha.

En ik moet zeggen dat ik ook niet zo heel erg last heb van de hormonen geestelijk, godzijdank. Heb lichamelijk wel duidelijk de invloed gemerkt, denk aan t vocht en moeheid enzo maar daar heb ik nu geen last meer van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 18 januari 2010 @ 16:24:24 #85
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76970479
jeetje wat kletsen jullie vandaag een hoop af!

ik moet ff een voor een reageren hoor (dus tussendoor post wijzigen; mijn geheugen is nog steeds niet zo best.....)

jeuj voor Amelie en haar groeicurve! goed zo meisje! je groeit keurig!

@Aoraki; ik wist niet dat dat zo snel kan gaan! maar ik kan me voorstellen dat het een soort van bevrijding is. En ben benieuwd hoeveel je kleintje straks is gegroeid!
(ik mag woensdag weer op controle bij de kinderarts en ben ook erg nieuwsgierig! Evie is dan 6,5 week)

@twinkly; ahhhhhh wat lief! alleen jammer dat je het nog niet hebt kunnen vastleggen...

Jeuj voor Aviva! wat kan dat opluchten he>???

en o; ik wordt geroepen... Evie wil weer eten

nog ff snel: het is sale op www.lieflifestyle.nl.... *tip*
pi_76971020
Claudia, het ligt eraan wat je uiteindelijke doel is. Kolven en live voeden of een combi van kv en bv. Ik heb kv en bv gedaan (eerste en laatste voeding bv en de rest kv) 1 voeding per week afbouwen ongeveer ligt er aan of je last hebt van stuwing en lekkage. Van lekkage is hier nooit sprake geweest. Hier is een schema hoe het aan te pakken http://www.babyinfo.nl/ad(...)en_borstvoeding.asp. Je kunt ook altijd het CB om advies vragen.
pi_76971343
hihi, ik zeg ook vaak mevrouw als ze aan het draken is... maar da's vooral lollig bedoeld. Mijn lief noem ik ook alleen papa in een zin zoals huup zegt. voor mij is ie echt gewoon R.
Huup, waar koomen die mooie groeicurve-plaatjes vandaan? Ik zoek nog zo iets....
pi_76972378
Thx voor de link BJ goede tip!

Die grafiekjes komen van borstvoeding.com Lijnloos, ik weet niet of er ook digitale grafiekjes voor flesvoeding zijn?

Ik zeg "je papa" wanneer ik grapjes maak. Zoals gisteren, hij had zich helemaal ondergepoept. "Zeg dat maar niet tegen je papa!!" En dan zodat mijn Lief het hoort
pi_76972539
Idd wat Twinkly zegt, ze komen van borstvoeding.com, het zijn groeicurves van de WHO voor borstgevoede kindjes. Omdat bv-kindjes in het begin wat sneller en later wat trager groeien dan fv-kindjes is er dus andere curve beschikbaar.
Als je er eentje voor fv wilt hebben kun je misschien de site van het WHO proberen? Geen idee of ze die hebben. Trouwens in je groeiboekje van je cb enzo staat ook een inlogcode en zulks voor de website van het cb voor je persoonlijke pagina, misschien staan daar ook wel curves op die je in kunt vullen? Het cb gebruikt wel fv curves
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 18 januari 2010 @ 17:04:00 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76972549
aviva heet hier ook wel madam, maar dat is meer omdat ik de werktitel frederique toch niet zo leuk vond. wellicht dat er nog andere koosnaampjes komen voor haar.
eli is gewoon eli, of zoonmans of heer zoon.

huup, vind je vriend het dan niet vervelend dat je via je kind vraagt of je vriend iets kan doen? toch wel grappig hoe sommige simpele dingen zo'n verschillende emotionele lading lijken te hebben!
pi_76972751
Wacht maar tot ze wat groter zijn..

Linde komt binnen met enorme poeplucht om zich heen. "Ga maar even aan papa vragen of je bij hem op schoot mag zitten"
pi_76972922
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef DaviniaHR het volgende:
aviva heet hier ook wel madam, maar dat is meer omdat ik de werktitel frederique toch niet zo leuk vond. wellicht dat er nog andere koosnaampjes komen voor haar.
eli is gewoon eli, of zoonmans of heer zoon.

huup, vind je vriend het dan niet vervelend dat je via je kind vraagt of je vriend iets kan doen? toch wel grappig hoe sommige simpele dingen zo'n verschillende emotionele lading lijken te hebben!
oh neuh haha, ik doe het ook niet zo vaak zo hoor
en als ik echt iets te melden heb tegen hem dan doe ik dat niet via mn kind, dat vind ik zelf namelijk echt dodelijk vervelend (ja mama moet dr zooi eens opruimen hè! zulk soort dingen )

Het gaat hier eigenlijk een beetje dubbelop over het algemeen, dus ik zeg tegen Amélie van: "zo, dan zullen we ns kijken of papa met je wil douchen!" en vervolgens zeg ik tegen mn lief --> "wil jij met dr onder de douche vandaag?"

Omgekeerd doet mn lief het wel trouwens haha, zo, dan mag mama je even voeden, waarop hij Amélie in mn handen propt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76973007
Rienk is 4350 gram!

Ik was bang dat hij niet groeide en hij blijft ook maar zo klein lijkt het, dus mocht ik wel even langs komen om te wegen
En hij is al 5cm gegroeid nu
(zn geboorte gewicht was 3460 gram)

Ik ben weer helemaal blij nu
pi_76973154
10 euro voor een broekje in de sale bij Lief. En ik vind het niet eens bijzonder leuke kleding.

Ik kan maar niet wennen aan de prijzen van babykleding, waarschijnlijk omdat ik nu de Hema gewend ben. Helaas heeft de Hema momenteel bijna niets leuks in voorraad; ik zit op de nieuwe collectie te wachten. Intussen heb ik maar kleding via Marktplaats gekocht, en mijn schoonmoeder heeft een tweedehandskledingwinkeltje bij haar in de buurt gevonden. Afgelopen keer kwam ze met 4 broekjes en een boxpakje aanzetten - 8 euro.
pi_76973194
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh neuh haha, ik doe het ook niet zo vaak zo hoor
en als ik echt iets te melden heb tegen hem dan doe ik dat niet via mn kind, dat vind ik zelf namelijk echt dodelijk vervelend (ja mama moet dr zooi eens opruimen hè! zulk soort dingen )

Hoera voor Rienk! Die is echt veel gegroeid!
  maandag 18 januari 2010 @ 17:21:05 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76973312
jeujjjjj wat goed van Rienk!!!
en natuurlijk ook super gedaan door jou Vlindur!

en over koosnaampjes:
eerst was het hier vaak 'frummeltje', aangezien ze zo klein was...
en nu vaak 'schat' (saai he?? maar ze is ook zoooooo lief)

en @ Twinkly; zat er iets voor je bij? ik heb echt weer teveel besteld; maar het is ook ZO mooi spul!
(3 shirtjes; 2 jurkjes, 1 rokje, 1 broekje, 1 maillot)

en @ Claudia: ja niet iedereen heeft dezelfde smaak natuurlijk... en echt goedkoop is de sale bij Lief nog steeds niet... maar aangezien Evie ook heel veel 2hands van haar nichtje heeft; vind ik het wel kunnen zo af en toe...
pi_76973640
Thnx

Rienk is hier Us Jonkje , Tinus, ventsje of kerel of apekop

Kleren van lief vind ik ook niet bijzonder, overal dat 'lief' of 'stoer' op

Kleren komen hier voornamelijk bij de H&M en Hema vandaan
pi_76973651
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
10 euro voor een broekje in de sale bij Lief. En ik vind het niet eens bijzonder leuke kleding.

Ik kan maar niet wennen aan de prijzen van babykleding, waarschijnlijk omdat ik nu de Hema gewend ben. Helaas heeft de Hema momenteel bijna niets leuks in voorraad; ik zit op de nieuwe collectie te wachten. Intussen heb ik maar kleding via Marktplaats gekocht, en mijn schoonmoeder heeft een tweedehandskledingwinkeltje bij haar in de buurt gevonden. Afgelopen keer kwam ze met 4 broekjes en een boxpakje aanzetten - 8 euro.
En dan is Lief nog niet eens heel erg duur (relatief gezien dus hè)
Kom gewoon naar de ruilbeurs joh de 31e! Daar heb ik vorig jaar voor pak em beet 20 euro een hele dikke tas vol gekocht voor mezelf Amélie en ook voor 15 euro een dikke tas voor Innepin
Kunnen we ook mooi gelijk Ivan bewonderen

En ik ken je gevoel wel hoor over dure kleertjes. Ik ben echt een krent. Ik vind álles duur Inderdaad, I blame Hema, en de sale van H&M... ik koop heel veel in de online outlet shop van H&M en dan zijn spijkerbroekjes 5 euro ofzo en shirtjes 2,90. Als je dan ineens 25 euro moet betalen voor een jurkje dan hang ik het al snel terug. (lang leve het V&A topic hier in OUD ook )

Rienk!! Goed zo Jonkje! Lekker spekkies kweken

En over koosnamen, Amélie is hier Amélietjepietje of Drollie poppedeintje, poppeke, prulleke, mupke, muppet, schatje ook af en toe maar toch het meest nog wel gebakje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76973840
Ik vind Lief ook echt te duur over het algemeen, maar de sales vind ik nog net kunnen en dan koop ik ook maar een paar dingetjes hoor... heb nu ook 2 jumpsuitjes nog besteld, een shirtje en broekje, alles maatjr 50/56... die zit haar nu heel goed nog en kunnen denk ik nog wel effe... en van die maat hebben we niet heel veel... we hebben bij de kraamkados wel veel kleding gekreggen, maar alles bijna 62/68, dus dat duurt nog ff. En bijna alles wat we hadden is 2e of 3e generatie baby via vrienden.

Wij hebben nuals koosnaampje Zwelgje... omdat ze heel lief en klein kan zijn, maar soms ineens heel boos en druk.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:33:36 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76973884
en idd Vlindur: apekop hihi
bekent ook Evie wel eens Aapje te noemen.....

En ik koop ook veel in de sale bij H&M hoor... maar ook sale van Lief! en Esprit..
Maar heb ook in elk maat een enorm krat met kleertjes van mijn zus gekregen.. (das het voordeel dat haar laatste ook een meisje was...en die maar 14 maanden ouder is.)

en ach ik koop gewoon iets minder voor mezelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')