abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76712590
Het kleine babietjestopic (0-6 mnd), deel 14

Kleine baby'tjes

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 12-01-2010 21:43:55 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:47:37 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_76712705
BJ, hoeveel te vroeg is Evie nou eigenlijk geboren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76712726
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:48 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Incantrix, ik lees nu pas je lieve reactie! Werken op zich was wel ok. En vandaag voelt het al beter. Isabeau gaat vandaag wennen op het kdv (gisteren en de rest van de week is ze gewoon bij thuis die een week vrij is. Volgende week begint de opvang. ) en ik vind het wel jammer dat ik haar niet kan brengen, maar goed, dat kan lief net zo goed als ik..

Maandag consultatiebureau...kan ik ook niet doen, is op vrije dag van . Ik blijf maar loslaten ( )

Allemaal een fijne dag gewenst vandaag!
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:04 schreef McLaura het volgende:
Gaat ze in L naar het KDV (en mag ik zo vrij zijn om te vragen welk?)
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Thijs gefeliciteerd met je halfjaardag
Tot volgende week in het andere topic
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:15 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel Miss! Tot volgende week!
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:00 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd Thijs!

Ik sluip even dit topic binnen!

Zo langzamerhand ben ik aan het rondkijken naar alles wat we nodig hebben.
De Prenatal heb ik de Doomoo seat zien staan. Ik ben erg benieuwd of jullie zo'n ding hebben en vooral benieuwd of hij ook gebruikt wordt!
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, ze gaat in ons dorp naar het KDV.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
McLaura, Jee Thijs alweer een half jaar?! Tot over exact drie maanden Gefeliciteerd Thijsje!
pi_76712767
Ik heb maar even een nieuwe geopend want volgens mij had je niet door dat je m gesloten had Sorbo! Als je bezig was met een maken, sorry sorry dan!

Wat ik in het vorige topic wilde posten:

McLaura gefeliciteerd met de verhalfjaardag van Thijs

Ik vind een uur zichzelf thuis vermaken ook heel lang! Dat doet Timo bij lange na niet, echt bij hoge uitzondering een keer langer dan 5 minuten.. Nou ja hij waardeert het gewoon heel erg om door mij vermaakt te worden, ik zal het maar als compliment zien

Vannacht heeft hij weer een nachtje goed geslapen Om kwart voor 5:40 werd hij pas wakker, nadat hij zichzelf gisteravond rond 22:00 aan mijn borst in slaap gedronken heeft Ik heb hem gisteren alleen de eerste ochtendvoeding en de laatste avondvoeding zelf kunnen geven omdat hij op het kdv was en daarna thuis lang heeft liggen slapen, man wat miste ik het zeg, ik was helemaal blij en gelukkig dat hij nog een keertje wilde drinken voor hij ging slapen

Keshet ik heb er geen maar ik kan me wel voorstellen dat het heel makkelijk is! Je kunt je kindje dan toch even neerleggen zonder bang te hoeven zijn dat het valt. Ja in de box kan dat natuurlijk ook, maar een beetje afwisseling vind ik zelf altijd wel leuk. Wij hebben wel een wipstoel, daar heeft Timo heel veel ingezeten.

Sorbo ook gefeliciteerd met de verdriemaanddag van Isabeau
pi_76712768
Sorry, post tussen 't werken door en had niet gezien dat ik hem dichtgegooid had!
pi_76713323
even een snelle tvp. Er ligt een zielig jongetje op mijn arm en dan te bedenken dat ie zijn prikjes pas vanmiddag krijgt Ik ga eens even kijken of douchen nog wat oplucht.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76714019
Mefke, hier prikken ze niet bij verkoudheid...misschien even bellen, voor je voor niks daarheen gaat?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:29:49 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76714127
Ik las dat amelies hoofd aan het rechttrekken is? wat fijn!

en thijs een half jaar! gefeliciteerd!

waarom staan de kids van lily, sidn3y en nweuser eigenlijk niet in de OP?

en ik kan zeggen dat ik het mooiste meisje van 2010 gebakken heb! en dat kan niemand tnt tegen spreken!

madam heeft vannacht "doorgeslapen"! kwam maar 1x voor voeding. en toen was ze s ochtends weer te duf om uit de borst te drinken, dus gekolfde melk van gister gegeven (60cc), zelf aan de kolf gehangen, (100cc gekolfd! ) en daar zoop ze dan weer 50cc van. kleine zuipschuit!
de kraam is haar maar weer wakker maken, want ik ontplof!
we doen iig geen speen meer, want dan is ze tevreden met speen, ipv door te krijsen dat ze wil eten...
jammer voor eli, want zodra er wordt geprutteld komt hij aanrennen "baby peen?" en wurmt zich in allerlei hoeken om die speen erin te douwen

en nu weer snel op mijn roze wolkje kruipen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76714393
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:49 schreef Sorbootje het volgende:
Sorry, post tussen 't werken door en had niet gezien dat ik hem dichtgegooid had!
SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHE dat zou mij nou noooooit overkomen

Wat fijn dat het goed ging met Isabeau op jouw werkdag! Bluh ik kan me helemaal voorstellen dat het loslaten helemaaaal niet leuk is...

Gisternacht heeft Niels de laatste voeding gehad om 9 uur en werd wakker voor de volgende om 5 uur, vannacht hetzelfde maar hij kreeg de laatste voeding om 10 uur En ik werd wakker met een ploftietus enormous!!! Eerst maar gekolft dus. Ik denk dat het best wel zou kunnen dat hij nu langer slaapt doordat hij minder last van brandend maagzuur heeft!
En hij heeft gisteren bij mij aan een flesje gesabbeld! Zo'n kronkelfles van Difrax. Na de voeding heb ik hem met zijn gezicht van mij af op schoot genomen en een flesje aangeboden terwijl ik een liedje zong en heen en weer wiegde. Hij snapt nog niet echt wat hij moest doen en zijn hele shirtje was doorweekt, maar het is een begin! Wat ontspanning al niet kan doen! Mijn lief raakte steeds zo gespannen dat het niet lukte dus heb ik maar besloten het flesje geven op mij te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 12-01-2010 11:47:44 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76714433
Mef, voor Driekus verkoudheid... kan me voorstellen dat ze dan niet gaan prikken inderdaad. Misschien effe bellen voor de zekerheid.
Davinia, gewoon al doorslapen... wow zeg, maar dan sta je nu natuurlijk op ploffen... hihi.
Keshet, wij hebben er ook geen. Vond het wel een leuke ipv een wipstoel, maar de afweging vooral o pgeld gemaakt (die doomoo dingen vond ik wat te duur).
Chan, wat fijn dat het goed ging vannacht met Timo! klein jompeltje mag er wel vanaf dan!
Thijs is jarig! Gefeliciteerd met je eerste half jaar kerel! En tot over een paar maanden dan maar weer
BJ, gefeliciteerd met je verjaardag Geniet ervan en maak er een mooie dag van! (En dan te bedenken dat je bang was dat Evie misschien op jouw verjaardag geboren zou worden)...

Wij hebben vannacht weer een hels begin van de nacht gehad, maar uiteindelijk om half 4 met een schone broek en een lekkere fles, vond madam het ook wel goed en ging ze (eindelijk!) slapen... en kwam ze pas om 9 uur weer
Ow, en ik ga het niet typen ivm de wet van FOK! maar... wow wat helpt die andere voeding! Ze ligt nu wel te pruttelen als een oude auto, maar liever windjes dan hele flesjes eruit
pi_76714611
Wat klink je verliefd Davinia Logisch met zo'n mooi lief pruttelke
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:29 schreef DaviniaHR het volgende:
jammer voor eli, want zodra er wordt geprutteld komt hij aanrennen "baby peen?" en wurmt zich in allerlei hoeken om die speen erin te douwen
lol

Lijnloos wat super dat de nieuwe voeding lijkt te werken! Windjes ftw
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76714850
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef Twinkly het volgende:

[..]

SMOESJES!!!! WEHHEHEHEHE dat zou mij nou noooooit overkomen

Wat fijn dat het goed ging met Isabeau op jouw werkdag! Bluh ik kan me helemaal voorstellen dat het loslaten helemaaaal niet leuk is...

Haha die had ik verdiend

Wat goed van je kleine man , misschien kan hij het even aan Isabeau uitleggen? Isabeau dronk overigens toen ze een week of 4 was uitstekend uit de fles. Toen twee weken geen fles gegeven en ineens kon/wilde ze het niet meer.
pi_76714874
Davinia, 't mooiste meisje van 2010 idd! 't Is echt een plaatje! En wat fijn dat ze het zo goed doet!
pi_76714905
Aan de working girls: hoevaak kolven jullie op een werkdag? Ik begin te denken dat twee keer te weinig is. Ik lek door en ben blij met mijn zwarte kleding vandaag.
pi_76715177
Zooo het douchen hielp gelukkig. We gaan vanmiddag sowieso naar het cb, ik ben ook erg benieuwd naar lengte en gewicht en ze zouden naar zijn heupjes kijken, daar is de afspraak de vorige keer speciaal voor verzet. Ik overleg daar wel effe over de prikken, maar als ie geen koorts heeft, krijgt ie ze denk ik wel. Hij loopt al flink achter met de prikken (dit is prik 2 en hij is 15 weken) en in deze prikken zit ook weer iets tegen luchtweginfecties, dus wij zijn voorstander van nu prikken. Mits het kan en verantwoord is, maar daar heb je een cb arts voor.
Ik snap nu echt goed hoeveel zorgen mijn moeder zich destijds om mij gemaakt heeft, ik heb mijn hele eerste jaar bronchitis afgewisseld met eczeem. En ik vind het nu na een paar dagen al zo akelig om te zien, laat staan dat je dit weken hebt.

Huup nog een keer een voor het hoofd van Amélie. Hier gaat het redelijk goed met de voorkeurshouding. We mogen donderdag weer naar de fysio en ik hoop dat ze dan even goed kan kijken naar het koppie. Het wordt nu wel platter aan de achterkant doordat hij op het kdv volgens mij redelijk veel in de wipper zit. Nekspieren zijn hier reuze sterk, hij kan van rug naar zij en vanuit zij naar buik maar rolt nog niet. En als ie op zijn buik ligt probeert ie om te rollen en een soort van kruipbewegingen te maken. Gaat dus prima!

Keshet, wij hebben een domooseat en hij bevalt prima. Driekus heeft er vooral de eerste weken veel in gelegen/geslapen en nu is ie handig om bijvoorbeeld een fles in te geven. Wij hebben geen wipper dus het is of de domoo of de bumboseat maar dat kan ie pas sinds een goede week en hij kan er maar even in. Handig ding dus.

Lijnloos, wat fijn dat de nieuwe voeding al meteen zo'n verschil maakt!
Sorbo, werkdag 1 overleefd. Ik ervaar het precies andersom dan jij. Ik laat Driekus met een gerust hart achter maar ik vind het werk verder maar weinig aan. Verveel me enzo.
Davina, de roze wolk spat van het scherm af, goed zo!
Niels, lekker aan de fles.
Ssserpente ook al weer aan de slag. Geniet van je laatste vrije dag vandaag. En wat een verhaal over je schoonmoeder, tuurlijk voelt Lente dat aan. Niet handig zo.

Nou dames, er roept er hier een om een fles, dus ik ben er weer even van tussen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76715590
Chan, jouw kleine baby is in eens een grote baby. Gefeliciteerd en veel plezier in het volgende topic

Jamie heeft vanacht lopen spoken Ieder uur ongeveer zn speen kwijt, luidruchtig dromen etc... mn lief moest er dus vaak uit vanacht. Hij heeft vandaag vrij dus het was een keer zijn beurt Vanmorgen om half 6 heeft hij z'n fles gehad, en hij sliep om 1115 nog Dus mn lief belt me op mn werk om te vragen of hij hem wakker moet maken. Ben ik toch nog een beetje onmisbaar
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:16:52 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_76715594
mefke, gelukkig hielp de douche, die doet hier ook altijd goed werk. Ik zou ook gewoon voor de prikjes kiezen nu, mocht er geen verhoging e.d. zijn.

lijnloos ongekend dan he, weer ff slapen!!! Fijn dat de voeding helpt...!

enne au revoir THIJS!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:23:25 #18
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_76715759
Hoi hoi,

een vraagje; hoe gaat dat bij jullie overdag tussen de voedingen, Evi is nu 1 maand oud en slaapt tussen de voedingen 2 uurtjes en is twee uur wakker. Ik pak haar dan bij me en dan is het meestal goed, mits ze echt honger heeft. Ze sabbelt dan ook graag op onze pink in de laatse twee uur. Ik heb het idee dat ze zich te snel meldt na een voeding en ik moet gaan ophogen. Maar ze krijgt al 135 ml 6 x per dag. CB zei dat als ze 's nachts 6 uur zou slapen (en dus een voeding minder) ik meer kon gaan geven. Maar ja, dat doet ze nog niet en nu denk ik dat we tot die tijd met een hongerige baby blijven zitten.

Hoe gaat dat bij jullie overdag? Ze spuugt trouwens ook wat melk na de voeding terug, dus ik denk niet dat ze echt die 135 binnenkrijgt.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:34:44 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_76716074
Hoeveel ze nodig heeft is afhankelijk van haar gewicht. Ik zou zelf denk ik als het qua gewicht hoger kan, elke fles ophogen en kijken of ze inderdaad dan iets meer drinkt, of dat ze dan het grootste gedeelte laat staan.

Voor de rest ben ik zelf ook enorm aan het klieren met voedingen, gisteren hadden we zelfs geen briefje meegekregen van de opvang met hoe laat Jochem voor het laatst gedronken had. Errug handig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:43:53 #20
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_76716404
dit vind ik echt het lastige op het moment. Volgens mij mag ze pas 160 drinken als er maar 5 voedingen per dag zijn. De laatste voeding geven we al 160 en die drinkt ze gewoon op. Ze slaapt er vijf uur op 's nachts. Echt een gedoe met voeden, ik wil niet dat ze honger lijdt...

Ze is nu weer wakker en heeft net even een kwartiertje in de box naar de mobiel gekeken. De volgende voeding is pas om half drie..ik vraag me dus af, heeft ze nu honger of wil ze gewoon bij me liggen...moeilijk moeilijk..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:47:15 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_76716538
Tja, ik heb dan weer het geluk dat ze bij mij allebei echt niet wilden drinken als ze geen trek hadden. Dan was het of borst loslaten of de speen van de fles gewoon uitspugen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76716757
Davinia, ga maar lekker weer terug naar je roze wolk hoor! Genieten is het toch he?

Huup, wat fijn dat het zo goed gaat met Amelie d'r hoofdje

BJ, gefeliciteerd met je verjaardag
En als je het allemaal te druk en te veel vindt, de visite enzo, dan ben je nog altijd geoorloofd je terug te trekken of de visite weg te sturen of af te bellen hoor! Jij en Evi hebben geen makkelijke start gehad en zo´n klein frummeltje vreet nou eenmaal energie (en nachtrust ). Zal niemand raar vinden hoor, er zullen vast nog heeeeel veel verjaardagen volgen waarop je weer het actieve en stralende middelpunt mag uithangen, nu gaan jij en Evi gewoon even voor.

Sorbootje, ik kolf ook 2x op een werkdag. Hier helaas geen lekkages, voor mijn productie zou het juist wel beter zijn vaker te kolven maar ik kan nu al amper tijd en gelegenheid vinden om het 2x te doen
Gelukkig haalt Toby het op momenten dat ik er ben weer in, hij blijft veel en vaak drinken, dag en nacht

Meneer ligt nu lekker in de box te pruttelen, druk kauwend op zijn sokje zie ik net
.... met gevoel voor drama....
pi_76716794
pfff kan iemand mijn buren vertellen dat het best fijn was geweest als ze me van te voren even hadden laten weten dat er vandaag iemand vanaf 8 uur vanmorgen een vloer bij hun uit kwam hakken? Dan had ik namelijk een ander onderkomen gezocht voor vandaag. Nou ik heb helaas niet bijgelezen, probeer de hele dag 2 moeie kinderen te entertainen. We hebben al gewandeld, wentelteefjes gemaakt, stoofperen gekocht en we zijn naar de kinderboerderij geweest. Nu maar weer een schone-luier-ronde en dan de stoofperen gaan schillen
pi_76717128
succes stiemie...

Hier een snotterig beebje, heb haar vannacht elk uur gehoord.
Mn eigen computer nog niet terug, dus ik lees af en toe even snel bij tussen de bedrijven door, maar uitgebreid reageren gaat 'em even niet worden nu...
Fake it till you make it...
pi_76717145
Hai, ik zal weer eens iets van me laten horen Ik lees wel blij, maar heb vaak geen tijd om te reageren.

Sinds we Rienk inbakeren gaat het echt veel beter! Hij slaapt nu 's nachts stukken van 3, soms wel 4 uren!
Het drinken gaat hierdoor ook veel beter en zijn we met zn allen nu een stuk gelukkiger.

Ik heb wel een grote melkproductie, waardoor Rienk zo druk drinkt en zich vaak verslikt. Moet nu gaan blokvoeden en het gaat nu al beter!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')