quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!
Lijnloos, ik herken dat ook hoor, nu ik 3x per dag penicilline moet slikken ná wat te eten eet ik eigenlijk pas weer ontbijt, lunch én diner, meestal lukt de lunch niet en het ontbijt ook maar soms.. Maar met wat passen en meten (en heel soms accepteren dat je kind het even zelf moet doen, ookal huilt hij/zij) zou het toch wel moeten lukken hoor! Want zoals mijn lief altijd zegt: je kunt pas goed voor je kind zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt en da's best waar eigenlijk, want als ik niet eet wordt ik moe en kan ik minder hebben en dan is de middag ineens véél langer en vervelender vaak. Proberen meissie!
Hiero gaat het goed, beter, best: vannacht heeft Stef niet meer gepoept waardoor we hadden besloten hem pas KV te geven wanneer hij weer een poep/diarreeluier had, dus de nacht is hij doorgekomen op bv en tegen de tijd dat hij vandaag een (normale!) poepbroek had had ik al overlegd met mijn arts.. En het is geen diarree omdat hij niet vaker poept als normaal!De KV staat dus nog ongebruikt in de keuken en mijn lieffie krijgt nog gewoon de borst
Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijken
Zó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken!
Héérlijk!
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:17 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Onze kinderarts adviseert mensen om die reden om het niet door de fles te mengen inderdaad!
Wij mengen het met water en geven het dan met een spuitje (maar voor de voeding geven werkt hier niet, hij drinkt als hij honger heeft zo gulzig dat hij weer heel veel terugspuugt, inclusief het medicijn dus), Niels vindt het lekker
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:19 schreef Lijnloos het volgende:
Had ik net al mijn moed bij elkaar geplakt om het cb dan toch maar eens te gaan bellen ivm het vele spugen van Minke vandaag... sta ik 20 minuten in de wacht en op dat moment begon Minke erg wakker te worden (bijna flesje-tijd) dus heb ik maar weer opgehangen. Maandag nieuwe ronde nieuwe kansen... hoop dat het weekend beter gaat, of eigenlijk dat het zodirect al beter gaat.
Twiinkly, dikkevoor jou en Niels.... wat lijkt me dat rot zeg als je die 3 weken ook als deadline zeg maar hebt. Je wilt gewoon je mannetje onbezorgd kunnen achterlaten bij het kvd, maar kan me voorstellen dat deze voortekenen je niet echt geruststellen.
BJ, dat klinkt als een lekker middagdutje met zijn 2-tjes!Heerlijk joh... en misschien waren het inderdaad wel krampjes van het harde werken. Hier zit er 1 al de hele tijd als een bouwvakker scheten te laten... ben benieuwd wat ik zo ga aantreffen in die luier.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:20 schreef Twinkly het volgende:
[..]
haha dat is grappigDat ga ik testen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De afgeplatte speen zou juist beter zijn, en niet slechter. Maar dat is dus achterhaald. Volgens de lactatiekundige van het borstvoedingscentrum verschilt het per kind welke speen wel of niet geaccepteerd wordt. Sommige baby's kunnen nu eenmaal niet op een bepaalde speen sabbelen vanwege - wat was het nou? - hun gehemelte of zo.
Dames, vergeet niet goed te eten, hè?Een maaltijd overslaan is echt niet goed. Ik vond het van mezelf al slecht dat ik tussendoortjes regelmatig oversla (ik probeer elke 2 uur te eten).
[..]
Oh, leuk is dat, hè? Ivan is ook zo'n lachebek. Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, Senna is ook geen goede flesdrinker, maar op het kdv krijgen ze er met de fles nog het meeste in. Afgelopen woensdag zelfs 1x 110 en 1x 120 ccdat lukt ons thuis niet, hoor. Ze hebben daar natuurlijk best wel ervaring met kindjes die niet zo goed drinken, dus kans is best aanwezig dat het drinken daar, na een beetje oefening, stukken beter gaat dan thuis.
En om te slapen hebben ze bij Senna een paar heerlijke schommelstoelen voor als het in het bedje niet lukt. Dus ook slapen lukt daar wel, hoewel misschien wat minder dan thuis.
Komt vast goed
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt waar?Lekkere beer! Ivan weegt nu 5632 gram.
[..]
Oh, ik kan me die zorgen zo goed voorstellen. Oefen je met uit de fles drinken? Met dat bedje zal het wel goedkomen op het kinderdagverblijf. En iemand hier zei het pas nog: ze hebben er ervaring mee. Je zou wellicht kunnen overwegen om ze te bellen en nu alvast op de hoogte te stellen / advies te vragen? Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om dat te doen, maar het neemt misschien wat zorgen weg? Ik zou het al fijn vinden om zoiets te horen als 'oh, dat zijn we wel gewend, hoor'. Heb je een wendag of wendagen? Ook daar zou je misschien iets mee kunnen?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:37 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hihi dat doet Niels ook: pruil, lach, nog grotere pruillip
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:45 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat klinkt wel hoopvol Miss_Sly.
We hadden afgesproken dat mijn Lief zou oefenen met de fles zodat mijn borst niet te dichtbij is, ze zeggen dat het dan makkelijker gaat toch. Hij heeft twee weken vakantie gehad, maar hij kan er helemaal niet tegen dat Niels dan gaat huilen en heeft maar 1x geoefend. Dus heb ik het vanmorgen maar zelf gedaan. We zijn wel al eerder begonnen met de fles, toen ik begon met sporten, maar het is nog nooit gelukt.
De mevrouw van het kinderdagverblijf was hier gisteren en ik heb het er met haar over gehad. Op internet had ik gelezen dat kindjes vanaf 4-5 maanden ook uit een (tuit)bekertje moedermelk kunnen leren drinken maar daar stond zij niet achter.
Wat betreft het in bed slapen hebben ze wel een hangmatje aan een veer voor baby'tjes die niet kunnen slapen, maar toen ik laatst een hangmat van een doek gemaakt had werd hij heel boos toen ik hem erin had gelegd![]()
Ik voel me ook bezwaard. Die mevrouw vertelde dat er in januari 2 en in februari 4 (incl Niels) kindjes beginnen op het kinderdagverblijf. Straks moet alle aandacht naar Niels uitgaan, of krijgen ze een hekel aan hem omdat hij huiltHet is maar een klein particulier kinderdagverblijf met twee groepen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twink, onze KA zei dat we even aan de apotheker moesten vragen hoe lang het houdbaar was, dat wist zij zo niet. Mijn vriend zal straks wel met de instructies thuis komen. Als hij het spul heeft want er was onduidelijkheid schijnbaar en de apotheek moest eerst het ziekenhuis nog bellen om te overleggen.
Ik zou in de komende 3 weken wel regelmatig proberen een flesje te geven, op den duur lukt het hoor. Je hebt het verhaal van Ssserpente meegekregen, en dat is ook een successtory geworden!
Probeer wel thuis regelmatig een fles te geven, ook als hij al naar het kdv gaat. Ik heb zo vaak meegemaakt dat men thuis nooit een fles geeft, en dan ben je steeds zo aan het modderen met die flessen op het kdv.
En wb betreft het slapen, je zou het boek van Ria Blom eens kunnen lezen en kijken of daar voor jou bruikbare tips instaan. Wij hebben vooral met Meike veel aan dat boek gehad. Was wel zwaar, want je laat het kindje dus huilen....en huilen....en huilen.... De eerste keer was het anderhalf uur ofzo, verschrikkelijk.... Maar de keer erna nog maar een half uurtje. Dat bouwde steeds af tot ze helemaal niet meer huilde in bed, en vanaf toen is ze zo'n makkelijke slaper geworden! En dat is ze nu nog,
Bij Lars passen we deze methode ook wel toe, maar hij huilt gelukkig niet zo lang in bed. Meestal geeft hij na 10 min op. Maar dan schreeuwt hij wel de hele toko aan elkaar. Babyfoon uit en iets gaan doen werkt goed bij mij.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen! Bij Ivan is dat huilen altijd heel kortstondig; hij houdt er ineens mee op. En daarna is er inderdaad een goede poepluier, of ik hoor/voel hem tijdens of na het huilen scheten laten. Die krampen zitten hem echt dwars. Gek genoeg slaapt hij er wel doorheen als hij eenmaal in slaap is. Maar zo te horen gaat Evie er niet heel erg onder gebukt? Bij Ivan merkten we in het ziekenhuis al dat erg last had van krampen en die zijn vooralsnog niet minder geworden. Infacol lijkt hier niet te werken.
Net heeft Ivan wéér zijn broek helemaal ondergepoept. Gelukkig zat hij op mijn voedingskussen en niet direct op mijn schoot. Hij poept nog steeds zo ontzettend veel.
Ik doe het niet omdat die al eens verbeterd is eerder door Grijs (geloof ik, sorry grijs als jij t niet was) en die TT is toen weer terug verandert door de mods omdat het altijd al babietjestopic heeft geheten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, je hebt de spelfout in de tt verbeterd.Heb het ook al eens willen doen, maar voelde me dan zo'n wijsneus...
Spannend, Huup.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:58 schreef huuphuup het volgende:
Osteo vond wel dat ze een platter achterhoofd had dan in het begin. Dat vond ik zelf ook wel maarja.stiekem hoop ik maar dat een platter achterkantje minder erg is dan een platte of scheven zijkant. Ik hoop het echt. Gevoelsmatig is het in elk geval wel zo, maarja daar heb je weinig aan.
Maandag fysio en dan gaan we het horen. brrr
Er zijn nauwelijks volwassen met afgeplatte hoofden omdat pas sinds het ruglig advies van het consultatieburo er zo'n explosieve toename is van de schevekoppiesparade.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:25 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Spannend, Huup.
Wat ik me nou afvraag: dit is iets dat pas recent de aandacht heeft. Dan zouden er nu dus volwassenen moeten zijn met een scheef hoofd (die daar ook op welke manier dan ook last van hebben). Kun je niet op de een of andere manier met zo iemand in contact komen om het er eens over te hebben?
nee hoor, en ik hoop ook dat dat niet nodig zal zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:40 schreef seilram het volgende:
Ben je al doorverwezen naar een kinderarts Huup?
En Davinia!!Gefeliciteerd!
Dat zou wel super fijn zijn! Daar gaan we gewoon voorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee hoor, en ik hoop ook dat dat niet nodig zal zijn
Maandag is de tweede meting door de fysio, als we dan nog onder de 110% zitten worden we niet ingestuurd.
Ik heb zelfs nog zitten broeden op wat ik met 'kleine' moest, maar daar kwam ik niet zo snel uit. Het zijn kleine baby's, het is geen klein topic.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, je hebt de spelfout in de tt verbeterd.Heb het ook al eens willen doen, maar voelde me dan zo'n wijsneus...
Thanksquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef seilram het volgende:
[..]
Dat zou wel super fijn zijn! Daar gaan we gewoon voorKom op meid, onder de 110%!!
En nu ga ik weer snel weg hier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |