abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76569496
Het kleine babietjestopic (0-6 mnd), deel 13

Kleine baby'tjes

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76569507
Laatste reacties:
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Claudia, dat is een goeie, die wist ik niet.. Stef wil de speentjes die we hem tot nu toe hebben aangeboden niet, terwijl hij soms wel wil sabbelen, maar de afgeplatte speen durfden we hem nooit te geven vanwege dat advies!

Lijnloos, ik herken dat ook hoor, nu ik 3x per dag penicilline moet slikken ná wat te eten eet ik eigenlijk pas weer ontbijt, lunch én diner, meestal lukt de lunch niet en het ontbijt ook maar soms.. Maar met wat passen en meten (en heel soms accepteren dat je kind het even zelf moet doen, ookal huilt hij/zij) zou het toch wel moeten lukken hoor! Want zoals mijn lief altijd zegt: je kunt pas goed voor je kind zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt en da's best waar eigenlijk, want als ik niet eet wordt ik moe en kan ik minder hebben en dan is de middag ineens véél langer en vervelender vaak. Proberen meissie!

Hiero gaat het goed, beter, best: vannacht heeft Stef niet meer gepoept waardoor we hadden besloten hem pas KV te geven wanneer hij weer een poep/diarreeluier had, dus de nacht is hij doorgekomen op bv en tegen de tijd dat hij vandaag een (normale!) poepbroek had had ik al overlegd met mijn arts.. En het is geen diarree omdat hij niet vaker poept als normaal! De KV staat dus nog ongebruikt in de keuken en mijn lieffie krijgt nog gewoon de borst Hij is er zelf ook blij mee geloof ik, want het lijkt wel alsof hij clowntjes heeft gegeten vandaag: hij heeft ontdekt dat hij naar me kan lachen en ik wás al verliefd, maar nu kan ik helemaal niet meer níet naar hem kijken Zó schattig! En als ik dan teruglach gaat hij echt van die schaterlach-bekkies trekken! Héérlijk!
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Onze kinderarts adviseert mensen om die reden om het niet door de fles te mengen inderdaad!
Wij mengen het met water en geven het dan met een spuitje (maar voor de voeding geven werkt hier niet, hij drinkt als hij honger heeft zo gulzig dat hij weer heel veel terugspuugt, inclusief het medicijn dus ), Niels vindt het lekker
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Twinkly misschien helpt het als je loopt? Esmee weigert de fles soms als we heb zittend geven, maar zodra je opstaat en loopt, heeft ze afleiding en dan drinkt ze hem ineens leeg. Geen idee waarom en we kunnen ook niet ontdekken wanneer ze eht wel doet en wanneer niet, maar he het werkt dus wat maakt het uit
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:19 schreef Lijnloos het volgende:
Had ik net al mijn moed bij elkaar geplakt om het cb dan toch maar eens te gaan bellen ivm het vele spugen van Minke vandaag... sta ik 20 minuten in de wacht en op dat moment begon Minke erg wakker te worden (bijna flesje-tijd) dus heb ik maar weer opgehangen. Maandag nieuwe ronde nieuwe kansen... hoop dat het weekend beter gaat, of eigenlijk dat het zodirect al beter gaat.

Twiinkly, dikke voor jou en Niels.... wat lijkt me dat rot zeg als je die 3 weken ook als deadline zeg maar hebt. Je wilt gewoon je mannetje onbezorgd kunnen achterlaten bij het kvd, maar kan me voorstellen dat deze voortekenen je niet echt geruststellen.

BJ, dat klinkt als een lekker middagdutje met zijn 2-tjes! Heerlijk joh... en misschien waren het inderdaad wel krampjes van het harde werken. Hier zit er 1 al de hele tijd als een bouwvakker scheten te laten... ben benieuwd wat ik zo ga aantreffen in die luier.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:20 schreef Twinkly het volgende:

[..]

haha dat is grappig Dat ga ik testen.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De afgeplatte speen zou juist beter zijn, en niet slechter. Maar dat is dus achterhaald. Volgens de lactatiekundige van het borstvoedingscentrum verschilt het per kind welke speen wel of niet geaccepteerd wordt. Sommige baby's kunnen nu eenmaal niet op een bepaalde speen sabbelen vanwege - wat was het nou? - hun gehemelte of zo.

Dames, vergeet niet goed te eten, hè? Een maaltijd overslaan is echt niet goed. Ik vond het van mezelf al slecht dat ik tussendoortjes regelmatig oversla (ik probeer elke 2 uur te eten).
[..]

Oh, leuk is dat, hè? Ivan is ook zo'n lachebek. Zelfs als hij verdrietig is lacht hij vaak tussendoor en dat is helemaal schattig.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, Senna is ook geen goede flesdrinker, maar op het kdv krijgen ze er met de fles nog het meeste in. Afgelopen woensdag zelfs 1x 110 en 1x 120 cc dat lukt ons thuis niet, hoor. Ze hebben daar natuurlijk best wel ervaring met kindjes die niet zo goed drinken, dus kans is best aanwezig dat het drinken daar, na een beetje oefening, stukken beter gaat dan thuis.

En om te slapen hebben ze bij Senna een paar heerlijke schommelstoelen voor als het in het bedje niet lukt. Dus ook slapen lukt daar wel, hoewel misschien wat minder dan thuis.

Komt vast goed
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt waar? Lekkere beer! Ivan weegt nu 5632 gram.
[..]

Oh, ik kan me die zorgen zo goed voorstellen. Oefen je met uit de fles drinken? Met dat bedje zal het wel goedkomen op het kinderdagverblijf. En iemand hier zei het pas nog: ze hebben er ervaring mee. Je zou wellicht kunnen overwegen om ze te bellen en nu alvast op de hoogte te stellen / advies te vragen? Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om dat te doen, maar het neemt misschien wat zorgen weg? Ik zou het al fijn vinden om zoiets te horen als 'oh, dat zijn we wel gewend, hoor'. Heb je een wendag of wendagen? Ook daar zou je misschien iets mee kunnen?
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi dat doet Niels ook: pruil, lach, nog grotere pruillip
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:45 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat klinkt wel hoopvol Miss_Sly.
We hadden afgesproken dat mijn Lief zou oefenen met de fles zodat mijn borst niet te dichtbij is, ze zeggen dat het dan makkelijker gaat toch. Hij heeft twee weken vakantie gehad, maar hij kan er helemaal niet tegen dat Niels dan gaat huilen en heeft maar 1x geoefend. Dus heb ik het vanmorgen maar zelf gedaan. We zijn wel al eerder begonnen met de fles, toen ik begon met sporten, maar het is nog nooit gelukt.
De mevrouw van het kinderdagverblijf was hier gisteren en ik heb het er met haar over gehad. Op internet had ik gelezen dat kindjes vanaf 4-5 maanden ook uit een (tuit)bekertje moedermelk kunnen leren drinken maar daar stond zij niet achter.
Wat betreft het in bed slapen hebben ze wel een hangmatje aan een veer voor baby'tjes die niet kunnen slapen, maar toen ik laatst een hangmat van een doek gemaakt had werd hij heel boos toen ik hem erin had gelegd
Ik voel me ook bezwaard. Die mevrouw vertelde dat er in januari 2 en in februari 4 (incl Niels) kindjes beginnen op het kinderdagverblijf. Straks moet alle aandacht naar Niels uitgaan, of krijgen ze een hekel aan hem omdat hij huilt Het is maar een klein particulier kinderdagverblijf met twee groepen.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twink, onze KA zei dat we even aan de apotheker moesten vragen hoe lang het houdbaar was, dat wist zij zo niet. Mijn vriend zal straks wel met de instructies thuis komen. Als hij het spul heeft want er was onduidelijkheid schijnbaar en de apotheek moest eerst het ziekenhuis nog bellen om te overleggen.

Ik zou in de komende 3 weken wel regelmatig proberen een flesje te geven, op den duur lukt het hoor. Je hebt het verhaal van Ssserpente meegekregen, en dat is ook een successtory geworden!
Probeer wel thuis regelmatig een fles te geven, ook als hij al naar het kdv gaat. Ik heb zo vaak meegemaakt dat men thuis nooit een fles geeft, en dan ben je steeds zo aan het modderen met die flessen op het kdv.
En wb betreft het slapen, je zou het boek van Ria Blom eens kunnen lezen en kijken of daar voor jou bruikbare tips instaan. Wij hebben vooral met Meike veel aan dat boek gehad. Was wel zwaar, want je laat het kindje dus huilen....en huilen....en huilen.... De eerste keer was het anderhalf uur ofzo, verschrikkelijk.... Maar de keer erna nog maar een half uurtje. Dat bouwde steeds af tot ze helemaal niet meer huilde in bed, en vanaf toen is ze zo'n makkelijke slaper geworden! En dat is ze nu nog,
Bij Lars passen we deze methode ook wel toe, maar hij huilt gelukkig niet zo lang in bed. Meestal geeft hij na 10 min op. Maar dan schreeuwt hij wel de hele toko aan elkaar. Babyfoon uit en iets gaan doen werkt goed bij mij.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen! Bij Ivan is dat huilen altijd heel kortstondig; hij houdt er ineens mee op. En daarna is er inderdaad een goede poepluier, of ik hoor/voel hem tijdens of na het huilen scheten laten. Die krampen zitten hem echt dwars. Gek genoeg slaapt hij er wel doorheen als hij eenmaal in slaap is. Maar zo te horen gaat Evie er niet heel erg onder gebukt? Bij Ivan merkten we in het ziekenhuis al dat erg last had van krampen en die zijn vooralsnog niet minder geworden. Infacol lijkt hier niet te werken.

Net heeft Ivan wéér zijn broek helemaal ondergepoept. Gelukkig zat hij op mijn voedingskussen en niet direct op mijn schoot. Hij poept nog steeds zo ontzettend veel.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:59:14 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76569682
Jahaa, we staan in de OP!

Hallo!

Madam heeft net weer gedronken. eerste keer sinds 3 uur vanancht ze was misselijk
maar links wordt geweigerd, rechts ligt ze al aangekoppeld als ze op een halve meter afstand ligt zo ongeveer, dus dat is maar ff hopen dat ze links vanavond wel ook het licht ziet.gisteravond iig wel. maar kword er wel onrustig van, weer!

verder is ze heeel lief, en nog mooier dan gister!

en is het wel relaxeter, zo'n tweede. (behalve als ze de borst weigert, das gewoon arelaxed, maar ook geen reden tot grote paniek)

oh, en iedere luier is poep! dus dat is fijn.
en mn boezem is alweer wat groter...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76569818
dat vraagt natuurlijk om een foto Davinia!! ik ben zoooooo benieuwd!

@Claudia; Evie ligt snachts wel vaker onwijs te kreunen en steunen; misschein dat dat ook wel krampjes zijn... maar Evie huilt sowiezo maar heel erg weinig...

en die toetert er soms ook flink op los
(niet echt ladylike haha)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76570282
Even een crosspost uit het bv-topic:
Ik geloof dat we hier weer aan het regelen zijn Gisteren alleen maar huilen en drinken om de 45min-anderhalf uur en vandaag komt ze iedere 1,5-2 uur. 's Nachts gaat dat gewoon door en het begint me een beetje op te breken dat ik sinds de bevalling al niet meer langer dan 2 uur achter elkaar heb geslapen. Nou ja, het wordt beter toch? toch, toch???

Verder hebben we hier geen poep meer gehad sinds zondag. Wel veel windjes though. Gelukkig mag dat bij borstvoeding, maar wel vreemd om van meerdere poepluiers per dag naar niks te gaan.
Afgelopen dinsdag zijn we nog bij de ostheopaat geweest ivm de vele darmkrampen die ze al vanaf geboorte heeft en we moesten gaan beginnen met Orthiflor Start, probiotica. Het is alleen een poeder, dus ze moet nu iedere dag een flesje (wel met bv natuurlijk, maarkolven is niet echt een hobby) We zullen zien of het wat doet... Over 3 weken weer terug iig.

Van die fopspenen is herkenbaar! Emma kan alleen wat met de Bibi, die van Difrax snapt ze totaal niet.

Tjee Twinlky wat lastig dat Niels de fles weigert. Het hielp gisteravond hier om Emma eerst half slapend te voeden en dan over te wippen op de flessespeen. Vanmiddag heeft ze zonder morren bij m'n moeder op schoot een fles op! Ze drinkt het alleen warm overigens, misschien is het nog een idee om met temp te varieren? Oh, en ik had ook niet gewacht tot ze zelf kwam en dus hongerrrrrr had, maar ietsje eerder uit bed gehaald. Mischien hebben Ssserpente en Sorbo nog wat handige tips voor je.

Davinia welkom en gefeliciteerd!
pi_76570313
Oeh Davinia, helemaal gemist dat je kleine meid is geboren! Gefeliciteerd!
pi_76570349
Hallo!

Kom hier ook maar eens buurten, voor alle goede tips en adviezen!! Die kun je soms wel goed gebruiken zeg, met zo'n kleintje! Verder gaat alles goed hier!!
pi_76570416
Jaaaaah Davinia je kan je natuurlijk niet zomaar hier melden zonder foto he?

Laat nou zien die donkerblonde schone dame

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 08-01-2010 18:24:00 ]
pi_76570558
Davivia welkom hier gefeliciteerd met je meisje.... en idd zoals BJ zegt dat vraagt om een foto
pi_76571908
Davina, welkom en gefeliciteerd met je meisje!

Zooo eindelijk weekend. Heb wel wat bijgelezen op de foon, maar reageren valt dan niet mee. En ons manneke is wakker, dus ik wil hem natuurlijk ook even goed knuffelen. Ik ga dit weekend maar eens goed nadenken over mijn werk Tis niet dat ik niet wil werken, maar het moet wel leuk blijven.

Ik zag een Lars die buikspieroefeningen doet. Nou hebben wij geen wipper, maar op het kdv wel en daar doet Driekus hetzelfde. En hier thuis is het telkens zichzelf optrekken als je em je handen geeft. Leuk hoe hard het nu ineens gaat.
Ik ga straks effe bijlezen, nou weer effe bijknuffelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76572283
He Davinia, ik had ook even gemist dat jij al een mooie dochter op de wereld hebt gezet... althans mooi daar ga ik vanuit, maar natuurlijk hoort er een foto bij Maar in elk geval GEFELICITEERD ! Mooie naam ook trouwens, past mooi bij Eli.

NieuweUser, jij ook welkom hier! Gaat alles goed met jou en Isa?

Nou die scheetjes hier bij Minke waren dus inderdaad voorbode van onheil... alleen was ze nog bezig tijdens het verschonen... kijk je even een seconde weg om een billendoekje te pakken, zit het hele kussen alweer onder Nou ja, die moest toch in de was, en nu helemaal! Helaas met flesje net nog wel even heel hard spugen (vanaf de stoel zat zelfs het beeldscherm van mijn laptop die op tafel stond onder de melk)... Ik ga dus zeker het cb bellen maandag. Dit kan echt niet meer. Gelukkig bleef het daar wel bij, heb haar vervolgens bijna een half uur op mijn schouder laten liggen en dat ging goed. Nu ligt ze effe lekker ind e bak, hopelijk niet te spugen.

WupWup, wat apart van die poepluiers bij Emma... maar als dat kan voorkomen bij bv, dan klopt het misschien ook weer wel (geen idee... ) En een voor jou zelf en de gebroken nachten... ik neem ook aan dat het beter wordt hoor... daar hou ik me ook aan vast
pi_76572531
Davinia, welkom en gefeliciteerd met je dochter! Wat een flamboyante naam!

Ik ga op zoek naar een foto.
pi_76573865
Davinia en Aviva welkom!! Ik wil ook wel een foto van je mooike zien Davinia

Wup helaas voor jou kan ik alleen maar zeggen dat het herkenbaar klinkt, het niet poepen enzo.
Hoop dat de osteopaat wat voor jullie kan doen, zelf heb ik de probiotische drankjes over geslagen maar ik hoop voor jullie dat het werkt

Wij komen weer bij de osteo vandaan. Alles weer prima, hij heeft zn behandeling weer gedaan, Amélie vond het allemaal wel best en wij zaten erbij en keken ernaar Maar goed, alles voelt beter dan helemaal niets doen en afwachten. Osteo vond wel dat ze een platter achterhoofd had dan in het begin. Dat vond ik zelf ook wel maarja. stiekem hoop ik maar dat een platter achterkantje minder erg is dan een platte of scheven zijkant. Ik hoop het echt. Gevoelsmatig is het in elk geval wel zo, maarja daar heb je weinig aan.
Maandag fysio en dan gaan we het horen. brrr
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76574688
Claudia, je hebt de spelfout in de tt verbeterd. Heb het ook al eens willen doen, maar voelde me dan zo'n wijsneus...
pi_76574807
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, je hebt de spelfout in de tt verbeterd. Heb het ook al eens willen doen, maar voelde me dan zo'n wijsneus...
Ik doe het niet omdat die al eens verbeterd is eerder door Grijs (geloof ik, sorry grijs als jij t niet was) en die TT is toen weer terug verandert door de mods omdat het altijd al babietjestopic heeft geheten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit er ook beter uit vind zien maar ach.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76574975
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:58 schreef huuphuup het volgende:
Osteo vond wel dat ze een platter achterhoofd had dan in het begin. Dat vond ik zelf ook wel maarja. stiekem hoop ik maar dat een platter achterkantje minder erg is dan een platte of scheven zijkant. Ik hoop het echt. Gevoelsmatig is het in elk geval wel zo, maarja daar heb je weinig aan.
Maandag fysio en dan gaan we het horen. brrr
Spannend, Huup.

Wat ik me nou afvraag: dit is iets dat pas recent de aandacht heeft. Dan zouden er nu dus volwassenen moeten zijn met een scheef hoofd (die daar ook op welke manier dan ook last van hebben). Kun je niet op de een of andere manier met zo iemand in contact komen om het er eens over te hebben?
pi_76575314
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:25 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Spannend, Huup.

Wat ik me nou afvraag: dit is iets dat pas recent de aandacht heeft. Dan zouden er nu dus volwassenen moeten zijn met een scheef hoofd (die daar ook op welke manier dan ook last van hebben). Kun je niet op de een of andere manier met zo iemand in contact komen om het er eens over te hebben?
Er zijn nauwelijks volwassen met afgeplatte hoofden omdat pas sinds het ruglig advies van het consultatieburo er zo'n explosieve toename is van de schevekoppiesparade.
Ze bestaan wel, volwassenen met scheve hoofden, maar dat is over het algemeen een geval van klassieke plagiocephalie waarbij de schedelnaden te vroeg sluiten aan 1 kant van het hoofd waardoor het hoofd dus in 1 richting (met de open naden) harder groeit dan aan de andere kant waardoor een scheef hoofd ontstaat. Volwassen die op die manier een scheef hoofd hebben hebben daar wellicht wel last van en pijn van maar dat komt dan eerder door die te vroeg gesloten schedelnaden.

Volgens mijn osteo was zo'n helm maar niks voor een kindje want het zou pijnlijk zijn want ja er wordt toch druk uitgeoefend enzo. Mja ik weet het niet, dit is de eerste keer dat ik van iemand hoor dat zo'n helm vervelend en/of pijnlijk zou zijn voor zo'n kleintje. Volgens kinderartsen is het pijnloos en ervaringsdeskundigen zeggen dat de kindjes er nauwelijks last van hebben dus ik ben geneigd om hen eerder te geloven.

Er is trouwens 1 user op fok die vertelde dat zij een scheef hoofd heeft en dat ze altijd als ze een staart in moet doen aan 1 kant dr haar een beetje moet frotten op te zorgen dat het normaal zit, maar ze heeft het niet over last of pijn gehad.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:40:57 #18
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76575524
Ben je al doorverwezen naar een kinderarts Huup?

En Davinia!! Gefeliciteerd!
Niet mieten! Door gieten!
pi_76575589
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:40 schreef seilram het volgende:
Ben je al doorverwezen naar een kinderarts Huup?

En Davinia!! Gefeliciteerd!
nee hoor, en ik hoop ook dat dat niet nodig zal zijn
Maandag is de tweede meting door de fysio, als we dan nog onder de 110% zitten worden we niet ingestuurd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:45:59 #20
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76575744
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nee hoor, en ik hoop ook dat dat niet nodig zal zijn
Maandag is de tweede meting door de fysio, als we dan nog onder de 110% zitten worden we niet ingestuurd.
Dat zou wel super fijn zijn! Daar gaan we gewoon voor Kom op meid, onder de 110%!!

En nu ga ik weer snel weg hier
Niet mieten! Door gieten!
pi_76576076
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:18 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb zelfs nog zitten broeden op wat ik met 'kleine' moest, maar daar kwam ik niet zo snel uit. Het zijn kleine baby's, het is geen klein topic. Ik had trouwens geen idee dat men gehecht was aan 'babietjestopic', anders had ik het niet veranderd.
pi_76576231
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:45 schreef seilram het volgende:

[..]

Dat zou wel super fijn zijn! Daar gaan we gewoon voor Kom op meid, onder de 110%!!

En nu ga ik weer snel weg hier
Thanks ik hoop het echt maar ik weet het niet. Ik heb geen flauw idee en stiekem vind ik dat een heel naar gevoel. Ik kijk echt de tijd naar voren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76576279
Ah, vandaar, Huup. Thanks voor de uitleg. En sterkte ermee. Kan me voorstellen dat je het ondertussen spuugzat begint te raken.

Wat ik me net nog afvroeg: hoe komt het dat bejaarden zonder gebit echt zo'n karakteristieke ingevallen mond hebben en baby's niet?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:00:55 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76576350
Be hoe is het trouwens met Oscar en zijn hoofdje?
Misschien heb je het al wel gemeld hoor hier, door m'n nieuwe baan, heb nogal wat minder tijd om online te gaan

Huup ik hoop ook van harte voor jullie dat Amélie onder die 110% zit.

Davina welkom hier
Lilly Welkom hier
Lijnloos welkom hier
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76576486
Wij zijn op het consultatiebureau geholpen door de vrouw die het intakegesprek bij ons thuis deed. Natuurlijk heb ik weer zitten ratelen. Nee hoor, financieel alles in orde. Wat gaat het haar aan, zucht. Ik was duidelijk niet op impertinente vragen voorbereid omdat we de vorige keer door een sympathieke arts zijn geholpen.

Ze probeerde Ivan ook nog een voorkeurshouding aan te praten. 'Kijk eens wat we hier hebben, een banaantje!' Mijn kind is géén banaantje. Na wat beter te kijken veranderde ze gelukkig van mening. (Hij lijkt soms heel stug één kant op te kijken. Dan kun je zijn hoofd wel de andere kant op draaien, maar dan draait 'ie hem mooi terug. Alleen doet hij dat dus bij beide kanten. Hij houdt gewoon niet van dat gerommel.)

Ivan heeft z'n eerste inentingen gehad. Ik merk er (nog) niks van. Nou ja, hij slaapt, maar het valt nog te bezien of hij langer dan normaal slaapt. Ik hoop het, dan krijgt hij voortaan elke dag prikjes.
pi_76576517
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:09 schreef Lijnloos het volgende:
NieuweUser, jij ook welkom hier! Gaat alles goed met jou en Isa?
Het gaat goed hier, en Isa doet het ook goed! De nachten zijn wel zwaar, weinig slaap, maar zoals ik hier kan lezen is dat normaal. Verder leek ze gisteren en vandaag wat van slag mbt haar voedingsschema (regeldag dag 9 en/of 10?).
pi_76576594
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Wat ik me net nog afvroeg: hoe komt het dat bejaarden zonder gebit echt zo'n karakteristieke ingevallen mond hebben en baby's niet?
misschien omdat hun huid veel slapper is? zoiets

wat gaan jullie snel hier trouwens, boh
pi_76576610
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef huuphuup het volgende:

Oh, wat spannend! Ik zat ook zo naar de afspraak van vandaag uit te kijken, en op te kijken. Ik was zo benieuwd naar zijn gewicht, maar ik was ook bang dat het niet helemaal goed zou zitten.
pi_76576853
oh ik heb je volgens mij nog heul geen welkom geheten NieuweUser! Welkom jij en je meisje!
En met 10 dagen kan er idd goed een regeldag zijn

Claudia wat raar en naar toch die impertinente vragen
wij hadden ook zo'n invalsarts de eerste keer die zei van ohja ik zie het die voorkeur... heeeeeel duidelijk! ja ja ja. Goh wat een duidelijke voorkeur! naar rechts hè?
ehm... nee. naar links. Maar fijn dat het zo duidelijk was
Ging ze daarna de discussie aan dat het toch een voorkeur naar haar rechterkant is. Nou nee mevrouw ik kijk al zes weken naar mijn kind en ze kijkt al zes weken naar haar linkerkant dus t lijkt me dat het naar links is.
"weet je het zeker?" ... ja ik weet het zeker *grom*
en daarna zei ze ja ja ja ik kan de afplatting ook heel duidelijk zien aan haar voorhoofd! Ja ja ja. Twee duidelijk platte kanten aan het voorhoofd. ehm ja mevrouw, dat ís haar voorhoofd. Voorhoofdsbeentjes heet dat. (dat heb ik ook, een uitgesproken hoekig voorhoofd )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76577087
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
wij hadden ook zo'n invalsarts de eerste keer die zei van ohja ik zie het die voorkeur... heeeeeel duidelijk! ja ja ja. Goh wat een duidelijke voorkeur! naar rechts hè?
ehm... nee. naar links. Maar fijn dat het zo duidelijk was

Ik hoop in ieder geval dat het allemaal meevalt, huup
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:18:21 #31
5428 crew  miss_sly
pi_76577153
Davinia, daar ben je dan eindelijk
Fijn dat het goed gaat. Is er al een foto waarop je je meisje kunnen bewonderen?

NieuweUser ook welkom

Bar, hoe bevalt je nieuwe baan?

huup, ik hoop dat het maandag onder de 110% zit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:28:40 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76577559
Miss-sly ik beantwoord je vraag even op het bankje.
pi_76577781
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:11 schreef huuphuup het volgende:
oh ik heb je volgens mij nog heul geen welkom geheten NieuweUser! Welkom jij en je meisje!
Ik heb je komst ook helemaal gemist! Wat een mooie naam, Isa. Bij gebrek aan foto's kunnen we alleen iets over de naam zeggen, hè?
quote:
en daarna zei ze ja ja ja ik kan de afplatting ook heel duidelijk zien aan haar voorhoofd! Ja ja ja. Twee duidelijk platte kanten aan het voorhoofd. ehm ja mevrouw, dat ís haar voorhoofd. Voorhoofdsbeentjes heet dat. (dat heb ik ook, een uitgesproken hoekig voorhoofd )
Wat een muts. Bij Ivan zie je die voorhoofdsbeentjes trouwens ook héél duidelijk. Ik vind het vanuit een bepaalde hoek zelfs een beetje eng eruit zien.

Net als zijn fontanel, nu ik toch bezig ben. Ik zag er pas trouwens iets in kloppen. Ik kwam tot die ontdekking toen ik net met zijn vader aan de telefoon zat die in de supermarkt stond. (Die vindt het vreselijk om zulke dingen te horen als hij er niets mee kan.) Afijn, ik googelen. Het blijkt normaal te zijn, het is gewoon zijn hartslag en er lopen slagaderen in een hoofd. Bij het ene kindje zie je het kloppen duidelijker dan bij het andere kindje. (Dus ik snel weer bellen om te zeggen dat alles gewoon OK was met zijn zoon. )
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:51:55 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76578526
Hier gaat alles nog steeds lekker, vandaag even een kleine terugslag, niks was goed.
Alleen maar bij mama hangen dus dat maar toegestaan op de vrije dag

Wel heeft Roy al een tijdje 2 plekjes op zijn achterhoofd zitten, we houden het nu vet met babyolie, en het lijkt iets te verbeteren.
Over 14dagen moeten we toch weer langs de ha met Roy en dan mag hij gelijk ook even naar het hoofdje kijken.

En heb het idee dat Roy toe is aan meer dan alleen melk.
pi_76578739
Huup, hier een volwassene met een (beetje) scheef hoofd. Je ziet het niet heel duidelijk, alleen in de spiegel zie je dat mijn ogen niet echt gelijk zitten en de ene een stukje dichter zit dan de ander. Het was vroeger (lijnloos als baby van ong. 1of 2 jaar) wel anders en duidelijk te zien. En daar is nooit wat aan gedaan. Mijn ouders lieten me lekker op mijn buik en dus zijkant hoofd liggen. Ik zal straks eens kijken of ik een foto van toen en nu kan vinden en posten.
Overigens is deze post niet bedoeld om jouw (terechte) zorgen weg te nemen of zo hoor, want ik ken uiteraard de situatie van Amelie niet precies en ben geen dokter of zo... Maar meer als hart onder de riem!
pi_76578965
Lijnloos om heel eerlijk te zijn vind ik het juist een beetje een opbeurende post haha
het sterkt me in mijn idee dat zoiets nog heel erg weg kan trekken. Misschien niet helemaal, maar dat het wél verbeterd.
Moet wel zeggen dat Amélie's gezicht verder niet scheef is en haar oren ook op dezelfde plaats staan. Dat schijnt ook wel eens anders te zijn.

(overigens is mijn hoofd ook niet symmetrisch bedenk ik me nu. Mn ene oor zit wat hoger dan mn andere -handig met brillen...- en mn ene oog 'staat' ook wat anders in mn gezicht dan de andere. Maar mn hoofd zelf, de schedel zeg maar is wel rond verder.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76579559
Dat heb ik ook, huup.

Mijn zonnebril zit altijd scheef omdat mijn oren niet op dezelfde hoogte zitten.
pi_76580894
Scheve lijnloos vroeger:

Het is neit echt een beste foto, maar het idee is er denk ik wel. Er was volgens mij wel een betere foto, maar die kan ik zo snel niet vinden.
pi_76581283
ahja ik zie het Lijnloos. Nou moet ik wel zeggen dat het bij Amélie een tijdje terug ook zo was maar dat dat dus heel erg bijgetrokken is nu. Ze heeft niet meer 1 platte en 1 bolle kant aan haar hoofd maar de achterkant begint nu wel wat te platten, voornamelijk omdat ze nu meer plat op haar achterhoofd ligt.

Tip van de osteo daarover trouwens... --> ja, je kunt het hoofdje ook draaien hè!
ehm ja daar wilde ik nou juist eigenlijk wel ns vanaf zijn, dat insluipen in t kamertje en draaien steeds
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76582476
Denken ze nou echt dat je continue aan het hoofd van je baby gaat draaien Huup Dat is toch onbegonnen werk?

En die verhalen over cb's Vreselijk. Ik heb daarom ook nog niet doorgegeven dat ik per 1 februari zonder werk zit. Gewoon omdat ze dat helemaal niks aangaat vind ik dan
pi_76582581
oh ja dat is het standaard advies dat je krijgt hoor Stiemie. Hoofd terugdraaien
En bij kindjes zonder voorkeur werkt dat in principe ook tot op zekere hoogte (je blijft een mens en draaien in de slaap doen we allemaal natuurlijk...) maar bij kindjes met een sterke voorkeur schiet het geen hol op.
Amélie liet zich prima de andere kant opdraaien, geen enkel probleem en ze werd er ook niet wakker van. Alleen twee tellen later draaide ze zich wel weer automatisch terug
En zo blijf je dan maar bezig.

je wilt ook niet weten hoe vaak ik gehoord heb dat ik andersom moet verschonen en het bedje andersom moet opmaken en dan zal het vast allemaal goedkomen joh, maak je niet druk!
Lief bedoelt natuurlijk, maar als die voorkeur er écht inzit dan helpt dat gewoon niet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76582632
Ja wij kregen dat advies van "alles aan de andere kant doen" bij Linde ook, maar die had maar een hele lichte voorkeur en dan werkt dat ook wel... Maar ja bij een echte voorkeurshouding dus niet helaas.
pi_76582831
Stiemie, MOET je dat doorgeven dan? Ik vind dat inderdaad ook wel iets persoonlijks wat hun echt geen barst aan zou moeten gaan... of denk ik daar dan te simpel over?!

Huup, ik vind het ook wel raar als je dan inderdaad de hele tij dmoet gaan lopen checken en draaien... strajs moet je nog een soort van stopwatch bijhouden of met de kookwekker in de weer... Hopelijk trekt het straks bij Amelie ook goed weg en heeft ze er verder geen last van. Ik zal in elk geval voor jullie duimen voor maandag (toch?).

Oh en wat krijg je als je je kind net niet snel genoeg (naar haar mening, mijn kleine tiran) haar flesje geeft en haar nageltjes net iets te lang laat groeien?
Tadaa (en au trouwens ook):
pi_76582909
Ja ik begrijp de adviezen ook wel en idd bij het gros van de kindjes helpt dat prima. Het zijn ook niet de medici die erover doorgaan, zodra ik tegen de huisarts/fysio/wvk zei van ja dan kijkt ze naar de muur was het hun gelijk duidelijk. Het zijn meer de goedbedoelde adviezen van de omgeving.
Ik hoor ze bijna dagelijks en het komt mn neus uit hahaha.
Zelfde als over haar poepen. Sap geven ( ), buikje masseren, olie geven, en meer van dat. Ik hoor het bijna dagelijks en ik weet niet meer wat ik erop moet zeggen meestal bedank ik maar voor het advies en zeg dat ik het zal proberen maar das niet altijd genoeg. Wat ik zeg, het is allemaal heel lief en goed bedoelt maar je wordt er zo lam van.

Haha net als toen ik bij de Chinees werkte en voor de 800e keer die dag de sambalbij grap hoorde
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76582930
Lijnloos Echte meid heb je daar

ff een crosspost uit het bv-topic:
quote:
Hallo dames!

Ik val even binnen met een vraag. Lotte heeft sinds maandag beetje rare poep. Heel erg donkergroen, bijna bruin en superwaterig. Ik verschoon d'r altijd meteen nadat ze gepoept heeft en dan drupt het echt van d'r billetjes af. Het stinkt ook echt enorm. Geen zure bv-poep, maar echte stinkpoep. Ondanks het waterige, kost het d'r wel erg veel moeite om het eruit te krijgen. Meestal merk ik rond een uur of 4 's middags dat ze moet poepen, maar vaak komt het er pas om een uur of 8 uit.

Herkent iemand dit?
Lotte!
Noah!
pi_76582949
Nou bij de intake kwam ons werk wel ter sprake en toen wist ik dus al dat ik per februari werkloos zou zijn, maar heb dus niks gezegd...

Oei dat ziet er inderdaad erg pijnlijk uit... Esmee heeft ook wel eens 10 van die kleine scheermesjes, maar ik durf echt geen nageltjes meer te knippen (heb bij allebei mijn kinderen al eens in hun vinger geknipt )
pi_76582953
hahaha Lijnloos
tijd om de nageltjes te gaan vijlen

ik zit hier ook regelmatig onder de krasjes maar zo erg is het nog nooit geweest.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76582974
Géén idee Linda klinkt wel raar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76583017
Ah Huup echt eentje in de categorie sap dus

Witte lijst?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:40:53 #50
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76583100
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Er zijn nauwelijks volwassen met afgeplatte hoofden omdat pas sinds het ruglig advies van het consultatieburo er zo'n explosieve toename is van de schevekoppiesparade.
Gelukkig hebben we het internet nog . . http://forums.craniology.org/index.php?showtopic=341

Als je ze echt wil vinden zijn er helaas zat te vinden. Volgens onze kinderarts bestond het vroeger ook niet, maar dat is dus gewoon gelul.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')