Haha, stiekum toch een beetje parental advisory dusquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:11 schreef Sorbootje het volgende:
Asy, bedankt voor de tip! Zal ik doen!
Incantrix, rape me...tsja... beter van niet inderdaad. Weezer doet het hier ook goed! En dat onrustig zijn bij voeding. Irritant kan dat zijn hè?! De strakste actie vind ik altijd deze: tepel in mond van baby, even goed aanhappen, en vervolgens keihard hoofd naar achteren trekken
Claudia, het is natuurlijk niet gezegd dat het bij Ivan ook zo werkt, maar voor mij werden de nachtvoedingen absoluut niet zwaarder toen ik Isabeau naar haar eigen kamer verhuisde. Het enige verschil is dat ik nu even mijn bed uit moet om haar te pakken en terug te leggen. Voordeel is dat we allebei nog sneller opnieuw in slaap vallen na de voeding. We houden elkaar niet meer wakker met geluiden. Het is het proberen waard. Vanaf het moment dat Isabeau op haar eigen kamer sliep zijn we allebei véél beter en langer gaan slapen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
Krampen zijn zo naar. Hier helpt het goed om hem tegen me aan te drukken terwijl hij een speen in z'n mond heeft en dan heen en weer te wiegen. Vreemd genoeg heeft hij in zijn slaap niet zo last van krampen. Als hij een beetje wakker wordt is het weer hommeles.
Ik zit te overwegen om Ivan naar zijn eigen kamer te verhuizen. Ik raak zoveel tijd kwijt met wakker liggen door zijn gekreun. Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat de nachtvoedingen zwaarder gaan worden.
Ja, datquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:19 schreef Incantrix het volgende:
Twinkly, echt he? Gisteravond was ik op een bepaald moment in staat de haren uit mijn kop te trekken, ik was echt superblij dat lief de laatste voeding over kon nemen met een flesje gekolfde melk.. En neenee, niet aan jezelf twijfelen, het is meer dat ik aan mezelf twijfelVannacht had ik nl. iets dat nogal embarassing was.. Stef goode zijn kop weer eens naar achteren, net zo lang tot de rek eruit was dus toen schoot mijn tepel los en uhm, nouja.. De melk spoot eruit en dat hield ook echt niet meer op, maar eh, de tepel stond.. Op Stef's gezicht gericht
Het was zo erg dat ik Stef nogal bruut weer met zijn nog half geopende mond tegen mijn borst geduwd heb omdat dat de enige manier was die ik me kon bedenken om het te stoppen
Dat hier ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:28 schreef Aoraki het volgende:
BE, dankje voor de tip. Ik ga het zeker proberen!
Thomas slaapt al vanaf toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamer. Wel zo rustig. Ik word namelijk normaal van elke kreun wakker... Het is ook wel fijn, want hij heeft ook geen problemen om in te slapen in zijn eigen bedje, zonder iemand erbij.
De persdrang lijkt hier iets minder te worden, hoewel vanmorgen hij het af en toe uitgilde, maar hij sliep daarna gewoon weer verder. Ik heb het maar afgeleerd om hem elke keer meteen uit bed te plukken, omdat hij vaak toch meteen weer slaapt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Lijnloos het volgende:
BJ, met temperamentvolle Evie... nou ja, ik vind het altijd wel grappig, Minke kan soms ook erg druk doen als ze neit snel genoeg haar zin krijgt. Ik moet daar altijd heel erg om lachen
Lily, wat klink je ontzettend blij en fleift op je meissie! Fijn dat het zo goed gaat...![]()
Hier even een kleine jompel, mijn dag is echt helemaal goedgemaakt...We hebben eindelijk kinderopvang geregeld gekregen!
Wel voor maar 2,5 dag ipv 3 die we willen, maar het is een beginnetje! Die halve dag kunnen we nog wel regelen. En al per 1 maart, dus ook perfect! Is echt een pak van mijn hart dat we het rond hebben en niet het uitzicht om dan maar te moeten stoppen met werken of zo. Ouders/Oma's en Opa's is hier geen optie (voor vast) aangezien die allemaal meer dan een uur weg wonen.
Ik heb dat nog nooit gehad! Jullie hebben waarschijnljik een heel heftige toeschietreflex. Met kolven is dat vast fijn, maar met de gewone voedingen zo te horen niet. Zo is er ook altijd iets.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:31 schreef Twinkly het volgende:
Ja, datIk heb ook een aantal keren gehad dat ik in huilen uitbarstte omdat hij steeds weer losliet en op mijn borsten zat te hameren, ik was zo moe.
En dat spuiten is normaal toch? Ik heb het iig steedsMoeten we een keer een foto van maken
![]()
Alweer?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is erg ziek. Ze heeft 38,3 koorts, hoest, wil niet eten en de diarree blijft maar komen. Ik heb het kdv gebeld om te vragen of daar iets heerst. Er heerst RS virus en waterpokken. Er liggen al twee kindjes van daar in het ziekenhuis momenteel. Ik heb de dokter weer gebeld, die belt me zo terug.
Die had gisteren ook terug gebeld, maar toen had ze nog geen koorts en hoesten, alleen diarree en niet willen eten. Gister was het advies pappen en nat houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Alweer?De dokter zou je gister toch ook terugbellen? Of heb ik gemist wat hij toen heeft gezegd?
he Xenia; wat naar dat je zo aan het kwakkelen bent met de gezondheid van je kleine Xeentje.. heel veel sterkte ermee en ik hoop echt voor je meisje dat het meevalt..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Xeentje is erg ziek. Ze heeft 38,3 koorts, hoest, wil niet eten en de diarree blijft maar komen. Ik heb het kdv gebeld om te vragen of daar iets heerst. Er heerst RS virus en waterpokken. Er liggen al twee kindjes van daar in het ziekenhuis momenteel. Ik heb de dokter weer gebeld, die belt me zo terug.
och jee..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:37 schreef Xenia het volgende:
Inderdaad, ze was net een weekje beterquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
Och jee Xenia, wat naar dat ze alweer zo ziek is, ze heeft amper tijd gehad om er weer een beetje bovenop te krabbelen.
Sterkte joh!
Is hier ook al gemeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
Er was een documentaire op Zembla, getiteld levensgevaarlijke genezers die gaat over de niet in alle gevallen geheel ongevaarlijke methodes van alternatieve geneeswijzen.
Programmasamenvatting: Chronische hoofdpijn, overmatig huilen, bedplassen, ADHD of een leerstoornis? Geen nood, zelfs schizofrenie zou met het kraken van wervels te verhelpen zijn. Maar hoe veilig bent u in de handen van een chiropractor, een osteopaat of craniosacraal therapeut? We onderzochten onder meer de dood van de drie maanden oude baby Marloe, die door de behandeling van een zogenaamde alternatieve therapeut overleed.
Ik wilde hier toch even de aandacht op vestigen. Nogmaals, excuses als ik voor mijn beurt praat of als het niet op prijs gesteld wordt. Ik zelf vind het belangrijk genoeg om even te vermelden. Die kleine Marloe is dus overleden aan de gevolgen van een extreme uitloper van inbakeren, namelijk zogenaamde 'holding'. Daar komt nog bij dat ik het van de zotte vind om een kleine baby, met een nog superflexibel bewegingsapparaat, te gaan manipuleren omdat ze veel huilen.
Oh, sorry hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Is hier ook al gemeld.
Xenia, wat naar. Sterkte.
Proef ik hier een gepikeerde toon? Het leek me alleen handig om een evt discussie niet in dít topic te houden.quote:
Echt dolkomisch, jij dicht mij altijd emoties toe die ik helemaal niet heb op het moment dat jij ze me toedicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Proef ik hier een gepikeerde toon? Het leek me alleen handig om een evt discussie niet in dít topic te houden.
Het is verre van de eerste keer dat jij met je psychologie van de kouwe grond meent te kunnen beweren wat ik voor emoties/toonzetting/diepere bedoelingen heb bij bepaalde uitspraken, dat bedoel ik met 'toedichten'. Ook al zet je er een vraagteken achter.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:06 schreef Moonah het volgende:
Ehm altijd
Ik vraag of er iets gepikeerds in je toon zit, dat lijkt me iets anders dan 'toedichten'.
Maar ja, idd dolkomisch.![]()
Fijn zo, daar hou ik je graag aan!!quote:En nee, als ik zo je reacties lees, maak ik maar geen woorden meer aan je vuil.
Ik ben ook erg geschrokken van deze uitzending inderdaad. Alleen ging het niet om inbakeren maar om inbakenen, om misverstanden te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zelf vind het belangrijk genoeg om even te vermelden. Die kleine Marloe is dus overleden aan de gevolgen van een extreme uitloper van inbakeren, namelijk zogenaamde 'holding'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |