abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76981174
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen dames.. jammer dat sommige van jullie zich irriteren aan mijn posts. Ik poste gewoon wat mij bezig houdt en aangezien mijn dagen de laatste tijd uit weinig anders bestaan.. komt dat vrij regelmatig op hetzelfde neer. maar zal het niet meer posten... En het heeft niets te maken met gebrek aan aandacht of behoefte aan complimentjes.. (weet ook niet meer wie dat zei; maar beetje jammer als je echt zo denkt...)

ok.. die hebben we weer gehad.

Hoe is het verder met Sorboo en Isabeau?

& Mefke? hoe is het met jou en je kleintje?
BJ, ik zei niets over aandacht of complimentjes. Ik vind alleen dat je op een eigen blog ofzo kan schrijven wat je wil, en dat er op zo'n forum toch wel behoefte is aan posts met inhoud die anderen ook interesseert. En na twintig keer "ik zit te kolven" moest ik even kwijt dat ik het nou wel weet, en dat ik ook niet elke scheet die ik laat meld op Fok. Schrijven gaat om weglaten, zei mijn leraar creatief schrijven. That's all.

BE wow Oscar al naar twee tandjes Jeumig!

Senna al bijna een grote baby Wat heerlijk dat ze doorslaapt joh! Wel jammer dat het overdag dan zo'n drama moet zijn...

Mooie groeicurve van je muppet, Huupske!

Willow is muppet. Omdat we hier in de regio Utrecht zitten waar iedereen moppie zegt. En ik poppetje. En ik vind moppie niks, dus dan maar een combinatie En ze is apie, omdat ze zo behaard was de eerste weken En meiske, poppetje, poppedein, etcetera.

BJ Evita, seriously?

Die knuffel van 70 euro Het is dat ik 'm niet leuk vind, maar ik was tijdens mijn zwangerschap echt wel in staat om dat soort dingen per se te willen hebben hè Ik denk dat ze op vrouwen mikken die net zo labiel zijn

Sorbo Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet aan wil hoor! Brrr. "laat maar lekker gaan tot ze uitdroogt of de fles hapt." Ja daahaaag.

Stiemie, Pruikje?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76981271
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:04 schreef innepin het volgende:
Stiemie, Pruikje?
pi_76981545
Sorbo wat een advies, dat gewoon maar erop aan laten komen... dat is heel begrijpelijk dat dat helemaal tegen je gevoel in gaat... pfff.
Fake it till you make it...
  maandag 18 januari 2010 @ 20:24:15 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76982254
Whehehe, net zo labiel! Daar zal idd vast ook wel wat in zitten.

Oh, en koosnaampjes, hier is het apekoppie of kabouter, de laatste ook voor Sasha dus ik zeg wel eens 'zo kabouters, en nu naar Oma' oid als ik ze net allemaal in de auto gehesen heb ofzo.
pi_76982562
ahw kabouters

Hier maak ik er "muizemeis" of "meissie" van. Geen idee waarom eigenlijk...
pi_76983423
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, wat een stomme verpleegkundige. Hoe komt ze erbij om zoiets voor te stellen.

Het idee van ziektewet is er wel een, maar de manier waarop dat gebracht wordt, vind ik persoonlijk ook niet erg charmant.

Hier bleek het toch echt een kwestie van doorzetten, fles aanbieden als ik weg ben, maar echt als laatste voor ik ging werken goed voeden en meteen als ik thuiskwam. Ik ga nog steeds standaard een uur eerder naar huis om te kunnen voeden, terwijl Senna nu behoorlijk begint te drinken. Dus dat is zeker een optie! Je hebt gewoon recht op die twee uur! Als je voor je kolven bijv maar een half uur nodig hebt op je werk en je luncht achter je bureau (als dat kan) of je gebruikt lunchtijd als kolftijd, dan kun je gewoon 1-1,5 uur eerder naar huis. En op zich kan een kindje best een uurtje of 8 zonder drinken, want dat kunnen ze 's nachts ook als ze slapen!

Ach meid, het is ook hartstikke lastig. En als jij je er beter bij voelt om je ziek te melden, moet je dat zeker doen. Je meisje gaat nu even voor alles, en je eigen welzijn is daarbij ook erg belangrijk
Bedankt miss, 't plaatst alles wat meer in perspectief. Weet je, op het consultatiebureau riepen ze ook maar wat in het wilde weg. Ik voel me dara echt niet prettig. Uiteindelijk heb ik meer aan mensen in de zelfde levensfase met praktijkvoorbeelden!

Ziekmelden daar zou ik me momenteel niet prettig bij voelen. Ik wil het eerst proberen zoals jij het schetst. Overdag de fles aan laten bieden evt wat lepeltjes moedermelk met rijstebloem tussendoor en ik wat eerder naar huis. En op de dag dat mijn man vrij is kan hij misschien met haar naar mijn werk rijden.. misschien ook een optie. Het komt heus wel goed. Ik merk gewoon dat ik het vooral stressvol vind dat men verwachtingen van me heeft op werkgebied, Isabeau rekent op me als moeder en voeder en daarnaast wil ik ook nog een leuke partner zijn. Alles moet nog een beetje op zijn plek gaan vallen. En het komt uiteindelijk gerust wel goed. Misschien moet ik ook wat meer gaan loslaten.

Zo en nu ga ik even lezen wat júllie bezighoudt. Want ik ratel maar door als een kip zonder kop
pi_76983502
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zit naar As The World Turns te kijken.
Goed bezig! Een man naar mijn hart!
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:52:03 #133
5428 crew  miss_sly
pi_76983807
Ik noem Senna heel vaak poppetje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76983955
Isabeau noem ik ook poppetje. Of droppie. Of Isadepisa. Of Isabeertje etc..
pi_76984904
Zooo ik kan dat toch niet allemaal bijhouden....en zeker niet omdat mijn hoofd vol watten zit dankzij een heel lief manneke dat het nodig vond om vannacht een keer of drie te gaan liggen kletsen in zijn bed. Wie zei er ook al weer iets van dat sprongetje van 18 weken
Bijnamen voor onze Driekus: Driekus, Manneke, Dikkop (en die heeft ie niet eens) en Dikzak (en dat is is ook al niet).

Sorbo, wat een waardeloos consternatiebureau heb jij toch, ongeloveloos. Gewoon doen wat je denkt dat goed is hoor!
Xenia, hoe is het met Xeentje?

Ik ben vandaag een beetje want we hebben net bij Ikea een bedje voor Driekus gehaald. Hij vond het duidelijk niet meer fijn in de wieg. Maar in het bedje lijkt ie ineens zo groot en toch ook weer zo klein. Pff, hormonen...Ik zal zo eens foto's in het topic zetten van mijn lange ventje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 18 januari 2010 @ 21:21:00 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76985281
@Sorboo; dat lijkt me inderdaad ook best moeilijk om zo ineens over te stappen van de borst naar de fles...
vervelend dat je er zo doorheen zit. Ik wens je heel veel sterkte en succes de komende tijd.

@Mefke; ahhh je mannetje groeit dus echt hard.... het echte 'baby-baby' is dr dus wel een beetje af?

@Innepin; laten we het er verder maar niet over hebben; leven en laten leven ofzo...
(en je misschien wat minder druk maken om een ander? je kan over posts heenlezen als ze je irriteren..)

En het spijt me wel; maar ik moet toch iets over het kolven posten. Het valt me namelijk af en toe best even zwaar. Elke 3 uur ben ik overdag aan het kolven en tussendoor moet Evie ook drinken en moeten er ook nog andere dingen gebeuren.. Merk dat het best vermoeiend is.
Ga wel proberen om dit tijdens mijn verlof vol te houden; maar weet niet hoe het zou moeten als ik aan het werk ben....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76986180
Wij noemen Emma nog wel 'lachespekkie' (middenweg tussen lachebek en speknek)
pi_76986538
Ghehe lachespekkie en ik moest ook lachen om het pruikje van Stiemie

wij hebben net een bumbo gehaald met playtray (jaja ik ben ook aangestoken hebbuh hebbuh hebbuh!) en Amélie vindt het echt tof dikke pret.

En ehm, even soort van genant vraagje voor de mama's met lang haar... treffen jullie ook wel ns haar aan in de luiers van je kindje? ik check, check en dubbelcheck of ze geen haren van mij vast heeft in haar knuistjes of dat er geen haren liggen op haar kleed enzo. Maar toch hè... ik tref ze regelmatig in de luiers aan en wat nog veel erger is, soms hangt er zo'n haar uit nog ook en dan moet k die eruit trekken
sorry voor de ranzigheid maar ik vroeg me even af of ik me hier druk om moet maken of dat het normaal is.

BJ ik neem aan dat je een electrische kolf gebruikt? Lastig hoor. Anders het kolftopic eens proberen? Wie weet hebben ze tips voor je ofzo. Ik geloof dat basboussa ook fulltime kolft (of kolfde) met een handkolf nog wel!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76986629
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:42 schreef huuphuup het volgende:
En ehm, even soort van genant vraagje voor de mama's met lang haar... treffen jullie ook wel ns haar aan in de luiers van je kindje? ik check, check en dubbelcheck of ze geen haren van mij vast heeft in haar knuistjes of dat er geen haren liggen op haar kleed enzo. Maar toch hè... ik tref ze regelmatig in de luiers aan en wat nog veel erger is, soms hangt er zo'n haar uit nog ook en dan moet k die eruit trekken
sorry voor de ranzigheid maar ik vroeg me even af of ik me hier druk om moet maken of dat het normaal is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76986736
Inhoudelijke info over kolven vind ik beter dan iedere ochtend een melding maar daar is t een forum voor en dat is weer voor iedereen persoonlijk en meer wil ik er niet meer over kwijt eigenlijk want dat vind ik zonde van t topic.

Maar ff ontopic, daarom ben ik ook gestopt met kolven toen.
Een aantal redenen nl. Tijn die overdag niet sliep maar alleen maar huilde, ik mega veel kolfde, niet opknapte en fitter werd w.s. door combi schildklier, mega productie en overdag niet bij kunnen tanken, 's nachts sliep ik ook nauwelijks want kon niet inslapen na de nachtvoeding w.s. ook door de hypere schildklier.

Een vk toen zei hier dat kolven een mooie oplossing was als je bijv. deeltijd bv wil geven of zeg maar tijdelijk om borsten wat rust te geven of bijv. tijdelijke controle wat je kindje drinkt met het idee dat het later weer aan de borst kan omdat fulltime wel erg veel energie van je vraagt (en tijd) maar das natuurlijk ook weer heel persoonlijk.
Ken ook wel iemand die het een jaar lang fulltime heeft gedaan, daar neem ik echt mijn petje voor af.

Maar kan evie nog niet af met om de 4 uur wat drinken? Scheelt misschien ook al.

@ oei-ik-groei, mefke had laatst een site daar kon je je voor aanmelden en dan krijg je met die bepaalde weken een mailtje met de stapjes en sprongetjes erin.
Weet alleen neit meer wat die site was, wil hem wel ergens opzoeken als daar behoefte aan is.
pi_76986998
koosnaampjes, schatje patatje, aapje aan het begin ook (vond hem zo'n apenkoppie hebben) tijntje, boefje

En zingen; zing altijd "onder hele hoge bomen" (staat 1 liedje van op youtube door een kindje gezongen haha maar ken het nog vna mn werk)

Onder hele hoge bomen,
in een groot kabouterbos,
Staat een heel mooi aardig huisje,
zomaar midden op het mos.
Zou er best graag willen wonen,
Maar i kben toch veel te groot,
T is gemaakt voor de kabouters met hun jas en mutsje rood.

's Avonds als het donker word,
is het helemaal niet naar,
want dan zitten de kabouters,
heel gezellig bij elkaar

En als ik dat ga zingen (zing dat al vanaf dat hij 2 wkn is ofzo) dan kijkt ie me helemaal met van die verliefde oogjes aan en gaat die speen steeds een meter naar buiten, erg schattig.
pi_76987253
Huup check . Ik vind ook haren in de luier of half uit t kind hangend... tja... gelukkig begint het hier iets minder hard uit te vallen inmiddels...
Zo ik ga een fles brouwen en dan voeden en naar bed, ze begint net geluid te maken... ik heb dienst vanavond, lief voelde zich niet lekker (weekend laat naar bed, mietje) dus ik mocht opblijven
pi_76987418
ah gelukkig maar haha ik vroeg me al af wat ik fout doe
thnx Oeks en Nijna
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76987647
het is mij, de site is www.oeiikgroei.nl daar kun je je inschrijven voo de sprongenwekker

Sorbo

Huup, hier ook haren in de luiers.... liggen bij mij overal, mn haar valt sinds ik gestopt met bv gigantisch uit

Toen ik bij het kdv kwam vanmiddag toen lag Jamie prinsheerlijk te slapen. De leidster haalde hem uit zn bedje en hij begon gelijk naar haar te lachen. Dus dat zit wel goed. Ze noemde hem zelfs een voorbeeldig kind, maar dat wist ik natuurlijk al Ik ga hem ff wakker maken dan krijgt hij zijn laatste fles voor vandaag.

Overigens waar kan ik goedkope leuke pyamatjes halen voor Jamie? Iemand tips?
pi_76987847
Die haren Ik heb ze nog niet gespot in de luiers, maar ik check het net bij vriend en die weet te melden dat hij ze wel regelmatig bij de katten tegenkomt
pi_76988090
hahaha Wup
nouja dan ben je bij deze geestelijk voorbereiden

Martine, fijn dat het zo goed is gegaan op het kdv!

En pyjamaatjes, ik heb een paar hele goedkope bij Wibra vandaan. Ze hebben er niet altijd wat leuks maar eens in de zoveel tijd wil er wel ns wat leuks tussen zitten. De leukste vind ik een roze ruitjes pyjama van 1.79 van Wibra
en verder, bij Hema hebben ze héle leuke. En bij H&M vind ik er ook leuke bij zitten Allebei niet al te duur.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76988145
@ Sorbo, succes met het flessenprobleem.
Lijkt me echt kloterig.

@ Martine, thx, ik heb me toen aangemeld en krijg nu automatisch die mailtjes dus daar ook niet op gelet, wellicht hebben de andere dames er ook wat aan.
Betekent niet dat dat het altijd is maar een aantal dingen kloppen hir wel.

@ Pyama's , heb laatst bij zeeman voor 3 of 4 euro leuke pyamaatjes gekocht voor Tijn.
Van die flanellen met knoopjes zeg maar, erg stoer en een met print op shirtje en die trok ook door op de broek.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 22:09:26 #148
5428 crew  miss_sly
pi_76988212
martine, fijn dat Jamie het zo goed heeft gedaan!

huup, hier kwam ik een tijd lang ook overal mijn haren tegen, ook in de luier, en zelfs in de schone was, meegewassen Nu is het weer over, gelukkig, dus nu kom ik alleen nog eens een verdwaalde haar tegen als Senna me weer enthousiast heeft geknuffeld

pyjamaatjes van de Hema zijn hier favoriet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 januari 2010 @ 22:11:30 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76988317
BJ, heel logisch hoor, dat je het zwaar en vermoeiend vind. Het klinkt mij als loodzwaar in de oren.
En ik kan me ook goed voorstellen dat je dat soms even van je af moet schrijven. Maar dat zou je dan beter in het 'hoe gaat het nu met' topic of in het BV topic kunnen doen. Dit topic is vnml bedoeld voor de ditjes en datjes van en over de babietjes en voor de moeders is er dat 'hoe gaat het nu met' topic. Daar is het prima op zijn plaats en zal er zeker niemand over vallen.
pi_76988575
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:21 schreef Beessie-Jen het volgende:

En het spijt me wel; maar ik moet toch iets over het kolven posten. Het valt me namelijk af en toe best even zwaar. Elke 3 uur ben ik overdag aan het kolven en tussendoor moet Evie ook drinken en moeten er ook nog andere dingen gebeuren.. Merk dat het best vermoeiend is.
Ga wel proberen om dit tijdens mijn verlof vol te houden; maar weet niet hoe het zou moeten als ik aan het werk ben....

Ik kreeg gedurende mijn verlof steeds meer behoefte om mijn handen vrij te hebben om simpele dingen te doen zoals stofzuigen en de was doen. Gelukkig slaapt Ivan nu overdag gerust een paar uur achter elkaar in zijn eigen bed, want daardoor lukt dat ook. Het lijkt me volkomen normaal dat het heel veel van je vergt om fulltime te kolven, en ook dat je op een bepaald moment behoefte krijgt om je wereld weer wat groter te maken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Denk ook aan jezelf en stap (geleidelijk) op flesvoeding over als je je daarbij beter voelt, zou ik zeggen. Evie wordt op kunstvoeding heus een grote meid. Misschien werkt het heel bevrijdend voor je als je je daarbij neerlegt en er vrede mee hebt. Ik wil je geen flesvoeding aanpraten, hoor, maar ik vind het zo onnodig om je te schamen voor een eventuele overstap (ook als je dat tijdens je verlof doet!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')