Ja, dat snap ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het in Japan dat klopt..maar dat stukje (Nederland) lijkt zo echt op hier snapje wat ik bedoelde..
Ik had op 2 afleveringen Barbara als verliezer staan op de stemmingslijst.. Maar zag vanavond dat ze volgens mij geen verliezer wordt/is.quote:
Wat moet ik daarin zien? Een acht?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef .aeon het volgende:
[ afbeelding ]
Floeps, aanwijzing gevonden!
Een omgekeerde 6quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:14 schreef Kinga het volgende:
[..]
Wat moet ik daarin zien? Een acht?
Ik zie een Aquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:14 schreef Kinga het volgende:
[..]
Er staat een a, en dan net zo'n a als van dit lettertype.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:14 schreef Kinga het volgende:
[..]
Die letter komt uit aflevering 1quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef Bragi het volgende:
Misschien is er ook wel zo'n letter in aflevering één.
En aangezien het de tweede aflevering is... iemand van wie de tweede letter uit de naam een A is? Barbara, Manuel, Sanne...?
Misschien meerdere letters in de aflevering, waardoor we op die manier inderdaad na de derde aflevering de mol kunnen wetenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef Bragi het volgende:
Misschien is er ook wel zo'n letter in aflevering één.
En aangezien het de tweede aflevering is... iemand van wie de tweede letter uit de naam een A is? Barbara, Manuel, Sanne...?
De a van arjen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef .aeon het volgende:
[ afbeelding ]
Floeps, aanwijzing gevonden!
Een goede redenering. A van Arjen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
De a van arjen?
ARJEN DE MOL
12345 67 8910
10 letters.. 10 aflevering..
Mogelijke oplossing?
"Mol Barbara"quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
De a van arjen?
ARJEN DE MOL
12345 67 8910
10 letters.. 10 aflevering..
Mogelijke oplossing?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:22 schreef Leandra het volgende:
Dan moeten we nog steeds op zoek naar een r trouwens, dat dan wel weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
Het is gewoon een omgekeerde 6, en geen a....quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Oke folks.. laten we zoeken naar de 2de letter
Gespiegeld bedoel je. Wat betekent die 6 volgens jou dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is gewoon een omgekeerde 6, en geen a....
Het is geen 6 het is echt de letter a.... geloof me, ik heb er vorige week diverse malen op een 42" naar zitten staren...quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is gewoon een omgekeerde 6, en geen a....
Barbara zei dat dan ook al voordat wie dan ook naar buiten was, dus dat zou ze alleen kunnen baseren op het plein er omheen, maar dat lijkt ook niet op de Markt van Goudaquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:33 schreef TeddebBraak het volgende:
barbara zegt dat het op het stadhuis van gouda lijkt, ik weet niet of jullie daar wel eens geweest zijn (in gouda) maar daar leek het dus totaal niet op. http://images.google.nl/images?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL340&=&q=gouda%20stadhuis&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Voorlopig nog niks.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:33 schreef Kinga het volgende:
[..]
Gespiegeld bedoel je. Wat betekent die 6 volgens jou dan?
Dan heb je niet goed gekeken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is geen 6 het is echt de letter a.... geloof me, ik heb er vorige week diverse malen op een 42" naar zitten staren...
Hmm, het heeft inderdaad geen 'hakje' zoals deze a heeft...quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Voorlopig nog niks.
[..]
Dan heb je niet goed gekeken.
random een stukje map!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Sanne en Arjen waren toch eerder in het kerkje geweest, daar waar Arjen zo sneaky voor een tweede keer na Sanne nogmaals op de knop drukte? Frits gaat op het einde terug naar het kerkje en drukt op de knop waarna de kaart met het ¤ teken tevoorschijn komt. Of Arjen wist dat die knop het geld zou laten zien of de knoppen laten random een kaart zien..
ik dacht Timquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:05 schreef StefanKollaart het volgende:
Het was trouwens niet pj die "de mol" na sanne zei..
dat interview was denk ik wel achteraf opgenomen hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Barbara zei dat dan ook al voordat wie dan ook naar buiten was, dus dat zou ze alleen kunnen baseren op het plein er omheen, maar dat lijkt ook niet op de Markt van Gouda
klopt, toen ging de kaart weer weg. saillant is dat wanneer sissing op de knop in het kerkje duwde (die dus al ingedrukt was) er een nieuw stuk kaart tevoorschijn kwam. toevallig ook net de relevante. tenminste dat wordt beweerd, hij zag een dollarteken en wist toen gelijk dat hij de trap op moest die naar de bovenste etage van het 'stadhuis van gouda' ging. als hij dat wist had ie toch ook van binnenuit daarheen kunnen proberen te gaan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:42 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ted
Hind drukt de eerste knop voor de 3de x in!
de nieuwe holland village (huis ter bosch), stukje (10keer) groter als dat verlaten volendammetje waar ze doorheen gingen.quote:En via google maps kun je ook door holland village lopen en dan zit het vol met mensen!
de eerste knop was twee keer middenonder, de knop in het kerkje heeft na het stiekem dubbel drukken wel een kaart laten zien. dat stiekem drukken van arjen had dus geen effect. die knoppen zaten natuurlijk ook niet echt verbonden met de computer. dat doet gewoon iemand van de regie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:11 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dus toch random een stukje map?
Volgens mij is het Arjen.. Iig een manquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:17 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Meerdere mensen is vast en zeker het gezicht opgevallen toen de zwarte man voorbij een huis liep.. Zie hier de (niet erg goede kwalitatieve cap)
[ afbeelding ]
Volg de route.. die puntjes zijn natuurlijk de RODE knoppenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:25 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm die puntjes zijn rood, iets te maken met die dingen van hind!?
En dat gezicht is waarschijnlijk 1 van de deelnemers?
Het is Manuel, op dat moment was Arjen samen met Sanne namelijk op padquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:24 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Volgens mij is het Arjen.. Iig een man
In dat geval zal Tim zijn mollenquiz wel richting Sanne gericht hebben, en aangezien hij afgevallen is..quote:
Ojaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is Manuel, op dat moment was Arjen samen met Sanne namelijk op pad
Wel veel knoppen voor slechts 6 stukjes (toch?) kaart.quote:
dacht dat ze daarvoor te dicht op elkaar zouden zitten en ik tel er 9?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Volg de route.. die puntjes zijn natuurlijk de RODE knoppen
hmm goed punt, maar je ziet op dat moment niet wie er praatquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
In dat geval zal Tim zijn mollenquiz wel richting Sanne gericht hebben, en aangezien hij afgevallen is..
Hmm..quote:Verklaring voor blauw --> staat in Japan voor het oosten. Barbara draagt blauwe kleren in afl. 1 en 2. In afl. 2 staan er blauwe pionnen in het huis.
Barbara vraagt zich af of in Japan de (rode) zon ook op komt in het oosten en ze staat zelf op de pilaar in het oosten.
Tussen de witte sleutelhangers ligt een rode sleutelhanger met daarop de naam Hind (of gewoon: hint). Op de pilaar staat ook een rode vlag. Het oosten is dus de hint...
merk het net ook ja!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:32 schreef TeddebBraak het volgende:
er waren ook 9 stukken kaart
Ja dat had PJ over ..maar ik merk er ook niks van .Zou volgende week wel komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef belendel het volgende:
Er werd nog gezegd dat je de finale alleen haalt als je:
Keihard , egoistisch en slim bent.
Is hier niks van te maken?
Inderdaad, zit ook alweer zo'n 3 uur te speuren na aanwijzingen. Ik houd het voorlopig op Arjen of Barbaraquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ach ik ga er maar eens een nachtje over slapen!
Er waren toch 3x3=9 stukken?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel veel knoppen voor slechts 6 stukjes (toch?) kaart.
Vond ik ook al opvallend, vreemde woordkeuze. Vooral het laatste, "Ik ben benieuwd wie de volgende afvaller is." vind ik erg.. apart. Dat zou je als presentator toch nooit zeggen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef belendel het volgende:
Zo lang je maar wil:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef belendel het volgende:
Volgens DieIsDeMol op Twitter is het Manuel, maar ik heb het zelf nog niet teruggekeken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
hmm goed punt, maar je ziet op dat moment niet wie er praat
Volgens mij Manuel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:05 schreef StefanKollaart het volgende:
Het was trouwens niet pj die "de mol" na sanne zei..
staan ook keurig verzameld op Youtube... usernaam was dacht ik 'ikbendemol2010'quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef Veerboot het volgende:
Zoals al eerder opgemerkt, zaten er in het voorfilmpje over aflevering 2 uit de MolMail twee extra, 'geheime' stukjes video en verschenen er bij Erik en Pieter Jan een paar Japanse tekens onder in beeld.
Lolquote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:32 schreef cptmarco het volgende:
[..]
staan ook keurig verzameld op Youtube... usernaam was dacht ik 'ikbendemol2010'
het is Hindquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:36 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Mja Sanne draagt nu ook blauwe kleding.. wat zegt dat? Het oosten zegt mij niets qua hint..
En de vader (?) van Arjen: "Leeuwarder Auke Lubach heeft een bijzondere oogziekte." http://www.filmtube.nl/vi(...)oor-auke-lubach.htmlquote:dit meisje emigreert morgen toevallig naar Japan of ik ontwikkel vanavond een chronische oogziekte en ik lig de komende vier jaar in het ziekenhuis waarna ik blind word aan beide ogen,
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:26 schreef Jules4Barca het volgende:
Oké een mogelijke oplossing voor de tweet: Nummer 2. Een man naar m'n hart.
Op het moment dat Sanne en Arjen bij de draaimolen zijn, heeft er al één mannetje op hun geschoten. De tweede man bewaakt de draaimolen. Sanne en Arjen rennen de roltrap af om de gok te wagen, maar dat mannetje komt op hun af. Als ze de trap dus weer oprennen om weg te komen, gaat Sanne er al een haas vandoor: maar valt het mij op dat Arjen als een krampachtige bejaarde weer terugrent en wordt afgeschoten.
En dus komt het Arjen alleen maar goed uit dat de tweede man hem uit het spel schiet. Een man naar zijn hart.
Haha oké da's ook best een goeie theorie jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]_!!
Die tweet ging gewoon over Tim, die er uit vloog.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:26 schreef Jules4Barca het volgende:
Oké een mogelijke oplossing voor de tweet: Nummer 2. Een man naar m'n hart.
Op het moment dat Sanne en Arjen bij de draaimolen zijn, heeft er al één mannetje op hun geschoten. De tweede man bewaakt de draaimolen. Sanne en Arjen rennen de roltrap af om de gok te wagen, maar dat mannetje komt op hun af. Als ze de trap dus weer oprennen om weg te komen, gaat Sanne er al een haas vandoor: maar valt het mij op dat Arjen als een krampachtige bejaarde weer terugrent en wordt afgeschoten.
En dus komt het Arjen alleen maar goed uit dat de tweede man hem uit het spel schiet. Een man naar zijn hart.
Dat is geen theorie, dat is gewoon zo.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:30 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Haha oké da's ook best een goeie theorie ja
Dan zijn we met twee afvallers nu klaar met de serie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:09 schreef hetismijrobbert het volgende:
Ik zag aan het begin ook een bordje met 8M, er zijn 8 mollen![]()
Hij drukte als 2e, hierna gingen de kaarten pas aan. Ergo, Sanne drukte dus niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:53 schreef wolfrolf het volgende:
Loller Arjen die de knop nog een keer indrukt
Hij is zó enorm de mol
ja das mooi idd... maar er zitten dus verschillen tussen inrtv1 en intrv2.......quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Deze indeling heb ik even geplukt van het AVRO-forum:
[ afbeelding ]
Dat dacht ik in eerste instantie ook toen ik het hoorde. Ik kan me nog herinneren dat toen Elise de mol was, het stemgeluid omgekeerd was. maar als je dat ook al geprobeert hebt (zo te zien) dan zal het wel niks zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mmh ik dacht dat er een hint verstopt zou zitten in die aanwijzingen van de Japanner achter de beeldschermen, het klonk heel erg als vervormd Nederlands in mijn oren. Maar ik heb het snel, langzaam, en achterstevoren afgespeeld en het lijkt nergens op
Dat was nog in de serie met de onbekende Nederlanders. De ervaring leert dat de hints een stuk oppervlakkiger zijn geworden toen ze met bekende Nederlanders begonnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:12 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste instantie ook toen ik het hoorde. Ik kan me nog herinneren dat toen Elise de mol was, het stemgeluid omgekeerd was. maar als je dat ook al geprobeert hebt (zo te zien) dan zal het wel niks zijn.
ja, maar of dat in deze serie is? Een diepere laag zei PJ hé. En Niets is wat het Lijkt..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:15 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat was nog in de serie met de onbekende Nederlanders. De ervaring leert dat de hints een stuk oppervlakkiger zijn geworden toen ze met bekende Nederlanders begonnen.
Dat is waar, ik zou het wel toejuichenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
ja, maar of dat in deze serie is? Een diepere laag zei PJ hé. En Niets is wat het Lijkt..
Daar stond in dat ze naar Japan gingen, wat valt er nog meer te weten?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Hij drukte als 2e, hierna gingen de kaarten pas aan. Ergo, Sanne drukte dus niet.
Wie weet wat er met die envelop is gebeurt die Sanne in Afl. 1 kreeg? (Heb ik wat gemist?)
Liep George trouwens ook recht op Sanne af? Of liep hij in een rechte baan en gaf hij de envelop aan degene die het eerste daar liep?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:42 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Daar stond in dat ze naar Japan gingen, wat valt er nog meer te weten?
dat is raar dan van die knoppen!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Hij drukte als 2e, hierna gingen de kaarten pas aan. Ergo, Sanne drukte dus niet.
Wie weet wat er met die envelop is gebeurt die Sanne in Afl. 1 kreeg? (Heb ik wat gemist?)
Betere caps:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:17 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Meerdere mensen is vast en zeker het gezicht opgevallen toen de zwarte man voorbij een huis liep.. Zie hier de (niet erg goede kwalitatieve cap)
[ afbeelding ]
Hind kwam na Sanne en Arjan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
dat is raar dan van die knoppen!
Want hind drukt als 3de, en de kaart verdwijnt weer!
we weten nog niet of er meer letters zijn?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Even wat mogelijke oplossingen voor die letter A of cijfer 6, waarbij het steeds 10 letters zijn:
a:
Sanne Vogel (of Sanne de Mol)
12345 678910
Barbara Mol
1234567 8910
Arjen de Mol
12345 67 8910
6e letter (F):
Frits de Mol
12345 67 8910
Zo blijven er dus nog 4 mogelijkheden over.. maar t zou ook nog wel heel anders kunnen zitten natuurlijk - alle letters bij elkaar zouden ook een aanwijzing kunnen zijn bijvoorbeeld.
lijkt mij Manuel...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Betere caps:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Manuel?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Betere caps:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik heb ergens een M gezien, ik zal even proberen of ik hem kan vinden!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:13 schreef cptmarco het volgende:
[..]
lijkt mij Manuel...
las wel ergens anders dat het het huisje schijnt te zijn waar ze moesten wachten... dan is het misschien niet zo raar dat je een keertje naar buiten kijkt...
is er eigenlijk in de tweede aflevering dan ook al een letter/cijfer ontdekt?
Ja nu zie ik het duidelijk..Het is Manuel die daar staat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Betere caps:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was idd het eerste wat ze deden idd !quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Bragi het volgende:
Iedereen keek toch naar buiten toen ze in dat huisje zaten en ze zagen dat die Japanners er rondliepen?
Ja, dus ik snap dat hele gedoe met die screenshots en "wie is het?" niet echt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Was idd het eerste wat ze deden idd !
Weet ik, maar als, als, als...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:10 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
we weten nog niet of er meer letters zijn?
Of dat het uberhaupt wel een letter is!
Het zit me bij Manuel toch niet lekker dat hij per se die ene joker van Kim wilde. Dat kwam op mij over alsof hij die echt nodig had.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:37 schreef Codiac het volgende:
Zat eerst op Hind, maar die doet het iets 'te' (kan natuurlijk ook weer een mollen techniek zijn, te opvallend doen zodat mensen denken: nee zo opvallend doet de mol niet)
Maar ga nu toch voor Arjen en als tweede Manuel
Heeft iemand enig idee wat de muzikale hint van Loretta kan zijn? (Presidents of the USA - Japan)
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:43 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk dat we beter naar het gedrag van de deelnemers moeten kijken en minder naar eventuele letters en alles.
TVP!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:27 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
Ja ik heb ergens een M gezien, ik zal even proberen of ik hem kan vinden!
Edit, op 3:02 maar ik begin nu wel te twijfelen..
Daarnaast zie je in de secondes er na getallen op de tram's staan.
Wat heb je gehaald?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb Tim niet bij Hans gehoord, was boodschappen doen in het dorp
Ik heb hem ook nog niet op iets verdachts betrapt. Of vergeet ik iets?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:28 schreef Jules4Barca het volgende:
btw.. ik vind Frits helemaal niet verdacht. Hij is juist degene die de hele groep opzweept bij de eerste opdracht om de tijd nog te halen. En misschien de laatste.. maar daar vind ik hem ook niet echt opvallend gedragen.
De mol zal zich kenbaar maken in aflevering 3, misschien is het Frits en doet de mol niks tot aflevering 3quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:37 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog niet op iets verdachts betrapt. Of vergeet ik iets?
Hij zou volgens sommigen de slachtoffers-rol opeisen bij het einde van het spel in het Holland stadje.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:37 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog niet op iets verdachts betrapt. Of vergeet ik iets?
Hmm, scherp. Maar waren de objecten waarop geklikt kan worden ook al bekend (en of daar een hint in zit)? Ben dat verder nog nergens tegengekomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:32 schreef cptmarco het volgende:
[..]
staan ook keurig verzameld op Youtube... usernaam was dacht ik 'ikbendemol2010'
Jep, is verdacht. Maar Kim heeft ook al in aflevering 1 zitten kloten en doet dat nu weer, vind ik ook geen leuke speler. Ik denk ook dat de mol zich nu stil houdt, hij zal zich nu eerder fanatiek inzetten (wetende dat het geld toch wordt opgeboden) dan dat hij nu al gaat mollen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:33 schreef Flurrie het volgende:
Wat mij ook opviel in de 2de aflevering dat kim in de tram toen ze binnen kwam gelijk bovenop de laptop ging zitten en niet doorhad dat ze op een computer zat. Het lijkt me toch logisch dat als je op een computer gaat zitten dat je dat voelt.
Erik die naast haar zat vond vond de laptop, niet Kim. (zou ze de laptop snel willen verbergen zodat er tijd verloren ging??)
We hebben dit lijstje, maar of er een hint in zit?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:13 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Hmm, scherp. Maar waren de objecten waarop geklikt kan worden ook al bekend (en of daar een hint in zit)? Ben dat verder nog nergens tegengekomen.
Loretta (de eerste afvaller) heeft bijna het tegenovergestelde van Tim (de tweede afvaller). Ze hebben alleen allebei wel water.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
We hebben dit lijstje, maar of er een hint in zit?
[ afbeelding ]
dus niet.. in de 2e afl brand allebei hun lampje...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:26 schreef Bragi het volgende:
[..]
Loretta (de eerste afvaller) heeft bijna het tegenovergestelde van Tim (de tweede afvaller). Ze hebben alleen allebei wel water.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dat ze die laptop wil verbergen is wel misschien een mollenactie!
Dat is nogal een risico als er al 3 man in de tram zitten, je kunt er niet vanuitgaan dat 3 (!!!) mensen naast een laptop zitten en dat niet doorhebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dat ze die laptop wil verbergen is wel misschien een mollenactie!
Eeh, ja, de kans dat ze door puur toeval 3 van de 4 hetzelfde tegenovergesteld hebben is 25%. Daar zou ik niet te veel achter zoeken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:26 schreef Bragi het volgende:
[..]
Loretta (de eerste afvaller) heeft bijna het tegenovergestelde van Tim (de tweede afvaller). Ze hebben alleen allebei wel water.
Of Arjen die nog twee jokers van Barbara krijgt?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Nostalgist het volgende:
De muzikale hint van Schiffers.fm is trouwens "With a little help from my friends" van Joe Cocker...![]()
Hind, die geen vriend had? Manuel die op het allerlaatst nog Kim weet te strikken?
Aan die muzikale hints hebben we over het algemeen nooit wat aan gehad toch? Die slaan meestal op de hele aflevering en niet specifiek op een persoon...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Nostalgist het volgende:
De muzikale hint van Schiffers.fm is trouwens "With a little help from my friends" van Joe Cocker...![]()
Hind, die geen vriend had? Manuel die op het allerlaatst nog Kim weet te strikken?
Klopt. Maar PJ heeft expliciet een keer gezegd dat de muzikale hints over de mol zouden gaan....quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:46 schreef Kinga het volgende:
[..]
Aan die muzikale hints hebben we over het algemeen nooit wat aan gehad toch? Die slaan meestal op de hele aflevering en niet specifiek op een persoon...
Op die knop was al gedrukt. Dus wat Hind daar in feite doet, is het stukje kaart wegdrukken..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:17 schreef Mereltje het volgende:
Wat me ook opviel was dat Manuel als eerste langs de rode knop rende en daarna Hind. Hind drukte op de rode knop. Je zou toch verwachten dat degene die er als eerste langs rent ook op die knop drukt.. beide verdacht
[ afbeelding ]
Maar dat klopt weer niet met de andere keren dat we 2x achter elkaar de knop ingedrukt zien worden, en er toch een nieuw stukje kaart verschijnt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:49 schreef Kinga het volgende:
[..]
Op die knop was al gedrukt. Dus wat Hind daar in feite doet, is het stukje kaart wegdrukken..
Frits had het kunnen pakken..ik vond het ook vreemd en raar..Of hij is de molquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:47 schreef Kinga het volgende:
Ik blijf nog steeds bij mijn eerste ingeving, Arjen. Maar Frits vertrouw ik ook niet helemaal... Dat mislukte rennen van hem bij die hollandse opdracht, ik weet niet. Zag er raar uit.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef tessie het volgende:
Vond het trouwens ook vreemd, dat stukje waarin zij met haar roommate besprak dat ze zo graag haar blauwe broekpak aan wou doen... Lijkt me toch niet echt interessante info voor op tv, dus dan vind ik dat weer verdacht dat ze dat dan toch uitzenden... zou er iets met de kleur blauw zijn? (of met hele lelijke kleding?)
Ik had het idee dat dat iets te maken had met het spel op de Holland Village. Want als er iets niet camouflerendquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:18 schreef tessie het volgende:
Ja wel heel vreemd dat Kim niet merkte dat ze op die laptop ging zitten. En ook wel raar dat je verder niet zag dat Erik bijvoorbeeld zei dat ze erop zat. En eerder kwam die laptop ook al zo vreemd lang in beeld. Maar goed, kan er verder ook niet echt een hint uit halen. Ik vind alles verdacht![]()
Ik ga toch voor Sanne als de mol. Denk dat zij op die knop idd ook nep gedrukt had trouwens.
Vond het trouwens ook vreemd, dat stukje waarin zij met haar roommate besprak dat ze zo graag haar blauwe broekpak aan wou doen... Lijkt me toch niet echt interessante info voor op tv, dus dan vind ik dat weer verdacht dat ze dat dan toch uitzenden... zou er iets met de kleur blauw zijn? (of met hele lelijke kleding?)
Haha, klopt inderdaad. Maar de gelijkenis vorig jaar met Hans Schiffers (gele helm/hoed, zonnebril) was ook geen aanwijzing, dus denk dat het toeval is. Wel leuk gevondenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:47 schreef Kings het volgende:
Edit; ik lees net op het wieisdemol.nl forum dat iemand heeft gevonden dat de mol van alfred jodocus kwak ook een blauw broekpak aanheeft![]()
Een tuinbroek ja. Die vergelijkingen met Alfred J. Kwak steedsquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:47 schreef Kings het volgende:
[..]
Ik had het idee dat dat iets te maken had met het spel op de Holland Village. Want als er iets niet camouflerend
is is het wel de kleur lichtblauw. En alleen een mol kan met voorbedachte rade met haar kleding de boel een beetje saboteren....
Edit; ik lees net op het wieisdemol.nl forum dat iemand heeft gevonden dat de mol van alfred jodocus kwak ook een blauw broekpak aanheeft
Was eerder een verwijzing naar de regen die ging komen later in het programma. In Holland Village met het Hollandse weerquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:15 schreef tessie het volgende:
Haha ja die mol uit Alfred J Kwak komt altijd weer terug heMaar goed, ik vond het gewoon vreemd dat ze dat stukje lieten zien waarin ze het over dat lelijke broekpak had. Normaal hoor je niet echt chitchat in dit programma...
Er zitten wel vaker van die stukjes tussen toch met wat slap gelul. Naarmate de serie vordert steeds meer, vorig jaar zag je ook stukjes dat ze gingen zwemmen of aan het ontbijt zaten, en daar had je verder ook niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:15 schreef tessie het volgende:
Haha ja die mol uit Alfred J Kwak komt altijd weer terug heMaar goed, ik vond het gewoon vreemd dat ze dat stukje lieten zien waarin ze het over dat lelijke broekpak had. Normaal hoor je niet echt chitchat in dit programma...
Zei PJ dat deze reeks of een voorgaande reeks? Volgensmij zijn die muzikale hints ook echt hints over de mol hoor. Maargoed.. nu nog even de hint uitvogelen: With a little help from my friends" van Joe Cocker.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:24 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Klopt. Maar PJ heeft expliciet een keer gezegd dat de muzikale hints over de mol zouden gaan....
Maar goed, vorige keer kwam de tekst "when we hit Japan" langs, en deze keer kwamen ze langs het monument van de atoombom....
Ik vond haar in de eerste aflevering te veel haar best doen om mol te zijn. Vandaar dat ik haar niet verdenk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:58 schreef Flem het volgende:
Opvallend weinig mensen die Hind verdenken hier...
Muziekkennis. Iedereen die dat nummer kent, kent die uithaalquote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:50 schreef Jules4Barca het volgende:
Trouwens over die muzikale hint:
Op de site van schiffers staan de muzikale hints ook (http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/340604) maar hoor ik bij de tweede muzikale hint een keiharde schreeuw. Luister zelf. Hoe komen jullie bij dat nummer van Joe Cocker dan?
En wat ligt daar naast? Is dat niet een vreemde plek om dat lint te laten eindigen,quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:13 schreef cptmarco het volgende:
wat zou je daar moeten zien dan?
op 23.02 zie ik een laserpistool in een hand
[ afbeelding ]
Dat shot is toch gewoon om het spel te introduceren en dat ze afgeschoten kunnen worden? Dit is geen hint ofzo hoor..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:13 schreef cptmarco het volgende:
wat zou je daar moeten zien dan?
op 23.02 zie ik een laserpistool in een hand
[ afbeelding ]
En waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:30 schreef Kickmaster het volgende:Smurfin, ben jij de sponsor van Barbara??
Smurfin het is een hint denk ik ook, maar dan 1 in de categorie van te duidelijk,(rode sleutelhanger met hind) dus eric is het ook niet??quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:01 schreef Smurfin het volgende:
Als je de laatste aflevering nog eens bekijkt, en even op pauze drukt op 23:02,
is dat een aanwijzing?
Lijkt me gewoon een omgevallen paaltje. Geen hint.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:19 schreef Smurfin het volgende:
[..]
En wat ligt daar naast? Is dat niet een vreemde plek om dat lint te laten eindigen,
en dan vastgelegd met een zelfde steen die je kent van het programma 'het Blok'.
Ah ja, natuurlijk. Nee, ik niet, misschien Grote Smurf?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:44 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Barbara draagt shirt met smurfin!!!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:13 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Haha, klopt inderdaad. Maar de gelijkenis vorig jaar met Hans Schiffers (gele helm/hoed, zonnebril) was ook geen aanwijzing, dus denk dat het toeval is. Wel leuk gevonden
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je weet dat bakstenen vrij veel voorkomen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:19 schreef Smurfin het volgende:
[..]
En wat ligt daar naast? Is dat niet een vreemde plek om dat lint te laten eindigen,
en dan vastgelegd met een zelfde steen die je kent van het programma 'het Blok'.
misschien is een Fok-versie van WIDM ook wel een ideequote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:01 schreef Molhunter87 het volgende:
Is er iemand die zich hiervoor heeft aangemeld? Een WIDM spel deze zomer van 11 dagen in 6 verschillende landen. Ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Ziet er best professioneel uit namelijk.
http://www.ucdean.nl
Nou dat verwachtte ik eigenlijk wel, vooral omdat het er zo dik bovenop lag. De rest van de kandidaten waren er gemotiveerd namelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:26 schreef zon21 het volgende:
Ik denk niet dat Barbara de mol is, Kim is de mol juist omdat ze zo nep is. Denk aan Miljouska als mol, dat verwachtte ook niemand...
Haha ik meld me bij deze aan!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
misschien is een Fok-versie van WIDM ook wel een idee
Het laatste. Het is juist gaaf om de mol te mogen spelen en ervoor te zorgen dat je niet verdacht wordt. En als er op het einde de winnaar en de verliezer elkaar verdenken, dan zal er toch eentje zijn die een vraag over de identiteit wel goed heeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:37 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Misschien is dit ergens in de reeks al behandeld, maar ik heb geen tijd om zoveel te lezen, dus als Mol-noob vraag ik het toch maar: als iedereen speelt voor het geld in de pot, maar de Mol moet proberen om zo min mogelijk in de pot te houden/krijgen...then what's in it for him or her in the end, wat kan hij of zij dan winnen? Als niemand het raadt, als de overgebleven 2 andere kandidaten elkaar verdenken en niemand het goed heeft, wat gebeurt er dan?
(of gaat het daar niet om, is het gewoon cool om de Mol te mogen spelen en moet het je dan daarom gaan ipv om geld?)
Je kunt WIDM tegenwoordig zelf spelen las ik op wieisdemol.com, met een echte internationale reis en elke dag valt iemand af! Supergaaf, ik denk dat ik me ga aanmelden, lijkt me echt bijzonder. Ik geloof dat het hier was: www.ucdean.nl. Als we ons nou allemaal aanmelden, hebben we echt een fokWIDMquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:24 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Haha ik meld me bij deze aan!
dás best bruut!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:19 schreef zon21 het volgende:
[..]
Je kunt WIDM tegenwoordig zelf spelen las ik op wieisdemol.com, met een echte internationale reis en elke dag valt iemand af! Supergaaf, ik denk dat ik me ga aanmelden, lijkt me echt bijzonder. Ik geloof dat het hier was: www.ucdean.nl. Als we ons nou allemaal aanmelden, hebben we echt een fokWIDM
Nogmaals; ik denk echt niet dat die letter er ook maar iets mee te maken heeft xdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:
Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:
[ afbeelding ]
Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:
Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:
[ afbeelding ]
Ja daar zit ik ook aan te denken! En ik ben ervan overtuigd dat het er wel degelijk iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:30 schreef Kings het volgende:
[..]
Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?
Blijkt het toch Frits te zijn.............
volgende keer eens oplettenquote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.
Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet![]()
Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:
- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Foto's en voorwerpen: Hij zet Kim aan tot 'mollen'
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.
Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.
Ik blijf erbij: Erik is de Mol.
Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:58 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik dacht ook Erik, maar eigenlijk ben ik afgestapt van het kijken naar de hints/beelden die je krijgt... de REGIE wil dat je nu naar bepaalde mensen kijkt als mol, en pas op het einde blijkt dat er totaal andere hints waren, maar die kregen wij als kijker niet te zien.
In plaats van 'Wie is de mol?' zou het moeten heten 'Van wie wil de regie dat wij die als mol zien?'
quote:Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.
Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:
6 in het alfabet is de F
3 in het alfabet is de C
6 + 3 = 9 in het alfabet is de I
6 * 3= 18 in het alfabet is de R
Dan hebben we dus al FRI en de C
Kijk, dit zijn kwaliteitsposts.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.
Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet![]()
Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:
- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.
Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.
misschien omdat je juist in t begin iedereen wilt laten denken dat je het juis NIET bent??quote:Op zondag 17 januari 2010 16:10 schreef Terreros85 het volgende:
Leuke post over Erik! Maar toch koopt hij precies het juiste voorwerp over zichzelf. Dat is niet echt mol-waardig.
Ik verdenk Manuel ook, maar ik heb niet echt hard bewijs daarvoor. Hij wordt wel buiten schot houden door de regie, ook met opsommingen over wie verdachte dingen deden (zie de tram en de laptop, hij zal ook gewoon in de groepje maar niemand hoor je over hem). Wat tegen hem spreekt is de suggestie "atoombom" geven in diezelfde tram.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef sverbern het volgende:
Mijn molkeuze is er in het begin juist op gebaseerd dat de mol zich de eerste paar dagen op de vlakte houdt: geen opvallende molacties maar ook niet echt dingen heel goed doen. Daarom zit ik nu op Manuel. Niemand heeft het over hem, hij lijkt erg neutraal.
Erik vind ik een fantastische hoofdrolspeler. Hij doet de verslaggeving echt heel uitgebreid, coole kerel. Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...
quote:Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:
Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:
6 in het alfabet is de F
3 in het alfabet is de C
6 + 3 = 9 in het alfabet is de I
6 * 3= 18 in het alfabet is de R
Dan hebben we dus al FRI en de C
Goede post! Ik ga ook eens op Erik letten, als hij de mol is speelt hij het echt goed.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.
Dat zou je denken, maar ik herinner me nog ene Jon die door hard te rennen met z'n foto's nog net op tijd een opdracht haalde. Als hij toen Aniek's tempo had aangehouden was het mislukt.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
![]()
Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.
Kan Nederland 2 daar niet voor misbruikt wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 20:33 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat we nog een extra weekje moeten wachten, gezien de Haïti actie op NL1 aanstaande donderdag.
Ehm, volgens mij is het de bedoeling dat de mol onopvallend saboteert. Dus het haalt niks uit om elke opdracht zichtbaar te gaan saboteren. De truc is juist om onopvallend dingen te verstieren en andere kandidaten tegen elkaar op te zetten.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
![]()
Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.
Soms, heel soms verraden de vragen die je te zien krijgt wat over mogelijkheden voor wat betreft de Mol, maar deze vraag doet dat juist niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:25 schreef Operc het volgende:
Misschien is het al langsgekomen maar het volgende:
Toen ze in aflevering 2 de test in gingen vullen was er een vraag over hoeveel jokers de mol pakte in die kamer. 1,2,3 of geen. Maar als de echte mol in de kamer zat, kunnen een aantal deelnemers dat niet weten, dus dan zou de mol juist een van de andere 4 moeten zijn.
Alle keuzemogelijkheden staan er en die informatie wordt met elkaar gedeeld na zo'n opdracht.quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:33 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat we nog een extra weekje moeten wachten, gezien de Haïti actie op NL1 aanstaande donderdag.
Ja beter doen het dus naar Nederland 1. Het staat al vast dat de uitzending van Haiti op Ned. 1 is.. dus nu even zoeken naar een tussenoplossing.quote:
PIETER JAN HAGENS!!!!!!!quote:Sta je midden in Japan, krijg je een oerhollands gehucht op je netvlies. Ik wist het al. Net als dat ik weet wat ons morgen te wachten staat... en overmorgen... en de dag daarna...
Dat eerste snapte ik, dat laatste wist ik nietquote:Op maandag 18 januari 2010 01:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle keuzemogelijkheden staan er en die informatie wordt met elkaar gedeeld na zo'n opdracht.
Nee hoor de mol weet ook alles,quote:
Nee, weet ik niet. Misschien zo maar ff de AVRO bellen. Wat is er altijd op Ned. 2 op donderdagvond? Op Ned. 3 is altijd Keuringsdienst van Waarde..quote:Op maandag 18 januari 2010 13:52 schreef Chielus het volgende:
Weet iemand of as Donderdag de uitzending gewoon doorgaat (andere zender, ander tijdstip) ivm de Haiti-slachtoffer-hulp-tv-en-radio-actie. Deze wordt rond primetime op Ned 1 uitgezonden.
Dat doe ik dus ook altijd. Frits is voor mij door die actie ook afgevallen. Dat zou de mol echt 'nooit' (zeg nooit nooit natuurlijk, maar het lijkt me erg raar) doen.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
![]()
behalve als hij weet dat ze in een volgende aflevering al het geld toch wel kwijt kunnen raken... (weer een veiling achtig iets...)...quote:Op maandag 18 januari 2010 15:53 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook altijd. Frits is voor mij door die actie ook afgevallen. Dat zou de mol echt 'nooit' (zeg nooit nooit natuurlijk, maar het lijkt me erg raar) doen.
Dan nog. Dit was gewoon onnodig. Je kunt best proactief zijn als mol als iets onvermijdelijk is, bijvoorbeeld heel blij zo'n koker vinden terwijl de rest van de groep die toch op het punt staat te ontdekken, maar mensen opjutten om te gaan rennen om de tijd te halen is gewoon een slechte mol zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:56 schreef cptmarco het volgende:
[..]
behalve als hij weet dat ze in een volgende aflevering al het geld toch wel kwijt kunnen raken... (weer een veiling achtig iets...)...
Het gaat niet om het binnenhalen van geld, het gaat om de actie. Als hij het niet doet valt niemand het op dat hij het niet heeft gedaan, er is geen reden om het wel te doen, je 'geloofwaardigheidsacties' bewaar je natuurlijk voor de opdrachten waar er iets van jou persoonlijk afhangt. Als je je verplaatst in zijn tactiek (als hij de mol zou zijn is alles wat hij doet nu dus in die hoedanigheid), dan is dat helemaal niet logisch.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:56 schreef cptmarco het volgende:
[..]
behalve als hij weet dat ze in een volgende aflevering al het geld toch wel kwijt kunnen raken... (weer een veiling achtig iets...)...
Ben ik het niet mee eens. Je bent geen slechte mol als je een opdracht binnensleept: want zo win je gewoon het vertrouwen van de groep! Zo verdenken mensen je minder en kun je dus meer mollen. En inderdaad: als je het kan leegbieden maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dan nog. Dit was gewoon onnodig. Je kunt best proactief zijn als mol als iets onvermijdelijk is, bijvoorbeeld heel blij zo'n koker vinden terwijl de rest van de groep die toch op het punt staat te ontdekken, maar mensen opjutten om te gaan rennen om de tijd te halen is gewoon een slechte mol zijn.
Maar als kandidaten mollen, en als de mol zijn best doet bij opdrachten, wat is dan nog het verschil tussen de twee?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:48 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je bent geen slechte mol als je een opdracht binnensleept: want zo win je gewoon het vertrouwen van de groep! Zo verdenken mensen je minder en kun je dus meer mollen. En inderdaad: als je het kan leegbieden maakt het ook niet uit.
Dat is er dan niet nee, maar dat maakt de mol toch niet uit? De mol (zie voorgaande series) geniet er juist van als opdrachten de mist in gaan. Dan hoeft de mol alleen nog de intentie te wekken dat hij het niet wil, en weg zijn de verdenkingen. Daarom hekel ik ook kandidaten die mollen.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar als kandidaten mollen, en als de mol zijn best doet bij opdrachten, wat is dan nog het verschil tussen de twee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |