abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76901912
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:

Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:

[ afbeelding ]
Nogmaals; ik denk echt niet dat die letter er ook maar iets mee te maken heeft xd
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
pi_76903703
Ik ook niet, zo kunnen we in iedere weerspiegeling wel wat zien...
pi_76907457
Heb in twee avonden even alle topics gelezen van WidM 2010 en heerlijk om alle mogelijke hints en theorieen te zien! Biedt af en toe een geheel nieuw perspectief en af en toe pijn in de buik van het lachen qua ver gezocht. Ik heb nog geen idee, wat me wel opviel is het volgende:

Barbera moet voor een sportvrouw redelijk achter de vodden gezeten worden bij het zoeken naar de kokers. Ook zette ik mijn vraagtekens dat ze de koker direct vond toen ze boven op de berg waren. De rest liep gewoon naar het plateau wat ik ook zou doen. Ze had de koker op zich wel kunnen zien vanaf de brug, maar het blijft verdacht dat dat direct in het oog zou springen! Gezien de hint over de kokervisie, past dit er wel bij. Vooral omdat het iets is wat een mol normaal gesproken niet zou doen wordt er over gehint?

Anne die bij dezelfde opdracht de tekens op het bord herkent van de hints op de ansichtkaart! Vind ik wel erg knap omdat zo te herkennen! Het broekpak gesprek had ik ook wel mijn vraagtekens bij, maar het kan wel een luchtig iets zijn. Dat ze niet op de knop zou drukken maakt haar op zich wel verdacht. Lief onschuldig meisje die zich fanatiek voordoet, maar ondertussen..

Hind was voor mij een mol kandidaat, maar doet het wel erg overdreven nu naar mijn idee. Heb ook het idee, zoals een aantal mede-FoK!ers dat het ook Frits kan zijn die zich nog op de achtergrond bevind en de andere even lekker laat mollen! Kim is voor mij echt overduidelijk aan het nep-saboteren en de mol kijkt er na en lacht erom. Hoeft diegene zelf natuurlijk weinig te doen! Kim mag er van mij wel uit, ze doet het er om vooral bij de foto/persoonlijk object opdracht...

Jammer van Tim, had em erg graag langer in gezien maar hoe onvoorspelbaar is deze show! Heerlijk die mindfuck, kan haast niet wachten tot donderdag!

[ Bericht 5% gewijzigd door Lisulaarz op 16-01-2010 23:39:20 ]
I can only please one person a day.
Today is not your day
Tomorrow doesn't look good either..
pi_76915895
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:

Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:

[ afbeelding ]
Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?

Blijkt het toch Frits te zijn.............
Find your prince, before you start kissing frogs
  zondag 17 januari 2010 @ 11:49:29 #255
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_76917291
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:30 schreef Kings het volgende:

[..]

Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?

Blijkt het toch Frits te zijn.............
Ja daar zit ik ook aan te denken! En ik ben ervan overtuigd dat het er wel degelijk iets mee te maken heeft.
Niets is wat het lijkt
pi_76917616
Erik is de Mol.

Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet

Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:

- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Foto's en voorwerpen: Hij zet Kim aan tot 'mollen'
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.

Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.

Ik blijf erbij: Erik is de Mol.
pi_76921727
Ik dacht ook Erik, maar eigenlijk ben ik afgestapt van het kijken naar de hints/beelden die je krijgt... de REGIE wil dat je nu naar bepaalde mensen kijkt als mol, en pas op het einde blijkt dat er totaal andere hints waren, maar die kregen wij als kijker niet te zien.

In plaats van 'Wie is de mol?' zou het moeten heten 'Van wie wil de regie dat wij die als mol zien?'
pi_76924457
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.

Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet

Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:

- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.

Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.

volgende keer eens opletten !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 17 januari 2010 @ 15:52:53 #259
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_76926547
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:58 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik dacht ook Erik, maar eigenlijk ben ik afgestapt van het kijken naar de hints/beelden die je krijgt... de REGIE wil dat je nu naar bepaalde mensen kijkt als mol, en pas op het einde blijkt dat er totaal andere hints waren, maar die kregen wij als kijker niet te zien.

In plaats van 'Wie is de mol?' zou het moeten heten 'Van wie wil de regie dat wij die als mol zien?'
Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.

Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:

6 in het alfabet is de F

3 in het alfabet is de C

6 + 3 = 9 in het alfabet is de I

6 * 3= 18 in het alfabet is de R

Dan hebben we dus al FRI en de C
Niets is wat het lijkt
  zondag 17 januari 2010 @ 15:57:22 #260
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76926741
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:

[..]

Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.

Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:

6 in het alfabet is de F

3 in het alfabet is de C

Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 17-01-2010 16:02:51 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76926930
quote:
Erik is de Mol.

Kijk, dit zijn kwaliteitsposts.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 17 januari 2010 @ 16:10:44 #262
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76927270
Leuke post over Erik! Maar toch koopt hij precies het juiste voorwerp over zichzelf. Dat is niet echt mol-waardig.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 17 januari 2010 @ 16:41:42 #263
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76928469
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:10 schreef Terreros85 het volgende:
Leuke post over Erik! Maar toch koopt hij precies het juiste voorwerp over zichzelf. Dat is niet echt mol-waardig.
misschien omdat je juist in t begin iedereen wilt laten denken dat je het juis NIET bent??

Ik vindt de hele onderbouwde theorie van hierboven eigenlijk best wel aardig....

( alleen kan je denk ik voor de meeste wel zo iets zeggen...)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_76929073
Mijn molkeuze is er in het begin juist op gebaseerd dat de mol zich de eerste paar dagen op de vlakte houdt: geen opvallende molacties maar ook niet echt dingen heel goed doen. Daarom zit ik nu op Manuel. Niemand heeft het over hem, hij lijkt erg neutraal.

Erik vind ik een fantastische hoofdrolspeler. Hij doet de verslaggeving echt heel uitgebreid, coole kerel . Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...
  zondag 17 januari 2010 @ 17:07:05 #265
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76929329
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef sverbern het volgende:
Mijn molkeuze is er in het begin juist op gebaseerd dat de mol zich de eerste paar dagen op de vlakte houdt: geen opvallende molacties maar ook niet echt dingen heel goed doen. Daarom zit ik nu op Manuel. Niemand heeft het over hem, hij lijkt erg neutraal.

Erik vind ik een fantastische hoofdrolspeler. Hij doet de verslaggeving echt heel uitgebreid, coole kerel . Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...
Ik verdenk Manuel ook, maar ik heb niet echt hard bewijs daarvoor. Hij wordt wel buiten schot houden door de regie, ook met opsommingen over wie verdachte dingen deden (zie de tram en de laptop, hij zal ook gewoon in de groepje maar niemand hoor je over hem). Wat tegen hem spreekt is de suggestie "atoombom" geven in diezelfde tram.

Mijn tweede keuze is Kim, maar dan is ze wel erg opzichtig bezig.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:08:17 #266
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_76929372
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:

6 in het alfabet is de F

3 in het alfabet is de C

Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  zondag 17 januari 2010 @ 17:21:26 #267
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_76929832
quote:
Erik is de Mol.

Goede post! Ik ga ook eens op Erik letten, als hij de mol is speelt hij het echt goed.
Niets is wat het lijkt
pi_76931360
LOL misschien is umami wel erik!
goed werk dan!
pi_76932186
even over kijk uit voor kokervisie....kokervisie...ofwel tunnelvisie. Als je eenmaal iemand verdacht vind is alles verdacht van deze persoon.
pi_76935384
Zit nog even afl 1 van 2005 te kijken en daar zie je duidelijk in beeld dat ze vertrekken van terminal 2,
Dus de 3-en theorie kan ook overboord.mijns inziens dan........
  ESF Reporter zondag 17 januari 2010 @ 20:33:00 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_76937501
Ik denk dat we nog een extra weekje moeten wachten, gezien de Haïti actie op NL1 aanstaande donderdag.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:29:56 #272
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_76940496
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.
Dat zou je denken, maar ik herinner me nog ene Jon die door hard te rennen met z'n foto's nog net op tijd een opdracht haalde. Als hij toen Aniek's tempo had aangehouden was het mislukt.

Maarja, dat zegt meer iets over Jon dan over een goede mol natuurlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 17 januari 2010 @ 22:40:00 #273
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76944230
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:33 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat we nog een extra weekje moeten wachten, gezien de Haïti actie op NL1 aanstaande donderdag.
Kan Nederland 2 daar niet voor misbruikt worden
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_76949418
Misschien is het al langsgekomen maar het volgende:
Toen ze in aflevering 2 de test in gingen vullen was er een vraag over hoeveel jokers de mol pakte in die kamer. 1,2,3 of geen. Maar als de echte mol in de kamer zat, kunnen een aantal deelnemers dat niet weten, dus dan zou de mol juist een van de andere 4 moeten zijn.
pi_76949652
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ehm, volgens mij is het de bedoeling dat de mol onopvallend saboteert. Dus het haalt niks uit om elke opdracht zichtbaar te gaan saboteren. De truc is juist om onopvallend dingen te verstieren en andere kandidaten tegen elkaar op te zetten.

Daarbij, als je iedereen die er in een serie voor zorgt dat er een opdracht slaagt wegstreept, houd je niemand meer over.
Hitradio 3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')