Nogmaals; ik denk echt niet dat die letter er ook maar iets mee te maken heeft xdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:
Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:
[ afbeelding ]

Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:35 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik ben overgestapt op het AVRO forum. Maar nog even ter update:
Het teken in weerspiegeling van de vliegveldhal is ee 6, en geen a. het bewijs:
[ afbeelding ]

Ja daar zit ik ook aan te denken! En ik ben ervan overtuigd dat het er wel degelijk iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:30 schreef Kings het volgende:
[..]
Is het dan niet stiekem de zesde letter van het alfabet, de F?
Blijkt het toch Frits te zijn.............

volgende keer eens oplettenquote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.
Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet
Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:
- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Foto's en voorwerpen: Hij zet Kim aan tot 'mollen'
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.
Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.
Ik blijf erbij: Erik is de Mol.
 !
!

Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:58 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik dacht ook Erik, maar eigenlijk ben ik afgestapt van het kijken naar de hints/beelden die je krijgt... de REGIE wil dat je nu naar bepaalde mensen kijkt als mol, en pas op het einde blijkt dat er totaal andere hints waren, maar die kregen wij als kijker niet te zien.
In plaats van 'Wie is de mol?' zou het moeten heten 'Van wie wil de regie dat wij die als mol zien?'

quote:Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Daarom. Kijk als dit verhaal van Erik klopt , petje af hoor! Dan heb je het echt goed gedaan. Maar ik heb al een aantal seizoenen lang geprobeert de mol te ontmaskeren op basis van zijn gedrag, en dat blijft lastig. Daarom let ik nu vooral op de hints en om deze uit te zoeken.
Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:
6 in het alfabet is de F
3 in het alfabet is de C
6 + 3 = 9 in het alfabet is de I
6 * 3= 18 in het alfabet is de R
Dan hebben we dus al FRI en de C

Kijk, dit zijn kwaliteitsposts.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.
Ik doe niet aan hints en al dat, ik kijk puur naar het gedrag van de kandidaten, zowel in de groep als individueel. Je bent psycholoog of je bent het niet
Erik zijn tactiek tot nu toe is om te scoren om een gunstige reputatie te vestigen. Erik weet teveel van de spellen, hij heeft duidelijk voorkennis en hij figureert heel veel in de statements tussendoor om het spel uit te leggen. Een andere tactiek is om suggesties aan anderen te geven, of om anderen te steunen in fouten die ze maken, zodat hij zelf niet verdacht wordt. Hij waait een beetje met alle winden mee. Voorbeeldjes:
- Helicopter: Tim kiest zichzelf in het bruggenspel terwijl hij in de heli zat, Erik benoemt het, maar verandert het niet.
- Tram opdracht: Erik vindt wel heel toevallig de kokers en laat zich makkelijk leiden door Arjen en Kim met verkeerde tactiek. Terug in de tram geeft hij de groep hints over de woorden die in de kokers zaten, waardoor de rest van groep voelt alsof zij op de antwoorden komen. Mollenactie: Langzaam typen.
- Hollands Dorp: Erik weet weer te snel hoe het spel werkt, legt het incompleet aan anderen uit, waardoor niemand verder nadenkt over de symbolen op de kaart. Hij blijft lang in de controle kamer en maakt Kim verdacht. Terwijl zij alleen buiten is Wanneer hij naar buiten gaat verandert hij de afgesproken tactiek van rechtsaf naar linksaf wanneer Barbara wordt geraakt. Hij loopt zich makkelijk vast op de steiger en drukt twee keer de knop in.
Kortom, Erik houdt zich op de vlakte, helpt de groep zichzelf helpen, waardoor er minder op details gelet wordt door de beroering die ontstaat en hij laat anderen fouten maken of laat zich aan sporen om een fout te maken. Hij neemt ook geen eer voor het 'goede' werk wat hij doet; een ander zou zich op de borst slaan. Bovendien: Een man naar mijn hart: Tim is net als Erik, beroemd geworden als zanger van een boyband.

misschien omdat je juist in t begin iedereen wilt laten denken dat je het juis NIET bent??quote:Op zondag 17 januari 2010 16:10 schreef Terreros85 het volgende:
Leuke post over Erik! Maar toch koopt hij precies het juiste voorwerp over zichzelf. Dat is niet echt mol-waardig.

. Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...
. Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...   

Ik verdenk Manuel ook, maar ik heb niet echt hard bewijs daarvoor. Hij wordt wel buiten schot houden door de regie, ook met opsommingen over wie verdachte dingen deden (zie de tram en de laptop, hij zal ook gewoon in de groepje maar niemand hoor je over hem). Wat tegen hem spreekt is de suggestie "atoombom" geven in diezelfde tram.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:59 schreef sverbern het volgende:
Mijn molkeuze is er in het begin juist op gebaseerd dat de mol zich de eerste paar dagen op de vlakte houdt: geen opvallende molacties maar ook niet echt dingen heel goed doen. Daarom zit ik nu op Manuel. Niemand heeft het over hem, hij lijkt erg neutraal.
Erik vind ik een fantastische hoofdrolspeler. Hij doet de verslaggeving echt heel uitgebreid, coole kerel. Als mol zou je jezelf nooit zo op de voorgrond plaatsen toch? Of is niets wat het lijkt...

quote:Op zondag 17 januari 2010 15:52 schreef Jules4Barca het volgende:
Nog even over het getal zes op de vliegveldhal: het shot daarna was een Departures/Arrival-bord te zien met daarop ook getallen. Het getal 3 was daar als enige geel gemaakt. Een theorie:
6 in het alfabet is de F
3 in het alfabet is de C
6 + 3 = 9 in het alfabet is de I
6 * 3= 18 in het alfabet is de R
Dan hebben we dus al FRI en de C

Goede post! Ik ga ook eens op Erik letten, als hij de mol is speelt hij het echt goed.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:02 schreef Umami het volgende:
Erik is de Mol.

Dat zou je denken, maar ik herinner me nog ene Jon die door hard te rennen met z'n foto's nog net op tijd een opdracht haalde. Als hij toen Aniek's tempo had aangehouden was het mislukt.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]

Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.

Kan Nederland 2 daar niet voor misbruikt wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 20:33 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat we nog een extra weekje moeten wachten, gezien de Haïti actie op NL1 aanstaande donderdag.

Ehm, volgens mij is het de bedoeling dat de mol onopvallend saboteert. Dus het haalt niks uit om elke opdracht zichtbaar te gaan saboteren. De truc is juist om onopvallend dingen te verstieren en andere kandidaten tegen elkaar op te zetten.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]

Frits is niet de mol. De mol zou nooit het zooitje aansporen om te gaan rennen aan het eind van de tramopdracht. Het is ook veel belangrijker om te kijken naar gedrag dat de mol nooit zou vertonen dan naar gedrag dat de mol wel zou vertonen. Iedereen molt weleens, maar een goede mol helpt nooit onnodig mee.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |