quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Hmmm, wellicht ooit ter sprake gekomen, maar niet dat ik mij kan herinneren. De meeste Turken die ik ken hadden het wel over Andy Garcia die een Turkse crimineel in een Turkse serie zou spelen.quote:
Ik ben ook bloedserieus!quote:
Bedankt. Ik kijk hem vandaag of morgen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Bortecinem het volgende:
Zet het filmpje in de op.
-
AryaMehr, hier kun je de docu terug zien.
http://player.omroep.nl/?aflid=9704608
Heb je een link voor me? geen zin om te zoekenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Bortecinem het volgende:
Zet het filmpje in de op.
-
Kurtlar Vadisi - Valley of the Wolves. Hij speelde geen Turk, maar wel een crimineel in de laatste aflevering van de eerste serie, samen met Sharon Stone.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hmmm, wellicht ooit ter sprake gekomen, maar niet dat ik mij kan herinneren. De meeste Turken die ik ken hadden het wel over Andy Garcia die een Turkse crimineel in een Turkse serie zou spelen.![]()
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heb je een link voor me? geen zin om te zoeken
Aha, dat zou het dan zijn geweest.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Kurtlar Vadisi - Valley of the Wolves. Hij speelde geen Turk, maar wel een crimineel in de laatste aflevering van de eerste serie, samen met Sharon Stone.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hmmm, wellicht ooit ter sprake gekomen, maar niet dat ik mij kan herinneren. De meeste Turken die ik ken hadden het wel over Andy Garcia die een Turkse crimineel in een Turkse serie zou spelen.![]()
Je hebt ook meteen het mooiste filmpje uitgezocht.quote:
Andy Garcia heeft zo'nquote:
Serie was erg populair bij de Turken, of niet?quote:
Jazekerquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
""-hoofd, emoticons zijn zo krachtig.
Jep. Zag het ook vaak op youtube staan onder "nu bekeken". Of ligt dat gewoon aan dat ik ook vaak Turkse filmpjes op zoek?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Serie was erg populair bij de Turken, of niet?
Nog steeds. Tweede serie loopt nog. Helaas. Pff.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Serie was erg populair bij de Turken, of niet?
waar gaat dit over?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Bortecinem het volgende:
Nee. Dat ligt echt aan de Turken. Alle afleveringen van alle Turkse series worden op Youtube geplaatst en vervolgens massaal bekeken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jep. Zag het ook vaak op youtube staan onder "nu bekeken". Of ligt dat gewoon aan dat ik ook vaak Turkse filmpjes op zoek?
weet ik veel vandaar de vraagquote:
Sivas-brand.quote:
Hotel in Sivas die door radicale moslims in brand werd gestoken, waarbij ongeveer 30 alevitische intellectuelen bij om kwamen. Aanleiding was dat Aziz Nesin in het hotel aanwezig was die een alevitisch cultureel festiviteit bijwoonde. De radicale moslims waren woedend omdat Nesin de Duivelsverzen van Rushdie had vertaald en wilden hem zeg maar lynchen. Hij ontkwam op het nippertje, maar anderen niet. Er ontbrak daarna een 'strijd' tussen de seculieren en de radicalen.quote:
Ik vroeg me dus altijd af of het nou aan mij lag, omdat er gewoon altijd Turkse series tussen staan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:17 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee. Dat ligt echt aan de Turken. Alle afleveringen van alle Turkse series worden op Youtube geplaatst en vervolgens massaal bekeken.Daarom zie je die filmpjes heel vaak langskomen bij 'Video's die nu worden bekeken'.
Aha, jij kijkt het ook?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:14 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nog steeds. Tweede serie loopt nog. Helaas. Pff.
AryaMehr vroeg of iemand hier de schrijver Nesin kent en zo kwamen we uit bij het onderwerp "brand in Sivas". Dit is een documentaire daarover.quote:
Het Turkse volkslied is gewoon prachtig, ook als je geen nationalist bent.quote:
Ik kijk alleen naar Parmakliklar Ardinda.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik vroeg me dus altijd af of het nou aan mij lag, omdat er gewoon altijd Turkse series tussen staan.Hoe weet je dat ze dat doen? Jij bent zelf zo'n Turk of je omgeving bestaat uit zulke Turken?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
AryaMehr, Min-e is een van de oudere Turken, misschien kent zij Nesin wel beter.
You are soo gay.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik kijk alleen naar Parmakliklar Ardinda.Geweldige serie. Dat weet ik, omdat ik die filmpjes altijd langs zie komen op YouTube? En ik ging een keer naar een kanaal die de afleveringen plaatste. Duizenden bestanden.
God, nee. Ik vind het zelfs jammer dat de serie nog loopt. Al die complottheorieën en shit.quote:
Oh ja, vertel waarom vindt je het zo prachtig?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het Turkse volkslied is gewoon prachtig, ook als je geen nationalist bent.
Ik kijk thuis gewoon van alles mee, volg niets echt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik kijk alleen naar Parmakliklar Ardinda.Geweldige serie. Dat weet ik, omdat ik die filmpjes altijd langs zie komen op YouTube? En ik ging een keer naar een kanaal die de afleveringen plaatste. Duizenden bestanden.
zekerquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het Turkse volkslied is gewoon prachtig, ook als je geen nationalist bent.
Ja, daar ligt het aan volgens mij. Net zoals de banners van Google die rechts op Fok! verschijnen wanneer je bijvoorbeeld over Turkije discussieert. Waar je dan een reis naar Turkije aangeboden wordt voor een heel lage prijs.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jep. Zag het ook vaak op youtube staan onder "nu bekeken". Of ligt dat gewoon aan dat ik ook vaak Turkse filmpjes op zoek?
Dat klopt, maar ik hoop dat je die conclusie niet trekt omdat ik naar een serie kijk over het leven in de gevangenis en toevallig weet dat er heel veel Turken zijn die heel veel afleveringen van heel veel Turkse series uploaden. En anders ben je een hoer.quote:
Wellicht wel, en.....?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
AryaMehr, Min-e is een van de oudere Turken, misschien kent zij Nesin wel beter.
Ik kan dan als Turk mijn prachtige, bijzondere kippenvel waarnemen. Turken zijn behaard en krijgen mooie armen door het Turkse volkslied. Nee, ik vind de tekst mooi en het klinkt mooi.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:22 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oh ja, vertel waarom vindt je het zo prachtig?
Ik hou van je humor Ali, echt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik hoop dat je die conclusie niet trekt omdat ik naar een serie kijk over het leven in de gevangenis en toevallig weet dat er heel veel Turken zijn die heel veel afleveringen van heel veel Turkse series uploaden. En anders ben je een hoer.
??? Geloof niet dat ik een tijdgenoot ben.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Dat geloof ik best. Turken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kijk thuis gewoon van alles mee, volg niets echt.![]()
Heb wel een tijdje gelet op wanneer die filmpjes worden geplaatst en meestal is kisim 1 al meteen online nadat ik het op televisie heb gezien. Je merkt dan nog wel dat het filmpje in het begin moeite heeft met laten, omdat die er net is op gezet.
GenusButeo zegt net wel dat hij die Turkse filmpjes ook vaak ziet langskomen, terwijl hij geen Turkse series kijkt. Ik herinner me nu trouwens dat ik die filmpjes ook in de mediatheek zie langskomen, dus het moet wel gewoon aan de Turken liggen en niet aan mij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, daar ligt het aan volgens mij. Net zoals de banners van Google die rechts op Fok! verschijnen wanneer je bijvoorbeeld over Turkije discussieert. Waar je dan een reis naar Turkije aangeboden wordt voor een heel lage prijs.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dan als Turk mijn prachtige, bijzondere kippenvel waarnemen. Turken zijn behaard en krijgen mooie armen door het Turkse volkslied. Nee, ik vind de tekst mooi en het klinkt mooi.
Nee, bedoel ook niet dat je een tijdgenoot van Nesin bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:26 schreef Min-e het volgende:
[..]
??? Geloof niet dat ik een tijdgenoot ben.![]()
Maar ken em ook niet, heb helaas weinig kennis op het gebied van Turkse schrijvers. (Neem aan dat het een schrijver is).
ik ga die docu nog wel kijkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
AryaMehr vroeg of iemand hier de schrijver Nesin kent en zo kwamen we uit bij het onderwerp "brand in Sivas". Dit is een documentaire daarover.
En ik van jou.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik hou van je humor Ali, echt.![]()
Ik maak er ook gebruik van.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:26 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. Turken.Turkse series.
Turken die Turkse series uploaden op Youtube.
Het was gewoon een wedstrijd waar ze aan meedeed. Drama=Turken, Turken=drama. Stel je niet aan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:26 schreef Slayage het volgende:
dat filmpje in de TT vind ik wel triest trouwens doet me denken aan geindoctrineerde noord koreaanse kinderen![]()
oh wacht het zijn geindoctrineerde turkse kinderen
En het communisme gaat niet samen met de islam..quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ga die docu nog wel kijken
aziz nesin = communist trouwens
Klopt, vandaar dat mijn moeder hem waarschijnlijk kende en boeken van hem bezat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ga die docu nog wel kijken
aziz nesin = communist trouwens
Is je moeder een communist?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat mijn moeder hem waarschijnlijk kende en boeken van hem bezat.
Ho ho ho, klopt niet helemaal he. Je hebt redelijk wat islamitisch-marxistische partijen in Iran, Afghanistan en Turkije.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
En het communisme gaat niet samen met de islam..
Ja, dat staat gewoon vast.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
GenusButeo zegt net wel dat hij die Turkse filmpjes ook vaak ziet langskomen, terwijl hij geen Turkse series kijkt. Ik herinner me nu trouwens dat ik die filmpjes ook in de mediatheek zie langskomen, dus het moet wel gewoon aan de Turken liggen en niet aan mij.
Mijn moeder was een communist, marxistisch om preciezer te zijn. Ze zat dan ook - samen met mijn vader - bij een islamitisch-marxistisch militante verzetsbeweging, terwijl ze eigenlijk niet gelovig was.quote:
Ik ook.quote:
Dat is dan weer wel zo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ho ho ho, klopt niet helemaal he. Je hebt redelijk wat islamitisch-marxistische partijen in Iran, Afghanistan en Turkije.
Nee. Niet jaloers zijn op mijn beenhaar.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken omdat ik het over behaarde Turken had?
Ik heb het filmpje niet af kunnen kijken. Ik kan niet tegen dat soort drama geloof ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het was gewoon een wedstrijd waar ze aan meedeed. Drama=Turken, Turken=drama. Stel je niet aan.
Wat is ze nu? Merk bij veel volwassenen uit Nederland met een andere afkomst dat ze wel veranderen. In mijn familie ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn moeder was een communist, marxistisch om preciezer te zijn. Ze zat dan ook - samen met mijn vader - bij een islamitisch-marxistisch militante verzetsbeweging, terwijl ze eigenlijk niet gelovig was.
Nee, wat moet ik daar mee..quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:35 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee. Niet jaloers zijn op mijn beenhaar.
Is ze een aanhanger van de idealogie of heeft ze er gebruik van gemaakt in haar verzet tegen de lokale overheid?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn moeder was een communist, marxistisch om preciezer te zijn. Ze zat dan ook - samen met mijn vader - bij een islamitisch-marxistisch militante verzetsbeweging, terwijl ze eigenlijk niet gelovig was.
Ja, mijn moeder is nu ook veranderd. Ze is door de jaren heen steeds milder geworden, net zoals veel anderen. Overigens is ze nog wel erg betrokken bij de politieke situatie in Iran.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat is ze nu? Merk bij veel volwassenen uit Nederland met een andere afkomst dat ze wel veranderen. In mijn familie ook.
Maar ik volg alleen één serie.quote:
Plus je hoeft geen week te wachten op elke cliffhanger maar gewoon meteen door naar de volgendequote:Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Maar ik volg alleen één serie.Weet je wat het is, als je het volgt op televisie dan raak je gewoon gefrustreerd door die reclameblokken van een kwartier óm het kwartier. Als je het gewoon op Youtube gaat kijken, win je anderhalf uur aan tijd!
Ze was een aanhanger van de ideologie, net zoals velen in die tijd. Ze was overigens in het begin niet marxistisch, maar sloot zich na de revolutie wel aan bij de marxisten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:38 schreef Min-e het volgende:
[..]
Is ze een aanhanger van de idealogie of heeft ze er gebruik van gemaakt in haar verzet tegen de lokale overheid?
Beschermt tegen de kou. Ik kan ze zelfs vlechten. Ik ben echt baas, man.quote:
Dat laatste is volgens mij wel logisch.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder is nu ook veranderd. Ze is door de jaren heen steeds milder geworden, net zoals veel anderen. Overigens is ze nog wel erg betrokken bij de politieke situatie in Iran.
Ik volg geen enkele serie! Dan ben ik helemaal geen:quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Maar ik volg alleen één serie.Weet je wat het is, als je het volgt op televisie dan raak je gewoon gefrustreerd door die reclameblokken van een kwartier óm het kwartier. Als je het gewoon op Youtube gaat kijken, win je anderhalf uur aan tijd!
Ik kan kleding kopen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:40 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Beschermt tegen de kou. Ik kan ze zelfs vlechten. Ik ben echt baas, man.
Ja? Het klopt wel dat Turkije ook veel communisten kenden/kennen, maar dat is volgens mij nu wel iets minder geworden toch? Nu zijn de communisten in Turkije over het algemeen Koerden, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij wel logisch.Had vroeger ook heel wat communisten in m'n familie.
Jij bent sowieso "quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik volg geen enkele serie! Dan ben ik helemaal geen:. Tijd = geld.
Gebruik idd youtube.
Misschien zijn ze gewoon veranderd?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn familie was van oorsprong ook extreem-links. Nu zijn ze allemaal rechts, fucking hypocrieten. Alleen mijn opa is nog links en heeft een schijthekel aan grijze wolvers.
De dictatuur van het proletariaat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ze was een aanhanger van de ideologie, net zoals velen in die tijd. Ze was overigens in het begin niet marxistisch, maar sloot zich na de revolutie wel aan bij de marxisten.
Hehe, dat zie je inderdaad vaak. Mensen die door de jaren heen veranderen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn familie was van oorsprong ook extreem-links. Nu zijn ze allemaal rechts, fucking hypocrieten. Alleen mijn opa is nog links en heeft een schijthekel aan grijze wolvers.
Mijn familie is altijd rechts geweest. Ze zijn op z'n minst consistent gebleven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
Burnquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:43 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jij bent sowieso "" of je nou series volgt of niet.
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik veel Koerden zie met een t-shirt van Che Guevara. En dat ze veel blogs schrijven over het communisme, maar weet niet of mijn omgeving hetzelfde is als de rest van Turkije.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja? Het klopt wel dat Turkije ook veel communisten kenden/kennen, maar dat is volgens mij nu wel iets minder geworden toch? Nu zijn de communisten in Turkije over het algemeen Koerden, of heb ik dat mis?
Hahaha. Mijn ouders zijn gewoon Kemalist-seculier.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon veranderd?![]()
Bij mijn pa is het andersom gegaan, hij was grijze wolf. Ik plaag hem er nog wel eens mee, dan kijkt hij me zo scheef aan.
Waarom zo gemeen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:43 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jij bent sowieso "" of je nou series volgt of niet.
Tja, maar om van links naar rechts-racistisch te gaan is wel debiel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hehe, dat zie je inderdaad vaak. Mensen die door de jaren heen veranderen.
Mijn ouders ook zoiets. Opa en oma ook. Ze kijken me zo scheef aan he.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha. Mijn ouders zijn gewoon Kemalist-seculier.
Kleding moet alleen ter bedekking dienen, niet ter verwarming. Dat is zo onnatuurlijk.quote:
Jouw familie rechts? Hoe rechts? Ik neem aan niet MHP rechts aangezien je familie een hekel heeft aan het Ottomaanse Rijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:44 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Mijn familie is altijd rechts geweest. Ze zijn op z'n minst consistent gebleven.
Ten tijden van de revolutie waren het juist de intellectuelen die marxistisch waren, terwijl de mensen van het platteland zich juist bij de islamieten aansloten. Ook veel vrouwen sloten zich destijds aan bij de marxisten:quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:44 schreef Min-e het volgende:
[..]
De dictatuur van het proletariaat.
Mijn eniste is een imam, en niet eens een conservatieve. Hij is vet liberaal maar mijn opa kan het nooooooooit vinden met hem. Behalve links is hij ook nog een Kemalist. Hij heet zelfs Mustafa Kemal, vernoemd naar Ataturk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mijn ouders ook zoiets. Opa en oma ook. Ze kijken me zo scheef aan he.
Jij loopt buiten zonder jas? Baas.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:46 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Kleding moet alleen ter bedekking dienen, niet ter verwarming. Dat is zo onnatuurlijk.
Het was maar een grapje.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waarom zo gemeen.![]()
Je lokt het uit, ik doe al vet lang normaal!
Ik ken iemand die een hekel heeft aan het Ottomaanse Rijk, een fan is van Ataturk en voor MHP is. Hoe zit dat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jouw familie rechts? Hoe rechts? Ik neem aan niet MHP rechts aangezien je familie een hekel heeft aan het Ottomaanse Rijk.
Nee, dat zijn de extreme uitzonderingen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jouw familie rechts? Hoe rechts? Ik neem aan niet MHP rechts aangezien je familie een hekel heeft aan het Ottomaanse Rijk.
Aha, maar leeft het communisme nog in Turkije?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik veel Koerden zie met een t-shirt van Che Guevara. En dat ze veel blogs schrijven over het communisme, maar weet niet of mijn omgeving hetzelfde is als de rest van Turkije.
niet volledig nee, maar islam kent wel sociale elementen uiteraard, maar het communisme heeft uiteraard volledig gefaald anno 2010, alleen hebben sommige turken dat nog niet helemaal doorquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
En het communisme gaat niet samen met de islam..
MHP? Dat kan niet. Waarschijnlijk is hij een Atsizci/Turkist. Die hebben een hekel aan de Ottomanen en zijn zelf extreem racistisch. De MHP daarentegen is niet racistisch.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een hekel heeft aan het Ottomaanse Rijk, een fan is van Ataturk en voor MHP is. Hoe zit dat?
Hahaha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn eniste is een imam, en niet eens een conservatieve. Hij is vet liberaal maar mijn opa kan het nooooooooit vinden met hem. Behalve links is hij ook nog een Kemalist. Hij heet zelfs Mustafa Kemal, vernoemd naar Ataturk.![]()
Ik heb genoeg aan m'n beenhaar.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij loopt buiten zonder jas? Baas.
Zeker weten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, maar leeft het communisme nog in Turkije?
Ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, maar leeft het communisme nog in Turkije?
Mijn ouders zijn alleen Kemalist en verder niet zo links als mijn opa. Mijn vader heeft bijvoorbeeld geen hekel aan nationalistische Turken. Terwijl mijn opa ze wel kan vermoorden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hahaha.Hoezo zeg je dan eigenlijk dat je opa de enige is, je ouders zijn toch ook Kemalisten?
Mijn oom is AKPci, steeds als m'n andere oom hier is, praat hij over hem.(andere oom is atheist en echte haterr)
Moeten we naar het falen kijken van het communisme of naar wat het communisme echt inhoud? Wanneer gaat het communisme niet samen met de islam? Met de echte betekenis van het communisme, niet kijkend naar de praktijk?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet volledig nee, maar islam kent wel sociale elementen uiteraard, maar het communisme heeft uiteraard volledig gefaald anno 2010, alleen hebben sommige turken dat nog niet helemaal door
In Iran wellicht. ( In de Europese geschiedenis ligt dit wat anders, denk maar aan de Industriele revolutie e.d.)quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ten tijden van de revolutie waren het juist de intellectuelen die marxistisch waren, terwijl de mensen van het platteland zich juist bij de islamieten aansloten. Ook veel vrouwen sloten zich destijds aan bij de marxisten:
Turkist.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
MHP? Dat kan niet. Waarschijnlijk is hij een Atsizci/Turkist. Die hebben een hekel aan de Ottomanen en zijn zelf extreem racistisch. De MHP daarentegen is niet racistisch.
wie weet waar jij staat over 10 jaar dametjequote:Op donderdag 14 januari 2010 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tja, maar om van links naar rechts-racistisch te gaan is wel debiel.
Mijn ouders doen soms vet nationalistisch en soms doen ze dom over nationalisten. Volgens mij maken ze maar een grap.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn alleen Kemalist en verder niet zo links als mijn opa. Mijn vader heeft bijvoorbeeld geen hekel aan nationalistische Turken. Terwijl mijn opa ze wel kan vermoorden.![]()
Hahaha die eniste is dus ook AKPci.
Bortecinem wordt AKPciquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie weet waar jij staat over 10 jaar dametje
Toen ik 12-13 was was ik MHPci.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie weet waar jij staat over 10 jaar dametje
Dat waren de socialisten. Ten tijde van de industriële revolutie was het communisme nog niet overgewaaid naar Nederland. De communisten, met name de marxisten bestonden vaak uit intellectuelen. Ook in Europese landen als Frankrijk, Italië en Spanje. Hier een militante marxistische vrouw in de straten van Teheran:quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:52 schreef Min-e het volgende:
[..]
In Iran wellicht. ( In de Europese geschiedenis ligt dit wat anders, denk maar aan de Industriele revolutie e.d.)
Mijn ouders ook. Als er op TV bericht is over de PKK begint mijn moeder gelijk alle Koerden uit te schelden. Maar een dag later roept ze weer 'insan insan olsun, o yeter'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mijn ouders doen soms vet nationalistisch en soms doen ze dom over nationalisten. Volgens mij maken ze maar een grap.Ze houden wel van Ataturk.
Je opa heeft gelijk.
Trusten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga slapen. Deze delen waren heel bijzonder voor mij. Zo vredig.![]()
Welterusten.
Welterusten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
Welterusten.
dit roept mijn moeder de hele dag.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn ouders ook. Als er op TV bericht is over de PKK begint mijn moeder gelijk alle Koerden uit te schelden. Maar een dag later roept ze weer 'insan insan olsun, o yeter'.
![]()
Je hebt je behoeften toch al gebotvierd in de Marokkanentopic.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
Welterusten.
Ik verhuis met mijn gezeik. Ik val m'n medeTurken er niet meer mee lastig, de Marokkanen verdienen het.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:56 schreef Rookert het volgende:
Al het gezeik zat in mocrotopic![]()
trusten
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik verhuis met mijn gezeik. Ik val m'n medeTurken er niet meer mee lastig, de Marokkanen verdienen het.
Ja, man.quote:
Je zal er maar naast wonen, volgens mij ben je dan niet normaalquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik verhuis met mijn gezeik. Ik val m'n medeTurken er niet meer mee lastig, de Marokkanen verdienen het.
Is van oorsprong Arabisch.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef AryaMehr het volgende:
He, wij gebruiken ook het woord ''Vatan''.
insallah we hebben veel strijders nodig voor de kalifaatquote:
Ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dacht ik al. Hebben jullie Turken overigens ook nazistische politieke bewegingen gehad?
Marxisme, gebruikt socialisme, als leiding tot het communisme.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat waren de socialisten. Ten tijde van de industriële revolutie was het communisme nog niet overgewaaid naar Nederland. De communisten, met name de marxisten bestonden vaak uit intellectuelen. Ook in Europese landen als Frankrijk, Italië en Spanje. Hier een militante marxistische vrouw in de straten van Teheran:
[ afbeelding ]
Mijn moeder zat in dezelfde verzetsbeweging als de vrouw hierboven.![]()
Nazistiche? Bedoel je racistische?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dacht ik al. Hebben jullie Turken overigens ook nazistische politieke bewegingen gehad?
Een redelijk voorkomend verschijnsel dus. Ook wij hebben een nazistisch partij gekend, SUMKA genaamd. Opgericht door Davud Monshizadeh, een professor aan de universiteit van Munchen die zelfs ook nog in de SS had gediend. Hij was overigens een Azeri.quote:
Nee, echt nazistisch bedoel ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nazistiche? Bedoel je racistische?
Hoe willen Turken nazistisch zijn?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, echt nazistisch bedoel ik.
Wat een fucktard. Zal vast wel een 'echte' Azeri zijn geweest.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een redelijk voorkomend verschijnsel dus. Ook wij hebben een nazistisch partij gekend, SUMKA genaamd. Opgericht door Davud Monshizadeh, een professor aan de universiteit van Munchen die zelfs ook nog in de SS had gediend. Hij was overigens een Azeri.![]()
[ afbeelding ]
Mijn moeder was inderdaad echt geen doetje. Ze heeft zelfs nog een aantal maanden/jaren in de zwaarste gevangenis van Iran (Evin) gezeten. Ze is uiteindelijk weggevlucht, waarna ze zich bij de marxisten aansloot.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:07 schreef Min-e het volgende:
[..]
Marxisme, gebruikt socialisme, als leiding tot het communisme.
Je moeder was geen doetje zo te zien.
Meen je dit nou?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
insallah we hebben veel strijders nodig voor de kalifaat
Respect voor je moeder.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn moeder was inderdaad echt geen doetje. Ze heeft zelfs nog een aantal maanden/jaren in de zwaarste gevangenis van Iran (Evin) gezeten. Ze is uiteindelijk weggevlucht, waarna ze zich bij de marxisten aansloot.
O, ik dacht dat je nazisme bedoelde in de zin van extreme superioriteitsuitingen. Nee. Er zullen geheid sympathisanten geweest zijn, maar een politieke beweging lijkt me sterk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, echt nazistisch bedoel ik.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat een fucktard. Zal vast wel een 'echte' Azeri zijn geweest.
Oh, op zo'n manier.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:14 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
O, ik dacht dat je nazisme bedoelde in de zin van extreme superioriteitsuitingen. Nee. Er zullen geheid sympathisanten geweest zijn, maar een politieke beweging lijkt me sterk.
En nu dan? Onder de studenten nog steeds veel linksen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:17 schreef TheMagnificent het volgende:
En na de coup in 1980 heeft het communisme in Turkije nooit meer echt stevig voet aan grond gezet. Deze coup was trouwens met steun van de VS, omdat die wel baat hadden bij het uitschakelen van het oprukkende communisme in Turkije. De periode vóór de coup werd gekenmerkt door hevige gevechten tussen linkse en rechtse studenten.
Haha, misschien wel ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat een fucktard. Zal vast wel een 'echte' Azeri zijn geweest.
Bitch please.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Misschien is het familie van je.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
Dit is trouwens de Turkse Hitler als in Turkse racist. Geen nazi dus (hij lijkt er wel op).
[ afbeelding ]
En dit zijn broer, ook een Turkse racist.
[ afbeelding ]
Huseyin Nihal Atsiz en Nejdet Sancar.
Pan-Turkisten toch?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
Dit is trouwens de Turkse Hitler als in Turkse racist. Geen nazi dus (hij lijkt er wel op).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huseyin Nihal Atsiz en Nejdet Sancar.
Mij indruk is dat de linkse studenten in de meerderheid zijn in Turkije. De grootste vertegenwoordiger van links is de CHP, een sociaal-democratische partij, opgericht door Atatürk. De stemmen van de AKP komen vooral van het armere, minder hoog opgeleide gedeelte van de Turkse bevolking.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En nu dan? Onder de studenten nog steeds veel linksen?
Bruinhemden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, de huidige MHP ideologie is een afsplitsing van de oorspronkelijke Pan-Turkistische ideologie. Alparslan Turkes doopte de oorspronkelijk Turkistisch-Racistisch ideologie om tot een mildere niet racistische en islamitisch-nationalistische ideologie. De Turkisten van nu hebben dan ook een schijthekel aan de MHP'ers.quote:
Welbespraakt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mij indruk is dat de linkse studenten in de meerderheid zijn in Turkije. De grootste vertegenwoordiger van links is de CHP, een sociaal-democratische partij, opgericht door Atatürk. De stemmen van de AKP komen vooral van het armere, minder hoog opgeleide gedeelte van de Turkse bevolking.
Aha, en die linkse studenten zijn dus (fel) tegen het beleid van de AKP'ers?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mij indruk is dat de linkse studenten in de meerderheid zijn in Turkije. De grootste vertegenwoordiger van links is de CHP, een sociaal-democratische partij, opgericht door Atatürk. De stemmen van de AKP komen vooral van het armere, minder hoog opgeleide gedeelte van de Turkse bevolking.
Rechts haat het beleid van de AKP net zo erg.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, en die linkse studenten zijn dus (fel) tegen het beleid van de AKP'ers?
En vooral racistisch. De oprichters van de huidige MHP hebben zich destijds ook gedistantieerd van deze figuren, die nooit meer een rol van betekenis speelden in de politiek. De MHP van tegenwoordig wordt dan ook onterecht rechtsextremistisch genoemd (vooral door westerse media), want ze bedrijven een politiek in de richting van een Turks-islamitische synthese, waar racisme niet aan te pas komt.quote:
Is dat echt zo? Ik dacht de MHP'ers over het algemeen op redelijk wat steun van de Turkse bevolking konden rekenen? Niet dus.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, de huidige MHP ideologie is een afsplitsing van de oorspronkelijke Pan-Turkistische ideologie. Alparslan Turkes doopte de oorspronkelijk Turkistisch-Racistisch ideologie om tot een mildere niet racistische en islamitisch-nationalistische ideologie. De Turkisten van nu hebben dan ook een schijthekel aan de MHP'ers.
Dus bij de MHP is geen sprake meer van het streven naar een Groot-Turks rijk, Turan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En vooral racistisch. De oprichters van de huidige MHP hebben zich destijds ook gedistantieerd van deze figuren, die nooit meer een rol van betekenis speelden in de politiek. De MHP van tegenwoordig wordt dan ook onterecht rechtsextremistisch genoemd (vooral door westerse media), want ze bedrijven een politiek in de richting van een Turks-islamitische synthese, waar racisme niet aan te pas komt.
Op dit moment hebben zo'n beetje alle partijen in Turkije een hekel aan de AKP, van links tot rechts.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, en die linkse studenten zijn dus (fel) tegen het beleid van de AKP'ers?
Jawel. De Turkisten zijn wat extremer en hechten vaak maar heel weinig tot geen waarde aan de Islam. MHP is voor een groot deel van de bevolking de 'ideale' samenkomst van Islam en vaderlandsliefde.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik dacht de MHP'ers over het algemeen op redelijk wat steun van de Turkse bevolking konden rekenen? Niet dus.
Kunnen ze ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik dacht de MHP'ers over het algemeen op redelijk wat steun van de Turkse bevolking konden rekenen? Niet dus.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jawel. De Turkisten zijn wat extremer en hechten vaak maar heel weinig tot geen waarde aan de Islam. MHP is voor een groot deel van de bevolking de 'ideale' samenkomst van Islam en vaderlandsliefde.
Aha, op zich logisch natuurlijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Op dit moment hebben zo'n beetje alle partijen in Turkije een hekel aan de AKP, van links tot rechts.
Ik geloof niet dat de MHP echt streeft naar een Turan. De Turkisten daarentegen wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus bij de MHP is geen sprake meer van het streven naar een Groot-Turks rijk, Turan?
Dat dacht ik al. Ik zie overigens ook veel hoofddoeken tijdens demonstraties van de MHP. In het begin snapte ik dat niet echt, maar nu wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:31 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jawel. De Turkisten zijn wat extremer en hechten vaak maar heel weinig tot geen waarde aan de Islam. MHP is voor een groot deel van de bevolking de 'ideale' samenkomst van Islam en vaderlandsliefde.
Slaap lekker!quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:32 schreef Rookert het volgende:
Ik ga tukken mensen, later en slaap lekker![]()
voor Bortecinem omdat ze een vrouw is.
Niet op de eerste plaats. Ze zijn wel voor een intensievere samenwerking tussen de Turkse staten op verschillende gebieden, maar hun eerste zorg is dat Turkije zichzelf staande houdt. Want door de mensen die geen AKP hebben gestemd, wordt de AKP serieus gezien als een partij vol landverraders, die het geloof misbruiken voor politiek gewin. De AKP heeft bijvoorbeeld een deel van de macht van het leger ingeperkt, wat velen nogal tegen de borst stuit omdat ze het zien als een stap tegen het secularisme.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus bij de MHP is geen sprake meer van het streven naar een Groot-Turks rijk, Turan?
Aha, dus de Turkisten hebben zich vervreemd van de MHP'ers, omdat zij door de jaren iets milder zijn geworden? Ik begrijp het nu.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kunnen ze ook.
Maar de aanhangers van de oorspronkelijke ideologie haten de MHP omdat ze 'gedraaid' zijn zeg maar. De MHP'ers zijn geen Turkisten. Turkisten zijn racistisch terwijl de MHP alleen nationalistisch en tegen racisme is.
De Turkisten vormen maar een kleine groep vergeleken met de MHP grijze wolven.
Jep. De MHP heeft ook heel veel niet etnisch Turkse aanhangers. Ik ken bijvoorbeeld veel Koerden die op de MHP stemmen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ik zie overigens ook veel hoofddoeken tijdens demonstraties van de MHP. In het begin snapte ik dat niet echt, maar nu wel.
Jep. Eigenlijk verschillen de twee ideologen net zoveel van elkaar als zwart en wit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, dus de Turkisten hebben zich vervreemd van de MHP'ers, omdat zij door de jaren iets milder zijn geworden? Ik begrijp het nu.
Maar wat denk jij zelf? Misbruikt de AKP werkelijk het geloof voor politieke gewin? En zijn ze eropuit om de dingen die Ataturk verworven heeft terug te draaien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet op de eerste plaats. Ze zijn wel voor een intensievere samenwerking van de Turkse staten op verschillende gebieden, maar hun eerste zorgen is dat Turkije zichzelf staande houdt. Want door de mensen die geen AKP hebben gestemd, wordt de AKP serieus gezien als een partij van landverraders, die het geloof misbruiken voor politiek gewin. De AKP heeft bijvoorbeeld een deel van de macht van het leger ingeperkt.
Beide eigenlijk. Rechts en links hebben beide een voorliefde voor Ataturk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:36 schreef AryaMehr het volgende:
Maar zijn de meeste Ataturk-aanhangers nou rechts of links? Ik dacht te begrijpen dat de partij van Ataturk, de CHP, redelijk links is, maar is het niet zo dat beide kampen een enorme voorliefde voor Ataturk hebben? En het legerleiding, voornamelijk rechts?
Oh ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:39 schreef GenusButeo het volgende:
Alle Turken houden van Atatürk.Behalve de Ottomanisten, maar die zijn niet belangrijk.
Atatürk is geliefd onder zowel links als rechts (behalve de AKP dus). De partij die door Atatürk is opgericht is dus de CHP, zoals je al zegt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:36 schreef AryaMehr het volgende:
Maar zijn de meeste Ataturk-aanhangers nou rechts of links? Ik dacht te begrijpen dat de partij van Ataturk, de CHP, redelijk links is, maar is het niet zo dat beide kampen een enorme voorliefde voor Ataturk hebben? En het legerleiding, voornamelijk rechts?
Aha. Bedankt voor de info.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beide eigenlijk. Rechts en links hebben beide een voorliefde voor Ataturk.
Trusten Rookert. En een kusje terug, omdat je lief bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:32 schreef Rookert het volgende:
Ik ga tukken mensen, later en slaap lekker![]()
voor Bortecinem omdat ze een vrouw is.
De AKP staat dus niet echt positief, of in ieder geval minder dan de andere partijen tegenover Ataturk, maar de AKP past waarschijnlijk ook wel op wat ze zeggen, aangezien Ataturk onder de Turken enorm geliefd is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Atatürk is geliefd onder zowel links als rechts (behalve de AKP dus). De partij die door Atatürk is opgericht is dus de CHP, zoals je al zegt.
Dus het gaat niet om pro-Atatürk of anti-Atatürk, maar om secularisme vs. religie.quote:
De AKP is hiervoor zelfs voor het gerecht gesleept. Misschien weet je het nog dat de AKP dreigde te worden gesloten. De beschuldiging was dat de partij het secularisme aan het ondermijnen was met haar politiek. Ze kregen uiteindelijk op het nippertje een geldboete en een waarschuwing dit niet meer te doen (quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar wat denk jij zelf? Misbruikt de AKP werkelijk het geloof voor politieke gewin? En zijn ze eropuit om de dingen die Ataturk verworven heeft terug te draaien?
Waar religie op dit moment met 0-1 voorstaat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:44 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om pro-Atatürk of anti-Atatürk, maar om secularisme vs. religie.
Ja, dat herinner ik mij nog wel ja, maar dat het lot van AKP werkelijk van één rechter afhing wist ik niet. Maar goed, de AKP is dus gewaarschuwd begrijp ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De AKP is hiervoor zelfs voor het gerecht gesleept. Misschien weet je het nog dat de AKP dreigde te worden gesloten. De beschuldiging was dat de partij het secularisme aan het ondermijnen was met haar politiek. Ze kregen uiteindelijk op het nippertje een geldboete en een waarschuwing dit niet meer te doen (). Als nog één rechter vóór had gestemd (tegen het sluiten van de AKP), was de partij gesloten geweest, maar dat gebeurde dus niet. Hierdoor zijn veel anti-AKP'ers ook hun vertrouwen in het gerecht verloren in Turkije.
De AKP werd in 2008 herkozen met 47 %. Ze weten de laagopgeleide en armere deel van de bevolking gewoon goed aan te spreken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De AKP staat dus niet echt positief, of in ieder geval minder dan de andere partijen tegenover Ataturk, maar de AKP past waarschijnlijk ook wel op wat ze zeggen, aangezien Ataturk onder de Turken enorm geliefd is.
Correctie: om te kopen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:47 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
De AKP werd in 2008 herkozen met 47 %. Ze weten de laagopgeleide en armere deel van de bevolking gewoon goed aan te spreken.
Maar ik begrijp dat de AKP ook enorme vooruitgang in Turkije heeft bewerkstelligd? Economisch en sociaal gezien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:47 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
De AKP werd in 2008 herkozen met 47 %. Ze weten de laagopgeleide en armere deel van de bevolking gewoon goed aan te spreken.
Zeg maar 10-0 voor de AKP (en geestverwanten). Ze zijn al zo'n 8 jaar aan de macht. In die tijd hebben ze een hoop ambten met geestverwanten gevuld: van rectoren van universiteiten tot aan rechters aan het hooggerechtshof toe. Mocht een nieuwe partij aan de macht komen na de volgende verkiezingen (die kans schat ik op 0,0%), dan kan deze op behoorlijke tegenstand wachten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar religie op dit moment met 0-1 voorstaat?
En om te kopen met koelkasten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:47 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En om te kopen met koelkasten.Niemand die er aan denkt hoe deze koelkast vervolgens gevuld moet worden en wie de electriciteitsrekening moet betalen.
Slim, het ambtelijke bestuursapparaat vullen met geestverwanten. Maar goed, de vraag is natuurlijk of de AKP werkelijk het geloof in de politiek wilt betrekken of de dingen die Ataturk verworven heeft wilt terugdraaien.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeg maar 10-0 voor de AKP (en geestverwanten). Ze zijn al zo'n 8 jaar aan de macht. In die tijd hebben ze een hoop ambten met geestverwanten gevuld: van rectoren van universiteiten tot aan rechters aan het hooggerechtshof toe. Mocht een nieuwe partij aan de macht komen na de volgende verkiezingen (die kans schat ik op 0,0%), dan kan deze op behoorlijke tegenstand wachten.
Turkije heeft de grootste staatschuld ooit in haar geschiedenis. Het importeert veel meer dan dat het exporteert. De Turken betalen de hoogste prijs voor benzine in de wereld. Een hoop winstgevende staatsbedrijven (zoals een olieraffinaderij) zijn aan buitenlanders verkocht. Plus Turkije staat op de 2e of 3e plaats in Europa wat betreft werkloosheid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat de AKP ook enorme vooruitgang in Turkije heeft bewerkstelligd? Economisch en sociaal gezien?
Het zal vast hun bedoeling niet zijn om de Turkse bevolking te stangen. Ze doen wat zij denken dat goed is en uiteraard zullen ze hierbij ook waarde hechten aan de ontwikkelingen van het land. Alleen doen ze dat wel op geniepige wijze en proberen ze daarbij tevens de vaderlandsliefde terug te dringen om de Islam zodoende een prominentere positie te kunnen geven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat de AKP ook enorme vooruitgang in Turkije heeft bewerkstelligd? Economisch en sociaal gezien?
quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En om te kopen met koelkasten.Niemand die er aan denkt hoe deze koelkast vervolgens gevuld moet worden en wie de electriciteitsrekening moet betalen.
Hé, dat wist ik niet... Dat is inderdaad niet bepaald rooskleurig.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turkije heeft de grootste staatschuld ooit in haar geschiedenis. Het importeert veel meer dan dat het exporteert. De Turken betalen de hoogste prijs voor benzine in de wereld. Een hoop winstgevende staatsbedrijven (zoals een olieraffinaderij) zijn aan buitenlanders verkocht. Plus Turkije staat op de 2e of 3e plaats in Europa wat betreft werkloosheid.
Ik begrijp niet hoe ze dan nog volhouden dat het economisch goed gaat in Turkije.
Aha, verkeerd begrepen dus. Ik dacht dat er ook mensen zijn die beweren dat de AKP het grote verschil tussen de plattelandsgebieden en steden minder heeft gemaakt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turkije heeft de grootste staatschuld ooit in haar geschiedenis. Het importeert veel meer dan dat het exporteert. De Turken betalen de hoogste prijs voor benzine in de wereld. Een hoop winstgevende staatsbedrijven (zoals een olieraffinaderij) zijn aan buitenlanders verkocht. Plus Turkije staat op de 2e of 3e plaats in Europa wat betreft werkloosheid.
Ik begrijp niet hoe ze dan nog volhouden dat het economisch goed gaat in Turkije.
Wat natuurlijk een slechte ontwikkeling is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:56 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het zal vast hun bedoeling niet zijn om de Turkse bevolking te stangen. Ze doen wat zij denken dat goed is en uiteraard zullen ze hierbij ook waarde hechten aan de ontwikkelingen van het land. Alleen doen ze dat wel op geniepige wijze en proberen ze daarbij tevens de vaderlandsliefde terug te dringen om de Islam zodoende een prominentere positie te kunnen geven.
Ananı da al git, Bortecinem!quote:
Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar wat mij betreft wel, ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een slechte ontwikkeling is.
Hahahahaha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Anani da al git, Bortecinem!
quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahahahaha.![]()
Tamam ama babamla/atamla geri donecem!
[ afbeelding ]
Even voor Arya: in de 2e en 3e alinea noemt hij dus de (bevolkings)groepen die vijanden van de Turken moeten voorstellen.quote:“Yağmur Oğlum! Bugün tam bir buçuk yaşındasın. Vasiyetnameyi bitirdim, kapatıyorum. Sana bir resmimi yadigâr olarak bırakıyorum. Öğütlerimi tut, iyi bir Türk ol.
Komünizm bize düşman bir meslektir. Bunu iyi belle. Yahudiler bütün milletlerin gizli düşmanıdır. Ruslar, Çinliler, Acemler, Yunanlılar tarihi düşmanlarımızdır.
Bulgarlar, Almanlar, İtalyanlar, İngilizler, Fransızlar, Araplar, Sırplar, Hırvatlar, İspanyollar, Portekizliler, Romenler yeni düşmanlarımızdır. Japonlar, Afganlılar ve Amerikalılar yarınki düşmanlarımızdır. Ermeniler, Kürtler, Çerkezler, Abazalar, Boşnaklar, Arnavutlar, Pomaklar, Lazlar, Lezgiler, Gürcüler, Çeçenler içerideki düşmanlarımızdır. Bu kadar düşmanla çarpışmak için iyi hazırlanmalı. Tanrı Yardımcın olsun!”
Dat zijn er nog een boel, maar gelukkig staan wij daar niet tussen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Even terug naar Nihal Atsiz trouwens. Hier een brief die hij aan zijn zoon schreef...
[..]
Even voor Arya: in de 2e en 3e alinea noemt hij dus de (bevolkings)groepen die vijanden van de Turken moeten voorstellen.![]()
Niet te vroeg juichen; in de 2e alinea staat 'Acemler'. Dat zijn dus de Iraniërs.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat zijn er nog een boel, maar gelukkig staan wij daar niet tussen.
Nee.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En weet je wie de vrouw op het spandoek is?![]()
Zijn zoon is trouwens een communist.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:13 schreef GenusButeo het volgende:
"Öğütlerimi tut, iyi bir Türk ol."
"Bu kadar düşmanla çarpışmak için iyi hazırlanmalı. Tanrı Yardımcın olsun!"
Haaahahaha.![]()
![]()
Simpel. Vergelijk Turkije voordat de AKP er kwam en vergelijk Turkije nu de AKP er is. Turkije was een poeplandje. Zoek eens op wat inflatie betekent. En niemand heeft gezegd dat de troep die de eerderen hebben geschapen ons niet zou raken in deze crisistijden. Verder is de benzine duurder, maar de wegenbelasting dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk terugslaat op de Arabische woord voor Perzen: ''Ajam''. Haha, de beste man beschouwde de halve wereld als zijn vijand. Wat een paranoïde idioot!quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen; in de 2e alinea staat 'Acemler'. Dat zijn dus de Iraniërs.![]()
Shame on you!quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee.
Ze komt me wel bekend voor, maar ik weet niet wie het is.![]()
Omg ik weet heus wel wie Zubeyde Hanim is hoor. Maar ik herkende haar niet op die foto.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Shame on you!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCbeyde_Han%C4%B1m
quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zijn zoon is trouwens een communist.
AHAHAHA.
Ajam is toch ook een provincie (in Europa universalis 3 verover ik het altijd).quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk terugslaat op de Arabische woord voor Perzen: ''Ajam''. Haha, de beste man beschouwde de halve wereld als zijn vijand. Wat een paranoïde idioot!
quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ajam is toch ook een provincie (in Europa universalis 3 verover ik het altijd).
quote:Ajam (عجم) in Arabic literally means "one who is illiterate in language", "silent", or "mute", and refers to non-Arabs in general, or people of Southern Persian origin specifically. In the former sense it is a neutral term meaning "stranger" or "foreign". In the latter sense it can be considered a racist, derogatory term by Arabs towards migrated Persians; it has also been used as propaganda against Iran by some Arab countries encouraging conflict with Iran.[
Met jou ga ik het wat dit betreft sowieso nooit eens worden, dus ik ga er ook niet aan beginnen. Voorgaande discussies hebben ook niets opgeleverd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:17 schreef Burakius het volgende:
De AKP is het beste wat Turkije ooit is overkomen. Jarenlang hebben buitenlandse machten het land vernachelt. Ergenekon .
Uhu.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met jou ga ik het wat dit betreft sowieso nooit eens worden, dus ik ga er ook niet aan beginnen. Voorgaande discussies hebben ook niets opgeleverd.
De Ergenekon-bullshit zie ik (en velen met mij) als een door AKP en companen verzonnen middel om af te rekenen met vaderlandslievende mensen. Het is al zo'n 3 jaar geleden dat ze hiermee zijn aan komen zetten, en tot nog toe is er nog niemand veroordeeld voor de beschuldigingen. Die mensen die zijn opgepakt zitten nog wel steeds te creperen in de gevangenis voor iets waarvan nog niet eens vastgesteld is dat ze het hebben gedaan.
Ik ook. Trusten lief.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:29 schreef GenusButeo het volgende:
Ik ga slapen. Welterusten, mensen.
Trusten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:29 schreef GenusButeo het volgende:
Ik ga slapen. Welterusten, mensen.
Allah rahatlik versin.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Trusten.Ik ga ook maar eens. Slaap ze!
Droom verder. Iedereen weet nu onderhand wel wat die rijke klootzakken deden in Turkije. Het land van de Islam verwijderen. Net zoals de Sjah het in Iran probeerde. Het is goed voor ze dat ze opgepakt worden. Wat mij betreft gemarteld. Ze hebben express de ontwikkeling van Turkije jarenlang tegengehouden. Ik hoop dat ze keihard creperen!quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met jou ga ik het wat dit betreft sowieso nooit eens worden, dus ik ga er ook niet aan beginnen. Voorgaande discussies hebben ook niets opgeleverd.
De Ergenekon-bullshit zie ik (en velen met mij) als een door AKP en companen verzonnen middel om af te rekenen met vaderlandslievende mensen. Het is al zo'n 3 jaar geleden dat ze hiermee zijn aan komen zetten, en tot nog toe is er nog niemand veroordeeld voor de beschuldigingen. Die mensen die zijn opgepakt zitten nog wel steeds te creperen in de gevangenis voor iets waarvan nog niet eens vastgesteld is dat ze het hebben gedaan.
quote:
Liekwiedati?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:41 schreef Muridae het volgende:
"Iek ga jaw gabuut maakuh. Liekwiedati maakuh."
Dat zei een boze turkse klasgenoot altijd op de middelbare school.![]()
Voor de rest vind ik jullie turken wel tof, broodjes döner en lahmacun zijn altijd welkom.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:17 schreef Burakius het volgende:
De AKP is het beste wat Turkije ooit is overkomen. Jarenlang hebben buitenlandse machten het land vernachelt. Ergenekon .
Aldus de weermannen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef Rookert het volgende:
Het ging best goed geloof ik![]()
Zeker mooi weertje, het gaat nu beetje dooien en over paar dagen weer vriezen, is goed voor het ijs
dit is zon dooddoenerquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:47 schreef ClioSporT het volgende:
Enig idee hoeveel TURKSE bedrijven nu in handen zijn van buitenlanders?
Gewerkt, verder niks bijzonders.quote:
dit heet kadrolasma en dit is onderdeel van de politiek wereldwijd als jij ergens de macht hebt dan zet jij je eigen mannetje neer, zodra mhp aan de macht zullen ze hun eigen mannetje op die ene stoel zetten en als chp aan de macht... oh wacht wanneer was chp ook alweer voor het laatst aan de macht?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zeg maar 10-0 voor de AKP (en geestverwanten). Ze zijn al zo'n 8 jaar aan de macht. In die tijd hebben ze een hoop ambten met geestverwanten gevuld: van rectoren van universiteiten tot aan rechters aan het hooggerechtshof toe. Mocht een nieuwe partij aan de macht komen na de volgende verkiezingen (die kans schat ik op 0,0%), dan kan deze op behoorlijke tegenstand wachten.
Je krijgt er inderdaad koppijn van.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gewerkt, verder niks bijzonders.
Ik ben nu een paar hoofdstukken van een boek aan het uitprinten. Lezen vanaf je beeldscherm is zo irritant.
waaruit blijkt dit?quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:56 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Het zal vast hun bedoeling niet zijn om de Turkse bevolking te stangen. Ze doen wat zij denken dat goed is en uiteraard zullen ze hierbij ook waarde hechten aan de ontwikkelingen van het land. Alleen doen ze dat wel op geniepige wijze en proberen ze daarbij tevens de vaderlandsliefde terug te dringen om de Islam zodoende een prominentere positie te kunnen geven.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je krijgt er inderdaad koppijn van.
http://www.nu.nl/politiek(...)-ouder-dik-kind.htmlquote:
Rouvoet wijst allochtone ouder op te dik kind
UTRECHT - Minister André Rouvoet (Jeugd & Gezin) spreekt allochtone ouders aan om overgewicht bij hun kinderen aan te pakken. Dat deed de minister donderdag tijdens een congres over overgewicht. Hij wees erop dat uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker te dik zijn dan autochtonen.
© ANP
''Veel allochtone moeders zijn iedere dag druk bezig met het klaarmaken van het eten voor hun kinderen'', stelde Rouvoet. Volgens hem heeft eten vooral binnen allochtone gezinnen een sterke sociale functie en is het een belangrijk onderdeel van de gastvrijheid.
''Een gastvrijheid die zo groot is, dat daar menig oer-Hollands huishouden maar bleekjes bij afsteekt, met het kopje koffie met één koekje'', zei de minister.
Verder vroeg Rouvoet zich af of er verschillen zijn tussen allochtone jongens en meisjes op het gebied van sport. ''Ik zie veel allochtone jongens sporten. Je ziet ook bij de grote voetbalclubs dat zij goed vertegenwoordigd zijn. Maar hoe zit het met allochtone meiden? Waar sporten zij? Mogen zij wel sporten?'', aldus de minister.
Volgens Rouvoet moeten ouders ervoor zorgen dat hun kinderen meer bewegen en gezonder eten. In zijn ogen zijn kinderen zelf nog niet verantwoordelijk voor hun leefstijl.
© ANP
Als je kan fokken dan kan je ook e-boeken lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je krijgt er inderdaad koppijn van.
Hij brengt het wel mooi met die grootste gastvrijheid (wat vast wel zo is)quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)-ouder-dik-kind.html
Hij heeft wel gelijk.
Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlanderquote:''Een gastvrijheid die zo groot is, dat daar menig oer-Hollands huishouden maar bleekjes bij afsteekt, met het kopje koffie met één koekje'', zei de minister.
Toen ik in groep 4 zat ging ik bij een vriendin spelen. Tegen etenstijd stuurde haar moeder mij naar huis. Ze zei 'Wij gaan zometeen eten dus ik denk dat jullie een andere keer verder kunnen spelen'. Damn, dat was echt een cultuurshock voor mij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)-ouder-dik-kind.html
Hij heeft wel gelijk.
Midden in de week nog wel, je bent een echte studentquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:34 schreef IHVK het volgende:
Dagje Amsterdam gedaan en bij een vriend geslapen, net thuis weer.
Jullie nog wat leuks gedaan?
Wat een vergelijking.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je kan fokken dan kan je ook e-boeken lezen.
Het is toch zo, het zijn allebei regels tekst die je achter elkaar blijft lezenquote:
Herkenbaarquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Toen ik in groep 4 zat ging ik bij een vriendin spelen. Tegen etenstijd stuurde haar moeder mij naar huis. Ze zei 'Wij gaan zometeen eten dus ik denk dat jullie een andere keer verder kunnen spelen'. Damn, dat was echt een cultuurshock voor mij.
Dit soort voorbeelden zijn altijd hilarisch, van de mensen die de oorlog mee hebben gemaakt kan ik het nog begrijpen, maar dat er mensen zijn die met de huidige overvloed aan voedselwaren nog zo moeilijk gaan doen over één extra meeëterquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Toen ik in groep 4 zat ging ik bij een vriendin spelen. Tegen etenstijd stuurde haar moeder mij naar huis. Ze zei 'Wij gaan zometeen eten dus ik denk dat jullie een andere keer verder kunnen spelen'. Damn, dat was echt een cultuurshock voor mij.
Dan deel je toch gewoon wat? Ik kon het toen echt niet begrijpen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Nederlanders koken gerichter voor bepaald aantal mensen, ook qua boodschappen kopen volgens mij
Stel je voor dat je eigen gezin honger lijdtquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan deel je toch gewoon wat? Ik kon het toen echt niet begrijpen.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dit soort voorbeelden zijn altijd hilarisch, van de mensen die de oorlog mee hebben gemaakt kan ik het nog begrijpen, maar dat er mensen zijn die met de huidige overvloed aan voedselwaren nog zo moeilijk gaan doen over één extra meeëter.
Moet ik weer dat verhaal vertellen over dat koekje toen ik heel klein was?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlander.
Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Midden in de week nog wel, je bent een echte student.
Hahaha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
Uhu.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren. Toch klopte ik gewoon altijd voor de zekerheid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha.
Maar volgens mij is dat 'via-de-achterdeur-naar-binnen-lopen' typisch Limburgs/Brabants, toch?
Dat zuigt, was er weer een sprigner of zoquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)![]()
En het was overal koud.
Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren.
Waarschijnlijk alles buiten de randstad welquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.
Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
Randstad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alles buiten de randstad wel.
Nee cutluurkloof en onbegrip.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlander.
Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewendquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewend.
lolquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
Haha, dat is ook zo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
lol
Dit is echt wel een faal hoor.
Chocomel is echt zo verslavend he. Daarom koop ik het ook nooit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:35 schreef GenusButeo het volgende:
Ik heb net drie bekers chocomel achterover geslagen.
Hoi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |