Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Midden in de week nog wel, je bent een echte student.
Hahaha.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
Uhu.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren. Toch klopte ik gewoon altijd voor de zekerheid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha.
Maar volgens mij is dat 'via-de-achterdeur-naar-binnen-lopen' typisch Limburgs/Brabants, toch?
Dat zuigt, was er weer een sprigner of zoquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)![]()
En het was overal koud.
Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren.
Waarschijnlijk alles buiten de randstad welquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.
Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
Randstad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alles buiten de randstad wel.
Nee cutluurkloof en onbegrip.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlander.
Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewendquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewend.
lolquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
Haha, dat is ook zo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
lol
Dit is echt wel een faal hoor.
Chocomel is echt zo verslavend he. Daarom koop ik het ook nooit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:35 schreef GenusButeo het volgende:
Ik heb net drie bekers chocomel achterover geslagen.
Hoi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |