abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76802561
Het ging best goed geloof ik

Zeker mooi weertje, het gaat nu beetje dooien en over paar dagen weer vriezen, is goed voor het ijs
pi_76802621
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef Rookert het volgende:
Het ging best goed geloof ik

Zeker mooi weertje, het gaat nu beetje dooien en over paar dagen weer vriezen, is goed voor het ijs
Aldus de weermannen.
pi_76802645
En jij Borte?
pi_76803094
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:47 schreef ClioSporT het volgende:

Enig idee hoeveel TURKSE bedrijven nu in handen zijn van buitenlanders?
dit is zon dooddoener

enige idee hoeveel duitse, engelse, amerikaanse bedrijven in handen van buitenlanders zijn? heb je daar wel eens over nagedacht?

devletin mali deniz yemeyen domuz, dit is de ware reden waarom het een goede zaak is om staatsbedrijven te verkopen aan de hoogste bieder, het zorgt er op de lange termijn voor dat er geld binnen komt ipv dat er volop gestolen wordt

turkije is nooit zo sterk geweest militair als economisch

turkije heeft nooit zoveel aanzien gehad in de internationale politiek

wij laten ons door niemand de les lezen anno 2010 niet de vs, niet de eu, niet rusland en zeker niet door israel

alleen willen sommige zogenaamde patriotten deze feiten niet zien, omdat ze door een regering zijn bereikt waarvan ze twijfels hebben of ze nou wel of niet voor die islamitische heilstaat gaan op de lange termijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_76803098
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:37 schreef IHVK het volgende:
En jij Borte?
Gewerkt, verder niks bijzonders.

Ik ben nu een paar hoofdstukken van een boek aan het uitprinten. Lezen vanaf je beeldscherm is zo irritant.
pi_76803251
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zeg maar 10-0 voor de AKP (en geestverwanten). Ze zijn al zo'n 8 jaar aan de macht. In die tijd hebben ze een hoop ambten met geestverwanten gevuld: van rectoren van universiteiten tot aan rechters aan het hooggerechtshof toe. Mocht een nieuwe partij aan de macht komen na de volgende verkiezingen (die kans schat ik op 0,0%), dan kan deze op behoorlijke tegenstand wachten.
dit heet kadrolasma en dit is onderdeel van de politiek wereldwijd als jij ergens de macht hebt dan zet jij je eigen mannetje neer, zodra mhp aan de macht zullen ze hun eigen mannetje op die ene stoel zetten en als chp aan de macht... oh wacht wanneer was chp ook alweer voor het laatst aan de macht?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_76803300
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:50 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Gewerkt, verder niks bijzonders.

Ik ben nu een paar hoofdstukken van een boek aan het uitprinten. Lezen vanaf je beeldscherm is zo irritant.
Je krijgt er inderdaad koppijn van.
pi_76803340
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:56 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Het zal vast hun bedoeling niet zijn om de Turkse bevolking te stangen. Ze doen wat zij denken dat goed is en uiteraard zullen ze hierbij ook waarde hechten aan de ontwikkelingen van het land. Alleen doen ze dat wel op geniepige wijze en proberen ze daarbij tevens de vaderlandsliefde terug te dringen om de Islam zodoende een prominentere positie te kunnen geven.
waaruit blijkt dit?
-Rabia Al-Basri
pi_76803363
MHP is trouwens helemaal niet vergelijkbaar met de PVV.

MHP is zelfs een gematigde partij als je het naast de PVV zet.

Dat was vroeger wel anders, maar nu niet meer.
pi_76803369
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

pi_76803463
quote:

Rouvoet wijst allochtone ouder op te dik kind

UTRECHT - Minister André Rouvoet (Jeugd & Gezin) spreekt allochtone ouders aan om overgewicht bij hun kinderen aan te pakken. Dat deed de minister donderdag tijdens een congres over overgewicht. Hij wees erop dat uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker te dik zijn dan autochtonen.
© ANP

''Veel allochtone moeders zijn iedere dag druk bezig met het klaarmaken van het eten voor hun kinderen'', stelde Rouvoet. Volgens hem heeft eten vooral binnen allochtone gezinnen een sterke sociale functie en is het een belangrijk onderdeel van de gastvrijheid.

''Een gastvrijheid die zo groot is, dat daar menig oer-Hollands huishouden maar bleekjes bij afsteekt, met het kopje koffie met één koekje'', zei de minister.

Verder vroeg Rouvoet zich af of er verschillen zijn tussen allochtone jongens en meisjes op het gebied van sport. ''Ik zie veel allochtone jongens sporten. Je ziet ook bij de grote voetbalclubs dat zij goed vertegenwoordigd zijn. Maar hoe zit het met allochtone meiden? Waar sporten zij? Mogen zij wel sporten?'', aldus de minister.

Volgens Rouvoet moeten ouders ervoor zorgen dat hun kinderen meer bewegen en gezonder eten. In zijn ogen zijn kinderen zelf nog niet verantwoordelijk voor hun leefstijl.
© ANP
http://www.nu.nl/politiek(...)-ouder-dik-kind.html

Hij heeft wel gelijk.
pi_76803469
Italiaans bier na Italiaanse wijn geeft koppijn, was echt blij met een advil 400 pil van een vriend toen in Rome
pi_76803475
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

Als je kan fokken dan kan je ook e-boeken lezen .
Cool story, Hansel.
pi_76803494
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
Hij brengt het wel mooi met die grootste gastvrijheid (wat vast wel zo is)

Wie is hier vadsig?
pi_76803510
quote:
''Een gastvrijheid die zo groot is, dat daar menig oer-Hollands huishouden maar bleekjes bij afsteekt, met het kopje koffie met één koekje'', zei de minister.
Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlander .
Cool story, Hansel.
pi_76803536
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
Toen ik in groep 4 zat ging ik bij een vriendin spelen. Tegen etenstijd stuurde haar moeder mij naar huis. Ze zei 'Wij gaan zometeen eten dus ik denk dat jullie een andere keer verder kunnen spelen'. Damn, dat was echt een cultuurshock voor mij.
pi_76803558
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:34 schreef IHVK het volgende:
Dagje Amsterdam gedaan en bij een vriend geslapen, net thuis weer.

Jullie nog wat leuks gedaan?
Midden in de week nog wel, je bent een echte student .
Cool story, Hansel.
pi_76803559
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je kan fokken dan kan je ook e-boeken lezen .
Wat een vergelijking.
pi_76803587
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:04 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat een vergelijking.
Het is toch zo, het zijn allebei regels tekst die je achter elkaar blijft lezen .
Cool story, Hansel.
pi_76803610
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Toen ik in groep 4 zat ging ik bij een vriendin spelen. Tegen etenstijd stuurde haar moeder mij naar huis. Ze zei 'Wij gaan zometeen eten dus ik denk dat jullie een andere keer verder kunnen spelen'. Damn, dat was echt een cultuurshock voor mij.
Herkenbaar

Nederlanders koken gerichter voor bepaald aantal mensen, ook qua boodschappen kopen volgens mij
pi_76803644
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit soort voorbeelden zijn altijd hilarisch, van de mensen die de oorlog mee hebben gemaakt kan ik het nog begrijpen, maar dat er mensen zijn die met de huidige overvloed aan voedselwaren nog zo moeilijk gaan doen over één extra meeëter .
Cool story, Hansel.
pi_76803663
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:05 schreef Rookert het volgende:

[..]

Herkenbaar

Nederlanders koken gerichter voor bepaald aantal mensen, ook qua boodschappen kopen volgens mij
Dan deel je toch gewoon wat? Ik kon het toen echt niet begrijpen.
pi_76803690
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dan deel je toch gewoon wat? Ik kon het toen echt niet begrijpen.
Stel je voor dat je eigen gezin honger lijdt
pi_76803758
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dit soort voorbeelden zijn altijd hilarisch, van de mensen die de oorlog mee hebben gemaakt kan ik het nog begrijpen, maar dat er mensen zijn die met de huidige overvloed aan voedselwaren nog zo moeilijk gaan doen over één extra meeëter .

Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
pi_76803804
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo'n stom voorbeeld van de Hollandse zuunigheid, maar mischien is mijn familie anders dan de gemiddelde Nederlander .
Moet ik weer dat verhaal vertellen over dat koekje toen ik heel klein was?

Het is uiteraard generaliserend, en bij heel veel Nederlandse families krijg je gewoon ook eten, maar het klopt ook wel in sommige gevallen.

Je moet bij Nederlanders toch wel ruim te voren aangeven dat je komt eten, omdat er heel gericht wordt gekookt, terwijl bij anderen vaak extra wordt gekookt (voor het geval er iemand komt) en als er niemand komt eet men de rest morgen wel.
pi_76803821
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Toen ik op de middelbareschool zat was mijn beste vriendin Nederlands, en haar familie was juist extreem gastvrij. Die deden nooit moeilijk als er een extra persoon mee at. En wat ik ook heel raar vond was dat goede vrienden, en later ik dus ook, nooit hoefden aan te bellen en gewoon via de achterdeur naar binnen mochten lopen. Dat soort dingen zijn in de Turkse cultuur weer een big no no.
Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.
Cool story, Hansel.
pi_76803856
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Midden in de week nog wel, je bent een echte student .
Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)

En het was overal koud.
pi_76803866
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:11 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nederland: een land van extremen waar je tegelijkertijd niet je kop boven het maaiveld uit mag steken.
Hahaha.

Maar volgens mij is dat 'via-de-achterdeur-naar-binnen-lopen' typisch Limburgs/Brabants, toch?
pi_76803890
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
pi_76803915
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt als je er zo over nadenkt is de Nederlandse cultuur gastvrij op haar eigen manier. Bij Turken is iets al snel 'ongepast'.
Uhu.

Ik belde de eerste paar keren dan ook gewoon aan. Vond het echt vaag om gewoon zomaar naar binnen te lopen via de achterdeur. Ik dacht echt van wtf.
pi_76803920
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hahaha.

Maar volgens mij is dat 'via-de-achterdeur-naar-binnen-lopen' typisch Limburgs/Brabants, toch?
Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren. Toch klopte ik gewoon altijd voor de zekerheid.
Cool story, Hansel.
pi_76803953
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja maar goed, we zaten dus 's nachts in de trein naar Rotterdam, reed hij niet verder dan Den Haag. Moesten we met zo'n NS bus (die leek op een reistour bus naar Rotterdam)

En het was overal koud.
Dat zuigt, was er weer een sprigner of zo . Anders had je de Fyra moeten nemen .
Cool story, Hansel.
pi_76803958
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar bij mijn best vriend van de middelbare, die ook onze achterbuurman was, zeiden ze al gauw dat ik maar gewoon binnen mocht lopen wanneer ik zin had, zonder te kloppen. Kan best dat zij Brabanders waren.
Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.
pi_76803971
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Oh oke. Ik had namelijk een keer gehoord dat het typisch iets Limburgs/Brabants was.
Waarschijnlijk alles buiten de randstad wel .
Cool story, Hansel.
pi_76803992
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.
Cool story, Hansel.
pi_76804010
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk alles buiten de randstad wel .
Randstad.
pi_76804041
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Randstad.
Daar gaan we weer .
Cool story, Hansel.
pi_76804047
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het gewoon arrogantie als er weer eens een Turk zegt dat kaaskoppen ongastvrije chagrijnen zijn.
Nee cutluurkloof en onbegrip.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:19:20 #289
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76804081
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
pi_76804109
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat de sjah van Iran een staatsbezoek aan Nederland bracht, waar hij tijdens de lunch slechts een paar boterhammen kreeg voorgeschoteld, terwijl men in Iran de lunch als iets belangrijks beschouwd. Hij vond het Nederlandse koningshuis erg zuinig zijn met eten, zo niet armoedig en klaagde dat hij bijna uitgehongerd was.
Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewend .
Cool story, Hansel.
pi_76804164
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee cutluurkloof en onbegrip.
Onbegrijpelijk gewoon.
Cool story, Hansel.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:22:46 #292
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76804181
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook wel erg zuinig, staatshoofden zijn volgens mij hele diners en buffetten gewend .
Inderdaad.

pi_76804217
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

lol

Dit is echt wel een faal hoor.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:27:00 #294
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76804322
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

lol

Dit is echt wel een faal hoor.
Haha, dat is ook zo.
pi_76804413

pi_76804496
Chocolade? Nu?

Veel te vroeg.
pi_76804560
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:32 schreef IHVK het volgende:
Chocolade? Nu?

Veel te vroeg.
Te vroeg? Wat is dat nou weer, het is nooit te vroeg voor chocolade.
pi_76804593
Ik heb net drie bekers chocomel achterover geslagen.

Hoi.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_76804620
Mijn tanden doen pijn door chocolade.

Hoi,
pi_76804622
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:35 schreef GenusButeo het volgende:
Ik heb net drie bekers chocomel achterover geslagen.

Hoi.
Chocomel is echt zo verslavend he. Daarom koop ik het ook nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')