abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76730508
Met een steuntje in de rug voor de LL mama's!

Zwangerschap en geboorte deel 613

2010
26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
04 juli 2010: Sonnetje85
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR ***
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
02 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
22 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
28 augustus 2010: Saffier
18 september 2010: Mardis

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-01-2010 16:13:28 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76731248
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:35 schreef Keshet het volgende:
Ik zou die laatste klusjes dan nog maar even uitstellen DJ! Stel je voor! Bevallen!
Wat heerlijk dat je zo geholpen bent!
Ik verzin nog wel nieuwe klusjes hoor! Maar, ik zei klaar ervoor, niet dat het al moest....nog efkes wachten...
Ik snap jouw redenen wel om naar een kraamhotel te gaan, je kunt het wel duidelijk uitleggen.

Freecell: sticker.

Simmu komt goed

Ik ga nu maar even in bad, ben moe en dan dwing ik mezelf ook te stoppen voor vandaag! Tot straks!
pi_76732214
Even hoi zeggen ben d'r weer! Helemaal kapot na de autorit van ruim 8 uur, dus ik ga mijn bedje opzoeken.. en nee, ik heb niet bijgelezen! Ga ik morgen doen...
pi_76732852
Hullo!

Simmu: ik zou ook verdrietig zijn hoor Ik werd van het opgesloten zitten met de sneeuw al knap simpel.

Hier weer bezig geweest vandaag, maar wel iets rustiger Vanavond nog even een paar doosjes inpakken en dan vroeg in bed.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:04 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_76733297
Welkom terug Orea! Nog helemaal heel? Was 't leuk?

Ik sluit me aan bij Freecell. Dozen inpakken & slapen for the win!

Simmu: Ballen dat Sandrax zo laat pas terug is.
Zou je achter mijn naam in de op willen zetten dat ik een meisje krijg?
Weet jij trouwens als wat voor kuikentjes je krijgt? Zo ja, dan wil je het vast niet met ons delen, anders had je dat al wel gedaan.
A grand adventure has begun.
pi_76733516
zo. belrondje gehad, ik ben gerustgesteld de auto rijdt nog. sangdrax was idd nog zn (hysterische! ik hoorde hem over de telefoon tekeer gaan) pa aan het kalmeren maar is nu onderweg en neemt morgen lekker vrij ( ) heeft ook al zn dingen nog kunnen doen, het gebeurde pas op het einde.

het was wel weer een sneu simmuwaardig verhaal zeg. het was een connexxionbusje vol gehandicapten en die chauffeur had eerder op de dag in dezelfde straat ook al brokken gemaakt. helaas had die persoon enkel een briefje met een half telefoonnr onder voorruit gestoken. maar er is wel een getuige, de chauffeur is zelfs al opgespoord, dus is het verder een zaak voor de verzekering met een heel sneu feit: we moeten aangifte doen van de verzekering wegens dat halve telefoonnr, en dat kost die chauffeur zn baan want dat is wettelijk gezien 'doorrijden na ongeval'. voor de slooppremie maakt het niet uit, en met het zoeken daarnaar kwam ik tegen dat de nieuwe auto ook verplicht op mijn naam moet staan dat laatste vrolijkte me ook op, ik ben raar
pi_76733580
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:28 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Orea! Nog helemaal heel? Was 't leuk?

Ik sluit me aan bij Freecell. Dozen inpakken & slapen for the win!

Simmu: Ballen dat Sandrax zo laat pas terug is.
Zou je achter mijn naam in de op willen zetten dat ik een meisje krijg?
Weet jij trouwens als wat voor kuikentjes je krijgt? Zo ja, dan wil je het vast niet met ons delen, anders had je dat al wel gedaan.
tsjek

ik blijf gewoon stug volhouden tegen alles en iedereen dat we het geslacht van de guppies niet weten
pi_76738656
Morgen weer controle bij de vk.
En een groeiecho. De laatste...
pi_76741101
ze laatste? Ik heb na de 20 weken echo geen echo-apparaat meer gezien hoor
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:21:09 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76742338
Ik heb sinds mijn laatste post niks bijgelezen nog (doe ik morgen) maar ik wilde even zeggen dat wij weer goedgekeurd zijn. Harry ligt bibi vroedvrouw vroeg grinnikend: heb je buikpijn gehad?

Tot morgen!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:22:26 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76742406
Simmu Ik kan heel goed begrijpen waarom je verdrietig bent. Maar ik las dat de volgende auto ook van jou zal zijn Dus komt weer goed.

Ik ga niet zeggen tegen freecell dat ze rustig aan moet doen. Wordt ze gek van en de laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een hormonster terug...

Helaas geen beebjes, morgen weer een dag

Keshet, ik ga nog steeds voor thuis. Maar als je zo bang bent dat er thuis iets gebeurt, en het je meer zekerheid geeft in een hotel te liggen moet je doen wat jouw goed lijkt.

Oh ja, 12-weken mijlpaal . Kreeg een sms-je van FC: twaalf, hoera! Ik dacht even, twaalf??? Heb maar even gebeld...
Het is niet dat ik er nog niet bij stil gestaan had hoor! Ik ben geen ontaarde moeder, echt niet. Alleen, tsja, 12 weken, beetje hetzelfde als 11 weken voor mij... Ik heb zelfs zondag over straat geschreeuwd dat ik zwanger ben (was een demonstratie voor iedereen die zegt "zeg pessie... ik hoorde een gerucht..." of iets dergelijks... Werd er een beetje gek van. Het roddelcircuit is volop in werking getreden! Als al die roddelaars nu gewoon zeiden: "Het is de waarheid, pessie is zwanger" maar nee, het zijn weer es geruchten

Maar bedtijd! Welterusten!
pi_76743024
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:22 schreef pessie het volgende:

Ik ga niet zeggen tegen freecell dat ze rustig aan moet doen. Wordt ze gek van en de laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een hormonster terug...
't Viel bij jou nog wel mee...

Mijn schoonmoeder loopt binnen terwijl ik een plintje verf: plinten verven? Jij? kan je dat nog wel dan?
Ik: nee, maar jij doet het ook niet hè?

*kuch*

Ik doe écht echt zo rustig aan mogelijk, maar dat huis brengt zichzelf nou eenmaal niet in orde en als TARA overdag werkt kan ik moeilijk in ons oude huis gaan zitten tot ons nieuwe huis vanzelf klaar is En mensen daar voor me laten werken terwijl ik daar zelf niet ben vind ik écht not done en ga ik dus ook niet doen. Hoe veel lieve mensen dat ook tegen me zeggen.

En zoals het nu gaat? Het huis schiet op, de harde buiken zijn stabiel, de baby groeit goed...
Alleen mijn bekken doet verrotte veelpijn, maar de enige die daar last van heeft ben ik zelf
pi_76747709
Wanneer gaan jullie 'over' Freecell? In je klustopic heb ik het idee dat er in ieder geval al hartstikke veel gedaan is Vergeet ook niet dat je een hoop dingen ook nog kunt doen als je er al woont en desnoods als je beebje er is (zegt zij die nog geen kind heeft gehad ).

Hier gaat het eigenlijk prima op hoge rugpijn na. De meeste van mijn kwaaltjes zijn eigenlijk wel voorbij en ik ben echt aan het ontstressen. Sinds een paar dagen dus wel last van mijn rug, maar dat komt denk ik doordat mijn buik nu rap aan het groeien is (ribben die moeten wijken ). In dit tempo heb ik over een maand echt een toeter
pi_76750475
Goedemorgen dames. DJRandall aan het bevallen geslagen? DeMajoor heb jij al weeen?
Gisteren dus de acupunctuur gehad, erg apart. Dat zo een klein speldje zo zwaar kan voelen. De meridianen die ze aanprikt geven een heel apart gevoel als of er een zwaar gewicht op wordt geplaatst. Ze had er eentje tussen mijn duim en wijsvinger geplaatst en ik kon mooi mijn duim niet meer bewegen. In totaal 13 spelden in mijn lichaam gehad. Na afloop een menstruatie kramp die wat erger voelde dan na een strippoging en ik had vanacht serieus iets dat op weeen leek te voelen maar niet regelmatig en nu zit ik dus aan mijn ontbijt en voel niks
  woensdag 13 januari 2010 @ 07:54:28 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76750549
freecell, yay voor je sticker!
Ik had je berichtje wel gelezen maar er nog niet op gereageerd
Rustig aan hè meissie! We zijn niet voor niks hoogzwanger! ik loop ook steeds moeilijker omdat ik nog zoveel dingen toch stiekem zelf doe; riskeer ik wel een boze man maar ja...
En ik zag nog wat hormonsterlijke reacties van je?

Dat geldt ook voo DJRandall! Mijn zusje heeft hier ook alles gesopt en de keukenkastjes + koelkast. De ramen moeten nog, maar das voor volgende week...

simmu, balen van je auto zeg! Kan me voorstellen dat je daar heel erg verdrietig van wordt. Ook van dat gedoe met je schoonvader...
Fijn dat alles goed komt en dat je weer wat opgevrolijkt bent

pessie is 12 weken zwanger!

Keshet, als het jou gerust stelt, dan lekker zo'n kraamhotel doen hoor! Als wij eentje in de buurt hadden gehad, dan had ik het ook gedaan. Vanwege een compromis tussen thuis en ziekenhuis. Maar nu wordt het gewoon thuis

Faja Had ze nog iets gezegd over een termijn waarop het effect zou moeten hebben?
pi_76750664
Ja iets over vanacht en anders vandaag. Mocht het vandaag niet gebeuren dan heeft het simpelweg niet geholpen. Maar ik ben dan wel iemand die denkt niet geschoten is altijd mis. Dus ik vind het niet erg om het geprobeerd te hebben. En net ging ik naar het toilet en had ik toch behoorlijk wat bloedverlies. Dus er is iets aan de gang van binnen want vorige week na de strippoging heb ik niet zo veel bloed verloren. Ik kijk het even een uurtje aan en als over 1 uur mijn maandverband weer voor het grootste gedeelte vol is bel ik toch even de verloskundige.
pi_76750697
40+4, geen weeën en vandaag ook geen erg goede moed. Op advies van lief ga ik zo maar eens uitgebreid in bad om het moreel weer wat op te krikken. Maar eerst even bijlezen.

Goedemorgen
pi_76751232
Faja wel spannend hoor, zo'n wel-niet-wel dagje!

Hallo Majoor Veel succes vandaag, lekker jezelf verwennen

Wij gaan vrijdag over Octo Moet makkelijk kunnen en dan hoeft er niet eens zo gek veel meer gebeuren. Alleen nog deuren verven (als we dat nu nog doen stoten we de verf er weer af bij het verhuizen)
Toeter gaat hier ook hard Ik groei per minuut heb ik het idee Maar mijn gewicht is al weken stabiel en nu zelfs iets dalend. Zit nu op krap +10. Ik kan 's avonds niet warm eten. Heb er wel zin in, neem dan één of twee happen en voel me óf stampvol óf misselijk, leuk zo'n piepklein maagje
Dus nu eet ik overdag gewoon iets meer en drink wat meer sapjes, maar aankomen? Ho maar. Niet erg trouwens, beetje er af kon ook geen kwaad bij mij
pi_76751342
Goh Faja, zou wel leuk zijn als er vandaag iets ging gebeuren. Bloedverlies zou toch wel een goed teken kunnen zijn.

Freecel: succes met verhuizen dan deze week. En pas op met teveel sjouwen, dat kon wel eens helse bekkenpijn opleveren.
pi_76751471
Sjouwen doe ik niet hoor
Ik verf plinten enzo en dan ben ik heel gelukkig
pi_76751622
Verstandig.

Zo en nu ga ik badderen.
pi_76751905
*lurkt mee*

en jeetje die top 10 gaat hard!!!
kan me nog zo herinneren dat bijvoorbeeld Ymme hier binnen kwam!! en die staat ook al in de top 10!
OMG!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:39:25 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76752099
Spannend hoor Faja!

Ow free, bijna in jullie eigenste huisje

DeMajoor, probeer de moed er in te houden... Nog eventjes en dan is je meisje er...

Ow en over aankomen: hier echt meer dan genoeg aangekomen terwijl ik echt niet anders eet dan anders. Ik heb me er bij neergelegd. Zal ook wel bij mijn zwangerschap horen. Na de bevalling maak ik me er wel druk om...
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:40:58 #24
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76752132
Even de llm een hart onder de riem steken! Nog even meiden
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:41:26 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76752144
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
*lurkt mee*

en jeetje die top 10 gaat hard!!!
kan me nog zo herinneren dat bijvoorbeeld Ymme hier binnen kwam!! en die staat ook al in de top 10!
OMG!
Gelukkig sta ik nog niet in de top 10
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:42:50 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76752175
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:40 schreef Saffier het volgende:
Even de llm een hart onder de riem steken! Nog even meiden
Oooh!! Ik ben helemaal vergeten om te reageren op jouw prachtige echo!
Echt heel mooi
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:09:39 #27
259886 pessie
pi_76752743
Goedemorgen dames!

FC: Ben blij dat je het nu in principe af vind voor de verhuizing. Overmorgen dus over, gelukt! Sticker
En verder heb ik alleen maar gelezen dat er tot nu toe nog geen verse beebjes te bewonderen zijn. Faja, is bloedverlies goed? Ík dacht dat bevallen zonder bloed ging totdat de placenta gelanceerd zou worden... Anders wordt het bij ons nog een feest. Mn man is bang voor bloed. Ok, ik negeer dit even tot juli. (kop terug in zand).

Ik las gisteren dat mn baarmoeder de grootte heeft van een grapefruit. Dat vind ik toch wel eng. En ik vraag me serieus af waar die grapefruit in mn bekken past. Zo breed ben ik nou ook weer niet... Voel dus al wel een tijd een randje boven mn bekken. En volgens mijn info is dat mn baarmoeder. Ben benieuwd wanneer die naar boven verplaatst. En of ik dat voel uiteraard!
pi_76753610
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen dames. DJRandall aan het bevallen geslagen? DeMajoor heb jij al weeen?
Gisteren dus de acupunctuur gehad, erg apart. Dat zo een klein speldje zo zwaar kan voelen. De meridianen die ze aanprikt geven een heel apart gevoel als of er een zwaar gewicht op wordt geplaatst. Ze had er eentje tussen mijn duim en wijsvinger geplaatst en ik kon mooi mijn duim niet meer bewegen. In totaal 13 spelden in mijn lichaam gehad. Na afloop een menstruatie kramp die wat erger voelde dan na een strippoging en ik had vanacht serieus iets dat op weeen leek te voelen maar niet regelmatig en nu zit ik dus aan mijn ontbijt en voel niks
Nee hoor Het ging er om dat ik deze dagen veel nestel klusjes gedaan krijg.....dus ik ben er poetsmatig bijna klaar voor. Maar tegen die tijd verzin ik wel weer en nieuw achterlijk iets....haha

Jij bent gewoon langzaamaan aan de gang denk ik

DeMajoor ook nog niet aan het las ik?
pi_76753996
Pessie, je zal je nog flink gaan verbazen dan wat er allemaal in je buik/bekken past. Het is niet voor niks dat je gewrichten verweken

Faja, als bloedverlies voor jou een teken is dat er mogelijk iets staat te gebeuren Ik vind zelf een maandverband vol toch best veel klinken, gaat dat wel goed?

Freecell, vrijdag verhuizen dus *met vingertje zwaait: niet mee gaan sjouwen hoor!*

De Majoor, je kansen worden met de dag groter dat er wat gaat gebeuren. Ik denk dat je morgen gewoon en passant komt komt melden dat je kindje geboren is
pi_76754244
Wie weet...
pi_76754950
Echo-foto 11 weken 1 dag echo.
Wonderbaarlijk vond ik het en dat wou ik even komen delen

Vond de echo van (naam vergeten, de laatste die het hier liet zien denk ik) ook erg gaaf al!
Ik ben nog niet zo goed hier met alle namen, zo vaak zit ik hier nou ook weer niet
pi_76755412
Leuk Chillay. Begint al op een echt kindje te lijken, hè.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:35:48 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76755791
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:14 schreef ChilllayD het volgende:
Echo-foto 11 weken 1 dag echo.
Wonderbaarlijk vond ik het en dat wou ik even komen delen

Het ís ook wonderbaarlijk
pi_76755864
Hier weer een terug van de vk, met een grote sticker

En onze beeb is geschat op 8 pond met de groeiecho. Maar het is en blijft een echo en kan 10% afwijken. Naja, we zien het vanzelf. Het zal er vast niet minder lief om zijn.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:38:06 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76755887
Ik kom me weer even melden bij dit gezellige geklets! Time flies, ben benieuwd hoe het lijstje er over een maand uit ziet?
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:49:47 #36
259886 pessie
pi_76756324
Chilla gefeliciteerd met de mooie echo!
En ik zag een sticker voorbijkomen
pi_76757072
Ymme een sticker

Chillay: mooie echo , het is ook wonderbaarlijk

Hoi Becky , das lang geleden! Alles goed?

Ik ook een sticker, hehe. Beeb ligt alleen niet meer ingedaald, dus dat viel me tegen.....

Edit: Alvast een voor de volgende post van Orea
pi_76757089
Mijn echo vanmorgen was weer helemaal dit keer niet met zo'n dildo ding, maar gewoon vanaf de buik

3,18 cm en nu al een adhd-ertje, net zoals mama! lag druk te spartelen en te zwaaien, zo van 'hoi mam!'

Ik = helemaal fliefd
  woensdag 13 januari 2010 @ 12:18:39 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76757294
Orea wat heerlijk!!

Mooie echo Chillay-D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_76757295
Orea wat

Stickertjes, hoezee
pi_76757562
Wat ik me afvraag he: Ze meten elke keer de baarmoeder bij de verloskundige. Dus van onder tot boven.
Nu is die bij mij 9 cm gegroeid in twee weken. Is dat niet veel? Van 23 naar 32 cm....

Of zit ik er nu zelf enorm naast? Zou natuurlijk ook nog kunnen
pi_76758486
DJRandall vooruitziende blik!! en je baarmoeder vraag, geen idee hihi, zo ver ben ik nog niet...

Ik ben sinds 3 weken weer op het werk, en er is hier een ware babyboom gaande (werk op hoofdkantoor dus ook veel medewerkers) maar er is 1 afdeling waar 75% van de medewerkers zwanger blijkt/is
Koude winter, dus men is toch 's avonds maar vroeg het bed ingedoken?

Wel leuk want we zitten allemaal dicht op elkaar!!
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:05:48 #43
259886 pessie
pi_76758645
Orea gefeliciteerd met je leuke echo!

En wat ontzettend grappig van die babyboom bij jou op het werk! Is je baas er nog blij mee? Wordt een uitdaging deze zomer...

En weer een sticker
pi_76758886
Interessante situatie voor je chef inderdaad
Trouwens wel beter dan allemaal 'gewoon ziek' want je baas krijgt wel 100% terug van de UWV.

Ze meten hier niet in centimeters de baarmoeder maar in stand ten opzichte van navel en fundus.
Dan stond er bij mij bijv: FN (fundus/Navel) 2/3 en dan was mijn baarmoeder dus op 2/3 richting mijn navel aan het groeien.
pi_76759498
Ik heb mijn manager nog niet gesproken, maar geloof dat ie wel een flinke uitdaging heeft inderdaad
Vruchtbare afdeling hierzo
pi_76760641
DJRandall, op mijn verloskundigekaart van mijn vorige controle (34+3 weken) was mijn fundushoogte 30 cm en 2/3 NX (N=navel X=borstbeen) en de baby is vibi (hoofd ligt vast in bekken).

Ymme, is dat geschat gewicht bij geboorte of nu? 8 pond is 4 kilo
pi_76760926
Bij de geboorte hihi. Als hij zo goed blijft groeien als nu.
Dus eigenlijk is er niets zeker... (waarom vertellen ze het eigenlijk hihi:P).
pi_76761418
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:05 schreef ymme het volgende:
Bij de geboorte hihi. Als hij zo goed blijft groeien als nu.
Dus eigenlijk is er niets zeker... (waarom vertellen ze het eigenlijk hihi:P).
Oh, ik schrok al

Ik zal volgende week eens vragen aan mijn vlos wat het geschatte geboortegewicht is van ons meisje. Ik denk zelf ergens rond 6 - 6,5 pond, maar het hangt inderdaad natuurlijk heel erg af van de laatste paar weken.
pi_76762136
Oh en vanaf nu elke week controle. Gaan de weken helemaal snel.
Maandag alweer 36 (en vanaf 37 mag ik thuis bevallen). Theoretisch gezien, kan ik over 1,5 al mama zijn. Maar ik ga uit van 40+1, waarom Geen idee, maar dat heb ik mijn hoofd zitten.
Dat is dus 16 februari.

Voor de rest denkt iedereen de uitgerekende datum zelf. 15 februari, omdat in 2008 mijn schoonvader toen is overleden, en we het stiekem wel heel mooi zouden vinden. Als het écht gebeurd op die dag, dan ga ik echt geloven dat er iets is tussen hemel en aarde. Dat kan dan haast niet anders.
pi_76762566
Heb zojuist 6 'neger'zoenen achter elkaar opgegeten. En ben nu misselijk.
En maar niet veel aankomen qua gewicht, echt gek. (vergeleken met 2 weken terug, was ik vandaag 0,2 kilo zwaarder)
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:06:19 #51
259886 pessie
pi_76763461
Ymme, Negerzoenen! Heb ik nu ook zin in .
En nu dus elke week op komen draven bij de vlos .
pi_76763900
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:06 schreef pessie het volgende:
Ymme, Negerzoenen! Heb ik nu ook zin in .
En nu dus elke week op komen draven bij de vlos .
ZOENEN.... (negerzoenen mag toch niet meer. )
pi_76764971
ChillyD, mooie echo!

Orea ook een goede echo, super hoor.

Ymme, goed gekeurd en een kindje van 8 pond bij de geboorte. Netjes.

Octo, ik had 1 malig helder bloedverlies vanmorgen, daarna alleen nog oud bloed dus ik heb niet meer gebeld. Ik voel mijn zoon goed bewegen en volgens mij doen ze toch niks. Weeen activiteit is ook niet terug gekomen vandaag.
pi_76765433
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:34 schreef ymme het volgende:
Oh en vanaf nu elke week controle. Gaan de weken helemaal snel.
Maandag alweer 36 (en vanaf 37 mag ik thuis bevallen). Theoretisch gezien, kan ik over 1,5 al mama zijn. Maar ik ga uit van 40+1, waarom Geen idee, maar dat heb ik mijn hoofd zitten.
Dat is dus 16 februari.

Voor de rest denkt iedereen de uitgerekende datum zelf. 15 februari, omdat in 2008 mijn schoonvader toen is overleden, en we het stiekem wel heel mooi zouden vinden. Als het écht gebeurd op die dag, dan ga ik echt geloven dat er iets is tussen hemel en aarde. Dat kan dan haast niet anders.
Je doet jezelf waarschijnlijk een groter plezier als je uitgaat van 41 of 42 weken, want de tijd na 40 weken gaat echt heel langzaam...

Overigens hoop ik voor je dat je tussen 39 en 40 weken bevalt, want dat lijkt me ideaal.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:07:34 #55
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76766165
LLM's jullie houden het spannend zo

Ik ben ook weer bij de VK geweest vanmorgen 1,5 KG aangekomen in 2 weken tijd, teller staat nu op 11 KG..
Bloeddruk was aan de hoge kant verder was weer alles prima dus een sticker
De uitslag van de echo was bij hun nog niet binnen, daar gaan we het dus volgende week over hebben en dan hebben we het meteen over de bevalling
Nu elke week net als Ymme naar de VK en idd wat zij zegt: nog 1,5 week en dan mogen we thuis bevallen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_76766723
Ik ga er weer uit. Morgen rond 8 uur meld ik me weer.

Of misschien ook wel niet, want ik mag morgen van mezelf eindelijk een nieuwe mobiel gaan halen, dus zal vannacht wel gaan bevallen...
pi_76767827
Mag je hier als aanstaande papa ook posten??
So afraid of getting older, I'm only good at being young
pi_76767919
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef tralalalars het volgende:
Mag je hier als aanstaande papa ook posten??
Nee

Natuurlijk wel joh. Leuk welkom.
Hoever en alle andere details graag....
pi_76768283
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ymme het volgende:

[..]

Nee

Natuurlijk wel joh. Leuk welkom.
Hoever en alle andere details graag....
euh nou ... net bij de VK geweest... wel vroeg (7wk) ivm miskraam vorige keer. We waren al bijna anderhalf jaar bezig en nu net te horen gekregen dat we 2 voor de prijs van 1 hebben
pi_76768449
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef tralalalars het volgende:

[..]

euh nou ... net bij de VK geweest... wel vroeg (7wk) ivm miskraam vorige keer. We waren al bijna anderhalf jaar bezig en nu net te horen gekregen dat we 2 voor de prijs van 1 hebben
Een tweeling. Leuk hoor.
En kloon of niet? (geen zin om te checken enzo) en zit je vriendin/vrouw ook hier op het forum?

Oh wat ben ik weer nieuwschierig
pi_76768493
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:56 schreef ymme het volgende:

[..]

Een tweeling. Leuk hoor.
En kloon of niet? (geen zin om te checken enzo) en zit je vriendin/vrouw ook hier op het forum?

Oh wat ben ik weer nieuwschierig
Geen kloon en geen vrouw op Fok ... maar moet het ff kwijt .. straks ff aan de opa's en oma's vertellen
pi_76768528
Geniet ervan. En het vertellen, dat is zo leuk.
pi_76768633
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:57 schreef ymme het volgende:
Geniet ervan. En het vertellen, dat is zo leuk.

Ja verheug me dr ook wel enorm op .. tis ook de 1e X ... spannend... spannend... spannend en natuurlijk wel ff schrikken toen de echo een 2e liet zien ... de kans zat er in maar ik geloof dat als ze op dat moment een foto van ons hadden gemaakt had deze zo in de encyclopedie gekund bij: Verbaasd

pi_76768733
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:00 schreef tralalalars het volgende:

[..]

Ja verheug me dr ook wel enorm op .. tis ook de 1e X ... spannend... spannend... spannend en natuurlijk wel ff schrikken toen de echo een 2e liet zien ... de kans zat er in maar ik geloof dat als ze op dat moment een foto van ons hadden gemaakt had deze zo in de encyclopedie gekund bij: Verbaasd

gefeliciteerd
waardoor hadden jullie hogere kans? (hier vanwege mijn leeftijd+familiehistorie van tweelingen)
pi_76768973
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:02 schreef simmu het volgende:

[..]

gefeliciteerd
waardoor hadden jullie hogere kans? (hier vanwege mijn leeftijd+familiehistorie van tweelingen)
Ook familiehistorie, mn schoonvader is 1 van een 2-eiige tweeling. En ik heb nog 2 broertjes en die zijn .. je raadt het al ook een tweeling

BTW ... tis 2-eiig
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:11:52 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76769233
yay voor de sticker van ymme!
En ook Orea met de goede echo!

freecell, als het goed is meten ze nu bij jou met n/x (navel/xyphoid=borstbeen)

tralalalars, wat leuk! 2 , gefeliciteerd!
Alleen 2-eiig is overerfbaar. 1-eiig niet. En volgens mij moet het dan ook nog aan moeders kant zitten

Hier lag Harry gisteren bibi. En hij demonstreerde 's avonds bij het naar bed gaan dat hij best nog wat verder kon zakken
Maar... het wiegje is af! Dankzij tante Ca.ra (en haar hulpje Thomas) is er vandaag een hoesje om het matrasje gemaakt en is er een molton gesplitst. En nu staat het wiegje klaar voor Harry!
foto's probeer ik vanavond nog te maken en te plaatsen maar we moeten ook nog naar zwangerschapsgym en voorlichting inclusief partner dus misschien gaat dat niet meer lukken...
pi_76770234
Jeuj Ymme, sticker! 8 pond bij geboorte, das wel netjes inderdaad.
En M_P ook weer goed gescoord, schiet nu op dames...

Welkom Tralal.... nieuwe papa en gefeliciteerd met je 2 guppies!

En wiegje voor Harry is klaar! Jeujj! Zal hij straks lekker slapen

Ik heb nu officieel zwangerschapsverlof
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:36:09 #68
259886 pessie
pi_76770335
Trala welkom! Wat leuk een tweeling! Er zijn meer vaders die meedoen (bijvoorbeeld Co-Ol).

En weer een sticker!

DeMajoor, misschien is het vooruitzicht van een nieuwe mobiel inderdaad wel reden om te komen!

zo lekker patatjes eten
pi_76770390
Tralalalars, dubbel gefeliciteerd

Dames met stickers
LLM's

Nog even het plaatje, als je goed kijkt zie je echt het handje omhoog steken, zo van 'hoi mam, hier ben ik!'
Wat waziger dan de vorige omdat deze via mijn buik is gemaakt, ik begin me normaal te voelen (na al die halve aanrandingen met dat andere apparaat )

en nu heb ik ook zin in negerzoenen *manlief gaat smsen of ie het mee wil nemen* ik lijk verdorrie wel een bouwvakker met al dat gevreet
pi_76770431
En pppsssstttt Pessie, niet zeggen, nu heb ik ook zin in frietjes (en ik ga toch echt maaltijdsalade eten )

Sindell, lekker!! genieten!!
pi_76770750
dank voor de felicitaties ... iedereen hier natuurlijk ook felicitaties en strekte ... jullie dames hebben zowel de mooiste band als het zwaarste werk
pi_76771330
Gefeliciteerd tralalalars Tof zeg!

Orea, mooi plaatje!
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:21:37 #73
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76771857
Pessie nu wil ik ook patatjes!!!!
Orea wat een lieve echofoto
Tralala.. Gefeliciteerd
pi_76772091
Ik zat me net te bedenken.
Heb ik echt alles in huis voor onze baby Ben ik echt niets vergeten.

En iets van pijnstilling of tegen krampen/tandjes. Is het handig om dat van te voren al in huis te hebben?
Geen drogist in de buurd hier. En de stad is 10 km verderop en geen auto/rijbewijs.
Dus wil alles in orde hebben. Ook in noodgevalletje.

pi_76772510
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:58 schreef octopussy het volgende:
DJRandall, op mijn verloskundigekaart van mijn vorige controle (34+3 weken) was mijn fundushoogte 30 cm en 2/3 NX (N=navel X=borstbeen) en de baby is vibi (hoofd ligt vast in bekken).

Heb net voor het eerst die kaart eens bekeken. Er staat 3/4 N.X. Nu weet ik dus wat dat betekent.
Nu zie ik dus ook wat getallen staan en die 9 cm is denk ik dan over 6 weken. Al heeft ze het verkeerde getal ingevoerd.
Dan staat er bij ligging: sch, die snap ik niet. En bij indaling bibi, die snap ik wel.

Tralalalars: gefeliciteerd hoor, wat een goed nieuws!!
pi_76772556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:27 schreef ymme het volgende:
Ik zat me net te bedenken.
Heb ik echt alles in huis voor onze baby Ben ik echt niets vergeten.

En iets van pijnstilling of tegen krampen/tandjes. Is het handig om dat van te voren al in huis te hebben?
Geen drogist in de buurd hier. En de stad is 10 km verderop en geen auto/rijbewijs.
Dus wil alles in orde hebben. Ook in noodgevalletje.

Die tandjes duren nog wel even hoor Ymme
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:42:59 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76772712
Orea, mooi!

Foto's van de wieg staan hier...
pi_76772735
Nou, ik kom me hier ook maar eens melden

Na een vroege miskraam (rond de NOD) in november had ik afgelopen vrijdag weer een positieve zwangerschapstest in m'n handen Inmiddels zijn we vier testjes verder ( ) en ik begin het nu langzaamaan een beetje te geloven. Ik maak me nog wel een beetje zorgen, want vorige week dinsdag had ik een klein beetje bloedverlies en vervolgens een dag of vijf bruine afscheiding. Maar dat schijnt wel vaker voor te komen.

Ik heb me vandaag via internet aangemeld bij de dichtsbijzijnde verloskundige (ja, die gaan ook met hun tijd mee ) en als het goed is wordt ik binnen nu en twee dagen gebeld voor een afspraak. Ik hoop dat ik wat eerder rond de 12 weken een echo mag

Ohja, zelfberekende uitgerekende datum ligt rond 18 september

[ Bericht 5% gewijzigd door Mardis op 13-01-2010 19:16:25 ]
pi_76773147
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Heb net voor het eerst die kaart eens bekeken. Er staat 3/4 N.X. Nu weet ik dus wat dat betekent.
Nu zie ik dus ook wat getallen staan en die 9 cm is denk ik dan over 6 weken. Al heeft ze het verkeerde getal ingevoerd.
Dan staat er bij ligging: sch, die snap ik niet. En bij indaling bibi, die snap ik wel.

Hier echt een vage kaart blijkt:

RR (bloeddruk) 121/78
KG (dat snap ik ook nog)
Am: 35+2 (hoeveel w+d)
Uitw. O: 314 MX 37 (of NX, niet heel duidelijk geschreven)
Ligging: En dan hoofdje naar beneden (rondje) en streep omhoog.
Cort/Leven O met een + erin.

En die tandjes, dat weet ik.
Maar krampjes enzo, kunnen al heel vroeg beginnen. Dus vroeg mij af of het goed is, daarvoor al iets in huis te hebben.
pi_76773284
Asy, wat een gave wieg Hij is oud maar hij ziet er best wel design uit!

Ymme, je hebt toch neem ik aan wel mensen die iets voor je kunnen halen/meenemen als je iets nodig heb in je kraamweek? Geen zorgen over maken hoor.

Mijn lief moet bierkratten gaan halen voor ons bed binnenkort We hebben een Malm van de Ikea en die klossen van de thuiszorgwinkel zouden het bed beschadigen.

Tralalalars en Mardis, welkom in Z&G
pi_76773894
Mardis, welkom en gefeliciteerd!
En troost je, ik heb in totaal 20 testen gedaan dus die 4 van jou vallen nog wel mee!
pi_76774117
Tralalars en Mardis welkom en Mardis ik kreeg met 8,5 week al een eerste echo en sommigen krijgen het zelf al eerder. Ik denk dat als je vertelt dat je eerder een miskraam hebt gehad en nu al wat bloedverlies hebt gehad dat je ook wel eerder een echo krijgt want anders is 12 weken wel erg lang en zo'n echo geeft je toch een hoop vertrouwen
pi_76774549
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:37 schreef Orea het volgende:
Tralalalars, dubbel gefeliciteerd

Dames met stickers
LLM's

Nog even het plaatje, als je goed kijkt zie je echt het handje omhoog steken, zo van 'hoi mam, hier ben ik!'
Wat waziger dan de vorige omdat deze via mijn buik is gemaakt, ik begin me normaal te voelen (na al die halve aanrandingen met dat andere apparaat )

[ afbeelding ]

en nu heb ik ook zin in negerzoenen *manlief gaat smsen of ie het mee wil nemen* ik lijk verdorrie wel een bouwvakker met al dat gevreet
Mooi hoor! Wat een superecho weer (en grappig dat de maker stiekem in beeld is ).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_76774592
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef tralalalars het volgende:

[..]

Leuk man! Gefeliciteerd en welkom!~
pi_76775006
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

SCH staat voor Schedelligging oid, wat betekent: koppie naar beneden, zoals het "hoort" dus

*weer wegsluipt*
Lotte!
Noah!
pi_76775101
Mardis en tralalalars gefeliciteerd!
En tralalalars wat leuk een tweeling (al was ik blij dat het er 1 was hier, een tweeling is altijd leuk bij een ander )

Pff ja die kaart van de verloskundige, ooit wordt het me duidelijk denk ik
heb iig kunnen ontcijferen wat de hoogte van mijn baarmoeder is (of eigenlijk was 2 weken geleden)

Asy, wat een mooie wieg zeg!! Echt onwijs lief en mooi
Kan harry lekker in slapen!!!!!
pi_76795552
Mardis en Tralalars welkom in Z&G.

Mooi wiegje Asy!

Goedemorgen ladies. Hier nog altjd geen spectaculair nieuws te melden. Even ontbijten en dan hopelijk zo nog even een uurtje of wat mijn bed in duiken.
pi_76795715
En ook goedemorgen vanaf hier.

Bij mij is er eindelijk (weer) activiteit. Ik heb vannacht vanaf 2 uur wakker gelegen van iets wat zich denk ik kwalificeert als voorweeën. Ik heb twee keer een kruik gevuld met warm water, maar het trok helaas niet weg. Uiteindelijk heb ik er nog wel een uurtje doorheen geslapen (tot 7 uur) en toen ben ik gaan douchen. Daar zijn ze ook niet van weggegaan, maar ook niet erger van geworden. Ik ben net op het toilet wel wat bloederige rommel verloren, dus heb hoop dat er iets aan het gebeuren is.

Maar ik stel me nog wel in op nog minimaal 2 dagen voorweeën, want dat schijnt niet abnormaal te zijn bij een eerste. Blijf dus niet tot diep in de nacht voor me F5-en.

Voor de zekerheid blijft mijn lief wel thuis vanochtend, want wij moeten ons bij de eerste verdenking van (echte) weeën gelijk melden in het ziekehuis ivm de groeiachterstand (die na bijna 41 weken niet meer zo spectaculair is, gelukkig).
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:17:51 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76795810
DeMajoor, spannend! ZOu het dan vandaag eindelijk gebeuren?
Faja, jammer hoor!

Hier vandaag 35 weken...
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:33:30 #90
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76795957
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef tralalalars het volgende:
dank voor de felicitaties ... iedereen hier natuurlijk ook felicitaties en strekte ... jullie dames hebben zowel de mooiste band als het zwaarste werk
Gefeliciteerd tralalalars!! Heb zelf ook een tweeling gekregen bijna 8 mnd geleden! Het ie zoooooo leuk!!
Geniet van deze mooie tijd, en begin alvast met voorslapen
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:39:18 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76796016
Mardis, je staat erbij!

En de tweelingpapa uiteraard ook gefeliciteerd!
pi_76796095
Mardis en tralalalars gefeliciteerd met de zwangerschap! En tralalalars zelfs 2 mini's op komst Welkom hier en ik hoop op een zorgeloze zwangerschap voor jullie (vrouw).

Verder zag ik een paar erg mooie echo's voorbijkomen. Wat lijkt dat lang geleden die termijn, maar het zijn al echt minimensjes! Prachtig toch!

DeMajoor, wie weet is het vandaag DE dag?! Ik duim met je mee

Faja, jij ook een dikke hopenlijk wordt jouw geduld niet nog heel lang op de proef gesteld.

Asy, gefeli met de 35 weken ik mag morgen jompelen. De wieg is prachtig geworden. Ziet er voor z'n leeftijd super uit Well done!

Hier staat inmiddels de kast en de ledikant van het kinderkamertje. Nu nog de commode, maar wat een werk zeg. Als het goed is komt de bestelling van het hemeltje lakentjes etc. ook binnenkort, dus dan kan hij echt af gemaakt worden. Ik kan niet wachten
pi_76796317
DeMajoor aan het rommelen
Spannend joh!
pi_76796809
Spannend DeMajoor!!

En Faja, ik hoop dat jij ook niet meer zo lang hoeft te wachten!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:53:57 #95
259886 pessie
pi_76797458
DeMajoor, aangezien je stiekem volgens mij al een week een beetje bezig bent kan het ook wel snel gaan. Waren het niet je vliezen die braken? Dat schijnt er soms ook vies uit te zien (maar zul jij ongetwijfeld beter weten dan ik).

Orea, mooie echo! Fijn dat alles zo goed gaat!

Faja, de dag is nog niet voorbij. Er kan nog van alles gebeuren! En anders tot morgen!

Oh Ja, Asy, mooie wieg, vooral dat dekentje staat er echt super in!
pi_76798591
Dankzij mijn dagje verlof ( ) eindelijk kunnen bijlezen maar ik ben wel al ongeveer alles vergeten

Mardis en tralalalars: welkom en gefeliciteerd
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:47:49 #97
265732 Keshet
pi_76798846
Mardis en tralalalalalars van harte gefeliciteerd! Geniet van jullie wondertjes!

DeMajoor: Hoe is het nu? Zet het door? Ik gooi er vast een tegenaan voor je!

Asy heeft foto's van het wiegje? Zo even speuren!
Gefeliciteerd met je 35 weken!

Hoe is het schoonmaken gegaan Pessie? Kun je dat volhouden?

Leonieke! Ik moest vanochtend nog aan je denken omdat ik je al een paar dagen niet gesignaleerd had! Hoe is het?

Happy is er bijna klaar voor! Mooi!

Heeft 't uurtje slapen jou nog wat verlichting gebracht Faja? Ik hoop zo voor je dat 't snel begint!

Freecell: Succes met de verhuizing morgen! Ik wens jullie alvast heel veel plezier en geluk in jullie nieuwe huis!

Flowerbox, hoe is het bij jou? Even off-topic: Heb je toevallig foto's of een linkje naar het wiegje wat je te koop hebt staan?

Ik bedenk me net dat ik vandaag 24 weken ben! Even voor Teigetje en mezelf!
pi_76799076
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:47 schreef Keshet het volgende:
Leonieke! Ik moest vanochtend nog aan je denken omdat ik je al een paar dagen niet gesignaleerd had! Hoe is het?
Oh, ik ben eergisteren vlug ff gaan bevallen

Nee, gewoon, as usual, druk op het werk en 's avonds geen fut meer om nog iets te doen. De grootste afstand die ik 's avonds nog afleg is die van de zetel naar mijn bed. En voor een pc op te starten heb ik geen zin meer.

Maar voor de rest: ça va, hoor. Vanmiddag nog op controle bij de gyn (weer op die stomme weegschaal gaan staan ) en dan ga ik toch maar eens bij het ziekenfonds binnen springen om te zien of er daar iets moet geregeld worden op voorhand.
En misschien... misschien ga ik wel een beetje poetsen vandaag
pi_76799282

(lijstjesgek hier)

Leonieke, doe jij maar rustig aan joh, alleen je werk is méér dan genoeg!

Qua gewicht is het hier al weken stabiel op +10 Wordt dus wrs iets van +12, best prima.

net als de vorige zwangerschap: eerste en tweede trimester heel hard aankomen en derde helemaal niet zo veel. En dan halverwege het tweede denken: 'waar gaat dit hééééén !! '
pi_76799402
Mijn vent doet me dood als ik zo'n lijstjes zou beginnen bijhouden, denk ik

En kijk eens aan wie het zegt dat ik het rustig aan moet doen De plintjesschilder van Z&G Nee, vandaag geen werk, hé, dus er kan misschien iets anders bij.

Ik vrees dat het hier niet echt stabiel zal zijn, mijn gewicht. Ik eet totaal niet anders dan in het begin maar ik word alleen maar dikker en dikker en dikker En aan het kerstmenu kan het niet liggen want toen heb ik 3 dagen op yoghurt geleefd
pi_76799536
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:05 schreef leonieke het volgende:
Mijn vent doet me dood als ik zo'n lijstjes zou beginnen bijhouden, denk ik

En kijk eens aan wie het zegt dat ik het rustig aan moet doen De plintjesschilder van Z&G Nee, vandaag geen werk, hé, dus er kan misschien iets anders bij.

Ik vrees dat het hier niet echt stabiel zal zijn, mijn gewicht. Ik eet totaal niet anders dan in het begin maar ik word alleen maar dikker en dikker en dikker En aan het kerstmenu kan het niet liggen want toen heb ik 3 dagen op yoghurt geleefd
Ik moest zo hard om je post lachen
Je wordt dikker en dikker en weet maar niet hoe het kan.....
Ik vermoed dat je zo'n 7,5 maanden geleden dat hebt veroorzaakt Natuurlijk wordt je dikker, je bent hoog zwanger En ik eet op het moment helemaal niet veel (word er heel misselijk van, krijg maagzuur en na één hap zit ik vol) maar ik bol wel als een gek op

En dat lijstje is op onze wc-muur en die gebruiken we altijd al als whiteboard omdat de tegels zo lelijk zijn
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:14:40 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76799673
Dank jullie wel voor alle complimentjes over de wieg. Ik glim er helemaal van!

Leonie, ik kom ook alleen maar aan hoor. Ik eet hetzelfde als normaal met soms een snoeperijtje tussendoor maar toch blijf ik aankomen. Ik heb het opgegeven om me daar druk om te maken...
Na de zwangerschap doe ik wel weer mijn best, maar voor nu lijkt het toch geen enkele zin te hebben...
1e laag rood zit eindelijk op het ledikantje Nog maar 2 lagen te gaan

Mardis, had ik jou al welkom geheten? En anders bij deze: welkom!
pi_76799739
Nee, ik bedoel eerder dat mijn man gek zou worden als ik die dagen zo bijhou. Ik had gedacht van een lintmeter af te knippen (elke dag een centimeter). Je had zijn gezicht moeten zien

En ow, ik heb niets veroorzaakt, hé In het ziekenhuis hebben ze iets ingespoten toen ze me op een heel ongemakkelijke stoel hadden gelegd waar ik onmogelijk nog op een deftige manier kon uitkruipen. Ik kon ze gewoon niet tegenhouden al heb ik liggen stampen en trappen naar hun gezicht. Ze wilden niet opgeven

En hoogzwanger? Nah, ik ben nog maar net zwanger, nog alle tijd van de wereld... jullie gaan gewoon allemaal zo vlug
pi_76799820
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:14 schreef Asyniur het volgende:
Dank jullie wel voor alle complimentjes over de wieg. Ik glim er helemaal van!

Leonie, ik kom ook alleen maar aan hoor. Ik eet hetzelfde als normaal met soms een snoeperijtje tussendoor maar toch blijf ik aankomen. Ik heb het opgegeven om me daar druk om te maken...
Na de zwangerschap doe ik wel weer mijn best, maar voor nu lijkt het toch geen enkele zin te hebben...
1e laag rood zit eindelijk op het ledikantje Nog maar 2 lagen te gaan

Mardis, had ik jou al welkom geheten? En anders bij deze: welkom!
Mja, ik zou me er denk ik niet zo druk in maken moest ik een gyn hebben met een andere ingesteldheid. Maar tegenwoordig ga ik al met de daver op het lijf op controle omdat ik weer op die weegschaal moet waarvan ik weet dat er te veel zal bij zijn naar haar goesting Met haar domme uitspraak ook van maar 2 of 3 kg te mogen bijkomen
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:22:00 #105
259886 pessie
pi_76799933
Ah Leo is terug! Met een dagje verlof( ) . Wel handig als je zo hoogzwanger bent!
voor de 24 weken van Keshet. En wat betreft het schoonmaken. Het ging goed. Was een kwartier eerder klaar dan normaal, heb mn zus maar even verteld dat ze op een lijstje moet schrijven wat ik vergeten ben. Heb nog niets van haar gehoord dus zal wel goed zijn . Ik was heeeeeel blij met de auto. Was na afloop wel bang dat ik de auto kaduuk had gereden, maar mn man kon niks ontdekken, dus kennelijk kan ik nog autorijden! Ik had het echt niet gered als ik eerst dat hele end moest fietsen en na afloop ook weer terug.

Wat betreft aankomen en eten he. Ik had gistermiddag weer 2 frikandellen voor me in de friteuse gegooid. Daar kwam het geniale idee van mn man vandaan om patat te eten . Maar aangezien ik alleen kan eten/drinken waar ik zin in heb, en van de rest nmoet overgeven heb ik het er wel voor over. Vanaf volgende week ben ik volgens mij officieel uit het eerste trimester, dus dan zal het met de misselijkheid wel beter gaan, en kan ik weer wat normaler eten. Ik merk wel dat als ik smiddags wat meer eet, ik 's avonds een stuk minder hoef te eten. Dus misschien heft het elkaar allemaal nog op.
(Hoorde net een boem, volgens mij weer stop eruit...... Jep! toch eens de woningbouw bellen...).
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:23:17 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76799970
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, ik zou me er denk ik niet zo druk in maken moest ik een gyn hebben met een andere ingesteldheid. Maar tegenwoordig ga ik al met de daver op het lijf op controle omdat ik weer op die weegschaal moet waarvan ik weet dat er te veel zal bij zijn naar haar goesting Met haar domme uitspraak ook van maar 2 of 3 kg te mogen bijkomen
Dat was ook echt een stomme uitspraak van haar...
Ik moet iedere controle op de weegschaal. Ik vind het ook niet leuk maar ik weet gewoon dat ik aangekomen ben (ik weeg thuis ook af en toe). De vroedvrouw heeft er 1x iets van gezegd (Dat ik een beetje moest opletten) en voor de rest
Ik heb de laatste keer ook gezegd dat ik niet meer alles op alles ga zetten om niet meer bij te komen. Die zorg is echt voor strakjes... en zij lijkt zich er verder ook niet meer druk om te maken
pi_76800076
En hoeveel was jij zo 4 weken geleden ongeveer bijgekomen? (als je liever niet antwoordt, np hoor )
Op 30 weken stond ik op +6 dacht ik (maar toen ik bij fertiliteit ben begonnen, ben ik eerst 2 kg afgevallen, dus eigenlijk +4 ofzo tov januari 2009). Het probleem is gewoon dat ik de laatste 8 weken keiveel was bijgekomen tov de eerste 22 weken.
pi_76800332
Maar Leonieke, als je gezond eet en niet idioot veel en je komt aan, dan ís dat nu eenmaal zo! Kan geen kwaad voor de baby, is alleen extra gewicht wat jij moet meesjouwen, ja jammer dan

Volgens mijn VK is 15 KG ongeveer gemiddeld en is 10 tot 14 KG ideaal. Bij de vorige zwangerschap was ik 8 KG aangekomen en dat vond ze echt een beetje weinig.

En mijn VK zelf is een superdun sprietje
pi_76800626
Ik ben bij de vlos maar 1 keer op de weegschaal geweest (ergens halverwege de zwangerschap), maar dat was alleen maar omdat er een stagiaire bij was en dus even alles 'volgens het boekje' moest. Ze keken wat verbaasd toen ik niets was aangekomen
De score is nu +3 kilo trouwens.

Vannacht was echt rampzalig qua slaap Ik was al niet zo moe omdat ik 's middags een tukje op de bank had gedaan, maar ik heb de halve nacht wakker gelegen met gigantisch veel pijn in mijn ribbenkast met uitstraling naar mijn schouder. Hoop maar dat het geen terugkerend fenomeen is.
Ik heb een paar paracetamols geslikt en daarna een uur onder de douche gegaan om 5 uur 's nachts. De meeste pijn was toen weg, maar heb pas om een uur of 7 weer wat kunnen slapen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:48:17 #110
259886 pessie
pi_76800807
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef octopussy het volgende:
Ik ben bij de vlos maar 1 keer op de weegschaal geweest (ergens halverwege de zwangerschap), maar dat was alleen maar omdat er een stagiaire bij was en dus even alles 'volgens het boekje' moest. Ze keken wat verbaasd toen ik niets was aangekomen

Vannacht was echt rampzalig qua slaap Ik was al niet zo moe omdat ik 's middags een tukje op de bank had gedaan, maar ik heb de halve nacht wakker gelegen met gigantisch veel pijn in mijn ribbenkast met uitstraling naar mijn schouder. Hoop maar dat het geen terugkerend fenomeen is.
Ik heb een paar paracetamols geslikt en daarna een uur onder de douche gegaan om 5 uur 's nachts. De meeste pijn was toen weg, maar heb pas om een uur of 7 weer wat kunnen slapen.
Oef, klinkt niet leuk.

Is wel de reden waarom ik overdag niet meer ga slapen en wel elke dag probeer ergens heen te lopen of te fietsen. Ook al ben ik nog zo moe, ik wil niet voor 10 uur mn bed in. Maar ik ben dan ook nog lang niet zo ver zwanger als jij.
pi_76800906
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef octopussy het volgende:

Kramp in tussenribspieren misschien? Wel vervelend

Ik denk dat jouw vlos ook niet zoveel van een GBP weet In jou geval lijkt het me ergens wel logisch dat je niet echt veel aankomt tijdens de zwangerschap.
pi_76802231
Mijn vlos weet niet veel van een GBP, maar ze wist wel dat het geen risicofactor is voor een zwangerschap. Maar ik denk inderdaad dat mijn beperkte gewichtstoename voor een groot deel te wijten is aan de GBP. Vooral de eerste tijd heeft ukkie zoveel energie verbruikt wat ik simpelweg niet kon aanvullen dat ik overal dunner ben geworden (behalve buik dan). Borsten zijn gelijk gebleven, maar dat zal dan na de borstvoeding ook wel slinken

En ik moet me na de bevalling weer gaan herpakken qua voeding, want ik snoep en snaai nu veel te veel
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:58:28 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76803356
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:26 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel was jij zo 4 weken geleden ongeveer bijgekomen? (als je liever niet antwoordt, np hoor )
Op 30 weken stond ik op +6 dacht ik (maar toen ik bij fertiliteit ben begonnen, ben ik eerst 2 kg afgevallen, dus eigenlijk +4 ofzo tov januari 2009). Het probleem is gewoon dat ik de laatste 8 weken keiveel was bijgekomen tov de eerste 22 weken.
Leonie, ik zit nu op bijna 20kg erbij...

freecell/octopussy, wat is GBP?
pi_76804562
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:58 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Leonie, ik zit nu op bijna 20kg erbij...

freecell/octopussy, wat is GBP?
GBP is een Gastric Bypass (maagverkleining en stukje darmomlegging). Ben er 48 kilo mee afgevallen.
pi_76805085
Daar ben ik weer voor een update.

Vanochtend zijn we gaan kijken voor de nieuwe telefoon, maar die was niet voorradig, dus nu moet ik een week wachten. Jammer, ik hoopte me daar vanmiddag mee te kunnen vermaken. Inmiddels bleven de krampjes redelijk regelmatig komen, alleen voor mijn gevoel minder krachtig dan vannacht. Het was niet pijnlijk, maar ook niet ongevoelig.

Vanwege de instructie van de gyn heb ik dus om 10:30 het ziekenhuis gebeld. Daar vroegen ze om even langs te komen voor ctg en overleg met de vk. Dat hebben we gedaan. Na een uurtje ctg constateerde de vk dat ik mooie regelmatige contracties had en ons kindje het erg goed deed. Voor het plan van aanpak wilde ze nog even een inwendig onderzoek doen, waaruit bleek dat ik al 2cm ontsluiting had! Daar was ik wel verbaasd over, want dat klinkt toch al s bevallen en zo voelt het nog helemaal niet... Ze heeft gelijk nog even lekker gewoeld, zodat de krampen nu weer iets heftiger zijn (maar nog altijd niet meer dan onprettig).

Vanavond om 21:00 mogen wij ons weer melden. Dan gaan ze weer een ctg en inwendig onderzoek doen. Afhankelijk van hoe ik me voel en hoe ver ik dan ben, mag ik dan weer naar huis om te slapen of als dat niet dreigt te gaan lukken, is het plan om de vliezen te breken en kijken of de bevalling dan goed doorzet. Uiteraard moeten we eerder komen als het voortijdig erger wordt en mag ik gewoon thuis blijven als de krampen alsnog helemaal verdwijnen (wat ze niet verwachtte).

Tot die tijd ga ik me vermaken met Z&G.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:53:03 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76805259
Ow DeMajoor, je bent nu toch echt bijna begonnen! 2cm al...

octopussy, dank je voor je uitleg...
pi_76805366
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef DeMajoor het volgende:
Daar ben ik weer voor een update.

Vanochtend zijn we gaan kijken voor de nieuwe telefoon, maar die was niet voorradig, dus nu moet ik een week wachten. Jammer, ik hoopte me daar vanmiddag mee te kunnen vermaken. Inmiddels bleven de krampjes redelijk regelmatig komen, alleen voor mijn gevoel minder krachtig dan vannacht. Het was niet pijnlijk, maar ook niet ongevoelig.

Vanwege de instructie van de gyn heb ik dus om 10:30 het ziekenhuis gebeld. Daar vroegen ze om even langs te komen voor ctg en overleg met de vk. Dat hebben we gedaan. Na een uurtje ctg constateerde de vk dat ik mooie regelmatige contracties had en ons kindje het erg goed deed. Voor het plan van aanpak wilde ze nog even een inwendig onderzoek doen, waaruit bleek dat ik al 2cm ontsluiting had! Daar was ik wel verbaasd over, want dat klinkt toch al s bevallen en zo voelt het nog helemaal niet... Ze heeft gelijk nog even lekker gewoeld, zodat de krampen nu weer iets heftiger zijn (maar nog altijd niet meer dan onprettig).

Vanavond om 21:00 mogen wij ons weer melden. Dan gaan ze weer een ctg en inwendig onderzoek doen. Afhankelijk van hoe ik me voel en hoe ver ik dan ben, mag ik dan weer naar huis om te slapen of als dat niet dreigt te gaan lukken, is het plan om de vliezen te breken en kijken of de bevalling dan goed doorzet. Uiteraard moeten we eerder komen als het voortijdig erger wordt en mag ik gewoon thuis blijven als de krampen alsnog helemaal verdwijnen (wat ze niet verwachtte).

Tot die tijd ga ik me vermaken met Z&G.
Er is dus vordering. Ik denk dat nu niet meer zolang op zich zal laten wachten.

Succes alvast
pi_76805370
Ik heb net bijgelezen en heb Faja na vanochtend vroeg ook niet meer gezien. Volgens mij zijn we op weg naar een datumtweeling.
pi_76805755
Ja een datum tweeling

Wie gaat er met mij mee, op 16 februari. Ik ga dan voor datum's tweelings..
(ik denk echt stellig dat ik de 16de ga bevallen). Dan ben ik 40+1.
pi_76806006
Spannend DeMajoor! Lekker rustig aan doen de rest van de dag, je hebt je energie misschien nog nodig.

Zo, update van onze kant. Eerste week met Claire ging super goed, tweede week begon heel rot met een borstontsteking. Heel ziek geweest, ondertussen gaat het gelukkig beter. Jammer alleen dat de productie aan de kant van de ontsteking daarna dramatisch was. Ondertussen is het al verdubbeld, maar dan nog bijna niks in vergelijking met de goede kant. Balen dus, maar Claire komt gelukkig niks tekort.
Claire is een lief meisje, redelijk rustig, weinig frustraties. Ze slaapt 's nachts goed en zit al in een aardig ritme. Ik heb een paar dagen moeten wennen, toch een ander koppie erbij he. Maar ik was snel gewend hoor, ze is een schatje En wat is Elise ineens groot Echt wonderlijk om je peutertje ineens zo anders te zien. Elise is trouwens heel lief voor Claire, ben benieuwd of dat zo blijft als ik het allemaal alleen moet rooien (op dit moment is m'n vriend nog thuis).

En bij deze ga ik jullie ook verlaten. Blijf wel spieken want die llm's maken het wel spannend hoor! Maar er is ook weer nieuwe aanwas zag ik (gefeliciteerd en welkom!). Ik ga eens spieken in het babietjestopic...

[ Bericht 6% gewijzigd door Sidn3y op 15-01-2010 09:37:16 ]
pi_76806117
Sidn3y, goed om te horen dat alles goed gaat!
Je foto's doen het helaas niet, ben wel heel erg nieuwsgierig nu!
pi_76806141
Ik kan je foto's niet zien...

En ik ben ook erg nieuwsgierig. Claire is bij ons trouwens ook erg lang een goede kanshebber geweest voor de naam. Vonden we allebei erg mooi, maar in oktober beviel een collega van mij van een Claire en toen is hij afgevallen.
pi_76806265
ik zie de foto's hier ook niet maar als ik de link neem doen ze het wel
mooi meisje is Claire!!

Volgens mij is Faja vanmorgen nog geweest..
zettemop DeMajoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76806380
Gerepareerd (doe het ook nooit in 1 keer goed, pfffff)!
pi_76806405
Via dit bericht quoten lukt het idd wel om de linkjes te openen. Schattige foto's.
pi_76806508
Wat een mooi meisje....
En tot snel in het kleine baby'tjes topic

Hier vandaag erg moe Terwijl ik toch aardig geslapen heb. Wel elke keer kleine beetjes, maar alles bij elkaar best veel. Ik word alleen wakker, als ik te lang op één zij heb gelegen. Doet gewoon echt pijn en moet dan weer omdraaien naar de andere zij.
Ook ben ik een beetje misselijk. Maar goed, laatste loodjes zijn het zwaars, en dat is echt zo.
Maar verder, geniet ik per dag meer. Het duurd nu niet meer zo heel lang. In het begin dacht ik nog, oooh 9 maanden, hoe lang en nu is het dan bijna zover. Soms echt momenten (vanacht ook weer en wist niet wat er was haha). Vind het stiekem allemaal wel heel spannend. Hoe zullen wij het doen als ouders, hoe gaat de bevalling. Hoe ziet ons kind eruit. En ga ik het allemaal wel goed doen.

Maar na een half uur, weet ik dan zelf te zeggen: Komt allemaal goed
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:26:22 #127
259886 pessie
pi_76806628
oehhhh Claire... Mooi meisje! (Ik kan de foto's wel zien). Ze ziet er wel tevreden uit in de tummy! Veel plezier bij de kleine baby'tjes!

DeMajoor! Heb je een hoge pijngrens? Je ben stiekem gewoon begonnen! Nou, ik hoop voor je dat et doorzet en je voor middernacht een baby hebt gekregen! (En anders wordt het ECHT morgen!).

Ja, Faja? Die zou nog even gaan slapen. Maar ik dacht dat daar ook al iets bezig was geweest vannacht?

edit: Ik heb het nagelezen, en Faja ging slapen. Was niets over bezig zijn te vinden in haar post.
pi_76806828
Sidn3y: wat een prachtig meisje heb je op de wereld gezet!
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:35:06 #129
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76807010
DeMajoor: Spannend zeg! Ik hoop dat het gaat doorzetten nu
Sidn3y: Wat een poppetje Prachtig!!!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:42:58 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76807339
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:05 schreef ymme het volgende:
Wie gaat er met mij mee, op 16 februari. Ik ga dan voor datum's tweelings..
(ik denk echt stellig dat ik de 16de ga bevallen). Dan ben ik 40+1.
ikke niet
Ik mag pas vanaf de uitgerekende datum ivm carnaval

Sidn3y En fijn dat het nu beter gaat! Tot ziens in het babietjes-topic!

Ow en ik vind het (nog) niet zwaarder dan een tijdje geleden. Ik ben alleen wat sneller kort van adem, maar voor de rest gaat het net zo als voorheen...
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:44:16 #131
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76807388
Kraamzorg intake gesprek gehad net:
Moet toch nog een tweede kruikje kopen Verder heeft ze niet naar het kamertje gekeken. Ik krijg 8 dagen van 3 uur per dag Vandaag precies nog een maand Spannend!!!!!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:47:22 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76807509
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:44 schreef mama_papa het volgende:
Moet toch nog een tweede kruikje kopen Verder heeft ze niet naar het kamertje gekeken. Ik krijg 8 dagen van 3 uur per dag Vandaag precies nog een maand Spannend!!!!!!
Waarom krijg jij zo weinig kraamzorg? En is er niet iemand in je omgeving waar je een kruikje van kan lenen?
pi_76807626
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:44 schreef mama_papa het volgende:
Oeps... Een tweede kruikje moest ik ook van de kraamzorg en is er nog altijd niet van gekomen...
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:51:14 #134
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76807677
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waarom krijg jij zo weinig kraamzorg? En is er niet iemand in je omgeving waar je een kruikje van kan lenen?
Ik heb alleen moeder en kindzorg genomen Zolang ik hulp nodig heb komt mijn moeder Ze komt ook koken
Die hebben allemaal hun kruik al weggegeven, maarja dan koop ik er nog maar 1 bij, ze zijn niet zo gek duur
pi_76807833
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:26 schreef pessie het volgende:

DeMajoor! Heb je een hoge pijngrens? Je ben stiekem gewoon begonnen! Nou, ik hoop voor je dat et doorzet en je voor middernacht een baby hebt gekregen! (En anders wordt het ECHT morgen!).

Ja, Faja? Die zou nog even gaan slapen. Maar ik dacht dat daar ook al iets bezig was geweest vannacht?

edit: Ik heb het nagelezen, en Faja ging slapen. Was niets over bezig zijn te vinden in haar post.
Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets... Maar ik vind het vooral echt wel te doen tot nu toe. Het neemt ook maar echt heel langzaam toe in gevoeligheid, dus ik heb alle tijd om eraan te wennen.

Ik ga zo lekker in bad liggen lezen, denk ik (een tijdschrift dus, niet de laptop )
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:00:33 #136
259886 pessie
pi_76808054
In bad Kun je goed ontspannen... Nou, ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we nieuwsgierig zijn! Maar dat ben jij waarschijnlijk nog meer dan wij...

Veel succes en sterkte! Zet em op! Je kunt et!
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:01:02 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76808077
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:54 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets... Maar ik vind het vooral echt wel te doen tot nu toe. Het neemt ook maar echt heel langzaam toe in gevoeligheid, dus ik heb alle tijd om eraan te wennen.

Ik ga zo lekker in bad liggen lezen, denk ik (een tijdschrift dus, niet de laptop )
Wij verwachten nu wel regelmatige updates van jouw kant hè?
EIgenlijk nog het liefst gewoon live-verslag van de hele bevalling!

m_p, ik begrijp het...

ik ga me nog maar even nuttig maken door de afwas af te drogen
pi_76808646
Zo lang ik thuis ben, hou ik jullie zeker op de hoogte. Maar als we vanavond terug zijn in het ziekenhuis, zit het er even niet in, denk ik. Als ik me dan morgenochtend niet rond 8 meld, weten jullie wat er aan de hand is...
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:16:42 #139
259886 pessie
pi_76808746
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:14 schreef DeMajoor het volgende:
Zo lang ik thuis ben, hou ik jullie zeker op de hoogte. Maar als we vanavond terug zijn in het ziekenhuis, zit het er even niet in, denk ik. Als ik me dan morgenochtend niet rond 8 meld, weten jullie wat er aan de hand is...
Ik stem voor geen nieuws morgenochtend 8 uur! (En dan 8.01 een verslag van de bevalling )
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:21:07 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76808938
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:14 schreef DeMajoor het volgende:
Ja dát pikken we dus écht niet hè!
Dan moet je maar even iemand sms-en tussendoor...
pi_76808976
oooooh, het wordt hier gewoon heel spannend nog
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:11:34 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76811079
Ik heb niet bijgelezen, zijn ook echt te veel posts op dit moment....

Ben alleen effe wat minder aan het meeposten omdat ik mezelf domweg gezegd een beetje klote voel. Had toch wel verwacht dat er een klein roze randje zou ontstaan nu de kritieke periode voorbij is. Dat heb ik een dag of 2 ook wel gehad, maar inmiddels is het helemaal wegge-ebt en daar ben ik erg teleurgesteld over. Het is allemaal nog zo abstract en vaag. Had gehoopt inmiddels wel te kunnen wegdromen en fantaseren, maar het lukt me niet zo...

Heb met Martijn afgesproken dat we nog wel iets gaan doen om deze zwangerschap te 'vieren'. Dat hebben we bij het tweede streepje natuurlijk helemaal niet gedaan en ook nu we de kritieke periode voorbij zijn hebben we nog niet echt een moment genomen om het 'we zijn in blijde verwachting' vonkje tot ontbranding te brengen.

Op zich is het ook niet raar, de eerste 12 weken heb ik min of meer genegeerd dat ik zwanger was. Ik mocht er niet van genieten of eraan wennen, gevolg is wel dat ik nu dus sec gezien pas een week zwanger ben... Dan is het ook niet raar dat het allemaal nog heel onwerkelijk is. Ik moet het nog erkennen... Zelfs de hormonen beginnen nu pas écht te gieren, loop hele avonden te janken...

Lang verhaal kort, ik wil niet het hele topic depressief maken. Vind het prachtig om te zien hoe andere meiden hier al wel zo enorm genieten en wil niet de spelbreekster zijn. Vandaar dus effe wat minder meeposten, laten we hopen dat deze donkere wolk snel wat minder heftig wordt..
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:16:28 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76811288
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb niet bijgelezen, zijn ook echt te veel posts op dit moment....

Ben alleen effe wat minder aan het meeposten omdat ik mezelf domweg gezegd een beetje klote voel. Had toch wel verwacht dat er een klein roze randje zou ontstaan nu de kritieke periode voorbij is. Dat heb ik een dag of 2 ook wel gehad, maar inmiddels is het helemaal wegge-ebt en daar ben ik erg teleurgesteld over. Het is allemaal nog zo abstract en vaag. Had gehoopt inmiddels wel te kunnen wegdromen en fantaseren, maar het lukt me niet zo...

Heb met Martijn afgesproken dat we nog wel iets gaan doen om deze zwangerschap te 'vieren'. Dat hebben we bij het tweede streepje natuurlijk helemaal niet gedaan en ook nu we de kritieke periode voorbij zijn hebben we nog niet echt een moment genomen om het 'we zijn in blijde verwachting' vonkje tot ontbranding te brengen.

Op zich is het ook niet raar, de eerste 12 weken heb ik min of meer genegeerd dat ik zwanger was. Ik mocht er niet van genieten of eraan wennen, gevolg is wel dat ik nu dus sec gezien pas een week zwanger ben... Dan is het ook niet raar dat het allemaal nog heel onwerkelijk is. Ik moet het nog erkennen... Zelfs de hormonen beginnen nu pas écht te gieren, loop hele avonden te janken...

Lang verhaal kort, ik wil niet het hele topic depressief maken. Vind het prachtig om te zien hoe andere meiden hier al wel zo enorm genieten en wil niet de spelbreekster zijn. Vandaar dus effe wat minder meeposten, laten we hopen dat deze donkere wolk snel wat minder heftig wordt..
Meisje toch, je moet jezelf niet dwingen om te genieten. Gewoon alles over je heen laten komen. Het blijft toch onwerkelijk tot het einde. Ik voel de hele dag gefriemel in mijn buk en toch kan ik me niet voorstellen dat ik over 1 maand een babietje heb...

Ik geniet ook niet 24/7 hoor! En hier zitten wel meer dames die dat hebben...
Dat roze randje komt vanzelf wel. Is het niet tijdens de zwangerschap, dan is het straks wel als het kindje er is...
wij hebben nooit de zwangerschap gevierd hoor
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:21:49 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76811511
Asy

Ik bedoel met 'vieren' eigenlijk meer het moment van zwangerschap. Waar anderen elkaar blij / gelukkig / etc in de armen vallen bij het tweede streepje hebben wij elkaar alleen maar even aangekeken en verzucht; " Nou, daar gaan we weer..."

Nu bij de 12 weken hebben we het eigenlijk ook een beetje voorbij laten gaan. Met 'vieren' bedoel ik dus eigenlijk meer een momentje nemen om de zwangerschap te erkennen, misschien dat het dan allemaal wat tastbaarder wordt ofzo...
pi_76811591
Klinkt herkenbaar hoor flugeltje. Geef het de tijd. En het vieren is wel een erg goed idee
Bij mij begon het pas een beetje te komen toen ik de eerste schopjes voelde en zelfs toen nog niet echt. Nu begint m'n buik te groeien en strak te staan en wordt het zwangergevoel weer wat groter. Maar ik geloof niet dat ik nog echt op een roze wolk ga belanden.
Je hebt lang in de zenuwen gezeten, gun het de tijd om dat te laten slijten
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:24:29 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76811628
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:21 schreef flugeltje het volgende:
Asy

Ik bedoel met 'vieren' eigenlijk meer het moment van zwangerschap. Waar anderen elkaar blij / gelukkig / etc in de armen vallen bij het tweede streepje hebben wij elkaar alleen maar even aangekeken en verzucht; " Nou, daar gaan we weer..."

Nu bij de 12 weken hebben we het eigenlijk ook een beetje voorbij laten gaan. Met 'vieren' bedoel ik dus eigenlijk meer een momentje nemen om de zwangerschap te erkennen, misschien dat het dan allemaal wat tastbaarder wordt ofzo...
Je hebt het wel 'gevierd'. Toen je de laatste goede echo had...
Niet zo streng zijn voor jezelf...
Waarom ben je strenger voor jezelf dan voor anderen? Das helemaal niet nodig...
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:34:58 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76812116
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je hebt het wel 'gevierd'. Toen je de laatste goede echo had...
Niet zo streng zijn voor jezelf...
Waarom ben je strenger voor jezelf dan voor anderen? Das helemaal niet nodig...
Nou, voor mijn gevoel hebben we het dus niet gevierd. Moeilijk uitleggen, maar ik hoop echt dat het een beter gevoel gaat geven als we dat wel een keer doen.

Nu kunnen we het gelukkig ook best een officieel tintje meegeven doordat Martijn het kind officieel kan erkennen bij het gemeentehuis.

Ik ben echt van alles aan het zoeken om 'het gevoel' te krijgen, zo ben ik al 2 keer nog net niet gillend een babywinkel uitgelopen omdat ik het gewoon stom vind in zo'n winkel
pi_76812340
Reken het jezelf niet zo aan, Flugel. Er zijn nergens regels die voorschrijven dat jij jubelend op een roze wolk door je zwangerschap moet fladderen. Als dat zo niet voelt, neem het dan gewoon zoals het is. Meer kun je niet doen.

Misschien is het een idee om het te vieren door alvast te gaan kijken voor een babykamertje. Dat hielp bij mij in ieder geval wel wat.

Verder ga ik jullie helaas in de steek laten. In bad zijn de weeën zoals verwacht heftiger geworden en ze komen nu ook sneller achter elkaar. Ik heb mijn man net naar huis gebeld en moet me nu echt concentreren op het ontspannen als er een wee komt. Het volgende bericht van mij is waarschijnlijk het blijde nieuws.
pi_76812370
heel veel succes DeMajoor!! Je wordt mama
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:41:02 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76812373
DeMajoor!!!

Heel veel succes meid, zet 'm op!
pi_76812413
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:34 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ben echt van alles aan het zoeken om 'het gevoel' te krijgen, zo ben ik al 2 keer nog net niet gillend een babywinkel uitgelopen omdat ik het gewoon stom vind in zo'n winkel
Ook heel herkenbaar. Maar vanmiddag heb ik even drie keer ademgehaald en op m'n gemak een rondje gemaakt door z'n winkel. Wat moet dat moet he
pi_76812443
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef DeMajoor het volgende:
Reken het jezelf niet zo aan, Flugel. Er zijn nergens regels die voorschrijven dat jij jubelend op een roze wolk door je zwangerschap moet fladderen. Als dat zo niet voelt, neem het dan gewoon zoals het is. Meer kun je niet doen.

Misschien is het een idee om het te vieren door alvast te gaan kijken voor een babykamertje. Dat hielp bij mij in ieder geval wel wat.

Verder ga ik jullie helaas in de steek laten. In bad zijn de weeën zoals verwacht heftiger geworden en ze komen nu ook sneller achter elkaar. Ik heb mijn man net naar huis gebeld en moet me nu echt concentreren op het ontspannen als er een wee komt. Het volgende bericht van mij is waarschijnlijk het blijde nieuws.
Spannend Majoor. Succes!
pi_76812547
F5 tijd!!!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:48:53 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76812708
DeMajoor, zet 'em op!

flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:52:22 #155
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76812852
DeMajoor zet hem op

voor de rest een dikke knuffel
Be happy with the little things in life
pi_76812891
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!

flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
Ik voel me ook nergens schuldig over. Probeer alleen maar aan flugeltje aan te geven dat ze het de tijd moet gunnen. Doe ik ook. Alles in mijn eigen tempo
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:54:48 #157
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76812950
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!

Nou ja, ik was dus juist gegaan omdat ik gehoopt had dat het iets los zou maken bij me, had alleen niet op afkeer gerekend Vanavond gaan we effe de stad in, loop wel effe langs de babyafdeling van de Hema, dat is sowieso wel leuker spul.....

Ow en ik ga ook wel in m'n eigen tempo hoor... Erger zou zijn als ik alleen iets wilde voelen omdat de maatschappij dat van me verwacht. Nee, ik wil zelf dat er iets meer gevoel bij komt kijken... Vandaar ook de teleurstelling, en dan kunnen 500 mensen zeggen dat je dat niet moet zijn. Teleurstelling is een emotie die je niet kunt ontvluchten
pi_76813180
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:54 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ik dacht bij het begin van de bevalling ook dat ik darmkrampen had!! Na zo'n 3 uurtjes van die krampen hebben we toch maar de vk gebeld, maar ik wilde eerst eigenlijk niet bellen omdat het mij erg stom leek om te bellen omdat je alleen maar heel nodig naar de wc moet! Toen de vk kwam, bleek ik al 5/6 cm ontsluiting te hebben!!

Succes DeMajoor!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:36:23 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76814647
Mijn buik danst
maar als ik de filmcamera er bij pak, dan houdt het op... Flauw kind
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:06 #160
259886 pessie
pi_76815027
Yippie DeMajoor zet door! Zet em op! En daarna

Flugel, gelukkig hebben ze een remedie tegen babywinkels: Internetwinkelen. Valt veel meer op te bekijken, en kan in je eigen tempo. En ik wou je net aanraden es langs de Hema te gaan, maar dat ging je zelf al doen Bij de VenD hebben ze ook vaak hele leuke kleertjes (vind ik zelf).

Wat wijzelf al vanaf het begin van de zwangerschap willen doen om de komst van de baby te vieren is samen uit eten gaan, en dan in een luxe restaurant. Helaas is het er nog niet van gekomen, misschien dit weekend...

En dat huilend van geluk in elkaars armen vallen was hier ook niet het geval. Het was meer, oh, ja, gelukt dus. hm. ja, fijn! En toen nog even een avond heel onwerkelijk.

En zoals de anderen al zeggen: Zet jezelf niet zo onder druk. Het is juist heel goed te begrijpen. En volgens mij ben je niet de eerste in dit topic die zwanger zijn tot nu toe nog niet helemaal geweldig vind.

Als ik mezelf es vergelijk met anderen dan ben ik vaak bang dat iedereen me een ontaarde moeder vind, terwijl mijn roze wolkje vrij stevig onder mn kont vastgeknoopt zit. Ik heb alleen niet bij 9 weken de maxi cosi besteld en bij 11 weken de babykamer in huis. Voor iedereen is het anders, en "geniet er toch van" zeggen heeft niet zoveel zin. Geef het tijd, ga niet lopen zwijmelen als je je niet zo voelt en niet zo in elkaar zit.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:48 #161
259886 pessie
pi_76815046
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:36 schreef Asyniur het volgende:
Mijn buik danst
maar als ik de filmcamera er bij pak, dan houdt het op... Flauw kind
Heel flauw, had het graag gezien
pi_76815059
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:47 schreef pessie het volgende:
Yippie DeMajoor zet door! Zet em op! En daarna

Flugel, gelukkig hebben ze een remedie tegen babywinkels: Internetwinkelen. Valt veel meer op te bekijken, en kan in je eigen tempo. En ik wou je net aanraden es langs de Hema te gaan, maar dat ging je zelf al doen Bij de VenD hebben ze ook vaak hele leuke kleertjes (vind ik zelf).

Wat wijzelf al vanaf het begin van de zwangerschap willen doen om de komst van de baby te vieren is samen uit eten gaan, en dan in een luxe restaurant. Helaas is het er nog niet van gekomen, misschien dit weekend...

En dat huilend van geluk in elkaars armen vallen was hier ook niet het geval. Het was meer, oh, ja, gelukt dus. hm. ja, fijn! En toen nog even een avond heel onwerkelijk.

En zoals de anderen al zeggen: Zet jezelf niet zo onder druk. Het is juist heel goed te begrijpen. En volgens mij ben je niet de eerste in dit topic die zwanger zijn tot nu toe nog niet helemaal geweldig vind.

Als ik mezelf es vergelijk met anderen dan ben ik vaak bang dat iedereen me een ontaarde moeder vind, terwijl mijn roze wolkje vrij stevig onder mn kont vastgeknoopt zit. Ik heb alleen niet bij 9 weken de maxi cosi besteld en bij 11 weken de babykamer in huis. Voor iedereen is het anders, en "geniet er toch van" zeggen heeft niet zoveel zin. Geef het tijd, ga niet lopen zwijmelen als je je niet zo voelt en niet zo in elkaar zit.
Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:02:29 #163
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76815524
DeMajoor zet m op meid!! Nog even en dan heb je je kindje in je armen
pi_76815776
Flugel, ik weet niet of je hier meelas toen ik hier in het begin postte of toen ik 12 weken was of toen ik 20 weken was, of wanneer dan ook. Gevierd hebben we hier ook niet, ik ben al drie keer in een winkel binnen geweest waar ze kinderspullen verkopen:
- om zwangerschapskledij te kopen (en hoe lang heb ik dat niet uitgesteld... tot eind november)
- 2 keer om aan de geboortelijst bezig te zijn (die nog steeds niet klaar is).

Ik ben bijna 34 weken en heb nog niets gekocht voor het kind (zelfs nog geen truitje of wat dan ook).

Als ik jouw post lees, heb ik soms een beetje het gevoel dat je jezelf onder druk zet omdat het "zo hoort". Maar het hoort helemaal niet zo te zijn. Niets hoort er automatisch bij en iedereen ervaart het anders. Mijn man en ik zijn vrij nuchtere personen (twee uur voor ons huwelijk stonden mijn man en ik in een supermarkt, ik bedoel maar...).
Veel mensen zeggen dat die fameuze wolk komt na 12 weken of na 20 weken als je het geslacht weet of als je de eerste schopjes voelt of ... Ik zit nog steeds niet op een wolk want dat ligt gewoon niet in mijn persoonlijkheid, vermoed ik.
Begrijp me niet verkeerd: we zijn heel blij dat ik zwanger ben, dat de hele MMM gelukt is en dat het alle moeite waard bleek te zijn. En uiteraard kijken we uit naar de komst van de baby, maar ik kan niet zeggen dat ik op een wolkje kan zitten wegzwijmelen en dat komt volgens mij gewoon omdat zowel mijn man als ik te nuchter zijn (en de schrik zit er hier nog steeds in dat het verkeerd zou kunnen gaan en dat houdt mij tegen om iets te kopen of zelfs maar om rond te kijken in winkels )

Ontaard? Volgens velen hoogstwaarschijnlijk wel Maar dat trek ik me eigenlijk niet zo erg aan. Ik laat het komen zoals het komt en zoals het goed voelt voor mij en voor mijn man. Want wij moeten er ons goed bij voelen en eigenlijk niet de rest van de mensen uit onze omgeving.
pi_76816036
DeMajoor: wat spannend Hopelijk nog eventjes en dan kun je genieten van jullie baby in jouw armen

De gyn heeft me wel goedgekeurd. En wonder boven wonder, ik ben blijkbaar afgevallen de laatste 4 weken (zal wel te maken hebben met de nacht van 23 op 24 december en de drie daaropvolgende dagen dat ik op yoghurt heb geleefd ). De gyn was dus content
Bloeddruk was ook voor de eerste keer goed: 138/68
Baby ligt nog steeds zoals hij hoort te liggen.
Het enige minpuntje misschien? Ze vroeg me of ik echt zo lang zou blijven werken en of ik niet beter nog een week vroeger zou stoppen (gezien mijn historiek van bloeddruk want die was nu waarschijnlijk goed omdat ik effectief 1 dag per week extra thuis blijf). Ze maakt zich wat zorgen meer naar het einde van de zwangerschap toe.
Dus ik ga eens rekenen en tellen hoe het precies zit als ik nog een week vroeger stop en dan moet ik aan mijn baas vragen of ik bv 1 of 2 weken verlof mag plakken achter mijn zwangerschapsverlof want anders komen we, vrees ik, in de problemen voor de opvang (maar dat zou ik dus nog allemaal moeten uitrekenen).
Op 4 februari moet ik terug en ze zei dat het het beste zou zijn als ik het tegen dan weet, dan kunnen we alle papieren invullen.
pi_76816338
De Majoor jij hebt straks je baby in de armen Succes

Flugeltje, je voelt zoals je je voelt. Bij mij werd het allemaal een stuk 'echter' toen ik mijn meisje zag op de 21 weken echo. Het was echt een ontmoetingsmoment met mijn kind
Daarna hebben we ook wel spullen gekocht, zoals meubeltjes en kinderwagen ed. Als je elke dag even in de babykamer binnenloopt dan ga je vanzelf voor je zien hoe jij daar straks je kindje verschoont, baddert of in bed legt
pi_76816484
DeMajoor, woei! You go!
Dan sta ik straks in de top 15

Leonieke, gewoon lekker maling hebben aan het hele 'hoe het zou horen' hoor. Het is jullie zwangerschap en die moeten jullie beleven op een manier die voor júllie goed voelt.

Hier vandaag een onverwachte groeiecho gehad; de vk heeft tegenwoordig zelf een apparaat en mijn buik is toch wel euh... aan de grote kant. En Thomas was met zijn 4740 gr. ook geen klein poppetje.
Nou, de spekkies waren al goed te zien, dus ik ga dinsdag al terug naar de gyn ipv met 36 weken. Wil namelijk heel heel heel graag een natuurlijke bevalling dit keer, en dat kan alleen als het geen sumobaby wordt, dus daar gaat op worden toegezien.
Hardloper.
IG @webkim
pi_76816872
Jeej, DeMajoor is echt aan de gang!

Flugel Oh zo herkenbaar! En hoe teleurgesteld was ik, toen ik na die twaalf weken nog steeds niet op een roze wolk zat! Echt, het wordt leuker! Maar je kunt het gewoon niet 'afdwingen'. De blijdschap moet groeien en dat is niet meer dan normaal.En dat komt heus wel.....
pi_76818131
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef Webkim het volgende:
DeMajoor, woei! You go!
Dan sta ik straks in de top 15

Leonieke, gewoon lekker maling hebben aan het hele 'hoe het zou horen' hoor. Het is jullie zwangerschap en die moeten jullie beleven op een manier die voor júllie goed voelt.
Vind ik ook Het heeft me een tijdje gekost om er vrede mee te nemen, maar nu voel ik me er helemaal niet slecht bij.
Ik vind het gewoon jammer dat Flugeltje het er nog moeilijk mee heeft.
quote:
Hier vandaag een onverwachte groeiecho gehad; de vk heeft tegenwoordig zelf een apparaat en mijn buik is toch wel euh... aan de grote kant. En Thomas was met zijn 4740 gr. ook geen klein poppetje.
Nou, de spekkies waren al goed te zien, dus ik ga dinsdag al terug naar de gyn ipv met 36 weken. Wil namelijk heel heel heel graag een natuurlijke bevalling dit keer, en dat kan alleen als het geen sumobaby wordt, dus daar gaat op worden toegezien.
Bedoel je dan met erop toezien dat ze jou vroeger zouden inleiden? Want er is toch niet echt een andere truc veronderstel ik?
pi_76818818
flugeltje, het kan ook erger hoor er zijn ook mensen die een pesthekel hebben aan zwanger zijn (en het dan desondanks heel bewust gewoon nog een keer doen )

nee, serieus. wat de anderen al zeggen: doe gewoon lekker je eigen ding! en zelfs voor de diehardzwangerschapshater zijn er nog wel leuke momentjes, die komen voor jou ook!
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:15:21 #171
259886 pessie
pi_76820874
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?
Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!

(Zo, en nu weer even mn nuchtere zelf).
pi_76821319
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!

(Zo, en nu weer even mn nuchtere zelf).
Dat gaat nooit op tijd goed komen

Ik heb vanmiddag gevraagd wat de levertijd van de kinderwagen is die we willen hebben, omdat ik allemaal horrorverhalen las over maaaaaaaanden levertijd. Blijkt het twee weken te zijn
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:48:19 #173
259886 pessie
pi_76822406
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:24 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat gaat nooit op tijd goed komen

Ik heb vanmiddag gevraagd wat de levertijd van de kinderwagen is die we willen hebben, omdat ik allemaal horrorverhalen las over maaaaaaaanden levertijd. Blijkt het twee weken te zijn
mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!

Nee grapje, we willen een beetje wachten op de aanbiedingen. Heb geen zin om het volle pond te moeten betalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Vond vandaag weer een maxi cosi cabrio voor 80 euro op marktplaats. Nieuw... Nou ja, we hebben nog tijd genoeg, en anders ligt het alleen maar in de weg, en dat is alleen maar onhandig.
pi_76823248
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:48 schreef pessie het volgende:

[..]

mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!

Nee grapje, we willen een beetje wachten op de aanbiedingen. Heb geen zin om het volle pond te moeten betalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Vond vandaag weer een maxi cosi cabrio voor 80 euro op marktplaats. Nieuw... Nou ja, we hebben nog tijd genoeg, en anders ligt het alleen maar in de weg, en dat is alleen maar onhandig.
Wij hebben deze maand al genoeg uitgegeven en wachten ook nog even. Ik hou in de tussentijd ook de aanbiedingen in de gaten. Maar we willen wel nieuw spul voor de kinderwagen, dus ik vrees dat dat niet zo makkelijk gaat worden.

Verder allemaal spul van beide families overgenomen en een deel blijft daar ook nog even staan totdat wij wat meer ruimte hier hebben.

Maar er begint nu wel langzaam wat te kriebelen bij mij Zolang de grote dingen maar geregeld zijn of in de pipeline zitten en dat is gelukkig zo
pi_76823850
Met spullen kopen wachten wij even tot de dakkapel op het dak gemikt is(das over 2 weken) en de kamer een beetje vorm begint te krijgen We weten wel al wat we willen, dus das wel makkelijk (waren we snel over uit, waren maar 2 kamers die we echt leuk vonden).
De wagen waren we ook al snel over uit, maar hebben we ook nog niet besteld. Dat komt vanzelf wel

Babykleertjes, ben ik echt dol op
Maar das al jaaaaaren zo! Ik ging echt los toen mijn nichtje kwam (en dan is bij de hema werken is echt niet handig haha).
Vandaag op mijn werk kregen we de nieuwe babykleertjes binnen. Die mocht ik ophangen van mijn collega haha en die zei had al tegen een andere collega gezegd dat het maar goed was dat ik nog niet wist wat het gaat worden, want dan had ik alle kleertjes gekocht.
En ja dat klopt wel zo'n beetje denk ik

Dus voor mij is het heel bijzonder om te lezen dat er mensen zijn die dat niet zo hebben haha, maar goed ik ben ook wel extreem daarin denk ik Ach en iedereen moet het lekker op zijn manier doen Waar je je gewoon prettig bij voelt haha.
Zo een heel verhaal is t geworden

EN ik las ook dat het spannend is bij DeMajoor!!! Ik hoop ook dat we morgen pas wat horen van dr
En ik zag ook nog 2 lieve foto'tjes van Claire!! Een mooie dame heb je gebakken hoor sidney!!!!!
pi_76829931
Ik hoop dat het al niet meer nodig is, maar hup Majoor!

Flugeltje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 06:42:00 #177
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76838031
Goedemorgen allemaal! Hier weer een redelijke nacht gehad. De nachtelijke toiletbezoekjes nemen wel weer toe, maar ja, het hoort er bij.

DeMajoor, ik hoop dat je je kleintje inmiddels in je armen hebt liggen. Ben benieuwd!!

Nu eerst even ontbijten, dan lees ik later wel even bij.

Fijne dag alvast gewenst allemaal!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 07:31:11 #178
265732 Keshet
pi_76838338
Ben benieuwd hoe het met DeMajoor is!

Faja, hoe is het met jou? Inmiddels uitgeslapen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 07:45:18 #179
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76838474
Kwam even snel kijken of er al weer een nieuwe baby was
Ga nu weer lekker terug mn bed in Heb zo slecht geslapen vannacht!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 07:56:22 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76838588
Heej, wat een slechte slapers opeens hier!
pi_76838894
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 07:56 schreef Asyniur het volgende:
Heej, wat een slechte slapers opeens hier!
Hier ook zo iemand. Maar mijn gyn liet gisteren wel uitschijnen dat het heel vaak voorkomt dat zwangere vrouwen tussen 7u en 10-11u wel goed kunnen slapen, maar het 's nachts veel moeilijker hebben.
Ik vraag me echt af hoe dat komt want tussen 7 en 10 moet een mens toch ook de goede positie vinden. Soit, het geldt alleszins bij mij ook, hoor

En vannacht nog extra slecht geslapen hier door het gepieker over wanneer ik nu in verlof zou gaan En ik ben er nog niet uit
pi_76839141
8:00 geweest, geen Majoor Hoezee!

En hier ook slecht geslapen. Maar dat kwam van de shoarma gisteravond. Die was erg lekker, dus ik vond dat ik meer moest eten dan 2 happen.
No to self: tot bevalling niet meer eten dan 2 happen Ik heb nu nog het gevoel dat ik tjokvol zit, heel vervelend.

En Leonieke over verlof: Altijd luisteren naar advies deskundige!

Vandaag verhuizen, morgen 35 weken
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:49:08 #183
259886 pessie
pi_76839281
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:41 schreef freecell het volgende:
8:00 geweest, geen Majoor Hoezee!

En hier ook slecht geslapen. Maar dat kwam van de shoarma gisteravond. Die was erg lekker, dus ik vond dat ik meer moest eten dan 2 happen.
No to self: tot bevalling niet meer eten dan 2 happen Ik heb nu nog het gevoel dat ik tjokvol zit, heel vervelend.

En Leonieke over verlof: Altijd luisteren naar advies deskundige!

Vandaag verhuizen, morgen 35 weken
8.01 geweest, nog geen bevallingsupdate...

En Leo wat betreft verlof, dat is een beetje vreemd geregeld als je het vergelijkt met NL. Maar ik denk dat je gewoon moet luisteren naar wat de deskundige zegt.

Oeh, nieuwe klertjes zijn binnen bij de Hema! Hebben ze nu ook leuke neutrale kleren (geschikt voor zowel jongen als meisje en iets anders dan creme of wit). Ik was laatst bij de hema en alles was of roze of blauw. En het enige dat wel leuk was en voor beide kon staat een eland op en een kerstboom. Dus mijn zomerkindje wordt toch nog een beetje een kerstkindje . By the way, de kleur was uiteraard creme.

Faja? Ben je er nog? Of heb je samen met DeMajoor een datumtweeling gebakken?
pi_76839389
Freecell, spannend zeg! Zal wel rust geven als jullie helemaal gesetteld zijn in jullie nieuwe stek denk ik?

DeMajoor

Ik heb vannacht voor het eerst in weken weer eens lekker geslapen!! eerst gisteren op de bank al 2 uur, toen 3 borden macaroni weggewerkt en toen weer naar bed gegaan....
pi_76839536
Moggeh

Succes vandaag Freecell, laat je wel andere mensen de spullen sjouwen?

En volgens mij is er iemand bevallen gisteravond/vannacht

Ik slaap eigenlijk nog steeds best goed, ik wordt alleen wakker als ik me moet omdraaien en daarna slaap ik gewoon verder. Toiletbezoek is nu 1 a 2 keer gelukkig, heb er al zo'n hekel aan om midden in de nacht te moeten....

Gister 36 wkn alweer

Iemand nog iets van Faja vernomen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:08:28 #186
259886 pessie
pi_76839615
Dag ontbijt...
pi_76839782
Freecell ik heb maanden geen shoarma gegeten omdat ik er tijdens mijn zwangerschap 2 keer ziek ben van geweest. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb, is het me dan wel weer goed meegevallen, dus wie weet is er nog hoop voor jou

En idd, ik zou gewoon naar de specialist moeten luisteren, hé, maar een week minder werken is ook een week minder de tijd om alles in orde te krijgen Alhoewel, als ik morgen beval, krijg ik het natuurlijk ook niet meer allemaal geregeld
En die andere regeling tov Nederland? Gisteren zat er een Nederlandse stagestudent bij de consultatie (ja, universitair ziekenhuis, er is altijd wel een andere student die mij zit te betasten ) en die was blij dat het de uitleg eens hoorde want ik merkte dat hij het ook allemaal niet zo goed begreep toen de gyn en ik onder elkaar bezig waren.

Free: veel succes met jouw verhuis! Maar jij moet toch enkel coördineren veronderstel ik en niet sleuren met materiaal?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:44:43 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76840517
Zal DeMajoor kindlief inmiddels al in haar armen hebben?

Asy, volgende keer gewoon door je vriendlief de camera laten pakken, dan weet jouw eigenwijsje het niet en krijg je misschien een keer kans om 'm vast te leggen. Ben wel benieuwd of hij ook na de bevalling nog zo eigenwijs gaat blijken te zijn als nu tijdens de zwangerschap

@leonieke, ik had inderdaad al wel een beetje begrepen dat het bij jou ook niet allemaal zo vanzelfsprekend met de roze wolk is als sommige mensen je graag willen doen geloven... Wat fijn trouwens dat het goed is met je bloeddruk, ik zou wel haar raad overnemen en eerder stoppen met werken. Je hebt er nu al zo'n moeite mee, denk aan jezelf (en je kindje) belangrijker zaken zijn er gewoon niet... Spreek desnoods op je werk af dat ze je bellen als ze er echt niet uitkomen, dan heb je in ieder geval de rust dat je het goed achterlaat.

Ai webkim, hoop dat het niet weer tegen de 10 pond aan gaat lopen. M'n moeder heeft 4 9-ponders en een 8-ponder op de wereld gezet en ook Martijn was niet de kleinste toen hij geboren werd. Ik vrees dus dat ook ik wel eens een halve peuter zou kunnen gaan baren. Wat als deze ook zo groot is, wordt het dan toch eerder gehaald?

Orea 3 borden macaroni? wel fijn dat je lekker geslapen hebt...

Free, succes met verhuizen!

Hier slaap ik tussen de toiletbezoeken door eigenlijk wel redelijk, ben wel wat onrustig en heb moeite met het vinden van m'n draai, maar heb 's ochtends wel het idee dat ik geslapen heb. (ook al ben ik dan vaak nog erg moe)

Over ontaarde moeders gesproken... Ik was gisteren dus even binnengelopen bij de babywinkel hier in de buurt en daar zag ik een binnenveringsmatrasje staan van 170 euro afgeprijsd naar 25... Reden; een koffievlek. Maar er zit een wasbare hoes om en de koffie was niet naar het binnenmatras doorgesijpeld. Ik heb dat ding dus meegenomen, wat Vanish en de wasmachine en je ziet er niets meer van... Staan daar een paar van die zuinig kijkende dames in de winkel die me zo meewarig aan staan te kijken dat ik een matrasje met een vieze vlek meeneem Ik spreek ze graag nog eens na de eerste spuitluier...

Vandaag voel ik mezelf al weer wat beter, ben gisteren met Martijn even de stad ingeweest en daarna heerlijk gegeten bij een tof restaurantje... MIsschien had ik ook wel gewoon wat TLC nodig even... Het blijft onwerkelijk allemaal, maar ben tenminste niet meer zo heel erg verdrietig van teleurstelling...
pi_76840847
Zó ben jij even een ont-aarde moeder inderdaad!! (wáár maken mensen zich in vredesnaam druk om... vooral als het anderen betreft... kansloos!!)

Ik heb het idee dat ik hier enigzins groeispurt heb ofzo, heb al 2 dagen een gevoelige/pijnlijke buik! Zijn er hier meer dames die dat rond week 10/11 hadden? Nou moet het natuurlijk ooit wel gaan gebeuren dat het wat gaat rekken, en aangezien ik vanaf dag 1 nog geen enkele (groei)kramp of iets heb gehad...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:07:08 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76841105
hijg puf steun snorf terug van boodschappen doen
En eetlust is hier voldoende aanwezig...

Geen DeMajoor en geen Faja nog?
dat moet minstens 1 verse baby betekenen en wellicht zelfs 2 of een datumtweeling!

flugel en Martijn: de krenterige ontaarde ouders
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:11:47 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76841239
Herkenbaar idd Orea, heb er ook de afgelopen dagen weer last van... Beetje rond de liezen en ook vanbinnen voel ik m'n baarmoedermond af en toe. Het is geen kramp ofzo, maar echt een beetje 'trekkerig' gevoel. Had ik met 10/11 weken en nu dus weer....

En die dames trek ik mezelf toch niets van aan. Als ik een koopje zie neem ik dat, mijn kind ligt straks op een heel goed matrasje en het is voor mij dan sport dat ik er bijna niets voor betaald heb. Mijn hele huis staat vol met dat soort vondsten. Opknappertjes van de rommelmarkt of van marktplaats of oude meubeltjes die een nieuwe bestemming hebben gekregen. Een heerlijk allegaartje wat samen toch een geheel vormt.

Ben nu op zoek naar een borduurmachine zodat ik leuke stofjes kan gaan maken, geeft mij persoonlijk meer voldoening. Ook voor de babykamer heb ik eigenlijk alles al wel ergens hier in huis staan. Een oud dressoir wat ik ga schilderen en een ledikantje wat ik vorig jaar voor een paar tientjes op MP kocht. Er zit een inbouwkastje onder de trap op de kamer die we voor de baby bestemd hebben. Die kast is best groot, dus we willen er een mini-inloopkastje van maken. Dat hebben wij zelf niet eens

Hmz, over dit soort zelfmaakdingen kan ik mezelf veel enthousiaster maken dan over een babywinkel, misschien is het wel een teken dat ik moet gaan knutselen enzo...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:18:32 #192
259886 pessie
pi_76841463
Flugel als ik dat zo lees wordt je de perfecte moeder. Je let nu al op de koopjes! Als ik zoiets had gevonden had ik et ook meegenomen. Ligt toch wel een hoes omheen.

Orea, ik heb vooral veel jeuk. Schijnt te komen omdat mn huid uitzet. Daarnaast had ik veel last van bandenpijn, maar dat is nu een stuk minder! En die borsten dat vind ik nog het ergst, 's avonds op mn borsten slaan en schreeuwen stop met pijn doen! Volgens mij vind mn man me op zo'n moment zielig...
pi_76841896
Krampen en jeuk? Check!
Althans, die heb ik zeker en vast veel gehad. En wat was die jeuk zooo vervelend. Ik voelde me zo beschaamd als ik weer eens aan mijn buik moest krabben

En die krampen? Die zijn een tijd weggeweest. Maar eergisteren en gisteren voor de eerste keer terug krampen gehad. Het probleem was gewoon dat ik niet meer kon zeggen of het om dezelfde soort krampen ging of niet. Begint de gyn opeens over voorweeën Daar doe ik dus nog lekker niet aan mee Nog veel te vroeg
Nee, ze zei wel dat er nog geen sprake was dat ik zou moeten bevallen ofzo, maar dat ik er wel rekening moest mee houden dat het nu meer en meer zou komen.

En wat mag ik me blijkbaar gelukkig prijzen dat mijn borsten nog geen ietsiepietsie veranderd zijn als ik dat zo lees, pessie.

En flugel: zo'n typisch Hollands gedrag, joh... (ik geef je trouwens 100% gelijk, hoor, zou ik ook gewoon doen )
pi_76842080
Ja die borsten, hou op schei uit inmiddels al bijna 2 cupmaten erbij (en ik begon al bij cup F ) en de pijn leek wat minder te worden, maar sinds deze week is het drama! Alleen ernaar kijken resulteerd al praktisch in een jankbui (lichtelijk overdreven maar you get the point )

Het zijn inderdaad niet echt krampen, maar wel constant aanwezig. Nou ja ik zie het maar als goed teken! Geen bloed meer in elk geval al bijna 2 weken
pi_76842461
Een hele goede morgen dames! Ik zag dat ik al gemist werd hier. Ik lees later wel even terug maar nu even een mega grote ego post van mijn kant.

Gisteren middag ben ik om 12.00 uur maar even op bed gaan liggen vanwege de pijn die ik in mijn onderbuik had sinds de acupunctuur sessie en toen ik om 14.00 uur wakker werd was de pijn nog altijd aanwezig en ik moest echt porren om een reactie te krijgen van de kleine. Dus toch maar de verloskundige gebeld, hiep hiep hoera ik had natuurlijk de verloskundige die ik al weken mien paracetamol noem aan de lijn. Ik moest maar even een half uur gaan douchen en dan weer bellen. Dus om 14.45 hing ik weer aan de lijn. Nou om 15.00 uur was ze bij me, en heeft ze inwenidg nog gevoeld. Geen verandering met afgelopen maandag tijdens het strippen.

Toch begonnen om half 5 mijn weeen en zijn we rond de klok van 21.00 uur naar het ziekenhuis gegaan waar vervolgens om 01.50 uur vanmorgen onze zoon is geboren.

Hij weegt 3225 en is 49 cm lang. De kleinste van alle drie mijn kinderen.
pi_76842520
gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_76842533
Faja, gefeliciteerd met Dijon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:51:20 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76842596
gefeliciteeeerd! wat een prachtkindje weer
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_76842625
Ohhhh Faja...daar istie! Jullie kleine manneke!! Wat een heerlijkheid! Heel erg veel geluk met zn 5en en ik wens je een heerlijke kraamtijd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76842656
Jaaaaa hij is er!!!

Faja & man gefeliciteerd met jullie zoon! Morgaine en Nathan, gefeliciteerd met jullie broertje!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:53:25 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76842688
Faja van harte
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:53:28 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_76842692
Faja en man! Gefeliciteerd!
Morgaine en Nathan, jullie hebben een broertje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:53:47 #203
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76842709
Faja van harte met Dijon en wat een lekker koppie heeft hij. Papa, grote zus en broer ook van harte met jullie nieuwe broertje.
pi_76842710
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik spreek ze graag nog eens na de eerste spuitluier...

Freecell: succes met verhuizen vandaag!

voor alle slechte slapers. Moet zeggen dat mijn nachten over het algemeen erg goed zijn. Heel af en toe kan ik niet slapen. Moet er sinds kort 1 keer uit om te plassen. Maar ik slaap wel elke dag tot 9.45 uur en word dan echt pas wakker....

En Flugel: over dingen zelf maken, dat is toch geweldig? Ik ben ook zo hoor, en daar haal je veel meer voldoening uit...
pi_76842809
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:48 schreef Faja-Lobi het volgende:

Toch begonnen om half 5 mijn weeen en zijn we rond de klok van 21.00 uur naar het ziekenhuis gegaan waar vervolgens om 01.50 uur vanmorgen onze zoon is geboren.

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Wat een mooi kindje zeg! En zo tevreden lijkt hij....
pi_76842835
Faja van harte gefeliciteerd En wat pinquit zegt, moet ik echt helemaal beamen. Zo mooi
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:00:20 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76842996
gefeliciteerd faja!

hij lijkt op je andere kids!

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:04:22 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76843163
Okay, vaagheid hier zojuist....

Ik voelde net ineens een soort van "plop/duw" linksonder in m'n buik, net boven m'n schaambot... En sindsdien is het op dezelfde plek een beetje een trekkerig gevoel. Dat trekkerige herken ik, want dat heb ik wel vaker. Dat *plop* is echter helemaal nieuw. (ook niet herkenbaar van lucht in darmen, het voelde ook niet als lucht) Nu ben ik pas 13,5 week dus het kindje kan het nog niet zijn... Iemand die het herkent als ik het zo beschrijf?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:06:08 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_76843233
Met 13 weken zou het je kindje kunnen zijn hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:12:37 #210
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76843491
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:06 schreef Troel het volgende:
Met 13 weken zou het je kindje kunnen zijn hoor
Zou het Troel, bij een eerste?

Toegegeven, het voelde alsof er 'afgeduwd' werd vanaf het bekkenbot net boven m'n schaambot aan de rechterkant, maar je gaat een eerste kind toch pas bij 18 weken ofzo voelen? Voel nu dus wel nog een beetje zeuren op de betreffende plek, maar *plop* niet meer gevoeld.

maak mezelf eerder een beetje zorgen omdat het zo onbekend is voor me en ik bijna al dacht dat de vruchtzak knapte ofzo, maar geen vocht in de broek dus dat zal het niet zijn denk ik
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:34:15 #211
259886 pessie
pi_76844304
Faja gefeliciteerd met je zoon! Geweldig nieuws! Hij is echt gekomen!

En flugel, een plop? Hmm, hier nog niets, maar de placenta ligt aan de voorkant dus duurt bij mij nog minimaal 7 weken voor ik het kan voelen. Maar leuk als het je kindje blijkt te zijn! (En volgens mij kan een vruchtzak toch niet zomaar knappen? In al mn boeken staat dat de baby veilig en beschermt zit in dat ding, voelt niet echt veilig als het zomaar zou kunnen knappen).
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:36:04 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_76844393
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zou het Troel, bij een eerste?

Toegegeven, het voelde alsof er 'afgeduwd' werd vanaf het bekkenbot net boven m'n schaambot aan de rechterkant, maar je gaat een eerste kind toch pas bij 18 weken ofzo voelen? Voel nu dus wel nog een beetje zeuren op de betreffende plek, maar *plop* niet meer gevoeld.

maak mezelf eerder een beetje zorgen omdat het zo onbekend is voor me en ik bijna al dacht dat de vruchtzak knapte ofzo, maar geen vocht in de broek dus dat zal het niet zijn denk ik
Ja Ik voelde Ruben ook al heel vroeg (nou wist ik gewoon heel zeker dat het mijn darmen niet waren, en ben je er niet zo vroeg al van overtuigd dat het je kindje is, maar wat ik voelde werd steeds sterker en het werd al snel duidelijk dat het toch echt het kindje was. Bij Jochem voelde ik het weer zo vroeg en was ik wat sneller overtuigd )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:42:01 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76844638
Faja en man, gefeliciteerd met jullie mooie zoon!

flugel, ik denk niet dat het de baby is hoor! Daar istie nog veel te klein voor...
Misschien een darmkronkeltje of luchtbel die even verschuift doordat je baarmoeder groeit...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:43:43 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76844702
Jaaaj een vers beebje!!!! gefeliciteerd met jullie kleine mannetje Faja!!! (en de rest van het gezinnetje natuurlijk ook!)
pi_76844731
Gefeliciteerd
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:49:22 #216
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76844961
@pessie tegen mij is wel gezegd dat ik het kindje vroeg zou kunnen gaan voelen omdat de placenta wat dat betreft op een heel goeie plek ligt, maar 13,5 week lijkt me echt veel te vroeg. Ik verwacht eigenlijk over een week of 4 a 5 pas lichte beweging.

@Troel, zou ergens wel een mooie gedachte zijn, maar ik weet het niet hoor, zou echt wel heel vroeg zijn. Afwachten of het nog een keertje terugkomt dus....

@Asy, darmbubbels voelen doorgaans echt anders bij mij, dus dat herken ik dan weer niet... Ik denk ook niet dat het 't kindje al is, maar wat het dan kan zijn weet ik ook niet....
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:56:41 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76845271
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:49 schreef flugeltje het volgende:
@pessie tegen mij is wel gezegd dat ik het kindje vroeg zou kunnen gaan voelen omdat de placenta wat dat betreft op een heel goeie plek ligt, maar 13,5 week lijkt me echt veel te vroeg. Ik verwacht eigenlijk over een week of 4 a 5 pas lichte beweging.

@Troel, zou ergens wel een mooie gedachte zijn, maar ik weet het niet hoor, zou echt wel heel vroeg zijn. Afwachten of het nog een keertje terugkomt dus....

@Asy, darmbubbels voelen doorgaans echt anders bij mij, dus dat herken ik dan weer niet... Ik denk ook niet dat het 't kindje al is, maar wat het dan kan zijn weet ik ook niet....
Mijn placenta ligt ook heel gunstig. Helemaal achterin. Ik voelde Harry met 18 weken en dat was vroeg volgens de vroedvrouw.
En vergeet niet dat er vanalles nu verschuift binnenin, dus niet alles hoeft hetzelfde te voelen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:00:07 #218
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76845414
Faja, gefeliciteerd met jullie mooie zoon Dijon!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:00:10 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76845418
Prachtig kereltje, Faja! Van harte gefeliciteerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76845448
En ik maar wachten tot 22 weken

En volgende week woensdag zal ik toch ongeveer moeten een beslissing genomen hebben. Ik heb dan namelijk een afspraak met mijn baas over mijn vervanging.
pi_76845495
Faja-lobi, man, Morgaine en Nathan: van harte gefeliciteerd met Dijon! Wat een prachtig jochie!
Heel veel geluk samen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:02:49 #222
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76845526
Oh Faja, wat geweldig!! Gefeliciteerd voor jou en je familie, wat een mooierd! Veel geluk!

Free, succes met verhuizen

Fluugs, ik voelde Stef al bij 16 weken voor het eerst en ik had mijn placenta aan de voorzijde dus dat was echt belachelijk vroeg. Wellicht ben jij er ook gewoon heel vroeg bij?
3!
pi_76845573
Faja, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! Geniet ervan!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:06:16 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76845663
Ik heb trouwens koude tintelende/slapende handen. Vocht?
pi_76845673
Faja, wat een mooierd zeg.
Gefeliciteerd
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:16:59 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76845994
Faja, hartelijk gefeliciteerd met Dijon!
Snel gegaan de bevalling zeg.
pi_76846125
Faja, gefeliciteerd!

Davinia, ook jou wil ik nog feliciteren met Aviva
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_76846256
Faja, van harte gefeliciteerd met je zoontje Wat is het een mooierd

Nog niks gehoord van De Majoor? Ik hoop dat zij ook haar beebje nu lekker in haar armen heeft liggen

Nu Flowerbox nog aan de en dan hebben we de januariplanning alweer gehad
pi_76846424
Faja gefeliciteerd met je zoontje, wat een koppie heeft ie
pi_76846453
nog niks bijgelezen

maar ik zag dat faja bevallen is

van harte faja en gezin
wat een mooi zoontje/broertje hebben jullie erbij gekregen
pi_76846566
Faja! Gefeliciteerd met je knappe Dijon!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:36 #232
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76846589
Faja van harte gefeliciteerd ....

Weet iemand al wat van DeMajoor??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:41:19 #233
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76846871
Faja gefeliciteerd en wat een mooierd weer
DeMajoor ben benieuwd of jij ook al je kindje in je armen hebt

Ik ben hier nu net wakker geworden Nog even héérlijk kunnen slapen na zo'n rot nacht Ga nu maar snel ontbijten
pi_76846997
Faja gefeliciteerd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:52:56 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76847321
Gefeliciteerd Faja!
pi_76847446
Gefeliciteerd met Dijon!
pi_76848426
Faja, wat heb je een mooi mannetje gekregen! Gefeliciteerd met Dijon!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:27:33 #238
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76848577
voor Faja! Wat een mooi mannetje!
Van harte!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:33:31 #239
265732 Keshet
pi_76848797
Faja gefeliciteerd! Wat issie mooi!
pi_76849091
Ik ben ook wel heel nieuwschierig naar deMajoor.
Iemand haar 06 nummer?
pi_76849999
Gefeliciteerd Faja! Wat een schatje ook weer
pi_76850422
Faja gefeliciteerd!

* djenneke ook wel heel benieuwd is naar deMajoor.
pi_76851745
Gefeliciteerd Faja!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:43:33 #244
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76851992
Faja, van harte gefeliciteerd!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76852363
Nog 9 minuten dan heb ik weekend OMG wat ben ik het zat! Janken staat me weer nader dan het lachen momenteel S.L.A.P.E.N.!!
pi_76852413
Faja, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Dijon!!!!
Wat een mooi mannetje is het zeg~!!!!!

Orea, hou vol! Nog een paar minuten
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:05:27 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76852909
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
Nog 9 minuten dan heb ik weekend OMG wat ben ik het zat! Janken staat me weer nader dan het lachen momenteel S.L.A.P.E.N.!!
Je hebt weekend!
Welterusten!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:43:24 #248
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76854532
Faja, gefeliciteerd!!! Wat een prachtig kereltje! Man en kinderen ook gefeliciteerd met zoon en broertje natuurlijk!!

Orea, slaap lekker
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:43:53 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76854553
Orea, lekker weekend vieren! Trusten!
pi_76854713
Woe Faja, een datumtweeling! Van harte!
Ik ben vanmorgen om 01:02 bevallen van Eloïse. Ze weegt 2700 gr, meten doen ze niet in ons zh. Moeten nog wel even blijven, ze ligt in de couveuse ivm een moeilijke start. Uitgebreid verhaal komt nog, nu geen pc in de buurt.
pi_76854767
Gefeliciteerd
Lotte!
Noah!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:50:14 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_76854854
DeMajoor! Gefeliciteerd met Eloise!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:50:57 #253
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76854887
DeMajoor van harte!

pi_76854956
Faja gefeliciteerd met Dijon

DeMajoor gefeliciteerd met Eloïse, wat een ontzettend mooie naam
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76854973
Faja en DeMajoor van harte gefeliciteerd allebei!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:52:39 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76854978
DeMajoor! Gefeliciteerd! Prachtige naam!
Wat jammer van de couveuse!
pi_76854983
DeMajoor, whoehoeee! Gefeliciteerd met Eloïse!! Hopelijk mag ze snel uit de couveuse en lekker naar huis

Dames thnx had echt even een er doorheen zit moment...
pi_76855027
Faja gefeliciteerd met Dijon! (ik weet niet hoe je die blauwe doet)
Demajoor, gefeliciteerd met Eloise!

En hier nog niets aan de hand hoor. Ik verwacht eigenlijk gewoon dat ik begin feb. ga bevallen. Bij de eerste ook 5 dagen later dan uitgerekend. Maar die buik zit wel al in de weg dus dan moet ik nog wel even...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_76855151
DeMajoor: Gefeliciteerd met de geboorte van Eloise. Nu eerst samen genieten, je verhaal komt wel!

Wat moet dat toch heerlijk zijn he, om je eigen kindje vast te kunnen houden.....
pi_76855298
Eloïse
Mooie naam!
Gefeliciteerd hoor!
pi_76855315
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:47 schreef DeMajoor het volgende:
Ik ben vanmorgen om 01:02 bevallen van Eloïse. Ze weegt 2700 gr, meten doen ze niet in ons zh. Moeten nog wel even blijven, ze ligt in de couveuse ivm een moeilijke start. Uitgebreid verhaal komt nog, nu geen pc in de buurt.
Gefeliciteerd! Mooie naam Hopelijk mag ze snel uit de couveuse en lekker mee naar huis. Hoe gaat het met jou?
pi_76855541
Ook nog even een voor mezelf. Ik ben nu van mijn ene soort medicijnen af en ik voel me echt top. Afgezien van dat dat een hele opluchting is (ik vond het best spannend hoe ik ging reageren), betekent dat ook dat ik, als alles goed gaat, straks zonder zorgen borstvoeding kan gaan geven. En dat vind ik wel erg fijn!
pi_76855572
Gefeliciteerd Faja, wat een mooi mannetje!

En DeMajoor natuurlijk ook gefeliciteerd met Eloise! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76855672
Ik mag ook!!! 23 aug krijg ik een baby!!!

Whoeeeeeeeei!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76855715
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:

Whoeeeeeeeei!!
Hoeraaaaa!! Gefeliciteerd!

Nou zeg, vrolijk dagje hiero!!
pi_76855739
quote:

Whoeeeeeeeei!!
nogmaals gefel
pi_76855762
oe nog een verse baby
demajoor ook gefeliciteerd, hopelijk mag ze snel uit de couvesuse!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:09:43 #268
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76855770
DeMajoor van harte gefeliciteerd!!! Een datumtweeling wat leuk

Nog 3 meiden voor me Octo het word spannend nu he
pi_76855872
quote:

Whoeeeeeeeei!!
Whoeeeeeeeeehoeeeeeeeee gefeliciteerd!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:13:53 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76855932
Je staat erbij in het lijstje Ticootje!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:16:24 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76856058
DeMajoor, gefeliciteerd met Eloise. Geniet van je kraamtijd. Hopelijk mag je meissie snel uit de couveuse.

Ticootje, gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan!
pi_76856151
allemaal dank jullie wel voor de felicitaties en complimentjes. Wij zijn echt smoor verliefd op Dijon en zo blij dat het achter de rug is. Als ik tijd heb post ik wel het bevallingsverhaal. Nu uit rusten en genieten.

DeMajoor, van harte gefeliciteerd met Eloise.

Ticootje van harte met de zwangerschap!!
pi_76856173
Ticootje, wat mooi! Gefeliciteerd met de zwangerschap!
En DeMajoor, van harte met jullie meidje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:19:36 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_76856194
Faja, hoe spreken jullie de naam uit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76856212
Wat leuk! Twee nieuwe baby's erbij.

Gefeliciteerd Faja en DeMajoor
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:26 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76856233
Wat een gekke dag vandaag!

DeMajoor, van harte gefeliciteerd met je dochter Eloïse!
Niet alleen een datumtweeling maar volgens mij zijn ze zelfs bijna op hetzelfde tijdstip geboren toch?

En hier een voor Tico! Al 9 weken!

En een voor Cantare zonder medicijnen!

En nog een voor mij!!
ik krijg zojuist de proefdruk van het geboortekaartje in mijn handen gedrukt en het is mooi

[ Bericht 19% gewijzigd door Asyniur op 15-01-2010 16:29:05 ]
pi_76856882
Jeujj nog een baby!
Gefeliciteerd DeMajoor, met Eloïse! Mooie naam!

En een nieuwe zwangere, tja, lijstje moet natuurlijk wel gevuld blijven Gefeliciteerd Ticootje

Post Co_ol nog wel? Het ging daar niet zo lekker met de zwangerschap toch? Ben benieuwd hoe het is.

Nog 2 wachtenden voor me inmiddels, maar ik ga voorlopig nog niet bevallen
pi_76857118
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:47 schreef DeMajoor het volgende:
gefeliciteerd
pi_76857273
Er staat er gewoon alweer 4 onder mij waarvan 2 ivf/icsi beebs práchtig!!
pi_76857458
Faja en DeMajoor gefeliciteerd
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_76858316
Faja en De Majoor gefeliciteerd dames
Ticootje al 9 weken zwanger,wow!
pi_76858402
DeMajoor, gefeliciteerd. Wat een mooie naam zeg
pi_76858427
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:09 schreef mama_papa het volgende:
DeMajoor van harte gefeliciteerd!!! Een datumtweeling wat leuk

Nog 3 meiden voor me Octo het word spannend nu he
En voor de andere niet
pi_76858497
DeMajoor, gefeliciteerd met Eloïse!
pi_76858535
Faja, gefeliciteerd met Dijon!
pi_76858544
DeMajoor, gefeliciteerd met Eloïse!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:17:35 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76858598
Jaaaah nog een beebje!!!
Gefeliciteerd de Majoor met jullie dochtertje!
Ik hoop dat je kleintje snel de goede kant opgaat en ze uit de couveuse mag...
(en jullie snel lekker samen thuis zijn...)

pi_76858603
DeMajoor, gefeliciteerd met Eloïse!!
Hopelijk mag ze snel mee naar huis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:17:48 #289
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76858609
Ticootje: gefeliciteerd!!!!! Las over je post heen, geniet van je zwangerschap!
@Ymme: Zo bedoelde ik het niet
pi_76858645
Ok. Ik dacht al
De ene dag doet het hem, qua spannendheid enzo.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:20:23 #291
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76858710
Haha nee hoor, allemaal spannend
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:21:51 #292
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_76858767
Ohhh... wat een heerlijk positief topic

DeMajoor, gefeliciteerd met de geboorte van Eloïse! Prachtige naam en hopenlijk mag ze snel uit de couveuse en kunnen jullie binnenkort thuis genieten!

Ticoooooo, waaahhhh.. wat gaaf! Zo even al 9 weken zwanger! Wat een kadootje!

En het is weekend!! Heerlijk! Pizza in de oven en languit op de bank
pi_76859007
Faja van harte gefeliciteerd met Dijon!! Een knap mannetje en natuurlijk een mooie naam!
Geniet ervan!

DeMajoor van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Een Ticootje gefeliciteerd met de zwangerschap!

Wat een nieuws allemaal hier
pi_76859146
DeMajoor... van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisje! Vervelend dat ze zo'n lastige start heeft gehad.. hopelijk kunnen jullie gauw bijtanken met zn 3tjes en heeft paps zn beide meiden gauw lekker thuis!

Tico.. al 9 wkn gewoon....woooooooooooooow!! Hoe voel je je verder? Ben je er nu al wat geruster op??
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76859919
Ja misselijk! Maar dat heb ik al een tijdje, ik dacht gewoon verkouden/griepje.
Ja ik ben er wel gerust op. Hartje klopt, dat is goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76860560
Faja en DeMajoor gefeliciteerd!

Tico gefeliciteerd met je zwangerschap!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:14:53 #297
259886 pessie
pi_76860623
jeej DeMajoor! Gefeliciteerd met Eloïse!

En Tico welkom! Jij ook gefeliciteerd!

Ikzelf heb mn man in de keuken gezet Zag koken even niet meer zitten, en hij wilde per sé spaghetti eten. Moet em zo nog naar de wampex brengen en morgenochtend weer ophalen
pi_76860740
DeMajoor, gefeliciteerd met Eloise!!!!!

En blijf het bijzonder vinden van Tico Gewoon al 9 weken zwanger haha.
pi_76860925
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Faja!!!
Wat een leuk shirtje heeft hij aan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76861076
Demajoor van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! succes nog even in het ziekenhuis, hopelijk mag Eloise snel uit de couveuse en naar mama's warme knuffelarmen!

Faja, jij ook gefeliciteerd met je mooie zoon Dijon! En natuurlijk ook felicitaties voor je man en kinderen! Geniet ervan, jullie zijn nu een mooi gezinnetje met zijn 5-jes!

ticootje, gefeliciteerd!!!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:30:39 #301
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76861215
DeMajoor ook bevallen! Van harte gefeliciteerd en veel geluk!
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')