Ik verzin nog wel nieuwe klusjes hoor!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:35 schreef Keshet het volgende:
Ik zou die laatste klusjes dan nog maar even uitstellen DJ! Stel je voor! Bevallen!![]()
Wat heerlijk dat je zo geholpen bent!![]()
tsjekquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:28 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Orea! Nog helemaal heel? Was 't leuk?
Ik sluit me aan bij Freecell. Dozen inpakken & slapen for the win!
Simmu: Ballen dat Sandrax zo laat pas terug is.
Zou je achter mijn naam in de op willen zetten dat ik een meisje krijg?
Weet jij trouwens als wat voor kuikentjes je krijgt?Zo ja, dan wil je het vast niet met ons delen, anders had je dat al wel gedaan.
't Viel bij jou nog wel mee...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:22 schreef pessie het volgende:
Ik ga niet zeggen tegen freecell dat ze rustig aan moet doen. Wordt ze gek van en de laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een hormonster terug...
Gelukkig sta ik nog niet in de top 10quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
*lurkt mee*
en jeetje die top 10 gaat hard!!!
kan me nog zo herinneren dat bijvoorbeeld Ymme hier binnen kwam!! en die staat ook al in de top 10!
OMG!
Oooh!! Ik ben helemaal vergeten om te reageren op jouw prachtige echo!quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:40 schreef Saffier het volgende:
Even de llm een hart onder de riem steken! Nog even meiden
Nee hoorquote:Op woensdag 13 januari 2010 07:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen dames. DJRandall aan het bevallen geslagen? DeMajoor heb jij al weeen?
Gisteren dus de acupunctuur gehad, erg apart. Dat zo een klein speldje zo zwaar kan voelen. De meridianen die ze aanprikt geven een heel apart gevoel als of er een zwaar gewicht op wordt geplaatst. Ze had er eentje tussen mijn duim en wijsvinger geplaatst en ik kon mooi mijn duim niet meer bewegen. In totaal 13 spelden in mijn lichaam gehad. Na afloop een menstruatie kramp die wat erger voelde dan na een strippoging en ik had vanacht serieus iets dat op weeen leek te voelen maar niet regelmatig en nu zit ik dus aan mijn ontbijt en voel niks
quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:14 schreef ChilllayD het volgende:
Echo-foto 11 weken 1 dag echo.
Wonderbaarlijk vond ik het en dat wou ik even komen delen![]()
Oh, ik schrok alquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:05 schreef ymme het volgende:
Bij de geboorte hihi. Als hij zo goed blijft groeien als nu.
Dus eigenlijk is er niets zeker... (waarom vertellen ze het eigenlijk hihi:P).
ZOENEN.... (negerzoenen mag toch niet meer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:06 schreef pessie het volgende:
Ymme, Negerzoenen! Heb ik nu ook zin in.
En nu dus elke week op komen draven bij de vlos.
Je doet jezelf waarschijnlijk een groter plezier als je uitgaat van 41 of 42 weken, want de tijd na 40 weken gaat echt heel langzaam...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:34 schreef ymme het volgende:
Oh en vanaf nu elke week controle. Gaan de weken helemaal snel.
Maandag alweer 36 (en vanaf 37 mag ik thuis bevallen). Theoretisch gezien, kan ik over 1,5 al mama zijn.Maar ik ga uit van 40+1, waarom
Geen idee, maar dat heb ik mijn hoofd zitten.
Dat is dus 16 februari.
Voor de rest denkt iedereen de uitgerekende datum zelf. 15 februari, omdat in 2008 mijn schoonvader toen is overleden, en we het stiekem wel heel mooi zouden vinden. Als het écht gebeurd op die dag, dan ga ik echt geloven dat er iets is tussen hemel en aarde. Dat kan dan haast niet anders.![]()
Neequote:Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef tralalalars het volgende:
Mag je hier als aanstaande papa ook posten??
euh nou ... net bij de VK geweest... wel vroeg (7wk) ivm miskraam vorige keer. We waren al bijna anderhalf jaar bezig en nu net te horen gekregen dat we 2 voor de prijs van 1 hebbenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ymme het volgende:
[..]
Nee![]()
![]()
![]()
Natuurlijk wel joh. Leuk welkom.
Hoever en alle andere details graag....
Een tweeling.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef tralalalars het volgende:
[..]
euh nou ... net bij de VK geweest... wel vroeg (7wk) ivm miskraam vorige keer. We waren al bijna anderhalf jaar bezig en nu net te horen gekregen dat we 2 voor de prijs van 1 hebben![]()
![]()
![]()
![]()
Geen kloon en geen vrouw op Fokquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:56 schreef ymme het volgende:
[..]
Een tweeling.![]()
Leuk hoor.
En kloon of niet? (geen zin om te checken enzo) en zit je vriendin/vrouw ook hier op het forum?
Oh wat ben ik weer nieuwschierig
Ja verheug me dr ook wel enorm op .. tis ook de 1e X ... spannend... spannend... spannend en natuurlijk wel ff schrikken toen de echo een 2e liet zien ... de kans zat er in maar ik geloof dat als ze op dat moment een foto van ons hadden gemaakt had deze zo in de encyclopedie gekund bij: Verbaasdquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:57 schreef ymme het volgende:
Geniet ervan. En het vertellen, dat is zo leuk.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:00 schreef tralalalars het volgende:
[..]
Ja verheug me dr ook wel enorm op .. tis ook de 1e X ... spannend... spannend... spannend en natuurlijk wel ff schrikken toen de echo een 2e liet zien ... de kans zat er in maar ik geloof dat als ze op dat moment een foto van ons hadden gemaakt had deze zo in de encyclopedie gekund bij: Verbaasd
Ook familiehistorie, mn schoonvader is 1 van een 2-eiige tweeling. En ik heb nog 2 broertjes en die zijn .. je raadt het al ook een tweelingquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:02 schreef simmu het volgende:
[..]
gefeliciteerd
waardoor hadden jullie hogere kans? (hier vanwege mijn leeftijd+familiehistorie van tweelingen)
Heb net voor het eerst die kaart eens bekeken. Er staat 3/4 N.X. Nu weet ik dus wat dat betekent.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:58 schreef octopussy het volgende:
DJRandall, op mijn verloskundigekaart van mijn vorige controle (34+3 weken) was mijn fundushoogte 30 cm en 2/3 NX (N=navel X=borstbeen) en de baby is vibi (hoofd ligt vast in bekken).
Die tandjes duren nog wel even hoor Ymmequote:Op woensdag 13 januari 2010 18:27 schreef ymme het volgende:
Ik zat me net te bedenken.
Heb ik echt alles in huis voor onze babyBen ik echt niets vergeten.
En iets van pijnstilling of tegen krampen/tandjes. Is het handig om dat van te voren al in huis te hebben?
Geen drogist in de buurd hier. En de stad is 10 km verderop en geen auto/rijbewijs.
Dus wil alles in orde hebben. Ook in noodgevalletje.
Hier echt een vage kaart blijkt:quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:37 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Heb net voor het eerst die kaart eens bekeken. Er staat 3/4 N.X. Nu weet ik dus wat dat betekent.
Nu zie ik dus ook wat getallen staan en die 9 cm is denk ik dan over 6 weken. Al heeft ze het verkeerde getal ingevoerd.![]()
Dan staat er bij ligging: sch, die snap ik niet. En bij indaling bibi, die snap ik wel.
Tralalalars: gefeliciteerd hoor, wat een goed nieuws!!![]()
Mooi hoor! Wat een superecho weer (en grappig dat de maker stiekem in beeld isquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:37 schreef Orea het volgende:
Tralalalars, dubbel gefeliciteerd
Dames met stickers![]()
LLM's![]()
Nog even het plaatje, als je goed kijkt zie je echt het handje omhoog steken, zo van 'hoi mam, hier ben ik!'
Wat waziger dan de vorige omdat deze via mijn buik is gemaakt, ik begin me normaal te voelen(na al die halve aanrandingen met dat andere apparaat
)
[ afbeelding ]
en nu heb ik ook zin in negerzoenen*manlief gaat smsen of ie het mee wil nemen* ik lijk verdorrie wel een bouwvakker met al dat gevreet
Leuk man! Gefeliciteerd en welkom!~quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef tralalalars het volgende:
[..]
euh nou ... net bij de VK geweest... wel vroeg (7wk) ivm miskraam vorige keer. We waren al bijna anderhalf jaar bezig en nu net te horen gekregen dat we 2 voor de prijs van 1 hebben![]()
![]()
![]()
![]()
SCH staat voor Schedelligging oid, wat betekent: koppie naar beneden, zoals het "hoort" dusquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:37 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Heb net voor het eerst die kaart eens bekeken. Er staat 3/4 N.X. Nu weet ik dus wat dat betekent.
Nu zie ik dus ook wat getallen staan en die 9 cm is denk ik dan over 6 weken. Al heeft ze het verkeerde getal ingevoerd.![]()
Dan staat er bij ligging: sch, die snap ik niet. En bij indaling bibi, die snap ik wel.
Tralalalars: gefeliciteerd hoor, wat een goed nieuws!!![]()
Gefeliciteerd tralalalars!! Heb zelf ook een tweeling gekregen bijna 8 mnd geleden! Het ie zoooooo leuk!!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:48 schreef tralalalars het volgende:
dank voor de felicitaties ... iedereen hier natuurlijk ook felicitaties en strekte ... jullie dames hebben zowel de mooiste band als het zwaarste werk
Oh, ik ben eergisteren vlug ff gaan bevallenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:47 schreef Keshet het volgende:
Leonieke! Ik moest vanochtend nog aan je denken omdat ik je al een paar dagen niet gesignaleerd had! Hoe is het?
Ik moest zo hard om je post lachenquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:05 schreef leonieke het volgende:
Mijn vent doet me dood als ik zo'n lijstjes zou beginnen bijhouden, denk ik![]()
En kijk eens aan wie het zegt dat ik het rustig aan moet doenDe plintjesschilder van Z&G
Nee, vandaag geen werk, hé, dus er kan misschien iets anders bij.
Ik vrees dat het hier niet echt stabiel zal zijn, mijn gewicht. Ik eet totaal niet anders dan in het begin maar ik word alleen maar dikker en dikker en dikkerEn aan het kerstmenu kan het niet liggen want toen heb ik 3 dagen op yoghurt geleefd
Mja, ik zou me er denk ik niet zo druk in maken moest ik een gyn hebben met een andere ingesteldheid. Maar tegenwoordig ga ik al met de daver op het lijf op controle omdat ik weer op die weegschaal moet waarvan ik weet dat er te veel zal bij zijn naar haar goestingquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:14 schreef Asyniur het volgende:
Dank jullie wel voor alle complimentjes over de wieg. Ik glim er helemaal van!
Leonie, ik kom ook alleen maar aan hoor. Ik eet hetzelfde als normaal met soms een snoeperijtje tussendoor maar toch blijf ik aankomen. Ik heb het opgegeven om me daar druk om te maken...
Na de zwangerschap doe ik wel weer mijn best, maar voor nu lijkt het toch geen enkele zin te hebben...
1e laag rood zit eindelijk op het ledikantjeNog maar 2 lagen te gaan
![]()
Mardis, had ik jou al welkom geheten? En anders bij deze: welkom!
Dat was ook echt een stomme uitspraak van haar...quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, ik zou me er denk ik niet zo druk in maken moest ik een gyn hebben met een andere ingesteldheid. Maar tegenwoordig ga ik al met de daver op het lijf op controle omdat ik weer op die weegschaal moet waarvan ik weet dat er te veel zal bij zijn naar haar goestingMet haar domme uitspraak ook van maar 2 of 3 kg te mogen bijkomen
Oef, klinkt niet leuk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef octopussy het volgende:
Ik ben bij de vlos maar 1 keer op de weegschaal geweest (ergens halverwege de zwangerschap), maar dat was alleen maar omdat er een stagiaire bij was en dus even alles 'volgens het boekje' moest. Ze keken wat verbaasd toen ik niets was aangekomen
De score is nu +3 kilo trouwens.
Vannacht was echt rampzalig qua slaapIk was al niet zo moe omdat ik 's middags een tukje op de bank had gedaan, maar ik heb de halve nacht wakker gelegen met gigantisch veel pijn in mijn ribbenkast met uitstraling naar mijn schouder. Hoop maar dat het geen terugkerend fenomeen is.
Ik heb een paar paracetamols geslikt en daarna een uur onder de douche gegaan om 5 uur 's nachts. De meeste pijn was toen weg, maar heb pas om een uur of 7 weer wat kunnen slapen.
Kramp in tussenribspieren misschien? Wel vervelendquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef octopussy het volgende:
Ik ben bij de vlos maar 1 keer op de weegschaal geweest (ergens halverwege de zwangerschap), maar dat was alleen maar omdat er een stagiaire bij was en dus even alles 'volgens het boekje' moest. Ze keken wat verbaasd toen ik niets was aangekomen
De score is nu +3 kilo trouwens.
Vannacht was echt rampzalig qua slaapIk was al niet zo moe omdat ik 's middags een tukje op de bank had gedaan, maar ik heb de halve nacht wakker gelegen met gigantisch veel pijn in mijn ribbenkast met uitstraling naar mijn schouder. Hoop maar dat het geen terugkerend fenomeen is.
Ik heb een paar paracetamols geslikt en daarna een uur onder de douche gegaan om 5 uur 's nachts. De meeste pijn was toen weg, maar heb pas om een uur of 7 weer wat kunnen slapen.
Leonie, ik zit nu op bijna 20kg erbij...quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:26 schreef leonieke het volgende:
En hoeveel was jij zo 4 weken geleden ongeveer bijgekomen? (als je liever niet antwoordt, np hoor)
Op 30 weken stond ik op +6 dacht ik (maar toen ik bij fertiliteit ben begonnen, ben ik eerst 2 kg afgevallen, dus eigenlijk +4 ofzo tov januari 2009). Het probleem is gewoon dat ik de laatste 8 weken keiveel was bijgekomen tov de eerste 22 weken.
GBP is een Gastric Bypass (maagverkleining en stukje darmomlegging). Ben er 48 kilo mee afgevallen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:58 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Leonie, ik zit nu op bijna 20kg erbij...
freecell/octopussy, wat is GBP?
Er is dus vordering. Ik denk datquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef DeMajoor het volgende:
Daar ben ik weer voor een update.
Vanochtend zijn we gaan kijken voor de nieuwe telefoon, maar die was niet voorradig, dus nu moet ik een week wachten. Jammer, ik hoopte me daar vanmiddag mee te kunnen vermaken. Inmiddels bleven de krampjes redelijk regelmatig komen, alleen voor mijn gevoel minder krachtig dan vannacht. Het was niet pijnlijk, maar ook niet ongevoelig.
Vanwege de instructie van de gyn heb ik dus om 10:30 het ziekenhuis gebeld. Daar vroegen ze om even langs te komen voor ctg en overleg met de vk. Dat hebben we gedaan. Na een uurtje ctg constateerde de vk dat ik mooie regelmatige contracties had en ons kindje het erg goed deed. Voor het plan van aanpak wilde ze nog even een inwendig onderzoek doen, waaruit bleek dat ik al 2cm ontsluiting had! Daar was ik wel verbaasd over, want dat klinkt toch al s bevallen en zo voelt het nog helemaal niet... Ze heeft gelijk nog even lekker gewoeld, zodat de krampen nu weer iets heftiger zijn (maar nog altijd niet meer dan onprettig).
Vanavond om 21:00 mogen wij ons weer melden. Dan gaan ze weer een ctg en inwendig onderzoek doen. Afhankelijk van hoe ik me voel en hoe ver ik dan ben, mag ik dan weer naar huis om te slapen of als dat niet dreigt te gaan lukken, is het plan om de vliezen te breken en kijken of de bevalling dan goed doorzet. Uiteraard moeten we eerder komen als het voortijdig erger wordt en mag ik gewoon thuis blijven als de krampen alsnog helemaal verdwijnen (wat ze niet verwachtte).
Tot die tijd ga ik me vermaken met Z&G.
ikke nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:05 schreef ymme het volgende:
Wie gaat er met mij mee, op 16 februari. Ik ga dan voor datum's tweelings..
(ik denk echt stellig dat ik de 16de ga bevallen). Dan ben ik 40+1.
Waarom krijg jij zo weinig kraamzorg? En is er niet iemand in je omgeving waar je een kruikje van kan lenen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:44 schreef mama_papa het volgende:
Kraamzorg intake gesprek gehad net:
Moet toch nog een tweede kruikje kopenVerder heeft ze niet naar het kamertje gekeken. Ik krijg 8 dagen van 3 uur per dag
Vandaag precies nog een maand
Spannend!!!!!!
Oeps... Een tweede kruikje moest ik ook van de kraamzorg en is er nog altijd niet van gekomen...quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:44 schreef mama_papa het volgende:
Kraamzorg intake gesprek gehad net:
Moet toch nog een tweede kruikje kopenVerder heeft ze niet naar het kamertje gekeken. Ik krijg 8 dagen van 3 uur per dag
Vandaag precies nog een maand
Spannend!!!!!!
Ik heb alleen moeder en kindzorg genomenquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Waarom krijg jij zo weinig kraamzorg? En is er niet iemand in je omgeving waar je een kruikje van kan lenen?
Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets...quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:26 schreef pessie het volgende:
DeMajoor! Heb je een hoge pijngrens? Je ben stiekem gewoon begonnen! Nou, ik hoop voor je dat et doorzet en je voor middernacht een baby hebt gekregen! (En anders wordt het ECHT morgen!).
Ja, Faja? Die zou nog even gaan slapen. Maar ik dacht dat daar ook al iets bezig was geweest vannacht?
edit: Ik heb het nagelezen, en Faja ging slapen. Was niets over bezig zijn te vinden in haar post.
Wij verwachten nu wel regelmatige updates van jouw kant hè?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:54 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets...Maar ik vind het vooral echt wel te doen tot nu toe. Het neemt ook maar echt heel langzaam toe in gevoeligheid, dus ik heb alle tijd om eraan te wennen.
Ik ga zo lekker in bad liggen lezen, denk ik (een tijdschrift dus, niet de laptop)
Ik stem voor geen nieuws morgenochtend 8 uur! (En dan 8.01 een verslag van de bevallingquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:14 schreef DeMajoor het volgende:
Zo lang ik thuis ben, hou ik jullie zeker op de hoogte. Maar als we vanavond terug zijn in het ziekenhuis, zit het er even niet in, denk ik. Als ik me dan morgenochtend niet rond 8 meld, weten jullie wat er aan de hand is...
Ja dát pikken we dus écht niet hè!quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:14 schreef DeMajoor het volgende:
Zo lang ik thuis ben, hou ik jullie zeker op de hoogte. Maar als we vanavond terug zijn in het ziekenhuis, zit het er even niet in, denk ik. Als ik me dan morgenochtend niet rond 8 meld, weten jullie wat er aan de hand is...
Meisje toch, je moet jezelf niet dwingen om te genieten. Gewoon alles over je heen laten komen. Het blijft toch onwerkelijk tot het einde. Ik voel de hele dag gefriemel in mijn buk en toch kan ik me niet voorstellen dat ik over 1 maand een babietje heb...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb niet bijgelezen, zijn ook echt te veel posts op dit moment....
Ben alleen effe wat minder aan het meeposten omdat ik mezelf domweg gezegd een beetje klote voel. Had toch wel verwacht dat er een klein roze randje zou ontstaan nu de kritieke periode voorbij is. Dat heb ik een dag of 2 ook wel gehad, maar inmiddels is het helemaal wegge-ebt en daar ben ik erg teleurgesteld over. Het is allemaal nog zo abstract en vaag. Had gehoopt inmiddels wel te kunnen wegdromen en fantaseren, maar het lukt me niet zo...
Heb met Martijn afgesproken dat we nog wel iets gaan doen om deze zwangerschap te 'vieren'. Dat hebben we bij het tweede streepje natuurlijk helemaal niet gedaan en ook nu we de kritieke periode voorbij zijn hebben we nog niet echt een moment genomen om het 'we zijn in blijde verwachting' vonkje tot ontbranding te brengen.
Op zich is het ook niet raar, de eerste 12 weken heb ik min of meer genegeerd dat ik zwanger was. Ik mocht er niet van genieten of eraan wennen, gevolg is wel dat ik nu dus sec gezien pas een week zwanger ben... Dan is het ook niet raar dat het allemaal nog heel onwerkelijk is. Ik moet het nog erkennen... Zelfs de hormonen beginnen nu pas écht te gieren, loop hele avonden te janken...
Lang verhaal kort, ik wil niet het hele topic depressief maken. Vind het prachtig om te zien hoe andere meiden hier al wel zo enorm genieten en wil niet de spelbreekster zijn. Vandaar dus effe wat minder meeposten, laten we hopen dat deze donkere wolk snel wat minder heftig wordt..
Je hebt het wel 'gevierd'. Toen je de laatste goede echo had...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:21 schreef flugeltje het volgende:
Asy
Ik bedoel met 'vieren' eigenlijk meer het moment van zwangerschap. Waar anderen elkaar blij / gelukkig / etc in de armen vallen bij het tweede streepje hebben wij elkaar alleen maar even aangekeken en verzucht; " Nou, daar gaan we weer..."
Nu bij de 12 weken hebben we het eigenlijk ook een beetje voorbij laten gaan. Met 'vieren' bedoel ik dus eigenlijk meer een momentje nemen om de zwangerschap te erkennen, misschien dat het dan allemaal wat tastbaarder wordt ofzo...
Nou, voor mijn gevoel hebben we het dus niet gevierd. Moeilijk uitleggen, maar ik hoop echt dat het een beter gevoel gaat geven als we dat wel een keer doen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je hebt het wel 'gevierd'. Toen je de laatste goede echo had...
Niet zo streng zijn voor jezelf...
Waarom ben je strenger voor jezelf dan voor anderen? Das helemaal niet nodig...![]()
Ook heel herkenbaar. Maar vanmiddag heb ik even drie keer ademgehaald en op m'n gemak een rondje gemaakt door z'n winkel. Wat moet dat moet hequote:Op donderdag 14 januari 2010 16:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben echt van alles aan het zoeken om 'het gevoel' te krijgen, zo ben ik al 2 keer nog net niet gillend een babywinkel uitgelopen omdat ik het gewoon stom vind in zo'n winkel
Spannend Majoor. Succes!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef DeMajoor het volgende:
Reken het jezelf niet zo aan, Flugel. Er zijn nergens regels die voorschrijven dat jij jubelend op een roze wolk door je zwangerschap moet fladderen. Als dat zo niet voelt, neem het dan gewoon zoals het is. Meer kun je niet doen.
Misschien is het een idee om het te vieren door alvast te gaan kijken voor een babykamertje. Dat hielp bij mij in ieder geval wel wat.
Verder ga ik jullie helaas in de steek laten. In bad zijn de weeën zoals verwacht heftiger geworden en ze komen nu ook sneller achter elkaar. Ik heb mijn man net naar huis gebeld en moet me nu echt concentreren op het ontspannen als er een wee komt. Het volgende bericht van mij is waarschijnlijk het blijde nieuws.
Ik voel me ook nergens schuldig over. Probeer alleen maar aan flugeltje aan te geven dat ze het de tijd moet gunnen. Doe ik ook. Alles in mijn eigen tempoquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!![]()
![]()
flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
Nou ja, ik was dus juist gegaan omdat ik gehoopt had dat het iets los zou maken bij me, had alleen niet op afkeer gerekendquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!![]()
![]()
flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
Ik dacht bij het begin van de bevalling ook dat ik darmkrampen had!!quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:54 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets...Maar ik vind het vooral echt wel te doen tot nu toe. Het neemt ook maar echt heel langzaam toe in gevoeligheid, dus ik heb alle tijd om eraan te wennen.
Ik ga zo lekker in bad liggen lezen, denk ik (een tijdschrift dus, niet de laptop)
Heel flauw, had het graag gezienquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:36 schreef Asyniur het volgende:
Mijn buik danst
maar als ik de filmcamera er bij pak, dan houdt het op... Flauw kind![]()
Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:47 schreef pessie het volgende:
Yippie DeMajoor zet door! Zet em op!![]()
![]()
En daarna
![]()
![]()
![]()
Flugel, gelukkig hebben ze een remedie tegen babywinkels: Internetwinkelen. Valt veel meer op te bekijken, en kan in je eigen tempo. En ik wou je net aanraden es langs de Hema te gaan, maar dat ging je zelf al doenBij de VenD hebben ze ook vaak hele leuke kleertjes (vind ik zelf).
Wat wijzelf al vanaf het begin van de zwangerschap willen doen om de komst van de baby te vieren is samen uit eten gaan, en dan in een luxe restaurant. Helaas is het er nog niet van gekomen, misschien dit weekend...
En dat huilend van geluk in elkaars armen vallen was hier ook niet het geval. Het was meer, oh, ja, gelukt dus. hm. ja, fijn! En toen nog even een avond heel onwerkelijk.
En zoals de anderen al zeggen: Zet jezelf niet zo onder druk. Het is juist heel goed te begrijpen. En volgens mij ben je niet de eerste in dit topic die zwanger zijn tot nu toe nog niet helemaal geweldig vind.
Als ik mezelf es vergelijk met anderen dan ben ik vaak bang dat iedereen me een ontaarde moeder vind, terwijl mijn roze wolkje vrij stevig onder mn kont vastgeknoopt zit. Ik heb alleen niet bij 9 weken de maxi cosi besteld en bij 11 weken de babykamer in huis. Voor iedereen is het anders, en "geniet er toch van" zeggen heeft niet zoveel zin. Geef het tijd, ga niet lopen zwijmelen als je je niet zo voelt en niet zo in elkaar zit.
Vind ik ookquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef Webkim het volgende:
DeMajoor, woei!![]()
You go!
Dan sta ik straks in de top 15![]()
Leonieke, gewoon lekker maling hebben aan het hele 'hoe het zou horen' hoor. Het is jullie zwangerschap en die moeten jullie beleven op een manier die voor júllie goed voelt.
Bedoel je dan met erop toezien dat ze jou vroeger zouden inleiden? Want er is toch niet echt een andere truc veronderstel ik?quote:Hier vandaag een onverwachte groeiecho gehad; de vk heeft tegenwoordig zelf een apparaat en mijn buik is toch wel euh... aan de grote kant. En Thomas was met zijn 4740 gr. ook geen klein poppetje.
Nou, de spekkies waren al goed te zien, dus ik ga dinsdag al terug naar de gyn ipv met 36 weken. Wil namelijk heel heel heel graag een natuurlijke bevalling dit keer, en dat kan alleen als het geen sumobaby wordt, dus daar gaat op worden toegezien.
Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?![]()
Dat gaat nooit op tijd goed komenquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!![]()
(Zo, en nu weer even mn nuchtere zelf).
mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dat gaat nooit op tijd goed komen
Ik heb vanmiddag gevraagd wat de levertijd van de kinderwagen is die we willen hebben, omdat ik allemaal horrorverhalen las over maaaaaaaanden levertijd. Blijkt het twee weken te zijn
Wij hebben deze maand al genoeg uitgegeven en wachten ook nog even. Ik hou in de tussentijd ook de aanbiedingen in de gaten. Maar we willen wel nieuw spul voor de kinderwagen, dus ik vrees dat dat niet zo makkelijk gaat worden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:48 schreef pessie het volgende:
[..]
mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!
Nee grapje, we willen een beetje wachten op de aanbiedingen. Heb geen zin om het volle pond te moeten betalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Vond vandaag weer een maxi cosi cabrio voor 80 euro op marktplaats. Nieuw... Nou ja, we hebben nog tijd genoeg, en anders ligt het alleen maar in de weg, en dat is alleen maar onhandig.
Hier ook zo iemand. Maar mijn gyn liet gisteren wel uitschijnen dat het heel vaak voorkomt dat zwangere vrouwen tussen 7u en 10-11u wel goed kunnen slapen, maar het 's nachts veel moeilijker hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 07:56 schreef Asyniur het volgende:
Heej, wat een slechte slapers opeens hier!
8.01 geweest, nog geen bevallingsupdate...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:41 schreef freecell het volgende:
8:00 geweest, geen MajoorHoezee!
En hier ook slecht geslapen. Maar dat kwam van de shoarma gisteravond. Die was erg lekker, dus ik vond dat ik meer moest eten dan 2 happen.
No to self: tot bevalling niet meer eten dan 2 happenIk heb nu nog het gevoel dat ik tjokvol zit, heel vervelend.
En Leonieke over verlof: Altijd luisteren naar advies deskundige!
Vandaag verhuizen, morgen 35 weken
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:44 schreef flugeltje het volgende:
Ik spreek ze graag nog eens na de eerste spuitluier...![]()
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:48 schreef Faja-Lobi het volgende:
Toch begonnen om half 5 mijn weeen en zijn we rond de klok van 21.00 uur naar het ziekenhuis gegaan waar vervolgens om 01.50 uur vanmorgen onze zoon is geboren.
Zou het Troel, bij een eerste?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:06 schreef Troel het volgende:
Met 13 weken zou het je kindje kunnen zijn hoor
Jaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zou het Troel, bij een eerste?
Toegegeven, het voelde alsof er 'afgeduwd' werd vanaf het bekkenbot net boven m'n schaambot aan de rechterkant, maar je gaat een eerste kind toch pas bij 18 weken ofzo voelen? Voel nu dus wel nog een beetje zeuren op de betreffende plek, maar *plop* niet meer gevoeld.
maak mezelf eerder een beetje zorgen omdat het zo onbekend is voor me en ik bijna al dacht dat de vruchtzak knapte ofzo, maar geen vocht in de broek dus dat zal het niet zijn denk ik
Mijn placenta ligt ook heel gunstig. Helemaal achterin. Ik voelde Harry met 18 weken en dat was vroeg volgens de vroedvrouw.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:49 schreef flugeltje het volgende:
@pessie tegen mij is wel gezegd dat ik het kindje vroeg zou kunnen gaan voelen omdat de placenta wat dat betreft op een heel goeie plek ligt, maar 13,5 week lijkt me echt veel te vroeg. Ik verwacht eigenlijk over een week of 4 a 5 pas lichte beweging.
@Troel, zou ergens wel een mooie gedachte zijn, maar ik weet het niet hoor, zou echt wel heel vroeg zijn. Afwachten of het nog een keertje terugkomt dus....
@Asy, darmbubbels voelen doorgaans echt anders bij mij, dus dat herken ik dan weer niet... Ik denk ook niet dat het 't kindje al is, maar wat het dan kan zijn weet ik ook niet....
Je hebt weekend!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
Nog 9 minuten dan heb ik weekendOMG wat ben ik het zat! Janken staat me weer nader dan het lachen momenteel
S.L.A.P.E.N.!!
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:47 schreef DeMajoor het volgende:
Woe Faja, een datumtweeling! Van harte!
Ik ben vanmorgen om 01:02 bevallen van Eloïse. Ze weegt 2700 gr, meten doen ze niet in ons zh. Moeten nog wel even blijven, ze ligt in de couveuse ivm een moeilijke start. Uitgebreid verhaal komt nog, nu geen pc in de buurt.
Hoeraaaaa!! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag ook!!! 23 aug krijg ik een baby!!!
Whoeeeeeeeei!!
nogmaals gefelquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Whoeeeeeeeei!!
Whoeeeeeeeeehoeeeeeeeee gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Whoeeeeeeeei!!
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:47 schreef DeMajoor het volgende:
Woe Faja, een datumtweeling! Van harte!
Ik ben vanmorgen om 01:02 bevallen van Eloïse. Ze weegt 2700 gr, meten doen ze niet in ons zh. Moeten nog wel even blijven, ze ligt in de couveuse ivm een moeilijke start. Uitgebreid verhaal komt nog, nu geen pc in de buurt.
En voor de andere nietquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:09 schreef mama_papa het volgende:
DeMajoor van harte gefeliciteerd!!!Een datumtweeling wat leuk
Nog 3 meiden voor meOcto het word spannend nu he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |