abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76812413
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:34 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ben echt van alles aan het zoeken om 'het gevoel' te krijgen, zo ben ik al 2 keer nog net niet gillend een babywinkel uitgelopen omdat ik het gewoon stom vind in zo'n winkel
Ook heel herkenbaar. Maar vanmiddag heb ik even drie keer ademgehaald en op m'n gemak een rondje gemaakt door z'n winkel. Wat moet dat moet he
pi_76812443
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef DeMajoor het volgende:
Reken het jezelf niet zo aan, Flugel. Er zijn nergens regels die voorschrijven dat jij jubelend op een roze wolk door je zwangerschap moet fladderen. Als dat zo niet voelt, neem het dan gewoon zoals het is. Meer kun je niet doen.

Misschien is het een idee om het te vieren door alvast te gaan kijken voor een babykamertje. Dat hielp bij mij in ieder geval wel wat.

Verder ga ik jullie helaas in de steek laten. In bad zijn de weeën zoals verwacht heftiger geworden en ze komen nu ook sneller achter elkaar. Ik heb mijn man net naar huis gebeld en moet me nu echt concentreren op het ontspannen als er een wee komt. Het volgende bericht van mij is waarschijnlijk het blijde nieuws.
Spannend Majoor. Succes!
pi_76812547
F5 tijd!!!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:48:53 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76812708
DeMajoor, zet 'em op!

flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:52:22 #155
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_76812852
DeMajoor zet hem op

voor de rest een dikke knuffel
Be happy with the little things in life
pi_76812891
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!

flugel (en ook CP), dan ga je toch nog (even) niet naar die winkels? Als je een rotgevoel krijgt bij de tandarts, dan ga je daar toch ook niet binnen staan en maar volhouden tot het beter voelt?
En als jullie het prettiger vinden om het te vieren, dan moet je dat zeker doen. Zoals DeMajoor al zei: er zijn geen voorgeschreven regels dus ga je alsjeblieft nergens schuldig om voelen. Dát zou pas jammer zijn...
Ik voel me ook nergens schuldig over. Probeer alleen maar aan flugeltje aan te geven dat ze het de tijd moet gunnen. Doe ik ook. Alles in mijn eigen tempo
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:54:48 #157
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76812950
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:48 schreef Asyniur het volgende:
DeMajoor, zet 'em op!

Nou ja, ik was dus juist gegaan omdat ik gehoopt had dat het iets los zou maken bij me, had alleen niet op afkeer gerekend Vanavond gaan we effe de stad in, loop wel effe langs de babyafdeling van de Hema, dat is sowieso wel leuker spul.....

Ow en ik ga ook wel in m'n eigen tempo hoor... Erger zou zijn als ik alleen iets wilde voelen omdat de maatschappij dat van me verwacht. Nee, ik wil zelf dat er iets meer gevoel bij komt kijken... Vandaar ook de teleurstelling, en dan kunnen 500 mensen zeggen dat je dat niet moet zijn. Teleurstelling is een emotie die je niet kunt ontvluchten
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76813180
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:54 schreef DeMajoor het volgende:

[..]

Ik ben wel wat gewend aan menstruatiepijn en daar lijkt dit wel wat op. Een combi van menstruatiepijn en darmkrampen, zo iets... Maar ik vind het vooral echt wel te doen tot nu toe. Het neemt ook maar echt heel langzaam toe in gevoeligheid, dus ik heb alle tijd om eraan te wennen.

Ik ga zo lekker in bad liggen lezen, denk ik (een tijdschrift dus, niet de laptop )
Ik dacht bij het begin van de bevalling ook dat ik darmkrampen had!! Na zo'n 3 uurtjes van die krampen hebben we toch maar de vk gebeld, maar ik wilde eerst eigenlijk niet bellen omdat het mij erg stom leek om te bellen omdat je alleen maar heel nodig naar de wc moet! Toen de vk kwam, bleek ik al 5/6 cm ontsluiting te hebben!!

Succes DeMajoor!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:36:23 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76814647
Mijn buik danst
maar als ik de filmcamera er bij pak, dan houdt het op... Flauw kind
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:06 #160
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76815027
Yippie DeMajoor zet door! Zet em op! En daarna

Flugel, gelukkig hebben ze een remedie tegen babywinkels: Internetwinkelen. Valt veel meer op te bekijken, en kan in je eigen tempo. En ik wou je net aanraden es langs de Hema te gaan, maar dat ging je zelf al doen Bij de VenD hebben ze ook vaak hele leuke kleertjes (vind ik zelf).

Wat wijzelf al vanaf het begin van de zwangerschap willen doen om de komst van de baby te vieren is samen uit eten gaan, en dan in een luxe restaurant. Helaas is het er nog niet van gekomen, misschien dit weekend...

En dat huilend van geluk in elkaars armen vallen was hier ook niet het geval. Het was meer, oh, ja, gelukt dus. hm. ja, fijn! En toen nog even een avond heel onwerkelijk.

En zoals de anderen al zeggen: Zet jezelf niet zo onder druk. Het is juist heel goed te begrijpen. En volgens mij ben je niet de eerste in dit topic die zwanger zijn tot nu toe nog niet helemaal geweldig vind.

Als ik mezelf es vergelijk met anderen dan ben ik vaak bang dat iedereen me een ontaarde moeder vind, terwijl mijn roze wolkje vrij stevig onder mn kont vastgeknoopt zit. Ik heb alleen niet bij 9 weken de maxi cosi besteld en bij 11 weken de babykamer in huis. Voor iedereen is het anders, en "geniet er toch van" zeggen heeft niet zoveel zin. Geef het tijd, ga niet lopen zwijmelen als je je niet zo voelt en niet zo in elkaar zit.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:47:48 #161
259886 pessie
pi_76815046
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:36 schreef Asyniur het volgende:
Mijn buik danst
maar als ik de filmcamera er bij pak, dan houdt het op... Flauw kind
Heel flauw, had het graag gezien
pi_76815059
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:47 schreef pessie het volgende:
Yippie DeMajoor zet door! Zet em op! En daarna

Flugel, gelukkig hebben ze een remedie tegen babywinkels: Internetwinkelen. Valt veel meer op te bekijken, en kan in je eigen tempo. En ik wou je net aanraden es langs de Hema te gaan, maar dat ging je zelf al doen Bij de VenD hebben ze ook vaak hele leuke kleertjes (vind ik zelf).

Wat wijzelf al vanaf het begin van de zwangerschap willen doen om de komst van de baby te vieren is samen uit eten gaan, en dan in een luxe restaurant. Helaas is het er nog niet van gekomen, misschien dit weekend...

En dat huilend van geluk in elkaars armen vallen was hier ook niet het geval. Het was meer, oh, ja, gelukt dus. hm. ja, fijn! En toen nog even een avond heel onwerkelijk.

En zoals de anderen al zeggen: Zet jezelf niet zo onder druk. Het is juist heel goed te begrijpen. En volgens mij ben je niet de eerste in dit topic die zwanger zijn tot nu toe nog niet helemaal geweldig vind.

Als ik mezelf es vergelijk met anderen dan ben ik vaak bang dat iedereen me een ontaarde moeder vind, terwijl mijn roze wolkje vrij stevig onder mn kont vastgeknoopt zit. Ik heb alleen niet bij 9 weken de maxi cosi besteld en bij 11 weken de babykamer in huis. Voor iedereen is het anders, en "geniet er toch van" zeggen heeft niet zoveel zin. Geef het tijd, ga niet lopen zwijmelen als je je niet zo voelt en niet zo in elkaar zit.
Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:02:29 #163
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76815524
DeMajoor zet m op meid!! Nog even en dan heb je je kindje in je armen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_76815776
Flugel, ik weet niet of je hier meelas toen ik hier in het begin postte of toen ik 12 weken was of toen ik 20 weken was, of wanneer dan ook. Gevierd hebben we hier ook niet, ik ben al drie keer in een winkel binnen geweest waar ze kinderspullen verkopen:
- om zwangerschapskledij te kopen (en hoe lang heb ik dat niet uitgesteld... tot eind november)
- 2 keer om aan de geboortelijst bezig te zijn (die nog steeds niet klaar is).

Ik ben bijna 34 weken en heb nog niets gekocht voor het kind (zelfs nog geen truitje of wat dan ook).

Als ik jouw post lees, heb ik soms een beetje het gevoel dat je jezelf onder druk zet omdat het "zo hoort". Maar het hoort helemaal niet zo te zijn. Niets hoort er automatisch bij en iedereen ervaart het anders. Mijn man en ik zijn vrij nuchtere personen (twee uur voor ons huwelijk stonden mijn man en ik in een supermarkt, ik bedoel maar...).
Veel mensen zeggen dat die fameuze wolk komt na 12 weken of na 20 weken als je het geslacht weet of als je de eerste schopjes voelt of ... Ik zit nog steeds niet op een wolk want dat ligt gewoon niet in mijn persoonlijkheid, vermoed ik.
Begrijp me niet verkeerd: we zijn heel blij dat ik zwanger ben, dat de hele MMM gelukt is en dat het alle moeite waard bleek te zijn. En uiteraard kijken we uit naar de komst van de baby, maar ik kan niet zeggen dat ik op een wolkje kan zitten wegzwijmelen en dat komt volgens mij gewoon omdat zowel mijn man als ik te nuchter zijn (en de schrik zit er hier nog steeds in dat het verkeerd zou kunnen gaan en dat houdt mij tegen om iets te kopen of zelfs maar om rond te kijken in winkels )

Ontaard? Volgens velen hoogstwaarschijnlijk wel Maar dat trek ik me eigenlijk niet zo erg aan. Ik laat het komen zoals het komt en zoals het goed voelt voor mij en voor mijn man. Want wij moeten er ons goed bij voelen en eigenlijk niet de rest van de mensen uit onze omgeving.
pi_76816036
DeMajoor: wat spannend Hopelijk nog eventjes en dan kun je genieten van jullie baby in jouw armen

De gyn heeft me wel goedgekeurd. En wonder boven wonder, ik ben blijkbaar afgevallen de laatste 4 weken (zal wel te maken hebben met de nacht van 23 op 24 december en de drie daaropvolgende dagen dat ik op yoghurt heb geleefd ). De gyn was dus content
Bloeddruk was ook voor de eerste keer goed: 138/68
Baby ligt nog steeds zoals hij hoort te liggen.
Het enige minpuntje misschien? Ze vroeg me of ik echt zo lang zou blijven werken en of ik niet beter nog een week vroeger zou stoppen (gezien mijn historiek van bloeddruk want die was nu waarschijnlijk goed omdat ik effectief 1 dag per week extra thuis blijf). Ze maakt zich wat zorgen meer naar het einde van de zwangerschap toe.
Dus ik ga eens rekenen en tellen hoe het precies zit als ik nog een week vroeger stop en dan moet ik aan mijn baas vragen of ik bv 1 of 2 weken verlof mag plakken achter mijn zwangerschapsverlof want anders komen we, vrees ik, in de problemen voor de opvang (maar dat zou ik dus nog allemaal moeten uitrekenen).
Op 4 februari moet ik terug en ze zei dat het het beste zou zijn als ik het tegen dan weet, dan kunnen we alle papieren invullen.
pi_76816338
De Majoor jij hebt straks je baby in de armen Succes

Flugeltje, je voelt zoals je je voelt. Bij mij werd het allemaal een stuk 'echter' toen ik mijn meisje zag op de 21 weken echo. Het was echt een ontmoetingsmoment met mijn kind
Daarna hebben we ook wel spullen gekocht, zoals meubeltjes en kinderwagen ed. Als je elke dag even in de babykamer binnenloopt dan ga je vanzelf voor je zien hoe jij daar straks je kindje verschoont, baddert of in bed legt
pi_76816484
DeMajoor, woei! You go!
Dan sta ik straks in de top 15

Leonieke, gewoon lekker maling hebben aan het hele 'hoe het zou horen' hoor. Het is jullie zwangerschap en die moeten jullie beleven op een manier die voor júllie goed voelt.

Hier vandaag een onverwachte groeiecho gehad; de vk heeft tegenwoordig zelf een apparaat en mijn buik is toch wel euh... aan de grote kant. En Thomas was met zijn 4740 gr. ook geen klein poppetje.
Nou, de spekkies waren al goed te zien, dus ik ga dinsdag al terug naar de gyn ipv met 36 weken. Wil namelijk heel heel heel graag een natuurlijke bevalling dit keer, en dat kan alleen als het geen sumobaby wordt, dus daar gaat op worden toegezien.
Hardloper.
IG @webkim
pi_76816872
Jeej, DeMajoor is echt aan de gang!

Flugel Oh zo herkenbaar! En hoe teleurgesteld was ik, toen ik na die twaalf weken nog steeds niet op een roze wolk zat! Echt, het wordt leuker! Maar je kunt het gewoon niet 'afdwingen'. De blijdschap moet groeien en dat is niet meer dan normaal.En dat komt heus wel.....
pi_76818131
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef Webkim het volgende:
DeMajoor, woei! You go!
Dan sta ik straks in de top 15

Leonieke, gewoon lekker maling hebben aan het hele 'hoe het zou horen' hoor. Het is jullie zwangerschap en die moeten jullie beleven op een manier die voor júllie goed voelt.
Vind ik ook Het heeft me een tijdje gekost om er vrede mee te nemen, maar nu voel ik me er helemaal niet slecht bij.
Ik vind het gewoon jammer dat Flugeltje het er nog moeilijk mee heeft.
quote:
Hier vandaag een onverwachte groeiecho gehad; de vk heeft tegenwoordig zelf een apparaat en mijn buik is toch wel euh... aan de grote kant. En Thomas was met zijn 4740 gr. ook geen klein poppetje.
Nou, de spekkies waren al goed te zien, dus ik ga dinsdag al terug naar de gyn ipv met 36 weken. Wil namelijk heel heel heel graag een natuurlijke bevalling dit keer, en dat kan alleen als het geen sumobaby wordt, dus daar gaat op worden toegezien.
Bedoel je dan met erop toezien dat ze jou vroeger zouden inleiden? Want er is toch niet echt een andere truc veronderstel ik?
pi_76818818
flugeltje, het kan ook erger hoor er zijn ook mensen die een pesthekel hebben aan zwanger zijn (en het dan desondanks heel bewust gewoon nog een keer doen )

nee, serieus. wat de anderen al zeggen: doe gewoon lekker je eigen ding! en zelfs voor de diehardzwangerschapshater zijn er nog wel leuke momentjes, die komen voor jou ook!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:15:21 #171
259886 pessie
pi_76820874
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Heb jij nog geen geen kinderwagen en babykamer besteld?
Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!

(Zo, en nu weer even mn nuchtere zelf).
pi_76821319
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, en ben al 12 weken en 2 dagen! HELP!

(Zo, en nu weer even mn nuchtere zelf).
Dat gaat nooit op tijd goed komen

Ik heb vanmiddag gevraagd wat de levertijd van de kinderwagen is die we willen hebben, omdat ik allemaal horrorverhalen las over maaaaaaaanden levertijd. Blijkt het twee weken te zijn
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:48:19 #173
259886 pessie
pi_76822406
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:24 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat gaat nooit op tijd goed komen

Ik heb vanmiddag gevraagd wat de levertijd van de kinderwagen is die we willen hebben, omdat ik allemaal horrorverhalen las over maaaaaaaanden levertijd. Blijkt het twee weken te zijn
mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!

Nee grapje, we willen een beetje wachten op de aanbiedingen. Heb geen zin om het volle pond te moeten betalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Vond vandaag weer een maxi cosi cabrio voor 80 euro op marktplaats. Nieuw... Nou ja, we hebben nog tijd genoeg, en anders ligt het alleen maar in de weg, en dat is alleen maar onhandig.
pi_76823248
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:48 schreef pessie het volgende:

[..]

mooi, dat kan dus nog bij 35 weken geregeld te worden. Zie, tijd zat!

Nee grapje, we willen een beetje wachten op de aanbiedingen. Heb geen zin om het volle pond te moeten betalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Vond vandaag weer een maxi cosi cabrio voor 80 euro op marktplaats. Nieuw... Nou ja, we hebben nog tijd genoeg, en anders ligt het alleen maar in de weg, en dat is alleen maar onhandig.
Wij hebben deze maand al genoeg uitgegeven en wachten ook nog even. Ik hou in de tussentijd ook de aanbiedingen in de gaten. Maar we willen wel nieuw spul voor de kinderwagen, dus ik vrees dat dat niet zo makkelijk gaat worden.

Verder allemaal spul van beide families overgenomen en een deel blijft daar ook nog even staan totdat wij wat meer ruimte hier hebben.

Maar er begint nu wel langzaam wat te kriebelen bij mij Zolang de grote dingen maar geregeld zijn of in de pipeline zitten en dat is gelukkig zo
pi_76823850
Met spullen kopen wachten wij even tot de dakkapel op het dak gemikt is(das over 2 weken) en de kamer een beetje vorm begint te krijgen We weten wel al wat we willen, dus das wel makkelijk (waren we snel over uit, waren maar 2 kamers die we echt leuk vonden).
De wagen waren we ook al snel over uit, maar hebben we ook nog niet besteld. Dat komt vanzelf wel

Babykleertjes, ben ik echt dol op
Maar das al jaaaaaren zo! Ik ging echt los toen mijn nichtje kwam (en dan is bij de hema werken is echt niet handig haha).
Vandaag op mijn werk kregen we de nieuwe babykleertjes binnen. Die mocht ik ophangen van mijn collega haha en die zei had al tegen een andere collega gezegd dat het maar goed was dat ik nog niet wist wat het gaat worden, want dan had ik alle kleertjes gekocht.
En ja dat klopt wel zo'n beetje denk ik

Dus voor mij is het heel bijzonder om te lezen dat er mensen zijn die dat niet zo hebben haha, maar goed ik ben ook wel extreem daarin denk ik Ach en iedereen moet het lekker op zijn manier doen Waar je je gewoon prettig bij voelt haha.
Zo een heel verhaal is t geworden

EN ik las ook dat het spannend is bij DeMajoor!!! Ik hoop ook dat we morgen pas wat horen van dr
En ik zag ook nog 2 lieve foto'tjes van Claire!! Een mooie dame heb je gebakken hoor sidney!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')