abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76601011
De grote baby's:

11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Het vorige deel

Laatste drie posts:
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Als pasgeborene dan weer helemaal niet.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, bij Senna heb ik het idd ook al eens gedacht, zelfde type.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja die ogen ja! En dat onderlipje naar binnen trekken deed Mila ook vaak

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 20-01-2010 09:34:12 ]
pi_76601098
En ik gooi deze nog even in de herhaling

quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Als pasgeborene dan weer helemaal niet.
En dat is ook wel logisch want Mila had een startgewicht van 1880 gram Daardoor lijkt zo'n kleintje al heel anders..
pi_76601196
Ja, idd, Elodie was 4120.
pi_76601240
Ja, ik zie het bij Elodie ook

En Senna was ook 3685, dus dat is ook geen vergelijk bij de start, natuurlijk.
Alleen Senna's ogen zijn niet zo prachtig blauw als die van Mila en Elodie. Wat een schitterende ogen hebben jullie dochters toch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76601374
Wat is ze een mooie grote dame geworden Raissa, alvast gefeliciteerd!

Finn en ik komen ons melden in dit topic, mijn kleine man is ineens niet zo klein meer

Meteen even een vraag in de groep gooien, hoe zijn de eetschema's van de baby's van zo'n 6-7 maanden? Finn krijgt eigenlijk voornamelijk nog borstvoeding en iets van om de dag fruit. Als ik eens rond kijk op internet zie ik dat de meeste baby's van rond de 6 maanden ongeveer 3x per dag iets anders eten dan melk.
Hoe doen jullie dat?
pi_76602390
FTA, Joep was niet zo snel met ander eten. Ik gaf wel elke dag wat fruit... ergens tussen 9 en 10 in de ochtend. Met 7 maanden ben ik met groente begonnen in de avond en zo is nu nog steeds eigenlijk. Ben net weer bezig met proberen om brood aan te bieden. Wij hebben dus van 6 tot 7 maanden fruit gedaan en daarna van 7 maanden tot nu fruit en groente.

6 maanden was zo:
7 uur: melk
9-10 uur: fruit
11 uur: melk
15 uur: melk
19 uur: pap

7 maanden was zo:
7 uur: melk
9-10 uur: fruit
11 uur: melk
15 uur: melk
16.30 uur: groente
19.00 uur: pap

Heel langzaam is nu het tijdstip van 15 uur komen te vervallen, daarop slaapt ie nu en eet ie niets meer. In het begin wilde hij die fles echt nog wel, omdat ie ook tuurlijk weinig groente at... naarmate dat meer werd, werd de melk om 15 uur steeds minder. Hij heeft dat eigenlijk helemaal zelf geregeld.

Oeke, dat kan heel goed hoor! Hier ook de voorste 2 ondertanden door en boven zit er een hoektand aan te komen en 1 voortand.
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:03:38 #7
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76610061
Raissa, jij hebt ook al zo'n mooie compilatie Mooie meid hoor en ze heeft inderdaad wel wat weg van Elodie.

FTA en Finn, van harte welkom hier
Make love, not war ☮
pi_76610887
Mooi die foto´s zo Raissa. Wat een verschil he, als je die foto ziet waarop ze net geboren was!

Welkom hier FTA en Finn!
Graeme krijgt ´s ochtends een bordje pap om ongeveer half 10, en om een uur of 12 krijgt hij een flesje en daarna fruit of groente (gewoon stukjes, waar hij eigenlijk alleen aan sabbelt) en om 16 uur krijgt hij nog een flesje en dan om kwart over 6 weer. En soms krijgt hij smiddags tussendoor ook nog een stukje rijstwafel of een soepstengel of broodkorstje.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76617511
FTA en Finn, welkom!
Wij bieden gewoon dingen aan als we zelf eten, bv een stukje broccoli, een stukje peer of een soepstengel. Voor de rest krijgt hij bv. We houden dus eigenlijk niet vast aan een schema ofzo. Soms krijgt hij twee keer iets aangeboden op een dag en soms helemaal niets.

We zagen vandaag op en expositie een jongetje van 10 maanden en zijn vader sloeg steil achterover toen hij hoorde dat Ko 3 maanden jonger was. Het jongetje en Ko waren ongeveer even groot.
We hebben echt een reusje denk ik soms weleens.

En het lijkt erop dat hij eenkennig begint te worden. Hij vindt andere mensen niet meer zo leuk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 10 januari 2010 @ 07:52:57 #10
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76623565
Mooie collage Raissa! Wat was Mila een wurmpie he en wat een meid is het nu!

Oh jeetje een eenkennige grote kleine Ko!
pi_76623618
Tess heeft dat ook Oeks! Daarnaast is ze echt een mama's kindje

FTA, hier is het ongeveer zo:

7.00 fles
10.00 fruit
11.30 fles
15.30 fles
18.00 groente
19.30 fles met pap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76623634
bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan vanaf morgen maar eens als eerste fruit er vast in ga brengen 's ochtends.
Nu is het vaak zo dat ik hem bij het avond eten een liga geef omdat hij echt ons eten van het bord kijkt. Maar meestal als ik hem dan eten wil gaan geven dan valt hij in slaap...
pi_76624037
Welkom FTA en Finn!

Wij hadden gisteren de inwijding van Jairs nieuwe pak. Volgende keer ga ik er echt fotos van nemen. Gisteren niet gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76624531
quote:
Op zondag 10 januari 2010 08:19 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft dat ook Oeks! Daarnaast is ze echt een mama's kindje
Ik word de hele tijd in de gaten gehouden! En als ik naar hem kijk krijg ik zo'n puppy glimlach, helemaal vlieft.
pi_76624574
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:33 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik word de hele tijd in de gaten gehouden! En als ik naar hem kijk krijg ik zo'n puppy glimlach, helemaal vlieft.
Hier ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:40:39 #16
114177 Diaan73
pi_76625946
Mila en Raissa, heel veel plezier vandaag!!! en heel veel succes Raissa morgen!!
Make love, not war ☮
pi_76626209
Bedankt allemaal
pi_76655687
Tess heeft de beginselen van het kruipen door!
Ze is vandaag al een paar keer naarvoren geschoven. Ze gooit haar kont wel wat omhoog maar door haar handjes wat naar voren te doen en zich vooruit te trekken schuift ze langzaam maar zeker naar voren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76666594
Jihaaaaaaa, ze is 1 over 1 minuut!
pi_76666743
MIla 1 !!!!! Gefeliciteerd !!!!
Leuk feestje gehad?
pi_76667326
Gefeliciteer Raissa met Mila.

Guus is morgen 11 maanden, nu komt het inderdaad wel erg dicht bij.....
  maandag 11 januari 2010 @ 08:49:21 #22
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76667570
Mila Gefeliciteerd met je verjaardag meisje!!
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 10:00:01 #23
5428 crew  miss_sly
pi_76668820
Raissa en Mila gefeliciteerd
En ik zal wel te laat zijn, maar succes in het ziekenhuis, Raissa!
pi_76668848
Mila gefeliciteerd! Je bent nu al 1 jaar en 3 uur en 56 minuten!

Tess, wat goed van jou! Wat gaat ze snel Vicky!
pi_76668895
hoera voor Mila!!
Raissa, van harte met je mooie meisje!

Oeks, veul te hard!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 10:06:41 #26
5428 crew  miss_sly
pi_76669009
Vicky, Tess al aan het kruipen, joh Wat een snelle Knap hoor!
pi_76669111
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:06 schreef miss_sly het volgende:
Vicky, Tess al aan het kruipen, joh Wat een snelle Knap hoor!
niet helemaal hoor
de beginbewegingen zijn er.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76669184
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Meteen even een vraag in de groep gooien, hoe zijn de eetschema's van de baby's van zo'n 6-7 maanden? Finn krijgt eigenlijk voornamelijk nog borstvoeding en iets van om de dag fruit. Als ik eens rond kijk op internet zie ik dat de meeste baby's van rond de 6 maanden ongeveer 3x per dag iets anders eten dan melk.
Hoe doen jullie dat?
Leander heeft ook nog helemaal geen schema. Die eet wanneer ie honger heeft. En de ene keer wil ie alleen maar flessen en de andere keer wil ie wel fruit en groente enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 11 januari 2010 @ 10:23:12 #29
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76669427
Mila Proficiat!!

Wat goed van Tess! Hier is er een achteruit schuiver Duwen met zijn armen en dan naar achter, tot zover hij kan en dan gillen dat ie vast ligt En hij kan ook rondjes draaien op zijn buik hahaha, daar zijn handjes telkens wat verder weg te zetten en zo te draaien, maar echt vooruit komen gebeurt nog niet.

Gisteren wel voor het eerst gaan zwemmen en hij vond het prachtig.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:41:35 #30
114177 Diaan73
pi_76669903
Tess, wat goed joh!!!

Mila 1 jaar Van harte gefeliciteerd!! Leuke dag gehad gisteren?

Iemand hier nog leuke cadeausuggesties voor jongenskind van 1 jaar?? Ik vind het zoooo moeilijk.
Make love, not war ☮
pi_76670516
Gefeliciteerd Mila en Raissa!!

En ook een voor Tess die probeert te kruipen. Knap hoor!
pi_76671223
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:41 schreef Diaan73 het volgende:
Tess, wat goed joh!!!

Mila 1 jaar Van harte gefeliciteerd!! Leuke dag gehad gisteren?

Iemand hier nog leuke cadeausuggesties voor jongenskind van 1 jaar?? Ik vind het zoooo moeilijk.
Ons jongenskind is hier helemaal weg van. We hebben alleen de tractor, maar het is echt een supergoed cadeau. Hij speelt er veel mee. Gekocht bij Intertoys, kost iets van 18 euro. De tractor rijdt, de dieren maken geluidjes en er zit een muziekje op.
De kegelset van Sesamstraat vindt hij ook erg leuk, net als Duplo.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:38:09 #33
114177 Diaan73
pi_76674058
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:20 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ons jongenskind is hier helemaal weg van. We hebben alleen de tractor, maar het is echt een supergoed cadeau. Hij speelt er veel mee. Gekocht bij Intertoys, kost iets van 18 euro. De tractor rijdt, de dieren maken geluidjes en er zit een muziekje op.
De kegelset van Sesamstraat vindt hij ook erg leuk, net als Duplo.
Ow dat lijkt wel op iets van Little People, dat heb ik al van opa en oma gevraagd, tenminste een lijstje gemaakt waar ze uit mogen/kunnen kiezen. Ze vonden het erg moeilijk omdat ze Lennon niet zo vaak zien, dus een lijstje voor ze gemaakt.

Duplo is pas vanaf 18 maanden toch?

We zitten aan een houten loopfiets van Ernie te denken, Lennon vindt Ernie erg leuk.

Maar ik heb nog steeds niet het gevoel van yes dit is het. Twijfelkont als ik ben.
Make love, not war ☮
pi_76674173
Mikael had ook best veel duplo gekregen maar heeft er nog nooit mee gespeeld. Hij vond dat toen niks en nu is ie met lego bezig al.
Wat Mikael heel erg leuk vond (en nog steeds mee speelt) is dit:

En die heb je dan ook in het heel groot.
pi_76674416
De tractor is van Kiddieland. M. speelt vanaf een maand of negen met Duplo, in het begin vooral stenen uit elkaar rukken, nu zet hij ze ook zelf op elkaar, plaatst poppetjes in wagentjes etc. Heb je nog van Twan? Dan kun je kijken of hij het leuk vindt. Waar houdt Lennon van? Vindt hij diertjes leuk? Bepaalde programma's op tv, muziek etc?

Dat loopfietsje is trouwens ook helemaal geweldig.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:38:11 #36
114177 Diaan73
pi_76676163
Ik heb helaas geen duplo meer van Twan. Dat heb ik destijds allemaal weggegeven. Volgens mij aan mn moeder of schoonzusje. Lennon vindt de lego van Twan wel interessant. Ik heb nog wel de garage van LP bewaard, dus die kan naar Lennon bedenk ik me net.

Lennon speelt nu overal meeblokjes, balletjes, diertjestrein van LP, geluidendingetjes, dat is dus eigenlijk niet het probleem. Hij vindt Ernie leuk, en op tv vindt hij Eggbird geweldig. Van Eggbird is geen speelgoed te vinden. Ik denk dat we toch moeten gaan voor iets waar hij ook mee buiten kan gaan spelen... het is bijna allemaal binnen speelgoed wat hij heeft.

Ik heb net gekeken trouwens bij Intertoys in Almelo en daar hadden ze bijna niets van kiddieland, alleen een geluidenbus en die heeft hij al.

In ieder geval bedankt voor het meedenken... ik denk dat het probleem meer bij mij ligt... teveel te kiezen en geen keuze kunnen maken.

Ow Lennon doet sinds gisteren zijn handen omhoog als je hoera roept Mooi op tijd voor zn verjaardag.
Make love, not war ☮
  maandag 11 januari 2010 @ 14:46:17 #37
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76678879
Ik weet niet meer wie t vroeg, maar ons schema (is na lang zoeken!), ongeveer zo:

8u fles 180cc (papfles)
10u fruit
12u broodje + fles 180 cc
16.30u groente
19u fles 210cc (papfles)

tussendoor bijv. liga, broodkorst en we zijn bezig met leren drinken uit een tuitbeker, ook zoiets

Tess, wil je kruipen meid? Ben benieuwd, vicky! Hier worden ook pogingen gedaan, maar tot nu toe nog zonder succes.
Vanmorgen de hele ochtend in de keuken gestaan, maar ik heb weer voor een week groentehapjes klaar! Toch altijd weer fijn als dat klaar is
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 14:58:55 #38
5428 crew  miss_sly
pi_76679406
Ik zie heel vaak een papfles (of twee) in het dagelijkse menu. Doen bv-mama's dat ook en hoe doe je dat dan? Afgekolfde melk, of kv of opvolgmelk?
  maandag 11 januari 2010 @ 15:07:36 #39
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76679765
Miss_sly, Ik heb de 6-8 maanden elke dag een bordje pap gegeven met afgekolfde melk aan de dochter. Inmiddels krijgt ze pap waar de melk al in zit, dus alleen het water toevoegen (maar ze vindt pap steeds minder lekker en interessant). Verder geef ik geen papflessen oid.

Mila gefeliciteerd!

Tess bijna aan het kruipen, wat goed en wat snel!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 11 januari 2010 @ 19:02:46 #40
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76689509
Diaan, en zo'n wheelybug? Die vind ik zo grappig! Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus weet niet hoe of wat hoor. Dingen als duplo oid zijn natuurlijk oneindig uit te bouwen, dus nooit een slechte investering mijns insziens...
pi_76689635
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie heel vaak een papfles (of twee) in het dagelijkse menu. Doen bv-mama's dat ook en hoe doe je dat dan? Afgekolfde melk, of kv of opvolgmelk?
ik heb nooit pap gegeven. Gewoon een boterham.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:10:55 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76689875
Hihi Diaan, mijn kind wordt nog lang geen 1, maar ik ben er nu al over na aan het denken hahaha en ik twijfel ook echt bij alles... Gelukkig heb ik nog ff

Nou ik ben weer opnieuw met brood begonnen, maar het is nog steeds niet echt een succes... Ik doe er nu een beetje melk overheen, maar hij gaat telkens een beetje zitten walgen zeg maar. Dan laat ie het stuk brood achter in zijn mond zitten en doet zijn mond wijd open en gaat aaaaaa zitten roepen Iemand tips?
Ow en ik heb vanmiddag ook weer een stukje liga geprobeerd, man ik vind dat echt werkelijk dood eng . Als ik hem een halve liga geef dan stop ie tot in de helft in zijn mond en gaat vrolijk sabbelen, tot er wat afbreekt en dat gaat ie weer het bovenstaande doen. Ik ben echt telkens zo bang dat ie stikt. Als Joep zit te eten, dan breekt bij mij het zweet uit... Toen heb ik dus een klein stukje liga afgebroken en in zijn mond gedaan, maar het resultaat was hetzelfde.
pi_76690378
seilram, dat kokhalzen wordt vanzelf minder. Ik kijk er ook niet meer van op trouwens.
Tess had daarstraks een stuk appel en daar zat ze stukjes vanaf te bijten met die ene tand ja en toen most ze ook een paar keer kokken.

ze schuift nu echt goed naar voren het is nog geen kruipen, maar het begint erop re lijken.
daarstraks gewoon een meter vooruit!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:25:56 #44
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76690446
Ppff Vicky, ik zou willen dat ik zo was! Echt waar, mijn hart zit soms in mijn keel als ie bezig is met zijn brood. Gister had ie een stuk komkommer en dan zit ook de hele tijd zo te walgen en dan ben ik in staat om het af te pakken. Tis dat mijn lief telkens roept dat ik me aanstel.

En wat super van Tess! HIer vandaag een meter naar achter hihi.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:29:29 #45
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76690614
ik herken t hoor marlies! ben er ook zo bang voor........brood gaat nogredelijk hier,maar liga......laat staan soepstengel, dat is helemaal zo hard. Wordt dat echt vanzelf minder, Vicky, of is t gewoon nog te vroeg misschien?
  maandag 11 januari 2010 @ 19:32:44 #46
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76690772
Mikoxx, dat vroeg ik me dus ook af. Ben ik zelf wel goed bezig? Is ie er wel echt aan toe? Voorlopig gaat de liga iig weer mooi terug de kast in. Stoepstengels heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ongetwijfeld hetzelfde resultaat hebben. Hoe gaat het brood bij jou? Hier gaat dat ook nog niet echt geweldig hoor. Ik denk dat ik hem dat eerst eens goed onder de knie laat krijgen voor ik weer aan liga enzo ga.
pi_76690817
Het is echt een kwestie van oefenen voor die kleintjes. Het is juist heel goed dat ze kokken, doen ze dat niet gaat het niet goed hè?
Ze moeten gewoon even doorhebben hoever je iets naar binnen kunt schuiven, hoelang je moet malen voordat je kunt slikken. Dat vraagt tijd, en geduld.
pi_76690885
Je kan overwegen om een EHBO cursus voor kinderen te volgen. Gewoon voor jezelf, dat je weet hoe te handelen als het fout gaat. Niet dat het snel fout gaat, maar voor je eigen gemoedsrust.
pi_76691129
De eerste keer dat ik Tess een ligatje gav vond ik ook wel angstig maar nu dus niet meer. Ze kokt dus nog soms.
Vanmiddag een rijstewafeltje gegeven en die ging er met smaak in. Vrijdag heeft ze haar eerste soepstengel gegeten en ze vond het zalig!! Volgens mij was er een halfje over. Komkommer, wortel, broodkorst.. eigenlijk alles krijgt ze van me
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:41:04 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76691159
EHBO heb ik, dus ik weet wat ik evt zou moeten doen. Maar ik vindt t zo akelig Ik vraag me, net als Marlieske dus af of t wel goed is... of we niet beter kunnen wachten. Of kunnen we dan wachten tot we een ons wegen.

Brood gaat hier redelijk. Ik geef wel hele kleine ieniemieniestukjes hoor
  maandag 11 januari 2010 @ 19:41:50 #51
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76691195
Hier lijkt het wel of ze erin stikken soms, of is dat hetzelfde als wat jullie bedoelen... denk je
pi_76691267
Ja dat hoort erbij.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:43:50 #53
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76691275
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Je kan overwegen om een EHBO cursus voor kinderen te volgen. Gewoon voor jezelf, dat je weet hoe te handelen als het fout gaat. Niet dat het snel fout gaat, maar voor je eigen gemoedsrust.
Laat ik me nou net daar van de week voor op gegeven hebben, met ook inderdaad dit idee.

Mikoxx, ik geef ook echt hele kleine stukjes brood en ik heb net even op borstvoeding.com gekeken en daar staat inderdaad wat Ticootje zegt: Bedenk dat het kokhalzen een doel heeft, namelijk verslikken voorkomen en iets naar buiten werken wat je kindje niet in zijn/haar mondje wil hebben. Het 'hoort' er een tijdje bij totdat je kindje goed kan eten.
Nu kun je misschien met hele andere ogen naar je kokhalzende kindje kijken. Eigenlijk is het juist heel knap!

Ondanks die info blijft mijn plan even ongewijzigd.. eerst het brood eens fatsoenlijk en dan weer liga. Hoe doen jullie dat trouwens met liga? Ook in stukjes geven?
  maandag 11 januari 2010 @ 19:49:09 #54
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76691501
Mikoxx, ja, het lijkt dan net of ze stikken en dan opeens komt het er weer uit, of gaat het terug in de mond en kauwen ze het dan toch nog fijn ofzo.

Ik maak me weinig zorgen over het kokhalzen, ze doet het nog steeds (gulzig) en ik merk dat ze er weinig last van heeft. Als het stukje te groot is, dan komt het er vanzelf weer uit. Ik hou het in de gaten, maar ik ga er niet heel hyper op reageren, want dan gaat het dus niet zo lekker. Ze schrikt dan zo van mijn reactie, dat ze zelf ook in paniek raakt.
pi_76691716
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:49 schreef Basboussa het volgende:
Mikoxx, ja, het lijkt dan net of ze stikken en dan opeens komt het er weer uit, of gaat het terug in de mond en kauwen ze het dan toch nog fijn ofzo.

Ik maak me weinig zorgen over het kokhalzen, ze doet het nog steeds (gulzig) en ik merk dat ze er weinig last van heeft. Als het stukje te groot is, dan komt het er vanzelf weer uit. Ik hou het in de gaten, maar ik ga er niet heel hyper op reageren, want dan gaat het dus niet zo lekker. Ze schrikt dan zo van mijn reactie, dat ze zelf ook in paniek raakt.
wat zij zegt

Tess krijgt nog geen boterham trouwens. Alleen korstjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:55:27 #56
114177 Diaan73
pi_76691801
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:02 schreef mikoxx het volgende:
Diaan, en zo'n wheelybug? Die vind ik zo grappig! Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus weet niet hoe of wat hoor. Dingen als duplo oid zijn natuurlijk oneindig uit te bouwen, dus nooit een slechte investering mijns insziens...
Ik ken niemand in mn directe omgeving die er één heeft en ik vind ze erg leuk eruit zien, maar verder heb ik er weinig mee.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef seilram het volgende:
Hihi Diaan, mijn kind wordt nog lang geen 1, maar ik ben er nu al over na aan het denken hahaha en ik twijfel ook echt bij alles... Gelukkig heb ik nog ff
ik ben gelukkig niet de enige!!!

Wat betreft het brood... Lennon heeft in het begin ook een tijdje gekokt... op een gegeven moment gaf ik hem gewoon wat kleine stukjes met boter en bij elk hapje een slokje thee. Toen dat goed ging, ben ik weer begonnen met smeerkaas erop... dat ging toen goed. Het is idd eng, maar het hoort er wel bij. Lennon doet het nu af en toe nog.... Het lijkt me ook best lastig om dat weg te krijgen zonder tanden en kiezen, maar toch lukt het. Rijstewafel gaat hier vanaf het begin al goed.
Make love, not war ☮
pi_76691995
Voor zover ik begrepen heb, ligt bij baby's eerst het kokhalsreflex best wel voor in de mond. Dan beginnen ze dus te kokhalzen, zodra er een stukje van iets in hun mond zit. Dat verschuift vanzelf steeds verder naar achteren, en dan kokhalzen ze dus ook minder vaak.
Toen we hier net begonnen waren met bijvoeding (we geven hem alleen stukjes, niks gepureerd) moest hij ook vaak kokhalzen, en nu, een maand later, kokhalst hij een heeeel stuk minder.
Hij sabbelt overal op, en dan breken er dus soms stukjes af die in zn mond terecht komen. Daar sabbelt hij da ngweoon verder op, volgens mij vind hij dat wel makkelijk zo zonder handen Totdat het of te ver achterin zn mond komt, dan kokhalst hij en werkt hij op die manier het stukje wat meer naar voren in zn mond en dan houd hij zn mond open tot het eruit valt zeg maar, of dat gebeurt maar dan zonder te kokhalzen. Niks om je zorgen over te maken, is juist goed. Als een baby niet zou kokhalzen, dan zou hij dus juist makkelijk kunnen verstikken in stukjes eten.
pi_76692769
Wat Tessie zegt zo doen wij het ook. En moest hij er in het begin niks van hebben, nu vind hij het fantastisch. Stukken wortel gingen er vanavond goed in, daar bijt/hapt hij stukjes af en die zat hij heel geconcentreerd te vermalen. Spannend maar ook heel mooi om te zien hoe hij echt kauwt, hoe die lippen en die kaken aan het werk zijn.
Ik blijf er behoorlijk rustig onder als hij moet kokhalzen, daar ben ik wel verbaasd over van mezelf.

Brood daarvan doen we ook alleen nog korstjes, soepstengels doen we ook, maar liga enzo niet. Ik wil hem eerst pure groente/fruit smaken laten kennen voor we aan koekachtige dingen beginnen.

Tess een heel eind doorgeschoven! Kobus doet vooral rondjes draaien op zijn buik.

Oh Miss, ik heb 1 keer pap geprobeerd met een lepeltje maar dat vond hij niet heel lekker. Binnenkort weer eens proberen. We doen met een lepeltje omdat hij de fles niet heel goed pakt en ik van de tandarts hoorde dat je met 9 maanden moet proberen geen fles meer te geven omdat dat beter voor de tandjes is.
Dus nu leren we Ko drinken uit een gewone beker, en dat vind hij enorm leuk.
pi_76694134
Mij lijkt dat liga wel makkelijker zou zijn, dan brood. Liga smelt echt helemaal weg. Het wordt misschien een klein beetje groter in de mond, maar dat wordt brood ook. Brood is dan wel wat harder. Vindt het moeilijk iets aan te raden gezien het hier altijd goed ging.

Hier is het slapen momenteel een ramp. Vandaag heeft die misschien 1,5 uur slaap gehad. Nu is het ook alweer behoorlijk moeilijk hoewel hij echt moe is. De boosdoener lijken doorkomende tandjes. Hij kwijlt behoorlijk, stopt zijn vingertjes in zijn mond. Gekkerwijs drukt hij ze tegen zijn onderkaak aan. Eigenlijk zouden nu de tandjes boven moeten komen. Maar dat gaat misschien niet altijd volgens schema. Heeft iemand nog tips wat je kunt doen dat je kind beter slaapt en zonder pijn is. Dentinox wil hier niet echt helpen. Kruikje helpt ook maar beperkt. Gek genoeg slaapt hij tussen ons in meestal wel goed. Hoewel hij dan niet anders ligt dan in zijn eigen bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76694422
balen Tinuviel!

hier was het vannacht ook DRAMA. Tess was maar aan het huilen en piepen en mekkeren. Uiteindelijk maar bij ons inb ed genomen en toen ze goed sliep haar weer overgelegd.
Vanmiddag was het ook drama...

Ik heb nog een filmpje van een naar voren schuivende Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 20:48:07 #61
114177 Diaan73
pi_76694471
Tinuviel, huilt hij dan omdat je denkt dat hij pijn heeft?? Lennon huilde vandeweek ook 's avonds, wilde geen water, geen melk, helemaal niets. Hij leek wel tandenpijn te hebben maar geen koorts. We hebben hem een homeopathische zetpil gegeven (Viburcol) en toen werd hij rustiger en ging slapen. Misschien dat die zetpil voor Jair ook kan helpen..

Tess
Make love, not war ☮
pi_76694862
Wat lastig he Tinuviel, zo'n korte nacht. En het idee dat hij pijn heeft. Ik heb hier hetzelfde aan de hand, alhoewel hij gelukkig wel wil slapen en vaak vanaf 4 uur begint te piepen. Als we hem dan tussen ons in leggen is het weer goed.
Maar overdag is hij wel erg hangerig en huilerig.

Tess!

Moet je eigenlijk al gaan poetsen bij de eerste tandjes? Ik begreep van wel. Doen jullie dat? En dan 1 keer per dag?
  maandag 11 januari 2010 @ 20:59:25 #63
114177 Diaan73
pi_76695107
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:55 schreef oeke het volgende:

Moet je eigenlijk al gaan poetsen bij de eerste tandjes? Ik begreep van wel. Doen jullie dat? En dan 1 keer per dag?
Wij doen het wel, 1x per dag, 's avonds voordat hij gaat slapen. Dan was ik hem en mag hij zn tanden poetsen, hij vindt het geweldig en lekker Wij gebruiken een babytandenborstel. Ik vind hem erg prettig in gebruik en Lennon kan hem zelf ook goed vasthouden en op de onderkant lekker kauwen.

Make love, not war ☮
pi_76695214
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wij doen het wel, 1x per dag, 's avonds voordat hij gaat slapen. Dan was ik hem en mag hij zn tanden poetsen, hij vindt het geweldig en lekker Wij gebruiken een babytandenborstel. Ik vind hem erg prettig in gebruik en Lennon kan hem zelf ook goed vasthouden en op de onderkant lekker kauwen.

[ afbeelding ]
ik geef Tess regelmatig dezelfde tandeborstel
Echt poetsen doen we nog niet eigenlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 21:02:35 #65
114177 Diaan73
pi_76695275
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik geef Tess regelmatig dezelfde tandeborstel
Echt poetsen doen we nog niet eigenlijk
Poetsen is ook een groot woord. Ik ga even heen en weer over zn welgetelde 2 ondertanden en dan gaat hij zelf verder. Ik leg hem dan neer en ga zn luier verschonen, pyjama aan. Zo werkt hij gezellig mee.
Make love, not war ☮
pi_76695379
Oh, die ziet er goed uit! Ga ik morgen halen. Met pasta of zonder?
pi_76695505
klein druppie kinderpasta
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76695614
Dat filmpje van Tess! Wat knap zeg!!

En ik las laatst dat zodra je zo'n streepje van tandjes ziet, je het ook gewoon elke dag met een gaasje en wat tandpasta kan poetsen/besmeren zeg maar... Al ziet die tandenborstel er wel erg tof uit
pi_76695681
ik ben nog een fimpje aan het uppen waar je heel goed kan zien hoe ze haar kont de lucht in gooit.
omhoog met die kont

[ Bericht 50% gewijzigd door Vicky op 11-01-2010 21:18:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 21:26:49 #70
114177 Diaan73
pi_76696589
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:06 schreef Vicky het volgende:
klein druppie kinderpasta
zo groot als een erwt. Ik heb van die blauwkleurige.... valt goed in de smaak bij Lennon. Hij begint al te lachen als ik de tandenborstel pak.

We hebben net de knoop maar eens door gehakt en hebben een driewieler besteld, als cadeau voor Lennon.

Make love, not war ☮
  maandag 11 januari 2010 @ 22:14:44 #71
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76699577
Knappe Tess!

Die is wel mooi, Diaan!

Wij hebben ook pogingen gedaan om met tanden poetsen te beginnen, maar ik vergeet t steeds. Liggen ze al in bed en denk ik..... oohh jaaa! erg...
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 22:21:24 #72
5428 crew  miss_sly
pi_76699949
Ow, die Tess wat een gave filmpjes Vicky!

Mooie driewieler, Diaan
pi_76700145
Wat een gave driewieler Diaan! Geweldig cadeau!
pi_76700258
Leuk kado Diaan!

Vicky, wat een leuke filmpjes, Tess zo lekker ondeugend kijken en Amber voor doen hoe je moet kruipen. Denk dat Tess veel leert van haar grote zus.
pi_76709506
Vanaf vandaag schuiven wij een topic op.... Hoi grote baby's!

[ Bericht 49% gewijzigd door McLaura op 12-01-2010 08:21:16 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_76709877
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:15 schreef McLaura het volgende:
Vanaf vandaag schuiven wij een topic op.... Hoi grote baby's!
Als jullie schuiven schuiven wij lekker mee
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:01:34 #77
114177 Diaan73
pi_76710072
Welkom McLaura, Thijs, NeNicole en Leander
Make love, not war ☮
pi_76710135
Hallo

Zijn jullie kids ook van die brokkenpliloten? Leander heeft bijna elke dag wel een paar keer een bloedneus. Hij is zo wild Ligt ie op de grond, kont omhoog (net als Tess) en dan gewoon je handen weg trekken of in de box je gewoon laten vallen en dan met de neus op de rand Dis is er een hoor
pi_76710390
Thijs is wat meer easygoing, maar kent van rug op buik rollen niet. Hij doet aan van rug op buik smijten!

Zijn 'verwondingen' zijn tnt beperkt gebleven tot krasjes door te lange nagels (die van hem)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_76710875
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:14 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben ook pogingen gedaan om met tanden poetsen te beginnen, maar ik vergeet t steeds. Liggen ze al in bed en denk ik..... oohh jaaa! erg...
Hoe herkenbaar

Allemaal bedankt voor de felicitaties, Mila is erg verwend en we hebben een leuke dag gehad zondag. Ze heeft staan smullen van de taart, toen ze eenmaal doorhad dat je het kon eten Het kaarsje op de taart heeft ze samen met papa uitgeblazen, maar toen ie uit ging moest ze huilen

Het cadeau van opa en oma

Tot snel allemaal, in het volgende topic!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:43:37 #81
114177 Diaan73
pi_76711013
Ziet er gezellig uit Raissa... tot over 11 dagen!!!

MeNikole, Lennon is geen brokkenpiloot, hij doet alles heel voorzichtig en met beleid. Erg leuk om te zien.
Make love, not war ☮
pi_76711805
Voorzichtig komt in het woordenboek van Leander niet voor ben ik bang. Hij doet ook zo onbenullig. Soms moet ik er ook zo om lachen. Hij doet zich dan pijn ergens aan, gilt een keer boos om daarna gewoon nog een keer weer te doen, dan weer keer gillen en dan schuift ie maar door naar het volgende waar zich vaak hetzelfde weer afspeelt!!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:56:09 #83
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76712987
MeNicole en Mclaura!

Raissa, klinkt en ziet eruit als een hele gezellige dag. Je straalt op de tweede foto echt van oor tot oor!

Leander de brokkenpiloot Tja... wat wil je eraan doen he? Niks...dus.... maar wel sneu soms als ze hard vallen vind ik hoor. Daar moet mijn mama-hart iig nog erg aan wennen
pi_76713049
Ja de mijne ook. Mikael was helemaal niet zo. Denk dat we met Leander ook nog wel wat te doen krijgen. Ik hou mijn hart vast
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:15:08 #85
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76735640
Vanaf wanneer kan je kindje eigenlijk in het stoeltje van een winkelkar zitten?
pi_76736523
Als ie goed kan zitten lijkt me..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:32:38 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76736577
hmmm... ja, zover kwam ik ook. Maar: zelf goed zitten of in de kinderstoel goed zitten?
pi_76736725
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben Mila vandaag pas voor het eerst in een karretje gezet
Maar ik denk dat als ze goed zelfstandig kunnen zitten dat het wel kan.. Zelfstandig kunnen zitten is natuurlijk wel belangrijk omdat ze in de meeste karretjes vrijwel geen ondersteuning aan de zijkant hebben..
pi_76737123
Ja precies wat Raissa zegt lijkt mij ook.
We waren laatst ook in een restaurant, en daar heeft Graeme heel even in een kinderstoel gezeten van hun, zonder stoelverkleiner, en dat zag er al niet heel relaxed uit vanwege te weinig steun.

Anders als je denkt dat het al kan, gewoon een keer even proberen als je in de supermarkt bent en kijken hoe het zit?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:43:45 #90
114177 Diaan73
pi_76737129
Wij hebben Lennon volgens mij rond 8 maanden zelf in een karretje gezet, hij vindt en vond het ontzettend interessant. Hij kon toen al een beetje zitten.

Raissa hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Of is Mila niet mee geweest of in wandelwagen?
Make love, not war ☮
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:45:04 #91
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737187
t Is hier nog geen optie hoor, nog hartstikke wiebelig allemaal. Zitten in de kinderstoel lukt wel, maar idd met stoelverkleiner en een extra handdoekje als ondersteuning. Was meer gewoon nieuwsgierig eigenlijk. Dank!
pi_76737266
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:43 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben Lennon volgens mij rond 8 maanden zelf in een karretje gezet, hij vindt en vond het ontzettend interessant. Hij kon toen al een beetje zitten.

Raissa hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Of is Mila niet mee geweest of in wandelwagen?
Negen van de tien keer deed Milanese 's avonds boodschappen (omdat ik de boodschappen niet zelf kan tillen namelijk). Of, toen het nog warmer was, ging ik weleens voor wat kleine boodschapjes en dan zat ze gewoon in de wandelwagen.
pi_76737312
Maar wat ik me dan weer afvraag mikoxx... Hoe wil je twee kindjes in één karretje krijgen? Of is dat een hele domme vraag?
pi_76737322
Mila en Raissa ziet er uit als een geslaagde verjaardag. Tot gauw in het volgende topic

Welkom MC Laura en Thijs.

Jair is ook niet altijd voorzichtig. Soms drukt hij zich naar achteren als hij zit. Dan knalt hij vol met zijn hoofd op de grond. Ik wil hem dat niet laten doen. Zou hij niet weten wat er gebeurt als hij dat doet? Verder probeert die zich ook weleens van de bank af te schuiven, van schoot te drukken of zoiets.

Diaan ik had idd het idee dat hij pijn had. Het is aan hem te merken, dat hij tanden krijgt. Het huiltje klonk erg naar pijn maar ook het feit, dat hij midden in de nacht wakker wordt ontroostbaar is enzo. Ik zal eens die Viburcol kopen. Kopen jullie die bij de apotheek?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76737411
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef mikoxx het volgende:
hier met 8 maanden:
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:49:52 #96
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737444
Da's geen domme vraag Raissa, dat vraag ik me ook wel eens af. Ik denk dat je dan 1 kindje in t zitje zet en de ander 'los' in de wagen. Maar dan moeten ze wel heel goed kunnen zitten (of ik neem een lading kussens mee ). Ook weer zoiets wat ik dus tegenkom. Ik pleit voor een wagentje met twee zitjes, qua breedte moet dat toch kunnen Ik ga meedoen aan t beste idee van nederland! Maar, als iemand tips heeft voor bovenstaande...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:50:37 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737475
Seb wat ben je toch ook een mooi manneke sdb ?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:51:16 #98
114177 Diaan73
pi_76737506
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Negen van de tien keer deed Milanese 's avonds boodschappen (omdat ik de boodschappen niet zelf kan tillen namelijk). Of, toen het nog warmer was, ging ik weleens voor wat kleine boodschapjes en dan zat ze gewoon in de wandelwagen.
Ah okay. Wij doen altijd elke week samen op zaterdag boodschappen. Lennon gaat al mee vanaf 6 weken jong ofzo. Als Lennon ziek oid is, gaat één van ons alleen.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Diaan ik had idd het idee dat hij pijn had. Het is aan hem te merken, dat hij tanden krijgt. Het huiltje klonk erg naar pijn maar ook het feit, dat hij midden in de nacht wakker wordt ontroostbaar is enzo. Ik zal eens die Viburcol kopen. Kopen jullie die bij de apotheek?
Kun je gewoon kopen bij de Etos. "Onze" Etos heeft ze in zetpillen en van die pipetjes. Ik heb zelf het idee dat de zetpillen beter werken, in ieder geval voor Lennon. Omdat het homeopathisch is, is het zeker de moeite waard om te proberen.
Make love, not war ☮
pi_76737596
Hij heeft nu niet meer zo'n bol hoofd Dus de schattigheidsfactor neemt wat af

Tegenwoordig klimt hij er uit overigens. En hoe doe je dat in je eentje op de fiets met een tweeling?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:49 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737652
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:52 schreef Estrys het volgende:
Hij heeft nu niet meer zo'n bol hoofd Dus de schattigheidsfactor neemt wat af

Tegenwoordig klimt hij er uit overigens. En hoe doe je dat in je eentje op de fiets met een tweeling?
Fietskar.... dus..... ben druk op zoek. En, lief en ik willen allebei een voorzitje straks....
pi_76737685
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:53 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Fietskar.... dus..... ben druk op zoek. En, lief en ik willen allebei een voorzitje straks....
Voor als het slecht weer is
pi_76737796
Ja ik zou met twee kinderen ook gewoon in het weekend samen boodschappen gaan doen voor de hele week. Lijkt me anders geen doen. Als je één kindje los in de kar zet, gaat die denk ik ook wel lopen 'klieren' met je boodschappen... Ik zie het al voor me, alles wordt uit de wagen gesmeten enzo
Een wagentje met twee zitjes zou ideaal zijn. Schrijf een brief naar je buurtsuper!
pi_76737862
Wij doen dus ook bijna nooit boodschappen met beide kinders erbij, is gewoon geen doen. Meestal doet M. de boodschappen voo de hele week.

We zijn vandaag aan het kokerellen geweest voor Tess. Vanavond had ze paksoi met wortel, couscous, vis en rozijntjes lang leve het opperdepopboek en ze vond het ZALIG!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:00:44 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737944
Ja ik ga t maar eens in de ideenbus mikken, wie weet. Het is wel echt weer zoiets van: oh ja, dat dus niet met een tweeling. Zo kom je toch best wel eens dingetjes tegen hoor, alsof ik de enige ben ofzo

Wat je zegt Tessie ' erin eruit erin eruit ' haha! Gaan we maar niet doen. Gaat ook niet passen ben ik bang, als ik de 'grote boodschappen' doe. Nee, dan maar alleen! (of 1 kindje mee natuurlijk )
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:01:38 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737993
vicky! en Tess
pi_76738802
Oeh klinkt lekker Vicky! En hoe geef je dat dan? Is dat gepureerd ofzo?
pi_76751691
Van die winkelwagentjes bestaan idd wel. Ze hebben ze hier bij de intratuin.

Vandaag is Leander precies 6 maand. En wat is het snel gegaan Misschien voor mijn gevoel nog sneller als bij Mikael. Maar hij is zo leuk ook. Zo anders dan zijn broer. Zo vrolijk en ondeugend, zo lief en gek op stofjes. Zo gek op knuffelen en zo gek op gek doen. Hij moet zo lachen om bepaalde woorden hepatitus en zo lachen om zijn broer. Hij is zo blij altijd als Mikael terug komt van zijn papa, dan pakt ie hem echt met 2 handjes vast om hem helemaal uitgebreid te bekijken en te bekwijlen Ja de kleine man is een half jaar
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:24:26 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76751775
Meen je dat MeNicole, ik ga er eens op letten!
Gefeli met de 6 mnd van Leander

Wat geven jullie als 'laatste fles'? Onze mannen weigeren nog steeds 's nachts in 1 ruk door te slapen (lees: ze zijn pp ongeveer 6 a7 keer wakker ). We geven nu nutrix in de laatste fles, maar denken erover om eens iets anders te gaan proberen......
pi_76751840
Wij hebben ook al vanalles geprobeert door de laatste fles. Maar niks helpt. Nu krijgt ie alleen rijstebloem erdoor. Of hij nu pap of gewoon alleen fv krijgt hij wil om 4 uur weer een fles. Of ie de laatste fles nu om 20:00 krijgt of om 23:00. Ben bang dat het er al in zit
pi_76751927
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:24 schreef mikoxx het volgende:

Wat geven jullie als 'laatste fles'? Onze mannen weigeren nog steeds 's nachts in 1 ruk door te slapen (lees: ze zijn pp ongeveer 6 a7 keer wakker ). We geven nu nutrix in de laatste fles, maar denken erover om eens iets anders te gaan proberen......
welkom MeNicole en Leander
Idd, Intratuin heeft dubbele zitjes in de wagens

Tess krijgt rond 19.30 haar laatste fles en daar zit nutrix in.

Tess is echt een mama's kindje... Ze zat gister bij M. en ze bleef me maar zoeken. Als ze me zag was het goed, als ze me niet meer zag was het piepen.
Gister lag ze op de grond en ze was aan het piepen, ik loop nar haar toe, kijk haar aan en ze doet haar armpjes omhoog.. ik moest haar oppakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:52:11 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76752346
tess Dat gebaar ken ik Vicky, zo lieieieieieffff!!
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:12:56 #112
114177 Diaan73
pi_76754907
quote:

Mogen ze nog geen granen van Bambix?? Die vult misschien meer... anders van een bordje geven, dan is het wat dikker... deze mogen ze al toch?

Tess wat een lief gebaar.

Nikole, Leander alweer een half jaar... wat fijn dat het zo'n vrolijk mannetje is.

Edit:
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:18:08 #113
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76755142
Diaan, die mogen ze idd maar het cb adviseerde ons dat 's morgens te geven. ivm energie overdag enzo. Zou het een probleem zijn als we die 2x per dag geven? En idd, van een bordje is nog wel een idee. Maar: 's avonds...?? Deed jij dat ook zo? Jij geeft nu toch biscuitpap 's avonds?
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:25:25 #114
114177 Diaan73
pi_76755424
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:18 schreef mikoxx het volgende:
Diaan, die mogen ze idd maar het cb adviseerde ons dat 's morgens te geven. ivm energie overdag enzo. Zou het een probleem zijn als we die 2x per dag geven? En idd, van een bordje is nog wel een idee. Maar: 's avonds...?? Deed jij dat ook zo? Jij geeft nu toch biscuitpap 's avonds?
Je bedoelt 's avonds van een bordje? Yeps, Lennon heeft tot half december 's morgens nog uit de fles gehad, maar krijgt al veel langer 's avonds van een bordje. Ik heb nooit nutrix en granenpap samen als in de een 's morgens en de ander 's avonds gebruikt. Toen we klaar waren met nutrix, ben ik overgegaan op de granenpap, voor zowel 's morgens als 's avonds. Sinds half december ofzo wilde Lennon de granenpap niet meer, elke keer moeilijk doen. Toen ben ik overgaan naar melkpap met appel 's morgens en avondpapje met biscuit 's avonds. Die laatste krijgt hij nu nog, al krijgt hij nog maar 50 cc, die zijn we aan het afbouwen. Als dat pak op is, stoppen we met de avondpap. Omdat hij nu gewone melk mag hebben en de pap vanaf 12 maanden, zijn we daarmee begonnen 's morgens. En dat gaat wel goed..
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:30:34 #115
114177 Diaan73
pi_76755613
Ik zag trouwens net de OP en ik zie dat Elodie ook jarig was afgelopen maandag en ik heb haar en Bass-Miss helemaal niet gefeliciteerd Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad.

En nu staat Lennon bovenaan...
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:37:24 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76755861
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:25 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Je bedoelt 's avonds van een bordje? Yeps, Lennon heeft tot half december 's morgens nog uit de fles gehad, maar krijgt al veel langer 's avonds van een bordje. Ik heb nooit nutrix en granenpap samen als in de een 's morgens en de ander 's avonds gebruikt. Toen we klaar waren met nutrix, ben ik overgegaan op de granenpap, voor zowel 's morgens als 's avonds. Sinds half december ofzo wilde Lennon de granenpap niet meer, elke keer moeilijk doen. Toen ben ik overgaan naar melkpap met appel 's morgens en avondpapje met biscuit 's avonds. Die laatste krijgt hij nu nog, al krijgt hij nog maar 50 cc, die zijn we aan het afbouwen. Als dat pak op is, stoppen we met de avondpap. Omdat hij nu gewone melk mag hebben en de pap vanaf 12 maanden, zijn we daarmee begonnen 's morgens. En dat gaat wel goed..
l
Dank je, dat gaan we vanavond maar eens uitproberen dan. Er is zeker geen doorslaapgarantiebewijs bij? Jullie staan dus bovenaan, dat lijkt me zó gek: je kindje 1! Dubbel gevoel...
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:47:27 #117
114177 Diaan73
pi_76756237
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

l
Dank je, dat gaan we vanavond maar eens uitproberen dan. Er is zeker geen doorslaapgarantiebewijs bij? Jullie staan dus bovenaan, dat lijkt me zó gek: je kindje 1! Dubbel gevoel...
nee, helaas niet. Al hebben wij nooit problemen gehad met Lennon en doorslapen.

Het is inderdaad heel gek... helemaal omdat ik ook al een zoon heb van bijna 8...en het dus al een keer heb meegemaakt, is het toch weer bijzonder.
Make love, not war ☮
pi_76756415
Ik moet zowiezo wennen aan de papjes allemaal. Mikael ging rond deze leeftijd al bijna van de fles af helemaal. Soms sta ik ook in de winkel te kijken wat ze toch allemaal hebben. Gelukkig hebben we hier qau Leander niet veel keus. Die vind pap vies.
pi_76759891
Leander ook 6 maanden gefeliciteerd MeNicole

Ik heb Finn nu 's ochtends 2x pap gegeven (melkpap met appel) de eerste keer hield hij zijn mond stijf dicht na 2 happen maar vanochtend hapte hij zelf naar de lepel toe! Hij heeft nog niet veel gehad, maar we bouwen het hopelijk langzaam op!
(de melkpap appel is trouwens in de bonus bij de ah, 2e gratis)

Mikoxx ik zag van de melkpap ook pakken staan met vanille voor 's avonds wat een extra verzadigd gevoel zou moeten geven, misschien is dat iets?
pi_76760183
Gefeliciteerd met de halfjaardag van Leander, MeNicole!

Mikoxx, rijstbloempap zit in principe niet echt iets in, het is alleen dikker. Dus dat werkt bij lang niet alle kindjes om langer een verzadigd gevoel te geven.
Ik zou idd dat granenpapje van bambix eens proberen. Je kan dat ook gewoon in een flesje geven. En als dat niet werkt, dan zou ik idd wat meer erdoor doen en een bordje proberen.

Wel vermoeiend dat ze allebei zo vaak wakker worden 's nachts. Geef je ze dan een speentje ofzo? En maken ze elkaar dan niet wakker?
pi_76770264
Welkom Thijs en Leander!

We hebben de biobimpap van de natuurwinkel met bananensmaak. Maar hij vond het ook niks, dus morgen weer eens proberen. Hij vindt eten steeds leuker! Hij grist alles uit je handen en trekt ook niet meer zo'n vieze smoel, maar probeert echt. Lekker smakken.

Ik voelde net even, maar voortand 1 is door! Een richeltje.
Vandaar dat hij vandaag een stuk relaxter was.
Ik heb hem meegesleept naar allerlei werkafspraken en hij heeft zich voorbeeldig gedragen.
Geslapen tijdens vergaderingen en wakker tijdens de lunch.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:11:02 #122
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76771485
Ko een tand

Dank voor jullie tips allemaal! We gaan vanavond de granenpap maar eens uitproberen. Resultaat volgt (morgenavond dan, moet morgen werken). Tessie, t is idd vermoeiend. Ze slapen op aparte kamers, dus elkaar wakker maken, neu dat niet zo zeer. Het is de afwisseling die het zwaar maakt. Soms lig ik er 10 min weer in en dan is nr 2 wakker. Lief en ik wisselen elkaar wel af hoor, maar t maakt dat je zo'n gebroken nacht hebt.
pi_76772560
Ik hoop dat de granenpap helpt bij het doorslapen Mikoxx!

En wat fijn dat Ko zich zo goed gedragen heeft Oeke
pi_76773436
Mikoxx, ik heb een zakje pyamapapje bij de post gehad. Moet ik het naar je opsturen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:04:19 #125
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76776210
Welkom Thijs!

Kobus, ben jij vandaag even lekker voorbeeldig geweest

Mila, wat een leuke dag heb jij gehad zo te zien!

Diaan, dies heel gaaf zeg!

Mikoxx, dat lijkt me best een halve volksverhuizing inderdaad... maar je hebt ook van die karren met een soort maxicosi zitje... en dan kan de ander in zijn eigen maxicosi in de wagen zelf. For now... toch?

Dat filmpje van Tess

Hier vandaag weer een halve maaginhoud eruit met het eten van brood. Arm ding... hij doet zo zijn best.
pi_76778576
Gefeliciteerd Leander met je halfjaardag

Van Harte Elodie en Bass-Miss. Ik heb het idd ook gemist met de verjaardag van Elodie. Te druk hier delaatste dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76779839
Oh Elodietje! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

Ach Joep, heb je zo'n moeite met brood.
Het gaat je vast snel lukken om het te eten zonder te moeten spugen.

Arme Ko, hij krijgt het wel voor zijn tanden. Volgens mij staat tand 4 klaar om geboren te worden... Een snijtand ditmaal.
pi_76781425
Mikoxx ik heb ook wel eens een winkelwagentje met 2 kinderzitjes erop ngezien bij de Plus! Misschien een voorstel in de ideeenbus van je supermarkt gooien?
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:43:17 #129
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76795561
quote:

ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
pi_76796607
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:43 schreef MamaNik het volgende:

[..]

ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:23:55 #131
248986 MamaNik
pi_76796773
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
hahaha Sorry, zal het even in het kort neer typen wil je meer weten moet je mij maar pm-en

Wij zijn bij de osteopaat geweest, en wat bij ons het geval was, was dat de jongens vrij klem hebben gezeten binnen in en te snel geboren zijn beide in 2 minuten ivm keizersnede. Dus ze hebben de bevalling opnieuw en in een rustig tempo meegemaakt en ze hebben druppels gekregen die we 2x daags op hun armholte moeten doen, en het lijkt te helpen vooral bij V. die slaapt nu bijna elke nacht door en anders 1x wakker. R is nog wat onrustiger maar die lag ook onderin en moet misschien nu nog 1x maar ben er in ieder geval niet meer 20 a 30 x uit s'nachts
pi_76799795
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:35:30 #133
248986 MamaNik
pi_76800363
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef MeNicole2 het volgende:
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
hmm raar inderdaad, wel proberen te doorbreken. Maar ik ben altijd als de dood dat de andere 2 ook wakker worden :S Succes het weekend!!

Ik doe gewoon wat groene zeep er door heen of inderdaad Dethol.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:03:26 #134
114177 Diaan73
pi_76801299
Ik gebruik gewoon spul voor houten vloer....

Nicole, wat vervelend dat hij zo slecht slaapt, ik hoop dat jullie plan gaat werken!! Succes ermee!!

Lennon heeft het lopen achter de kar helemaal ontdekt, hij loopt er mee heen en weer door de woonkamer en staat even stil om een bochtje te maken, zo grappig om te zien.
Net was hij op zn slaapkamer aan het spelen en ging ik even wat pakken op onze kamer deur van zijn kamer dicht.. hoorde wat kabaal, kom ik terug... heeft hij de (lege) tummytub op de kop gezet en loopt erachter. Zo uitvindingsrijk ....
Make love, not war ☮
pi_76806416
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76808820
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:21 schreef Vicky het volgende:
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
Goed zo Tess

En nu moet je je kamer zo inrichten dat Amber ook nog eens even alleen kan spelen
pi_76815454
Wij hebben een happy weezer. De ventolin heeft Leander niet geholpen met zijn benwauwdheid. En omdat ie het verder wel goed doet heeft ie nu deze term gekregen. Morgen kunnen we wel een andere soort medicijn gebruiken Qvar. Kijken of dat iets helpt. Als dat helpt is het zeer waarschijnlijk toch astma wat ie heeft.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:03 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820239
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:47 #139
114177 Diaan73
pi_76820280
Tess wat goed en leuk Amber moet nu op haar spulletjes passen.

Nicole wat is een happy weezer?? Wel zielig zeg, zo'n klein ventje, zo verkouden...

Vanmiddag ben ik met mn moeder en Lennon naar Prenatal en Ikea geweest, hij heeft heerlijk in de buggy gelegen en eigenlijk niet echt geslapen... pas in de auto. Maar Prenatal en aanbiedingen... hmmm heb toch wel weer veel gekocht... shirts, broeken, sjaal en ubercute muts
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:07:54 #140
114177 Diaan73
pi_76820546
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
Ik heb niets gebarricardeerd Lennon raakt soms de verwarming wel aan en als hij merkt dat hij te heet is, trekt hij zn handen terug. Je moet het denk gewoon even goed in de gaten houden. Lennon trekt steeds de stekker van de kabel eruit. Nu wat minder, steeds maar bij weg halen en ergens anders neerzetten.

Hoe is het trouwens vannacht gegaan??
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:13:31 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820779
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
pi_76820845
Tess, supergirl!

Och Leander, ik hoop dat hij geen astma heeft. En happy weezer? Dat klinkt ook niet echt leuk eigenlijk.

Vandaag voor het eerst de tanden gepoetst. Meneer vond het leuk! maar ik voed hem altijd in slaap, dat is ons bedritueeltje, en nu heb ik dus daarvoor gepoetst. Ik wil hem er niet weer wakker van laten worden. Ach het is vast oke zo toch?
En over tanden gesproken, er staan er wel 3 te dringen om door te breken. Ik dacht dat tanden een beetje met tussenpozen kwamen.

Ik ga zaterdag voor het eerst naar een grote Prenatal, voor het eerst naar zo'n baby warenhuis uberhaupt. We krijgen een triptrap van mijn moeder!
En we gaan vast ook andere dingetjes kopen.
pi_76820910
Mikoxx, ik heb nog geen filmpje gemaakt. Ik hoop morgen!

Lekker shoppen Oeks!!
En jeutje, 3 tanden op doorbreken. Volgens mij is er bij Tess ook het een en ander aan het rommelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:31:01 #144
114177 Diaan73
pi_76821634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:13 schreef mikoxx het volgende:
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
Ik zeg ook niks, maar die ene nacht is nu al meegenomen

Oeke, beter iets dan niets toch?? En veel plezier zaterdag... Tipje: misschien ook even naar andere kinderstoelen kijken. Ik heb een triptrap gehad voor Twan en nu een Chicco voor Lennon en die laatste vind ik echt veel handiger , ik vond de triptrap zwaar, log en onhandig... maar ja het is natuurlijk ook weer heel persoonlijk. Er zijn heel veel mensen die superenthousiast zijn over de triptrap

En 3 tanden op doorbreken?? Lennon blijft nog steeds steken op 2 tanden:

Make love, not war ☮
pi_76821855
Oeke, ik kreeg van iemand dit filmpje toegestuurd over de tripp trapp...
pi_76826024
Wij hebben de Prenatal stoel. Maar soms strekt Jair zich heel erg in de stoel. Hij lijkt er dan zo klein en verloren in ondanks dat wij een stoelverkleiner hebben. Onze stoel kan ook omgebouwd worden voor oudere kinderen zodat ze er zelf in kunnen gaan zitten. Wij hebben ook een Ikea stoel die je samen kan vouwen, handig als wij hem een keer mee willen nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76826330
Oh wat eng dat filmpje van de trip trap! Ik zag er nog een andere bijstaan van een baby die er ook super snel uitklimt.
Je moet je kindje natuurlijk ook niet alleen laten in zo'n kinderstoel, dat zie je zo maar weer...
Wij hebben gewoon zo'n hele simpele kinderstoel van Ikea. Je kan de poten eronderuit klikken en dan kan je hem ook makkelijk opbergen of meenemen en hij was maar 15 euro Bevalt heel goed.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:08:50 #148
114177 Diaan73
pi_76826574
Wij hebben deze stoel:

Wat ik erg prettig vind is dat de rugleuningen in 3 standen kan, ook liggend. Verder in hoogte verstelbaar is ook erg fijn. Hij is erg licht en kan zo ingeklapt worden en weg gezet. Hij staat hier aan het einde van de dag gewoon ingeklapt aan de muur. Het blad kan er ook makkelijk op en af.
Make love, not war ☮
pi_76826695
Wanneer zou je dat dan eigenlijk gebruiken, zo'n ligstand?
pi_76826908
Goh, dat is echt iets wat Kobus zou doen.
Dit is namelijk een van zijn favoriete houdingen in de Bumbo:

Zo vaak mogelijk achter elkaar je heupen omhoog duwen en dan hopen dat je eruit getorpedeerd wordt ofzo...

Maar die triptrap bevalt heel goed bij mijn neefjes en nichtje van liefs kant. Die zitten er al 9, 5 en 3 jaar in met veel plezier. En de jongste lijkt heel erg op Ko.
Dus ik heb er eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen mee.
Maar ik neem het mee in onze overpeinzing. En ik vind trouwens dat je een baby sowieso niet alleen moet laten in een kinderstoel.

Diaan, als die 3 tanden doorbreken dan heeft Ko er al 5! In een maand! Echt bizar snel.
pi_76826986
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:10 schreef tessie het volgende:
Wanneer zou je dat dan eigenlijk gebruiken, zo'n ligstand?
Ja, dat vraag ik me ook af!

En ik vind die niet zo mooi... en best groot ofzo... sollie
pi_76827006
Hihihi kijk Ko dan zitten Ff lekker uitbuiken
pi_76827168
Is die Ko nu al aan het limbo-en?

Wij hebben dezelfde stoel als ze op het kdv gebruiken, een 2ehands Geuther, via Marktplaats voor 50¤ gescoord.
pi_76827174
Ghe, uitbuiken! Tis serieus heup-op-druk-oefeningen hoor! Heel snel achter elkaar! En het liefst met een stuk soepstengel in je mond!
Maakte er een flimpje van, hoor je mij alleen maar roepen: Niet zo wiebelen, pas nou op, hou eens op, ga eens gewoon zitten straks stik je er nog in etc etc.
pi_76827412
Hahaha Oeke! Soort van iets te vroeg ingezette gymoefening om weer wat calorieen te verbranden dan
Die soepstengels vind ik soms ook wel eng, die dingen zijn zo hard en soms issie niet zo handig met hoe ver en hoe snel hij iets in zn mond kan stoppen....
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:23:44 #156
114177 Diaan73
pi_76827447
Wij gebruiken die ligstand voor het drinken uit zn fles/drinkbeker en als hij wat moe begint te worden. Dan gaat hij lekker achterover liggen en soms spelen of soms tv kijken. Hij kan dan nog net tv zien... Eggbird is zn favoriet..

hij lijkt groot, maar doordat je hem in kunt klappen en wegzetten, neemt hij minder ruimte in dan de triptrap, dat vond ik echt een sta in de weg... het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.. wij hebben veel oranje zowel in de woonkamer als op de slaapkamers, hij past dus helemaal bij ons
Make love, not war ☮
pi_76827686
Best eng he? Ik weet dan dat hij een groot stuk in zijn mond heeft, en dan wil hij toch die stengel er weer bij duwen. Van meneertje dat lust ik niet is het nu een gulzigaard geworden.
Dus vandaag heb ik hem afgepakt. Eerst je mond leeg voor je er weer van alles in stopt.

Lepels stopt hij trouwens vaak erg ver in zijn mond. Maar hij heeft al een paar dagen niet gekokhalst dus misschien heeft hij zijn limiet een beetje gevonden.

Hoe is het met Graeme?

Edit: Ah, daar is zo'n ligstand wel weer handig voor.
En dat inklappen begrijp ik, maar wij hebben zo weinig ruimte dat een ingeklapte stoel nergens past, dus dan liever 1 die gewoon blijft staan en bij ons huisje past. En een andere eettafelstoel naar zolder.
pi_76828028
Ja eerst je mond leeg voor je er wta nieuws in stopt heeft Graeme ook niet altijd door. Laatst ging hij ook ineens huilen terwijl hij een broodkorstje aan het eten was. Dat vond ik ook zo eng, ik dacht echt dat die stukjes die net in mond beland waren in zn keel zouden schieten door dat huilen
Maar het gaat goed met hem, hij is alleen al de hele week chagarijnig/huilerig. Ik denk dat hij last heeft van dat tandje wat maar niet door wil komen. Ik zie nog steeds alleen een stipje. Ik moet hem de hele dag entertainen en met mn vinger of een bijtring over zn tandvlees heen en weer gaan, dan is het goed. En verder probeert ie te tijgeren, maar dat lukt nog niet erg. Behalve vanmiddag even, toen hij zijn (lege) fles een stukje verderop op de grond zag liggen. Toen had hij heel toevallig ineens door hoe hij vooruit moest komen. En dat deed hij 2 keer, en toen kon ie het ineens niet meer en hield ie het alleen bij rondjes draaien om zn as
pi_76828589
Ah, zielig die tandjes. Hier deed de eerste ook zo'n pijn en gezeur, maar van de derde heb ik niets gemerkt. Ik had twee mooie bijtingen gekocht, maar die vind hij te zacht ofzo. Het moet hard plastic zijn of nog liever mama's telefoon of het aller- allerliefst papa's Iphone.
Misschien wil Graeme ook op iets harders bijten zodat hij zijn tandvlees openbijt? Klinkt naar maar was een tip van onze tandarts en het lijkt te helpen.

Ik hoop iig dat hij gauw weer zijn vrolijke ikje is.

En tijgeren wauw! Ko doet vooral rondjes draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 14-01-2010 22:54:47 ]
pi_76828726
Oh wow dat klinkt wel naar zeg, tandvlees openbijten. Maar hij bijt vaak ook op de harde stukken van de bijtringen, dus wat dat betreft doet ie blijkbaar al een poging.

En tijgeren, het was echt 2 keer een stukje vooruit schuiven hoor Stelde nog niet zoveel voor, maar wij zaten wel even zo te kijken, omdat ie het voor zn fles blijkbaar ineens wel wou doen Alleen veranderde hij dus heel snel weer van gedachten.
Gister ging hij trouwens steeds een stukje achteruit ipv vooruit, dat was ook grappig. Tenminste, dat vond ik. Hij vond het maar niks
pi_76829175
Leuk is dat he? Als iets niet helemaal lukt en dat ze dan zo chagerijnig zijn en dat dan ook weer heel snel zijn vergeten. Mopper mopper hoor ik hier soms uit de box.

Ja, naar he, maar mijn tandarts zei dat dat het fijnste was als het snel openging omdat die zwelling oid pijn doet.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 07:43:30 #162
5428 crew  miss_sly
pi_76838456
Wat leuk, al die grotere baby's die van alles leren enzo

Wij hebben ook een tripp trapp en hij voelt wel stevig en veilig aan. Maar dat filmpje laat idd wl weer zien hoe je nooit een kindje alleen in de kinderstoel moet laten, zonder toezicht. Mijn middelste neefje zit bij mijn ouders trouwens in zo'n kinderstoel van Ikea en die kukelt daarmee achterover als je niet uitkijkt. Ik denk dat het niet zo zeer stoelafhankelijk is, maar kindafhankelijk
pi_76839449
Een happy wheezer, een kindje dat lekker speelt, lacht, drinkt en groeit, maar wel altijd een wat hoorbare ademhaling heeft en soms zelfs een wat verlengde uitademing. Dit past bij een vernauwing van de kleine luchtwegen, zoals ook bij astma voorkomt.

Heel waarschijnlijk kan het dus ook zijn dat zijn slechte slapen daar ook mee te maken heeft. Maar dat heb ik vergeten te vragen gisteren. Maar als ik op internet lees slapen kinderen die dit hebben allemaal heel erg slecht.

Rollende en tijgerende kindjes. Ik vind dat zo lief Mikael deed dat nooit dus ik vind het bij Leander extra bijzonder. Ik heb wel een hoekje in de kamer gemaakt waar Leander niet bij kan zodat Mikael daar rustig met zijn lego enzo kan spelen. Anders maakt Leander het steeds stuk en daar word niemand echt gezellig van
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:58:10 #164
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76840875
Hier ook een trip trap en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Joep is ook nog niet zo sterk dat ie zich tegen de tafel kan afzetten... maar dat ga ik nu zeker wel ff in de gaten houden. Sowieso laat ik hem niet alleen in de stoel.

Even een vraagje, over traphekjes. Ik ben aan googlen, maar ik kom er niet meer uit. Er zijn er zoveel!!

Ik heb er 1 (of 2) nodig voor boven, maar... hoe leg ik dit goed uit.... Bij ons op de overloop sluiten 2 trappen zeg maar gelijk op elkaar aan. Ik kom boven met de trap en kan gelijk weer een trap verder de zolder op. Die trap naar de zolder heeft open treden, dus ik heb of 1 heeeel lang traphekje nodig wat aan beiden kanten open kan. Of 2 die ik aan elkaar zet zeg maar. Ik gok dat laatste. Welke hebben jullie? Want ik vind de prijzen zo verschillend... ik zie hekjes van 25 euro en ik zie hekjes van 125 euro en allemaal beloven ze dat ze veilig zijn.
pi_76842144
Oeke grappig Jair duwt ook zijn heup omhoog en strekt tegelijkertijd zijn beentjes. Wij laten hem niet meer in de kinderstoel zitten zonder het tuig tussen zijn benen vast te maken. Wij hebben een tuigje aan de stoel dat over de armen en de benen gaat. Over de armen maken wij niet meer vast. Dan zit meneer niet lekker. Zonder het tuigje tussen zijn benen vast te maken zou hij zich zo stijf kunnen maken, dat hij onder het blad door zo uit de stoel floept.

Wij hebben een bijtring in Duitsland gekocht waarvan een deel een harder plastic is en het andere deel zo'n gelgevuld iets. Je zou misschien ook de sleutelringen van Chicco kunnen proberen bij Ko. De uiteinden van de sleutels zijn wat zachter materiaal dan de koppen en er zit ook een ring waar ze aan vast zitten. Daat bijt Jair graag op. Als het overdag is geef ik Jair weleens een wortel uit de koelkast. Soms gaat dat lekker daarop te knagen maar soms boort hij zijn tandjes er wat te hard in en dan is het huilen. Alleen voor s'avonds is dat nog niet de oplossing. Ik had al zitten bedenken of er niet iets speenachtigs is, maar dan een soort van combi met bijtgedeelte. Heb ik net dit gevonden:

Seilram wij hebben een grote doorgang van de woonkamer naar de studierkamer, ongeveer de grootte van een schuifdeur alleen bestaat het uit twee apart te openen deuren. Toen wij naar traphekjes keken vonden wij geen dergelijke grote hekken voor een beschaafde prijs, dus hebben wij uiteindelijk besloten niets voor die deur te kopen en hem maar dicht te houden. Ik had weleens iets gezien een traphekje voor het afsluiten van een trap en in krappe ruimtes. Dat was gewoon een stoffen/ linnen ding, dat uit een rol uit de zijkant kwam. Volgens mij was die niet erg lang. Maar misschien kun je er toch 2 doen? Anders weet ik dat je bij Traphekjes.nl echt hekjes op maat kunt bestellen/ laten maken. De prijs is er alleen dan ook naar.

Trouwens ouders van kindjes rond 11/ 12 maanden. Hoeveel drinkt/ eet je kind nu kwa bv uit een flesje (bijvoorbeeld bij het kinderdagverblijf of flesvoeding). Onze zoon krijgt naast de bv s'ochtends die hij bij mij drinkt rond 9.30 uur/ 10.00 uur fruithap, rond 11.30 fles bv van 180cc, daarna een plakje brood. S'middags nog fruit of tussendoortje en om 16 uur een fles met 180cc pap. Rond 18.30/19.00 uur krijgt hij meestal warm avondeten. Dat eet hij nu vaak niet goed en het lijkt alsof hij nog te vol zit. Eet hij veel in vergelijking met jullie kinderen? Anders heeft hij misschien minder nodig/ honger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:42:50 #166
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76842272
Tinuviel, bedankt voor de tip van traphekjes.nl! Daar staan ook gewoon standaard 2 deurstraphekjes op, die heb ik na de hele morgen google-en nog niet ergens anders gezien. Ga snel even verder kijken op die site!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:01:47 #167
114177 Diaan73
pi_76845485
Wij hebben helemaal geen traphekjes en vooralsnog ga ik ze ook nog niet kopen. Ik heb met Twan ook nooit traphekjes gehad... we hebben een deur naar de keuken die dicht zit en in de keuken is ook nog een deur naar de gang die zoiezo altijd al dicht zit ivm de katten. Die mogen niet naar boven. Als we boven zijn, laat ik Lennon spelen op zn kamer en doe de deur dicht. Hij kan er (nu nog) niet uit dan.

Wij laten Lennon wel eens alleen in zn kinderstoel zitten als ik even iets moet doen in de keuken of naar de wc moet. Wel risico's geïnventariseerd: de kinderstoel kan niet omvallen en hij zit vast in de "teugels", kan geen kant op. Het gaat dan wel om eventjes onbewaakt....
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:43 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76849614
Ja ik zit ook te twijfelen hoor Diaan. Wij hebben ook de deur altijd dicht ivm de katten die niet naar boven mogen... enige waarvoor ik ze idd zou willen als ik boven ga opruimen ofzo dat ie dan op zijn kamer kan spelen, zonder dat ik dus de deur dicht hoef te doen.

Ik heb alleen een open keuken... ik wil Joep leren dat hij niet in de keuken mag tijdens het koken. Een onzichtbare streep zeg maar. Als ik daar een hek voor zou moeten zetten... dat is gewoon niet te doen.
pi_76851442
Voordeel vind ik wel, dat je geen dichte deur hoeft te hebben. Stel je kind zit in de kamer naast je en je wil even iets doen, kan het kind je toch zien. Zeker als het kind eenmal loopt kan die gewoon bij het traphekje blijven staan en je toch zien en je kunt tegelijkertijd bezig zijn. Een kind dat vanzelf ergens niet binnengaat is natuurlijk ook fijn, maar ik denk niet dat het zo zal werken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:27:27 #170
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76858929
Dat voordeel vind ik ook wel zwaar wegen Tinuviel. Wij hebben de traphekjes inmiddels in huis, nu nog ophangen

Tessie, echt? Tijgeren! Wow! Het is in ieder geval een begin!

Wij hebben ook de triptrap kinderstoelen. Ze bevallen ons tot nu toe erg goed, al heb ik er nog wel een extra handdoekje in als ondersteuning. Er staat ook wel iets in de beschrijving over dat afduwen tegen de tafel. Je moet de hoogte van de zitting en de voetensteun goed instellen. Dat schijnt te helpen en te voorkomen dat... Maar goed, er kan natuurlijk altijd best iets mis gaan. Daar ontkom je toch ook niet helemaal aan. In een onbewaakt ogenblik... is een ongelukje zo gebeurt. Zo zie ik het tenminste. Volgens mij is de triptrap een veilige kinderstoel hoor

Ik ga eens even kijken of er al een filmpje van Tess is!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:28:52 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76858976
Haha, Oeke, Ko in de bumbo
pi_76868976
MeNicole, in die omschrijving klinkt een happy wheezer zelfs wel gezellig. Maar die astma klinkt helemaal niet fijn, Zou wel fijn zijn als je de oorzaak van dat slechte slapen weet.

Tinuviel, het gaat best goed hoor met de speeltjes waar hij nu op bijt. En die wortel dat hebben we inderdaad ook eens gedaan, daar werd hij heel blij van. Goed dat je me eraan herinnert, morgen weer even wortels halen.

Diaan, eventjes onbewaakt en de risico's ingecalculeerd lijkt me prima. En wat Mikoxx zegt, de stoel zo afstellen dat ze zich niet kunnen wegduwen of iets verder van tafel schuiven is ook een oplossing. Ach, ik kijk morgen even in de Prenatal.

Pfft, schreef ik dat we geen last van het derde tandje hebben, deze 3 laten zich wel voelen blijkbaar. Meneer was ontroostbaar vannacht.
Hij stak zijn armpjes naar me uit en toen hij tussen ons in lag, sloeg hij ze om mijn nek, daarna draaide hij zich om naar papa om die vast te pakken en even later weer naar mij, al huilend. Alsof hij wilde vragen hem te verlossen van de pijn.
Zo zielig vond ik hem. Ben benieuwd wat deze nacht brengt...
pi_76869869
Tinuviel, hier gaat het ongeveer zo:

's ochtends (heel) vroeg bv (rond 6/7 uur)
wakker rond een uur of 8/9
rond 9/10 uur een boterham (waar de laatste tijd de helft van blijft staan) met een beetje drinken uit een bekertje.
rond 11/12 uur bv voor het slapen gaan
rond 1/2 uur fruit met een beetje drinken uit een bekertje
rond 3/4 uur bv voor het slapen gaan
rond half 6/6 uur warm eten (dat gaat er eigenlijk altijd in) met soms een toetje (yoghurt)
rond half 8/8 uur bv voor het slapen gaan
rond 11/12 uur bv

Ik denk dat die fles pap rond 16 uur misschien een beetje veel is? Ik word zelf wel vol van pap, maar Lieuwe krijgt het (nog) niet dus ik kan je niet vertellen of hij er ook vol van wordt.

Als hij bij mijn moeder is is het 'schema' ongeveer hetzelfde, zij geeft hem nog wel eens een tussendoortje extra (soepstengel) en een (klein) flesje (ik typte vles ) koemelk voor z'n slaapjes. Ik ben deze week gestopt met kolven dus hij krijgt geen bv meer overdag dan.

Oeke, wat is dat toch ellendig, dat tandenleed. Arme Kobus. Knuffel hem maar veel
En stoer dat Tess kan tijgeren!
pi_76898153
Bedankt Jore voor het posten van het schema. Als ik het met Lieuwe vergelijk is het helemaal niet zo veel wat Jair krijgt. Hij is dan volgens mij ook niet zo'n grote eter. Ik denk dat we idd maar geen papa in de late fles meer doen of wat minder inhoud. Het is soms even proberen wat helpt denk ik. Hij zou dan ook zijn avondeten misschien wat eerder mogen hebben of een tussendoortje. Wow dat je gestopt bent met kolven overdag. Ben benieuwd of je dan voltijd kunt blijven voeden op je vrije dagen. Of is dat niet de bedoeling? Vindt Lieuwe koemelk lekker. Na zijn 1e verjaardag ga ik ook even introduceren van yoghurt en melk. Voorstel van het kdv was ook om een vollere fles in de middag te doen van 210 cc samen met een boterhamn en dan s'middags wat yoghurt met fruit bijvoorbeeld. We proberen het even wat werkt.

Even een vraag kun je een kind met een temperatuur van 38,9 gewoon in bad doen? Ja hier hebben wij een kortsig zoontje. Hij heeft al een paracetamol gehad.

Oeke dat verhaaltje van jou klinkt ook zielig. Beterschap voor Ko

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinuviel op 16-01-2010 19:23:30 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 19:47:43 #175
5428 crew  miss_sly
pi_76899556
Even een vraagje aan de mama's van grotere baby'tjes: draadjespoep, wat is dat?
Hier net toen ik de luier uitdeed echt poep die in draadjes van de ene bil naar de andere ging. Wordt dat bedoeld met draadjespoep? En is dat een symptoom van aankomende tandjes?
pi_76900119
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Even een vraagje aan de mama's van grotere baby'tjes: draadjespoep, wat is dat?
Hier net toen ik de luier uitdeed echt poep die in draadjes van de ene bil naar de andere ging. Wordt dat bedoeld met draadjespoep? En is dat een symptoom van aankomende tandjes?
Aankomende tandjes ja !
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:34:49 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76901000
Haha, Miss... draadjespoep? Hier onbekend!

Wie heeft DE tip voor een buggy? We denken erover om er 2 aan te schaffen ivm makkelijk manouvreren en makkelijk mee te nemen, maar welke? Niet te duur, maar wel degelijk!
pi_76901052
Mikoxx, ik vind zelf de Quinny Zapp prettig. Kanje lekker klein opvouwen, is wendbaar maar de rugleuning is alleen niet verstelbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:06 #179
114177 Diaan73
pi_76901254
Draadjespoep is idd aankomende tandjes, maar dat wil niet zeggen dat ze ook echt komen helaas. Lennon heeft er bij tijd en wijle last van, maar niet altijd tandjes erbij helaas.

Mikoxx, wij hebben er een van het eigen merk van Prenatal. Ik vind hem erg handig, rugleuning in meerdere standen verstelbaar. Hij is ook niet belachlijk duur. Voor Twan had ik een McLaren, had ik nu ook wel weer willen hebben, maar vond ze gewoon veel te duur ook omdat de buggy van Prenatal dezelfde functies heeft. Het is vooral proberen en testen in de winkel denk ik.

Tinuviel, als het water niet te heet is, mag hij gewoon in bad... Als hij hangerig of zo is, zou ik het niet doen... is zo'n gedoe voor zo'n kleintje en helemaal als je je niet lekker voelt.

Oeke, hoe is het vannacht gegaan met Kobus?

Lennon was gisterenavond ook een beetje onrustig, heeft ook last van zn tanden die maar niet willen doorkomen. Hij heeft gelukkig wel vanaf het moment dat ik naar bed ging tot vanmorgen 9 uur geslapen. Alleen dacht ik hem om half 7 te horen en zat ik rechtop in bed, toen hoorde ik niets meer... en ben maar weer verder gaan slapen.
Make love, not war ☮
pi_76904306
Draadjespoep hebben we nog niet gesignaleerd, maar wel al tandjes! Sowieso weinig actie op het poepgebied.

Mikoxx, wij hebben een macLaren, van Snoopy gekocht en hij rijdt als een tierelier! Echt erg fijn, alleen ik hou niet zo van buggy's, ik ben echt een draagdoekmama.

Kusje voor Jair!

Lekker lang geslapen die Lennon. Hier niet hoor, het was bal! Om half 5 kwam mijn lief uit zijn werk en 3 maal raden wie er wakker waren.
Gelukkig vielen we alledrie snel in slaap maar om half 8 was Ko wel erg wakker weer.
Zielig voor lief. Dus het ochtendslaapje hebben ze tegelijk gedaan en 's middags heeft P. ook nog even kunnen slapen.
Vannacht moet hij weer werken en ik ben benieuwd hoe hij ons dan aantreft.
Zo zielig, ik deed wat dentinox op Ko zijn aanstormende tandjes en hij trok echt zijn hoofd terug en begon heel hard te brullen.

Vanmiddag de Triptrap gehaald en Ko zit er heerlijk in! Ik ben er erg blij mee, vind het ook heel gezellig dat hij zo bij je aan tafel zit.
Verder heb ik niet veel gekocht, en moet ik eerlijk zeggen dat ik het een vreselijke winkel vind met stom personeel. Hele jonge meiden die niet erg behulpzaam waren. En ook niks op voorraad. En helemaal geen leuke schoentjes/laarsjes.
Het was wel heel gezellig met mijn mama, die Ko vandaag eens in zijn hele 'actieve' bui heeft gezien. Ze was ervan onder de indruk.
pi_76905467
piept weer eens om een hoekje
Ben hier een tijdje niet geweest, ik kon gewoon de tijd niet vinden om er even voor te gaan zitten....ik ben superdruk met werk (er moet een proefschrift af ) en de tijd daarnaast ben ik lekker met die mannen in de weer. En ik begon er net een beetje in te komen hier..... nougoed, ik begin gewoon weer opnieuw

En ondertussen heb ik allemaal verjaardagen gemist (Elin, Seb, Annicka, Fee, nog gefeliciteerd!!)
En ook weer nieuwe kleine grote beebjes hier!

Met Mees gaat het erg goed, het is gewoon zo'n lekker vrolijk clowntje

Helaas ook tandenleed hier, twee ondertandjes zijn net door, en nu staan er twee boventanden op doorbreken. Althans, dat hoop ik echt, want hij heeft er superveel last van. Dus Oeke, die nachtelijke tafereeltjes klinken bekend... Wat ik wel heel schattig vind is dat hij er altijd bij probeert te lachen, ook als hij er duidelijk veel last van heeft (dus ook om half 4 's nachts is het hier best gezellig )

Wow Tess die tijgert, en Graeme met zijn eerste tijgerpogingen! Dan kan dan zo snel gaan ineens!

Mikoxx, wij hebben ook een mclaren (via mp voor een leuk prijsje), en die bevalt prima. We hebben ook een buggy van prenatal gehad, maar ik vind deze echt beter rijden.

Jair, beterschap!

En sorry voor alle gebeurtenissen van jullie kleintjes die ik gemist heb de afgelopen weken en waar ik nu niet op reageer
pi_76906524
Mikoxx, wij hebben ook die van Prenatal, bevalt prima.

Oeke, wat sneu voor Ko dat hij zo last heeft van zn tandjes En de Prenatal vind ik eigenlijk ook altijd een beetje tegenvallen. Vooral veel kleertjes voor meisjes, en voor jongens vind ik er meestal niet zoveel bijzonders tussen hangen, wat dan ook nog betaalbaar is... En idd, dat personeel

Jula, wat een ontzettend leuke foto van Mees!

Wij hebben Graeme vanmorgen even boven op de grond laten spelen. Boven hebben we laminaat (beneden tegels). Hij heeft best wel snel achteruit geschoven door de kamer heen, zo cute! Het laminaat is veel gladder dan onze tegels beneden, dus dat ging natuurljk een stuk makkelijker. Voortaan maar wat vaker ook boven spelen, en dan kijken of hij het tijgeren vooruit ook helemaal door kan krijgen haha
pi_76906913
Hele leuke foto inderdaad! Wat is Mees een vrolijkerd en wat lief dat hij door alle pijn nog heen probeert te lachen.

Ko die wil dan het liefst met me knuffelen maar ook met zijn papa, dan draait hij echt van de een naar de ander als hij tussen ons in ligt. Zo lief!

Graeme ook al zo lekker aan de schuif! Goed idee om wat vaker boven te spelen als het daar wat schuif-vriendelijker is.
pi_76923465
Apart dat het bij jullie ook zo is doorkomende boventanden en een kind (jongen) wat daar veel last van heeft. Jair heeft precies hetzelfde. Hij ligt nu in bed. Hij is doodmoe en heeft duidelijk veel last van zijn tanden. Joh als je zijn kwijl zou opvangen zou je er om een uur of twee een hele schaal mee kunnen vullen. Wij zijn dus nu weer vaker per dag aan het omkleden omdat het t-shirt en romper gewoon heel nat worden.

Leuke foto van Mees idd, heel vrolijk en lekker spelend mannetje. En zijn haar staat alle kanten op.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 januari 2010 @ 15:30:06 #185
114177 Diaan73
pi_76925564
Wat een vrolijke Mees

Tinuviel ik heb slabbetjes van SillyBillyz en die houden nog wel wat kwijl tegen. Als Lennon zoveel kwijlt, krijgt hij die om en zo houden we het rompertje en shirt redelijk droog. Het ziet er niet zo mooi uit, maar werkt wel. Ik heb ze via internet besteld, maar ik zag gisteren bij Prenatal dat ze daar nu ook te koop zijn.

Ik koop heel vaak kleertjes bij Prenatal trouwens, ik vind ze daar erg leuke jongenskleding hebben. Gewoon van het Prenatalmerk zelf. Ik kom in 3 verschillende (Almelo, Hengelo en Enschede) en zie wel dat er wat verschillen zijn voor wat betreft de collectie. Gisteren trouwens goed geslaagd bij Villa Happ: "alles" met 50% korting en daarna ook nog 20% extra kassakorting. Ik had 6 shirtjes en een broek voor ong. 33 euro. Normale waarde was ruim 80 euro. Leuk shoppen

Graeme ook al aan het schuiven!!
Make love, not war ☮
pi_76930044
Bedankt voor de tip. manlief heeft net wat Sillybillyz gekocht. Hij heeft echt twee t-shirts en een romper tot op uitwringen volgekwijld.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 januari 2010 @ 19:52:41 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76935578
Jula en Mees

Arme Ko, zo'n last van je tandjes...

Hier ook regelmatig prenatal kleertjes, maar heb laatst bij c&a ook leuke dingen gekocht!

Graeme aan de schuif Ik wacht geduldig op wat komen gaat

Dank voor de buggy tips. Ga eens even op zoektocht! Die van McLaren vind ik wel duur, maar mss via mp idd. En die van prenatal is in de aanbieding (70 euro), maar is uitverkocht tuurlijk...
  zondag 17 januari 2010 @ 19:55:54 #188
114177 Diaan73
pi_76935720
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:52 schreef mikoxx het volgende:
Jula en Mees

Arme Ko, zo'n last van je tandjes...

Hier ook regelmatig prenatal kleertjes, maar heb laatst bij c&a ook leuke dingen gekocht!

Graeme aan de schuif Ik wacht geduldig op wat komen gaat

Dank voor de buggy tips. Ga eens even op zoektocht! Die van McLaren vind ik wel duur, maar mss via mp idd. En die van prenatal is in de aanbieding (70 euro), maar is uitverkocht tuurlijk...
Die van prenatal hadden ze hier in Enschede gisteren nog staan, voldoende in het zwart..

C&A moet je net geluk hebben, vind ik...
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 19:57:53 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76935810
Ah, dank voor de tip Diaan. Enschede... is wel een eindje rijden vanaf hier.... even over nadenken hoe k dat kunnen fixen...

was toevallig laatst bij c&a, voor t eerst eigenlijk naar babykleding gekeken. Ik vond t leuk!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:00:51 #190
114177 Diaan73
pi_76935945
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:57 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dank voor de tip Diaan. Enschede... is wel een eindje rijden vanaf hier.... even over nadenken hoe k dat kunnen fixen...

was toevallig laatst bij c&a, voor t eerst eigenlijk naar babykleding gekeken. Ik vond t leuk!
Almelo is denk ik ook te ver weg of niet? Ik zou ze voor je kunnen kopen in Enschede en meenemen naar mn werk in Almelo. Evt. kan het ook mee naar de OUD-meet eind februari, maar dat duurt nog zooo lang.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:03:46 #191
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936083
dat is lief aangeboden. Almelo is nog niet erg ver in deze richting idd. Ik ga hier in de buurt nog wel even kijken bij prenatal. In de webshop waren ze uitverkocht. Maar, dank voor je aanbod, erg lief!
pi_76936287
Jair ook al zo'n last van zijn tanden, hopelijk komen ze snel door! Slim trouwens om een slabbetje om te doen, dat verschonen de hele dag is ook niets (Mees heeft er in ieder geval een hekel aan).

Diaan, dat is nog eens fijn shoppen zo
pi_76936515
Ik zou gewoon even bellen naar vestigingen die bij jou (redelijk) in de buurt zijn Mikoxx, wie weet hebben ze er ergens gewoon nog eentje, of komen ze binnenkort weer binnen.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:13:09 #194
114177 Diaan73
pi_76936544
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:03 schreef mikoxx het volgende:
dat is lief aangeboden. Almelo is nog niet erg ver in deze richting idd. Ik ga hier in de buurt nog wel even kijken bij prenatal. In de webshop waren ze uitverkocht. Maar, dank voor je aanbod, erg lief!
Nou als je nog gebruik wil maken van mn aanbod, hoor of lees ik het wel. Succes!!! Die buggy zag er trouwens erg goed uit, ook een mooie voetenzak erbij. Het is dat ik al een nieuwe had....

Heerlijk shoppen... nu mag ik even niet meer. Ik heb afgelopen week in totaal denk ik wel 10 shirts en 3 broeken gekocht. De week daarvoor ook al een shirt en een broek. Nou ja, je kunt er nooit teveel kleding hebben, toch? Binnenkort toch maar even maatjes 68 en 74 op de foto zetten en in V&A zetten.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:13:40 #195
114177 Diaan73
pi_76936561
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:12 schreef tessie het volgende:
Ik zou gewoon even bellen naar vestigingen die bij jou (redelijk) in de buurt zijn Mikoxx, wie weet hebben ze er ergens gewoon nog eentje, of komen ze binnenkort weer binnen.
Of kunnen ze misschien nog laten overkomen van een ander filiaal, sommige ketens doen dat ook wel.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:17:55 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936790
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:13 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou als je nog gebruik wil maken van mn aanbod, hoor of lees ik het wel. Succes!!! Die buggy zag er trouwens erg goed uit, ook een mooie voetenzak erbij. Het is dat ik al een nieuwe had....

Heerlijk shoppen... nu mag ik even niet meer. Ik heb afgelopen week in totaal denk ik wel 10 shirts en 3 broeken gekocht. De week daarvoor ook al een shirt en een broek. Nou ja, je kunt er nooit teveel kleding hebben, toch? Binnenkort toch maar even maatjes 68 en 74 op de foto zetten en in V&A zetten.
Goed plan!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:18:21 #197
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936812
* mikoxx doet morgen een belronde voor buggy's
  maandag 18 januari 2010 @ 03:53:22 #198
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76952621
Wat een vrolijke foto van Mees! Jula, hopen dat het snel over is met dat tandenleed...

En wat veel beginnende kruipers!

Hier ben ik eindelijk weer online, mijn laptop had het begeven op vrijdag morgen, gisteren een nieuwe aangeschaft, want die oude, dat kon echt niet meer... Enige voorwaarde is dat dochter er niet meer aan mag komen, want die heeft van de oude laptop wel 4 toetsen afgesloopt.....

Verder geeft Beisan regelmatig over 's ochtends. Steeds kleine beetjes, maar het heeft wel echt die zurige overgeeflucht... Ze heeft er verder weinig last van, en ik heb het vaak pas door als ze weer lekker met haar handen door die troep heeft zitten vegen, maar ik vind het toch een beetje naar voor haar. Herkent een van jullie dit? Ik heb geen idee of het te maken heeft met bepaalde voeding oid, maar ze eet niets nieuws of bijzonders, en al helemaal niet 's ochtends vroeg...
De man denkt dat het de kou is (hij denkt bij alles dat ze kou heeft gevat........) en mijn moeder denkt dat ze teveel melk krijgt. Andere ideeen?
pi_76953314
Ik herken het niet Basboussa.

Pfff Tess heeft een bovenste luchtweginfectie. Ze hoest dr longen uit dr lijf. M is vannacht naar de hap geweest.
Dit was slapeloze nacht nummer 3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 18 januari 2010 @ 10:29:49 #200
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76956313
He, Tess toch. Balen Vicky. Veel beterschap.

Basboussa, ik herken het ook niet. Ook veel beterschap!

Jula, wat een leuke foto!

Ook hier tandenleed. De onderste 2 deden niet zo'n pijn. Er is nu bovenin een hoektand door en daar heeft ie ook niet echt last van gehad. Maar de voorste 2 van boven komen er nu aan en hij moppert de hele dag, arm ding. Gelukkig zorgt wandelen voor de nodig afleiding, dus we zijn om 08.30 al naar oma vertrokken en weer terug.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:08:28 #201
114177 Diaan73
pi_76959665
Ligt het aan de periode ofzo? Lennon heeft ook al last van de tanden... het hele weekend al wat minder in zn hum, maar vannacht rond half 1 spande de kroon... gillen... wilde niets, niet op de arm, geen drinken. Nou ja toen maar een zetpil gegeven en even bij ons in bed. Toen werd hij gelukkig wel wat rustiger en heb ik hem weer in zn eigen bed gelegd en heeft hij geslapen tot kwart over 7. Het wordt tijd dat er weer wat doorkomen.

Arme Tess, heeft ze ab gekregen? Beterschap!!!

Basboussa, ik herken het ook niet echt. Lennon heeft weleens 's avonds, maar dat komt denk ik dat ie te vol zit en er wat te druk met hem gedaan wordt... hij heeft er geen last van in ieder geval.
Make love, not war ☮
pi_76959754
nee geen ab Diaan.
vanmiddag naar eigen ha en dan laat ik dr nog een keer nakijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 18 januari 2010 @ 12:19:36 #203
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76960023
Zielig hè Diaan.... Joep heeft ook echt een mega bult waar zijn boven voortand door komt. Is ook een beetje rood. Gelukkig ging het slapen goed. Wel een beetje gemorrelt voor het slapen gaan en al vroeg wakker, om 6 uur. Maar vanaf 10.15 tot heden ligt ie weer lekker rustig te knorren. Zal eens gaan kijken of ie een boterhammetje lust.
pi_76960152
Die doorkomende tandjes vind ik echt ellende, elke keer weer. Hier bloedt het ook altijd bij het doorkomen, gebeurt dat bij meer kindjes? Ik vind het zo zielig! De teller staat nu op acht tandjes, vier boven en vier onder.

Vicky, wat rot dat Tess ziek is. Die doorwaakte nachten slopen je echt, bah. Hopelijk is je meisje snel weer de oude!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 18-01-2010 12:29:22 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 12:42:13 #205
114177 Diaan73
pi_76960726
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:11 schreef Vicky het volgende:
nee geen ab Diaan.
vanmiddag naar eigen ha en dan laat ik dr nog een keer nakijken.
Goh geven ze dat dan niet? Toen we met Lennon bij HAP waren ivm oorontsteking kregen we meteen ab mee. Arm ding.

Ja die maar niet doorkomende maar wel pijn van hebbende tandjes is erg zielig voor Lennon. Hij is vandaag op kdv, ik benieuwd hoe het gaat. Ik hoop in ieder geval dat hij er eind deze week geen last meer van heeft ivm zijn verjaardag a.s. zaterdag.

Jore, hier geen bloed.
Make love, not war ☮
pi_76963978
Hier even een zielige Jair... heeft heel onrustig geslapen vannacht, was zeker 4 keer huilend wakker van de pijn. En de ochtend was niet veel beter, hoewel hij inmiddels wel z'n slaapjes doet, dat scheelt. De fles heeft 'ie helemaal opgedronken (>220 cc), maar z'n boterham had meneer geen trek in. Mjah, hopelijk is het met een paar daagjes weer over
  maandag 18 januari 2010 @ 14:33:28 #207
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76965128
Wow Jore, heeft je ventje al 8 tanden! Dat is rap gegaan!
Wat sneu dat hij er zoveel last van heeft elke keer. Ik heb bij Danique nog geen bloed kunnen ontdekken tijdens het doorkomen!
  maandag 18 januari 2010 @ 15:01:03 #208
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76966245
Nee wij zitten ook pas op 2 ondertanden, alhoewel de voorboventanden vogens mij ook op doorspringen staan. Ze laat zich alleen niet zo goed bevoelen.
Afgelopen week was ze ziek, erg zielig dus. 's nachts nog onrustiger. En ging het iets beter, nu weer iets minder door die tanden. Doorslapen heeft ze nog niet van gehoord.
pi_76966322
Leander heeft nu andere medicijnen het dat lijkt heel iets beter te gaan. Hij sliep vannacht in ieder geval iets beter. Maar toen ging ie om 04:00 alles onder poepen en het schoonmaken daarvan had hem te wakker gemaakt. Dus nu ben ik nog moe
  maandag 18 januari 2010 @ 18:04:27 #210
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76975213
Wow.. wat zijn er veel onrustige kindjes! voor jullie en de papa's en mama's met al die doorwaakte nachten. Hier lijkt het beter te worden (maar dat heeft niemand gelezen he? ). We geven nu
's avonds granenpap ipv nutrix. Hopen dat het doorzet. Hier is de stand nog steeds 2-1 qua tandjes. Het lijkt even stil te staan.

Leander Handigerd!
pi_76983681
MeNicole dat is idd echt een onhandige tijd. Bij ons gaat dat ook vaak s'nachts en dan zitten wij met nachtelijke verschoonrondes of heel vroeg s 'ochtends.

Gelukkig bloedt het bij Jair niet door de doorkomende tanden. Hij heeft er wel erg veel last van. Hij wil niets aan vast voedsel eten. Het enige wat erin gaat zonder huilen zijn flessen of een banaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76986071
Arme Tess. Ach Vicky je hebt het er maar druk mee. Het moet nu toch maar eens gewoon lekker gaan lopen zonder zieke man en kindjes.

Wat zielig al die tandenkindjes.
Hier ook geen bloed, maar ik zag vanavond wel een soort bloedblaasje zitten naast 1 van de 3 tanden die bijna door zijn.
Gister zat ik er behoorlijk doorheen en ben ik om 9 uur maar in bed gaan liggen. Voelde me vandaag wel iets fitter. Ko kwam maar 2 keer vannacht.

Daar was je ook lekker mee MeNicole. Een verschoning in de nacht...

En dat gaat lekker Mikoxx, dat wat ik niet gelezen heb.
pi_76998805
Voor mama's van kindjes die 's nachts slecht slapen heb ik misschien nog een tip. Een grotere slaapzak (al ze die aan hebben). Leander had altijd een 90 cm slaapzak. En daar zat ie altijd heel erg in te trappen en te woelen. Nu moest ie voor nood een 110 cm aan en nu is ie ineens veel rustiger. Misschien is het eens te proberen!
pi_76999248
goede nacht hier!!
Tess heeft de hele nacht geslapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76999266
voor Tess en Leander!
pi_76999573
Wij zitten nog steeds op 0 tanden Hij gaat denk ik tandloos zijn 2e levensjaar in...

Ach ja, gister weer op het buro geweest en helemaal OK bevonden, spuitjes gehad en daar heeft ie niet eens echt om moeten huilen!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:15:38 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77016549
Wat zei ik ook alweer?? Goede nachten? En geen tandenleed? Het is hier in alle hevigheid losgebarsten geloof ik
pi_77017090
Tess, wat fijn een goede nacht!

MeNicole, ik moet ook nodig een grotere slaapzak aan schaffen. wie weet helpt het hier ook.

Fijn Koningin, helemaal ok! Vandaag is P. ook met Ko op het cb geweest. Alles goed. Niet zoveel gegroeid qua gewicht en lengte, maar wel is zijn hoofdje gegroeid. Omdat alles zo goed ging hoefden we niet met 9 maanden weer te komen maar pas met 11 maanden.
Nog steeds veel tandenpijn hier.

Mikoxx, ik had echt niets gezien hoor.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45:37 #219
114177 Diaan73
pi_77023139
Tess, een goede nacht

Oeke, wat vreemd dat hij niet terug hoeft te komen. Is toch ook leuk voor de ouders om te weten hoe groot/zwaar je kind is?? Nou ja, fijn dat alles goed was

Mikoxx, balen zeg. Sterkte

Lennon ging gisterenavond huilend het bed in om half 8, na even bij hem te hebben gezeten, ging hetvoor een half uur wat beter, daarna weer brullen. Toen heeft hij even beneden gezeten en daarna weer naar bed. Gelukkig, vooral voor hem, heeft hij verder gisterenavond/vannacht goed geslapen. Vandaag was hij bij mn ouders en daar ging het heel goed, vanavond was hij ook weer wat vrolijker en net normaal naar bed gegaan.
Make love, not war ☮
pi_77023551
Oeke, bij ons CB is er helemaal geen 9 maanden afspraak. Een bij 7 maanden en een bij 11, waarbij ze weer een prik krijgen.
pi_77024226
Ja, Bodpa, dat zal het bij ons dan ook zijn. Ik was zelf niet mee en ik het boekje staat een afspraak bij 9 maanden gepland.
Maar ik vond het zelf ook niet zo leuk hoor. Ik ga hem denk ik tussendoor een keertje wegen en meten. Dat vind ik toch wel erg leuk om te weten.

Arme Lennon. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen.
pi_77028184
Mijn kindje is alweer bijna 1 jaar.
Wat vliegt de tijd.
pi_77028577
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:07 schreef oeke het volgende:
Ja, Bodpa, dat zal het bij ons dan ook zijn. Ik was zelf niet mee en ik het boekje staat een afspraak bij 9 maanden gepland.
Maar ik vond het zelf ook niet zo leuk hoor. Ik ga hem denk ik tussendoor een keertje wegen en meten. Dat vind ik toch wel erg leuk om te weten.

Arme Lennon. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen.
Ik ben tussendoor ook geweest.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:50:14 #224
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77033306
Soms zou ik ook wel een cb willen hier.. Beisan is voor het laatst gewogen en gemeten met 6 maanden, en volgende afspraak met 12 maanden. Met 6 maanden was ze 65 cm en 7 kilo geloof ik.. Ik ga daar nou niet speciaal een afspraak voor maken bij de huisarts/ Wel weet ik dat ze vrij weinig was aangekomen en gegroeid tussen 4-6 maanden en dat het volgens de huisarts hoog tijd werd voor bijvoeding. Dat maakt me nog benieuwder hoe het er nu voorstaat!

Oh, wat een tandenpijn en dramatische nachten (afkloppen) hier gaat het doorslapen juist uitstekend, In slaap komen duurt nu wel wat langer en gaat met drama gepaard, maar dat schijnt normaal te zijn met 10 maanden.
En het wordt steeds leuker... Samen hupsen op muziek, samen spelen, samen kletsen.... Me luv me baby
pi_77040762
Miss en Senna welkom!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 07:46:01 #226
5428 crew  miss_sly
pi_77040783
Vicky

hallo, hier zijn we dan. ik vind Senna eigenlijk nog wel klein, maar ze is toch wel al echt groot aan het worden. Waar blijft de tijd?
pi_77041539
Welkom miss-sly en Senna. Gefeliciteerd met Senna's halfjaardag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:25:34 #228
114177 Diaan73
pi_77043278
Hee miss en Senna We mogen hier nog 3/4 dagen samen posten
Make love, not war ☮
pi_77043499
Miss en Senna! Gezellig dat jullie nu hier zijn! Ik heb jullie gemist. Een fijne halfjaardag gewenst!

Beisan, kun je helemaal nergens wegen? Hier kan ik in de borstvoedingswinkel wegen en op het cb. Ik zou ook heel nieuwsgierig zijn als ik in jouw situatie was.
En wat klinkt je gelukkig met je meisje!

Liefde kan je zo echt overstromen he? Wij noemen dat hier een Attaque d'amour, als je zo helemaal week in je knieen wordt als je naar je kindje of naar je geliefde of naar hen samen kijkt.
Dan roept er een ineens heel hard: Attaque d'amour! En dan weet je hoe laat het is. Lekker knuffelen!
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:50:32 #230
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77044054
Miss Sly
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Vicky

hallo, hier zijn we dan. ik vind Senna eigenlijk nog wel klein, maar ze is toch wel al echt groot aan het worden. Waar blijft de tijd?
Dat probleem heb ik ook maar ik werd keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ik mocht net de box en het ledikant lager zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAAR IS MIJN KLEINE MEISJE GEBLEVEN!!!!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_77044191
Welkom Miss Sly en Senna!
Ik vind Graeme soms ook al zo groot, maar op andere momenten vind ik hem ook weer heel klein

Noli Dat gaat rap ineens! Wat knap zeg.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:09:04 #232
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77044644
Ja, ze gaat echt snel nu.
Al had ze het van mij echt wel over iets meer tijd mogen verspreiden zodat ze pappa en mamma niet zo'n halve hartverzakking bezorgde.
(hoor je ineens heel veel haar 'klikkende' kusjes-geluidje, kijk je, staat ze daar gewoon! Ja, dát hadden we nou nog niet verwacht)

En je Attaque d'ammour zoooooooo herkenbaar.
Maxi, Midi & Mini
pi_77046722
Ik ga lekker ff crossposten

Nog ff en ze kruipt weg hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:39:29 #234
248986 MamaNik
pi_77050599
Wow Tess jij knappert nog even en mama kan achter je aan.

Maandagochtend hier nog niks aan de hand, maandag middag wordt je gebeld door het KDV of we R. kunnen komen halen ivm waterpokken (kon ook niet uit blijven, grote broer had het 2 weken geleden (10bultjes) nu wachten tot V. het ook krijgt)
Zoooo zielig, iemand hier nog tips tegen de jeuk, behalve mentholpoeder en dat schuim voor waterpokken kan even niet op de naam komen.

pi_77050708
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef MamaNik het volgende:
Wow Tess jij knappert nog even en mama kan achter je aan.

Maandagochtend hier nog niks aan de hand, maandag middag wordt je gebeld door het KDV of we R. kunnen komen halen ivm waterpokken (kon ook niet uit blijven, grote broer had het 2 weken geleden (10bultjes) nu wachten tot V. het ook krijgt)
Zoooo zielig, iemand hier nog tips tegen de jeuk, behalve mentholpoeder en dat schuim voor waterpokken kan even niet op de naam komen.

[ afbeelding ]
Iets van havermout of zemelen badje?
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:44:58 #236
248986 MamaNik
pi_77050826
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Iets van havermout of zemelen badje?
Geen idee jij zegt het!! Helpt dat?? Wat moet ik dan doen????
pi_77051017
quote:
zet hem in bad met een dichtgebonden washandje met zemelen of havermout. Gewoon te verkrijgen in de supermarkt. De zemelen of havermout doen de pokjes indrogen. Daarna droogdeppen.
ff gegoogled.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:55:35 #238
248986 MamaNik
pi_77051332
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ff gegoogled.
SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahaha
ik verzin wel iets! Ga straks gelijk halen en vanavond even doen.
Je kan het resultaat misschien vrijdag zien
pi_77051448
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:55 schreef MamaNik het volgende:

[..]

SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahaha
ik verzin wel iets! Ga straks gelijk halen en vanavond even doen.
Je kan het resultaat misschien vrijdag zien
Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:00:28 #240
248986 MamaNik
pi_77051573
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.
eerst zien of het helpt hahahaha
pi_77052341
A gossie R. toch! Wat sneu!!
En idd zemelenbadje!! Daarna niet afdrogen maar deppen en verder NIKS erop smeren!

Oh badje is verkocht lees ik. Hmm dan misschien ff wasse met een washand vol met havermout/zemelen. Waarschuwing, het is heel vies en slijmerig

[ Bericht 52% gewijzigd door Vicky op 20-01-2010 14:28:44 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:39:52 #242
114177 Diaan73
pi_77053212
Toen Lennon waterpokken had, heb ik VSM Calendulan emulsie gekocht en gebruikt. Kon al heel snel resultaat zien. Beterschap voor R.

Hmm Lennon loopt achter echt alles, de loopkar, de legodoos, de wasmand en nu ook de tafelgym... draait en keert ermee, maar aan de hand ho maar.
Make love, not war ☮
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:34:24 #243
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77055673
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:04 schreef Vicky het volgende:
Ik ga lekker ff crossposten
[ afbeelding ]
Nog ff en ze kruipt weg hoor!
Ha! Ik zie het al..
*voorziet over niet al te veel tijd ook halve hartverzakkingen in huize Vicky*

Maxi, Midi & Mini
pi_77055719
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ha! Ik zie het al..
*voorziet over niet al te veel tijd ook halve hartverzakkingen in huize Vicky*

ik ben voorbereid op het ergste
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:36:53 #245
248986 MamaNik
pi_77055796
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:19 schreef Vicky het volgende:
A gossie R. toch! Wat sneu!!
En idd zemelenbadje!! Daarna niet afdrogen maar deppen en verder NIKS erop smeren!

Oh badje is verkocht lees ik. Hmm dan misschien ff wasse met een washand vol met havermout/zemelen. Waarschuwing, het is heel vies en slijmerig
we hebben nog een groot bad hoor dus daar kan die in, en anders in ehhh de gootsteen of zo hahaha
ik bedenk ik wel iets. Bedankt voor de tip, dan ben ik voorbereid
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:37:49 #246
5428 crew  miss_sly
pi_77065284
Attaque d'Amour geweldig oeke!

Tess in starthouding, ik vind het een geweldige foto!

Noli, leren ze dat in 1 week nee toch he? mijn meisje is nu een kleine grote baby, die leert dat allemaal nog laaaaaang niet

Arme R.. Hoe is het nu met hem, MamaNik? En heeft V het ook al te pakken? Beterschap iig!
pi_77065410
Wow Vicky, wat knap van Tess zeg!!

En arme R. met de waterpokken
pi_77065498
Miss_sly en Senna, welkom hier!

Ach gos MamaNik, beterschap voor je mannetje!

En Tess, lekker klaar voor de start Mees zit er ook steeds zo bij, en dan een beetje heen en weer hupsen. Zodra hij vooruit wil komen gaat hij wel weer plat op zijn buik en tijgeren.

En Noli, dat heeft ze even snel onder de knie gekregen Ik denk ook steeds dat het hier nog heel lang gaat duren, maar over minder dan drie maanden is hij al 1 en zal hij vast zelf kunnen gaat zitten en staan. Maar zover is het vast nog laaaaang niet
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:43:43 #249
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77065522
Mamanik, zemelenbadje heb ik ook vaker gehoord (maar helaas zelf geen ervaring). Heb je het inmiddels al geprobeerd??,

Knappe Tess, en idd Vicky, bereid je voor!! Al meer gehoord over je werk?...

Attaque d'amour.... herkenbaar
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:48:49 #250
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77065766
Oh, die pokjes, wat ziet dat er naar uit. Ik krijg er spontaan de kriebels van. MamaNik, heb je een goede oplossing tegen de jeuk gevonden?

Tess is er helemaal klaar voor! En wat een vrolijke meid is dat!

Noli. wat snel gaat dat he? Volgens mij hadden wij ook zoiets, opeens stond ze, kroop ze en 2 weken later stond ze meteen al los...

Attaque d'amour heet hier 'hebbo, Abu Lebbo', maar dan klinkt attaque d'amour toch wel wat stijlvoller! Ik kan ook niet echt uitleggen wat het betekent, het is brabbel Arabisch, en dat slaat echt nergens op.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met meertalig opvoeden? Tussen neus en lippen door...
pi_77066670
Wat zielig MamaNIk hopelijk gaat het gauw beter met hem.

Tess ziet eruit alsof ze push-ups aan het doen is. Komt het daarop neer ongeveer Vicky?

Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77066920
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Wat zielig MamaNIk hopelijk gaat het gauw beter met hem.

Tess ziet eruit alsof ze push-ups aan het doen is. Komt het daarop neer ongeveer Vicky?

Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
zo ongeveer wel
Ze gooit steeds haar knieen onder haar lijf en laat zichzelf dan weer zakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77068527
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:

Ja, dat klopt. Hij at wel zachte dingen als vla, peer, fruitmoes, pap etc, maar niets iets harders. Het ging vanzelf over.
pi_77069497
Hoe lang heeft dat geduurd? Kwam vast van tandjes toch? Bij ons eet hij niet eens zachte dingen als fruit of iets dergelijks. Ook als je maar met een lepel bij hem in de buurt komt kijkt hij je wantrouwend aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77070450
Best lang. Eigenlijk tot vandaag, hij begint weer goed te eten nu. Hij is ook veel ziek geweest in de tussentijd, dat speelt ook mee. En hij ging lopen, dus had het erg druk met andere dingen. We zijn er bij onze zoon achter dat hij zelf wil eten, zelf de penne pakken, de boontjes etc. Potjes hoeft ie even niet. Idem voor boterhammen, hij wil geen kleine stukjes maar gewoon een kwart boterham in zijn hand. We hebben hem verder niet gepusht ofzo, hoewel ik toch best zorgwekkend vond, hoe weinig ie at en hoeveel hij bewoog. En dan ook nog ziek, het zat me niet lekker.

Krijgt hij eten van een zacht rubber lepeltje of van een hard metalen ding? Misschien dat je hem met zo'n zacht lepeltje kunt laten spelen, dan merkt hij dat het geen zeer doet in zijn mond. Evt eerst in de koelkast leggen. Pap in de fles drinkt hij wel? En yoghurt uit de fles? Ik ben M. ook maar af en toe yoki gaan geven, wel zoet, maar dat dronk hij goed en zo kreeg hij toch lekker veel binnen.

Je kunt ook altijd overleggen met het cb he. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Zij schaarden het bij M. onder typisch peutergedrag, niet druk over maken, niet pushen, maar wel in de gaten houden dat hij goed blijft drinken. Een andere optie die zij noemden was overgaan tot drie maaltijden per dag (ontbijt, boterhammen 's middags, avondeten, geen tussendoortjes), maar dat voelde voor mij niet fijn. Zo kreeg hij wel elke dag rozijntjes, dat vindt hij zo lekker.
pi_77073274
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef bodpa09 het volgende:
Best lang. Eigenlijk tot vandaag, hij begint weer goed te eten nu. Hij is ook veel ziek geweest in de tussentijd, dat speelt ook mee. En hij ging lopen, dus had het erg druk met andere dingen. We zijn er bij onze zoon achter dat hij zelf wil eten, zelf de penne pakken, de boontjes etc. Potjes hoeft ie even niet. Idem voor boterhammen, hij wil geen kleine stukjes maar gewoon een kwart boterham in zijn hand. We hebben hem verder niet gepusht ofzo, hoewel ik toch best zorgwekkend vond, hoe weinig ie at en hoeveel hij bewoog. En dan ook nog ziek, het zat me niet lekker.

Krijgt hij eten van een zacht rubber lepeltje of van een hard metalen ding? Misschien dat je hem met zo'n zacht lepeltje kunt laten spelen, dan merkt hij dat het geen zeer doet in zijn mond. Evt eerst in de koelkast leggen. Pap in de fles drinkt hij wel? En yoghurt uit de fles? Ik ben M. ook maar af en toe yoki gaan geven, wel zoet, maar dat dronk hij goed en zo kreeg hij toch lekker veel binnen.

Je kunt ook altijd overleggen met het cb he. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Zij schaarden het bij M. onder typisch peutergedrag, niet druk over maken, niet pushen, maar wel in de gaten houden dat hij goed blijft drinken. Een andere optie die zij noemden was overgaan tot drie maaltijden per dag (ontbijt, boterhammen 's middags, avondeten, geen tussendoortjes), maar dat voelde voor mij niet fijn. Zo kreeg hij wel elke dag rozijntjes, dat vindt hij zo lekker.
Misschien dat er idd nog wat ontwikkelingsdingen ook spelen, die wij nog niet hebben gezien. Wat mijn zoon nu doet is niet raar of iets voor die leeftijd: kruipen en staan. Het zou wel kunnen, dat hij daar heel erg mee bezig is mentaal en fysiek. Hij krijgt altijd zijn eten van een zachte lepel. Maar je hoeft nauwelijks met de lepel in de buurt van zijn mond te komen en hij bekijkt hem al raar. Ik zal eens proberen de lepel in de koelkast te leggen. Joghurt wilde ik zowieso eens een keertje weer proberen. Dat heb ik al eens eerder gegeven toen hij zijn avondeten niet wilde eten. Hij drinkt pap in de fles en borstvoeding uit de fles. Als het uit de fles komt gaat het dus meestal wel. Ik had zelfs eens bedacht of ik niet groenten kon pureren met extra water enzo, zodat het een soort pap werd die vloeibaar genoeg is om uit de fles te geven. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Verder bijna al het andere wel, zacht fruit in stukjes, geprakt fruit, geprakte groenten, gepureerde groenten en noem maar op. Zelfs rozijntjes gingen er niet zo goed in. Wij wilden eigenlijk net beginnen s'ochtends ook een boterhamn te geven zodat hij 3 wat grotere maaltijden krijgt maar eventueel ook tussendoortjes ernaast. Die zijn meestal toch niet zo'n succes. Peuter is toch pas vanaf 2 jaar. Onze zoon is bijna 1. Is er ook zoiets als dreumespuberteit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77073475
Nouja, dreumesgedrag dan. Het was in elk geval passend bij de leeftijd vond het CB. En er is ook een sprongetje rond het eerste jaar.

Lastig he, Tinuviel. Het klinkt alsof je alles al geprobeerd hebt. Maak je je zorgen? Je zou het idd kunnen proberen om groente via de fles te geven. Van Friso heb je fruitsmoothies, die vinden ze meestal ook wel lekker en kunnen in de fles. Een smoothie staat gelijk aan een stuks fruit.
Je kunt het anders ook eens in het 1-2 jarigen topic vragen, misschien zijn er daar nog andere tips.
pi_77074385
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:12 schreef bodpa09 het volgende:
Nouja, dreumesgedrag dan. Het was in elk geval passend bij de leeftijd vond het CB. En er is ook een sprongetje rond het eerste jaar.

Lastig he, Tinuviel. Het klinkt alsof je alles al geprobeerd hebt. Maak je je zorgen? Je zou het idd kunnen proberen om groente via de fles te geven. Van Friso heb je fruitsmoothies, die vinden ze meestal ook wel lekker en kunnen in de fles. Een smoothie staat gelijk aan een stuks fruit.
Je kunt het anders ook eens in het 1-2 jarigen topic vragen, misschien zijn er daar nog andere tips.
Eigenlijk maak ik me niet te veel zorgen. Ik weet dat als hij maar blijft drinken het wel ok is. Het is alleen niet fijn voor hem maar ook voor ons niet. Daarnaast weigert hij uit de borst te drinken. Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste gedeelte. Supertip met die fruitsmoothie. Ik ben morgen denk ik thuis omdat hij toch niet zo lekker is. Vandaag al opgehaald van het cb. Hij heeft verder geen ziekteverschijnselen. Maar als het niet lukt met fruit morgen ga ik even zulke smoothies kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77084262
Jair heeft vannacht redelijk rustig geslapen, is maar 1 of 2 keer even wakker geweest, dus ik hoop dat het een leuke dag wordt, Tinuviel
pi_77084371
Leander moest gister weer naar het cb. Hij is in 2 maand tijd helemaal niks aangekomen en niet gegroeid. wel heeft ie nog steeds een hartruisje. En de arts vond dat in combo met zijn benauwdheid, slecht slapen, niet groeien en niet eten toch een reden om hem daar de ka eens goed helemaal te laten onderzoeken. Nu heeft de ka laatst alleen maar naar zijn longen geluistert. Nu moet ie dus een algehele check-up. Gelukiig hadden we voor volgende week vrijdag al een afsprak staan!!
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:22:17 #261
248986 MamaNik
pi_77084656
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander moest gister weer naar het cb. Hij is in 2 maand tijd helemaal niks aangekomen en niet gegroeid. wel heeft ie nog steeds een hartruisje. En de arts vond dat in combo met zijn benauwdheid, slecht slapen, niet groeien en niet eten toch een reden om hem daar de ka eens goed helemaal te laten onderzoeken. Nu heeft de ka laatst alleen maar naar zijn longen geluistert. Nu moet ie dus een algehele check-up. Gelukiig hadden we voor volgende week vrijdag al een afsprak staan!!

Jeetje MeNicole dat is balen!! Hoe vind je het zelf allemaal? Heb je er vrede mee of maak je je erg zorgen?

Hier al de 3de slapeloze nacht gehad met R gelukkig hebben V en M wel goed geslapen maar het is continu huilen wordt er echt een beetje moedeloos van. Hazenslaapjes overdag net ook weer 20 min en voordat die de waterpokken had sliep die s'morgens anderhalf tot 2 uur, en was die vrolijk maar nu echt 180 graden omgeturnd nu. Ben kapot!! Hoop dat het snel achter de rug is. Hoop eigenlijk dat V het nu ook gelijk krijgt maar aan de andere kant denk ik Pfffff sla nog maar even over.

MAAR ze zeggen wel allebei Mama!! Dan wel tegen iedereen :-( maar goed dat maakt al het ziek zijn weer een klein beetje goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door MamaNik op 21-01-2010 08:46:26 ]
pi_77084905
Nee ik maak me geen zorgen. Ik weet dat Mikael ook tot bijna een jaar nog een ruisje had, dus dat vind ik niet raar. En Leander ziet er verder gewoon goed uit en ontwikkeld zich super snel. Dus denk niet dat er echt iete aan de hand is. Maar er is iets dat hem belemmerd om te doen wat ie moet doen en we willen wel graag weten wat dat is!!
pi_77085093
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?
Ik hoop dat vrijdag gewoon alles goed blijkt!

MamaNik wat waardeloos dat R zo moet huilen en weinig slaapt! Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Ze zeggen al mama?! Geweldig lijkt me dat!

Ik ben dinsdag met Finn op het consultatie bureau geweest om te wegen en meten, hij is nu 8170 gram en 66 cm, hij volgt netjes zijn eigen lijntje.
Slapen is nog steeds waardeloos, vandaag ga ik zijn kamertje eens omgooien en ik heb een cd van baby beethoven en baby mozart, misschien helpt het als ik dat opzet als hij gaat slapen.
Hij probeert ons nu ook met sommige dingen na te kletsen en dat is zo grappig! Als wij papa of mama zeggen dan zegt hij baba alleen beweegt hij eerst zijn mond 2x voordat er geluid uit komt en dan komt dus pas de baba (hmm duidelijk?) geweldig!
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:05:19 #264
248986 MamaNik
pi_77085338
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?

MamaNik wat waardeloos dat R zo moet huilen en weinig slaapt! Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Ze zeggen al mama?! Geweldig lijkt me dat!

Ik ben dinsdag met Finn op het consultatie bureau geweest om te wegen en meten, hij is nu 8170 gram en 66 cm, hij volgt netjes zijn eigen lijntje.
Slapen is nog steeds waardeloos, vandaag ga ik zijn kamertje eens omgooien en ik heb een cd van baby beethoven en baby mozart, misschien helpt het als ik dat opzet als hij gaat slapen.
Hij probeert ons nu ook met sommige dingen na te kletsen en dat is zo grappig! Als wij papa of mama zeggen dan zegt hij baba alleen beweegt hij eerst zijn mond 2x voordat er geluid uit komt en dan komt dus pas de baba (hmm duidelijk?) geweldig!
Fijn dat met Finn bij het cb alles goed was, ik moet volgende week weer meer de 2 jongens.
Ben echt zoo benieuwd hoeveel ze zijn aangekomen en gegroeid, vind het echt al bonken worden.

Maar waterpokken zijn echt waardeloos bij R ja, V en M zijn gelukkig nog vrolijk al roept M nu af en toe STOPPEN NU!! NIETTE HUILEN!!!! ahhh dat mannetje wordt af en toe zo ondergesneeuwd door zijn 2 babybroertjes. Net is ook niet niks voor een peutertje om er gelijk 2 broertjes bij te krijgen
pi_77085400
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leander is ongeveer 70 cm (al 3 maand) en weegt 7,3 kilo (al 2 maand dus ). Nu is dat in princiepe niet te klein, helemaal niet juist. Maar omdat ie nu al een tijdje niet meer aankomt en dus zijn lijntje wel heel raar gaat lopen. En eten gaat heel slecht ja. Hij krijgt om 04:00 een fles van 200cc en dan om 09:00 weer een van 200cc. En daarna eet ie eigenlijk tot een uur of 20:00 niks meer. Soms een paar slokjes fles, soms een paar hapjes fruit of warme hap.
pi_77085494
Dat is niet veel inderdaad MeNicole, lastig zeg. Inmiddels zullen jullie wel al alles geprobeerd hebben? Ik weet van mijn moeder dat ik ook zo'n periode gehad heb zo rond de 7 maanden, het enige wat ik toen at was zelfgemaakte groentensoep, misschien het proberen waard?

MamaNik dat is dan ook wel heel zielig voor R twee van die ondeugende broertjes!

Ik ben aan het proberen om Finn aan de flesvoeding te krijgen en de borstvoeding af te bouwen, maar ik ben nu zo'n 1,5 maand bezig maar hij wil het echt echt echt niet. Zijn lippen gaan stijf op elkaar en ik krijg er niks in (ook de pap dus niet meer) iemand nog tips?
pi_77085589
Leander is met eten precies zijn broer op die leeftijd. Mikael was al heel snle van de fles af. Ik denk Leander ook!!
pi_77086213
Ik zie nu pas dat Miss_Sly en Senna ook hier komen meeposten, nog gefeliciteerd

Dat kan natuurlijk best MeNicole, als hij in ieder geval maar wel genoeg vocht binnen krijgt, dat lijkt me nu zeker erg belangrijk?
pi_77086355
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zie nu pas dat Miss_Sly en Senna ook hier komen meeposten, nog gefeliciteerd

Dat kan natuurlijk best MeNicole, als hij in ieder geval maar wel genoeg vocht binnen krijgt, dat lijkt me nu zeker erg belangrijk?
Ja genoeg vocht krijgt ie wel binnen. Hij "moet" 350 cc zowiezo hebben en dat haalt ie wel. Maar vanaf vandaag gaan we veel extra ander dinken aanbieden. Eten wil ie toch niet dus zijn honger daarmee stillen gebeurd niet.
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:25:46 #270
114177 Diaan73
pi_77087563
OW Nicole, dan eet/drinkt hij echt weinig op een dag... Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid waar dat aan kan liggen...

Finn alles goed

MamaNik, had je mijn berichtje nog gelezen over de waterpokken trouwens??

Ik beleef de hele week al de week van vorg jaar toen ik bevallen ben.. Vorig jaar op de woensdag dit, vorig jaar op de donderdag dat.. Heb ik met Twan nooit gehad, stom vind ik dat van mezelf.

Nog 2 nachtjes en Lennon is alweer 1... ik heb nog helemaal niet het gevoel dat hij alweer 1 jaar is. Hij is ook nog zo klein en fijntjes vergeleken met Twan op die leeftijd.
Make love, not war ☮
pi_77088414
FTA is het vanwege het kolven dat je de borstvoeding wil afbouwen? Laat je ook iemand anders proberen de fles te geven? Drinkt je kind wel borstvoeding uit de fles? Dit even om uit te vinden of het aan de fles ligt of aan de smaak of zo. Ik kan alleen maar herhalen wat ik van anderen heb gehoord, fles geven in borstvoedingshouding, misschien iets met de geur van jouw erbij, Kreeg hij pap uit een fles of van een bord? Misschien dan het tegenover gestelde proberen?

Wij hebben hier het tegenovergestelde probleem. Een tijdje lang wilde hij niet uit mijn borst drinken. Daarentegen dronk hij flesjes of borstvoeding uit de fles wel. Vanochtend heb ik wel zelf borstvoeding kunnen geven en in de late ochtend nog eens aangelegd. Toen wilde hij dat niet maar een half boterhamn ging er ineens wel in. Misschien omdat ik net aan het ontbijten was met brood. De laatste tijd is het meer zo dat vast voedsel niet gaat ook fruit, rozijntjes of andere dingen niet waar hij anders gek op is. Ook zacht of geprakt voedsel wil hij niet van een lepel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77090287
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
---
Toen wilde hij dat niet maar een half boterhamn ging er ineens wel in. Misschien omdat ik net aan het ontbijten was met brood.
goed voorbeeld doet goed volgen
pi_77092867
Tinuviel ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met de borstvoeding, eigenlijk wilde ik met 3 maanden al gaan afbouwen maar dit heb ik toch maar volgehouden tot nu en nu wil ik gewoon in ieder geval van de voedingen overdag af, 's avonds en 's nachts blijf ik misschien nog wel geven.
Bij mijn vriend wil hij de fles al helemaal niet, borstvoeding uit de fles is geen probleem. De pap kreeg hij uit een bord, inderdaad misschien maar eens proberen uit de fles.
Op de consultatiebureau kreeg ik de geniale tip: De aanhouder wint, daar schiet je natuurlijk niets mee op.
pi_77093833
Voor de statistieken: Ruben weegt 9270 gram en is 75 cm, een kilo zwaarder en een centimeter groter dan zijn zus met een jaar. Hij kent en gebruikt gebaren voor drinken,eten,trein, vogel, slapen en lamp en maakt klanken die lijken op uit, aan, happen, emma.
Hij weet dat het licht met een knopje aan en uitgaat en wil dat ook graag doen als hij een lichtschakelaar ziet. Hij kan 10 seconden zelfstandig staan maar lopen doet hij nog steeds aan twee handen aan ons of met een hand langs de tafel.
Hij snapt dat hij dingen ergens in kan doen,dat is een leuk spelletje, net alsal het speelgoed uit de box gooien
Hij eet graag tagliatelle met zalm, zuurkool, boerenkool, andijviestamppot, rijst. Hij herkent de klas van Emma op de schoolkalender
Slapen is nog steeds een crime
Oftewel mijn baby is al een tijdje geen baby meer, nog twee nachtjes en dan is hij jarig
De cadeautjes staan klaar om ingepakt te worden, mocht ik mijn neus hier niet meer laten zien
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:48:40 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113599
Oh Diaan, dat kan ik me zo goed voorstellen. Nog maar 2 nachtjes (eigenlijk nog maar 1,5 )!!

MamaNik: mama

JeLief... alvast een hele fijne dag gewenst!

Hoe lang ga je eigenlijk door met een flesje voor t slapen gaan. Volgens ons cb gaan we rond 8 maanden op twee flessen: maar ik vraag me wel af hoe dat zit. Ik dacht dat dat vrij lang doorging, voor t slapen gaan. Maar goed, vertel Verder gaat t weer een beetje beter hier qua slapen. Al blijft T. onrustig, hij heeft ook echt een enórme bult op z'n tandvlees, zo zielig
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:49:48 #276
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113665
MeNicole, het lijkt mij best een beetje spannend, hoe gaat t nu verder dan?
pi_77113811
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:48 schreef mikoxx het volgende:
Oh Diaan, dat kan ik me zo goed voorstellen. Nog maar 2 nachtjes (eigenlijk nog maar 1,5 )!!

MamaNik: mama

JeLief... alvast een hele fijne dag gewenst!

Hoe lang ga je eigenlijk door met een flesje voor t slapen gaan. Volgens ons cb gaan we rond 8 maanden op twee flessen: maar ik vraag me wel af hoe dat zit. Ik dacht dat dat vrij lang doorging, voor t slapen gaan. Maar goed, vertel Verder gaat t weer een beetje beter hier qua slapen. Al blijft T. onrustig, hij heeft ook echt een enórme bult op z'n tandvlees, zo zielig
Amber heeft tot ze ruim 3,5 was 's avonds nog een fles melk gehad. Soms vraagt ze er nog om
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77113878
Tyler is dat geen babietje meer, maar krijgt vaak nog een flesje voor het slapen gaan. Vandaag nog 150cc. Maar soms hoeft hij niet. We laten het aan hemzelf over.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:55:40 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113964
Duidelijk, gewoon mee doorgaan dus! Dank!
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:56:31 #280
114177 Diaan73
pi_77114016
Wij zijn vandeweek gestopt met pap geven 's avonds. Lennon krijgt nu een stukje fruit en wat drinken (water/roosvicee). Het was ook wel een beetje strijd 's avonds, dan was hij moe en had niet zo'n zin in pap. Hij krijgt nu helemaal geen melk in de fles meer.. zn "melk" krijgt hij nu 's morgens met pap en 's middags een toetje. Bij kdv krijgt hij tussen de middag nog een beker melk bij het brood. Volgens "ons" cb is nu 300 ml aan melkproducten meer dan genoeg.

Hoeveel moet een kindje van 1 eigenlijk drinken op een dag?

Fijn Mikoxx dat het wat beter gaat met slapen...
Make love, not war ☮
pi_77114395
@Diaan Voor melkproducten ( dus opvolgmelk incl. toetje) ligt de behoefte op ongeveer 500 ml.

De totale vochtbehoefte per dag is ongeveer 900 ml. Kan soms zijn dat een kind wat minder vocht krijgt

maar als er maar voldoende natte luiers zij is het goed. Zegt Tylers dieetist.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:21:46 #282
114177 Diaan73
pi_77115448
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
@Diaan Voor melkproducten ( dus opvolgmelk incl. toetje) ligt de behoefte op ongeveer 500 ml.

De totale vochtbehoefte per dag is ongeveer 900 ml. Kan soms zijn dat een kind wat minder vocht krijgt

maar als er maar voldoende natte luiers zij is het goed. Zegt Tylers dieetist.
Hmm volgens mijn cb en groeiboekje is de behoefte aan melkproducten nog maar 300 ml. Ik vertelde haar dat Lennon tussen de middag ook nog melk kreeg... was niet meer nodig, moest thee worden.

Hmm dat gaat Lennon niet redden hij drinkt denk ik max. 250 ml aan water/roosvicee. Nou ja, ik krijg er ook gewoon niet meer in en volgens mij gaat het wel goed.
Make love, not war ☮
pi_77115709
FTA, wat fijn dat Finn het zo goed doet. En succes met het afbouwen van de bv. Misschien een andere fles proberen?

Oeh Diaan, spannend! Al zo groot is je kleine man.

Jelief, wat schrijf je mooi en lief over al Rubens feiten. Bijzonder dat hij zo goed kan gebaren. Het lukt me maar niet het hier door te voeren terwijl ik voel dat het hel waardevol kan zijn. Alvast een hele fijne dag gewenst!

MeNicole, hopelijk wordt het snel duidelijk wat er met Leander aan de hand is.

Tinuviel, hopelijk wil Jair snel weer vaker bij je drinken.

Oeh MamaNik, dat is niet fijn waterpokken. Beterschap voor je kleine man. Hopelijk blijft de ander buiten schot.

Mikoxx, zielig he? Ko is ook zo onrustig ervan. En dan vooral 's nachts.
pi_77117799
Bodpa bedankt voor de tips.

Vicky bedankt voor de tip met het recept uit de opperdepop. Als er nog meer van zulke dingen instaan mag je het nog vaker post.

Jair heeft vanochtend wat beter gedronken dan gisteren maar het was nog niet als vanouds. Tussendoor heb ik hem een paar keer aangelegd. Hij dronk steeds wat slokjes maar het was alsof hij niet meer wist hoe hij moest zuigen of dat het teveel pijn deed. Hij heeft wel wat thee gedronken, s'ochtends banaan en een klein half sneetje brood. Avondeten a la vicky's recept, beetje aangepast, aardappel gekookt en geprakt met extra vocht, paksoi en rozijntjes gekookt en gepureerd. Het geheel was erg gepureerd papachtig tot vloeibaar maar het ging erin
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77117965
Tinu, er staat genoeg in

Andijvie, aardappel, tartaar. Ging er hier in als pap. Witlof, aardappel, appel of bruine boon, aardappel, appel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77118023
Joepie !!! En ook erg fijn dat ie de borst vandaag niet totaal weigerde !
pi_77118062
Fijn dat het beter gaat Tinuviel!
pi_77129180
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:
MeNicole, het lijkt mij best een beetje spannend, hoe gaat t nu verder dan?
Vanaf vandaag gaan we een eetdagboek bijhouden. Alles wat ie eet, hoe klein beetje ook, moeten we opschrijven. Eerst een week zodat volgende week vrijdag de ka kan zien op welke momenten van de dag Leander wel eet of niet eet. Ook moeten we bijhouden wanneer we het idee hebben of ie het benauwd heeft. De ka gaat dan kijken of er een verband zit tussen die 2 dingen. Want als ademen veel moeite kost word de rest (honger hebben) dus op de achtergrond geschoven.
we zijn in ieder geval weer weer naar voeding 1 overgestapt. Omdat ie daar mee van mag hebben op een dag. Van opvolgmelk 2 "mogen" ze maar 3 flessen hebben. En soms heeft ie dat ook maar, maar hij drinkt zo af en toe tussen door ook een paar slokken. Dus dan is voeding 1 toch nog beter voor hem.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:11:26 #289
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77129929
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:25 schreef Diaan73 het volgende:

Ik beleef de hele week al de week van vorg jaar toen ik bevallen ben.. Vorig jaar op de woensdag dit, vorig jaar op de donderdag dat.. Heb ik met Twan nooit gehad, stom vind ik dat van mezelf.

Nog 2 nachtjes en Lennon is alweer 1... ik heb nog helemaal niet het gevoel dat hij alweer 1 jaar is. Hij is ook nog zo klein en fijntjes vergeleken met Twan op die leeftijd.
Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!
Word er stiekem wel een beetje emo van soms. Het is allemaal zo snel gegaan!

Nog maar 1 nachtje Diaan en dan is het feest!! ben je er helemaal klaar voor!
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 09:30:41 #290
5428 crew  miss_sly
pi_77130261
Diaan, dat Lennon alweer bijna 1 jaar is! Jeetje, wat groot al.
En dat terugdenken aan toen, dat herken ik nu al. Ik heb dat al over een half jaar geleden, dus ik wil er nog niet aan denken hoe dat is als ze 1 wordt
Vanochtend dacht ik er nog aan dat vandaag een half jaar geleden we thuiskwamen uit het ziekenhuis
En ik had nog wel gedacht vantevoren dat ik niet zo emo zou worden

MeNicole, wat vervelend dat Leander zo slecht eet.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:35:09 #291
114177 Diaan73
pi_77130346
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:11 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!
Word er stiekem wel een beetje emo van soms. Het is allemaal zo snel gegaan!

Nog maar 1 nachtje Diaan en dan is het feest!! ben je er helemaal klaar voor!
Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.

En ja, nog maar 1 nachtje. Vandaag nog werken, vanavond de laatste boodschappen doen, cadeau ophalen was besteld en zou ik gisteren ophalen, maar de verkeerd kleur (roze) was afgeleverd bij dat adres, zij zou er voor zorgen dat het er vandaag was!! en dan versieren. Ik wil tussen de middag nog even naar Xenos voor kaarsen en een grote opblaas 1.
Morgenvroeg moet Twan nog eerst voetballen, moet nog kijken hoe ik dat ga doen. Morgenvroeg ook de taart ophalen. De visite komt pas na 14:00 uur, komt wel goed. al zit mn hoofd wel een beetje vol hahaha.
Make love, not war ☮
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:06:22 #292
248986 MamaNik
pi_77131103
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.

En ja, nog maar 1 nachtje. Vandaag nog werken, vanavond de laatste boodschappen doen, cadeau ophalen was besteld en zou ik gisteren ophalen, maar de verkeerd kleur (roze) was afgeleverd bij dat adres, zij zou er voor zorgen dat het er vandaag was!! en dan versieren. Ik wil tussen de middag nog even naar Xenos voor kaarsen en een grote opblaas 1.
Morgenvroeg moet Twan nog eerst voetballen, moet nog kijken hoe ik dat ga doen. Morgenvroeg ook de taart ophalen. De visite komt pas na 14:00 uur, komt wel goed. al zit mn hoofd wel een beetje vol hahaha.
Gelukkig dacht dat ik 1 van de weinige was met dat probleem! Pfff die van mij waren 2 dagen geleden 8 maanden en toen dacht ik jeetje nog maar een paar maanden en dan zijn ze jarig en dan is M ook alweer jarig geweest :S
Als je dan gaat bedenken wat je allemaal nog te doen hebt voor die dag dan lijkt het ineens heeeel dicht bij.
Met M heb ik dat ook elk jaar nog, nu wordt er vanmiddag 1 wieg opgehaald door een Fokster en gister haalde manlief ze alvast naar beneden, nou het huilen stond me nader dan het lachen en nu ik dit typ weer nu is dat schattige kleine er helemaal af nu ze echt in hun ledikant slapen Liefst zou ik alles bewaren van maxi cosi's en meubels maar ja... is redelijk duidelijk geweest 3 is wel genoeg maar toch blijft het bij mij kon kriebelen

Met R gaat het beter de bultjes zijn ingedroogd en hij is vandaag naar KDV dus een dagje voor mij alleen die ik dan maar gebruik voor een grondige huishoud beurt. Speelgoed uitgezocht en kapotte dingen gelijk weggedaan (ideaal als M er niet is anders moet alles bewaard blijven) Stofgezogen en al gedweild dus nu moest ik even Fokken want vloer moet drogen
Straks de kasten van de kinderen opruimen en reorganiseren alle bedden verschonen MAAR ook even bijslapen van de afgelopen nachten.

Diaan komt goed, morgen blijkt dat je tijd over hebt! Geniet er vooral van Ga vanacht een paar keer kijken bij je "kleine"mannetje nu is die nog baby morgen dreumes
pi_77131306
He Diaan het komt nu inderdaad heel dichtbij de grote dag.

MeNicole hopelijk dat de ka kan vaststellen wat er aan de hand is. Dat verband tussen eten en andere dingen zie ik hier ook. S'ochtends schijnt de pijn van de tanden het minst te zijn en eet die dus ook het beste. Waarschijnlijk daarom dat het s'ochtends wel lukt met bv, brood en fruit.

Vicky ik heb me pas bedacht dat ik de opperdepop wilde gaan kopen toen die al uitverkocht was bij AH. Ik heb een aantal keren op marktplaats gekeken maar het boek kost daar 1,5 tot 2 keer zoveel als bij AH het geval was. Dat ga ik echt niet betalen voor een tweedehands boek.

Even een vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Als je kind 500ml aan melk moet hebben dan zijn 2 flessen/ voedingen toch niet genoeg. Dat zou betekenen dat je per keer 250 ml moet geven. De leidster van ons kdv heeft voorgesteld om hem s'middags een fles van 210 ml te geven en in de namiddag dan gewoon yoghurt. Maar volgens mij krijgt hij dan niet genoeg melk. Hij krijgt s'ochtends bv dus ik weet niet of dat 250 ml is, maar dan zou hij s'middags minstens 250 ml moeten krijgen. Hoeveel flessen a hoeveel inhoud krijgen/ kregen jullie kindjes van bijna een jaar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:17:38 #294
248986 MamaNik
pi_77131411
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:13 schreef Tinuviel het volgende:
He Diaan het komt nu inderdaad heel dichtbij de grote dag.

MeNicole hopelijk dat de ka kan vaststellen wat er aan de hand is. Dat verband tussen eten en andere dingen zie ik hier ook. S'ochtends schijnt de pijn van de tanden het minst te zijn en eet die dus ook het beste. Waarschijnlijk daarom dat het s'ochtends wel lukt met bv, brood en fruit.

Vicky ik heb me pas bedacht dat ik de opperdepop wilde gaan kopen toen die al uitverkocht was bij AH. Ik heb een aantal keren op marktplaats gekeken maar het boek kost daar 1,5 tot 2 keer zoveel als bij AH het geval was. Dat ga ik echt niet betalen voor een tweedehands boek.

Even een vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Als je kind 500ml aan melk moet hebben dan zijn 2 flessen/ voedingen toch niet genoeg. Dat zou betekenen dat je per keer 250 ml moet geven. De leidster van ons kdv heeft voorgesteld om hem s'middags een fles van 210 ml te geven en in de namiddag dan gewoon yoghurt. Maar volgens mij krijgt hij dan niet genoeg melk. Hij krijgt s'ochtends bv dus ik weet niet of dat 250 ml is, maar dan zou hij s'middags minstens 250 ml moeten krijgen. Hoeveel flessen a hoeveel inhoud krijgen/ kregen jullie kindjes van bijna een jaar?
Bij ons krijgen ze dit:

6.30 uur Fles 200ml
9.30 uur Fruit
11.30-12.00 Boterhammen en flesje van 100ml
16.00 Sap met een iets lekkers(soepsstengel,rijstewafel/koekje)
17.30 Avondeten + toetje
19.00-19.30 Fles 200ml
pi_77131509
Tinu, dat zou ik er ook niet voor betalen hor!
Ik heb het Opperdepop boek JAREN geleden gekocht maar iegenlijk nooit gebrukt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:58:20 #296
114177 Diaan73
pi_77132686
MamaNik, dat gevoel kan ik me wel voorstellen ja. Wij hadden geen wiegje, dus dat hebben we niet gehad... maar mc en kinderwagen kan ik nog niet weg doen voor mn gevoel. Ben er nog niet helemaal klaar mee...

Vandaag moet ik werken en toen ik Lennon vanmorgen naar mn ouders bracht, heb ik hem nog een fijne dag als baby toegewenst

Enne vannacht ga ik slapen hoor... hahaha morgen wordt een lange en vermoeiende dag en om half 8 moet ik er alweer uit voor het voetbal van Twan. Maar er is altijd meer tijd dan je denkt inderdaad.

Fijn dat de waterpokken ingedroogd zijn op weg naar algehele genezing.

Tinuviel, onder melk vallen ook melkproducten zoals yoghurt/kwark en pap. Lennon kreeg dus tot 2 weken geleden nog maar 1 fles van 100 cc per dag, alleen tussen. Verder alleen maar pap en yoghurt/kwark. Nu krijgt hij helemaal geen fles met melk meer en is er een omgekeerde wereld: hij mag niet meer dan 300 ml aan melkproducten per dag!!
Make love, not war ☮
pi_77133003
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef Diaan73 het volgende:
MamaNik, dat gevoel kan ik me wel voorstellen ja. Wij hadden geen wiegje, dus dat hebben we niet gehad... maar mc en kinderwagen kan ik nog niet weg doen voor mn gevoel. Ben er nog niet helemaal klaar mee...

Vandaag moet ik werken en toen ik Lennon vanmorgen naar mn ouders bracht, heb ik hem nog een fijne dag als baby toegewenst

Enne vannacht ga ik slapen hoor... hahaha morgen wordt een lange en vermoeiende dag en om half 8 moet ik er alweer uit voor het voetbal van Twan. Maar er is altijd meer tijd dan je denkt inderdaad.

Fijn dat de waterpokken ingedroogd zijn op weg naar algehele genezing.

Tinuviel, onder melk vallen ook melkproducten zoals yoghurt/kwark en pap. Lennon kreeg dus tot 2 weken geleden nog maar 1 fles van 100 cc per dag, alleen tussen. Verder alleen maar pap en yoghurt/kwark. Nu krijgt hij helemaal geen fles met melk meer en is er een omgekeerde wereld: hij mag niet meer dan 300 ml aan melkproducten per dag!!
Ok wist ik niet dat kwark en yoghurt en zo daar ook bij meetellen. Wel raar, dat ze dan zeggen 300/ 500 ml aan melkproducten. Joghurt en kwark hoeveelheden kun je toch niet zo in ml uitdrukken. Wat gebeurt er dan als die meer kirjgt? Ik ben niet zo van dat je moet minimaal/ maximaal anders dan ... Je ziet het trouwens ook daaraan dat elk cb maar weer wat anders verteld. Jouw Diaan werd gezegd 300 ml, Ingrid zegt haar dietiste zegt 500ml. Ik denk trouwens ook niet dat wij aan 900ml vocht komen met Jair.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:15:04 #298
114177 Diaan73
pi_77133243
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:07 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ok wist ik niet dat kwark en yoghurt en zo daar ook bij meetellen. Wel raar, dat ze dan zeggen 300/ 500 ml aan melkproducten. Joghurt en kwark hoeveelheden kun je toch niet zo in ml uitdrukken. Wat gebeurt er dan als die meer kirjgt? Ik ben niet zo van dat je moet minimaal/ maximaal anders dan ...
Nou ik hou me daar ook niet zo mee bezig hoor... Lennon krijgt gewoon pap met 150 ml melk en de yoghurt/kwart gaat op de gok Soms heb ik wel van die danoontjesbakjes en daar kun je wel precies zien hoeveel er in zit... Melk is, wat ik begrepen heb, een stuk minder belangrijk geworden, ook voor oudere kinderen en volwassenen. Het blijkt zelfs slecht te zijn om melk te drinken bij of na het eten, omdat melk de vitamines uit de voeding zou halen. Er zit bijv. ook veel meer calcium in broccoli dan in melk.
Make love, not war ☮
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:42:18 #299
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77134104
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik herken het ook niet zo heel erg maar ik moet wel bekennen dat sinds ze zwangerschap en geboorte van Danique ik een stuk meer emo kan zijn dan "vroeger".
Moet daar nogsteeds aan wennen

Je hebt het nog goed druk voordat het de grote dag is! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en dan morgen lekker genieten!
pi_77135567
Leander zit al 10 minuten naar de draaiende wasmachine te kijken
pi_77139313
Dat doet ons zoontje ook weleens, reuzeinteressant vooral als er veel schuim is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')