abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76778576
Gefeliciteerd Leander met je halfjaardag

Van Harte Elodie en Bass-Miss. Ik heb het idd ook gemist met de verjaardag van Elodie. Te druk hier delaatste dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76779839
Oh Elodietje! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

Ach Joep, heb je zo'n moeite met brood.
Het gaat je vast snel lukken om het te eten zonder te moeten spugen.

Arme Ko, hij krijgt het wel voor zijn tanden. Volgens mij staat tand 4 klaar om geboren te worden... Een snijtand ditmaal.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76781425
Mikoxx ik heb ook wel eens een winkelwagentje met 2 kinderzitjes erop ngezien bij de Plus! Misschien een voorstel in de ideeenbus van je supermarkt gooien?
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:43:17 #129
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76795561
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:24 schreef mikoxx het volgende:
Meen je dat MeNicole, ik ga er eens op letten!
Gefeli met de 6 mnd van Leander

Wat geven jullie als 'laatste fles'? Onze mannen weigeren nog steeds 's nachts in 1 ruk door te slapen (lees: ze zijn pp ongeveer 6 a7 keer wakker ). We geven nu nutrix in de laatste fles, maar denken erover om eens iets anders te gaan proberen......
ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
pi_76796607
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:43 schreef MamaNik het volgende:

[..]

ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:23:55 #131
248986 MamaNik
pi_76796773
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
hahaha Sorry, zal het even in het kort neer typen wil je meer weten moet je mij maar pm-en

Wij zijn bij de osteopaat geweest, en wat bij ons het geval was, was dat de jongens vrij klem hebben gezeten binnen in en te snel geboren zijn beide in 2 minuten ivm keizersnede. Dus ze hebben de bevalling opnieuw en in een rustig tempo meegemaakt en ze hebben druppels gekregen die we 2x daags op hun armholte moeten doen, en het lijkt te helpen vooral bij V. die slaapt nu bijna elke nacht door en anders 1x wakker. R is nog wat onrustiger maar die lag ook onderin en moet misschien nu nog 1x maar ben er in ieder geval niet meer 20 a 30 x uit s'nachts
pi_76799795
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:35:30 #133
248986 MamaNik
pi_76800363
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef MeNicole2 het volgende:
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
hmm raar inderdaad, wel proberen te doorbreken. Maar ik ben altijd als de dood dat de andere 2 ook wakker worden :S Succes het weekend!!

Ik doe gewoon wat groene zeep er door heen of inderdaad Dethol.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:03:26 #134
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76801299
Ik gebruik gewoon spul voor houten vloer....

Nicole, wat vervelend dat hij zo slecht slaapt, ik hoop dat jullie plan gaat werken!! Succes ermee!!

Lennon heeft het lopen achter de kar helemaal ontdekt, hij loopt er mee heen en weer door de woonkamer en staat even stil om een bochtje te maken, zo grappig om te zien.
Net was hij op zn slaapkamer aan het spelen en ging ik even wat pakken op onze kamer deur van zijn kamer dicht.. hoorde wat kabaal, kom ik terug... heeft hij de (lege) tummytub op de kop gezet en loopt erachter. Zo uitvindingsrijk ....
Make love, not war ☮
pi_76806416
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76808820
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:21 schreef Vicky het volgende:
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
Goed zo Tess

En nu moet je je kamer zo inrichten dat Amber ook nog eens even alleen kan spelen
pi_76815454
Wij hebben een happy weezer. De ventolin heeft Leander niet geholpen met zijn benwauwdheid. En omdat ie het verder wel goed doet heeft ie nu deze term gekregen. Morgen kunnen we wel een andere soort medicijn gebruiken Qvar. Kijken of dat iets helpt. Als dat helpt is het zeer waarschijnlijk toch astma wat ie heeft.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:03 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820239
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:47 #139
114177 Diaan73
pi_76820280
Tess wat goed en leuk Amber moet nu op haar spulletjes passen.

Nicole wat is een happy weezer?? Wel zielig zeg, zo'n klein ventje, zo verkouden...

Vanmiddag ben ik met mn moeder en Lennon naar Prenatal en Ikea geweest, hij heeft heerlijk in de buggy gelegen en eigenlijk niet echt geslapen... pas in de auto. Maar Prenatal en aanbiedingen... hmmm heb toch wel weer veel gekocht... shirts, broeken, sjaal en ubercute muts
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:07:54 #140
114177 Diaan73
pi_76820546
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
Ik heb niets gebarricardeerd Lennon raakt soms de verwarming wel aan en als hij merkt dat hij te heet is, trekt hij zn handen terug. Je moet het denk gewoon even goed in de gaten houden. Lennon trekt steeds de stekker van de kabel eruit. Nu wat minder, steeds maar bij weg halen en ergens anders neerzetten.

Hoe is het trouwens vannacht gegaan??
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:13:31 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820779
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
pi_76820845
Tess, supergirl!

Och Leander, ik hoop dat hij geen astma heeft. En happy weezer? Dat klinkt ook niet echt leuk eigenlijk.

Vandaag voor het eerst de tanden gepoetst. Meneer vond het leuk! maar ik voed hem altijd in slaap, dat is ons bedritueeltje, en nu heb ik dus daarvoor gepoetst. Ik wil hem er niet weer wakker van laten worden. Ach het is vast oke zo toch?
En over tanden gesproken, er staan er wel 3 te dringen om door te breken. Ik dacht dat tanden een beetje met tussenpozen kwamen.

Ik ga zaterdag voor het eerst naar een grote Prenatal, voor het eerst naar zo'n baby warenhuis uberhaupt. We krijgen een triptrap van mijn moeder!
En we gaan vast ook andere dingetjes kopen.
pi_76820910
Mikoxx, ik heb nog geen filmpje gemaakt. Ik hoop morgen!

Lekker shoppen Oeks!!
En jeutje, 3 tanden op doorbreken. Volgens mij is er bij Tess ook het een en ander aan het rommelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:31:01 #144
114177 Diaan73
pi_76821634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:13 schreef mikoxx het volgende:
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
Ik zeg ook niks, maar die ene nacht is nu al meegenomen

Oeke, beter iets dan niets toch?? En veel plezier zaterdag... Tipje: misschien ook even naar andere kinderstoelen kijken. Ik heb een triptrap gehad voor Twan en nu een Chicco voor Lennon en die laatste vind ik echt veel handiger , ik vond de triptrap zwaar, log en onhandig... maar ja het is natuurlijk ook weer heel persoonlijk. Er zijn heel veel mensen die superenthousiast zijn over de triptrap

En 3 tanden op doorbreken?? Lennon blijft nog steeds steken op 2 tanden:

Make love, not war ☮
pi_76821855
Oeke, ik kreeg van iemand dit filmpje toegestuurd over de tripp trapp...
pi_76826024
Wij hebben de Prenatal stoel. Maar soms strekt Jair zich heel erg in de stoel. Hij lijkt er dan zo klein en verloren in ondanks dat wij een stoelverkleiner hebben. Onze stoel kan ook omgebouwd worden voor oudere kinderen zodat ze er zelf in kunnen gaan zitten. Wij hebben ook een Ikea stoel die je samen kan vouwen, handig als wij hem een keer mee willen nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76826330
Oh wat eng dat filmpje van de trip trap! Ik zag er nog een andere bijstaan van een baby die er ook super snel uitklimt.
Je moet je kindje natuurlijk ook niet alleen laten in zo'n kinderstoel, dat zie je zo maar weer...
Wij hebben gewoon zo'n hele simpele kinderstoel van Ikea. Je kan de poten eronderuit klikken en dan kan je hem ook makkelijk opbergen of meenemen en hij was maar 15 euro Bevalt heel goed.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:08:50 #148
114177 Diaan73
pi_76826574
Wij hebben deze stoel:

Wat ik erg prettig vind is dat de rugleuningen in 3 standen kan, ook liggend. Verder in hoogte verstelbaar is ook erg fijn. Hij is erg licht en kan zo ingeklapt worden en weg gezet. Hij staat hier aan het einde van de dag gewoon ingeklapt aan de muur. Het blad kan er ook makkelijk op en af.
Make love, not war ☮
pi_76826695
Wanneer zou je dat dan eigenlijk gebruiken, zo'n ligstand?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76826908
Goh, dat is echt iets wat Kobus zou doen.
Dit is namelijk een van zijn favoriete houdingen in de Bumbo:

Zo vaak mogelijk achter elkaar je heupen omhoog duwen en dan hopen dat je eruit getorpedeerd wordt ofzo...

Maar die triptrap bevalt heel goed bij mijn neefjes en nichtje van liefs kant. Die zitten er al 9, 5 en 3 jaar in met veel plezier. En de jongste lijkt heel erg op Ko.
Dus ik heb er eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen mee.
Maar ik neem het mee in onze overpeinzing. En ik vind trouwens dat je een baby sowieso niet alleen moet laten in een kinderstoel.

Diaan, als die 3 tanden doorbreken dan heeft Ko er al 5! In een maand! Echt bizar snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')