abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:49 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737652
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:52 schreef Estrys het volgende:
Hij heeft nu niet meer zo'n bol hoofd Dus de schattigheidsfactor neemt wat af

Tegenwoordig klimt hij er uit overigens. En hoe doe je dat in je eentje op de fiets met een tweeling?
Fietskar.... dus..... ben druk op zoek. En, lief en ik willen allebei een voorzitje straks....
pi_76737685
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:53 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Fietskar.... dus..... ben druk op zoek. En, lief en ik willen allebei een voorzitje straks....
Voor als het slecht weer is
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76737796
Ja ik zou met twee kinderen ook gewoon in het weekend samen boodschappen gaan doen voor de hele week. Lijkt me anders geen doen. Als je één kindje los in de kar zet, gaat die denk ik ook wel lopen 'klieren' met je boodschappen... Ik zie het al voor me, alles wordt uit de wagen gesmeten enzo
Een wagentje met twee zitjes zou ideaal zijn. Schrijf een brief naar je buurtsuper!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76737862
Wij doen dus ook bijna nooit boodschappen met beide kinders erbij, is gewoon geen doen. Meestal doet M. de boodschappen voo de hele week.

We zijn vandaag aan het kokerellen geweest voor Tess. Vanavond had ze paksoi met wortel, couscous, vis en rozijntjes lang leve het opperdepopboek en ze vond het ZALIG!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:00:44 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737944
Ja ik ga t maar eens in de ideenbus mikken, wie weet. Het is wel echt weer zoiets van: oh ja, dat dus niet met een tweeling. Zo kom je toch best wel eens dingetjes tegen hoor, alsof ik de enige ben ofzo

Wat je zegt Tessie ' erin eruit erin eruit ' haha! Gaan we maar niet doen. Gaat ook niet passen ben ik bang, als ik de 'grote boodschappen' doe. Nee, dan maar alleen! (of 1 kindje mee natuurlijk )
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:01:38 #105
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737993
vicky! en Tess
pi_76738802
Oeh klinkt lekker Vicky! En hoe geef je dat dan? Is dat gepureerd ofzo?
pi_76751691
Van die winkelwagentjes bestaan idd wel. Ze hebben ze hier bij de intratuin.

Vandaag is Leander precies 6 maand. En wat is het snel gegaan Misschien voor mijn gevoel nog sneller als bij Mikael. Maar hij is zo leuk ook. Zo anders dan zijn broer. Zo vrolijk en ondeugend, zo lief en gek op stofjes. Zo gek op knuffelen en zo gek op gek doen. Hij moet zo lachen om bepaalde woorden hepatitus en zo lachen om zijn broer. Hij is zo blij altijd als Mikael terug komt van zijn papa, dan pakt ie hem echt met 2 handjes vast om hem helemaal uitgebreid te bekijken en te bekwijlen Ja de kleine man is een half jaar
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:24:26 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76751775
Meen je dat MeNicole, ik ga er eens op letten!
Gefeli met de 6 mnd van Leander

Wat geven jullie als 'laatste fles'? Onze mannen weigeren nog steeds 's nachts in 1 ruk door te slapen (lees: ze zijn pp ongeveer 6 a7 keer wakker ). We geven nu nutrix in de laatste fles, maar denken erover om eens iets anders te gaan proberen......
pi_76751840
Wij hebben ook al vanalles geprobeert door de laatste fles. Maar niks helpt. Nu krijgt ie alleen rijstebloem erdoor. Of hij nu pap of gewoon alleen fv krijgt hij wil om 4 uur weer een fles. Of ie de laatste fles nu om 20:00 krijgt of om 23:00. Ben bang dat het er al in zit
pi_76751927
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:24 schreef mikoxx het volgende:

Wat geven jullie als 'laatste fles'? Onze mannen weigeren nog steeds 's nachts in 1 ruk door te slapen (lees: ze zijn pp ongeveer 6 a7 keer wakker ). We geven nu nutrix in de laatste fles, maar denken erover om eens iets anders te gaan proberen......
welkom MeNicole en Leander
Idd, Intratuin heeft dubbele zitjes in de wagens

Tess krijgt rond 19.30 haar laatste fles en daar zit nutrix in.

Tess is echt een mama's kindje... Ze zat gister bij M. en ze bleef me maar zoeken. Als ze me zag was het goed, als ze me niet meer zag was het piepen.
Gister lag ze op de grond en ze was aan het piepen, ik loop nar haar toe, kijk haar aan en ze doet haar armpjes omhoog.. ik moest haar oppakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:52:11 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76752346
tess Dat gebaar ken ik Vicky, zo lieieieieieffff!!
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:12:56 #112
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76754907
quote:

Mogen ze nog geen granen van Bambix?? Die vult misschien meer... anders van een bordje geven, dan is het wat dikker... deze mogen ze al toch?

Tess wat een lief gebaar.

Nikole, Leander alweer een half jaar... wat fijn dat het zo'n vrolijk mannetje is.

Edit:
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:18:08 #113
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76755142
Diaan, die mogen ze idd maar het cb adviseerde ons dat 's morgens te geven. ivm energie overdag enzo. Zou het een probleem zijn als we die 2x per dag geven? En idd, van een bordje is nog wel een idee. Maar: 's avonds...?? Deed jij dat ook zo? Jij geeft nu toch biscuitpap 's avonds?
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:25:25 #114
114177 Diaan73
pi_76755424
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:18 schreef mikoxx het volgende:
Diaan, die mogen ze idd maar het cb adviseerde ons dat 's morgens te geven. ivm energie overdag enzo. Zou het een probleem zijn als we die 2x per dag geven? En idd, van een bordje is nog wel een idee. Maar: 's avonds...?? Deed jij dat ook zo? Jij geeft nu toch biscuitpap 's avonds?
Je bedoelt 's avonds van een bordje? Yeps, Lennon heeft tot half december 's morgens nog uit de fles gehad, maar krijgt al veel langer 's avonds van een bordje. Ik heb nooit nutrix en granenpap samen als in de een 's morgens en de ander 's avonds gebruikt. Toen we klaar waren met nutrix, ben ik overgegaan op de granenpap, voor zowel 's morgens als 's avonds. Sinds half december ofzo wilde Lennon de granenpap niet meer, elke keer moeilijk doen. Toen ben ik overgaan naar melkpap met appel 's morgens en avondpapje met biscuit 's avonds. Die laatste krijgt hij nu nog, al krijgt hij nog maar 50 cc, die zijn we aan het afbouwen. Als dat pak op is, stoppen we met de avondpap. Omdat hij nu gewone melk mag hebben en de pap vanaf 12 maanden, zijn we daarmee begonnen 's morgens. En dat gaat wel goed..
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:30:34 #115
114177 Diaan73
pi_76755613
Ik zag trouwens net de OP en ik zie dat Elodie ook jarig was afgelopen maandag en ik heb haar en Bass-Miss helemaal niet gefeliciteerd Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad.

En nu staat Lennon bovenaan...
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:37:24 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76755861
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:25 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Je bedoelt 's avonds van een bordje? Yeps, Lennon heeft tot half december 's morgens nog uit de fles gehad, maar krijgt al veel langer 's avonds van een bordje. Ik heb nooit nutrix en granenpap samen als in de een 's morgens en de ander 's avonds gebruikt. Toen we klaar waren met nutrix, ben ik overgegaan op de granenpap, voor zowel 's morgens als 's avonds. Sinds half december ofzo wilde Lennon de granenpap niet meer, elke keer moeilijk doen. Toen ben ik overgaan naar melkpap met appel 's morgens en avondpapje met biscuit 's avonds. Die laatste krijgt hij nu nog, al krijgt hij nog maar 50 cc, die zijn we aan het afbouwen. Als dat pak op is, stoppen we met de avondpap. Omdat hij nu gewone melk mag hebben en de pap vanaf 12 maanden, zijn we daarmee begonnen 's morgens. En dat gaat wel goed..
l
Dank je, dat gaan we vanavond maar eens uitproberen dan. Er is zeker geen doorslaapgarantiebewijs bij? Jullie staan dus bovenaan, dat lijkt me zó gek: je kindje 1! Dubbel gevoel...
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:47:27 #117
114177 Diaan73
pi_76756237
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:37 schreef mikoxx het volgende:

[..]

l
Dank je, dat gaan we vanavond maar eens uitproberen dan. Er is zeker geen doorslaapgarantiebewijs bij? Jullie staan dus bovenaan, dat lijkt me zó gek: je kindje 1! Dubbel gevoel...
nee, helaas niet. Al hebben wij nooit problemen gehad met Lennon en doorslapen.

Het is inderdaad heel gek... helemaal omdat ik ook al een zoon heb van bijna 8...en het dus al een keer heb meegemaakt, is het toch weer bijzonder.
Make love, not war ☮
pi_76756415
Ik moet zowiezo wennen aan de papjes allemaal. Mikael ging rond deze leeftijd al bijna van de fles af helemaal. Soms sta ik ook in de winkel te kijken wat ze toch allemaal hebben. Gelukkig hebben we hier qau Leander niet veel keus. Die vind pap vies.
pi_76759891
Leander ook 6 maanden gefeliciteerd MeNicole

Ik heb Finn nu 's ochtends 2x pap gegeven (melkpap met appel) de eerste keer hield hij zijn mond stijf dicht na 2 happen maar vanochtend hapte hij zelf naar de lepel toe! Hij heeft nog niet veel gehad, maar we bouwen het hopelijk langzaam op!
(de melkpap appel is trouwens in de bonus bij de ah, 2e gratis)

Mikoxx ik zag van de melkpap ook pakken staan met vanille voor 's avonds wat een extra verzadigd gevoel zou moeten geven, misschien is dat iets?
pi_76760183
Gefeliciteerd met de halfjaardag van Leander, MeNicole!

Mikoxx, rijstbloempap zit in principe niet echt iets in, het is alleen dikker. Dus dat werkt bij lang niet alle kindjes om langer een verzadigd gevoel te geven.
Ik zou idd dat granenpapje van bambix eens proberen. Je kan dat ook gewoon in een flesje geven. En als dat niet werkt, dan zou ik idd wat meer erdoor doen en een bordje proberen.

Wel vermoeiend dat ze allebei zo vaak wakker worden 's nachts. Geef je ze dan een speentje ofzo? En maken ze elkaar dan niet wakker?
pi_76770264
Welkom Thijs en Leander!

We hebben de biobimpap van de natuurwinkel met bananensmaak. Maar hij vond het ook niks, dus morgen weer eens proberen. Hij vindt eten steeds leuker! Hij grist alles uit je handen en trekt ook niet meer zo'n vieze smoel, maar probeert echt. Lekker smakken.

Ik voelde net even, maar voortand 1 is door! Een richeltje.
Vandaar dat hij vandaag een stuk relaxter was.
Ik heb hem meegesleept naar allerlei werkafspraken en hij heeft zich voorbeeldig gedragen.
Geslapen tijdens vergaderingen en wakker tijdens de lunch.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:11:02 #122
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76771485
Ko een tand

Dank voor jullie tips allemaal! We gaan vanavond de granenpap maar eens uitproberen. Resultaat volgt (morgenavond dan, moet morgen werken). Tessie, t is idd vermoeiend. Ze slapen op aparte kamers, dus elkaar wakker maken, neu dat niet zo zeer. Het is de afwisseling die het zwaar maakt. Soms lig ik er 10 min weer in en dan is nr 2 wakker. Lief en ik wisselen elkaar wel af hoor, maar t maakt dat je zo'n gebroken nacht hebt.
pi_76772560
Ik hoop dat de granenpap helpt bij het doorslapen Mikoxx!

En wat fijn dat Ko zich zo goed gedragen heeft Oeke
pi_76773436
Mikoxx, ik heb een zakje pyamapapje bij de post gehad. Moet ik het naar je opsturen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:04:19 #125
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76776210
Welkom Thijs!

Kobus, ben jij vandaag even lekker voorbeeldig geweest

Mila, wat een leuke dag heb jij gehad zo te zien!

Diaan, dies heel gaaf zeg!

Mikoxx, dat lijkt me best een halve volksverhuizing inderdaad... maar je hebt ook van die karren met een soort maxicosi zitje... en dan kan de ander in zijn eigen maxicosi in de wagen zelf. For now... toch?

Dat filmpje van Tess

Hier vandaag weer een halve maaginhoud eruit met het eten van brood. Arm ding... hij doet zo zijn best.
Niet mieten! Door gieten!
pi_76778576
Gefeliciteerd Leander met je halfjaardag

Van Harte Elodie en Bass-Miss. Ik heb het idd ook gemist met de verjaardag van Elodie. Te druk hier delaatste dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76779839
Oh Elodietje! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

Ach Joep, heb je zo'n moeite met brood.
Het gaat je vast snel lukken om het te eten zonder te moeten spugen.

Arme Ko, hij krijgt het wel voor zijn tanden. Volgens mij staat tand 4 klaar om geboren te worden... Een snijtand ditmaal.
pi_76781425
Mikoxx ik heb ook wel eens een winkelwagentje met 2 kinderzitjes erop ngezien bij de Plus! Misschien een voorstel in de ideeenbus van je supermarkt gooien?
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:43:17 #129
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_76795561
quote:

ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
pi_76796607
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:43 schreef MamaNik het volgende:

[..]

ik ga je pm-en over dit slaapprobleem hebben wij ook (gehad) even afkloppen
Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:23:55 #131
248986 MamaNik
pi_76796773
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Niks nie pmmen. De mijne moet ook doorslapen. Tis er dan wel 1 maar ja

De laatste paar dagen is het zwaar belabbert. Voor 00:00 ben ik er al 4 keer uitgeweest meestal. En dan tot 04:00 weer keer of 4. Begin het nu echt te merken.
hahaha Sorry, zal het even in het kort neer typen wil je meer weten moet je mij maar pm-en

Wij zijn bij de osteopaat geweest, en wat bij ons het geval was, was dat de jongens vrij klem hebben gezeten binnen in en te snel geboren zijn beide in 2 minuten ivm keizersnede. Dus ze hebben de bevalling opnieuw en in een rustig tempo meegemaakt en ze hebben druppels gekregen die we 2x daags op hun armholte moeten doen, en het lijkt te helpen vooral bij V. die slaapt nu bijna elke nacht door en anders 1x wakker. R is nog wat onrustiger maar die lag ook onderin en moet misschien nu nog 1x maar ben er in ieder geval niet meer 20 a 30 x uit s'nachts
pi_76799795
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:35:30 #133
248986 MamaNik
pi_76800363
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef MeNicole2 het volgende:
Stomme is dat Leander dus de ene keer wel gewoon door slaapt en de andere keer het bagger is. Nu is het misschien ook wel weer een sprongentje ofzo hoor. Maar ik ben bang dat het zo langzaam een gewoonte word om die fles van 04:00. want als ie om 00:00 een fles krijgt wil ie om 04:00 ook weer. En de laatste tijd word ie ook tussendoor tig keer wakker. Eerst dacht ik dat ie het koud had maar ook met extra warmte slaapt ie niet. Hij wil zelfs niet bij ons in bed. Dus tis ook niet dat ie zich eenzaam ofzo voelt.
Maar van het weekend gaan we het anders doen hebben we vannacht besloten. De 5-10-15 minuten methode eens proberen. Want we merken wel dat is na 10 minuten huilen (gillen) vanzelf weer in slaap valt en dan meestal langer achter elkaar slaapt dan als we hem troosten enzo.

Helemaal iets anders.. Waar dweilen jullie de vloer mee? Eerst deed ik altijd gewoon met laminaatreiniger maar nu Leander geregeld aan de vloer ligt te likken lijkt me dat niet zo lekker. Wat is verstandig om te gebruiken? Kan ik daar dat denthol spul voor gebruiken?
hmm raar inderdaad, wel proberen te doorbreken. Maar ik ben altijd als de dood dat de andere 2 ook wakker worden :S Succes het weekend!!

Ik doe gewoon wat groene zeep er door heen of inderdaad Dethol.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:03:26 #134
114177 Diaan73
pi_76801299
Ik gebruik gewoon spul voor houten vloer....

Nicole, wat vervelend dat hij zo slecht slaapt, ik hoop dat jullie plan gaat werken!! Succes ermee!!

Lennon heeft het lopen achter de kar helemaal ontdekt, hij loopt er mee heen en weer door de woonkamer en staat even stil om een bochtje te maken, zo grappig om te zien.
Net was hij op zn slaapkamer aan het spelen en ging ik even wat pakken op onze kamer deur van zijn kamer dicht.. hoorde wat kabaal, kom ik terug... heeft hij de (lege) tummytub op de kop gezet en loopt erachter. Zo uitvindingsrijk ....
Make love, not war ☮
pi_76806416
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76808820
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:21 schreef Vicky het volgende:
nou het hek is van de dam hoor..

Ik heb een tijgerende baby
ze gaat nu echt de hele kamer door!!
Goed zo Tess

En nu moet je je kamer zo inrichten dat Amber ook nog eens even alleen kan spelen
pi_76815454
Wij hebben een happy weezer. De ventolin heeft Leander niet geholpen met zijn benwauwdheid. En omdat ie het verder wel goed doet heeft ie nu deze term gekregen. Morgen kunnen we wel een andere soort medicijn gebruiken Qvar. Kijken of dat iets helpt. Als dat helpt is het zeer waarschijnlijk toch astma wat ie heeft.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:03 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820239
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:47 #139
114177 Diaan73
pi_76820280
Tess wat goed en leuk Amber moet nu op haar spulletjes passen.

Nicole wat is een happy weezer?? Wel zielig zeg, zo'n klein ventje, zo verkouden...

Vanmiddag ben ik met mn moeder en Lennon naar Prenatal en Ikea geweest, hij heeft heerlijk in de buggy gelegen en eigenlijk niet echt geslapen... pas in de auto. Maar Prenatal en aanbiedingen... hmmm heb toch wel weer veel gekocht... shirts, broeken, sjaal en ubercute muts
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:07:54 #140
114177 Diaan73
pi_76820546
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Tess!! Filmpje?? Knappe meid!

Dank voor jullie meedenken hoor! Superfijn is dat, is echt het grote voordeel van fok vind ik, je krijgt lekker snel respons

MeNicole,het lijkt me niet nodig om met iets anders te dweilen dan met laminaatreiniger. Maar, als t jou 'rust' geeft, zou ik idd naar groene zeep gaan. Dettol vind ik stinken (maar da's persoonlijk natuurlijk)

Hier wordt trouwens de kamer doorgerold. Best lastig met verwarmingen en hoekige uitsteeksels hier en daar. Hoe doen jullie dat? Barricaderen of?

Oh, en Leander!!
Ik heb niets gebarricardeerd Lennon raakt soms de verwarming wel aan en als hij merkt dat hij te heet is, trekt hij zn handen terug. Je moet het denk gewoon even goed in de gaten houden. Lennon trekt steeds de stekker van de kabel eruit. Nu wat minder, steeds maar bij weg halen en ergens anders neerzetten.

Hoe is het trouwens vannacht gegaan??
Make love, not war ☮
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:13:31 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76820779
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
pi_76820845
Tess, supergirl!

Och Leander, ik hoop dat hij geen astma heeft. En happy weezer? Dat klinkt ook niet echt leuk eigenlijk.

Vandaag voor het eerst de tanden gepoetst. Meneer vond het leuk! maar ik voed hem altijd in slaap, dat is ons bedritueeltje, en nu heb ik dus daarvoor gepoetst. Ik wil hem er niet weer wakker van laten worden. Ach het is vast oke zo toch?
En over tanden gesproken, er staan er wel 3 te dringen om door te breken. Ik dacht dat tanden een beetje met tussenpozen kwamen.

Ik ga zaterdag voor het eerst naar een grote Prenatal, voor het eerst naar zo'n baby warenhuis uberhaupt. We krijgen een triptrap van mijn moeder!
En we gaan vast ook andere dingetjes kopen.
pi_76820910
Mikoxx, ik heb nog geen filmpje gemaakt. Ik hoop morgen!

Lekker shoppen Oeks!!
En jeutje, 3 tanden op doorbreken. Volgens mij is er bij Tess ook het een en ander aan het rommelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:31:01 #144
114177 Diaan73
pi_76821634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:13 schreef mikoxx het volgende:
Vannacht ging goed! We zijn er 1x uit geweest, dus het mag in de krant! Nu nog doorzetten, ze liggen nu, dus ik ben benieuwd..... ik zeg niks

Ik bedoel met barricaderen eigenlijk meer dat onze man er tegenaan rolt, dus hij gooit zijn hoofd opzij en rollen maar en dat dus tegen de verwarming. Niet dat hij t aanraakt met z'n handen.....
Ik zeg ook niks, maar die ene nacht is nu al meegenomen

Oeke, beter iets dan niets toch?? En veel plezier zaterdag... Tipje: misschien ook even naar andere kinderstoelen kijken. Ik heb een triptrap gehad voor Twan en nu een Chicco voor Lennon en die laatste vind ik echt veel handiger , ik vond de triptrap zwaar, log en onhandig... maar ja het is natuurlijk ook weer heel persoonlijk. Er zijn heel veel mensen die superenthousiast zijn over de triptrap

En 3 tanden op doorbreken?? Lennon blijft nog steeds steken op 2 tanden:

Make love, not war ☮
pi_76821855
Oeke, ik kreeg van iemand dit filmpje toegestuurd over de tripp trapp...
pi_76826024
Wij hebben de Prenatal stoel. Maar soms strekt Jair zich heel erg in de stoel. Hij lijkt er dan zo klein en verloren in ondanks dat wij een stoelverkleiner hebben. Onze stoel kan ook omgebouwd worden voor oudere kinderen zodat ze er zelf in kunnen gaan zitten. Wij hebben ook een Ikea stoel die je samen kan vouwen, handig als wij hem een keer mee willen nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76826330
Oh wat eng dat filmpje van de trip trap! Ik zag er nog een andere bijstaan van een baby die er ook super snel uitklimt.
Je moet je kindje natuurlijk ook niet alleen laten in zo'n kinderstoel, dat zie je zo maar weer...
Wij hebben gewoon zo'n hele simpele kinderstoel van Ikea. Je kan de poten eronderuit klikken en dan kan je hem ook makkelijk opbergen of meenemen en hij was maar 15 euro Bevalt heel goed.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:08:50 #148
114177 Diaan73
pi_76826574
Wij hebben deze stoel:

Wat ik erg prettig vind is dat de rugleuningen in 3 standen kan, ook liggend. Verder in hoogte verstelbaar is ook erg fijn. Hij is erg licht en kan zo ingeklapt worden en weg gezet. Hij staat hier aan het einde van de dag gewoon ingeklapt aan de muur. Het blad kan er ook makkelijk op en af.
Make love, not war ☮
pi_76826695
Wanneer zou je dat dan eigenlijk gebruiken, zo'n ligstand?
pi_76826908
Goh, dat is echt iets wat Kobus zou doen.
Dit is namelijk een van zijn favoriete houdingen in de Bumbo:

Zo vaak mogelijk achter elkaar je heupen omhoog duwen en dan hopen dat je eruit getorpedeerd wordt ofzo...

Maar die triptrap bevalt heel goed bij mijn neefjes en nichtje van liefs kant. Die zitten er al 9, 5 en 3 jaar in met veel plezier. En de jongste lijkt heel erg op Ko.
Dus ik heb er eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen mee.
Maar ik neem het mee in onze overpeinzing. En ik vind trouwens dat je een baby sowieso niet alleen moet laten in een kinderstoel.

Diaan, als die 3 tanden doorbreken dan heeft Ko er al 5! In een maand! Echt bizar snel.
pi_76826986
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:10 schreef tessie het volgende:
Wanneer zou je dat dan eigenlijk gebruiken, zo'n ligstand?
Ja, dat vraag ik me ook af!

En ik vind die niet zo mooi... en best groot ofzo... sollie
pi_76827006
Hihihi kijk Ko dan zitten Ff lekker uitbuiken
pi_76827168
Is die Ko nu al aan het limbo-en?

Wij hebben dezelfde stoel als ze op het kdv gebruiken, een 2ehands Geuther, via Marktplaats voor 50¤ gescoord.
pi_76827174
Ghe, uitbuiken! Tis serieus heup-op-druk-oefeningen hoor! Heel snel achter elkaar! En het liefst met een stuk soepstengel in je mond!
Maakte er een flimpje van, hoor je mij alleen maar roepen: Niet zo wiebelen, pas nou op, hou eens op, ga eens gewoon zitten straks stik je er nog in etc etc.
pi_76827412
Hahaha Oeke! Soort van iets te vroeg ingezette gymoefening om weer wat calorieen te verbranden dan
Die soepstengels vind ik soms ook wel eng, die dingen zijn zo hard en soms issie niet zo handig met hoe ver en hoe snel hij iets in zn mond kan stoppen....
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:23:44 #156
114177 Diaan73
pi_76827447
Wij gebruiken die ligstand voor het drinken uit zn fles/drinkbeker en als hij wat moe begint te worden. Dan gaat hij lekker achterover liggen en soms spelen of soms tv kijken. Hij kan dan nog net tv zien... Eggbird is zn favoriet..

hij lijkt groot, maar doordat je hem in kunt klappen en wegzetten, neemt hij minder ruimte in dan de triptrap, dat vond ik echt een sta in de weg... het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.. wij hebben veel oranje zowel in de woonkamer als op de slaapkamers, hij past dus helemaal bij ons
Make love, not war ☮
pi_76827686
Best eng he? Ik weet dan dat hij een groot stuk in zijn mond heeft, en dan wil hij toch die stengel er weer bij duwen. Van meneertje dat lust ik niet is het nu een gulzigaard geworden.
Dus vandaag heb ik hem afgepakt. Eerst je mond leeg voor je er weer van alles in stopt.

Lepels stopt hij trouwens vaak erg ver in zijn mond. Maar hij heeft al een paar dagen niet gekokhalst dus misschien heeft hij zijn limiet een beetje gevonden.

Hoe is het met Graeme?

Edit: Ah, daar is zo'n ligstand wel weer handig voor.
En dat inklappen begrijp ik, maar wij hebben zo weinig ruimte dat een ingeklapte stoel nergens past, dus dan liever 1 die gewoon blijft staan en bij ons huisje past. En een andere eettafelstoel naar zolder.
pi_76828028
Ja eerst je mond leeg voor je er wta nieuws in stopt heeft Graeme ook niet altijd door. Laatst ging hij ook ineens huilen terwijl hij een broodkorstje aan het eten was. Dat vond ik ook zo eng, ik dacht echt dat die stukjes die net in mond beland waren in zn keel zouden schieten door dat huilen
Maar het gaat goed met hem, hij is alleen al de hele week chagarijnig/huilerig. Ik denk dat hij last heeft van dat tandje wat maar niet door wil komen. Ik zie nog steeds alleen een stipje. Ik moet hem de hele dag entertainen en met mn vinger of een bijtring over zn tandvlees heen en weer gaan, dan is het goed. En verder probeert ie te tijgeren, maar dat lukt nog niet erg. Behalve vanmiddag even, toen hij zijn (lege) fles een stukje verderop op de grond zag liggen. Toen had hij heel toevallig ineens door hoe hij vooruit moest komen. En dat deed hij 2 keer, en toen kon ie het ineens niet meer en hield ie het alleen bij rondjes draaien om zn as
pi_76828589
Ah, zielig die tandjes. Hier deed de eerste ook zo'n pijn en gezeur, maar van de derde heb ik niets gemerkt. Ik had twee mooie bijtingen gekocht, maar die vind hij te zacht ofzo. Het moet hard plastic zijn of nog liever mama's telefoon of het aller- allerliefst papa's Iphone.
Misschien wil Graeme ook op iets harders bijten zodat hij zijn tandvlees openbijt? Klinkt naar maar was een tip van onze tandarts en het lijkt te helpen.

Ik hoop iig dat hij gauw weer zijn vrolijke ikje is.

En tijgeren wauw! Ko doet vooral rondjes draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 14-01-2010 22:54:47 ]
pi_76828726
Oh wow dat klinkt wel naar zeg, tandvlees openbijten. Maar hij bijt vaak ook op de harde stukken van de bijtringen, dus wat dat betreft doet ie blijkbaar al een poging.

En tijgeren, het was echt 2 keer een stukje vooruit schuiven hoor Stelde nog niet zoveel voor, maar wij zaten wel even zo te kijken, omdat ie het voor zn fles blijkbaar ineens wel wou doen Alleen veranderde hij dus heel snel weer van gedachten.
Gister ging hij trouwens steeds een stukje achteruit ipv vooruit, dat was ook grappig. Tenminste, dat vond ik. Hij vond het maar niks
pi_76829175
Leuk is dat he? Als iets niet helemaal lukt en dat ze dan zo chagerijnig zijn en dat dan ook weer heel snel zijn vergeten. Mopper mopper hoor ik hier soms uit de box.

Ja, naar he, maar mijn tandarts zei dat dat het fijnste was als het snel openging omdat die zwelling oid pijn doet.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 07:43:30 #162
5428 crew  miss_sly
pi_76838456
Wat leuk, al die grotere baby's die van alles leren enzo

Wij hebben ook een tripp trapp en hij voelt wel stevig en veilig aan. Maar dat filmpje laat idd wl weer zien hoe je nooit een kindje alleen in de kinderstoel moet laten, zonder toezicht. Mijn middelste neefje zit bij mijn ouders trouwens in zo'n kinderstoel van Ikea en die kukelt daarmee achterover als je niet uitkijkt. Ik denk dat het niet zo zeer stoelafhankelijk is, maar kindafhankelijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76839449
Een happy wheezer, een kindje dat lekker speelt, lacht, drinkt en groeit, maar wel altijd een wat hoorbare ademhaling heeft en soms zelfs een wat verlengde uitademing. Dit past bij een vernauwing van de kleine luchtwegen, zoals ook bij astma voorkomt.

Heel waarschijnlijk kan het dus ook zijn dat zijn slechte slapen daar ook mee te maken heeft. Maar dat heb ik vergeten te vragen gisteren. Maar als ik op internet lees slapen kinderen die dit hebben allemaal heel erg slecht.

Rollende en tijgerende kindjes. Ik vind dat zo lief Mikael deed dat nooit dus ik vind het bij Leander extra bijzonder. Ik heb wel een hoekje in de kamer gemaakt waar Leander niet bij kan zodat Mikael daar rustig met zijn lego enzo kan spelen. Anders maakt Leander het steeds stuk en daar word niemand echt gezellig van
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:58:10 #164
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76840875
Hier ook een trip trap en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Joep is ook nog niet zo sterk dat ie zich tegen de tafel kan afzetten... maar dat ga ik nu zeker wel ff in de gaten houden. Sowieso laat ik hem niet alleen in de stoel.

Even een vraagje, over traphekjes. Ik ben aan googlen, maar ik kom er niet meer uit. Er zijn er zoveel!!

Ik heb er 1 (of 2) nodig voor boven, maar... hoe leg ik dit goed uit.... Bij ons op de overloop sluiten 2 trappen zeg maar gelijk op elkaar aan. Ik kom boven met de trap en kan gelijk weer een trap verder de zolder op. Die trap naar de zolder heeft open treden, dus ik heb of 1 heeeel lang traphekje nodig wat aan beiden kanten open kan. Of 2 die ik aan elkaar zet zeg maar. Ik gok dat laatste. Welke hebben jullie? Want ik vind de prijzen zo verschillend... ik zie hekjes van 25 euro en ik zie hekjes van 125 euro en allemaal beloven ze dat ze veilig zijn.
pi_76842144
Oeke grappig Jair duwt ook zijn heup omhoog en strekt tegelijkertijd zijn beentjes. Wij laten hem niet meer in de kinderstoel zitten zonder het tuig tussen zijn benen vast te maken. Wij hebben een tuigje aan de stoel dat over de armen en de benen gaat. Over de armen maken wij niet meer vast. Dan zit meneer niet lekker. Zonder het tuigje tussen zijn benen vast te maken zou hij zich zo stijf kunnen maken, dat hij onder het blad door zo uit de stoel floept.

Wij hebben een bijtring in Duitsland gekocht waarvan een deel een harder plastic is en het andere deel zo'n gelgevuld iets. Je zou misschien ook de sleutelringen van Chicco kunnen proberen bij Ko. De uiteinden van de sleutels zijn wat zachter materiaal dan de koppen en er zit ook een ring waar ze aan vast zitten. Daat bijt Jair graag op. Als het overdag is geef ik Jair weleens een wortel uit de koelkast. Soms gaat dat lekker daarop te knagen maar soms boort hij zijn tandjes er wat te hard in en dan is het huilen. Alleen voor s'avonds is dat nog niet de oplossing. Ik had al zitten bedenken of er niet iets speenachtigs is, maar dan een soort van combi met bijtgedeelte. Heb ik net dit gevonden:

Seilram wij hebben een grote doorgang van de woonkamer naar de studierkamer, ongeveer de grootte van een schuifdeur alleen bestaat het uit twee apart te openen deuren. Toen wij naar traphekjes keken vonden wij geen dergelijke grote hekken voor een beschaafde prijs, dus hebben wij uiteindelijk besloten niets voor die deur te kopen en hem maar dicht te houden. Ik had weleens iets gezien een traphekje voor het afsluiten van een trap en in krappe ruimtes. Dat was gewoon een stoffen/ linnen ding, dat uit een rol uit de zijkant kwam. Volgens mij was die niet erg lang. Maar misschien kun je er toch 2 doen? Anders weet ik dat je bij Traphekjes.nl echt hekjes op maat kunt bestellen/ laten maken. De prijs is er alleen dan ook naar.

Trouwens ouders van kindjes rond 11/ 12 maanden. Hoeveel drinkt/ eet je kind nu kwa bv uit een flesje (bijvoorbeeld bij het kinderdagverblijf of flesvoeding). Onze zoon krijgt naast de bv s'ochtends die hij bij mij drinkt rond 9.30 uur/ 10.00 uur fruithap, rond 11.30 fles bv van 180cc, daarna een plakje brood. S'middags nog fruit of tussendoortje en om 16 uur een fles met 180cc pap. Rond 18.30/19.00 uur krijgt hij meestal warm avondeten. Dat eet hij nu vaak niet goed en het lijkt alsof hij nog te vol zit. Eet hij veel in vergelijking met jullie kinderen? Anders heeft hij misschien minder nodig/ honger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:42:50 #166
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76842272
Tinuviel, bedankt voor de tip van traphekjes.nl! Daar staan ook gewoon standaard 2 deurstraphekjes op, die heb ik na de hele morgen google-en nog niet ergens anders gezien. Ga snel even verder kijken op die site!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:01:47 #167
114177 Diaan73
pi_76845485
Wij hebben helemaal geen traphekjes en vooralsnog ga ik ze ook nog niet kopen. Ik heb met Twan ook nooit traphekjes gehad... we hebben een deur naar de keuken die dicht zit en in de keuken is ook nog een deur naar de gang die zoiezo altijd al dicht zit ivm de katten. Die mogen niet naar boven. Als we boven zijn, laat ik Lennon spelen op zn kamer en doe de deur dicht. Hij kan er (nu nog) niet uit dan.

Wij laten Lennon wel eens alleen in zn kinderstoel zitten als ik even iets moet doen in de keuken of naar de wc moet. Wel risico's geïnventariseerd: de kinderstoel kan niet omvallen en hij zit vast in de "teugels", kan geen kant op. Het gaat dan wel om eventjes onbewaakt....
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:43 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76849614
Ja ik zit ook te twijfelen hoor Diaan. Wij hebben ook de deur altijd dicht ivm de katten die niet naar boven mogen... enige waarvoor ik ze idd zou willen als ik boven ga opruimen ofzo dat ie dan op zijn kamer kan spelen, zonder dat ik dus de deur dicht hoef te doen.

Ik heb alleen een open keuken... ik wil Joep leren dat hij niet in de keuken mag tijdens het koken. Een onzichtbare streep zeg maar. Als ik daar een hek voor zou moeten zetten... dat is gewoon niet te doen.
pi_76851442
Voordeel vind ik wel, dat je geen dichte deur hoeft te hebben. Stel je kind zit in de kamer naast je en je wil even iets doen, kan het kind je toch zien. Zeker als het kind eenmal loopt kan die gewoon bij het traphekje blijven staan en je toch zien en je kunt tegelijkertijd bezig zijn. Een kind dat vanzelf ergens niet binnengaat is natuurlijk ook fijn, maar ik denk niet dat het zo zal werken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:27:27 #170
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76858929
Dat voordeel vind ik ook wel zwaar wegen Tinuviel. Wij hebben de traphekjes inmiddels in huis, nu nog ophangen

Tessie, echt? Tijgeren! Wow! Het is in ieder geval een begin!

Wij hebben ook de triptrap kinderstoelen. Ze bevallen ons tot nu toe erg goed, al heb ik er nog wel een extra handdoekje in als ondersteuning. Er staat ook wel iets in de beschrijving over dat afduwen tegen de tafel. Je moet de hoogte van de zitting en de voetensteun goed instellen. Dat schijnt te helpen en te voorkomen dat... Maar goed, er kan natuurlijk altijd best iets mis gaan. Daar ontkom je toch ook niet helemaal aan. In een onbewaakt ogenblik... is een ongelukje zo gebeurt. Zo zie ik het tenminste. Volgens mij is de triptrap een veilige kinderstoel hoor

Ik ga eens even kijken of er al een filmpje van Tess is!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:28:52 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76858976
Haha, Oeke, Ko in de bumbo
pi_76868976
MeNicole, in die omschrijving klinkt een happy wheezer zelfs wel gezellig. Maar die astma klinkt helemaal niet fijn, Zou wel fijn zijn als je de oorzaak van dat slechte slapen weet.

Tinuviel, het gaat best goed hoor met de speeltjes waar hij nu op bijt. En die wortel dat hebben we inderdaad ook eens gedaan, daar werd hij heel blij van. Goed dat je me eraan herinnert, morgen weer even wortels halen.

Diaan, eventjes onbewaakt en de risico's ingecalculeerd lijkt me prima. En wat Mikoxx zegt, de stoel zo afstellen dat ze zich niet kunnen wegduwen of iets verder van tafel schuiven is ook een oplossing. Ach, ik kijk morgen even in de Prenatal.

Pfft, schreef ik dat we geen last van het derde tandje hebben, deze 3 laten zich wel voelen blijkbaar. Meneer was ontroostbaar vannacht.
Hij stak zijn armpjes naar me uit en toen hij tussen ons in lag, sloeg hij ze om mijn nek, daarna draaide hij zich om naar papa om die vast te pakken en even later weer naar mij, al huilend. Alsof hij wilde vragen hem te verlossen van de pijn.
Zo zielig vond ik hem. Ben benieuwd wat deze nacht brengt...
pi_76869869
Tinuviel, hier gaat het ongeveer zo:

's ochtends (heel) vroeg bv (rond 6/7 uur)
wakker rond een uur of 8/9
rond 9/10 uur een boterham (waar de laatste tijd de helft van blijft staan) met een beetje drinken uit een bekertje.
rond 11/12 uur bv voor het slapen gaan
rond 1/2 uur fruit met een beetje drinken uit een bekertje
rond 3/4 uur bv voor het slapen gaan
rond half 6/6 uur warm eten (dat gaat er eigenlijk altijd in) met soms een toetje (yoghurt)
rond half 8/8 uur bv voor het slapen gaan
rond 11/12 uur bv

Ik denk dat die fles pap rond 16 uur misschien een beetje veel is? Ik word zelf wel vol van pap, maar Lieuwe krijgt het (nog) niet dus ik kan je niet vertellen of hij er ook vol van wordt.

Als hij bij mijn moeder is is het 'schema' ongeveer hetzelfde, zij geeft hem nog wel eens een tussendoortje extra (soepstengel) en een (klein) flesje (ik typte vles ) koemelk voor z'n slaapjes. Ik ben deze week gestopt met kolven dus hij krijgt geen bv meer overdag dan.

Oeke, wat is dat toch ellendig, dat tandenleed. Arme Kobus. Knuffel hem maar veel
En stoer dat Tess kan tijgeren!
pi_76898153
Bedankt Jore voor het posten van het schema. Als ik het met Lieuwe vergelijk is het helemaal niet zo veel wat Jair krijgt. Hij is dan volgens mij ook niet zo'n grote eter. Ik denk dat we idd maar geen papa in de late fles meer doen of wat minder inhoud. Het is soms even proberen wat helpt denk ik. Hij zou dan ook zijn avondeten misschien wat eerder mogen hebben of een tussendoortje. Wow dat je gestopt bent met kolven overdag. Ben benieuwd of je dan voltijd kunt blijven voeden op je vrije dagen. Of is dat niet de bedoeling? Vindt Lieuwe koemelk lekker. Na zijn 1e verjaardag ga ik ook even introduceren van yoghurt en melk. Voorstel van het kdv was ook om een vollere fles in de middag te doen van 210 cc samen met een boterhamn en dan s'middags wat yoghurt met fruit bijvoorbeeld. We proberen het even wat werkt.

Even een vraag kun je een kind met een temperatuur van 38,9 gewoon in bad doen? Ja hier hebben wij een kortsig zoontje. Hij heeft al een paracetamol gehad.

Oeke dat verhaaltje van jou klinkt ook zielig. Beterschap voor Ko

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinuviel op 16-01-2010 19:23:30 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator zaterdag 16 januari 2010 @ 19:47:43 #175
5428 crew  miss_sly
pi_76899556
Even een vraagje aan de mama's van grotere baby'tjes: draadjespoep, wat is dat?
Hier net toen ik de luier uitdeed echt poep die in draadjes van de ene bil naar de andere ging. Wordt dat bedoeld met draadjespoep? En is dat een symptoom van aankomende tandjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76900119
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Even een vraagje aan de mama's van grotere baby'tjes: draadjespoep, wat is dat?
Hier net toen ik de luier uitdeed echt poep die in draadjes van de ene bil naar de andere ging. Wordt dat bedoeld met draadjespoep? En is dat een symptoom van aankomende tandjes?
Aankomende tandjes ja !
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:34:49 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76901000
Haha, Miss... draadjespoep? Hier onbekend!

Wie heeft DE tip voor een buggy? We denken erover om er 2 aan te schaffen ivm makkelijk manouvreren en makkelijk mee te nemen, maar welke? Niet te duur, maar wel degelijk!
pi_76901052
Mikoxx, ik vind zelf de Quinny Zapp prettig. Kanje lekker klein opvouwen, is wendbaar maar de rugleuning is alleen niet verstelbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:06 #179
114177 Diaan73
pi_76901254
Draadjespoep is idd aankomende tandjes, maar dat wil niet zeggen dat ze ook echt komen helaas. Lennon heeft er bij tijd en wijle last van, maar niet altijd tandjes erbij helaas.

Mikoxx, wij hebben er een van het eigen merk van Prenatal. Ik vind hem erg handig, rugleuning in meerdere standen verstelbaar. Hij is ook niet belachlijk duur. Voor Twan had ik een McLaren, had ik nu ook wel weer willen hebben, maar vond ze gewoon veel te duur ook omdat de buggy van Prenatal dezelfde functies heeft. Het is vooral proberen en testen in de winkel denk ik.

Tinuviel, als het water niet te heet is, mag hij gewoon in bad... Als hij hangerig of zo is, zou ik het niet doen... is zo'n gedoe voor zo'n kleintje en helemaal als je je niet lekker voelt.

Oeke, hoe is het vannacht gegaan met Kobus?

Lennon was gisterenavond ook een beetje onrustig, heeft ook last van zn tanden die maar niet willen doorkomen. Hij heeft gelukkig wel vanaf het moment dat ik naar bed ging tot vanmorgen 9 uur geslapen. Alleen dacht ik hem om half 7 te horen en zat ik rechtop in bed, toen hoorde ik niets meer... en ben maar weer verder gaan slapen.
Make love, not war ☮
pi_76904306
Draadjespoep hebben we nog niet gesignaleerd, maar wel al tandjes! Sowieso weinig actie op het poepgebied.

Mikoxx, wij hebben een macLaren, van Snoopy gekocht en hij rijdt als een tierelier! Echt erg fijn, alleen ik hou niet zo van buggy's, ik ben echt een draagdoekmama.

Kusje voor Jair!

Lekker lang geslapen die Lennon. Hier niet hoor, het was bal! Om half 5 kwam mijn lief uit zijn werk en 3 maal raden wie er wakker waren.
Gelukkig vielen we alledrie snel in slaap maar om half 8 was Ko wel erg wakker weer.
Zielig voor lief. Dus het ochtendslaapje hebben ze tegelijk gedaan en 's middags heeft P. ook nog even kunnen slapen.
Vannacht moet hij weer werken en ik ben benieuwd hoe hij ons dan aantreft.
Zo zielig, ik deed wat dentinox op Ko zijn aanstormende tandjes en hij trok echt zijn hoofd terug en begon heel hard te brullen.

Vanmiddag de Triptrap gehaald en Ko zit er heerlijk in! Ik ben er erg blij mee, vind het ook heel gezellig dat hij zo bij je aan tafel zit.
Verder heb ik niet veel gekocht, en moet ik eerlijk zeggen dat ik het een vreselijke winkel vind met stom personeel. Hele jonge meiden die niet erg behulpzaam waren. En ook niks op voorraad. En helemaal geen leuke schoentjes/laarsjes.
Het was wel heel gezellig met mijn mama, die Ko vandaag eens in zijn hele 'actieve' bui heeft gezien. Ze was ervan onder de indruk.
pi_76905467
piept weer eens om een hoekje
Ben hier een tijdje niet geweest, ik kon gewoon de tijd niet vinden om er even voor te gaan zitten....ik ben superdruk met werk (er moet een proefschrift af ) en de tijd daarnaast ben ik lekker met die mannen in de weer. En ik begon er net een beetje in te komen hier..... nougoed, ik begin gewoon weer opnieuw

En ondertussen heb ik allemaal verjaardagen gemist (Elin, Seb, Annicka, Fee, nog gefeliciteerd!!)
En ook weer nieuwe kleine grote beebjes hier!

Met Mees gaat het erg goed, het is gewoon zo'n lekker vrolijk clowntje

Helaas ook tandenleed hier, twee ondertandjes zijn net door, en nu staan er twee boventanden op doorbreken. Althans, dat hoop ik echt, want hij heeft er superveel last van. Dus Oeke, die nachtelijke tafereeltjes klinken bekend... Wat ik wel heel schattig vind is dat hij er altijd bij probeert te lachen, ook als hij er duidelijk veel last van heeft (dus ook om half 4 's nachts is het hier best gezellig )

Wow Tess die tijgert, en Graeme met zijn eerste tijgerpogingen! Dan kan dan zo snel gaan ineens!

Mikoxx, wij hebben ook een mclaren (via mp voor een leuk prijsje), en die bevalt prima. We hebben ook een buggy van prenatal gehad, maar ik vind deze echt beter rijden.

Jair, beterschap!

En sorry voor alle gebeurtenissen van jullie kleintjes die ik gemist heb de afgelopen weken en waar ik nu niet op reageer
pi_76906524
Mikoxx, wij hebben ook die van Prenatal, bevalt prima.

Oeke, wat sneu voor Ko dat hij zo last heeft van zn tandjes En de Prenatal vind ik eigenlijk ook altijd een beetje tegenvallen. Vooral veel kleertjes voor meisjes, en voor jongens vind ik er meestal niet zoveel bijzonders tussen hangen, wat dan ook nog betaalbaar is... En idd, dat personeel

Jula, wat een ontzettend leuke foto van Mees!

Wij hebben Graeme vanmorgen even boven op de grond laten spelen. Boven hebben we laminaat (beneden tegels). Hij heeft best wel snel achteruit geschoven door de kamer heen, zo cute! Het laminaat is veel gladder dan onze tegels beneden, dus dat ging natuurljk een stuk makkelijker. Voortaan maar wat vaker ook boven spelen, en dan kijken of hij het tijgeren vooruit ook helemaal door kan krijgen haha
pi_76906913
Hele leuke foto inderdaad! Wat is Mees een vrolijkerd en wat lief dat hij door alle pijn nog heen probeert te lachen.

Ko die wil dan het liefst met me knuffelen maar ook met zijn papa, dan draait hij echt van de een naar de ander als hij tussen ons in ligt. Zo lief!

Graeme ook al zo lekker aan de schuif! Goed idee om wat vaker boven te spelen als het daar wat schuif-vriendelijker is.
pi_76923465
Apart dat het bij jullie ook zo is doorkomende boventanden en een kind (jongen) wat daar veel last van heeft. Jair heeft precies hetzelfde. Hij ligt nu in bed. Hij is doodmoe en heeft duidelijk veel last van zijn tanden. Joh als je zijn kwijl zou opvangen zou je er om een uur of twee een hele schaal mee kunnen vullen. Wij zijn dus nu weer vaker per dag aan het omkleden omdat het t-shirt en romper gewoon heel nat worden.

Leuke foto van Mees idd, heel vrolijk en lekker spelend mannetje. En zijn haar staat alle kanten op.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 januari 2010 @ 15:30:06 #185
114177 Diaan73
pi_76925564
Wat een vrolijke Mees

Tinuviel ik heb slabbetjes van SillyBillyz en die houden nog wel wat kwijl tegen. Als Lennon zoveel kwijlt, krijgt hij die om en zo houden we het rompertje en shirt redelijk droog. Het ziet er niet zo mooi uit, maar werkt wel. Ik heb ze via internet besteld, maar ik zag gisteren bij Prenatal dat ze daar nu ook te koop zijn.

Ik koop heel vaak kleertjes bij Prenatal trouwens, ik vind ze daar erg leuke jongenskleding hebben. Gewoon van het Prenatalmerk zelf. Ik kom in 3 verschillende (Almelo, Hengelo en Enschede) en zie wel dat er wat verschillen zijn voor wat betreft de collectie. Gisteren trouwens goed geslaagd bij Villa Happ: "alles" met 50% korting en daarna ook nog 20% extra kassakorting. Ik had 6 shirtjes en een broek voor ong. 33 euro. Normale waarde was ruim 80 euro. Leuk shoppen

Graeme ook al aan het schuiven!!
Make love, not war ☮
pi_76930044
Bedankt voor de tip. manlief heeft net wat Sillybillyz gekocht. Hij heeft echt twee t-shirts en een romper tot op uitwringen volgekwijld.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 januari 2010 @ 19:52:41 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76935578
Jula en Mees

Arme Ko, zo'n last van je tandjes...

Hier ook regelmatig prenatal kleertjes, maar heb laatst bij c&a ook leuke dingen gekocht!

Graeme aan de schuif Ik wacht geduldig op wat komen gaat

Dank voor de buggy tips. Ga eens even op zoektocht! Die van McLaren vind ik wel duur, maar mss via mp idd. En die van prenatal is in de aanbieding (70 euro), maar is uitverkocht tuurlijk...
  zondag 17 januari 2010 @ 19:55:54 #188
114177 Diaan73
pi_76935720
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:52 schreef mikoxx het volgende:
Jula en Mees

Arme Ko, zo'n last van je tandjes...

Hier ook regelmatig prenatal kleertjes, maar heb laatst bij c&a ook leuke dingen gekocht!

Graeme aan de schuif Ik wacht geduldig op wat komen gaat

Dank voor de buggy tips. Ga eens even op zoektocht! Die van McLaren vind ik wel duur, maar mss via mp idd. En die van prenatal is in de aanbieding (70 euro), maar is uitverkocht tuurlijk...
Die van prenatal hadden ze hier in Enschede gisteren nog staan, voldoende in het zwart..

C&A moet je net geluk hebben, vind ik...
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 19:57:53 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76935810
Ah, dank voor de tip Diaan. Enschede... is wel een eindje rijden vanaf hier.... even over nadenken hoe k dat kunnen fixen...

was toevallig laatst bij c&a, voor t eerst eigenlijk naar babykleding gekeken. Ik vond t leuk!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:00:51 #190
114177 Diaan73
pi_76935945
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:57 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dank voor de tip Diaan. Enschede... is wel een eindje rijden vanaf hier.... even over nadenken hoe k dat kunnen fixen...

was toevallig laatst bij c&a, voor t eerst eigenlijk naar babykleding gekeken. Ik vond t leuk!
Almelo is denk ik ook te ver weg of niet? Ik zou ze voor je kunnen kopen in Enschede en meenemen naar mn werk in Almelo. Evt. kan het ook mee naar de OUD-meet eind februari, maar dat duurt nog zooo lang.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:03:46 #191
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936083
dat is lief aangeboden. Almelo is nog niet erg ver in deze richting idd. Ik ga hier in de buurt nog wel even kijken bij prenatal. In de webshop waren ze uitverkocht. Maar, dank voor je aanbod, erg lief!
pi_76936287
Jair ook al zo'n last van zijn tanden, hopelijk komen ze snel door! Slim trouwens om een slabbetje om te doen, dat verschonen de hele dag is ook niets (Mees heeft er in ieder geval een hekel aan).

Diaan, dat is nog eens fijn shoppen zo
pi_76936515
Ik zou gewoon even bellen naar vestigingen die bij jou (redelijk) in de buurt zijn Mikoxx, wie weet hebben ze er ergens gewoon nog eentje, of komen ze binnenkort weer binnen.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:13:09 #194
114177 Diaan73
pi_76936544
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:03 schreef mikoxx het volgende:
dat is lief aangeboden. Almelo is nog niet erg ver in deze richting idd. Ik ga hier in de buurt nog wel even kijken bij prenatal. In de webshop waren ze uitverkocht. Maar, dank voor je aanbod, erg lief!
Nou als je nog gebruik wil maken van mn aanbod, hoor of lees ik het wel. Succes!!! Die buggy zag er trouwens erg goed uit, ook een mooie voetenzak erbij. Het is dat ik al een nieuwe had....

Heerlijk shoppen... nu mag ik even niet meer. Ik heb afgelopen week in totaal denk ik wel 10 shirts en 3 broeken gekocht. De week daarvoor ook al een shirt en een broek. Nou ja, je kunt er nooit teveel kleding hebben, toch? Binnenkort toch maar even maatjes 68 en 74 op de foto zetten en in V&A zetten.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:13:40 #195
114177 Diaan73
pi_76936561
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:12 schreef tessie het volgende:
Ik zou gewoon even bellen naar vestigingen die bij jou (redelijk) in de buurt zijn Mikoxx, wie weet hebben ze er ergens gewoon nog eentje, of komen ze binnenkort weer binnen.
Of kunnen ze misschien nog laten overkomen van een ander filiaal, sommige ketens doen dat ook wel.
Make love, not war ☮
  zondag 17 januari 2010 @ 20:17:55 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936790
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:13 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou als je nog gebruik wil maken van mn aanbod, hoor of lees ik het wel. Succes!!! Die buggy zag er trouwens erg goed uit, ook een mooie voetenzak erbij. Het is dat ik al een nieuwe had....

Heerlijk shoppen... nu mag ik even niet meer. Ik heb afgelopen week in totaal denk ik wel 10 shirts en 3 broeken gekocht. De week daarvoor ook al een shirt en een broek. Nou ja, je kunt er nooit teveel kleding hebben, toch? Binnenkort toch maar even maatjes 68 en 74 op de foto zetten en in V&A zetten.
Goed plan!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:18:21 #197
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76936812
* mikoxx doet morgen een belronde voor buggy's
  maandag 18 januari 2010 @ 03:53:22 #198
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76952621
Wat een vrolijke foto van Mees! Jula, hopen dat het snel over is met dat tandenleed...

En wat veel beginnende kruipers!

Hier ben ik eindelijk weer online, mijn laptop had het begeven op vrijdag morgen, gisteren een nieuwe aangeschaft, want die oude, dat kon echt niet meer... Enige voorwaarde is dat dochter er niet meer aan mag komen, want die heeft van de oude laptop wel 4 toetsen afgesloopt.....

Verder geeft Beisan regelmatig over 's ochtends. Steeds kleine beetjes, maar het heeft wel echt die zurige overgeeflucht... Ze heeft er verder weinig last van, en ik heb het vaak pas door als ze weer lekker met haar handen door die troep heeft zitten vegen, maar ik vind het toch een beetje naar voor haar. Herkent een van jullie dit? Ik heb geen idee of het te maken heeft met bepaalde voeding oid, maar ze eet niets nieuws of bijzonders, en al helemaal niet 's ochtends vroeg...
De man denkt dat het de kou is (hij denkt bij alles dat ze kou heeft gevat........) en mijn moeder denkt dat ze teveel melk krijgt. Andere ideeen?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')