abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76601011
De grote baby's:

11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Het vorige deel

Laatste drie posts:
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Als pasgeborene dan weer helemaal niet.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:32 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, bij Senna heb ik het idd ook al eens gedacht, zelfde type.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja die ogen ja! En dat onderlipje naar binnen trekken deed Mila ook vaak

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 20-01-2010 09:34:12 ]
pi_76601098
En ik gooi deze nog even in de herhaling

quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Als pasgeborene dan weer helemaal niet.
En dat is ook wel logisch want Mila had een startgewicht van 1880 gram Daardoor lijkt zo'n kleintje al heel anders..
pi_76601196
Ja, idd, Elodie was 4120.
pi_76601240
Ja, ik zie het bij Elodie ook

En Senna was ook 3685, dus dat is ook geen vergelijk bij de start, natuurlijk.
Alleen Senna's ogen zijn niet zo prachtig blauw als die van Mila en Elodie. Wat een schitterende ogen hebben jullie dochters toch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76601374
Wat is ze een mooie grote dame geworden Raissa, alvast gefeliciteerd!

Finn en ik komen ons melden in dit topic, mijn kleine man is ineens niet zo klein meer

Meteen even een vraag in de groep gooien, hoe zijn de eetschema's van de baby's van zo'n 6-7 maanden? Finn krijgt eigenlijk voornamelijk nog borstvoeding en iets van om de dag fruit. Als ik eens rond kijk op internet zie ik dat de meeste baby's van rond de 6 maanden ongeveer 3x per dag iets anders eten dan melk.
Hoe doen jullie dat?
pi_76602390
FTA, Joep was niet zo snel met ander eten. Ik gaf wel elke dag wat fruit... ergens tussen 9 en 10 in de ochtend. Met 7 maanden ben ik met groente begonnen in de avond en zo is nu nog steeds eigenlijk. Ben net weer bezig met proberen om brood aan te bieden. Wij hebben dus van 6 tot 7 maanden fruit gedaan en daarna van 7 maanden tot nu fruit en groente.

6 maanden was zo:
7 uur: melk
9-10 uur: fruit
11 uur: melk
15 uur: melk
19 uur: pap

7 maanden was zo:
7 uur: melk
9-10 uur: fruit
11 uur: melk
15 uur: melk
16.30 uur: groente
19.00 uur: pap

Heel langzaam is nu het tijdstip van 15 uur komen te vervallen, daarop slaapt ie nu en eet ie niets meer. In het begin wilde hij die fles echt nog wel, omdat ie ook tuurlijk weinig groente at... naarmate dat meer werd, werd de melk om 15 uur steeds minder. Hij heeft dat eigenlijk helemaal zelf geregeld.

Oeke, dat kan heel goed hoor! Hier ook de voorste 2 ondertanden door en boven zit er een hoektand aan te komen en 1 voortand.
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:03:38 #7
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76610061
Raissa, jij hebt ook al zo'n mooie compilatie Mooie meid hoor en ze heeft inderdaad wel wat weg van Elodie.

FTA en Finn, van harte welkom hier
Make love, not war ☮
pi_76610887
Mooi die foto´s zo Raissa. Wat een verschil he, als je die foto ziet waarop ze net geboren was!

Welkom hier FTA en Finn!
Graeme krijgt ´s ochtends een bordje pap om ongeveer half 10, en om een uur of 12 krijgt hij een flesje en daarna fruit of groente (gewoon stukjes, waar hij eigenlijk alleen aan sabbelt) en om 16 uur krijgt hij nog een flesje en dan om kwart over 6 weer. En soms krijgt hij smiddags tussendoor ook nog een stukje rijstwafel of een soepstengel of broodkorstje.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76617511
FTA en Finn, welkom!
Wij bieden gewoon dingen aan als we zelf eten, bv een stukje broccoli, een stukje peer of een soepstengel. Voor de rest krijgt hij bv. We houden dus eigenlijk niet vast aan een schema ofzo. Soms krijgt hij twee keer iets aangeboden op een dag en soms helemaal niets.

We zagen vandaag op en expositie een jongetje van 10 maanden en zijn vader sloeg steil achterover toen hij hoorde dat Ko 3 maanden jonger was. Het jongetje en Ko waren ongeveer even groot.
We hebben echt een reusje denk ik soms weleens.

En het lijkt erop dat hij eenkennig begint te worden. Hij vindt andere mensen niet meer zo leuk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 10 januari 2010 @ 07:52:57 #10
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76623565
Mooie collage Raissa! Wat was Mila een wurmpie he en wat een meid is het nu!

Oh jeetje een eenkennige grote kleine Ko!
pi_76623618
Tess heeft dat ook Oeks! Daarnaast is ze echt een mama's kindje

FTA, hier is het ongeveer zo:

7.00 fles
10.00 fruit
11.30 fles
15.30 fles
18.00 groente
19.30 fles met pap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76623634
bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dan vanaf morgen maar eens als eerste fruit er vast in ga brengen 's ochtends.
Nu is het vaak zo dat ik hem bij het avond eten een liga geef omdat hij echt ons eten van het bord kijkt. Maar meestal als ik hem dan eten wil gaan geven dan valt hij in slaap...
pi_76624037
Welkom FTA en Finn!

Wij hadden gisteren de inwijding van Jairs nieuwe pak. Volgende keer ga ik er echt fotos van nemen. Gisteren niet gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76624531
quote:
Op zondag 10 januari 2010 08:19 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft dat ook Oeks! Daarnaast is ze echt een mama's kindje
Ik word de hele tijd in de gaten gehouden! En als ik naar hem kijk krijg ik zo'n puppy glimlach, helemaal vlieft.
pi_76624574
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:33 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik word de hele tijd in de gaten gehouden! En als ik naar hem kijk krijg ik zo'n puppy glimlach, helemaal vlieft.
Hier ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:40:39 #16
114177 Diaan73
pi_76625946
Mila en Raissa, heel veel plezier vandaag!!! en heel veel succes Raissa morgen!!
Make love, not war ☮
pi_76626209
Bedankt allemaal
pi_76655687
Tess heeft de beginselen van het kruipen door!
Ze is vandaag al een paar keer naarvoren geschoven. Ze gooit haar kont wel wat omhoog maar door haar handjes wat naar voren te doen en zich vooruit te trekken schuift ze langzaam maar zeker naar voren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76666594
Jihaaaaaaa, ze is 1 over 1 minuut!
pi_76666743
MIla 1 !!!!! Gefeliciteerd !!!!
Leuk feestje gehad?
pi_76667326
Gefeliciteer Raissa met Mila.

Guus is morgen 11 maanden, nu komt het inderdaad wel erg dicht bij.....
  maandag 11 januari 2010 @ 08:49:21 #22
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76667570
Mila Gefeliciteerd met je verjaardag meisje!!
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 10:00:01 #23
5428 crew  miss_sly
pi_76668820
Raissa en Mila gefeliciteerd
En ik zal wel te laat zijn, maar succes in het ziekenhuis, Raissa!
pi_76668848
Mila gefeliciteerd! Je bent nu al 1 jaar en 3 uur en 56 minuten!

Tess, wat goed van jou! Wat gaat ze snel Vicky!
pi_76668895
hoera voor Mila!!
Raissa, van harte met je mooie meisje!

Oeks, veul te hard!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 10:06:41 #26
5428 crew  miss_sly
pi_76669009
Vicky, Tess al aan het kruipen, joh Wat een snelle Knap hoor!
pi_76669111
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:06 schreef miss_sly het volgende:
Vicky, Tess al aan het kruipen, joh Wat een snelle Knap hoor!
niet helemaal hoor
de beginbewegingen zijn er.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76669184
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Meteen even een vraag in de groep gooien, hoe zijn de eetschema's van de baby's van zo'n 6-7 maanden? Finn krijgt eigenlijk voornamelijk nog borstvoeding en iets van om de dag fruit. Als ik eens rond kijk op internet zie ik dat de meeste baby's van rond de 6 maanden ongeveer 3x per dag iets anders eten dan melk.
Hoe doen jullie dat?
Leander heeft ook nog helemaal geen schema. Die eet wanneer ie honger heeft. En de ene keer wil ie alleen maar flessen en de andere keer wil ie wel fruit en groente enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 11 januari 2010 @ 10:23:12 #29
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76669427
Mila Proficiat!!

Wat goed van Tess! Hier is er een achteruit schuiver Duwen met zijn armen en dan naar achter, tot zover hij kan en dan gillen dat ie vast ligt En hij kan ook rondjes draaien op zijn buik hahaha, daar zijn handjes telkens wat verder weg te zetten en zo te draaien, maar echt vooruit komen gebeurt nog niet.

Gisteren wel voor het eerst gaan zwemmen en hij vond het prachtig.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:41:35 #30
114177 Diaan73
pi_76669903
Tess, wat goed joh!!!

Mila 1 jaar Van harte gefeliciteerd!! Leuke dag gehad gisteren?

Iemand hier nog leuke cadeausuggesties voor jongenskind van 1 jaar?? Ik vind het zoooo moeilijk.
Make love, not war ☮
pi_76670516
Gefeliciteerd Mila en Raissa!!

En ook een voor Tess die probeert te kruipen. Knap hoor!
pi_76671223
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:41 schreef Diaan73 het volgende:
Tess, wat goed joh!!!

Mila 1 jaar Van harte gefeliciteerd!! Leuke dag gehad gisteren?

Iemand hier nog leuke cadeausuggesties voor jongenskind van 1 jaar?? Ik vind het zoooo moeilijk.
Ons jongenskind is hier helemaal weg van. We hebben alleen de tractor, maar het is echt een supergoed cadeau. Hij speelt er veel mee. Gekocht bij Intertoys, kost iets van 18 euro. De tractor rijdt, de dieren maken geluidjes en er zit een muziekje op.
De kegelset van Sesamstraat vindt hij ook erg leuk, net als Duplo.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:38:09 #33
114177 Diaan73
pi_76674058
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:20 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ons jongenskind is hier helemaal weg van. We hebben alleen de tractor, maar het is echt een supergoed cadeau. Hij speelt er veel mee. Gekocht bij Intertoys, kost iets van 18 euro. De tractor rijdt, de dieren maken geluidjes en er zit een muziekje op.
De kegelset van Sesamstraat vindt hij ook erg leuk, net als Duplo.
Ow dat lijkt wel op iets van Little People, dat heb ik al van opa en oma gevraagd, tenminste een lijstje gemaakt waar ze uit mogen/kunnen kiezen. Ze vonden het erg moeilijk omdat ze Lennon niet zo vaak zien, dus een lijstje voor ze gemaakt.

Duplo is pas vanaf 18 maanden toch?

We zitten aan een houten loopfiets van Ernie te denken, Lennon vindt Ernie erg leuk.

Maar ik heb nog steeds niet het gevoel van yes dit is het. Twijfelkont als ik ben.
Make love, not war ☮
pi_76674173
Mikael had ook best veel duplo gekregen maar heeft er nog nooit mee gespeeld. Hij vond dat toen niks en nu is ie met lego bezig al.
Wat Mikael heel erg leuk vond (en nog steeds mee speelt) is dit:

En die heb je dan ook in het heel groot.
pi_76674416
De tractor is van Kiddieland. M. speelt vanaf een maand of negen met Duplo, in het begin vooral stenen uit elkaar rukken, nu zet hij ze ook zelf op elkaar, plaatst poppetjes in wagentjes etc. Heb je nog van Twan? Dan kun je kijken of hij het leuk vindt. Waar houdt Lennon van? Vindt hij diertjes leuk? Bepaalde programma's op tv, muziek etc?

Dat loopfietsje is trouwens ook helemaal geweldig.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:38:11 #36
114177 Diaan73
pi_76676163
Ik heb helaas geen duplo meer van Twan. Dat heb ik destijds allemaal weggegeven. Volgens mij aan mn moeder of schoonzusje. Lennon vindt de lego van Twan wel interessant. Ik heb nog wel de garage van LP bewaard, dus die kan naar Lennon bedenk ik me net.

Lennon speelt nu overal meeblokjes, balletjes, diertjestrein van LP, geluidendingetjes, dat is dus eigenlijk niet het probleem. Hij vindt Ernie leuk, en op tv vindt hij Eggbird geweldig. Van Eggbird is geen speelgoed te vinden. Ik denk dat we toch moeten gaan voor iets waar hij ook mee buiten kan gaan spelen... het is bijna allemaal binnen speelgoed wat hij heeft.

Ik heb net gekeken trouwens bij Intertoys in Almelo en daar hadden ze bijna niets van kiddieland, alleen een geluidenbus en die heeft hij al.

In ieder geval bedankt voor het meedenken... ik denk dat het probleem meer bij mij ligt... teveel te kiezen en geen keuze kunnen maken.

Ow Lennon doet sinds gisteren zijn handen omhoog als je hoera roept Mooi op tijd voor zn verjaardag.
Make love, not war ☮
  maandag 11 januari 2010 @ 14:46:17 #37
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76678879
Ik weet niet meer wie t vroeg, maar ons schema (is na lang zoeken!), ongeveer zo:

8u fles 180cc (papfles)
10u fruit
12u broodje + fles 180 cc
16.30u groente
19u fles 210cc (papfles)

tussendoor bijv. liga, broodkorst en we zijn bezig met leren drinken uit een tuitbeker, ook zoiets

Tess, wil je kruipen meid? Ben benieuwd, vicky! Hier worden ook pogingen gedaan, maar tot nu toe nog zonder succes.
Vanmorgen de hele ochtend in de keuken gestaan, maar ik heb weer voor een week groentehapjes klaar! Toch altijd weer fijn als dat klaar is
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 14:58:55 #38
5428 crew  miss_sly
pi_76679406
Ik zie heel vaak een papfles (of twee) in het dagelijkse menu. Doen bv-mama's dat ook en hoe doe je dat dan? Afgekolfde melk, of kv of opvolgmelk?
  maandag 11 januari 2010 @ 15:07:36 #39
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76679765
Miss_sly, Ik heb de 6-8 maanden elke dag een bordje pap gegeven met afgekolfde melk aan de dochter. Inmiddels krijgt ze pap waar de melk al in zit, dus alleen het water toevoegen (maar ze vindt pap steeds minder lekker en interessant). Verder geef ik geen papflessen oid.

Mila gefeliciteerd!

Tess bijna aan het kruipen, wat goed en wat snel!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 11 januari 2010 @ 19:02:46 #40
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76689509
Diaan, en zo'n wheelybug? Die vind ik zo grappig! Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus weet niet hoe of wat hoor. Dingen als duplo oid zijn natuurlijk oneindig uit te bouwen, dus nooit een slechte investering mijns insziens...
pi_76689635
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie heel vaak een papfles (of twee) in het dagelijkse menu. Doen bv-mama's dat ook en hoe doe je dat dan? Afgekolfde melk, of kv of opvolgmelk?
ik heb nooit pap gegeven. Gewoon een boterham.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:10:55 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76689875
Hihi Diaan, mijn kind wordt nog lang geen 1, maar ik ben er nu al over na aan het denken hahaha en ik twijfel ook echt bij alles... Gelukkig heb ik nog ff

Nou ik ben weer opnieuw met brood begonnen, maar het is nog steeds niet echt een succes... Ik doe er nu een beetje melk overheen, maar hij gaat telkens een beetje zitten walgen zeg maar. Dan laat ie het stuk brood achter in zijn mond zitten en doet zijn mond wijd open en gaat aaaaaa zitten roepen Iemand tips?
Ow en ik heb vanmiddag ook weer een stukje liga geprobeerd, man ik vind dat echt werkelijk dood eng . Als ik hem een halve liga geef dan stop ie tot in de helft in zijn mond en gaat vrolijk sabbelen, tot er wat afbreekt en dat gaat ie weer het bovenstaande doen. Ik ben echt telkens zo bang dat ie stikt. Als Joep zit te eten, dan breekt bij mij het zweet uit... Toen heb ik dus een klein stukje liga afgebroken en in zijn mond gedaan, maar het resultaat was hetzelfde.
pi_76690378
seilram, dat kokhalzen wordt vanzelf minder. Ik kijk er ook niet meer van op trouwens.
Tess had daarstraks een stuk appel en daar zat ze stukjes vanaf te bijten met die ene tand ja en toen most ze ook een paar keer kokken.

ze schuift nu echt goed naar voren het is nog geen kruipen, maar het begint erop re lijken.
daarstraks gewoon een meter vooruit!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:25:56 #44
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76690446
Ppff Vicky, ik zou willen dat ik zo was! Echt waar, mijn hart zit soms in mijn keel als ie bezig is met zijn brood. Gister had ie een stuk komkommer en dan zit ook de hele tijd zo te walgen en dan ben ik in staat om het af te pakken. Tis dat mijn lief telkens roept dat ik me aanstel.

En wat super van Tess! HIer vandaag een meter naar achter hihi.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:29:29 #45
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76690614
ik herken t hoor marlies! ben er ook zo bang voor........brood gaat nogredelijk hier,maar liga......laat staan soepstengel, dat is helemaal zo hard. Wordt dat echt vanzelf minder, Vicky, of is t gewoon nog te vroeg misschien?
  maandag 11 januari 2010 @ 19:32:44 #46
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76690772
Mikoxx, dat vroeg ik me dus ook af. Ben ik zelf wel goed bezig? Is ie er wel echt aan toe? Voorlopig gaat de liga iig weer mooi terug de kast in. Stoepstengels heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal ongetwijfeld hetzelfde resultaat hebben. Hoe gaat het brood bij jou? Hier gaat dat ook nog niet echt geweldig hoor. Ik denk dat ik hem dat eerst eens goed onder de knie laat krijgen voor ik weer aan liga enzo ga.
pi_76690817
Het is echt een kwestie van oefenen voor die kleintjes. Het is juist heel goed dat ze kokken, doen ze dat niet gaat het niet goed hè?
Ze moeten gewoon even doorhebben hoever je iets naar binnen kunt schuiven, hoelang je moet malen voordat je kunt slikken. Dat vraagt tijd, en geduld.
pi_76690885
Je kan overwegen om een EHBO cursus voor kinderen te volgen. Gewoon voor jezelf, dat je weet hoe te handelen als het fout gaat. Niet dat het snel fout gaat, maar voor je eigen gemoedsrust.
pi_76691129
De eerste keer dat ik Tess een ligatje gav vond ik ook wel angstig maar nu dus niet meer. Ze kokt dus nog soms.
Vanmiddag een rijstewafeltje gegeven en die ging er met smaak in. Vrijdag heeft ze haar eerste soepstengel gegeten en ze vond het zalig!! Volgens mij was er een halfje over. Komkommer, wortel, broodkorst.. eigenlijk alles krijgt ze van me
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:41:04 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76691159
EHBO heb ik, dus ik weet wat ik evt zou moeten doen. Maar ik vindt t zo akelig Ik vraag me, net als Marlieske dus af of t wel goed is... of we niet beter kunnen wachten. Of kunnen we dan wachten tot we een ons wegen.

Brood gaat hier redelijk. Ik geef wel hele kleine ieniemieniestukjes hoor
  maandag 11 januari 2010 @ 19:41:50 #51
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76691195
Hier lijkt het wel of ze erin stikken soms, of is dat hetzelfde als wat jullie bedoelen... denk je
pi_76691267
Ja dat hoort erbij.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:43:50 #53
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76691275
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Je kan overwegen om een EHBO cursus voor kinderen te volgen. Gewoon voor jezelf, dat je weet hoe te handelen als het fout gaat. Niet dat het snel fout gaat, maar voor je eigen gemoedsrust.
Laat ik me nou net daar van de week voor op gegeven hebben, met ook inderdaad dit idee.

Mikoxx, ik geef ook echt hele kleine stukjes brood en ik heb net even op borstvoeding.com gekeken en daar staat inderdaad wat Ticootje zegt: Bedenk dat het kokhalzen een doel heeft, namelijk verslikken voorkomen en iets naar buiten werken wat je kindje niet in zijn/haar mondje wil hebben. Het 'hoort' er een tijdje bij totdat je kindje goed kan eten.
Nu kun je misschien met hele andere ogen naar je kokhalzende kindje kijken. Eigenlijk is het juist heel knap!

Ondanks die info blijft mijn plan even ongewijzigd.. eerst het brood eens fatsoenlijk en dan weer liga. Hoe doen jullie dat trouwens met liga? Ook in stukjes geven?
  maandag 11 januari 2010 @ 19:49:09 #54
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76691501
Mikoxx, ja, het lijkt dan net of ze stikken en dan opeens komt het er weer uit, of gaat het terug in de mond en kauwen ze het dan toch nog fijn ofzo.

Ik maak me weinig zorgen over het kokhalzen, ze doet het nog steeds (gulzig) en ik merk dat ze er weinig last van heeft. Als het stukje te groot is, dan komt het er vanzelf weer uit. Ik hou het in de gaten, maar ik ga er niet heel hyper op reageren, want dan gaat het dus niet zo lekker. Ze schrikt dan zo van mijn reactie, dat ze zelf ook in paniek raakt.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_76691716
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:49 schreef Basboussa het volgende:
Mikoxx, ja, het lijkt dan net of ze stikken en dan opeens komt het er weer uit, of gaat het terug in de mond en kauwen ze het dan toch nog fijn ofzo.

Ik maak me weinig zorgen over het kokhalzen, ze doet het nog steeds (gulzig) en ik merk dat ze er weinig last van heeft. Als het stukje te groot is, dan komt het er vanzelf weer uit. Ik hou het in de gaten, maar ik ga er niet heel hyper op reageren, want dan gaat het dus niet zo lekker. Ze schrikt dan zo van mijn reactie, dat ze zelf ook in paniek raakt.
wat zij zegt

Tess krijgt nog geen boterham trouwens. Alleen korstjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 19:55:27 #56
114177 Diaan73
pi_76691801
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:02 schreef mikoxx het volgende:
Diaan, en zo'n wheelybug? Die vind ik zo grappig! Ik heb er alleen geen ervaring mee, dus weet niet hoe of wat hoor. Dingen als duplo oid zijn natuurlijk oneindig uit te bouwen, dus nooit een slechte investering mijns insziens...
Ik ken niemand in mn directe omgeving die er één heeft en ik vind ze erg leuk eruit zien, maar verder heb ik er weinig mee.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef seilram het volgende:
Hihi Diaan, mijn kind wordt nog lang geen 1, maar ik ben er nu al over na aan het denken hahaha en ik twijfel ook echt bij alles... Gelukkig heb ik nog ff
ik ben gelukkig niet de enige!!!

Wat betreft het brood... Lennon heeft in het begin ook een tijdje gekokt... op een gegeven moment gaf ik hem gewoon wat kleine stukjes met boter en bij elk hapje een slokje thee. Toen dat goed ging, ben ik weer begonnen met smeerkaas erop... dat ging toen goed. Het is idd eng, maar het hoort er wel bij. Lennon doet het nu af en toe nog.... Het lijkt me ook best lastig om dat weg te krijgen zonder tanden en kiezen, maar toch lukt het. Rijstewafel gaat hier vanaf het begin al goed.
Make love, not war ☮
pi_76691995
Voor zover ik begrepen heb, ligt bij baby's eerst het kokhalsreflex best wel voor in de mond. Dan beginnen ze dus te kokhalzen, zodra er een stukje van iets in hun mond zit. Dat verschuift vanzelf steeds verder naar achteren, en dan kokhalzen ze dus ook minder vaak.
Toen we hier net begonnen waren met bijvoeding (we geven hem alleen stukjes, niks gepureerd) moest hij ook vaak kokhalzen, en nu, een maand later, kokhalst hij een heeeel stuk minder.
Hij sabbelt overal op, en dan breken er dus soms stukjes af die in zn mond terecht komen. Daar sabbelt hij da ngweoon verder op, volgens mij vind hij dat wel makkelijk zo zonder handen Totdat het of te ver achterin zn mond komt, dan kokhalst hij en werkt hij op die manier het stukje wat meer naar voren in zn mond en dan houd hij zn mond open tot het eruit valt zeg maar, of dat gebeurt maar dan zonder te kokhalzen. Niks om je zorgen over te maken, is juist goed. Als een baby niet zou kokhalzen, dan zou hij dus juist makkelijk kunnen verstikken in stukjes eten.
pi_76692769
Wat Tessie zegt zo doen wij het ook. En moest hij er in het begin niks van hebben, nu vind hij het fantastisch. Stukken wortel gingen er vanavond goed in, daar bijt/hapt hij stukjes af en die zat hij heel geconcentreerd te vermalen. Spannend maar ook heel mooi om te zien hoe hij echt kauwt, hoe die lippen en die kaken aan het werk zijn.
Ik blijf er behoorlijk rustig onder als hij moet kokhalzen, daar ben ik wel verbaasd over van mezelf.

Brood daarvan doen we ook alleen nog korstjes, soepstengels doen we ook, maar liga enzo niet. Ik wil hem eerst pure groente/fruit smaken laten kennen voor we aan koekachtige dingen beginnen.

Tess een heel eind doorgeschoven! Kobus doet vooral rondjes draaien op zijn buik.

Oh Miss, ik heb 1 keer pap geprobeerd met een lepeltje maar dat vond hij niet heel lekker. Binnenkort weer eens proberen. We doen met een lepeltje omdat hij de fles niet heel goed pakt en ik van de tandarts hoorde dat je met 9 maanden moet proberen geen fles meer te geven omdat dat beter voor de tandjes is.
Dus nu leren we Ko drinken uit een gewone beker, en dat vind hij enorm leuk.
pi_76694134
Mij lijkt dat liga wel makkelijker zou zijn, dan brood. Liga smelt echt helemaal weg. Het wordt misschien een klein beetje groter in de mond, maar dat wordt brood ook. Brood is dan wel wat harder. Vindt het moeilijk iets aan te raden gezien het hier altijd goed ging.

Hier is het slapen momenteel een ramp. Vandaag heeft die misschien 1,5 uur slaap gehad. Nu is het ook alweer behoorlijk moeilijk hoewel hij echt moe is. De boosdoener lijken doorkomende tandjes. Hij kwijlt behoorlijk, stopt zijn vingertjes in zijn mond. Gekkerwijs drukt hij ze tegen zijn onderkaak aan. Eigenlijk zouden nu de tandjes boven moeten komen. Maar dat gaat misschien niet altijd volgens schema. Heeft iemand nog tips wat je kunt doen dat je kind beter slaapt en zonder pijn is. Dentinox wil hier niet echt helpen. Kruikje helpt ook maar beperkt. Gek genoeg slaapt hij tussen ons in meestal wel goed. Hoewel hij dan niet anders ligt dan in zijn eigen bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76694422
balen Tinuviel!

hier was het vannacht ook DRAMA. Tess was maar aan het huilen en piepen en mekkeren. Uiteindelijk maar bij ons inb ed genomen en toen ze goed sliep haar weer overgelegd.
Vanmiddag was het ook drama...

Ik heb nog een filmpje van een naar voren schuivende Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 20:48:07 #61
114177 Diaan73
pi_76694471
Tinuviel, huilt hij dan omdat je denkt dat hij pijn heeft?? Lennon huilde vandeweek ook 's avonds, wilde geen water, geen melk, helemaal niets. Hij leek wel tandenpijn te hebben maar geen koorts. We hebben hem een homeopathische zetpil gegeven (Viburcol) en toen werd hij rustiger en ging slapen. Misschien dat die zetpil voor Jair ook kan helpen..

Tess
Make love, not war ☮
pi_76694862
Wat lastig he Tinuviel, zo'n korte nacht. En het idee dat hij pijn heeft. Ik heb hier hetzelfde aan de hand, alhoewel hij gelukkig wel wil slapen en vaak vanaf 4 uur begint te piepen. Als we hem dan tussen ons in leggen is het weer goed.
Maar overdag is hij wel erg hangerig en huilerig.

Tess!

Moet je eigenlijk al gaan poetsen bij de eerste tandjes? Ik begreep van wel. Doen jullie dat? En dan 1 keer per dag?
  maandag 11 januari 2010 @ 20:59:25 #63
114177 Diaan73
pi_76695107
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:55 schreef oeke het volgende:

Moet je eigenlijk al gaan poetsen bij de eerste tandjes? Ik begreep van wel. Doen jullie dat? En dan 1 keer per dag?
Wij doen het wel, 1x per dag, 's avonds voordat hij gaat slapen. Dan was ik hem en mag hij zn tanden poetsen, hij vindt het geweldig en lekker Wij gebruiken een babytandenborstel. Ik vind hem erg prettig in gebruik en Lennon kan hem zelf ook goed vasthouden en op de onderkant lekker kauwen.

Make love, not war ☮
pi_76695214
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wij doen het wel, 1x per dag, 's avonds voordat hij gaat slapen. Dan was ik hem en mag hij zn tanden poetsen, hij vindt het geweldig en lekker Wij gebruiken een babytandenborstel. Ik vind hem erg prettig in gebruik en Lennon kan hem zelf ook goed vasthouden en op de onderkant lekker kauwen.

[ afbeelding ]
ik geef Tess regelmatig dezelfde tandeborstel
Echt poetsen doen we nog niet eigenlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 21:02:35 #65
114177 Diaan73
pi_76695275
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik geef Tess regelmatig dezelfde tandeborstel
Echt poetsen doen we nog niet eigenlijk
Poetsen is ook een groot woord. Ik ga even heen en weer over zn welgetelde 2 ondertanden en dan gaat hij zelf verder. Ik leg hem dan neer en ga zn luier verschonen, pyjama aan. Zo werkt hij gezellig mee.
Make love, not war ☮
pi_76695379
Oh, die ziet er goed uit! Ga ik morgen halen. Met pasta of zonder?
pi_76695505
klein druppie kinderpasta
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76695614
Dat filmpje van Tess! Wat knap zeg!!

En ik las laatst dat zodra je zo'n streepje van tandjes ziet, je het ook gewoon elke dag met een gaasje en wat tandpasta kan poetsen/besmeren zeg maar... Al ziet die tandenborstel er wel erg tof uit
pi_76695681
ik ben nog een fimpje aan het uppen waar je heel goed kan zien hoe ze haar kont de lucht in gooit.
omhoog met die kont

[ Bericht 50% gewijzigd door Vicky op 11-01-2010 21:18:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 januari 2010 @ 21:26:49 #70
114177 Diaan73
pi_76696589
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:06 schreef Vicky het volgende:
klein druppie kinderpasta
zo groot als een erwt. Ik heb van die blauwkleurige.... valt goed in de smaak bij Lennon. Hij begint al te lachen als ik de tandenborstel pak.

We hebben net de knoop maar eens door gehakt en hebben een driewieler besteld, als cadeau voor Lennon.

Make love, not war ☮
  maandag 11 januari 2010 @ 22:14:44 #71
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76699577
Knappe Tess!

Die is wel mooi, Diaan!

Wij hebben ook pogingen gedaan om met tanden poetsen te beginnen, maar ik vergeet t steeds. Liggen ze al in bed en denk ik..... oohh jaaa! erg...
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 22:21:24 #72
5428 crew  miss_sly
pi_76699949
Ow, die Tess wat een gave filmpjes Vicky!

Mooie driewieler, Diaan
pi_76700145
Wat een gave driewieler Diaan! Geweldig cadeau!
pi_76700258
Leuk kado Diaan!

Vicky, wat een leuke filmpjes, Tess zo lekker ondeugend kijken en Amber voor doen hoe je moet kruipen. Denk dat Tess veel leert van haar grote zus.
pi_76709506
Vanaf vandaag schuiven wij een topic op.... Hoi grote baby's!

[ Bericht 49% gewijzigd door McLaura op 12-01-2010 08:21:16 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_76709877
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:15 schreef McLaura het volgende:
Vanaf vandaag schuiven wij een topic op.... Hoi grote baby's!
Als jullie schuiven schuiven wij lekker mee
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:01:34 #77
114177 Diaan73
pi_76710072
Welkom McLaura, Thijs, NeNicole en Leander
Make love, not war ☮
pi_76710135
Hallo

Zijn jullie kids ook van die brokkenpliloten? Leander heeft bijna elke dag wel een paar keer een bloedneus. Hij is zo wild Ligt ie op de grond, kont omhoog (net als Tess) en dan gewoon je handen weg trekken of in de box je gewoon laten vallen en dan met de neus op de rand Dis is er een hoor
pi_76710390
Thijs is wat meer easygoing, maar kent van rug op buik rollen niet. Hij doet aan van rug op buik smijten!

Zijn 'verwondingen' zijn tnt beperkt gebleven tot krasjes door te lange nagels (die van hem)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_76710875
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:14 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben ook pogingen gedaan om met tanden poetsen te beginnen, maar ik vergeet t steeds. Liggen ze al in bed en denk ik..... oohh jaaa! erg...
Hoe herkenbaar

Allemaal bedankt voor de felicitaties, Mila is erg verwend en we hebben een leuke dag gehad zondag. Ze heeft staan smullen van de taart, toen ze eenmaal doorhad dat je het kon eten Het kaarsje op de taart heeft ze samen met papa uitgeblazen, maar toen ie uit ging moest ze huilen

Het cadeau van opa en oma

Tot snel allemaal, in het volgende topic!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:43:37 #81
114177 Diaan73
pi_76711013
Ziet er gezellig uit Raissa... tot over 11 dagen!!!

MeNikole, Lennon is geen brokkenpiloot, hij doet alles heel voorzichtig en met beleid. Erg leuk om te zien.
Make love, not war ☮
pi_76711805
Voorzichtig komt in het woordenboek van Leander niet voor ben ik bang. Hij doet ook zo onbenullig. Soms moet ik er ook zo om lachen. Hij doet zich dan pijn ergens aan, gilt een keer boos om daarna gewoon nog een keer weer te doen, dan weer keer gillen en dan schuift ie maar door naar het volgende waar zich vaak hetzelfde weer afspeelt!!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:56:09 #83
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76712987
MeNicole en Mclaura!

Raissa, klinkt en ziet eruit als een hele gezellige dag. Je straalt op de tweede foto echt van oor tot oor!

Leander de brokkenpiloot Tja... wat wil je eraan doen he? Niks...dus.... maar wel sneu soms als ze hard vallen vind ik hoor. Daar moet mijn mama-hart iig nog erg aan wennen
pi_76713049
Ja de mijne ook. Mikael was helemaal niet zo. Denk dat we met Leander ook nog wel wat te doen krijgen. Ik hou mijn hart vast
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:15:08 #85
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76735640
Vanaf wanneer kan je kindje eigenlijk in het stoeltje van een winkelkar zitten?
pi_76736523
Als ie goed kan zitten lijkt me..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:32:38 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76736577
hmmm... ja, zover kwam ik ook. Maar: zelf goed zitten of in de kinderstoel goed zitten?
pi_76736725
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben Mila vandaag pas voor het eerst in een karretje gezet
Maar ik denk dat als ze goed zelfstandig kunnen zitten dat het wel kan.. Zelfstandig kunnen zitten is natuurlijk wel belangrijk omdat ze in de meeste karretjes vrijwel geen ondersteuning aan de zijkant hebben..
pi_76737123
Ja precies wat Raissa zegt lijkt mij ook.
We waren laatst ook in een restaurant, en daar heeft Graeme heel even in een kinderstoel gezeten van hun, zonder stoelverkleiner, en dat zag er al niet heel relaxed uit vanwege te weinig steun.

Anders als je denkt dat het al kan, gewoon een keer even proberen als je in de supermarkt bent en kijken hoe het zit?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:43:45 #90
114177 Diaan73
pi_76737129
Wij hebben Lennon volgens mij rond 8 maanden zelf in een karretje gezet, hij vindt en vond het ontzettend interessant. Hij kon toen al een beetje zitten.

Raissa hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Of is Mila niet mee geweest of in wandelwagen?
Make love, not war ☮
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:45:04 #91
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737187
t Is hier nog geen optie hoor, nog hartstikke wiebelig allemaal. Zitten in de kinderstoel lukt wel, maar idd met stoelverkleiner en een extra handdoekje als ondersteuning. Was meer gewoon nieuwsgierig eigenlijk. Dank!
pi_76737266
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:43 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben Lennon volgens mij rond 8 maanden zelf in een karretje gezet, hij vindt en vond het ontzettend interessant. Hij kon toen al een beetje zitten.

Raissa hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Of is Mila niet mee geweest of in wandelwagen?
Negen van de tien keer deed Milanese 's avonds boodschappen (omdat ik de boodschappen niet zelf kan tillen namelijk). Of, toen het nog warmer was, ging ik weleens voor wat kleine boodschapjes en dan zat ze gewoon in de wandelwagen.
pi_76737312
Maar wat ik me dan weer afvraag mikoxx... Hoe wil je twee kindjes in één karretje krijgen? Of is dat een hele domme vraag?
pi_76737322
Mila en Raissa ziet er uit als een geslaagde verjaardag. Tot gauw in het volgende topic

Welkom MC Laura en Thijs.

Jair is ook niet altijd voorzichtig. Soms drukt hij zich naar achteren als hij zit. Dan knalt hij vol met zijn hoofd op de grond. Ik wil hem dat niet laten doen. Zou hij niet weten wat er gebeurt als hij dat doet? Verder probeert die zich ook weleens van de bank af te schuiven, van schoot te drukken of zoiets.

Diaan ik had idd het idee dat hij pijn had. Het is aan hem te merken, dat hij tanden krijgt. Het huiltje klonk erg naar pijn maar ook het feit, dat hij midden in de nacht wakker wordt ontroostbaar is enzo. Ik zal eens die Viburcol kopen. Kopen jullie die bij de apotheek?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76737411
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef mikoxx het volgende:
hier met 8 maanden:
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:49:52 #96
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737444
Da's geen domme vraag Raissa, dat vraag ik me ook wel eens af. Ik denk dat je dan 1 kindje in t zitje zet en de ander 'los' in de wagen. Maar dan moeten ze wel heel goed kunnen zitten (of ik neem een lading kussens mee ). Ook weer zoiets wat ik dus tegenkom. Ik pleit voor een wagentje met twee zitjes, qua breedte moet dat toch kunnen Ik ga meedoen aan t beste idee van nederland! Maar, als iemand tips heeft voor bovenstaande...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:50:37 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76737475
Seb wat ben je toch ook een mooi manneke sdb ?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:51:16 #98
114177 Diaan73
pi_76737506
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Negen van de tien keer deed Milanese 's avonds boodschappen (omdat ik de boodschappen niet zelf kan tillen namelijk). Of, toen het nog warmer was, ging ik weleens voor wat kleine boodschapjes en dan zat ze gewoon in de wandelwagen.
Ah okay. Wij doen altijd elke week samen op zaterdag boodschappen. Lennon gaat al mee vanaf 6 weken jong ofzo. Als Lennon ziek oid is, gaat één van ons alleen.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Diaan ik had idd het idee dat hij pijn had. Het is aan hem te merken, dat hij tanden krijgt. Het huiltje klonk erg naar pijn maar ook het feit, dat hij midden in de nacht wakker wordt ontroostbaar is enzo. Ik zal eens die Viburcol kopen. Kopen jullie die bij de apotheek?
Kun je gewoon kopen bij de Etos. "Onze" Etos heeft ze in zetpillen en van die pipetjes. Ik heb zelf het idee dat de zetpillen beter werken, in ieder geval voor Lennon. Omdat het homeopathisch is, is het zeker de moeite waard om te proberen.
Make love, not war ☮
pi_76737596
Hij heeft nu niet meer zo'n bol hoofd Dus de schattigheidsfactor neemt wat af

Tegenwoordig klimt hij er uit overigens. En hoe doe je dat in je eentje op de fiets met een tweeling?
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')