Goh geven ze dat dan niet? Toen we met Lennon bij HAP waren ivm oorontsteking kregen we meteen ab mee. Arm ding.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:11 schreef Vicky het volgende:
nee geen ab Diaan.
vanmiddag naar eigen ha en dan laat ik dr nog een keer nakijken.
Ik ben tussendoor ook geweest.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:07 schreef oeke het volgende:
Ja, Bodpa, dat zal het bij ons dan ook zijn. Ik was zelf niet mee en ik het boekje staat een afspraak bij 9 maanden gepland.
Maar ik vond het zelf ook niet zo leuk hoor. Ik ga hem denk ik tussendoor een keertje wegen en meten. Dat vind ik toch wel erg leuk om te weten.
Arme Lennon. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen.
Dat probleem heb ik ook maar ik werd keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Vicky
hallo, hier zijn we dan. ik vind Senna eigenlijk nog wel klein, maar ze is toch wel al echt groot aan het worden. Waar blijft de tijd?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WAAR IS MIJN KLEINE MEISJE GEBLEVEN!!!!!
Iets van havermout of zemelen badje?quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef MamaNik het volgende:
Wow Tess jij knappert nog even en mama kan achter je aan.![]()
Maandagochtend hier nog niks aan de hand, maandag middag wordt je gebeld door het KDV of we R. kunnen komen halen ivm waterpokken(kon ook niet uit blijven, grote broer had het 2 weken geleden (10bultjes) nu wachten tot V. het ook krijgt)
Zoooo zielig, iemand hier nog tips tegen de jeuk, behalve mentholpoeder en dat schuim voor waterpokken kan even niet op de naam komen.
[ afbeelding ]![]()
Geen idee jij zegt het!! Helpt dat?? Wat moet ik dan doen????quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iets van havermout of zemelen badje?
ff gegoogled.quote:zet hem in bad met een dichtgebonden washandje met zemelen of havermout. Gewoon te verkrijgen in de supermarkt. De zemelen of havermout doen de pokjes indrogen. Daarna droogdeppen.
SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahahaquote:
Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:55 schreef MamaNik het volgende:
[..]
SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahaha
ik verzin wel iets! Ga straks gelijk halen en vanavond even doen.
Je kan het resultaat misschien vrijdag zien
eerst zien of het helpt hahahahaquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.
Ha! Ik zie het al..quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:04 schreef Vicky het volgende:
Ik ga lekker ff crossposten
[ afbeelding ]
Nog ff en ze kruipt weg hoor!
ik ben voorbereid op het ergstequote:Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef Noli. het volgende:
[..]
Ha! Ik zie het al..
*voorziet over niet al te veel tijd ook halve hartverzakkingen in huize Vicky*
![]()
we hebben nog een groot bad hoorquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:19 schreef Vicky het volgende:
A gossie R. toch! Wat sneu!!
En idd zemelenbadje!! Daarna niet afdrogen maar deppen en verder NIKS erop smeren!
Oh badje is verkocht lees ik. Hmm dan misschien ff wasse met een washand vol met havermout/zemelen. Waarschuwing, het is heel vies en slijmerig
zo ongeveer welquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Wat zielig MamaNIk hopelijk gaat het gauw beter met hem.
Tess ziet eruit alsof ze push-ups aan het doen is. Komt het daarop neer ongeveer Vicky?
Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
Ja, dat klopt. Hij at wel zachte dingen als vla, peer, fruitmoes, pap etc, maar niets iets harders. Het ging vanzelf over.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
Misschien dat er idd nog wat ontwikkelingsdingen ook spelen, die wij nog niet hebben gezien. Wat mijn zoon nu doet is niet raar of iets voor die leeftijd: kruipen en staan. Het zou wel kunnen, dat hij daar heel erg mee bezig is mentaal en fysiek. Hij krijgt altijd zijn eten van een zachte lepel. Maar je hoeft nauwelijks met de lepel in de buurt van zijn mond te komen en hij bekijkt hem al raar. Ik zal eens proberen de lepel in de koelkast te leggen. Joghurt wilde ik zowieso eens een keertje weer proberen. Dat heb ik al eens eerder gegeven toen hij zijn avondeten niet wilde eten. Hij drinkt pap in de fles en borstvoeding uit de fles. Als het uit de fles komt gaat het dus meestal wel. Ik had zelfs eens bedacht of ik niet groenten kon pureren met extra water enzo, zodat het een soort pap werd die vloeibaar genoeg is om uit de fles te geven. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Verder bijna al het andere wel, zacht fruit in stukjes, geprakt fruit, geprakte groenten, gepureerde groenten en noem maar op. Zelfs rozijntjes gingen er niet zo goed in. Wij wilden eigenlijk net beginnen s'ochtends ook een boterhamn te geven zodat hij 3 wat grotere maaltijden krijgt maar eventueel ook tussendoortjes ernaast. Die zijn meestal toch niet zo'n succes. Peuter is toch pas vanaf 2 jaar. Onze zoon is bijna 1. Is er ook zoiets als dreumespuberteit?quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef bodpa09 het volgende:
Best lang. Eigenlijk tot vandaag, hij begint weer goed te eten nu. Hij is ook veel ziek geweest in de tussentijd, dat speelt ook mee. En hij ging lopen, dus had het erg druk met andere dingen. We zijn er bij onze zoon achter dat hij zelf wil eten, zelf de penne pakken, de boontjes etc. Potjes hoeft ie even niet. Idem voor boterhammen, hij wil geen kleine stukjes maar gewoon een kwart boterham in zijn hand. We hebben hem verder niet gepusht ofzo, hoewel ik toch best zorgwekkend vond, hoe weinig ie at en hoeveel hij bewoog. En dan ook nog ziek, het zat me niet lekker.
Krijgt hij eten van een zacht rubber lepeltje of van een hard metalen ding? Misschien dat je hem met zo'n zacht lepeltje kunt laten spelen, dan merkt hij dat het geen zeer doet in zijn mond. Evt eerst in de koelkast leggen. Pap in de fles drinkt hij wel? En yoghurt uit de fles? Ik ben M. ook maar af en toe yoki gaan geven, wel zoet, maar dat dronk hij goed en zo kreeg hij toch lekker veel binnen.
Je kunt ook altijd overleggen met het cb he. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Zij schaarden het bij M. onder typisch peutergedrag, niet druk over maken, niet pushen, maar wel in de gaten houden dat hij goed blijft drinken. Een andere optie die zij noemden was overgaan tot drie maaltijden per dag (ontbijt, boterhammen 's middags, avondeten, geen tussendoortjes), maar dat voelde voor mij niet fijn. Zo kreeg hij wel elke dag rozijntjes, dat vindt hij zo lekker.
Eigenlijk maak ik me niet te veel zorgen. Ik weet dat als hij maar blijft drinken het wel ok is. Het is alleen niet fijn voor hem maar ook voor ons niet. Daarnaast weigert hij uit de borst te drinken. Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste gedeelte. Supertip met die fruitsmoothie. Ik ben morgen denk ik thuis omdat hij toch niet zo lekker is. Vandaag al opgehaald van het cb. Hij heeft verder geen ziekteverschijnselen. Maar als het niet lukt met fruit morgen ga ik even zulke smoothies kopen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:12 schreef bodpa09 het volgende:
Nouja, dreumesgedrag dan. Het was in elk geval passend bij de leeftijd vond het CB. En er is ook een sprongetje rond het eerste jaar.
Lastig he, Tinuviel. Het klinkt alsof je alles al geprobeerd hebt. Maak je je zorgen? Je zou het idd kunnen proberen om groente via de fles te geven. Van Friso heb je fruitsmoothies, die vinden ze meestal ook wel lekker en kunnen in de fles. Een smoothie staat gelijk aan een stuks fruit.
Je kunt het anders ook eens in het 1-2 jarigen topic vragen, misschien zijn er daar nog andere tips.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 07:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander moest gister weer naar het cb. Hij is in 2 maand tijd helemaal niks aangekomen en niet gegroeid. wel heeft ie nog steeds een hartruisje. En de arts vond dat in combo met zijn benauwdheid, slecht slapen, niet groeien en niet eten toch een reden om hem daar de ka eens goed helemaal te laten onderzoeken. Nu heeft de ka laatst alleen maar naar zijn longen geluistert. Nu moet ie dus een algehele check-up. Gelukiig hadden we voor volgende week vrijdag al een afsprak staan!!
Fijn dat met Finn bij het cb alles goed was, ik moet volgende week weer meer de 2 jongens.quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?
Ik hoop dat vrijdag gewoon alles goed blijkt!
MamaNik wat waardeloos dat R zo moet huilen en weinig slaapt! Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Ze zeggen al mama?! Geweldig lijkt me dat!
Ik ben dinsdag met Finn op het consultatie bureau geweest om te wegen en meten, hij is nu 8170 gram en 66 cm, hij volgt netjes zijn eigen lijntje.
Slapen is nog steeds waardeloos, vandaag ga ik zijn kamertje eens omgooien en ik heb een cd van baby beethoven en baby mozart, misschien helpt het als ik dat opzet als hij gaat slapen.
Hij probeert ons nu ook met sommige dingen na te kletsen en dat is zo grappig! Als wij papa of mama zeggen dan zegt hij baba alleen beweegt hij eerst zijn mond 2x voordat er geluid uit komt en dan komt dus pas de baba (hmm duidelijk?) geweldig!
Leander is ongeveer 70 cm (al 3 maand) en weegt 7,3 kilo (al 2 maand dus ). Nu is dat in princiepe niet te klein, helemaal niet juist. Maar omdat ie nu al een tijdje niet meer aankomt en dus zijn lijntje wel heel raar gaat lopen. En eten gaat heel slecht ja. Hij krijgt om 04:00 een fles van 200cc en dan om 09:00 weer een van 200cc. En daarna eet ie eigenlijk tot een uur of 20:00 niks meer. Soms een paar slokjes fles, soms een paar hapjes fruit of warme hap.quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?
Ik hoop dat vrijdag gewoon alles goed blijkt!
Ja genoeg vocht krijgt ie wel binnen. Hij "moet" 350 cc zowiezo hebben en dat haalt ie wel. Maar vanaf vandaag gaan we veel extra ander dinken aanbieden. Eten wil ie toch niet dus zijn honger daarmee stillen gebeurd niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zie nu pas dat Miss_Sly en Senna ook hier komen meeposten, nog gefeliciteerd
Dat kan natuurlijk best MeNicole, als hij in ieder geval maar wel genoeg vocht binnen krijgt, dat lijkt me nu zeker erg belangrijk?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
---
Toen wilde hij dat niet maar een half boterhamn ging er ineens wel in. Misschien omdat ik net aan het ontbijten was met brood.
Amber heeft tot ze ruim 3,5 was 's avonds nog een fles melk gehad. Soms vraagt ze er nog omquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:48 schreef mikoxx het volgende:
Oh Diaan, dat kan ik me zo goed voorstellen. Nog maar 2 nachtjes (eigenlijk nog maar 1,5)!!
MamaNik: mama![]()
![]()
JeLief... alvast een hele fijne dag gewenst!![]()
Hoe lang ga je eigenlijk door met een flesje voor t slapen gaan. Volgens ons cb gaan we rond 8 maanden op twee flessen: maar ik vraag me wel af hoe dat zit. Ik dacht dat dat vrij lang doorging, voor t slapen gaan. Maar goed, vertelVerder gaat t weer een beetje beter hier qua slapen. Al blijft T. onrustig, hij heeft ook echt een enórme bult op z'n tandvlees, zo zielig
Hmm volgens mijn cb en groeiboekje is de behoefte aan melkproducten nog maar 300 ml. Ik vertelde haar dat Lennon tussen de middag ook nog melk kreeg... was niet meer nodig, moest thee worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
@Diaan Voor melkproducten ( dus opvolgmelk incl. toetje) ligt de behoefte op ongeveer 500 ml.
De totale vochtbehoefte per dag is ongeveer 900 ml. Kan soms zijn dat een kind wat minder vocht krijgt
maar als er maar voldoende natte luiers zij is het goed. Zegt Tylers dieetist.
Vanaf vandaag gaan we een eetdagboek bijhouden. Alles wat ie eet, hoe klein beetje ook, moeten we opschrijven. Eerst een week zodat volgende week vrijdag de ka kan zien op welke momenten van de dag Leander wel eet of niet eet. Ook moeten we bijhouden wanneer we het idee hebben of ie het benauwd heeft. De ka gaat dan kijken of er een verband zit tussen die 2 dingen. Want als ademen veel moeite kost word de rest (honger hebben) dus op de achtergrond geschoven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:
MeNicole, het lijkt mij best een beetje spannend, hoe gaat t nu verder dan?
Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:25 schreef Diaan73 het volgende:
Ik beleef de hele week al de week van vorg jaar toen ik bevallen ben..Vorig jaar op de woensdag dit, vorig jaar op de donderdag dat.. Heb ik met Twan nooit gehad, stom vind ik dat van mezelf.
![]()
Nog 2 nachtjes en Lennon is alweer 1... ik heb nog helemaal niet het gevoel dat hij alweer 1 jaar is. Hij is ook nog zo klein en fijntjes vergeleken met Twan op die leeftijd.
Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:11 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!
Word er stiekem wel een beetje emo van soms. Het is allemaal zo snel gegaan!
Nog maar 1 nachtje Diaan en dan is het feest!! ben je er helemaal klaar voor!
Gelukkig dacht dat ik 1 van de weinige was met dat probleem! Pfff die van mij waren 2 dagen geleden 8 maanden en toen dacht ik jeetje nog maar een paar maanden en dan zijn ze jarig en dan is M ook alweer jarig geweest :Squote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.
En ja, nog maar 1 nachtje. Vandaag nog werken, vanavond de laatste boodschappen doen, cadeau ophalen was besteld en zou ik gisteren ophalen, maar de verkeerd kleur (roze) was afgeleverd bij dat adres, zij zou er voor zorgen dat het er vandaag was!! en dan versieren. Ik wil tussen de middag nog even naar Xenos voor kaarsen en een grote opblaas 1.
Morgenvroeg moet Twan nog eerst voetballen, moet nog kijken hoe ik dat ga doen. Morgenvroeg ook de taart ophalen. De visite komt pas na 14:00 uur, komt wel goed.al zit mn hoofd wel een beetje vol hahaha.
Bij ons krijgen ze dit:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:13 schreef Tinuviel het volgende:
He Diaan het komt nu inderdaad heel dichtbij de grote dag.
MeNicole hopelijk dat de ka kan vaststellen wat er aan de hand is. Dat verband tussen eten en andere dingen zie ik hier ook. S'ochtends schijnt de pijn van de tanden het minst te zijn en eet die dus ook het beste. Waarschijnlijk daarom dat het s'ochtends wel lukt met bv, brood en fruit.
Vicky ik heb me pas bedacht dat ik de opperdepop wilde gaan kopen toen die al uitverkocht was bij AH. Ik heb een aantal keren op marktplaats gekeken maar het boek kost daar 1,5 tot 2 keer zoveel als bij AH het geval was. Dat ga ik echt niet betalen voor een tweedehands boek.
Even een vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Als je kind 500ml aan melk moet hebben dan zijn 2 flessen/ voedingen toch niet genoeg. Dat zou betekenen dat je per keer 250 ml moet geven. De leidster van ons kdv heeft voorgesteld om hem s'middags een fles van 210 ml te geven en in de namiddag dan gewoon yoghurt. Maar volgens mij krijgt hij dan niet genoeg melk. Hij krijgt s'ochtends bv dus ik weet niet of dat 250 ml is, maar dan zou hij s'middags minstens 250 ml moeten krijgen. Hoeveel flessen a hoeveel inhoud krijgen/ kregen jullie kindjes van bijna een jaar?
Ok wist ik niet dat kwark en yoghurt en zo daar ook bij meetellen. Wel raar, dat ze dan zeggen 300/ 500 ml aan melkproducten. Joghurt en kwark hoeveelheden kun je toch niet zo in ml uitdrukken. Wat gebeurt er dan als die meer kirjgt? Ik ben niet zo van dat je moet minimaal/ maximaal anders dan ...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef Diaan73 het volgende:
MamaNik, dat gevoel kan ik me wel voorstellen ja. Wij hadden geen wiegje, dus dat hebben we niet gehad... maar mc en kinderwagen kan ik nog niet weg doen voor mn gevoel. Ben er nog niet helemaal klaar mee...
Vandaag moet ik werken en toen ik Lennon vanmorgen naar mn ouders bracht, heb ik hem nog een fijne dag als baby toegewenst![]()
Enne vannacht ga ik slapen hoor... hahaha morgen wordt een lange en vermoeiende dag en om half 8 moet ik er alweer uit voor het voetbal van Twan. Maar er is altijd meer tijd dan je denkt inderdaad.
Fijn dat de waterpokken ingedroogd zijnop weg naar algehele genezing.
Tinuviel, onder melk vallen ook melkproducten zoals yoghurt/kwark en pap. Lennon kreeg dus tot 2 weken geleden nog maar 1 fles van 100 cc per dag, alleen tussen. Verder alleen maar pap en yoghurt/kwark. Nu krijgt hij helemaal geen fles met melk meer en is er een omgekeerde wereld: hij mag niet meer dan 300 ml aan melkproducten per dag!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |