abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76953314
Ik herken het niet Basboussa.

Pfff Tess heeft een bovenste luchtweginfectie. Ze hoest dr longen uit dr lijf. M is vannacht naar de hap geweest.
Dit was slapeloze nacht nummer 3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:29:49 #200
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76956313
He, Tess toch. Balen Vicky. Veel beterschap.

Basboussa, ik herken het ook niet. Ook veel beterschap!

Jula, wat een leuke foto!

Ook hier tandenleed. De onderste 2 deden niet zo'n pijn. Er is nu bovenin een hoektand door en daar heeft ie ook niet echt last van gehad. Maar de voorste 2 van boven komen er nu aan en hij moppert de hele dag, arm ding. Gelukkig zorgt wandelen voor de nodig afleiding, dus we zijn om 08.30 al naar oma vertrokken en weer terug.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 18 januari 2010 @ 12:08:28 #201
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76959665
Ligt het aan de periode ofzo? Lennon heeft ook al last van de tanden... het hele weekend al wat minder in zn hum, maar vannacht rond half 1 spande de kroon... gillen... wilde niets, niet op de arm, geen drinken. Nou ja toen maar een zetpil gegeven en even bij ons in bed. Toen werd hij gelukkig wel wat rustiger en heb ik hem weer in zn eigen bed gelegd en heeft hij geslapen tot kwart over 7. Het wordt tijd dat er weer wat doorkomen.

Arme Tess, heeft ze ab gekregen? Beterschap!!!

Basboussa, ik herken het ook niet echt. Lennon heeft weleens 's avonds, maar dat komt denk ik dat ie te vol zit en er wat te druk met hem gedaan wordt... hij heeft er geen last van in ieder geval.
Make love, not war ☮
pi_76959754
nee geen ab Diaan.
vanmiddag naar eigen ha en dan laat ik dr nog een keer nakijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:19:36 #203
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76960023
Zielig hè Diaan.... Joep heeft ook echt een mega bult waar zijn boven voortand door komt. Is ook een beetje rood. Gelukkig ging het slapen goed. Wel een beetje gemorrelt voor het slapen gaan en al vroeg wakker, om 6 uur. Maar vanaf 10.15 tot heden ligt ie weer lekker rustig te knorren. Zal eens gaan kijken of ie een boterhammetje lust.
Niet mieten! Door gieten!
pi_76960152
Die doorkomende tandjes vind ik echt ellende, elke keer weer. Hier bloedt het ook altijd bij het doorkomen, gebeurt dat bij meer kindjes? Ik vind het zo zielig! De teller staat nu op acht tandjes, vier boven en vier onder.

Vicky, wat rot dat Tess ziek is. Die doorwaakte nachten slopen je echt, bah. Hopelijk is je meisje snel weer de oude!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 18-01-2010 12:29:22 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 12:42:13 #205
114177 Diaan73
pi_76960726
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:11 schreef Vicky het volgende:
nee geen ab Diaan.
vanmiddag naar eigen ha en dan laat ik dr nog een keer nakijken.
Goh geven ze dat dan niet? Toen we met Lennon bij HAP waren ivm oorontsteking kregen we meteen ab mee. Arm ding.

Ja die maar niet doorkomende maar wel pijn van hebbende tandjes is erg zielig voor Lennon. Hij is vandaag op kdv, ik benieuwd hoe het gaat. Ik hoop in ieder geval dat hij er eind deze week geen last meer van heeft ivm zijn verjaardag a.s. zaterdag.

Jore, hier geen bloed.
Make love, not war ☮
pi_76963978
Hier even een zielige Jair... heeft heel onrustig geslapen vannacht, was zeker 4 keer huilend wakker van de pijn. En de ochtend was niet veel beter, hoewel hij inmiddels wel z'n slaapjes doet, dat scheelt. De fles heeft 'ie helemaal opgedronken (>220 cc), maar z'n boterham had meneer geen trek in. Mjah, hopelijk is het met een paar daagjes weer over
  maandag 18 januari 2010 @ 14:33:28 #207
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76965128
Wow Jore, heeft je ventje al 8 tanden! Dat is rap gegaan!
Wat sneu dat hij er zoveel last van heeft elke keer. Ik heb bij Danique nog geen bloed kunnen ontdekken tijdens het doorkomen!
  maandag 18 januari 2010 @ 15:01:03 #208
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76966245
Nee wij zitten ook pas op 2 ondertanden, alhoewel de voorboventanden vogens mij ook op doorspringen staan. Ze laat zich alleen niet zo goed bevoelen.
Afgelopen week was ze ziek, erg zielig dus. 's nachts nog onrustiger. En ging het iets beter, nu weer iets minder door die tanden. Doorslapen heeft ze nog niet van gehoord.
pi_76966322
Leander heeft nu andere medicijnen het dat lijkt heel iets beter te gaan. Hij sliep vannacht in ieder geval iets beter. Maar toen ging ie om 04:00 alles onder poepen en het schoonmaken daarvan had hem te wakker gemaakt. Dus nu ben ik nog moe
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 januari 2010 @ 18:04:27 #210
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76975213
Wow.. wat zijn er veel onrustige kindjes! voor jullie en de papa's en mama's met al die doorwaakte nachten. Hier lijkt het beter te worden (maar dat heeft niemand gelezen he? ). We geven nu
's avonds granenpap ipv nutrix. Hopen dat het doorzet. Hier is de stand nog steeds 2-1 qua tandjes. Het lijkt even stil te staan.

Leander Handigerd!
pi_76983681
MeNicole dat is idd echt een onhandige tijd. Bij ons gaat dat ook vaak s'nachts en dan zitten wij met nachtelijke verschoonrondes of heel vroeg s 'ochtends.

Gelukkig bloedt het bij Jair niet door de doorkomende tanden. Hij heeft er wel erg veel last van. Hij wil niets aan vast voedsel eten. Het enige wat erin gaat zonder huilen zijn flessen of een banaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76986071
Arme Tess. Ach Vicky je hebt het er maar druk mee. Het moet nu toch maar eens gewoon lekker gaan lopen zonder zieke man en kindjes.

Wat zielig al die tandenkindjes.
Hier ook geen bloed, maar ik zag vanavond wel een soort bloedblaasje zitten naast 1 van de 3 tanden die bijna door zijn.
Gister zat ik er behoorlijk doorheen en ben ik om 9 uur maar in bed gaan liggen. Voelde me vandaag wel iets fitter. Ko kwam maar 2 keer vannacht.

Daar was je ook lekker mee MeNicole. Een verschoning in de nacht...

En dat gaat lekker Mikoxx, dat wat ik niet gelezen heb.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76998805
Voor mama's van kindjes die 's nachts slecht slapen heb ik misschien nog een tip. Een grotere slaapzak (al ze die aan hebben). Leander had altijd een 90 cm slaapzak. En daar zat ie altijd heel erg in te trappen en te woelen. Nu moest ie voor nood een 110 cm aan en nu is ie ineens veel rustiger. Misschien is het eens te proberen!
pi_76999248
goede nacht hier!!
Tess heeft de hele nacht geslapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76999266
voor Tess en Leander!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76999573
Wij zitten nog steeds op 0 tanden Hij gaat denk ik tandloos zijn 2e levensjaar in...

Ach ja, gister weer op het buro geweest en helemaal OK bevonden, spuitjes gehad en daar heeft ie niet eens echt om moeten huilen!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:15:38 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77016549
Wat zei ik ook alweer?? Goede nachten? En geen tandenleed? Het is hier in alle hevigheid losgebarsten geloof ik
pi_77017090
Tess, wat fijn een goede nacht!

MeNicole, ik moet ook nodig een grotere slaapzak aan schaffen. wie weet helpt het hier ook.

Fijn Koningin, helemaal ok! Vandaag is P. ook met Ko op het cb geweest. Alles goed. Niet zoveel gegroeid qua gewicht en lengte, maar wel is zijn hoofdje gegroeid. Omdat alles zo goed ging hoefden we niet met 9 maanden weer te komen maar pas met 11 maanden.
Nog steeds veel tandenpijn hier.

Mikoxx, ik had echt niets gezien hoor.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45:37 #219
114177 Diaan73
pi_77023139
Tess, een goede nacht

Oeke, wat vreemd dat hij niet terug hoeft te komen. Is toch ook leuk voor de ouders om te weten hoe groot/zwaar je kind is?? Nou ja, fijn dat alles goed was

Mikoxx, balen zeg. Sterkte

Lennon ging gisterenavond huilend het bed in om half 8, na even bij hem te hebben gezeten, ging hetvoor een half uur wat beter, daarna weer brullen. Toen heeft hij even beneden gezeten en daarna weer naar bed. Gelukkig, vooral voor hem, heeft hij verder gisterenavond/vannacht goed geslapen. Vandaag was hij bij mn ouders en daar ging het heel goed, vanavond was hij ook weer wat vrolijker en net normaal naar bed gegaan.
Make love, not war ☮
pi_77023551
Oeke, bij ons CB is er helemaal geen 9 maanden afspraak. Een bij 7 maanden en een bij 11, waarbij ze weer een prik krijgen.
pi_77024226
Ja, Bodpa, dat zal het bij ons dan ook zijn. Ik was zelf niet mee en ik het boekje staat een afspraak bij 9 maanden gepland.
Maar ik vond het zelf ook niet zo leuk hoor. Ik ga hem denk ik tussendoor een keertje wegen en meten. Dat vind ik toch wel erg leuk om te weten.

Arme Lennon. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen.
pi_77028184
Mijn kindje is alweer bijna 1 jaar.
Wat vliegt de tijd.
pi_77028577
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:07 schreef oeke het volgende:
Ja, Bodpa, dat zal het bij ons dan ook zijn. Ik was zelf niet mee en ik het boekje staat een afspraak bij 9 maanden gepland.
Maar ik vond het zelf ook niet zo leuk hoor. Ik ga hem denk ik tussendoor een keertje wegen en meten. Dat vind ik toch wel erg leuk om te weten.

Arme Lennon. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen.
Ik ben tussendoor ook geweest.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:50:14 #224
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77033306
Soms zou ik ook wel een cb willen hier.. Beisan is voor het laatst gewogen en gemeten met 6 maanden, en volgende afspraak met 12 maanden. Met 6 maanden was ze 65 cm en 7 kilo geloof ik.. Ik ga daar nou niet speciaal een afspraak voor maken bij de huisarts/ Wel weet ik dat ze vrij weinig was aangekomen en gegroeid tussen 4-6 maanden en dat het volgens de huisarts hoog tijd werd voor bijvoeding. Dat maakt me nog benieuwder hoe het er nu voorstaat!

Oh, wat een tandenpijn en dramatische nachten (afkloppen) hier gaat het doorslapen juist uitstekend, In slaap komen duurt nu wel wat langer en gaat met drama gepaard, maar dat schijnt normaal te zijn met 10 maanden.
En het wordt steeds leuker... Samen hupsen op muziek, samen spelen, samen kletsen.... Me luv me baby
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77040762
Miss en Senna welkom!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 07:46:01 #226
5428 crew  miss_sly
pi_77040783
Vicky

hallo, hier zijn we dan. ik vind Senna eigenlijk nog wel klein, maar ze is toch wel al echt groot aan het worden. Waar blijft de tijd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77041539
Welkom miss-sly en Senna. Gefeliciteerd met Senna's halfjaardag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:25:34 #228
114177 Diaan73
pi_77043278
Hee miss en Senna We mogen hier nog 3/4 dagen samen posten
Make love, not war ☮
pi_77043499
Miss en Senna! Gezellig dat jullie nu hier zijn! Ik heb jullie gemist. Een fijne halfjaardag gewenst!

Beisan, kun je helemaal nergens wegen? Hier kan ik in de borstvoedingswinkel wegen en op het cb. Ik zou ook heel nieuwsgierig zijn als ik in jouw situatie was.
En wat klinkt je gelukkig met je meisje!

Liefde kan je zo echt overstromen he? Wij noemen dat hier een Attaque d'amour, als je zo helemaal week in je knieen wordt als je naar je kindje of naar je geliefde of naar hen samen kijkt.
Dan roept er een ineens heel hard: Attaque d'amour! En dan weet je hoe laat het is. Lekker knuffelen!
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:50:32 #230
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77044054
Miss Sly
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Vicky

hallo, hier zijn we dan. ik vind Senna eigenlijk nog wel klein, maar ze is toch wel al echt groot aan het worden. Waar blijft de tijd?
Dat probleem heb ik ook maar ik werd keihard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ik mocht net de box en het ledikant lager zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAAR IS MIJN KLEINE MEISJE GEBLEVEN!!!!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_77044191
Welkom Miss Sly en Senna!
Ik vind Graeme soms ook al zo groot, maar op andere momenten vind ik hem ook weer heel klein

Noli Dat gaat rap ineens! Wat knap zeg.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:09:04 #232
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77044644
Ja, ze gaat echt snel nu.
Al had ze het van mij echt wel over iets meer tijd mogen verspreiden zodat ze pappa en mamma niet zo'n halve hartverzakking bezorgde.
(hoor je ineens heel veel haar 'klikkende' kusjes-geluidje, kijk je, staat ze daar gewoon! Ja, dát hadden we nou nog niet verwacht)

En je Attaque d'ammour zoooooooo herkenbaar.
Maxi, Midi & Mini
pi_77046722
Ik ga lekker ff crossposten

Nog ff en ze kruipt weg hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:39:29 #234
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77050599
Wow Tess jij knappert nog even en mama kan achter je aan.

Maandagochtend hier nog niks aan de hand, maandag middag wordt je gebeld door het KDV of we R. kunnen komen halen ivm waterpokken (kon ook niet uit blijven, grote broer had het 2 weken geleden (10bultjes) nu wachten tot V. het ook krijgt)
Zoooo zielig, iemand hier nog tips tegen de jeuk, behalve mentholpoeder en dat schuim voor waterpokken kan even niet op de naam komen.

pi_77050708
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef MamaNik het volgende:
Wow Tess jij knappert nog even en mama kan achter je aan.

Maandagochtend hier nog niks aan de hand, maandag middag wordt je gebeld door het KDV of we R. kunnen komen halen ivm waterpokken (kon ook niet uit blijven, grote broer had het 2 weken geleden (10bultjes) nu wachten tot V. het ook krijgt)
Zoooo zielig, iemand hier nog tips tegen de jeuk, behalve mentholpoeder en dat schuim voor waterpokken kan even niet op de naam komen.

[ afbeelding ]
Iets van havermout of zemelen badje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:44:58 #236
248986 MamaNik
pi_77050826
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Iets van havermout of zemelen badje?
Geen idee jij zegt het!! Helpt dat?? Wat moet ik dan doen????
pi_77051017
quote:
zet hem in bad met een dichtgebonden washandje met zemelen of havermout. Gewoon te verkrijgen in de supermarkt. De zemelen of havermout doen de pokjes indrogen. Daarna droogdeppen.
ff gegoogled.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:55:35 #238
248986 MamaNik
pi_77051332
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ff gegoogled.
SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahaha
ik verzin wel iets! Ga straks gelijk halen en vanavond even doen.
Je kan het resultaat misschien vrijdag zien
pi_77051448
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:55 schreef MamaNik het volgende:

[..]

SUPER!!!! Nou heb ik alleen vorige week mijn badje verkocht hahaha
ik verzin wel iets! Ga straks gelijk halen en vanavond even doen.
Je kan het resultaat misschien vrijdag zien
Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:00:28 #240
248986 MamaNik
pi_77051573
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan verrekenen we meteen deze geweldige tip in de prijs.
eerst zien of het helpt hahahaha
pi_77052341
A gossie R. toch! Wat sneu!!
En idd zemelenbadje!! Daarna niet afdrogen maar deppen en verder NIKS erop smeren!

Oh badje is verkocht lees ik. Hmm dan misschien ff wasse met een washand vol met havermout/zemelen. Waarschuwing, het is heel vies en slijmerig

[ Bericht 52% gewijzigd door Vicky op 20-01-2010 14:28:44 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:39:52 #242
114177 Diaan73
pi_77053212
Toen Lennon waterpokken had, heb ik VSM Calendulan emulsie gekocht en gebruikt. Kon al heel snel resultaat zien. Beterschap voor R.

Hmm Lennon loopt achter echt alles, de loopkar, de legodoos, de wasmand en nu ook de tafelgym... draait en keert ermee, maar aan de hand ho maar.
Make love, not war ☮
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:34:24 #243
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_77055673
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:04 schreef Vicky het volgende:
Ik ga lekker ff crossposten
[ afbeelding ]
Nog ff en ze kruipt weg hoor!
Ha! Ik zie het al..
*voorziet over niet al te veel tijd ook halve hartverzakkingen in huize Vicky*

Maxi, Midi & Mini
pi_77055719
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:34 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ha! Ik zie het al..
*voorziet over niet al te veel tijd ook halve hartverzakkingen in huize Vicky*

ik ben voorbereid op het ergste
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:36:53 #245
248986 MamaNik
pi_77055796
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:19 schreef Vicky het volgende:
A gossie R. toch! Wat sneu!!
En idd zemelenbadje!! Daarna niet afdrogen maar deppen en verder NIKS erop smeren!

Oh badje is verkocht lees ik. Hmm dan misschien ff wasse met een washand vol met havermout/zemelen. Waarschuwing, het is heel vies en slijmerig
we hebben nog een groot bad hoor dus daar kan die in, en anders in ehhh de gootsteen of zo hahaha
ik bedenk ik wel iets. Bedankt voor de tip, dan ben ik voorbereid
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:37:49 #246
5428 crew  miss_sly
pi_77065284
Attaque d'Amour geweldig oeke!

Tess in starthouding, ik vind het een geweldige foto!

Noli, leren ze dat in 1 week nee toch he? mijn meisje is nu een kleine grote baby, die leert dat allemaal nog laaaaaang niet

Arme R.. Hoe is het nu met hem, MamaNik? En heeft V het ook al te pakken? Beterschap iig!
pi_77065410
Wow Vicky, wat knap van Tess zeg!!

En arme R. met de waterpokken
pi_77065498
Miss_sly en Senna, welkom hier!

Ach gos MamaNik, beterschap voor je mannetje!

En Tess, lekker klaar voor de start Mees zit er ook steeds zo bij, en dan een beetje heen en weer hupsen. Zodra hij vooruit wil komen gaat hij wel weer plat op zijn buik en tijgeren.

En Noli, dat heeft ze even snel onder de knie gekregen Ik denk ook steeds dat het hier nog heel lang gaat duren, maar over minder dan drie maanden is hij al 1 en zal hij vast zelf kunnen gaat zitten en staan. Maar zover is het vast nog laaaaang niet
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:43:43 #249
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77065522
Mamanik, zemelenbadje heb ik ook vaker gehoord (maar helaas zelf geen ervaring). Heb je het inmiddels al geprobeerd??,

Knappe Tess, en idd Vicky, bereid je voor!! Al meer gehoord over je werk?...

Attaque d'amour.... herkenbaar
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:48:49 #250
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77065766
Oh, die pokjes, wat ziet dat er naar uit. Ik krijg er spontaan de kriebels van. MamaNik, heb je een goede oplossing tegen de jeuk gevonden?

Tess is er helemaal klaar voor! En wat een vrolijke meid is dat!

Noli. wat snel gaat dat he? Volgens mij hadden wij ook zoiets, opeens stond ze, kroop ze en 2 weken later stond ze meteen al los...

Attaque d'amour heet hier 'hebbo, Abu Lebbo', maar dan klinkt attaque d'amour toch wel wat stijlvoller! Ik kan ook niet echt uitleggen wat het betekent, het is brabbel Arabisch, en dat slaat echt nergens op.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met meertalig opvoeden? Tussen neus en lippen door...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77066670
Wat zielig MamaNIk hopelijk gaat het gauw beter met hem.

Tess ziet eruit alsof ze push-ups aan het doen is. Komt het daarop neer ongeveer Vicky?

Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77066920
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Wat zielig MamaNIk hopelijk gaat het gauw beter met hem.

Tess ziet eruit alsof ze push-ups aan het doen is. Komt het daarop neer ongeveer Vicky?

Bodpa had jou kind niet met 11-11,5 maand een tijd dat die erg last had van zijn tanden en geen eten wilde behalve flesjes?
Daar gaan wij nu doorheen. Meneer wil geen borstvoeding meer, geen fruit, geen avondeten maar bijna alleen nog flesjes.
zo ongeveer wel
Ze gooit steeds haar knieen onder haar lijf en laat zichzelf dan weer zakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77068527
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:05 schreef Tinuviel het volgende:

Ja, dat klopt. Hij at wel zachte dingen als vla, peer, fruitmoes, pap etc, maar niets iets harders. Het ging vanzelf over.
pi_77069497
Hoe lang heeft dat geduurd? Kwam vast van tandjes toch? Bij ons eet hij niet eens zachte dingen als fruit of iets dergelijks. Ook als je maar met een lepel bij hem in de buurt komt kijkt hij je wantrouwend aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77070450
Best lang. Eigenlijk tot vandaag, hij begint weer goed te eten nu. Hij is ook veel ziek geweest in de tussentijd, dat speelt ook mee. En hij ging lopen, dus had het erg druk met andere dingen. We zijn er bij onze zoon achter dat hij zelf wil eten, zelf de penne pakken, de boontjes etc. Potjes hoeft ie even niet. Idem voor boterhammen, hij wil geen kleine stukjes maar gewoon een kwart boterham in zijn hand. We hebben hem verder niet gepusht ofzo, hoewel ik toch best zorgwekkend vond, hoe weinig ie at en hoeveel hij bewoog. En dan ook nog ziek, het zat me niet lekker.

Krijgt hij eten van een zacht rubber lepeltje of van een hard metalen ding? Misschien dat je hem met zo'n zacht lepeltje kunt laten spelen, dan merkt hij dat het geen zeer doet in zijn mond. Evt eerst in de koelkast leggen. Pap in de fles drinkt hij wel? En yoghurt uit de fles? Ik ben M. ook maar af en toe yoki gaan geven, wel zoet, maar dat dronk hij goed en zo kreeg hij toch lekker veel binnen.

Je kunt ook altijd overleggen met het cb he. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Zij schaarden het bij M. onder typisch peutergedrag, niet druk over maken, niet pushen, maar wel in de gaten houden dat hij goed blijft drinken. Een andere optie die zij noemden was overgaan tot drie maaltijden per dag (ontbijt, boterhammen 's middags, avondeten, geen tussendoortjes), maar dat voelde voor mij niet fijn. Zo kreeg hij wel elke dag rozijntjes, dat vindt hij zo lekker.
pi_77073274
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef bodpa09 het volgende:
Best lang. Eigenlijk tot vandaag, hij begint weer goed te eten nu. Hij is ook veel ziek geweest in de tussentijd, dat speelt ook mee. En hij ging lopen, dus had het erg druk met andere dingen. We zijn er bij onze zoon achter dat hij zelf wil eten, zelf de penne pakken, de boontjes etc. Potjes hoeft ie even niet. Idem voor boterhammen, hij wil geen kleine stukjes maar gewoon een kwart boterham in zijn hand. We hebben hem verder niet gepusht ofzo, hoewel ik toch best zorgwekkend vond, hoe weinig ie at en hoeveel hij bewoog. En dan ook nog ziek, het zat me niet lekker.

Krijgt hij eten van een zacht rubber lepeltje of van een hard metalen ding? Misschien dat je hem met zo'n zacht lepeltje kunt laten spelen, dan merkt hij dat het geen zeer doet in zijn mond. Evt eerst in de koelkast leggen. Pap in de fles drinkt hij wel? En yoghurt uit de fles? Ik ben M. ook maar af en toe yoki gaan geven, wel zoet, maar dat dronk hij goed en zo kreeg hij toch lekker veel binnen.

Je kunt ook altijd overleggen met het cb he. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Zij schaarden het bij M. onder typisch peutergedrag, niet druk over maken, niet pushen, maar wel in de gaten houden dat hij goed blijft drinken. Een andere optie die zij noemden was overgaan tot drie maaltijden per dag (ontbijt, boterhammen 's middags, avondeten, geen tussendoortjes), maar dat voelde voor mij niet fijn. Zo kreeg hij wel elke dag rozijntjes, dat vindt hij zo lekker.
Misschien dat er idd nog wat ontwikkelingsdingen ook spelen, die wij nog niet hebben gezien. Wat mijn zoon nu doet is niet raar of iets voor die leeftijd: kruipen en staan. Het zou wel kunnen, dat hij daar heel erg mee bezig is mentaal en fysiek. Hij krijgt altijd zijn eten van een zachte lepel. Maar je hoeft nauwelijks met de lepel in de buurt van zijn mond te komen en hij bekijkt hem al raar. Ik zal eens proberen de lepel in de koelkast te leggen. Joghurt wilde ik zowieso eens een keertje weer proberen. Dat heb ik al eens eerder gegeven toen hij zijn avondeten niet wilde eten. Hij drinkt pap in de fles en borstvoeding uit de fles. Als het uit de fles komt gaat het dus meestal wel. Ik had zelfs eens bedacht of ik niet groenten kon pureren met extra water enzo, zodat het een soort pap werd die vloeibaar genoeg is om uit de fles te geven. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Verder bijna al het andere wel, zacht fruit in stukjes, geprakt fruit, geprakte groenten, gepureerde groenten en noem maar op. Zelfs rozijntjes gingen er niet zo goed in. Wij wilden eigenlijk net beginnen s'ochtends ook een boterhamn te geven zodat hij 3 wat grotere maaltijden krijgt maar eventueel ook tussendoortjes ernaast. Die zijn meestal toch niet zo'n succes. Peuter is toch pas vanaf 2 jaar. Onze zoon is bijna 1. Is er ook zoiets als dreumespuberteit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77073475
Nouja, dreumesgedrag dan. Het was in elk geval passend bij de leeftijd vond het CB. En er is ook een sprongetje rond het eerste jaar.

Lastig he, Tinuviel. Het klinkt alsof je alles al geprobeerd hebt. Maak je je zorgen? Je zou het idd kunnen proberen om groente via de fles te geven. Van Friso heb je fruitsmoothies, die vinden ze meestal ook wel lekker en kunnen in de fles. Een smoothie staat gelijk aan een stuks fruit.
Je kunt het anders ook eens in het 1-2 jarigen topic vragen, misschien zijn er daar nog andere tips.
pi_77074385
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:12 schreef bodpa09 het volgende:
Nouja, dreumesgedrag dan. Het was in elk geval passend bij de leeftijd vond het CB. En er is ook een sprongetje rond het eerste jaar.

Lastig he, Tinuviel. Het klinkt alsof je alles al geprobeerd hebt. Maak je je zorgen? Je zou het idd kunnen proberen om groente via de fles te geven. Van Friso heb je fruitsmoothies, die vinden ze meestal ook wel lekker en kunnen in de fles. Een smoothie staat gelijk aan een stuks fruit.
Je kunt het anders ook eens in het 1-2 jarigen topic vragen, misschien zijn er daar nog andere tips.
Eigenlijk maak ik me niet te veel zorgen. Ik weet dat als hij maar blijft drinken het wel ok is. Het is alleen niet fijn voor hem maar ook voor ons niet. Daarnaast weigert hij uit de borst te drinken. Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste gedeelte. Supertip met die fruitsmoothie. Ik ben morgen denk ik thuis omdat hij toch niet zo lekker is. Vandaag al opgehaald van het cb. Hij heeft verder geen ziekteverschijnselen. Maar als het niet lukt met fruit morgen ga ik even zulke smoothies kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77084262
Jair heeft vannacht redelijk rustig geslapen, is maar 1 of 2 keer even wakker geweest, dus ik hoop dat het een leuke dag wordt, Tinuviel
pi_77084371
Leander moest gister weer naar het cb. Hij is in 2 maand tijd helemaal niks aangekomen en niet gegroeid. wel heeft ie nog steeds een hartruisje. En de arts vond dat in combo met zijn benauwdheid, slecht slapen, niet groeien en niet eten toch een reden om hem daar de ka eens goed helemaal te laten onderzoeken. Nu heeft de ka laatst alleen maar naar zijn longen geluistert. Nu moet ie dus een algehele check-up. Gelukiig hadden we voor volgende week vrijdag al een afsprak staan!!
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:22:17 #261
248986 MamaNik
pi_77084656
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander moest gister weer naar het cb. Hij is in 2 maand tijd helemaal niks aangekomen en niet gegroeid. wel heeft ie nog steeds een hartruisje. En de arts vond dat in combo met zijn benauwdheid, slecht slapen, niet groeien en niet eten toch een reden om hem daar de ka eens goed helemaal te laten onderzoeken. Nu heeft de ka laatst alleen maar naar zijn longen geluistert. Nu moet ie dus een algehele check-up. Gelukiig hadden we voor volgende week vrijdag al een afsprak staan!!

Jeetje MeNicole dat is balen!! Hoe vind je het zelf allemaal? Heb je er vrede mee of maak je je erg zorgen?

Hier al de 3de slapeloze nacht gehad met R gelukkig hebben V en M wel goed geslapen maar het is continu huilen wordt er echt een beetje moedeloos van. Hazenslaapjes overdag net ook weer 20 min en voordat die de waterpokken had sliep die s'morgens anderhalf tot 2 uur, en was die vrolijk maar nu echt 180 graden omgeturnd nu. Ben kapot!! Hoop dat het snel achter de rug is. Hoop eigenlijk dat V het nu ook gelijk krijgt maar aan de andere kant denk ik Pfffff sla nog maar even over.

MAAR ze zeggen wel allebei Mama!! Dan wel tegen iedereen :-( maar goed dat maakt al het ziek zijn weer een klein beetje goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door MamaNik op 21-01-2010 08:46:26 ]
pi_77084905
Nee ik maak me geen zorgen. Ik weet dat Mikael ook tot bijna een jaar nog een ruisje had, dus dat vind ik niet raar. En Leander ziet er verder gewoon goed uit en ontwikkeld zich super snel. Dus denk niet dat er echt iete aan de hand is. Maar er is iets dat hem belemmerd om te doen wat ie moet doen en we willen wel graag weten wat dat is!!
pi_77085093
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?
Ik hoop dat vrijdag gewoon alles goed blijkt!

MamaNik wat waardeloos dat R zo moet huilen en weinig slaapt! Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Ze zeggen al mama?! Geweldig lijkt me dat!

Ik ben dinsdag met Finn op het consultatie bureau geweest om te wegen en meten, hij is nu 8170 gram en 66 cm, hij volgt netjes zijn eigen lijntje.
Slapen is nog steeds waardeloos, vandaag ga ik zijn kamertje eens omgooien en ik heb een cd van baby beethoven en baby mozart, misschien helpt het als ik dat opzet als hij gaat slapen.
Hij probeert ons nu ook met sommige dingen na te kletsen en dat is zo grappig! Als wij papa of mama zeggen dan zegt hij baba alleen beweegt hij eerst zijn mond 2x voordat er geluid uit komt en dan komt dus pas de baba (hmm duidelijk?) geweldig!
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:05:19 #264
248986 MamaNik
pi_77085338
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jeetje MeNicole dat is schikken zeg! Eet Leander ook zo slecht dan? Wat weegt hij nu en hoe lang is hij?

MamaNik wat waardeloos dat R zo moet huilen en weinig slaapt! Ik kan me voorstellen dat je moe bent! Ze zeggen al mama?! Geweldig lijkt me dat!

Ik ben dinsdag met Finn op het consultatie bureau geweest om te wegen en meten, hij is nu 8170 gram en 66 cm, hij volgt netjes zijn eigen lijntje.
Slapen is nog steeds waardeloos, vandaag ga ik zijn kamertje eens omgooien en ik heb een cd van baby beethoven en baby mozart, misschien helpt het als ik dat opzet als hij gaat slapen.
Hij probeert ons nu ook met sommige dingen na te kletsen en dat is zo grappig! Als wij papa of mama zeggen dan zegt hij baba alleen beweegt hij eerst zijn mond 2x voordat er geluid uit komt en dan komt dus pas de baba (hmm duidelijk?) geweldig!
Fijn dat met Finn bij het cb alles goed was, ik moet volgende week weer meer de 2 jongens.
Ben echt zoo benieuwd hoeveel ze zijn aangekomen en gegroeid, vind het echt al bonken worden.

Maar waterpokken zijn echt waardeloos bij R ja, V en M zijn gelukkig nog vrolijk al roept M nu af en toe STOPPEN NU!! NIETTE HUILEN!!!! ahhh dat mannetje wordt af en toe zo ondergesneeuwd door zijn 2 babybroertjes. Net is ook niet niks voor een peutertje om er gelijk 2 broertjes bij te krijgen
pi_77085400
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leander is ongeveer 70 cm (al 3 maand) en weegt 7,3 kilo (al 2 maand dus ). Nu is dat in princiepe niet te klein, helemaal niet juist. Maar omdat ie nu al een tijdje niet meer aankomt en dus zijn lijntje wel heel raar gaat lopen. En eten gaat heel slecht ja. Hij krijgt om 04:00 een fles van 200cc en dan om 09:00 weer een van 200cc. En daarna eet ie eigenlijk tot een uur of 20:00 niks meer. Soms een paar slokjes fles, soms een paar hapjes fruit of warme hap.
pi_77085494
Dat is niet veel inderdaad MeNicole, lastig zeg. Inmiddels zullen jullie wel al alles geprobeerd hebben? Ik weet van mijn moeder dat ik ook zo'n periode gehad heb zo rond de 7 maanden, het enige wat ik toen at was zelfgemaakte groentensoep, misschien het proberen waard?

MamaNik dat is dan ook wel heel zielig voor R twee van die ondeugende broertjes!

Ik ben aan het proberen om Finn aan de flesvoeding te krijgen en de borstvoeding af te bouwen, maar ik ben nu zo'n 1,5 maand bezig maar hij wil het echt echt echt niet. Zijn lippen gaan stijf op elkaar en ik krijg er niks in (ook de pap dus niet meer) iemand nog tips?
pi_77085589
Leander is met eten precies zijn broer op die leeftijd. Mikael was al heel snle van de fles af. Ik denk Leander ook!!
pi_77086213
Ik zie nu pas dat Miss_Sly en Senna ook hier komen meeposten, nog gefeliciteerd

Dat kan natuurlijk best MeNicole, als hij in ieder geval maar wel genoeg vocht binnen krijgt, dat lijkt me nu zeker erg belangrijk?
pi_77086355
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zie nu pas dat Miss_Sly en Senna ook hier komen meeposten, nog gefeliciteerd

Dat kan natuurlijk best MeNicole, als hij in ieder geval maar wel genoeg vocht binnen krijgt, dat lijkt me nu zeker erg belangrijk?
Ja genoeg vocht krijgt ie wel binnen. Hij "moet" 350 cc zowiezo hebben en dat haalt ie wel. Maar vanaf vandaag gaan we veel extra ander dinken aanbieden. Eten wil ie toch niet dus zijn honger daarmee stillen gebeurd niet.
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:25:46 #270
114177 Diaan73
pi_77087563
OW Nicole, dan eet/drinkt hij echt weinig op een dag... Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid waar dat aan kan liggen...

Finn alles goed

MamaNik, had je mijn berichtje nog gelezen over de waterpokken trouwens??

Ik beleef de hele week al de week van vorg jaar toen ik bevallen ben.. Vorig jaar op de woensdag dit, vorig jaar op de donderdag dat.. Heb ik met Twan nooit gehad, stom vind ik dat van mezelf.

Nog 2 nachtjes en Lennon is alweer 1... ik heb nog helemaal niet het gevoel dat hij alweer 1 jaar is. Hij is ook nog zo klein en fijntjes vergeleken met Twan op die leeftijd.
Make love, not war ☮
pi_77088414
FTA is het vanwege het kolven dat je de borstvoeding wil afbouwen? Laat je ook iemand anders proberen de fles te geven? Drinkt je kind wel borstvoeding uit de fles? Dit even om uit te vinden of het aan de fles ligt of aan de smaak of zo. Ik kan alleen maar herhalen wat ik van anderen heb gehoord, fles geven in borstvoedingshouding, misschien iets met de geur van jouw erbij, Kreeg hij pap uit een fles of van een bord? Misschien dan het tegenover gestelde proberen?

Wij hebben hier het tegenovergestelde probleem. Een tijdje lang wilde hij niet uit mijn borst drinken. Daarentegen dronk hij flesjes of borstvoeding uit de fles wel. Vanochtend heb ik wel zelf borstvoeding kunnen geven en in de late ochtend nog eens aangelegd. Toen wilde hij dat niet maar een half boterhamn ging er ineens wel in. Misschien omdat ik net aan het ontbijten was met brood. De laatste tijd is het meer zo dat vast voedsel niet gaat ook fruit, rozijntjes of andere dingen niet waar hij anders gek op is. Ook zacht of geprakt voedsel wil hij niet van een lepel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77090287
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
---
Toen wilde hij dat niet maar een half boterhamn ging er ineens wel in. Misschien omdat ik net aan het ontbijten was met brood.
goed voorbeeld doet goed volgen
pi_77092867
Tinuviel ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met de borstvoeding, eigenlijk wilde ik met 3 maanden al gaan afbouwen maar dit heb ik toch maar volgehouden tot nu en nu wil ik gewoon in ieder geval van de voedingen overdag af, 's avonds en 's nachts blijf ik misschien nog wel geven.
Bij mijn vriend wil hij de fles al helemaal niet, borstvoeding uit de fles is geen probleem. De pap kreeg hij uit een bord, inderdaad misschien maar eens proberen uit de fles.
Op de consultatiebureau kreeg ik de geniale tip: De aanhouder wint, daar schiet je natuurlijk niets mee op.
pi_77093833
Voor de statistieken: Ruben weegt 9270 gram en is 75 cm, een kilo zwaarder en een centimeter groter dan zijn zus met een jaar. Hij kent en gebruikt gebaren voor drinken,eten,trein, vogel, slapen en lamp en maakt klanken die lijken op uit, aan, happen, emma.
Hij weet dat het licht met een knopje aan en uitgaat en wil dat ook graag doen als hij een lichtschakelaar ziet. Hij kan 10 seconden zelfstandig staan maar lopen doet hij nog steeds aan twee handen aan ons of met een hand langs de tafel.
Hij snapt dat hij dingen ergens in kan doen,dat is een leuk spelletje, net alsal het speelgoed uit de box gooien
Hij eet graag tagliatelle met zalm, zuurkool, boerenkool, andijviestamppot, rijst. Hij herkent de klas van Emma op de schoolkalender
Slapen is nog steeds een crime
Oftewel mijn baby is al een tijdje geen baby meer, nog twee nachtjes en dan is hij jarig
De cadeautjes staan klaar om ingepakt te worden, mocht ik mijn neus hier niet meer laten zien
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:48:40 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113599
Oh Diaan, dat kan ik me zo goed voorstellen. Nog maar 2 nachtjes (eigenlijk nog maar 1,5 )!!

MamaNik: mama

JeLief... alvast een hele fijne dag gewenst!

Hoe lang ga je eigenlijk door met een flesje voor t slapen gaan. Volgens ons cb gaan we rond 8 maanden op twee flessen: maar ik vraag me wel af hoe dat zit. Ik dacht dat dat vrij lang doorging, voor t slapen gaan. Maar goed, vertel Verder gaat t weer een beetje beter hier qua slapen. Al blijft T. onrustig, hij heeft ook echt een enórme bult op z'n tandvlees, zo zielig
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:49:48 #276
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113665
MeNicole, het lijkt mij best een beetje spannend, hoe gaat t nu verder dan?
pi_77113811
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:48 schreef mikoxx het volgende:
Oh Diaan, dat kan ik me zo goed voorstellen. Nog maar 2 nachtjes (eigenlijk nog maar 1,5 )!!

MamaNik: mama

JeLief... alvast een hele fijne dag gewenst!

Hoe lang ga je eigenlijk door met een flesje voor t slapen gaan. Volgens ons cb gaan we rond 8 maanden op twee flessen: maar ik vraag me wel af hoe dat zit. Ik dacht dat dat vrij lang doorging, voor t slapen gaan. Maar goed, vertel Verder gaat t weer een beetje beter hier qua slapen. Al blijft T. onrustig, hij heeft ook echt een enórme bult op z'n tandvlees, zo zielig
Amber heeft tot ze ruim 3,5 was 's avonds nog een fles melk gehad. Soms vraagt ze er nog om
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77113878
Tyler is dat geen babietje meer, maar krijgt vaak nog een flesje voor het slapen gaan. Vandaag nog 150cc. Maar soms hoeft hij niet. We laten het aan hemzelf over.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:55:40 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77113964
Duidelijk, gewoon mee doorgaan dus! Dank!
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:56:31 #280
114177 Diaan73
pi_77114016
Wij zijn vandeweek gestopt met pap geven 's avonds. Lennon krijgt nu een stukje fruit en wat drinken (water/roosvicee). Het was ook wel een beetje strijd 's avonds, dan was hij moe en had niet zo'n zin in pap. Hij krijgt nu helemaal geen melk in de fles meer.. zn "melk" krijgt hij nu 's morgens met pap en 's middags een toetje. Bij kdv krijgt hij tussen de middag nog een beker melk bij het brood. Volgens "ons" cb is nu 300 ml aan melkproducten meer dan genoeg.

Hoeveel moet een kindje van 1 eigenlijk drinken op een dag?

Fijn Mikoxx dat het wat beter gaat met slapen...
Make love, not war ☮
pi_77114395
@Diaan Voor melkproducten ( dus opvolgmelk incl. toetje) ligt de behoefte op ongeveer 500 ml.

De totale vochtbehoefte per dag is ongeveer 900 ml. Kan soms zijn dat een kind wat minder vocht krijgt

maar als er maar voldoende natte luiers zij is het goed. Zegt Tylers dieetist.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:21:46 #282
114177 Diaan73
pi_77115448
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
@Diaan Voor melkproducten ( dus opvolgmelk incl. toetje) ligt de behoefte op ongeveer 500 ml.

De totale vochtbehoefte per dag is ongeveer 900 ml. Kan soms zijn dat een kind wat minder vocht krijgt

maar als er maar voldoende natte luiers zij is het goed. Zegt Tylers dieetist.
Hmm volgens mijn cb en groeiboekje is de behoefte aan melkproducten nog maar 300 ml. Ik vertelde haar dat Lennon tussen de middag ook nog melk kreeg... was niet meer nodig, moest thee worden.

Hmm dat gaat Lennon niet redden hij drinkt denk ik max. 250 ml aan water/roosvicee. Nou ja, ik krijg er ook gewoon niet meer in en volgens mij gaat het wel goed.
Make love, not war ☮
pi_77115709
FTA, wat fijn dat Finn het zo goed doet. En succes met het afbouwen van de bv. Misschien een andere fles proberen?

Oeh Diaan, spannend! Al zo groot is je kleine man.

Jelief, wat schrijf je mooi en lief over al Rubens feiten. Bijzonder dat hij zo goed kan gebaren. Het lukt me maar niet het hier door te voeren terwijl ik voel dat het hel waardevol kan zijn. Alvast een hele fijne dag gewenst!

MeNicole, hopelijk wordt het snel duidelijk wat er met Leander aan de hand is.

Tinuviel, hopelijk wil Jair snel weer vaker bij je drinken.

Oeh MamaNik, dat is niet fijn waterpokken. Beterschap voor je kleine man. Hopelijk blijft de ander buiten schot.

Mikoxx, zielig he? Ko is ook zo onrustig ervan. En dan vooral 's nachts.
pi_77117799
Bodpa bedankt voor de tips.

Vicky bedankt voor de tip met het recept uit de opperdepop. Als er nog meer van zulke dingen instaan mag je het nog vaker post.

Jair heeft vanochtend wat beter gedronken dan gisteren maar het was nog niet als vanouds. Tussendoor heb ik hem een paar keer aangelegd. Hij dronk steeds wat slokjes maar het was alsof hij niet meer wist hoe hij moest zuigen of dat het teveel pijn deed. Hij heeft wel wat thee gedronken, s'ochtends banaan en een klein half sneetje brood. Avondeten a la vicky's recept, beetje aangepast, aardappel gekookt en geprakt met extra vocht, paksoi en rozijntjes gekookt en gepureerd. Het geheel was erg gepureerd papachtig tot vloeibaar maar het ging erin
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77117965
Tinu, er staat genoeg in

Andijvie, aardappel, tartaar. Ging er hier in als pap. Witlof, aardappel, appel of bruine boon, aardappel, appel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77118023
Joepie !!! En ook erg fijn dat ie de borst vandaag niet totaal weigerde !
pi_77118062
Fijn dat het beter gaat Tinuviel!
pi_77129180
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:49 schreef mikoxx het volgende:
MeNicole, het lijkt mij best een beetje spannend, hoe gaat t nu verder dan?
Vanaf vandaag gaan we een eetdagboek bijhouden. Alles wat ie eet, hoe klein beetje ook, moeten we opschrijven. Eerst een week zodat volgende week vrijdag de ka kan zien op welke momenten van de dag Leander wel eet of niet eet. Ook moeten we bijhouden wanneer we het idee hebben of ie het benauwd heeft. De ka gaat dan kijken of er een verband zit tussen die 2 dingen. Want als ademen veel moeite kost word de rest (honger hebben) dus op de achtergrond geschoven.
we zijn in ieder geval weer weer naar voeding 1 overgestapt. Omdat ie daar mee van mag hebben op een dag. Van opvolgmelk 2 "mogen" ze maar 3 flessen hebben. En soms heeft ie dat ook maar, maar hij drinkt zo af en toe tussen door ook een paar slokken. Dus dan is voeding 1 toch nog beter voor hem.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:11:26 #289
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77129929
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:25 schreef Diaan73 het volgende:

Ik beleef de hele week al de week van vorg jaar toen ik bevallen ben.. Vorig jaar op de woensdag dit, vorig jaar op de donderdag dat.. Heb ik met Twan nooit gehad, stom vind ik dat van mezelf.

Nog 2 nachtjes en Lennon is alweer 1... ik heb nog helemaal niet het gevoel dat hij alweer 1 jaar is. Hij is ook nog zo klein en fijntjes vergeleken met Twan op die leeftijd.
Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!
Word er stiekem wel een beetje emo van soms. Het is allemaal zo snel gegaan!

Nog maar 1 nachtje Diaan en dan is het feest!! ben je er helemaal klaar voor!
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 09:30:41 #290
5428 crew  miss_sly
pi_77130261
Diaan, dat Lennon alweer bijna 1 jaar is! Jeetje, wat groot al.
En dat terugdenken aan toen, dat herken ik nu al. Ik heb dat al over een half jaar geleden, dus ik wil er nog niet aan denken hoe dat is als ze 1 wordt
Vanochtend dacht ik er nog aan dat vandaag een half jaar geleden we thuiskwamen uit het ziekenhuis
En ik had nog wel gedacht vantevoren dat ik niet zo emo zou worden

MeNicole, wat vervelend dat Leander zo slecht eet.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:35:09 #291
114177 Diaan73
pi_77130346
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:11 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Ik heb dat ook heel erg ineens! Lag gisteren in bed ook alles van vorige jaar te overdenken!
Word er stiekem wel een beetje emo van soms. Het is allemaal zo snel gegaan!

Nog maar 1 nachtje Diaan en dan is het feest!! ben je er helemaal klaar voor!
Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.

En ja, nog maar 1 nachtje. Vandaag nog werken, vanavond de laatste boodschappen doen, cadeau ophalen was besteld en zou ik gisteren ophalen, maar de verkeerd kleur (roze) was afgeleverd bij dat adres, zij zou er voor zorgen dat het er vandaag was!! en dan versieren. Ik wil tussen de middag nog even naar Xenos voor kaarsen en een grote opblaas 1.
Morgenvroeg moet Twan nog eerst voetballen, moet nog kijken hoe ik dat ga doen. Morgenvroeg ook de taart ophalen. De visite komt pas na 14:00 uur, komt wel goed. al zit mn hoofd wel een beetje vol hahaha.
Make love, not war ☮
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:06:22 #292
248986 MamaNik
pi_77131103
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:35 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik word er soms ook een beetje emo van en dat herken ik niet bij mezelf en vind ik het stom dat ik zo ben. Heb ik met Twan niet gehad.... Het zijn trouwens ook vooral de dagen dat ik er aan denk... zo bedacht ik mij vanmorgen dat ik vorig jaar op "deze" vrijdag al bevallen was en nog dacht diezelfde dag naar huis te mogen.

En ja, nog maar 1 nachtje. Vandaag nog werken, vanavond de laatste boodschappen doen, cadeau ophalen was besteld en zou ik gisteren ophalen, maar de verkeerd kleur (roze) was afgeleverd bij dat adres, zij zou er voor zorgen dat het er vandaag was!! en dan versieren. Ik wil tussen de middag nog even naar Xenos voor kaarsen en een grote opblaas 1.
Morgenvroeg moet Twan nog eerst voetballen, moet nog kijken hoe ik dat ga doen. Morgenvroeg ook de taart ophalen. De visite komt pas na 14:00 uur, komt wel goed. al zit mn hoofd wel een beetje vol hahaha.
Gelukkig dacht dat ik 1 van de weinige was met dat probleem! Pfff die van mij waren 2 dagen geleden 8 maanden en toen dacht ik jeetje nog maar een paar maanden en dan zijn ze jarig en dan is M ook alweer jarig geweest :S
Als je dan gaat bedenken wat je allemaal nog te doen hebt voor die dag dan lijkt het ineens heeeel dicht bij.
Met M heb ik dat ook elk jaar nog, nu wordt er vanmiddag 1 wieg opgehaald door een Fokster en gister haalde manlief ze alvast naar beneden, nou het huilen stond me nader dan het lachen en nu ik dit typ weer nu is dat schattige kleine er helemaal af nu ze echt in hun ledikant slapen Liefst zou ik alles bewaren van maxi cosi's en meubels maar ja... is redelijk duidelijk geweest 3 is wel genoeg maar toch blijft het bij mij kon kriebelen

Met R gaat het beter de bultjes zijn ingedroogd en hij is vandaag naar KDV dus een dagje voor mij alleen die ik dan maar gebruik voor een grondige huishoud beurt. Speelgoed uitgezocht en kapotte dingen gelijk weggedaan (ideaal als M er niet is anders moet alles bewaard blijven) Stofgezogen en al gedweild dus nu moest ik even Fokken want vloer moet drogen
Straks de kasten van de kinderen opruimen en reorganiseren alle bedden verschonen MAAR ook even bijslapen van de afgelopen nachten.

Diaan komt goed, morgen blijkt dat je tijd over hebt! Geniet er vooral van Ga vanacht een paar keer kijken bij je "kleine"mannetje nu is die nog baby morgen dreumes
pi_77131306
He Diaan het komt nu inderdaad heel dichtbij de grote dag.

MeNicole hopelijk dat de ka kan vaststellen wat er aan de hand is. Dat verband tussen eten en andere dingen zie ik hier ook. S'ochtends schijnt de pijn van de tanden het minst te zijn en eet die dus ook het beste. Waarschijnlijk daarom dat het s'ochtends wel lukt met bv, brood en fruit.

Vicky ik heb me pas bedacht dat ik de opperdepop wilde gaan kopen toen die al uitverkocht was bij AH. Ik heb een aantal keren op marktplaats gekeken maar het boek kost daar 1,5 tot 2 keer zoveel als bij AH het geval was. Dat ga ik echt niet betalen voor een tweedehands boek.

Even een vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Als je kind 500ml aan melk moet hebben dan zijn 2 flessen/ voedingen toch niet genoeg. Dat zou betekenen dat je per keer 250 ml moet geven. De leidster van ons kdv heeft voorgesteld om hem s'middags een fles van 210 ml te geven en in de namiddag dan gewoon yoghurt. Maar volgens mij krijgt hij dan niet genoeg melk. Hij krijgt s'ochtends bv dus ik weet niet of dat 250 ml is, maar dan zou hij s'middags minstens 250 ml moeten krijgen. Hoeveel flessen a hoeveel inhoud krijgen/ kregen jullie kindjes van bijna een jaar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:17:38 #294
248986 MamaNik
pi_77131411
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:13 schreef Tinuviel het volgende:
He Diaan het komt nu inderdaad heel dichtbij de grote dag.

MeNicole hopelijk dat de ka kan vaststellen wat er aan de hand is. Dat verband tussen eten en andere dingen zie ik hier ook. S'ochtends schijnt de pijn van de tanden het minst te zijn en eet die dus ook het beste. Waarschijnlijk daarom dat het s'ochtends wel lukt met bv, brood en fruit.

Vicky ik heb me pas bedacht dat ik de opperdepop wilde gaan kopen toen die al uitverkocht was bij AH. Ik heb een aantal keren op marktplaats gekeken maar het boek kost daar 1,5 tot 2 keer zoveel als bij AH het geval was. Dat ga ik echt niet betalen voor een tweedehands boek.

Even een vraagje aan de moeders die flesvoeding geven. Als je kind 500ml aan melk moet hebben dan zijn 2 flessen/ voedingen toch niet genoeg. Dat zou betekenen dat je per keer 250 ml moet geven. De leidster van ons kdv heeft voorgesteld om hem s'middags een fles van 210 ml te geven en in de namiddag dan gewoon yoghurt. Maar volgens mij krijgt hij dan niet genoeg melk. Hij krijgt s'ochtends bv dus ik weet niet of dat 250 ml is, maar dan zou hij s'middags minstens 250 ml moeten krijgen. Hoeveel flessen a hoeveel inhoud krijgen/ kregen jullie kindjes van bijna een jaar?
Bij ons krijgen ze dit:

6.30 uur Fles 200ml
9.30 uur Fruit
11.30-12.00 Boterhammen en flesje van 100ml
16.00 Sap met een iets lekkers(soepsstengel,rijstewafel/koekje)
17.30 Avondeten + toetje
19.00-19.30 Fles 200ml
pi_77131509
Tinu, dat zou ik er ook niet voor betalen hor!
Ik heb het Opperdepop boek JAREN geleden gekocht maar iegenlijk nooit gebrukt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:58:20 #296
114177 Diaan73
pi_77132686
MamaNik, dat gevoel kan ik me wel voorstellen ja. Wij hadden geen wiegje, dus dat hebben we niet gehad... maar mc en kinderwagen kan ik nog niet weg doen voor mn gevoel. Ben er nog niet helemaal klaar mee...

Vandaag moet ik werken en toen ik Lennon vanmorgen naar mn ouders bracht, heb ik hem nog een fijne dag als baby toegewenst

Enne vannacht ga ik slapen hoor... hahaha morgen wordt een lange en vermoeiende dag en om half 8 moet ik er alweer uit voor het voetbal van Twan. Maar er is altijd meer tijd dan je denkt inderdaad.

Fijn dat de waterpokken ingedroogd zijn op weg naar algehele genezing.

Tinuviel, onder melk vallen ook melkproducten zoals yoghurt/kwark en pap. Lennon kreeg dus tot 2 weken geleden nog maar 1 fles van 100 cc per dag, alleen tussen. Verder alleen maar pap en yoghurt/kwark. Nu krijgt hij helemaal geen fles met melk meer en is er een omgekeerde wereld: hij mag niet meer dan 300 ml aan melkproducten per dag!!
Make love, not war ☮
pi_77133003
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef Diaan73 het volgende:
MamaNik, dat gevoel kan ik me wel voorstellen ja. Wij hadden geen wiegje, dus dat hebben we niet gehad... maar mc en kinderwagen kan ik nog niet weg doen voor mn gevoel. Ben er nog niet helemaal klaar mee...

Vandaag moet ik werken en toen ik Lennon vanmorgen naar mn ouders bracht, heb ik hem nog een fijne dag als baby toegewenst

Enne vannacht ga ik slapen hoor... hahaha morgen wordt een lange en vermoeiende dag en om half 8 moet ik er alweer uit voor het voetbal van Twan. Maar er is altijd meer tijd dan je denkt inderdaad.

Fijn dat de waterpokken ingedroogd zijn op weg naar algehele genezing.

Tinuviel, onder melk vallen ook melkproducten zoals yoghurt/kwark en pap. Lennon kreeg dus tot 2 weken geleden nog maar 1 fles van 100 cc per dag, alleen tussen. Verder alleen maar pap en yoghurt/kwark. Nu krijgt hij helemaal geen fles met melk meer en is er een omgekeerde wereld: hij mag niet meer dan 300 ml aan melkproducten per dag!!
Ok wist ik niet dat kwark en yoghurt en zo daar ook bij meetellen. Wel raar, dat ze dan zeggen 300/ 500 ml aan melkproducten. Joghurt en kwark hoeveelheden kun je toch niet zo in ml uitdrukken. Wat gebeurt er dan als die meer kirjgt? Ik ben niet zo van dat je moet minimaal/ maximaal anders dan ... Je ziet het trouwens ook daaraan dat elk cb maar weer wat anders verteld. Jouw Diaan werd gezegd 300 ml, Ingrid zegt haar dietiste zegt 500ml. Ik denk trouwens ook niet dat wij aan 900ml vocht komen met Jair.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')