Laat Balkenende dat laatste maar niet horenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Echt, gewone winterkleren, warme jas, wandelen en zweten maar.
Geen kou gevoeld.
En die miezersneeuw zet geen zoden aan de dijk.
Zo kan ik nieteens m'n stoepje vegen
Als overtreffende trap van Amsterdam?:')quote:
Oke oke, ik geef het toe. Ik heb gelogenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:36 schreef anboni het volgende:
[..]
Grappig, 'n kilometer of 15 verderop (tegen Den Haag aan) is anderhalf uur na jouw melding nog geen vlokje gevallen
quote:Voorwaarschuwing voor extreem weer
SNEEUWJACHT
In het hele land valt lokaal lichte sneeuw. In de loop van de dag kan vanuit het zuidoosten de sneeuwintensiteit toenemen. In de kustprovincies staat een krachtige noordoostenwind waardoor er zich sneeuwduinen kunnen vormen.
zaterdag 09 januari 2010 12.09 uur
Volgens de radar komt de neerslag ook nu pas hier aan, terwijl het de hele ochtend al sneeuwt. Zal dus wel zwaardere neerslag zijn?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef junkiexp het volgende:
De lucht begint steeds meer te betrekken hier
midden brabant ook niks behalve dandruffquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:07 schreef Ambrosius het volgende:
Eigenlijk nog niks aan de hand in West-Brabant, maar wie weet komt het nog.
Zeg ik..... mopperdemopperquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:14 schreef Greys het volgende:
Piet P en Erwin K hebben enorm gefaild wat mij betreft.
'Het straatleven zal grotendeels stilliggen zaterdag'. Tssssk. Die drie vlokjes sneeuw?
Goffer. Had gewoon naar Brabant kunnen gaan
Ach, het blijft altijd een voorspelling he. Als ze gisteren gezegd hadden dat er niets aan de hand zou zijn, en als het dan vandaag wel met bakken uit de lucht zou vallen, sta je daar mooi met duizenden anderen in de file op de A1quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:25 schreef N.icka het volgende:
Godskolere wat zit ik me hier op te vreten thuis. Laatste keer geweest dat ik nog naar die kutweermannen heb geluisterd.
Wat nou vreselijke toestanden , wat nou blijf binnen , wat nou veel sneeuwval
Er vallen godver 2 sneeuwvlokken
ben ik daarom thuisgebleven.........
Er zit nog wel een verschil tussen noodweer en echt helemaal niets aan de hand , en er is echt helemaal niets aan de hand nu.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:27 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ach, het blijft altijd een voorspelling he. Als ze gisteren gezegd hadden dat er niets aan de hand zou zijn, en als het dan vandaag wel met bakken uit de lucht zou vallen, sta je daar mooi met duizenden anderen in de file op weg naar de IKEA (or whatever)
http://www.knmi.nl/actueel/images/tempgmt.pngquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:04 schreef henkde_j het volgende:
Hier tussen Groningen en Drachten dooit het gewoon
Die lijntjes zijn niet echt heel erg representatief hoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png
Niet echt.
Wat is je woonplaats, handig voor de rest hier.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:32 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
De sneeuw vormt zich precies zo om mijn woonplaats op buienradar
Als je dit topic leest weet je het antwoord.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:36 schreef Verbal het volgende:
Is er èrgens wel iets van sneeuw aan het gebeuren?
V.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:46 schreef Xenwolfie het volgende:
We kunnen nu wel mopperdemopper doen, maar was het niet de bedoeling dat het later vanmiddag pas echt zou activeren?
En dit ziet er ook niet slecht uit, we hebben dus nog wat 'speelruimte'.
[ afbeelding ]
Ja, in Breda begint het zowaar ergens op te lijken. De afgelopen week schoongeveegde stoepen zijn in ieder geval weer witquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:36 schreef Verbal het volgende:
Is er èrgens wel iets van sneeuw aan het gebeuren?
V.
http://www.bild.de/BILD/n(...)ssen-schnee-eis.htmlquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:59 schreef Re het volgende:
maar de ramp in duitsland is dus beperkt gebleven of is het daar vanochtend tekeer gegaan?
Dan heb jij een andere buienradar dan ik, want in veel meer delen van het land geen sneeuw hoor, niet enkel Groningen...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:01 schreef CartWOman het volgende:
Volgens de buienradar sneeuwgebied over het hele land, behalve Groningen.![]()
Hopelijk hebben ze het weer mis.
Het initiatief ligt bij het KNMI, de media pakt het alleen maar op en overdrijft idd natuurlijk graagquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef -0- het volgende:
Er zijn helemaal nooit grote hoeveelheden sneeuw verwacht door de weerinstituten dus snap dat gezeik niet zo. Het gevaar zat hem in het feit dat het stevig waait en de sneeuw dus gaat stuiven. Dat gebeurt hier nu ook overigens, net een zware windvlaag waardoor het zicht terugliep tot 25 meter, dat is gewoon erg gevaarlijk voor het verkeer.
Dat de media nou een heel rampenplan afkondigen direct kunnen de meteorologen ook niks aan doen.
En het domme volk kijkt alleen naar de media en niet naar het knmiquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Het initiatief ligt bij het KNMI, de media pakt het alleen maar op en overdrijft idd natuurlijk graag
Wat een irritant gezeur zegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:14 schreef Greys het volgende:
Piet P en Erwin K hebben enorm gefaild wat mij betreft.
'Het straatleven zal grotendeels stilliggen zaterdag'. Tssssk. Die drie vlokjes sneeuw?
Goffer. Had gewoon naar Brabant kunnen gaan
Jullie hebben al zat gehad, nietwaar ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:01 schreef CartWOman het volgende:
Volgens de buienradar sneeuwgebied over het hele land, behalve Groningen.![]()
Hopelijk hebben ze het weer mis.
Precies, en het is best leuk als er wat sneeuw valt, maar voor mij kan de winter al niet meer stuk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:16 schreef Falco het volgende:
En er was even sprake van een voorwaarschuwing. Een weeralarm is nooit afgekondigd. Wat mij betreft hebben de weerinstituten juist goed gehandeld.
Ik keek 2 uur vooruit.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere buienradar dan ik, want in veel meer delen van het land geen sneeuw hoor, niet enkel Groningen...
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jullie hebben al zat gehad, nietwaar ?
Dat is gewoon om zichzelf te kunnen indekken omdat ze er blijkbaar zo vaak naast zaten. Want inhoudelijk verschilt het natuurlijk niet. Een voorwaarschuwing is gewoon een voorweeralarm. Volgend jaar hebben we ws een mogelijke voorwaarschuwing.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:16 schreef Falco het volgende:
En er was even sprake van een voorwaarschuwing. Een weeralarm is nooit afgekondigd. Wat mij betreft hebben de weerinstituten juist goed gehandeld.
Van mij mag het voorjaar worden, ik heb het wel een beetje gezien met die sneeuw, ik sport graag buiten en dat is nu een en al geglibber en lekker fietsen op mn mountainbike zit er hier ook niet in.....jammer maar helaas, ik wacht wel op betere tijdenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:19 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Precies, en het is best leuk als er wat sneeuw valt, maar voor mij kan de winter al niet meer stuk.
En we hebben nog 2 maanden voor ons
En ik walg een beetje van mensen die zo overdrijvenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een irritant gezeur zeg. Je laat jezelf gek maken. Weermannen doen het nooit goed, want stel dat je wel je weekenduitje had gehouden en er wel flink veel sneeuw gevallen was. Ik walg een beetje van mensen die hun verantwoordelijkheid niet onder ogen durven te zien.
Ik was de ook dag heel vrolijk begonnen. Onder andere met het door weer en wind (het was toch best guur hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
En ik walg een beetje van mensen die zo overdrijven
Probeer het morgen met je andere been, dat uit bed stappen!
10 cm sneeuw is verwacht in het oosten van het land en die zal vandaag zo te zien gehaald worden. In Duitsland is het harder tekeer gegaan en er was kans dat die taferelen aldaar ook hier zouden plaatsvinden. En daarbij... Wat niet is, kan nog komen! Op de buienradar zie ik de meeste sneeuwintensiteit nog steeds boven Duitsland hangen die het oosten van NL nog kan bereiken.quote:Kom op zeg, iedereen hier miept toch over dat ze meer hadden verwacht en dat het tegenvalt/meevalt?
Daarvoor is dit topic toch ook?
Ja, maar blijf dan ook achter je besluit staan en neem je 'verlies' als dat extreme weer toch niet zo extreem is in je ogen. Het afschuiven van het aflasten van zo'n gezellige meet op onze weermannen en -vrouwen is te gemakkelijk. Tot slot heeft het KNMI een adviserende (dus geen bepalende) functie en is dat een verdomd lastige omdat je het altijd nooit goed zult doen...quote:(Het ging niet alleen om mijn eigen verantwoordelijkheid trouwens, we moesten vandaag met een man of twintig vanuit het hele land een paar uur rijden, niet zo heel gek toch dat we dan op een voorspelling met Extreem Weer afgaan?)
Een voorwaarschuwing voor extreem weer is hetzelfde als wat een waarschuwing eerder was. Maar omdat waarschuwingen eigenlijk nooit werden opgepikt, en dat er achteraf toch over werd gezeikt, hebben ze het waarschijnlijk wat zwaarder laten klinken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:22 schreef dramatiek het volgende:
Een voorwaarschuwing voor extreem weer.....dus de fase eronder is gewoon niets? Is dat dan de vernieuwing van het weeralarm; geen alarm meer afgeven maar een voorwaarschuwing voor extreem weer wat dan weer geen alarm is !? Ze moeten de boel niet elke keer opkloppen, want dat gebeurt tot nu toe iedere keer. Maargoed, het blijft toch het weer en lastig te voorspellen.
Je hoort de weermannen net niet kreunen als ze het over hun voorspellingen hebben....zit vast een hoop wishful thinking in.
Dát willen wij dus ook, jaloerse mensen reageren daarom niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:59 schreef lezzer het volgende:
En nogmaals, ik zit dus in de Peel, tegen de Brabantse grens, 20 km van Aarle Rixtel af, en hier is inmiddels wel een cm of 5 gevallen.Het sneeuwt keihard door en het waait heel behoorlijk. Constant windvlagen met sneeuw. Ik ga de weg niet meer op als het niet per sé moet.
En waar is "hier"?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef -0- het volgende:
Hier zo'n 2-4 cm nieuwe sneeuw denk ik lastig te meten door de verstuivingen.
Overigens passen alle meldingen hier precies binnen de verwachtingen, beetje aan de ondergrens nog maar het is dan ook nog niet voorbij.
En bovendien, ons zout gaat naar de randstad dus dan valt er niks meer te strooienquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:01 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Twente is alles weer mooi wit. Ik denk niet dat hier nog tegenop te strooien valt. Laat alles ook maar vastlopen, kan ik thuiswerken
Volgens mij kan je beter even hier kijken :quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:04 schreef themauster het volgende:
volgens buienradar zou het hier moeten sneeuwen maar niks te zien
Edit:maar nu wel![]()
Dankjewelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:12 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Volgens mij kan je beter even hier kijken :
http://www.niederschlagsradar.de/h.aspx?regio=homepage&j=-3&srt=loop1stunde
Waar?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:16 schreef kloas_wokkel het volgende:
Het begint hier nu wat te sneeuwen
Ik las het vanmorgen ook in Tubantia, laten we ons lekker insneeuwen. Misschien moeten we dan wel eerst ff gaan hamsteren bij de supermarkt, hoeven we de deur echt niet meer uit.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
En bovendien, ons zout gaat naar de randstad dus dan valt er niks meer te strooien.
Vanmiddag heb ik nog wel even geschaatst, maar het begon steeds harder te sneeuwen en toen was de lol eraf. In ieder geval de lokale wegen zijn spek- en spekglad, wij gaan de deur niet meer uit vanavond.
Ben je ergens op bezoek ga je op Fok zittenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef MaGNeT het volgende:
Ben nu op bezoek in Akkrum, sneeuwt hier nu een kwartiertje.
Volgens mij zijn alleen die donker blauwe gebieden sneeuw van enkele betekenis. Die licht blauwe gebieden stellen allemaal miezer sneeuw voor.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef junkiexp het volgende:
Ik denk dat dit wel een realistisch beeld is van de huidige situatie in Nederland :
[ afbeelding ]
Ik weet hetquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ben je ergens op bezoek ga je op Fok zitten![]()
No Shit Sherlockquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alleen die donker blauwe gebieden sneeuw van enkele betekenis. Die licht blauwe gebieden stellen allemaal miezer sneeuw voor.
En dat blauwe is dan het gedeelte waarvan het KNMI niet precies weet wat voor weer het daar gaat worden?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef junkiexp het volgende:
Ik denk dat dit wel een realistisch beeld is van de huidige situatie in Nederland :
[ afbeelding ]
Kijk even op de legenda onderaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef Modus het volgende:
[..]
En dat blauwe is dan het gedeelte waarvan het KNMI niet precies weet wat voor weer het daar gaat worden?.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef Modus het volgende:
[..]
En dat blauwe is dan het gedeelte waarvan het KNMI niet precies weet wat voor weer het daar gaat worden?.
Daar huurden wij altijd onze botenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef MaGNeT het volgende:
Ben nu op bezoek in Akkrum, sneeuwt hier nu een kwartiertje.
Net vielen er hier (Slotervaart) nog wat vlokjes uit de lucht, maar het is niet enorm.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:58 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Hier (amsterdam) zou het moeten sneeuwen op dit moment, volgens de radar. Maar zie er niks van!
Cool! Wij willen morgen ook het ijs op misschien ergensquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Net vielen er hier (Slotervaart) nog wat vlokjes uit de lucht, maar het is niet enorm.
Ondertussen vanmiddag wel op het ijs gestaan, en de eerste buren langs zien schaatsen
Nou.... ik wou dat ik op míjn werk hún foutenpercentage mocht hebbenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een irritant gezeur zeg. Je laat jezelf gek maken. Weermannen doen het nooit goed, want stel dat je wel je weekenduitje had gehouden en er wel flink veel sneeuw gevallen was. Ik walg een beetje van mensen die hun verantwoordelijkheid niet onder ogen durven te zien.
Vondelpark werd gistern al geschaatstquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Cool! Wij willen morgen ook het ijs op misschien ergens
tsja voor hoelang, zie aan de radar dat het toch wel een beetje over is voor het zuid westen of komt er nog wat achter?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef junkiexp het volgende:
Eindenlijk een beetje fatsoenlijke sneeuw hier.
Waar in Gelderland? Hier in Nijmegen valt het mee (of tegen; net hoe je het bekijktquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:54 schreef Burnie88 het volgende:
Best veel sneeuw in Gelderland. Ongeluk zien gebeuren op A1 en slechte wegen...
Had je afgelopen woensdag op de A10 moeten rijden net als ik (in de auto natuurlijk) dat was helemaal feestquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:55 schreef WEST het volgende:
Wat een wind en sneeuw hier in Zwartsluis.
Heb een stukje gereden waar ik normaal 2 minuten over doe nu wel een kwartier over gedaan met de scooter
Vanmiddag even op het ijs gelopen van de vijver en wat is het me toch slecht. Ik ga de schaatsen nog niet van zolder halen.
In Zuid-Holland betwijfel ik ten zeerste of we nog sneeuw van betekenis krijgen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef TC_Artemis het volgende:
Wordt het weer echt zo retarded? hier rondom leiden nog helemaal nergens last van, we zitten te twijfelen om naar snowworld te gaan. Maar volgensmij kunnen we het beter skippen, niet?
Ach valt mee. De winters in de jaren '80 waren niet veel anders en toen stond het openbare leven ook niet stil. Als je met de auto gaat zou je eventueel sneeuwkettingen mee kunnen nemen. Het schijnt in NL officieel niet te mogen maar het gebeurde vroeger gewoon wel als je echt niet anders kon.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef TC_Artemis het volgende:
Wordt het weer echt zo retarded? hier rondom leiden nog helemaal nergens last van, we zitten te twijfelen om naar snowworld te gaan. Maar volgensmij kunnen we het beter skippen, niet?
Ik heb er een beetje een baaldag van gekregen, allemaal sneeuw dit en dat, nou vind het allemaal wel meevallen in Rotterdam. Sneeuw gaat er ook niet meer komen of iemand moet een aanwijzing hebben dat dat nog wel het geval isquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
In Zuid-Holland betwijfel ik ten zeerste of we nog sneeuw van betekenis krijgen.
Meteox laat ook niet echt iets spannends zien..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
In Zuid-Holland betwijfel ik ten zeerste of we nog sneeuw van betekenis krijgen.
Ik zag daarstraks (in Nijmegen) een auto met sneeuwkettingen omquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ach valt mee. De winters in de jaren '80 waren niet veel anders en toen stond het openbare leven ook niet stil. Als je met de auto gaat zou je eventueel sneeuwkettingen mee kunnen nemen. Het schijnt in NL officieel niet te mogen maar het gebeurde vroeger gewoon wel als je echt niet anders kon.
Ik zie alles steeds verder naar het noorden overschuiven, wat is dat toch, eerst het begin van de week dat het bij Leiden ineens verdwijnt en nu schuift het zooitje lekker langs ons heen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:17 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Nou hier in Spijkenisse vind ik het nog steeds tegen vallen kwa sneeuw. hoppelijl komt er nog wat. Aangezien de radar niet te vertrouwen is
Zolang er sneeuw ligt is het praktisch, maar op asfalt niet neequote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag daarstraks (in Nijmegen) een auto met sneeuwkettingen om
Momenteel heb ik meer aan rupsbanden onder mijn auto.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ach valt mee. De winters in de jaren '80 waren niet veel anders en toen stond het openbare leven ook niet stil. Als je met de auto gaat zou je eventueel sneeuwkettingen mee kunnen nemen. Het schijnt in NL officieel niet te mogen maar het gebeurde vroeger gewoon wel als je echt niet anders kon.
Sorry hoor, maarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Inmiddels een weeralarm uitgegeven voor Friesland, Groningen en Drenthe.
Veel sneeuw ligt er hier niet op de wegen, maar waar ik die auto zag was het idd gewoon asfaltquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang er sneeuw ligt is het praktisch, maar op asfalt niet nee
Dat was voor de kerst wel handig ja maar nu lijkt t me een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zag daarstraks (in Nijmegen) een auto met sneeuwkettingen om
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef Hymn het volgende:
Begint hier in Twente een aardige puinhoop te worden.
Sneeuwt hier nagenoeg de hele dag al en de wegen waar ik woon worden niet schoon gemaakt en ons strooizout is grotendeels geconfisceert door de provincie
Auto rijden is haast schaatsen op vier wielen geworden
Ben ik blij dat het geen werkdag is, op werkdagen kom ik dagelijks langs Westerhaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Om toch maar eens te reageren op alle ':')' reacties. Het weeralarm gaat over sneeuwduinen die nu al aan het ontstaan zijn.
Actuele foto van Vincent (Westerhaar, Overijssel) op Weerwoord
[ afbeelding ]
En komt er nog sneeuw naar Zuidholland of hebben de noordelijke provincies weer all1 geluk?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef -0- het volgende:
Prachtig, de meeste modellen lieten in de loop van de week het winterweer toch wat uitdoven. GFS oper was vandaag alweer wat beter en EC oper is weer een ijskodue run met ijsdagen tot iig volgende week zondag, in het zuiden misschien af en toe wat lichte dooi eerst maar ook weer steeds kouder.
(Ik vind 't zo'n kloteweg die N36 richting Ommen. Met een beetje pech hang je vanaf Almelo of Wierden achter dezelfde vrachtwagen die 10km te langzaam rijdtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ben ik blij dat het geen werkdag is, op werkdagen kom ik dagelijks langs Westerhaar.
Ik kom meestal niet over de N36, ik steek hem over bij Westerhaarquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:05 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
(Ik vind 't zo'n kloteweg die N36 richting Ommen. Met een beetje pech hang je vanaf Almelo of Wierden achter dezelfde vrachtwagen die 10km te langzaam rijd)
Jullie treffen het wel daar in het noorden zegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man man wat een wind en inmiddels sneeuwt het ook al
Wij zouden morgen naar Dokkum gaan, maar hebben het maar afgeblazen. In normale omstandigheden rijden we er twee uur over, volgens mij gaat dat morgenochtend niet lukkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man man wat een wind en inmiddels sneeuwt het ook al
Neerslagsignaal is even wachten op de pluim maar lijkt me in ieder geval niets spectaculairs te worden. Af en toe wat lichte sneeuw misschien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En komt er nog sneeuw naar Zuidholland of hebben de noordelijke provincies weer all1 geluk?
Daar was ik al bang voor na even op buienradar te hebben gekeken. Als die klopt mogen de Noordelijke provincies hun scheppen ed wel alvast binnen zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Neerslagsignaal is even wachten op de pluim maar lijkt me in ieder geval niets spectaculairs te worden. Af en toe wat lichte sneeuw misschien.
Mooiquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Eergisteren schaatsten er hier kinderen door de straat!![]()
Brakke impressiefoto's van hedenavond, de ijsbaan is bedekt onder een dikke laag nieuwe sneeuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ging net even sigaretten halen en er gebeurt hier geen fuck.quote:
Heb geen angst die sneeuw komt er echt aan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:17 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik ging net even sigaretten halen en er gebeurt hier geen fuck.
Het is gewoon best lekker weer.
En wat moet ik nou met mijn nieuw nood-kerst-pakket?
Ik heb zelf 24cm gemetenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie treffen het wel daar in het noorden zeg![]()
Wat is eigenlijk het 'record' qua sneeuwhoogte in de noordelijke provincies in de laatste paar weken?
Ik raad je dat indd afquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij zouden morgen naar Dokkum gaan, maar hebben het maar afgeblazen. In normale omstandigheden rijden we er twee uur over, volgens mij gaat dat morgenochtend niet lukken.
Meeste mensen stoken op gas, dus dat zal wel meevallenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:26 schreef Greys het volgende:
Heel de Bollenstreek zit al een uur zonder stroom (Noordwijk, Katwijk, Lisse, Hillegom etc).
Hoe koud zou het in je huis worden? Of duurt dat vrij lang voordat het écht heel koud wordt?
Meeste ketels hebben wel stroom nodig toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Meeste mensen stoken op gas, dus dat zal wel meevallen
En hoe wordt dat gas aangestuurd?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Zonder stroom doet je CV ketel het toch ook niet?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier nog een ouderwetse houtkachel (en ook nog stroomquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Zonder stroom doet je CV ketel het toch ook niet?
Of bedoel je gaskachels? Want die heeft toch bijna niemand meer?
Da's een scene van The Day After Tomorrow.quote:
Uiteindelijk toch maar goed dat ik ivm het verwachte noodweer toch maar niet richting mijn ouders in Noordwijk ben gegaan dusquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:26 schreef Greys het volgende:
Heel de Bollenstreek zit al een uur zonder stroom (Noordwijk, Katwijk, Lisse, Hillegom etc).
Hoe koud zou het in je huis worden? Of duurt dat vrij lang voordat het écht heel koud wordt?
laat die nou eens lekker echt over Rotterdam heen razen met veel sneeuw, zag wel dat hier morgen 70% kans op sneeuw is in het rijnmond gebied dus ben benieuwd, het zou vannacht al kunne beginnenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Da's een scene van The Day After Tomorrow.
Vanuit het zuiden van Duitsland komt de volgende sneeuwstoring alweer aan:
http://www.niederschlagsradar.de/
Huh, alleen het Noorden toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels voor heel Nederland een weeralarm. Hier (Gouda, Zuid-Holland) is het al een tijdje gestopt met sneeuwen. Ik verwacht vanavond misschien nog wat lichte sneeuw, maar het zal allemaal wel meevallen.
Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bedquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch maar goed dat ik ivm het verwachte noodweer toch maar niet richting mijn ouders in Noordwijk ben gegaan dus
Dat lees ik nergens...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels voor heel Nederland een weeralarm.
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nee, geldt in het bijzonder voor de bovenste provincies.
Het beeld sneeuwt een beetje.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, het geldt uitsluitend in de noordelijke provincies.
Maar geen weeralarm dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En ook in de rest van het land kunnen sneeuwduinen voorkomen, hetgeen tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoringquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn schoonouders gaan ook maar vroeg naar bed
Zitten nu met kaarsjes aan en de dekens liggen klaar
Is toch nog dik 600 km hiervandaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwgebied dat nu uit Zuid-Duitsland komt opzetten laat overigens ook aardig wat neerslag achter, zoals te zien in Stuttgart.
http://www.stuttgart-tourist.de/DEU/ipunkt/livecam_gross.htm
Handig voor mensen in de gebieden zonder stroom inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Jij bent hier de wijsneus, hoor, met je landelijke weeralarm.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je kan wijsneuserig blijven doen, maar KNMI maakt het er zelf naar met hun onduidelijkheid.
[ afbeelding ]
Oké, ik dacht dat het nieuwe systeem al was ingevoerdquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Weeralarm mag pas vanaf 1 februari regionaal uitgegeven worden.
Vandaar dat ze wel zo expliciet die provincies erbij noemen waarschijnlijk.
Niet veel verandering in de voorspelling. Na woensdag kan het nog steeds alle kanten opgaan.quote:
Als dat brede maar breed blijft en ook veel sneeuw in de randstad dumpt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Vanuit het zuiden van Duitsland komt de volgende sneeuwstoring alweer aan:
http://www.niederschlagsradar.de/
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:37 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Zag net op RTL4 voorbijkomen dat ze een extra nieuwsuitzending hebben ivm de grote stroomstoring
Wees blij hier haalt t de 0.3 cm niet eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:00 schreef -CRASH- het volgende:
sneeuw resultaat van 1 dag... magere 2 cm.....
Deze lijkt trouwens warmer dan de door mij geplaatste pluim. Heeft er mee te maken dat in deze pluim het gemiddelde eigenlijk de mediaan is. In de door mij geplaatste is het werkelijk het gemiddelde. Dat dat even duidelijk is.quote:
Er gebeurt hier inderdaad niets.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef junkiexp het volgende:
In het noorden is het ook niet echt bepaald zware sneeuwval zo te zien ?
Weinig activiteit op de radar.
Ja, daar woont dus niemand,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef MassimO het volgende:
Is dus voor het noordenZoals hier mooi te zien is
[ afbeelding ]
Of je kan er gewoon niet tegenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, daar woont dus niemand,
hele avond gewerkt (dordt) geen enkel probleem, niet koud, weinig wind, nergens glad en al uren droog.
Ze kunnen me wat met d'r weeralarm.
Weiland, zeg ik, daar woont niemandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gebeurd niks??
Dikke 7bft! Pieken ver in de 60km/h!
Wat te denken van de wegen, letter ondergesneeuwd met 5cm hoogte. Dit te danken aan de weiland die vol sneeuw ligt en de sneeuw die valt. Tja NO = Dijk = Weiland (0.5 tot 1km) = Autoweg...
60 km/hquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gebeurd niks??
Dikke 7bft! Pieken ver in de 60km/h!
Wat te denken van de wegen, letter ondergesneeuwd met 5cm hoogte. Dit te danken aan de weiland die vol sneeuw ligt en de sneeuw die valt. Tja NO = Dijk = Weiland (0.5 tot 1km) = Autoweg...
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheetquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of je kan er gewoon niet tegenkom hier maar heen dan praten we verder
HO Ik praat wel over de dijk en daarna weilandenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weiland, zeg ik, daar woont niemand
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheet
quote:
quote:
Jij snik heet?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar kan ik niet tegen? Ik werk in de wijkverpleging, veel buiten onderweg, ik heb het snikheet
Er is dan ook alleen een weeralarm afgegeven voor de Noordelijke provincies. Één keer zo'n opmerking over geen mensen in het noorden is misschien grappig, een tweede keer klinkt ie al een beetje zuur.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, daar woont dus niemand,
hele avond gewerkt (dordt) geen enkel probleem, niet koud, weinig wind, nergens glad en al uren droog.
Ze kunnen me wat met d'r weeralarm.
Kom op man. Ik heb ben ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[img]http://www.weerstation-holwerd.nl/weer/HiWindSpeedHistory.gif[/img[
Gemiddelde ligt tussen de 50 en 55km/h (7bft)
*kuch*Bullshit*kuch*quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik heb ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.
Wind mee telt nietquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik heb ooit naar school gefietst met windkracht 12 en hagel. WTF is 60km/h dan.
Wind mee waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Met windkracht 12 fiets jij niet naar schoolquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan had je wind mee zekerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja heen en terug wind mee.quote:
Toch is t gelukt. Maar aan de reacties te zien gelooft niemand t.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Met windkracht 12 fiets jij niet naar school
Sterker nog, dan loop je niet eens naar school.
Ah, te warm aangekleed.quote:
Dat denk ik idd jaquote:
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.quote:
Dan wordt t lastigquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef kepler het volgende:
Trouwens, de laatste storm met windrkacht 12 was in 1944 volgens Wikipedia
Er waren idd wind stoten met die snelheid. Fietsen was dan ook niet makkelijk maar ik (en mn hele generatie die toen naar school moest fietsen ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Met 12 bft (117km/h) kun je echt niet in fietsen dat kun je lekker vergeten!
Ik ookquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
* Outpost76 is een disceptie rijker.
Nederland moet aan de sneeuwschuiver. 1x schuiven en dan strooien. Alles wat er dan valt smelt. Kijk eens hoe men t bv doet in Duitsland of (helaas) de Usa.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:19 schreef ACT-F het volgende:
Laat de strooiwagens maar wegblijven, ik vind het prima zo. En het sneeuwt nog steeds licht:
[ afbeelding ]
25 Januari 1990 was die en windkracht 11.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.
Niets te vinden in februari? Nou ja 11 of 12 scheelt wel wat maar t is iig meer dan die lullige 60km/h waar men t nu over heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
25 Januari 1990 was die en windkracht 11.![]()
http://www.knmi.nl/cms/co(...)rm_laatste_decennia_
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef Outpost76 het volgende:
Zeker mn laaste onder regel niet gelezen?
25 januari 1990 vermoed ikquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
In Nederland ergens begin jaren 90 eind jaren 80. In februari. Ik weet nog dat t de februari stormen genoemd werden. Ik heb al gezocht op google maar kan er niets over vinden.
[..]
Dan wordt t lastigIk meen me te herinneren dat men dat toen riep op de tv en radio.
* Outpost76 is een disceptie rijker.
Ik geloof best dat je naar school bent gegaan, maar dat was never nooit bij windkracht 12.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:09 schreef Outpost76 het volgende:
Toch is t gelukt. Maar aan de reacties te zien gelooft niemand t.
Dan kan ik all1 nog maar zeggen dat ik weet dat t waar is en verder boeit t me niet.
Kijk eindelijk iemand die t begrijpt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
25 januari 1990 vermoed ik
Ging toen ook door de storm van school naar huis, en dat was erg heftig, maar geen orkaan idd
Overigens hoorde ik toen bij thuiskomst op de radio aan het eind van het nieuws de waarschuwingen voor de scheepvaart, die had je toen nog, en die was historisch: "Alle districten zuidwest 12"![]()
Dus dat jij dacht dat het een orkaan was dstijds vind ik niet zo vreemd hoor
Lees even verder vent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je naar school bent gegaan, maar dat was never nooit bij windkracht 12.
Het kan zijn dat je zelf gelooft dat het windkracht 12 was, omdat het natuurlijk fucking stoer is dat je door hele harde wind naar school bent gefietst
In 1990 had je er 2, in januari en februari:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
Meteonetquote:25 januari 1990: Ons land werd getroffen door een extreem zware storm, één van de zwaarste, ooit voorgekomen, met name landinwaarts. In IJmuiden werd een windstoot genoteerd van 159 km/uur, aan zee werd zelfs een uur lang gemiddeld 108 km/h (windkracht 11) gehaald. Zelfs in het binnenland kwamen windstoten tot 140 km/uur voor (Soesterberg 70 knopen), hetgeen er vrijwel nooit voorkomt.De schade was dan ook enorm.
26 februari 1990: Op deze dag opnieuw een zeer zware storm die veel schade aanrichtte. Ditmaal kwam de zwaarste windstoot in Den Helder voor, 148 km/uur met een uurgemiddelde van 94 km/uur.
Benieuwd of van dat gebied boven oosten van Duitsland nog wat Nederland weet te bereiken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef basst2005 het volgende:
Komt nog aardig wat aan vanuit Duitsland richting noord en midden Nederland.
Zo te zien blijft het boven de lijn Enschede/Apeldoorn/Amersfoort en wil niet verder dan Flevoland/Ijsselmeer.
[ afbeelding ]
Ben net teruggereden van Akkrum naar omgeving Buitenpost.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:17 schreef i2Them2 het volgende:
Hey, stel oude zakken, kunnen jullie niet een apart topic openen om over het weerverleden te praten. Weer nostalgie
.
Hier nu de hele avond al sneeuw. Jammer genoeg is het lichte sneeuw en is er nog maar zo'n 2 cm gevallen. Van de wind is hier ook maar weinig te merken. Zo maar eens naar het rand van het dorp om te kijken hoe het daar is.
Kan nog wel eens een lange nacht worden voor het noorden. Ben benieuwd wat voor beelden daar vandaan komen morgen...
Hier in Fryslan ook. Heb nu alleen mijn achtertuin nog maar bekeken, maar zal morgenvroeg wel eens ff buurten wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hier in Groningen is het echt bar en boos. Hoorde net van een vriend die op een afgelegen landweggetje tussen de weilanden woont, dat er tegen de achterkant van het huis een sneeuwduin van zo'n 2,5 meter ligt. Het begint ook steeds harder te sneeuwen. Hele fijne poedersneeuw nog steeds.
Juist klopt helemaal, ben echt blij dat ik de weg niet op hoef want je komt er gewoon niet meer doorheenquote:Op zondag 10 januari 2010 00:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hier in Groningen is het echt bar en boos. Hoorde net van een vriend die op een afgelegen landweggetje tussen de weilanden woont, dat er tegen de achterkant van het huis een sneeuwduin van zo'n 2,5 meter ligt. Het begint ook steeds harder te sneeuwen. Hele fijne poedersneeuw nog steeds.
Mwah, ik kwam om 0:15 uur de oprit oprijden en heb toch nog een rit gemaakt van zo'n 45km.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:35 schreef themauster het volgende:
[..]
Juist klopt helemaal, ben echt blij dat ik de weg niet op hoef want je komt er gewoon niet meer doorheen
Zou wel kunnen inderdaad, kan misschien morgenochtend nog voor wat sneeuw zorgen.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Benieuwd of van dat gebied boven oosten van Duitsland nog wat Nederland weet te bereiken.
Hier nog 1quote:Op zondag 10 januari 2010 00:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's in daglicht
Heel vaag idd.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:57 schreef Skwish het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er toch met vlieland aan de hand deze winter, nu weer boven nul.ik denk de minst koude plek deze winter. Blijkt zelfs geen sneeuw te liggen op dit moment.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, zei ik net dat het hard waaide?
Nu waait het pas hard...
Heb hier wel een weerstation, maar zit in de luwte van een boerderij op het moment. Wel hoor ik de verte de wind door de bomen en langs de huizen suizen.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:20 schreef garnage-patrick het volgende:
baal er van dat ik nu nog geen weerstation incl. windmeter enzo heb!
harde wind idd nu in het noorden! heerlijk!
morgen vroeg op, en dan genieten! (moet het weer trouwens wel beter worden!)
Bij mij niet hoor, hooguit de neerslagmeterquote:Op zondag 10 januari 2010 01:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar als het heel bar weer is, vriezen die stationnetjes dan niet gewoon vast?
Jah, dat is wel vaker een probleem. Een verwarmingselementje zit er vaak niet in.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor, hooguit de neerslagmeter.
quote:Waarschuwing SNEEUWJACHT: GROTE OVERLAST
Toelichting Naast sneeuwjacht wordt nu ook IJZEL waargenomen. De sneeuwjacht (=>6Bft) geldt voor de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland met als gevolg vorming van sneeuwduinen. Deze sneeuwjacht zal tot in de middag voortduren. In het zuiden en midden van het land zijn vooral de snelwegen verraderlijk glad door IJzel.
Bericht nummer 4
Opgesteld zondag 10 januari 2010 07.50 uur
Volgend bericht 08.00 lt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |